Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Opnieuw onrust binnen Feyenoord-selectie over grootverdiener Mathijsen'

Laatste update:
/

Joris Mathijsen blijft voor onrust zorgen binnen de selectie van Feyenoord. Eerder dit seizoen zou de routinier al in opspraak zijn geraakt vanwege de tegenvallende prestatie gecombineerd met zijn riante salaris en die problemen blijken nog niet uit de wereld. Dat meldt Voetbal International.

Nu het einde van het seizoen nadert en de clubleiding van Feyenoord met de jongere spelers om de tafel wil om hun contracten te bespreken, blijkt dat er nog altijd veel onvrede sluimert. Spelers als Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Stefan de Vrij werkten zich dit seizoen op tot Oranje-international, maar hun financiële waardering is nog altijd een stuk lager dan die van grootverdiener Mathijsen.

Alhoewel Feyenoord bereid is de contracten van de jeugdexponenten te verbeteren, komt het geboden salaris nog altijd bij lange na niet in de buurt van de routinier. Ook spits Graziano Pellè verdient heel wat meer, maar door zijn uitstekende prestaties is dat een minder heet hangijzer binnen de selectie. Mathijsen heeft, in de ogen van zijn jongere medespelers, echter niet kunnen bewijzen waarom hij voor een veel hoger bedrag op de loonlijst staat.

Vind jij de vermeende onvrede bij de jonge Feyenoorders terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Mathijssen gewoon een man is gaat ie gratis voor Feyenoord spelen ,vanwege zijn wanprestatie en onrust die zijn salaris veroorzaakt.

16 april 2013 om 13:52

Hoezo? Het is toch niet Mathijssen zijn probleem dat Feyenoord zijn kwaliteiten compleet verkeerd heeft ingeschat. Is een (minder erg) gevalletje Engelaar, maarja geef de spelers maar eens ongelijk door geen salaris in te leveren in de nadagen van hun carriere.

16 april 2013 om 13:55

Beetje zwak van de spelers van Feyenoord en ook van Feyenoord zelf. Bij PSV is dit namelijk geen probleem bij de andere spelers. Snap beide partijen eigenlijk wel.

16 april 2013 om 13:57

Zoveel verkeerd doet die Mathijssen ook weer niet en het zijn de bestuurders die hem dat contract geboden hebben.

Ruim een jaar geleden waren Clasie, BMI etc. net veredelde jeugdspelers die blij mochten zijn met een koelkastcontract. Dat ze nou meer krijgen is logisch, maar ze hoeven niet direct de best verdienende spelers te worden. Dan hebben ze meteen geen uitdaging meer.

16 april 2013 om 13:57

Ik snap de onvrede bij spelers als Bmi, de Vrij en Clasie ook wel, maar dit is zoals sswaa zegt niet de fout van Mathijssen. Als iemand je een miljoen biedt zal niemand zeggen "nee, doe maar de helft want zo goed ben ik niet (meer)".

16 april 2013 om 14:03

Iedereen weet toch dat je pas veel geld gaan NA een transfer . Het is wel opvallend dat Feyenoord 3 grootverdieners in huis heeft ,

16 april 2013 om 14:17

Vriendje van van Geel uit Goirle. Matthijssen kun je niets kwalijk nemen. Op zich is een ruim 1 miljoen niet bijzonder voor een speler uit een Europese topcompetitie. Denk dat Poulsen en v Bommel niet veel minder krijgen.

Maar om hem vervolgens voor 3 jaar vast te leggen is te bizar voor woorden. Gewoon 1 jaar vastleggen, evalueren dan verlengen tegen lager salaris / laten gaan.

16 april 2013 om 14:19

@raymondl

4 grootverdieners bedoel je. Schaken, Cissé, Mathijssen en Pelle staan alle 4 voor om en nabij het miljoen per jaar op de loonlijst,

16 april 2013 om 14:47

Cissé is uit het verleden en kun je eigenlijk niet tussen de andere drie plaatsen, beter zet je De Vrij erbij die na zijn laatste verlenging ook rond de 900.000 euro verdiend.

16 april 2013 om 14:53

Mathijssen kun je inderdaad niets kwalijk nemen, als zo iets je word geboden zeg je niet: doe maar minder.
Aan de ene kant snap ik de onvrede wel, maar aan de andere kant denk ik dan...
Je bent een broekie...je hebt vrij weinig te eisen! die mensen verdienen zo 4 a 5 ton in een jaar...minimaal.
Daar moeten wij normale mensen jaren voor werken!
En je weet dat je club van ver komt en niet veel te besteden heeft.

16 april 2013 om 14:55

Inderdaad, iedereen weet dat als je ouder word het alleen maar bergafwaarts gaat. Dat die jonge gasten nu al moeilijk gaan doen over salaris. Ga eens lekker een balletje trappen en wees dankbaar dat je daar staat. Op deze manier gaat het voor Feyenoord als nog moeilijk worden om alle spelers te behouden omdat ze straks allemaal te duur zijn.

16 april 2013 om 22:00

Natuurlijk kun je dat wel vragen en wil Feyenoord dat niet betalen, dan verlengen ze toch gewoon hun contract niet en vertrekken ze naar het buitenland waar ze dat wel en meer kunnen krijgen.

En elke speler denkt aan zichzelf dat is ook vrij normaal en dan kan men zeggen je moet rekening houden met de club, dat klinkt allemaal heel leuk maar niet echt realistisch als je daardoor een half miljoen of meer per jaar misloopt.

16 april 2013 om 23:25

Dan hadden ze maar allemaal een stappie meer moeten zetten en kampioen moeten worden. Dan hadden ze allemaal een leuke premie gekregen.

16 april 2013 om 13:54

Feyenoord heeft toch met alle wijsheid Mathijssen dat contract aangeboden?! Dus jij vind dus kort gezegd dat dat Mathijssen zijn schuld is dat hij zoveel verdient?

16 april 2013 om 13:56

sswaa,

Die man heeft ook een vrouw, een huis, vaste lasten en wellicht ook nog kinderen. Dus als Mathijsen echt een vent is, dan denkt hij ook aan zijn gezin die hij moet onderhouden.

En ga a.u.b. nu niet zeggen dat hij al die jaren goed verdient heeft, want ook jij kunt niet in zijn portomonnee kijken.

16 april 2013 om 13:57

Als Mathijsen gratis voor Feyenoord gaat spelen is hij eerlijk gezegd nogal dom. Feyenoord had Joris nooit een contract voor drie jaar aan moeten bieden, maar al met al heeft hij dit seizoen prima gespeeld. Er zaten zowel uitschieters naar boven als naar beneden bij, maar voor mij deed hij het ongeveer naar verwachting.

16 april 2013 om 14:02

Buiten het feit dat dit natuurlijk heel makkelijk praten is terwijl ik durf te wedden dat je zelf ook geen nee zegt bij een loonsverhoging, vraag ik me af hoeveel je Feyenoord volgt.

Mathijssen speelt al tijden erg goed. Eind november/begin december was de omslag al en liep het een stuk beter. Hij was een paar keer ongelukkig met kleine foutjes rond die tijd, maar over het algemeen speelde hij zeer goed. De laatste wedstrijden is hij eigenlijk een van de betere van het veld, alleen janmaat speelt constant beter denk ik op dit moment.

16 april 2013 om 15:52

Dat is dan ook direct een van degene die niet zeurt! Terwijl Janmaat ook niet te klagen heeft over intresse

16 april 2013 om 19:13

Er is bij Janmaat toch helemaal geen sprake van onderhandelingen over contractverlenging op dit moment?

16 april 2013 om 14:04

Mathijssen valt niets te verwijten. De schuld ligt bij de directie van Feyenoord; die schotelen Mathijssen een vet contract onder z'n neus.
Als Feyenoord wijs is dan gaan ze het functioneren van v. Geel eens heel kritisch onder de loep nemen. Het gaat allemaal boven verwachtingen in Rotterdam maar van alle spelers die van Geel heeft aangetrokken voegt het merendeel nauwelijks iets toe (m.u.v. Pelle en Schaken).

16 april 2013 om 14:14

Wanprestatie??? waar baseer je dat op? Mathijssen is de laatste maanden een van de sterkere en meest constante spelers bij Feyenoord. Hij maakt haast geen fouten. Oke, de snelste is het niet meer maar dat staat hier los van...

16 april 2013 om 16:06

Het is gewoon storm in een glas water. De jonkies hebben helemaal niks tegen Mathijssen. Met deze argumenten willen zij een hoger salaris afdwingen bij de leiding van Feyenoord. Dat de leiding Mathijssen en Pele een riant salaris bied kunnen deze spelers niks aan doen. Niemand zou Nee zeggen tegen een goed aanbieding.

16 april 2013 om 20:59

Het probleem is dat iedereen te opportunistisch is, men leeft bij de waan van de dag.

Terug naar het begin van het seizoen. Feyenoord verkoopt Vlaar voor het bedrag dat is opgenomen in zijn vernieuwde contract. Vlaar schijnt ondanks de relatief lage transferclausule +/- 8 ton te verdienen. De enige routinier in de achterhoede is vertrokken.
Het is afwachten hoe de jonkies zich ontwikkelen. Over Nelom heeft men zijn twijfels, daar kan BMI ook spelen.

Mathijssen verdient een godsvermogen bij Malaga nadat deze club is overgenomen door een sjeik. In de loop van het seizoen ontstaan er problemen bij het uitbetalen van salarissen. Malaga moet bezuinigen, zie o.a. verkoop Carzola. Mathijssen mag transfervrij vertrekken maar kan er ook voor kiezen om te blijven om op die manier zijn salaris veilig te stellen (desnoods d.m.v. allerlei procedures). Feyenoord hoeft geen transfersom te betalen voor een 80-voudig Nederlands international, die wellicht een deel van zijn achterstallig salaris niet opeist. Mathijssen, nog basisspeler op het afgelopen EK, wil best fors inleveren maar niet ten koste van alles.
De deal wordt daarom een 3 jarig contract met een behoorlijk (9 ton) maar niet extreem salaris (zie bijv. Engelaar, Sulejmani die meer dan 1,6 mln verdienen).
Waarschijnlijk had Mathijsen met zijn 1 jarige contract bij Malaga netto meer verdiend dan in 3 jaar bij Feyenoord, hij is echter een liefhebber. Daarnaast heeft hij keuzes, o.a. Anderlecht heeft belangstelling.
Gezien de status van Mathijsen, 80-voudig international,zijn salaris en de transfervrije status een logische zet. Het enige discussiepunt kan zijn de duur van het contract, 2 jaar (met een optie voor nog een jaar)had meer voor de hand gelegen.
Classie en BMI hebben vorig seizoen met hun volle verstand een contract getekend tot 2015 en 2016. Of ze nu goed of slecht presteren, ze krijgen gewoon het contractueel vastgelegde salaris betaald, zie bijv. Cisse. Z
e presteren boven verwachting, met name BMI in het Ned. Elftal. V. Gaal verjongd drastisch (o.a. om zichzelf te profileren) en Classie en BMI maken hun debuut.
Feyenoord wil de contracten openbreken en verlengen met de daarbij behorende salarisverhoging. Met name Classie neemt het nieuwe modewoord in de mond, er spreekt onvoldoende “respect” uit de aanbieding en brengt dit in de media (zie zijn interview in Vi).
Als ik van Geel was, zou ik hier heel snel klaar mee zijn. Graag of niet. Dan dien je toch gewoon je contract uit tegen je “oude” salaris. Als er een leuk aanbod komt van een andere club dan gaan wij met die club praten. Aan jou dan de keuze of je weg wilt.
Feyenoord staat hier sterk gezien de contractduur, wat betreft de Vrij staan ze minder sterk omdat zijn contract in 2014 afloopt.

Ze kunnen zich beter op voetbal concentreren. Lijkt me niet dat ook maar 1 van die spelers iets te klagen heeft.

16 april 2013 om 13:55

Lijkt me dat die spelers heel goed zelf kunnen bepalen of ze gaan klagen over andere spelers die veel meer verdienen maar niet significant beter spelen.

16 april 2013 om 14:00

Het is heel simpel, je kunt niet opeens iedereen meer geld gaan geven omdat degene die je meer geld had gegeven niet zo goed speelt als je dacht. Dan kunnen ze de club beter direct opheffen. ^^

16 april 2013 om 14:09

Makkelijk praten. Als jij bij een andere werkgever het dubbele kunt verdienen, vraag ik me heel erg af of jij zonder nadenken zou bijtekenen bij je huidige baan.

16 april 2013 om 15:50

Dat is hier niet in het geding... Ze willen alleen meer of hetzelfde verdienen als een collega... Dit vinden ze niet in verhouding tot de prestaties op het veld. Wat ze voor het gemak vergeten is dat er ook nog andere dingen meespelen dan de prestaties op het veld.als Clasie of BMI straks een mindere periode heeft en minder speelt dan Mathijssen dan is het toch ook niet zo dat de boel weer wordt omgedraaid....

16 april 2013 om 17:31

Dat is hier wel in het geding. Iedereen doet wel alsof ze maar bij moeten tekenen zonder meer geld te vragen, maar bij andere clubs kunnen ze het dubbele verdienen. Dan is het logisch dat ze hun keuzes gaan afwegen, en dit soort dingen horen er dan gewoon bji.

Maar laat ik de situatie even veranderen dan, als het blijkbaar zo moeilijk is om te begrijpen.

Jij werkt bij een bedrijf en je collega verdient een stuk meer dan jij. Je hoort van andere bedrijven dat als je bij hun gaat werken, jij ook dat salaris krijgt. Nu vraagt je werknemer om een nieuw contract te tekenen. Dan is het toch niet gek dat je zegt 'ja, maar wel voor hetzelfde salaris als mijn collega anders ga ik wel naar iemand toe die dat wel voor mijn diensten over heeft'?

16 april 2013 om 21:53

t0m10

De vergelijking met het bedrijfsleven is te simplistisch, daar ken je geen transferwaarde en in mindere mate contracten voor bepaalde tijd. .
Mathijsen heeft gewoon heel fors ingeleverd t.o.v.malaga, 80-voudig international en kwam transfervrij. Gezien die status verdient hij niet abnormaal, contractduur van 2 jaar (+eventeueel een optie voor een jaar) lag meer voor de hand i.p.v. 3 jaar.

Classie en BMI hebben met hun volle verstand een contract (voor bepaalde tijd) tot 2015 resp. 2016 getekend. Feyenoord betaald hun ook salaris als ze geblesseerd zijn of niet presteren tot het einde van hun contract. Vraag maar aan PSV hoe dat werkt bij Engelaar of Sulejmani/el Hamdoui bij Ajax.

Willen ze meer verdienen dat moeten ze een akkoord bereiken met Feyenoord anders dienen ze gewoon hun contract uit tegen de "oude" voorwaarden. Ik word een beetje moe van het gejank van die jonge spelers die een paar interlands hebben gespeeld en nu "respect" eisen. .
Het is bijtekenen en verlengen tegen betere voorwaarden of nog 2 of 3 jaar wachten op de transfervrije status of een tussentijdse transfer. .

16 april 2013 om 23:05

Ja het is niet op elk vlak hetzelfde, ze zullen ook niet samen douchen, maar dat maakt niets uit. Het gaat om het idee, dat als je collega veel meer verdient dan jou, en je hebt ergens anders de kans om datzelfde te verdienen, dat je dat gewoon gaat overwegen.

En je tweede alinea heeft ook niet echt een punt. Ja ze hebben met volle verstand een contract getekend, maar ze zeggen toch ook niet dat ze dat niet willen uitdienen ofzo. Ze hebben het alleen over het nieuwe contract, wat ze dus nog niet getekend hebben.

Ik snap echt je punt niet, je zegt het is of bijtekenen tegen betere voorwaarden of vertrekken, dat is toch precies wat ze doen. Ze twijfelen over bijtekenen, en laten hier weten waarom.

16 april 2013 om 15:48

Precies. Van Geel zegt ook als deze jongens een WK finale hebben gespeeld en aan twee Wk's en een EK hebben meegedaan dan krijgen zij hetzelfde. Ook in het bedrijfsleven verdien je als jonkie gewoon minder dan een oudere wat niet direct betekent dat je minder toevoegt aan het bedrijf...

16 april 2013 om 16:38

@ Shenky Dat is helemaal niet altijd waar. In veel commerciele bedrijven wordt met beloond voor de prestaties en niet op basis van de leeftijd.

Mathijsen doet het mijn inziens zo slecht eigenlijk niet. Hij is alleen bij lange na niet de toegevoegde waarde die van Geel blijkbaar in hem zag. Mathijsen is voor Feyenoord niet belangrijker dan een Martins Indi of een Clasie. In tegendeel zelfs. Clasie en Martins Indi vertegenwoordigen een transferwaarde in tegenstelling tot Mathijsen. Achteraf is het dus een erg grote fout van Martin van Geel om Mathijsen zo ruim te belonen.

16 april 2013 om 17:17

Niet perse op leeftijd maar wel op basis van ervaring... Laat dat nou iets zijn waarin alle jonkies van Feyenoord tekort schieten. Waarschijnlijk ook een van de redenen van het verval tegen Heerenveen en Rkc. Deze jongens hebben misschien wel een aantal eredivisie wedstrijden gespeeld op Europees/internationaal niveau hebben ze er hooguit 10 gespeeld

Dit begint wel een beetje vervelend te worden voor Feyenoord. Elke contractbespreking zal op deze manier worden ingezet als ze er nu aan toegeven. Ze moeten de spelers die zeuren gewoon verkopen en van dat geld maar opnieuw bouwen. Als ze nu Clasie een verhoging gaan geven willen er straks meer spelers een verhoging.

16 april 2013 om 14:58

Klopt. En ik denk niet dat spelers die om financiele redenen vertrekken bij Feyenoord er uiteindelijk beter door af zijn. Ik zie ze echt niet slagen hoor, als ze nu vertrekken.

Tja lastige situatie. Feyenoord voert op dit moment een bepaald beleid uit en dat houdt in geen "overdreven" salarissen meer. Mathijssen heeft dit contract daarvoor al getekend en de jonge talenten krijgen nu contract geboden aan de hand van nieuwe beleid. Dat is altijd lastig.
Bij Ajax ook gezien met o.a. MeH en consorten.
Er is simpelweg niet meer geld dus de spelers kunnen het eisen maar moeten beseffen dat het gewoon niet kan. Voor Feyenoord kan dat vervelend uitpakken in verband met het eventuele vertrek van sommige talenten.

16 april 2013 om 13:54

Nee Mathijssen heeft begin dit jaar getekend, eind augustus. Sinds vorig jaar had Feyenoord al een salarishuis. Volgend jaar gaan spelers als Cisse weg. Die verdienen nu al rond de 600.000 Dan lijkt me normaal dat dit salaris wordt doorgeschoven naar Clasie en De Vrij. Geef ze allebei 300.000 meer en lijkt me niet dat ze nog zeuren. Zowel, kunnen ze beter maar heel hard naar het buitenland gaan.

16 april 2013 om 13:56

Oh ik ben ff in de war dan. Heb in mijn hoofd dat Mathijssen al sinds vorig jaar bij Feyenoord zat maar die is er natuurlijk begin van het seizoen bij gekomen.

Met deze onrust gaat Feyenoord week in week uit slechter spelen. Schuif het even door tot na het lopende seizoen! Met de prestaties verdien je ook geen verbeterd contract. Je hebt jezelf er alleen niet mee, maar de hele club.

16 april 2013 om 15:13

De onrust is een groot woord, VI rakelde gister een oud bericht op!

16 april 2013 om 22:04

Harmjan,

Ben het grotendeels met je eens. Alleen begint Classie in de VI te zeuren om "respect".
Gisteren voor het eerst VI gekeken. O.a. Derksen mag graag bashen op Mathijsen.
Hoewel Mathijsen geen leider is, was het aantrekken niet onlogisch na het vertrek van Vlaar. Vlaar zou ook bijna 8 ton hebben verdiend. Gezien de status van Mathijsen t.o.v. Vlaar is 9 ton zeker niet buitensporig. Mathijsen had qua geld beter nog een jaartje bij Malaga kunnen blijven, daar verdiende hij in 1 jaar meer dan in 3 jaar bij Feyenoord.
Ook werd de kritiek sterk dan Mathijsen een paar mindere wedstrijden speelde en BMI als CV in het Nld elftal speelde.

Verder kunnen v. Geel en Gudde nooit wat goed doen, blijkbaar heeft hij er nog steeds moeite mee dat Don Leo moest vertrekken.
Waar steeds aan voorbij wordt gegaan, is dat dat Classie en BMI met hun Volle Verstand een contract hebben getekend tot 2015 en 2016. Vlg. dat contract worden ze ook betaalt als ze geblesseerd zijn of niet presteren, zie Cisse. V. Geel moet op een gegeven moment maar zeggen bijtekenen en verlengen "graag of niet" anders blijven de oude voorwaarden gelden. Wil je nog meer verdienen, dan wachten tot 2015 of 2016 dan wel als een club komt met een acceptabel bod.
5 o5

Mathijssen doet het de laatste weken gewoon uitstekend. Echter kan ik de onrust begrijpen, Schaken, Mathijssen en Pelle krijgen naar verhouding tegenover de andere spelers gewoon veel salaris. Een Clasie en de Vrij krijgen bij het NL elftal waarschijnlijk mee wat de jongens bij andere Nederlandse clubs verdienen. Schrijnender is dat een Verhoek waarschijnlijk meer salaris krijgt dan een Clasie is natuurlijk belachelijk.

Weer wanbeleid opnieuw, wanneer leren ze het nou eens in het Maas gebouw?

Volgens de bronnen krijgt Clasie een salaris voorgeschoteld wat de helft is van Mathijssen. Dat is dus rond de 500.000. Ik had minstens een salaris van 700.000 a 800.000 verwacht. Zou ook wel redelijk zijn. Als we willen doorgroeien als club, moeten we spelers als De Vrij en Clasie toch nog 1 keer laten verlengen en daarna verkopen. Na het WK leven ze meer op dan voor het WK (tenzij we niet eens door de poulefase heenkomen).

Gister na VI keek ik even Leven als een prof met Bruma. Die gozer is nu waarschijnlijk een stuk slechter dan De Vrij, maar heeft wel geld binnen geharkt hoor! Zijn auto is echt wel wat anders dan de Opel Astra van De Vrij.

16 april 2013 om 13:55

Als Bruma een goede club vind kan hij nog best goed worden denk ik alleen moet hij die wel snel vinden

16 april 2013 om 13:58

Is HSV geen goede club? Duitse subtopper is toch niet heel slecht. Maar als hij fout na fout na fout na fout maakt tegen Bayern. Dan ga jeje basisplaats verliezen

16 april 2013 om 13:59

ja breng het misschien een beetje verkeerd

ik bedoel misschien iets lagere club je kan wel in eeen topcompetitie zitten maar als je het niet aankan zul je het ook niet snel leren kun je beter een stapje omlaag

16 april 2013 om 14:04

Als Bruma een goede club vindt, zal hij wellicht op de bank belanden.

16 april 2013 om 14:34

een goede club waar hij aan spelen toekomt.

nu duidelijk

16 april 2013 om 13:58

Ja inderdaad, wie kan er nou een auto kopen van een half miljoen. Dan moet je echt naar een aftandse tweedehands zaak om iets moois te krijgen.

16 april 2013 om 14:03

Ach kom op zeg. Clasie is nog hartstikke jong en wisselvallig. Laat hem eerst maar eens een seizoen constant goed spelen en in de topwedstrijden echt beslissend zijn. Vooralsnog is het vooral een hele matige (en kleine) versie van Strootman. Die moet met een half miljoen per jaar in zijn handjes knijpen.

16 april 2013 om 14:17

@ kx22

Heb zelf ook een Astra, en die bevalt me prima. Snap niet dat iedereen een auto moet hebben van een ton of meer. En nee, ook als ik miljardair zou zijn zou ik dat niet doen.

On: ik vind het van weinig collegialiteit getuigen als je zo hoog in de boom gaat zitten als deze spelers nu kennelijk doen. Ze vinden het van Pelle dus geen probleem dat die fors verdient, maar van Mathijsen wel, kennelijk omdat die minder presteert. Maar je begint met zijn allen aan een seizoen onder bepaalde (salaris)voorwaarden, dan moet je in dat seizoen gewoon gaan voetballen en als team opereren. Het kan dan inderdaad zijn dat prestatie en salaris niet bij iedereen in verhouding zijn, maar dat betekent toch niet dat iedereen die dan wel volgens verwachting speelt even een paar ton erbij moet krijgen? Nee, je moet dan kijken waar het probleem zit, en dat is (kennelijk) dat Mathijsen niet optimaal rendeert. Wat kan het team eraan doen om hem beter te maken? Daar wordt uiteindelijk iedereen weer beter van.

Ik werk bij een universiteit waar niet alle bestuurders goed functioneren. Zelf presteer ik naar verwachting. Denk je dat ik mag blijven als ik naar de baas toe stap en zeg dat ik eenzelfde salaris wel als die bestuurders? Ik zou volledig worden weggehoond.

16 april 2013 om 14:52

Ik geloof veel, maar een als je miljardair bent ga je daar gedeeltelijk echt wel na leven. Ik heb nog weinig tot geen miljonairs of miljardairs gezien die in een rijtjes huis wonen en een Opel Astra rijden.

Ben het verder wel met je eens hoor, bestuurders functioneren misschien niet altijd naar behoren, maar ook daar komt bij dat zij wel alle lasten moeten dragen voor het bij de (om het oneerbiedig te zeggen) waterdragers terecht komt die wel optimaal functioneren. Deze kunnen dan beter niet gaan zagen aan de stoelpoten, want meer lasten zullen ze dan zelf moeten dragen.

Mathijsen krijgt een hoop kritiek in de media, stel dat hij er niet was geweest en Indi had exact hetzelfde gedaan op zijn positie, dan had hij als 'broekie' die lasten moeten dragen, dat was nog al een stukje anders afgelopen, denk ik.

16 april 2013 om 15:55

Precies die jongens moeten niet denken dat ze direct wereldtoppers zijn... Zo simpel is het. Mathijssen doet het de laatste tijd goed en heeft zijn sporen in de voetbalwereld verdiend. Daar hoort een bepaald salaris bij. Deze jongetjes komen net kijken. Ondanks dat ze het goed doen dient ook dit worden meegenomen in de bepaling van de hoogte van het salaris

16 april 2013 om 16:55

@harmjan1983
Dan is Warren Buffet wel een leuk voorbeeld. Een vermogen van om en nabij 50 miljard dollar maar hij woont al meer dan 50 jaar in dezelfde boerderij en rijd nog steeds een Volvo. Hij is eigenaar van de grootste producent van private-jets in de wereld maar heeft zelf geen private-jet.

Niet overigens dat ik daar nu speciaal veel 'respect' voor heb hoor. Als ik zo rijk was als Buffet had ik een paleis in Zwitserland met tenminste 10 auto's van minstens een ton en 2 private jets. En ik zou me er ook niet voor schamen ook.

16 april 2013 om 14:31

In deze ga je er van uit dat Clasie en De Vrij sowieso een WK gaan spelen. Vind ik op dit moment op zn minst voorbarig ze kunnen bijvoorbeeld de concurrentie strijd verliezen of geblesseerd raken. Als Feyenoord zijnde zou ik daar geen rekening mee houden.

On:
Had het bij Feyenoord niet verwacht dat spelers daar over geld beginnen te zeuren. Wees blij dat je deel mag nemen aan de weder opstand van Feyenoord en heb respect voor de club ook al worden er discutabele beslissingen genomen.

Misschien moeten die jonkies hun cv even naast die van Matijsen leggen

16 april 2013 om 13:58

Inderdaad, die snotapen hebben nul Europese ervaring, nog geen enkel mondiaal toernooi gespeeld en zijn pas 21. Te gek voor woorden dat ook al kan je grootverdiener worden bij Feyenoord je nog meer gewaardeerd wilt worden, zoals Jordy Knakie dat zo mooi verwoord. Meer gewaardeerd in zijn portemonnee ja.

16 april 2013 om 22:41

Het gaat Jordy Knaakie niet om de stuivers, hij noemt het "respect" en waardering.
Laat hij eerst het woordenboek er eens bij halen wat respect precies is. Respect krijg je niet, dat verdien je.verder zit de waardering blijkbaar alleen in de knaken.
Trouwens Classie en BMI hebben nog een cotract tot 2015 en 2016. Het is heel simpel, bijteken en verlengen of je contract uitdienen. Het contract dat ze met hun Volle Verstand hebben getekend. Datzefde contract dat bepaald dat ze worden doorbetaald of als ze niet presteren.
Als het een beetje tegenzit komen de knaken pas als hij transfervrij is in 2015 en op een houtje heeft moeten bijten.

Dit is van de ene kant logisch daar Mathijsen minder functioneert dan anderen maar zo gaat het in het bedrijfsleven er ook aan toe.
Iemand van 35 kan best minder presteren dan iemand van 20 maar normaliter zal het salaris van de 35 jarige hoger liggen dan dat van de 20 jarige persoon.
Dit heeft ook te maken met ervaring en vorige werkgevers. Als je wisselt van baan wil je er zelf niet op achteruit gaan.
Op het moment dat de 20 jarige gaat klagen dan zal hij vast wel een verhoging krijgen maar zal waarschijnlijk nog altijd minder verdienen dan de 35 jarige.

16 april 2013 om 14:24

Prima vergelijking. Echter is het wel zo dat het fysieke aspect niet meespeelt in het bedrijfsleven. Dus om iemand die vorige jaar bij Malaga al geregeld geblesseerd was en nu fysiek écht aan zijn limiet zit voor 3 jaar vast te leggen tegen een topsalaris, lijkt me onverantwoord.

16 april 2013 om 14:41

helemaal mee eens dat het niet verantwoord is maar dat is de keuze van de "directeur" in mijn vergelijking en als hij dit nodig acht dan is dat zijn verantwoording.
Dat het niet in verhouding staat lijkt me duidelijk maar daar mag jij als 20-jarige wel over klagen maar dat het onrust veroorzaakt kan ik niet snappen daar mijn collega's van 35 ook meer verdienen dan mij. Je bent verantwoordelijk voor je eigen salaris en als dat van Mathijsen zo hoog ligt dan heeft deze gewoon goed onderhandeld

16 april 2013 om 14:44

Juist, ik snap het ook niet. Ben blij met wat je hebt. Als je vind meer te moeten krijgen, ga je weg. Maar ga niet via de media je gelijk proberen te halen.

Ik kan het wel begrijpen dat het salaris van Mathijsen steekt bij de jongere spelers die op dit moment gewoon beter presteren, maar je kunt niet zomaar een salaris van iemand naar beneden halen. Als deze spelers zo graag het salaris van Mathijsen willen hebben en Feyenoord wilt daar niet aan mee werken, dan moeten ze maar op zoek naar een andere club.

16 april 2013 om 14:04

Op dit moment presteert alleen janmaat echt beter dan mathijssen. De Vrij is ongeveer gelijk qua prestaties en Clasie laat al weken niks zien.

16 april 2013 om 14:06

Blijkbaar vinden deze groentjes dat ze beter presteren dan Mathijsen.

16 april 2013 om 14:10

Ik denk dat ze vooral door hebben dat ze veel meer potentie hebben, en daar hebben ze opzich gelijk in. Bovendien is het niet zo dat mathijssen er gigantisch bovenuit steekt qua kwaliteiten, het is meer dat hij in betere vorm is.

16 april 2013 om 14:31

precies, ongeveer dezelfde prestaties maar wel 3x zo weinig verdienen. Ik vind het terecht dat spelers daar niet blij mee zijn.

16 april 2013 om 14:32

Klopt helemaal hoor, maar deze spelers zijn wel ontzettend belangrijk voor het niveau van Feyenoord. Als Pellé, Immers of Clasie wegvalt zoals in de afgelopen wedstrijden dan halen ze hun niveau niet meer. Feyenoord neemt een groot risico op sportief gebied als ze deze jongen verkopen komende zomer. Al vind ik dat de fout in eerste instantie bij die jongens zit. Die moeten in eerste instantie trots zijn om bij Feyenoord zo belangrijk te mogen zijn op die leeftijd, maar dat gaat helaas wel samen met salaris.

Bij Ajax waarderen we talent wel. Fischer verdient al 700.000 euro per jaar volgens mij. Dat is absurd natuurlijk, maar de enige manier om talentvolle spelers te behouden. Het gaat er niet om hoeveel ze echt verdienen. Het gaat erom in hoeverre het terecht is dat ze het verdienen. Deze jongens hebben er keihard voor gewerkt en hebben Feyenoord er weer bovenop gekregen. Daar hoort een serieuze opwaardering in het contract bij. Van Geel geeft Pellé en Mathijssen een salaris van rond de miljoen. Dat zijn basisspelers bij Feyenoord. Het is een logische gedachte voor die jongens om te denken qua salaris op hetzelfde niveau te horen. Spelers als de Vrij en Clasie zijn immers ook bepalend geworden voor het spel van Feyenoord.

Ik denk dat een dergelijk salaris voor die jongens normaal gesproken te hoog hoort te zijn, maar als de markt zo werkt zou ik liever talenten (met marktwaarde en potentie) goed betalen dan al oudere spelers als Mathijssen en Pelle.

16 april 2013 om 14:42

De Toekomst,

Je moet Ajax nou niet gaan vergelijken met Feyenoord. Ajax heeft wellicht veel meer geld te besteden aan salarissen dan Feyenoord, dus ik vind het een beetje onzin door te zeggen dat Ajax wel hun talent waardeert.

Feyenoord waardeert ook hun talenten, alleen heeft Feyenoord iets minder middelen om deze talenten een salaris aan te bieden dat op het niveau zit van Mathijsen.

16 april 2013 om 15:18

@ Hootch30

Pellé gaat volgens mij nog meer verdienen dan Mathijssen... Als ze het geld niet hebben voor salarissen, waarom krijgt Pellé het dan wel? Dat versterkt de scheve gezichten bij de talenten alleen maar meer.

De financiële situatie bij Ajax is anders, maar minder geld hebben en voor spelers van buitenaf beduidend meer salaris kunnen betalen zorgt nu eenmaal voor scheve gezichten als talenten Feyenoord erbovenop geholpen hebben en niet zo goed betaalt kunnen worden.

Wat betreft de poll; ja en nee. De onvrede bij de jonge Feyenoorders is deels terecht omdat Martin van Geel Joris gewoon een te hoog salaris heeft geboden, en nee omdat Clasie, De Vrij en Martins Indi de laatste weken bedroevend spelen en eigenlijk geen recht van spreken hebben. Ik weet niet wat Janmaat precies vangt maar die jongen hoor je niet en is de enige speler die zijn mond mag opentrekken gezien hij ook international is geworden en zich i.t.t. de anderen wel positief laat gelden op het veld.

Ik vind Mathijssen de laatste weken gewoon goed spelen, en de Vrij en Clasie alleen maar slechter. Ik vind dat er niet zo moet worden gezeken.het lijkt wel een kleuterklas, eerst maar eens presteren!

Het probleem is een beetje dat de jongere spelers geen goed beeld hebben van de realiteit. Natuurlijk moeten ze gehonoreerd worden voor wat ze brengen op het veld, maar ze moeten ook begrijpen dat Feijenoord niet in staat is megabedragen te betalen!

Ik vind dit nogal irritant worden. Mathijsen verdient in mijn ogen vrij veel, dat klopt. Maar vanwege zijn staat van dienst en zijn kwaliteiten in het veld vind ik nog steeds dat hij een soortgelijk bedrag mag ontvangen per jaar.

Want ik ben als één van de weinige van mening dat Joris Mathijsen nog een goede verdediger is voor de Eredivisie. Ik vind hem de laatste paar weken uitstekend spelen, nadat hij het begin van het seizoen vrij stroef startte. Ik heb totaal geen problemen met hem en Martins Indi op linksback vind ik een prima oplossing.

We laten zien dat we een prima achterhoede hebben, gezien het feit dat de hele verdediging wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal. Inclusief Mathijsen. Dat komt volgens mij niet omdat hij iedere bal verkeerd geeft.

Je mag me tegenspreken, geen probleem. Maar dit is mijn mening. Mathijsen is nog steeds van toegevoegde waarde en ik zal hem als supporter niet laten vallen. Zo zijn er ook heel veel mensen die Immers een miskoop vinden. Daar ben ik het ook niet mee eens. Als je ziet hoeveel meters die jongen aflegt en hoe belangrijk hij is in de gaten dichtlopen en de ballen afpakken, mag je blij zijn met zo'n vechter in je elftal. Mathijsen is ook iemand die tegen fysiek sterke spitsen (zoals Bony aankomend weekend) weet hoe hij zich moet opstellen. Het zal mij benieuwen.

16 april 2013 om 14:27

Natuurlijk is Matthijsen een prima speler voor de eredivisie. Maar de vraag is hoe lang nog. Neem aan dat ook jij van mening bent dat een 3jarig contract veel te lang is voor een speler van 35. Het is geen keeper!

16 april 2013 om 14:32

Nou ja, goed. Hij is net 33 geworden, waarvan dus al één contractjaar er bijna op zit. Natuurlijk, hij is 35 als zijn contract afloopt. Maar ik heb wel zoiets, zulke spelers kan je niet elk jaar een nieuw contract gaan aanbieden. De kans dat je dan stuk loopt met de onderhandelingen is een stuk groter dan dat hij meteen voor drie jaar vast ligt. Ik vind het geen rare gedachte. Je hebt nu gewoon een ervaren routinier die eventueel volgend jaar of het jaar daarna op de bank beland. Maar aan ervaring heb je ook een hoop.
Ze kunnen de jonge spelers wegwijs maken in Europa (als we Europees voetbal halen) en ze kunnen ook tips geven over positie kiezen. Dat hij zelf ook niet altijd goed staat, betekent niet dat hij niet weet hoe het moet.

16 april 2013 om 14:50

Je betaald de man vervolgens wel 2 van de 3 jaar meerdere tonnen teveel. 1-jarige contracten zijn geen probleem met dit soort spelers. Matthijsen kan- en wil waarschijnlijk nergens anders heen. Dit is zijn laatste kunstje, niemand anders wil hem hebben / kan hem betalen. Als na een jaar het gevoel nog goed is bij beide partijen, zul je er prima uitkomen. Ook Matthijsen weet dat hij op een leeftijd zit dat je niet meer maar minder gaat verdienen. En 1.3 miljoen, is gewoonweg ongelofelijk veel. (voor een club als Feyenoord)

Snotneuzen, komen net kijken en dan gelijk al een riant salaris opeisen.
Als ik Feyenoord was zou ik ze verkopen om zo de financiële status te versterken zodat je nog minder afhankelijk bent van dit soort jochies die niet alleen het meeste uit hun carrière willen halen, maar ook uit de portemonnee van de club.

16 april 2013 om 14:05

En je denkt zeker dat de volgende generatie spelers opeens wel genoegen nemen met een lager loon. Dit blijf je altijd houden, dus je kunt ze wel gaan uitschelden maar als ze ergens anders het dubbele kunnen verdienen dan heb je dus nooit een machtspositie ten opzichte van hen.

16 april 2013 om 16:19

@ tom

Daarom geef ik ook aan dat ik ze zou verkopen als ik Feyenoord was. Je moet geen spelers willen houden die zelf weg willen, en als de volgende generatie ook meer geld wil mag die ook weg. Iedere speler denkt aan z'n eigen carrière maar er blijven genoeg goede spelers over die graag voor Feyenoord willen spelen. De club staat voorop en als wat de club ze te bieden heeft ze niet aan staat mogen ze dat aangeven en dan gaan ze lekker weg. In Rusland zat clubs die aan hun eisen willen voldoen.

16 april 2013 om 17:51

Spelers denken nu eenmaal aan hun eigenbelang. Het is ook niet dat ze persé weg willen, ze willen gewoon een beter salaris en dat zal altijd zo blijven. Als je alleen kijkt naar spelers die graag bij Feyenoord willen spelen, dan krijg je dus spelers als verhoek als sterspeler.

Verder is het toch ook helemaal niet raar om ambitie te tonen en te zeggen ik wil hogerop?

16 april 2013 om 14:25

Akkoord. Bij Ajax kunnen we spelers waarderen (ja, in de vorm van salaris) op basis van hun sportieve prestaties. Eigen jeugd als de Jong kan hierdoor grootverdiener worden. Fischer krijgt zelfs al 700.000 aangeboden. Dat is gewoon nodig om spelers te behouden, want anders zijn ze gevlogen en daar lijd een club in sportief (goede speler weg) en financieel (speler vertrekt niet op zijn top, dus levert minder op) opzicht onder.

Feyenoord staat nu voor een hele belangrijke keuze. Deze gouden lichting(en) heeft Feyenoord doen opstaan toen de club niks meer voorstelde en is ontzettend belangrijk voor de club. Iedereen heeft de afgelopen weken bij Feyenoord gezien dat 11 spelers belangrijk zijn. De wisselspelers zijn niet goed genoeg.

Ze kunnen of ervoor kiezen deze spelers te waarderen (in de vorm van een passend salaris) of kiezen deze spelers te verkopen, maar ze moeten beseffen dat het een verdomt belangrijke keuze gaat worden. Als ze kiezen voor een vertrek nemen ze een groot sportief risico.

16 april 2013 om 14:29

Ajax staat er financieel ook een stuk beter voor he, dan kun je makkelijker meer salarissen geven.

Verder ben ik het wel compleet met je eens dat je je jeugd moet waarderen, in tegenstelling tot de meeste mensen hier die al meteen komen met termen als snotneuzen en vervolgens raar opkijken als ze weggaan.

16 april 2013 om 14:35

@ t0m10

Nou, dan verkoopt Feyenoord Indi..? Nelom als vervanger en dan kunnen spelers als de Vrij en Clasie behouden blijven...

Daarbij staat Ajax er beter voor, maar als Feyenoord Mathijssen en Pellé een miljoen per jaar kan betalen, waarom net zo belangrijke spelers als Clasie en de Vrij dan niet? Die spelen er al jaren...

16 april 2013 om 15:09

Omdat er maar een beperkt budget is en je keuzes moet maken. Als ze nu opeens de Vrij en Clasie zo'n salaris moeten aanbieden, moeten ze dan vragen of mathijssen en Pelle wat inleveren?

16 april 2013 om 15:20

Feyenoord heeft de lat gelegd op een salaris van 1,3 miljoen voor Pellé (als ik het goed heb). Ja, bepaalde keuzes moeten gemaakt worden, maar hier is niet goed over nagedacht als ze andere niet vergelijkbaar kunnen waarderen..

16 april 2013 om 16:54

net zo belangrijke spelers ? Wat heeft Clasie dit seizoen laten zien dan? Dat ie het zonder el Ahmadi naast zijn zij een stuk beroerder doetwellicht? Die jongen heeft een te hoge dunk van zichzelf en moet eerst maar eens gaan presteren op een constant niveau ?
Martins Indi speelt de laatste tijd ook als een krant en de Vrij die heeft een lange blessure achter de rug en verdient al rond de 9 ton? Is dat nog niet genoeg voor meneer? Eerst presteren dan trakteren zou ik zeggen !

16 april 2013 om 17:59

@detoekomst
Ik zei al dat ik het qua idee met je eens bent. Maar het probleem is dat je ervaren spelers toch nodig hebt en dat die nu eenmaal duurder zijn omdat ze zich al bewezen hebben. Bij jullie verdient poulsen bijvoorbeeld ook zo'n 4 ton meer dan erikssen.

Er is gewoon niet genoeg geld beschikbaar om alle spelers zo'n salaris te geven, dus dan kun je kiezen om of helemaal geen ervaren spelers te halen, of de ervaren spelers wel te halen en meer te laten verdienen dan de jonge spelers.

16 april 2013 om 20:16

@ t0m10

Eriksen verdient ongeveer 700.000 euro. Poulsen 800.000 euro plus bonussen die kunnen oplopen tot 250.000. 100.000 euro daarvan krijgt hij bij het behalen van een landstitel. Dat is nu wel zo goed als zeker. Overige bonussen gaan in werking bij het behalen van de beker en ver komen in de Champions League. Beiden zijn niet meer van toepassingen/te behalen. Kortom, het komt neer op iets meer dan 900.000 euro..

Ja, meer dan Eriksen, maar afhankelijk van bonussen die Eriksen misschien ook krijgt. Daarbij is het gat helemaal niet zo groot als tussen Mathijssen (1 miljoen) en wat Clasie aangeboden scheen te kregen (5 ton). Daarbij heeft Ajax Eriksen enkele maanden terug een contract met jaarsalaris van 1,3 tot 1,4 miljoen euro op jaarbasis aangeboden..

16 april 2013 om 15:39

Setto, met 1 woord sla je de hamer op de kop!

De jonkies bij Feyenoord moeten blij zijn dat ze in zo een team kunnen en mogen spelen. Als de financiële situatie beter was geweest de afgelopen jaren, hadden ze waarschijnlijk allemaal de bank warm gehouden.
Laat ze nog maar een seizoen bewijzen wat ze zelf waard zijn en daarna kan je beginnen met onderhandelen.

Wat heeft Feyenoord eraan dat Mathijsen voor Oranje heeft gespeeld? Gaat het ons nog meer geld opleveren bij een doorverkoop ofzo? Niet zijn verdiensten, maar zijn verwachte toekomstprestaties horen de basis te vormen voor zijn salarisbepaling. En die prestaties zijn vrij matig te noemen. De drie genoemde jonge spelers hebben een bepalendere rol gespeeld dit seizoen dan Joris Mathijsen. Deze inschattingsfout is een van de weinige smetjes op het conto van Van Geel.

16 april 2013 om 14:16

Mathijssen brengt toch een hoop ervaring met zich mee. Verder speelt hij nu al weken behoorlijk goed en in ieder geval beter dan de betreffende spelers. Misschien dat die eerst even naar hun eigen prestaties kunnen kijken. Al verdienen ze natuurlijk wel meer dan dat ze nu krijgen. Rond de 6-7 ton lijkt me reëel. als ze tot 2016 bijtekenen.

Hahahaha laat me niet lachen zeg.... dat ze zelf eerst maar eens bewijzen dat ze het geld waard zijn....

Mathijsen doet het de laatste maanden beter dan de Vrij ?

Bij VI werd er gister flink op hem gezeken, maar in mijn ogen volkomen ten onrechte. Dat hij in het begin van het seizoen moeite had was wel duidelijk, maar ik vind hem de afgelopen periode toch aardig spelen. Verder snap ik de frustratie wel, al is het natuurlijk wel een algemeen bekend feit dat oudere spelers, en in de meeste gevallen ook in andere beroepen, meer geld verdienen dan mensen die net op het hoogste niveau komen kijken. BMI en Clasie hebben nog altijd minder interlands achter hun naam staan dan Mathijsen, dus om met dat argument aan te komen vind ik ook zwak. Het zou het eerlijkste zijn dat de besten het meeste geld kregen, maar dat is helaas niet zo. Daarnaast hadden ze van te voren ook kunnen weten dat Mathijsen een flink salaris zou gaan opeisen met een recent verleden in onder andere Spanje waar hij ook niet misselijk verdiende. Dat ze daar nu dan over vallen vind ik een beetje kinderachtig. Die jongens hebben het zat goed. Als ik voor hun salaris of zelfs de helft mocht spelen had ik echt niet gezeurd.

Dat Mathijssen zoveel verdient is logisch.
Als ik later wek en mijn werk, als 23 jarig broekie, beter doe dan der ervaren kracht van 45, dan ga ik ook niet beweren dat ik meer moet verdienen.
Zo gaat het in elk bedrijf. Leuk dat Meneer Clasie, de Vrij en Martins indi een paar leuke wedstrijden hebben gespeeld, maar het stijgt hun naar der hoofd !

16 april 2013 om 14:06

Het verschil is dat over het algemeen in het bedrijfsleven fysieke kracht niet zo belangrijk is als bij voetbal. Daar voeg je dus op je 45e, met veel ervaring, gewoon veel meer toen dan iemand van 25.

16 april 2013 om 14:49

Eens met je beredenatie t0m10 maar dan nog voegt mathijsen op 33-jarige leeftijd nog iets toe. Ik zie hem redelijk veel praten in het veld en ik denk dat hij belangrijker is dan mensen denken. Hij kan het lopend misschien niet 100% meer bijbenen maar ik zie hem dat regelmatig compenseren met "slim" lopen en dekken.

Tevens is het logisch dat hij meer verdient zoals Melvinplatje al aangeeft.
Mathijsen heeft in de top gespeeld en daar zijn sporen en dus ook zijn geld al verdient. Mathijsen komt terug naar Nederland en zal toch nog redelijk willen blijven verdienen.
De jonge jongens hebben nog niet in de top gespeeld en zijn hun salaris nog aan het opbouwen zoals dit ook gebeurd in het dagelijkse bedrijfsleven. Wat dat betreft is er weinig verschil tussen voetbal en het andere bedrijfsleven.
Dat het verschil te groot is kan ik begrijpen maar dat dit voor onrust zorgt niet. Mathijsen is aan het afbouwen en verdient al minder als bij Malaga terwijl het salaris van de jonge jongens zal gaan stijgen. Mochten deze jongens in de top komen dan zullen ze waarschijnlijk meer verdienen dan Mathijsen ooit gedaan heeft want de salarissen lopen alleen maar op.

16 april 2013 om 16:17

Ik ben het met je eens hoor, de ervaring van Mathijssen is zeker een extra factor die zeker gewaardeerd moet worden en daarnaast voegt hij gewoon echt wat toe aan Feyenoord. Ik wilde alleen maar zeggen dat een rechtstreekse anologie met het bedrijfsleven vaak niet opgaat omdat fysiek maar een hele beperkte factor is en dat hetgene is dat achteruit gaat lopen.

Geld, Geld, Geld. Ik weet, het voetbal tegenwoordig, blah blah blah. Maar zouden deze jongens zich beseffen dat er om de week 50.000 man betalen om in de Kuip zitten en ze steeds dezelfde fouten te zien maken? En dat een salaris van € 500.000 echt een heleboel geld is?

Ik besef me ook wel dat het voetbal nou eenmaal om geld draait en dat dat niet meer weg te denken is. Maar iets in me blijft zich afzetten tegen dit soort idioterie. Wat denken die gasten wel?

ik snap het nog steeds niet waarom ze die man hebben gehaald. Zonde van de ontwikkeling van Martins indi en Nelom.

Die jochies moeten niet met jaloerse ogen naar een ander kijken. Als zij blijven presteren, dan komt hun tijd vanzelf.

Mathijsen (of zijn zaakwaarnemer) heeft het gewoon goed gedaan, zo eerlijk moet je zijn. Verder wordt er gedaan of Mathijsen er niets van kan, maar hij presteert redelijk tot goed. Af en toe een slippertje, maar ja hij is ook niet voor niets op zijn retour !

Gelukkig heb ik al heel lang geleden besloten geen individuele spelers te supporten maar louter en alleen Feyenoord. Dus als ze niet tevreden zijn dan rotten ze toch lekker op...zal er geen moment om treuren.

Wat kan het leven toch lekker simpel zijn.

16 april 2013 om 14:22

Mooi verwoord Sluit me er bij aan, alleen pas ik het toe bij een andere club.

Tevens vind ik het ook schrijnend dat deze jongens hun logo kussen en tonen alsof ze niet zonder de club kunnen, maar dat het eigenlijk niks omvat, uiteindelijk bepaalt het salaris de liefde voor een club, dat is jammer en pijnlijk tegenover de supporters vind ik.

16 april 2013 om 15:46

En gelijk heb je. Ze komen in de schijnwerpers doordat Feyenoord ze een kans geeft en vervolgens vertrekken de meeste na een jaar.
En dan nog onrust durven te stoken in het team ook. Ik heb zoveel respect voor Feyenoord.
Take it or leave it.

Volgens mij spelen Indi en clasie belabberder dan Mathijssen, dus heel snel die grote mond houden, nog geen reet gepresteerd, oh ja Nederlands elftal, maar Van Gaal heeft bijna iedereen uitgenodigd dus is dat nu zo'n prestatie.

Ik snap de jonge spelers best wel hoor. Hun kritiek is best terecht, maar ze moeten niet denken dat een salaris van een halve miljoen een ondankbaar bedrag is. Ik denk dat iedereen die hier aanwezig is nooit zo veel geld in hun leven zal verdienen. Zeker niet in een jaar.

Het is dus een kwestie om misschien wat teleurgesteld te zijn, maar er is ook een vol glas, niet?

Nederlandse clubs moeten leren van de Engelse clubs. Arsenal geeft geen enkel speler boven de 30 een meerjarig contract (misschien echt clubspelers die een uitzondering zijn). Nu zit je dan met Mathijssen, BMI minder effectief op links en helaas Nelom op de bank..

16 april 2013 om 14:21

Ja, en als Bruno een langdurige blessure had gekregen dan had je dus niemand meer, want Kongolo is ook al langdurig geblesseerd geraakt. Je moet gewoon posities dubbel bezet hebben, je kunt er niet op gokken dat er nooit iemand geblesseerd raakt of geschorst wordt.. Bovendien bewijst Mathijssen inmiddels dat hij niet voor niets is gehaald: hij doet het gewoon heel goed de laatste wedstrijden. Verschrikkelijk veel intercepties die man.

Feyenoord heeft mijn inziens een fout gemaakt met het langdurig (3 jaar) contracteren van een speler op zijn retour. Hier kan Mathijssen idd niks aan doen. Vanzelfsprekend zegt men niet bij de contractonderhandelingen dat men minder wilt verdienen.

Iedereen zegt dat dit soort bijzondere groep is maar het groepsgevoel is er niet. Kan misschien ook wel niet. Eerst Fer en Wijnaldum, in de winterstop Leerdam naar het tweede gezet. Als Feyenoord zelfs niet iemand als Clasie kan houden, weet je dat Vilhena over een jaar ook weg is. Zeker als je ziet hoever Engelse clubs willen gaan en wie zijn zaakwaarnemer is. BMI en de Vrij gaan waarschijnlijk allebei maar minstens 1 van de 2. Janmaat gaat ook schijnt het. Zoveel kan de jeugdopleiding niet opvangen en kopen blijft altijd een risico. Koeman ziet het aan en trekt zijn conclusies. Feyenoord gaat het heel moeilijk krijgen.

Door het met toeval behaalde finale plaats op de WK werden ook de mindere spelers gebombadeerd tot wereldtoppers. Malaga trapte er al in en nu dacht Feyenoord voor een paar jaar een topverdediger in huis te hebben gehaald. De centrale verdediger van de WK finalist! Dat moet wel een toper wezen. nits is minder waar.
Ik vraag me soms echt af waar sommige spelers nu hadden gespeeld als we gewoon in de kwartfinale van Brazilie hadden verloren. Mathijsen had in elk geval geen salaris van 1 miljoen gehad bij Feyenoord.

16 april 2013 om 14:22

En net die wedstrijd deed Mathijsen niet mee

16 april 2013 om 14:29

Dat maakt geen veschil. Mathijsen blijft de verdediger van het team dat 2e werd. Daar wordt naar gekeken. Met Mathijsen is juist die finale gehaald en zonder hem werd juist die wedstrijd verloren kan ik ook zo stellen.

16 april 2013 om 14:35

Ach,

Mensen zeiken Mathijssen altijd af, is altijd al een makkelijk te pakken figuur.. Of hij nu goed speelt of slecht..

Ik weet nog dat hij geblesseert raakte in de warming-up tegen Brazilie.. Iedereen was plotst in paniek, wat moesten we zonder hem? Maar dat is iedereen al gauw weer vergeten..

Hij is geen wereldtopper, maar zeker geen kluns zoals hij altijd wordt afgeschildert.. Iedere fout die hij maakt ligt onder het vergrootglas.. Maar het is de Vrij die de meeste punten heeft gekost met zijn fouten..

Uhm ik weet niet,maar beginnen ze(media) na psv nu ook al bij feyenoord te stoken?
Volgende week Vitesse?
Wat een gezoek om niks elke keer weer.

16 april 2013 om 14:37

Uhm ik weet niet maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dit was gewoon een uitspraak van Derksen gister bij VI, niet heel vreemd dat er een bericht over komt dan toch? Of had je liever nog een negatief bericht over Psv gezien?

Tuurlijk is dat terecht 1 van de minste speler verdiend het meest.

Gewoon een slecht beleid.
Feyenoord moet dezelfde weg als Ajax inslaan lekker met jeugd werken niet meer dan bepaalt bedrag betalen.
Wil je meer verdienen dan ben je geen speler voor Feyenoord.

Die van geel kan een club opbouwen maar niet onderhouden dat heeft hij meerdere malen bewezen.

Wat een stemmingmakerij weer van de media. Zondag gewoon knallen en met zijn allen weer achter onze jongens staan! Ik geloof geen klap van wat er hier gezegd wordt.

Wat een gezeik.
Ga nu maar eerst eens voetballen en europees voetbal veilig stellen want als we zo doorgaan worden we gewoon 5de!
Al die spelers die nu zeiken om geld mogen het weer laten zien in de laatste wedstrijden en wat respect naar de club en supporters toe is ook wel op zn pplaats.

Van Geel moet volgende keer goed nadenken om weer zo'n duur contract aan een 31 jarige te geven.

De snotneuzen moet eerst maar eens presteren en dan valt er over salaris te praten! Laat deze jongens nou eerst maar eens zoveel bereiken als Mathijssen en dan heb je recht van spreken. Ze kunnen beter wat minder hun mond open trekken en wat meer gaan voetballen.

Kunnen die spelers alsjeblieft kappen met janken en gewoon voetballen!? Het is al drie weken niets en dan gaan de spelers zich hier druk om maken????

Begin me wel te ergeren aan de grote mond van die talentjes. Zo goed zijn ze nou ook weer niet. Daarnaast heeft Mathijssen gewoon veel ervaring dus is het logisch dat zijn salaris is een stuk hoger is. Als de Vrij en Clasie enz zo oud zijn als Mathijssen zullen zij ook zo'n salaris ontvangen. Voorlopig moeten ze gewoon stil zijn, voetballen en is daadwerkelijk wat presteren voordat ze hun mond open doen.

je wordt toch ook doodmoe van die gastjes die maar meer en meer willen, ze zijn net geen tiener mee.. Bewijs je eerst maar eens een aantal jaar zoals Mathijsen dat gedaan heeft, daarna mag je een vet salaris eisen. Vooralsnog moet je verdomme blij zijn met je al riante salaris dat je krijgt voor het uitoefenen van je hobby; generatiegenoten studeren hard of werken stukken harder voor heel wat minder geld..

Van de zomer brak er weer paniek uit bij de technische leiding en wordt het kleine beetje geld wat er was meteen weer slecht uitgegeven.

Jongens als Nelom, Kongolo, Vilhena, Boetius, Achabar, Van Beek, Woudenberg, Manu, Ramsteijn, Sleegers en Steenvoorden klopten aan de deur om meer speeltijd te krijgen bij Feyenoord na het vertrek van jongens als Bakkal, El Ahmadi, Vlaar en Guidetti.

Leerdam vraagt in mijn ogen terecht om een hoger salaris omdat hij al bijna 4 seizoenen deel uit maakt van de selectie als basiskracht. Johan Boskamp heeft ook gelijk dat Clasie veel beter speelde samen met Leerdam op het middenveld. Leerdam verzet veel loopwerk waardoor Clasie zich meer kon richten op zijn eigen spel.

Mathijsen is geen leider en verdient een erg hoog salaris. Daarbij zijn de prestaties van hem nou ook niet om te roemen. Hij speelt de spits van de tegenstander er meestal wel uit, maar hij durft nooit door te schuiven/dekken omdat hij niet met ruimte in zijn rug durft te spelen.

Aan Immers en Singh hebben we tot nu toe ook vrij weinig aan gehad. Die Immers rent als een kip zonder kop over dat veld heen. Zijn techniek qua balbehandeling, rust en overzicht zijn echt niet goed genoeg voor een nummer 10 bij een topclub. Singh lijkt ook tekort komen voor het niveau van de Eredivisie. Vanuit de wandelgangen bij Varkenoord hoor je dat Koeman en Van Gastel hem niet goed genoeg vinden.

Janmaat en Pelle zijn de enige 2 aankopen die wel hebben voldaan. Al was het bij Pelle natuurlijk ongelooflijk veel mazzel. Vormer en Goossens waren gokjes. Bij Vormer kon je zien bij Roda dat hij geen type El Ahmadi is en dat hij zijn directe tegenstander vaak laat lopen. Goossens is redelijk maar altijd geblesseerd.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Indi
Nelom
Leerdam
Vilhena
Clasie
Schaken
Pelle
Boetius

Wat ik nou opmerkelijk vind in dit hele verhaal is dat bljkbaar iedereen binnen zo'n selectie weet wie wat verdiend. Misschien sta ik hier alleen in, maar is het gewoon niet verstandig om als speler het gewoon voor je te houden wat je verdiend. krijg je ook geen scheve gezichten binnen een selectie. Het komt bijvoorbeeld niet in mij op aan mijn collega's te vertellen wat mijn salaris is. Daar hebben ze dan ook geen reet mee te maken, net zo min als dat ik geinteresseerd ben in wat zij verdienen.

Man wat een gezeur van die gassies 20 jaar, grote muil en nog nooit wat gewonnen/gepresteerd. Feyenoord stond altijd bekend om het niet lullen maar poetsen....
Ze krijgen het dubbele aangeboden van wat ze nu verdienen en nog niet tevreden. Zal wel een generatie kloof zijn.
Zag het hier ook inzet bedrijf, gasten die net van school kwamen, nadat je ze een half jaar onder je hoede hebt genomen, een verhoging krijgen in salaris, maar nog steeds ontevreden zijn, omdat jij met 10 meer werkervaring meer verdient dan zij, ze doen immers hetzelfde werk is het argument. Walgelijk! Zorg eerst maar eens dat je constant presteert.

Hoor een Siem de Jong of Erkisen ook niet over het salaris van 1,7 miljoen van tribune klant bij het 2e Sulejmani.

Dit is BS. Ik kom regelmatig bij vd Valk en Matthijsen zit daar regelmatig lekker een bakkie te doen voor en na de training. Dan zitten daar een stuk of 5 a 8 spelers. Er is helemaal niks aan de hand bij Feyenoord. Ze zijn conditioneel misschien nu wat minder of iets dergelijks maar meer is er niet aan de hand.

even voor de feyenoord fan: mijn neef is 100% Feyenoord fan, als ik nou spelers van Feyenoord tegenkom en ik vraag ze om een foto/ handtekening, doen ze dat of niet? Of moet ik dan gewoon is naar een training gaan en het daar vragen?

Misschien een overbodige vraag omdat jullie ze niet persoonlijk kennen maar goed. misschien weet iemand het toevallig

Mathijsen is over het hele seizoen genomen niet heel constant geweest en met name bij wedstrijden waar hij juist er moet staan. Echter vind ik niet zijn vertoonde spel maar het gebrek aan leiding geven en het coachen van de jeudige spelers te kort schieten. Je zou verwachten dat hij met zijn ervaring hetteam op sleeptouw neemt als het moeilijk gaat...maar die rol lijkt hem niet te passen. en dan is hij een (te) dure speler. Op het salaris kun je Mathijsen niet aanspreken, dit is het bestuur dat in al haar wijsheid meer heeft verwacht van Mathijsen dan hij kan leveren (heb het nooit een leider op het veld gevonden) en hefet hem bij voorbaat een (te) hoog salaris en een (te) lang contract aangeboden.

Die hele selectie is niet serieus te nemen. 4 wedstrijden te gaan en dan zeur je om salarissen. Als jullie het niet zo hadden laten gaan de afgelopen wedstrijden waren jullie nu eerste en deden jullie nog mee voor de titel. Steekjes zijn duidelijk los want er zijn mensen die veel minder verdienen terwijl ze per dag iets van 15 uur werken, maar omdat het voetballers zijn is het vanzelfsprekend om elk jaar een miljoen op de bankrekening te zien. Totaal losgeslagen deze etterbakjes, laten ze maar lekker een maandje in de vakantie werken op de haven.

Het zal allemaal wel meevallen.
Volgens dit bericht zou Pelle ook 1,3 miljoen opstrijken.
Dream on Vi.
Dat er wat onrust is kan ik begrijpen maar dat is gewoon door de teleurstelling dat een 1e plek er echt niet meer in zit en omdat er gewoon ondermaats gepresteerd word de laatste weken.

De Vrij, BMI en Clasie zijn nu al beter dan Mathijsen. Van Geel kan er niet om heen om de beloning van die drie gelijk te stellen aan de beloning van Mathijsen. Dat is simpelweg het gevolg van het wanbeleid van Van Geel.

Je bent 21, krijg je 550.000 p.j nou daar teken ik voor, en loop ik nog 4x zoveel als clasie, BMI bij elkaar.. matthijssen is ook voor ervaring gehaald en wordt betaald naar ervaring.. zie hier wel reactie hoe zou jij reageren als een werknemer meer betaald krijgt dan jou.. ooit gehoord van een Leeftijdschaal dan wel ervaring schaal.. zijn genoeg managers van 40 die veel slechter zijn dan die van 20 maar wel bijna dubbele verdienen door de ervaring..

en die jongens zitten net 2 jaar bij de selectie en nu al allemaal eisen, Clasie moet blij zijn dat hij ondanks de prestaties nog steeds basis staat... ga eerst maar goed presteren.. en dat met die 550.000 want je kan ook vakkenvullen voor max 20.000 per jaar... kies maar

Ik denk dat de media gewoon weer lekker wil stoken. Wekenlang was het hosanna in de media voor feyenoord. Nu we niet meer meedoen om de titel (deden we toch al niet) komen er ineens van dit soort verhalen naar buiten.
Mathijssen is gewoon een goede aankoop, wij hadden nul routine in de selectie. En hij speelt lang niet zo slecht als iedereen altjd maar beweerd.
Mocht er iets waar zijn van het gezeur van de jonkies, laten ze dan eens luisteren naar de meester JC. Die al zo vaak zegt dat alles wat je verdiend voor je 25, 26ste is investeren in jezelf. De zilvervloot komt daarna wel. En zo is het:-)

16 april 2013 om 15:44

Ongetwijfeld dat de media aan het stoken is, maar er zal wel een kern van waarheid zitten denk. Waar rook is is vuur.

Mocht dit echt waar zijn kan ik er niets anders over zeggen dan dat het triest is.
Wat is er nou mooier om deel uit te maken van een club die keihard onderweg naar de bliksem was? Ik zou trots zijn om deel uit te mogen maken van de heropbouw van Feyenoord.
Deze jonkies horen zich onderdanig te gedragen want zo een laag salaris krijgen ze ook weer niet.

De jonkies moeten vooral investeren in zichzelf, dus gewoon akkoord gaan met 5 ton (is een heel behoorlijk loon als je het mij vraagt) en dan in je contract een vaste transfersom van 7 à 8 miljoen opnemen. En voor 3 jaar bijtekenen, twee jaar goed voetballen goed wk spelen, en ze zitten bij een topclub.

Matijssen speelt laatste maanden goed itt de snotaapjes.
Wie waren de uitblinkers bij Fnoord afg zondag? (was als rkc supporter er)...janmaat en Mathijssen, Pelle in wat mindere mate. En wie waren onzichtbaar? Martens Indi, Clasie, ....
Ik heb weinig met Fnoord mag als ik hen was: zsm mooi bedrag voor Indy vangen (nelon s gewoon beterals back) en andere snotaapje ook weg als ie 5 ton te weinig vindt.
Begrijp het lef van snotaapje Clasie ook niet eens. Weggespeeld worden door een vent van in de 30 (duits) die minder als een ton verdient. 5 ton euris s wel even 1.2 miljoen gulden
Nb en tuurlijk, Fnoord had Mathijssen beter jaarconteact met optie kunnen aanbieden

Ondanks dat Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Stefan de Vrij het goed doen vind ik dat ze nog absoluut geen recht van spreken hebben. Salarissen worden bepaald op basis van kwaliteit, positie, ervaring, leeftijd en wat de speler hiervoor verdiende etc.

De trio van Feyenoord beginnen op hun 20e al te klagen dat ze niet de meeste verdienen van de team. Niet echt een goed signaal die je afgeeft aan een publiek die dit soort signalen heel verkeerd kan opvatten.

Kritisch kijken naar het salaris voorstel van het management is geen probleem. Maar onredelijke eisen stellen is het andere. Iedereen weet dat Feyenoord vanuit een moeilijke positie komt. Cisse heeft een goed contract omdat deze stamt uit een periode van wanbeleid. Mathijssen heeft een goed contract omdat hij van Malaga kwam en de verwachting ook was dat hij het beter zou doen. Je kan niet zomaar een salaris verlagen (zie je eigen werk). Als het makkelijk was geweest denk ik dat Martin van Geel Cisse en Mathijssen allang had verkocht of weg had gedaan. Probleem is alleen dat ze een geldig contract hebben. Niemand is bereid hetzelfde te betalen en afkopen is geen optie. Er is ook geen andere club die het zelfde salaris zou willen betalen, dus enige optie is wachten tot het contract is afgelopen.
Verder heeft Pelle een goed salaris omdat hij het simpel weg goed doet, een buitenlander is en een spits.

Persoonlijk vind ik dat de spelers of hun contract moeten verlengen tegen de voorwaarden die Martin van Geel stelt, ze worden dan goed betaald als je kijkt naar de situatie waarin Feyenoord nu nog steeds in bevindt. Doen ze dat niet, dan moeten ze gewoon eerlijk voor uitkomen dat ze op hun 20ste meer dan een miljoen per jaar willen verdienen en eerlijk zeggen dat Feyenoord hun niet meer kan betalen... Dus hun heil in het buitenland gaan zoeken.

Die jonge gasten zijn helemaal getikt. Ze moeten zicht eens concentreren op het voetbal en niet op hun salarissen. Ze staan allemaal nog aan het begin van hun carrière. Laat ze nu maar eens een paar jaar goed spelen en er voor zorgen dat Feyenoord weer structureel om het kampioenschap mee doet. Dat kan alleen als deze gasten accepteren dat Feyenoord hen niet allemaal 1,5 miljoen kan betalen. Door hard te werken en elkaar beter maken, komt er voor een ieder van hen een kans om in het buitenland vele miljoenen op te strijken.

Nu zie je ook hoe triest sommige voetballers zijn en echt niet voetballen omdat ze het zo leuk vinden. Had ze ook weleens willen horen als ze in de schoenen van Mathijssen gestaan hadden. Dan moet je ook gewoon consequent zijn over een paar jaar straks en geld in leveren. Het is dat Feyenoord niet in die positie is maar je had ze eigenlijk gewoon op de bank moeten zetten en gelijk verkopen. Waar zijn we in godsnaam mee bezig je je hoort je helemaal niet druk te maken over wat iemand anders verdiend. Kijk gewoon naar je eigen salaris ben ik hier tevreden mee of niet. En niet omdat iemand anders meer verdiend gaan lopen zeiken

Ik word een beetje moe van dit gezeur. Stel je voor als dit waar is dan moeten ze de talenten gewoon verkopen. Mathijssen doet het in de 2e seizoenshelft gewoon uitstekend en is met Janmaat de beste verdediger van Feijenoord. Ik vind namelijk De Vrij en Martins Indi (als linksback) niet constant en kan allebei daarin erg verbeteren. Clasie heeft in de 2e seizoenshelft heel matig gepresteerd en ik had meer van hem verwacht. Hij moet dan ook niet zeuren om extreme bedragen want dan mag hij van mij ook wel weg. Er staan geschikte vervangers klaar en anders kan Feijenoord altijd nog geld uitgeven aan spelers.

Nelom voor Martins Indi
Kongolo/aankoop voor De Vrij
Vormer voor Clasie

Vind het niet zo gek dat BMI hierin genoemd word. Een simpele reden dat hij te klagen heeft over te prestaties van Joris is dat hij op die plek hoort althans dat vind hij zelf. Als de overige 2 spelers die het de laatste wedstrijden flink laten afweten ook nog gaan zeuren vind ik het niets meer dan verwende knaapjes..

Jonge spelers krijgen te snel grote praatjes. Hoewel ik het eens ben dat goede prestaties beloond mogen worden, heeft Mathijssen al een hele carriere achter zich, veel ervaring en veel wedstrijden achter zijn naam. Volgens mij verdien je in de 'normale' wereld ook meer als oudere dan als jongere...

Bovendien is het al langer bekend dat clubs in NL een redelijk klein salarishuis hebben tov buitenlandse clubs, dat moet je in die fase van je carriere ook gewoon accepteren. Overigens ben ik wel van mening dat Koeman gewoon BMI centraal achterin moet zetten, en wellicht met Mathijssen om de tafel moet gaan voor ontbinding van contract/salarisverlaging + een rol naar roulatiesysteem/wisselspeler. Het is namelijk wel duidelijk geworden dit seizoen dat het beste er vanaf is (al kon je dat bij Oranje ook al zien..).

Vind het geheel logisch deze domme aankoop, kan je verwachten met een onbenul als martin van geel als technisch directeur. Die maakt wel vaker fouten.

Ondanks dat Mathijsen tot nu toe alles behalve overtuigend overkomt, vindt ik dit persoonlijk een gevalletje " kein geloel, fussball spielen". Jongens als Clasie en de Vrij laten het de laatste weken ook regelmatig opzichtig afweten en moeten eerst maar eens naar hun eigen prestaties kijken alvorens met eisen te gaan komen. Martins Indi heeft gewoon de pech dat Koeman heilig in mathijsen gelooft en hem geen kans geeft als CV. Pech voor je man, dat zal bij AC Milan vast niet gebeuren!

De 3 genoemde spelers gaan steeds slechter voetballen. Ik zou zeggen,doen. Verkopen die hap tegen een aanzienlijk bedrag, Nelom kan moeiteloos BMI vervangen.voor de blunderende de Vrij is er wel een talent in de jeugd.en voor Clasie moeten we Vormer en Singh maar eens voor langere tijd een kans geven.

mathijsen is gewoon een ervaren kracht in Feyenoord en heeft verschillende eind toernooien en een enorme ervaring in duitsland bij hsv. meegemaakt

"joris Mathijsen blijft voor onrust zorgen binnen de selectie van Feyenoord." Sorry hoor, maar ik heb toch echt het idee dat, áls er al onrust is binnen de selectie, de media hier dan verantwoordelijk voor is.

op dit moment doet Mathijssen het gewoon prima en speelt die een stuk betere dan Martens Indi op de centrale positie. Ook heeft Clasie de laatste tijd een hele grote mond over z'n toekomst maar vind ik dat hij het op het veld laat afweten. Bij Feyenoord is het fout gegaan toen de jongens gingen denken dat de titel er echt voor het grijpen lag en toen ging t fout tegen oa. Heerenveen PSV Rkc. Heel erg jammer. Trouwens wel respect voor Mathijssen, hij krijgt bakken met kritiek over zich heen en speelt gewoon prima, vond hem beste met Janmaat tegen Rkc, en laat zich ook nergens over uit in de media.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren