Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klopp vreest 'Schotse' Bundesliga: 'Eén team dat steeds kampioen wordt'

Laatste update:

In de halve finale van de Champions League zitten niet alleen twee Spaanse, maar ook twee Duitse teams. Bayern München en Borussia Dortmund verdedigen de eer van de Bundesliga en Bayern-voorzitter Uli Hoeness denkt dat deze twee ploegen de Duitse competitie wel eens zouden kunnen gaan domineren: net zoals Barcelona en Real Madrid dat doen in de Primera División.

/

Jürgen Klopp, coach van Borussia, vreest echter voor een ander scenario. De oefenmeester weet dat Bayern veel geld heeft dan zijn werkgever en hoopt dat der Rekordmeister niet te ver uitloopt: "Ik vrees voor een situatie zoals in Schotland, waarin maar een team kampioen wordt", zei Klopp, doelend op Celtic. "Volgend seizoen zien we een nog sterker Bayern en wellicht komen we dan tot de conclusie dat Hoeness het niet helemaal juist heeft gehad met zijn 'Spaanse Bundesliga'."

Bayern is dit seizoen al heer en meester in de vaderlandse competitie en kroonde zich al begin april, in de uitwedstrijd bij Eintracht Frankfurt, tot vroegste kampioen ooit van Duitsland. De ploeg van Jupp Heynckes staat in de Bundesliga liefst twintig punten voor op achtervolger Borussia, dat in de laatste twee jaar kampioen van Duitsland werd.

Denk je dat Bayern München volgend seizoen nog sterker zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, veel kan je er niet aan doen.

Bayern is gewoon een gezonde club zonder die rijke investeerders.

19 april 2013 om 00:33

Klopt, maar ook Dortmund is behoorlijk gezond.

Er staat daar een leuke ploeg met een Gotze, Reus en Gundogan b.v. Wanneer zij zich ieder jaar een klein beetje versterken kunnen zij denk ik wel meedoen om de titel.

Ben benieuwd hoe Guardiola het gaat neerzetten, hij zal het systeem nog meer verfijnen; alhoewel het er nu al feilloos eruit ziet.

19 april 2013 om 01:57

Als je de afgelopen twee jaar kampioen bent geweest ben je e komende jaren daarop sws kanshebber. En als je ook nog eens bij de beste vier van Europa hoort dit seizoen dan kun je in elke competitie mee strijde om de kampioenschap. Wat Klopp hier zegt is bullshit. Tenzij hij al weet dat zijn sterspelers binnenkort vertrekken.

19 april 2013 om 00:39

Dortmund is ook gezond se.bayern is echt niet de enigste club in Duitsland.ook al probeert iedereen te doen alsof.

19 april 2013 om 00:44

Daarom juist. Zij doen het ook prima. Maar de spotlights zijn zo gericht op Bayern daar.

Dortmund is gewoon een topploeg waar goed beleid word gevoerd, waar ze goed voetbal spelen; grote supportersgroep.

19 april 2013 om 00:47

@ Inmessionante,

Echt e.ik vind het echt belachelijk hoe dat mensen de laatste maanden over Bayern praten.dortmund doet het uitstekend.en hopen dat ze de hoogste top kunnen halen.

19 april 2013 om 00:51

Hoop ik dus ook, ik gun ze ook alles. Goede coach ook overigens.
Maar die interne betweters of oud spelers van Bayern praten ook zoveel, hemelen zichzelf zo ontiegelijk op.

Om moe van te worden.

19 april 2013 om 01:08

Heb ook nooit gezegd dat Dortmund dit niet is.
Klopp laat het precies zo overkomen.
Bayern heeft gewoon op een gezonde manier aan zijn team gewerkt, en dit is het resultaat.

19 april 2013 om 01:18

Bayern heeft verreweg de meeste sponsorinkomsten, volgens mij staan ze zelfs op nr.1 van Europa..

19 april 2013 om 12:21

@realzidane22

Maar bayern is wel de koning, ze hebben in 2003 Dortmund zelfs geld geleend omdat ze de salarissen niet meer konden betalen. Dit heeft Bayern ook gedaan bij st pauli en 1860 munchen..

Zegt wel iets denk ik zo

De Bundesliga blijft één van de leuke competities van Europa, het niveau van de beste twee teams ligt dan ook ontzettend hoog. Bayern München is een fantastische ploeg en zal tegen Barcelona moeten bewijzen de betere ploeg te zijn en daarmee de titel van 'beste ploeg van Europa' opeisen. Persoonlijk heb ik meer met Borussia Dortmund binnen Duitsland, maar ben toch wel erg benieuwd wat Pep Guardiola met Bayern gaat doen.

Denk dat het niveau niet te vergelijken valt. in de bundesliga zitten genoeg clubs die het bayern moeilijk kunnen maken, er lopen genoeg kwaliteit spelers rond bij andere clubs. valt in schotland niet echt te zeggen.

Dat ze elk jaar zullen spelen om het kampioenschap is niks nieuws, dat zal altijd wel zo blijven.

tja dat krijg je als je beste spelers kwijt raakt iedere jaar.
het gaat om dortmund. bayern behoud altijd hun spelers, dat is het verschil met dortmund. bayern word steeds beter elke jaar, en dortmund minder, reden dortmund raakt iedere jaar haar beste spelers kwijt.

19 april 2013 om 00:38

Dortmund word steeds meer een wereld club, ik hoop dat zij het qua financiën gezond houden en dat de spelers kiezen om te blijven.

Want zij spelen intelligent voetbal en doen gewoon goed mee in de Cl.

De competitie ging dit jaar minder, maar wanneer spelers ervoor kiezen om te blijven; zie ik ze zo bij de absolute top aansluiten.

19 april 2013 om 00:43

Lewandowski vertrekt al, dan raak je al een topspits kwijt.
Gotze schijnt ook te vertrekken, dan hou je weinig over.

19 april 2013 om 00:49

Dat is jammer vind ik, ze hebben ook niet 1,2,3 iemand die hun kan vervangen.
Misschien iemand in de Duitse Bundesliga die gekocht kan worden.

19 april 2013 om 00:57

Gotze is wel op te vangen. Maar Lewandowski een complete spits met meevoetballend vermogen, duel kracht, actie,s makend, afmaker vind maar zo een topspits.

19 april 2013 om 09:41

Helemaal mee eens, Dortmund is hard op weg op zich te nestelen tussen de andere Europese grootmachten, na toch jaren van ellende. In de beginjaren van 2000 hadden ze hele hoge schulden en zijn ze zelfs bijna gedegradeerd. Pas sinds het seizoen 2008-2009 konden ze langzaam weer de weg naar boven vinden.

Mocht je ooit eens de kans krijgen om een wedstrijd van Borussia te bezoeken, kan ik je dat zeker aanraden. Hele sympathieke mensen daar en een geweldige sfeer.

19 april 2013 om 11:39

Ben ik ook echt van plan !

Ik heb veel gelezen over de club; ik zal op zoek gaan naar een kaartje, dat schijnt nogal een hele klus te zijn haha.

19 april 2013 om 12:43

Ben in maart nog bij een wedstrijd van Dortmund geweest, erg gaaf.
Tickets kan je bestellen via Sportsaround.

Zoals hierboven geschreven; erg sympathieke mensen. Uitsupporters en thuissupporters gaan gewoon door hetzelfde poortje het stadion in, lekker eten en drinken.

Aanrader voor een ieder!

19 april 2013 om 13:03

Bedankt voor je hulp ! Ik kan niet wachten om een kaartje te bemachtigen.

Heb wel alvast een shirt besteld van Dortmund, moet goed komen. ; )

Het nadeel van de Bundesliga & La Liga (en de schotse) is dat je al vanaf het begin van het seizoen al kan raden wie er kampioen wordt. Barca of Real Madrid, Bayern of Dortmund (En vroeger Celtic of Glasgow). Dat is jammer, want er zitten ook veel andere goede ploegen in de competitie zoals Atletico, Valencia & Schalke.
De eredivisie, serie a en de premier league vind ik toch spannender en ook leuker om naar te kijken aangezien het daar 8/10 keer pas tot op het laatste moment wordt beslist wie de kampioen word van de velen kandidaten.

19 april 2013 om 09:35

Klopt, al waren de serie a en de premier league dit seizoen eigenlijk ook al voortijdig beslist.
Alleen de Eredivisie niet, maar wat wil je ook met zo'n niveau?

19 april 2013 om 14:07

Voor de Serie a geldt dat wel, voor de de premier league ben ik dat niet met je eens. Daar is het man u tegen de rest. Vrijwel altijd is er een fase van twee a drie jaar dat één ploeg daar wat tegenin kan brengen, en de rest volgt op grote afstand.

Eerst arsenal, later chelsea, en nu is dat man city.

Gelukkig is de strijd om de vierde plek groter geworden, en de verschillen kleiner.

Bayern domineert één seizoen en direct vrezen ze Schotse praktijken. Beetje overdreven en bovendien iets te snel geconcludeerd. Barcelona is doorgaans Europa's beste ploeg, maar ze stonden vorig seizoen wel zonder prijzen. Nu is het mogelijk Bayern's beurt, dat kan na de zomer zomaar weer anders worden.

De oefenmeester weet dat Bayern veel geld heeft dan zijn werkgever en hoopt dat der Rekordmeister niet te ver uitloopt

Lekker goeie zin ook.

Het is wel eens anders geweest en clubs als Wolfsburg,stutgart, Werder Bremen werden ook kampioen een aantal jaren terug.

Bayern won een aantal titels zo;n 10 jaar geleden met alle geluk van de Wereld ten koste van Lever Kussen, en een keer van Schalke op de allerlaatste speeldag,dus qua variatie zit het wel goed in Duitsland.

In Spanje is het wat minder leuk geworden , waar een aantal jaren geleden Sevilla er nog heel dichtbij was op 5 punten na misten ze de titel.

Terwijl Real Sociedad er ook heel erg dichtbij was iets van 7 jaar terug verloren ze op de laatste speeldag de Titel aan Real.

Ik had gehoopt dat Malaga of Atletico konden meedoen, maar helaas. Toch moet het mogelijk zijn voor andere clubs ondanks minder financiele middelen.

Barca stelt nu ook bijna alleen maar jeugd op, en koopt bijna niets meer geen gekke (al te grote bedragen meer), Ook Real geeft bijna niets meer uit aan transfers Modric werd voor 40 miljoen of zo gehaald thats it qua grote aankopen dan.
Laten we hopen dat er minimaal 1 het liefst meer teams zich weer net als vroeger kunnen gaan mengen om de La Liga titel het maak de Competitie zoveel leuker en spannender dan wanneer een team al 10 a 15 wedstrijden voor het einde al kampioen is.

19 april 2013 om 00:50

Inderdaad, goed betoog.

Bayern is sowieso de "rekordmeister" maar heeft niet altijd de titel gewonnen. Klopp schaart zich maar al te graag bij hen maar Dortmund moet gewoon blij zijn dat ze staan waar ze nu staan, toen Van Marwijk daar nog zat begon de stijgende lijn maar ze zaten toen aardig aan de grond.
Die kampioenen van niet zo lang geleden die je noemt doen het nu slecht maar ze komen vast wel weer bovendrijven, als je die selecties bekijkt zit daar echt wel kwaliteit in. Verder doen Leverkusen en Schalke het juist structureel erg goed de laatste paar jaren.
Bayern beleeft nu het beste seizoen ooit qua punten dus ik vind dat Klopp veel te snel conclusies trekt.

Het is toch niet omdat Bayern eens een jaartje of 2 domineert dat ze daarom dan ineens richting Schotse competitie gaan.dat vind ik wel ver gezocht.nog niet zo lang geleden kreeg Bayern nog zwarre klappen van Dortmund.als Dortmund zo blijft voort doen zie ik ze echt het niveau van de aller hoogste top behalen.kijk maar hoe ze de schenen van real Madrid 2 maal hebben doen bloeden.

Ik vind dat mensen de laatste tijd wat aan het overdrijven zijn met Bayern.ze zijn sterk,maar we moeten nu ook niet doen alsof ze onklopbaar zijn.dit jaar vond ik zowel de Engelse,spaanse als Duitse competities echt zwak.ploegen waar je normaal veel van verwacht faalde grandioos.hopen dat volgend seizoen het niveau wat terug komt bij bepaalde ploegen.

Ik denk van niet in de tijd van Louis van gaal waren ze ook heer en meester en daarna werd dortmund 2x achter elkaar kampioen. Dus het zal sowieso niet telkens bayern gaan worden

Beter kwaliteit kopen dan die Franse b spelers van Arsenal

19 april 2013 om 01:08

Mooi gezegd, Dortmund koop vaak van die heerlijk toppers.
Arsenal koopt C spelers inderdaad, waar Dortmund voor weinig geld toppers als Lewandowski, Reus, Kagawa haalt.

19 april 2013 om 09:31

Die c-spelers wonnen wel van Dortmund en in Munchen.

De rijke worden steeds rijker en de armen steeds armer. In Spanje gaat het tussen Barcelona en Real, In Portugal gaat het tussen Porto en Benfica, In Engeland gaat het tussen de clubs uit Manchester, In Italie zal Juventus de komende jaren kampioen worden, Celtic wordt ieder jaar kampioen in Schotland en Bayern zal nu ieder jaar met afstand kampioen van Duitsland worden. Alles samenvattend: het wordt steeds saaier en hoe gek het ook klinkt, daar gaat het FFP niet bij helpen. De clubs die aansluiting zoeken bij de top d.m.v. een rijke investeerder, worden toch teruggedrongen door de nieuwe regels.

19 april 2013 om 05:08

Ik ben het niet helemaal met je eens. Clubs met een goede visie en een gezond beleid kunnen nog altijd de weg naar de top vinden. Je kunt alleen niet, zoals nu gebeurt, een club overnemen, deze vervolgens overladen met schulden, om deze vervolgens weer achter te laten. Als er morgen een miljardair opstaat die 100 miljoen wil schenken/doneren aan een Nederlandse club, dan mag dat. Dit kan ook door middel van sponsoring of het aankopen van skyboxen. Je kunt alleen clubs geen grote bedragen meer lenen, omdat dan de verhouding tussen de salariskosten en de omzet niet meer kloppen. Clubs mogen geen schulden meer maken en dat komt de gezondheid van het betaald voetbal alleen maar ten goede.

19 april 2013 om 07:26

"clubs met een goede visie en een gezond beleid kunnen nog altijd de weg naar de top vinden."

Theoretisch is het mogelijk, maar het is wel enorm lastig hoor. De verschillen zijn zo ontzettend groot. De grote clubs kunnen tegenslagen veel beter opvangen dan die kleinere clubs. Als bij Real of Munchen een aankoop van 40miljoen niet slaagt kopen ze gewoon een nieuwe. Daar hebben kleinere clubs niet de ruimte voor.

Noem eens een paar clubs op die in de laatste 20 jaar vanuit het niets door goed beleid structurele aansluiting bij de top hebben gevonden. Dat zijn er denk ik niet veel. Het zijn bijna altijd incidentele successen en na een paar tegenslagen doen ze allemaal weer stappen terug en kunnen ze weer opnieuw beginnen.

19 april 2013 om 09:59

In Portugal is het nog veel erger dan in landen als Duitsland, Engeland, Italië etc. Al denk ik dat je Sporting Lisbon toch bij Benfica en Porto mag optellen, ondanks hun laatste kampioenschap alweer 10 jaar geleden is, ze doen toch ieder jaar (uitgezonderd dit jaar) mee in de top.

Ik geloof zelfs dat in de afgelopen 65 jaar, maar één club buiten de eerder genoemde drie clubs kampioen is geworden. Kan me nog herinneren dat Boavista niet zo gek lang geleden kampioen is geweest van Portugal. Maar door omkoopschandalen werden ze teruggezet naar een klasse lager en zelfs daar degradeerden ze. Ondanks ze nu tiende staan in de 2e divisie (vergelijkbaar met de topklasse hier), spelen ze volgend seizoen toch weer in de hoogste divisie omdat de rechter verklaarde dat de degradatie onrechtmatig was en ongedaan moest maken. Zou leuk zijn als ze toch weer mee kunnen gaan doen.

Volgens mij wordt in elk competitie 1 team kampioen i.p.v. twee tegelijk, niet alleen in Schotland. xD

Vele mensen zeggen wel ja op de poll, maar hoeveel sterker kan Bayern nog worden? Beste club van de wereld qua prestatie en geld.

Maar dit is toch een logisch scenario in veel competities. De Uefa maakt het kapot met de Europese toernooien.
De laatse jaren hoor je steeds meer dat ploegen de CL "financieel niet mogen missen" en het sportieve aspect staat daar vaak niet bovenaan.
Ploegen die een paar jaar CL spelen hebben een steeds grotere voorsprong op de rest waarmee je mijns inziens dit soort "problemen" veroorzaakt.

Gevalletje sneeuwbal-effect.

Wat een overreactie. Bayern heeft de vorige 2 jaar geen prijzen gewonnen. Nu hebben ze inderdaad een heel goed seizoen, maar daarom is dat de komende jaren nog niet zo.
Men moet in de andere clubs in Duitsland eens een voorbeeld nemen aan de manier waarop Bayern en nu ook Dortmund geleid wordt. Kijk naar Werder Bremen, die zijn geweldig afgezakt de laatste jaren. Schalke begon dit seizoen uitstekend, maar ergens liep het totaal de mist in. Dat kan toch niet door goed beleid komen.

Met de komst van Guardiola en het feit dat de man 275 mio euro te besteden heeft, schept inderdaad het kader voor zo een scenario.

Allicht dat het in de praktijk zo een vaart niet zal lopen, in het verleden en/of in andere competities is ook al vaak geopperd geworden dat een ploeg een te grote voorsprong op de rest neemt en in praktijk liep het toen ook zo een vaart niet.

Maar ik deel die zorg met Klopp wel : Munchen lijkt nu al onaantastbaar in Duitsland, in de toekomst zouden ze hun hegemonie eigenlijk alleen nog maar moeten zien toenemen.

In Spanje is dit inderdaad een probleem ; je hebt Real en Barcelona en de rest volgt op 20 punten. De verdeling van de Tv-gelden zit daar voor veel tussen maar het is natuurlijk wel een beetje naief om te veronderstellen dat Barca en Real uit eigen beweging een eerlijkere herverdeling zullen toestaan en hen daar toe dwingen, lijkt me ook niet simpel aangezien beide clubs ook wel hun mannetjes/contacten hebben in de organen die daarover gaan.

19 april 2013 om 08:52

Bedankt Johan voor je verfrissende reactie. Ik kan er weer tegen vandaag.

Klopp is al jaren aan het doordraaien. Wie is er afgelopen 2 jaar kampioen geworden? Bayern heeft niet heel veel nieuwe spelers gehaalt die er vorig jaar niet waren.

19 april 2013 om 09:11

meer dat de Borussen heb ik het idee hoor.
Shaqiri, martinez, dante, manduzic, pizzaro.

Bij de Borussen:
Reus, spits(weet zn naam ff niet) en daar houdt het voor mij even bij op.

on:
Ik denk dat het zn vaart niet zal lopen, tuurlijk zal bayern de komende 10 jaar bij wijze van spreken 6 x de titel winnen, maar die overige 4 worden echt niet gewonnen door Dortmund. Leverkusen komt weer terug, als schalke en wolfsburg eens beleid gaan voeren wordt het ook nog wel wat. Daarbij, gaat de kampioensschap niet alleen over de winnaar van de titel, dat is in Duitsland goed zichtbaar, er zitten daar zoveel uitschieter bij. Als je nu kijkt naar een Freiburg en vorig jaar Gladbach, daar zit de kracht van de duitse competitie.

19 april 2013 om 10:15

Shaqiri + Pizzaro geen basis, Dante eigenlijk als 3e man maar door de blessure van Badstuber en Boateng speelt hij. (speelt erg sterk dit seizoen) Mandzukic of Gomez? Zeg het maar Gomez legt er ook 30 in hoor !!

Martinez is zeer zeker een versterking.

De hele Buli zal sterker worden. Grote verschil met Spanje is dat in de Buli de TV gelden wel goed verdeeld zijn !!

19 april 2013 om 13:41

Ik doelde op het feit dat Bayern meer spelers heeft gehaald dan Borussia. Aangezien je aangaf dat ze weinig spelers haalde die er vorig seizoen niet waren. Dat zijn er dus 5, tegen over bij mijn weten 2 van borussen.

Ik snap het aantrekken van Guardiola niet. Hij heeft het vooordeel gehad te werken in een omgeving waar hij weet hoe het aan toe gaat, welke jeugdspelers goed genoeg zijn voor het eerste etc. Belangrijker nog, het speelsysteem wordt doorgetrokken naar alle elftallen. Ik denk dat onze Spaanse vriend gaat floppen in Duitsland. Heynckes doet het uitstekend en had van mij nog mogen blijven. Ook naar de buitenwereld toe wekt hij sympathie op. Zelden te betrappen op vervelende uitspraken etc. Een rustige man binnen een rumoerige club is precies wat Bayern nodig heeft. Trekt totaal niet alle aandacht ondanks dat het een grote meneer is.

19 april 2013 om 14:22

Het knappe van bayern is juist om nu een trainer als guardiola aan te trekken. Daarnaast is het van hem ook een goede beslissing. Beide weten goed wat ze willen.

Bayern heeft een goede basis voor de spelopvatting van guardiola. Daarnaast laten ze zich niet gek maken.

Guardiola heeft meer te verliezen, dan te winnen. Bij bayern is het risico om in een onrustige situatie terecht te komen zeer klein.

Ik denk dan ook dat het juist tot een goed gevolg, van een al succesvol beleid zal komen!

20 april 2013 om 10:26

Hoeveel Europese titels heeft Bayern de laatste 10 jaar gewonnen? Juist ja, 0,0. Dit jaar kunnen ze hem winnen en maken ze een goede kans. Maar wat Bayern wil met Guardiola is Europa domineren.

Het voetbal is misschien niet altijd even goed, maar de Eredivisie is wel echt een leuke competitie, want er zijn zoveel teams die kampioen kunnen worden. De Premier League en de Serie A normaal ook, alleen nu hebben Juventus en Manchester United een ruime voorsprong. Maar in Schotland & Spanje is het gewoon zo eentonig. Celtic ( en vroeger Glasgow Rangers ) is/zijn gewoon veel beter dan de rest van de teams. Datzelfde geldt voor FC Barcelona en Real Madrid. In Duitsland zijn Bayern München en Borussia Dortmund ook beter dan de rest. Schalke 04 en Bayer Leverkusen presteren matig. Bayern München is dit jaar veel beter dan Borussia Dortmund, hopelijk is dit volgend seizoen weer gelijk. Saai als er zo vroeg al bekend is wie er kampioen wordt.

Vreemde uitspraak als je zelf net 2 keer kampioen bent geworden. Bayern zal altijd recordmeister blijven,maar je zult nooit elk jaar een geolied team op de been kunnen brengen. Geld is niet altijd doorslaggevend.
Anders werd Real Madrid altijd kampioen in Spanje..en City in Engeland. Ook Ajax heeft het 7 jaar zonder titel moeten doen.

Héél goed van hoeness en klopp om dit soort signalen af te geven!

De bundesliga krijgt terecht aandacht, maar voetballend stelt het buiten deze twee, en in het bijzonder bayern, niet veel voor!

De breedte van de selectie van bayern, daar kan dortmund gewoon niet aan tippen. Dat zie ik op korte termijn niet veranderen. Daarom zou het best kunnen zijn dat bayern de komende jaren domineert.

Hopelijk trekken de andere ploegen zich op aan het voetballende vermogen, en de spelopvattingen van zowel bayern, als dortmund. Samen met een gezonde bedrijfsvoering trekt dat talenten aan, en maakt het de competitie breder, en sterker.

Alle voorwaarden om van de bundesliga een, of, dé, topcompetitie te maken zijn aanwezig.

Het is aan de andere clubs om aan te haken!

Ik denk als Dortmund in de toekomst haar sterspelers weet te behouden, dat het positief uitpakt voor de Bundesliga. Er is dan meer concurrentie in de competitie en de Bundesliga wordt nog aantrekkelijker voor de buitenlandse spelers.

en jullie vinden zeker niet dat er waarschijnlijk voor de 3de keer dezelfde club kampioen wordt in de eredivisie ? ( Lyon werd 7 keer kampioen achter elkaar ).

wat hij bedoelt is gewoon dat er in Duitsland meerdere clubs zijn die nummer 2 tot met laten we zeggen 7 kunnen worden, maar het is toch duidelijk dat dit Bayern , met zo een sterke selectie toch gewoon de Bundesliga de komende jaren zal gaan domineren, ze hebben nu al een zak van 100 miljoen klaarstaan voor volgend seizoen, als we de berichten moeten geloven.

Als Dortmund een paar bepalende spelers kwijtraakt, dan wordt het toch moeilijk om deze makkelijk te vervangen, aangezien deze zeker over uitzonderlijke kwaliteiten beschikken, vergeet niet dat 6 jaar geleden er nauwelijks talent rondliep bij Dortmund, en dat ze de weg van de jeugd, noodgedwongen hebben moeten volgen .
Bayern blijft verreweg de rijkste club in Duitsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren