Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De media proberen om PSV geen eerste of tweede te laten worden'

Laatste update:

Het seizoen van PSV zit vol met incidenten en vorige week rommelde het opnieuw. Bij Voetbal International werd melding gemaakt van een zogenaamde kabel: de donkere en blanke spelers zouden in twee verschillende groepen naast elkaar leven. De selectie ontkent het bestaan van zo'n kabel en clubiconen Willy en René van de Kerkhof kunnen zich er ook niets bij voorstellen.

"De media heeft dit opgepakt om PSV in een kwaad daglicht te stellen", meent René in gesprek met Omroep Brabant. "Het is duidelijk dat de media hopen dat PSV geen kampioen wordt, al is de kans daarop nog steeds aanwezig." Willy is het met zijn broer eens: "De media proberen om PSV geen eerste of tweede te laten worden. Ze zien liever Feyenoord tweede worden."

Vrijdagochtend maakte de PSV-selectie nog een statement over de vermeende kabel: de donkere spelers verschenen een minuut eerder dan de blanke spelers op het veld. "Waar zijn de blanke jongens nou?", grapte Jeremain Lens. Volgens Dick Advocaat is het heel normaal dat donkere jongens vaker met elkaar optrekken: de coach meent dat dit bij iedere groep het geval is.

'De media proberen om PSV geen eerste of tweede te laten worden'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen deze mensen niet tegen zichzelf in bescherming genomen worden? Het begint een beetje gênant te worden zo langzamerhand.

22 april 2013 om 10:38

Inderdaad. Maar ja, Willy en Rene zijn duidelijk niet de scherpste messen van de bestekla. Over het algemeen hebben (ex)voetballers een nogal externe locus of control. Over foutieve attirbutiefouten maar niet te beginnen. Zo simpel om alleen maar in schuld en wij-zij te denken.

22 april 2013 om 12:08

Deze uitdrukking kende ik nog niet, ik neem hem direct in mijn repertoire op.

Is vandaag de uitreiking van de gouden Calimero?

Eerst Schöne die naar de scheidsrechters wijst en nu Willy& Rene naar de media.

22 april 2013 om 10:08

shone had gewoon gelijk, dus wijzen naar de scheidsrechters is terecht, ook moeten ze naar zich zelf kijken, want zelf hebben ze ook fouten gemaakt. maar die kerkhoffjes is een ander verhaal, dit heeft van bommel ook al gezegt, zij hebben zelf toch deze situatie aan de hand gedaan en niet de media.

22 april 2013 om 10:12

Schone had z'n mond moeten houden. Eigenlijk moet iedereen die belangen heeft bij een bepaalde club z'n mond houden over een scheidsrechter. Alleen 'onafhankelijke' media kunnen hierover berichtgeven. De rest van die meningen is toch gekleurd(no pun intended naar dit artikel)

22 april 2013 om 10:27

Jij hebt makkelijk praten na dit weekend feye88.

On: Die broertjes moeten oppassen dat ze niet al hun krediet verschieten bij de Psv-fans. Ook dit weer is grote onzin. Het is een samenloop van omstandigheden veroorzaakt door eigen spelers.

22 april 2013 om 10:28

Makkelijk spreken feye88 als je het vaker mee dan tegen hebt. Je moet dit juist aankaarten en zoveel mogelijk, dan gebeurt er misschien nog eens wat bij de Knvb.

22 april 2013 om 11:35

Waarom, ze hebben 2 penalties niet gekregen, terwijl jullie een kregen die niet telde, dus......... vindt ik dat hij zijn zegje mag doen.

22 april 2013 om 16:10

Absoluut niet. Vorig jaar, maar dat vergeet je voor het gemak, had Feyenoord na berekening de meeste punten niet gekregen die ze wel moesten krijgen. Daar hoorde je toen ook geen Feyenoorders over.

We hadden die wedstrijd toch wel gewonnen, als je m gekeken had zag je dat Vitesse helemaal niks in de melk te brokkelen had.

23 april 2013 om 07:28

blijf niet in het verleden hangen, het gaat nu over de topic van nu.

Dat van de donkere jongen vind ik ook te ver gezocht want dat is bij iedere club zo en dat is normaal ook want die hebben andere interesse in bijvoorbeeld muziek en familie. Dit was in Oranje ook dus zie het probleem niet.

Verder zijn de incidenten van Pieters en Lens natuurlijk wel dingen die niet kunnen natuurlijk.

Volgens mij hebben de spelers van PSV ook aardig hun best gedaan om geen eerste of tweede te worden... De schuld geven aan media of scheidsrechters is een zwaktebod.

22 april 2013 om 23:26

Eens... ze moeten niet zo zeiken.

Van PSV werd meer verwacht, door vriend en vijand. PSV zou met overmacht kampioen worden. Met overmacht dus in ieder geval niet en niet eens het kampioenschap. Natuurlijk dat je dan de media over je heen krijgt. Daarbij werd de Europa League vergooit, maar doet PSV nog wel mee oom de Knvb beker.

Het is gewoon een optelsom. Iedereen en met name de Nederlandse media, zien graag projecten/mensen/vul maar in met ambitie falen. Want dan hebben ze wat om over te schrijven. Daar is niets mis mee en moet je niet over gaan lopen zeiken.

Dat er binnen de Nederlandse media een voorkeur is voor Ajax en Feyenoord is ook niet meer dan logisch, er zijn nu eenmaal meer Ajax en Feyenoord supporters dan PSV supporters, ook niets mis mee. Ook mijn mede Psvers moeten zich dit beseffen. Niemand is zonder zijn voorkeuren, de media zal vanuit financiële overwegingen alleen al kritisch zijn tegen Psv, dat verkoopt namelijk! Overigens heeft Ajax daar de afgelopen jaren ook voldoende problemen mee gehad en toen was het bij PSV ongelofelijk rustig.

Kortom, de directie van PSV moet zorgen voor rust in de tent en op basis van een goede visie PSV in de hoofdlijnen weer goed zetten. De successen zullen volgen en de media gaat weer op zoek naar een andere target om op te zeiken! Niks geen ge-calimero, er staan voldoende prijzen in de kast om de komende 25 jaar nog mee te tellen.

Daar hebben we heeft weer hoor , grote boze mensen wereld is tegen psv

22 april 2013 om 10:10

Klopt die 2 moeten een mediaverbod krijgen maar hebben we vandaag niet meer calimero’s met domme uitspraken gehad?

22 april 2013 om 10:36

dan moet de media een PSV verbod krijgen...

22 april 2013 om 11:32

Dat zou nog beter zijn

Ze roepen het over zichzelf af door te zeggen dat ze kampioen móéten worden...

22 april 2013 om 10:35

En dan ook nog de talloze incidenten dit jaar. Dan roep je het over jezelf af want de media die blazen het wel op.

22 april 2013 om 10:41

ambitie tonen als topclub is inderdaad een hele kwalijke zaak ja. De NOS heeft momenteel een aantal mensen in dienst wiens clubvoorkeur serieuze journalistiek in de weg staat. Voor een publieke omroep is dat natuurlijk wel een hele kwalijke zaak. En die andere jongens van rtl 7 doen alles voor de show en hebben in psv vaak een makkelijk slachtoffer. Het is altijd makkelijk om iemand die duidelijke uitspraken durft te doen af te zeiken. Jammer dat het zover gekomen is met de sportjournalistiek in nederland.

22 april 2013 om 12:12

inderdaad ja...die ronald waterreus kan je als journalist niet serieus nemen..zijn voorkeur vvoor psv maakt hem ongeloofwaardig

22 april 2013 om 12:55

bijvoorbeeld ja, maar schrijnender zijn voorbeelden als jack van gelder en mulder, terwijl die niet eens een duidelijke clubvoorkeur heeft maar een belachelijk groot ego en vooral geen realiteitszin. Triest clubje bij elkaar daar elke zondag.

Ja Willy en René. Het is toch absurd dat niet alleen de media maar eigenlijk heel Nederland zelfs liever Ajax kampioen ziet worden.
Dit komt puur door de sympathie die de Boer uitstraalt + het feit dat ze bij vlagen het leukste voetbal laten zien van de Eredivisie.

Het lijkt me dus verstandig om dit aan te grijpen en eens goed naar jezelf of in dit geval PSV gaat kijken voordat je media e.d. gaat beschuldigen..

22 april 2013 om 10:31

"maar eigenlijk heel Nederland zelfs liever Ajax kampioen ziet worden."
wat een eigendunk.
Neem van mij aan dat er heel veel Nederlanders zijn die liever een andere club dan Ajax kampioen zien worden

Neemt niet weg dat Van der Kerkhof niet zo verstandig is om dergelijke uitspraken te doen.

22 april 2013 om 10:35

"wat een eigendunk."

Dat is grappig dat je dat zegt want ik ben Utrechter en ook volledig fan van FC Utrecht maar als ik moet kiezen tussen Ajax en PSV kies ik Ajax..
Geloof me, dat zegt genoeg hoor als Utrecht supporter

22 april 2013 om 13:35

Ik ben Feyenoorder en als ik moet kiezen tussen Ajax en PSV kies ik Ajax. Zegt ook wel een hoop als Feyenoord-supporter.

Ah gossie, het zelfmedelijden druipt er vanaf. Zo triest dit. De hele wereld tegen Psv, toch?

Derksen denk echt dat hij altijd gelijk heeft, maar 9 van de 10 keer praat hij gewoon onzin.

22 april 2013 om 10:10

Derksen doet dat blad niet in ze eentje hoor, maar Thijs Sleger concludeert de kabel niet Derksen. Derksen heeft allemaal mensen onder zich. Als hun zulk soort dingen concluderen dan gelooft hij dat. Want hij komt zelf niet op de Toekomst of Varkennoord of Hertgang.

22 april 2013 om 10:42

zo'n jongens worden flink onder druk gezet om met sensatieverhalen te komen om dat blaadje te verkopen en kijkcijfers te trekken. De waarheid is al lang niet meer belangrijk. Beetje zuid-europese stijl. Zoveel mogelijk onzin verzinnen over de club waar het slecht gaat, dat verkoopt goed.

Nee een groot deel van het volk wil niet dat Psv eerste of tweede worden en de media schrijft wat het volk wil horen.
't is heel simpel

22 april 2013 om 10:10

Precies! Misschien moeten ze zichzelf in Eindhoven eens afvragen hoe het eigenlijk komt dat niemand ze meer iets gunt.

Haha wat een belachelijke labiele idioten zijn het toch. Net of de Telegraaf of VI of wat dan ook, PSV kampioen kan maken op de voorpagina. Ze hebben toch zelf echt laten af weten tegen kleine ploegen. Die hele organisatie deugt daar niet, we kunnen gewoon concluderen dat Brands faalt.

22 april 2013 om 12:19

Exact, als je in een competitie als de Eredivisie jarenlang met het budget mag werken waarmee Brands gewerkt heeft bij PSV mag je dat best concluderen. Er is, voor eredivisie maatstaven, extreem veel geïnvesteerd de afgelopen paar jaren. En dat dan twee dorpsidioten zich afvragen waarom de grote boze media zich tegen PSV heeft opgesteld, zijn daar een aantal heel duidelijke argumenten voor te verzinnen. Om een voorbeeld te geven is het geen toeval dat er na onderzoek naar de irritantste spelers van de eredivisie 4 Psv'ers in de top-5 stonden.

22 april 2013 om 18:20

Ik kreeg laats een punt in mindering voor het woord "lulhannes". En jouw reactie mag gewoon blijven staan. Lekker hoor Voetbalzone...

Ot:
Je kunt niet ontkennen dat de media PSV dit seizoen niet moet. Of je het went of keert, het is wel zo. Maar dat maakt helemaal niets uit. Laat je niet gek maken als PSV zijnde, kom op zeg.

Ze snappen het niet helemaal. Mensen zijn gecharmeerd van bepaalde teams en van andere teams niet. Mensen zien liever een fris jong team van eigen talenten goed presteren dan een samengekocht elftal dat de titel móét winnen. Gewoon een verhaaltje underdog is altijd favoriet. Het is gewoon de gunfactor die iemand ergens voor heeft.

Stel dat er een autorace is en er rijdt een zelfgemaakte auto van een arme sloeber tegen een super dure auto van een rijke meneer. Iedereen hoopt eigenlijk dat de auto van de arme sloeber wint, want die heeft een hogere gunfactor.

Aaah de gote boze kranten zorgen er voor dat matavz er geen 25 inschiet.
Of mertens of wie dan ook.
Ze zorgen er ook voor dat van bommel nooit met zijn man mee loopt.
Wat een grote onzin zeg kampioen word je niet door een krant journalist of wat dan ook
Kampioen word je door te winnen.

Jongens wat is dit voor geëmmer, het gaat om het feit dat ze daar meer bezig zijn met allemaal randzaken i.p.v. net neerzetten van een goed team. Ze hebben geen goed team , balen dat ze al 5 jaar gee kampioen geworden zijn, dat kan!! Maar dan moet je niet gaan "miepen", maar aanpakken.
Dat is bij Ajax ook gebeurd en die waren nog langer geen kampioen geweest.
Al dit gezever in de media gaat alleen maar door omdat er mensen ziijn die er een reden toe geven.
Neem nou de reactie op de "vermeende kabel", niemand snapte er ee hol van, wat was nou het statement??
Wat vinden ze nu??
Als ik ze op het veld zag in de wedstrijd tegen AZ had ik niet het idee dat deze mensen plezier hebben en blij zijn met de doelpunten en overwinning, het is allemaal ingetogen en onderkoeld, maar dat is mij n observatie, het ziet er allemaal wat plichtmatig uit dan haal je er niet uit wat er in zit.
Er is bij de club teveel gedoe en daar moet je eerst af en het roer omgooien.
Hioe dan ook het moet andersen minder op de boze buitewereld letten!!
Ze maken zichzelf kapot!!

Vanaf volgend jaar Cocu voor de groep en dan hopelijk weer meer lange termijn visie.

Strootman gaat wss worden verkocht, v. Bommel stopt en Lens misschien weg?

Volgens mij kunnen deze heren allemaal worden vervangen door jeugd. Hopelijk slaan ze een vergelijkbare weg in als Ajax. Oud spelers + meer eigen jeugd.

Voor zo ver ik weet maakt 'de media' geen doelpunten en zorgt 'de media' er ook niet voor dat doelpunten worden voorkomen. Daar heb je toch echt de spelers voor nodig

Ja hoor de media is een keer niet voor psv en ze beginnen te miepen als een stel wijfen. Waar maken ze zich druk om zeg. De spelers verknallen het zelf. Dat doet niet de media!! De media zorgt er niet voor wie er 1e of 2e wordt...nee dat doen de spelers die op het veld staan!

hahah daarom was bijna ieder jeugd elftal van Ajax kampioen.depay en locadia leuk tegen clubjes als Rkc ofzo maar verder echt niks .

"de media proberen om PSV geen eerste of tweede te laten worden."
.
Ja want de media voetbalt namens PSV toch? Deze 2 mannetjes moeten tegen zichzelf beschermd worden en zetten zich altijd grandioos voor schut. PSV zou er verstandig aan doen zich van hun te distantiëren.

"volgens Dick Advocaat is het heel normaal dat donkere jongens vaker met elkaar optrekken: de coach meent dat dit bij iedere groep het geval is"

Dat is dus problematisch. Ten eerste zoeken de blanke jongens elkaar ook op, maar dat wordt niet als afwijkend gedrag gezien en benoemd. Ten tweede, een dominante groep (meerderheid of historisch) zou initiatief moeten ondernemen om minderheden te betrekken in het groepsproces.

De zogenaamde kabel wordt hier weggezet met verwijten over professionaliteit en in één adem
wordt er gezegt 'het is geen racisme'.

Nee ze zijn misschien geen racisten maar het is wel racistisch.

Peppi en Kokki....elke week lullen ze hoe slecht psv wel niet is en dat er veel beter kan en moet ...dit doen ze via de Media....en vervolgens de media de schuld geven. Gooi jezelf weg ouwe bokken.

Volgens mij (ik kan t mis hebben hoor) tipte alle media PSV als de nummer 1 titelkandidaat, aan het begin van dit seizoen?!

Dus dit trieste gezeur van de gebroeders kerkhof slaat natuurlijk helemaal nergens op en is tevens gebaseerd op speculaties.
Het zijn toch echt de spelers die het in teveel wedstrijden hebben laten afweten.
Het zijn toch echt een aantal spelers geweest die negatief in het nieuws kwamen door asociaal gedrag.
En het is toch echt PSV geweest die het hardste schreeuwde dat ze dit seizoen kampioen wilde/ moesten worden. Als dit dan niet gebeurd dan is het leedvermaak natuurlijk groot!

Volgens mij (ik kan t mis hebben hoor) tipte alle media PSV als de nummer 1 titelkandidaat, aan het begin van dit seizoen?!

Dus dit trieste gezeur van de gebroeders kerkhof slaat natuurlijk helemaal nergens op en is tevens gebaseerd op speculaties.
Het zijn toch echt de spelers die het in teveel wedstrijden hebben laten afweten.
Het zijn toch echt een aantal spelers geweest die negatief in het nieuws kwamen door asociaal gedrag.
En het is toch echt PSV geweest die het hardste schreeuwde dat ze dit seizoen kampioen wilde/ moesten worden. Als dit dan niet gebeurd dan is het leedvermaak natuurlijk groot!

haha, dis is wel erg paranoia, everybody is out to get me, denken, van de broertjes de kerkhof. Ik denk toch echt dat het aan de selectie ligt, hoe graag men ook smoesjes zou willen hebben.

PSV is niet constant genoeg om 1e of 2e te worden

Die van de Kerkhofjes worden langzamerhand echt 2 zielige mannetjes .
De media wilt Psv geen 1e of 2e laten worden wat een BS de media zorgt niet dat je geen kampioen word of wel. Dat doet de trainer en de spelersgroep . Hou aub eens op met dit calimerogedrag want het word te zielig voor woorden.als er al haat naar Psv is ontstaan heeft dat misschien wel met dit zielige gedrag te maken.

Ajax moppert op scheidsrechters en tuchtcommissie, PsV op de media...
Misschien eens iets minder klagen en gewoon je werk doen?
Soms zit het mee, soms zit het tegen.

22 april 2013 om 12:19

Dat Ajax op de scheids moppert hebben ze alle recht toe. Ajax heeft nu al een aantal weken op rij een penalty niet gekregen terwijl we die wel hadden moeten krijgen en wat tot duur puntenverlies heeft geleden. En voor de rest doen ze bij Ajax gewoon hun werk kan ik van jou cluppie niet zeggen

22 april 2013 om 12:53

En Ajax denkt altijd dat ze de enige zijn die gedupeerd wordt?
Alle clubs hebben regelmatig last van fouten van de arbitrage. Hoe zou Roda zich voelen? Alleen hoor je ze niet..
Daarbij het gemekker over het rood voor Vermeer. Stuitend om te lezen dat men zich daar zo druk om maakt. Rood was het absoluut en ja.. het was geen zachte overtreding dus 2 wedstrijden kun je krijgen.

22 april 2013 om 13:33

Roda en AZ worden allebei gedupeerd maar Ajax ook en alle 3 de clubs brengen daar ook wat over naar buiten. En Vermeer was ook gewoon rood en 2 wedstrijden waar zal de laatste zijn die dat zal ontkennen. Want toen ik Vermeer zou uit zag komen dacht ik al meteen man wat doe je nu man. Maar dit neemt niet weg dat ajax in de afgelopen wedstrijden gewoon een stuk of 5/6 penaltys ontnomen zijn en daar mag best wat over gezegd woden.

22 april 2013 om 12:24

Nogal een verschil niet? Heb je afgelopen vrijdag toevallig gekeken? Hou toch op, over de media mekkeren dat ze je cluppie niks gunnen, of de arbitrage, die dat nota bene zelf nog toegeven ook, bekritiseren over niet gegeven strafschoppen is behoorlijk anders...

22 april 2013 om 12:28

en daarbij geeft de scheids ook nog eens zelf aan tot 2x toe de mist in te zijn gegaan in de media

Hier zijn vast medicijnen voor... Wat een onzin is dit weer. Elke topclub ligt onder een vergrootglas, niet alleen Psv... Dat deze mannen nog serieus genomen worden?!

Nou sorry maar dat probeert de media echt niet. Het is psv zelf die probeert niet bij de 1e 2 te komen met hun slechte instelling en voetbal wat ze laten zien. En het zou utrecht niet slecht uitkomen .

Kom op zeg! Dat 100 jarig jubileum is een grote aanfluiting op deze manier.

- De staatsschuld oplossing

- Binnen halen van Mark van Bommel om ff kampioen te worden.

- Kapitaalsvernietiging eerste elftal
Te veel verkeerde type spelers, zoals de 86 middenvelders die PSV wilt hebben of al heeft. Echt serieus. Met hoeveel middenvelders willen ze spelen?

- Wangedrag van verschillende spelers

- Het opgefokte in de media

- Alle clubhelden, die continue aan het schoppen zijn tegen psv.

En nog even en we krijgen een Feyenoord II. Dus met een te grote schuld een team uit eigen jeugd op stellen. Alleen heb je 1 probleem: Er is geen jeugdspeler meer, die serieus denkt nog een kans te maken op doorbreken. En als ze een keer mogen spelen, is et ook maar incidenteel (depay, loccadia, ritzmaier)

------------------------------------

Begrijp mij niet verkeerd. Elkaar uitlachen is makkelijk. Als het mij zo makkelijk wordt gemaakt, zal ik ook niet de moeite doen om het uit de weg gaan.

22 april 2013 om 15:40

Jij legt de vinger op de zere plek. Misschien in plaats van je af te vragen waarom mensen zo onaardig tegen je zijn, kan je beter naar jezelf kijken. PSV heeft gewoon een aantal rare fratsen gehad dit seizoen waar men op reageert.

De landelijke media komt nu eenmaal vooral uit het westen. Dus die zien PSV liever geen 1e of 2e worden, maar desalniettemin is dat niet de reden dat ze dit jaar ws buiten de top 2 vallen.

Het calimero complex wordt wel steeds groter in Eindhoven zeg. Guttegut, misschien slim om de organisatie gewoon een goed door te lichten en goede verdedigers gaan opleiden of kopen. Zal een slok op een borrel schelen.

Hoe keek ik ooit tegen PSV aan: Romario, Cocu, Ronaldo, v Nistelrooij!!!! Machtig!

Hoe kijk ik nu tegen PSV aan: Vervelende mannetjes, lachwekkend bestuur, lachwekkende iconen! Machtig!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren