Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wel frappant dat Feyenoord tien penalty’s heeft gekregen en wij twee’

Laatste update:

Ajax kan dit weekend in theorie al kampioen van Nederland worden. Als het zelf wint van NAC (zaterdagavond) en zowel PSV (thuis tegen FC Groningen) als Feyenoord (thuis tegen Heracles Almelo) nul punten pakt, mag de champagne ontkurkt worden in Amsterdam. Toby Alderweireld denkt echter nog niet dat het echt zal gaan gebeuren.

/

De Belgische verdediger merkt in De Telegraaf op dat Ajax de champagne tegen NAC eigenlijk vast koud moet kunnen zetten. Hij gebruikt er een tennisterm voor. “We moeten bij NAC het matchpoint creëren en het dan op 5 mei thuis tegen Willem II afmaken”, aldus Alderweireld. Na de thuiswedstrijd tegen Willem II eindigt het seizoen voor Ajax op 12 mei in Euroborg.

Alderweireld benadrukt dat Ajax meer druk zal moeten zetten dan het tegen sc Heerenveen (1-1) deed, vorige week. En de mandekker hoopt dat de wedstrijdleiding goed zal zijn. “Laat ik voorop stellen dat we het in de eerste plaats zelf moeten doen. Maar het is natuurlijk wel frappant dat Feyenoord tien penalty’s mee heeft gekregen en wij twee, terwijl wij er echt veel meer hadden moeten krijgen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Boehoeee.... Slecht voorbeeld van Calimero-koning doet ook volgen. Zakdoekjes weer opbergen Toby en niet zeuren, dwingt tenmiste een beetje respect af

27 april 2013 om 08:47

Haha dat is echt nog geen Calimero-gedrag. Alderweireld noemt t alleen maar frappant, en dat is t natuurlijk ook. Dat is toch echt iets heel anders dan een heel seizoen lang de schuld van je eigen falen op de scheids proberen af te schuiven

27 april 2013 om 10:18

Ik zou echt willen dat Ajax of spelers ervan nooit meer zulke uitspraken zouden doen. Borst vooruit, kin omhoog, alleen over zichzelf praten en niet kijken naar andere en dan rustig kampioen worden

27 april 2013 om 11:05

Je hebt Calimero-gedrag en je hebt de feiten benoemen.

Calimero-gedrag is: boee iedereen is tegen ons, wij worden anders behandeld door de media, niemand gunt ons iets.

Dat Ajax dit seizoen door scheidsrechterlijke dwalingen al 8 punten heeft verloren (en geen 1 gewonnen) en dat er bij Ajax nooit penalty's gegeven worden, terwijl ze die wel horen te krijgen, is een feit. De waarheid moet altijd aan het licht gebracht worden,

27 april 2013 om 11:25

Feiten benoemen en zo interpreteren als hier gebeurt is calimerogedrag

27 april 2013 om 11:38

Wij krijgen geen penalties, Feyenoord wel = boee
Telegraaf en praatprogramma's zijn pro ajax en anti de rest = boee, we worden anders behandeld in de media.
Iedereen is tegen ajax, niemand gunt ons de titel, en tegenstanders doen altijd een stapje extra als ze tegen ons spelen, weeeeeh.

Of te wel calimero-gedrag !!

Ajax heeft inderdaad een paar zeer grote scheidsrechtelijke dwalingen tegen gehad. Maar ajax is ook vaak genoeg bevoordeeld. Je kan ook bevoordeeld worden door het op zak houden van zowel gele als rode kaarten. Een Poulsen of Schöne mag 10 overtredingen maken, voordat ze eindelijk een gele kaart krijgen, terwijl de tegenstander al bij zijn tweede of derde vergrijp al geel krijgt. Hierdoor moeten tegenstanders zich inhouden, krijgt ajax meer ruimte etc. Is natuurlijk ook een logisch gevolg van het vele balbzit en de aanvallende intenties.

Geen enkele scheidsrechter fluit een vlekkeloze wedstrijd en in de meeste gevallen heeft een foute beslissing gelukkig geen invloed op de uitslag of een terecht resultaat.
Als het een paar keer vlak achter elkaar gebeurt in combinatie met wel puntverlies staat het scherp op ieders netvlies. Helaas is dat ajax nu overkomen, maar ze zullen ook wel voordelen hebben gehad. Het ene seizoen heb je meer mee en een volgend seizoen meer tegen. Statistieken geven in ieder geval aan dat de stand op de uiteindelijke ranglijst vaak niet afwijkt als alle voor- en tegens tegen elkaar zijn weggestreept.

27 april 2013 om 13:37

@4fredondo, hele lap tekst, maar waar zijn de feiten bij je argumentatie? Ik lees alleen veronderstellingen, aannames en zelfs klinklare kolder. Uit je tekst blijkt dat je de wedstrijden van Ajax niet allemaal integraal gezien hebt, dus waar je al die aannames, veronderstellingen en kolder vandaan haalt weet ik niet.

Over je bewering dat in de meeste gevallen een foute beslissing gelukkig geen invloed heeft op de uitslag of een terecht resultaat. Er is een internetprogramma van oud scheidsrechter Mario vd Ende genaamd 5 minuten extra tijd, ga dat maar een keer kijken. Dan wordt het je duidelijk dat het allemaal willekeur is, uitslagen worden bepaald door scheidsrechterlijke dwalingen en dat het scheidsrechterscorps Ajax niet bepaald gunstig gezind is dit jaar. Ajax is gelukkig sterk genoeg om ondanks die tegenslagen zelf kampioen te worden. Het zou toch verschrikkelijk zijn dat de verkeerde club kampioen wordt door invloed van Zeist, of niet?

Daarnaast zegt Toby letterlijk: "laat ik voorop stellen dat we het in de eerste plaats zelf moeten doen", dus van Calimerogedrag is geen sprake, want hij steekt de hand in eigen borst.

27 april 2013 om 15:12

Klopt, ik kijk alleen ajax als ik niet in slaap kan vallen. Werkt prima, beter slaapmiddel bestaat niet voor mij

alderweireld zegt in de krant:
En – volgens Alderweireld – eens hopen op normale arbitrage. "laat ik voorop stellen dat we het in de eerste plaats zelf moeten doen. Maar het is natuurlijk wel frappant dat Feyenoord tien penalty’s mee heeft gekregen en wij twee, terwijl wij er echt veel meer hadden moeten krijgen. Als je die handsbal van Ramon Zomer tegen SC Heerenveen ziet, denk je toch ’hoe kan dat?’ Misschien zit het nu eens mee of in elk geval niet voor de zoveelste keer tegen.”

Ondanks het zinnetje "laat ik voorop ...." is het gewoon on-ajaxs om zo te reageren en komt hij over als een jankerd.

27 april 2013 om 11:56

Alderweireld is ook maar een mens die net als veel Ajaxfans gek werden na het zien van de TV beelden waarbij Ajax tenonrechte geen penalty kreeg en concurrent Feyenoord tenonechte een penalty kreeg.

27 april 2013 om 16:50

Hij heeft het recht om te zeuren, doet het niet maar benadrukt slechts de feiten en wordt ondanks alles gewoon kampioen, dit kun je van menig ander club niet zeggen, sterker nog, al jaren geen enkele andere club.

Continu Real Madrid als tegenstander krijgen, samen met enkele andere landskampioenen in de CL, niemand die klaagt. Zo gaat dat nou eenmaal bij Ajax sinds Johan Cruijff weer terug is, ondanks alle pech, gewoon kampioen worden.

Hij geeft alleen de feiten weer zoals ze zijn en daar is niks calimero's aan is eerder triest tenoemen dat feyenoord ze wel krijgt terwijl het 9 van de 10x niks is

27 april 2013 om 11:31

Hij geeft de feiten en interpreteert ze. Dat laatste zou calimerogedrag kunnen worden genoemd. Wat een feit is dat hij terwijl het daar niet over gaat het over Feyenopord heeft.
Het beste bewijs dat de klassieke rivaliteit tussen de beide clubs er weer is als vanouds. Mooi eigenlijk :-)

Des te meer reden om gas te geven vanavond Toby en aan te tonen dat Ajax geen hulp nodig heeft om kampioen te worden. Hoe groter de weerstand, hoe mooier de glans op de schaal.

Ben wel benieuwd wat gemiddeldes van andere seizoenen zijn. Twee lijkt me weinig maar is tien bijvoorbeeld veel? Heeft Feyenoord vooral in de Kuip penalties gekregen?

27 april 2013 om 08:00

Feyenoord kreeg er dit seizoen 5 uit en 5 thuis. Er stond van de week een stuk over in het NRC.next bij NRC.checkt. Hun conclusie was dat Feyenoord aan de bal zo snel mogelijk het zestienmeter zoeken met Pelle. En dat bijvoorbeeld Ajax meer op balbezit speelt om het zestienmeter gebied heen maar minder vaak in het zestienmeter gebied komen.

27 april 2013 om 08:10

Ah interessant bedankt. Zie je, de cijfers zijn frappant, maar als je daarnaar kijkt met in je achterhoofd een beeld van de niet gegeven handbal penalty bij Ajax-Heerenveen dan denk je wat gebeurd hier dan. Maar als je alle situaties erbij zou pakken blijkt wellicht dat het geregeld gaat om gevalletjes randje 16, of spelers die een actie te ver doorvoeren en (de schijn wekken) te vallen. Dat ligt dan wellicht aan het spel van Ajax.

Ik vind ook dat Ajax genoeg benadeeld is en op belangrijke momenten, maar ben reëel genoeg om te zien dat dit over een seizoen genomen twee kanten uitgaat. Daarbij wordt nogal eens overdreven: tegen Heerenveen had Ajax 1 penalty verdiend, wellicht 2 met de overtreding op Eriksen, maar de tweede hands was er bv. geen.

27 april 2013 om 09:00

Twee kanten uitgaat? Ben toch wel erg benieuwd welke vier wedstrijden de uitslag in het voordeel van Ajax is uitgevallen door een opzichtige fout van de arbitrage. Heracles uit (2ptn), ADO thuis (2ptn), Heerenveen uit (2ptn), Heerenveen thuis (2ptn). Dat tel ik de fouten thuis tegen Feyenoord, uit bij PSV en anderen niet mee omdat Ajax die wedstrijden wel wist te winnen.

27 april 2013 om 11:34

ben je niet benieuwd naar. waarschijnlijk heb je zo'n gekleurde bril op zoals de meeste voetbalfans van een club dat je niet openstaat voor die mogelijkheid (dat is trouwens statistisch gewoon zo). Als het nl. niet zo zou zijn dan is er een complot tegen Ajax aan de gang. ik neem aan dat ook jij dat een theorie vind die belachelijk zou zijn

niet huilen!!! dit is eerder vervelend voor psv en vitesse aangezien zij dan meer recht zouden hebben op 2de plek! als ajax zijnde moet je echt niet zeuren zeker nu ze gewoon 1ste staan...

27 april 2013 om 07:56

[psv-modus] Scheurtjes, scheurtjes in het machtige Ajax, ik zie ze het nog wel verliezen als dit de excuses zijn [/psv-modus]

[ontopic] Natuurlijk moet Ajax de champagne volgende week koud kunnen zetten! Om heel eerlijk te zijn verdienen ze het ook nog eens veel meer dan ik wil toegeven omdat ze PSV in de directe confrontaties overtuigend hebben verslagen en eigenlijk geldt hetzelfde van Feyenoord.

Dat Alderweireld hier over penalties begint is wel echt een zwakte bod. Natuurlijk hadden ze er vorige week 1 verdiend, maar de echte reden dat ze minder penalties hebben gekregen is omdat je vaak buiten de 16 aan het breien waren aan het begin van het seizoen, en nbuiten de 16 kun je geen penalties krijgen.[/ontopic]

27 april 2013 om 08:03

Entombed, wat lijkt het me een feest, als Ajax vanavond verliest, zodat heel Eindhoven en Rotterdam weer opleven, om het vervolgens droog af te maken tegen Tilburg en Groningen. Sadistisch, ik weet het. 'Helaas' zie ik Ajax vanavond wel winnen, met of zonder arbitrale mats, en zal de spanning eraf zijn voorbestemd betreft de eerste plek.

27 april 2013 om 08:33

Dit is voor helemaal niemand vervelend ook Vitesse en PSV moeten niet huilen hadden ze maar meer punten moeten pakken. Ajax is van de top 4 het meest benadeeld alle andere hebben regelmatig de scheidsrechter mee gehad. Dus als er al iemand had moeten klagen is het Ajax gewoon alleen die moeten dat ook niet doen want die worden gewoon terecht kampioen. Mensen kijken alleen maar naar de penaltys die gegeven zijn maar dan pak ik de wedstrijd er tegen Vitesse bij. Als die penalty niet gegeven was hadden ze 5 minuten later wel gescoord dus zoveel invloed heeft het allemaal niet. Ook al kan ik het me voorstellen dat het zuur is voor Ajax

27 april 2013 om 11:19

Ohja... En hoezo zou dit vervelend moeten zijn voor PSV en Vitesse?
Een strafschop is normaal gesproken niet een cadeautje ofzo en ja natuurlijk wordt er wel is een foutje gemaakt door de arbitrage, zijn namelijk ook gewoon mensen.

Maar als Psv&vitesse meer recht zouden hebben gehad op de 2de plek, dan zouden ze daar nu wel gestaan hebben..

27 april 2013 om 12:14

waarom zouden ze bij ajax dan wel mogen huilen zeuren and zou het voor de rest niet vervelend zijn...

27 april 2013 om 13:16

Ik vind eigenlijk ook niet dat zij het recht hebben om te zeuren, soms zit het mee en soms zit het tegen!

Snap ook niet dat die ajacieden aan het zeuren zijn.. ze staan tenslotte 1e en zelfs als Feyenoord-supporter durf ik toe te geven dat Ajax dit jaar het meeste recht heeft op die 1e plek.

Je weet niet of hij gewoon een antwoord heeft gegeven op een vraag. De context ontbreekt vaak op voetbalzone. Verder kan ik me wel een aantal voorbeelden voor de geest halen waarin we gewoon pech hebben gehad met de scheids. Gelukkig hebben we het nog in eigen hand.

Je kan niet lezen.....hij geeft toch duidelijk aan dat je eerst naar jezelf moet kijken. Verder is het gewoon een feit dat Ajax door de arbitrage heel veel punten verspeeld heeft. De gunfactor ligt nou eenmaal niet bij Ajax, omdat ze de afgelopen 2 jaar kampioen geworden zijn. De scheidsrechters in Nederland zijn daar blijkbaar erg gevoelig voor.

Feyenoord heeft inderdaad erg vaak een penalty gehad, je zou bijna denken dat de Knvb Feyenoord iets zou gunnen.

Als dat gewoon normaal was dan lagen de clubs ook niet zo dicht bij elkaar.

Dit geklaag had ie van mij voor zich mogen houden, al komt hij natuurlijk ook onder de rivieren vandaan, maar kijk naar afgelopen weekend en probeer er dan maar is een speld tussen krijgen.

Gezeur of niet, maar op deze manier voert hij "onbewust" de druk op de scheidsrechter op. Na wat Ajax overkwam gaf Nijhuis in een flits toch maar die pingel omdat hij er niet naast wilde zitten, waar hij hem anders misschien niet had gegeven. Het zit hem soms net in de kleine dingen die een wedstrijd kunnen beslissen of kantelen. En als het niet loopt is het wel lekker als zaken net de goede kant opvallen

27 april 2013 om 09:33

Juist, mourinho is hier een meester in. De scheidsrechter/uefa op scherp zetten

Hij kan wel gaan lopen piepen dat Feyenoord er tien gehad heeft, het hadden er eigenlijk een stuk of 15 moeten zijn, ook Feyenoord heeft een paar pingels niet gehad die wel een pingel waren..

Als je met pijlsnelle buitenspelers speel is de kans groter op een penalty dan dat je middenvelders daar neer zet die geen aktie maken maar de bal zo snel mogelijk naar de spits spelen.

Wat een zielige (jaloerse?) reacties zeg. Wat is hier nou mis aan? Alderweireld geeft alleen maar aan dat Feyenoord 10 pingels heeft gehad (zonder daar een oordeel over te geven), en dat Ajax er meer dan twee had moeten krijgen. Het lage aantal penalties voor Ajax is toch ook gewoon frappant!?

27 april 2013 om 09:53

Dat hij het frappant vindt, dat mag hij. Maar waarom moet je dit melden???
Verwacht hij nu nog 8 penalty's, of wil hij punten erbij, omdat het niet eerlijk is????
Wat wil hij hier mee zeggen. Zijn club staat op het punt kampioen te worden, heeft die penalty's dus blijkbaar niet eens odig gehad, los van of ze ze wel of niet hadden moeten hebben. Als je kampioen wordt zonder 1 penalty te krijgen in het hele seizoen, wat zal het je dan boeien dat de nr 2 er bv 96 heeft gehad.
Blijkbaar ben je dan zo goed, dat je dat niet eens nodig hebt.
Verspelen ze nu het kampioenschap, dan kan ik me voorstellen dat je oorzaken gaat zoeken, maar waarom nu???

27 april 2013 om 10:04

Omdat een journalist om een reactie vraagt...?

27 april 2013 om 10:07

En er staat in een wet dat je altijd inhoudelijk antwoord moet geven, ook al is het niet relevant????
Je kan ook zeggen dat je je nu alleen op Ajax en het kampioenschap richt.

27 april 2013 om 10:09

Wat denk je zelf?

27 april 2013 om 10:18

Ik denk dat Toby onnodig aan het zeuren is en dat het een beetje dom over komt.
Alsof er werkelijk complot theorieen zijn, waarin scheidsrechters de opdracht krijgen om Ajax vooral geen penaltys te geven en Feyenoord vooral wel.
Je staat verdient bovenaan en je kan kampioen worden.
Ga je dan serieus opletten, hoeveel penaltys de nr 2 / 3 heeft gehad?????
Zal je toch je achterste oxideren als je kampioen wordt.
Blijkbaar zijn ze zo goed, dat zelfs al die "trucjes" van de Knvb niet werken.

27 april 2013 om 10:24

'laat ik voorop stellen dat we het in de eerste plaats zelf moeten doen.'

27 april 2013 om 12:30

I rest my case!

27 april 2013 om 13:43

@bongo4life: ik denk dat Alderweireld hiermee op een bescheiden manier aandacht vraagt voor deze situatie zonder op zijn Van Bommels te gaan lopen janken en zuigen voor de camera. Ajax heeft het gezeur niet nodig en het geklaag ook niet. uitgaan van de eigen kracht is het eerste dat ze moeten doen.

Feit dat jij je er zo over opwindt geeft alleen maar aan dat je je heel erg benadeeld voelt dat je al die tijd als Calimero gezien werd en nu je eindelijk een strohalm hebt, grijp je die met beide handen aan om aan ons Ajacieden te laten zien dat we uit hetzelfde hout gesneden zijn. Dit is je goed recht. Hopelijk krijgen we vanavond weer 2x geen penalty en winnen we alsnog met 1-3 of voor mijn part 0-1.

27 april 2013 om 14:44

Dus omdat ik vind dat Ajax dit niet nodig heeft, omdat ze verdient bovenaan staan, maakt volgens jou dat ik me benadeeld voel????
Hahahahaha hoe verzin je het.
weet je uberhaupt wel voor welke club ik ben???
En je weet al helemaal niet, wie ik wat gun, of hoe ik me voel, of dat ik me opwind en hoe of ik gezien wordt, dus hou je goedkope amateur psychologie voor je, en ga inhoudelijk in op het onderwerp ipv het op de man te spelen, omdat ik een andere mening heb als jij.


Het feit dat jij denkt dat Alderweireld hiermee iets bedoeld, maakt het toch ook niet ineens de waarheid?
Ik mag toch vinden dat een club als Ajax dit, zeker in dit stadium helemaal niet nodig heeft. Zorg dt je kampioen wordt, dan snoer je alle criticaster de mond, en ben je strerker gebleken, als alle genoemde Complottheorieen.

Claro2. Wamberto 2002? Nee ik bedoel de tijd van cruyff in de jaren 70. Je zeurt al net zo als die spelers van je. Ajax verdiend de titel gewoon dit seizoen. Maar het blijven jammerkonten.

trieste reactie van Alderweirld.
Misschien wat meer diepte in je spel? Misschien wat vaker de 16 in in plaatst van dat eindeloze tikken.
Feyenoord speelt veel oppurtunistischer met Pele en is directer in haar spel en komt daardoor in meer fysieke situaties in de 16. Tel daarbij op dat er veel snelheid en diepgang voorin zit en het rekensommetje is snel gemaakt.

De penalty die Ajax kreeg tegen Groningen was buiten het strafschopgebied en had een vrije trap moeten zijn. Daar hoor ik die calimero niet over.

Ik zeg niet dat hij ongelijk heeft maar zo werkt het toch niet, zij hebben er 10 gekregen en wij maar 2. Dan zal hij zich zeker ook bij elke penalty herinneren wat de situatie erbij was enzo want gewoon roepen die heeft er zoveel gekregen en wij zoveel slaat nergens op.

Feyenoord heeft gewoon een punt of tien meer dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. Niet alleen penalty's cadeau gekregen maar ook rode kaarten voor tegenstanders die nergens over gaan en hands doelpunten die gewoon goed gekeurd worden.

27 april 2013 om 09:48

een punt of 10 meer???? wat een onzin 5 van de 10 zijn er gemist door immers, dus een punt of 10 meer is complete onzin, en noem jij eens hands doelpunten van feyenoord die zijn goedgekeurd dan want dat zeg je wel maar noem voortaan ook eens een voorbeeld dat zouden de mensen met verstand hier heel erg op prijs stellen

27 april 2013 om 10:12

Dat kan wel zo zijn maar heeft weinig te maken met Ajax, die overigens frappant weinig pingels kregen dit seizoen!

27 april 2013 om 12:04

Ik ben het wel met fubar eens eigenlijk. Feyenoord is er wat mij betreft niet echt sportiever op geworden. Ik heb dit jaar aardig wat schwalbes voorbij zien komen en van het aansmeren van kaarten zijn ze ook niet vies. Het is ook niet zo vreemd natuurlijk want ik heb Koeman in het verleden al meermalen horen verkondigen dat hij dit soort gedrag professioneel vindt. Ach ja, alles voor de punten zullen we maar zeggen.

Opmerking van Aldewereld is terecht....aan de andere kant maakt het volgens mij nu niets meer uit. WIJ Zijn Ajax EN WIJ Worden Door Goed Voetbal Toch Weer Kampioen!!!!!!!!!!!!!!!

Deze uitspraak van Vanandrewereld slaat echt nergens op. Maar dat zijn we gewent van die Belgen bij Ajax, die doen wel meer domme uitspraken.
Neemt niet weg dat Ajax na de winterstop beste voetbal speelt en terecht koploper is. Maar de ploeg welke na ronde 34 bovenaan staat is de terechte kampioen. En wat zou het mooi zijn als we vanavond weer een "echt avondje NAC beleven"!

27 april 2013 om 10:14

Ja een mooi avondje Nac...met een 1-4 winst voor Ajax...kan Mijn Avond Niet Meer Stuk!!!!

27 april 2013 om 15:49

haha. Tsja dat snap ik. Ik bedoelde echter een Echt avondje Nac. Dus na 0-1 ruststand, een 4-1 overwinning voor Nac. Maar we zullen zien. Wel mooi een competitie die tot einde spannend blijft.

27 april 2013 om 10:45

Raar dat je dat gejank vind. Als gewoon met feiten aangetoond kan worden dat je door de arbitrage minimaal 6 punten tekort komt mag dat toch gezegd worden. Net als Roda dat mag zeggen met al die onterechte rode kaarten. Als je eigen cluppie dit jaar hetzelfde benadeeld zou zijn en daardoor voor de playoffs voor Europees voetbal aan het spelen was ipv voor een CL plaats zou je hetzelfde reageren. Iedereen die zelf voetbalt of supporter is wordt toch zwaar geirriteerd als hij zonder twijfel vele punten misloopt door arbitrale fouten. Dan mag dat toch gezegd worden, de scheidsrechters geven de fouten zelfs toe.

27 april 2013 om 11:33

@ Dennis Had Ajax geen onterechte penalty tegen Groningen gekregen?

27 april 2013 om 11:49

Die hadden ze anders ook wel gewonnen. Ik noem bv de schwalbe van Boetius en onterechte penalty en rode kaart ook niet. Had ook geen invloed op resultaat. Maar goed strepen we die 2 tegen elkaar weg.

Het zal wel in opdracht van de trainer zijn om zoiets naar buiten te brengen...neem dit verhaal tel daar de niet gegeven penalties bij op van vorige week en je zult zien vanavond krijgen ze er wel eentje...
Laten we nu eens gewoon stoppen met het gezeur over de arbitrage..psv (waar ik supporter van ben) zeurt over kaarten, Ajax over penalties, Verbeek over verkeerde beslissingen....we moeten stoppen met super slomo's op tv vanuit alle hoeken en standen en accepteren zoals het is.. De ene week heb je voordeel de andere week niet..ik weet het gaat over veel geld en het zijn mss dure beslissingen maar zulke beslissingen bepalen niet het kampioenschap lijkt me....of we kiezen voor een spelletje wat iedere keer stilgelegd wordt omdat er naar de beelden moet worden gekeken.
Wat me wel tegenstaat is de schijnbare willekeur waarmee de aanklager om lijkt te gaan met zaken. De actie van Finnbogasson afgelopen weekend had natuurlijk bekeken moeten worden...maar er wordt in de media (lees Studio Voetbal) weinig aandacht aan besteed en dus laten we het maar gaan....

27 april 2013 om 10:36

Kan me niet voorstellen dat de Boer opdracht gegeven heeft om dit naar buiten te brengen, als er wel 1 trainer zijn club goed verkoopt met heldere en duidelijke teksten dan is het de Boer wel, een grote trainer in opkomst.

Hahaha, wat is die Alderweireld ook een lekker wijf zeg!
Kijk lekker naar jezelf, kampioen word je door zelf te winnen, niet door te zeiken over anderen.

Calimero uhum. Ja Feyenoord wordt dit jaar erg bevoordeeld en Ajax benadeeld, misschien door het verleden. Het valt me ook op dat Ajax dit jaar heel snel de vingers naar anderen toe steken, ondanks dat staan ze nu nog dik verdiend bovenaan.
PSV heeft er ook maar 2 gekregen en daar hoor je ook niemand over...

op zich vind ik het best wel eens interessant voor een onderzoekje. Kijk hoeveel penalties iedere club heeft gekregen. Kijk hoeveel daarvan uit en thuis waren en wie de strafschop gaf. Categoriseer ze dan in 'terecht' en 'twijfel' en eventueel categoriseren op de manier waarop de strafschop ontstaat.

Als dit dit doet over een periode van paar seizoenen, kan je best wat zeggen over 'thuisfluiters', de invloed van de Kuip (of een willekeurig ander stadion) en/of de voorkeur van een scheidsrechter.

iemand tijd over?

27 april 2013 om 12:02

@ Villian

Hahaha, daar snij jij wel een goed punt aan. Nu ben ik ook niet zo´n statistieken man maar ik zou deze statieken weleens willen zien. Door de verschillende gekleurde supporters brillen vinden velen het allemaal onzin als iemand zich er over beklaagt, terwijl iedereen dat ook andersom doet als het zijn eigen club betreft.

Zonder statistieken denk ik dat je toch kunt stellen dat clubs benadeeld worden. Want als je wel de terechte pingels krijgt en daardoor op een goede voorsprong komt zal een middenmotor of een laagvlieger dat nooit meer goed maken tegen 1 van de grote clubs en zeker niet als de grote club thuis speelt. Maar middenmoters en laagvliegers worden ook weer serieus benadeeld door dit soort foute beslissingen. Want voor een dergelijke clubs is het weer niet een gewone zaak dat zij bijvoorbeeld winnen of gelijk spelen tegen een grote club.

Mijn (waarschijnlijk voor de hand liggende ) conclusie is dat iedereen veel hinder hier van onder vind, maar dat je dat denk ik niet 1 op 1 tegen elkaar kunt weg strepen. Penalties zijn nou eenmaal onderdeel van het spel en dus een manier om een wedstrijd te kunnen beslissen, dus dat maakt het gewoon belangrijk.

27 april 2013 om 13:08

terechte penalties zijn totaal niet interessant. Die zijn immers terecht en zoals je zegt een onderdeel van het spel.
Bij onterechte penalties (of juist penalties die ten onrechte niet gegeven zijn) is het interessant welke variabelen meespelen in de beslissing.
misschien moet ik toch zelf eens zo'n onderzoekje doen. Vind ik wel grappig.

Alderweireld probeert alvast de scheidsrechter te beïnvloeden. Hij stelt immers dat hij hoopt dat de wedstrijdleiding goed zal zijn. Daarbij is het erbij halen van penalties voor Feyenoord natuurlijk zeer kinderachtig, het heeft namelijk niets met elkaar te maken. Hij wil hiermee aangeven dat Feyenoord bevoordeeld is en zijn clubje benadeeld.
Feit blijft staan dat de jongens van: "wij zijn ajax en wij zijn de beste", terug moeten vallen op dit soort geleuter en misschien wel niet zoveel zelfvertrouwen hebben voor de wedstrijd tegen Nac.
Maar goed wat de boel weer relativeert is dat Alderweireld het zegt...

27 april 2013 om 11:33

Haha gelukkig. Het is vaak een kwestie van goed zoeken, maar eens in de zoveel tijd wordt er dan toch een reactie geplaatst van iemand met een IQ hoger dan 70! Het is helemaal waar wat je zegt.

27 april 2013 om 23:29

Achja, iedereen baalt er wel van als z'n club benadeeld wordt. Je had de reacties hier aan het eind van vorig seizoen moeten lezen toen bleek dat Feyenoord door toedoen van de arbitrage vier punten te weinig had.

Mensen die dit bestrijden hebben echt het IQ van een stoelpoot. Alderweireld noemt gewoon feiten op en heeft het nog niet eens over het aantal zuivere doelpunten wat ajax is ontnomen

Misschien moet Alderweireld (sowieso spelers in t algemeen) geen cijfertjes naast elkaar leggen. Dit voegt werkelijk niks toe. Opvallend ook hoe willem II vaker voor buitenspel wordt gevlagd dan Nac, en dat Ajax vaker onterechte corners meekrijgt dan Vitesse. Ja penalty's zijn wat belangrijker dat snap ik, maar kap met dat gejank joh.

Eigenlijk jammer dat de focus tegenwoordig op de randzaken ligt in het voetbal en niet op het spelletje zelf.
Dit jaar is Feyenoord idd een paar keer goed weggekomen met beslissingen van scheidsrechters daar waar bijvoorbeeld Roda ernstig benadeeld is geweest met onterechte rode kaarten.
Maar volgend seizoen kan het zomaar Ajax overkomen dat ze een paar heerlijk gematst worden en PSV een paar keer flink de sjaak kan wezen met foutieve beslissingen in het veld.
We hebben er als voetbal liefhebbers maar mee te doen, de scheidsrechters zijn ook maar gewoon mensen en ieder mens maakt wel eens een verkeerde inschatting alleen op het veld krijg je tijd niet om na te denken en moet je gelijk beslissen waardoor de kans op een misser groter is van de arbitrale zijde.
Accepteer het gewoon, het overkomt elke club alleen willen wij als supporters dat vaak niet helemaal inzien door ons gekleurde brilletje.

Het spreekwoord zegt : Je krijgt wat je verdiend.... Da's ook best frappant .

Jammer dat alles en iedereen maar roept over de arbitrage en hoe geintimideert ze wel niet worden in de Kuip , en dat alle Rotterdammers doorgesnoven mafkanen zijn. Jammer dat er maar weinig zeggen dat Feyenoord ondanks het verlies van de totale middenas van vorig seizoen en zonder geld om te investeren (zelfs niet van de Gemeente)gewoon lekker meedoet.

Prettige wedstrijden.

Het blijft frappant dat er bij Roda 4 spelers onterecht de rode kaart krijgen, het is frappant dat dit ook 2 x bij Feyenoord is gebeurd, 2 x bij Utrecht, 3 x bij Den Haag 4 x bij ..... en ga zo maar door. Scheidsrechters maken dus erg veel fouten waar teams soms van profiteren of juist onterecht puntverlies lijden. Het overkomt elk team dus om nu Feyenoord eruit te lichten is flauw en duidt zeer zeker op Calimero-gedrag. Van deze selectieve verontwaardiging had z'n Belgische voetbalmaatje ook al last. Zou het iets Belgisch zijn?

Door het zo te stellen, klaagt hijdus de arbitrage aan van bevoordeling van Feyenoord t.o.v. Ajax.
Hij stelt niet alleen dat Ajax recht had op meer strafschoppen, maar dat Feyenoord er wel erg veel gehad heeft. Het door dit frappant te noemen, zit er duidelkijk een veroordeling achter,
Misschien een zaak voor de tuchtcommissie.
Ajax had dit seizoen wel pech met de penalty's
En inderdaad wat Campfr1908 hier voor schreef, dat het jaren en jaren anders is geweest. In ieder geval dat Ajax ze wel heel makkelijk kreeg, t.o.v. elk ander team.
Het was slimmer va hem geweest gewoon te stellen dat hij hoopt op scheidsrechters die wel terechte penalty's geeft, en andere clubs er buiten te laten.

Het is gewoon zo dat Feyenoord ongeveer 10 punten cadeau heeft gekregen. In een normaal seizoen waren ze onder Twente geëindigd. Maarja het ene seizoen zit het mee het andere tegen.

27 april 2013 om 12:55

leg eens uit? 1 punt per penalty???
En wat is een normaal seizoen dan?

27 april 2013 om 19:06

Wie zegt dat Feyenoord zonder de penalties die wedstrijden verloren had,of waren ze soms allemaal in de 94 minuut?

We mogen inderdaad niet klagen met bepaalde situaties, zoals ook afgelopen week.
Feit is wel dat Ajax zwaar benadeeld wordt op het gebied van niet-gegeven strafschoppen dit seizoen.

Ik blijf erbij dat je als speler een voorbeeldfunctie hebt en dit soort suggestieve uitspraken voor je houdt. Feit blijft dat penalties altijd onderwerp van gesprek zullen blijven.

Zullen we de statistieken van het aantal penalties de afgelopen 5 jaar er even bijpakken?

2012/2013 (loopt nog)
Feyenoord - 7
Ajax - 2
PSV - 3

2011/2012
Feyenoord - 8
Ajax - 6
PSV - 5

2010/2011
Feyenoord - 5
Ajax - 3
PSV - 4

2009/2010
Feyenoord - 2
Ajax - 9
PSV - 4

2008/2009
Feyenoord - 7
Ajax - 9
PSV - 4

Bron: football-lineups.com

Dit komt op mij over als een reactie van een huilebalk! "het is frappant" is een waardeoordeel, als hij nou had gezegd "ik constateer ........" dan was het een observatie. Op mij komt het over dat hij vindt dat Feyenoord door de arbitrage word bevoordeeld. wat is daarvoor zijn bewijs?
Ik begrijp het ook niet waarom hij het zegt, want als supporter van Feyenoord vind ik dat Ajax dit seizoen aantrekkelijk voetbal heeft laten zien. Als Feyenoord geen kampioen wordt, dan gun ik dit seizoen Ajax het het meest. En ik vind het een bijzondere prestatie dat De Boer als nieuwe trainer in 2,5 jaar voor de derde keer kampioen gaat worden.

Grappig dat verschillende fans van alles erbij halen. Kijk gewoon puur naar het spel en een deel van de verklaring ligt er.

Feyenoord heeft dit seizoen de vleugelspelers die eerder de tegenstander opzoeken en kunnen passeren. Daarbij drukken ze de tegenstander achteruit met hun fysieke spel.

Ajax speelt meer gecontroleerd en op balbezit. Zij spelen toch meer centrumaanval dit jaar en het is mij ook opgevallen dat zij het meer moeten hebben van afstandsschoten van buiten de zestien of standaardsituaties waarbij de kopsterke verdedigers zich laten gelden.

27 april 2013 om 15:19

Aardig geprobeerd....pingels voor niet-handsballen verklaar je er niet mee, toch? Bovendien valt Schaken cq Boetius wel heel erg graag en makkelijk.

Op zich heeft Alderwereld wel gelijk, het is frappant, dat verschil. Of je er conclusies aan kunt onttrekken? Nee!
Er zullen best clubs zijn die ook maar 2 of 1 penalty gekregen hebben. Kortom, het zegt slechts wat wanneer je over een lange reeks jaren (minimaal 10) lijstrn opstelt van per club ontvangen penaltys.
Ik heb die lijst niet en maak m ook niet. Maar afgaande op mijn herinnering stel ik dat Ajax de afgelopen 30 jaar meer penaltys gekregen heeft dan het gemiddelde in de eredivisie.
Er zijn andere, kleinere, clubs die meer reden tot klagen yebben, ik noem bijv de clubs die genaaid zijn door de vele schwalbes van Suarez. In de tijd daarvoor, zeker de Cruijff tijd, nog net t laatste meege,regen, was dat nog veel erger, lucky ajax is het toen gaan heten...
Tja, idd, Ajax werd een pingel wegens hands Hveen-verdediger onthouden, klopt. De andere gevallen vond ik minder duidelijk. Andere clubs hebben wekelijks drie of vier van dit soort niet gegeven zaken.
Eellicht dat Michael v Praag van mening verandert: Want HIJ Hield Elektronische Hulpmiddelen Tegen BIJ DE Fifa/uefa, namens Nederland......

Beetje een trieste reactie van alderweireld dit. Als hij zegt dat Ajax meer penalties had moeten krijgen, oke prima(al doet hij dit waarschijnlijk de dag voor de wedstrijd om de scheidsrechter onder druk te zetten)

Maar waarom Feyenoord erbij halen? Hij brengt het op een manier waarmee hij wil zeggen dat Ajax eigenlijk expres benadeeld word door de scheidsrechters en Feyenoord alles gratis krijgt. Dat impliceert hij in ieder geval met deze uitspraak.

Die handsbal van Heereveen had gezien moeten worden ja, maar daar had Feyenoord toch niks mee te maken? (bovendien leek het echt heel erg op hands van die vitesse speler)

Je staat bovenaan dus hou je lekker bezig met je eigen club en de wedstrijd tegen Nac.

Dit is gewoon een manipulatief tactiek van clubs - in de media de scheids op scherp zetten hopen dat dit keer het in hun voordeel komt. Niet alleen Ajax maar ook de rest van de clubs hebben te maken met scheidsrechterlijke dwalingen. Het is nu eenmaal zo. Dan maar proberen meer te scoren he?

haha in Amsterdam vertonen ze ook steeds meer Calimero gedraag, jank jank er zijn wel meer clubs die geen pingels hebben gehad. Kan nog 2 zuivere pingels van mertens nog herinneren in de Arena, maar daar hoor je ze in eindje niet over zeiken. Piep piep mijn naam is Tobyy

27 april 2013 om 16:55

Weet jij wat pas echt een Calimero gedrag is? Reageren op één klein uitspraak van een geheel verhaal. Ik durf zelfs te wedden dat je nog niet eens weet waar het hier over gaat, maar dat je alleen de titel hebt gelezen. Dat is pas Calimero gedrag. Piep piep mijn naam is Santoss.

27 april 2013 om 17:16

Makkelijkste manier om een beschuldiging te weerkaatsten zonder een onderbouwen is Calimero roepen. Daar zijn de meeste ajax supporters goed in.

Weet je hoeveel pingels de ploeg uit amsterdam onterecht niet heeft tegen gekregen, zoals ik al eerder aan gaf, ik kan me er twee zuivere herinneren tijdens de wedstrijd Ajax-psv, maar daar hoor ik meneer toby niet over praten.

Neem niet weg dat feyenoord over de loop der jaren een gun of een angst- factor in de kuip heeft opgebouwd. Veel scheidsrechters geven te snel een pingel. En maar profileren in de media dat ze over persoonlijkheid beschikken. Een echte persoonlijkheid is geen thuisfluiter in de kuip

27 april 2013 om 17:22

Natuurlijk hoor je meneer Toby daar niet over praten. Lees nou gewoon de tekst dan weet je dat het hele verhaal helemaal niet over die penalties gaat.

Dat Toby het frapant vindt dat Feyenoord er 10 heeft gekregen en Ajax maar 2 is maar een klein onderdeel van het hele verhaal over de titelkansen van Ajax.

Dat Feyenoord 10 penalties heeft gekregen en Ajax maar 2 lig ik niet zo wakker van. Waar ik dan wel zo wakker van lig is de aantal terechte penalties die Ajax niet heeft gekregen in dit seizoen.

Het meest trieste is dat bijvoorbeeld vorige week Ajax 3 penalties had kunnen krijgen, maar dat de scheidsrechter, een assistent een een vierde man "niets" hebben waargenomen. Eén penalty was een twijvel geval, maar die overtreding op Eriksen en die handsbal waren wel zeker penalties.

Dan kunnen wel weer van die zielloze gaan reageren dat Ajax altijd maar aan het janken is, maar zulke beslissingen van scheidsrechters zijn nu wel veel te vaak gebeurt.

Toby heeft het hier dan wel over de titel kansen, maar ik moet er niet aan denken dat zulke foute beslissingen van scheidsrechters ons de titel kan gaan kosten. Vorige week speelde Ajax 1-1, maar als de scheidsrechter de regels ging respecteren i.p.v. zich druk gaan maken over zijn eigen respect dan was het gewoon 2, 3, 4-1 geweest.

Arrogantie is nog steeds een onderdeel binnen de opleiding van Ajax, de ' niet- Nederlandse jeugdspelers' krijgen dit met de paplepel naar binnen. Heb nog nooit zulke arrogante spelers gezien als Vertongen, Alderweireld en Visher etc.

Man, man, man. Vorig jaar kreeg Feyenoord welgeteld 1 penalty, terwijl ze er veel meer hadden moeten hebben. Dit jaar hebben we eigenlijk bijna alleen maar terechte penalty's gehad. Tegen Roda thuis niet, want Biemans deed niets, maar tegen ADO thuis kreeg BMI ook wel rood + penalty tegen, wat niets was, en afgelopen zondag was gwoon rot om te zien. Commentator had 4 herhalingen nodig. Dit jaar net iets meer geluk met de scheidsrechter, maar als mensen gaan spreken van kuipvrees en Feyenoord teveel geluk. Nee, zoiets bestaat niet. Mensen willen zoiets creëren zodat scheidsrechters minder snel penalty's geven in de Kuip... Toby, van mij krijg je zo echt geen respect of lof voor je spel. Mondje voor je houden(wat Feyenoord spelers ook nog wel eens moeten doen) en lekker voetballen.

Kijk jij de herhalingen van de pingels die feyenoord heeft gehad dit seizoen, de meeste zijn flop. Kijk jij maar eens hoe de tegenstander bij voorsprong of gelijke stand rood kreeg meeste flop. Let ook maar op de scheidsrechters, die eerste instantie aleen er naar kijken, en dan om zich heen zeurt en vloekt idereen, komen de spelers ook nog op hem af en dan wijst hij naar de stip. . In andere stadions zie je dat ook wel is. Maar in de kuip heb je toevallig allemaal kwijlende mensen langs het veld die denken dat de wereld vergaat als er een ingooi niet word gegeven. en daar het wel erg vaak gebeurd? die scheidsrechters laten zich beinvloeden of je het nou wilt geloven of niet. maak mij niet uit het zijn feiten.

27 april 2013 om 19:16

Als Het meezit bij Feyenoord komt het door de kuip en zijn kwijlende supporters?
Nu Feyenoord weer meedoet spreekt men over kuipvrees.
3 jaar geleden hoorde je niemand hier over.
Tja zodra Feyenoord weer onderaan in het rechterrijtje speelt verdwijnt de kuipvrees spontaan.
Dat is een feit.

27 april 2013 om 19:23

Elk jaar gebeurd het, aleen dit jaar springt er gewoon uit. En als jij feiten wilt roepen, kijk eerst die herhalingen kan je vinden op youtube.

27 april 2013 om 19:30

Calimero,als ik alle momenten moet gaan opnoemen of opzoeken op youtube dat het jou club meezat dan ben ik nog tot kerstmis bezig.
Tik maar eens in ....louis Suarez ajax.
Spreek je met de kerst jochie.

Ik zie Feyenoord nog eerder punten verspelen dan Ajax en PSV! Tenzij ze weer een gratis pingel meekrijgen!

hij vergeet alleen er bij te vertellen dat zij ook wel 7 x zoveel rode kaarten verdient hadden met hun gemene spel bij tijden en al die penals die ze niet tegen gekregen hebben wat 300% penals waren dus denk dat hij zich maar heel snel stil moet houden met zijn gezeur want mede door de arbitrage staat ajax eerste kansloze

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren