Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Zelfs de slager om de hoek zou Real Madrid zo laten voetballen'

Laatste update:

Ángel Cappa vindt het niet meer dan logisch dat Real Madrid niet de eindstrijd van de Champions League heeft gehaald. De Spaanse topclub kwam een doelpunt tekort om de finale op Wembley te halen. "Borussia Dortmund, Bayern München en Barcelona hebben in ieder geval de intentie om te voetballen", verzekert Cappa aan diverse Argentijnse media.

/

Cappa was in het verleden de rechterhand van Jorge Valdano bij Tenerife en Real Madrid. "Real Madrid speelt als een kip zonder kop, dat is geen voetbal", claimt de 66-jarige Argentijn, die in diverse Zuid-Amerikaanse landen werkzaam was. "Het vertrek van José Mourinho zal voor Real echt niets uitmaken. Hij heeft alleen voor betere trainingen gezorgd. Op het veld laat hij ze niet anders spelen."

"Real Madrid heeft weergaloze spelers, maar er zijn tig clubs die beter voetballen dan Real Madrid. Als Real Madrid een wedstrijd wint is het aan de spelers te danken, niet aan hun manier van voetballen. Zelfs een amateurclub kan op de counter spelen. Zelfs de slager om de hoek zou Real Madrid zo laten voetballen." Real Madrid won dit seizoen de Spaanse Super Cup en kan nog de Copa del Rey veroveren.

José Mourinho heeft Real Madrid beter gemaakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar doe je Mourinho tekort mee. Hij kan er ook niet veel aan doen dat zijn spelers hem teleurstellen.
ik vind dat de motivatie er (bijna) altijd is maar de uitvoering niet en dat is nou eenmaal voetbal

3 mei 2013 om 00:36

Ik vind het jammer dat iedereen nu pas in begint te zien wat voor een puinhoop hij heeft gemaakt. Het spel is al jaren niet om aan te gluren en het is misschien zelfs goed om juist tegen zo'n tegenstander uitgeschakeld te worden. Dortmund heeft het voetballend gezien erg goed op de rails. Het spel van Real hang als los zand aan elkaar, en dat met (in mijn ogen) de beste en breedste selectie van de wereld. Jong, talentvol, fysiek en creatief. En dan toch niets neerzetten. Leuk dat iedereen zegt dat Barcelona niet zonder Messi kan, als Ronaldo er niet was geweest was het aantal prijzen van Mou bij Real gewoon nul geweest.

Mijn mening over Mourinho is dat hij de beste coach van de wereld is maar geen verstand van voetbal heeft. En voordat mensen met de 2 gewonnen Cl's aankomen, dat is toch net iets andere koek. Hij kan het beste bij mensen naar boven halen en iedereen motiveren. Maar bij Real kan je niet de underdog uithangen en wachten op de counter. Mensen pikken het gedrag niet op de persconferenties, alle provocaties en dat arrogante geneuzel. Deze Cappa heeft volgens mij gewoon volledig gelijk.

3 mei 2013 om 00:44

Hoe kan het toch zijn dat er altijd excuses worden verzonnen voor deze coach?
Hoe kan dit aan de spelers liggen en niet aan de verantwoordelijke? Je weet wel, de man die spelers traint, die zes periodes had om nieuwe spelers aan te trekken en andere spelers te verkopen. de man die de opstellingen maakt.
Hoe kan het in godsnaam niet zijn schuld zijn?

3 mei 2013 om 05:54

@almogaver weet je hoe dat komt dat hij zoveel credit heeft. Door te prachtige carriere die hij gehad heeft.

Ookal wil je hem nu een slechte coach noemen als je naar zijn verleden als coach kijk dan zie je de ene topprestatie na de andere.

Hij heeft ongelofelijke dingen gedaan dat kan je gewoon niet door 1 slecht seizoen wegvegen en ja vorig jaar was geslaagd. Dit jaar toch weer halve finale CL gehaalt.

Pracht coach de beste van de wereld.

3 mei 2013 om 07:36

Wat een slap gelul weer zeg. Als Ozil of Ronaldo of Higuain in het eerste kwartier een goal gemaakt had dan stonden ze nu in de finale en dan was Mourinho opeens weer een geweldige trainer. Wat kan hij er nou weer aan doen dat ze zo hebben gefaald in de afronding. Je kan blijven zoeken naar fouten bij Mourinho, maar het kan niet zo zijn dat hij een waardeloze trainer is en dat alle prijzen die ze onder hem gewonnen hebben aan alles heeft gelegen behalve aan Mourinho zelf.

3 mei 2013 om 10:06

En dan had je in het eerste kwartier gescoord, en dan? Feit blijft dat het allemaal op karakter en wilskracht is maar dat er geen verzorgd spel op de mat wordt gelegd met zo'n selectie.voetballend waren ze gewoon de mindere over twee wedstrijden. Ik vind niet dat Mourinho een stempel heeft gedrukt op het spel van Madrid.

3 mei 2013 om 11:44

Het verschil is dat ik niet zozeer kijk naar het resultaat. Vorig seizoen vond ik precies hetzelfde, toen zijn er ruim 120 goals gemaakt en 100 punten gepakt. Het voetbal klopt gewoon niet. Alles is op individuele klasse gericht en in de competitie tegen veel mindere tegenstanders speelt hij alsnog met verdedigende zekerheid. Het is spelers gewoon onduidelijk wat te doen in balbezit op de helft van de tegenstander en als de tegenstander georganiseerd is. Dat is een element in het spel wat ik onder Mourinho niet heb zien ontwikkelen.

3 mei 2013 om 14:04

Groot spraak weer van jou, Barcelona speelt 2 x en komt niet eens aan een doelpunt.

Tja als je zoals Real snel prijzen wilt pakken, dan ga je natuurlijk niet proberen om mooi voetbal te spelen.
Maar dan probeer je zo effectief mogelijk te spelen.
Dit heeft Mourinho geprobeert, maar het is niet gelukt.

3 mei 2013 om 00:20

Het is vaak genoeg gelukt alleen niet vaak genoeg.

La liga werd ermee gepakt, copa del rey, Spaanse super cup ect. Alleen de belangrijke la decima net niet. 1doelpunt tekort.

Mourinho had na de 2-1 in Dortmund de boel achterin op slot moeten gooien. En de achterstand beperkt houden.

3 mei 2013 om 00:46

De beker werd hiervoor in madrid nooit gezien als een grote prijs. Dat was altijd het leuke prijsje voor de Basken en Catalanen. Ze gingen daar altijd voor minimaal de landstitel en als het even kan ook de CL en niets minder.
Het zou verwonderlijk zijn dat de madrilenen er nu trots over praten, maar dat is ook weer te danken aan Mourinho.

3 mei 2013 om 02:51

Dat is half waar, het is gewoon dat je toevallig in de finale staat tegen DE 2 aartsrivalen die je hebt in de competitie. "Barcelona en nu Atletico Madrid" dat telt hoog mee in bekerfinale. Zo'n wedstrijd wil je winnen.

3 mei 2013 om 15:06

1 doelpunt te kort? En dan waren ze in de finale kapot geschoten door de Duitsers

Ik snap wel waarom Mourinho op de counter speelt. Hij durfde de afgelopen jaren niet om voetballend tegen Barca te spelen en dat lijkt me ook logisch. Want je gaat dat nooit winnen. Maar ook tegen kleine clubs durfde hij het niet en dat snap ik niet.

Deze man doet alsof Real met zijn 11'en verdedigt en er dan weer countert. Sorry, maar Real domineert verreweg de meeste wedstrijden die ze spelen, ook voetballend. Real speelt meestal in lastige uitwedstrijden op de counter. Tegen United heeft Real volgens mij ook ook gewoon voetballend proberen te winnen. Dat het niet altijd lukt, oké. Hij heeft wel gelijk dat Real veel leunt op individuele kwaliteiten.
Real kan voetballend fantastisch zijn. Mourinho is alleen niet de juiste trainer om dat er uit te laten komen. Modric, Alonso, Özil, Kaka, Di Maria, Benzema, Ronaldo, Marcelo. Voetballend zijn het toppers. Daarom hoop ik ook dat er een trainer komt die Real meer laat voetballen. Zo veel voetballende kwaliteiten.

Als mourinho slim is laat hij de eer aan zichzelf. Je ziet gewoon dat de chemie weg is tussen spelersgroep en coach. Door de slechte resultaten gaat dat in de ploeg zitten en krijgt hij ruzie met verschillende spelers. En dan is hij zelf ook een heertje is niet bepaald een trainer ala Ferguson/wenger om lang bij een club te zitten. Desalniettemin is het naar mijn mening wel een goede trainer voor ploegen die niet dominant willen voetballen, want vind Mourinho echt een trainer voor het countervoetbal.

Dit seizoen is dat echt pijnlijk duidelijk geworden. Het is hopen op een bevlieging van Ronaldo of een individuele actie van iemand anders voorin. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert dan begint plan B; pomp zoveel mogelijk ballen de 16 in. Afschuwelijk om aan te zien die lange ballen steeds. Er zit werkelijk waar geen lijn in het spel. Toevalsvoetbal.

Helaas, ik moet Angel gelijk geven.

Edit; De laatste uren/dagen zijn de speculaties rondom Ancelotti en Real wel heel erg toegenomen in de Spaanse media. Het ziet er echt naar uit dat hij Real gaat coachen volgend seizoen.

3 mei 2013 om 07:58

Klopt, ik denk ook dat Ancelotti Real gaat coachen, en terecht.
Ancelotti is een geweldige coach en een gentleman.
Dat is iets wat Real Madrid nodig heeft. We hebben de afgelopen tijd genoeg gezeur en gezeik gehad in alle media en consorten.
Ik wil nu een heer langs de lijn die, ook als het even niet loopt, zich niet als een idioot gaat gedragen.

Niets ten nadelen van Mourinho. Ik ben blij dat hij Real gecoached heeft, aangezien we de laatste wedstrijden tegen Barcelona gewonnen hebben en la Liga na zoveel jaar weer gewonnen hebben. Ook zijn we de afgelopen 3 Cl-seizoenen in de halve finale terecht gekomen. Dit is ook wel eens anders geweest.

Al met al hoop ik op niet al te veel vuur in de zomer.
1 á 2 aankopen zijn genoeg. We moeten denk aan de FFP dat eraan zit te komen.
Lewandowski ophalen en Carvajal terughalen van Bayer.

P.s. lees ook steeds Veratti terugkomen in het Ancelotti-verhaal. Ben benieuwd wat daar van waar is..

3 mei 2013 om 11:03

Eens. Wat betreft de aankopen waar je het over hebt vind ik Carvajal alleen nodig. Om heel eerlijk te zijn vind ik Lewandowski niet zo geweldig als mensen doen overkomen. Natuurlijk had hij een geweldige avond thuis tegen Madrid en de goals waren ook mooi; maar ook Soldado maakt zo nu en dan zo'n avond mee. Ik weet het niet, vind hem eerlijk gezegd niet bij Real passen.

Ik stuur je even een link met wat potentiele aankopen volgens Marca. Kan zijn dat je die al gezien hebt maar goed.

Van de ene kant heeft die gast wel gelijk. Als we even terug kijken naar Borussia Dortmund - Real madrid. Een 4-1 uitslag - niet omdat Dortmund beter was, maar omdat Real Madrid gewoon niet de intentie had om te voetballen-. En mourinho zat toen maar op de bank, geen motiverende dingen roepen, niks! Natuurlijk verliest je team dan met 4 tegendoelpunten. Dit gebeurt wel vaker, ook tegen Barcelona etc. Een tweede minpunt van Mourinho: wissel niet telkens van spelers, zo haal je ze uit vorm. Ik geef Benzema en Higuain als voorbeeld; Benzema was een top spits afgelopen seizoen, nu is hij helemaal niks meer. Waarom? Omdat Mourinho hem om de een of andere reden niet liet spelen.

Harde woorden van de rechterhand van de enemy van Mourinho. Boeiend..

Onder Valdano bereikte Real niet eens de kwartfinales. Real was niet eens groepshoofd..

3 mei 2013 om 00:21

Daar gaat het stukje tekst niet over. Het gaat over de manier van spelen. En zeg nu zelf, kan jij écht genieten van het spel dat ze nu al drie jaar spelen? Het heeft veel weg van rugby vind ik. Het is niet omdat het een 'vijand' is dat het allemaal onzin is he.

3 mei 2013 om 00:38

Alsof Mourinho tegen de spelers zegt: Jongens, ik wil geen combinatie voetbal zien.. ? :s

Coaches hebben geprobeerd om die stelletjes ego's goed te laten voetballen (oa Pellegrini) maar telkens worden ze vroegtijdig uitgeschakeld.
Deze spelers moet je gewoon even anders aanpakken. Mourinho heeft het dus gedaan. Ik volg Real echt heel lang. En niet eens Jupp Heynckes kon de kleedkamer onder controle houden. Weetje wat zijn bijnaam was? "suiker". Omdat hij te zacht was. Hij kon de spelers amper motiveren. Real won de CL op een rare manier en ze werden ook 4e in de competitie. Hij bleef ook maar 1 seizoen. Guess why....

Mourinho veranderde alles (netals Del Bosque heeft gedaan). Hij veranderde de mentaliteit van de spelers: Iedereen is gelijk. Niemand is de absolute ster. Real heeft de semifinale niet met alleen maar met slecht voetbal bereikt zoals sommigen beweren, vooral de 2e seizoen niet.

Mourinho laat ook een goede organisatie achter. Mourinho heeft de fans en het eerste team weer met elkaar "geconnecteerd". Sinds de komst van Mourinho is het stadion weer helemaal vol. Hopelijk komt er een coach die deze lijn kan doortrekken (ik heb het niet over het voetbal). Maar nogmaals, Mourinho laat een goede organisatie achter. En hopelijk kunnen ze hiervan profiteren.

Any way.

Edit: schoonheidsfoutjes.

Dubbel Edit/toevoeging: Weetje wat de fans zeggen: gracias por devolvernos la ilusion!.

Niet alles gaat om het spel. Zeker als je 9 jaar lang uitgeschakeld wordt in de 8ste finale van de CL en Copa del Rey etc etc. Misschien werd Mourinho gehaald om de mentaliteit van de spelers te veranderen. Om de fans weer te laten geloven dat het kan! Geen een Madridista kan mij komen vertellen dat ze niet blij zijn met het bereiken van de halve finales. Men vergat dat wij voor de komst van Mourinho niet eens groepshoofd waren. Dat we weggespeeld werden in de Copa del Rey tegen een 4e klasser, etc etc.

Het moest gewoon even anders en dit blijken een paar maar niet te begrijpen! Nu dat de spelers voelen wat de semifinale etc is all about, kunnen we een echte "filosoof" gaan aanstellen. Iemand die het niet moet hebben van "het motiveren" van de spelers, want de spelers zijn tot in hun bot gemotiveerd en hongerig naar meer nadat ze 3x(!) uitgeschakeld werden in de CL. Pfff Ik word echt zat.

3 mei 2013 om 00:48

Sommige zaken kloppen niet. Bernabeu zit tamelijk vol voor la Liga wedstrijden en al helemaal voor topmatchen. Daar heeft Mourinho niks mee te maken. Maar het is gewoon een coach die resultaat wilt boven alles. Bij Real zijn ze andere zaken even belangrijk. Dit is nog steeds de grootste club ter wereld, dat geef ik zelfs toe. Dus dan kan en mag je dit niet voor de dag brengen, het is schaamtelijk en te grappig om mooi voetbal te noemen.

3 mei 2013 om 00:49

Ach jongen! Wat je wil .. Je weet beter !

Madridistas die Real al 50 jaar lang volgen hebben het gezegd! Hou toch op man!

Mourinho despierta pasiones.

3 mei 2013 om 00:53

Maak je niet druk en geef soms eens toe als het zo is. Je hebt steeds weer de neiging om advocaat te spelen voor Real. Ik zeg niks verkeerd hoor. Dit is algemeen bekend en niks nieuw wat ik zeg.

3 mei 2013 om 00:58

Younes11

Je hebt helemaal gelijk. Wees niet getreurd er zijn ook Real Madrid fans die de clubcultuur kennen en de situatie nuchter analyseren.

3 mei 2013 om 01:03

Ik snap gewoon niet wat ik zo verkeerd heb gezegd? Alsof ik de grootste leugen van de eeuw heb verteld. Ze durven nog eens zeggen dat het mooi voetbal is. Barca moet zo eens durven spelen. Ik zweer het je, ze zullen hier nogal comments posten over hoe laf ze dan wel niet voetballen.

Maarja, voor de eigen club knijpt men wel eens hun oogjes dicht zeker?

3 mei 2013 om 01:11

Barca is niet Rea Madrid! Bij Barca is men niet eens half zo kritisch omdat Barca nu pas weet wat winnen is. Snapje? Real is al sinds het begin van voetbal een topclub!
Capello moest weg nadat hij een een landstitel gewonnen heeft, omdat men niet blij was met hoe hij het team liet spelen.

En ik had het over deze zin van je: Bernabeu zit tamelijk vol voor la Liga wedstrijden en al helemaal voor topmatchen.
Niet waar. Onder die Capello was het stadion niet vol.

Maar zoal ik al eerder heb aangegeven; Wat je wil. Ik kap ermee.

3 mei 2013 om 07:43

Barça weet nu pas wat winnen is? Sinds 1990 gaat meer dan de helft van de landstitels mee naar Catalonië he. Niet vergeten

3 mei 2013 om 08:50

En gelukkig maar. Je ziet wat te kritisch zijn kan doen. De 'la decima' is ondertussen een obsessie geworden...

Maar kijk, voor dat je denkt dat ik pro Barc ben en anti-real, zet dat uit je hoofd. Ik zeg alleen maar de feiten zoals ze zijn, ik geef geen commentaar op wie of wat dan ook.

En dat Barca nu pas weet wat winnen is vind ik gewoon hilarisch. Maar goed, de tekst moet gevuld worden hé.

4 mei 2013 om 01:37

@ blink182

Mijn mede Real collega volger/supporter/fan.

Ik ondersteun jouw argumenten en ook ik volg al jarenlang (ter informatie aan zij die het niet weten) Real Madrid sinds de vorming van de eerste Galacticos intensief. Na mijn verhuizing hier naar Suriname heb ik echter helaas vanwege beperkingen hier niet alle wedstijden dit seizoen 2012/2013 meer kunnen volgen.
Om het wat makkelijker te maken zal ik wat kopjes plaatsen en om te beginnen met het verleden.

Capello - Mourinho
Capello was de eerste die het Galactico tijdperk wou beeindigen door niet alleen sterren te verkopen maar ook volledig om op de counter te spelen. Echter ondanks het winnen van de landstitel was er heel veel kritiek op het spel van Madrid waardoor hij onder andere werd ontslagen.
Echter onder Mourinho werd niet alleen veel dodelijker op de counter gespeeld, er werd frisser gespeeld en met meer strijd. Jaren ervoor was er een beeld bij sterren van Madrid die vies waren om hun witte shirt te besmeuren met groen en bruin van het veld. Het harde werk op het veld. Mourinho zorgde voor een team die jong, talentvol en deels gevuld was met supersterren.

Spel van Real Madrid t.o.v. Barcelona
Het spel van Real Madrid verschilt gelukkig maar met die van de grote rivaal. Gezien het kwaliteit heeft Real Madrid overall/gemiddeld altijd meer gehad in de breedte maar ook in de basis. De kwaliteiten die Barcelona echter beschikten waren uitstekend voor hun manier van spelen. Het bleek uiteindelijk zeer effectief tot kort geleden.
Real Madrid echter speelt totaal niet alleen via de counter zoals velen suggereren. Ze spelen en proberen er op hun manier van combineren wedstrijden te winnen. Wanneer dat niet lukt moet het op individuele klasse gebeuren. Dan klaagt men over Ronaldo. Hoe vaak zijn wel niet wedstrijden puur door de klasse van Messi alleen beslist? Je hoeft niet blind van haat voor een andere club te zijn om te erkennen dat beide voetballers wereldklasse zijn. De een bezit misschien wel meer talent (messi) en de ander is misschien meer een fysieke monster en vaardiger in specifieke gebieden door training (ronaldo) maar feit blijft dat hun prestaties gewoon respect verdienen. Zo niet dan gaat het niet verder dan jaloezie wat medelijden moet verdienen.

Barcelona heeft zoals velen hebben erkend een mooie periode gehad. De jongere generatie weet niet veel beter en ziet Barcelona dan ook snel als de beste allertijden. Echter de mensen die toch wel wat ouder zijn dan 20 jaar (daar is overigens niets mis mee als je ook jonger bent) hebben echter vaker de kans gehad om live wedstrijden te mogen volgen in periodes van absolute wereldspelers die je op meerdere blaadjes gevuld kan noteren. Nu.. is er een groot verschil tussen Messi, Ronaldo, Iniesta en de overige topspelers. De nominaties van de afgelopen 5 jaren spreken voorzich.
Ga maar na in de jaren ervoor wie ze allemaal wonnen of konden winnen.

Mourinho
Terug naar Mourinho. Deze man heeft prijzen gepakt met teams die qua kwaliteit en begroting niet eens de helft van Real Madrid zijn. Dan praat ik over Benfica, Porto en natuurlijk niet te vergeten ertussen een club die degradatiekandidaat is in Portugal Uniao Leira dacht ik aan een europese ticket liet komen.
Daarna volgden grote teams als Chelsea, Inter en Real waar hij bewees met sterren om te kunnen gaan. Men vergeet ook dat Mourinho de enige trainer in jaren is die er weer eens een tijdje zit op de stoel.
Persoonlijk ben ik van mening dat velen kritiek op hem hadden en hebben omdat hij een bedreiging is voor Barcelona en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Hij heeft dit keer bewezen dat hij zelfs met een B elftal Barcelona wist te verslaan.

3 mei 2013 om 00:25

@blink182

Real werd dit seizoen ook geen groepshoofd. En hoe. Over 2 wedstrijden van de directe concurrent niet kunnen winnen. In de tijd van Valdano speelde Real aantrekkelijk voetbal maar toen misten ze kwaliteit. Nu hebben ze de kwaliteiten in huis maar spelen ze vruchteloos.

3 mei 2013 om 00:43

Je hebt groepshoofd en groepswinnaar.

3 mei 2013 om 00:55

Inderdaad, maar als groepshoofd werden ze niet de groepswinnaar.

Hij overdrijft wel een beetje, maar in grote lijnen heeft hij wel gelijk. Zelfs met de beste spelers ter wereld zien we geen mooi combinatievoetbal. Als het even niet mee zit met de individuele kwaliteiten dan valt Real als een kaartenhuis in elkaar. Het moment dat ze tegen een club komen te staan die degelijk kan verdedigen en zelf wachten op de counter dan komen ze in de problemen. Ze kunnen het spel niet maken.

Enige wat deze topselectie mist is een trainer die de voetballende kwaliteiten eruit haalt. Ik ben benieuwd wie het gaat worden.

Mourinho heeft nooit echt wat gehad met champagnevoetbal. Hij zit er ook zo van 'zie maar dat je wint en de rest is bijzaak' mentaliteit. Dat is goed maar een beetje meer amusement moet ook kunnen. Dit is wel Real Madrid he, niet Inter of Chelsea. Daar kom je nog mee weg maar de Madrileense fans zijn voetballiefhebbers en zien graag mooi en verzorgd voetbal.

3 mei 2013 om 00:27

Het feit dat hij met Inter de Champions League won en vorig jaar Chelsea op een ''vraag niet hoe'' manier heeft zien winnen, is voor hem een reden om ook zo te spelen met Real. Dan vergis je je zeer want je speelt wel bij een van de grootste clubs ter wereld.

3 mei 2013 om 00:42

Ikzelf persoonlijk erger me niet aan het feit dat hij met Real zo speelt, maar het viel me op hoe ze uit tegen Dortmund echt bang waren om te voetballen. Ik snap dat echt niet, zo'n goede spelers ter beschikking tegen een team dat 4 jaar geleden nog niet eens Europees speelde. Ik heb het al duizend keer gezegd en zeg het nogmaals: Real is haar identiteit helemaal kwijt.

3 mei 2013 om 12:43

Heeft gewoon met de klasse van de Coach te maken. Met 11 man voor je goal verdedigen en hopen op individuele klasse in de counter is een tactiek voor clubs die niet zo sterk zijn.

Iedereen vind/vond hem de beste coach omdat hij prijzen pakte. Maar kan iemand mij ook vertellen welke spelers hij echt Beter heeft gemaakt? Welke spelers hebben naar een jaar ( of 2 ) onder Mourinho een toptransfer gemaakt?
Welke clubs zijn nou echt beter geworden NA zijn vertrek?
Hij laat overal een puinhoop achter en voetbalt vaak laf.

Het is misschien een redelijke goeie "coach " maar een goeie trainer is het niet, want spelers beter maken gebeurd niet onder hem.

Deze reactie is te vel.. Hij moet effe terug denken dat met dezelfde "speelwijze" heeft morinho real vorige jaar kampioen gemaakt.!!

3 mei 2013 om 00:54

Real Madrid wordt sowieso een keer per 2-3 jaar kampioen, het was niet de kunde van de coach.

Hij heeft gelijk, na drie jaar is het veldspel niet om aan te zien en er zit geen idee achter het spel van Real Madrid. Het hele spel leunt op individuele kwaliteiten. Maar goed, Perez wist waar ie aan begon, hij wou zo snel mogelijk prijzen winnen, de imagoschade en de trekjes van Mourinho nam hij voor lief.

Mourinho heeft bij Real Madrid gefaald.

Tja Real Madrid is de laatste jaren in Europa van een topclub in een subtopper veranderd. Worden al 11 jaar achter elkaar voor de finale eruit gekegeld, kan natuurlijk geen toeval zijn. De laatste jaren gaat het met wat geluk wel iets beter maar als ze dan tegen een echt goede ploeg in de CL moeten is het los zand en worden ze eruit gekegeld. Regelmatig ook door clubs als Roma, Lyon etc uitgeschakeld zegt natuurlijk ook voldoende. En het pijnlijkste is dat er zo ongelooflijk veel miljoenen zijn uitgegeven en er in Europa alsnog niks wordt klaargespeeld. In Spanje zal Real Madrid door de matige concurrentie wel een topclub blijven, maar Europees gezien is Real Madrid ondanks het verleden, de uitgegeven miljoenen en de status van de club niks meer dan een subtopper qua prestaties.

3 mei 2013 om 01:45

Als je drie jaar achter elkaar de halve finales haalt - maakt niet uit hoe - dan hoor je gewoon bij de Europese top. Hoe moeilijk had jouw cluppie het dit jaar in de Champions League. Als ik eerlijk ben verdiende PSG gewoon de halve finale. Vervolgens kwamen er twee oorwassingen tegen Bayern, die iedereen al zag aan komen. Volgens Pique moest Bayern uitkijken want Barcelona speelde met Messi, maar ik heb hem werkelijk waar geen goed ding zien doen. Nu heeft Barcelona het een aantal jaar leuk gedaan, maar die gaan hun 'troon' afstaan aan Bayern. Over een jaar of 3-4 wordt ook Bayern weer aan de kant gezet door een andere topclub. Zo gaat het al tientallen jaren in het voetbal: de een maakt plaats voor de ander. Elke club kent mindere jaren op landelijk en/of internationaal gebied. Echter als Real afgezakt is naar subtopper wereldwijd gezien, dan bestaat er geen een topclub, want Real is nog steeds de grootste en meest succesvolle club ter wereld. Als je dat niet kan inzien, ben je het spoor helemaal bijster.

3 mei 2013 om 02:38

Het zegt genoeg dat jouw halve reactie over Barcelona gaat, niet genoeg argumenten op wat ik zei Madridista? Het klopt dat de topclubs elkaar steeds inwisselen, maar 11 jaar achter elkaar de finale niet halen kan geen toeval zijn en als je kijkt naar wat er allemaal is uitgegeven moet je gewoon ieder jaar in de finale kunnen staan, doe je dat 11 jaar achter elkaar niet waarbij je vaak door ploegen als Roma, Lyon etc. aan de kant wordt gezet lever je als club zijnde een enorme wanprestatie af. Dan kun je wel slap lullen met je grootste en succesvolste club ter wereld wat inderdaad klopt, maar dat maakt die wanprestaties eigenlijk alleen maar lachwekkender. Maar ik neem het jou niet kwalijk, de Madridistas moeten als hun clubje zo vaak teleurstelt toch wat he, zoals wat jij nu doet afdwalen van het recente verleden en praten over gepakte prijzen toen 90% van de Madridistas niet eens geboren waren of als de Copa del Rey of Supercup wordt gepakt net doen alsof de CL is gewonnen.

3 mei 2013 om 13:02

Het was gewoon pech dat ze vorige jaar en dit jaar de finale niet gehaald hebben. Logish toch? Jouw club won de CL met een koopclub. En wat stelde jouw club voor tussen 1992-2006? Helemaal niets.

4 mei 2013 om 19:45

Waar was jij toen Barcelona vanaf 1994 - 2006 geen Champions League finale speelde? Dat mag ik echter niet zeggen, want dat is geschiedenis. Ook Barcelona was toen al een grootmacht en dat is langer dan 11 jaar geen finale. In tegenstelling tot Real, dat in dat tijdperk juist veel finales bereikte. Het is leuk dat je het imago van Real aanhaalt, maar hoeveel heeft Barcelona in die tijd dan ingeleverd?

3 mei 2013 om 13:01

subtoppers halen niet 3 keer de halve finales. Ik weet dat je Real Madrid erg veel haat, maar de laatste tijd zijn ze beter dan Barça in Europa.

Alsof Barça geen miljoenen uitgegeven heeft?

3 mei 2013 om 18:03

Waarom praat je alleen over Barcelona, gaat dit topic niet over Real Madrid jochie?

3 mei 2013 om 18:05

je moet alles relativeren. Zijn grootste rivaal is Barça, niet een subtopper als Psg.

Hij heeft natuurlijk geen gelijk, want een individuele actie komt vaak voort uit veldspel waardoor er ruimte is om die actie te maken. En Real heeft gewoon het materiaal om met een groter veld te spelen met passers als Alonso en di Maria, en lopers als Marcelo/coentrao, Khedira, Ozil en Ronaldo

. "het vertrek van José Mourinho zal voor Real echt niets uitmaken. Hij heeft alleen voor betere trainingen gezorgd. Op het veld laat hij ze niet anders spelen."

Hij zegt hier dus dat Real madrid gewoon niet beter kan dan counteren?? Die man kan je gewoon niet seriues nemen. Onder pellegrini speelde real gewoon goed voetbal, het is dat barca toen 99 punten behaalde en real 96 punten wat toen een record was (nu in handen van real met 100 punten).
Ronaldo was in die tijd ook nog 3maanden geblesseerd.

Real had mourinho nodig om een keer verder dan de 1/8ste finale van de cl te komen en barcelona van de troon te stoten . Dat is vorig jaar gelukt helaas dit jaar niet. Cl 3 x op rij de halve finale dus het is een vooruitgang. Maar ik denk dat de 10de champions leage gewoon een vloek is want spelers als zidane ronaldo(ouwe) figo bereikte het ook niet. Ze hebben tussen 1998 tot 2002 3 champions leage gepakt maar daarna lukte het gewoon niet

Ajax had het zelfde probleem met hun 3 de ster maar zodra die is verbroken dan komt ´het wel weer goed. Real heeft een trainer nodig die durft te aanvallen en wat mourinho achterlaat is goed voor de toekomst. Alleen walker moeten ze halen en aguero of cavani dan zijn hun compleet.

Pellegrini kom aub terug! en Perez donder aub op!

3 mei 2013 om 09:35

Is dat niet die coach die eruit vloog tegen een klein ploegje in de nationale beker en er al in de 8e finale uitlag tegen Lyon? Ook haalde hij volgens mij voor velen miljoenen een dozijn aan spelers?

Ik vind dat hij gelijk heeft. Madrid verdiende niet eens om bij de laatste 4 te zijn aangezien Man U beter was. Ook geeft de 2-0 tegen Dortmund een vertekend beeld want dat was natuurlijk een onverdiende stand. Dortmund was gewoon zelfs beter. Madrid speelt absoluut geen mooi voetbal en dat is jammer. Madrid heeft de beste selectie en geven zoveel geld uit, maar een team vormen kunnen ze al 11 jaar niet in de CL.

Kijk dit gaat over het voetbal gedeelte en daar heeft hij gewoon gelijk in. Al vanaf begins af aan was het voetbal matig en het is nooit beter geworden. Het moest bijna altijd van individuele kwaliteiten afhangen (ronaldo etc.). Ik heb zowat nooit het perfecte combinatie voetbal gezien, elke keer weer is het voetbal gewoon mager.

Maar ik moet zeggen Mou heeft er iets anders ingegoten. Mentaal is Real sterker geworden, geen gatenkaas meer achterin. Hij heeft de spelers altijd goed gemotiveerd, maar helaas werkt dat niet op lange termijn.

Real heeft zulke geweldige voetballers, maar hij heeft nooit het voetbal erin kunnen gooien. Dat is nou wat nodig is!

Gelukkig waren de jaren voordat Mourinho kwam zo succesvol. 5 jaar op rij de kwartfinale van de CL niet halen bijvoorbeeld. De beker die ze al heel lang niet hadden gewonnen en de landstitel duurde ook al weer een tijdje. Was de slager op de hoek soms trainer toen? Overigens een record aantal punten en gigantisch veel doelpunten vorig seizoen. Toen hoorde ik niemand dat de slager om de hoek dit ook zou kunnen.

3 mei 2013 om 13:00

dat klopt helemaal. Voordat Mourinho kwam werd er amper succes geboekt. Nadat hij kwam bereikten ze driemaal de halve finales en hadden ze in de laatste 2 seizoenen gewoon pech.

Zoals Mourinho zelf zei: een dergelijke club trainen is heel makkelijk. Zelfs als je de 11 spelers opstelt die als eerste op de training aankomen, win je nog makkelijk. Kun je nagaan hoe dramatisch hij het heeft gedaan in zijn periode bij de club in kwestie.

Je hebt topspelers tot je beschikking, probeert ze mentaal tot een team te smeden en vervolgens blijkt dat je tactisch alleen vanuit de omschakeling kan spelen, dus reactievoetbal beheerst. Mourinho heeft dit bij elke club bewezen. Spelers van het formaat Real weten echt wel hoe ze moeten voetballen en dus worden mindere tegenstanders vrij gemakkelijk van de mat gespeeld. Zodra een ploeg van Mourinho echt moet voetballen, het spel maken etc. dan begrijpen de spelers het niet meer. Dát is, naast een veel te groot ego, het manco van Mourinho. Een meester in het motiveren van een team, maar het spel maken? Dat snapt die niet. Maar het zal wel weer aan de scheids, die vervelende tegenstander, het publiek, Kuifje of Wicky de Viking liggen. Zeker niét aan Mourinho!

Is dat zo verrassend? Wat denken clubs als ze José binnenhalen, dat ze oogstrelend combinatie voetbal gaan spelen zoals Bayern of Barca. Neen. José denkt aan de prijzen kast. Speelt op de counter, het liefst nog beton voetbal. Heeft in 3 jaar met een sterren team een Liga een supercopa en een copa del rey gewonnen. Dat is gewoon te mager. Dat Madrilenen blij zijn met 3x een halve finale plek zegt genoeg over hoe gauw een kinderhand gevuld is. Verdorie de grootste ploeg in de historie. En dan blij zijn met het magere wat die gozer gepresteerd heeft.

3 mei 2013 om 09:50

Ik zou Barca en Bayern niet in 1 zin samen opschrijven.. Dat was toch pijnlijk om te zien zelfs voor de grootste Barca hater (ikke)
Het moge duidelijk zijn dat Barca 3 a 4 jaar lang overslaanbaar leek, tenzij ze tegen Mourinho's teams moesten .. HIj heeft met zijn manier van spelen Barca binnen 4 dagen met de basis elf en met tweede keus twee keer verslagen. Een beetje respect zou niet misplaatst zijn voor deze geweldige coach.

Als je met Inter tegen Barca moest in die tijd, begrijp ik heel goed dat ze gewoon een bus voor het doel parkeren hooor.. gewoon simpelweg kwaliteitsverschil !!!!
Hij ziet dat toch echt altijd goed in en als het nodig is haalt ie vaak in de rust verdediger eraf en gooit ie er een aanvaller bij.

Het enige wat hij persoonlijk fout doet is dat rouleren tussen Higuain en Benzema, vind ik. Vorig seizoen kreeg Benzema het vertrouwen en het voetbal was veel mooier.

Casillas-gebeuren begrijp ik ook heel goed, omdat Lopez het gewoon geweldig heeft ingevuld. Iedereeen weet dat Casillas volgend seizoen gewoon weer onder de lat staat.

Als het zo makkelijk is, waarom lukte het zijn voorgangers dan niet om zover te komen in de beker, zowel nationaal als internationaal? Volgens mij is het nog nooit iemand gelukt zoveel doelpunten te scoren, nog nooit iemand gelukt zoveel punten? Ook weinig geld uitgegeven tav voorgangers? Real vecht weer voor elkaar, dat lukte zijn voorgangers niet..

Sinds de komst van Mou lijkt het spel nergens op. Dit is niks nieuws, dit is al jaren zo. Als los zand staat met bij elkaar op het veld. Alleen op individuele krachten hebben we zo ver nog kunnen komen. Maar hij heeft gelijk, de slager om de hoek zou zelfs dit kunnen bereiken.

3 mei 2013 om 12:59

onzin. Er wordt counter voetbal gespeeld, men probeert in de omschakeling zoveel mogelijk goals te maken. Of is dat nog steeds niet duidelijk?

3 mei 2013 om 13:23

De insteek van José heeft ze bijna de kop gekost tegen United en dus ook tegen Dortmund. Wanneer de tegenpartij niet zo wanhopig veel balbezit heeft als Barca zie je hoe pauper de tactiek eigenlijk is van Madrid. Je kan moeilijk counteren als de tegenpartij niet continu hapt. Het zegt genoeg dat het in een alles of niets wedstrijd 3/4 van een match duurt voor ze er eindelijk 1 in hebben zitten.

3 mei 2013 om 14:46

we hebben in Bernabeu gedomineerd. Dat moet je gewoon toegeven. Als De Gea niet zo'n puike wedstrijd gekeept had zou het allang 3 of 4-1 zijn geweest.

Grappig dat je denkt dat moisander eigen jeugd is, hij speelde gewoon bij het Finse TPS Turku, voordat hij in 2003 op 18 jarige leeftijd naar Ajax werd gehaald waar hij in 3 jaar welgeteld 0 wedstrijden in het eerste speelde.. Het is maar wat je eigen jeugd noemt

Hy heeft wel gelyk, enige wat mou kan is ze team opladen voor een duel met barca

Ik zou wel eens willen zien dat Alonso er uitgehaald wordt in de grote wedstrijden. Hij faalt continu onder druk: mist wendbaarheid om technische spelers tegen te houden en maakt dan teveel overtredingen, verder mist hij techniek in de kleine ruimte en doet hij alles vanuit stilstand, waardoor hij niet onder druk kan uitvoetballen. Zijn lange bal blijft zijn geweldige kwaliteit, maar als hij die te weinig kan gebruiken, is het gewoon geen wereldtopper. Geef Alonso de ruimte en hij verdeelt het spel fantastisch, maar de topploegen laten hem dat niet doen.

Met Modric en Khedira heb je een veel dynamischer duo.

De rechterhand van Jorge Valdano, dat zegt al genoeg. Als hij denkt dat het zo makkelijk is hij wel erg dom. Counter voetbal moet je op de juiste momenten uitvoeren en geconcentreerd voetballen.

Als er geen interne problemen waren zou Real nog om de kampioenschap spelen dit seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren