Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax troeft FC Twente af en legt 'Nigeriaanse Cristiano Ronaldo' vast'

Laatste update:

Ajax richt zich de laatste tijd steeds vaker op het halen van buitenlandse talenten en schijnt opnieuw beet te hebben. De Amsterdamse club bevestigt nog niets, maar volgens Supersport heeft Moses Daddy-Ajala Simon een voorcontract getekend bij de landskampioen. De Nigeriaan werd eerder ook in verband gebracht met FC Twente, Liverpool en Tottenham Hotspur.

Volgens de berichtgeving heeft Moses donderdag zijn handtekening gezet in Abuja, de hoofdstad van Nigeria. Namens Ajax zou Bryan Roy bij dit moment aanwezig zijn geweest. De zeventienjarige Moses, die in eigen land door zijn speelstijl wordt vergeleken met Cristiano Ronaldo, zal pas naar Nederland verhuizen als hij zijn achttiende verjaardag heeft gevierd.

Begin april werd nog beweerd dat Moses zou hebben gekozen voor FC Twente, maar de Tukkers lijken te zijn afgetroefd door Ajax. In het verleden waren de Nigerianen Finidi George en Nwankwo Kanu erg succesvol in Amsterdam: in 1995 wonnen zij met Ajax de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed bezig Ajax. Maar zulke vergelijkingen moet je altijd met een korreltje zout nemen. Vanwege één actie of doelpunt wordt zo'n jongen gebombardeerd met bijnamen. Eerst zien dan geloven. Maar een talent is altijd welkom bij Ajax.

PS. Oja ik zie alweer waar deze topic naar toe leidt met reacties van mensen die Ajax 'alles gunnen' Er staat ook duidelijk dat Twente deze jongen wilde kopen. Maar als Ajax hem binnen hengelt zijn ze een koopclub en geen eigen jeugd.

10 mei 2013 om 12:23

Inderdaad zoals die Nashat Akram, de Arabische Beckham van FC Twente.

Maar bij Afrikanen komt het wel wat vaker uit dan bij Arabieren en Aziaten (alhoewel arabieren eigenlijk ook tot Azië behoren).
Hopen voor Ajax en eigenlijk het Nederlands voetbal dat hij het goed gaat doen, en dan vooral in de Cl/el.

10 mei 2013 om 12:39

Komt deels ook omdat Afrikanen hun fysieke gesteldheid mee hebben.
Arabieren komen trouwens deels uit Azië en deels uit Noord-Afrika, dus het zijn ook eigenlijk Afrikanen he:-P.
On: Een snelle behendige talentvolle vleugelspeler kunnen we altijd gebruiken, dus ben benieuwd!

10 mei 2013 om 12:52

Bij Nashat Akram was het niet zijn kwaliteiten,aar zijn uitstraling die werd vergeleken met Beckham.. Een jonge knappe gast die bijzonder populair was in zijn homeland en omstreken.. Daarom werd hij de Beckham genoemd

10 mei 2013 om 12:59

Daarom ben k wel blij met een speler uit Afrika. Hetgeen wat menig buitenspeler mist is flink wat fysiek. Terwijl je dit toch altijd wel goed kan gebruiken.

Voor de rest heeft niemand deze jongen zien spelen. Maar wanneer zowel Twente als Tottenham ook interesse hebben of hadden zal er toch wel iets goed aan zitten. Het is alleen af wachten hoe goed dat ook daadwerkelijk is in een betere competitie.

Wat zou het fantastisch zijn als hij kan uitgroeien tot de nieuwe Nigeriaanse cultheld, na Kanu en Finidi. En hij kost een appel en een ei, wat wil je nog meer.

10 mei 2013 om 12:36

Hij heet Moses Daddy, het klínkt al cult! Dus komt vast goed

Een voorcontract dat Brian Roy regelt ergens in Nigeria. Mij lijkt het allemaal wat te vaag nog. Duidelijk is wel dat een hoop topclubs achter de jongen aan zitten.

10 mei 2013 om 13:54

Die jongen woont toch in Nigeria en zou voor hier waarschijnlijk moeilijk aan een kortstondig visum komen lijkt me. Bryan Roy kan als Nederlander makkelijk even daarheen. Ik weet niet wat hier vaag aan is.

benieuwd of hij goed is weet iemand of die potentie heeft

10 mei 2013 om 12:15

Vrij weinig zullen hem kennen, maar als er meerdere clubs achter aan zitten, waaronder Spurs, zal die jongen gerust wat kunnen. Plus Ajax heeft de laatste tijd bewezen er wel goed oog voor te hebben. Dus ik heb er wel vertrouwen in

10 mei 2013 om 12:19

dan komt het wel goed

10 mei 2013 om 12:21

En anders verkopen aan een minder team, winst haal je er vrijwel altijd uit op deze manier ...

10 mei 2013 om 12:29

Zo te lezen zijn jullie ook zo blij met het huidige beleid. Gewoon ongestoord pareltjes halen uit de hele wereld, rustig kneden en klaarstomen voor het eerste. Binnenkort zijn alle posities weer dubbel bezet met goede spelers en topjeugdspelers. Heerlijk

10 mei 2013 om 16:01

Prima toch?
Dat wordt straks genieten geblazen...

13 mei 2013 om 11:52

Het is gewoon een heel verstandig beleid, daar kan je alleen maar tevreden over zijn . Als zo n talent dan toch mislukt en je hem kan verkopen, haal je er in de meeste gevallen alsnog winst uit. Dus is er niks aan de hand. Ik kan er echt van genieten als je eriksen en fischer ziet voetballen en weet dat die zo goed als niks hebben gekost en straks voor miljoenen de deur uit gaan, waardoor Ajax weer financieel super sterk wordt voor Nederlandse begrippen. En dan straks als hopelijk het fair play ingaat, worst het alleen maar beter, omdat ze dan gewoon schulden vrij zijn en een strerke financiele positie hebben . Kortom, heerlijk

Ik hoop trouwens dat psv deze kant ook opgaat. Het zou mooi zijn als psv ook weer sterk wordt en ze met de traditionele top 3 dingen kunnen presteren in Europa

Een mini Ronaldo in Amsterdam, ben benieuwd.

als je de voetbal berichten volgt dan weet je dat ajax in die leeftijdscatagorie een wat mindere lichting heeft. dus dan kijk je of je ze ergens anders kan halen. maar wees niet bang hoor psv zal binnenkort ook wel wat kopen.

Geen idee of ie goed of slecht is, maar hij zal ieder geval niet veel kosten en dat is mooi.

Mooi voor Ajax.. Mensen willen blijkbaar niet begrijpen dat als je momenteel(!) niets hebt in de jeugd, je gewoon een talent kan/moet kopen om dat gat op te vullen.. Dat is helemaal niet zo erg als wordt beweerd door de overige supporters, na jaren van slecht beleid mbt tot de jeugd, is het niet meer dan normaal dat er in de paar jaar na de revolutie eerst van buitenaf wordt gekocht.

Op een gegeven moment is de schade hersteld in De Toekomst en hoeft Ajax dit niet meer te doen ( tenzij je een paar exceptionele talenten opspeurt)

Goede zaak voor Ajax!

10 mei 2013 om 12:32

Ik denk dat het meer zo is dat veel Ajax- en Feyenoordsupporters andere clubs ervan betichten dat ze hun eigen jeugd niet veel inpassen. Ajax vult zoals jij zegt heel slim hun team op met talenten van buitenaf omdat de eigen lichting niet goed genoeg is, wat veel clubs bij hun eerste team doen omdat de jeugd gewoon niet goed genoeg is. Dus nu doet Ajax waar de supporters van Ajax andere clubs van betichten en dan krijgt Ajax natuurlijk de nodige reacties. Feit is dat elke club spelers van buitenaf haalt als de eigen jeugd/spelers niet goed genoeg zijn, als ze dat oplossen door een speler te kopen worden ze meteen een koopclub genoemd en dat slaat nergens op.

10 mei 2013 om 13:45

Precies. De puinhopen van Jan Olde Riekerink moeten eerst opgeruimd worden en dat gaat nog jaren duren. Daarnaast mag je veronderstellen dat er jaarlijks slechts 1 tot 2 talenten naar de selectie van het eerste doorstromen, en Ajax verkoopt doorgaans meer dan 1 tot 2 talenten per jaar. M.a.w. de selectie zal altijd aangevuld moeten worden. Daarnaast moet Ajax altijd blijven scouten naar talent uit de buitencategorie.

On topic: laten we hopen dat die jongeman inderdaad een toptalent is en dat zijn leeftijd klopt. Want dat weet je nooit met Nigeriaanse jongens. Zo zou Taribo West 12 jaar!!! ouder zijn dan in zijn paspoort staat. Wat meteen verklaart waarom hij er aan het eind van zijn carriere bijliep als een oude man

Jahoor hier gaan we weer, de Nigeriaanse Cr7 natuurlijk? Pfff en volgende week haalt , Fc Groningen de Chinese Johan Cruijft zucht.

Zo was er ooit de Ghanese Pele , Freddy Addu , nu hoor je niets meer van hem. Mensen moeten gewoon kappen met die verlgelijkingen , het is kinderachtig en slaat nergens.

Het is wachten op de Kroatische Maradonna.

10 mei 2013 om 12:22

Heb je al in de vorm van Luca Modric, en de nieuwe Luca Modric is er ook : die 16 jarige knul van Zagreb.

De manier van spelen vergelijken is niet erg, ik ken deze speler niet maar alleen door de vergelijking krijg ik wel een beetje idee wat voor speler het nu is.. 1tje die snel is en zijn actie kan maken blijkbaar.

En de spelers die jij opnoemt zijn maar een handvol jongen, genoeg spelers die wél zijn geslaagd die vergeleken werden met een topspeler.

Uitzonderingen bevestigen de regel

10 mei 2013 om 12:30

Dat wel echter door spelers met de beste spelers ooit ter Wereld te vergelijken, kan het alleen maar minder zijn en tegenvallen.

Natuurlijk zal ook deze jongen wel goed kunnen voetballen en de andere spelers die vergeleken werden met legendes ,echter blijven ze wel ,minimaal van 4 a 5 niveau's minder dan de spelers waarmee ze werden vergeleken.

10 mei 2013 om 12:31

Die 16 jarige knul van Zagreb heet Halilovic

10 mei 2013 om 12:36

Valt Messi je ook tegen na de vergelijking met Maradona?

10 mei 2013 om 12:36

Ja klopt bedankt voor het melden ervan ! Die jongen met die justin bieber kapsel

10 mei 2013 om 12:39

Elninoo Maar Messi werd pas toen al een paar jaar in het Eerste speelde met Maradonna vergeleken ,dat is wel heel wat anders .

10 mei 2013 om 12:57

Dat is trouwens wel een ongelofelijk goede voetballer die Halilovic. Gaat waarschijnlijk ook al debuteren in de nationale ploeg maar is gewoon een vaste waarde bij Dinamo.

10 mei 2013 om 13:14

Misschien is Halilovic wel wat voor Arsenal zij missen toch creativiteit in het middenveld, en dan heeft Arsenal weer een toptalent in huis.

10 mei 2013 om 13:21

Ja klopt, 16 jaar en nu al zo goed.. Met de juiste aanpak kan hij een wereldtopper worden

10 mei 2013 om 14:26

Wanneer komt Halo naar Amsterdam? Kan niet zo lang meer duren

10 mei 2013 om 12:26

Precies, voor mij is prio 1. Ajax, en dan komt pas Oranje.
Zolang het met Ajax goed gaat ben ik blij, je kan wel middelmatige Nederlandse spelers gebruiken om vervolgens geen kampioen te worden maar wel spelers voor Oranje afleveren...
Volgens mij hoort het andersom te zijn.

10 mei 2013 om 12:34

Ja, en buiten dat: het oog wil ook wat. Als ik middelmaat wil zien, kijk ik wel naar het vijfde elftal van Ado'20 hier om de hoek. Het gaat hier om serieuze zaken, een hoop geld en hoop fans die verwend willen worden. Dan kan je niet aankomen met het tweede garnituur uit Nederland.

10 mei 2013 om 12:38

Ndisdenaam Als Ajax middelmatige Nederlandse spelers gebruikt zullen ze echt niet in Oranje komen.

Het is echt niet zomaar dat ieder speler even in Oranje komt. Bovendien zijn Vermeer, Blind, Van Rhijn (babel voormalig international).

10 mei 2013 om 12:50

Nee dat snap ik ook wel, maar als voorbeeld even

10 mei 2013 om 12:51

Ado'20 dat is een mooie club natuurlijk
Ben er zelf ook fan van.

Uitstekende aankoop weer, wat ben ik blij met het huidige aankoopbeleid, buitenlandse exceptionele talenten op jonge leeftijd binnen halen voor een 'prikkie' en ze jaren later voor het tienvuidige doorverkopen! Ook is het wel mooi om te zien hoe de gemiddelde PSV en Feyenoord supporter het aankoopbeleid nog steeds niet wilt snappen en met dingen als 'eigen jeugd' etc komt aanzetten. Fifa bepaalt wat eigen jeugd is en niet jij en je mede Ajax haters. Als ze min. 2 jaar in de jeugd van Ajax hebben gespeeld, en dus deels zijn opgeleid, valt het onder eigen jeugd.

10 mei 2013 om 12:38

exceptionele talenten? voor 10-voudige doorverkopen? Hahaha. Kom op zeg. Misschien een leuk talent, maar heb jij hem zien spelen dat je hem een exceptioneel talent als stempel geeft? En noem mij eens spelers die voor het 10-voudige zijn verkocht?

Dat van eigen jeugd begrijp ik wel, het raakt je dat het word geroepen over Ajax. Zit er dan toch een kern van waarheid in? Hoe dan ook maakt het niet uit of je spelers de hele jeugd op aan het leiden bent of vanaf 16/17/18, het gaat erom dat Nederland weer toppers voortbrengt. Op welke manier is wat mij betreft niet relevant.

10 mei 2013 om 12:59

Je hele reactie slaat nergens op.

1 - Ajax koopt jonge talenten altijd voor een paar ton, en als ze 2 seizoenen uitblinken in de CL stijg hun marktwaarde al met 4-5 keer. ( Verleden met Zlatan, tegenwoordig Eriksen, Fischer, in de toekomst mischien Bazoer of Andersen)

2 - Zie zulke aankopen als gewone aankopen voor het eerste, ze worden gehaald om de concurrentie af te troeven en gewoon om ze in 1 jaar aan te laten sluiten aan het eerste elftal. Ze worden gehaald om later door te verkopen, niemand heeft het over jeugd. En als je graag de Ajax jeugd wilt bijwonen, ga is een keer langs bij De Toekomst.

10 mei 2013 om 13:14

Haal Zlatan er maar uit, die hebben we voor ongeveer 8 miljoen gekocht

10 mei 2013 om 13:43

@De Dominee

Ja en niet verkocht voor € 80 mil. Zlatan was een exceptioneel talent, maar dat is hoelang geleden? Dat bedoelde ik meer. De exceptionele talenten komen nog wel eens langs bij Ajax, maar te sporadisch.nickk_055 doet alsof Ajax in overvloed geweldige talenten heeft. Ik kan alleen Fisscher en Eriksen bedenken. Wel erbij zeggende dat ik geen idee heb van wat er op de Toekomst loopt. Die overigens niks bewezen hebben..

@a.iniesta

Jou verhaal dat kon ik zelf ook wel bedenken. Het gaat er alleen om dat hij het over exceptionele talenten heeft van 10x zoveel verkopen etc. Terwijl dat beleid heel nieuw is en dus vrijwel geen resultaten heeft. Op dit moment!
In de toekomst zie ik dat veranderen naar types als Fisscher etc. Maar nu is dat niet aan de orde, dat Mr Nick wel doet blijken...

10 mei 2013 om 14:44

Vertonghen Vermealen zijn 2 recente voorbeeldjes die als jeugdspelers werden aangetrokken & die voor het tienvoudige van het aankoopbedrag zijn verkocht, Deze zomer komen daar nog 3 jongens bij in de vorm van Siem Eriksen & Alderweireld, Laatst genoemde jongens zijn niet voor meer gehaalt dan een opleidings vergoeding Eriksen mischien voor een miljoen maar dat weet ik niet zeker, Maar ik ben ervan overtuigd dat we voor die 3 jongens minimaal 7 miljoen per persoon gaan krijgen en als we Siem&toby voor 7 ton hebben overgenomen hebben we toch het 10voudige eruit gehaalt? & Eriksen word zeker verkocht voor 10+ miljoen

10 mei 2013 om 15:02

Schaakmat:. Je hebt gelijk. Maar dan toch nog 1 punt. Het zijn lang niet allen exceptionele spelers.

Geweldig om te zien dat er direct weer mensen uit jalouzie beginnen over 'eigen' talent. Ajax heeft laatst nog 7 Nederlandse talenten een contract laten ondertekenen. Al die 7 spelen al eeuwen bij Ajax. Het huidige seizoen spelen er ook maar 2 buitenlandse spelers in de jeugdopleiding. Voor het komende seizoen zijn er tot nu toe maar 3 buitenlanders aan de jeugdopleiding toegevoegd.

deze speler wordt gehaald en dan verder opgeleidt... dus het wordt in potentie wel zeker een jeugd speler van ajax.

want denkt er nou iemand serieus dat deze jonge 'voetbal les' in nigeria krijgt/kreeg?

deze jongen gaat bij ajax normaal leren voetbalen bij wijze van (taktiek,positie etc)

10 mei 2013 om 12:22

neen, hij is echt geen eigen talent, maar gewoon een gekochte talent.

Zaha is ook geen jeugdspeler van United, AOC ook niet van Arsenal

10 mei 2013 om 13:00

Iedereen zijn eigen criterium voor ''eigen talent'' , iedereen legt de grens ergens anders. Jou definitie is niet meer waarheid als die van Oreely.

Als Simon 2 jaar op de toekomst is dan is dat heus niet om hem te leren fietsen, maar om zijn voetbaltalent te ontwikkelen. Vergeet niet, de laatste fase van jeugd is de meest cruciale fase die bepaald of je het gaat redden in het betaald voetbal of niet.

Opleiden in de onderbouw geeft een voorsprong en is zeer nuttig, de middenbouw is essentieel maar uiteindelijk is de bovenbouw cruciaal. En in dat laatste traject valt dit talent waarschijnlijk.

''nigeriaanse Cristiano Ronaldo'' wordt je toch schijtziek van die belachelijke vergelijkingen. Jongen is pas 17 jaar nog niks (kunnen) laten zien op niveau en we geven hem nu al een stempel.

Natuurlijk hoop ik wel dat het wat wordt maar eerst maar eens zien

Zoals die Nashat Akram, de Arabische Beckham van FC Twente.

Maar bij Afrikanen komt het wel wat vaker uit dan bij Arabieren en Aziaten (alhoewel arabieren eigenlijk ook tot Azië behoren).
Hopen voor Ajax en eigenlijk het Nederlands voetbal dat hij het goed gaat doen, en dan vooral in de Cl/el.

10 mei 2013 om 12:28

Ja inderdaad, totaal geen idee wat ik hier van moet denken. Maar hij moet ieder geval niet erg veel kosten en dat is het mooie er van.

10 mei 2013 om 12:36

Hoe dan ook erg slim van Ajax om gewoon met de Europese topclubs mee te gaan en overal toptalenten weg te plukken.
Bovendien is Ajax een club die op wereldniveau opleidt en waar je ook nog is de kans krijgt om er rustig in te komen, prachtig dit.
Ik hoop alleen niet dat dit een gevalletje Brazilië wordt, waardoor ook iedereen toptalenten uit Denemarken en België gaan halen, waardoor toptalenten weer onbetaalbaar worden.

Beter 10 miljoen aan 15 toptalenten, dan 10 miljoen aan 1 speler.
Ik zie Ajax met dit beleid wel meedoen in de Europese subtop in 10 jaar.

Voor uitzonderlijke wereldtalenten als Maher kan er uiteraard wel veel voor betaald worden. Nogmaals heerlijk beleid. We gaan Ajax later hier de vruchten van zien plukken.

Eerst zien dan geloven. VVV haalde ook al eens de 'nigeriaanse Messi' in de vorm van Musa (haha, naam lijkt erop) en onze huidige spits, Nwofor, zou de 'nigeriaanse Ibrahimovic' zijn. Bovendien moet je maar afwachten in wat voor staat zo'n jongen naar Nederland komt. In Venlo hebben we ervaren dat het maanden kan duren voordat die jongens überhaupt zichzelf in leven kunnen houden in onze maatschappij.

Als we af moeten gaan op dit soort namen, heeft ajax nu volgens mij 4 Messi's en 9 Ronaldo's,

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Ik ben een beetje gekleurd als het om Afrikaanse voetballers (en Ajax) gaat. Ten eerste twijfel ik nog wel eens aan hun echte leeftijd en ten tweede haalt Ajax de laatste jaren niet de echt Drogba's, Essien's en Eto'o's van deze wereld binnen.

10 mei 2013 om 19:44

Het is in ieder geval lekker hoe Ajax bezig is. Jonge, goedkope, talentvolle en leergierige talenten die bewust voor Ajax kiezen. Wat willen we nog meer?

Natuurlijk, niet alles zal een succes worden, maar de financiële risico's zijn minimaal en bij een goede ontwikkeling kan de speler in sportief opzicht belangrijk worden voor Ajax en daarna levert het ook nog een transfersom op die grotendeels uit winst bestaat vanwege de lage inkoopkosten.

Ben benieuwd naar deze speler. De interesse van liverpool en tottenham zegt wel wat. Heb geen beelden van deze jongen kunnen vinden, dus even afwachten of hij de hype kan waarmaken.

Alleen omdat Ajax deze jongen haalt, moeten de misgunners weer gaan lopen zeiken over de jeugd... Op dit moment is de lichting jong/a1 gewoon wat minder waardoor ze het willen opvullen met talenten van buitenaf, op dit moment kan je genoeg spelers opnoemen die gewoon vanuit de jeugd komen kan je bij PSV en Twente moeilijk zeggen, trouwens de B en C jeugd doen het prima..

nee maar wel spelers als finidi en kanu niet echt de minste

ik vergeet oliseh deed t ook aardig

Toptalenten voor een prikkie halen en die laten ontwikkelen door oud wereldtoppers echt topbeleid van ajax. We mogen cruijff heel dankbaar zijn dat hij voor de club is opgestaan en voor zijn adviezen.

Niemand die hem kent, dus niemand die nog echt kan oordelen.

Ik heb echter wel vertrouwen in de scouting van Ajax, aangezien zij het best redelijk hebben gedaan de afgelopen jaren. Daarbij hebben ook Liverpool en Tottenham interesse, dus zal die jongen inderdaad wel iets kunnen.

Teleurgesteld. Waar blijft de eigen jeugd?

10 mei 2013 om 13:00

Aangezien hij van buiten de EU komt is het een relatief dure jong als ik me niet vergis. Vraag me af hoe groot de kans is dat deze jongen het daadwerkelijk gaat maken bij Ajax. Dat er twee Engelse clubs geïnteresseerd waren zegt ook niet zoveel.

Altijd maar zeiken over (koop clubs ) nou er komt amper talent uit die jeugd opleiding in Amsterdam . Sinds kluivert welke spits is er doorgebroken ? Allemaal talenten worden er gekocht niks wordt opgeleid . Toch een groot verschil met Rotterdam . Daarom moeten mensen niet niet elkaar na praten koop club dat etc . Noem mij 1 club die niet koopt en ik praat nooit meer . Hoop dat deze speler 2 % procent talent van Ronaldo heeft . Dan is het gelijk Ajax beste speler .

10 mei 2013 om 13:38

Want in Rotterdam staat er wel allemaal eigen jeugd op het veld? Immers, Pelle, Schaken, Mathijsen,Vormer,Goossens. Wie is bij Feyenoord de laatste spits dan? Van Persie kwam bij excelsior vandaan en Kuyt van Utrecht.

Dit word echt een topper, mooi dat we weer zo een speler in de jeugd hebben rondlopen.
Ajax is erg goed met het scouten van jeugd exponenten en kan ze dan laten rijpen bij Ajax en voor veel geld verkopen.
Dit is een geweldige speler waar we binnen 2 jaar erg veel van zullen horen, mark my words

10 mei 2013 om 15:53

Waar heb jij beelden van hem gezien dan? Ben benieuwd en zou ook wel eens willen kijken. Heb je misschien een site waar ik kan checken?

Voor niet Eu-spelers geldt toch dat ze minimaal zoveel Euro moeten verdienen? Ik neem aan dat dit niet voor dit soort spelers geldt. Kan iemand mij de precieze regel vertellen?

Waha, 155 reacties omdat er ''cristiano Ronaldo'' in de titel staat. Jongens toch, wat zijn we hier in Nederland toch snel tevreden zeg. Als er een scholier bovendrijft die iets meer kan dan zijn eigen veters strikken en een bal vijf keer hoog houden, dan geven we hem meteen een ''naam''. Was Tobias Sana na een paar wedstrijden ook niet ''de Neymar van Ajax''. Ik zie de reacties nog voor me.

Even nuchter: mooi dat Ajax oog heeft voor talent. Kritische noot: het worden wel steeds meer buitenlanders de laatste tijd (no offense). Nu hopen dat deze jongen iets heeft van bijvoorbeeld Musa, ik denk dat niemand hem ooit heeft zien spelen.

10 mei 2013 om 15:44

Shaktar,

Neem jij wel eens de moeite om de teksten te lezen?

In de tekst staat duidelijk dat het om qua style van voetbal gaat die Christiano heeft waarmee Moses wordt vergeleken. Sana daarentegen werd alleen maar vergeleken met Neymar, vanwege zijn hanekam en meer niet. Ook dat stond toen gewoon in de tekst. Er wordt nergens gesproken over kwaliteiten.

Als je de teksten had gelezen dan had je dat allemaal geweten.

Het zou overigens ook beter voor het Nederlandse voetbal zijn als ajax ook weer grote Nederlandse talententen zou opleiden.

10 mei 2013 om 15:48

Daar heb je wel gelijk in. Echter is Ajax verantwoordelijk voor zijn eigen resultaten en een bondscoach is verantwoordelijk voor de Nederlandse voetballers.

10 mei 2013 om 15:51

Ja maar de lichting die ze nu hebben is blijkbaar niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax nastreeft.

weer een uit de zo geroemde eigen jeugd ,
o sorry die staan er pas over 2 jaar volgens derksen ,
dus toch maar weer kopen en dan andere clubs koopclubs noemen wat een hypocriebe bende ,
bah bah bah

10 mei 2013 om 18:41

Tja, wij kopen met eigen middelen op eigen kracht. Mede ook omdat we veel van onze talenten verliezen.. We doen het slim door ze goedkoop te halen, ze te laten wennen aan het systeem, land en club en vervolgens ook echt de kans te geven.

10 mei 2013 om 22:28

Doet Fc Twente sinds een tijdje ook al, zie: Arnautovic, Rendla, Hölscher, Vogelsang, Kastrati, Pennanen, etc..

Dat hiervan alleen Hölscher en Arnautovic het tot nu toe waar hebben gemaakt is zeer sneu, maar dat systeem hanteert eigenlijk iedere club. Ajax heeft in dit geval alleen een voorsprong met scouten en het beter maken.

Eerst zien dan geloven. Maar prima dat ze in Afrika scouten. Daar lopen genoeg jongens rond die wel een balletje kunnen trappen

Ik ken de speler in kwestie niet maar het is altijd goed als Ajax een talent weet weg te kapen voor de neus van een concurent. Al heb ik geen idee of het medium die dit nieuws melde betrouwbaar is. Daarnaast zijn Afrikaanse spelers fysiek vaak wel in order en Ajax kan wel wat body gebruiken. Maar goed we gaan het zien of hij daadwerkelijk komt, mocht hij daadwerkelijk komen hoop ik natuurlijk dat hij een topper word

Ben benieuwd, ken hem verder niet.

Ja klopt. De huidige a1 is niet van een bijster niveau. Ik weet niet hoe het zit met deze moses daddy, maar er liep genoeg talent rond op de vorige africa cup u-17.( er is een bottentest ondergaan, dus de leeftijden zijn betrouwbaar) spelers als isaac succes(nigeria), haj hassen en chemssedine samti(tunesie) speelden een heel goed toernooi. Binnenkort zullen ze via eurosport ook te zien zijn op het wk-17 en ik denk dat ajax daar wel scouts heen zal sturen. Allewn krijgen ze dan wel concurrentie met andere clubs.

Ja klopt. De huidige a1 is niet van een bijster niveau. Ik weet niet hoe het zit met deze moses daddy, maar er liep genoeg talent rond op de vorige africa cup u-17.( er is een bottentest ondergaan, dus de leeftijden zijn betrouwbaar) spelers als isaac succes(nigeria), haj hassen en chemssedine samti(tunesie) speelden een heel goed toernooi. Binnenkort zullen ze via eurosport ook te zien zijn op het wk-17 en ik denk dat ajax daar wel scouts heen zal sturen. Allewn krijgen ze dan wel concurrentie met andere clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren