Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vangt bot bij Heracles: 'Het eerste en laatste bod'

Laatste update:

Ajax heeft onlangs een poging ondernomen om Lerin Duarte los te weken bij Heracles Almelo. De club uit het oosten van Nederland weigert voorlopig medewerking te verlenen aan een zomerse transfer van de 22-jarige middenvelder.

/

"We wilden Lerin graag overnemen, hebben een alleszins reëel bod bij Heracles neergelegd, maar dat is geweigerd", geeft directeur voetbalzaken Marc Overmars dinsdag in De Telegraaf aan. Het contract van Duarte bij Heracles loopt nog één jaar door. Eerder werd hij met PSV in verband gebracht.

Duarte kan een transfer naar Amsterdam definitief vergeten, zo lijkt het. "Het is vervelend voor Lerin, maar dit was ons eerste en laatste bod", verzekert Overmars. Ajax probeerde vorig jaar om Samuel Armenteros van Heracles over te nemen, maar ook toen raakte Heracles niet overtuigd van het Amsterdamse bod.

Lerin Duarte had goed bij Ajax gepast

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, wat Duarte is een uiterst bruikbare speler.
Technisch heel goed, en een bijtertje met gif. En een speler waar nog veel rek in zit.

Bedragen worden niet genoemd, maar het is blijkbaar een trend om je hand te overvragen als Ajax langs komt. So be it, daarom steeds vroeger scouten !!

21 mei 2013 om 07:19

@fcbogarde

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat er geboden is, zoals je zelf al aangeeft. Aangezien er geen bedragen worden genoemd is het zinloos om te stellen dat Heracles haar hand heeft overvraagd.

21 mei 2013 om 07:30

Inderdaad als dat bod echt redelijk en billijk is dan is het inderdaad klaar. Ajax komt gelijk met het laatste bod en onderhandelen bestaat niet meer. Dat is indirect ook een manier van onderhandelen en je opstellen. Het is een duidelijk verhaal op die manier
En als Heracles zich bedenkt of de speler blijft aandringen dan is Ajax de winnaar.
Al heb je dan wel zoals vorig jaar dat Narsingh lekker naar een andere club gaat.
Dat scheelde een halve ton. Ipv die halve ton hebben ze Cuenca gehaald en Sana.
Uiteindelijk zijn ze duurder uit. Narsingh is je eigen speler en international. DIe verkoop je straks weer door. Cuenca en Sana niet. Om maar een vergelijking te noemen.

21 mei 2013 om 07:33

"ajax komt gelijk met het laatste bod en onderhandelen bestaat niet meer. Dat is indirect ook een manier van onderhandelen en je opstellen. Het is een duidelijk verhaal op die manier"

Voordat je het te ver doortrekt, met de bvenstande quote heb ik ook geen moeite. eerder het (voorbarige) commentaar van Bogarde dat Heracles haar hand zou hebben overvraagt, zonder dat hij uberhaupt het bod weet.

21 mei 2013 om 08:40

Waarom zou je Sana niet door kunnen verkopen Gustavo Fring? Is toch gewoon een speler die Ajax voor een paar ton heeft gekocht. Moet wel een kleine winst op te maken zijn ook. Leg mij eens uit waarom Ajax duurder uit is? Narsingh kostte volgens mij een kleine 5 miljoen en Sana een paar ton.

21 mei 2013 om 08:48

Voordat we allemaal gaan zwarte-pieten
Er wordt niet gesproken over een bedrag door Heracles. Ze hebben het bod geweigerd en verder weigeren ze om medewerking te verlenen.

21 mei 2013 om 08:59

@nufc_u2

"er wordt niet gesproken over een bedrag door Heracles. Ze hebben het bod geweigerd en verder weigeren ze om medewerking te verlenen."

Waar haal je vandaan dat Heracles weigert medewerking te verlenen? In het artikel staat dat Overmars stelt dat het een eenmalig bod is en dat er verder niet wordt onderhandeld. Hoe jij daar uit opmaakt dat Heracles geen medewerking verleent is me een raadsel, aangezien ze de kans niet wordt gegeven om een tegenbod te doen.

21 mei 2013 om 09:12

@badhabbit

Lees meteen de 1e alinea maar eens dan. 'de club uit het Oosten van Nederland weigert voorlopig (!) medewerking te verlenen aan een zomerse transfer !

21 mei 2013 om 09:15

Lijkt me logisch als Overmars bij voorbaat zegt eerste en laatste bod?

21 mei 2013 om 09:40

Badhabbit,

Als je wil onderhandelen dan weiger je een bod niet, maar doe je een tegenbod. Als Overmars vindt dat het bod redelijk genoeg was kan ik me voorstellen dat ze het dan mooi geweest vinden.

21 mei 2013 om 10:17

@henkspaan

Inderdaad, ALS het een redelijk bod was. Dat weten we dus niet dus is de aanname voorbarig. En met de stelling eerste en laatste bod laat Overmars eracles weinig ruimte om te onderhandelen vind je ook niet?

21 mei 2013 om 10:53

wij hebben serero al onnodige aankoop

21 mei 2013 om 15:36

hij is een Andere type speler als serero. het zou een mooie aankoop zijn zou goed passen in dit ajax.
perfecte opvolger van anita

Beetje arrogant van Overmars om Heracles niet de gelegenheid te geven om te onderhandelen. Ook erg zuur voor Duarte.

21 mei 2013 om 07:13

Ik vind het juist prima. Er moet een 'take it or leave it' tendens komen in Nederland als Ajax langskomt. Clubs moeten stoppen met het opdrijven van de prijs als Ajax aan de bel trekt. Omdat ze in Amsterdam toevallig knaken hebben wil het niet zeggen dat ze die ook uit gaan geven. Voor zowel de verkopende partij als de speler een gemiste kans, toedeloe!

21 mei 2013 om 07:22

@bekkerz

"er moet een 'take it or leave it' tendens komen in Nederland als Ajax langskomt. Clubs moeten stoppen met het opdrijven van de prijs als Ajax aan de bel trekt."

Hangt er vanaf wat Ajax geboden heeft. Zoals jij het nu stelt moeten clubs maar elk bod van Ajax accepteren, markt conform of niet. Dat is natuurlijk van de zotte. Er worden geen bedragen genoemd, dus stellen dat Heracles de prijs opdrijft is natuurlijk onzin zolang je het bod niet weet.

21 mei 2013 om 07:41

Hij stelt niet dat clubs maar elk bod van Ajax moeten accepteren. Take it, Or leave it. Als een club denkt meer geld te kunnen ontvangen van een andere club, dan is het natuurlijk hun goed recht om dat te proberen. Ajax gaat alleen niet meer mee in het eindeloze prijsopdrijven.

21 mei 2013 om 07:46

@dionysos

" Clubs moeten stoppen met het opdrijven van de prijs als Ajax aan de bel trekt."

Vertel mij dan even wa Ajax geboden heeft? Ik zeg toch ook dat het afhangt van wat Ajax geboden heeft? Als het markt conform is heeft Heracles inderdaad pech. Maar jij begrijpt toch ook dat Heracles geen bod van 5 ton accepteert (mag ik hopen tenminste). Er wordt bij voorbaat al gesteld dat Heracles de prijs opdrijft, terwijl er geen bedrag bekend is. Beetje voorbarig vind je niet?

21 mei 2013 om 08:15

Zoals dionysos zegt: er moet een take it OR leave it mentaliteit komen. Dus de clubs zijn helemaal vrij om het te accepteren of niet, waar Ajax vanaf moet is dat het een bod neerlegt, het dan gaat onderhandelen, en dat Heracles dan zegt omdat het Ajax is vragen we een miljoen meer want ze hebben toch geld zat.
Nu zegt Ajax dit willen we er voor geven, wil je meer krijgen dan weiger je, vind je het genoeg dan accepteer je maar onderhandelen doen we niet.

En elke club mag zelf bepalen of ze het dan accepteren ja of nee, want het is niet zo dat Ajax elke keer met een goed bod aan zal komen.

21 mei 2013 om 08:27

Zoals jij het stelt wordt het dus 'leave it'
Ik geef ook niet aan of het vanuit Ajax altijd fair en marktconform is, maar ik denk dat dit wel de nieuwe manier gaat worden...

21 mei 2013 om 09:02

aaarggg.... ik heb ook geen moeite met de instelling van Ajax, leer lezen. Mijn commentaar is gericht op het feit dat er, zonder dat er uberhaupt bedragen zijn genomed, Heracles de prijs opdrijft. Prima dat Ajax een nieuw beleid heeft, hulde, maar ga niet stellen dat Heracles een prijs opdrijft als er geen bedragen zijn genoemd want dat weet je helemaal niet.

21 mei 2013 om 09:15

Vooruit, het was idd een aanname... Maar wel eentje door het simpele feit dat er in het verleden vaak zo werd gedacht... Maar goed, je hebt gelijk, ik mag Heracles hier nog niet van betichten, pas bij het horen van het bod...

21 mei 2013 om 09:15

Al zouden ze wel de prijs op willen drijven, dan is dat ook hun goed recht. Er zijn nauwelijks nog transfers waarbij direct het eerste bod wordt geaccepteerd, dat is hoe de markt werkt. Er zijn ook maar weinig clubs die bij hun eerste bod direct het maximale bieden.

Ik vind het wel frappant dat sommige Ajacieden hier weer steen en been lopen te klagen over dat andere clubs meer geld vragen wanneer Ajax langskomt tov bijvoorbeeld een AZ. Dit gebeurt ook als PSV langskomt en Ajax doet dit zelf ook als Real Madrid langskomt.

21 mei 2013 om 09:18

Badhabbit..

Hij zegt alleen dat 'clubs' (in het algemeen dus) de prijs omhoog doen op het moment dat Ajax aan de bel trekt. Hij zegt niet dat Heracles dat in dit specifieke voorbeeld doet. Maar wel dat dit een gevolg kan zijn van de werkwijze van de (andere?) clubs die dat wel doen. Vrij logisch allemaal, lijkt mij.

Ik vind het overigens wel jammer want ik vind Duarte een geweldige speler. Een speler die stappen moet maken om het Ajax-niveau aan te kunnen maar, gezien zijn leeftijd, geen problemen zal hebben met een plaats op de bank.

21 mei 2013 om 09:54

@kebm

Het gaat hier over Heracles, niet over elke andere club, dus de suggestie wordt gewekt dat het Heracles is. En nogmaals, ik heb ook geen moeite met het nieuwe beleid van Ajax en kan me er volledige in vinden. Maar gevolg is dat Ajax ook zal moeten accepteren dat er minder vaak "ja" gezegd zal worden. Vind in dit artikel (als het waar is) het ook een beetje onder de gordel van Overmars om dan te zeggen dat het jammer is voor Duare, terwijl er niets over de hoogte van het bod bekend is. Wat ik al eerder zei, ik neem aan dat ook jij je kan voorstellen dat een bod van een ton in deze zou worden afgeslagen door Heracles. Dat is waar de meeste hier over vallen, niet zozeer het nieuwe beleid.

@bekkerz

Ik snap ook wel waar je aanname vandaan komt, wilde alleen in haken op het feit dat er in dit geval niets bekend is over de hoogte van het bod van Ajax

21 mei 2013 om 09:56

Take it or leave it ^^
Volgens mij komt het zelden voor dat het eerste bod meteen goed is. Deze manier van onderhandelen werkt toch totaal niet als de zomer stop nog moet beginnen...... Heracles zal nog wel genoeg anders clubs op bezoek krijgen voor hem.

21 mei 2013 om 09:57

@bekkerz: Stel je toch niet zo aan man. Dat doet elke club bij iedere club die komt informeren. Er is bijna geen club die meteen bij het eerste bod akkoord gaat. Beetje calimero gedrag om nu te stellen dat dat alleen bij Ajax gebeurd. AZ is ook al maanden met Heerenveen bezig over Gouweleeuw, datzelfde gebeurde 2 jaar geleden met Beerens. Dat is gewoon hun goed recht en dat heet onderhandelen. Ik vind het eerder van misplaatste arrogantie getuigen dat Ajax voor een een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en geen enkele ruimte laat voor onderhandeling. Alsof de andere clubs vereerd moeten zijn als Ajax een speler van hun wil overnemen.

21 mei 2013 om 10:01

Allereerst weet ik niet of het een gemiste kans is voor de verkopende partij. Misschien komt er nog wel een club met een veel beter bod. Voor de speler is het wel jammer.

Wat ik me wel afvraag, is of Ajax ook zo redeneert als Manchester City langs komt voor Eriksen. Zou Ajax de prijs dan ook niet wat opdrijven, omdat City wat centjes heeft? Ik vermoed van wel en vind dat er sprake is van selectieve verontwaardiging van wat Ajax-supporters hier.

21 mei 2013 om 10:07

@ Bekkerz

Er moet een take it or leave it tendens komen in Nederlands als Ajax langskomt, idd voor Ajax zelf, er is een vraagprijs (maher) Take it or leave it zou ik zeggen..

21 mei 2013 om 10:19

Leg me eens uit waarom ik me aanstel? Let maar eens op, Ajax gaat met Overmars gewoon deze tactiek ten uitvoer brengen... Graag of niet wordt het nieuwe handelswoord

21 mei 2013 om 10:30

Reken dan maar op weinig nieuwe spelers.

21 mei 2013 om 10:40

Callimero gedrag heb je leuk verzonnen maar kan nooit op Ajax slaan. Wij zijn al groot. Het is toch duidelijk dat clubs altijd meer vragen als Ajax komt. Hun goed recht. Kijken wij weer verder.

21 mei 2013 om 10:56

@aroe: Ja, maar Ajax ontvangt ook altijd meer voor spelers. Zo werkt dat nu eenmaal. Als Eriksen nu bij AZ had gespeeld dan zouden ze onder dezelfde omstandigheden nooit hetzelfde krijgen voor hem als Ajax krijgt. En dat Calimero sloeg er op dat sommige zich altijd benadeeld voelen terwijl dat helemaal nergens op slaat. Heracles accepteert het eerste bod gewoon niet, dat is logisch want dat zullen 99% van de clubs niet doen.

21 mei 2013 om 12:11

@ Dionysos,
Er is geen enkele club die een eerste bod gelijk zal accepteren.
Als dit de nieuwe tendens, of het nieuwe beleid is van Ajax/ M. Overmars, dan zullen weinig nieuwe spelers gepresenteerd worden de komende jaren vermoed ik.

21 mei 2013 om 12:48

Vitexx, Colli en de rest van de papegaaien..

Dus omdat Ajax niet het bedrag wil betalen dat Heracles er voor wil hebben, zullen er weinig spelers naar Ajax komen?

Ajax is een nieuwe weg ingeslagen en zal zich niet meer makkelijk geld af laten pakken omdat Ajax toevallig geld heeft en verstandig beleid voert. Dat wil echter niet zeggen dat ze moeilijker aan spelers gaan komen. Ajax is en blijft dé club waar (bijna) iedere speler in Nederland naar toe zou willen. En dat is terecht want bij Ajax krijgen (jonge) spelers meer kansen op minuten. Daarbij ligt het niveau hoger en spelen ze (bijna) altijd Europees.

Overigens heeft Heracles natuurlijk wel de mogelijkheid om een bod van Ajax te weigeren. Maar laten we hopen dat dit komt omdat het bod echt niet hoog genoeg is, en niet omdat het Ajax is die geboden heeft...

21 mei 2013 om 13:39

"ja, maar Ajax....." Dat hoorde ik voorheen alleen nog maar Brabanders zeggen. Afijn. Ajax ontvangt helemaal niet altijd meer voor spelers. Eerder een marktconform bedrag maar nooit buiten proporties. Gezien de afgelopen 15 jaar aan spelers die bij Ajax hebben gespeeld (en er zaten en zitten behoorlijke wereldtoppers tussen) is er nog nooit een transfer over de 26 miljoen gegaan.

Altijc afwachten wat het reele bod was. Daar kan nog altijd discussie over ontstaan. Als het bod 5 ton was, ja dan kan ik dat onmogelijk reel noemen.

Ik weet niet of dit te maken had met de 'ruildeal'met Castillion., zo ja, dan ben ik hier niet rouwig om, omdat in mijn ogen Castillion niet de spits voor Heracles voor volgend seizoen moet zijn.
Duarte is een speler die absoluut iets extra's brengt bij Heracles. Ik weet niet hoe veel Ajax heeft geboden, maar Duarte is wel een speler die een stap hogerop zou kunnen.

Misschien "goedkope" vervanging voor de jong/eriksen maar als Ajax vrekkig blijft en Heracles houd hun poot stijf dan niet he

Ik let niet zoveel op Heracles en zeker niet op duarte maar zou deze kerel een vervanger van van Bommel kunnen zijn ? Kan hij als cvm aan de slag ?

Tis heel simpel. Blijkbaar is het bod van ajax dusdanig laag,dat heracles (terecht) de boot afhoudt.
Want bij een goed of redelijk bod zou heracles wel overstag gaan,omdat een club als heracles leeft bij transfers.
Overmars snapt het "spelletje" nog niet helemaal......

21 mei 2013 om 07:53

Of Heracles dacht dat er bij Ajax wel wat te halen viel aangezien Ajax financieel er goed voor staat. Niemand heeft een glazen bol, dus men kan niet zomaar Overmars veroordelen.

Wellicht snap jij het spelletje nog niet helemaal.

21 mei 2013 om 10:17

Nee je moet altijd de volle pond betalen. Ajax doet daar niet meer aan mee, dit getuigd van verstandig beleid. Maar gelukkig voor jou snap Brands het "spelletje" wel.

Natuurlijk heeft Ajax het recht om te bieden wat ze willen, maar natuurlijk heeft Heracles ook het recht om te bepalen wat de minimale prijs is voor een speler. Het valt me wel op dat Ajax het laatste jaar met biedingen komt die bijna continu worden afgewezen. Dat is het nieuwe beleid, en waarschijnlijk ook een heel goed beleid, maar nu worden spelers wel het hoofd op hol gebracht. Ik ben wel heel benieuwd wat Ajax geboden heeft. Ondanks het nog 1 jarige contract denk ik wel dat hij tussen de anderhalf en twee miljoen op moet kunnen gaan brengen voor Heracles.

21 mei 2013 om 09:46

Is het de schuld van Ajax dat de spelers het hoofd op hol gebracht wordt? Lijkt me niet. Als Ajax netjes een officiele bieding doet bij de club is Ajax in deze helemaal niets te verwijten.

Geniaal. Heerlijk beleid dit. Ajax gebruikt Heracles en Duarte om het beleid te demonstreren aan bijvoorbeeld AZ. Net als met de interesse in Armenteros vorige zomer. Ze laten clubs nu weer zien dat Ajax bepaald wat een speler in hun ogen waard is en dat andere clubs dat kunnen accepteren of niet, maar het bod niet snel of veel omhoog gaat. Volgens mij is dit weer een demonstratie, maar voor mij maakt is dit al genieten. Heerlijk beleid.

21 mei 2013 om 07:55

@De toekomst

"ajax gebruikt Heracles en Duarte om het beleid te demonstreren aan bijvoorbeeld Az."

Ik denk eerder dat Ajax weet dat van Ginkel niet haalbaar is, omdat Vitesse niet aan Ajax wil verkopen en dat Overmans heel goed weet dat hij voor Maher (te) diep in de buidel moet tasten. Kan me overgins goed voorstellen dat Ajax niet te ver gaat voor Maher (voordat ik comentaar krijg op het feit dat AZ maar "haar hand overvraagt" ).

21 mei 2013 om 16:42

Dat zou ik ook denken, maar ik zie in Duarte geen Ajax speler en deze manier van onderhandelen is niet bepaald oplossingsgericht, dus concreet lijkt de interesse niet. Als de interesse niet concreet is, maar ze doen wel een bod dan kan dat komen doordat Ajax toch potentie in hem ziet, maar weinig kwijt wil zijn. Dat kan ook, maar ik denk (ook door de manier waarop alles rond de transfer naar buiten komt) dat dit bedoeld is om aan andere clubs (met meer interessantere spelers en hogere vraagprijzen van die clubs) te laten zien hoe Ajax te werk gaat.

Dit deden ze vorig seizoen ook toen ze interesse hadden in Narsingh.. Voordat dat echt concreet werd deden ze exact hetzelfde met Armenteros. Echt precies hetzelfde. Het lijkt mij dat Ajax nu wel weet hoe Heracles te werk gaat en dat deze manier van onderhandelen (voor zover daar nog spraken van is) geen succes op gaat leveren met deze onderhandelingspartner... Vandaar valt de eerste optie bij mij eigenlijk ook al weg.

21 mei 2013 om 08:27

Daar dacht ik ook aan, maar ik vind het veel te doorzichtig en een beetje minachtend van Overmars richting Heracles(ook het zeggen dat het jammer is voor Duarte). Erg jammer dat het meteen via de media wordt gespeeld.

21 mei 2013 om 16:48

Zo communiceert Ajax al sinds Overmars technisch directeur is hoor. Je kan het minachtend noemen, maar dat vind ik een negatieve manier van ernaar kijken (logisch als Ajacied ). Overmars wil het beste voor Ajax en gebruikt, net als Ajax vroeger ook deed, hard onderhandelen. Dat deed Ajax ook voordat ze steeds meer uit gingen geven. Neem van Bommel... Die kreeg ook een C- Contract voorgeschoteld, terwijl hij dacht meer te kunnen krijgen. Dan is het graag of niet. Zo niet, even goede vrienden (wat Ajax betreft), maar dan is het ook geen transfer en moet die andere club ook niet klagen.

Verder is het bijna onvermijdelijk voor een grote club als Ajax om een transfer niet via de media te laten lopen. Niet alleen Ajax speelt het af en toe bewust via de media, maar de verkopende partij uit zich ook in de media om te benadrukken dat zij een speler niet voor een laag bedrag laten vertrekken etc. Het is bij het transferspelletje gaan horen.

21 mei 2013 om 09:07

Oww ja Ajax bepaald wat een speler waard is? Niet de club die de speler verkoopt?

Want als er een club voor Eriksen komt en zegt 5miljoen klaar, dan heeft ajax ook niks in te brengen? Het is te gek voor worden allemaal! Maar ik geniet er verder ook van wnat zo komt zowel Maher, van Ginkel en duarte allemaal niet richting ajax.

21 mei 2013 om 12:45

Precies, als Heracles denkt meer te krijgen dan zijn ze gek om het bod te accepteren. Vraag me wel af in hoeverre Heracles zijn hand niet overspeelt. Immers, alle sterkhouders van de laatste jaren lopen transfervrij of voor een habbekrats de deur uit. Voor Overtoom, Armenteros, Everton, Wuytens en Duarte zou je bij elkaar toch een voor Heracles fors bedrag moeten krijgen. Maar als Heracles te lang nee gaat blijven zeggen, beuren ze uiteindelijk ook niets voor Duarte

21 mei 2013 om 16:52

@ Eerlijk010

Ik zeg dat Ajax bepaald wat zij een speler waard vinden. Dit kan verschillen van de werkelijke waarde of transfersom die de verkopende club in zijn hoofd heeft. Niks mis mee, dan geen transfer. Allebei de clubs moeten tot een transfersom kunnen komen waar ze allebei tevreden mee kunnen zijn. Als Ajax hem 1 miljoen (wilde gok) waard vind en 1 miljoen bied, maar Heracles wil 2 miljoen (nog een wilde gok) zien dan houd het op. Ajax gaat niet meer meer betalen dan zij nodig achten.

En over jouw voorbeeld; dan hoeft Ajax toch ook niet ja en amen te zeggen? Als iemand 5 miljoen op Eriksen bied kan Ajax ook 'nee' of 'ja' zeggen. Onderhandelen kan ook een optie zijn, maar dan moeten beide partijen daarvoor open staan.

En over je laatste zin; geniet jij maar. Vorig jaar kwamen Assaidi en Narsingh ook niet en werden we ook kampioen

21 mei 2013 om 09:50

Een speler heeft geen "waarde". De waarde van een speler is wat een geinteresseerde club voor hem over heeft. En in het geval van Ajax bepaalt Ajax wat die speler voor hun waard is.

21 mei 2013 om 10:25

@blackgooner

Wat een onzin praat jij. Ajax heeft toch ook ik geloof €4 miljoen voor Moisander bbetaald? Geen kattepis voor een verdediger in Nederland. Daarnaast bepaald Ajax geen marktwaarde. Ajax bepaald de 'ajax-waarde' oftewel wat Ajax er voor over heeft. Dat is hun goed recht. Net als dat Heracles het recht heeft daar niet op in te gaan. Dat is nou eenmaal het gevolg van het nieuwe beleid van Ajax.

21 mei 2013 om 16:56

@ Blackgooner

Ik geef aan dat Ajax bepaald wat zij een speler waard vinden. Dit kan verschillen van de waarde van een speler (zowel hoger zijn als lager) of van de transfersom die een club voor de betreffende speler wil zien. Niks mis mee toch?

Ajax kan voor zichzelf bepalen dat zij niet meer dan 1 miljoen (wilde gok) willen betalen voor Duarte. Als Ajax dan een bod doet van 1 miljoen en dat word afgewezen dan is het klaar en hoeft er niet verder gepraat te worden, want waarom zou Ajax meer voor een speler betalen dan ze hem waard vinden? Dat zou wanbeleid zijn.

Je laatste alinea is wat ik hierboven aangeef. Volgens mij zitten wij dus op één lijn, maar interpreteerde jij mij even verkeerd. Ajax bepaald wat zij willen betalen voor een speler en als dat dusdanig verschilt van wat de verkopende club wil zien voor haar speler is het klaar wat onderhandelen betreft.

21 mei 2013 om 17:14

@ Blackgooner

Zoals ik al zei; hier moeten bijbedoelingen zijn, want anders kan ik ook niet begrijpen dat Overmars hier op deze manier mee naar buiten komt. Het zal de onderhandelingen met Heracles niet soepeler doen lopen, dus de kans dat hij het naar buiten brengt om deze speler binnen te hengelen lijkt mij niet logisch. Vandaar dat ik ervan uitga dat dit een soort demonstratie moet zijn voor andere clubs met als boodschap; maak geen illusies en ga niet te hoog zitten. Nogmaals, anders is deze manier van handelen en naar buiten toe melden vrij frappant en frappante dingen doet Ajax, sinds Overmars er zit, niet zonder er eerst goed over nagedacht te hebben. Er moet iets achter zitten.

21 mei 2013 om 09:21

Hoezo heerlijk beleid? Ajax wil weer graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Waarom zou Heracles meteen met het eerste, zogenaamd "uiterste" bod akkoord gaan? In mijn ogen snijdt Ajax/overmars zichzelf alleen maar in de vingers hoor. Eindstand zal in een hoop gevallen namelijk zijn dat Ajax de speler die ze willen hebben niet gaat krijgen.

21 mei 2013 om 09:56

@stefandefree
Is dat een probleem? Dit jaar zijn ze ook kampioen geworden zonder Assaidi en Narsingh. Ajax weet heel goed wat het doet!

21 mei 2013 om 10:21

@ bearsc

Heel het transferbeleid is inderdaad te verantwoorden met de titels, daar kun je niet omheen. Maar ik denk toch dat je jezelf in de vingers snijdt door geen ruimte te laten voor onderhandelingen.

21 mei 2013 om 10:28

Waarom? Ik denk dat het alleen maar sterk is. Daarnaast wordt er totaal niet gezegd dat er niet onderhandeld wordt, maar dat Ajax niet nog een bod gaat uitbrengen. Dat is de enige juiste manier. Ajax doet volgens Ajax een goed bod. Als dat dan niet geaccepteerd wordt moet je niet opnieuw gaan bieden. Dan was je eerste bod blijkbaar niet goed genoeg en krijg je dat partijen weer gaan vragen wat ze willen. Dat mag, maar daar kiest Ajax niet voor.

21 mei 2013 om 11:06

@ Klopper1900

"daarnaast wordt er totaal niet gezegd dat er niet onderhandeld wordt, maar dat Ajax niet nog een bod gaat uitbrengen."

Dat komt toch op hetzelfde neer? Vanuit het standpunt van Ajax (het hoogste/laatste/enige bod) betekent onderhandelen alleen maar dat de prijs omhoog zal gaan, vandaar geen nieuw bod? Dus tenzij Heracles het bod te hoog vond, gaat er niet onderhandeld worden. Enige mogelijkheid tot onderhandelen zou dan nog ruilopties zijn.

21 mei 2013 om 16:58

@ stefandefree

Dat zinnetje wat jij citeert van Klopper1900 en op hetzelfde vind neerkomen als ''niet verder onderhandelen'' is vanuit één oogpunt bekeken. Jij gaat voorbij aan het feit dat Heracles terug kan komen op haar tegenbod of afwijzing van het Ajax bod. In dat geval zou Ajax geen nieuw bod doen, maar kan er wellicht nog wel onderhandeld worden.

21 mei 2013 om 19:06

@ De Toekomst

Maar dan ga je er weer vanuit dat Heracles toch wil verkopen. Kan inderdaad zijn dat ze geschrokken zijn van het feit dat Ajax gelijk weg is, maar dan is het nog steeds zo dat Overmars zichzelf in de vingers heeft gesneden door zijn houding. In jouw beschouwing wil Heracles namelijk best onderhandelen, maar laat Ajax daar geen ruimte voor.

Het is een trend voor clubs om de hand te overvragen als Ajax langs komt?
Draai het eens om, Ajax wil meestal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

21 mei 2013 om 07:53

Sorry, maar dat wil toch elke club?

21 mei 2013 om 07:55

Het is een trend dat je het juiste bedrag gewoon kunt vragen. Marc overmars zegt nu weer het is jammer voor duarte en dat zei die ook al bij armenteros. Als hij een beschamend bod neer legt, is dat beschamend!

21 mei 2013 om 09:57

Daarbij komt dat Overmars er tot nu toe een goede kijk op blijkt te hebben: Narsingh was bij PSV geen schim van wat hij bij Heerenveen was. Armenteros is in Brussel teruggezet naar het 2e elftal. Assaidi bakt er weinig van bij Liverpool.

21 mei 2013 om 10:23

zou dat bij Narsingh misschien aan zijn blessure hebben gelegen Einstein??

21 mei 2013 om 11:25

Nou dat denk ik niet? Ik denk niet dat bearsc zo dom is om iemand zijn spel te beoordelen op de wedstrijden die hij niet speelt...

21 mei 2013 om 12:49

Narsingh heeft dit seizoen gewoon 18 wedstrijden in de Eredivisie gespeeld. Daarin heeft hij zes keer gescoord en had hij vier assists, dus cijfermatig was het dito. Elke Psv´er en fanatiek voetbalkijker heeft echter kunnen zien dat Narsingh moeite had met de transitie naar een voetbalsysteem waarin hij veel minder ruimte krijgt.

Als dit de trend is bij Ajax, dan zie ik niet veel transfers de komende tijd. Dan doen ze het toch gewoon met de jeugd.

21 mei 2013 om 08:52

Zo is het en als het dan niet lukt maar even Heracles is een kwaad daglicht zetten.

Bah.

21 mei 2013 om 13:56

Hoeveel heeft Ajax geboden jongens?

21 mei 2013 om 14:44

Niet met zekerheid te zeggen, waarschijnlijk is geprobeerd Castillion in een deal te betrekken. Maar ook dat is slechts een veronderstelling die ik doe n.a.v. eerdere uitlatingen in de media omtrent het verlengen van het contract van Castillion door Ajax. Ze zagen hem als bruikbaar handelswaar.

Duarte is een bruikbare speler, snel,goeie trap en een goeie pass. Ajax zou het bod moeten verhogen.

21 mei 2013 om 09:53

Weet jij dan al wat voor bod Ajax heeft gedaan? Je roept dat het verhoogd moet worden terwijl je niet eens weet wat er op tafel is gelegd. Onzinnige teksten van je.

Prima dat Ajax het zo gaat spelen in de Nederlandse competitie. Kleinere clubs moeten niet denken dat ze 50 meer kunnen krijgen als Ajax aan komt zetten. Die tijden zijn (helaas) geweest, tijd om dat weer eens af te leren. Een middel kan zo'n take it or leave it bod zijn. Echt laten zien dat er niet meer schoorvoetend wordt teruggekrabbeld met een nóg hoger bod.

Duarte heb ik altijd een interessante speler gevonden, in zijn Sparta tijd al. Jammer dat hij toen een tijdje is 'misbruikt' als vleugelspeler. Hoort natuurlijk op het middenveld thuis, laat ij nu ook bij Heracles zien. Is dynamisch en technisch, altijd in beweging en is sterk in de korte combinaties. Nog een jaartje wachten dan maar, wie weet hapt Heracles dan wel toe.

21 mei 2013 om 12:09

Ik weet wel wat er op tafel is gelegd 1 miljoen. Bron Vi.nl. Het was een taalfaal. Duarte als vaste wissel

21 mei 2013 om 13:58

Dus volgend jaar loopt hij transfervrij de deur uit, net als Armenteros.

21 mei 2013 om 14:43

Nee, want Heracles heeft een éénzijdige optie om het contract van Duarte met nog een seizoen te verlengen. De kans acht ik zeer groot dat dit gaat gebeuren, dus transfervrij weglopen zal volgend jaar (nog) niet aan de orde zijn.

22 mei 2013 om 12:41

Prima dat Ajax het zo gaat spelen in de Nederlandse competitie. Kleinere clubs moeten niet denken dat ze 50 meer kunnen krijgen als Ajax aan komt zetten. Die tijden zijn (helaas) geweest,

Dat is het goed recht van ajax natuurlijk, alleen moet je als club/supporters zijnde dan niet moeilijk doen als de verkopende partij vasthoudt aan haar vraagprijs (Az met Maher bijvoorbeeld)
Dan moet Ajax ook zo netjes zijn als de vraagprijs te hoog is de speler en club met rust te laten en niet (waar ajax nog wel eens een handje van heeft) de speler het hoofd op hol brengen zodat die een arbitragezaak aanspant.

Waarom elke club altijd 50 meer verlangt wanneer ajax langskomt is ook redelijk logisch natuurlijk, als zij 18 miljoen voor een babel krijgen verwacht je ook minimaal 10 voor een Maher of 3 voor een Duarte

Waar gaat dit over?
Ajax doet een bod, Heracles zegt nee.
Ajax zegt; ok, dan niet.
Klaar

21 mei 2013 om 08:39

ben het met je eens

en vind het jammer dat de hele wereld me gaat in de gekte van die clubs die olie miljarden hebben en zonder na te denken dubbele marktwaarde betalen voor spelers

even buiten beschouwing gelaten wat Ajax geboden heeft voor Darte

ik zou iets van castillion en 750,000 gedaan hebben voor duarte die een contract voor maar een jaar hebt.
en als overmars zo iets geboden had. dan maar geen duarte

Het zou echt verboden moeten worden dat Ajax via clubblad De Telegraaf op deze manier een club en speler onder druk mag zetten. Maar zo gaat het al jaren. Duarte gaat nu dwars liggen en Heracles heeft er een probleem bij als ze hem niet alsnog verkopen. Dan kun je kritiek hebben op het transferbeleid van PSV maar die hebben tenminste geen landelijk medium in hun broekzak.

21 mei 2013 om 08:43

ach kom op zeg

zins wanneer neem je iets volledig serieus wat er in de telegraaf staat ?
dat is geen krant dat is een dagelijks roddelblad

21 mei 2013 om 08:45

Wat moet er verboden worden dan? Een bod doen op een speler en niet meer betalen dan je wil betalen?

21 mei 2013 om 09:09

@clay,

Ik denk dat hij doelt op het feit dat Overmars stelt dat het jammer is voor Duarte, zonder verder medeling te doen over de hoogte van het bod.

""het is vervelend voor Lerin, maar dit was ons eerste en laatste bod""

21 mei 2013 om 09:22

Ja oke, dan snap ik het. Voor een speler kan dat niet prettig zijn.

21 mei 2013 om 09:03

Daar hebben we Loggie weer met zijn Telegraaf-verhaal. Net alsof Heracles nu onder de indruk is. Bij Armenteros kwamen ze toch ook niet tot een akkoord en later ging hij naar Andwerlecht toe.
De Telegraaf's wil is niet altijd wet !!!

En daarbij is de Telegraaf heilig i.v.m. de Engelse en Duitse kranten. Je bent dus blijkbaar weinig gewend of snel van je a propos !!

21 mei 2013 om 09:39

Duitse en Engelse clubs hebben geen landelijke prive krant om stemming te maken zoals Ajax en Feyenoord hier, dat is mijn enige punt. Er worden dagelijks biedingen geweigerd door clubs of transfers afgeketst, daar hoor je nooit wat over. Armenieros was destijds ook niet meer te houden toen er eenmaal berichten in de media verschenen.

21 mei 2013 om 09:47

oké, maakt mij verder niet uit wat De Telegraaf schrijft. De krant is gekleurd, staan vele roddels in, maar ze hebben ook vaak uitstekende primeurs.

Het AD en De Telegraaf zijn landelijke kranten en hun binding met Feyenoord en Ajax is logisch. Het Eindhovens Dagblad wordt buiten Eindhoven niet veel gelezen, dus hun stukjes hebben minder impact.

Hetzelfde als voor mijn club Vitesse. De Gelderlander schrijft daar meer over en de landelijke media filtert daar door heen. So be it !

Zolang er geen bedragen worden genoemd kan niemand oordelen over Ajax terecht zo handelt. De strategie va take-it or leave-it ben ik voorstander van. Ajax weet wat Ajax waard is en wat ze te bieden hebben. Daar horen ze na te handelen.

Dit bericht valt echter onder het kopje "soort van propaganda". Claimen dat je netjes en reëel hebt gehandeld, zonde daar bewijzen voor aan te dragen (i.e. bedragen noemen). Zou hetzelfde zijn als heracles straks reageert met het bericht dat het bod onbeschoft laag was. Wie geloof je dan? Nee de media (en communicatie richting de media) gaat zwaar achteruit.

Jammer, zou een leuke aanwinst geweest zijn voor Ajax. Jonge talentvolle Nederlandse speler, waar nog veel rek in zet. Bovendien ontbreekt het Ajax aan linksbenige middenvelder. Wie weet dat ze er als nog uitkomen.

Tja Ajax kennende zal het wel weer een belachelijk bod zijn geweest en gooit het nu in de media om Heracles in een kwaad daglicht te zetten en zichzelf beter voor te doen als ze zelf zijn.

Overal de hoofdprijs voor vragen.

21 mei 2013 om 09:16

Want wat is belachelijk?? Wanneer heeft Ajax belachelijke prijzen gegeven? De prijzen die clubs vroegen/vragen zijn belachelijk en die worden door Ajax gewoon niet meer betaalt. Heerlijk beleid.

21 mei 2013 om 09:58

Noem mij eens voorbeelden van zo'n 'belachelijk bod'. Want een beetje in het rond schreeuwen zonder onderbouwing dat kan iedereen. Kom eens met concrete voorbeelden dan?

Even een voorbeeldje van mijn kant betreft Ajax en Heracles. Er was interesse in Armenteros en Ajax heeft toen naar verluidt één miloen euro geboden voor een speler met een éénjarig contract. Dat is door Heracles afgewezen. Prima, moeten ze zelf weten. Een half jaar latere verkopen ze Armenteros met nog een half jaar contract voor een half miljoen. Ook prima, maar was het dan zo gek dat Ajax dacht dat één miljoen voldoende zou zijn? Zes maanden later is zijn contract gehalveerd alsmede de vraagprijs, zo heel verkeerd zat Ajax dus niet met haar prijs.

Ik zie je antwoord tegemoet, en let wel: biedingen onder het huidige beleid.

Lekker Marcie.
1-jarig contact, willen ze bij Heracles alweer dat de spelers transfervrij vertrekken? Net als bij Armenteros, transfervrij de deur uit laten lopen terwijl je een half jaar eerder er nog een mooi bedrag voor kan vangen?

Lekker bezig Jan Smit, je clubbie heeft het financieel al moeilijk! Maar het is hun goed recht.
Misschien is dit indirect ook wel een signaal aan AZ dat AZ niet hoeft te verwachten alles uit de transfer te kunnen slepen. Al verwacht ik sowieso dat die transfers niet door gaat. Denk dat we de transfer Maher naar Ajax beter uit het hoofd kunnen zetten.

Gelukkig maar, wat moeten wij in vredesnaam met een Duarte...
Breedteversterkingen en bankzitters moeten of uit eigen jeugd komen of een brok ervaring meebrengen. Het aantrekken van spelers die de middelmaat in de Eredivisie maar net ontstijgen hoeft wat mij betreft niet.

21 mei 2013 om 09:59

Duarte is geen middelmaat, zoals iemand als Klaassen dat wel is. Maar zolang er fans zijn die denken dat Klaassen een toptalent is en Duarte hem in de weg zou staan zie ik het somber in. Noem mij eens iemand die Duarte in de weg zou zitten, waarom zou hij geen 'hoesen-traject' af kunnen leggen. Een half jaar klaarstomen en dan steeds meer mee laten spelen?

21 mei 2013 om 10:28

Ik ben er inderdaad nog steeds van overtuigd dat Klaassen een toptalent is. Is wat mij betreft gewoon een uitstekende speler, alleen is het jammer dat hij die nare blessure heeft opgelopen. Maar ik ga er van uit dat hij volgend seizoen zijn kans gaat grijpen in het eerste!

21 mei 2013 om 10:30

Tuurlijk is Duarte wel middelmaat, of althans niet het niveau waar Ajax heen zou moeten willen groeien. Hoger dan Heracles kan hij heus wel gaan voetballen, maar zie in hem echt niet iemand met de potentie om ooit de Europese subtop te bereiken.

Een beetje de tendens in Nederland dat als je 2 goede wedstrijden achter elkaar speelt en je jonger dan 34 bent dat je dan ineens een talent bent ofzo. Nog geen seizoen terug moest met alle geweld Gouweleeuw worden gehaald omdat het bij wijze van spreken de nieuwe Jaap Stam was. Vervolgens zit hij een kwart seizoen op de bank en mag hij blij zijn als hij uberhaupt de transfer naar AZ maakt.
Daarnaast is Duarte 'al' bijna 23, dus nee persoonlijk zie ik die geen enorme stappen maken (voor wat betreft je Hoesen traject vergelijking)

Verder zeg ik nergens dat hij per se Klaassen (of wie dan ook) in de weg staat, maar als je iemand aantrekt moet het wat mij betreft wel iemand zijn die er of direct staat, of een enorm groeipotentieel heeft of een berg ervaring meebrengt. Het eerste en derde is in ieder geval niet het geval, en het tweede is mijn persoonlijke mening dat dat ook niet het geval is.
En ja dan heb ik liever een 20-jarige jeugdspeler die allicht ook niet goed genoeg is en het op termijn ook niet gaat halen als 'selectie opvulling'.

21 mei 2013 om 11:04

Ik ben blij dat de top van Ajax er hetzelfde over denkt als ik, het zou zonde zijn om niet op de markt te kijken naar buitenkansjes als Duarte die je eventueel goedkoop zou kunnen halen.

Ik zie niet in waar Duarte niet goed genoeg voor is om bij Ajax mee te kunnen. Hij heeft een goede techniek, constant in beweging, sterk in de combinatie en hij kan overweg in de kleine ruimtes. Je moet er 'doorheen' kunnen kijken dat hij nu maar bij Heracles speelt, maar bekijk zijn mogelijkheden en potentie eens. Als je die voor een zacht prijsje kunt halen en Castillion in een deal kunt betrekken moet je dat altijd doen. Maar zoals Overmars ook stelt; take it or leave it. We moeten geen gekke bedragen op tafel gaan leggen, zeker niet voor Duarte.

Maar ik zie in jou iemand die ook zat te zeiken toen Hoesen werd aangetrokken. Iemand die speler geen tijd gunt en niet begrijpt dat je dit soort spelers ook nodig hebt. Je roept wel van 'haal die breedte uit de jeugd' maar je hebt geen flauw benul wie daar spelen of welke jeugd kwaliteiten heeft.

21 mei 2013 om 15:37

@overmars: Wel een prettige manier van discussieren om iemand met een andere mening af te doen als "je zag het vast ook niet in Hoesen zitten en je kent de jeugd niet".

En de grote grap is eigenlijk dat je in je eigen comment feitelijk exact verwoord waarom ik hem niet wil halen...

"als je die voor een zacht prijsje kunt halen en Castillion in een deal kunt betrekken moet je dat altijd doen. Maar zoals Overmars ook stelt; take it or leave it. We moeten geen gekke bedragen op tafel gaan leggen, zeker niet voor Duarte. "

Als je blijkbaar alleen Duarte voor een zacht prijsje wilt halen dan ben je dus niet overtuigd van zijn kwaliteiten. En mijn mening is dat je geen spelers moet halen tenzij je wel overtuigd bent van hun kwaliteiten.

Bij de komst van Hoesen zat ik overigens niet te zeiken, sterker nog ik vond het een mooie aankoop op basis van zijn geschiedenis en talent een aantal jaar terug, waarbij ik me echter wel afvroeg of hij het zou redden. (wat ik nog steeds doe)

Verder hoor je mij niet roepen dat ik dagelijks op de Toekomst sta (jij uiteraard wel), maar volgens mij hoef je niet de beste vriend van JC te zijn om te weten dat Ajax niet bepaald krap in de jeugdige middenvelders zit. En ja dan zet ik liever een 'hoesen-traject' (zoals jij het noemt) op voor een jeugdspeler met 50% kans van slagen, dan dat we Duarte halen en hem een jaar in een 'hoesen-traject' stoppen met 50% kans van slagen.

En last but not least heb ik inderdaad alle vertrouwen in Klaassen, hoewel die destijds meer als spits of halve 10 uit de verf kwam, voor zover ik weet niet als linksmidden.

21 mei 2013 om 16:14

Ik vind dat je te veel nonsens praat en doe een aantal veronderstellingen om erachter te komen hoe jij over voetbal denkt. Ik zie een hoop dingen anders, dat moge duidelijk zijn.

Het lijkt me verder evident dat je voor een Maher meer zou betalen dan voor Duarte. Maar wanneer er voor Maher 10 miljoen zou worden gevraagd moet je verder kijken. Duarte zou dan een goede optie kunnen zijn ondanks dat hij in mijn ogen minder talentvol is, hij is echter wel weer een stuk goedkoper. Alleen bepaald het technische hart vooraf bij alle spelers wat ze kwijt zouden willen zijn. Zo denk ik ook, een speler als Duarte hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

En nogmaals zoveel middenvelders spelen er niet in de jeugd die linkshalf kunnen spelen en aansprak kunnen maken op die plek op basis van talent. El Hasnaoui is technisch goed maar veel te frivool. Moet nog stappen maken en dan is het nog maar bezien hoe hij er voor staat. Meleg moet zich richten op rechtsbuiten, Andersen is het best als linksbuiten. Fischer weghalen van linksbuiten en linkshalf zetten (waar die nog nooit eerder speelde) zou ook gekkenwerk zijn. Laat die jongen dicht bij de goal spelen waar hij het gevaarlijkst is.

En kun je uitleggen waarom je zo veel vertrouwen hebt in Klaassen? Omdat hij door een aantal 'jeugdkenners' als toptalent is bestempeld en iedereen dat na ging papegaaien of omdat je hem zelf vaker hebt zien spelen op De Toekomst?

Klaassen is een loper, geen speler die goed kan combineren. Is het beste als nummer '10' die de ruimtes in duikt, maar zo speelt Ajax niet meer. We spelen onder De Boer met de punt naar achteren. Als spits is hij bij lange na niet goed genoeg, heeft hij voorheen ook zelden gespeeld. Mist daar specifieke kwailteiten voor. Wordt hij als half gebruikt dan heb ik sterkte twijfels. Hij staat continu te diep, kan geen mannetje uitspelen op techniek en in de kleine ruimtes vind ik hem tekort schieten. Type als Bakkal, een jongen met veel loopvermogen, diepgang die makkelijk zijn goaltjes maakt.

Wat is persoonlijk zo raar vind is dat Peter Bosz Castillion wou ruilen voor een van zijn "pareltjes". Wat is dan het probleem in deze transfer.

21 mei 2013 om 09:25

Bosz snapt denk ik ook wel dat Duarte niet lang meer bij Heracles zal blijven. Die gaat de stap toch wel maken, waarschijnlijk deze zomer al.

Duarte is een mooie voetballer om naar te kijken vind ik. Hij is bewegelijk, heeft een goede trap. Alleen ben ik wel benieuwd of hij het niveau Ajax aankan.

Vond hem vaak één van de beste tegen de betere clubs spelen en vrij constant. Leuke speler en is denk ik voor elke club in de eredivisie een aanwinst.

Even ter aanvulling;

Ajax heeft echter nog een andere troef in handen met aanvaller Geoffrey Castillion. De 22-jarige Castillion staat onder contract bij Ajax, maar Heracles zou hem graag behouden. Afgelopen seizoen speelde hij op huurbasis in Almelo. Wellicht kan Castillion als ruilmiddel dienen en de transfer van Duarte naar Ajax mogelijk maken. Heracles-coach Peter Bosz zei onlangs nog dat hij een ruildeal met Ajax ziet zitten, gezien de financiële beperkingen van zijn club. "wij hebben hier nog wat pareltjes rondlopen", aldus de oefenmeester, twee weken geleden.

Bron; http://www.ajaxinside.nl/items/lees/11771/ajax-van...

Zou het een zeer slecht signaal vinden van Ajax om Duarte te halen, geen meerwaarde voor de basis enkel voor de breedte maar voornamelijk overbodig.

Met Serero hebben we een speler in huis met dezelfde kwaliteit en Schöne hebben we ook al voor de breedte. Wat moet je nog met Duarte dan?

Aardig spelertje hoor daar niet van maar hij speelt wel met alle respect bij Heracles. De laatste transfers van toppers uit Almelo naar hogere clubs pakt ook niet zo dendernd uit. Breukers bakt er niets van bij Twente, Armenteros speelt bij Anderlecht in de beloften en Overtoom kan niets laten zien bij AZ. Dus garantie op succes is nauwelijks aanwezig.

21 mei 2013 om 09:58

Misschien denkt Ajax veel spelers te verkopen deze zomer en denken ze hier een
verstandige opvolger voor een van deze spelers te hebben.

Maar dat is gissen, het valt wel op dat er een zeer behouden beleid gevoerd wordt.

21 mei 2013 om 10:14

Als De Jong en Eriksen beiden vertrekken zal Maher op 1 staan om binnen te halen, dit is ook echt gewoon puur voor de breedte Ajax gaat namelijk geen aankopen doen zonder spelers eerst te hebben verkocht. Ik bedoel dan dure aankopen, ze zullen nooit een bod neerleggen bij AZ voor Maher zolang Eriksen/de Jong niet verkocht is/zijn.

Daarom zeg ik ook gelijk al dat het overbodig is om Duarte te halen omdat Ajax voor de breedte en toekomst als zat spelers met dezelfde kwaliteiten in huis heeft.

21 mei 2013 om 11:05

Zou je mij die spelers dan kunnen noemen? Ik zie niet wie er in de jeugd ook goed als linkshalf zou kunnen fungeren?

21 mei 2013 om 11:14

Lucas Andersen, Viktor Fischer en Dejan Meleg kunnen allemaal als linkshalf uit de voeten. Thulani Serero sowieso en die is niets minder dan Duarte.

Duarte wordt absoluut niet gezien als basisversterking dat mag je wel denken van mij, maar iedereen weet dat Ajax met het huidige beleid alleen spelers voor de basis koopt als er eentje vertrekt. Behalve dan de rechtsbuiten positie die onderbezet is.

21 mei 2013 om 11:53

Andersen laat het vooralsnog totaal niet zien als half, vind hem bovendien ook een stuk beter als linksbuiten. In zijn periode bij Aalborg en in de Deense jeugdelftallen stond hij ook veel dichter bij het vijandelijke doel. Of als linksbuiten of als tweede spits opgesteld.

Viktor Fischer zijn kracht is zijn doelgerichtheid, waarom die jongen verder dan het doel af laten spelen? Legt ook veel te veel risico in zijn spel, te veel acties maken op die positie is gevaarlijk. Als linksbuiten móet je juist acties maken, dus dat zou ik ook niet logisch vinden. Die jongen doet het daar toch super, lekker laten staan dan.

Meleg wordt volgens de laatste berichten omgeturnt tot rechtsbuiten. Geen optie dus voor op het middenveld. Dus dat is je eigen interpretatie van zijn kwaliteiten en kunnen, het Technische Hart ziet dat echter anders. Ik acht de kans dus zeer klein dat die jongen als optie wordt gezien, is ook nog niet zo veer als Duarte. Zal nog een jaar in de jeugd spelen verwacht ik.

Serero is een prima speler, maar een rechtshalf in mijn ogen.

de voorzitter van Heracles kennende, zal dit niet een bevredigend bod zijn geweest. Jan Smit weet heel goed hoe het werkt in de voetballerij en zal niet zijn betere spelers voor een aalmoes laten gaan. Het bod is inderdaad niet bekend gemaakt, maar voor de duidelijkheid is Duarte wel goed genoeg voor Ajax. Is niet voor niets stand in voor vilhena. Hoop dat hij de definitieve selectie van Jong Oranje haalt. Gun beide partijen namelijk het beste

21 mei 2013 om 10:15

Goed argument, omdat je stand-in bent bij Jong Oranje ben je goed genoeg voor Ajax? Ga jij eens even nalopen welke spelers allemaal bij Jong Oranje stand-in zijn geweest in het verleden.

In het verleden kwam Ajax altijd met een openingsbod van een paar ton. Standaard-tactiek. Als ze Duarte graag willen komen ze nog wel terug, mits de vraagprijs van Heracles niet te hoog is natuurlijk. Met een paar miljoen moet het wel ophouden.
Maar met een jaarcontract lijkt een transfer me toch niet onrealistisch.

Nog een eenjarig contract MET EEN Optie TOT 2015!
http://www.heracles.nl/selectie/informatie?sei...

Duarte heeft nog 1 jaar contract. Heracles doet niet eens een tegenbod. Dat zal dan inhouden dat het verschil tussen vraag en aanbod te groot is. Logisch dat overmars dan geen nieuw bod doet en verder gaat ..

21 mei 2013 om 10:40

Jij leest wat je wil lezen. Ajax doet een eenmalig bod, waarom zou je daar dan een tegenbod tegenover stellen? Heeft dus toch blijkbaar geen zin? Jij maakt er je eigen verzinsel van...

OT: Prima, Ajax geeft aan wat het wil, Heracles moet dat dan gewoon laten. Het wederom bespelen van de media van Overmars hoort bij zijn functie, daar kun je verder van vinden wat je wilt. Of het echt vervelend is voor 'lerin'?? Lijkt me duidelijk van niet, nu dan kan die jongen tenminste op zoek naar een leuke club waar hij zeker in de basis staat en waar hij zich kan ontwikkelen. Daar is Ajax niet geschikt voor...

Gerucht gaat ook dat Twente Duarte pasveer willen aantrekken voor een paar miljoen.. wellicht dat dit financieel aantrekkelijker is voor Heracles.

Daarnaast vraagt Ajax €400.000 voor Castillion.. Dan is €2 / 3.000.000 wel het minimale wat Heracles voor Duarte moet vragen!

Bedrag dat Heracles in hun hoofd hebben gaan ze nooit krijgen voor een speler als Duarte. Als Ajax komt moeten ze het gelijk doen, aangezien Ajax als enige club die geld heeft om de kleine clubs in Nederland kan onderhouden op financieel gebied. Ajax doet het niet meer om heel veel geld uit te geven. Ze zijn een weg / beleid ingeslagen en daar houden ze zich nu aan, want die tijden zijn nu eenmaal veranderd.

Ajax denkt dat ze met een kut bod wat kunnen bereiken, let maar op, maher gaan ze niet halen ook al weten ze dat hij t dubbele waard wordt over 3 jaar, Ajax vind ik best laf om interesse te tonen en dan een gek bod doen

Ik vind dit weer echt ontzettend dom onderhandeld door ajax...
Je legt toch niet direct je kaarten op tafel als je gaat onderhandelen.
Je moet gewoon laag inzetten, het tegenbod afwachten en kijken of je dan een mooie deal kan sluiten.

Ik vind dit toch een beetje een arrogante houding van ajax.

21 mei 2013 om 11:01

Leg uit wat er arrogant aan is om je eigen beleid uit te voeren, dat is niet arrogant dat is slim.

21 mei 2013 om 11:07

Wat is daar arrogant aan dan dekhengst? Ajax bepaalt wat zij willen geven voor een speler. Anders zoeken ze wel een andere.

21 mei 2013 om 11:21

Arrogant in de zin van: "het gaat op onze manier en onderhandelen kan niet."

Dit is gewoon een ontzettende stomme onderhandelingsstrategie, aangezien iedere club het maximale uit een transfer wil halen. En als jij je maximale bod direct biedt dan ben je door al je troeven heen. Op deze manier zal maher in ieder geval ook nooit komen.

21 mei 2013 om 11:29

" het gaat op onze manier en onderhandelen kan niet." Dat maak jij ervan vriend!

Biedt Ajax te laag is het niet goed en is het arrogant , doe ze 1 goed bod dan is het weer niet goed.

Prima, had helemaal geen zin om Duarte in een Ajax shirt te zien. Hij zal ook ongetwijfeld niet voor de basis zijn gehaald. Daarnaast zal Overmars wel erg laag hebben geboden wat ze wel vaker doen. Groot gelijk dat Jan Smit nee verkoopt

Dat Ajax Duarte wilt halen geeft toch wel aan dat ze weinig vertrouwen hebben in Sporkslede of Boccora. Dus iedereen die roept dat Sporkslede of Boccora in de plaats van Poulsen zal komen moet zich even achter de oren krabben.

Het woordje "arrogant" ligt erg gevoelig bij veel Ajacieden. Ik zal uitleggen waarom ik de handelswijze van Ajax arrogant vind. Het is gebruikelijk dat er bij transfers wordt onderhandeld. Ajax doet dit ook op het moment dat er b.v. een bod op De Jong of Eriksen wordt uitgebracht of denken we dat Ajax met het eerste het beste bod accoord gaat. Elke club probeert het maximale er uit te halen. Door te zeggen, dit is het bod en "take it or leave it" stel je je arrogant op ten opzichte van de verkopende partij.

21 mei 2013 om 11:55

Als Dortmund met een dergelijk bod van acht miljoen komt voor Eriksen worden ze ook vriendelijk de deur gewezen. Weten we meteen dat we die naam van het lijstje kunnen strepen en heeft Eriksen ook meer duidelijkheid. Lijkt mij niet meer dan normaal dat er zo wordt onderhandeld, zou een hoop gedoe besparen.

21 mei 2013 om 12:13

Dit doet Twente ook. Exact op dezelfde manier!

Castillion (die Peter Bosz wilde houden) + een beetje geld voor Duarte lijkt mij toch een goede deal? Heeft Bosz zijn ''spits'' en wat geld en heeft Ajax een mooie selectiespeler met Duarte, die nog kan doorgroeien maar nu nog niet helemaal klaar is voor de basis denk ik

22 mei 2013 om 13:04

Als Ajax 4 ton wil hebben voor Castillon is het niet raar dat Heracles 2,5 of 3 miljoen verlangt voor Duarte

Gewoon arrogantie ten top! 400.000 hele euro's vragen voor een spits waar ze het absoluut niet in zien zitten, en hier kon ook niks aan gedaan worden!
Nu willen ze graag dubbeltje op de eerste rang zitten bij duarte, helaas zoek maar een andere gek! Bij Heracles word beleid gevoerd, er is destijds geïnvesteerd in duarte, en het bleek een pareltje, voetbalt elke week goed en zit tot nu toe nog bij selectie jong oranje, heeft nog contract tot volgend zomer 1 jaar verlenging ! Het is niet altijd feest daar in Amsterdam!

21 mei 2013 om 12:12

Joh jullie zijn vrij om het bod te weigeren, niet gelijk doen alsof je iets aangedaan is.

21 mei 2013 om 12:17

En in Castillion is niet geinvesteerd?

Ik zie dan ook niet in waarom 4 ton teveel is als vraagprijs..
het feit dat Heracles hem graag wil hebben toont al dat hij een dergelijk bedrag waard is.

Ach ja, hij heeft nog een contract voor 1 jaar, dus Smith kan nu de grote jongen uit gaan hangen, maar straks loopt hij gratis de deur uit.

Vwb alle opmerkingen hierboven over hoe Ajax handelt en de hoofden van jonge spelers op hol brengt.... dat heet zaken doen! Handelen. Dit doet elke club. Van de nummer 18 t/m de kampioen in ieder land!

Hoe denk je anders dat je een speler over de streep kunt trekken? Door hem te beloven dat hij bij het tweede voor een habbekrats op de bank mag gaan zitten? Natuurlijk beloofd elke club een speler een hoger salaris, een basisplek etc. En natuurlijk gaan ze eerst polsen voordat ze een bod uitbrengen. Ik vraag me dus echt af waar mensen zich zo druk om maken.

Nogmaals, elke club doet dit!!

Euhmmm..... misschien wil Ajax wel niet onderhandelen en zeker niet langdurig onderhandelen.

Dat kan je, ook gezien de reactie's hierboven, niet leuk vinden, ja zelfs arrogant vinden......maar dat is Ajax' goedrecht, net zo goed als dat het Jan Smit's goedrecht is om niet accoord te gaan.

Eigenlijk is er dus geen probleem. Tenzij men per definitie 'niet willen onderhandelen' een probleem vindt...... Ik vind het wel lekker eigenlijk, het schept duiidelijkheid en voorkomt dat ellelange onderhandelen met als uitkomst dat het dan alsnog afketst...

Zal Ajax niet gewoon een x bedrag gereserveerd hebben voor een speler type Duarte? Moet toch mogelijk zijn om soort gelijke speler te scouten waar de club het bod Wel goed vind. Voor directe basisversterkingen ala maher gaat Ajax wel onderhandelen denk ik.

Ik lees nu al heel vaak dat Ajax wordt betwist van arrogantie. Echter vind ik het arrogant om iemand te betwisten van arrogantie, terwijl niemand weet wat Ajax inderdaad geboden heeft. We weten volgens mij nog niet eens de helft van wat er gaande is tussen Ajax en Heracles. En dan durven te zeggen dat Ajax arrogant is? Dat is pas echt zielig en arrogant.

21 mei 2013 om 13:07

Dankjewel Hootch, sommige reacties blinken echt uit in onwetendheid.

Al die verwijten, het is gewoon heel simpel.

Ajax kiest er voor om een bod te doen op een speler, de verkopende ploeg weigert het bod en de transfer gaat niet door.. Totaal niet de moeite om hier een punt van te maken, als een ploeg met deze instelling naar Ajax komt, zal er niks anders gebeuren. Ofwel je hebt een nieuwe speler, of je moet verder zoeken.

De reden dat deze handelswijze van Ajax zoveel irritatie oproept is omdat op het moment dat ze zelf de verkopende partij zijn ook proberen om een zo'n hoog mogelijk bedrag binnen te halen. Is natuurlijk hun goed recht, maar dan moet je niet raar opkijken als andere clubs een zelfde methode gebruiken. Daarnaast is het vrij uniek om tijdens onderhandelingen meteen je maximale bod op tafel te gooien, als je een auto gaat kopen doe je dat toch ook niet.

21 mei 2013 om 13:10

alleen verkoopt Ajax niet in NL dus dat moet helemaal geen irritatie opwekken.sterker nog spelers die bij Ajax wegmogen naar andere clubs inn NL kosten nooit veel. Veel clubs hebben daar nog voordeel van gehad. Prima strategie van Ajax. Dit is ons bod en zo niet kijken we verder. Net zoals Heracles het goed recht heeft om te vragen wat ze willen!

Deze speler heeft ons aller Ajax hé-lé-maal niet nodig. Mooi voorbeeld van het nieuwe beleid, zie liever Andersen een positie op het middenveld overnemen volgend seizoen.

Ik ga me nu echt niet druk maken om dit nieuws. Ik vraag me hoe dan ook af waarom mijn club sowieso iets in Duarte ziet. Ik heb er geen moeite mee als Duarte niet komt, maar goed dat is mijn mening.

Ajax klopt bij Jan Smit aan, de Heracles preses wil niet meewerken (dat mag) en Overmars trekt zich waarschijnlijk terug. Is dat nou zo een groot drama? Dat hele gedoe in de pers is alleen maar omdat Ajax erbij betrokken is. Er zijn genoeg mensen die schuimbekkend voor de pc zitten als ze de naam Ajax horen...volgend jaar kan Jan Smit naar z'n centjes fluiten omdat ik schat dat Duarte niet gaat bijtekenen. En dan? Dan is Ajax weer de gebeten hond. Who cares...

Persoonlijk neem ik aan dat Ajax een laag bod heeft neergelegd bij Heracles, omdat ze in Duarte een nuttige breedte aankoop zien, die tevens ook goedkoop op te halen valt.

Laag bieden is een goed recht.
Een take it or leave it bod is ook een goed recht.
Heracles heeft dan ook het goede recht om dat te weigeren en meer te verlangen.

Kortom, niks aan het handje, een storm in een glas water.

Ik ben zelf voor Ajax, maar vind eigenlijk dat ze dit niet zo via de media moeten spelen.

Dit houdt in dat Ajax afziet van Maher.

Leuk spelertje voor de breedte maar niks meer niks minder.

Waarom Duarte erbij halen? ze hebben met; Schone, Serero, Klaassen, Meleg, Andersen, (siem de Jong & Eriksen) als zij niet vertrekken, genoeg spelers voor zijn positie.

En zelfs als die 2 vertrekken, lijkt Duarte nog steeds overbodig....

Duarte is geen directe aanwinst voor de club maar een leuke back up van Eriksen en De jong (mits ze weg gaan). Ajax heeft verder Schöne, Serero, Klaassen en Andersen al dus Duarte is niet echt nodig daar

Ajax' en Heracles' goed recht dat ze aan hun bedrag vasthouden. Ik vraag me alleen af of Ajax Duarte wel nodig heeft. Ze hebben nu nog middenvelders zat en Duarte lijkt me niet iemand die straks Erikssen of De Jong moet gaan vervangen.

21 mei 2013 om 17:04

Wellicht wilde Ajax hem net als ze vorig seizoen Sana en Hoesen gehaald hebben? Spelers waar ze geen directe versterking in zien, maar als ze er een beetje aan schaven het een bruikbare speler kan worden of wellicht zelfs ietsje meer. Een elftal hoeft niet te bestaan uit enkel maar uitblinkers. Een goede en gemotiveerde bank is net zo belangrijk.

Almelo - Onderhandelingen tussen Ajax en Heracles Almelo over een verkoop van Lerin Duarte hebben niets opgeleverd. Het bod van Ajax is afgewezen.

Voorzitter Jan Smit van Heracles bevestigt dat er onderhandelingen zijn geweest: ,,we hadden Ajax een, volgens ons, alleszins redelijk voorstel gedaan. Maar we zijn er niet uitgekomen. En niet de koper bepaalt de prijs maar de verkoper."

Het verbaast Smit overigens dat Ajax-directeur Marc Overmars zich in De Telegraaf uitspreekt over de mislukte onderhandelingen. Overmars zegt: ,,het is vervelend voor Lerin maar dit was ons eerste en laatste bod." Smit reageert: ,,overmars vroeg ons om geheimhouding maar wordt gewoon geciteerd in de Telegraaf. Dan mag ik er ook op reageren."

Smit heeft met Ajax niet gesproken over Geoffrey Castillion, die afgelopen seizoen door Heracles van Ajax werd verhuurd. Van belangstelling van Vitesse voor coach Peter Bosz weet Smit niks: ,,dat lees ik ook in de krant." Bosz heeft nog een contract voor een jaar in Almelo.

Zou een goeie speler zijn voor Ajax. Zijn contract loopt volgend jaar af, Heracles zal toch moeten kijken of hij wel/niet wil bijtekenen anders gaat hij net als Overtoom en Armenteros goedkoop weg.

21 mei 2013 om 17:05

@ Blanco-real

Heracles heeft een eenzijdige optie en kunnen zijn contract zo verlengen tot 2015.

Zelf overal de hoofdprijs voor willen, maar niet bereid zijn om te onderhandelen over spelers die ze willen. Beetje schijnheilig

21 mei 2013 om 17:08

Ja, wil wil nou niet spelers zo goedkoop mogelijk binnen hengelen en ze vervolgens voor zoveel mogelijk verkopen? Dat lijkt mij juist het beleid dat elke club na hoort te streven...

De twee andere dingen die over zouden blijven zouden zijn goedkoop willen inkopen en goedkoop willen verkopen of duur willen inkopen en duur willen verkopen... Dat zijn niet bepaald de meest winstgevende combinaties..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren