Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Munsterman: ‘Zonder twijfel een van Nederlands grootste trainerstalenten’

Laatste update:

Op papier maakte Michel Jansen na het vertrek van Steve McClaren het seizoen af als hoofdtrainer van FC Twente, maar in de praktijk had de ongediplomeerde Alfred Schreuder het voor het zeggen in Enschede. Voorzitter Joop Munsterman verwacht dat de oud-middenvelder een topcoach wordt.

/

“Hij is zonder twijfel een van de grootste trainerstalenten van Nederland”, vertelt Munsterman aan het Algemeen Dagblad. De enige reden dat Schreuder niet officieel werd aangesteld als opvolger van McClaren was dat de veertigjarige oefenmeester nog niet over de benodigde papieren beschikt. Het is voor de Tukkers een optie om ook na de zomerstop verder te gaan met het duo Jansen en Schreuder.

Ondertussen wil Schreuder ook zelf zijn trainersdiploma halen. “In het volgen van de cursus gaat veel tijd zitten, maar ik denk dat het wel te combineren is”, laat de voormalig voetballer van onder meer NAC Breda, Feyenoord en Twente weten. Als het aan Schreuder ligt neemt hij komend seizoen hoe dan een elftal onder zijn leiding in Enschede; welk team dat zal zijn laat hij over aan de clubleiding.

Vind je dat Alfred Schreuder en Michel Jansen een goed duo vormen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan mag die van die geintjes als afgelopen zondag met Wisgerhof voortaan wel achterwege laten. Weet iemand de reden dat die versleten bulldozer speelde?

28 mei 2013 om 09:32

Douglas had last van een blessure...
Volgens Peter Wekking was er echter weinig aan de hand maar Douglas wou niet spelen.

Kuiper is verhuurd aan Panatinaikos,
Schilder is geblesseerd.
Braafheid was geschorst.

Er waren dus geen linksbacks meer over, en een andere optie dan Wisgerhof had hij niet op dat moment.

28 mei 2013 om 10:14

Jong FC Twente is toch kampioen geworden dit jaar? Daar moet toch een fatsoenlijke verdediger bij zitten?

28 mei 2013 om 10:26

Jong Heerenveen is kampioen geworden

28 mei 2013 om 11:34

Röseler en Bouma maar die zijn beiden verhuurd.

28 mei 2013 om 09:55

Dat er niemand anders voor handen was. Geen schilder geen Rosales geen Braafheid. Dat was ook de reden dat bjelland back speelde.

28 mei 2013 om 15:04

Munsterman: ‘zonder twijfel een van Nederlands grootste trainerstalenten’

Zou zeer vreemd zijn als hij wat anders zou zeggen over hem. Hij moet het eerst nog laten zien.

29 mei 2013 om 00:10

Persoonlijk denk ik dat er iets gebeurd is tussen Douglas en Schreuder. Het inbrengen van Wisgerhof naast Bjelland en Bengtson vond ik sowieso een taktisch goede zet, behalve dat Schreuder daarnaast Breukers opstelde(die à la Dani Alves wel rechtsbuiten speelde, dat dan weer wel). Schreuder had 3-4-3 moeten spelen, want dat is de beste opstelling tegen het 4-4-2 systeem, dat Utrecht speelde. 4-3-3 met de backs ver doorgeschoven en de CVM inzakkend kan ook, maar vind ik iets minder.

Overigens had ik al een tijdje door dat Schreuder de nieuwe messias is in Enschede. We zullen zien.

Schreuder heeft zich in de loop der jaren uitstekend ontwikkeld als mens en voornamelijk als trainer. Oogt rustig langs de kant, maar kan in de kleedkamer heel goed vertellen wat hij er van vindt en dat gaat niet altijd zachtzinning.
Heeft een bepaalde visie over hoe voetbal gespeeld moet worden en kan zijn elftal heel goed instellen op een tegenstander. Het laatste half jaar dat hij voor de groep stond, was er duidelijk een verbetering te zien (niet altijd).
Ben heel benieuwd wat er over blijft van Twente, maar ik heb er vertrouwen in dat we volgend seizoen onder Schreuder in de top 4 eindigen.

28 mei 2013 om 09:20

Hoe heeft hij zich ontwikkeld dan als trainer en als mens?
Wat zijn bepaalde visie dan?
En wat zegt hij allemaal in die kleedkamer want kennelijk zit jij erbij?
Zet die rood-witte bril even af, dan zie je dat hij werkelijk nog niets gepresteerd heeft. En het voetbal van het laatste halfjaar zag er werkelijk niet uit.

28 mei 2013 om 09:36

Deze man wordt voor de leeuwen gegooid. Wat had je dan verwacht? Dat hij Twente even 1,2,3 naar de top zou leiden met Europees voetbal. Hij kreeg een groep spelers die slecht presteerden door meerdere oorzaken.
Hij gaf daarnaast de jongere jongens als Hölsscher, Zsusschen het vertrouwen en de speeltijd.
Schreuder heeft het naar mijn mening goed gedaan met de middelen die hij had.
Tegen Utrecht uit heb je gewoon een paar keer pech.
VVV uit en dan voornamelijk de eerste helft was dramatisch. De rest van de wedstrijden waren misschien ook niet briljant, maar de verbetering was duidelijk zichtbaar.

En als jij jou iets meer verdiept had in interviews van Twente spelers over Schreuder, dan had je ook geweten dat hij aardig tekeer kan gaan in de kleedkamer.

28 mei 2013 om 10:03

De spelers vinden hem heel prettig om mee te werken. Schreuder werkt al jaren bij fc Twente en heeft zich al assistent dus wel degelijk bewezen. Als hoofdtrainer moeten we het nog maar zien.
Feit is wel dat Schreuder er niet voor schroomt iemand persoonlijk aan te pakken in de rust als hij verzaakt tijdens de wedstrijd. En hoewel dat heel persoonlijk kan zijn vinden de spelers dat wel heel prettig.

28 mei 2013 om 10:09

Eerst zeg je dat hij heel goed kan vertellen wat hij vindt in de kleedkamer en vervolgens zeg je dat hij aardig tekeer kan gaan in de kleedkamer. En dat baseer je op interviews met spelers die door Twente worden betaald en dus niet zomaar Twente en Schreuder negatief op de kaart kunnen zetten. Lekker objectief!

Wat ik zie is een zwaar ondermaats Twente in de eerste helft van het seizoen, een belabberd Twente in de tweede helft van het seizoen, een Munsterman die helemaal desperate is en geen idee meer heeft wat hij nu moet doen om het op de rails te zetten en een scoutingsapparaat dat er geen pepernoot van bakt gezien alle miskopen.

Kortom, Twente is de weg helemaal kwijt en zakken weer weg naar het niveau van AZ, Heerenveen en Groningen. Hieruit blijkt dus dat er echt maar drie topclubs zijn in Nederland en de rest kan sporadisch eens meedoen. Misschien met het geld van Vitesse kan daar nog iets gaan gebeuren.

28 mei 2013 om 10:27

Lekker opportunistisch weer. Twee jaar mindere resultaten en de potentie om een topclub te worden zou helemaal weg zijn.

Mclaren was een slechte keus. Simpel zat. Castaignos was ook een paniekaankoop. Prima, mag je best wat van zeggen.

Maar dat gezeur van nu wordt het nooit meer wat is natuurlijk onzin en enorm kortzichtig. Het was te verwachten dat er een keer een terugval zou zijn na vijf jaar achter elkaar bij de top 3 te eindigen. Geen enkel punt. Kijken we naar de lange termijn dan is er maar één goede voorspeller van succes en dat is de begroting. Daar doet Twente het gewoon goed.

En dan nog even als laatste. Sinds Schreuder de boel heeft overgenomen is er wel duidelijk een verbetering te zien geweest. Het is nog steeds niet goed, maar al wel een stuk minder slecht. Bovendien krijgt wat jeugd een kans en is de intentie niet om op een 1-0 te spelen. Wat had jij dan verwacht? Dat de trainer wisselt en dat het opeens drie klassen beter zou gaan? Zo werkt het niet in de echte wereld helaas.

28 mei 2013 om 10:33

Ach.. sommigen denken alleen aan een korte termijn.
"working on a dream" was ook een succesvol meerjarenplan. En dat uitgezet door dezelfde beleidsvoerder als dat er nu zit. De man die door tegenstanders wordt verafschuwt, maar door voorstanders op handen wordt gedragen: onze Munsterman.

Of het volgend jaar is... geen idee. Maar het komt wel weer goed met Twente (supporters van de 'grote 3': ik geef hierbij niet aan dat we direct strijden om een kampioenschap)

28 mei 2013 om 10:47

Ik heb niet gezegd dat het nooit meer wat wordt. Ze glijden gewoon af naar het niveau van AZ, Groningen en Heerenveen. Geen probleem toch? Zijn allemaal mooie clubs die af en toe om Europees meestrijden. Twente moet gewoon een stapje terug doen. Verplicht spelers verkopen omdat ze anders de begroting niet rond gaan krijgen. Misschien heeft Munsterman het te hoog in zijn bol gehad. Te snel willen gaan misschien?

Het meerjarenplan in Twente zoals hierboven wordt beweerd heb ik nog niet gezien. Jeugd wordt al jaren niet meer gebruikt en het is een komen en gaan van trainers. Alle spelers worden voor miljoenen gekocht en veel ervan met veel verlies verkocht.

28 mei 2013 om 10:59

Waar heb je het over?
De begroting staat los van spelers kopen en verkopen..

En daarbij maakt Twente elk jaar nog winst op spelers! Sommigen gaan met gering verlies weg, sommigen met grote winsten. Of ben je onder andere Elia, Arnautovic, De Jong, Ruiz en John vergeten? Onder andere Chadli zal dit lijstje aanvullen met goedkope spelers die voor de hoofdprijs weggaan...

28 mei 2013 om 11:02

@heintje1985

Van een van de grootste Nederlandse trainerstalenten, die bij aanstelling op een positie van Europees voetbal stond, mag je verwachten dat hij met de 3e begroting van Nederland Europees voetbal haalt ja.

28 mei 2013 om 11:35

Ik begrijp dat Munsterman een held voor de twente supporters is maar het is gewoon een smerige vent die hele smerige spelletjes speelt wat betreft het bespelen van de media & het natrappen van spelers die zijn Twente verlieten.

Om een paar kleine voorbeeldjes te noemen - Er waren mondelinge afspraken met De Jong gemaakt, dat hij bij een bepaald bedrag mocht vertrekken toen BMG dat bedrag bood was het opeens niet genoeg en krabbelde Munsterman terug! De uitspraken over Chery die vervolgens werden ontkend en even later werden bekend door Munsterman met excuses erbij! De uitspraak over Co Adriaanse dat ze nog weleens contact hebben terwijl dit volgend Adriaanse totaal niet het geval is, Het naar buiten brengen dat Co het allemaal niet meer aan kon en dat hij donkere spelers door elkaar haalde wat volgens Co ook totaal niet het geval was, De dolksteek in de rug van Fer toen hij op het oog al getekent leek te hebben bij Everton lekte hij heel sneaky informatie naar Derksen om Fer zo in een negatief daglicht te stellen en om de transfer goed te praten bij de achterban, Het natrappen van vele vele vele ex-spelers of bestuurders die niet meer onder de dictator Munsterman wouden werken!

Bah bah ik kan zo nog wel uren door gaan over de vieze streken die deze Munsterman heeft geflikt.

Ik betwijfel trouwens ook of de mini-dictator Schreuder een groot nederlands trainerslalent is, Wat heeft hij nou gepresteerd om hem die stempel te geven? Frank De Boer is een groot trainerstalent en word ook gewoon een grote maar Alfred Schreuder staat er meer bekend om aan de touwtjes te trekken op de achtergrond en trainers te liquideren dan zijn trainerscapaciteiten.

28 mei 2013 om 11:39

Schreuder haalde met Twente 1,93 punten gemiddeld ondanks een start met 2 nederlagen tegen Ajax en Vitesse, daarmee loopt Twente ongeveer gelijk op met PSV en Feyenoord, zo slecht is dat dus niet, daarbij is er een stijgende lijn zichtbaar want in de laatste 12 wedstrijden werden er door Schreuder gemiddeld 2,25 punten behaald, dat is meer dan Ajax.

28 mei 2013 om 11:40

@afca_1995

Hoe verzin je het allemaal? Heb je ook enig bewijs voor al die onzin of heb je dat zelf verzonnen?

28 mei 2013 om 12:26

in de reguliere competitie heeft schreuder in 10 wedstrijden een gemiddelde gehaald van 1.8 punt per wedstrijd precies.

mcclaren had afgelopen seizoen een gemiddelde gehaald van 1.83 punten in 24 wedstrijden.

de vier wedstrijden in de play offs moet je niet zien als vier wedstrijden maar als twee dubbele wedstrijden. en daaruit kunnen we concluderen dat twente met de hakken over de sloot won van fc groningen en terecht is uitgeschakeld door fc utrecht, ondanks dat ze misschien meer balbezit hadden.

28 mei 2013 om 12:57

Cloud, heb je de wedstrijden ook gezien?
Het lijkt erop van niet namelijk..

28 mei 2013 om 14:09

Cloud heeft een geheel eigen perceptie van de werkelijkheid, dat zou inmiddels bekend moeten zijn.

28 mei 2013 om 15:58

@roobienjo

"eerst zeg je dat hij heel goed kan vertellen wat hij vindt in de kleedkamer en vervolgens zeg je dat hij aardig tekeer kan gaan in de kleedkamer"

Alvorens met domme opmerkingen te komen, vraag ik je eerst de moeite te nemen om mijn beide comments te lezen.

Ik zal je even helpen.

Ik citeer:
Comment 1: "maar kan in de kleedkamer heel goed vertellen wat hij er van vindt en dat gaat niet altijd zachtzinning."
Comment 2: "dan had je ook geweten dat hij aardig tekeer kan gaan in de kleedkamer."

Ik weet niet hoe jij "niet zachtzinnig" interpreteert, maar in mijn vocabulaire is dat in grote lijnen het zelfde als "tekeer" gaan.
Schreuder kan iets heel rustig brengen, maar als het hem niet aanstaat kan hij ook minder rustig zijn in zijn bewoordingen.

Verder wil ik nog even ingaan op "en dat baseer je op interviews met spelers die door Twente worden betaald en dus niet zomaar Twente en Schreuder negatief op de kaart kunnen zetten. Lekker objectief!"

Dit bewijst dat je niet leest.

Je reageert op "en als jij jou iets meer verdiept had in interviews van Twente spelers over Schreuder, dan had je ook geweten dat hij aardig tekeer kan gaan in de kleedkamer."

Dat lijkt mij toch dat spelers de trainer aardig (zoals jij het noemt) "negatief" in het daglicht zetten.
Er zijn genoeg spelers geweest van andere clubs en ook van Twente die niks zeggen over het feit hoe een trainer zijn zegje doet in de kleedkamer voor of tijdens de rust van een wedstrijd.

Dat je daarna Twente vergelijkt met Heerenveen en AZ vind ik helemaal lachwekkend.
Ook dat je de eerste seizoenshelft dramatisch noemt is lachwekkend, aangezien Twente heel goed begon aan dit seizoen met de daarbij behorende voorrondes van de Europa League.
Over objectief geproken.

28 mei 2013 om 09:28

goed ontwikkeld? waaraan kan jij zien dat hij zich goed ontwikeld heeft? schreeuder oogde altijd al rustig langs de kant, ik snap totaal niet waarom ze daar in enschede helemaal weg zijn van de schreeuder! wat is er eigenlijk allemaal verandert sinds mc claren weg is? helemaal niks!! zelfs geen europees voetbal, in de eerste wedstrijd speelde utrecht jullie weg.

28 mei 2013 om 09:40

Utrecht speelde ons weg?

*rode bril opzet*

Utrecht komt uit het niets op 0-1 en in de tweede helft door een kapitale fout op 0-2.
Utrecht creëerde (net als Twente overigens) weinig tot niks.
De wedstrijd in Utrecht komt Utrecht een paar keer goed weg en maken ze 1-2 door weer een fout van ons.
Wat kun je daar als trainer aan doen?
Schreuder gokte op Boschker met al z'n ervaring en juist die man gaat 2 keer in de fout, met de kanttekening dat Gutièrrez bij de goal in Utrecht ook niet vrij uitgaat.

28 mei 2013 om 10:56

hahaha ok mooi allemaal hoe jij het ziet door je twente bril, maar alsnog hebben jullie helemaal niks zelfs geen europees voetbal,in de competitie speelde twente bagger onder schreuder ,schreuder gokte op boschker? hij gokte op meer domme keuzes! waarom zet hij wisgerof daar in de verdediging? tacktisch stelt schreuder niks voor.

28 mei 2013 om 11:42

Utrecht had 25% balbezit, hoe kun je dan weggespeeld worden? Ze scoren uit de enige kans die ze krijgen en het andere doelpunt kregen ze cadeau van Boschker, net als afgelopen zondag.

28 mei 2013 om 12:29

utrecht is lekker effectief, das voetbal, je kan wel 99% balbezit hebben gehad maar als je niks ermee doet wordt het ook niks, maar dat is het hele verhaal van twente dit seizoen, ze hadden eenbetere selectie dan haast alle ploegen in de eredivisie behalve Psv, maar wat hebben ze ermee gedaan? helemaal niks, allemaal mooi en aardig &zelfde verhaal met je 75% balbezit je kan het wel hebben maar wat doe je ermee? utrecht tereccht en verdient door naar europa!! als schreuder aanblijft kunnen jullie alvast komende jaren europees voetbal vergeten!!

28 mei 2013 om 14:33

Het had niets met effectiviteit te maken, het waren twee blunders van Boschker die ons de das omdeden, Utrecht heeft nauwelijks iets afgedwongen, ook niet veel weggeven trouwens.

28 mei 2013 om 09:38

@heintje1985

Dat er het laatste half jaar verbetering was te zien was niet zo heel moeilijk. Mcclaren weigerde namelijk zijn beste spelers op te stellen. Dat Schreuder alsnog naast Europees voetbal heeft gegrepen is een schande. Zeker als je bedenkt dat ze in de winterstop nog eerste stonden.

Aan het begin van het seizoen werd Twente getipt als titelkandidaat en dat was ook terecht. Een middenveld met Fer + Gutierrez. Spelers als Tadic en Chadli. En Bulykin die bij Ado (bijna) topscoorder was en bij Ajax ook een prima gemiddelde haalde. Een veel sterkere selectie dan Feyenoord, Heereveen, Groningen, AZ, Utrecht of wat dan ook. Alleen PSV en Ajax was twijfelachtig.

Het enige dat er moest gebeuren was de juiste mensen op de juiste plaatsen zetten. En laat met deze selectie nou ongelofelijk veel mogelijkheden bezitten dat je wel 4 logische opstellingen neer kan zetten waar in je de kwaliteiten meer benut. Dus dat is ook geen godswonder.

4-3-3-
Tadic - Castaignos/bulykin - Chadli
Fer - Gutierrez - Schilder

2 buitenspelers met een goede voorzet. Een verdedigend middenvelder (schilder) met voetballend vermogen. Een loper met dubbele longen (fer) en een creatieve 10 (gutierrez)

4-4-2
Bulykin + Castaignos
Tadic - Fer - Schilder - Chadli

Bulykin als targetman voor de lange ballen en voorzetten vanaf de zijkant. Fer als loper en castaignos als schaduwspits.

4-2-3-1
Bulykin/castaignos
Tadic - Gutierrez - Chadli
Fer - Schilder

Een verdedigend blok van voetballende Cvm's met loop vermogen. Een aanvallend middenveld met 3 creatievelingen. Bulykin kan je opstellen als targetman en als afmaker voor de voorzetten. Of je zet Castaignos neer als meevoetballende spits.

Ik als neutrale voetbal kijker zet binnen 5 minuten drie opstellingen neer waarmee je de kwaliteiten van Twente benut en de spelers op hun favoriete positie laat spelen. Zo moeilijk is dat ook niet. Dus daarmee heeft Schreuder niet echt wonderen verricht. Zeker niet als je bedenkt dat Mcclaren zo stom was om een bulykin in de spits te zetten zonder aanvoer. Terwijl iederen voetbalvolger weet dat Bulykin aanvoer nodig heeft. Een voorhoede met Castaignos - Bulykin - Gutierrez is gedoemd te mislukken.

Nee als Twente supporter zou ik niet te hard juichen. Schreuder heeft een hele simpele aanpassing gedaan die 90% van alle (voetbalvolgende) Nederlanders ook gedaan zou hebben en zelf zou kunnen bedenken.

28 mei 2013 om 09:44

"uitstekend onwikkeld voornamelijk als trainer"

Hoe kan dat nou als je dan nog steeds niet die papieren hebt gehaald ??

28 mei 2013 om 09:59

De cursus duurt één jaar, hij is nog maar een half jaar trainer. Als hij dus meteen begonnen zou zijn met de cursus dan had hij z'n papieren nog niet eens kunnen halen. Daar bovenop moet je wel begrijpen dat het niet vanaf het begin duidelijk was dat Schreuder daadwerkelijk iets was voor de lange termijn

28 mei 2013 om 10:10

Ja, prima. Dat snap ik allemaal wel. Maar er moet niet gezegd worden dat hij zich als trainer uitstekend heeft ontwikkeld. Slaat toch nergens op man.

Ik gun die man een prima leven als uitstekende trainer voor de toekomst, maar cvoor nu is het nog steeds een person met heel weinig ervaring en zit zonder papieren op de bank.

28 mei 2013 om 23:06

Een trainerstalent is niet de grootste hoofdzaak, dat is een goede 2de keeper die niet 50jaar en uitgezakt is. Hierdoor heeft Twente de Europa League misgelopen. Wel toont schreuder in de wedstrijden dat hij op de bank zat aan dat Twente ook het spel kan maken. Dat is een mooie vooruitgang!

Ik vraag me af op basis waarvan Munsterman dit vind. Heeft die Schreuder weleens een team geleid? Of is het puur op basis van zijn kwaliteiten als assistent. Want sommige assistenten zijn geen goede eindverantwoordelijke. We zullen zien. Ik vind het vreemd dat Twente op 1 paard wed terwijl die nog geen papieren heeft.

28 mei 2013 om 09:41

Munsterman neem ik niet serieus als hij dit zegt. Hij was ook degene die Adriaanse en Mcclaren aanstelde en we weten allemaal hoe dat afliep.

28 mei 2013 om 10:53

Kampioen geworden!

28 mei 2013 om 11:21

Dat klopt en de Twente fans lijken daarom niet meer in te kunnen zien dat hij ook dingen fout kan doen!

28 mei 2013 om 13:33

Bearsc..

Inderdaad. Munsterman heeft een aantal jaren leuke dingen gedaan bij FC Twente. Maar daarna is het, zoals met heel FC Twente, in snel tempo minder geworden.

Munsterman is zichzelf te belangrijk gaan vinden. Nu is hij ook al de man die kan beoordelen welke trainers wél of niet het talent bezit die nodig is om het ver te kunnen schoppen?

Kom nou Joop, je bent voorzitter van FC Twente en hebt in het verleden gewerkt als bestuurder en functionaris. Wie ben jij nu om trainers te gaan beoordelen voordat ze überhaupt iets gepresteerd hebben?!

ik moet het allemaal nog maar zien. ik heb Twente draken van wedstrijden zien spelen , en na afloop stond Schreuder met droge ogen te beweren dat hij een geweldige pot had gezien en dat er elke week vooruitgang wordt geboekt.

ik denk dat het goed voor Schreuder zou zijn als hij een ervaren assistent krijgt die hem helpt met zijn zwakke punten. bij mannen als De Boer en Cocu heb ik het gevoel dat het toppers kunnen worden. bij Schreuder heb ik dat gevoel nog niet. hopelijk bewijst Schreuder mijn ongelijk!

28 mei 2013 om 10:11

ja, dat viel mij ook op dat schreuder steeds zo positief was.

een beejte wannabee frank de boer-stijl, alleen met dat verschil dat frank de boer zoiets nooit zou zeggen wanneer zijn ploeg nauwelijks tot geen uitgespeelde kansen wist te creeeren.

valt me ook op dat deze man het altijd heeft over opbouw en zo snel mogelijk tadic en chadli aanspelen. volgens mij is dat juist 1 van de oorzaken dat twente moeite heeft om uitgespeelde kansen te creeeren. ze spelen chadli en tadic namelijk veel te snel aan op momenten dat ze juist niet aangespeeld zouden moeten worden. zo van zoek het maar uit. jullie moeten de kansen creeeren. god zegen de greep.

behalve iets minder lange ballen en 10 meter naar voren staan kan ik nog niet echt een lijn in het spel van twente ontdekken sinds schreuder er zit. kan misschien nog komen.

28 mei 2013 om 12:47

Viel reuze mee, als je het vergelijkt met hoe Mcclaren speelde.

Guttierez brengt veel meer voetbal, en hopelijk met Promes, Róseler en andere talenten terug gaat het een stuk vooruit.

Kan iemand mij de hype rond deze man uitleggen? Het was een middelmatige eredivisie voetballer maar nu heb ik ineens het idee dat dit de nieuwe Mourinho is. Wat heeft deze man bewezen dat hij zoveel vertrouwen krijgt. Om nu te zeggen dat ik zo erg heb genoten van Twente na zijn aanstelling, nee..

28 mei 2013 om 10:57

Er is geen hype, Munsterman ziet het gewoon in hem zitten. En hoe je hem kan afserveren omdat het een middelmatige voetballer was, en vervolgens Mourinho aanhalen (waar heeft die dan gevoetbald)?
Maar inderdaad, er zullen weinigen hebben genoten van het spel van Twente onder zijn leiding, maar bedenk je dat hij begon in een heel lastige situatie, nl. bij een team dat compleet de weg kwijt was. Dan tik je niet zomaar de tegenstander van de mat.

28 mei 2013 om 11:45

Vandaar dat ik die vergelijking ook maak, alleen heeft Mourinho zich al ruimschoots bewezen als toptrainer. Het kan dus wel, maar Mourinho heeft dan wel een opleiding gehad bij Barcelano en Porto onder de vleugels van Robson en Van Gaal. Schreuder heeft dat allemaal niet. Die heeft een nietszeggende carriere gehad en heeft nu ook niet bepaald een imposante leerschool gehad.

28 mei 2013 om 12:49

Wat moet Munsterman dan zeggen, ja we zien wel wat hij er van bakt?

Je spreekt vertrouwen uit in een trainer, omdat je er toekomst inziet. DAt gebeurd bij elke, niemand wordt aangesteld als "ja we zien wel wat hij er van bakt".

Waarom niet met een schone lei beginnen. Nieuwe trainer, mag van mi Rutten zijn, elftal opnieuw opbouwen.

jopie is erg goed in trainers te beoordelen

dus ook dit is dus weer een toppertje!

28 mei 2013 om 20:44

Ja want als ik me niet vergis hebben Mc Claren, Rutten en Preud'homme in het recente verleden de Rinus Michels Award gewonnen als beste trainer van de Eredivisie.

Munsterman lekker Schreuder aantrekken. Is gewoon een goede set voor je tegenstanders. Daar zullen fans van Heerenveen, Groningen en Az blij mee zijn. Want die hoeven dan een concurrent minder in de gaten te houden. Deze man heeft toch veel te weinig uitstraling die Schreuder. Toen hij bij Feyenoord speelde heb ik hem nog nooit kunnen betrappen op zijn leidinggevende en technische kwaliteiten.

Munsterman kan het weten zoals hij met Adriaanse en Mcclaren heeft laten zien. Maar wel interessant voor ons niet-kenners om te weten waar Munsterman dat op baseert.

28 mei 2013 om 09:53

Rutten, Mc Claren, Preud Home, 3 keer trainer van het jaar.

Het voetbal én plezier is wel onder hem flink verbeterd, maar of hij nu de man is om FCT verder te leiden? Helemaal nu men behoorlijk wat jeugd wil gaan inpassen vraag ik mij dat af.

Ik begrijp best dat veel trainers er niets voor voelen om als een tussenpaus te gaan werken in Enschede. Waarom niet iemand aanstellen die perfect de jeugd kan gaan inpassen en hiervoor ook 2, 3 jaar de tijd krijgt om daarna Schreuder aan te stellen als hoofdcoach?

Hahahha heerlijk! Ik heb alweer gelachen op deze vroege ochtend!! Die munsterman, wat een held. Die ziet ze clubbie roemloos ten onder gaan en probeert alle zeilen bij te zetten om het nog een beetje op de kaart te houden. Zodat spelers niet alleen vertrekken, maar ook nog verse bij komen. Onbegonnen opgave joh!

@azalkmaar2br Jose Mourinho en Louis Van Gaal en Guus Hiddink waren ook zeer middelmatige voetballers. Goed punt heb je dus.

Hij zal vast een talent zijn, maar Twente heeft een trainer nodig die er nu staat en niet een die nog moet groeien in zijn vak. Als alle trainers als interim moeten werken, zijn er niet veel trainers die daar zin in hebben. Waarom een grote naam laten gaan om Schreuder over een paar jaar als trainer te hebben? Laat hem maar eerst zijn papiertje halen en ervaring opdoen, want mij heeft hij nog niet echt kunnen overtuigen. Als ik Munsterman was zou ik het eens proberen bij Van Marwijk of Verbeek, die laatste had wel interesse, desnoods Meulensteen die jaren in de top heeft gewerkt. Maar hij blijft maar vasthouden aan Schreuder.

Off: Ik wist niet dat die Jansen al zo oud was, 113 jaar maar liefst (staat op zijn profiel).

28 mei 2013 om 09:41

je kan het ook vanaf de andere kant bekijken, Schreuder krijgt zo wel de kans om een nieuw Twente op te bouwen en zo zijn Visie uit te dragen. echter moet Twente dan wel zijn ambitie,s gaan bijstellen de eerst komende jaren. echter zou aan de andere kant zoals jij al aangeeft een Type Van Marwijk ook niet verkeerd zijn.

echter wat ik helemaal niet snap is dat Munsterman er geen ervaren assistent naast zet die hem helpt met zijn zwakke punten.

28 mei 2013 om 09:55

Ajax deed dit ook met Van Basten, en dat werkte ook niet. Frank de Boer was ook vrij onervaren, en dat pakte wel goed uit. Maar het afgelopen half jaar heeft Schreuder mij niet kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten als trainer en ontbreekt mij een visie. Dan snap ik niet goed waarom Twente zo vasthoudt aan hem, terwijl er genoeg andere (en in mijn ogen betere) trainers beschikbaar zijn.

28 mei 2013 om 15:21

Steve is nog geen 3 maand weg en Alfred kwam in een zeer lastige situatie binnen. Als je terug kijkt naar de hele situatie, dan weet je dat Twente van heel ver terug kwam. Wonnen niks meer, geen zelf vertrouwen, een Fer die verkocht zou worden, maar in de laatste minuten niet doorging en een trainer die telkens gokte op een 1-0 en waar het de laatste minuut 1-1 werd. Ik ken genoeg voorbeelden waar het na een trainers wissel nog minder is gegaan, daarna. Het knappe aan de prestatie van Schreuder is, dat hij jeugd in heeft gebracht, dat er weer goed werd gewonnen (ook niet elke wedstrijd, maar wel goed gespeeld en aanvallend). Dat er weer lol op de training was, was bij Steve de laatste 2 maand helemaal niet het geval. Dat veel supporters weer positieve dingen zagen. En dan kun jij beweren en veel meer mensen hier, dat hij geen goeie trainer is!!! En vergeet niet, dat Fc Twente de meeste wedstrijden van allemaal heeft gespeeld. Liepen tegen Utrecht nog te hollen over het veld. 54 wedstrijden. Oordeel pas als hij eens een heel seizoen heeft volbracht, met zijn eigen voorbereiding en zijn eigen spelers. Dan kun je pas over hem oordelen. En vergeet niet dat deze man al een hele tijd bij Twente loopt en dat Munsterman echt wel weet wat hij wel en niet kan.

ik snap echt totaal niet waarom ze daar in enschede helemaal weg zijn van die schreeuder? wat is eigenlijk verandert sindst mc claren weg is? helemaal niks! maarja beter zo dan weten we dat er 1 team minder om het kampioenschap mee gaat strijden, lekker in de middenmoot mee doen met schreuder

28 mei 2013 om 09:58

Ja er wordt zo krampachtig vastgehouden aan Schreuder, ik lach me ballen uit mijn broek als het alleen maar slechter wordt.
Ze laten nu goede trainers lopen omdat ze ze alleen als tussenpaus willen hebben omdat Schreuder het "toptalent" is.
Hoeveel "toptalenten" hebben we de afgelopen jaren wel niet gehad die het toch niet helemaal waar weten te maken. Laat die Schreuder lekker naast een topcoach als assistent fungeren om het destenoods later over te nemen.
Als hij nu faalt zal hij de stempel van nieuwe Maaskant krijgen.
Volg de weg van geleidelijkheid, kijk naar Frank de Boer, Cocu, Kluivert, Stam, van Gastel, van Bronckhorst. Zij beginnen allen met een jeugd of beloften elftal in veel gevallen ook nog als assistent.

Ik wens hem alle succes van de wereld, maar ik zie het niet goedkomen daar in Enschede. Niet onder hem en Munstermann, het Munstermann-effect is inmiddels wel voorbij.

Ik wil een trainer met ervaring, die beloftes van Joop kwamen de laatste twee jaar niet echt uit, nu niet gaan gokken Munsterman.

28 mei 2013 om 11:00

De twee voorgangers van Schreuder waren trainers met ervaring. Was een dolle boel.

Komt die megalomane Munsterman ook weer aan zetten. Preudhomme, Adriaanse en Mclaren was ook al het best wat Twente kon overkomen. En nu is het Schreuder weer, iemand zonder papieren en zonder enige geboekte resultatn. Hoe kan je dan zon druk op die man leggen. Misschien is het wel zo maar laat het hem eerst bewijzen. Twente speelt de komende jaren gewoon weer subtop, eigenlijk doen ze al twee jaar. Aan de top komen is makkelijk, maar blijf er maar eens.

Ze voeren een dramatisch beleid in Enschede, als je ziet hoeveel onnodige spelers er zijn aangetrokken de afgelopen jaren, voor miljoenen is er verspild. Er zit totaal geen visie achter. En zolang die Munsterman zich met alles blijft bemoeien zie ik het echt niet beter worden. Die man is in de jaren negentig blijven hangen, de tijd van grote voorzitters is allang voorbij. Het is niet voor niets dat de voorzitters van Psv, Ajax en Feyenoord op de achtergrond blijven

Grappig dat mensen weer afgaan op het voorkomen voor een camera...
Schreuder wordt hier plotseling voor de leeuwen gegooit en heeft nog dezelfde spelersgroep als Mcclaren. Wat kun je dan precies verwachten?
Sterke zetten van hem vind ik de inpassing van jeugdige spelers als Holscher en aantrekkelijker voetbal. Tuurlijk zit er eens een mindere tussen, maar denk eens terug aan de wedstrijden van Steve met hetzelfde materieel...
Ook het naar de tribune verwijzen van spelers die zich groter voelen dan de club vond ik een goede zet.

Hij is net als broekie gestart maar toch al dingen laten zien. Dat kan alleen nog maar beter worden.
Alleen begrijp ik niet waarom hij vast blijft houden aan Janssen..

Of Munsterman is geniaal en ziet dingen wie wij (nog) niet zien, of hij is met ontzettende dom beleid bezig. Hoe dan ook het is een enorme risico wat hij neemt wat mij betreft. Bewezen trainers die wel oren naar Twente hadden zoals Van der Marwijk, Meulensteen, Fred Rutten, en Verbeek totaal opzij schuiven voor een man als Schreuder. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.

28 mei 2013 om 10:38

Nooit gebleken dat Meulensteen of van Marwijk oren hadden naar een positie bij Twente. Het was de grootsheidswaanzin van Joop, die dacht dat wel even tussenpaus werden in de provincie

28 mei 2013 om 10:51

Had Meulensteen wel de vereiste papieren? Ik dacht dat hij niet als hoofdtrainer aan de slag mocht in Nederland namelijk. Ik weet dit alleen niet zeker. Ik ving het ergens op.

28 mei 2013 om 12:16

Van Marwijk had wel degelijk interesse in Twente. Hij was daar zelfs heel open in tijdens een NOS uitzending. Hij had echter geen trek om als tussenpaus te dienen, en al helemaal niet voor maar 1 jaar.

28 mei 2013 om 13:06

Grappig is dat... Zijn wij, Twentenaren, bescheiden, dan zijn we provinciaals.. Hebben we ambitie, dan hebben we last van grootheidswaanzin...

Ik kan niet anders concluderen dan dat de mensen die daar steeds maar weer op terug komen, last hebben van een soort minderwaardigheidscomplex.

Mooi dat Joop Munstermann het vertrouwen blijft uitspreken. Vergeet niet dat Schreuder er al was in het eerste jaar van Steve Mcclaren en zelfs betrokken was bij Nkufo.

Schreuder is wel degelijk een man van de club. Ik kijk al jaren in de winterstop naar filmpjes van trainingskampen van Fctwente op Mallorca en je ziet hoe geschikte vent het is.

Schreuder is de ideale man om jaren voor de club te zetten. Dat vind ik pas echt visie én beleid om dit nu gewoon jaren te gaan volhouden. Heel veel mensen roepen altijd maar om het hoofd van een trainer of bekende namen als Rutte of van Marwijk. Maar is Rutte wél kampioen geworden van NL? Vitesse 3de, PSV altijd 2de of 3de. Net niet dus!

Visie van Twente = lange termijn trainer voor de groep a la Ferguson. In eerste instantie was Preudhomme de aangewezen man daarvoor. Om vervolgens door Schreuder te worden opgevolgd.

Mooi om te zien dat onze voorzitter echt hélémaal niets aantrekt van de media in nl. Je wordt gewoon keihard afgerekend op je inzet voor Twente (kluivert) en of je past binnen de club. Wie je ook bent, als je bij Twente komt volg je het ingezette beleid anders sta je er gewoon weer naast (adriaanse).

Ik heb volste vertrouwen in Schreuder. Maakt de juiste keuzes en is rustig, stabiel en tactisch sterk. Mooi om een echte Twente man van de club voor de groep te hebben.

28 mei 2013 om 10:17

//mooi om een echte Twente man van de club voor de groep te hebben.\\

Schreuder zit inmiddels een paar jaartjes in Enschede, maar dat maakt hem nog niet bepaald echte Twenteman.

28 mei 2013 om 10:45

Een paar jaartjes?

In 2007 gestopt als speler (en oud-speler van Twente) en direct bij de jeugd gaan mee trainen in samenwerking met Cees Lok en Kees van Wonderen.

Hoezo geen Twente-man? Sinds 2007 betrokken bij Twente en is met de club samen gaan groeien naar de top van Nl.

Hoezo geen man van de club? En omdat hij echt bewust voor Twente kiest, kiezen wij voor hem als dé trainer. Veel mensen hebben dit nooit opgemerkt en snappen niet ineens zijn opkomst bij de club.

Maar elke Twente fan kent Schreuder al jaren en is trots om mensen vanuit de eigen Twentecultuur de club te zien leiden.

28 mei 2013 om 10:54

Tsja, hij heeft ook 6 jaar bij NAC gezeten. Dat maakt hem nog geen échte Nac-man. Al heb ik wel respect voor hem als speler.

28 mei 2013 om 11:40

je kunt schreuder nu wel gaan neerzetten als een echte clubman, maar is dit wel zo?

het klopt dat schreuder in 2007 stage is gaan lopen bij het beloftenelftal van twente. maar toen hij in 2008 de mogelijkheid kreeg om nog een jaartje bij vitesse te voetballen toen greep hij dat met beide handjes aan.
schreuder is in 2009 opnieuw gestopt met voetballen (na een jaartje vitesse) en eerst assistent geworden bij theo bos. toen jordania vitesse overkocht en theo bos en hij eruit moesten toen is schreuder in 2009 assistent geworden bij twente onder mcclaren. het kampioenschap werd toen behaald (terwil schreuder er pas 1 jaartje zat) en mcclaren ging weg. preud'homme kwam. preud'homme ging samenwerken met schreuder als assistent maar drong erop aan om ook zn eigen assistent mee te mogen nemen, jos daerden.

jos daerden werd niet veel later gedegradeerd van assistent naar beloftentrainer en vervangen door pahlplatz. en weer een tijdje later is de samenwerking helemaal stopgezet. deze jos daerden deed vorig jaar een boekje open over zijn tijd bij twente: dit zei hij:

"ik heb geen verstoorde relatie met Michel. Toen ik werd teruggezet naar de beloften was dat onder druk. Twente heeft het imago van een familieclub, maar geloof me, het is een vat vol intriges. Wie niet in hun kraam past, wordt buitengewerkt."

preudhomme ging na 1 seizoen ook weg en tegen de zin van de assistenten/technisch hart werd co adriaanse aangesteld. adriaanse wilde heel graag zijn eigen staf meenemen, maar na de problemen met daerden durfde munsterman dit niet aan. adriaanse moest het doen met schreuder, mulder en pahplatz als assistenten. terwjil deze assistenten hierarchisch boven adriaanse stonden in de organisatiestructuur. de eerste problemen van deze ongelukkige organisatiestructuur kwam al aan het licht toen adriaanse door zn assistenten opgezadeld werd met leroy fer terwijl hij veel liever een ander type speler had gehad. na een half seizoen werd co adriaanse door de ontstane onwerkbare situatie alweer ontslagen (flashback). en op advies van de assistenten moest mcclaren terugkomen. dat advies is op een fiasco uitgelopen.

alfred schreuder nam toen heel grootmoedig de taak als interim coach op, onder het mom dat hij het volgende seizoen weer een stapje terug zou gaan doen en een jeugdteam zou gaan coachen. ondertussen ook nog eens publiekelijk zich uitlatend over wie wel en niet volgens hem het nieuwe seizoen de hoofdcoach van twente zou moeten worden. nu blijkt dus dat alfred schreuder helemaal niet van plan was om een stapje terug te doen. hij aasde al die tijd zelf al op dat baantje als hoofdcoach.

jij noemt het clubman. mij komt schreuder meer over als een mannetje die met ellebogenwerk zn positie probeert te verbeteren.

misschien dat alfred schreuder gootse trainerscapaciteiten heeft (ik heb ze nog niet kunnen ontdekken), maar als mens heb ik niet zoveel respect voor deze man.

28 mei 2013 om 12:02

@cloud

Jouw reacties kan ik moeilijk serieus nemen. Zoals elke VZ watcher weet is alles alleen maar negatief over Twente. Ook Schreuder probeer je nu naar een halfjaar een kwaad daglicht in te duwen, maar

Schreuder is er gewoon 100% voor de club. Daar maakt dat halfjaar bij Vitesse geen verschil in.

Verder:
Journalist: Wie vind jij dat er eventueel trainer volgend jaar moet worden bij Fc Twente: Verbeek of van Markwijk?
Schreuder: van Markwijk
Journalist: Oke bedankt
Telegraaf: Schreuder bepaalt wie wel of niet trainer wordt fc Twente
VZ: Schreuder wil Verbeek niet als trainer voor de groep.

Hoezo uit verband trekken?

28 mei 2013 om 12:20

als je goed had opgelet dan was mijn kritiek niet zozeer op twente zelf gericht maar op het beleid dat er bij twente is gevoerd de afgelopen jaren. en verder stoor ik me al tijden aan het gedrag van alfred schreuder.

en dat interview van je is tekenend voor de persoon alfred schreuder. als hij niet zo sneaky was geweest dan had hij gewoon eerlijk geantwoord en gezegd dat hij zelf dolgraag die functie zou willen vervullen.

dat deed hij niet. kon hij ook nog gewoon zijn mond houden. deed hij ook niet. nee hij geeft aan dat het van marwijk moet worden. dan vraag ik me af waarom? nou, dat kan ik je wel vertellen. bert van marwijk is een vriendje van hem, die had hem immers al gevraagd als assistent van het nederlands elftal. en alfred schreuder heeft het liefst alleen maar vriendjes om zich heen. verder is van marwijk een coach die helemaal aan het einde van zn carriere staat. past dus perfect in de carriereplanning die alfred voor zichzelf heeft uitgestippeld.

hoe anders is alles met gert jan verbeek |(in mijn ogen met afstand de perfecte man om bij twente als hoofdcoach aan de slag te gaan). gert jan verbeek is iemand die langer bij een club wil werken. die altijd zijn contract uitdient en bovendien enorm koppig en eigengereid is. tja, datr past dus juist helemaal niet in de carriereplanning die alfred voor zichzelf heeft uitgestippeld.

28 mei 2013 om 13:07

Je haalt het nu weer door de war. Zoals je kan lezen in het interview was al bekend dat Alfred Schreuder volgend jaar niet de hoofdtrainer kan zijn en ... juist daarom wordt gevraagd wie hij het liefst zou willen zien.

En dan kiest hij voor van Marwijk, omdat die goed kent. Is de mening van Alfred en in principe niks mis mee.

Maar de media maakt er een andere twist aan en stelt dat Schreuder nu Verbeek niet wilt. Maar dat is niet wat Schreuder zei? Heb je hem dat wel horen zeggen?

Nee dus. En dan ga jij nu Alfred kwalijk nemen dat hij iets heeft gezegd, wat hij niet heeft gezegd?
Je denkt wel steeds heel sterk te reageren over Twente, maar het is totaal nergens op gebaseerd.

En dat je Schreuder naar koud 10 wedstrijden al afschrijft én ook nog eens aan hem irriteert, is echt een ernstige vorm van obsessie aan het worden. Wel vermakelijke obsessie, want het is echt lachwekkend wat je steeds probeert aan te geven... ehh dat je niks probeert aan te geven.

Ook dat moet je lekker zelf weten. Maar als je zo irriteert, blijf dan lekker weg bij de club Twente en reageer niet.

28 mei 2013 om 13:36

vreemd. ik lees en hoor toch overal dat het toch echt het plan is dat schreuder ook komend seizoen (met behulp van een stroman) de hoofdtrainer van twente zal zijn.

en aan dat interview was alles mis. niet alleen praat alfred zijn beurt voorbij.(zon beslissing moet genomen worden door het gehele technische hart + joop munsterman en daar moeten dus niet van tevoren al in de media uitspraken over gedaan worden door een individueel lid van het technisch hart). het is ook nog eens volkomen misplaatst dat hij daar uitspraken over doet na alles wat er is gebeurd de afgelopen jaren intern bij twente: problemen met preudhomme, het eruit werken van zn assistent daerden, het wegpesten van adriaanse, het adviseren om mcclaren terug te halen wat uitgelopen is op een fiasco.

en dan daarna nog publiekelijk een uitspraak durven doen over zijn voorkeur voor de nieuwe hoofdtrainer van twente? schaamteloos

misschien heeft munsterman gelijk en is alfred schreuder een toekomstig toptrainer. 1 ding weet ik wel zeker: schreuder is zeker geen top assistent gebleken.

28 mei 2013 om 10:42

Kluivert keihard afgerekend op inzet? De man die wel even de reserves kampioen maakte. Ongelofelijk hoe respectloos een kleine club als Twente met zo'n grootheid omgaat. Er heeft waarschijnlijk nog nooit een betere oud-voetballer zich voor Twente ingezet. En dan wordt hij nu aan de kant gezet omdat hij er soms niet is.

Kluivert is een fantastisch uithang bord voor Twente, zeker nu hij assistent-bondscoach is en een vrij belangrijke ceremoniële positie binnen de Uefa heeft. Kluivert opent deuren die voor Jopie altijd gesloten blijven. Maar dat ziet die druiloor niet.

28 mei 2013 om 10:51

Als je het over wederzijds respect wilt hebben, moet je ook met respect praten over onze club:

"een kleine club als Twente" ???

Jij stelt Kluivert boven de club Twente. Maar dan haal je het door elkaar. Maar dan vergeet jij dat bij Twente niemand groter is dan het management van Twente. Twente bepaalt het beleid. En dat staat altijd vast voor 5 jaar met een meerjarenplan. Daar verandert geen slecht seizoen of een passant-jeugdtrainer niets aan.

En als een passant ook nog eens heel veel belangen te verdedigen heeft en denkt twente er een beetje bij te kunnen doen dan lig je eruit: bij elk bedrijf. En als je het over belangenverdedigen wilt hebben: Twente heeft daar al lang de juiste personen voor aangewezen: Kessler.

Geen enkele passant is groter dan de club. Daarnaast is werkt Alfred al sinds 2007 bij de club en staat al jaren op de planning om hoofdtrainer te gaan worden bij de club.

Twente heeft veel te danken aan het technisch hart en beleid (los van de afgelopen 2 seizoenen). Kluivert heeft een prachtige staat van dienst als oud-speler, maar dat maakt hem nog niet groter dan het beleid en visie van Twente.

Het is Twente die het beleid stelt en bepaalt. En daar heeft elke passant als Co Adriaanse of Kluivert zich aan te houden.

Schreuder is het plan sinds 2007 bij Twente. Bij Twente is al sinds 2004 beleid en visie voor meerdere jaren opgesteld. En daar verandert een tijdelijke en vooral vaak afwezige jeugdtrainer, een passant voor 2 jaar, niks aan.

28 mei 2013 om 11:01

De keiharde regels van een topsportklimaat? Man, je weet niet waar over je praat. Kluivert heeft jarenlang in topsportklimaat gewerkt bij Ajax, AC Milan, FC Barcelona en Oranje. Net alsof een nietszeggende Cees Lok waar nooit iemand over heeft gehoord Patrick Kluivert wat kan leren. Dat is puur een gebrek aan respect voor een grootheid als Kluivert.

En Twente laat zich echt inderdaad zien dat zij een kleine club zijn want grote clubs gaan zo niet om met grote spelers. Elke club van de 'grote'van Twente zou blij moeten zijn dat zo man voor je wilt werken.

En daarbij is er niets respectloos aan om Twente een kleine club te noemen in vergelijking met Patrick Kluivert. Vraag tien mensen in Europa wie Kluivert is en tien wie Twente is. Nou, ik weet het antwoord wel

28 mei 2013 om 11:33

Jij verwart de carriere van een oud speler met het beleid van een club. Dus als er weinig over Cees Lok wordt gepraat dan is die man dus niet veel beter dan een oud speler met een mooie staat van dienst?

Een topspits en oud speler hoeft niet direct ook een toptrainer te zijn. Daarnaast praat jij met heel weinig respect over een van onze beleidsbepaler die Twente in de top heeft gebracht. Het is ook aan Cees Lok te danken en technisch hart dat Twente zo snel is gegroeid de afgelopen jaren ism scouts.

Dat kan Kluivert met zijn mooie profcarriere niet zeggen. Als jij clubbeleid wilt bepalen op het aanstellen van carrierestatus van een oud-speler heb ik nu al medelijden met jouw club.

Maar 1 ding vergeet je: niemand is groter dan de beleidsbepalers van Twente, dan de beleidsbepalers van Twente. Wij bepalen welke koers we willen varen en niet "de status" van Kluivert of Co Adriaanse of wie dan ook.

28 mei 2013 om 11:37

man man, wat word ik moe van figuren zoals jij....
Altijd dat maar dat achter de clubcultuur staan, dat rigide vasthouden aan het 5 jaren plan. Als klap op de vuurpijl ook nog heilig overtuigd zijn van een nietszeggende trainer, Schreuder, Die niets maar dan ook niet gepresteerd heeft!!

Jij bent het grote voorbeeld van hoe Twente zich manifesteert de afgelopen jaren. Munsterman die zo inflexibel is als de pest, altijd verkeerde keuzes maakt. Spelers worden niet beter, het team wordt niet beter. Gewoon niks.. punt. Dat jij nu nog durft te beweren dat Schreuder de oplossing is voor dit huidige Twente en dat je met opmerkingen "niemand staat boven het management" probeert je argumenten kracht bij te zetten, gewoon een enorme provinciaal bent die zo koppig is om nooit te veranderen of in te grijpen. Vergeet trouwens ook niet dat Kluivert jullie beloften kampioen heeft gemaakt... Ik kan me hier enorm aan ergeren.

28 mei 2013 om 12:02

ik krijg meer het idee dat deze zogenaamde clubmensen al jarenlang hun eigen belang boven het belang van de club stellen.

28 mei 2013 om 12:06

@fokie28

Of jij moe wordt moet je lekker zelf weten, sla lekker de berichten van Fc Twente dan over of reageer inhoudelijk.

Geen groei, geen elftal, geen goede trainer. Je vergeet nog te zeggen: het liefst geen Fc Twente.

Ik draag tenminste nog argumenten aan en inside info om het een ander te nuanceren.

28 mei 2013 om 12:17

Tsja.. Kluivert heeft de beloften kampioen gemaakt, maar afgelopen seizoen vrij weinig laten zien... Dat is geen oordeel maar een constatering, voordat we dat gezeik ook nog weer krijgen..

Het gebeurt echt vaker hoor, dat grote spelers niet die grote trainer blijken te zijn.. Marco van Basten is daar een goed voorbeeld van..

Niemand staat boven het management, is inderdaad een wat rigide opmerking in deze moderne tijd.. Maar in basis heeft-ie wel gelijk!! Het management / het bestuur zet de lijnen uit en is ervoor verantwoordelijk dat de juiste mensen op de juiste plek neergezet worden. Blijkbaar is Kluivert niet de juiste man op de juiste plek voor twente op dit moment... Dat hij veel weg is voor nevenactiviteiten zal niet helpen, maar ook zeker niet de enige reden zijn...

28 mei 2013 om 12:19

@ Cl_fctwent

Net als of een toptrainer als Van Gaal Kluivert bij het Nederlands Elftal haalt omdat het zo'n aardige jongen is.

En de beleidsbepalers van Twente hebben de laatste jaren nou niet echt uitgeblonken in presteren. Of wel dan? Het scoutingapparaat heeft inderdaad een aantal goede jongens gehaald. Zoals Fer, Ruiz, De jong.. Maar ja daar van kon iedereen wel zien dat die talent hadden. Daarnaast heeft dat geweldige technische hart van jou club miljoenen gespendeerd aan miskopen en trainers. En dan is nu in ene weer Schreuder het trainerstalent van Nederland. Het begint gewoon ontzettend lachwekkend te worden.

Als Cees Lok echt zo geweldige technische baas was geweest dan had hij nooit meer bij Twente gezeten, maar was hij allang pleiten. Er worden inmiddels al bijna drie jaar lang alleen maar mistappen begaan door het technische hart.

Bovendien als er niemand groter is dan Twente, zou ik eerst die megalomane voorzitter eruit trappen want het begint meer op Sportclub Munsterman te lijken dan FC Twente met die eigengeiler

28 mei 2013 om 12:32

@ CL Fc..

dat jij inhoudelijke argumenten aandraagt en "inside information" hebt koop ik helemaal niks voor. Aan de resultaten te zien glijdt Twente alleen maar verder weg omdat ze de verkeerde mensen aan het roer hebben en niet echt door durven te pakken of van strategie te wijzigen. Ik denk dat Schreuder gewoon te goed over zichzelf denkt en ze bij Twente heel moeilijk afstand kunnen nemen van mensen die in het verleden wat betekent hebben maar nu er nog niet klaar voor zijn over zwaar over de houdbaarheidsdatum heen zijn(zie Boschker en Wisgerhof die een contractverlenging krijgen). Pure middelmaat! Weet je waar ik enthousiast van werd, Preudhomme!

Als het zo'n enorm talent was, had hij zijn diploma wel eerder op zak gehad zou ik denken... Ik heb er niet veel zicht op, maar voor Twente lijkt het me wel goed als ze een echte clubtrainer aanstellen met een voetbalvisie die in lijn is met die van het bestuur. Met Joop als baas moet je ook naar de pijpen van de baas kunnen dansen. Hopelijk komen ze iig niet weer met een 'grote naam' die al te lang niks heeft gedaan. Alhoewel ik Co het goed vond doen, moeten ze gewoon lekker voor een frisse wind gaan, dus ook geen Bertje.

28 mei 2013 om 11:00

Aanmelding voor de Knvb crash course gebeurt op basis van loting vanwege de vele aanmeldingen. Schreuder is 1x ingeloot maar gestopt vanwege ziekte van zijn dochter in 2009. Hij had dus na Preudhomme al voor de groep kunnen staan (was ook het plan).

Nu zou Mcclaren er voor 3 jaar tussen zitten en dan Schreuder voor de groep, maar het is toch allemaal anders gelopen.

Vorig jaar ernaast geloot. Cocu, van Bronkhorst wel op de cursus.

28 mei 2013 om 12:28

Jij heb er echt geen verstand van. Schreuders dochter is in 2006 overleden toen hij bij Feyenoord speelde.

Wat een talent die Schreuder. Willem Janssen die het gehele seizoen niet 1 fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld, maar blijven opstellen als aanvallende middenvelder. Terwijl Fer in het begin van het seizoen daar de beste wedstrijden heeft gespeeld en zelfs bij het grote oranje werd gehaald. Bovendien is zijn wisselbeleid er een vol vraagtekens. Bijvoorbeeld in de laatste wedstrijd niet Zsusschen brengen als extra spits. Nee laat Schreuder eerst maar mooi zijn papiertje gaan halen en zich eerst 2 seizoenen gaan bewijzen bij een club uit de onderste regionen van de eredivisie of uit de top van de Jupiler Leaque. Pas als hij zich daar bewezen heeft kan Fc Twente hem nog altijd terug halen als trainer. Daar kun je afspraken over maken.

Na Twente - Ajax kan ik die Schreuder gewoon niet meer serieus nemen. na afloop stond hij met een straks gezicht de pers te woord: ''tot de 0-1 was er niks aan de hand'' Ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij was bloedserieus. De 0-1 viel in de 4e? minuut zoals jullie allemaal wel zullen weten.

28 mei 2013 om 09:56

qua Clichés lijkt hij wel een beetje op MC Claren inderdaad. echter is het in sommige gevallen fonterecht om trainers te beoordelen op basis van interviews. iemand zoals Jan Wouters is geen ster in interviews maar wel een heel bekwae trainer!

28 mei 2013 om 10:04

Thuis tegen Utrecht 0-2 op de kloten, maar meneer had goede dingen gezien. Welke moet je me niet vragen. Totaal ongeschikt.

28 mei 2013 om 21:00

Ach als Frank de Boer na een afdroogpartij tegen Dortmund zegt dat hij goede dingen heeft gezien wordt dat als waarheid aangenomen maar als Schreuder dat zegt wordt hij niet serieus genomen. Ik denk dat ze hem bij Twente beter kunnen beoordelen dan wie dan ook hier op VZ. Mooi dat mensen die zich al jarenlang inzetten voor de club het vertrouwen krijgen.

29 mei 2013 om 09:57

Dat selectieve krtiiek geven kan ik ook niet tegen, dat zie je veel in de media.
Ik beoordeel Schreuder op zijn periode als assistent en nu als trainer, en als trainer heeft hij weinig gebracht en rare opmerkingen geplaatst, en maar vasthouden aan Fer en Janssen, twee die elke week door het ijs gingen.
maar daar wonnen ze dan weer mee van psv en bij utrecht uit. Het is voor mij onbegrijpelijk.

28 mei 2013 om 10:30

"ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij was bloedserieus." Dan ben je geen held in het herkennen van cynisme. Die uitspraak van Schreuder was met een knipoog bedoelt.

28 mei 2013 om 13:44

Ik heb het filmpje net even terug gekeken maar hij was toch echt bloedserieus zonder cynisme.

wat een geouwehoer zeg!!! dat hele twente pretendeert al een paar jaar mee te kunnen doen aan de top maar zie er weinig van terug !!! zo zie je maar dat een paar goede spelers geen team vormen , en die schreuder .....tja wat heeft die bewezen dan als trainer laat hem eerst de a1 kampioen maken en ervoor zorgen dat er een x een top speler uit de jeugd word voort gebracht??? nee de tukkers hebben het gewoon heel slecht gedaan, niet te beginnen over het feit dat ze een trainer aanstelde die voor beetje geld de club zo in de steek heeft gelaten en vervolgens als een soort held werd onthaald!!! zou bijde top van nederland nooooiiiitttt gebeuren...na dit seizoen zijn ze gewoon weer een miden motor want de topspelers zullen allemaal vertrekken ......en dan kan schreuder zijn lerproces beginnen.....

Waarom Schreuder (en Janssen) niet door moeten gaan:
1. FC Twente negatief in het nieuws, omdat ze misbruik maken van een loophole in de regels.
2. Kans is aanwezig dat er wat aan dat loophole gedaan gaat worden en ze dus op korte termijn weer met een probleem zitten.
3. Schreuder heeft veel tijd nodig voor zijn cursus, Kluivert wordt eruit gegooid, omdat hij teveel tijd kwijt is aan Oranje en Uefa activiteiten. Meten met twee maten heet dat.
4. Schreuder bar weinig gepresteerd heeft; nog een plek gezakt en Europees voetbal misgelopen (bijna in de 1e ronde al)
5. Gelijke spelen tegen Heracles, NAC en Vvv, dat is niet bijster veel beter dan Mcclaren
6. Enige enigszins grote overwinningen waren tegen NEC en PSV en dat was vooral dankzij het ontzettend zwakke spel van de tegenstander.
7. Verkiest Breukers boven een fitte Rosales, zelfs tegen ploegen die zich ingraven.
8. Noemt een middenveld met Janssen, Fer en Gutierrez in evenwicht.
9. Stelt Janssen wedstrijd na wedstrijd op, terwijl hij keer op keer tot de slechtste spelers van het veld behoort.
10. Er worden nog steeds erg weinig kansen gecreëerd.
11. Is tevreden over de 2e wedstrijd tegen Utrecht (die minder was dan de 1e), waarin we op twee afstandsschoten na amper iets hebben geforceerd, mede door de onlogische tactiek van Schreuder.
12. Is tevreden over een gelijkspel tegen Heracles.
13. Mag als 'een van de grootste trainerstalenten' wel iets meer doen met een selectie die aan het begin van het seizoen nog als grote kanshebber op de titel werd bestempeld.
14. Weinig uitstraling, interviews in de media een hoog mcclaren gehalte
15. Totaal geen aantrekkingskracht voor nieuwe spelers, iets wat hard nodig is nu we geen Europees voetbal spelen.
16. Op Gutierrez na, is niemand echt beter geworden onder Schreuder.
17. Jeugd als Hölscher speelden al helften mee onder Mcclaren, dus het zogenaamde jeugd inpassen van Schreuder is meer een vervolg van wat Mcclaren in de laatste weken voordat hij weg ging al had ingezet.
18. Nu al weinig draagvlak

Waarom er geen 1-jarige tussenpaus moet komen:
1. Goede trainers met aantrekkingskracht willen tekenen, maar niet voor een 1-jarig contract, ik zou het zelfs opvatten als een belediging.
2. FC Twente wil een periode van rust, nu heb je gegarandeerd volgend jaar weer een trainerswissel.
3. Er is geen enkele garantie dat Schreuder het wel goed gaat doen, dus je in allerlei vreemde posities wringen is onverstandig
4. Trainers die worden aangetrokken voor 1 jaar, hebben vaak geen baat bij de lange termijn. (zie Advocaat bij Psv)
5. Je zal in feite het beleid van Schreuder moeten uitvoeren, omdat anders de visie het jaar erop wederom anders is.

23 argumenten om niet met Schreuder verder te gaan, nu niet en over 1 jaar ook niet. Het enige argument voor wat ik lees is dat Schreuder het beter doet dan Mcclaren.

28 mei 2013 om 11:01

Je hoort alleen maar onzin van Twente, je kan ze haast niet meer serieus nemen. Mcclaren vond ik geen goede trainer persoonlijk; maar hij heeft wel de titel gewonnen voor Twente. Dat zie ik deze Schreuder nog niet doen, met zijn irritante bewegingen steeds net alsof hij alles heeft uitgevonden.

28 mei 2013 om 11:25

Leuk lijstje, maar je legt allemaal uit zoals JIJ het graag wilt zien. Maar je vergeet om 23 Feiten neer te zetten:

1. Regeltjes... Nl's voetbal is een blauwe afdruk van NL zelf: regeltjes, regeltjes. Twente bepaalt wel even lekker zelf wie men voor de groep wilt. En het liefst een hoodtrainer, maar in dit geval gaat dat gewoon niet lukken. Dat krijg je als een voorzitter echt tegen de stroom door blijft gaan met het Eigen Beleid: als we daarmee negatief in het nieuws komen: so be it. Worden we niet warm of koud van.
2. Knvb kan er niets aan doen, dus geen probleem op korte termijn.
3. Lezen: Schreuder zegt het prima te kunnen combineren daarnaast is er dus Janssen (die het goed doet), Yoeri Mulder en Pahlplatz die als veldtrainers gaan fungeren.

4-13
Wat zit je nou een coach af te rekenen op 10 wedstrijden? Is totaal geen vergelijking. Lekker kortzichtig.
4. Prestaties? Afgelopen 10 wedstrijden niet verloren in de competitie.

Daarnaast ken je de Feiten niet: Rosales, Michaylov en Braafheid waren niet fit. Douglas toonde geen topmentaliteit meer gaat lekker geld verdienen in Russia.

10/11/12
Twente speelde juist wel met druk naar voren en creerde veel kansen. Maakte prima keuzes.

14. Jouw mening. Ik vind dat hij wel veel uitstraling en is de leider tijdens de trainingen.
15. Lol
16. Trainers maken spelers niet veel beter. Dus: weer jouw mening.
17. Dus?
18. Bron?

Kortom: de eerste 3 punten zijn nog iets van argumenten. Daarna verzand je in een eigen analyse 4 - 13 om vervolgens 14 t/m 18 complete onzin te gaan uitkramen. Even kijken wat er daarna staat:

1. Goed om te weten, want jou zouden ze zeker niet aanstellen.
2. Ja de trainerswissel van Schreuder op eh... Schreuder?
3. In voetbal heb je geen garanties. Klopt. Wel beleid. En als je de beleidsnota zou lezen staat daar sinds 2007: lange termijn trainer willen we graag Schreuder hebben. Dat is dus de keuze van Twente. En dat jij niks met Twente hebt, betekent nog niet dat Twente verkeerde keuze maakt.
4. Nee, want een tijdelijke trainer vervuld alleen de functie zoals hij wordt gesteld: trainer voor 1 seizoen bij de groep, in samenwerking met de huidige assistenten en technisch hart. Niets meer, niets minder.
5. Schreuder maakt niet het beleid, schreuder is het beleid.

28 mei 2013 om 12:01

1. Negatief in het nieuws komen maakt wel degelijk uit, denk aan sponsoren, het merk FC Twente e.d.
2. Volgens mij gingen de Knvb en die vakbond juist kijken hoe ze dit gat in het reglement konden dichten. Beide zijn tegen deze constructie, zoals wel meer partijen.
3. Kluivert stond vast ook niet alleen op het veld. Zijn situatie is nagenoeg vergelijkbaar, overigens lijkt me een cursus waarbij je stage moet lopen bij binnen/buitenlandse clubs wel iets meer tijd kosten dan het promotiewerk van Kluivert.
4-13. Ze hebben 8 wedstrijden achter elkaar niet verloren in de competitie, waarvan wel 3x gelijk gespeeld, en dus voorbij gestreefd door Utrecht. En het draait om winnen, niet om niet verliezen; gelijkspelen kost je ook 2 punten. Natuurlijk iedere (sub)top ploeg versplilt wel hier en daar punten tegen kleine clubs, maar qua puntengemiddelde doet Schreuder het met 1,8 net iets minder dan Mcclaren (1,83). Goed, hij heeft het zooitje van Mcclaren weer op moeten knappen, maar je bent een groot trainerstalent of je bent het niet. Die moet na 10 wedstrijden wel in staat zijn om Europees voetbal af te dwingen met een selectie die aan het begin van het seizoen nog als kampioenkandidaat bestempeld werd, zeker als je de voorbije jaren ook al gewoon als assistent-trainer met deze groep hebt gewerkt.
10-12. Ze creëerden zoveel kansen dat over 180 minuten tegen FC Utrecht enkel twee afstandsschoten erin vlogen? Als die er niet in waren gegaan, dan was het een wanprestatie van Twente geweest, nu is ie tevreden over het spel.
15. Goed tegenargument.. Leerdam hoeft niet meer naar Vitesse nu Rutten daar weg is, zo zijn er wel meer spelers die naar een club gaan vanwege een goede trainer. Er zal echt geen speler zijn die zegt ik wil graag onder Schreuder trainen, want daar heb ik toch wel zoveel respect voor.
16. En de meningen van anderen, bekijk anders de cijfers die er gegeven worden aan spelers hier, en op andere sites. Bij Utrecht hebben ze de spelers bijvoorbeeld wel echt beter gemaakt.
18. Polls hier op voetbalzone, op FCT fansites en de vele reacties van supporters die het er niet mee eens zijn. Lijkt me geen stabiele basis om alles op in te zetten.

1. Je begrijpt best wat ik bedoel, het is voor een Van Marwijk nu niet bepaald een grote eer om Schreuder klaar te stomen.
2. Als je leest, ging het argument over de 1-jarige tussenpaus, dus wissel je van de tussenpaus naar Schreuder.
3. Dat ik niets met Schreuder heb, betekent niet dat ik niets met FCT heb. Overigens betekent beleid niet meteen dat het goed beleid is. Ik mis namelijk nog steeds de argumenten die zo voor Schreuder spreken, dat we er alles voor moeten laten.
4-5. Wat heeft een trainer er voor baat bij als hij de visie van Schreuder uit moet voeren, dan ben je alsnog een stroman van Schreuder. Daarom komen ze dus niet en als ze komen willen ze prestaties neerzetten, dus zullen ze hoogstwaarschijnlijk voor de korte termijn kiezen.

28 mei 2013 om 12:11

Je wil dus mijn argumenten weerleggen door nog eens je mening te geven?

Ja prima, jouw mening. Niet de waarheid of feiten. En als je nu clubwatcher was of echt er wat over wist. Maar jouw antwoorden kunnen net zo goed in een telegraaf of vi column staan.

Bijv. zoals Twente het stelt voor volgend jaar:er is 1 jaar een functie open voor 1 jaar, wie wil? Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Dat is geen belediging of een tussenpaus. Dat is een mooie kans om eens in de eredivisie een club te leiden ism huidig technisch team. Een trainer is een passant, moet aansluiten bij het beleid van de club. Jij vind het een slecht beleid. Ik niet en waarom? Omdat we sinds 2008 ontzettend hard zijn gegroeid en ook voor volgend jaar volop reden is om mee te doen in de top van NL.

Wil niemand 1 jaar de club trainen? Prima, dan gaan we gewoon verder met de man die we al sinds 2007 voor de groep willen hebben:

Schreuder. Daar is toch niks gekkigheid bij?

28 mei 2013 om 12:36

Mag ik aub één argument waarom Twente volgend jaar in de top zou meedraaien?

28 mei 2013 om 14:48

@obiku86

Waarom? Geef eens argumenten waarom je bij definitie het zou uitsluiten? Als Twente supporters hebben al reden ervoor dat het wel gaat lukken.

28 mei 2013 om 16:38

Volgens mij ben jij hier van de argumenten want je kraakt Lyst af omdat hij zijn uitspraken niet kan onderbouwen. Ik vraag gewoon om een argument waarom Twente volgend jaar titelkandidaat zou zijn? Ik heb er wel een paar waarom ze het niet zullen zijn:

1. Topspelers als Chadli, Douglas, Fer en Michailov verlaten de club. Toch de sterkhouders van het Elftal
2. Twente is na 2 jaar wanbeleid een chaotische club geworden, waar er mensen zitten die zichzelf een stuk belangrijker vinden dan Twente
3. Falende scouting
4. Niet meer aantrekkelijk voor de grote jonge talenten, want geen Europees voetbal. (stevens komt uit Jupiler, dan is elke eredivisieclub een stap hoger en Ebicilio had al getekend)
5. Niet meer de financien om gearriveerde spelers te halen
6. Tadic, Brama, Rosales denken ook aan vertrek. En van Brama en Rosales is het toch erg waarschijnlijk dat ze vertrekken
7. Een hele selectie vervangen, met spelers van een minder niveau

Gevolg: Subtop of minder

Wat Joop hier voor het gemak vergeet is dat Alfred nul ervaring heeft als eindverantwoordelijke. Ja hij staat sinds de winterstop voor de groep, maar om op basis daarvan hem nou de stempel toptalent te geven is wel extreem.
Alfred heeft zich tot nu toe nog niet bewezen als hoofdverantwoordlijke van een team/elftal.
Wat dat betreft doen de Boer, Cocu, Kluivert, van Bronckhorst, van Gastel het toch slimmer. In grote lijn eenzelfde traject, assistent bij een topcoach (marwijk, van Gaal, Koeman) een eigen jeugd team of beloften team om vervolgens op eigen benen te staan.
Daarnaast zijn het ook topspelers geweest die internationale ervaring met zich meedragen, die Alfred simpelweg nog niet heeft.
Geleidelijkheid is de beste weg die hij kan volgen, het afbreukrisico is zo hoog dat hij enkel kan falen.

Ik snap niet waarom die Schreuder zo heilig verklaard wordt in Enschede. Ik ga hier niet beweren dat hij er niks van kan, want hij is pas een half jaar bezig en ik zie wel een positieve ontwikkeling bij FC Twente.

Echter wordt hij ons gepresenteerd als toekomstig toptrainer en wonderdokter terwijl ik zulke grote dingen er nog niet aan af zie. Hij had bijvoorbeeld best Europees voetbal mogen halen met deze groep. Wat dat betreft heeft hij gefaald. Sluit niet uit dat hij in de toekomst een goede trainer gaat worden, maar inmiddels lijkt alles om hem te moeten draaien in Enschede en doen ze alsof ze met Schreuder puur goud in handen hebben.

Lijkt me niet dat Munsterman kan beoordelen of Schreuder één van de grootste trainerstalenten van Nederland is!

28 mei 2013 om 10:58

Dit is het zelfde als Cocu een talent te noemen ; Nou is Cocu een goede speler geweest, een rustige man die alles wel analyseerd maar ook over hem ben ik niet onder de indruk.

Kijk toen ik de Boer zag toen wist ik het wel ; misschien geen top talent onder de trainers maar hij zou voor Ajax wel een goeie trainer worden.

28 mei 2013 om 13:38

Ik denk dat Munsterman zichzelf een beetje moed aan het inpraten is. Hij is natuurlijk bang voor weer een gevalletje Mclaren!

Ik hoop nu gewoon dat hij gaat falen ; ik denk het haast ook wel. Niemand hoeft te komen want we hebben Schreuder hier, een top talent onder de trainers!

Nou ik denk het toch niet. Heb hem nu al een aantal keer gezien en zie er niet zo heel veel in ; lijkt mij een vrij arrogantie baasje die geen resultaat pakt. Nou is het ook wel moeilijk als je een keeper moet opstellen van 42 die eigenlijk 5 jaar geleden al had moeten stoppen maar goed... Schreuder is een man van de club en kent de club dus ; dus er is niemand in de hele club beter dan die Boschker dus zit het niet zo goed in de keepers daar in Twente.

We zullen zien wat Twente gaat doen ; ik denk dat het niks wordt maar goed.

ik denk ook niet dat het wat wordt. Hij schijnt daar een hele grote stempel te drukken op het trainers/technisch beleid. Mede door hem zijn een aantal trainers weggepest. Hij denkt volgens mij echt dat hij de baas is. Ik vind hem 3x niks, geen uitstraling en gewoon een conservatief gelovig mannetje.
Munsterman blijkt er al helemaal geen verstand van te hebben met zijn continu verkeerde keuzes. Als ze groot willen worden moeten ze Munsterman en die hele technische staf eruit gooien. Die zijn allemaal veel te naar binnen gekeerd en denken te provinciaal. Voetbal is een keiharde wereld waarin je niet de top bereikt met goede doelen in de buurt, halfbakken trainers en staf de leiding geven.twente is gewoon net niet, net te slap, altijd excuses zoeken. Teveel achter hun clubcultuur staan.

Ik denk als Twentefan ook dat ze terugzakken naar de middenmoot en met Groningen, Heerenveen, AZ en Utrecht ieder jaar bepalen wie er Europees voetbal mag spelen. Ik ben afgehaakt in ieder geval.

28 mei 2013 om 16:35

"ik denk als Twentefan"
Nee. Jij bent geen fan. Je praat de grootste onzin. Munsterman afzeiken terwijl hij de club heeft opgebouwd, Schreuder afbranden die nog geen kans heeft gehad om zich te doen laten gelden, vage roddels voor de waarheid aannemen en schijnbaar 0 clubkennis hebben. Klinkt totaal niet als een fan in mijn oren.

28 mei 2013 om 19:12

probleem met jullie fans is dat jullie niet weten wat voouitgang betekent. Omdat jullie bang zijn om een nieuwe weg in te slaan en daarvoor echt te kiezen ipv na en jar weer iemand eruit gooien. Altijd weer dat stomme geneuzel over trots, achter een middelmatige zonder uitstraling hebbende coach en helemaal lachwekked is die Michel Janssen. Man, die vent straalt niksuit, dat interview met hem was echt een grap... leek meer op een amateur trainer van de fc Bon boys.

munsterman zeikik af ja, omdat hij dat nu een keer verdiend. Ik zal het nog sterker vertellen; ik ben zijn geneuzel zat. kerel maaakt fout op fout. Echt te belachelijk voor worden is de contractverlenging van Boscker en Wisgerhof.. pfff wat kan ik mij aan zoiets ergeren. dat is nou precies middenmootmentaliteit. Terwijl ze pretenderen aan willen haken aan de top. IK ben geen fan met boter op z n hoofd die bij 1 redelijke wedstrijd weer "trots" gaat roepen en een trainer die nog niet eens zijndiploma heeft en nog niks eeft bewezen de hemel in prijst. Er is idd geen tijdmeer voor 5 jaren plannen of dat soort gezwets. Jij bent duidelijk een fan die liever wedstrijden van Rkc, roda MET 1-0 genoegen neemt. ga fietsen

28 mei 2013 om 20:13

Nee jij bent gewoon een ordinaire successuporter die zijn club laat vallen als het tegenzit, onzin loopt te roepen als het iets minder gaat en totaal geen respect kan opbrengen voor de mensen die deze club tot grote hoogten hebben doen stijgen.
Dat 'geneuzel' over trots is omdat supporters ondanks de mindere resultaten daadwerkelijk trots zijn op hun club. Maakt me geen reet uit wat anderen ervan vinden. Wij weten waar we vandaan komen in tegenstelling tot jij zo te horen. Sinds de goede resultaten moet ineens de hele organisatie op de schop of wieberen omdat we 2 jaar mindere resultaten hebben gehaald en alles niet loopt zoals verwacht. In plaats van alle mensen en de club te steunen geef jij ze liever een trap na en trek je je handen ervan af. Dan waag jij je ook nog supporter te noemen? Laat me niet lachen. Jij supports ze als het goed gaat, als het minder gaat is iedereen kut en wil jij jezelf niet als supporter manifesteren.

28 mei 2013 om 22:23

kijk liever naar de resultaten ipv reageren op terechte kritiek op e leiding van twente. Feit is dat Twente de neerwaardse spiraal al 4 jaa gelden na het kampioenschap heeft ingezet. met als dieptepunt nu het niet halen van europees voetbal.spelers/grote aankopen blijven weg mede omdat munsterman voorzichtiger wordt. idd suc6 supporters zullen wegblijven, die wel belangrijk aandeel hebben in de inkomsten van twente(seizoenskaarten). blijf jij maar lekker Trots zijn op Twente. ben ik dat weer als ze eindelijk eens durven te kiezenvoor een nieuwe strategie. Daar hoort dit halfbakken beleid niet bij....

28 mei 2013 om 23:29

Ik hoef niet te kijken naar de resultaten. Ik ben trots op mijn ongeacht de resultaten. Jij zal dat wel nooit begrijpen. So be it. Laat je gezicht dan ook niet meer zien als het weer beter gaat.
Ik ben het ook niet altijd eens met het beleid, maar ik keer mijn club in ieder geval niet direct de rug toe.

29 mei 2013 om 10:59

Nee daarom blijf jij achter het zielige beleid van de middelmaat staan. "trots"zelfs als onderin eindigen. Vak P heeft nog wel de ballen om een gesprek af te dwingen met de voorzitter en de aanvoerders over het vacuum van Mclaren.
Maar met deze keuze van trainer en contractverlenging van zwaar oude spelers verbaas ik mij erover dat ze nu niet in verzet komen.
Die Boschker, 42 ook en dan Wisgerhof een contractverlenging aanbieden. Die onschenbaarheid van bepaalde personen.. dat is geen topsportklimaat. Dat is lafheid ten top.
En dan Schreuder die Janssen erin blijft zetten, wat een amateurvoetballer is dat zeg. Die kerel kan geen bal goed raken alleen maar dom rennen. Guttierez is een ander verhaal, die heeft idd potentie. Over de RB positie gesproken.. Breukers ipv Rosales.. ook zo triest. Die Fernandez, voor 4 jaar aangetrokken..nooit gezien... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Schreuder is gewoon een sneaky gast die zich naar de positie van hoofdtrainer heeft gewerkt teriwjl hij nog nuiet eens zijn diploma heeft. Laten we dan maar Michel Janssen hoofdtrainer maken...wat een watje is dat. Kijk aub even het interview met hem op RTV Oost op jawel 1 april 2013. Ik dacht echt dat het een grap was maar nee het is bloedserieus. Het is toch zielig om te zien dat men binnen 2 jaar tijd van een co adriaanse naar een Michel Janssen/schreuder gaan. I rest my case...

29 mei 2013 om 11:02

Jij bent ook net zo een laf persoon door resultaten te ontkennen. Dan ben je pas echt een spek en bonen supporter..
Je valt nu echt wel door de mand...

29 mei 2013 om 11:08

In het land der blinden is eenoog koning

Op welke gronden is Schreuder zo´n groot trainers talent ? Ik bedoel dit niet om te provoceren, maar heeft hij bepaalde resultaten geboekt met de jeugd van Twente ? Als ik het goed begrijp is hij ook deel van het technisch hart bij Twente en het lijkt mij nou niet dat die zo succesvol zijn geweest. Daarnaast heeft hij 0,0 ervaring, dat wilt niet meteen zeggen dat het daardoor niet goed kan uitpakken. Alleen heb ik zo het idee dat elke club in Nederland nu denkt omdat het bij Ajax is goed gegaan dat ze ook een onervaren man voor de groep moeten zetten.

28 mei 2013 om 12:26

ja dat gevoel heb ik ook. helemaal ook omdat iedereen het de laatste tijd heeft over 'de jeugd inpassen', 'technisch hart', 'club man', allerlei termen die eerder nooit door PSV of Twente uitgesproken zijn maar omdat het bij Ajax een succes is, grijpt men naar dezelfde strategie opeens en wordt je ermee doodgegooid. Niet dat het geen goede strategie is, maar op mij komt het ietwat geforceerd over met de aanstellingen van Cocu en Schreuder. Beide worden alom geprezen binnen hun club, maar ik zie niet echt waar dat op gebaseerd is.

28 mei 2013 om 12:49

@ Charlinhoo

Inderdaad, jij beschrijft het eigenlijk het beste door de stellen dat het allemaal wat geforceerd overkomt. Ze zeggen wel dat ze meer met de jeugd willen gaan doen maar wat willen ze precies gaan doen ? Proberen ze hun talenten beter te laten worden aan de hand van oud Nederlandse (top)spelers ? In dat kader snap ik dan ook niet dat men van Kluivert afwilt.men zegt dat het komt door zijn neven activeiten, maar ondanks die activiteiten werd hij wel kampioen. Dus zo´n negatieve invloed kan het niet gehad hebben op zijn functioneren bij zijn jeugdteam.

Net zoals jij denk ik dat naast Ajax andere clubs ook wel deze strategie kunnen toepassen maar het klinkt allemaal zo vaag. Zeker omdat deze ploegen helemaal geen opleidings achtergrond hebben. Dat betekend dus dat je een behoorlijke inhaalslag te maken hebt tegenover clubs die al jaren met dat bijltje hakken. Er gaan wel wat jaartjes overeen voordat je daar echt de vruchten van kunt plukken.

Het vertrouwen bij PSV in Cocu kan ik nog enigsinds begrijpen omdat het voor Nederlandse begrippen toch een goede speler was (geen wereld speler) die volgens mij wel over aardige contacten beschikt. Cocu heeft ook actief met jeugd van PSV gewerkt. Daarnaast is Cocu in Nederland ook een mooi uithang bord, ik ga er vanuit dat hij ook wel wat nuttige contacten heeft over gehouden aan zijn carriere. In combinatie met de ervaren Faber die het bij Eindhoven goed heeft gedaan snap ik dat PSV daar wel wat inziet.

Schreuder daar in tegen was gewoon middelmaat als voetballer. Dus je kunt hem niet gebruiken als uithang bord en hij zal volgens mij ook niet beschikken over een een goed (internationaal) netwerk. Als ik naar zijn trainers cv kijkt heeft hij 1 keer stage gelopen bij de jeugd van Twente en voor de rest is hij alleen maar assistent trainer geweest. Nu kan hij natuurlijk tijdens die stage goed werk hebben geleverd maar als dat zo zou zijn dan had je daar toch wel iets over gehoord.
Datzelfde geld eigenlijk ook voor het assistenschap, vaak hoor je van mensen binnen de club en van spelers dat een assistent achter de schermen van grote waarde is. Dat soort verhalen heb ik ook nooit opgevangen over Schreuder.

Ik heb echt het idee dat Munsterdam dit gewoon roept voor de buhne maar dat her eigenlijk nergens op gebasseerd is. Alhoewel, wellicht is het gebasseerd op het feit dat Schreuder een "ja knikker"is omdat het algemeen bekend is dat Munsterman geen tegenspraak duld. Die man heeft veel voor Twente gedaan maar de laatste jaren neemt hij toch echt steevast de verkeerde beslissingen.

Jansen heeft volgens mij al helemaal niets noemenswaardigs gepresteerd. Als ik een artikel las op BNR zei hij dat nieuwe ervaringen kan opdoen bij het eerste. Het eerste elftal is toch niet een plek waar je leuk ervaring opdoet ? Twente heeft de derde begroting van Nederland, dan stel je toch niet twee totaal onervaren mannen aan als trainers ?

28 mei 2013 om 18:51

Onzin dat FC Twente hetzelfde wil als Ajax. Schreuder als hoofdtrainer stond al, voordat De Boer trainer van Ajax werd, in de plannen. Ken de feiten voordat je iets de wereld ingooit wat niet klopt.

31 mei 2013 om 09:30

@ supporter2

Heb je daar ook een bron voor die dat bevestigd, want eerlijk gezegd geloof ik daar niet zoveel van omdat er in de die tijd toch al de nodige trainers zijn versleten. Wat mij ook bevreemd is dat als het klopt wat jij zegt dat Schreuder zich nog niet voldoende heeft voorrbereid, daarmee bedoel ik dat hij in al die jaren al zijn papieren had kunnen halen.

Daarnaast is er nog iets dat hetgeen wat jij zegt niet echt aannemelijk is, na het ontslag van Mclaren duurde het heel lang voordat er iets bekend werd over wie de opvolger zou worden. Sterker nog, Munsterman zei publiekelijk dat Twente zich niet zou haasten in een zoektocht naar een nieuwe trainer. Als het al de bedoeling was geweest dan had Schreuder toch meteen al aangesteld kunnen worden ?

Daarnaast hadden "charlinhoo" en ik een discussie waarin we wat speculeerde maar we hadden het nooit over feiten. Jouw korte antwoord vind ik iets te gemakkelijk en zeker omdat je geen bewijzen geeft van die zogenaamde feiten van jouw. Daar komt nog bij dat "charlinhoo" en ik alles onderbouwde wat wij zeiden en jij maar 1 dingetje eruit haalt en voor de rest helemaal nergens op in gaat. Normaal reageer ik niet op reacties zoals de jouwe vanwege het benoemen van 1 ding terwijl degene in de discussie de tijd nemen om op basis van argumenten en meningen een normaal gesprek voeren. Maar in dit geval ben ik wel heel erg nieuwschierig naar jouw bronnen ?

"hij is zonder twijfel een van de grootste trainerstalenten van Nederland”, vertelt Munsterman aan het Algemeen Dagblad."

de man is nog niet eens gediplomeerd trainer, misschien ziet munsterman in ons allemaal ook wel trainerstalenten?
laat hem eerst dat papiertje halen en dan een beetje een goed resultaat neerzetten!
dan kun je spreken over een talent!

28 mei 2013 om 16:33

Maakt dat uit dan? Zo'n papiertje halen is een formaliteit. Hij heeft al genoeg met grote namen gewerkt, zowel binnen als buiten de club. Munsterman ziet hem waarschijnlijk vrijwel dagelijks, dan kan hij toch prima een mening vormen over hem.

28 mei 2013 om 17:11

ik heb het idee dat munsterman er ondertussen al veels te diep in zit.

bij de problemen met preudhomme/daelders en daarna adriaanse heeft hij steeds onvoorwaardelijk partij gekozen voor schreuder en consorten. op een gegeven moment raak je dan commited. zou munsterman nu zn grenzeloze vertrouwen in alfred schreuder opeens opzeggen, tja, dan is het afgelopen met de geloofwaardigheid van joop munsterman. want dat zou betekenen dat hij de afgelopen jaren alleen maar foute beslissingen heeft genomen.

het is nu alles of niets voor joop. zijn lot ligt compleet in handen van alfred schreuder. natuurlijk spreekt munsterman nu zijn vertrouwen uit in schreuder. het lijkt zijn laatste reddingsboei.

28 mei 2013 om 20:17

Kap eens te trollen bij elk Twentetopic. We weten nu wel dat jij een hekel hebt aan Munsterman, we weten nu ook dat jij steeds hetzelfde riedeltje herhaalt ondanks dat alle Twentesupporters jou nu zo rond de 900 keer alles hebben uitgelegd. Als je telkens dezelfde onzin propageert zonder bewijs, met een enorm subjectieve mening, als enige bron VI aanhaalt en verder totaal geen kennis van de club hebt kan je je beter niet mengen in een discussie over Twente.

28 mei 2013 om 20:51

misschien chanteert schreuder munsterman wel.

heeft alfred tegen munsterman gezegd: jopie, wanneer ik volgend jaar geen hoofdcoach word ga ik open kaart spelen over alles wat er intern bij twente gebeurd is de laatste jaren.

wordt een mooi boekwerk. "ik alfred"

nee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer bij twente al vanaf 2009 het idee was om alfred schreuder klaar te stomen voor het hoofdtrainerschap en daarom alfred al jaren het handje boven het hoofd wordt gehouden door munsterman, munsterman zn lot in feite aan het lot van schreuder verbindt.

als het lukt en schreuder wordt succesvol met twente, dan is het geniaal. en dan ben ik de eerste om toe te geven dat munsterman het al die tijd goed gezien heeft. maar als het niet lukt, tja, dan heb je dus zon vier of vijf jaar bij een club lopen verkloten door al de rotzooi die dat plan heeft veroorzaakt.

want hoe denk je dat dat bij de gewenste assistent van preudhomme, jos daerden, is gegaan? samen met preudhomme een drie jarig contract bij twente getekend. die kwam samen te werken met alfred schreuder als medeassistent. maar tegelijkertijd was schreuder de kroonprins. lid van het technisch hart en goede maatjes met joop munsterman. daerden viel niet in het pulletje bij alfred schreuder, die wilde liever zijn vriendje pahplatz als mede assistent. hij is gaan klagen en heeft ervoor gezorgd dat jos dearden eerst werd gedegradeerd tot trainer van de beloften en er daarna maar gewoon helemaal mee is gestopt bij twente.

vervolgens gebeurt precies hetzelfde bij co adriaanse. viel vooraf al niet in het pulletje van kroonprins alfred schreuder en zn vriendjes en is, toen adriaanse er eenmal zat, vakkundig het werken onmogelijk gemaakt. dat dwong munsterman tot een keuze: ontsla ik adriaanse of laat ik de beoogde kroonprins alfred schreuder vallen? het eerste heeft hij gedaan.

die keuze voor de kroonprins impliceerde dus ook dat de nieuwe trainer (en tussenpaus voor dat schreuder het over zou nemen) het tegenovergestelde type als adriaanse moest zijn en iemand waar schreuder dit keer geen problemen mee zou maken. dat werd dus steve mcclaren.

steve mcclaren zijn tweede periode is mislukt, daarom moet kroonprins alfred schreuder het sneller als verwacht overnemen. ja, en nu is het dus alles of niets voor munsterman.

als schreuder nu mislukt bij twente, dan heeft munsterman met terugwerkende kracht een hele rits aan foutieve beslissingen genomen. het lot van munsterman licht in handen van alfred schreuder.

28 mei 2013 om 23:30

Too long; didn't read.

29 mei 2013 om 00:42

sorry. ik zal het de volgende keer iets korter proberen te houden.

En dat terwijl de heer Munsterman zelf blufpoker heeft gespeeld met zn angstbeleid.
Teveel geleund op oude roem waar na 1 seizoen al niks meer van over was.
Afgedankte spelers die nog geen ei kunnen bakken op het veld.
Spelers verhuren die makkelijk in het eerste kunnen spelen.
ik heb er gewoon geen woorden voor.
Het is gedaan met Twente na de 6-2 tegen Psv. Ik weet niet wat er gebeurd is met Twente.
Maar er is duidelijk iets met de geest van de club

Nederlandse grootste trainerstalenten is de categorie Frank de Boer en daar zijn er maar heel weinig van zeker niet Schreuder. Een Wouters is bijvoorbeeld ook wel een hele goede trainer, maar een minder boegbeeld in de media dan Frank. Schreuder heeft nog niks gepresteerd.

Wat een roeptoeters hier allemaal zeg. Schreuder is net als Frank de Boer een trainer die uitvoering kan geven aan de lange termijn visie van een club. Net zo goed als Frank de Boer dit bij Ajax kan, maar dan met mindere spelers. Ondanks dat hij geen topspeler was, is hij altijd door teamgenoten en trainers geroemd omdat hij binnen het veld uitstekend wist te coachen. is bezeten van het spelletje, en geen blaaskaak. Laat deze man nu evenals FdB rustig bouwen aan een nieuwe ploeg en brandt hem over anderhalf jaar af als hij niet presteert, niet eerder.

Waar ben je mee bezig Munsterman? Waar ben je gebleven? Ik had die man hoog zitten, maar dan haalt hij Mcclaren terug die er geen flikker van kan en Schreuder heeft zich nog helemaal niet bewezen en is nu ineens (zonder een diploma) een topcoach in spé? Die Stevens die Mihaylov moet opvolgen, Joshua John die Chadli moet opvolgen. Mijn hemel Munsterman, die is echt helemaal de weg kwijt.

tjonge jonge wat klagen ofnie laat hem maar eerst een team opbouwen voordat je jou oordeel alweer klaar hebt liggen

Probleem van FC Twente dit jaar lag niet alleen bij de trainers maar vooral bij een aantal rotte appels binnen het team. Spelers die alleen maar met zichzelf bezig waren. Iedereen die FC Twente volgt weet wie ik allemaal bedoel. Hoop dat er volgend seizoen een trainer voor de groep staat die het vervelende gedrag van spelers niet accepteert en ze meteen uit de selectie zet.

Ik blijf erbij dat ik Schreuder een prima assistent trainer vind, maar dat hij zo de hemel in wordt geprezen is dikke onzin. Ik vind dat er een ervaren trainer moet staan, die de discipline bij een aantal jongens is wat hoger gaat leggen, want daar ontbreekt het de laatste tijd aan bij Twente ( spelers als Fer en Mihailov )

De toekomst zal uitwijzen of Schreuder een goede trainer is. Hij werkt sinds 2007 bij Twente dus ik denk dat ze zijn kwaliteiten redelijk goed kunnen inschatten. Het is zo makkelijk om mensen meteen af te branden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren