Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Babel verlaat Ajax: ‘Niet om financiën, maar om het belang van de jeugd’

Laatste update:

Ryan Babel verlaat Ajax zoals verwacht weer na één jaar. Vorig jaar zomer kocht hij zijn contract bij TSG Hoffenheim voor een fors bedrag zelf af. Hij tekende een kortlopende verbintenis bij zijn eerste club, maar kon mede door blessures niet het maximale uit zichzelf naar boven halen. Diverse media berichtten reeds dat Babel naar Kasimpasa gaat, maar dat is nog niet helemaal rond.

/

De Turkse club wil Babel inderdaad graag hebben en ook Ryan Donk moet overkomen van Club Brugge. Babel legt op zijn eigen website uit dat hij het jammer vindt, dat sommige zaken niet altijd op correcte wijze in de media komen. Hij ontving meerdere aanbiedingen en heeft de knoop nog niet definitief doorgehakt, zegt de 26-jarige Amsterdammer. “Ikzelf ben op vakantie en zal na terugkomst de beslissing nemen waar ik wil gaan spelen.”

“Ik kan niet ontkennen dat het ambitieuze Kasimpasa uit Turkije een goede indruk op ons heeft gemaakt. Alleen moet ik er zelf nog gaan kijken en eventueel ook nog gekeurd worden”, aldus Babel. Hij legt uit dat de samenwerking tussen Ajax en hem altijd bedoeld was voor maar één seizoen. “Gezien de toenmalige blessures van Derk en Kolbeinn en de aanwezigheid van de vele jonge talenten. Daarom zijn er ook nooit gesprekken tussen Ajax en mij geweest over een langer verblijf.”

Babel zegt dat hij Ajax dankbaar is, dat hij terug mocht komen naar Amsterdam. Hij betreurt het feit dat hij niet beter presteerde dan hij deed; zestien wedstrijden (waarvan zeven als invaller) en vier doelpunten in de competitie en vier Champions League-optredens zonder treffer. “Ik verlaat Ajax niet om financiële redenen, maar om het sportieve belang van de jeugd. Ik ben en blijf altijd een Amsterdammer met een Ajax hart en als de club het wil kom ik ooit terug”, belooft Babel.

Denk jij dat Ryan Babel in de toekomst een derde keer bij Ajax gaat spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

op links en in de spits (zijn favoreite posities) hebben we betere opties maarwelke jeugd staat er nu dan klaar voor op rechts? ik denk dat ajax gewoon een rechtsbuiten gaat proberen te halen

6 juni 2013 om 12:55

Fischer?? Babel is linksbuiten of spits, geen rechtsbuiten

6 juni 2013 om 12:57

heb mijn reactie al aangepast. Babel zou alleen op rechtsbuiten kans hebben maar ik denk niet dat hij daar een succes zou zijn geworden

6 juni 2013 om 12:59

Dat is denk ik ook altijd het manco geweest van Babel helaas. Hij was in zijn jongere jaren verschrikkelijk effectief vanwege zijn geweldige heupschot (geen idee waar dat gebleven is) en daarmee altijd naar binnen komen vanaf links. Helaas is dit echter een trucje wat na een tijdje gewoon veel te voorspelbaar werd. Ik vind het jammer voor Babel maar ik denk niet dat hij ooit nog bij een subtopper in Engeland of Duitsland terecht gaat komen (spanje vind ik hem niet passen als speler). Bij Liverpool had hij overigens ook wel gewoon pech vanwege de trainerswissels.

Maar goed laten we hopen dat hij ons allen kan verassen en toch nog bij een club als Everton of Liverpool in de toekomst terecht kan komen.

6 juni 2013 om 13:09

Ik ben het met je eens dat Babel misschien wel iets te voorspelbaar is, maar als je kijkt naar Arjen Robben dat is één van de voorspelbaarste spelers op hoog niveau en toch flikt hij het telkens weer om naar binnen te komen en op doel te schieten met succes.

Babel moet niet naar Turkije gaan dan kan hij de (top)clubs wel vergeten, had hem liever naar Italie zien gaan verwacht daar toch meer van i.p.v. Turkije, maar geld speelt natuurlijk ook een grote rol.

6 juni 2013 om 13:18

Haha je gaat toch niet Robben met Babel vergelijken?? Bovendien heeft Robben zijn spel ook enigszins aangepast. Hij gaat nu ook afentoe rechts om zijn man heen. Bovendien is hij veeeeel beweeglijker dan Babel dus is het veel moeilijker verdedigen.

6 juni 2013 om 13:35

Klopt, dat moest van Foppe de Haan in 2007. Ik kan me het stuk van destijds nog steeds herinneren. Van beiden is er sindsdien niet meer veel van terecht gekomen.

6 juni 2013 om 14:20

inderdaad http://www.youtube.com/watch?v=wlznbl_ing4
in dit filmpje zie je mooi hoe goed die vreemde schotbeweging werkt als ie goed gaat. keepers reageren bij die goals gewoon 2 tienden later dan bij een technisch perfect schot.

6 juni 2013 om 16:14

Nee joh, dat heupschot was dramatisch. Hij gaf zelf aan dat hij blij was dat hij het weer had afgeleerd (google maar op Babel en heupschot). Hij wou alles met zijn leuke heupschot doen, maar hij miste daardoor best veel kansen en als hij gewoon schoot lag zijn rendement waarschijnlijk hoger.

6 juni 2013 om 17:41

Robben is totaal niet voorspelbaar! Misschien voor ons als kijkers, maar als tegenstander zeker niet. Zijn schijnbeweging zorgt er namelijk voor dat je als verdediger steeds moet kiezen, een verkeerde keuze en hij is weg. Babel is juist voor een tegenstander ontzettend voorspelbaar, je weet wat hij gaat doen, maar ook wanneer. En dat is veel belangrijker dan alleen maar weten dat iemand naar binnen gaat. Want kies je verkeerd, ben je te laat.

Wat nobel, hij schuift zijn eigen belang opzei voor de talenten van Ajax. Dat hij daarnaast miljoenen gaat verdienen in Turkije moet hij dan maar voor lief nemen. Wat een held!

6 juni 2013 om 12:58

Als die voor het geld had gespeeld, dan had die ook rustig op bankie kunnen blijven zitten ipv 3 miljoen te betalen om je contract te laten ontbinden toch.

6 juni 2013 om 13:42

Het gaat hem waarschijnlijk meer omdat hij zo'n flauw excuusje gebruikt zoals de jeugd voorrang geven. Babel heeft altijd voor zichzelf gekozen en al miljoenen opgehaald. Die contractonbinding heeft hij gedaan om zijn carriere weer een zetje de juiste richting in te geven. Met deze transfer gaat het gewoon weer naar beneden met zijn carriere

6 juni 2013 om 14:10

Dit is toch ook niet zijn exuusje.. Hij is echt niet naar De Boer toegelopen om te zeggen dat hij weggaat omdat hij de jeugd voorrang wil geven.
Hij geeft duidelijk aan dat er vooraf al besproken is, dit is 1 jaar en niet meer.

1 jaar voor babel om vrijuit te kunnen spelen en zich in de picture te spelen
en 1 jaar voor ajax om een ervaren kracht erbij te halen die ze op dat moment zeer goed konden gebruiken.

Na dat jaar is het finito en krijgt de jeugd weer voorrang.

6 juni 2013 om 16:21

shorty

hij heeft van te voren niet duidelijk aangegeven dat hij maar een jaar bleef, het was ook zeker een optie voor hem om langer te blijven

daarom trek ik de conclusie dat het alleen om het geld gaat, sportief is het zwaar minder daar, bij ajax had hij CL gespeeld.

als het een club als galatasaray of fenerbache was dan begreep ik hem goed..

6 juni 2013 om 19:23

Dat is wel degelijk de afspraak geweest, echter alleen als hij van dusdanig toegevoegde waarde was EN hij geen jongere jongens in de weg zou staan, dan zou hij blijven. Gezien rechts niet zijn positie is en op rechts fisscher voorrang heeft en volgend seizoen Anderssen daar ook bij komt.in de spit Sightersson en daarna Hoessen.

Dan zou hij dus "eigen" spelers in de weg staan.

Zelfde reden als dat Ajax een speler zou huren, omdat er op het moment zelf of niemand was of nog niemand die het niveau aan zou kunnen.

Qua keuze van club geef ik je gelijk, daar komt geld natuurlijk bij kijken,
maar de reden die hier aangegeven is, dat is gewoon de reden die de technische staf aangegeven heeft aan het begin van het seizoen en waar deze zelfde mensen zich nu aan houden.
Daar zal ook nog bij komen dat Babel een salaris daar een salaris krijgt die hij bij Ajax nooit en te nimmer zal ontvangen.

Dus de reden is waar, maar die komt niet zozeer van Babel zelf.
en de keuze van club, voor zover deze waar is, die zal voornamelijk financieel zijn.

6 juni 2013 om 13:12

Daarom koopt hij ook voor (3?) miljoen zijn contract af om minder te gaan verdienen bij ajax.

6 juni 2013 om 14:51

Babel heeft zijn contract afgekocht omdat hij dacht dat hij bij Ajax veel aan het spelen zou komen en zich zo (mede via CL) in de kijker zou spelen. Jammer voor hem dat het seizoen zo is gelopen zoals het gelopen is. Nu ziet hij ook dat hij in het huidige Ajax misschien niet eens basisspeler zou zijn.

Als hij jeugd van de club waar hij zoveel liefde voor heeft niet in de weg wilde lopen, had hij er nooit naar terug moeten gaan.

Slechte reden dus Ryan!

6 juni 2013 om 13:28

Het is nog helemaal niet zeker waar hij heen gaat, lekkere conclusies dus weer.

Overigens denk ik wel dat hij voor het geld gaat kiezen. Maar geef deze man eens ongelijk. Had de hoop op een mooie carriere bij Liverpool. Daar ziet hij een streep door heen gaan om verschillende redenen. Koopt dan voor 3mil zijn eigen contact af, na wat omzwervingen, om zich weer in de picture te spelen.
Tot dan toe dus alles gedaan voor je carriere, als je er dan achterkomt dat je nooit meer de top zal halen, ga je toch voor het geld kiezen.

Dat hij dat dan niet letterlijk zegt lijkt me logisch, wie wil nou van zichzelf zeggen dat hij te kort omt voor de doelen die je had gesteld? Iets meer respect voor Babel lijkt me op zijn plaats.

6 juni 2013 om 13:28

markdragie

haha goed verwoordt, hij denk bij deze inderdaad alleen aan ajax, en dat hij daar een miljoen per jaar meer gaat verdienen dan bij ajax is dan vervelend!!

wat een kwats...gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je wilt gaan cashen, of helemaal niks zeggen

en alsjeblieft nooit meer terug naar ajax komen

hij is niet in duitsland gebleven omdat hij daar is weggepest, en als hij zijn contract had uitgediend had hij misschien nergens terecht gekund

6 juni 2013 om 14:45

zucht* Hij heeft maar een 1-jarig contract en er is nooit sprake geweest van een verlenging. Dus jij neemt het hem kwalijk dat ie überhaupt naar een club gaat.

Wat mij betreft heeft ie in de CL (met name tegen Dortmund) wek bewezen een hoger niveau aan te kunnen en heeftie pech gehad met z'n blessure.

6 juni 2013 om 15:59

nee, ik begrijp hem als hij naar een club gaat die een stap hoger is, maar dit is een club vaneen lager niveau en speelt geen Cl

zucht

denk daarbij dat hij samen met hoffenheim de schade verdeelt heeft, die waren hem ook liever kwijt als rijk

6 juni 2013 om 14:17

Achja.. Iedereen die de kans krijgt om miljoenen tekengeld op te strijken, zou die kans grijpen. Het is en blijft een echte Ajacied, en daar moeten WIJ Ajacieden trots op zijn

6 juni 2013 om 14:33

Inderdaad, Hij had beter Goedhart kunnen heten ipv Babel

7 juni 2013 om 04:06

hahaha inderdaad....ik zocht al naar een reactie waaruit blijkt dat ik niet de enige ben die Babel echt een held vind! sow hey...ik ga weg voor de jeugd, fantastisch!

Effe serieus, Babel is wel heel grappig. Hij zegt steeds meer vreemde dingen om een bepaald imago te ontwikkelen lijkt het.....werkt bij mij niet echt zover

6 juni 2013 om 13:35

Wat ik prachtig vind is dat je die vraag nog stelt 'swa''!

laat maar reactie is al verwijdert..

Dat is de meest voor de hand liggende reactie. Als ik Babel was zou ik om het geld gaan voetballen, daargelaten wat hij daadwerkelijk wil met zijn carriere. Jammer dat hij voor Ajax minder vaak aan bod kwam, zo is zijn salaris natuurlijk nog minder waard.

Het ga je goed Ryan! Ik hoop dat je een seizoen lang fit kan zijn en aan iedereen kan laten zien dat je het voetballen niet verleert bent!

Hoop dat hij het goed gaat doen in Turkije, blijf het een goede voetballer vinden, fysiek sterk, snel, technisch en een goed schot, op papier de ideale buitenspeler.

Tuurlijk Ryan. Lekker geloofwaardig.

6 juni 2013 om 14:25

Zeker geloofwaardig. Nadat Babel zijn spaarcentjes heeft gebruikt om het contract bij Hoffenheim voor 3 miljoen euro af te kopen om voor een resoluut lagere salaris bij Ajax te voetballen, vind ik dit verhaal zeker wel geloofwaardig.

En mocht Babel wel voor het geld gekozen te hebben dan kan ik dat zeer goed begrijpen en is Babel één van de weinige die mijn respect hiervoor krijgt, want Babel verdient dit.

Heel erg jammer dat hij gaat, Zulke jongens zijn juist nodig om de jeugd beter te laten ontwikkelen. Je mist nu gewoon body in Europese wedstrijden.. Om over zijn verdere kwaliteiten maar te zwijgen.

Eeuwig zonde!

Ik kom bij je werken wil wel graag in een jaar 30 miljoen verdienen!

Haha, niet om t geld, Haha. br

Ik denk toch dat de technische mensen van Ajax degenen zijn die hem niet per se meer willen. Zij zijn degenen die bepalen of de jeugd achter Babel voldoende talentvol is voor een basisplaats in Ajax 1 en niet Ryan zelf.

6 juni 2013 om 13:02

Kan, maar wellicht heeft Babel volledig begrijpen en staat hij er ook achter.

Wat een gelul van Babel.
Hij gaat nu voor het geld naar Turkije.
Als hij dat in Amsterdam had kunnen verdienen, had hij wel gebleven, als Ajax dat wou.

6 juni 2013 om 14:30

Wel of geen gelul, Babel verdient het. Hij is tenminste een voorbeeld voor spelers zoals o.a. Drenthe en Afellay die niet weten wanneer je niet goed genoeg bent voor de (sub)top.

6 juni 2013 om 14:39

Alsof Babel bij Hoffenheim en Liverpool niet mislukt is.

Affelay ging op het juiste moment weg, maar hij koos de verkeerde club.

6 juni 2013 om 14:49

Dat weet ik dat Affelay de verkeerde club koos. Dat zei ik destijds meteen al. Maar mij gaat het erom dat Affelay na zijn lange blessure nog steeds aangeeft dat hij voor zijn kansen gaat bij Barca. Sorry hoor, maar dan heb je volgens mij echt alleen maar Euro's voor je ogen.

Ik ken spelers die bij Liverpool en Madrid mislukt waren en weten dat ze dan een stapje terug moeten doen en dat ook durfden. En niet zoals Drenthe of .......(chips, ik ben zijn naam vergeten), die linksback met zijn gouden kettingen van Ajax die destijds naar Chelsea ging.

Edit. Bogarde bedoel ik dus.

Volkomen begrijpelijk en ik gun het hem van harte.

Dick Advocaat verlaat België: '‘niet om financiën, maar om het belang van de jeugd’.

Juist bij Ajax kun je nog iets toevoegen aan de jeugd Babel. Ook zijn bij het huidige Ajax de vleugels niet best bezet en staat er qua jeugd niet bijzonder veel klaar. Reden genoeg om bij Ajax te blijven als je inderdaad niet om het geld naar Kasimpasa vertrekt.

Je staat namelijk Derk niet in de weg, want die is niet goed genoeg, hetzelfde geld voor Lukoki en Sana. Hoesen is reserve spits en met Fischer + Kolbeinn kun jij de aanval completeren. Een reserver rol komt er dan voor Lukas Anderson. Je blokkeert dus geen jeugd en je zou heel belangrijk kunnen worden. Helaas een jaar na de keuze voor je carriere, kies je nu weer voor geld.

Beetje een ervaren speler in de groep kan ook geen kwaad toch? Onzin, hij wilt gewoon weer verder met cashen.
Want voor het sportieve belang doet hij het niet. Ajax heeft een beter team dan die Turken en Ajax speelt bijna ieder jaar Champions League.
Snap niet dat hij dan naar zo'n club vertrekt.

6 juni 2013 om 14:18

Ik neem aan dat je begrijpt dat Babel niet naar Kasimpasa vertrekt om er een clubicoon te worden. Hij gaat nu naar een Turkse subtopper waar hij een van de smaakmakers van het team kan worden, en interesse kan opwekken van grotere clubs.

Edit: Nu lijkt het alsof ik zeg dat hij het niet voor het geld doet. Dat zeg niet. Was dat niet het geval, kon hij veel beter naar Besiktas, maar die zijn zo goed als failliet dus moeten zich inhouden met Transfers.

Een man naar mijn hart. Hij denkt hiermee in het belang van de club, want inderdaad Lukoki, de Sa en Menig moeten de ruimte krijgen. Voor degene die Lukoki al afschrijven, ik kan me nog goed herrineren dat jullie dat ook bij Blind en De Jong deden.

Babel lijkt mij een man die bij uitstek geschikt is om na zijn carriere bij ajax aan de slag te gaan, hij weet wat het is om TE vroeg naar het buitenland te gaan.

6 juni 2013 om 13:06

Ik blijf samen met jou gewoon Lukoki verdedigen hoor.
We zijn zowat de enigen

Echter, hij moet nu onderhand wel stappen gaan maken natuurlijk.
Zijn voorzet vond ik al verbeterd (nog niet geweldig en ze moeten nog beter maar daar zag ik wel verbetering)
Hij moet flink werken aan zijn techniek, zijn schot en zijn voorzet.
Dat moet allemaal gepaard gaan met rust, iets dat hij echt zal moeten leren.
Als dat lukt dan heb je gewoon een goede rechtsbuiten. (maar dat kan zomaar nog 2-3 jaar duren)

6 juni 2013 om 13:45

Dus in principe zeg je dat Lukoki alleen niet hoeft te werken aan zijn snelheid? De rest moet allemaal beter.. Vraag me dan ook af waarom je Lukoki verdedigt terwijl je in je opsomming eigenlijk zegt dat hij een zeer beperkte voetballer is.. Waar ik het eigenlijk wel mee eens ben.

On topic:
Ik denk dat Babel inmiddels in ziet dat een mooie carrière bij een club in een grote competitie er niet meer in zit voor hem. Logisch dat hij dan voor het geld kiest.

6 juni 2013 om 13:22

Maar dat was vorig jaar toch ook zo? Toen wou Babel wel graag naar Ajax. Ik denk dat het gewoon een excuus is om weer naar het buitenland te gaan. Is niet erg maar had het wel netjes gevonden als Babel dat gewoon had toegegeven.

6 juni 2013 om 14:09

Volgens mij deden alle Ajacieden zelf ook vrolijk mee aan het afschrijven van Blind. Ook over De Jong is de opinie wel eens anders geweest dan hij nu is.

Wat betreft Lukoki, dat gaat hem gewoon niet worden voor Ajax denk ik. Misschien als hij net zo'n stap kan maken als Jozefzoon, hij zich tot een Ajax waardige speler kan ontwikkelen. Maar met een rol, die je eigenlijk niet eens reserve kan noemen, zoals hij nu heeft bij Ajax gaat hem dat niet lukken.

Wat een goede jongeman die Ryan.. Heeft ons ook aangeleerd dat we mannen met snorren op de nationale televisie nooit moeten geloven! Deze held verdient een nobelprijs!

Was hij niet boos dat Derksen dit al eerder bekend maakte en ontkende hij het toen niet? Erg geloofwaardig persoon dus.

6 juni 2013 om 13:09

Ja idd wat was hij kwaad. Derksen had wel gewoon gelijk.

Tja wat moet je er nou van zeggen. Heeft zich vrij gekocht om zich bij Ajax weer in de kijker te spelen. Leuk hoor dat zo'n Turkse club ambitie heeft maar dit is gewoon ca$hen en niets meer dan dat. Sportieve ambitie.. geloof er niks van. Maar goed missen ga je hem toch niet.

6 juni 2013 om 13:08

Dit is gewoon puur voor het geld, hier geef ik elke Nederlandse VZ lid gelijk. Als hij naar Fener Gala of Besiktas zou gaan zou ik graag de discussie aangaan betreft het cash gedeelte, maar bij Kasimpasa is het gewoon puur cashen en de ster uithangen.

Kan niets anders bedenken hij gaat tekenen bij de City van Turkije.

Zoals ik al zei is Kasimpasa vrolijk verder aan het bouwen

Vorig jaar gepromoveerd en meteen als 6e geeindigd en ze kopen eer vrolijk verder. Met geld kan je dus echt alles

6 juni 2013 om 14:21

Zeker in onze competitie, helaas. Door de limiet op buitenlandse spelers worden Turken die aardig kunnen voetballen veel geld waard. Met een beetje geld kun je dus ze allemaal wegkapen.

6 juni 2013 om 16:30

met geld kan je alleen , kijk naar Qpr in engeland

vaak gaat het juist fout wanneer je zomaar wat spelers gaat kopen zonder visie, en vooral de 2de rangs...

kan bij deze club niet zeggen of ze een visie hebben, maar volgens mij niet echt...

en inderdaad Belhanda, als het fenerbache of galatasaray was had ik het begrepen voor babel(niet voor sneijder/robben)

Vond hem in de Champions League opvallend goed spelen. Dan zie je dat hij met zijn ervaring toch wat extra kon brengen. Als hij zijn blessures niet gehad had, was hij denk ik in belangstelling gekomen van een mooi lijstje van clubs. Als hij speelde vond ik hem ook vaak goed. Hij heeft zich in ieder geval via Ajax wel weer een beetje in de kijker gespeeld!

Op zich jammer dat hij weggaat, ik vond hem een nuttige kracht dit seizoen

Respect voor babel, echte ajacied! Thanks voor je bijdrage dit jaartje en succes met je carriere pik! Ik hoop dat Hoesen zich gaat laten zien dit seizoen, maar een siggi in vor mis ook niet verkeerd. 't enige wat we nodig hebben is een degelijke rechtsbuiten. Tadic?

6 juni 2013 om 13:22

Hoessen heeft alles nog te bewijzen (zat geloof ik ook niet eens onder babel in de pikorde), Sightorsson is in principe al 1e keus in de spits, Lukoki is niet goed genoeg, zelfde geldt voor Sana. De Sa weet ik niet, maar die debuteerde volgens mij alweer 3 jaar geleden en sindsdien is het wat stilletjes.

6 juni 2013 om 13:55

Ga buiten spelen, het is mooi weer.

6 juni 2013 om 16:25

Ok de spelers die Codec noemt zijn nou niet echt eigen jeugd (de sa en lukoki wel trouwens), maar in principe wordt er toch bedoeld met jeugd, spelers die voor hun achttiende in de Jeugdopleiding komen.

Ik weet zeker dat Lukoki staat te popelen....

Begrijp heel goed dat Babel lekker veel geld wil gaan verdienen, maar dit vind ik toch wel een beetje een onzinargument hoor. Voor zover ik weet heeft Ajax op dit moment geen aanvaller uit de jeugd klaarstaan die zo in kan stromen. Babel had wat dat betreft gewoon nog een jaar kunnen blijven om zich écht te laten zien.

Matige speler heeft bij alle clubs waar hij speelde geen goed voetbal laten zien.

6 juni 2013 om 14:22

iedereen zou eens deze beelden moeten bekijken, zo zie je toch wel wat deze jongen in zich heeft, jammer genoeg hebben we hem bij ajax dit seizoen niet vaak zo gezien, een paar wedstrijden was hij geweldig, maar sommige vielen wel tegen, als je die beelden bekijk zou je toch denken dat een speler is die in de top toch mee zou moeten.

6 juni 2013 om 14:23

@utregt jij ben zeker geen voetballiefhebber?

8 juni 2013 om 11:29

@carribean dat is mijn mening en dat heeft niks te maken met of ik wel of geen liefhebben ben

Hmm klinkt toch als een smoesje aan de rechterkant heeft hij alleen boerrighter en lukoki als concurrentie babel is sowieso een klasse als die 2.
Toch jammer een ervaren jongen is toch belangrijk vooral in de cl ik herriner ne nog die sana trillen als een rietje babel was veel stabieller

Van mij mag hij best vertrekken maar vertrek dan naar een mooie club in een Engelse/spaanse/duitse competitie en niet naar Turkije waar je de kans hebt om in de vergetelheid te raken.

Wat een natte dweil! Omwille van de jeugd gaat hij weg... wat een giller. Zeg dan gewoon waar het op staat. Dat is prima.

Buiten dit verhaal; hij heeft best goed gespeeld dit seizoen. Een rustpunt in de aanval. Jammer van zijn blessure.

Hij verlaat ajax niet, ze hebben gewoon afgesproken dat het maar voor één jaar zou zijn, dus dat hij ajax niet voor financiën verlaat of om de jeugd een kans te geven is gewoon onzin, omdat er gewoon sprake was van een één jarige samenwerking, staat letterlijk in de tekst.
Tekst en titel passen niet echt bij elkaar.

Hoop voor hem dat hij nog een leuke club vind om te voetballen en te cashen want dat gaat het ook wel om hoor.

Hahaha, de naiviteit bij de Ajax supporters is wel weer ontzettend hoog hier. Denk je nou werkelijk dat hij ook maar iets geeft om die jeugd? Het gaat m puur om zichzelf en om die jeugd door te laten komen is dan een makkelijk smoesje om te gebruiken. Gewoon lekker cashen in Turkije, z'n geld dat hij in Duitsland heeft uitgegeven weer terugverdienen.

Heeft zijn contract afgekocht om voor een jaar naar Ajax te komen, daarvoor heb ik diep respect. Als hij nu besluit voor het geld te kiezen is dat zijn goed recht. Hij zag naar Ajax terug keren als een investering in zichzelf, daarvoor mag hij nu een beloning uitzoeken. Als dat een lucratief avontuur in Turkije is, dan is dat prima. Overigens is dat Kasimpasa wel hard aan de weg aan het timmeren, waardoor het sportief (ondanks dat het niet de hoofdreden zal zijn van de transfer) misschien meer voorstelt als sommige denken.

6 juni 2013 om 16:51

jij bent echt een irritant mannetje

6 juni 2013 om 16:53

Jij bent een kleine jonge, je snapt er nog niet zoveel van, kan je verder niks aan doen. Maar dat je elke ajatopic gebruikt om te bashen is heel er triest weetje dat

6 juni 2013 om 17:00

Hoe kan jij dat weten als je zelf nog nooit in de arena bent geweest? En als je wel bent geweest dan ben jij de grootste meest domme gast die ik ken. Want wie gaat er nou naar een stadion zonder sfeer en een club die hij zo haat. Juist ja Jij, hahahaha wat een pannekoek zeg

6 juni 2013 om 17:05

Veel succes verder he

Een opgehemelde speler die blijkt het niveau niet aan te kunnen. Maakt plaats voor jeugd,aar zeg dan gewoon eerlijk. Ik was drukker met andere dingen ipv voetbal.

6 juni 2013 om 14:36

En met welke andere dingen was Babel dan drukker?

Ik snap volkomen dat hij, nadat hij zijn eigen contract bij Hoffenheim had afgekocht, even wilt cashen in Turkije. Buiten een goede competitie, een heerlijk salaris ook nog eens een prachtig klimaat.

Ik gun het hem van harte, al had ik het beter gevonden als hij misschien nog een aantal jaar bij Ajax was gebleven.

Ik zou het mooi vinden als hij terug komt over drie jaar. Logisch dat hij vertrekt, maar toch erg jammer. Wilt gewoon nog een keer veel geld verdienen.

Fischer heeft langjarig contract en heeft een grote toekomst voor zich dus hij heeft gewoon gelijk toch wat lopen alle niet Ajacieden dan moeilijk te doen, hij heeft verdraaid veel geld uitgegeven om Duitsland te verlaten en speelde bij Ajax voor een gewoon salaris voor een speler van zijn kwaliteit. Dat hij bij andere club meer gaat verdienen stond zowiezo al vast. Ik zie niet veel spelers hun contracten afkopen om voor een gewoon voetbalinkomen bij hun oude club te gaan spelen. Vooral niet op een leeftijd van 26 of hoe oud is tie. Veel respect voor die man. Hoop dat hij nog mooie seizoenen kan maken.

Elke voetballer speelt voor geld en clubliefde is in zijn algemeenheid ver te zoeken! Mooiste voorbeelden zijn Heitinga en Kuyt! Kuyt kon terug naar Feyenoord, koos voor het 'sportieve' bij Fenerbahce en ook Heitinga lijkt die kant op te gaan, want voor een terugkeer is het te vroeg. Ik denk dat Ajax en Feyenoord zometeen zeggen dat het voor een terugkeer te laat is. Andere kant, geef ze eens ongelijk! Miljoen meer pakken nu het nog kan. In het verhaal van Babel begrijp ik het helemaal! Koopt zn contract voor 3 miljoen af, voetbalt bij Ajax voor 3 ton, wilde zichzelf op de kaart weer zetten, lukte niet, dan maar voor het geld gaan in Turkije!

6 juni 2013 om 16:51

Kuyt heeft toch gewoon gelijk gehad ? Is 2e geeindigd in de competitie heeft de Turkse beker gepakt en heeft halve finale Europa league gespeeld.

Wat heeft Feyenoord gedaan ?

En ik maar denken dat die oude snor geen gelijk had.

''ik verlaat Ajax niet om financiële redenen, maar om het sportieve belang van de jeugd''

hahaha wat een onzin Babel sorry hoor.

6 juni 2013 om 14:39

Verklaar dan ook waarom jij denkt dat het onzin is.

Nadat Babel destijds zelf 3 miljoen euro ging betalen om zijn contract af te kopen zal je wel met een heel goed verklaring moeten komen om aan te geven dat Babel geld belangrijker vindt dan voetballen.

6 juni 2013 om 14:49

Omdat wanneer hij het beste voorhad met de jeugd, hij nooit vorig jaar naar Ajax zou zijn teruggekeerd.
Waarom zou je erheen gaan als je liever jeugd voorrang wilt geven?

Of moet zo'n inzicht pas na een jaar groeien?

Babel heeft zijn contract afgekocht omdat hij dacht dat hij bij Ajax veel aan het spelen zou komen en zich zo (mede via CL) in de kijker zou spelen. Jammer voor hem dat het seizoen zo is gelopen. Nu ziet hij ook dat hij in het huidige Ajax misschien niet eens basisspeler zou zijn..

Maar kom.. in het belang van de jeugd is echt een nonsense reden.

6 juni 2013 om 14:50

- Tekent voor 1 jaar bij Ajax (misschien met het ook op teken geld later bij een ander)
- Gaf zelf aan dat hij zich weer in de kijker wou spelen voor een grotere club (of club die meer betaald

Lijkt me allemaal vrij duidelijk hoor of ben je zo naïef?

Allemaal prima maar kom dan als Babel niet met dit aanzetten

6 juni 2013 om 22:43

Jansen Joenite,

We hebben het over de huidige tijd, dus als Babel in het begin niet zo nauw aan de jeugd dacht toen hij een contract van Ajax kreeg, wilt nog niet betekenen dat dat nu anders is. Veel jonge spelers konden het zeer goed vinden met Babel, omdat Babel deze jongens veel leerden op de trainingen en vooral in de kleedkamer. En iedereen weet wat het nieuwe beleid van Ajax is, dus Babel weet ook gewoon dat hij plaats moet en kan maken voor de jeugd.

Nafets1,

- Tekengeld? hahahaha, Ja Babel deed het alleen maar voor tekengeld. Wist jij dat Babel voor een minimumloon bij Ajax aan de slag ging?
- "of een club die meer betaald" verzin je ter plekke. Dat Babel zich in de kijker wilde spelen is algemeen bekend, maar wie wilt dat nou niet? Maar dat jij vervolgens zegt dat hij dat deed voor een club die wellicht meer salaris zal bieden is de grootste onzin en als ik mij vergis, dan wil ik graag van jou een artikel waar jou fabeltje staat vermeld.

Je kunt mij wel naïef vinden, maar ik ben niet degene die onzin verkondigd.

Babel speelde amper 1 seizoen in Ajax-1 en vertrok voor het grote geld naar liverpool. Voor dat nivo kwam hij veel te kort. Via andere clubjes kwam ie weer terug bij ajax, omdat niemand anders hem wilde. Nu komt er een turkse club met een geldbuidel, en weg is ie. Een klein cluppie die nooit voor de prijzen zal spelen, dus Babel kiest wederom voor money.
Als je het vanuit zijn oogpunt bekijkt heeft ie groot gelijk, zo'n middelmatige voetballer en zoveel mogelijk geld verdienen, alles draait tegenwoordig om de centen.

Jammer dat hij niet vaker in de spits mocht. Hoewel hij zelf aangaf liever op de flank te spelen was hij als spits steeds dreigend. Ik vond Ajax telkens beter en gevaarlijker met Babel. Goede speler, aardige gozer. Slim ook hoe hij zijn carrière opnieuw heeft weten op te starten. Wat hij zegt over de jeugd moet volgens mij gezien worden als steun voor het beleid van Ajax. Jammer dat het door velen zo cynisch wordt uitgelegd...

Babel kan per direct de politiek in...dat hij ergens anders meer wilt verdienen is z'n recht, maar ik zou van de speler graag willen weten welke spelers hij in de weg zou gaan lopen? Fischer is misschien de enigste, maar de rest?

Al voor het seizoen ten einde kwam vertelde volgens mij Babel in de pers dat hij in het centrum wil spelen, maar dat de Boer andere plannen had. Ik heb een idee dat het daar om draait. Met zijn ervaring zou het toch fantastisch zijn om in de CL Ajax een ronde verder te helpen? Helaas voor Ryan vind de Boer het team belangrijker dan de individu en aangezien Ajax al drie keer op rij kampioen is geworden hoeft de Boer ook echt niet te luisteren naar een aardige speler die buiten Ajax overal mislukt is.

Ik wens Babel succes, Ajax en de Boer gaan dit (hopelijk) goed oplossen.

Babel doet het gewoon voor het geld en heeft helemaal niets met de jeugd van de Amsterdammers, ze moeten eens beseffen dat Ajax niet meer het Ajax wat het geweest is en ze kunnen gewoon niet mee in Europa en worden elke jaar vroegtijdig uitgeschakeld en Kasimpasa zou in Nederland na Ajax en PSV de sterkste ploeg zijn uit de Eredivisie met spelers als: Djalma,kalu Uche, Viudez, Issakson, Fabian Ernst en waarschijnlijk ook Anelka en Donk erbij.

Onwijs treurig nieuws voor Ajax! Zeker met het aanstaande vertrek van wellicht Alderweireld, Eriksen en De Jong wordt dit een heel lastig jaar in de Champions League. Het is echt van belang dat er iemand komt die sterk genoeg is om de bal aan de voet te houden in lastige wedstrijden. Je merkte direct het verschil als Babel in het veld kwam tijdens Champions League duels.

Ja ik weet wel dat hij zijn contract heeft afgekocht, maar je gaat echt niet voor sportieve doeleinden naar Kasimpasa. Dan ga je naar Galatasaray of Fenerbache en misschien nog Besiktas maar verder heb je niks te zoeken in Turkije.

Nu zullen de Turken me hierop wel aanvallen waarschijnlijk, maar als je realistisch kijkt is dat ook zo. Dat is hetzelfde als dat Babel naar Utrecht zou gaan. Wat schiet bij daar sportief gezien mee op. Nee Babel je gaat puur voor het geld nu.

Die babel is een grote grap. Eerst zelf afbetalen bij Hoffenheim om bij Ajax te spelen. En toen onze snor verrot schelden dat dit een leugen was. En vervolgens een jaar later beweren dat ie het voor de jeugd doet. Kon je net zo goed een jaar geleden het voor de jeugd doen!

Als hij de jeugd echt zo belangrijk vindt, dan komt hij natuurlijk niet terug voor een derde keer.

6 juni 2013 om 20:06

wie zegt dat hij terug komt als speler?

Haha wat een lul. Gelooft hij dit zelf?

Diep respect dat je weg gaat om de jeugd een kans te even. En natuurlijk dat hij niet voor de financiën kiest. Hij zal dan wel stoppen met voetbal, want anders zit hij de jeugd bij een andere club dwars. Of telt dat niet?

Ryan stelt zich netjes en correct op. Het is jammer dat hij in het gegeven jaar niet meer heeft kunnen laten zien. De keren dat hij speelde was hij belangrijk voor het zeer jonge Ajax en hij heeft ondanks de 17 wedstrijden een redelijke bijdrage geleverd aan het kampioenschap. Ik hoop dat hij een mooie club kiest waar hij a. lekker voluit weer kan voetballen en b. een leuke stuiver weet op te pakken (waarom ook niet...zou hypocriet zijn als je hem dat zou verwijten want dat zouden wij allen ook doen gegeven de kans)

Ajax6002 je voelt je wel stoer of niet? VVV afkraken? Het is zo makkelijk om voor een club als Ajax te zijn. 940 stemmen op een supportersforum vindt ik vrij veel. Ik heb niks met VVV, maar zo denigrerend doen slaat nergens op..

6 juni 2013 om 20:19

iemand die voor VVV gaat kan met dezelfde passie voetbal beleven als een supporter van Ajax...en inderdaad gaat het niet om de aantallen. maar op welk bericht reageer je

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren