Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Met V/d Vaart en Sneijder is het voorbij bij Oranje’

Laatste update:

In aanloop naar het WK 2010 werd de term de Grote Vier gelanceerd binnen Oranje. Het kwartet Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart en Robin van Persie vormde samen een bijzonder sterk viertal en de vraag was vaak of zij allemaal tegelijk konden spelen of niet. Inmiddels bevindt een ieder van de vier zich in een andere situatie bij Oranje.

/

Robben is nu een gearriveerde topper mét veel prijzen op zak, Sneijder hangt er nog half bij en is de aanvoerdersband kwijt, Van der Vaart moet strijden voor speeltijd en Van Persie is de eerste spits én eerste captain onder Louis van Gaal. Foppe de Haan laat in een interview met het Friesch Dagblad zijn licht schijnen over de vier ervaren internationals van het Nederlands elftal.

Op de vraag wie van de vier op dit moment de grootste of belangrijkste is, twijfelt De Haan tussen Robben en Van Persie. De vleugelaanvaller en spits zijn twee totaal verschillende voetballers, benadrukt de oud-coach van sc Heerenveen en Jong Oranje. “Beiden hebben een geweldig seizoen gehad, maar ik acht Van Persie als de sterkste van de twee. Puur om het feit dat hij een veelzijdiger voetballer is en een team op sleeptouw kan nemen.”

“Robben is meer een individualist die eerder op zoek gaat naar eigen succes dan Van Persie”, vervolgt De Haan in het dagblad. Over de twee middenvelders uit het kwartet is hij sceptisch. “Met Sneijder en Van der Vaart is het voorbij, die zie ik niet meer terugkomen op dat niveau. Dan zie ik liever Adam Maher op de plek van Sneijder, want hij is in de combinatie veel sterker. Ik denk dat hij beter kan samenwerken met Van Persie dan Sneijder.”

Deel jij de mening van Foppe de Haan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met V/d Vaart niet, met Sneijder wel.

10 juni 2013 om 13:24

Ben ik met je eens. Al kan het haast geen toeval meer zijn, dat iedere trainer VDV vrijwel iedere wedstrijd wisselt.

10 juni 2013 om 13:27

Toch heeft Van der Vaart af en toe nog wel wat leuke dingen laten zien.
Sneijder heb ik na het WK geen opvallende dingen meer zien doen.
Op zich is er ook niet mis met het doorselecteren waar van Gaal nu mee bezig is.
Ik denk echter wel dat er nog wel ervaring bij de selectie mag achterblijven .
Van der Vaart zou ik er voorlopig bij houden. Al is het maar voor invalbeurten.

10 juni 2013 om 13:29

Ik zie het liefst VDV gewoon in de basis. In de wedstrijden die hij afleverde, maakte hij een prima indruk. Kan zich in tegenstelling tot Sneijder ook beter onderschikken aan Van Persie.

10 juni 2013 om 13:35

Van Persie wordt doorgaans ook beter bediend door Van der Vaart dan door Sneijder. Ze hebben toch iets meer een klik.

10 juni 2013 om 13:39

Klopt, dat is ook niet raar. Van de Vaart staat dieper, dus dichter tegen de spits aan. Zeker omdat Van Persie prima met twee verdedigers in zijn nek kan spelen, is dat handig. Sneijder is eigenlijk niet eens een 10 te noemen. Komt veel te veel in de bal en zoekt amper een combinatie. Daarom begrijp ik Van Gaal ook niet, dat hij niet vast kiest voor Van der Vaart als basisspeler.

10 juni 2013 om 13:57

@tim10rooney; Bij HSV speelt van der Vaart alles 90 Minuten.

Die jongen loopt meer afstanden dan menigeen, dus dat hij geen conditie zou hebben is ook onzin.

10 juni 2013 om 14:02

Het heeft niet alleen met een klik te maken. Van der Vaart is een veel slimmere speler dan Sneijder. Hij zoekt bijna altijd de combinatie en maakt ruimte. Sneijder integendeel loopt de ruimtes juist vaak dicht. Vroeger was dat geen probleem met zijn snelle balbehandeling, maar dat is nu toch wel anders.

10 juni 2013 om 14:08

Van der Vaart heeft afgelopen seizoen meegedaan in 27 Bundesligawedstrijden en daarin 2277 minuten gemaakt en is 13 keer gewisseld. Dat zijn 84 minuten per wedstrijd gemiddeld. Als je het verschil kan maken in de Duitse competitie ben je fysiek gezien gewoon fit.

10 juni 2013 om 14:14

Ah oke, bedankt jongens. Dan zal Van Gaal hem eens vaker 90 minuten moeten proberen.

10 juni 2013 om 14:17

Denk dat Vdv vaak gewisseld word ivm zijn conditie. Hij kan het gewoon niet 90 minuten opbrengen blijkbaar. Is ook niks mis mee want het is een uitstekende speler voor Oranje.

10 juni 2013 om 14:24

@ledenis lees je de bovenstaande posts wel? Blijkbaar niet want je reactie komt echt enorm dom over zo.

VdV heeft idd de sticker op zich geplakt gekregen dat hij geen 90 minuten mee kan het tegendeel is echter waar zoals hierboven ook staat. Wat VdV in een ander interview ook aangeeft is omdat er zo over hem wordt gedacht bij oranje gaat hij altijd de eerste helft veel meer lopen dan dat hij zou moeten en daardoor eerder moe raakt. Hierdoor komt je juist in een cirkel terecht.

10 juni 2013 om 15:26

@ Slechtekont

Dat hij dat sticker heeft gekregen kan hij niets aan doen. Is een sticker die opgeplakt is door onwetenden (mening vz bezoeker) en mensen die maar wat roepen (johan Derksen)

Wanneer mensen echt eens gaan kijken naar Rafael van der Vaart, zijn prestaties en zijn statistieken komt men opeens tot de conclusie dat vd Vaart bij Tottenham beter en belangrijker was dan van Persie bij Arsenal. (om een voorbeeld te pakken)

Vd Vaart bij Tottenham liep in 70 minuten meer dan de andere 10 spelers in 90 minuten. Stond standaard in de top 3 van meest gelopen meters (mestal binnen 70 minuten) en eindigde ook in de top 10 van de gehele premier league met meest gelopen meters. Geen conditie? Bulshit.

Vd Vaart bij Tottenham heeft gewoon 1 op 3 gelopen qua doelpunten, Qua assist liep hij zelfs meer dan 1 op 3. tel die bij elkaar op en je hebt een speler die per drie wedstrijden bij meer dan 2 doelpunten betrokken is. Een fantastisch gemiddelde die bijvoorbeeld de gemiddeldes van Robin van Persie van afgelopen seizoen verbeteren. Iedereen had het over Modric en Bale, maar Vd Vaart was ook ongelofelijk belangrijk voor Tottenham,

Vd Vaart bij NL elftal loopt met goals + assist ook gewoon 1 op 2 wat een prima gemiddelde is voor een nummer 10.

Maar ook Van der Vaart bij HSV presteert gewoon prima. Speelt gemiddeld 80 minuten per wedstrijd mee. Is belangrijk, heeft ibjna persoonlijk de ommekeer bezorgd en strooit weer regelmatig met assists.

Er is nog maar één nummer 10 voor het Nederlands eltal: VD vaart
Maher, Ginkel is allemaal leuk. Maar vd Vaart is nog steeds 4 stappen verder.

10 juni 2013 om 16:50

Wel als Sneijder weer zijn 2010 niveau weet te behalen, dan speelt hij elke wedstrijd. Dat is momenteel niet het heval. Hij moet trainen, trainen en nog eens trainen, en met een beetje geluk naar Engeland. Vd Vaart had vrees ik, de laatste wedstrijden gewoon het geluk aan zijn zijde. Hij is niet beter of slechter geworden.

10 juni 2013 om 16:59

jongens vd vaart heeft dit seizoen , denk ik 95 van de wedstrijden van HSV 90 minuten gespeeld en daarin gemiddeld tussen de 12 en 13 kilometer afgelegd dus waar praten we over en dat nota bene in de zwaarste en sterkste competitie van de wereld, en wat dat achterbakse trainertje uit friesland nou weer roept is helemaal onzin, hij had zeker dat ziekenonds brilletje niet op toen hij naar de laatste 2 interlands heeft zitten kijken want toen speelde vd vaart 2 fantastische wedstrijden en het mooie was dat Robin van persie ook meteen stukken beter ging voetballen, want als je praat over elkaar aanvoelen in het veld, nou die voelen elkaar fantastisch aan en ik zeg jullie vd vaart en van persie volgend jaar een fantastisch WK gaan spelen. en nu nog even iets over dat zielige trainertje uit Frieslands, bij heerenveen fantastisch gepresteerd (en daarna heeft hij achter de schermen elke nieuwe trainer die bij Heereveen kwam het leven zuur gemaakt, en dat bedoel ik met achterbaks) maar na heereveen heeft hij alleen maar in derderangs voetbal landen gewerkt (op 2 jaar na dan toen hij bij de Knvb mocht werken en daar 2 keer europees kampioen werd ondanks dat hij voor de groep stond) want niet een club wilde deze man als trainer hebben en daarom wat hij de laatste dagen weer loopt ui te kramen is gewoon weer aandacht trekkerij ik weet ook zeker dat hij hoopt dat jong oranje geen europees kampioen word zon zielig mannetje is het wel

10 juni 2013 om 20:20

Toch blijf ik het bijzonder raar vinden dat hij bijna nooit 90 minuten uit speelt. Ik weet niet of dat nu ook het geval is bij Hsv, maar toen hij bij de Spurs zat, speelde hij maar 3/4 van de wedstrijd. (Ik lees nu net dat het wel 90 min. is )

Bij De Spurs was hij trouwens ook een nuttige en een diepgaande middenvelder, wel jammer dat hij het laatste jaar wat in zakte op zijn niveau.

10 juni 2013 om 22:43

inzakte? hij maakte voorlopig wel gewoon 13 goals en 12 asisten vergelijk dat nou maar eens met de grote sneijder. en gaan jullie nou maar is allemaal de afscheids video"s Bekijken DIE Spurs Fans Hebben Gemaakt EN Lees DAN Gelijk Even DE Comentaren

10 juni 2013 om 13:25

Als Sneijder volgende zomer fit is heb ik hem er gewoon graag bij hoor. Omdat hij een slecht seizoen heeft gehad (komt vooral door Inter) schrijft iedereen hem opeens af.

10 juni 2013 om 13:28

Het overgrote deel doet dat nu. Dat betekent echter niet dat mensen ruim voor dit seizoen al weinig zagen in Sneijder. Nu begint een groter deel dat in te zien.

10 juni 2013 om 13:41

Hoezo kwam dat door Inter dan? Omdat hij niet goed speelde meer mochten ze hemniet op de bankz etten? Omdat hij niet fit genoeg was. Iets wat hij nu nog steedsniet is trouwens!

Dit is toch zijn eigen verantwoording en niet die van Inter? Hij heeft wel geteld 1 geweldig jaar gehad, dat was bij Inter onder the special one. Verder niet.

10 juni 2013 om 13:42

Ook al sta je aan de kant bij je club , dan nog kan je zorgen dat je fit blijft
Een fitte speler pakt de draad veel sneller weer op en komt zijn kwaliteit weer snel naar boven.
Als je je al niet voor kan motiveren als profvoetballer om fit te blijven en desnoods in het tweede meespelen , dan is het een mentaliteits kwestie.
Sneijer een goede voetballer? Ja
Sneijer een goede prof ? daar mag je een mening over hebben , maar ik vind dat hij meer energie mag tonen in het fit worden en blijven

10 juni 2013 om 14:21

@eerlijk010, als je het nieuws ook maar een beetje had gevolgd dan weet je dat Sneijder niet bij Inter op de bank zat vanwege zijn prestaties...

Doet verder niks af aan het feit dat ondanks zijn gebrek aan wedstrijden hij er nog steeds wel voor had mogen zorgen topfit te zijn/blijven en dat lijkt hij bij Gala ook niet.

Desalniettemin vind ik het te vroeg om Sneijder nu al af te schrijven. Daarvoor heeft hij gewoon te veel intrinsieke klasse. Als hij deze zomer zich goed kan voorbereiden, 100% focust op fit zijn/worden en niet tegen een onverwachtte blessure aanloopt dan heb ik er best vertrouwen in dat hij in 2013/2014 zijn oude niveau gewoon kan halen/benaderen. En als dat het geval is dan is het absoluut een meerwaarde voor dit Oranje.

10 juni 2013 om 14:59

Nee, hij speelt inmiddels drie jaar niets klaar. Bovendien was hij in 2010 behoorijk overschat. Hij werd op handen gedragen door die paar momenten waarin het voor hem gewoon helemaal meezat. Een paar gelukkige treffers en leuke afstandsschoten en half Nederland vond hem de beste ter wereld. Verder was hij een belangrijke schakel in het Inter van Mourinho omdat Mourinho hem goed gebruikte. Daarna bleek hij toch weer tekort te komen voor de absolute top, iets wat bij Madrid ook al duidelijk is geworden. Toegegeven, de blessures hielpen hem niet bepaald. Desalniettemin kon hij ook niet overtuigen toen hij wel fit was.

10 juni 2013 om 15:42

Estelada,

Sneijder is nu ook geen absolute top. Maar betekent dat, dat hij niet meehoeft naar Brazilie? Ik vind eigenlijk dat geen enkele Nederlandse middenvelder momenteel wereldtop is, dus dat hoeft geen criterium te zijn!

10 juni 2013 om 17:26

Ik heb het niet per se over Brazilië hoor, ik probeer aan te geven dat Sneijder nu wellicht hard valt maar dat hij ook niet echt een geweldige carrière heeft om op te teren. Hij is destijds teveel overschat en opgehemeld, dat eerder dan dat hij nu onterecht wordt afgeschreven.

Ik weet niet wie ik zou meenemen. We hebben wat talentvolle jeugd maar die zitten allemaal nog in de Eredivisie en we hebben we twee heren waar dit artikel over gaat. Ik zou van der Vaart sowieso opstellen, misschien wel met Maher. Ik denk dat die twee meer kunnen brengen dan Sneijder. Misschien kan Sneijder mee voor op de bank maar ik zou hem niet missen als Louis hem thuis laat. Zoals gezegd ben ik nooit echt van hem gecharmeerd geweest. Als we dan een Maher opstellen dan staat er in ieder geval iemand met iets meer frivoliteit en iemand die wellicht de toekomst van het Nederlands elftal kan zijn. Hij heeft nog een jaar om zich te ontwikkelen, ik zou proberen hem met van der Vaart en van Persie mee te laten komen. Qua type zijn zij gelijk en ik denk dat samenhang van belang is.

10 juni 2013 om 13:27

Sneijder moet je nog niet afschrijven. Op dit moment speelt die niet goed maar ik herinner me nog de periode dat die een van de beste middenvelders op de velden was. Ik denk dat hij misschien de draad weer kan oppakken en ons land in Brazilië kan helpen

10 juni 2013 om 14:19

Nounou ik wordt hier zo moe van, iedereen moet even zeggen dat Sneijder afgeschreven is. Ook al haalt hij (nog) niet zijn topniveau, hij is nog altijd stukken beter dan Maher. Of dat over een jaar nog zo is moeten we even afwachten, maar ik denk het wel. Hij zal toch wel weer aardig fit zijn na 1,5 jaar regelmatig spelen? Maher is op dit moment nog veel te licht voor een WK. Die kan niet eens een hele wedstrijd vol maken op het Ek-21.

10 juni 2013 om 14:32

Ik twijfel over de beste opstelling voor het WK bij Oranje, Sneijder is dan wel niet meer de beste speler van dit team maar brengt wel een aantal gevaarlijke wapens met zich mee. Ik verwacht en hoop dat dit de opstelling zal zijn op het WK.

Stekelenburg
Wiel/Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind/Willem
Sneijder
Maher
Strootman
Robben
van Persie
Ola John
10 juni 2013 om 15:08

Ik hoop eigenlijk niet dat dit de opstelling voor het Wk word.
Door met Sneijder te spelen moet je hele middenveld op hem worden ingesteld.
Zijn gebrek aan loopvermogen, snelheid, diepgang en verdedigende kwaliteiten moeten allemaal worden gecompenseerd.
Dat doe je wat mij betreft niet met Strootman en Maher.
Je hebt nu in je opstelling geen speler staan die het spelletje van achteruit goed kan opbouwen, ik zie Strootman te weinig in de bal komen bij Jong Oranje.
Maher is ook meer een nummer 10 en het gebrek aan diepgang en snelheid word niet steeds niet gecompenseerd.
We zullen heel statisch gaan spelen en het middenveld zal makkelijk worden overlopen door gebrek aan verdedigende kwaliteiten en kracht...

Het best lijkt mij om gewoon Clasie voor de verdediging te zetten die makkelijk de opbouw kan verzorgen. Daarvoor zou ik Vdv zetten die voor creativiteit kan zorgen en ook nog verdedigend meer brengt dan Sneijder en daarnaast zou ik Siem de Jong zetten die voor diepgang zorgt en ook kan verdedigen.
Siem de Jong brengt het loopvermogen, de inzet, goed positiespel en extra kracht in de 16 dat we goed kunnen gebruiken.
We zullen dan ook meer van Persie ontlasten zodat hij niet meer op een eiland zal spelen.
Dit lijkt mij het beste:

Stekelenburg
Janmaat
vd Hoorn
Indi
Blind
Siem de Jong
Clasie
Vdv
Robben
v Persie
John
10 juni 2013 om 15:31

Sneijder nog steeds basis? really?
Ik vind sowieso dat de oudjes Snijder en Van Persie eruit moeten, simpelweg omdat ze niet presteren bij het NL elftal.
Naar mijn mening moet Van Rhijn ook de voorkeur boven Janmaat krijgen, Van Rhijn is echt velen malen sterker maja Van Gaal heeft nog altijd een bepaalde haat naar Ajax door wat er vroeger is gebeurt jammer genoeg.
Douglas heb ik erin gezet omdat hij gewoon een topverdediger is ookal was hij het laatste seizoen minder, dat kwam puur doordat hij te lang in Nederland is blijven hangen, hij staat gewoon stil in zijn ontwikkeling.
Met een nieuwe uitdaging bij een nieuwe club weet ik zeker dat Douglas weer uitstekend gaat presteren.
Middenveld sowieso De Guzman basis, wat is dat een goeie speler zeg (wordt echt onderschat) maar heeft bijna nooit balverlies, zoekt altijd de goede oplossing en heeft een geweldig inzicht en schot.
De Guzman is echt vele malen beter dan Strootman die gisteren ook weer liep te schutteren bij Jong Oranje.
Van Der Vaart is ook een zekerheidje voor de basis wat mij betreft, echt een topspeler voor Oranje.
Dan Lens of Hoesen in de spits.. ik weet dat ik hier misschien flinke reacties op ga krijgen maar ik vind gewoon dat Van Persie niet brengt wat hij hoort te brengen, dus dan maar eens met andere spelers proberen.
Lens doordat hij de 2e helft tegen Italie in de spits stond en dat boven verwachting goed deed.
Hoesen omdat hij gewoon het grootste spitsentalent op dit moment is, gister viel hij ook weer fantastisch in bij Jong Oranje en bekroonde z'n invalbeurt met een geweldige goal.
John ook gewoon een fantastisch talent die het erg goed doet bij Benfica en Jong Oranje.
Robben spreekt voor zich.

Ik zou dus met de volgende opstelling spelen op het WK :

Vermeer
Van Rhijn
Douglas
Martins Indi
Blind
De Guzman
VD Vaart
N.De Jong
Robben
Lens/Hoesen
John
10 juni 2013 om 15:34

ik ben juist van meening dat we het aankomende voetbaljaar voor clubs een paar jongen vlink gaan zien groeien. En zoals Foppe ook aangeeft, een aantal ziet afbouwen.
Een aantal talenten die 2 jaar geleden zijn doorgekomen zie ik geen stappen maken ( de Vrij en Clasie zijn een voorbeeld daarvan ) .
Maar tegenover denk ik weer dat er aan aantal zijn die zich snel door ontwikkelen. ( Nuytink en van Ginkel ).

Ik wil dat van Gaal duidelijk gaat worden tegen jongens als Snijder. Die halen hun oude niveau niet meer, maar hebben het idee zelf nog wel dat ze heel belangrijk zijn voor het team.

Ik ga voor velen wat te ver in mijn opstelling denk ik. Maar ik speel liever een WK met de toekomst/die er net staan. Dan met jongens die het niet meer belopen maar denken nog wel het mannetje te zijn ( zie van Bommel t afgelopen toernooi ).

Stekel
Rhijn
Nuytink
Indi
Butner
Ginkel
Maher
vd Vaart
robben
persie
John
10 juni 2013 om 18:29

Toen Sneijder keihard aan de kant is gezet door Real Madrid herstelde hij zich en kwam tot een niveau dat hij daarvoor nooit behaalde..
Ik merk aan zijn gedrag dat hij weer geprikkeld raakt en zichzelf weer moet bewijzen. Ik denk persoonlijk dat hij door de afschrijving van nu net als in 2010 keihard terug zal komen.

Van der Vaart speelt altijd top bij Nederland. Die hoort gewoon in de basis. Ook bij Hsv doet hij het goed. Over Sneijder ben ik het op dit moment wel eens.

Overigens hoort VDV die aanvoerdersband te dragen, sowieso boven Strootman met zijn 105 interlands.

10 juni 2013 om 13:26

Vind ik eigenlijk ook, maar van de andere kant zou een aanvoerder ook onomstreden moeten zijn en dat lijkt Van der Vaart niet onder Van Gaal. Anders krijg je weer zo'n soap als met Sneijder, vaak afwezig of niet bij de eerste elf behorend en dan weer moeten switchen van captain.

10 juni 2013 om 13:26

Ik vind niet dat VDV de aanvoerdersband zou moeten hebben, zijn tijd in oranje is voorbij. Hij speelt niet meer bij een topclub en er komt een nieuwe lichting talentvolle spelers aan. RVP is de terechte aanvoerder, die leiding kan geven aan de jonge talenten zoals maher en van Ginkel.

10 juni 2013 om 13:32

Hoeveel spelers spelen er dan wel bij een topclub? Van Persie, Robben, de Jong en dan houd het volgens mij op hoor..

10 juni 2013 om 13:44

Tijd is voorbij??

Ga buiten spelen man, hij is nog 10 klassen beter dan Strootman, van Ginkel en Clasie. Die man is zo verschrikkelijk goed nog, en al helemaal in het Nederlands Eltftal.

Dat hij dan wat eerder gewisseld wordt, jammer dan. Maar dan heeft hij waarschijnlijk wel zijn dienst bewezen als hij speelt.

10 juni 2013 om 13:52

Tis leuk dat iedereen roept het is voorbij met Vdv, maar zag zijn zogeneaamde vervanger de afgelopen 2 wedstrijden bij Jong Oranje en hij kan mij niet bekoren, leuk tegen Pec Zwolle en RKC maar als hij echt zo goed is dan mag hij zich wel eens gaan onderscheiden. Nee Maher is nog lang geen VD of Sneijder als is die laatste puur door lichamelijke klachen en fitheid nu de minste van de 3.

VD heeft gewoon top gepresteerd bij oranje ook de laatste wedstrijd weer die hij mee deed.

10 juni 2013 om 14:24

Een aanvoerder moet eigenlijk inderdaad onomstreden zijn, maar door het beleid van van Gaal is niemand zeker van zijn plek, behalve van Persie. Robben ook, maar die meldt zich de helft van de tijd af. Door zijn eigen beleid heeft van Gaal dus simpelweg geen keus en is van Persie eigenlijk de enige kandidaat aanvoerder. In ieder geval goed van hem om dat nu al in te zien en 1 jaar voor het WK al te veranderen (en niet vlak voor het WK, zodat er onrust is)

10 juni 2013 om 16:14

Urby, John, Afellay en Butner staan onder contract bij Milan,benfica,barca en Man Utd ook wel topclubs lijkt me.

Vind ik niet terecht. VdV speelt bij Oranje zeker niet slecht. Sneijder zit in een dip en ik hoop zeker dat hij zijn vorm terug gaat vinden. Lijkt me sterk dat ie het helemaal verleerd is.

Wat een onzin zeg. Sneijder is heus niet meteen afgeschreven voor Oranje. Die zit er gewoon bij als aanvoerder op het WK. Al dit soort gelul zal hem motiveren om zich terug te knokken. Van der Vaart weet ik niet, die zou inderdaad weleens geslachtofferd kunnen worden ten gunste van Maher.

Van Gaal heeft echt geblunderd met dat aanvoerder verhaal.

Waarom maak je een niet fitte Sneijder aanvoerder, om vervolgens de aanvoerdersband af te nemen met als reden 'hij is niet fit' ?

10 juni 2013 om 13:30

Van Gaal zal gedacht hebben dat Sneijder weer snel zijn oude niveau zou halen maar dat duurt hem nu waarschijnlijk allemaal te lang

10 juni 2013 om 13:34

En waarom maak je Kuyt 2e aanvoerder als hij nooit speelt..(gelukkig)

10 juni 2013 om 13:34

Vind ik niet. Op dat moment was het nog hopen op een fit terugkerende Sneijder. En misschien heeft Van Gaal dit wel al zien aankomen (het is tenslotte Van Gaal :P) en wilde hij de druk opvoeren om fit te worden door middel van het aanvoerdersschap.

10 juni 2013 om 13:40

Ik denk dat er meer achter zit dan alleen niet fit zijn. Hij heeft al zijn piek bereikt in 2010 met Inter en Oranje. Sneijder heeft ook niet meer een topseizoen gehad nadat Mourinho weg was gegaan. Terwijl van Persie zich sterk heeft verbeterd laatste jaren en was de laatste 2 seizoenen topscorer van de PL. Van Gaal heeft niet geblunderd vind ik, iedereen had een kans gekregen om zich te bewijzen. Van Persie startte de op de bank en Sneijder werd aanvoerder. Nu is het andersom en dat is toch het mooie van voetbal?

10 juni 2013 om 14:57

Sneijder is in 2010 en 2012 nogal gehypt, maar is absoluut geen moderne middenvelder die techniek en inzicht koppelt aan loopvermogen. Hij is nog echt het type mid/mid dat rond de middencirkel dartelt en de ballen opeist. In het hedendaagse voetbal kom je dan een man tekort in veel situaties. Ik kan me goed voorstellen dat zowel Van der Vaart als Sneijder niet meer in aanmerking komen voor een uitverkiezing en het is gezien de feiten en omstandigheden meer dan verstandig dat een ander dan de aanvoerdersband gaat dragen. Verder ben ik absoluut niet onder de indruk van het arsenaal aan spelers waaruit wordt gekozen. Het is teveel net/niet of middelmaat.

10 juni 2013 om 13:48

En dan is nu van Persie aanvoerder. Opzich niets mis mee, maar direct na zijn aanstelling heeft de heer van Gaal aan deze man nog gezegd dat Huntelaar zijn eerste spits was en dat hij er naast zou staan.

Van Gaal doet goed zijn best om beslissingen te nemen waar veel mensen hun vraagtekens bij kunnen zette.
Die man is echt zo inconsequent als de neten.

10 juni 2013 om 14:36

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...

Van Gaal heeft inderdaad een aantal beslissingen genomen, waar hij later op terugkwam. Maar ik ben blij dat hij dat doet! Als zijn mening over een speler of zijn fitheid/vorm verandert, blijft hij in ieder geval niet star vasthouden aan een beeld van iemand uit het verleden.

Sneijder was, vond ik, op Ek2012 de enige speler van NL die gretigheid toonde en nog best goed spel, hij ontpopde zich als een leider. Dan snap ik best dat Van Gaal destijds het nog in hem zag zitten.

10 juni 2013 om 20:27

Van Gaal durft te veranderen en als hij fout zit blijft hij tenminste niet consequent fout zijn maar veranderd hij dat gewoon.
Het gaat er immers om wat het beste voor Oranje is en dan zou mij die consequentie geen drol kunnen schelen, jou wel?

Als Sneijder weer 100 procent fit wordt en gemotiveerd raakt zie ik hem wel terug komen want z'n talent zal ie niet kwijt zijn. Anders zie ik het niet gebeuren.
Maher en van Ginkel staan al te springen om hun positie over te nemen.

Van der Vaart kan ook nog amper een volledige wedstrijd spelen. Maar goed, van der Vaart speelt ook "maar" bij een subtopper en Sneijder is niet meer in een goed ritme.

Spelers komen en spelers gaan. Op den duur zullen Maher en Strootman het stokkie overnemen. Ik maak me wel zorgen over een killer spits in de toekomst als RVP stopt.

10 juni 2013 om 13:25

Laatst stond er in de Voetbal International een artikel hierover en daaruit blijkt dat je stelling niet klopt. Van der Vaart heeft voor HSV veel minuten gemaakt en ook veel wedstrijden uitgespeeld. Soms in de slotminuten een publiekswissel gekregen.

10 juni 2013 om 13:36

Nou, doe nou niet alsof Huntelaar zo slecht is he..

Ok, Van Persie is een wereldtopper en als hij stopt is het wel een aderlating, maar ik heb er vertrouwen in dat Van Wolfswinkel, Dost, Luuk de Jong of evt een andere spits in de toekomst dit gemis prima kan opvangen.

10 juni 2013 om 13:38

Och,
Van Basten - Bergkamp - Kluivert - Van Nistelrooij

Er staat altijd wel iemand op.

10 juni 2013 om 13:39

Gewoon Bony een Nederlands paspoort geven

Anyway, v.persie en Huntelaar zijn beide 29. Die kunnen nog wel een jaar of 2 à 3 mee. Tegen die tijd zijn Hoessen en de Jong allebei 25 en dus al heel veel gegroeid en hopelijk is tegen die tijd het talent er ook uitgekomen. Locadia is dan 22, en zit ook bomvol talent, dus opzich zie ik het wel zitten met de komende lichting voor Oranje.

Ben het verder wel gewoon met je eens over het komen en gaan van spelers. Dat is toch overal zo, vind dat er soms teveel over wordt gezeurd.

10 juni 2013 om 15:10

Dat met die spits zit wel goed hoor, je hebt Huntelaar nog achter van Persie en daarna kun je evt van de Jong inzetten maar dan komt all heel snel Locadia en dat is echt een heel groot talent. Hij is nu 19 als het goed is en zal dit seizoen waarschijnlijk vaak in de basis beginnen bij Psv maar die jongen scoort bijna elke wedstrijd die hij speelt en ook uit alle hoeken en gaten.

Sneijder is denk ik verleden tijd, weet niet of die zich zou kunnen schikken in een rol als wissel. De tijd van Van der Vaart is in mijn ogen nog niet voorbij. Vind het koppel Van der Vaart / Van Persie ook zeer sterk, voelen en vullen elkaar goed aan. Wanneer Van der Vaart niet fit is of pijntjes heeft een groot talent als Maher daar neer zetten.

Dat Robben en Van Persie de belangrijkste spelers zijn lijkt me wel duidelijk, die maken het verschil voorin. Terwijl zei juist ook te boek stonden als blessuregevoelige types lijken die twee op dit moment fitter dan collega's Van der Vaart en Sneijder, die ook al niet te boek stonden als de meest fitte spelers.

10 juni 2013 om 13:51

@marc_overmars
Leg mij eens uit waarom een speler van net 29 jaar, die (let op) tweebenig is nu al verleden tijd zou moeten zijn?
Met het criterium van vaak geblesseerd te zijn, zou de stijf linkse en fragiele Robben toch ook verleden tijd zijn?

10 juni 2013 om 14:06

Tdk3000,

Ik geef je groot gelijk. Ik vind ook dat het Nederlands Elftal nooit zonder Wesley en Rafael naar het WK moet gaan. Als je al ziet dat Maher eigenlijk nog te kort komt om een volledige 90 minuten top te spelen in een EK -21 en Strootman nog steeds niet weet wat mandekking is, is het gewoon van levensbelang om deze 2 ervaren spelers erbij te hebben.

Iedereen kent gewoon de kwaliteiten van Sneijder en op één of andere reden is deze speler uit vorm. Verkeerde spelers om zich heen, verkeerde klimaat, verkeerde tactiek, thuis situatie....... en ga zo maar door kunnen de rede zijn. Iedereen weet ook wat Wesley kan bijdragen als hij zijn vorm weer terug heeft en dan is hij gewoon de beste middenvelder.

10 juni 2013 om 14:52

Verkeerde spelers om zich heen, verkeerde klimaat, verkeerde tactiek, thuis situatie...

Juist het ligt altijd aan anderen, nooit aan hem zelf.

Die laaf is gewoon 10 kilo te zwaar. Een soort Theo Janssen is het.

11 juni 2013 om 09:54

Waarom?

Dat is heel simpel, omdat die jongen al bijna anderhalf jaar zijn niveau niet weet te halen. Het ene lichaam gaat nu eenmaal langer mee (seedorf) dan het andere (sneijder) in het voetbal. Scheelt natuurlijk ook hoe de persoon in kwestie zijn lichaam verzorgd, en ik geloof niet dat Sneijder dat optimaal doet. Wanneer je wedstrijden van hem bij Galatasaray hebt gezien of bijvoorbeeld die oefenpot tegen Indonesië weet je eigenlijk al genoeg, dit is een aflopende zaak. Ik schrik er soms echt van hoor. Op een geniaal momentje zo af en toe na is het geen schim meer van wat het nog niet zo'n hele lange tijd geleden is geweest.

Robben is ook blessuregevoelig maar heeft relatief weinig tijd nodig om zijn vorm te hervinden. Sneijder is nu al een hele tijd zoekende naar zijn vorm en presteert echt al een hele tijd niet op het niveau wat je nodig zou moeten hebben voor het Nederlands elftal.

Zijn de kwaliteiten van Sneijder en Maher om het even dan zou ik altijd voor de jongste kiezen die nog een stijgende lijn heeft qua prestaties. Dat zou Maher zijn en niet Sneijder van wie ik verwacht dat die alleen nog maar minder gaat worden.

Van Persie is de grootste. Helaas geen nummer 9 voor Oranje, maar wel een speler die om de nummer 9(huntelaar) geweldig kan spelen!

10 juni 2013 om 13:30

van Persie is bij zijn club misschien groter maar jammer genoeg heb ik het nog niet vaak in Oranje van hem gezien. In Oranje vind ik Robben nog steeds de beste. Hij laat het zowel bij Bayern als bij Oranje zien.

10 juni 2013 om 13:44

Ik heb het gevoel dat door Sneijder komt, die hem vaak overslaat of van afstand schiet.
Die wedstrijd tegen Italie, toen Sneijder niet meedeed was RVP geweldig, en toen had hij Maher achter zich.

10 juni 2013 om 14:05

De grootste bij zijn club, maar bij Oranje inderdaad niet.
Ik vind het geen spits. Huntelaar is DE spits in mijn ogen!

10 juni 2013 om 14:05

Toen haalde hij ook te vaak de bal op!

Ben het vaak niet eens met De Haan (op her gebied van Strootman vind ik zijn mening lachwekkend), maar in dit geval wel. Je ziet vooral nu Van Gaal bondscoach is geworden, iedereen gelijke kansen heeft. Er wordt totaal niet meer op naam geselecteerd. Van der Vaart en Sneijder presteren zeer matig de afgelopen jaren, dus moeten ze oppassen dat ze wel mee gaan naar Brazilië.

Klopt wel een beetje, terwijl ik Maher nu bij jong Oranje vind tegenvallen

Waarom schrijft iedereen VDV af? Die heeft toch ook een vrij sterk seizoen gedraaid bij Hsv, aanvoerder daar en zorgde dat ze ook weer een beetje gingen draaien. Ik vind de combinatie Vdv- van Persie ook goed lopen, laat Maher rustig komen en niet hem meteen Dé nummer 10 van het nederlands elftal worden, dat is toch veelste veel druk.

Als Sneijder weer ooit op zijn normale niveau komt, dan kan je trouwens net zo goed van Persie op de bank zetten voor Huntelaar (of hopelijk dan een andere, betere spits). Van Persie staat anders helemaal alleen voorin en speelt dan alleen bliksemafleider voor Sneijder die uit alle hoeken schiet. Heel leuk als hij in vorm is, dan heb je leuke spectaculaire goals, maar irritant om ballen meters naast het goal te zien eindigen terwijl je spits alleen voor de keeper kon staan als je een steekbal had gegeven.

10 juni 2013 om 15:49

In alle toernooien heeft van Persie, met de kansen die hij kreeg, dan ook niks gedaan!!

Iedereen hier vergeet erg snel .. valt me op!!

Leuke speler, net als van Nistelrooy, maar wist al deze jaren nooit het verschil te maken.
Voor geen enkele club!!!

10 juni 2013 om 16:05

Over snel vergeten gesproken, Van Persie is net kampioen geworden en word in Engeland op handen gedragen. Bij Arsenal heeft hij ook het verschil gemaakt het seizoen voordat hij vertrok en zelfs als 18 jarig pikkie was hij belangrijk voor Feyenoord de wedstrijden dat hij speelde.

En dat hij niet uit de verf komt ligt voornamelijk aan het feit dat hij niet samen met Sneijder kan spelen, wat ik hierboven ook uitleg. Die 2 liggen elkaar niet qua speelstijl, Van der Vaart daarentegen is perfect met Van Persie, maar die spelen vrijwel nooit samen. In 2010 in de finale is een filmpje ergens op youtube van de finale tegen Spanje hoevaak Sneijder schoot terwijl hij een steekpass had kunnen geven. Dat is gewoon schokkend om te zien hoe egoïstisch Sneijder toen speelde. Ja hij scoorde veel maar dat mag ook wel als je zovaak schiet.

Van Persie met van Nistelrooij vergelijken is ook idioot. Ruud was veel meer een afmaker, terwijl van Persie meer een technicus is.

Wat zou jij dan willen doen? Huntelaar opstellen die geen pepernooit raakt maar wel leuk tegen B-landen speelt erin gooien samen met Sneijder? Veel meer keus hebben we nu vrijwel niet, de andere opties zijn te onervaren.

10 juni 2013 om 17:08

Ik maak de vergelijking omdat iedereen van Persie een "technicus" noemt.... een wereldspeler ..... echter zie je in alle de Champ.l. wedstrijden een gewone speler staan die er echt niet boven uitstijgt ... en het verschil maakt.
Hij is dan gewoon een van de elf .... een gewone spits!!
Zeker niet "werelds"

Hij is geen Messi, Ronaldo..etc.... maar eigenlijk gewoon een spits ... zoals van Nistelrooy zijn doelpuntjes ook maakte.
Zeker in de echte grote internationale wedstrijden!!

Dit hebben we ondertussen toch al jaren kunnen zien!!???

We vergeten snel .. en zien weeeer een verlosser in hem!!
Iedereen loopt de media na te praten ... maar vergeten het feit dat deze jongen nooit echt uitzonderlijk is geweest.
Technicus.....?
Dat was Vanenburg al helemaal ....ook Geen Wereldspeler!!!!

We missen eigenlijk een generatie middenvelders van behoorlijk niveau in de leeftijdsklasse tussen Strootman en Sneijder. Kan met allen De Guzman bedenken. Ik denk dat het nu inderdaad beter is om gewoon met de middenvelders van Jong Oranje (fer, Clasie, v Ginkel, Strootman, Maher en evt al Vilhena) door te gaan en afscheid te nemen van Sneijder en Vdv. Ze zijn nu al niet meer op niveau, en dat zal na Brazilië niet meer beter worden in tegenstelling tot de jonge middenvelder die ik eigenlijk stuk voor stuk wel Europese (sub)top zie halen.

10 juni 2013 om 13:48

Afellay, mits fit, is ook van de generatie daar tussen. Spelers als Bakkal, Medujanin, Aisatti, Bruins en misschien Maduro behoren ook tot deze generatie, maar zoals we nu weten is dat allemaal niks geworden. Toch bizar eigenlijk hoe weinig spelers er van de -21 EK 2007 selectie door zijn gebroken, ondanks dat we dat toernooi gewonnen hebben. De enige die ik kan bedenken zijn Krul, Vermeer, Maduro en inderdaad De Guzman.

wat een grap, over met Rafael bij oranje?? Ga toch weg man, hij zou in mij elftal er Altijd instaan, zelfs toen sneijder in vorm was... in mij ogen de beste middenvelder die we hebben en erg ondergewardeerd vooral in oranje. jammer dat hij nooit een eerlijke kans heeft gehad op de ''10'' hopelijk krijgt hij dat in brazillie van louis

Allebij is verleden tijd. Dit is de sterkste opstelling op het WK volgend jaar.

stekelenburg
janmaat
de vrij
martins indi
blind
N.De Jong
maher
strootman
robben
van persie
boetius
10 juni 2013 om 13:33

Boetius? Wat heeft hij gepresteerd dan? Hij speelde een leuk seizoen, maar nog niet eens een heel volledig seizoen en in Europa heeft hij zich nog niet bewezen. Kies dan voor een Ola John ofzo, die bewijst zich bij Jong Oranje en Benfica.

10 juni 2013 om 13:35

Nee, hier missen Vilhena, Schaken en Clasie nog in je opstelling, voor de rest ben ik het met je eens. Al twijfel ik wel over Stekelenburg, misschien moet Mulder daar wel staan.

10 juni 2013 om 13:38

Schaken? Are you serious? Die man is niks. Zet dan John daar neer, die heeft de toekomst.

10 juni 2013 om 13:44

HIj is sarcastisch.. Je merkt toch wel dat hij alle Feyenoord spelers opnoemt, omdat feyenoorder21 duidelijk een opstelling heeft gemaakt met een Feyenoord brilletje op (boetius in de basis op het WK, kan je niet serieus nemen).

10 juni 2013 om 14:02

en als linksback nelom, Immers achter de spits en Pelle neutraliseren tot Nederlander

Ik zie de sarcasme in je post gelukkig

10 juni 2013 om 16:15

Pelle? Neejoh gewoon Te Vrede mee als eerste spits! Voor de bank van Persie, Kuijt, Drenthe, Kongolo en Vilhena. Dan zit het wel goed en halen we minimaal de finale!

10 juni 2013 om 16:44

Tegen Ajax werd Pelle al aardig geneutraliseerd.

Wel vreemd dat niemand het over Douglas heeft, terwijl die toch genaturaliseerd is.

10 juni 2013 om 13:56

Moet boetius wel eerst opgeroepen worden he. On vd vaart kan je nog prima gebruiken maar ik denk dat het voor Sneijder voorbij is

10 juni 2013 om 15:34

Nu vergeet je volgens toch een aantal sterke spelers, van Gaal is nu nog aan het uitproberen maar ik denk toch wel dat als het puntje op het paaltje komt dat hij voor de sterkste 11 gaat kiezen. Feit is en blijft dat er toch ook het een en ander aan ervaring op het veld moet staan, talent is ook niet alles. Ik denk dat op elke linie toch minstens 1 speler moet staan met in ieder geval WK ervaring. Ik denk dat we een goed team hebben om creativiteit en kracht te combineren en dat je vanuit die gedachte het beste je elftal kunt bouwen. Spelers als Martins Indi, Nigel de Jong, Strootman en lens zijn erg krachtig en kunnen goed de bal afpakken, die kunnen ze afgeven aan spelers als Maher, van der Vaart, Robben of van Persie en zo heb je een elftal dat goed in balans is.

Steek
vd Wiel
Heitinga
Martin Indi
Rhijn/blind
vd vaart
De jong
stroot/maher
Robben
v Persie
lens

Ik ben het helemaal eens met Foppe. Sneijder en van der Vaart kunnen het fysiek gewoon niet meer aan. Sneijder kan wel zeggen dat hij weer topfit wilt worden maar dit horen we al een paar jaar dus ik vraag me wel eens af hoeveel waarde we nog aan zijn woorden moeten hechten. Tot nu toe is het hem niet gelukt alhoewel hij natuurlijk wel een moeilijke periode bij Inter achter de rug heeft(grotendeels door hemzelf veroorzaakt).

Van Persie is op dit moment gewoon de belangrijkste speler. Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen veel constanter gepresteerd dan Robben. Robben is helaas te vaak geblesseerd en/of uit vorm geweest de afgelopen 2 seizoenen. Hij heeft alleen het eind van dit seizoen top gepresteerd waar Van Persie alleen in februari en maart een klein dipje kende maar voor de rest absoluut top was. Verstandig besluit dus om Van Persie captain te maken. Ook ben ik het met Foppe eens wat betreft Maher. Een geweldig talent die het op het moment gewoon beter doet dan Sneijder. Ik zou het een goede zaak vinden als Maher Sneijder definitief zou vervangen. Maher is de toekomst en kan alleen maar doorgroeien en beter worden waar het bij Sneijder gezien de leeftijd alleen maar naar beneden kan gaan.

10 juni 2013 om 15:54

Robben is anders degene die voor jouw club , al een paar jaar achtereen, heel belangrijk geweest voor alle Champ. L. finales die ze gespeeld hebben.

Van Persie heeft dat nog nooit kunnen beteken voor zijn cluppies!!

Makes you wonder...!!

Sneijder moet gewoon weer getriggerd worden door een coach. Belangrijk zijn voor een team en het verschil kunnen maken. Bovenal moet hij voor een langere periode fit blijven. Ik wil hem daarom zeker niet afschrijven, maar een plekje bij een echte topclub is gewenst. Voor Galatasaray is het moeilijk opladen. Van der Vaart afschrijven is gewoon bespottelijk. Foppe de Haan, u ook, bent passé

Snijder zou nog kunnen mits, hij een goed jaar bij Gala heeft. Van der Vaart mag nou weleens een basisplaats krijgen dat verdient die jongen gewoon.

Met een goed jaar bij HSV zie ik Rafael gewoon minimaal in de Oranje selectie het zij basis/bank.

1 van de 2 moet zeker mee naar Brasil, echter vraag ik me af of een Snijder op de bank niet teveel voor overlast gaat zorgen .

Van Persie veelzijdiger? De reden dat Van Persie nooit echt heeft gerendeerd in Oranje is juist zijn gebrek aan veelzijdigheid. Als alles niet is afgestemd op Van Persie is het ineens een zeer beperkte voetballer, dat is ook de reden dat Huntelaar zo vaak de voorkeur kreeg terwijl Van Persie in principe een veel betere spits is.

10 juni 2013 om 13:31

Gast. Het gaat om de kwaliteiten die vpersie heeft, die Robben niet heeft. vpersie heeft gewoon meer kwaliteiten dan Robben. Robben heeft wel een specialiteit (snelheid met zijn dribbel en goede uithaal vervolgens)... vpersie kan gewoonweg veel meer en dat bedoelt de Haan.

Die uitspraak staat los van he systeem

10 juni 2013 om 16:01

@ Glenn

Toch raar dat jou vriendje .. van Persie.. echt nog nooit het verschil heeft kunnen maken ... voor welke team dan ook!!!

Niet voor Arsenal .. waar ze toch heel veel leuke spelers hadden lopen in al die jaren.
Nog niet voor Man.united.. geen halve finales gehaald.
Totaal niet voor het Ned. elftal!!

En dit na al die jaren dat hij al speelt op topniveau.

Robben daarentegen stond bv 3 keer in de finale van de Champ. L.. mede door zijn toedoen.
In het Ned. elftal is hij vaak van grotere waarde geweest dat van Persie!!

Kan je dat allemaal nog herinneren al die wedestrijden ... of ben jij dat ook al vergeten??

Dat hij topscoorder is geworden is leuk .. maar meer ook niet.

Van Nistelrooy flikte dat ook in de Prem. L..... en in Spanje... en dat was toch ook geen wereldspeler.. of wel!!?

10 juni 2013 om 13:45

Je hebt gelijk, maar dat bedoelt Foppe niet met veelzijdigheid. Het is een spits die fantastische looplijnen heeft (juiste moment, juiste plek) én wanneer nodig als een terugvallende spits die kan meevoetballen. Wil je hem op deze manier laten voetballen, dan moet je inderdaad het team om hem heen bouwen. Zie de keuzes die Wenger altijd maakte, maar ook afgelopen jaar Ferguson (bv. Rooney erbuiten laten). Je moet zowel de juiste keuze maken voor de mensen om Van Persie heen (amf en Wingers) als de speelstijl die je hanteert.

Persoonlijk denk ik dat de tegenvallende prestaties van Van Persie bij NL elftal (vooral op toernooien) mede komt door de positie die Sneijder had binnen het elftal. Sneijder was het middelpunt en mocht/kon elk moment de zestien in lopen. Daar is Sneijder geniaal in, maar belemmert Van Persie. Hij moet de zestien eigenlijk voor zichzelf hebben, zodat hij ruimte heeft om zijn ding te kunnen doen. Maher sluit hierbij veel beter aan, die blijft meer hangen op zijn positie. Daarnaast is Sneijder momenteel ook een stuk minder fit en in vorm. Als je de keuze maakt voor iemand anders dan Sneijder, dan kun je hem beter helemaal niet meenemen.

Sneijder lijkt mij dat wel. Zakt te ver in om als 10 te spelen. Misschien dat Sneijder nog een rol van betekenis kan spelen naast een breker in het 4-2-3-1 systeem. Dan speel je met Sneijder en N.de Jong en ervoor Robben vdvaart Narsingh en vpersie!

Zo zou ik nog wel een rol zien voor Sneijder.

Robben en vpersie lijken mij tot nu toe gewoon altijd zeker van een plekje. Evenals ik hoop dat vdvaart op 10 komt. Combinerend goed, komt vaak in de 16 en voor het doel (aansluiting, niet alleen dus vpersie in de 16) en een goede steekpass... Verder robben op links en narsingh op rechts heb je goede voorzetten en snelheid en een actie.

Vd Vaart kan eventueel (indien moet) een linie terug op plek van Sneijder en dan Maher op 10 (maar is nog erg jong)

Krul
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Blind
N. De Jong
Sneijder
Narsingh
Vd Vaart
Robben
vPersie (C)
10 juni 2013 om 13:41

Van Gaal gaat natuurlijk niet afwijken van het systeem. Dat is momenteel zo'n beetje het enige wat vaststaat.

10 juni 2013 om 20:25

Persoonlijk kan ik het me hier prima in vinden hoor!

Fer is een krachtige en een lopende speler, Clasie lijkt mij wat te licht. Ik houd meer van een Van Ginkel of een Maher, iets meer creativiteit. Wel leuk dat je Donk er eens in zet. Hij doet het volgens mij goed daar in Belgie, is hij niet toevallig ook aanvoerder daar? In ieder geval een speler die je in de gaten kunt gaan houden..

En ja, idd. Blind er uit en Buttner er in!

RvP functioneert veel beter met vd Vaart achter zich, lijkt me al een goede reden om vd Vaart op te stellen.

10 juni 2013 om 13:57

NL elftal speelt niet meer met een 10 maar net als bij Ajax met de punt naar achter, waarom dus niet met vd Vaart en met Sneijder?

10 juni 2013 om 16:38

Omdat ze daar fysiek te zwak voor zijn op dit moment. Van der Vaart is fitter dan de meesten denken, maar nog steeds geen fysiek wonder. Sneijder is op dit moment zelfs niet fit genoeg om opgeroepen te worden. Mits fit zijn het alle 2 natuurlijk nog absoluut meerwaardes voor het Nederlands elftal. Hopelijk worden zij en Nigel de Jong dat ook weer snel. Aangevuld met spelers als Maher, Strootman, van Ginkel, Fer, Clasie, de Jong, de Guzman en Vilhena hebben we de mogelijkheid om een uitstekend middenveld op te stellen.

11 juni 2013 om 16:24

Wat was ie zwak vandaag hoor. Wat een doelpunt!!!!!

De Haan moet lekker ergens op een eiland gaan zitten. Geen communicatie meer met de rest van de wereld.

van der Vaart doet het niet slecht en is zeker een meerwaarde. Sneijder op dit een drama en het is de vraag of hij nog terug komt op een degelijk niveau. Mocht dit over een jaar zo zijn dan zul je de Haan weer horen dat dit Nederlands elftal ervaren spelers nodig heeft zoals vd Vaart en Sneijder.

Mee eens. Clasie, Maher en van Ginkel hebben een hogere handelingssnelheid en zijn hongerig. S en van der V zijn volgevreten, dus weg!

10 juni 2013 om 14:20

Onzin. Van der Vaart volgevreten? Hij presteert nog prima, zowel bij HSV als in Oranje.
vdv eeste keus op 10, met maher als vervanger. Na het WK omdraaien, dan is het er tijd voor.

Je kan spelers pas afserveren als je betere vervangers hebt. Momenteel heb je op 10 gewoon geen betere speler als Sneijder. Hij is misschien een beetje uit vorm, maar nog steeds veegt hij spreekwoordelijk de vloer aan met Maher of weet-ik-veel-wie. Daarbij is Sneijder echt geen koekenbakker na zijn vertrek richting Turkije. Zijn traptechniek en speloverzicht is niet te evenaren en hij behoort nog altijd tot de top 10 van europa.

Van der Vaart daarentegen speelt al geruime tijd niet meer onbetwist in Oranje. Die staat er meer naast dan in de basis. Dus van hem is het logisch.

Maar zo niet Sneijder, wie dan?

10 juni 2013 om 13:45

top 10 Europa?

Mata
Ozil
Pirlo
Gotze
Hamsik
Rooney
Iniesta
Messi
Silva
Isco

Deze spelers vind ik momenteel beter dan Sneijder.

10 juni 2013 om 13:52

En welke van die 10 speelt in het Nederlands elftal?

10 juni 2013 om 13:52

En waarom vind jij ze dan beter? Als je hun elke week ziet voetballen dan verwacht ik ook dat jij kunt verklaren waarom jij ze beter vindt, want alleen maar namen noemen zonder uitleg, kom je over alsof je gewoon lukraak wat namen op opnoemt.

En verder gaat het hier over het Nederlands Elftal, dus die namen die jij noemt komen niet daarvoor in aanmerking.

10 juni 2013 om 13:56

Messie en Rooney zijn spitsen. Pirlo en Iniesta zie ik minimaal gelijkwardig. Iniesta is ook net meer wat het geweest is.

Edit, je kan Zola aanvliegen omdat hij het niet over Nederlanders heeft, maar ik zeg ook 'gekscherend' Europa....

10 juni 2013 om 14:12

td3k3000

Hij heeft het over Europa vandaar dat ik spelers uit Europa noem.

Hootch30

Hij zegt Europa, niet het enkel het Nederlands elftal. Maar aangezien je serieus een verklaring wil, zal ik je die geven. Westend, dit is ook een antwoord op jouw vraag.

Mata 20 goals 36 assists in alle competities, cijfers die Sneijder nooit heeft gehaald, Momenteel de beste Spaanse middenvelder die Spanje in haar bezit heeft.

Ozil kende een dramatisch jaar, (net als Sneijder trouwens) maar hij is natuurlijk momenteel echt wel paar klasses beter dan Sneijder. Wordt zelfs door veel (niet objectieve hehe) supporters beter beschouwd als Mata. Persoonlijk vind ik dat Mata de flair mist die Ozil wel heeft, maar dat heeft meer met uitstraling te maken dan met kwaliteit.

Pirlo, in het jaar dat Sneijder bij Inter op de bank zat, dat hij een waardeloos EK speelde etc, was Pirlo de dirigent van Juventus & Italie. Hij was de leider, hij was dit jaar niet zo goed als vorig jaar, maar nog steeds van een hoog niveau (hoger dan Sneijder).

Gotze, wonderkind uit Duitsland, moet ik die serieus nog gaan uitleggen?

Hamsik, van de club Napoli, 2e in de competitie geworden, zonder Hamsik was het nooit gelukt. Was in 2012 dicht bij een overgang naar Chelsea samen met Lavezzi, echter waren ze toen te duur (nog steeds denk ik).

Rooney is een spits, heeft ie zelf gezet maar hij speelt voornamelijk als 10. Hij weet dat zelf ook, heel Engeland weet dat, dus hij is extra multifunctioneel. Waar Sneijder puur als 10 kan spelen, kan Rooney als spits & 10 spelen en hij heeft op beide posities het laten zien, is ook de afgelopen jaren veel constanter geweest dan Sneijder.

Messi hetzelfde, spits, middenvelder, linksmid rechtsmid, niets wat die jongen rond de 16 niet kan. Het is een valse 9 maar als je na Ozil de meeste assists hebt en de meeste goals na Ronaldo, ga je mij niet vertellen dat Messi enkel als spits functioneert (wat ie overigens ook niet doet).

Silva tijd uit vorm, maar is wel beter dan Sneijder, zijn vormdip heeft te maken met Mancini. Die gebruikte hem verkeerd en net zoals bij Barca alles moest komen van Messi moest hier alles komen van Silva, de enige creativeling die iets kon voorbereiden...

Isco, golden boy.. Binnenkort bij City te verwonderen..

En dan Iniesta, ik heb niet veel met zijn persoonlijkheid of zijn theater oid maar de man is technisch zoveel verfijnder dan Sneijder. Overzicht, dribbel technisch ziek..

Al met al zijn dit mijn redenen waarom ik ze momenteel boven Sneijder plaats. Overigens moet ik erbij zeggen dat ik Sneijder sowieso neit een top nummer 10 vind.. Als die gast had leren verdedigen dan was het misschien wel 1 van de beste dm's geweest, met zijn tweebenigheid en snelle denken & handelen (want dat heeft ie wel) had ie af en toe iets kunnen forceren.

Maar ik vind momenteel echt overschat en mensen doen alsof die man jarenlang op topniveau heeft gepresteerd terwijl het in werkelijkheid 1 jaar leuk was bij Real en daarna bij Inter en dat was het.. terwijl de overige namen hierboven mij nu minimaal 2 jaar op niveau presteren, zo niet langer.

Sneijder zal nooit bij in de top 10 komen Europees gezien..

10 juni 2013 om 14:20

Veel tekst, maar gebasseerd op onderbuikgevoelens en meningen.

Sneijder, na een machtsstrijd dat niks met kwaliteit te maken heeft maakt in Januari de overstap naar Galatasaray. Eerste seizoen, meteen landskampioen. Daarnaast dringt Galatasaray door tot de kwartfinales Champions League waar ze het verassend goed doen tegen Real.

10 juni 2013 om 14:25

Westend

Tuurlijk op een mening, maar dat is toch altijd zo? Ik kan moeilijk stellen dat mijn mening de waarheid is, wel kan ikjouw proberen te overtuigen waarom ik dat vind en jouw overtuigen om toch met mij eens te zijn.

En ja dat had ook met kwaliteit te maken, Coutinho had in Spanje een goed seizoen en was erin voor Sneijder.. Helaas zijn ze bij Inter achterlijk en gooien ze het talent weg maar je ziet nu bij Liverpool dat Coutinho toch wel een potientele topper is..

maar goed, denk niet dat ik jouw kan overtuigen en andersom net zo

Laten we erop houden dat je in Sneijder meer ziet dan ik en dat als hij echt zo goed als jij doet voorkomen, hij komend seizoen boven de rest zal uitsteken

10 juni 2013 om 15:07

Westend

'eerste seizoen, meteen landskampioen', dit is natuurlijk leuk voor Sneijder maar je kunt het moeilijk aan hem danken. Galatasaray stond vrijwel het hele seizoen al bovenaan en heeft de titel niet aan Sneijder te danken. Ik weet niet of je het zo bedoeld hebt hoor, maar het kwam zo over. Je kunt eerder stellen dat Galatasaray een titel op het palmares van Sneijder heeft geknald dan andersom.

Verder ben ik het met het rijtje van Zola# eens en zie ik gewoon niets bijzonders in Sneijder. Ik vraag me af waar al die ophemeling altijd vandaan komt, maar misschien ben ik niet Oranje-gek genoeg.

10 juni 2013 om 15:26

Weet je wat, je hebt gelijk. Sneijder kan er geen hout van. Van der Vaart misschien nog minder. Dus de logische vraag:

'wie zet je dan op 10?'

10 juni 2013 om 15:52

@zola#
Volgens mij heeft Westend het gewoon zwaar alleen over het Nederlandse elftal!

10 juni 2013 om 16:00

Zola#,

Dit is precies wat ik bedoelde. Ik houd ik van, een mening hebben en deze ook verduidelijken. Echter met Pirlo, heb je het over "in het jaar dat...." we hebben het toch wel over Sneijder in zijn huidige vorm. Dus laat dat verleden maar achterwege.

Silva is inderdaad uit vorm, maar of dat met Mancini te maken heeft is nog een vraag. We kunnen dit dan anders ook zeggen over Sneijder.

Maar dat je Sneijder overschat vindt, omdat jij denkt dat hij alleen maar één seizoen bij Real goed presteerde en bij Inter is natuurlijk onzin. Sneijder speelde bij Ajax al geweldig en ook in het Nederlands Elftal. Vooral het razendsnelle combineren met zijn medespelers bij het Nederlands Elftal was destijds gewoon dodelijk voor elke tegenstander.

10 juni 2013 om 16:22

@ Westend, hoe kom je erbij dat Van der Vaart er niks van kan? Die maakt gewoon bijna elke wedstrijd de 90 minuten vol,scoort, geeft assists en is belangrijk voor Hsv. Ook speelt hij altijd goed in het nederlands elftal en hij is beter in de combinatie met van Persie. Waarom zou je in godsnaam Sneijder erin laten die al een aantal seizoen geblesseerd is, niet speelt of gewoon niet zijn niveau haalt. Het kampioenschap had hij weinig aandeel aan, en de CL hebben ze meer aan Drogba gehad dan aan Sneijder hoor, zelfs Amrabat werd er voor hem ingebracht, nou ook niet echt een wereldster..

10 juni 2013 om 16:39

Henrynr1 of je volgt een discussie, of je zegt niks

Ik snap niet dat men Van Persie bij Oranje onder de grote 4 schaarde. Hij heeft, net als afgelopen wedstrijd tegen Indonesië, ver onder zijnege niveu gespeeld voor het nationale team. Hij speelt nooit goed in Oranje, dit in tegenstelling tot Sneijder, Van der Vaart en Robben. Bij Manu speelt hij de sterren van de hemel en daarop is gebaseerd dat hij bij de grote 4 hoort. Prima, maar niet in Oranje.
Overigens denk ik dat Van Persie er bij gebaat zou zijn om Siem de Jong achter zich te hebben. Die scoort veel, maar laat andere spelers ook veel scoren.

10 juni 2013 om 13:54

haha...omdat ie tegen indonesie een kopbal mist in 34 graden na een vluvht van 15 uur is het niks. tegen italie gezien of in de andere wedstrijden afgelopen seizoen. gewoon de beste man van oranje.
het gehuegen hier van sommigen werkt echt niet heb ik het idee.

ik las net ook dat ie 8 opgelegde kansen mistte tegen denemarken.

10 juni 2013 om 14:49

Misschien heb jij het EK afgelopen keer gemist of ben je nou echt van mening dat de afgelopen pakweg 15 wedstrijden Van Persie het beste in Oranje heeft laten zien? Jij haalt één wedstrijd aan waarin hij goed speelde, maar zet dat geheugen eens af tegen die andere wedstrijden. Vind je nou echt dat Van Persie daarin schitterde? Kom op zeg, hij speelt in Oranje soms bagger en excelleert zelden, zoals hij bij Manu wèl doet.

Overigens schijnt het dat Siem de Jong en al die andere spelers ook die vlucht hebben gemaakt en dat het op hun plekje op het veld net zo warm was als bij Van Persie

10 juni 2013 om 14:59

dat vind ik niet maar ik vind m zeker niet de slechtste vh cveld wat hier soms beweerd wordt., of erger nog, het inmiddels totaal uitgemolke, "met huntelaar waren we wereldkampieon geweest. tegen duitsland was ie de beste man op het ek. heeft in de kwalificatiewedstrijden afgelopen redelijk tot (zeer) goed gespeeld. ik vind ook dat ie nog meer mag laten zien maar ik zie iedere wedstrijd zeker een aantal maal gewoon akties die ik voor de rest niemand zie maken (in positieve zin dan uiteraard).

10 juni 2013 om 16:09

Chevalrick,

Bij Manu is Van Persie De spits die het moet doen en daar is vervolgens een team om hem heen die hem daarin moeten bedienen. Bij het Nederlands Elftal moet iedereen altijd als een soort team doelpunten maken. Daar is het niet zo dat de aanvaller scoort en de rest moet hem bedienen. Van Persie speelt met de rug naar het doel toe en moet vervolgens de bal bij zich kunnen houden, zodat anderen kunnen aansluiten of hij moet de combinatie zoeken.

En Sneijder gaat 1 jaartje zijn best doen (= pas 29) en raakt weer in vorm en ineens is iedereen weer Pro Sneijder. Triest dat opportunisme in de voetbalwereld.

De rol van Rafael is nog altijd hetzelfde, krijgt zijn speeltijd maar is nooit onbetwist basisspeler.

Jongens als Maher mogen na het WK het stokje over nemen, daarvoor zijn ze simpelweg nu nog niet ver genoeg.

Als iedereen nu eens geduld heeft en in januari 2014 de balans op maakt, dat is nog tijd genoeg in aanloop tot het WK.

Tja het is aan Sneijder zelf om te laten zien dat hij het nog aan kan. Ik vertrouw iig volledig op van Gaal dat hij de juiste keuzes weet te maken als het WK eenmaal begint.

Hoe is het mogelijk dat je na zo veel maanden nog niet 100 fit bent. Zelfs op de bank bij inter kan je er voor zorgen dat je 100 fit bent. Het is gewoon een mentaliteitskwestie. in induviduele sporten zou je dit niet snel zien gebeuren. Die zorgen dat ze fit zijn wanneer het moet. Of dit nou 1 keer per jaar is (vechtsporter) of een seizoen lang (schaatser) ze zijn fit wanneer ze er moeten staan.
Als jij dit dan na maanden nog niet voor elkaar krijgt heb je of een chronische ziekte of je hebt er geen zin in.

Zoveel meer respect voor Robben, die knokt zich terug en hoe

We zullen wel zien waar Sneijder volgend jaar in mei staat. Momenteel is hij iet van toegevoegde waarde voor Oranje. Hij moet gewoon z.s.m. weg uit dat Turkije, wellicht wil Mourinho hem nog een kans geven bij Chelsea? Als hij daar weer tot bloei zou komen, zou dat voor Oranje fantastisch zijn in het jaar waarin het WK voor de deur staat. Bovendien zou de PL prima bij hem passen.
van der Vaart is fysiek nooit een topper geweest en moest het altijd al van zijn pure techniek hebben. Hij heeft het helaas nooit kunnen combineren met veel loopwerk, dan was het namelijk écht een hele grote geworden.
Een nieuwe generatie komt eraan en die strijden momenteel voor de Europese titel in Israël. Hopelijk mogen ze nog 3 wedstrijden spelen, maar het worden er hoe dan ook nog twee. Dat is toch allemaal weer meegenomen en geeft de spelers weer wat meer ervaring. Alleen maar goed aangezien een gros ervan mee zal gaan richting Brazilië komend jaar.

Jammer dat een VdV op zijn 28ste (?) bij HSV speelt en Sneijder bij Galatasaray. Ze hadden echt veel meer uit hun carriere kunnen halen zeg...

Zowaar een kwalitatief goed artikel op Voetbalzone.

Moeilijk om te zeggen, weet niet meer waar VDV staat in dit oranje.
Sneijder... Moeilijk te zeggen.

Leuk stuk wat hopelijk wat discussie op gang brengt, ik durf geen uitspraken te doen wat dit betreft!

Kan iemand mij vertellen wanneer van Persie iets heeft laten zien in Oranje dan?

10 juni 2013 om 14:24

in ieder geval gneoeg om dit jaar al topscorer allertijden te worden terwijl ie de helft vd wedstrijden als rechtsbuiten is gebruikt

Je moet gewoon kijken naar de vorm van de spelers vlak voor het WK en dan een beslissing nemen. In ieder geval niet te veel naar de leeftijd kijken maar naar de prestaties. Neem bijvoorbeeld een Pirlo Ek2012 zo'n iemand laat je toch ook niet thuis?

Dit zie ik wel zitten in 2014. VDV en Maher hebben beide een klik met Rvp, dus dat zal lekker lopen. Robben speelt overal geweldig en de verdediging ook zou houden als die is, met uitzondering van Vdw. Die moet gewoon spelen, die gaat een geweldig seizoen maken dit jaar. Mark my words. Jallet gaat op de bank en Greg gaat daar laten zien waarom hij altijd eerste rechtsback zou moeten zijn. Met Robben die naar binnen trekt is VDW die eroverheen gaat ideaal. Eventueel ipv Strootman Clasie, hangt van hun seizoen af.

Steek
VDW
De Vrij
BMI
Blind
VDV (C)
Strootman
Maher
Robben
RVP
John (?)
10 juni 2013 om 15:33

ja maar dan met janmaat en van ginkel ipv strootman imo.. van ginkel zal snel nog beter worden en die kan ook gewoon meeverdedigen. blind moet op snelheidstraining :P

10 juni 2013 om 22:58

Janmaat presteert nu goed, maar niet bij de Europese top. VDW zal daar, denk ik, volgend jaar een basisplaats hebben en ik denk dat hij daar een topjaar zal spelen. Jallet was aanvoerder en die kun je niet na een goed seizoen op de bank zetten, dus wisselden Greg en hij elkaar af. Dit seizoen is de verwachting dat Greg basis zal zijn en dus een goed seizoen zal gaan maken. VDV is nu misschien op zijn retour, maar zijn ervaring en klik met RVP zorgen ervoor dat hij imo nog 5 klassen beter is dan Van Ginkel, al heb ik de laatste ook erg hoog zitten. Voor 2014 ga ik sws nog voor Vdv, 2016 zal V. Ginkel wezen. Mbt Blind, die was vorig jaar de snelste uit de Ajax-selectie, dus ik denk dat het wel zal meevallen, maar ik heb de wedstrijd niet gezien.

11 juni 2013 om 02:34

ja wiel is prima idd. maar ik bedoelde van ginkel ipv strootman.. of is dat een heel raar voorstel? :P

Wat een onzin. Tuurlijk joh meteen afschrijven.
Hoop dat ze ons wereldkampioen maken, Kan F de Haan eindelijk eens een keer zijn mond houden.

Voorbij vind ik een groot woord, maar als er niet veel gaat veranderen zal het over zijn. Ik acht de kans klein, maar ik sluit het nog niet uit. Een Sneijder in vorm is een must voor ons willen we iets uitmaken in Brazilië. Hebben we dat niet, ziet het er somber uit in mijn ogen daar.

Als RvP het Nlelftal op sleeptouw kan nemen, dan zijn Rafael en Wesley lang nog niet klaar. Wanneer zetten we nu eens iemand in de spits die wel scoort?! Klaas heeft uitmuntende stats, zet Robben en nog een vleugelflitser op de flanken en The Hunter scoort aan de lopende band.

Wat een kwats van Foppe! Maher is een geweldig talent, maar nog lang niet zo goed als dat Wesley is! Zelfs niet vergeleken met de Wesley van nu.

Volgend seizoen zullen de mannen er weer staan!

Niet meteen Sneijder en vdvaart afschrijven, hoor. Alle spelers hebben nog genoeg tijd om zich te bewijzen bij hun clubs en vervolgens bij Oranje.

Niet echt inhoudelijk maar ik vind het anders ook maar onterecht dat Robben bij de "grote Vier" geschaard wordt. Dat werd tijdens de CL finale ook weer 's pijnlijk duidelijk gemaakt. "maar hij heeft de winnende gescoord!!!", ja dat klopt. Na eerst twee monster kansen te hebben verprutst en de winnende schoof hij er ook akelig matig in. Voorspelbaar als 'k weet niet wat, overschatte voetballer. En ja, ik zou het niet beter kunnen nee. Maar hij krijgt veel te veel lof. Gek genoeg vaak alleen van "ons", mensen uit Nederland.

10 juni 2013 om 14:15

De meeste andere spelers hadden die bal niet eens op de paal kunnen krijgen.

En ik hoor in Nederland juist enorm veel gezeik op Robben (en vrijwel alle andere voetballers, maar dat even terzijde). In het buitenland zijn ze ook bekend met zijn minpunten, maar ook daar wordt hij geroemd als een wereldtopper.

Klopt, ben het met Foppe eens en dat is helemaal geen slecht ding. Het is normaal dat spelers komen en gaan. vd.vaart en Sneijder vertrekken en spelers als Maher en v.ginkel komen. Is toch gewoon logisch en allemaal prima.

Wel vind ik het grappig om te zien dat iedereen hier een opstelling gaat maken voor volgend jaar. Wie weet wat voor ontwikkeling onze jeugd nu mee gaat maken. Vorig jaar had niemand Blind op de LB positie gezet en nu doet iedereen het. Voor hetzelfde geld speelt Willems een fantastisch seizoen op LB en heeft BMI een schijtseizoen achter de rug. Dan veranderd dus alles weer.

"dan zie ik liever Adam Maher op de plek van Sneijder, want hij is in de combinatie veel sterker. Ik denk dat hij beter kan samenwerken met Van Persie dan Sneijder.” Kan ik hieruit concluderen dat Van Gaal een team om Van Persie heen wilt bouwen?

Het is moeilijk om hier antwoord op te geven.
Dat Sneijder niet meer zijn topvorm heeft dat weet iedereen
VDV wordt bijna elke wedstrijd gewisseld en misschien zegt dit ook al wel iets?
Maar toch brengt VDV nog meer als Sneijder

Denk dat van Gaal dezelfde issues heeft als menig reacties hier weergeven. Als vd Vaart en Sneijder meegaan naar het WK moet je ze dan opstellen of kunnen je ze zonder gemekker plaats laten nemen op de bank. Denk namelijk van niet.
Daarom zal van Gaal deze 2 heren zolang mogelijk aan het lijntje proberen te houden en pas vlak voor het WK een beslissing te kunnen nemen om te zien wat de vorm van de dag is. Indien hij op dat moment geen onbetwiste basisspelers in hen ziet dan worden ze denk ik niet eens geselecteerd.

Ik zou helemaal niemand afschrijven omdat er in een jaar veel kan gebeuren. Sneijder is erg gebrand om fit te worden en om een mooi seizoen te spelen zodat ie op het WK nog 1 keer kan vlammen. Van Gaal heeft het slim aangepakt door zijn aanvoerdersband af te pakken. Geef je toch een signaal.

Allemaal heel leuke discussies, maar vinden jullie Nederlanders het kunnen dat Van Gaal er de brui aan geeft na WK. Hij selecteert door (terecht), maar ik vind dat jullie met al dat jonge talent een trainer moeten nemen voor lange tijd. Wat mij betreft kan Snejder het nog wel een keer vlammen. Een wk duurt geen heel seizoen als hij topfit geraakt zou ik hem meenemen

Iedereen maakt zich zorgen om die 2, ik zou me eerder zorgen maken om onze verdediging... Je krijgt ze op het WK keihard om je oren! Kan je er nog 10 maken maar dan krijg je er 20 tegen, aangezien wij altijd de zwaarste poules loten
Dus een sneijder in topvorm of een VDV wat langer dan 70minuten kan spelen
houden ook niet de doelpunten tegen

Robben van Persie!! Betere speler is er niet! Lol

Robben van Persie!! Betere speler is er niet! Lol

We hebben zoveel keus aan middenvelders, heerlijk hoor! Maar jongens komop we hebben het wel over sneijder! in 2010 was hij in mijn ogen de beste speler van de wereld. Laat hem gewoon lekker een seizoen spelen, ritme op doen, fit worden en dan is hij gewoon weer van essentieel belang op het WK. Desnoods in een soort pirlo rol, heerlijk toch.

Op de positie van guzman kunnen ook ginkel strootman maher fer of clasie. Er zal veel ontwikkeling plaatsvinden dit seizoen!

Steek
Wiel/Rhijn
Vrij/Heiting
BMI/Denswil
Blind
Siem
Sneijder
Guzman
robben
Persie
John/Lens
10 juni 2013 om 14:29

Kom op Van der Wiel is al een tijdje gepasseerd die gaat niet mee naar het WK, daar durf ik geld op in te zetten. en Denswil? daar staat nog altijd een Nuytinck of een Van der Hoorn voor. Denswil heeft nog helemaal niks gepresteerd.

Ik vraag me af wat er mis is met vdvaart? Hij heeft zijn laatste wedstrijden gewoon goed gespeeld? Als ik het goed heb heeft hij zelfs iets van vier goals en vier assists gegeven in de laatste vier wedstrijden die hij voor Oranje heeft gespeeld, maargoed.
Sneijder is ook nogsteeds kwalitatief een goeie speler, hij moet alleen nog steeds zijn niveau hervinden. Ik hoop dat hij naar Chelsea gaat en daar onder Mourinho zijn glorietijden kan herbeleven, anders is het inderdaad snel over voor hem, al vind ik Sneijder nog stukken beter dan de andere aanvallende middenvelders die we momenteel hebben.

van der Vaart hoort gewoon bij het Nederlands elftal, die man is ontzettend belangrjk voor de ploeg. Heeft het in zich om in de basis een meerwaarde te zijn en tevens is hij ook een goed rolmodel. 100+ interlands en nog steeds voetbalt hij heerlijk. Ik kan ook niet wachten tot na het WK 2014, dan is van Gaal eindelijk weg, ik heb het helemaal gehad met die koekwous.

Heeft Foppe het ook gezegt? Check! Nu weten we wel wat iedereen van Sneijder vind.. Niet ieder voetbal-gerelateerd persoon hoeft zich daarover uit te laten in de media..

2 topspelers even afserveren omdat de 1 even niet brengt wat we wel verwachten, tis weer de waan van de dag dat hier regeert incl. de kleuterklas die dat allemaal ook vindt.
Sneijder en vd Vaart zijn voor Nederland topspelers en die zullen er volgend jaar gewoon weer bij zijn en ook hard nodig zijn.

Over en sluiten met die twee ...zijn over de top en zullen langs alle kanten voorbijgestreefd worden door de hongerige jonge generatie die staan te trappelen....en die nog een heel seizoen hebben om zich bij hun clubs te bewijzen .

Lekker nog wat jaartjes bij hun club en dan lekker gaan analiseren bij studio voetbal ofzo ...

Gezien het feit dat WS en Rvdv op een hele andere manier met het voetbal bezig zijn is het niet verassend dat Robin en Arjen het beter doen. Dit zijn echte professionals die alleen met voetbal bezig zijn. Dat kun je van het andere duo niet zeggen.

Ach, beide spelers hebben meer kwaliteit in hun grote teen dan Siem de Jong en Ginkel bij elkaar hebben. Als ze beiden fit zijn, horen ze allebei een basisplaats te hebben.

Steek/Krul
Wiel
Hei/Vrij
BMI
Willems
De Jong
Sneijder
Lens?
VDV
Robben
RVP

ik heb een blind vertrouwen in Sneijder. Hij komt terug als aanvoerder straks in Brazilië.
Sneijder is, veel meer dan van Persie, Robben en Van der Vaart, een knokker omdat hij idd minder talentvol is.

Sneijder begrijpt beter dan wie dan ook dat hij niet een team in zijn eentje kan dragen. Daarom is hij een echte aanvoerder. Hij verbind mensen met elkaar. Lang gelden was hij een echt baasje en egoïstisch, ruig en snel geagiteerd. Heden ten dagen is hij veel volwassener en ziet beter de grote lijnen op t veld. Zowel voetbaltechnisch als menselijk.

Heb Sneijder altijd al een overschatte voetballer gevonden , vd Vaart is technisch veel beter.
Ik vond zelfs Seedorf de laatste jaren in Italie beter dan Sneijder

Sneijder heeft in zn hele carriere welgeteld 1 goed seizoen gehad buiten Ajax

Ik vind de Vrij nog te wisselvallig centraal achterin.
Heeft ie de afgelopen 2 wedstrijden bij jong oranje ook laten zien.
Een aardige verdediger, maar ik vind een Mike van der Hoorn nu al verder dan Stefan de Vrij.
En daarom zou ik Mike van der Hoorn gewoon een keer voor de leeuwen gooien.
Heeft het goed gedaan bij Utrecht,een topper in woording.
Maar de Vrij komt er wel,alleen binnen nu en 2 jaar.

En daarom zou ik dus zo gaan spelen in aanloop naar het Wk.

Stekelenburg
Janmaat
v.d. Hoorn
Martins Indi
Pieters
V.D.Vaart
N.de Jong
Lens
Maher
Robbem
Van persie

Van der Vaart is als ''nummer tien'' gewoon nog het beste, en hoort er gewoon nog bij. Sneijder eist alle ballen op en gaat dan uit alle standen en hoeken schieten, dus daar heb je geen kut meer aan. Van der Vaart en Maher mogen van mij gaan uitvechten wie er op het WK op ''tien'' komt te staan. Voor Sneijder is het voor nu in elk geval exit.

Ze worden nu net zo onderschat als dat ze voor het WK 2010 overschat werden. Voor mij zijn ze tot evenveel in staat, alleen dat verkoopt geen blaadjes en kliks.

VdV als nummer 10 (veruit) beste Nl'se voetballer op die positie. Maher is nog lang niet niveau Vdv. VdV speelt zo slim en is de meest scorende nummer 10 in Europa.

Het kan over een jaar weer heel anders zijn. Ik denk dat sneijder nog wel een top niveau kan halen. Maar dan moet hij er wel echt heel hard aan gaan werken. Overigens vind ik zijn keuze voor Galatasaray daarbij niet bevorderend. Hij had beter goede club in Engeland of Duitsland kunnen kiezen om weer geheel fit te worden. van der Vaart is overigens met de afwezigheid van sneijder wel dominanter in het Nederlands elftal. Natuurlijk halen de twee het niveau van Robben en van Persie niet .maar dat is al een tijd zo, geen schande verder.

10 juni 2013 om 15:21

Bij welke club, die beter is dan Galatasaray, zou hij dan terecht kunnen in Duitsland of Engeland?

10 juni 2013 om 19:17

Ten eerste denk ik dat de competitie op zich al een verbetering zou zijn ten opzichte van zijn conditie. Ik heb natuurlijk niet de aanbiedingen die hij eventueel gekregen zou hebben bij de hand.

Hij was vrij populair in die tijd dus zou me voor kunnen stellen dat hij aanbieding uit die competities gehad heeft of dat hij zich ergens zou kunnen aanbieden.

De turkse competitie is er meer voor spelers buiten dat land om af te bouwen, daarvoor vond ik het voor sneijder nog even te vroeg. Neemt niet weg dat Galatasaray een goed team heeft natuurlijk

10 juni 2013 om 21:20

De competitie is dan geen Premier League of Bundesliga, maar in die competities kon Sneijder niet terecht. Alleen QPR was bereid om hem te halen, en de keus tussen Galatasaray en de toenmalige degradatiekandidaad is geen moeilijke.
Ik snap dat je vind dat het voor Sneijder goed zou zijn om naar een Engelse of Duitse topper te gaan, maar die hadden dus kennelijk geen interesse.

Wat jouw beeld over de Turkse competite betreft;
Ik denk dat je het lager inschat dan het daadwerkelijk is, omdat het sterk in opkomst is maar dat je daar weinig van merkt. Logisch ook, want ik ga ervan uit dat je meer let op de Europese competities.

Sneijder verdient een kans om zich te bewijzen. Hij heeft Oranje veel goeds gedaan. Sneijder is iemand die zich graag bewijst en zich niet over zich heen laat lopen. Ik geloof er dan ook in dat al deze speculaties en alle negativiteit omtrent Sneijder een motivatiebron zal zijn voor zijn explosie. In de afgelopen tijd heeft hij ook vaker verklaard dat hij er alles aan zal doen om weer op zijn echte niveau te komen. Hij is er zelf ook bewust van dat hij niet voetbalt zo als wij dat van hem gewend zijn. Ik ben zelf een GS supporter en in het begin van zijn dienst bij Gala heeft hij niet veel laten zien, maar er zit wel degelijk een stijgende lijn in zijn prestaties, alleen hebben we nog steeds niet zijn echte kunsten kunnen zien. Het zal voor Sneijder geen lange vakantie worden van de zomer met Yolanthe. Ik geloof er sterk in dat de zomerkampjes Sneijder goed op weg zullen helpen voor zijn topniveau. Just wait and see beste mensen!

Sneijder had bij Chelsea olv Mourinho weer op niveau kunnen komen, maar mevr v Kotsbergen moet weer zo nodig weer iets in de melk te brokkelen hebben. Bij Galatasaray komt hij niet op niveau denk ik, dus einde tijdperk Sneijder. Mourinho had zijn nieuwe impuls moeten zijn.

10 juni 2013 om 15:17

Dat begrijp ik en vooral in een team als Chelsea, maar ik denk dat je Fatih Terim daarmee te kort doet, de meest succesvolle Turkse coach in het voetbal. Naast zijn voetbalkennis staat Terim bekend om zijn motiverende kwaliteiten. De spelers van Gala zijn dan ook zeker niet de minste spelers, laat ik dat voorop stellen. In vergelijking met Chelsea (indivudele kwaliteiten) kan Gala daar wat mij betreft niet aan tippen, daar heb je inderdaad een punt, m
aar dat neemt niet weg dat hij bij Gala niet op niveau kan komen.

V.d.vaart is een hele goed speler maar heeft de belofte van absolute topspeler nooit echt kunnen inlossen. Het fabeltje dat hij in de tweede helft vaak moe is omdat hij in de eerste helft teveel loopt, gelooft hopelijk niemand. Fysiek/conditioneel komt hij gewoon tekort. Sneijder was in 2010 doorslaggevend voor het winnen van de CL met Inter en in Oranje de grote uitblinker tijdens het WK. En tijdens het EK 2012 was hij de enige die een aanvaardbaar niveau haalde binnen de lijnen en zich ook buiten het veld als leider gedroeg. Enig krediet is op zijn plaats. Ik hoop van harte dat hij naar Engeland vertrekt want bij Galatasaray gaat hij zijn oude niveau nooit meer halen.

Van Persie en Robben zijn nu de grote mensen en de band voor Van Persie is terecht. Van Persie heeft tijdens een toernooi echter nog niet eens half het niveau gehaald van Sneijder in 2010 en moet dat nu eerst maar eens gaan waarmaken.

vdv had in engeland al moeite met 90 min, het beste is er al een paar jaar vanaf, leuk voor 30 min..en ja in duitsland spelt die 90 min, heb je ook gezien op wat voor manier..

vind het echt absurd hoe hier over sneijder gesproken wordt, die zou het allemaal zijn verleerd ja..

Als Sneijder niet op zijn niveau speelt heb je 3x niks aan hem.

Denk dat die 2 hun beste tijd wel gehad hebben ja....

Ik snap al die kritiek op sneijder opeens niet meer? Ik vind dit echt triest en ondankbaar er word gedaan net alsof hij een 3e rangs middenvelder is alleen omdat hij 1 klote seizoen heeft gedraaid! En dat allemaal door inter waardoor hij niet kon spelen. Iedereen die een beetje voetbalverstand heeft kan wel begrijpen als je lang niet heb gevoetbald dat je even tijd nodig heb! Als hij komende seizoen alles speelt en niet presteert kan ik het wel begrijpen.

10 juni 2013 om 15:16

Klopt. Sneijder verdient meer krediet. Ik denk wel dat hij een hele slechte keuze gemaakt heeft door naar Galatasaray te gaan, iets waarvoor veel mensen toen al waarschuwden.

10 juni 2013 om 15:36

Precies, en of hij een slechte keuze heeft gemaakt door naar Gala te gaan is natuurlijk weer andere discussie. Er zijn inderdaad tal van andere clubs waarbij hij zich sneller/beter zou kunnen ontwikkelen. Maar ik sta er op dat hij zich degelijk ook bij Gala kan ontwikkelen en op niveau kan komen. Om Arda Turan maar op te noemen. Jarenlang bij Gala gespeeld en zichzelf ontwikkeld, waardoor hij nu al 2 seizoenen de onmisbare nummer 10 is bij Atletico. En met het helpende handje van Terim zou dat wat mij betreft goed kunnen/moeten komen.

Vd Vaart had in de begin tijd onder van Marwijk een basisplaats, helaas kwijt geraakt aan Sneijder.
Als Sneijder echt een topper was dan had hij niet 1 topseizoen bij Inter gedraaid.
In Oranje had hij zich kunnen onderschikken en spelen als Xavi en Pirlo, helaas is hij een maatje kleiner en kan hij alleen als een nr 10 spelen.

Vd Vaart had altijd op 10 moeten staan, ook tijden de toernooien op 2008 en 2010.

10 juni 2013 om 15:11

Je klets uit je nek. Sneijder was in bloedvorm in 2008 en 2010 en Oranje had nooit tot de prestaties gekomen zonder Sneijder.

Ik zie ook heel veel potentieel in Maher, hij kan geweldig voetballen, maar Maher is nog lang niet klaar voor het grote werk. Hij is in Israel zelfs één van de zwakke schakels in Jong Oranje. Het ontbreekt hem aan scorend vermogen en zelfs assists en scorend vermogen en assists zijn cruciaal op "10"in het systeem. Ik denk dat als Sneijder niet fit is en niet speelt, vd Vaart daar moet spelen tot hij op is(45-60 minuten) en dat Siem de Jong backup zou moeten zijn. Beiden heren hebben het noodzakelijk scorend vermogen wel.

Overigens zijn we kansloos in Brazilië zonder een fitte Sneijder met vd Vaart als backup.

10 juni 2013 om 16:11

Met die 2 waren we helemaal kansloos op het EK. Waarom zoveel onzin uit jouw tekst?

10 juni 2013 om 16:24

Sneijder was niet fit tijdens het laatste EK, he? Daarnaast hingen de linies als los zand aan elkaar. Zo bleef de defensie en het defensieve deel van het middenveld met de kont tegen de 16 aanhangen en werd Oranje daarom letterlijk overlopen door Duitsland en Portugal. Maar goed onderbouwd, hoor, je kritiek

Sneijders probleem lijkt me mentaal. Als hij het kan opbrengen om 100% te trainen (inclusief vervelende duurloopjes, intervaltrainingen e.d.) dan wordt hij weer fit. Als hij fit is dan komt de vorm ook wel weer, en in vorm kan Sneijder van onschatbare waarde zijn voor Oranje. Maar het is goed dat van Gaal de bal bij Sneijder heeft gelegd. Nu maar kijken hoe hij op de uitdaging reageert.

Van der Vaart moet gewoon basis staan, achter Van Persie met Maher als back up. Als ik het voor het zeggen had als bondscoach, dan zou dit mijn selectie zijn voor het Wk.

DM: Stekelenburg, Vorm, Krul
RB: Van der Wiel, Janmaat
CV: Heitinga, De Vrij, Martins Indi, Van der Hoorn
LB: Blind, Buttner
Cvm: Strootman, Clasie (De jong, mits hij volledig hersteld is krijgt hij van mij de voorkeur boven Clasie)
CM: Van Ginkel, S de Jong
Cam: Van der Vaart, Maher
RV: Robben, Lens
SP: Van Persie, Huntelaar
LV, John, Affelay (mits hij volgend seizoen meer aan spelen toekomt)

Van der Vaart was veruit de zwakste speler op het laatste EK. Hij houdt het geen uur meer vol en voegt verdedigend niets meer toe. Meer een showbizz figuur dan een voetballer. De traptechniek van Sneijder heeft hem lange tijd onmisbaar gemaakt maar ook bij hem worden zijn zwakke punten steeds storender. Hij moet fit zijn en is dat schijnbaar niet. Er klopt gelukkig voldoende talent op de deur voor het middenveld.

10 juni 2013 om 18:40

Van der Vaart heeft 1 serieuze wedstrijd gespeeld op het EK, tegen Portugal waar hij met een goal nog een positieve bijdrage gaf. Hij was zeker niet de slechtste van het elftal, dan denk ik eerder aan Mathijsen, Van Bommel en Van der Wiel. Dit trio behaalde verre van hun normale niveau en zakte bij een boel tegengoals door het ijs. O ja, en natuurlijk Afellay die helemaal niks presteerde maar wel een grote mond had binnen de groep.

Persoonlijk denk ik dat het voor het talent op het middenveld allemaal net wat te vroeg komt, het WK 2014. Daarna zie ik ze de rol wel overnemen, maar volgende zomer is te vroeg. Want met alle respect voor de talenten, het zijn allemaal Eredivisie spelers die veelal weinig ervaring op hoog niveau hebben. Tegen 2016 spelen ze waarschijnlijk allemaal in het buitenland en zijn ze verder in hun ontwikkeling. Ik beschouw het aankomende WK als een afscheid en tussenfase.

van der vaart niet sneijder is bij oranje helemaal 'out'

Onzin, ze kunnen nog rustig mee met de wk, daarna zou het wel misschien einde zijn

Het zou me ook niet verbazen als Sneijder de volgende keer helemaal niet meer bij de selectie zit. Hij is zijn aanvoerdersband kwijt, maakt al tijden het verschil niet meer, is niet fit en maakte afgelopen vrijdag een alles behalve goede indruk. Van der Vaart en Maher zullen gaan strijden om de plek achter van Persie.

Sneijder heeft nog steeds het meeste bereikt van alle spelers in het Nederlands Elftal, belachelijk om zulke respectloze dingen over hem te roepen

10 juni 2013 om 16:10

Leuk voor hem, maar nu is hij gewoon slecht Punt of wil je Morientes nog steeds in het Spaans elftal? Die heeft ook meer bereikt dan een Villa of Pedro

10 juni 2013 om 16:28

Slechte vergelijking. Pedro en Villa, Europees en Wereldkampioenen en Champions League winnaars, daarbij is Villla ook nog eens topscorer van Spanje aller tijden. Waar Morientes "slechts" een paar Champions Leagues heeft gewonnen.

Maak deze man aub bondscoach, dit roep ik al tijden.. Daarom was hij ook zo succesvol bij Jong Oranje

Met alle respect, maar is de tijd van Foppe ook niet allang voorbij? Wat heeft die man eigenlijk echt gepresteerd behalve 3 goede seizoenen bij Heerenveen? Bij Jong Oranje was hij dramatisch slecht als coach.... en in Kaapstad heeft ie ook niet kunnen imponeren.

Voor wat betreft VdV en Sneijder: die kunnen echt nog wel ff mee. Maher is een groot talent, maar nog lang niet op het niveau Sneijder en Vdv. Ik zou beide ervaren heren mee nemen naar Brazilië.

Foppe de Haan is wel erg stellig in zijn uitspraak dat het voor Van der Vaart en Sneijder over is in Oranje. Ik hoop het van niet, want beiden zijn eigenlijk, wanneer ze top zijn, fantastische voetballers met beiden hele specifieke kwaliteiten.
Wat ik echter heel raar vind, en misschien doelt Foppe daar wel op, is, dat spelers van 29 jaar, dus die nu op hun top zouden moeten zitten, nu al over hun top heen zijn. Zou de levenswandel van beiden daar soms iets mee te maken kunnen hebben? Het is namelijk wel frappant, dat beiden dit kennelijk overkomt. Een topvoetballer moet toch tot een jaar of 32, 33 op het allerhoogste niveau mee kunnen.
Sneijder kan wel zeggen, dat hij keihard wil trainen om op niveau terug te komen, maar ik vraag me eerlijk gezegd af, of hij het nog wel op kan brengen om die hele lange weg terug naar de top opnieuw af te leggen. Dat hij alle geneugten van het leven kan laten staan om terug te keren aan de top. Dan moet je heel sterk in de schoenen staan en ik vraag me eerlijk gezegd af, of hij dit kan. Er zit een groot verschil tussen iets zeggen en het ook daadwerkelijk doen.
Ik heb het vermoeden, dat de blessures die hij afgelopen seizoen had, niet alleen van fysieke aard waren, maar ook te maken had met zijn mentale gesteldheid vanwege andere zaken dan voetbal.
Daar op doorbordurend, moet ik het, denk ik, helaas met Foppe eens zijn en denk ik, dat hij niet meer aan de top zal terugkeren, ook al zou hij getraind worden door ene Mourinho.
Want je kunt nog zo'n goede trainer hebben, de motivatie om te presteren haal je uit je zelf, niet uit een trainer.
Voor Van der Vaart zie ik in die zin meer kansen, omdat hij in het verleden al vaker heeft moeten knokken om terug te komen in oranje. Op een of andere manier lijkt hij mij in mentaal opzicht wat sterker dan Sneijder en zodoende ook meer in staat om zich terug te knokken in Oranje.
Tegen beiden zou ik willen zeggen, logenstraf al jullie criticasters door het komende seizoen de sterren van de hemel te spelen, zodat ons aller Louis niet buiten jullie om kan richting Brazilië.
Want mits in vorm, zijn zij nog steeds van onschatbare waarde voor Oranje.

Grappig want ik kan me geen een moment of wedstrijd herinneren waar van Persie het Nederlands elftal op sleeptouw heeft genomen. In tegenstelling tot de andere 3 die dat wel hebben gedaan en bewezen.


Als Sneijder naar Chelsea gaat onder Mourinho, zie ik Sneijder weer de beste aanvallende middenvelder van de wereld worden!
WES LEY Sneijder!!! jalalalalalalaaa
WES LEY Sneijder!!! jalalalalalalaaa

WK 2014 met deze selectie( mits ze allemaal basis staan bij hun club volgend jaar).
DM: Stekelenburg, Krul, Vorm
B: Van der Wiel, van Rhijn
CV: Heitinga, De Vrij, Martins Indi, Van der Hoorn
LB: Blind, Buttner
Cvm: Strootman, Clasie
CM: Van Ginkel, De Jong
Cam: Van der Vaart, Maher
RV: Robben, Lens
SP: Van Persie, Huntelaar
LV, John, Affelay

Ik denk niet dat hij makkelijk werk zal vinden in Engeland. De top 8 zit namelijk met een nieuwe manager en Wenger natuurlijk. City gaat wel langer met Pellegrini door, Moyes ook wel met United denk ik en Mourinho blijft ook langer dan 2/3 jaar bij Chelsea. Arsenal heeft Wenger en Spurs heeft Villas Boas. Denk dat het hem niet lukt om in Engeland in de top te werken.

Sneijder en Van der Vaart moeten en gaan wanneer ze fit zijn gewoon mee naar Brazilië! Het is duidelijk dat van Gaal een team om RvP wil bouwen. In dat opzicht hebben vdv en maher een voordeel t.o.v. Sneijder aangezien hun ego minder groot is eerder bewezen hebben dat ze in de combinatie een betere klik met RVP hebben.

Foppe, Foppe ik respecteer je mening maar om nu Maher al op de troon te plaatsen gaat mij even iets te ver. Ja in onze Mickey Mouse competitie laat hij leuke dingen zien, maar ik wil hem wel eens zien in een grote competitie en dan niet tegen bv die prutsers die PSV achterin heeft staan. Nee tegen kerels wil ik hem zien, kerels waar hij niet de ruimte krijgt om met de bal, zonder tegenstand zo maar in de 16 meter kan komen. Ik vind het bij jong Oranje al niet opvallen. Nee ik wil onder druk wel eens zien wat hij kan. Van Snijder verwacht ik dat hij terug komt, die gaat zich helemaal focussen op Brazilië en zal er staan, dat verwacht ik. In Van der Vaart heb ik geen vertrouwen, hij zit privé in de shit en dat zie je direct terug in zijn spel, maar dat is logisch. Laten we aub niet te snel deze Maher de hemel in prijzen want feitelijk heeft hij op het aller hoogste nivo nog helemaal niets laten zien. Hadden we nog niet zo lang geleden een hele hoge pet op van Affelay? Waar is hij gebleven? Ik denk dat de echte topclubs helemaal niet meer op hem zitten te wachten, die zie ik straks op het nivo van Fulham, De Spurs, HSV of Stutgart spelen. Mooie clubs daar niet van, maar veel lager dan dat velen hier dachten en hijzelf zeker ook.

Foppe is erg goed in het afschrijven van spelers. Toen Robben geblesseerd was heeft hij hem waarschijnlijk ook afgeschreven. Ik neem die man niet meer serieus. Bovendien vindt ik vd Vaart nog steeds een topspeler, en Sneijder komt wel weer op niveau.

"sneider is passee .hij had geen enkele andere keus als galatasaray en die turkse competitie stelt niet veel voor."

Precies, dit is 'm nou juist: Hij had geen andere keus dan Galatasaray.

Er waren alsmaar "geruchten" over Manchester United, Arsenal etc. uit de PL. Niemand is concreet geweest op QPR na. In Milaan was hij ongelukkig, hij heeft heel lang stilgestaan. Galatasaray heeft hem onderdak geboden met een goed salaris. Notabene Louis van Gaal en Mourinho hadden hem deze stap geadviseerd. Inderdaad: de Turkse competitie is niet de meest aantrekkelijke, maar fysiek zeker een sterke competitie. Daar ligt Wesley z'n zwakte nu toch? Sneijder is zijn techniek echt niet kwijt hoor, hij moet gewoon op kracht komen. Dat kan hij in de Turkse competitie zeker wel, hier zal hij minder streng op zijn fouten worden gestraft dan in de Bpl. Het is helaas gepuzzel met al die sterren in één elftal, maar Terim doet zijn best. Wesley heeft gezegd dat hij niet fit is, Terim heeft het gezegd en van Gaal nu ook. Er staat een strak programma klaar voor hem op het trainingskamp met Galatasaray, en hij gaat dezelfde trainers gebruiken die Drogba ook conditioneel zo top houden op zijn 35-jarige leeftijd. Een beetje tijd gunnen mag wel, vind ik. We zullen het zien.

Ik zie heel veel vz-leden zeggen dat hij naar Chelsea moet gaan, maar met de huidige concurrentie die hij daar heeft zal hij niet zoveel in te brengen hebben. Mourinho wilt zijn oogappeltje graag halen, maar wilt onze multimiljonair het risico nemen om een niet-fitte speler met een dik salaris binnen te halen? Mourinho wilt Chelsea graag in dienst van Sneijder laten spelen, maar hoe staat het bestuur daar tegenover? Is Abrahamovic echt zo gek om Juan Mata weg te doen?

Hij kan wel nu de grond in worden geboord, maar hij is samen met Robben en Rafael wel één van de spelers die onze nationale trots altijd hoog hielen. Ja, RvP speelt nu de sterren van de hemel en dat deed hij onder Wenger ook al. Maar wat heeft hij is al z'n topjaren nu eigenlijk laten in zien Oranje? Ik snap best dat hij nu de aanvoerder is geworden, puur en alleen omdat hij in de BPL top presteert en daardoor leiderschap en gezag uitstraalt. Maar om deze 2 jongens meteen af te schrijven? Hmm, in mijn ogen niet zo verstandig. Prima als je met jonkies het WK in wilt gaan, maar een klein beetje ervaring op het veld kan geen kwaad.

VdV en Sneijder kunnen best hun steentje nog ff bijdragen, maar dat zal afhangen van hun vorm. Ze moeten keihard werken, met name Sneijder. Maar als ik hem hoor praten, en Terim zijn bekritiserende blik zie geloof ik er heilig in dat hij hard aan de slag zal gaan in de zomer. En mocht er in de winterstop/volgend seizoen een club aankloppen, laat Galatasaray hem echt wel gaan. Dan kan iedereen misschien nog genieten van een Wesley in een leuke competitie, nu zal hij zijn kunsten in de CL voornamelijk moeten laten zien om hoge ogen opgooien. Ik weet dat Sneijder het kan, zo niet: jammer Wes, hopen dat je dan wat in te brengen hebt op Galatasaray.

Succes toegewenst Wes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren