Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Barcelona speelt de bal snel rond, terwijl Neymar graag de bal vasthoudt'

Laatste update:

Neymar staat al geruime tijd bekend als een ontzettend groot talent en mag vanaf volgend seizoen proberen te bewijzen dat hij ook op de Europese velden kan uitblinken. Barcelona betaalde 57 miljoen euro voor de Braziliaanse dribbelaar, die een vijfjarig contract heeft getekend in Spanje. Er zijn echter behoorlijk wat pessimisten, die vrezen dat Neymar het niet gaat maken bij Barcelona.

/

Edgar Davids zit ook in het groepje twijfelaars. "Het wordt moeilijk voor hem, want Barcelona speelt de bal snel rond, terwijl Neymar graag de bal vasthoudt", vertelde de voormalig middenvelder aan ESPN. "De manier waarop Barcelona speelt is heel anders dan zijn manier van voetballen, maar hij heeft de potentie om één van de beste spelers ter wereld te worden."

De 21-jarige Neymar maakte al op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Santos en speelde 225 officiële wedstrijden voor de club, waarin hij 136 keer scoorde. In het shirt van de Braziliaanse nationale ploeg staat de teller op 33 interlands en 20 doelpunten.

Denk je dat Neymar zal slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Men zegt ook van Messi dat hij de bal graag vasthoudt, maar volgens de statistieken geeft hij toevallig wel ontzettend veel assists.

11 juni 2013 om 09:09

Dat is volgens mij niet helemaal de intentie van het verhaal of die assist geeft of niet.

11 juni 2013 om 09:10

Als je de bal vast houd dan kan je hem nog wel afspelen alleen kan het wat langer duren.
Dan hoef je niet meteen zelf voor een goal te gaan.

11 juni 2013 om 10:32

jahoor,briljante opmerking weer.
Als jij de bal vanuit eigen 16 helemaal naar voor dribbelt en m vlak voor de goal afspeelt is toch een verschil met dat je hem vanuit eigen 16 met 200 x samenspel bij de andere goal brengt.
Dit heeft niets met assists te maken.je hebt dan ook nog het verschil met egoïst zijn en de bal graag vast houden.

11 juni 2013 om 11:28

als ik jou meer duimpjes kon geven had ik het gedaan. Je hebt helemaal gelijk. Neymar is meer een ronaldo dan een messi type vind ik. neymar is meer van actie. en geeft zoals fstyle al zei de bal pas af als hij niet meer verder kan of als hij moe is.

Wacht nou maar eens tot dat he hem echt Ziet spelen, allemaal die negatieve reacties over hem. Misschien heeft hij het in het begin moeilijk maar als hij echt het talent heeft komt het wel goed!

11 juni 2013 om 09:18

Precies! Tijd zal het leren, en je hebt niks aan speculeren. Buiten z'n dribbel heeft Neymar een pracht assist, vrije trappen etc.

11 juni 2013 om 10:53

Inderdaad! Wat ik tot nu toe van Neymar heb gezien is verre van slecht. In de wedstrijden die ik heb gezien heeft hij toch wat heerlijke passes gegeven en speelde hij de bal lekker rond. Veel mensen hebben nog niets van hem gezien maar lijken er vanuit te gaan dat hij een egoïst is. In de interlands die ik de afgelopen weken heb gezien werkte hij ontzettend hard en onderschepte ook nog eens een behoorlijke hoeveelheid ballen. Daarnaast zie ik niet wat er zo slecht aan is om de bal af en toe vast te houden. Op deze manier trek je verdedigers naar je toe en maak je ruimte voor je medespelers, Iniesta en Messi doen dit zelf ook heel vaak. Hij moet er alleen niet in doorslaan.

Misschien heeft Barcelona dat juist wel nodig om het spel minder voorspelbaar te maken! Ik ben benieuwd hoe Neymar het gaat doen, maar ik heb er alle vertrouwen in!

11 juni 2013 om 12:56

Hier hoop ik ook op. Neymar moet gewoon zijn acties blijven maken en niet alleen het tikie takie spelen, want hierin ligt denk ik niet zijn ware kracht. Gewoon doen zoals Ronaldinho het bij barca deed dan gaan we nog eens wat beleven!

Dat is een vreemde uitleg; Dan houdt hij de bal toch gewoon niet vast? Gewoon 1x raken, dat kan die gast echt wel... Zijn techniek moet functioneel worden, net zoals die van Messi. Dribbelen waar nodig, passen waar nodig en dollen waar nodig. Ik denk dat hij nog wel eens een paar goals kan gaan maken daaro...

11 juni 2013 om 10:06

Jij! Mensen zoals jij haten voetbal, dat kan niet anders. Hoezo zou je Neymar in hemelsnaam willen veranderen?!? Laat hem maar acties maken, vuurwerk brengen. Niet net zo saai als nu is. Laat hem maar die genialiteit van Ronaldinho terugbrengen!

11 juni 2013 om 10:13

@ Berra

Precies!
Ik zeg niet dat Bekkerz voetbal haat of iets dergelijks maar je hebt wel gelijk wat betreft het 'terugbrengen van de genialiteit van Ronaldinho'.
En ik heb het al vaker gezegd maar ben er ook van overtuigd dat hij een Ronaldinho-rol op zich kan nemen.
Of hij ooit zó goed wordt, kunnen we natuurlijk niet beoordelen maar op dit moment is hij wel een speler waar je van kan verwachten dat hij een dergelijke rol op zich kan nemen..

Succes Neymar!

11 juni 2013 om 10:42

Wat een onzin, een speler is altijd dienstbaar aan het team en aan het resultaat, dus als Neymar in het team van Barcelona wil functioneren zal hij zijn acties moeten combineren met het soort voetbal van Barcelona. Dat wil niet zeggen dat hij z'n schoonheid hoeft te verloochen, dat doet Messi toch ook niet?

11 juni 2013 om 10:44

@berra: Bovendien, als jij Barcelona saai noemt, ben jij degene die voetbal haat, niet moi

Dj_dritt

Maar neymar is geen messi he,
Neymar is veel egoistischer dan messi,
Messi is een teamspeler & Neymar vind het leuk om eerst 5 man voorbij te gaan met een leuk trucje en dan pas afspelen!

11 juni 2013 om 09:48

Dan volg jij Neymar niet. Neymar kan geweldig combineren en geeft vaak genoeg de bal af maar jij bent net als velen wie hem alleen maar bekijkt op Youtube

Juist daarom zal hij misschien wel van grote waarde zijn. Je zag afgelopen jaar dat Barcelona vaker tegen de lamp aanliep dan de jaren ervoor nu krijgen ze meer variatie in hun spel waardoor ze moeilijker te bespelen zijn.

Ik heb Neymar genoeg één-tweetjes zien maken in de Serie A.

Tuurlijk, hij houdt de bal weleens vast en maakt een actie. Maar dat willen we als voetballiefhebber toch juist zien?

Ik ben benieuwd of hij het gaat redden in Europa. Mijn gevoel zegt dat het wel goed komt met hem.

Prachtige transfer trouwens voor een 21-jarige.

11 juni 2013 om 09:51

Iemand wie het ook ziet Neymar maakt genoeg combinaties met zijn team genoten en ook bij brazilie. in de seria a is het voetbal ook anders het gaat meer op techniek om het publiek te vermaken

11 juni 2013 om 10:18

Ik denk echt dat Neymar gaat slagen bij Barca.. Als je iemand binnenhaalt met zoveel techniek en gevoel, kan het niet anders dan dat het een goede voetballer wordt.
De meesten zullen zeggen dat hij gefaald is wanneer hij niet 20 goals per seizoen minimaal scoort maar een Iniesta komt ook niet aan zoveel goals en is ook 1 van de belangrijkste schakels.
Hij kan dat ook worden..

Ik denk dat we beter gewoon op kunnen houden over deze eindeloze discussie; gewoon 1 seizoentje aankijken... Misschien doet ie het fantastisch! En misschien hebben de twijfelaars en al de negatievelingen gelijk en is het niveau van de Braziliaanse competitie vergelijkbaar met de Nederlandse

Barca kan toch ook van speel stijl veranderen. Iedereen doet net alsof Barca altijd tikki takki moet spelen. Je moet een speelstijl ontwikkelen die bij je spelers past. Je kan net zo goed 433 met Messi en Neymar op de flanken spelen met Villa als spits. Met de punt naar achter Busquets als verdedigende middenvelder en Fabregas/xavi/inniesta als aanvallende middenvelders.

11 juni 2013 om 09:38

Dan lijkt het me dat je 3-4-3 speelt als je busquets/fabregas/xavi/iniesta op het middenveld plaats. Daarnaast is dat veelsteaanvallend, helemaal als je met backs speelt als dani alves en jordi alba

11 juni 2013 om 10:24

hij bedoeld busquets als cvm en die andere 3 voor de aanvallende posities afwisselen.

ont; ben erg benieuwd hoe neymar het gaat doen, ben er ook nog niet zo zeker van dat hij gaat slagen maar hoop het uiteraard wel, zal fantastisch zijn voor barca, en ook beter voor messi dat niet meer alle aandacht op hem word gevestigd.

11 juni 2013 om 09:44

Dit zie ik als de meest logische opstelling, en tegen de mindere goden zou je ook nog kunnen proberen op Busquets een linie te laten zakken en mogelijk Fabregas bij op het middenveld te plaatsen.
Op de plek van Pedro zou Alexis Sanchez ook kunnen.

Valdez
Alves
pique
mascherano
Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Neymar

Ik vrees dat het een gevalletje Alexis Sanchez wordt. Een speler die helemaal verpest is door de speelwijze van Barca. Sanchez is/was een dribbelaar pur sang. Kijk nu.... Op het WK was hij niet te pakken. Bij Barca durft of mag hij geen acties meer maken.

De bal snel rond spelen? Niets van gemerkt afgelopen seizoen. Ze speelde op balbezit en het tempo was slaapverwekkend. Er was niemand die naast Messi iets kon forceren. Tello was iemand die soms wat kon brengen met zijn snelheid, maar voor de rest liepen ze zichzelf vast. Messi kon ons redden in La Liga, maar in de CL zag je duidelijk waar het aan schortte. Tikken om het tikken is oersaai en dat is wat het spel van Barca nu is. Als je dan ook helemaal geen pressie meer zet bij balverlies, dan ben je helemaal de sjaak. Ik zou die 70% balbezit willen inruilen voor 50% als het spel hierdoor aantrekkelijker wordt en er meer verassing in zit. Wat dat betreft ben ik blij met de komst van Neymar. Alexis heeft zich de afgelopen 2 maanden ook uitstekend laten zien, dan kan nog weleens een gekke Zuid-Amerikaanse voorhoede worden in Catalonië.

11 juni 2013 om 12:17

Jij met je Alexis...

Het enige wat hij de laatste twee maanden doet is redelijk wat goals maken (daarvoor deed hij dat helemaal niet) maar de laatste twee maanden als hij in de basis staat ontbreekt het hem nog altijd aan het voetballende vermogen wat Barcelona nodig heeft. Af en toe oogt het zo dramatisch, het wegglijden bij het druk zetten. Een pass naar een medespeler die hij zo over de zijlijn speelt of midden in de voeten van een tegenstander en dan niet over tien meter maar over 2 of 3 (!) meter.

Pedro is sowieso veel meer een Barcelona speler want hij is vele malen beter in de combinatie dus zou ik Pedrito altijd prefereren boven Alexis, sterker nog ik zou Alexis voor een mooi bedrag verkopen en Deulofeu als back-up van Pedro laten fungeren.

11 juni 2013 om 15:02

Pedro moet in absolute topvorm zijn om wat toe te voegen aan het spel en dat is hij al 1,5 jr niet. Alexis is combinerend minder, maar is individueel veel sterker. Vooral als het op snelheid en techniek aankomt. Daarbij is Alexis voor veel geld aangekocht die doe je niet zomaar weg of ben jij wel iemand die voor zo een beleid kiest? Veel geld neersmijten en daarna maar wegdoen? Alexis heeft in het begin en de afgelopen tijd laten zien waartoe hij in staat is. In potentie is hij 1 van de beste vleugelaanvallers ter wereld. Gelukkig ziet de technische staf dit ook en doen ze hem niet weg. Pedro is een supersub en mits hij zijn absolute vorm weer te pakken heeft kan hij weer basisspeler worden. We zullen zien komend seizoen! Misschien spelen ze beide niet dat kan ook nog. Wellicht gaat Deulofeu nog beter als afgelopen seizoen spelen. Alles kan maar gelukkig zijn er meerdere opties...

Lijkt net of ze willen dat die gaat falen, zoveel vooroordelen.. Hij heeft amper een wedstrijd gespeeld voor Barca..

11 juni 2013 om 10:13

@viscaazul

Ja ben met je eens, word er ook heel erg moe van.

maar hij heeft veel gekost, dus iedereen word wel gevraagd wat ze ervan verwachten, omdat de verwachtingen hoog zijn.

we zullen het zien..ik heb er wel vertrouwen in, 21 jaar kan nog zoveel leren van de andere jongens..kan niet wachten

Misschien blijft Barcelona niet zo spelen zoals ze nu doen en gaan ze de speelstijl enigszins aanpassen? Je ziet toch dat tegenstanders zich er steeds beter tegen kunnen wapenen, vooral als het baltempo te laag is zoals Xaviola al zegt. Ik denk dat de acties van Neymar een hele welkome versterking zijn voor Barcelona, nu maar hopen dat het ook rendement oplevert in de vorm van assists en goals.

Je kan hem wel afleren.maar dan ben je een groot deel van zijn kwaliteiten kwijt.word een interessante toekomst moet ik zeggen

11 juni 2013 om 10:22

ja, net zoals bij henry, werd ook niet goed gebruikt vond ik. ik vindt neymar een ronaldinho-achtige speler, ook veel aan de bal, dreigend naar voren.

en wat ik van neymar gezien heb, is hij juist wel goed in de combinatie.

maar ja, de tijd zal het leren en ik ben ook zeer benieuwd.

ik zie heel vaak reacties van je hier op VZ, ik weet niet hoe goed jij ingevoerd ben, maar heb je (ondanks de vele speculaties) enig vermoeden wie de nieuwe trainer wordt van Real?

want ondanks dat ik barca fan ben, ben ik daar wel nieuwsgierig naar (moet kunnen toch)

Grapjas, neymar werd tegen Frankrijk gewoon aangepakt door sakho dat geen slappe Brazilië verdedigers haha ik zag 11 minuten hogtepunten en hij ging alleen maar zeuren over werd van de bal gezet haha wordt nog lachen in Spanje met die hout hakkers

Neymar is gekocht door Barcelona omdat er iets moest veranderen men draaide daar alleen om Messi terwijl een Sanchez nooit een wedstrijd beslist omdat hij het niet aan kan iedereen denkt dat hij altijd moet passen en nooit een actie mag maken maar hij mag ech wel acties maken. Iedereen geeft de bal aan Messi omdat hij de enigste aanvaller was wie de wedstrijd steeds beslsite.

Neymar is nu ook aangekocht om juist niet alleen op Messi te rekenen

11 juni 2013 om 10:25

in de tijd van Etoo, Giuly, Ronaldinho, Henry, waren e rond messi 2 andere spitsen die direct voor diepgang zorgden. Dat heb je nu niet met Pedro en Villa.

dus je hebt gelijk met je stelling dat er iets voorin moest veranderen. Van sanchez weet je dat hij op dit moment niet dreigend genoeg is, dus stellen clubs en spelers zich daarop in, net zoals Pedro en villa. Die hebben niet die directe wereldklasse qua dreiging.

57 miljoen blijf ik ontzettend veel vinden voor een speler die zich enkel in de Braziliaanse competiti bewezen heeft. Barcelona heeft wel echt een gevaarlijke aanvaller naast Messi nodig, dus een linksbuiten aantrekken is niet gek, maar is Neymar echt de je van het dat ze er 57 miljoen voor betalen?!

Barcelona heeft ook zeker nog een goede centrale verdediger nodig. Thiago Silva zou daar met afstand het beste voor in aanmerking komen, maar ik denk niet dat PSG hem gaat verkopen.

ik denk dat neymar en messi samen een goed koppel worden in de aanval, al had ik neymar liever zien voetballen bij münchen

Neymar gaat denk ik daar wel draaien, ze hebben nu iemand die een aantal man kan passeren. Het laatste jaar was het eindeloos gebrei voorin, balletje terug balletje breed. Nu met neymar geloof ik dat er meer ruimte ontstaat voor messi en het middenveld. omdat neymar al snel 2 man bezighoud.

Ik ben benieuwd naar Neymar en hoop dat hij het goed gaat doen. Uiteindelijk is die toch een beetje van ons allemaal aangezien wij hem waarschijnlijk indirect via de banken hebben gefinancierd. Barcelona kan dat bedrag natuurlijk niet uit eigen zak betalen. Hetzelfde geldt overigens voor Ronaldo en Real Madrid. Al heeft die het wel waargemaakt. Als we dan toch moeten betalen dan kunnen we het beter goed doen.

Vergeet niet dat Neymar hier omringd zal worden door 3 man net als Messi. Het is nog de vraag of Neymar de drukte kan weerstaan. Ik zeg dat dit een proefjaar gaat worden, na de winterstop pas een reëel oordeel kunnen geven.

Ik denk dat het juist wel heel goed kan gaan werken als de coach er een goed plan bij bedenkt!

Door de komst van Neymar zal Messi veel meer ruimte krijgen, en als tegenstanders toch nog met 3 of 4 man Messi blijven dekken heeft Barcelona genoeg spelers (xavi, Iniesta, Busquets) die met een snelle lange pass Neymar kunnen bereiken aan de andere kant van het veld. Neymar heeft dan waarschijnlijk veel ruimte, en wanneer ze Neymar dekken met rugdekking zal Messi weer meer ruimte hebben dan normaal. Veld breed houden en deze spelers slim benutten, en Barca kan weer 's werelds nummer 1 worden.

Vanuit het huidige spel gezien: Als Neymar echt zo'n klasbak is zoals er veel hier beweren gaat hij zich toch makkelijk aanpassen aan de manier van voetballen?

Moet Barcelona wel op die manier blijven voetballen? In La Liga loopt het goed op die manier. In de Champions League zie ik ze toch in de problemen komen. In Milan geef je het bijna weg, gelukkig had Messi een goede dag in de terugmatch. Tegen PSG speel je 2 keer gelijk en door Bayern werden ze totaal overklast. De grote teams kunnen dit Barça vastzetten omdat het spel te eentonig is. Neymar kan misschien de variatie brengen die ze nodig hebben.

Die Neymar redt zich vast wel joh.. ik had alleen niet voor hem gekozen, maar oke.

Ik hoop alleen dat dit geen psv verhaal wordt. Ze hebben namelijk een paar goede verdedigers nodig en niet van die mooi weer voetballers. En een flinke schoonmaak in de selectie svp. Alle oude mannen eruit en de net nietjes weg. Song, Macherano, Tello... dat soort figuren zijn allemaal wel leuk, maar je wint er niet de oorlog mee.

Hummels, Thiago Silva en Aguero had ik gehaald...

Dit was toch ook zo in de tijd dat ronaldinho er was. Ook een dribbelaar. Ik denk dat barca ook andere spelers tussen het getikt moet hebben. Zoals messi. Zoals neymar. En volgend seizoen hopelijk ook als sanchez. De verdediging en het middenveld laten de bal snel rond gaan. Wanneer er voorin ruimte komt heb je met deze 3 zoveel snelheid en onvoorspelbaarheid. Het zal mij benieuwen. Ik denk dat ze het gaan maken met ze drieen

Neymar beheest ook One Touch. Als je de beelden goed bekijkt zie je dat hij dat goed kan. En Neymar is volgens mij niet de beroerdste om te leren. Het gevaar voor hem komt pas als hij groot gaat worden in Europa...dan moet hij zijn koppie erbij gaan houden.

Verder is het gewoon dodelijk als Messie en Neymar aan de zijkanten gaan spelen. Ik zou er een andere spits als afmaker bijhalen en geen Pedro aan de zijkanten zetten.

Neymar kan uit het niets een opening creëren en ik heb hem ook al diverse asisten zien geven. Tegen clubs die zich in gaan graven is het handig om zo'n tovenaar als Neymar te hebben. Hij houdt 2 a 3 man bezig. Als hij leert dan snel in te leveren bij Xavi en Iniesta en die openen meteen naar de andere zijkant naar Messi, dan zijn ze gewoon onhoudbaar. Messi staat dan waarschijnlijk 1-op-1 en wandelt zijn tegenstander zo voorbij.

Dit klinkt simpel, maar het vervelende van Barcelona is dat ze dit nog tot uitvoering kunnen brengen ook.

Dat heb ik nu al zo vaak gehoord.. We moeten gewoon afwachten en zien hoe Neymar het gaat doen. Denk wel dat mensen wat geduld mogen hebben, want Alexis had maar liefst bijna 2 seizoenen nodig om zich ´aan te passen´ aangezien hij het nu goed doet, dus Neymar zal ook wel wat tijd nodig hebben.

Iniesta en Messi zijn ook spelers die de bal zo en dan bij zich houden, hoeft niks negatiefs te zijn dacht ik zo. Weet ook niet hoe mensen erbij komen dat Neymar alleen maar de bal bij zich houdt en trucjes doet.. 2 dagen geleden tegen Frankrijk had Neymar 2 dribbels in heel de wedstrijd, de rest waren allemaal passjes of 1-2tjes, zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

Wat veel mensen niet snappen en niet begrijpen is dat Messi juist hem goed gaan maken.

Voorheen had je 3 a 4 spelers nodig om Messi af te stoppen. Nu Neymar ook 3 a 4 spelers kan voorbij gaan, krijgt hij of Messi altijd veel ruimte.

Ik denk dat Messi en Neymar echt een nachtmerrie zullen worden voor ieder verdediging.
Dan heb je nog Pedro/alexis
Xavi en Iniesta.

Als Neymar het niet gaat maken en toch met shirt verkoop zo veel halen dan ben ik ook blij mee. Als je maar geen verlies op maakt. Ronaldo heeft het ook niet gemaakt bij Real eerste 2 jaar.

Barcelona moet gewoon er voor zorgen dat zij goede verdediging halen en goede keeper.
Dan zie ik ze weer mee doen om de top.

Een aantal spelers van Barcelona wil de bal helemaal niet snel rondspelen. Die willen juist de bal langer vasthouden zodat de er meer tegenstanders richting de balbezitter lopen (van Gaal noemde dit ooit lokkend spelen). Op dat moment ontstaat er dus ergens anders op het veld nog meer ruimte dan als er direct spel was geweest.
Neymar zal of als extra aanvaller gaan spelen naast Messi OF een van de twee zal een linie gaan zakken en op de plaats van Xavi/iniesta. Die kunnen zo'n groot aantal wedstrijden niet meer aan.

Neymar heeft een fantastich oog voor medespelers, maar als niemand vrij staat kun je moeilijk passen lijkt mij.

Jullie doen net alsof het Robben is, Neymar heeft veeeeeeeel meer overzicht , wacht maar volgend seizoen met goede spelers om hem heen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren