Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lens kan naar Dynamo Kiev: 'Het klinkt wel interessant'

Laatste update:

Jeremain Lens wil een overgang naar Dynamo Kiev niet uitsluiten. Het medium Sport meldde donderdag dat de Oekraïense recordkampioen een akkoord had bereikt met PSV over een transfersom en dat bericht blijkt te kloppen. Lens is het zelf echter nog niet eens geworden met Dynamo, maar is wel van plan om met de club te gaan praten over een mogelijke samenwerking.

/

De aanvaller weet al wat hij ongeveer kan verwachten als het gaat om de contractvoorwaarden in Kiev: "Ik heb een indicatie gekregen van de voorwaarden en dat staat me wel aan", aldus Lens tegenover Voetbal International. "Ik heb nog niet gesproken met Dynamo Kiev, maar ik ga wel luisteren. Het klinkt mij interessant in de oren."

Dynamo schijnt zich vijf weken geleden al voor het eerst te hebben gemeld voor de 25-jarige Lens, die al eerder aangaf graag naar het buitenland te willen verhuizen. De aanvaller had daarbij zijn zinnen gezet op een transfer naar een topcompetitie, bij voorkeur de Premier League, maar nu lijkt de kans groot te zijn dat hij verder gaat in de Premier Liga.

Het contract van Lens in Eindhoven loopt nog twee jaar door en Dynamo zou er negen miljoen euro voor overhebben om die verbintenis af te kopen. De Oekraïense recordkampioen werd in het afgelopen seizoen derde in de nationale competitie, achter Shakhtar Donetsk en Metalist Kharkiv, en hoopt zich volgend seizoen te kwalificeren voor de Europa League. PSV speelt in de voorrondes van de Champions League, maar dat is voor Lens geen reden om te blijven. De dertienvoudig international heeft er drie seizoenen bij PSV opzitten (96 competitieduels, 34 goals) en speelde daarvoor nog voor AZ en NEC.

Dynamo Kiev zou een mooie club zijn voor Jeremain Lens

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 juni 2013 om 22:09

Waarop baseer je het dat het een stap vooruit ist? Laatste keer dat ik ze gezien heb donderde Ajax ze (terecht) uit de voorronde CL. Ik schat Lens toch een stukje hoger in

13 juni 2013 om 22:11

Ze hebben wel eens betere selectie dan PSV en Ajax, in Oekraïne wordt je er alleen geen eerste mee. Dat is ook veelzeggend voor ons karige niveau.

13 juni 2013 om 22:14

Ben ik het niet mee eens, alleen Shaktar steekt er ver boven uit, zouden ze ook in NL doen, maar de rest is echt niet beter dan hier. Ondanks dat er veel meer geld zit

13 juni 2013 om 22:14

Mocht Lens naar de Premier League gaan zie ik hem toch wel bij een Southampton of Swansea maar echt niet hoger dan dat, Swansea speelt leuk voetbal en ik denk dat Lens daar wel aan wat kan toevoegen. Naar Kiev gaan kan een risico worden voor Lens.. Wie weet horen we niks meer van hem en word hij niet opgeroepen voor het WK.

13 juni 2013 om 22:17

Toch denk ik dat een Metalist, Dinamo en Dnjepr net iets beter zijn dan Psv, Feyenoord en Vitesse, maar veel scheelt dat inderdaad niet denk ik.

13 juni 2013 om 22:31

Bedoel je over afgelopen seizoen of in het algemeen dat jij hun beter vind?

13 juni 2013 om 22:34

Oordel een team niet op een prestatie van 3 jaar geleden!

13 juni 2013 om 22:38

En toch denk ik dat jij er geen verstand van heeft, want PSV heeft niet zo heel lang geleden uit gewonnen van Metalist met 0-2 met spelers als Taison toen in hun ploeg. Zo goed is de Oekrainse competitie nou ook weer niet alleen Shakhtar is een klasse beter dan de Nederlandse topploegen de rest is gelijkwaardig of minder.

13 juni 2013 om 23:07

Zooi he, zo negatief doen over de Turkse competitie maar beweren dat de Oekrainse competitie gelijkwaardig is aan de eredivisie? Srry hoor maar dat kan ik totaal niet begrijpen. Als fener of gala in dat competitie zouden spelen zou shaktar de enigste club zijn die ze het misschien moeilijk kan maken.

13 juni 2013 om 23:08

@blackeagles. En Tweemaal verloren van Dnipro vorig jaar dat minder word geacht dan Metallist. Het niveau van psv, ajax ,dinamo kiev, metallist, fener, gala. ligt niet ver van elkaar. Alleen Shakhtar acht ik iets beter.

13 juni 2013 om 23:09

Denk dat swansea geen optie is vanwege het lage budget van de club en psv die graag groot geld wilt vangen. Verder zie ik lens wel belanden in de middenmoot zoals southampton inderdaad

13 juni 2013 om 23:30

Begin dit seizoen won Kiev met heel veel moeite van Feyenoord dat veel beter was, maar wat pech had met de afronding. Feyenoord had op dat moment nog geen Pelle en het was de eerste wedstrijd zonder Guidetti, Bakkal, Vlaar en El Ahmadi.

13 juni 2013 om 23:31

Dus je hebt afgelopen seizoen geen CL gezien? Kiev schakelde Feyenoord uit, Feyenoord speelde prima hoor, maar krachtverschil is duidelijk. Competitie met veel geld en imo veel sterker dan de Russische gehypte competitie

14 juni 2013 om 01:24

Feyenoord was sterker dan Kiev hoor.
Dat weet iedereen die de wedstrijd heeft gezien.

14 juni 2013 om 08:47

@ Shaktar ...

Ik denk niet dat Metalist en Dnjepr beter zijn dan een Psv en Ajax, de Europa L. zal ik niet al te serieus nemen en de reslutaten die dit soort clubs halen tegen Nederlandse.

Shaktar schat ik wel hoger in dan de Nederlandse clubs.

Dinamo Kiev vindt ik lastig, Denk dat het gelijkwaardig is, maar misschien net er onder.typisch zo'n club dat je uit verliest en thuis wint.

14 juni 2013 om 11:54

In Kiev kwam Feyenoord er amper nog aan te pas. Als jij het krachtverschil niet zag dan zie je het krachtverschil tussen een Feyenoord en NAC ook niet

14 juni 2013 om 12:33

Shaktar is een grappenmaker.

Lult altijd maar dat de Nederlandse competitie sterker is dan de Portugese, Nederlandse beter dan de Turkse. Maar in Oekraïne kunnen ze zeker wel een stuk beter ballen? Van objectiviteit weet hij absoluut niks van.

Shakhtar Donetsk is dan ook de enige club in Oekraïne waar de Nederlandse clubs echt bang voor moeten zijn. Dinamo en Metalist hebben af en toe een aardig elftaletje. Maar laten we niet doen alsof iedereen in Oekraine de sterren van de hemel spelen.

14 juni 2013 om 22:25

@ Eagles: Dinamo won van Feyenoord, Dnjepr van PSV afgelopen jaar.

14 juni 2013 om 22:27

Ik vergelijk de topploegen met elkaar, niet de competities heren hierboven (!)

Die gaat voor het geld.. Zonde

13 juni 2013 om 22:11

Hij ziet Ryan Babel en Royston Drenthe als zijn grote voorbeeld$

On: Adam Maher word dan serieus een optie in Eindhoven, mocht hij echt vertrekken naar Dynamo Kiev.

13 juni 2013 om 22:14

Hopelijk eerst een fatsoenlijke verdediging voor dat ik begin te dromen over Maher in een PSV shirt

13 juni 2013 om 22:28

Lens is veel realistischer en intelligenter dan Drenthe (en Babel).

13 juni 2013 om 22:37

@malafronte9,

En jij kent Lens persoonlijk?

13 juni 2013 om 23:41

Ja dat hebben we gezien met Mathijsen dat zag er idd intelligent uit.

14 juni 2013 om 08:51

En dat lag alleen aan Lens ?
Je wacht niet zo maar iemand op, en wij weten niet alles wat er gezegd is of gebeurd.
Is Zidane door zijn actie ook niet intelligent?

Ontopic.

Ik vindt dat nou niet echt een verbetering, de gat van Psv naar Kiev is echt niet zo groot, als psv al niet iets beter is.
Dit lijkt me puur een financieel besluit mocht hij daar heen gaan.
Zal me niks verbazen als hij zijn WK plaats verliest mocht hij die kant op gaan.

14 juni 2013 om 10:31

Ja, jezelf in je gezicht laten slaan en niets terug doen.. Dat heeft ook echt met intelligentie te maken.

OT: Als Lens naar Kiev gaat, doet hij dat voor t geld. Hij kan wel naar de PL, maar dan zal hij bij een Swansea terecht komen. Niet echt een geweldige upgrade vanuit Psv.

Ok dus ook geen Lens op het WK volgend jaar. Jammer ik vond hem altijd best aardig spelen in Oranje.

13 juni 2013 om 22:26

Tja het is mijn idee ook niet. Dat moet je aan van Gaal vragen. Bondscoaches hebben gewoon geen zin om die competities in de gaten te houden.

13 juni 2013 om 22:33

Je mag wel mee naar het WK de kans is alleen veel kleiner.. Wat Ansjo al aangeeft een coach gaat niet alle competities in de gaten houden en als ze er Europees vroeg uitliggen acht ik de kans veel kleiner in dat Lens ook geselecteerd word voor Oranje

13 juni 2013 om 22:34

Hoe kom je erbij dat hij waarschijnlijk champions league gaat spelen?
Als hij bij PSV blijft bedoel je of bij Dynamo Kiev?

13 juni 2013 om 22:43

EL zul je bedoelen...

13 juni 2013 om 23:15

Je raakt gewoon van de radar. Je zult extra moeten presteren zodat men je niet vergeet.

14 juni 2013 om 02:24

Dat interesseert hem toch geen reet, hij is een echte brood voetballer.

14 juni 2013 om 01:30

Dus kan hij beter naar Kiev, daarmee heeft hij meer kans op cl voetbal dan bij Everton.

14 juni 2013 om 06:09

Schalke heeft hem niet nodig en zal 9 miljoen voor Lens teveel vinden.

9 miljoen is een mooie prijs voor Lens. Vooraf zou ik 7 miljoen gezegd hebben.

Brands lijkt goed bezig te zijn met Toivonen voor 5,5 en nu Lens voor, volgens de Oekrainse media, 9 miljoen.

Mochten Toivonen en Lens beiden vertrekken hebben we een mooi bedrag wat ge herinvesteert mag worden in de verdediging. Dan lijkt mij het niet onmogelijk om Van der Hoorn en Bruma en misschien nog een degelijke rechtsback te kopen. Dan kan de rest van de selectie intact blijven.

13 juni 2013 om 22:09

Dan zal Maher waarschijnlijk wel eens volgend seizoen in Eindhoven ballen tenzij hun eerste naar de defensie gaan kijken wat natuurlijk prioriteit nummer één is. En Wijnaldum kan ook wel op tien spelen en laat bij Jong Oranje ook zien dat hij toch aardig kan voetballen

13 juni 2013 om 22:14

Ik denk dat Maher al lang geleden heeft gekozen voor cl voetbal met Ajax. Daarbij komt dat PSV opzich genoeg spelers heeft om deze vertrekkende spelers op te vangen. Zo kunnen Narsingh Locadia en Wijnaldum al basis staan, is Depay backup voor Wijnaldum of de flanken.

13 juni 2013 om 23:54

Nou ik denk juist dat Maher voor PSV heeft gekozen. Dat denk ik omdat Ajax al zoveel had geboden op Van Ginkel. En ik denk niet dat Ajax Van Ginkel en Maher zou gaan halen.

14 juni 2013 om 00:18

Al is deze week wel bekend geworden dat van Ginkel sowieso niet naar Ajax gaat. Dus zijn de kansen voor Ajax/maher weer groter geworden. Al hoop ik echt Maher bij PSV te zien!!

13 juni 2013 om 22:12

Als hij dan inderdaad Maher en Ibarra er voor terughaalt is hij goed bezig.

13 juni 2013 om 22:15

En dan de verdediging zo laten als die nu is?

13 juni 2013 om 22:17

@ Shakthar

Vitesse verkoopt niet aan Ajax of welke andere Nederlandse club en volgens jou was dat ook geen vooruitgang (toen het om van Ginkel ging). Dat zal nu niet anders zijn..

Verder is Ibarra overbodig als Narsingh er is...

13 juni 2013 om 22:19

Ja, gewoon weer met Marcelo en Zanka (tegen die tijd kun je hem wel brengen) beginnen.

Edit: ik zei volgens mij dat als Ajax tien miljoen euro had geboden, er misschien wel een opening was voor een transfer. Maar in Amsterdam durven ze geen grote bedragen meer te bieden. Wat betreft Ibarra heb je gelijk, was ook maar een voorbeeld.

13 juni 2013 om 22:26

@ Shakthar

Oké, voor geld is inderdaad iedereen te verkopen aan wie dan ook. Vitesse zal ongetwijfeld bij een bepaald bedrag ook wel in onderhandeling zijn gegaan met Ajax (of elke andere Nederlandse topclub).

Ik baal er wel van hoor dat Chelsea wel toe lijkt te happen voor 8,5 miljoen en zelfs het gerucht ging dat Juventus 1 miljoen meer wilde betalen. Dit zal andere Nederlandse clubs in de toekomst alleen maar meer vertrouwen geven in de onderhandelingen met Nederlandse clubs...

13 juni 2013 om 22:35

Meen je dat nou serieus dat je Marcelo wilt laten staan?? Over Zanka kan ik het begrijpen dat hij langzaam gebracht moet worden aangezien die zeker talent heeft. Maar Marcelo daar doe je toch niet veel mee. Maakt veel te veel fouten voor een topclub.

13 juni 2013 om 22:21

Mag gezegd worden ja! Wel echt enorme lekkere berichten dit. En dan Matavz straks nog naar Benfica wat ook wel 5 miljoen zal opleveren.

13 juni 2013 om 22:27

Ik hoop toch eigenlijk wel dat het aankoop bedrag van Matavz terug te verdienen is. Mocht hij voor 5 miljoen gaan of sowieso gaan, dan moet er wel echt versterking komen voorin. Als je weer een Narsingh verhaal krijgt zit je in de problemen.

13 juni 2013 om 22:38

Precies.. Maar welke spits zou niet al te duur zijn en goed passen bij Psv? Zou oud spits Janko niks zijn?? Die is meen ik pas getransfereerd maar toch. Vond hem wel een goede voetballer in ieder geval en zal niet al te duur zijn.

13 juni 2013 om 22:58

Misschien als meer clubs zich melden wat zeker mogelijk is aangezien Matavz al door veel clubs werd gevolgd voordat ie naar PSV kwam. Blijft verder gewoon een talentvolle spits die op zich best 7 miljoen waard kan zijn als je hem op de juiste wijze gebruikt.
Ja dan heb je alleen Locadia voor in de punt van de aanval. Zou je eigenlijk een type Janko nodig hebben ja die goedkoop is en gegarandeerd scoort in een lopend team. Ben wel echt van mening dat Locadia vol het vertrouwen moet gaan krijgen.

13 juni 2013 om 23:11

Daar ben ik het mee eens! 200% vertrouwen geven aan Locadia en dan kijken naar een passende oplossing. Al zie ik dat wel goed komen met een Cocu als trainer. Zit er in de jeugd geen talentvolle spits bij PSV die als pinchitter gebruikt kan worden, want een heel seizoen een spits in het diepe gooien is ook weer zoiets? Plus een topclub moet een andere spits hebben, wanneer hij geblesseerd is of echt zijn vorm niet heeft. De prioriteiten liggen nog steeds eerst bij de 2xcv, RB en dan de posities die niet dubbel bezet zijn.

14 juni 2013 om 00:16

De enige die ik kan bedenken is Muzaqi of Rayhi maar die mogen t komend seizoen laten zien in de jl. Misschien wilt van Nistelrooy zn schoenen uit de kast halen haha.

14 juni 2013 om 00:20

Haha, dat zou wel gaaf zijn! Een nieuwe pinchhitter kan die gelijk Mark van Bommel nog even bellen of die ook mee doet! Mag een coach er eigenlijk ook zelf in staan ??

14 juni 2013 om 00:20

Je kunt natuurlijk altijd nog kijken of je Zanka kunt omturnen naar pinchhitter was volgens mij de efficientste speler dit seizoen haha.

14 juni 2013 om 08:55

Misschien dat je dit seizoen meer aan Matavz kan hebben als Lens en Mertens daad werkelijk vertrekken.
Zijn toch de 2 spelers die meer voor hun zelf gaan dan de bal in de pot te gooien.

14 juni 2013 om 11:55

Ja, dat denk ik ook wel. Mits hij goed wordt gebruikt. Dus door goede toevoer is het een zeer goede spits en uiterst bruikbaar. Opzicht zou het wel kunnen. Een goede voor gever hebben ze al met Narsingh op rechts.

14 juni 2013 om 01:04

Dit zou geweldig zijn en ik betreur zeker niet wanneer deze spelers vertrekken. De clubs die zich echter hebben gemeld voor Lens (kiev) en voor Toivonen (norwich) vind ik niet heel geweldig. Ik vraag me trouwens af hoe het Lens zal bevallen in de Oekraine.

14 juni 2013 om 12:09

Zou inderdaad mooi zijn als Lens en Toivonen weg gaan voor deze bedragen.
Betekend dat PSV Mertens en Strootman niet noodzakelijk hoeven te verkopen en hoog kunnen inzetten.

Ik vindt dat het een ploeg is die wel bij Lens past en Lens is ook niet zo geweldig als sommige hier beweren want is erg wisselvallig en zal het moeilijk krijgen met de concurrentie van Yarmolenko, maar hij kan ook in de spits naast Ideye Brown.

Past veel beter bij de pl. Sterk snel kan op de vleugels maar heeft de kwaliteiten van een spits. Kiev zou puur om het geld zijn. Er zullen heus wel pl clubs interesse hebben.

13 juni 2013 om 22:12

De kwaliteiten van een spits? De grootste kwaliteit die een spits hoort te hebben is het kunnen afwerken van kansen, terwijl Lens daar juist niet super in is.. Verder wel een fantastisch atleet/voetballer.

13 juni 2013 om 22:16

Persoonlijk vind ik hem wel een goede afmaker. Al was die 1 op 1 met vermeer tijdens Ajax - Psv inderdaad een teken van knulligheid.

13 juni 2013 om 22:16

Nou lens is er wel vaak als de kippen bij als er een intikkertje zich voordoet en dat is ook een kwaliteit die een spits moet hebben

13 juni 2013 om 22:19

Ja, maar hij heeft gewoon niet de statistieken van een echte spits. Pas dit jaar is hij een beetje los gekomen, maar nog steeds is het niet top voor een spits.. Zeker niet als je ziet wat Matavz (zonder dat hij het vertrouwen krijgt) voor statistieken heeft...

14 juni 2013 om 02:16

Hij heeft niet de statistieken van een spits... Omdat hij vaak niet als spits gebruikt werd misschien?

Is een erg mooie club waar grootheden hebben gespeeld zeker geen stap achteruit.
En ook geen stap alleen maar voor het geld

Premier League / Premier Liga.. bijna hetzelfde.

9 miljoen is super veel geld voor een speler als Lens. Nu in de voorhoede nog proberen Matavz en Mertens te verkopen... Vervangers staan al klaar! Voorhoede van volgend seizoen:
Depay - Locadia - Narsingh

Geld lekker investeren in de verdediging en wat back ups halen voor de voorhoede en we zijn er weer helemaal klaar voor!

13 juni 2013 om 22:10

Ben een Ajax fan, maar als ze dat inderdaad doen schat ik ze erg hoog in en zie ik ze ook gewoon de CL halen

13 juni 2013 om 22:19

Is dat zo veel ja? Een spits die ook op beide flanken kan spelen, nog jong, enorm snel, sterk. Hij moet alleen nog iets beter gaan afronden en er 20 maken in plaats van 15.

Ook nog 2 jaar contract, ik zou niet verwachten dat hij voor minder dan 12 miloen zou gaan.

13 juni 2013 om 22:23

Sander078, vorig seizoen werd Lens er nog uitgespeeld door Labyrat..

Heel jong kun je hem ook niet noemen.... hij is al 25!

14 juni 2013 om 08:56

Dus zijn beste jaren moeten nog komen.

14 juni 2013 om 10:50

Maar ook de jaren waar je minder voor hem krijgt, omdat hij te oud word....

14 juni 2013 om 11:31

Onzin, Lens verhuisde toen naar de spits. Hij had even een korte periode van een paar wedstrijden dat het slecht ging en even op de bank kwam, een signaal.

25 noem ik jong.

Op zich geen slechte keus, al moet hij daar wel concurreren met veel goede spelers voor zijn positie.

Financieel interessant, sportief wat minder. Het is een mooie club Dynamo maar de competitie is niet zo aantrekkelijk. Clubs als Shakhtar en Metalist zijn wel sterk, maar in totaliteit is de Oekraïense competitie toch onbekend. Ik volg deze niet zo goed om eerlijk te zijn en het kost ook moeite om deze te volgen.
Lens moet uitkijken dat hij niet uit beeld raakt, ik zou hem liever in een west Europese competitie zien.

13 juni 2013 om 22:15

@ Pango

Ik denk niet dat het voor Lens veel uit maakt of hij uit beeld raakt of niet. Geld is belangrijk. Sneijder en Kuijt zijn grotere namen en hebben dezelfde keuze gemaakt. Van Gaal houdt ze er nog bij, maar het brokkelt wel langzaam af.. Wellicht staat Lens, die toch nauwelijks tot de vaste kern behoorde in tegenstelling tot Kuijt en Sneijder, wel hetzelfde scenario.

Ik ben echt een fan van Lens en ik hoop dan ook dat hij dit niet gaat doen. Zo raakt hij echt uit beeld wat natuurlijk doodzonde is zeker met het WK na dit jaar. Ik denk dan ook niet dat hij dit gaat doen, aangezien hij laatst in de VI nog zei dat hij dit WK hoe dan ook wou halen. Lens moet gewoon naar een subtopper in het buitenland, of iig een club die niet tegen degradatie speelt.

Wilt hy ze bankreking vullen? Ansers zie ik geen reden om er natoe tevgaan, hij kan beter wachten op een leuke club uit engeland of duitsland

'klinkt wel interessant' is al anders dan 'alleen keuring kan transfer nog dwarsbomen'. Wat is het nou?

13 juni 2013 om 22:25

Klinkt wel interessant is de reactie van Lens. Bij t vorig artikel ging VZ er van uit dat Lens al klaar was met onderhandelingen. Vind t trouwens een goede zaak dat Brands stilletjes dit soort transfers aan het regelen is. Laatste paar transfers kwamen vroeg in de media en dat is niet altijd positief gebleken.

Dynamo Kiev is een grote club met goede speler en de Oekraïnse competitie wordt steeds sterker, ik zeg doen!

14 juni 2013 om 09:00

Dat hoor ik al een aantal jaar, net als de russische.
Toch heb ik het idee dat het een beetje stil valt daar.
Shaktar is ook weer 2 goede spelers kwijt, en zal ook een stapje achteruit moeten doen om weer te wennen aan nieuwe spelers.
Ik vindt het allemaal wel mee vallen.
Maak me niet zo zorgen om Russische of oekrainse clubs.
Maak me meer zorgen zoals clubs als Monaco die nu uit het niets alles kunnen doen.
Die halen nu de ene ster na de andere binnen, clubs als shaktar doen dat op een veelbetere manier.

9 Miljoen, 4 miljoen meer dan ik verwacht had voor Lens. Hoopt dat het doorgaat.

Ik zou het jammer vinden als hij weg zou gaan, in de spits is hij namelijk echt een beest. In begin vorig seizoen scoorde die toen iets van 5 keer in 8 wedstrijden. Maarja toen kwamen die blessures en schorsingen en moest die naar de rechterkant....
9/10 miljoen is een goede deal, maar ik zou voor een andere competitie kiezen...

In sportief op zich niet verkeerd, in financieel op zich zeker lekker voor hem.
Als hij daar gewoon zijn minuten kan blijven maken hoeft hij ook niet te vrezen voor de WK, van Gaal is sowieso erg gecharmeerd van Lens.

Als dit waar is zou het voor PSV én Lens financieel geweldig zijn. Ik zou alleen niet staan te springen om in de Oekraïense competitie te gaan spelen, maar goed wie ben ik. Ben benieuwd of hij in een competitie die we in NL nauwelijks volgen ook in de picture voor Oranje kan blijven, ik zou misschien nog even advies vragen bij de bondscoach. Ik hoop voor de voetballer Lens dat als hij het doet, hij niet in de vergetelheid raakt, maar voor PSV hoop ik dat hij vanavond nog tekent.

13 juni 2013 om 22:36

Ik denk dat Louis zegt : Niet Doen.

Jammer, een jongen met zo veel snelheid en ook kracht kan zeker z'n waarde hebben in de subtop van de Premier League. Hij mist nog te veel kansen maar ik ben wel een beetje fan van hem. Everton ofzo, waarom niet. Ook klote met het oog op het WK, aan de andere kant. De Turkse competitie staat lager aangeschreven en die jongens blijven ook in beeld.

13 juni 2013 om 22:52

De Turkse competitie is sowieso sterker dan de Oekrainse competitie en in die land heb je alleen Shaktar, Kiev en metalist die sterk zijn de rest is veel minder. En de Turkse competitie is ook in de breedte veel sterker dan de UPL met ploegen als: Trabzonspor, Bursaspor, Kayseri en natuurlijk het ambitieus Kasimpasa. Nee de Turkse is duidelijk sterker.

13 juni 2013 om 23:08

Toch staan veel clubs uit Oekranië hoger op de Uefa club ranking dan de clubs uit Turkijë. Turkse clubs zijn misschien goed maar presteren amper in Europa. Trabonspor staat namelijk 93e en Bursaspor 120e. Alleen Galatasaray (41e), Fenerbahce (47e) en Besiktas (66e) doen het redelijk maar de clubs uit Oekranië doen het dan beter met Shakthar (13e), Dinamo Kiev (25e) en Metalist Kharkiv (30e).

Zo duidelijk vind ik het dus niet. Oekranië staat ook hoger op de Uefa ranking qua punten dus ik snap eigenlijk niet waarom je Turkijë beter vindt. De statistieken zijn in het voordeel van Oekranië.

13 juni 2013 om 23:40

Haha Kiev en Metalist zijn al lang niet meer zo goed als vroeger. Shakhtar steekt er duidelijk bovenuit en zou ook in Turkije of Nederland gemakkelijk kampioen worden.

13 juni 2013 om 23:59

Die ranking is voor 5 jaar en dan kan het ineens anders worden, want Fener en Gala hebben wel de halfe finale EL en kwart finale CL bereikt terwijl dat de ploegen uit de Oekrainse competitie er allen uit waren na de winterstop in knockout rondes.

14 juni 2013 om 00:16

@ Blackeagles

En dat is een incident want voor de rest hebben de Turkse ploegen niks gepresteerd. De clubs uit Oekranië staan hoger omdat ze constanter hebben gepresteerd.

14 juni 2013 om 09:03

@ Theeconomist ...

Vindt ik altijd zo "domme" opmerking dat als Shaktar in Turkije of Nederland zou spelen "makkelijk" kampioen zou worden.
Dan zou Shaktar ook niet zoveel geld hebben als het nu heeft, daar moet je dan ook rekening mee houden.
Net als bijv. Ajax in de Premier L. zou spelen, dan zouden ze ook meer geld hebben.

Dinamo is een club met een mooie historie en ze spelen vrijwel standaard Europess. In die zin is het niveau niet slecht. De top in Oekraïne zal minder breed zijn. Het financiële plaatje compenseert dat nadeel.

Waar ik me voor Lens vooral zorgen om maak is dat de Oekraiense competitie de laatste paar jaar voor meer Nederlandse talenten een kerkhof is gebleken (buiten de bankrekening). Ik denk dat het er op persoonlijk vlak moeilijk aarden is, ook omdat Nederlanders de grote reisafstanden niet gewend zijn voor wedstrijden en dat de voetbalstijl totaal niet bij in Nederland geschoolde voetballers past. Ik vrees daarom ook dat het geen suces gaat worden voor Lens.

Dat wordt het einde van z'n interland carrière onder van Gaal.

Financieel gezien leuk voor hem, sportief gezien natuurlijk niet echt. Oekraine is nou niet echt een droom voor de voetballiefhebber.

Zou leuk zijn voor Psv dat hij een leuk bedrag gaat opleveren. Voor hem zelf weet ik niet of dit verstandig is. Waarom niet een leuke subtopper in Spanje? Zou hij prima bijpassen. Sevilla is een leuke club voor hem. Die hebben nu net hun rechtsbuiten verkocht.

een waardeloze speler zonder overzicht. weg ermee.

13 juni 2013 om 22:31

Ben het (deels) met je eens het is wel een jongen met oogkleppen op en technisch beperkt. Hoop dat Boeitius zich goed ontwikkeld dan kan die jongen mooi mee naar het WK ipv Lens. Ook Elia vind ik beter maar die is er goed in zijn carriere dusdanig te verpesten dat hij niet meer in beeld is bij Louis.

Voor dat geld haal je bruma(4mil) en van Anholt (3mil) en haal je maher voor eventuele vetrek voor strootman

13 juni 2013 om 22:30

doe je er nog een paar parkeerplekken bij en dan kun je van Ginkel ook nog halen.

13 juni 2013 om 22:44

Vitesse verkoopt niet aan directe concurrenten.

13 juni 2013 om 22:56

Vergeet van Ginkel. Ik wil Tobias Sana in Eindhoven zien ballen.

13 juni 2013 om 22:56

dat weet ik wel. Maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat Psv-supporters niet meer moeten denken dat ze de halve eredivisie leeg kunnen kopen zoals Brandts de laatste jaren heeft gedaan.

PSV moet volgend seizoen meer jeugd de kans geven. Depay en Locadia verdienen een basisplek. Er moet alleen in de verdediging worden geïnvesteerd.

13 juni 2013 om 23:33

Depay krijgt alleen een plek als Mertens vertrekt met Bakkali als backup op meerdere posities.

14 juni 2013 om 09:04

Vitesse is ook geen concurent voor psv en ajax ...

Opzich goed voor PSV dat hij veel oplevert, maar denk ik niet goed voor zijn interlandstatus. Vage competitie, niet echt in beeld. Dat zou ik toch erg jammer vinden want Lens is in de kwalificatiereeks één van de uitblinkers gebleken. Goede speler om er op een WK bij te hebben (al is t maar voor op de bank).

Man man man gaan basisspelers van topclubs van Nederland nu al naar teams als Dynamo Kiev..... Diep triest

J€r€main L€ns wilt zich gewoon in nog pakweg 3 jaar financieel onafhankelijkspelen. Maar het wk kan hij dus mits hij deze transfer maakt op zn buik schrijven.. Trouwens ik hoop dat hij heeft geinformeerd naar niggerkappers in Kiev

Demy De Zeeuw maar niet om advies vragen. Dit gaat falikant mislukken en einde interlandloopbaan.

Ben ik nou gek of is het tegenwoordig doodnormaal dat er 9 miljoen wordt betaald voor een middelmatige speler. Ik zou als club niet eens de helft voor hem betalen.

13 juni 2013 om 22:45

@ afcavosje

Ik heb hetzelfde idee.. Dat spelers als Ronaldo 100 miljoen kosten is enigszins nog te begrijpen. Ook ontiegelijk veel, maar dat blijkt economisch nog rendabel te kunnen zijn vanwege de merchandise.. Als Lens al voor 9 miljoen verkocht gaat worden, terwijl het al lang geen talent meer is.. Ik weet het niet meer waar het dan nog op gaat houden..

13 juni 2013 om 22:56

Haha ..vraag eens na hoeveel jullie voor sulejmani hebben betaald
Lens is gewoon een prima speler..veel snelheid,dreiging, mag wat vaker scoren maar oke.. Is international wat ook meespeelt.
Al met al vind ik 9miljoen wel een marktconforme prijs.

13 juni 2013 om 22:59

9 miljoen voor een speler die die al 25 is. Geen potten weet te breken in de Eredivisie en dit seizoen een flinke schorsing heeft gekregen vanwege een opstootje met Mathijsen. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind 5 miljoen meer marktconform. Als ik zie welke spelers er nu bij Kiev voetballen dan zal hij daar ook niet bovenuit stijgen hoor. Het zal nog een hele klus voor m worden om daar een basisplek af te dwingen.

13 juni 2013 om 23:11

Ja dat is jou mening en dat is jou goed recht. Deze discussie kun je eindeloos blijven voeren wat wel of geen marktconforme prijs is.
Dan even uit nieuwsgierigheid, wat moet Siem de jong volgens jou opbrengen?

14 juni 2013 om 00:01

@afcavosje

Hoe kan er dan destijds zoveel voor Suarez betaald zijn?

14 juni 2013 om 00:29

@ afcavosje

Lens heeft toch redelijk constant gepresteerd. Ik vond hem dit seizoen één van de gevaarlijkste en met Oranje speelde ie ook redelijk goed. 6 goals uit 13 wedstrijden is voor een speler op de flanken goed. Dat heeft er denk ik ook mee te maken.

14 juni 2013 om 08:21

@jokerr, nou Siem heeft nog een contract voor twee seizoenen maar hij zal de top nooit aankunnen. Nu zal ie zo'n 7 miljoen op moeten leveren. Met een eenjarig contract zal dat zo'n 5 miljoen zijn.
@kevink, Suarez en Lens vergelijken is hetzelfde als Zidane en Sander Buskermolen vergelijken.
@rbn, ja dat klopt hij scoort altijd vrij gemakkelijk. Echter is mijn mening dat ik het een vrij slechte combinatie voetballer vind die veel te vaak op zoek is naar z'n eigen kansjes. Maar zoals je waarschijnlijk al reeds uit mijn betoog hebt vernomen ben ik allerminst fan van Lens.

13 juni 2013 om 22:57

Eigenlijk is het wel heel weinig als Babel 18 miljoen kostte. Lens zou dan eigenlijk 26 miljoen moeten kosten. Jammer.

13 juni 2013 om 23:09

Waar is die 26 op gebaseerd dan ?

Babel is verkocht in tijden waar menig club niet keek op een Euro meer of minder.
Verder is Lens een speler zonder CL ervaring.

Waarschijnlijk jaloers op de verkoopkunsten en exposure van Ajax.....

14 juni 2013 om 00:11

Hij heeft met AZ in de Champions League gespeeld

Verder denk ik idd dat psv in z'n handjes mag wrijven als ze 9 miljoen voor Lens kunnen vangen, ik denk dat zes miljoen beter was geweest. Maar Babel werd ook voor veel te veel verkocht, dat geluk heb je wel eens als club.

Voor Lens is dit sportief een mindere stap omdat de UPL een mindere competitie dan de Eredivisie is, maar ik denk dat hij het in Kiev wel naar zijn zin zal hebben. Kiev is een indrukwekkend mooie stad waar ik persoonlijk graag nog eens terug ga. Je kunt er goedkoop winkelen, eten en het Kreschatik moet je één keer in je leven geweest zijn.

13 juni 2013 om 23:20

Is het daadwerkelijk minder? Metalist en shaktar zijn sterke ploegen die van de nationale topploegen als ajax, feyenoord, psv en vitesse winnen mijns inziens. Het is niet voor niets dat zowel feyenoord als psv 4 wedstrijden verloren hebben van dinamo en dnjepr. Dat ze niet beter zijn kan ik mee inkomen, maar ik schat de oekrainse competitie op dit moment zker ongeveer gelijkwaardig aan de eredivisie.

14 juni 2013 om 08:31

De ploegen daaronder zijn matig tot slecht. Veel minder dan ploegen als Ado, Heracles en Rkc. De afstand tussen de namen die jij noemt en de middenmoot is echt bizar groot.

Hij kan terecht in een veel mooiere competitie. Zeker nu hij onder van Gaal regelmatig de kans krijgt in Oranje. Sunderland, Villa, Wba, prima clubs voor hem.

Lens kijkt alleen naar de poen. Prima. Zien we in Brazilie niet terug dan.

Lens is weg gelegd om 4-4-2 in Engeland te spelen als spits.
Hij moet lekker naar Engeland en niet naar Oekraïne voor het geld.

Hopelijk gaat hij hij word dan de ster van Kiev. Zou geweldig zijn voor hem hij kan daar echt uitgroeien tot de sterspeler van het team. Alle ballen zullen naar hem gespeeld worden en hij zou belangrijk zijn voor het team. Zodat we in de toekomst weer een sterspeler krijgen bij het Nederland elftal.

14 juni 2013 om 11:43

Ideye brown is daar de ster, wereldspits

Met verkoop van Lens voor negen miljoen euro plus toivoinen voor 5.5 mil staan alle deuren open in Eindhoven voor maher en Bruma. Wellicht heeft psv nog geld over om van Dijk te halen. Lens kan men opvangen door nasigrn en toivoinen door wijnaldem. Nu verlies je geen kwaliteit en je verdediging wordt alleen maar sterkenr

13 juni 2013 om 22:51

Maar wie staat er dan als tweede spits?? Plus in welke opstelling speel je dan.. Strootman, Mertens, Locadia, Depay, Wijnaldum, Narsingh en Maher in de basis Al zou het natuurlijk niet onaardig zijn om te kiezen uit zulke middenveld/aanval :P De verdediging is in ieder geval makkelijker om in elkaar te puzzelen.

13 juni 2013 om 22:58

Matavz misschien ?

13 juni 2013 om 23:12

Die wordt naar alle waarschijnlijkheid verkocht..

Als lens gaat moeten ze dat geld in de verdediging stoppen. Depay staat klaar je hebt narsingh die weer terug komt en eventueel bakkalli. Maher moet je pas halen als strootman gaat anders niet.

Ik zou als volgt spelen

Mertens Locadia Narshign

Strootman Maher Wijnaldem

Willems Bruma van Dijk Aankoop

Tyton

Dan kan matavz als tweede spits spelen, depay rouleert met mertens op de linker flank. Wil je iets verdedigender speler kan je wijnaldem in die wedstrijden vervangen door Hijlemark. Zoet kan de strijd aan gaan met Tyton

Alleen ben ik er niet over uit wat er met Eric Pieters moet gebeuren, als hij zijn contract verlengd. Dat wordt wss op de bank plaats nemen voor hem

13 juni 2013 om 23:18

Bijna helemaal met je eens.. Alleen zou ik zo spelen.. Hiljemark erin, omdat het anders te aanvallend is en die kan mooi afwisselen met een rol voor Wijnaldum wanneer het slechtere tegenstanders zijn.

Zoet
Aankoop
Bruma
van Dijk
Pieters
Narsingh
Strootman
Hiljemark
Mertens
Maher
Locadia
13 juni 2013 om 23:59

Ik hoop echt dat PSV Maher niet aan gaat trekken, is namelijk veel te duur voor een binnenlandse transfer. Hiljemark, Strootman, Wijnaldum en dan Ritzmaier en nog wat jongeren als back-up. Misschien nog een goedkope ervaren kracht ergens zoeken. En ik zou eerder Zoet basis zetten omdat Tyton toch al aangegeven heeft graag weg te willen moet je het niet riskeren dat je ook nog eens Zoet ontevreden laat worden.

14 juni 2013 om 00:23

Maar hij heeft wel exceptionele voetbal kunsten en zou perfect bij de nieuwe lichting van PSV passen. Al ligt de nadruk nog steeds eerst op een stabiele verdediging en dat weet de directie ook. Die zullen nu eerst voor een goede defensie gaan en daarna de zaakwaarnemer van Maher een belletje plegen, verwacht ik.
Plus je weet vrijwel zeker dat hij met meer winst verkocht gaat worden. Ik zou het alleen maar toejuichen als die langer op de Nederlandse velden te bewonderen valt en helemaal bij PSV

14 juni 2013 om 09:14

Ritzmaier is er nog niet klaar voor.

Wijnaldum moet je gewoon op de plek zetten van Toivonen, ik denk dat hij daar prima uit de voeten kan.
Kijk maar toen Toivonen geblesseerd was, toen deed hij het prima.
Ik denk als je hem de kans/vertrouwen geeft om op 10 te spelen, dat hij een goede jaar gaat draaien.

Zoet
?
bruma
v.d.hoorn
Willems
Maher
Strootman
Narsingh
Wijnaldum
Depay
Locadia

9 m iljoen is verschrikkelijk veel geld voor een speler als Lens.

Ik kan me voorstellen dat ze in Eindhoven de vlag uithangen. Zo'n bod gaan ze niet meer krijgen. Nu maar hopen dat Lens toehapt.

Ben verder benieuwd of PSv dit geld weer gaat herinvesteren, verkwanselen of dat ze hiermee een pas op de plaats maken....

13 juni 2013 om 23:30

Sja, voor Babel betaalde een club ooit 19 miljoen. Zo gek is het nou ook weer niet

14 juni 2013 om 00:28

Wat dacht je van 15 miljoen voor Drenthe ?

Ach ja, in die tijd kon het allemaal niet gek genoeg zijn. Je verkocht je spelers voor afschuwelijk hoge bedragen en kocht de vervangers ook weer voor absurd hoge bedragen.

Babel en Drenthe zijn de ideale voorbeelden van talenten die te vroeg zijn vertrokken omdat er gewoon absurd hoog op geboden werd. Ze hoefde daarvoor niet eens constant goed te spelen in het 1ste elftal van Feyenoord of Ajax, een EK onder 21 waar ze op schitterde was genoeg om Liverpool en Real Madrid gek te krijgen.

De schoonmaak gaat beginnen in Eindhoven. Toivonen Mertens' matavz tyton marcelo derijck zanka moeten de volgende zijn. Bruma viergever stam bruns aantrekken de rest aanvullen met eigen jeugd

14 juni 2013 om 09:15

Zanka kan je er nog best bij houden.
Heeft nog niet echt een kans gehad.
Ik denk dat je hem nog een kans moet geven.
Pieters mag je van mij wel aan het lijstje toevoegen.

Kan Wijnaldum van Bommel goed vervangen?

13 juni 2013 om 23:23

Strootman gaat dan op de controlerende positie spelen en neem de van bommel rol over. Wijnaldum staat dan als rm. Hier heeft hij onder Rutten ook vaak gespeeld dus is geen nieuwe positie voor hem

13 juni 2013 om 23:56

Hiljemark is er ook nog he.

14 juni 2013 om 09:17

Wijnaldum moet je niet op de positie van Van Bommel zetten, dan maak je die hele jongen kapot ...
Dan krijg je zoiets als je met Hutchinson hebt gedaan op de RB plek, dat moet je niet doen.
Wijnaldum op 10, en Strootman en Hiljemark, eventueel Maher (mocht hij komen) daar neer zetten.

Jammer, als lopende middenvelder vond ik strootman wel goed

Haha wat een pannenkoek die Lens.
In de vi van 5 juni roept hij nog zo hard dat hij zo goed in Engeland zou passen en dat hij niet naar een competitie wil waar hij uit beeld zou kunnen raken bij Oranje. En hij zegt zelfs nog letterlijk: "in Rusland zullen ze mij niet snel zien" Wat geld al niet met een mens kan doen...

14 juni 2013 om 01:27

Oekraïne is geen Rusland hé...

Depay-locadia-narsingh
Strooman-maher-wijnaldum
Willems-v.d hoorn-van dijk-bruma
Zoet

14 juni 2013 om 09:19

Hier kan ik wel mee leven ... wie zou je dan op de RB zetten.
Bruma?

Ongelofelijk als Lens hier intrapt. Het is nog maar 14 juni, de markt is tot 31 augustus open, wacht tot er een mooie Engelse subtopper of middenmotor komt. Kies niet voor het eerste beste geld, maar kies voor je eigen carriere. Zoals het er nu naar uitziet is Lens zeker van een plekkie bij Van Gaal, en ik denk dat een 'transfer' naar Oekraine niet bejubeld zal worden door Van Gaal.

Het ziet er naar uit dat PSV deze zomer een hele hoop geld laat verdienen. Laat Brands dat dan ook een keer op een fantsoenlijke manier investeren.

Zoet
Stam
Bruma
Pieters
Willems
Toornstra
Kali
Narsingh
Maher
Mertens
Locadia
14 juni 2013 om 00:55

Stam en kali? ben je serieus? beide psv onwaardig!

14 juni 2013 om 01:42

Het zijn beiden gewoon prima spelers en bovendien en niet onbelangrijk, erg betaalbaar. Kali en Toornstra waren samen dit seizoen echt de motor van Utrecht. Stam is bovendien een prima speler die ook uit Brabant komt en wat ervaring heeft opgedaan in de Premier League, nog altijd de sterkste competitie ter wereld in mijn ogen.

14 juni 2013 om 09:22

aub zeg ...
Kali is zo overschat, en psv kan echt wel beter krijgen dan Kali.
Toornstra oke, maar daar betaal je echt de hoofdprijs voor.
Kan je beter voor een Maher gaan.
Die gaat je dan nog veel meer geld opleveren mocht hij vertrekken.
Vindt Toornstra typisch een speler die Nederland niet moet verlaten en bij psv dus aan zijn top zou zitten.
Stam ook niet, speelde niet of nauwelijks, kan je beter Bruma-van Dijk-van Der Hoorn-viergever of zelfs Manolev daar laten staan

Hopelijk verkoopt PSV hem. 9 miljoen is natuurlijk veel geld voor een speler als Lens, dan kunnen ze lekker rouleren met Locadia en Matavz volgend seizoen in de spitspositie.

Als ze slim zijn halen ze V.d Hoorn en nog een verdediger met 't geld dat binnenkomt

Het is een mega speler en het zou voor hem een mooie stap zijn. Ook al zie ik hem graag in het jubileum shirt van PSV spelen!

Ja denk dat het wel goed is voor hem om uit de eredivisie te treden.

Lens is slim genoeg om PSV te verlaten, een zinkende schip als je t mij vraagt met Cocu als kapitein

Dat draait toch allemaal om geld? En dat neem ik hem niet kwalijk. Sportief zeker geen stap vooruit, ik herinner me F'noord-kiev nog vorig jaar, F'noord volkomen onnodig eruit.

Wat een negativiteit allemaal. De competitie in Oekraine is vergelijkbaar met de eredivisie, de Uefa ranking toont dat al jaren aan.

Als hij het drievoudige of meer kan gaan verdienen, is dat natuurlijk fraai. Zoveel geld is er niet in de PL bij kleinere clubs.

Lens zou overigens ook een aanwinst zijn voor Arsenal of Spurs. De koekebakkers die daar staan zijn echt niet beter dan de vaste Oranje international. We moeten nu niet doen alsof we 194ste op de wereldranking staan. Als types als Vermaelen en Giroud kunnen slagen, dan Lens zeker.

als ik lens was zou ik het niet doen
want
je gaat minder spelen voor Nederland
maar als je naar swansea gaat bijvoorbeeld

14 juni 2013 om 15:52

en waarom dan, terwijl hij wel voor Oranje zou blijven als hij bij psv blijft? De competitie van Oekranie is zeker niet minder dan de eredivisie

9 miljoen is een lekker bedrag voor Lens....laat het alleen niet uitgeven door Marcel Brands a.u.b. want dan doe je weer allerlei miskopen.

Ik snap niet dat mensen denken dat je met Depay meer voorzetten krijgt. Die jongen ziet geen medespelers meer als ie in de buurt van de goal komt. Kan erg van zijn acties genieten maar om nou te zeggen dat hij veel ballen zal gaan geven, ik denk dat hij minder ballen geeft als Mertens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren