Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boze reacties op datum Ajax-Feyenoord: 'Het is ongelooflijk'

Laatste update:

De KNVB heeft donderdag de conceptprogramma's voor het nieuwe seizoen in de Eredivisie en in de Jupiler League bekendgemaakt en heeft de eerste Klassieker, de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord, al voor de derde speelronde ingepland. De aartsrivalen zullen al op zondag 18 augustus tegenover elkaar staan en dat heeft voor de nodige boze reacties gezorgd. "Het is ongelooflijk, wie bedenkt dit", moppert Daniel Dekker, voorzitter van de Supportersvereniging Ajax.

/

De Klassieker in de Amsterdam ArenA wordt afgewerkt op het moment dat veel fans nog met vakantie zijn. "Het is de wedstrijd van het jaar en de helft ligt nog op het strand", bromt Dekker in het Algemeen Dagblad. "Is dit weer verzonnen door bobo's? Het is te hopen dat de KNVB hier niet bij heeft nagedacht. Als het wel bewust zo gepland is, is het nog erger."

Competitieleider Gijs de Jong laat in een reactie weten dat de Klassieker dat de KNVB de wedstrijd Ajax-Feyenoord expres vroeg in het seizoen heeft ingepland, omdat de wedstrijd per se op zondagmiddag gespeeld moet worden, en Ajax vanwege de deelname aan de groepsfase van de Champions League vaak zal moeten uitwijken naar de zaterdagavond. De Jong stelt bovendien dat de KNVB heeft besloten zo min mogelijk toppers af te laten werken na een Europese wedstrijd.

De KNVB had de Klassieker later in het seizoen moeten inplannen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moet je er maar rekening mee houden dat dit kan gebeuren. De Knvb kan niet aan alle wensen voldoen. 4 jaar geleden ook PSV - Ajax in Ronde 3.

14 juni 2013 om 07:53

Dat is geen Klassieker. Veel mensen kijken uit naar de wedstrijd met Feyenoord.

Maar blijkbaar houdt de Knvb wel rekening met een 100-jarig jubileum door PSV een 'mindere tegenstander' te geven maar rekening houden met supporters die de Klassieker (de mooiste wedstrijd van het jaar voor velen) willen zien niet.

14 juni 2013 om 07:54

Jij ziet het verkeerd. PSV is op die datum jarig. De reden waarom ze het in Augustus plannen, is vanwege het Europese gezeik. Ik begrijp dat volkomen. Doordat je deze datum neemt voor de Klassieker, kan deze wel zeer spectaculair worden.

14 juni 2013 om 07:58

Dat is onzin, een Klassieker is nou geen zwaardere wedstrijd dan Psv-feyenoord of Psv-ajax, en die wedstrijden zijn toch ook gewoon tusseneuropese wedstrijden door?

14 juni 2013 om 08:03

heet gaat er niet om welke wedstrijd zwaarder is. ajax - feyenoord moet op zondag omdat het een risicowedstrijd is. en daarom is er voor deze zondag gekozen, omdat het europees seizoen voor ajax dan nog niet begonne is

14 juni 2013 om 08:37

Waarom beginnen ze al midden in de vakantie , ik mis al 2 thuiswedstrijden . Dat is de vraag !! Ach wat lul ik nu ,het is crisis en kan nog 2 a3 keer per jaar op vakantie .

14 juni 2013 om 08:43

@ Raymond L: Omdat het een seizoen voor een w.k. is, en ze dus eerder klaar moeten zijn!

14 juni 2013 om 08:43

@raymondL

Omdat er volgende zomer een WK is en de competitie dus vroeg afgelopen moet zijn...

14 juni 2013 om 08:47

de Knvb heeft besloten zo min mogelijk toppers af te laten werken na een Europese wedstrijd. Dat moet de toekomstige onzin vragen tegen gaan. Klassieker of psv-twente. Topper = Toppe.

Feyenoord en Ajax zijn allang geen klassieker meer.

14 juni 2013 om 08:54

Sorry wat?
begrijp niet helemaal wat je bedoeld Special1

14 juni 2013 om 08:58

Sorry, geen Klassieker?

Ik denk niet dat jij begrijpt wat de Klassieker inhoudt. Anders zou je nooit van ze leven zoiets zeggen. Wat een kansloze opmerking zeg.
Als je niet weet wat het inhoudt, zeg dan niks.

14 juni 2013 om 09:04

Volgens mij begrijp jij het begrip klassieker niet. Feyenoord-ajax en Ajax-feyenoord zijn gewoon 2 klassiekers en dat zullen ze over 20 jaar nog zijn maar zelfs over 100 jaar nog.

14 juni 2013 om 09:11

Hahaha, 'al lang geen klassieker meer' Alleen in die zin zit al de contramine.
Klassiekers zijn het wanneer er een historie achter zit, het weerspiegelt niet het niveau van die wedstrijd...

14 juni 2013 om 09:22

Feyenoord en Ajax speelde al tegen elkaar toen jij nog heeeeeeeeeeeel ver in de verrekijker zat

Meeste historie van Nederlands voetbal en dan zeggen geen Klassieker...

14 juni 2013 om 09:28

Ja en..dan spelen ze her en der maar 2 keer in de week.
Kom op he..wat een onzin argument.

14 juni 2013 om 09:56

Goh, vorig seizoen was de toon nog: "de klassieker leeft niet zo erg in Amsterdam". :P haha! Maar even serieus, ik zou ook zwaar balen als ik hem zou moeten missen (stel dat hij eerst in Rotterdam zou zijn dan he). Maar je weet van tevoren toch wanneer de competitie begint. Plan dan geen vakantie in de laatste weken van de zomervakantie in als je het risico niet wilt lopen zo'n wedstrijd te missen.

14 juni 2013 om 10:16

Ik kijk ook uit naar de wedstrijd tegen Feyenoord maar daar begint PEC zelfs tegen en al op 4 augustus.
Geen probleem , de Knvb kan niet overal rekening mee houden.

14 juni 2013 om 10:19

Er zijn tegenwoordig zoveel belangen die meewegen. Geld, risicowedstrijd, WK, Europees voetbal, etc. Uiteindelijk speelt iedere club 34 wedstrijden en 1 van die wedstrijden zal Ajax-feyenoord zijn. Ik hoop en geloof dat de knvb voor iedere wedstrijd een prima datum probeert te vinden en dit kan ook in het begin van het seizoen zijn.

Iedere club moet wel eens een wedstrijd spelen op een datum waar supporters en club niet heel blij mee zijn. Zo is het nu eenmaal.

Je zult zien dat er meer wordt gereageerd op Ajax-feyenoord omdat het een klassieker is maar vooral ook omdat beide clubs de grootste supportersaanhang hebben en dan komen er ook meer klachten binnen. Nec-vitesse is ook een klassieker maar wanneer deze op een vervelende datum staat zullen er minder klachten zijn.

14 juni 2013 om 10:41

En er zijn ook veel mensen die uitkijken naar Psv-ajax. Doe nu niet eens net alsof er maar 2 clubs zijn in Nederland.

14 juni 2013 om 10:52

Valek, er zijn inderdaad niet maar 2 clubs in Nederland, dan zou het wel een heel kleine competitie zijn.
Maar een wedstrijdje tegen PSV of Twente is leuk, maar kan bij lange na niet tippen aan de Klassieker. Dit is voor zowel Ajax als Feyenoord de wedstrijd van het jaar, en dat zal ook altijd zo blijven.

14 juni 2013 om 10:59

Ja, maar dat betekent dan niet dat 2 van de 16 andere clubs de wedstrijd tegen ajax of feyenoord maar in die ronde moeten spelen. Waarom zouden andere supporters nu de dupe moeten worden (want voor veel clubs is feyenoord of ajax thuis de wedstrijd van het jaar) omdat ajax en feyenoord het te vroeg vinden... Ook bij andere clubs zijn mensen op vakantie.

14 juni 2013 om 10:56

Ja dat is natuurlijk erg makkelijk gezegd. Je gaat natuurlijk niet met je vakantieplanning niet rekening houden met 'oh misschien is de klassieker dan wel.' Het is gewoon erg jammer dat dit zo is ingeroosterd. Ik ben zelf dan ook nog op vakantie maar betaal dus wel voor de mooiste van het jaar d.m.v.een seizoenskaart

Het is balen natuurlijk voor de Ajax en Feyenoord supporters, maar ik kan ook wel begrijpen dat de Knvb niet met alle supporters rekening kan houden. Dan kan er nooit wat gepland worden!

14 juni 2013 om 08:14

Eens. Belachelijk om een programma aan te passen aan vakantieplannen. In januari gaan net zoveel mensen met vakantie als in augustus. Vanaf begin augustus start de competitie, als je dat niet wilt missen ga je maar niet op vakantie die periode.

14 juni 2013 om 08:30

Ik neem aan dat jij geen schoolgaande kinderen hebt. Ik wel namelijk en door twee elkaar slecht overlappende vakantieperiodes mis ik dus Ajax-feyenoord. Maar ach... er valt vast iemand blij te maken met m'n seizoenskaart die middag.

14 juni 2013 om 10:25

Er zijn ook mensen die juist niet op vakantie kunnen tijdens de vakantieperiode omdat ze geen kinderen hebben, maar in het voor- of naseizoen moeten gaan (tijdens de competitie)
Er kunnen altijd redenen zijn waardoor iemand een wedstrijd kan missen. Accepteren is eigenlijk de enige goede optie.

14 juni 2013 om 14:11

@cam juist vanwege mensen met schoolgaande kinderen mag ik nooit in die periode op vakantie en ik moet dus altijd tijdens het seizoen... Tuurlijk het is vervelend, maar de Knvb kan moeilijk met iedere supporter rekening houden.

14 juni 2013 om 16:02

@cam10

Ik weet niet, maar volgens mij mag je zelf aangeven wanneer je vrij wilt hebben? Dan kun je toch ook in het begin van de zomervakantie gaan?

14 juni 2013 om 19:54

Nee mijn kinderen gaan nog niet naar school. Toch ga ik 100 keer liever met hun op vakantie dan ik naar Ajax Feyenoord kijk hoor . De kids hebben altijd een week of zes vrij, valt altijd nog wel wat te plannen dus.

14 juni 2013 om 09:20

Ik denk dat de supportersvereniging wil dat er eerst een datumprikkertje rond wordt gestuurd onder 50.000 man. Om te kijken welke datum het beste schikt voor aja-fey.

Wat een gelul zeg, ben blij dat de Knvb meedenkt met jullie door zo'n wedstrijd niet na een Europese wedstrijd te laten voetballen! Want als ze dat hadden gedaan was het ook niet goed geweest!

14 juni 2013 om 10:29

Als je rekening met PSV kunt houden door op het jubileum een 'niet al te zware tegenstander' in te delen, dan hadden ze hier ook rekening mee kunnen houden denk?

14 juni 2013 om 10:35

Nouja, oke kan je wel zeggen dat er dan nooit wat geplannend kan worden maar de Knvb had best kunnen bedenken dat er 18 augustes gewoon nog heel veel mensen op vakantie zijn. Dan kan iedereen wel roepen dat er dan altijd wel wat is maar dat is gewoon niet zo. De wedstrijd van het jaar plannen wanneer half Nederland op de Europese stranden ligt is gewoon matig.

14 juni 2013 om 19:26

Het is simpelweg nog tijd van schoolvakanties in de regio Amsterdam, daar moet je als knvb maar ekening mee houden. Een makkelijker wedstrijd plannen vanwege een jubileum is natuurlijk debiel!

Ik vind het prima, maar dan moet de staat ook niet meer smeken om politiegeld of iets dergelijks want die heb je dan natuurlijk nauwelijks nodig!

Wat minder aggresief kan het ook hoor maar het is jammer dat het dan al is.
Ach maar gelukkig bestaat er EL voor de gene die op vakantie zijn maar daar spekken Ajax en Feyenoord niks mee (behalve de TV rechten dan).

14 juni 2013 om 08:39

EL doet het niet op vakantie. Werkt alleen op Nlse IP.

14 juni 2013 om 08:46

de gemiddelde Hollandse kroeg in pak hem beet, Griekenland of Spanje, heeft echt wel EL hoor, dus voor die mensen is er gewoon mogelijkheid te kijken.

14 juni 2013 om 08:47

Gratis stream via unibet op buitenlandse ip's!

14 juni 2013 om 10:31

Ja, ga jij met je kindjes van 4 & 6 (ik noem maar wat) lekker in een kroeg voetbal zitten kijken?

14 juni 2013 om 13:18

mijn zoon mag dan best mee ja, maar gaat vast liever met z'n moeder naar het zwembad.
gelukkig heb ik een vrouw, die het niet erg vindt als ik in 2 weken vakantie, even 1,5 uur ergens voetbal ga kijken...
Dus in mijn geval zou het zeker een optie zijn ja !

14 juni 2013 om 11:47

Was het maar zo dat de tv-rechten terug zouden komen naar Feyenoord. Feyenoord staat nu 4e in de verdeling van tv-gelden terwijl ze samen met Ajax de meeste abonnees hebben. Als Feyenoordsupporter betaal je op dit moment mee aan de tv-inkomsten van PSV en Twente.

14 juni 2013 om 16:04

@livinglegend

Waar slaat dat op? Je betaalt als supporter helemaal nergens aan mee.
Wat wel zo is, is dat de kleinere clubs geld krijgen wat de grotere clubs niet krijgen, maar daardoor stijgt het niveau van de competitie in het algemeen waardoor ook weer de waarde van de Tv-gelden stijgt.

15 juni 2013 om 12:04

Je hebt toch gewoon een abonnement waarvoor je betaalt?of dacht jij dat die miljoenen die de clubs krijgen gedoneerd worden uit liefdadigheid?

Begrijp dat ze boos zijn maar voor Feyenoord is het wel lekker de waarschijnlijk moeilijkste wedstrijd van het jaar al gespeeld hebben

Wat een zure reactie van deze man. Als je zoveel van je club houdt zorg je wel dat je er bent. De uitleg vanuit de knvb snap ik heel goed. En wat betreft de bobo's die dit bedenken, die maken al jaren prima competitie schema's..

14 juni 2013 om 08:08

Dat is wel heel kort door de bocht. mensen hebben ook gewoon gezinnen met kinderen om rekening mee te houden tijdens de vakantie periode. "sorry gezin, we gaan pas boeken als het schema bekend is" Dat dan heel veel hotels al vol zitten is vast niet erg.

Naast clubliefde is er ook liefde voor je gezin en de behoefte om op vakantie te gaan, vooral dat eerste vind in belangrijker dan mijn club.

Ik zeg niet dat de knvb de wedstrijd niet mag plannen wanneer ze willen, maar je kunt niet stellen dat fans met echte clubliefde maar in Nederland moeten blijven tot het schema bekend is.

In Amerika zouden ze zo'n wedstrijd nooit plannen tijdens de vakantie periode (kijkcijfers en sponsorinkomsten), ze zijn daar duidelijk veel verder in het professioneel aanpakken van een competitie.

14 juni 2013 om 08:40

Goed moment om te laten zien van wie je het meest houdt. Je familie of je club!

14 juni 2013 om 08:58

Mijn gezin, met name mijn kinderen.. zonder twijfel.. jij niet dan?

14 juni 2013 om 09:14

ik ben het ergens wel met je eens maar er zijn ook heel veel mensen die op een doordeweeksedag niet na het voetballen kunnen en aangezien bvb bij mijn club er maar max 4 thuiswedstrijden op zondag zijn moet de knvb daar dan ook rekening mee houden dat kan gewoonweg niet meer in deze tijd waar alles om geld gaat en de tv inkomsten heel belangrijk zijn voor de clubs jammer maar waar

14 juni 2013 om 10:12

@tubes

Je weet toch al maanden van te voren dat de competitie weer begint in augustus. Dat is al jaren zo. Als je dan je vakantie boekt weet je dat je wedstrijden gaat missen en moet je niet zeuren als dit toevallig die tegen Feyenoord is.
Overigens wordt er in amerika de hele zomer doorgevoetbald...

14 juni 2013 om 14:22

@joostess

Je leest mijn stuk verkeerd. Ik zeg nergens dat je moet zeuren als je door vakantie die wedstrijd moet missen. Ik reageer op iemand die zegt dat de liefde voor je club boven het boeken van een vakantie (met je gezin) staat. Vergeet niet dat deze vakantie in die periode niet alleen voor jou is, en je soms door de vakantie van de kinderen niet anders kunt (behalve thuis blijven). Neemt niet weg dat belangrijke wedstrijden plannen tijdens de vakantie niet echt commercieel gedacht is. Voetbal is niet de Amerikaanse sport die ik als voorbeeld bedoelde...

14 juni 2013 om 09:02

Een prima schema? Kijk nou naar het argument dat die noemt:

"de Jong stelt bovendien dat de Knvb heeft besloten zo min mogelijk toppers af te laten werken na een Europese wedstrijd."

Wil de Knvb dan niet dat ploegen het goed doen in de CL of willen ze de eredivisie spannender maken. Stel PSV haalt de CL groepsfase. Dan spelen Ajax EN PSV op 17 of 18 sept een CL wedstrijd. en dan vervolgen we het weekend daarop met een potje Psv- Ajax.

Dan kan je lullen als brugman, maar dan begrijpen ze het toch gewoon niet.

14 juni 2013 om 13:41

Of ik begrijp jou verkeerd, of jij begrijpt het bericht verkeerd..

Na een Europese wedstrijd worden er zo min mogelijk toppers gespeeld. Dus het weekend na een CL wedstrijd zal er veel aan gedaan worden om geen Psv-ajax te spelen.

In mijn ogen gewoon logisch.

17 juni 2013 om 07:48

Nou, ik begrijp jou denk ik nu niet.
Als je nu aangeeft dat er zo weinig mogelijk toppers gespeeld worden na een europese wedstrijd, maar in het schema wat ze zelf naar voren brengen spelen de nr 1 en nr 2 van vorig jaar, die mogelijk allebei CL spelen, tegen elkaar in het weekend na CL wedstrijden.

welk gedeelte is dan logisch?

Ja is niet anders, dat schema is onwijs moeilijk in te vullen. Wees blij dat ze gelukkig het verzoek van PSV konden inwilligen om een makkelijke tegenstander te krijgen op het jubileum.

Heel apart dat je uberhaupt al eraan denkt om te vragen

Nou het stadion komt echt wel vol hoor. En bovendien is de uitleg toch duidelijk?

Was dit een paar jaar geleden ook niet al zo? Toen wilden ze ook geen rellen. Vandaar dus. Tsja.. ik snap 't niet. Er mogen toch sowieso geen uitsupporters komen?

14 juni 2013 om 09:40

Is dat zo? Ik dacht dat ze nog in overleg waren wat betreft de uitsupporters?

Clubs moeten niet zo zeiken op het programma. Met al die regels, burgemeesters, politieinzet en Europese wedstrijden is het bijna onmogelijk. Ajax en Feyenoord hebben er bovendien zelf voor gezorgd dat ze alleen op zondag tegen elkaar kunnen spelen. Mijn club AZ moet een week eerder thuis tegen Ajax, dat is nog erger.

14 juni 2013 om 08:10

eehh, volgens mij loopt Dekker hier te zeiken en niet de clubs? Daarbij wordt Dekker door het merendeel van de fans uitgekotst , vermoed dat hier weer wat goodwill probeert te kweken .?

Ik heb zo'n voorgevoel dat ze hem expres vroeg gepland hebben zodat er in ieder geval dit jaar geen supporters mee kunnen, omdat het op zo'n korte termijn nog niet te regelen valt.

14 juni 2013 om 11:31

Als de mensen die supporterstrips organiseren daar dik anderhalve maand voor nodig hebben wordt het tijd ze te vervangen door capabele mensen. Ik mag toch aannemen dat er een draaiboek 'risico uitwedstrijd' in de kast ligt in Rotterdam Zuid?

Je kunt ook wel overal om gaan zeuren.

14 juni 2013 om 11:34

Ja maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Waarom stuurt de Knvb geen invulformulier naar Dekker? Dan kan-ie alle wedstrijden van Ajax invullen, en dan bouwt de Knvb de rest van het cometitieschema daar wel omheen. Is toch een kleine moeite om de competitie onderschikt te maken aan de recordkampioen?

Ik neem aan dat ik in Bodrum gewoon de wedstrijd live kan meemaken op een groot scherm. Knvb heeft hier wel over nagedacht.

Zie het probleem, maar de arena zit heus wel vol hoor. Ook aan de spaanse costa"s zullen ze het uitzenden en daarnaast lekker boeiend dat die mensen dan op vakantie zijn. Hebben we misschien een keer een arena met wat nieuw volk.

Paar jaar geleden was het ook Feyenoord - Ajax in de 3de speelronde ofzo ... Wel heel vroeg voor een klassieker.

Als je dé klassieker in de zomervakantie plant, snap je het gewoon niet! Zo simpel is het! Als je deze pot in de zomervakantie speelt, kunnen een hoop supporters niet komen en is er sowieso minder publieke belangstelling. Daarnaast staat er na 2 potjes voetbal erg weinig op het spel, dus het tempert de spanning rond de wedstrijd.
Je speelt professioneel voetbal voor het publiek en niet voor de agenda van de Knvb. Wederom wordt het belang van dit clubje incapabele ambtenaren boven het belang van het publiek gesteld en dat is een erg kwalijke zaak. Deze club arrogante mannetjes dient in ieder geval niet het voetbal, dat bewijzen ze al met hun scheidsrechtersbeleid. Ik kan me niet voorstellen dat deze pot niet anders ingepland kon worden. Maar goed, ik ben maar een supporter, dus niet belangrijk.....

14 juni 2013 om 09:43

of je wel of niet belangrijk bent weet ik niet,maar je snapt er weinig van. Lees de tekst nog s en probeer m dan ook nog te begrijpen.

" Daarnaast staat er na 2 potjes voetbal erg weinig op het spel, dus het tempert de spanning rond de wedstrijd". (het word t" De Wedstrijd " "klassieker "genoemd,al jaren,dus welke supporters er ook bij zijn,t stadion zit hoe dan ook vol en die spanning blijft wel hoor)

"je speelt professioneel voetbal voor het publiek en niet voor de agenda van de Knvb."
(hieruit kan ik dus opmaken dat JIJ er Echt niets van snapt)

" omdat de wedstrijd per se op zondagmiddag gespeeld moet worden, en Ajax vanwege de deelname aan de groepsfase van de Champions League vaak zal moeten uitwijken naar de zaterdagavond". (dus hoezo voor de agenda vd knvb)

"daarnaast staat er na 2 potjes voetbal erg weinig op het spel"...?...!....?
(het kampioenschap misschien ?? )

Overal ter wereld kun je deze wedstrijd zien,dus maak je niet tE druk

14 juni 2013 om 11:07

@fstyle heeft de wijsheid in pacht, is belerend en valt in herhalingen. Zullen we anders starten met de klassieker? Dan zijn we in het begin van het seizoen direct van al dat gezeik rondom een klassieker af. Dus volgens jou is er geen andere datum te vinden en het spelen van de klassieker in de zomervakantie maakt niet zoveel uit? Lekker voor de seizoenkaarthouders! Hou toch op man! Dan snap jij er niet zoveel van! Zeker als je stelt dat misschien het kampioenschap na 2 potjes voetbal op het spel staat. Ja, dat denk ik ook haha. Lekker spannend joh.

14 juni 2013 om 11:35

" Daarnaast staat er na 2 potjes voetbal erg weinig op het spel"

Drie punten, meen ik.

En zo kan je overal wel over zeuren, neem aan dat de knvb zijn best doet om iedereen tevreden te stellen, maar dat is echt verdomde moeilijk.

Az speelt bijvoorbeeld de eerste seizoenshelft alle grote wedstrijden eerst thuis en moet dan alle zware potjes uit na de winter. Ajax,psv,twente,vitesse bedoel ik dan, daar ben ik ook niet echt blij mee.

Waar het om gaat is dat wanneer er welke wedstrijd dat ook staat ingepland er gespeeld en gewonnen moet worden wil je kampioen worden, zo simpel is dat en het geldt voor iedere club.

Az-ajax is voor veel alkmaarders ook dé wedstrijd en die staat voor 11 augustus.

Tja Ajax heeft altijd wat de zeuren wat dat betreft. Als die na een europese wedstrijd wordt gepland is het ook niet goed. Beginnen ze daar ook weer te piepen. Wordt die op zondagmiddag half 1 gespeeld is het ook niet goed. Er is altijd gezeur in Amsterdam over het competitie schema. Ze zouden zich daar eens moeten gedragen zoals de technische staf daar. Als een echte kampioen...

De wedstrijd van het jaar? Ja voor jullie zelf misschien, maar niet voor de rest van Nederland.
Wat een kinderachtig gezeik.
Als je er zo graag bij wilt zijn, zorg je daar zelf maar voor.

14 juni 2013 om 08:39

Pfff Natuurlijk is dat wel de wedstrijd van het jaar. De twee clubs met de grootste supportersschare en spelen tegen elkaar, in het stadion van de grootste club. Wat en passant ook nog eens de meest historisch beladen wedstrijd is. Dat jij persoonlijk het niet de wedstrijd van het jaar vind is daarbij irrelevant, vraag 1000 mensen wat de wedstrijd van het jaar is en Ajax-feyenoord / Feyenoord - Ajax zal het meest genoemd worden.

14 juni 2013 om 08:57

dus omdat het de twee grootste clubs zijn moet iedereen maar rekening met ze houden en alles aanpassen om de twee clubs het na de zin te maken zo werkt het gewoonweg niet

14 juni 2013 om 09:16

Ik denk dat je dan niet alleen rekening moet houden met de clubs, maar ook met bijvoorbeeld de mensen die thuis achter de buis zitten. De kijkcijfers dalen sowieso gigantisch in verhouding met de voorgaande jaren..

Persoonlijk vind ik het zelf erg jammer, deze datum komt helemaal klote uit.

14 juni 2013 om 09:20

Hoho laat ons in Rotterdam erbuiten wil je , de supportersbaas van Ajax loopt te zeuren, wij niet he....

14 juni 2013 om 09:59

Er wordt Juist rekening gehouden met de club en niet met kijkcijfers ed,als je net een heel zware europese wedstrijd hebt gehad,waardoor veel spelers moe/licht geblesseerd etc etc zijn,dan ben je echt wel blij dat je deze wedstrijd dan niet hoeft te spelen.als deze wedstrijd gwn op zaterdag mocht was er niet zoveel aan de hand

14 juni 2013 om 10:16

Ja heel leuk, de twee clubs met de grootste supportersschare spelen tegen elkaar, maar die supporters mogen niet eens in elkaars stadion komen.
Waar ik ook op vakantie ben geweest, overal wordt voetbal uitgezonden. Vorig jaar heb ik de Johan Cruiff Schaal in Bulgarije gekeken. Ik was neutraal, maar je had overal PSV en Ajax groepjes zitten die er een mooi feestje van maakten.

14 juni 2013 om 16:13

@ajaxstyle

Je snapt dat na de deal met FOX de kijkcijfers voor de clubs en de Knvb niet meer uitmaken omdat ze hun geld toch wel krijgen?

14 juni 2013 om 10:40

@svg5

Nee? Noem jij is de wedstrijd van het jaar dan?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal raar om die wedstrijd dan in te plannen. Vooral voor de seizoenskaart houders is het gewoon zuur. Die kaarten kosten een godsvermogen en dan hoop je toch heel erg dat je zeker de mooiste wedstrijd van het jaar kan zien.

15 juni 2013 om 04:11

Voor Feyenoord en Ajax zijn der onderlinge confrontaties de wedstrijden van het jaar. 1 van de 2 wedstrijden is helaas al niet te bezoeken, en als de thuiswedstrijd door je neus wordt geboord is dat heel zuur. Als de Knvb de smeekbede van PSV om een gemakkelijke tegenstander verhoord, dan lijkt het me dat dit soort zaken ook wel te vermijden zijn.

Als je er zo graag bij wilt zijn zou je je vakantie pas in Juni kunnen plannen. Ik weet niet of jij ooit van zoiets als van werk hebt gehoord, maar bij een boel werkgevers moet je maanden van tevoren je vakantie doorgeven. Tel daarbij op dat de periode waarin je kunt plannen niet erg ruim is.

Ik snap de frustratie wel eerlijk gezegd. Veel mensen spenderen een vermogen aan een seizoenskaart, en dan is de klassieker toch wel de kers op de taart, als je daar dan van beroofd wordt omdat je ergens op vakantie bent is dat zeer teleurstellend. En dan kun je wel zeggen, breek je vakantie dan af, maar veel mensen hebben 1x p/j vakantie, dus dat doe je niet zomaar. Het argument van de knvb valt ook wel wat voor te zeggen maar hier hadden ze toch een andere oplossing voor kunnen vinden.

Knvb legt duidelijk uit waarom ze hiervoor gekozen hebben, lijkt me niet dat dit veranderd hoeft te worden omdat er nog supporters op het strand liggen.

Ik ben iig wel blij dat de Knvb serieus rekening houdt met het feit dat Ajax na een europese wedstrijd geen toppers hoeft te spelen in de competitie. Het is jammer dat Ajax-feyenoord al zo vroeg komt maar ik zal er niet minder om slapen. Ben dan toch allang terug van vakantie. Voor andere supporters is het wel balen natuurlijk.

14 juni 2013 om 09:49

De tweede topper van het jaar voor Ajax (psv-ajax, ronde 7) is anders direct na een Europese wedstrijd. Dus niet alle toppers zijn in een niet Europese week.

14 juni 2013 om 09:59

Volgens mij speelt Ajax uit tegen Psv na een CL wedstrijd. Is dat geen topper?

14 juni 2013 om 16:15

@klopper1900

PSV komt met alle plezier in dezelfde situatie terecht hoor

Lekker belangrijk of iemand nog op het strand ligt of niet. Moet de Knvb dan ook rekening houden met Sinterklaas,kerst,mei vakantie's, carnaval en zelfs de studiedagen van leraren .

14 juni 2013 om 08:57

Kerst hebben ze al gedaan toch?

Dan kom je toch eerder terug van vakantie? hier in Nederland zeurt men echt om het zeuren. Niks lijkt goed te zijn. Vind de redenen die de Knvb aangeeft goede redenen. Het is nooit goed als je na een Europese wedstrijd gelijk een topper in eigen land moet spelen

14 juni 2013 om 08:38

Net of dat vliegtuig voor jou eerder vertrekt hehe....

14 juni 2013 om 08:59

Net alsof je altijd met 1 vliegtuig heen en weer gaat, die 2 weken op het vliegveld staat te wachten.............

14 juni 2013 om 10:07

Net of je je verdiende vakantie inkort voor zoiets.

14 juni 2013 om 13:20

Ik niet, maar die optie is er dus wel.
Je doet net of je dan onmogelijk weg zou kunnen.
Als mensen dat heel graag willen, dan kan dat.
Dat dat dan weer een i.m.o. rare reden is, dat is weer een andere discussie.

14 juni 2013 om 15:04

Niet onmogelijk hoor, maar dan kan je beter je vakantie plannen voor het begin van het seizoen. Loop je geen risico dat je eerder terug 'moet'. Als je dat niet wil moet je niet zeiken dat er een aantal wedstrijden tijdens je vakantie gespeeld worden of je moet je vakantie plannen na het bekend maken van het schema.

14 juni 2013 om 23:24

Dat ben ik dan weer helemaal met je eens

Hoe vaak speelt FC Utrecht op zondag komend seizoen? Dat was vorig seizoen ook gezeik over vanuit de supporters. Je kan in ieder geval niet iedereen tevreden stellen.

14 juni 2013 om 09:01

en zo is het maar net ik ben zelf al vanaf 1983 seizoenkaarthouder bij fcutrecht maar vorig seizoen en dit seizoen heb ik geen seizoenskaart om de doodsimpele reden dat utrecht bijna nooit op zondag speelt en ik de andere dagen niet kan erg vervelend maar niets aan te doen je kan gewoonweg niet met elke club rekening houden en zeker niet met de commercie van tegenwoordig ik voorspel zelfs dat het nog veel erger wordt met de nieuwe tv zender fox

Niet zo piepen meneer Dekker! Dat is het risico als je tijdens het seizoen op vakantie gaat.

14 juni 2013 om 10:43

Wanneer moet je dan precies op vakantie? Ik kan niet op een andere datum weg hoor als student. Het is dan of nooit. Nu hoeven ze natuurlijk geen rekening te houden met mij maar het is natuurlijk wel zo dat voor veel Ajax supporters een zure appel is dat ze de wedstrijd van het jaar niet kunnen zien. Dat begrijp jij denk ik ook wel toch?

In België is er ook altijd gemopper als de nieuwe kalender verschijnt. Bij ons is het de laatste jaren bijvoorbeeld de trend om geen topwedstrijden te spelen in juli/augustus, zodat onze topploegen zich optimaal kunnen voorbereiden op de Europese voorrondes. Voor mij is het heel duidelijk: zo'n kalender moet gewoon volledig onafhankelijk opgesteld worden. Willekeurig de computer de berekeningen laten doen, en voor de rest geen enkele wens van geen enkele club inwilligen. Want vanaf het moment dat je een iemand iets gunt, wil de rest mee op de kar springen. Zonde inderdaad dat er heel wat mensen op vakantie zijn voor Ajax-feyenoord, maar daar mag een kalendercommissie toch geen rekening mee houden? De Arena zal sowieso wel gevuld geraken!

En dan deze zin: "de Jong stelt bovendien dat de Knvb heeft besloten zo min mogelijk toppers af te laten werken na een Europese wedstrijd." Woensdag de 14e speelt het Nederlands Elftal een oefeninterland in Portugal en dan op zondag de Klassieker plannen. Goed bezig...

14 juni 2013 om 09:06

17/ 18 september spelen ajax en evt psv allebei CL wedstrijd.
het weekend daarop volgend is het PSV Ajax.

14 juni 2013 om 09:55

Echt waar? Worden wij bij Feyenoord weer genaaid met al die interlands! Het moet niet gekker worden! Ik ga een brief schrijven!

Je kan moeilijk met iedereen rekening houden en als je het zo bekijkt moet je blij zijn dat Feyenoord Ajax erna is en niet nec Ajax en NAC Feyenoord, zij hebben anders rust...

@raymondL

Omdat er volgende zomer een WK is en de competitie dus vroeg afgelopen moet zijn...

Als je club geen PSV heet dan houd de Knvb nergens rekening mee! PSV doet verzoek op 31 aug voor een makkelijke wedstrijd en dat word wel gedaan tegen Cambuur omdat op je verjaardag verliezen niet leuk is! Waar gaat dit heen tis toch gewoon van de gekke dat dit gebeurt in Nederland, hebben ze daar geen mooi woord voor competitievervalsing is dat volgens mij.

14 juni 2013 om 09:06

wat een onzin je haat tegen psv spat ervanaf de knvb probeert heus wel met elke club rekening te houden ook met jou club maar er is al zoweinig ruimte in het competitie programma en daar komt ook nog bij dat de wedstrijd feyenoord ajax en ajax feyenoord ook nog gelijk met de beloften gespeeld dient te worden om dat ze bij de knvb denken dat dat rellen voorkomt tussen de twee clubs

14 juni 2013 om 09:07

Ook voor PSV is het niet allemaal guntig hoor,

17/ 18 september spelen ajax en evt psv allebei CL wedstrijd.
het weekend daarop volgend is het PSV Ajax.

14 juni 2013 om 09:15

weet je wat vervalsing is.. de bekerfinale feijenoord- ajax van 2 of 3 seizoenen terug

ddat jullie huilende neusjes graag een return wedstrijd wilden omdat jullie het niet eerlijk vonden ddat zij het thuisvoordeel hadden. terwijl al weet ik hoelang de finale in de kuip is. dat is vervalsing en zielig heel zielig

14 juni 2013 om 09:23

psvboer, wat knal jij nou weer voor onzin in elke letter die je hier neerpent er uit zeg? not te filmen dit!

die finale werd over twee wedstrijden gespeeld als gevolg van het feit dat er onrust was ontstaan op gebied van veiligheid supporters en de kosten wat het met zich zou meebrengen. Allemaal veel te hoog oplopend onzingedoe wat later ook bleek.

Wij hadden liever gewoon een wedstrijd gehad dan die achterlijke gekunstelde twee wedstrijden die het werden.

Zorg dat je eerst weet waarover je babbelt voordat je maar wat achterlijks gaat lopen roepen voortaan.

14 juni 2013 om 09:33

Gemeld als provoceren want dit is totaal niet waar en dat weet je zelf ook.

14 juni 2013 om 09:52

Wie provoceert hier richting PSV dan? Alsof PSV een makkelijk duel kregen op hun verjaardag? Dat is toch gewoon toeval? Of denk je begin vh seizoen is gekken naar de verjaardag van de clubs en dan de makkelijke duels? Of zoals hij suggereert dat het alleen bij PSV is?

14 juni 2013 om 16:21

@ap-ajax

Zal ik je een geheimpje vertellen?
Ajax en Feyenoord hebben geen verzoek ingewilligd voor de klassieker.

Jammer maar helaas, niets aan te doen. Heeft elke supporter wel eens dat je een mooie wedstrijd mist ivm vakantie.

Prima zaak. Geen onderscheid maken Knvb.

het is gewoon de (supports) hun eigen schuld dat de knvb dit soort wedstrijden op een zondag moet plannen, omdat deze mensen zich niet kunnen gedragen, hadden beide supportersgroepen zich in het verleden gewoon als normale supporters gedragen, dan had deze wedstrijd gewoon tussen de europese wedstrijden door op een zaterdagavond ingepland kunnen worden! dus wie moet nou rekening houden met wie?

en als echte fan wacht je toch gewoon met boeken totdat het wedstrijdschema bekend is...

14 juni 2013 om 09:31

Dat ie op zondag geplant moet worden terwijl er geen uit supporters zijn slaat helemaal nergens op natuurlijk. Dus deze wedstrijd had prima op een zaterdagavond gekund

(Ga ervan uit dat ze beslissen geen uit supporters toe te laten gezien de uitspraken van de Aboutaleb)

Verder heb je gelijk. Heb zelf nog niks geboekt onder andere in afwachting hiervan maar kan me voorstellen dat sommige mensen aan deze periode vast zitten met vakantie nemen (bouwvak, kinderen etc)

Is al jaren bekend dat de competitie dit jaar eerder begint dus niet gaan lopen janken. Er is gewoon een kans dat deze pot erbij zit. Moeten al rekening houden met de clubs die europa ingaan. Moeten we nou ook nog rekening gaan houden met de Ajax supporters die bij de friet van piet staan op Playa del Begonia?

Dit is "gewoon" een wedstrijd, niets meer en niets minder. Voorkeursbehandelingen hebben die twee clubs al vaker gehad, en er zitten voor andere clubs ook wel duels tussen die op een minder moment komen, dus niet al teveel gezeur.

Wat een onzin, we moeten er dus rekening mee houden dat mensen op het strand liggen! Denk je nu echt dat ze daar in andere landen maar 1 moment bij stil staan? Typisch Nederlands, altijd wat te zeuren moeten hebben

Werkelijk onbegrijpelijk dat de Knvb geen rekening houdt met de vakantieplanning van Mijnheer Dekker

Werkelijk onbegrijpelijk dat de Knvb geen rekening houdt met de vakantieplanning van Mijnheer Dekker

Ik mis het ook voor de eerste keren in jaren. Maar ik ga op vakantie, dus waarom zou ik zeuren.

Deze kritiek valt wel te pareren. Het wordt steeds moeilijker om een schema in elkaar te stellen met alle belangen (club, fans, politie, gemeenten etc.)

Ik ben meer benieuwd, wie er allemaal 12.30u-wedstrijden moet spelen..... Die zijn pas beroerd !

Tja, andere clubs spelen ook tegen 'de top' in die weekenden. Dan kan iedereen wel gaan zeuren. Waarom zouden Ajax en Feyenoord supporters meer recht hebben om een wedstrijd tegen deze tegenstander te kunnen bekijken, dan supporters van andere clubs?!

Ach, mooi smoesje om je stadion niet vol te krijgen. Bij een klassieker krijgen jullie je stadion al met moeite vol dus...

14 juni 2013 om 09:51

Onzin natuurlijk. Kan me ook nog een half lege kuip herinneren paar jaar terug tegen Ajax als we dan toch gaan beginnen

14 juni 2013 om 23:35

Er waren tijden dat er in de Kuip tijdens een klassieker meer Ajax-supporters zaten dan thuispubliek.
En ja, ik was er bij.
Ik moet nog steeds lachen om Feyenoorders die tegenwoordig zeggen hoe trouw hun publiek is en was.
Dream on, is niet altijd zo geweest.

14 juni 2013 om 10:03

Dat komt omdat we tegenstand willen.. dat winnen begint ook een beetje te vervelen..

Het is nu eenmaal de planning al kan ik wel begrijpen dat veel mensen het jammer vinden dat ze deze wedstrijd gaan missen. Maar wanneer de Knvb gehoor gaat geven aan het verzoek dan zou dit de wereld op zijn kop zijn. Ik heb ook een keer een Feyenoord- Ajax gemist omdat ik aan de andere kant van de wereld zat. Jammer, maar goed prima kunnen volgen via Rijnmond met een bierjte in mijn hand.

Leuk toch voor de mensen die nooit een klassieker zien door de vaste seizoenkaarthouders. Kunnen zij hun kaartje kopen van de mensen die op vakantie zijn,ideaal!
Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Moet je dan met elke vakantie rekening houden met een aantal mensen?

Wat een calimero.

Volgens mij was de klassieker vorig jaar ook de 2de of 3de wedstrijd van het seizoen.

wat is het probleem, je kunt er toch niet rekening mee gaan houden met wie er op vakantie is.
Helemaal niet intresant dit onderwerp.

btw maakt het wat uit, je ziet toch meer stoeltjes dan fans in de arena, uitgezonderd de kampioens match of een grotere match.

14 juni 2013 om 10:46

Goed geprovoceerd! Nog steeds zitten er bij Ajax de meeste supporters per wedstrijd maar wel leuk bedacht! Daarnaast zeg je dat het niet uitmaakt omdat het toch alleen maar vol zit bij grote matches.. Laat dit er nou net een zijn!

Goh, waarom verbaast het mij niets dat het gezeik weer uit de hoofdstad komt. Als je geen wedstrijden wilt missen dan moet je op vakantie buiten het voetbalseizoen. Ieder jaar spelen er clubs in de vakantie tegen ajax, Feyenoord of Psv, maar nu het ajax overkomt is het weer een schande.
Eerst zijn het teveel uitwedstrijden, dan is het programma te zwaar en dit jaar willen ze niet zo vroeg ballen tegen Feyenoord. Verwende nesten zijn het die ajacieden.

14 juni 2013 om 09:56

Te veel half 1 wedstrijden. Niet eerlijk een bekerfinale in de kuip tegen Feyenoord.. Het is altijd wat hè

14 juni 2013 om 19:10

Tja de ajax-supporters kunnen ook weinig doen aan zo'n voorzitter. Ik zie hem overal op tv verschijnen maar wat hij nou precies doet of bereikt heeft weet niemand.

Dan lees je die 0-2 toch ouderwets van teletekst af? Past ook wel bij een Klassieker op zondag. Ik zie het probleem niet
Wordt de wedstrijd richting kerst gepland, is het gezeur weer dat het te koud is om naar de wedstrijd te gaan of zijn mensen weer op wintersport. Het is altijd wat.

14 juni 2013 om 16:26

@lmarino

Ik zou, als ik de Knvb was, alle toppers eerst inplannen en dan pas de rest. De toppers leveren de meeste kijkers op.
Maar dit kan ook best een commercieel idee zijn geweest: genoeg kroegen die nu Nederlanders proberen te trekken met voetbal en daar dan weer de Knvb voor betalen.

15 juni 2013 om 04:23

Dat Feyenoord van Ajax in Amsterdam wint is inderdaad heel erg ouderwets, nog net niet zo ouderwets als een landstitel voor Feyenoord

Bij het samenstellen van het competitie programma heb je altijd wel verliezers, en het is vreselijk zuur dat die beurt ditmaal aan Ajacieden ten deel valt. De smaak is extra zuur als je ziet dat PSV een verzoek indient voor een gemakkelijkere opponent tijdens de jubileum wedstrijd. Sportief zit het schema voor Ajax dan wel weer goed in elkaar, maar ik snap de emotie en frustratie erg goed.

Waar ik meer van baal is dat wij een loodzwaar begin hebben met Twente, Ajax en de donderdag daarop Europa League.

14 juni 2013 om 10:25

Champions League is dinsdag of woensdag. En als je zondag middag een topper speelt en en dinsdagavond een zeer zware belangrijke Champions League wedstrijd, snap ik dat je beter op zaterdagavond tegen een mindere tegenstander speelt.
Feyenoord moet donderdag pas en daarnaast moeten hun zich nog plaatsen voor het hoofdtoernooi.
Want niet gemakkelijk zal worden met een ongeplaatste loting.
Veel succes daarbij!

Ajax heeft genoeg supporters door het hele land. Kunnen die ook een keer heen uit Limburg of Groningen ofzo.
Het stadion komt heus wel vol.
En daarnaast is het veel belangrijker dat Ajax zo veel mogelijk gelegenheid krijgt om goede prestaties in de CL neer te zetten.
Je kan beter op zaterdag avond tegen een middenmotor of degradatie kandidaat spelen dan in een topper.
Inverband met spelers sparen.

Wat erg zeg dat je op het strand ligt terwijl de Klassieker bezig is. Ik zou toch wel overwegen op mijn vakantie te cancelen, Yeah Right!

Nu kan je gelijk zien hoe kansloos sommige supporters zijn dan. Ik plan altijd me vakanties en weet ik veel wat allemaal voor dat het voetbal seizoen begint. Gewoon omdat ik geen enkele wedstrijd van Vitesse wil missen. En dan komt er nu iemand zeggen ja waarom dan niet gewoon tegen Zwolle. Ten eerste dat is gewoon denigrerend naar Zwolle toe of welke mindere club dan ook. En daarbij als dan de half niet komt opdagen mis je toch ook een wedstrijd. Ik ga natuurlijk ook liever naar Vitesse- Nec dan Vitesse- Ajax of een Vitesse- Heracles maar dat ook die wedstrijden wil ik niet missen. Wees maar blij dat het stadion dan half leeg zit tegen Feyenoord dan

14 juni 2013 om 10:50

Wat een zwam verhaal met je 'en dan komt er nu iemand zeggen ja waarom dan niet gewoon tegen Zwolle' Wie heeft dat hier gezegd dan? We hoeven niet perse tegen een mindere tegenstander te spelen tegen Vitesse is ook prima maar we (ik) wil graag Ajax-feyenoord kunnen zien niet heel vreemd toch? Echt super leuk dat jij dat allemaal kan plannen voor het voetbalsiezoen. Misschien ooit gedacht dat niet iedereen zo veel te plannen heeft wb zijn vakantie?

14 juni 2013 om 10:56

Had het hele stuk bij het AD gelezen en daarin stond dat. n diegenen die wél gaan, zitten in een halfleeg stadion. Lekker is dat. Plan dan PEC Zwolle-thuis ofzo. Dat is toch niet zo moeilijk?'

Maar als je niet heel veel te plannen heb moet je ook niet zeiken. Ze kunnen toch geen rekening houden met iedereen of wel soms? Voor mij is de wedstrijd Vitesse- Nec belangrijk en zo heeft iedere club wel een wedstrijd per jaar. Moet je daar dan allemaal rekening mee gaan houden. Of doen we dat alleen nu omdat het Ajax is?

Als je allang weet wanner het nieuwe voetbal seizoen begint, lig je als ware fan natuurlijk niet meer ergens op een strand aan de Middelandse Zee. Als je daar wel ligt heb je bewust het risico genomen wedstrijden te missen.

14 juni 2013 om 10:52

Dit dus je moet nou ook niet zeiken. Want anders mis je ook een wedstrijd tegen een Zwolle of een Rkc. En als je dat dan niet boeit of minder dan hoef je je zelf ook geen supporter te noemen. Wij zorgen ook altijd dat we voor het begin van de competitie weer thuis zijn. Zodat me vrouw niks van Ajax hoeft te missen en ik niks van Vitesse. En dan komen sommige met het excuus aan ja maar me gezin dan. Mijn zoontje vind het echt niet belangrijk of die nou 1 juli of 20 Augustus of wat dan ook op vakantie gaat.

15 juni 2013 om 02:20

Wat een onzin. Voor mij is Feyenoord-ajax de wedstrijd van het seizoen. Voor vele supporters van Ajax zal de klassieker thuis de wedstrijd van het seizoen zijn. Ik ben SK houder, ik werk in de horeca. Ik weet dus dat het voor kan komen dat ik niet iedere zondag vrij kan krijgen. Daar leg ik mij bij neer, dat betekend dat ik met regelmaat een awayday moet missen en 1/2 thuiswedstrijden per jaar. Daar baal ik van, maar een RCK of een Roda thuis missen is jammer. De Klassieker missen is geen optie. Ben ik nu opeens geen supporter meer?

Wanneer en hoe laat komt het meneer Dekker wel uit?
Moeilijk hè, kiezen voor je club.

Haha dit gezeur over niets. Alsof er tijdens Ajax - Feyenoord niet genoeg belangstelling is ondanks de zomer? Wat probeert hij nou te zeggen, dat het stadion half leeg is? Wat een hoop onzin. Het is alleen jammer dat het niet later in het seizoen is vanwege de lading van de klassieker en een eventuele grotere verandering in het klassement.

De Knvb moet met veel dingen rekening houden dat wordt ook aangegeven. Er is altijd wel wat te zeuren, want als de klassieker na een CL wedstrijd was, was het ook niet goed.

Typerende reactie van Daniel Dekker dit. Voor elke club in de eredivisie is de wedstrijd tegen Feyenoord een grote die de gemiddelde fan niet wil missen. De heer Dekker meent hier dat Ajax voorrang moet hebben op de rest van de clubs uit de eredivisie. Waarom? Alle clubs zijn gelijk toch?! Als je deze wedstrijd echt niet kan missen dan boek je, je vakantie maar buiten deze wedstrijd om.

Ik snap al heel lang niet dat er in Nederland altijd een concept programma moet worden gepresenteerd waarbij clubs/ gemeentes/ overheden/ etc het allemaal eens moeten zijn. Dit neigt bijna na competitie vervalsing maar in Nederland kan het helaas niet anders.

In Duitsland doen ze niet zo moeilijk, daar word het competitie programma nl. gewoon geloot en kan zomaar Bayern- Dortmund de eerste wedstrijd zijn.

kantoorpikkies en ambtenaartjes!! Snappen niets van voetbal...

Ondanks de vakantie zal het stadion gewoon vol zitten. Zeur niet. Ze kunnen niet altijd iedereen tegemoet komen met het inplannen van alle Eredivisie wedstrijden en nu zeker niet met het oog op het aanstaande WK.

Wat is ongelooflijk vind is de competitievervalsing die er gaande is als je expres rekening houdt met welke tegenstanders ploegen gaan krijgen na een Europese wedstrijd. Dat je zorgt dat de dagen er tussen enigszins normaal zijn is nog tot daar aan toe, maar ook gaan bepalen welke niet al te lastige tegenstanders die ploegen krijgen is echt belachelijk en gewoon competitievervalsing.

al dat gezeik van het is een klassieker zou niet mogen..

nou en iedereen is supporter van een club iedereen zou het even erg vinden
ik 4 jaar geleden ook Psv-ajax zat ik ook in Frankrijk te balen.

kan gebeuren mensen maak niet zon probleem

vreemd toen ze vorig jaar uit moesten spelen vonden ze het niet erg en toen klaagde de thuisclub ook en werd er niks aan gedaan door de Knvb. nu is het en keer andersom en dan wel klagen gewoon door laten gaan vind ik. ajax heeft sowieso een streep voor bij de Knvb zowel 1ste als aatste wedstrijd thuis spelen. psv mag ook haar wedstrijd op het 100 jarig jubileum niet thuis spelen.

Gewoon prima redenen waarom het zo is ingedeeld. Ik zie het probleem dan ook niet. Maar Daniel Dekker, vertegenwoordiger van helemaal niemand, zal zelf wel een vakantie hebben geboekt waardoor hij op zijn pik getrapt is. Misschien kan hij nog wat jurynamen van het songfestival bekend maken, dat is het enige waar hij wel goed in is.

Ik ben er in iedergeval gewoon bij in augustus en verheug mij al op de wedstrijd. Houden ze een keer rekening met Ajax is het nog niet goed.

Je moet keuzes maken in het leven.
Ga je liever op vakantie of naar de klassieker.

Maar ze hebben altijd weer iets te zeuren.

Misschien kunnen ze deze wedstrijd in spanje spelen (bijvoorbeeld stadion van barcelona, of expanyol), want daar zijn de meeste mensen op vakantie. Ook leuk voor de spelers!

Iedereen weet dat vanwege het WK de competitie vroeg begint. Als je geen wedstrijden wilt missen moet je je vakantie anders plannen. Niet zeuren dat je niet buiten de zomerperiode weg kunt, het is een kwestie van prioriteiten stellen.

Dat gekozen plaatje in dit bericht boven. Zelfs als het Feyenoord - Ajax is zo er zelfs een groot plaatje van Ajax staan. Feyenoord wordt zo erg tekort gedaan. Lucky Ajax.

Ik zou willen dat ik een wedstrijd zou missen door vakantie, maar ja zit mij al 2 jaar op een rij tegen financieel. En velen met mij, dus wat een asociaal gelul dat de wedstrijd in de vakantie valt. Wordt tijd dat mensen dingen gaan waarderen, inplaats van zeiken op alles en niets.

Och Willlem II speelt al op 4 augustus tegen Den Bosch, dat valt bij veel supporters ook helemaal verkeerd in verband met vakantie. De Knvb doet dit met opzet. Eredivisie heeft nog niet zoveel te klagen, moet je dat speelschema in de Jupilerleague zien.

Wie plant er nou een vakantie als je club weer moet spelen..

Wat een gejank ,gewoon spelen en niet zeiken.
Tuurlijk is het vervelend voor ajax en of fey supporters dat het in de vakantietijd valt.
Maar als het bijv op die datum utrecht ajax was...........dan is het weer balen voor de utrechtsupporters,want dat is voor hun de wedstrijd van het jaar.
Zo heeft elke club wel een reden om te balen als je in de vakantietijd tegen een bepaalde tegenstander moet.....

14 juni 2013 om 18:36

voor utrecht is het helemaal niet de wedstrijd van het jaar dat maken de media en andere supporters ervan het is voor utrecht gewoon een van de wedstrijden het is er wel een die de supporters maar al te graag willen winnen maar dat heeft meer met de geschiedenist te maken zeker onder de supporters van beide clubs

tis heel simpel, op moment dat de competitie start kunnnen alle wedstrijden worden ingepland.

er word al een hele voorkeursbehandeling gegeven aan de zogenaamde grotere clubs, en toch blijven die zeuren omdat er een keer iets niet goed geregeld is in hun ogen.

tis gewoon 1 van de 34 wedstriddagen die ingepland moeten worden en dan kan het een keer gebeuren dat het aan begin van seizoen is, het had ook de openingsweekend van het seizoen al kunnen zijn he.

en elke club wil liever niet spelen als hun supporters nog op vakantie zijn, dan moet er beter overlegd worden en de competitie later laten starten.

dan maar een paar meer doordeweekse dagen er tussen, tis het 1 of het ander.

In augustus spelen misschien Eriksen, Alderweireld en De Jong nog bij Ajax.. 2 weken later zijn ze weg..

prima datum zeker nu ze probleem hebben met de datum komt te vroeg natuurlijk.
competitie moet nog beginnen en nu al bang.

Ach, daar hebben we ze weer hoor. Die hele competitie wordt hier al ingepland waarbij er rekening gehouden wordt met Europese verplichtingen. Buiten het feit dat ze clubs in het buitenland die op donderdag in actie komen op zondag inplannen houden ze daar in het buitenland geen rekening mee. Daar wordt de eerste competitieronde geloot en de rest licht dan gewoon vast. Bayern / Dortmund wordt dan gewoon voor of na een Cl/week gespeeld. Slaat nergens op, als je tot de grote jongens wilt behoren heb je je ook zo te gedragen en dat betekent dat je op 1 van de 34 speelronden Ajax Feyenoord hebt, dat kan ronde 1, 8 34 of wat dan ook zijn. Gewoon voetballen en niet zeuren.

Simpel zat, op vakantie kan je altijd nog (de meeste dan), de klassieker zak er ook nog jaren zijn. Ben je rond die tijd op vakantie en je hebt een seizoenskaart? Dan kijk je hem toch lekker na je vakantie terug, geluid extra hard en het lijkt net of je in het stadion zit.

Sowieso weet je dat de competitie in augustus begint en dat er dan wedstrijden zijn en dat er dan een wedstrijd is waar jij niet bij kan zijn zo belangrijk is heb je gewoon pech.

Hey,
Ik vind dat ze hem ook gwn op de 10e ofzo hadden kunnen doen maar nog niet op de 3e dat is wel beetje heel vroeg normaal denk ik niet zeuren maar nu is het wel beetje héél erg vroeg, maar oke het is zo dus ja het zijn profvoetballers dus daar moeten ze maar mee leren omgaan!
Wordt EEN Mooie Wedstrijd!!! (al gaat Ajax wel dik winnen) (;

Ik kijk er naar uit 18 augustus 0-3 hattrickje van Pelle

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren