Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Monaco laat Galliani schrikken met behoorlijk bod op tweetal'

Laatste update:

AC Milan verkocht vorig jaar sterspelers Thiago Silva en Zlatan Ibrahimovic aan Paris Saint-Germain en ontving daar 65 miljoen euro voor. De kans is aanwezig dat dit scenario ongeveer wordt herhaald, want Mediaset meldt dinsdagavond dat Milan een bod van 60 miljoen euro heeft ontvangen. AS Monaco wil voor dat bedrag Stephan El Shaarawy en Kevin-Prince Boateng ophalen.

/

Adriano Galliani, de vicevoorzitter van Milan, was dinsdag in Monte Carlo. De beleidsbepaler zou met Monaco in gesprek gaan over Boateng, maar heeft volgens de laatste geruchten gehoord dat de promovendus ook El Shaarawy wil inlijven. Galliani liet vorige week nog weten dat er over iedere speler te praten valt en dus moeten de fans van Milan vrezen dat opnieuw twee belangrijke spelers naar de Ligue 1 vertrekken.

De 26-jarige Boateng heeft een prijskaartje van naar verluidt 15 miljoen euro, wat zou betekenen dat Monaco 45 miljoen overheeft voor de twintigjarige El Shaarawy. Dat is opmerkelijk, want de aanvaller heeft in de tweede seizoenshelft van het afgelopen voetbaljaar maar weinig goede dingen laten zien. El Shaarawy scoorde na de jaarwisseling maar twee keer in de Serie A: tegen Atalanta Bergamo en Internazionale. Zijn contract loopt nog vijf jaar door en Boateng ligt nog tot 2015 vast in het San Siro.

Monaco wil volgend seizoen direct om het kampioenschap in de Ligue 1 meedoen en haalde dankzij de financiële steun van clubeigenaar Dmitry Rybolovlev Radamel Falcao, James Rodriguez, Joao Moutinho en Ricardo Carvalho al binnen. Galliani zou dinsdag trouwens ook te horen hebben gekregen dat Monaco wel wat ziet in M’Baye Niang, maar de Fransen zijn nog niet van plan om in de aankomende maanden al werk te maken van de komst van de achttienjarige Milan-aanvaller. Niang, een Fransman, heeft er net een seizoen opzitten in Italië.

Zestig miljoen euro voor Kevin-Prince Boateng en Stephan El Shaarawy: zo'n bod moet AC Milan accepteren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Monaco winkelt vrolijk verder !

18 juni 2013 om 23:22

Hahahaha echt he,

Maar op zich is 60 miljoen niet eens zo heel veel voor deze 2 spelers. SES is een van de grootste talenten van Italië en Boateng is ook gewoon een erg goede speler.

Als Monaco zo doorgaat staat er over 2 jaar een perfect team. Falcao, James Rodriguez, Ses, Boateng, Moutinho, etc zijn allemaal spelers waar je op kunt bouwen en nog jaren mee door kan gaan.

18 juni 2013 om 23:26

Niet eens zo veel...

18 juni 2013 om 23:24

Geheel nieuwe aanval en middenveld bij elkaar gekocht.

Falcao
El Shaarawy
Moutinho
James Rodriguez
K.-p. Boateng

Cabaye (?)

18 juni 2013 om 23:33

Ja, nu de verdediging nog, je middenveld is wel al echt heerlijk.

Keeper?
Rechtsback?
Carvalho
CB
LB
Cabaye
Moutinho
El Shaarawy
Boateng
James
Falcao
18 juni 2013 om 23:45

Ik heb een vermoeden dat ook Abidal die kant op gaat; dus die Lb/cb kun je alvast invullen!
Maar prima elftal hoor, 1 nadeel is wel; je hebt alles behalve een goeie bank... dus in mijn ogen ook nog lang niet klaar voor kampioenschap.

20 juni 2013 om 23:07

De spelers op de bank zullen natuurlijk niet van hetzelfde niveau als de basisspelers zijn, maar ze zijn zeker wel goed genoeg voor de ligue 1. Kijk maar hoe dik Monaco vorig seizoen met dat team kampioen is geworden in de ligue 2.

18 juni 2013 om 23:27

Hoe kunnen ze zich aan de FFP houden?

Nooit van hun leven!
Als hun Europees voetbal halen en mogen spelen zullen we zien dat er niks gebeurt in de voetbalwereld!

Om triest van te worden.

18 juni 2013 om 23:29

Dat moet jij nodig zeggen als Vitesse supporter, zoals Jordania alles voor jou club betaald betaald die Rus alles voor Monaco.

De FFP is niks minder dan een club niet meer mag uitgeven dan er binnen komt. Als die Rus gewoon de verliezen vanuit zijn eigen zak bijlegt zodat Monaco quit draait is er volgens de FFP niks aan de hand.

18 juni 2013 om 23:34

Nee, jij hebt de FFP niet begrepen, geld van private investeerders mag niet en ook enorm onrealistische sponsorbedragen mogen niet meer, bijvoorbeeld City dat de naam van het stadion voor 400 miljoen verkocht.

18 juni 2013 om 23:38

Financial fair play heeft een andere insteek dan de meeste mensen denken. Men denkt dat clubs niet meer zo veel geld mogen uitgeven, maar als ze kunnen laten zien dat ze break-even kunnen draaien of maximaal 30 miljoen verlies(nu nog 45 miljoen van 2011 tot 2014) dan is er voor deze clubs vaak geen probleem en omdat het sponsor geld etc.. vaak hoog is en het hier gaat om een Russische Zakenman zal dit dan ook wel goedkomen met hun balanspost en het uiteindelijke resultaat aan het eind van deze jaren.

18 juni 2013 om 23:42

Wat denk je nou zelf beste stravven? We hebben het hier over miljardairs, dat soort gasten laten zich toch niet tegenhouden? Die hebben een peloton advocaten tot hun beschikking die wel weer een trucje vinden om de FFP (als die al zo is zoals jij zegt) te omzeilen. Dan richt zo'n Rus gewoon een spelers investeringsmaatschappij op en leent de spelers gratis uit aan Monaco. En zo zijn er nog 100.000 andere trucjes te verzinnen.

Of die Arabier bij City die geeft Isco bij Manchester City een maandsalaris van 1 pond en laat hem bij hem persoonlijk 1x per maand zijn auto voorrijden voor 800.000, los van de club Manchester City.

Nee ik zou de FFP nog maar eens doorlezen want volgens mij is het echt gewoon dat je minimaal break-even moet draaien.

18 juni 2013 om 23:42

Het heeft toch met de balans te maken ,van vaste inkomsten zoals sponsoren seizoenkaart verkoop en dergelijke . En de uitgaven salaris van spelers staf etc etc etc . Als je in de rode cijfers staat mag je volgens de ffp regels niet mee doen .

18 juni 2013 om 23:43

Wel moeten deze sponsorcontracten legitiem zijn en verantwoord kunnen worden. Er komt volgens mij ook een maximum bedrag op wat een sponsor mag geven. En ja, er mag verlies worden gedraaid, alleen moet dat met een goede reden zijn volgens mij. Als je verlies draait omdat je een stadion bouwt denk ik dat dit legitiem is, dit is immers hetzelfde als iemand met een hypotheek, die staat in feite ook in de min maar zit niet in de schuldsanering.

18 juni 2013 om 23:45

Precies en zo word voetbal voor veel landen graaien naar de resten die overblijven qua spelers

18 juni 2013 om 23:48

Het is toegestaan om tussen 2011/2012 en 2014/2015 om tussen deze 3 jaar maximaal 45 miljoen verlies te draaien en dus een negatief saldo op de balans hebt. In 2015/2016 is dit naar beneden gecorrigeerd tot maximaal 30 miljoen.

18 juni 2013 om 23:54

Idd ik heb het Platini laatst horen zeggen. Komt er meer op neer dat je net als een echte BV gewoon geen stuctueel verlies mag draaien en dat doen ze toch niet omdat ze zoals gezegd er wel eigen vermogen in pompen om het recht te trekken. En schulden hebben is ook geen punt want hij maakte (ergens wel terecht) de vergelijking met de gewone burger die ook een schuld hebben door middal van een hypotheek...zolang het maar verantwoord is en aan de afgesproken aflossing houd. Het is niet aan te pakken dat weten ze donders goed. En elk land heeft ook wel baart bij die gekke miljadairs! Alleen baalt Frankrijk van Monaco (belasting technisch) en maken zei zich niet druk om Psg...ook gewoon eigen belang. Zoals alles.

18 juni 2013 om 23:57

In principe slaat de FFP dus nergens op..
Want wat is nu verlies?
Als je een speler koopt en deze activeert op je balans, neem je dat niet mee in je kosten. Als je dit doet met geld van een ander betaal je alleen rente en salaris.

19 juni 2013 om 00:03

Klopt, daarom is deze hele opzet ook niet geheel eerlijk te noemen, omdat er toch wel van die kleine(re) ploegen zijn die hiervan niet kunnen profiteren en het dus eigenlijk overkomt als oneerlijke concurrentie. De hele insteek mag dan logisch zijn en goed bedoeld zijn, maar of dit ook daadwerkelijk tot goede resultaten gaat leiden is maar de vraag.

19 juni 2013 om 00:11

@rugu denk je dat er bij de Uefa ook geen advocaten zitten die bezig zijn om maas na maas uit de regels te halen? Natuurlijk, in bijna iedere wet zitten mazen en iedereen probeert deze te gebruiken, maar ook de wetgever is bezig om alle mazen in te dammen, iets wat vrij vaak wel lukt.

19 juni 2013 om 01:41

Jawel alleen lopen die advocaten bij de Uefa telkens een stap achter, want zodra ze het ene gat hebben dichtgetimmerd hebben die rijken Russen of Arabieren weer een nieuw gat gevonden.

Nou zo iets is juist heel moeilijk te realiseren.

pfff wat een bedragen!

en als het doorgaat! dan wens ik de fans van milaan alvast heel veel succes next season! Zo bouw je nooit een team op.
(denk daarom ook niet dat het doorgaat)

en zo wel...jeetje wat gaat monaco stappen maken volgend seizoen! ben benieuwd!

18 juni 2013 om 23:25

Ik zou zeggen Boateng mag je hebben maar El Shaaraawy niet. Boateng verkopen voor zon 25 miljoen euro en daarvoor Thiago terughalen! Ga je er qua klasse ook nog op vooruit.

18 juni 2013 om 23:39

Ja Boateng mag nog wel. Ookal vind ik hem wel een beest! maarja als je daarvoor precies zoals je zelf al zegt een betere of een soort gelijke spelen kunt terughalen..doen!

el shaarawy moeten ze nooit laten gaan. Gewoon een systeem bedenken waarin balo en shaaraawy kunnen spelen

Gaat Milan hier op in? Ze hebben lekker kunnen cashen dankzij PSG en nu (indien het klopt) dankzij Monaco.

Zou het zonde vinden als Boateng vertrekt maar misschien staat hij hier wel voor open, hij wou toch meer verdienen?

18 juni 2013 om 23:18

Goede vraag....ik denk dat het vooral af zal hangen van de financiële situatie van de club. Aan de andere kant als je een deel van het bedrag slim investeert kun je er a) voor zorgen dat je financieel goede zaken doet en b) dat je sportief niet (veel) achteruit gaat. De vraag is alleen ook of de achterban zal accepteren als er weer twee toppers/publiekslievelingen verdwijnen.

18 juni 2013 om 23:26

Dan verlies je misschien op 2 jaar tijd je 4 beste/meest talentvolle spelers. Om dan nog maar te zwijgen over spelers als Pirlo, Seedorf, Ambrosini, Nesta, Pato,... die ook allemaal vertrokken zijn.

Als ze hen verkopen voor 60 miljoen, moet het geld geïnvesteerd worden. Als de Fransen zo doorgaan zal het niet lang duren vooraleer ze Italië voorbijstreven.

19 juni 2013 om 00:03

Ik ken de financiële situatie niet van Milan maar het geld dat ze hebben ontvangen bij de verkoop van Zlatan en Thiago was dat om schulden af te lossen of hebben ze dat bedrag integraal kunnen investeren in nieuwe spelers?

Als je 120 miljoen krijgt op 2 jaar tijd, ook al verlies je je toppers, dan kun je daar toch wel iets voor in ruil halen waardoor je op een zeker niveau blijft. Ik denk toch dat Juventus volgend jaar kampioen wordt, te sterk, te goed.

19 juni 2013 om 00:42

Ik ben bang dat wanneer Boateng en SES verkocht worden er ook dit keer geen waardige vervangers voor terug komen, en dat we het weer een seizoen lang moeten doen met weinig spelers die op belangrijke momenten het verschil kunnen maken.

Wordt een heerlijk elftal zo dat Monaco. Dat nog los van het talent dat ze al in huis hadden. Ga ze zeker volgen.

19 juni 2013 om 00:30

Wordt nog maar afwachten of het een heerlijk elftal wordt. Ze halen wel heel veel goede spelers met veel individuele kwaliteiten. Wanneer dit ook echt een elftal wordt kan het ook zeker meedoen voor het kampioenschap.

Op zich niets op tegen, tegen die koopclubs met externe investeerders.
Maar wat is het nut van 10 aanvallers kopen en geen enkele fatsoenlijke (!) verdediger. We hebben dit scenario al zien voltrekken bij Manchester City en dat liep niet zo goed af (nu al vijf (!) seizoenen bezig met een project en ze hebben enkel nog maar een kampioenschap weten te behalen met al het geld dat er in is gepompt)!

Edit: Voor het verkeerd wordt begrepen: ik heb het over Manchester City dat destijds miljoenen in aanvallers stopte, maar pas na een tijdje over ging tot wat gevestigde namen in de verdediging.

18 juni 2013 om 23:20

Sorry maar man city heeft kompany zabaleta nastasic en clichy, op zijn minst is dat een goede verdediging te noemen.

18 juni 2013 om 23:25

Kompany en Zabaleta wel, een goede linksback hebben ze nog steeds niet en behalve Kompany ook niet een echt goede CV. Verder is hun middenveld ook niet alles, Barry, Javi Garcia en Rodwell zijn niet echt de Cdm's die je wil bij een topclub, Fernandinho weet ik niet. En qua Am/buitenspelers zitten ze ook niet echt goed, Silva en Nasri zijn wel nice, maar Sinclair komt tekort net als Milner. De spitsposities waren goed dubbel bezet, maar daar zijn er ook nog maar 3 waarvan er nog 1 wegwil. City is niet op iedere positie zo goed als ze lijken.

18 juni 2013 om 23:31

@ Psv!

Vandaar de edit, want ik wist dat deze reacties gingen komen. Buiten Kompany die in het seizoen 2008 direct werd gekocht, zijn geen van die spelers in het eerste seizoen gehaald.

En Kompany was toen alles behalve een gevestigde naam, dus die kun je ook wegstrepen tegen over de transfers van destijds o.a. Robinho (als aanvallend ingestelde speler).

Overigens vind ik hun middenveld ook nog niet naar behoren zoals stravven ook al terecht opmerkt.

Lekker laten gaan, abnormaal bedrag voor deze twee natuurlijk! Boateng is een goede speler, maar zal nooit echte top worden. Over El Farao wil ik nog twijfelen. Echter zal Monaco wel 20 om 40 bedoeld hebben en voor 40 zou ik hem lekker van de hand doen!

ja ok nog even dan start Monaco he nieuwe seizoen met een complet nieuw basis 11

maar ik zou zeggen als AC zijnde doen voor 60 miljoen

Dit gerucht kan onmogelijk kloppen. Ik kan me totaal niet voorstellen dat een Monaco 45 miljoen op El Sharawy biedt. Hij heeft bij Milan alleen de eerste seizoenshelft laten zien en voor de rest was het niks. Bovendien heeft Monaco al Rodriquez van Porto binnengehaald voor veel gled

Ieder jaar denk je dat je een beter team kan bouwen met vaste krachten en je eindelijk weer terug kan naar het oude Milan. Het is zo verschrikkelijk jammer dat het op deze manier gaat. Gaillani heeft ons gezegd dat we ons geen zorgen hoefden te maken over Stephan. Hij wilt zelf helemaal niet weg en vroeg ook aan het bestuur om de aanbiedingen te weerstaan.. Lekker dit. Waarom hou ik ook al weer zoveel van deze sport?

Ik doe alsof de deal al gesloten is, maarja, dit geld kan niemand weerstaan.

18 juni 2013 om 23:26

Het is inderdaad moeilijk te weerstaan dat geld. het is denk ik een zelfde vergelijking als dat met Ajax, want ook die verkopen belangrijke spelers omdat vaak het geboden bod niet te negeren is. Ik hoop ieder geval voor AC Milan dat ze El sharawy behouden, want niet te vergeten(deze jongen is pas 20 en heeft potentie om nog vele male beter te worden).

18 juni 2013 om 23:31

Milan heeft nog niks geaccepteerd net als SES niet.

Lekker hoor, Monaco wordt een heerlijk team. Dit is alleen maar goed voor het voetbal, lekker geld erin pompen en sterrenteams maken. Milan moet zo'n monsterlijk bod accepteren.

18 juni 2013 om 23:21

Kun je mij uitleggen waarom je dit goed voor het voetbal vind?

18 juni 2013 om 23:23

Goed voor het voetbal &sterrenteams maken? Dit zorgt er alleen maar voor dat er een select aantal clubs met zo'n ranzige investeerder aan de top blijft en het gat met hun en de rest alleen maar groter wordt.. Van goed beleid is er dan ook maar weinig spraken als je zo met geld loopt te smijten..

18 juni 2013 om 23:26

Het is toch zijn eigen geld? Geen onverantwoordelijke schulden of andermans belastinggeld. Hij had het ook in het paardenrennen kunnen steken maar hij besluit te investeren in de voetballerij. De concurrentie in Frankrijk en waarschijnlijk het seizoen daarop in de Champions League gaat omhoog waardoor andere teams ook weer beter willen en moeten worden. De teams die hun spelers verkochten krijgen enorme zakken geld binnen aangezien Monaco keer op keer rustig de hoofdprijs betaalt. Nieuwe jongens krijgen bij die clubs een kans zodat de jeugd zich ook meer aangesproken voelt. Zo goed?

18 juni 2013 om 23:30

Nee, niet goed, voordat er private eigenaren kwamen was het transferrecord 7.5 miljoen pond voor Bergkamp. Nadat er private eigenaren kwamen is het 93 miljoen. Dat is iets wat toch genoeg moet zeggen. En dit zorgt ervoor dat een heleboel clubs een enorme achterstand oplopen, Arsenal en Liverpool bijvoorbeeld, van oorsprong twee gigantische clubs die altijd meededen om de titel, maar dat nu financieel niet meer kunnen.

18 juni 2013 om 23:35

Allemaal leuk dat het zijn eigen geld is, boeit mij voor geen reet.. En geen onverantwoordelijke schulden nee, maar wel een megaverlies en ik denk dat dat uiteindelijk erger is dan een schuld hebben.. En de concurrentie in Frankrijk gaat omhoog? Haha, juist ja, er is geen concurrentie op PSG na.. Marseille & Lyon hebben aardige teams maar die kunnen Nooit op tegen dit geweld wat nergens op slaat.. Teams die structuur hebben, jarenlang financieel een goed beleid hebben gemaakt zijn het slachtoffer van zo'n mannetje die denkt dat hij OSM staat te voetballen.. Jij mag er fan van zijn, ik helemaal niet.. Van mij mogen ze die gasten uit het voetbal halen, al is dat onmogelijk.. Ik zal wel keihard lachen wanneer er eens felle discussies zijn en zo'n geldschieter beslist om de stekker uit te trekken.. Faillissement, verkoop van spelers goedkoop en uiteindelijk achter blijven met lege handen.

18 juni 2013 om 23:47

Ja, City gaat toch een probleem hebben aangezien ze meer dan 100 procent van de omzet aan spelerssalarissen uitgeven, mocht de sjeik weggaan word het grote uitverkoop. Chelsea zit wat dat betreft beter, die krijgen meer binnen en geven zo'n 70 procent uit aan salaris, wat precies binnen de FFP valt. Hoe het met PSG zit weet ik niet, ik heb totaal geen inzicht in de financiën van die club. Je ziet het eigenlijk al bij Malaga, Cazorla, Rondon en Monreal worden normaal gezien toch voor anderhalf a twee keer zoveel verkocht.

18 juni 2013 om 23:51

@ stravven,

Jouw argument is dat de status-quo altijd gehandhaafd moet worden??

@ Sa2juve,

Waarom zijn megaverliezen zo erg? Moet deze rijke man per se winst maken ofzo?

PSG had afgelopen seizoen nauwelijks concurrentie maar die krijgen ze nu wel. Daardoor wordt de competitie sterker.
Je kan het wel sneu vinden voor Lyon en Marseille maar waarom zouden zij het monopoly op de Franse titel hebben?

18 juni 2013 om 23:55

@sa2juve

Inderdaad wat dat betreft kan je ook veel beter mensen in je organisatie hebben die zo corrupt als wat zijn. Die er voor zorgen dat je teruggezet word omdat er helemaal niks aan deugt dat is een toevoeging voor het voetbal zeg. Lachwekkend dat er supporters van Juve kritiek hebben op hoe andere mensen een club leiden. En het erge is nog die mensen hebben wel gewoon hun geld eerlijk verdiend. Niet dat ik me er druk over maak maar misschien eens drukker over je eigen club competitie maken. Waar er elk jaar 5 clubs minimaal met punten in de min beginnen omdat het een grote bende is. Als je een beetje consequent was je nooit fan van zon club geweest

Laat die man lekker zijn geld erin pompen daar hebben we geen last van of wel soms?

19 juni 2013 om 00:00

Nee, ik vind een status-quo niet nodig, maar ik zou liever wel zien dat alles meer in perspectief is. Natuurlijk gaat er meer geld om in het voetbal, maar betekent dat dat ze met geld moeten smijten en steeds maar meer? Jaarsalarissen van meer dan 10 miljoen per jaar zijn al vrij normaal, het gemiddelde salaris is in 15 jaar tijd meer dan 5 keer zoveel geworden als het niet nog meer is, iets wat voor de gewone burger toch echt niet zo is. En jij vind het dus eerlijk dat iemand die altijd hard voor iets heeft gewerkt en dan iets kan kopen het niet kan kopen omdat iemand die een miljoen van zijn papa gehad heeft het al gekocht heeft? Sorry, ik zie jou logica niet. Ik vind het ook geweldig dat het verstandige beleid dit seizoen de CL heeft gewonnen, ik vond het echt doodzonde dat Chelsea de CL won omdat dat bewees dat tegenwoordig helaas bijna alles te koop is, but you can't buy class nor buy history.

@echtsjaak ik ken genoeg echte Chelseafans die vroeger gewoon altijd naar The Bridge gingen maar dat nu niet meer kunnen omdat de club word overspoeld met successupporters, zulke dingen zijn gewoon doodzonde. Dus er hebben behalve andere clubs wel degelijk gewone mensen last van.

19 juni 2013 om 00:36

Tsja jij snijdt een ethische kwestie aan. De wereld is nu eenmaal niet eerlijk, clubs gaan de spelers niet eerlijk verdelen zoals je op een trainingspartijtje doet. Je moet ze kopen, en als iemand een rijke papa heeft dan heeft die meer macht dan iemand die hard werkt voor minder geld. Maar ik ben blij dat we in een kapitalistisch systeem leven, het is niet perfect maar zoveel beter dan het communisme waarbij je afhankelijk bent van de gratie van de overheid.

19 juni 2013 om 09:06

@sa2juve

Wat is eerlijk?
De traditionele topclubs die de komende honderd jaar blijven domineren en ervoor zorgen dat andere clubs nooit de kans krijgen op een CL plek laat staan een kampioenschap?

In Frankrijk domineerde Lyon jarenlang in z'n eentje.
In Spanje is er al jaren sprake van een oneerlijke competitie en domineren Barca en Real
in Duitsland kan Bayern de beste spelers van hun concurrenten kopen om zo beter te worden en de concurrent laten verzwakken?

Wat is eerlijk?

Vervolgens zeg je dat dit ervoor zorgt "dat de clubs met die ranzige investeerder aan kop blijft". Ten eerste zie ik geen verschil met een oneerlijke competitie als Spanje waar Barca en real nog 100 jaar aan kop blijven. Ik hoop ook zo op een investeerder in die competitie om het daadwerkelijk weer een competitie te kunnen noemen. Ten tweede vraag ik me af of het überhaupt wel zo is. Of is het meer een angst?

Als we Engeland, het land waar het allemaal begon, als Voorbeeld nemen.

Zijn de topclubs nog intact? Ja.
Sinds overname van Ambramovich zijn leeds, Newcastle en later ook Liverpool afgegleden, maar wel door volledig eigen mismanagement. Liverpool komt weer terug btw.
Winnen de rijke clubs elk jaar de prijzen? Nee..chelsea werd zijn eerste seizoen tweede om vervolgens 2x achter elkaar de titel te pakken. Daarna domineerde United weer als vanouds. City won m 1x, daarna pakte Cunited m weer.
Arsenal koos daarnaast zelf voor een lange termijn visie, geen investeringen voor kampioenschap. Alles op de top 4 en CL. Zij gaan de komende jaren ook harder meedoen.

Blijven de "ranzige investeerders" aan kop? Nee....
Is de PD oneerlijk? Ja

Doe mij maar een portie investeerders in de Pd....zoals je in Engeland ziet gaat dit ten gunste van de spanning en de onvoorspelbaarheid van de competitie


19 juni 2013 om 13:11

@ecktsjaak
Is dat nu iets toevoegend op het artikel of is dit gewoon een sneer? Lijkt me eerder dat laatste, beetje zielig.. Lachwekkend dat er supporters van Juve commentaar hebben op andere? Het huidige Juve beschikt gewoon over een uitstekend bestuur en bovendien eigenaars die al generaties lang het met deze ploeg uitstekend doen.. Dat kan niet van iedereen gezegd worden.. En in elke competitie zit corruptie hoor, alleen doen ze er in Italië veel meer aan dan in andere landen.. En als je consequent bent was je nooit fan van zo'n club? Haha, wat is dat voor scheve zever. Je wordt fan van een club omdat je hen ziet voetballen en bepaalde spelers of wat dan ook je aanspreken.. Als je al zolang fan bent dan blijf je ook achter je ploeg staan in slechte tijden.. Maar dat zullen ze fans van bepaalde clubs die plots een rijke eigenaar hebben niet weten. Je reactie bevestigt overigens je naam, ahah.

@geert
Het megaverlies is uiteindelijk wel erg als je wordt uitgesloten van Europees voetbal. En dat zal gezien de financiele situatie van de club Monaco zelf ook zo zijn (of ze moeten hun stadionnaam verkopen en dat soort praktijken)

19 juni 2013 om 14:45

@sa2juve

Is gewoon een sneer naar jou want voor de rest heb ik niks tegen Juve en ook niks tegen Monaco. Vind het alleen kansloos dat je afgunst tegen dat soort mensen heb die niks verkeerds doen. Ja ik vind het lachwekkend dat er hier Juve supporters zoveel afgeven op een Monaco en Chelsea en noem het maar op. Doet me toch altijd een beetje denken aan iemand die een overval gepleegd heeft en zijn zoontje er dan op veroordeelt omdat die een snoepje gepikt heeft.

Maar dat zullen ze fans van bepaalde clubs die plots een rijke eigenaar hebben niet weten. Wat bedoel je hier nou precies mee te zeggen? Ik kom trouwens ook al bijna 20 jaar bij mijn club(vitesse). We hebben dan toevallig ook een *rijke* eigenaar of iemand die er geld in pompt. Maar ook toen het jaren lang slecht ging met Vitesse zat ik er gewoon elke wedstrijd weer. Dus hoezo zullen fans dat van rijke eigenaren niet weten. Monaco heeft toch ook gewoon fans die er al jaren komen en je kan niet echt zeggen dat het goed ging daar of wel.

@stravven

Maar dat heeft toch niks met een rijke eigenaar te maken. Als je op de *normale* manier opeens successen uit het niets boekt krijg je toch ook heel veel van dat soort supporters erbij. Daar is de kans wel kleiner op dat het op die manier lukt maar toch

Nee, ik verwacht dat dit bij een gerucht zal blijven. Monaco doet echt gerichte aankopen en leggen geen 45 miljoen neer voor een speler die pas een halfjaar echt gepresteerd heeft. Boateng zou daarin tegen wel zijn geld waar zijn, maar ik denk dat hij nog bij AC Milan blijft. Is één van de steunpilaren van het elftal.

Als ze mee willen doen om de titel zullen ze zeker nog wel wat gerichte aankopen moeten doen. Verdediger, verdedigende middenvelder en een topkeeper bijvoorbeeld.

Monaco is echt bezig, hoop dat ze stunten zou echt vet zijn!

Ik vind het natuurlijk een goed bod maar als Milan wilt bouwen aan een ploeg dat kan meedoen voor het kampioenschap en de Champions League dan heb ik toch mijn twijfels.. Echter, als ze zestig miljoen krijgen dan zou ik dit proberen te realiseren: Ljajic 15 miljoen, Thiago Alcantara 20 miljoen, Kolarov 15 miljoen & Ogbonna 12 miljoen. Dan heb je iets meer als zestig miljoen uitgegeven maar dan haal je wel vier spelers erbij, waarvan zowel Ljajic als Thiago meer talent hebben dan Boa & ES

18 juni 2013 om 23:27

Wat ik me dan afvraag: Waarom is er nog geen Engelse topclub geweest die Boateng gekocht heeft, 15 miljoen is voor die clubs een relatief laag bedrag voor een fysiek sterke spelmaker. Misschien speelt mee dat hij is geflopt bij Spurs, wie weet...

18 juni 2013 om 23:45

Ja ik snap wat je bedoelt en Ogbonna en Thiago zijn zeker top transfers maar Ljajic vind ik niet echt passen in het systeem al heeft hij natuurlijk een enorme potentie , maar Kolarov moet zeker niet komen ! Hij zou de ontwikkeling van De Sciglio in de weg staan en we hebben daar ook al Constant die het daar goed doet...

Ik zou zeker voor Thiago en Ogbonna gaan met dat geld en dan nog voor spelers als Paulinho,halilovic,... Dus spelers die er direct kunnen staan maar toch vrij jong zijn en toptalenten

18 juni 2013 om 23:49

Is De Sciglio nou een linksback of een rechtsback?

Halilovic staat er nog niet gelijk, die is nog vrij jong en dat duurt nog wel even. Paulinho staat er wel gelijk, maar die moet 30 miljoen kosten, vind ik vrij veel geld.

19 juni 2013 om 00:49

Linksback, Abate staat op rechts.

19 juni 2013 om 10:30

De Sciglio is van nature een rechtsback, is ook rechtsvoetig maar kan ook perfect als linksback uit de voeten

'dus spelers die er direct kunnen staan maar toch vrij jong zijn en toptalenten'

Met de toptalenten bedoel ik dus spelers als halilovic en met spelers die er direct kunnen staan maar nog jong zijn bedoel ik spelers als Paulinho he
Ik wist wel niet dat Paulinho zoveel moest kosten, dat is inderdaad wat teveel van het goeie, een goedkopere maar ook wel minder goede oplossing daarvoor is Poli.

In principe is het voor Milan op te vangen. Met Balotelli, Niang, Bojan, Robinho, Pazzini hebben ze geen misselijke aanval.

19 juni 2013 om 10:31

Bojan is weg en Robinho gaat waarschijnlijk weg , dus dan begint het toch een beetje krap te worden

19 juni 2013 om 15:03

Bij Bojan is het voor zover ik weet niet duidelijk of hij vertrekt.
Voor die 60 miljoen kunnen ze anders bij Milan ook Jovetic en Lewandowski proberen te halen. Worden ze zelfs beter op.

19 juni 2013 om 15:07

Jawel hoor, hij was geleend van Barcelona, en ze gaan geen bod doen dus het is zeker dat hij weg gaat

En dan maar afvragen waarom de Franse en Engelse nationale ploegen er niks van bakken. Ze kopen maar lukraak en de jeugd wordt niet naar om gekeken. Waardeloze clubs!!!!! En kom niet met het argument van Chelsea heeft een top jeugdopleiding want wie is er na Terry echt doorgebroken? Juist niemand!

Te veel geld voor die 2, ze kunnen heus wel wat maar het zijn geen Wereldtoppers. Maar ja met zo'n Oom Dagebert is dat niet zo'n probleem kennelijk.

Ik ruk Galliani zijn kop persoonlijk eraf als hij me weer zoiets aandoet Boateng mag weg als er een vervanger komt die er meteen staat. Maar El Sharaawy gaat echt niet weg. Ze zeggen elke maand opnieuw dat ze een elftal met jonge spelers bouwen etc. Dus dan moet je niet je beste jonge speler wegdoen.

45 miljoen is trouwens te weinig in mijn ogen.

19 juni 2013 om 00:03

te weinig! Koekoekkk!!!

nooit is de man dat waard. misschien 25mil. maar meer niet. (okay misschien 10miljoen meer) de man is talentvol dat zeer zeker waar, maar hij moet het eerst nog bewijzen dat die een topspeler is.

ik ben het wel totaal met je eens dat als Galliani dit doet dat je miliaan kunt afschrijven voor volgend seizoen. Zo bouw je nooit wat op

19 juni 2013 om 00:18

Ja hij is ook geen 45 miljoen waard, maar Neymar ook geen 60 miljoen afgerond. Lucas ook geen 45 ik bedoel, maar van als al die Braziliaanse talenten voor zulke prijzen komen dan is El Sharwaay meer waard. Nogmaals normaal is hij zeker geen 45 miljoen waard, maar de prijspeil die de topclubs hanteren maakt hem meer waard.

Als hij een hele grote voetballer gaat worden volgens jou gaat hij dus waarschijnlijk hoger spelen dan het niveau van een subtopper als Arsenal op dit moment..

Als Berlusconi en Galliani die cijfers zien gaan ze zeker weten overstag... Heel erg jamer , Boateng mag van mij zeker vertrekken vanaf 15 miljoen maar El Shaarawy zie ik lieftst blijven !

Maar 60 miljoen blijft natuurlijk veel geld, waar je ook weer veel mee kan doen, als je ziet dat bijvoorbeeld Balotelli maar 20 miljoen heeft gekost, dan kan je met die 60 miljoen die je dan investeerdt waarschijnlijk wel meer kwaliteit krijgen dan El Shaarawy en Boateng op deze moment maar El Shaarawy is in potentie zo'n topper dat het negatief zal uitdraaien.

Hoe dan ook 60 miljoen is veel, en ik zal er zowiezo een slecht gevoel aan over houden, als dit echt waar zou zijn zullen El S en Boateng wel erg goed moeten presteren om niet te denken dat die 60 miljoen beter geinvesteerd kon worden op diverse posities (cv,cm en keeper of aanvaller om El S te vervanger) en als ze het wel accepteren gaat een toptalent weg en gaat Boateng nooit meer zo als tegen Barcelona scoren voor deze prachtige club.

Wat mij zeker laat twijfelen is de tweede seizoenshelft van Stephan, was hij gewoon oververmoeid of viel het allemaal wat mee in de eerste seizoenshelft en hoe gaat hij het dan volgend jaar doen ?

Nuja, eerst zien of het bericht wel waar is natuurlijk

Forza Milan wat er ook gebeurd !

19 juni 2013 om 14:07

ja als je het bekijkt moet je ze verkopen veel geld maar je kan dit ten eerste niet maken tegenover de supp en ten tweede ze moeten gewoon dat bod afslaan, laten zien dat ze niet zwichten voor het grote geld en laten zien dat ze nog altijd een topclub zijn
net zoals ze ibra en silva vorig seizoen verkochten dat zijn mannen die van acm houden net zoals el92 hou die mannen gewoon

Worden leuke wedstrijden met Monaco, uitslagen als 8-6?
Ze hebben nu namelijk aanvallen een geweldig team, maar verdediging is dan weer helemaal niks!

18 juni 2013 om 23:54

soort heracles van de ligue 1 zullen we maar zeggen (met iets betere spelers dan)

Wat een bedragen hé. El Sharaawy is een talentvolle speler, maar die moet het eerst een aantal seizoen achter mekaar bewijzen om echt bestempeld te worden als topvoetballer. Moeilijke keus dit voor Milan, want het is een gigantische bedrag die Monaco aanbiedt.

Boateng voegt niets toe, moet je niet eens willen als Monaco. Falcao kan wel een goede partner gebruiken. Ze moeten trouwens nog 1 back en een verdediger halen

als hun weg gaan voor zo een bedraag.. en Milan haalt niet betere spelers met dat geld.. dan zie ik nog 10.000 seizoen kaartjes naar prullenbak gooien... die fans gaan echt niet meer accepteren.. het is nu echt genoeg geweest... het begon bij .....sheva voor 45 mil, kaka 65 mil, Ibra en T.silva 70 mil allemaal weg en niks beters met dat geld gehaald... en ik heb milaan niet gezien nog spelers halen van 30 of 40 miljoen... dus ik ben dit jaar echt benieuwd wat milan gaat doen op de transfer markt....

19 juni 2013 om 00:01

Goede spelers hoeven niet per se heel duur te zijn, kijk naar Michu of naar Cazorla, kijk naar Kompany.

nou in deze tijd wel... michu, cazorla zijn geen wereld top... en kompany die kwam ook voor 12 miljoen van Hamburg toen nog totaal Onbekend... AC Milan is geen kleine club.. die moeten proberen op de hoogste niveau weer te komen.. dus die fans kunnen niet ieder keer hopen en de hoop weer voor veel geld verkopen...

19 juni 2013 om 00:23

Cazorla geen wereldtop? Wat voor spelers wil je dan? Een speler die in zijn eerste seizoen in de PL meer dan 10 goals en 10 assist geeft en fysiek niet heel sterk is geen wereldtop? En moet je perse een speler van het kaliber Messi hebben als je een andere goedkopere speler hebt die minder goed is maar er ook gewoon 30 per seizoen inlegt?

Tuurlijk wil ik niet dat SES verkocht wordt, maar het probleem ligt voor mij meer bij dat B&G het geld helemaal niet weer gaan investeren in de selectie. Overigens kan Boateng wel weg, speelde dit jaar wel slecht komt ook doordat die vaak rechtsbuiten moest spelen, zegt zelf ook geen nee tegen een vertrek en heeft nog maar een 1-jarig contract, dan is 15-20 miljoen toch lekker.

El Shaarawy is 3e keus voor de flank de versterken , de eerste keus was Hulk maar omdat er dan eerst een buitenlander geloosd moet worden word er nu even verder gekeken , daarna was Nani in beeld maar die lijkt toch op een grotere club te blijven wachten dus is ook geen optie , hierna komt Menez van PSG in beeld.

Van beide ben ik niet zeer gecharmeerd , Boateng een speler als hij in vorm is iemand die wat kan toevoegen aan elk team maar dat is zo weinig jammer genoeg , lijkt ook meer met de randzaken bezig dan met het voetbal.

El Shaarawy , leuk talent maar ik moet het nog allemaal nog maar zien , zeker een versterking voor de Ligue 1 en kan doorgroeien tot een absolute topper maar is op dit moment nog verre van constant in zijn prestaties , James die maar iets ouder is , is veel constanter , tuurlijk meer ervaring maar dat zegt ook wat.

Richt men zich nou maar eerst op een keeper en dan hopelijk toch echt niet Landreau want dat is toch wel vergane glorie , dan liever nog een jaar met Subasic die niet minder is en we hebben al een ervaren man met Roma achter de hand.
Er is nu vooral behoefte aan een goeie linksback , het liefst Evra , versterk het team met een keeper als het mogelijk is en een linksback en we kunnen voor de Cl-plekken gaan , voor de titel moet de breedte nog sterker.

19 juni 2013 om 10:40

Het lijkt me voor Monaco ook het beste dat ze alle positite's versterken en bijvoorbeeld niet een geweldige aanval hebben, maar een verdediging die daar veel te veel voor onder doet.
Ik ben benieuwd wie Monaco nog allemaal zal aantrekken. Het is eigenlijk de enige "koopclub" waar ik sympathie voor heb. We zullen zien waar het eindigd.

Meteen doen. El S is maar een middelmatige speler. Super gehyped, net als veel jonge spelers in Italie die het een beetje aardig doen in de Serie A. Deze competitie is de laatste jaren echt heel veel minder geworden, maar de clubs en de spelers denken nog steeds dat ze de top van de wereld zijn.

Die El Sharaawy is zo verschrikkelijk overschat talentje.
Snap totaal niet dat voor 60miljoen op deze 2 spelers wordt geboden.

Waarom halen ze Thiago van Barca en Lewandoski of Benzema als spits erbij?

20 juni 2013 om 22:35

Omdat Thiago een transfer naar Milan geweigerd heb, inderdaad jammer want had hem er graag zien spelen.

20 juni 2013 om 22:56

Ik bedoel Monaco.

20 juni 2013 om 23:09

Ik denk niet dat Thiago zin heeft in een trip naar frankrijk, al zou dat natuurlijk geweldig zijn voor de franse competitie als ie daar komt te spelen maar ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren