Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brands voorziet pittige weken: 'Ajax is niet voor niets afgehaakt'

Laatste update:

PSV heeft een tegenvoorstel van AZ inzake Adam Maher in beraad. De club uit Eindhoven bracht woensdag een formeel bod op de middenvelder uit, waarna AZ vrijdag met een tegenvoorstel kwam. Technisch manager Marcel Brands erkent dat het wellicht nog even zal duren voordat Maher zich daadwerkelijk speler van de Eindhovenaren mag noemen.

/

"Het wordt nog pittig om tot een deal te komen", claimt Brands zaterdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ajax is niet voor niets afgehaakt." Maher en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens hebben van de club uit Alkmaar wel al toestemming gekregen om met PSV te praten over een contract.

Volgens AZ ligt de bal nu bij PSV. "Het lijkt me duidelijk dat dit geen kwestie van weken is", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands. "De technisch directeuren Earnest Stewart en Marcel Brands hebben hier dagelijks telefonisch contact over." Het contract van Maher loopt medio 2015 af. AZ verlangt naar verluidt minimaal acht miljoen euro.

Speelt Adam Maher komend seizoen voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom nou wederom de knip trekken? 8 miljoen is belachelijk veel geld voor een speler van AZ. Maher is een prima talent, maar het is natuurlijk nog maar de vraag of Psv Dat ooit nog terug gaat verdienen.

Versterk nou een keer die verdediging in plaats van weer blind een aanvallende speler te kopen. Je wint geen kampioenschappen met de meeste doelpunten maken, dat heeft vorig seizoen toch wel uitgewezen.

22 juni 2013 om 10:26

Negen miljoen is ook belachelijk veel geld voor een speler van PSV maar dit zijn nu eenmaal de bedragen die tegenwoordig betaald worden. Het lijkt mij dat Maher binnen twee jaar gemakkelijk het dubbele op zal gaan leveren. Aan de andere kant verbaast het mij ook wel dat PSV er niet eerst voor zorgt dat ze volgend jaar een goede verdediging hebben staan, want daar hebben ze het afgelopen jaar toch wel de titel mee verspeeld.

22 juni 2013 om 10:29

Ik had er nog geen 6 voor Lens betaald, maar dat terzijde.

De kans dat Maher meer oplevert is best aanwezig inderdaad, die lijkt op dit moment zelfs vrij groot. Maar er blindelings vanuit gaan dat een speler wel meer opgaat leveren de komende jaren, is beleid waar PSV bijna aan ten onder is gegaan, en waar ze zich nu wederom aan branden. Zo is het maar de vraag of ze de aankoopbedragen van Narsingh en Wijnaldum ooit terug zullen verdienen.

Wellicht stagneert Maher in zijn ontwikkeling ( kleine kans, toegegeven ), raakt hij zwaar geblesseerd, etc. Voor Nederlandse clubs zijn zulke bedragen gewoon niet meer op te hoesten, vooral niet voor een speler van AZ.

22 juni 2013 om 10:33

Makkelijk het dubbele op gaat leveren? Hoe veel spelers zijn er de afgelopen jaren voor die prijs vertrokken dan? Kan me er weinig herinneren.

22 juni 2013 om 10:42

Over het beleid dat eigenlijk gevoerd zal moeten worden zijn we het eens alleen is het natuurlijk duidelijk dat je een talent van het kaliber van Maher nooit van zijn leven voor minder dan een miljoen of zes zal kunnen kopen. Dit weten ze bij Az ook donders goed. Ze hebben een talent van de buitencategorie in handen en de prijs die ze er van PSV voor vangen zal eigenlijk altijd te laag zijn wanneer je het afzet tegen zijn kwaliteiten.

Zoals je zelf al aangaf is Lens er misschien nog geen zes waard maar in het buitenland betalen ze zulke bedragen voor een speler als Lens. Az heeft de pecht dat Maher in principe in Nederland wil blijven spelen en dat hij absoluut zeker bij Az wil vertrekken.

@bruno
Hoeveel spelers zijn er de afgelopen jaren verkocht die net zoveel potentie als Maher bezaten? Nee, tenzij deze jongen zwaar geblesseerd gaat raken, wordt hij binnen twee jaar voor minimaal 16 miljoen doorverkocht. Zo niet dan krijg jij van mij tien flessen wijn.

22 juni 2013 om 11:10

Marvvliet ik vind dat je het goed verwoord. Hopen en denken dat je een te dure speler voor meer kan verkopen blijft je kuikens tellen voordat ze uit het ei zijn...

Ik denk dat de Ajacieden achteraf blij gaan zijn met het afhaken van Ajax en PSV zou er lering uit moeten trekken. Wat Ajax probeert te doen is de NL binnenlandse markt weer binnen normale proporties te brengen ( toegegeven, via een Sulemani deal zijn ze zelf schuldig aan de huidige markt) en een club als PSV zou er verstandig aan doen daar in mee te gaan.

Nog een punt is dat PSV het niet breed heeft en ieder seizoen wordt dat minder. Waarom dan het zuurverdiende geld op transfers weer gelijk over de boeg gooien? Het lijkt mij dat PSV er goed aan zou doen om reserves op te bouwen en het eigen vermogen op te krikken.

Ieder jaar is het aan het inde vh seizoen hetzelfde: PSV zegt meer in de jeugd te gaan doen om vervolgens te bezwijken onder de zelf opgelegde korte termijnsdruk en weer (te) dure spelers te kopen ipv de jeugd neer te zetten... Moet gezegd worden dat het hoort bij de club cultuur en de PSV fans maar wat graag speculeren over welke spelers PSV nu weer moet aantrekken, en ook verwachten dat dit gebeurt

22 juni 2013 om 11:25

@ curacao01:

Ajax, PSV en Twente zijn debet aan de prijs opdrijving van spelers in Nederland, natuurlijk is dat waar... maar de overige clubs zijn natuurlijk ook niet gek... die willen niet hun spelers voor een habbekrats verkopen en zien dat de eerder genoemde clubs 3 jaar later enorme bedragen voor zo'n speler ontvangen. Als AZ Maher verkoopt voor 4 of 5 miljoen en PSV (of ajax wat dat betreft) verkopen de speler 3 jaar later voor 15 dan is het weer terecht. Zie ook Erikssen, die heeft nog een eenjarig contract en daar vraagt ajax naar verluidt ook 10 miljoen + voor.

Het enige devies luidt een redelijke transfersom en een flink doorverkoop percentage. Al zit daar ook nadelen aan verbonden voor de verkopende club. Zeker als die speler transfer vrij vertrekt.

22 juni 2013 om 12:57

dat werd bij mertens en strootman ook gezegd en die gaan ook met winst weg

22 juni 2013 om 17:59

Het ligt er ook aan hoe belangrijk die speler voor die club is, De Jong is voor Ajax bijvoorbeeld belangrijker dan Marcelo voor Psv.

Dit is niet de beste vergelijking, maar je snapt mijn bedoeling.

Kan PSV eigenlijk niet beter het contract van Marcelo ontbinden of willen ze wachten tot er een club langskomt.. Er komt waarschijnlijk geen club langs, en hij loopt alleen in de weg lijkt mij..

22 juni 2013 om 11:36

PSV heeft anders heel wat aanvallende spelers verkocht. Dus Maher is zeer belangrijk om erbij te hebben. 8 miljoen is een schijntje voor een toptalent zoals Maher.
Maher heeft een minder seizoen achter de rug bij AZ. Maar in grote wedstrijden laat hij altijd ze kwaliteiten zien, zoals in de beker finale tegen Psv.
Het seizoen ervoor had Maher een zeer sterk seizoen met AZ en haalde ze kwart finale Europa League, halve finale beker en 4e plaats in Nederland.
Dus AZ heeft minimaal recht op 8 tot 10 miljoen euro!!

22 juni 2013 om 13:46

Heel wat aanvallende spelers verkocht ? Niet beter te weten is Lens inderdaad verkocht en is het met Mertens zo goed als rond, echter vraagt PSV een bankgarantie aan napoli welke nog niet is verstrekt. Dus er wel geteld 1 speler daadwerkelijk verkocht, voor een bedrag van om en nabij 9 miljoen euro. Tevens heeft het bij PSV de afgelopen seizoenen niet geschort aan de aanval of middenveld, de verdediging is de achilleshiel. Daar lijkt me meerdere investeringen belangrijker. Echter dhr. Brands kennende zal hij deze maher wel kopen, voor een te hoog bedrag.

22 juni 2013 om 18:07

Maar er gaan er bij PSV wel veel meer weg hoor: Lens (is al), Mertens (bijna rond), Toivonen wss Norwich City, Strootman waarschijnlijk en e.v.t. Matavz..

Dan heb je toch behoorlijk wat spelers verkocht, alleen PSV moet Depay en Locadia dan wel gewoon de kans geven en niet andere spelers gaan kopen, want ze geven dan weer niet de jeugd de kans (sommigen vinden Fischer geen jeugd, dan zouden Depay en Locadia ook geen jeugd zijn, maar goed, geen zin in deze discussie) .

Het leek mij een goede transfer als PSV Van Dijk had gehaald, maar die is nu al naar Celtic.. Dus uit de Eredivisie wordt het lastig om een goede en goedkope cv, rb te halen, het lijkt me beter als ze dan een jeugdspeler de kans geven en 1/2 jonge, goedkope speler(s) te halen uit een ander land, (zoals Ajax bijv. doet met Denen).

22 juni 2013 om 11:38

8miljoen is een prima prijs voor een talent van het kaliber maher, idereen weet dat dit een uitstekende investering is in een veelbelovende jongen, die je -als hij flopt- zelfs nog voor meer kunt verkopen op basis van zijn 'talent-zijn'. Daarnaast is hij vanuit de jeugd een nummer 6, en dus totaal niet een enkel aanvallende speler (zoals gini dat wel is): hij is dus echt niet vuil om verdedigend werk op te knappen, en kan dit ook nog eens erg goed.
Bovendien is psv gewoon hard bezig met bruma, maar je kunt met meerdere spelers tegelijk bezig zijn he

22 juni 2013 om 13:50

Dus als hij flopt bij PSV kun je hem nog altijd voor meer dan 8 miljoen verkopen, op basis van zijn talent zijn ??? Zie sulejmani bij Ajax, was een toptalent, en zoals maher nu is was deze jongen het grootste talent bij een Nederlandse subtopper. Ik denk dat de mentaliteit van maher stukken beter is, dus de kans is veel groter dat hij gaat slagen. Echter een zekerheid is het allerminst, en ik hoop dat ze er bij veel bedrijven en clubs een andere denkwijze op na houden als jij.

22 juni 2013 om 15:09

Er zijn genoeg buitenlandse clubs die op basis daarvan 10 miljoen neertellen hoor, grote kans dat hij daar dan overigens wel slaagt..clubs die genoeg geld hebben durven dat risico te nemen

8 valt wel mee toch dan hou je nog 10,5miljoen over voor de verdediging.

22 juni 2013 om 10:18

meer, vertrek van Engelaar is nog eens 1.8 miljoen

22 juni 2013 om 10:22

Vertrekt Engelaar niet transfervrij? Reken je vanuit het oogpunt van het salaris, Maher krijgt ook salaris. Dus vrij onlogisch, wat je doet.

22 juni 2013 om 10:23

Je krijgt me het vertrek van Engelaar geen geld binnen hoor, je gaat alleen komend seizoen minder uitgeven aan salaris.

22 juni 2013 om 10:36

Engelaar verdient 1.8 mil per jaar en ik durf te wedden dat Maher echt niet dat bedrag aan salaris gaat opstrijken.

22 juni 2013 om 11:07

Nee Maher krijgt ong. evenveel als Mertens, dus je hebt nog steeds 1.8 miljoen vrij.

22 juni 2013 om 12:03

Typerende reactie van een Fan...altijd maar rijk rekenen. Je kan niet en het salarishuis omlaag brengen en het geld als beschikbaar geld zien voor transfers.

Ik snap niet goed waarom dit zolang moet duren. Als PSV en az eens een dag met elkaar aan tafel gaan zitten dan is er toch duidelijkheid of az en PSV tot een akkoord komen of niet.

22 juni 2013 om 10:13

Lijkt mij ook, altijd dat lange moeilijke gedoe. Je wilt een speler graag of niet, en na een dag onderhandelen moet je toch tot een akkoord of niet moeten komen.

Gerbrands en Brands spreken elkaar wel tegen, de ene zegt dat de andere het tegenovergestelde.
Als dit ook met de onderhandeling zo is, kan het nog lang duren.
Wordt tijd voor Az dat er een buitenlandse club mee gaat bemoeien!

22 juni 2013 om 10:12

Waarom? Maher heeft duidelijk aangegeven dat hij binnen Nederland wil blijven. Wat heeft het dan voor bijv. Napoli voor zin om zich in de strijd te mengen?

22 juni 2013 om 10:19

Ja, en de deur staat altijd open naar het buitenland. En dat heeft hij ook in de media gezegd(en persoonlijk). Dus voor mij als Az-supporter, is het altijd mooier als mij club er meer uit haalt. Net als jij blij bent Maher voor 6 miljoen naar Psv te zien gaan, toch?

22 juni 2013 om 10:26

''' Net als jij blij bent Maher voor 6 miljoen naar Psv te zien gaan, toch? ''

Ik vind PSV een verschrikkelijk nare club. Ik zie Maher er liever ook niet heen gaan. Maar de kans dat hij vertrekt naar het buitenland lijkt mij net zo graag als dat Van Nistelrooy volgend jaar bij Az speelt. Die speelt het komend seizoen gewoon in Eindhoven.

22 juni 2013 om 10:29

De afgelopen week maakte hij al de opmerking dat hij ''in principe'' in Nederland wil blijven dus hij is al een beetje aan het twijfelen gegaan. Uit alles blijkt dat hij sowieso nu een stap hogerop wil maken en ik ben ervan overtuigd dat wanneer PSV nu ook af zal haken het buitenland een serieuze optie voor hem is geworden.

Naar verluidt minimaal 8 miljoen? Ik wil graag de bron even weten, zomaar iets roepen is lekker makkelijk. Ik denk eerder aan 10-12 miljoen.

22 juni 2013 om 10:13

Minimaal 8 kan ook 10-12 zijn

22 juni 2013 om 15:33

Ja?!

Dus dan het dat ook 500 miljoen zijn?!

OT: De toekomst zal het leren wat er betaald gaat worden. AZ zal logischerwijs hoog inzetten aan het begin van de onderhandelingen en zal later wel water bij de wijn doen. Ik denk dat 7-8 miljoen wel een redelijke prijs is, maar wie ben ik om dat te zeggen.

22 juni 2013 om 10:14

Hoe zo 10-12 miljoen?
Is wel erg makkelijk roepen.
Denk eerder 7,5 miljoen.

22 juni 2013 om 10:49

Ik ben geen journalist en zeg wat ik denk. Als VZ bedragen wil noemen dan hoort daar een bron bij.

22 juni 2013 om 11:06

Als je overal een bron bij wil kan het grote deel van de berichten hier wel weg.

22 juni 2013 om 11:08

Haha, nee aan bronvermelding doen ze hier niet erg. Ik heb de afgelopen week al meerdere malen gelezen dat Az Maher ''naar verluidt'' ook wel voor zeven miljoen zal verkopen. Wie of wat ''naar verluidt'' is dat zal altijd een raadsel blijven natuurlijk. Ik heb zelf trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat ze hem ook wel voor een zak patat en drie consumptiebonnen laten gaan.

Ik ben benieuwd of de echte reden van het afhaken van Ajax nog naar buiten komt...

22 juni 2013 om 10:12

Hij komt niet in hun plannen voor.

22 juni 2013 om 10:15

Daar is Overmars al mee naar buiten getreden waarom ze zijn afgehaakt.

22 juni 2013 om 10:47

@sander6, dat is een standaard reactie. Ajax was echt wel concreet voor Maher, maar er zal wel wat gebeurt zijn waardoor Ajax en AZ nooit tot elkaar konden komen.

22 juni 2013 om 15:16

Ja, Eriksen is nog niet verkocht...

22 juni 2013 om 10:36

Ik vermoed Sigi Lens, die wil 1 mln verdienen aan de transfer en ze staan ook al niet echt op goede voet met Lens.

22 juni 2013 om 11:45

ik den dat het door de zaakwaarnemer Sigi Lens komt. Hij behartigde ook de belangen van elham en dat liep helaas niet al te soepel voor Ajax. Ik denk dat ze daar niet weer mee willen inlaten. En laten we eerlijk zijn jongens van Marokkaanse achtergrond hebben het altijd moeilijk in Amsterdam.

22 juni 2013 om 14:02

Thapocalypse....
Dit vind ik een heel terechte opmerking !

Waarom je pijlen als topprioriteit richting Duarte stellen ?
Het feit dat Overmars Maher persoonlijk afbelt, wil zeggen dat er vooroverleg of zelfs meerdere zijn geweest de laatste maanden. Maher is diverse malen op de Toekomst gezien ook.

Sigi Lens wil er aan verdienen, flink ook, maar wie nog meer ?
Het beeld van de onderlingen over El Hamdaoui 4 jaar geleden, staat Ajax nog scherp op het netvlies....dat nooit meer, weten ze zeker in A'dam.

Tegelijk zijn zowel Eriksen als De Jong nog niet getransfereerd en zijn er ook niet meer dan geruchten en verkennende informaties van andere clubs geweest.
Leverkussen is inmiddels afgehaakt voor Alderweireld vanwegde de vraagprijs van Ajax, ruim 7.5 miljoen, ja....pittig bedrag voor een verdediger met een nog 1-jarig kontrakt.

Mogelijk verwacht Ajax Eriksen te behouden, mogelijk ook De Jong.

Achter de schermen gebeurt altijd zoveel meer, het blijft voor ons gissen. Maar vreemd is het wel dat zo vroeg in de transferwindow al definitief wordt afgezien van Maher.
Omdat hij niet bijzonder uit de verf kwam op het EK onder 21 ???
Omdat ze hetzij met Duarte, hetzij met eigen jeugd het evt. vertrek van Eriksen willen gaan opvullen ?

We gaan het zeker nog horen, die zaken komen altijd een keer boven tafel.....

Deze transfersoap begint op die van Neymar te lijken. Minstens drie berichten per dag over Adam Maher.

Ja heel pittig maar daar heeft Brands het zelf naar gemaakt. Az weet donders goed dat Psv heel ver gaat voor Maher. Brands zit al zijn hele Psv termijn te wachten op een zak met geld en de kans om Maher binnen te hengelen. Vooropgesteld dat ik hem een geweldige speler vind maar ik vind acht miljoen ook een gigantisch bedrag voor een speler die alleen in de eredivisie heeft gespeeld. Maar misschien is het wel goed besteedt. Er gebeurt nu in elk geval wel waar ik bang voor was. Psv laat de defensie weer links liggen. Ik had gedacht dat als ze de mogelijkheid hadden ze meteen zouden toeslaan voor Bruma en een rechtsback. Zo heb je op de eerste training ook de eerste aankopen binnen. Maar ze storten zich weer vol overgave op Maher. Met als risico dat de beoogde kandidaten voor de verdediging allemaal elders hun heil gaan zoeken. Voor Bruma zal nog wel meer interesse zijn en dat geld ook voor spelers als Ariás en Peruzzi.

Maar we zullen zien wat Brands presteert. Denk al met al dat volgende week de eerste nieuwelingen binnendruppelen. 1 Juli is de eerste training en dan vind ik dat je het geraamte van het elftal moet hebben staan zodat je niet weer met die koekebakkers achterin het seizoen begint. Twee centrale verdedigers, een rechtsback een controleur en een aanvallende middenvelder en dan is de selectie rond als er niks meer vertrekt. Als dan Brenet, Hendrix, Horsten, Bakkali en Van Overbeek doorstromen heb je alle posities dubbel bezet.

22 juni 2013 om 14:33

Brands zal dit zien als zijn kans om Maher binnen te halen, dus die kans laat hij ni, et onbenut. Ik vraag me alleen af wat PSV dan met Wijnaldum moet. Mitst iedereen fit is zal hij (weer) geen basisplaats hebben, maar gebruikt gaan worden als joker. Net zoals Schone afgelopen seizoen bij Ajax; bijna overal inzetbaar, maar geen eigen positie.

Voor de verdediging is enkel Bruma halen echt onvoldoende. De defensie van PSV is zwak en één getalenteerde spelers zonder nauwelijks ervaring gaat het daar niet redden. De kans dat hij ook verzuipt acht ik, in dat geval, groot.

22 juni 2013 om 17:32

Ik vroeg me precies hetzelfde af. Wat doet PSV met Wijnaldum?
Hij is geen '10' en heeft de kwaliteiten niet om lager op het middenveld te spelen. In principe past hij alleen in een vrije rol op de rechtsvoor positie. Maar daar speelt Narsingh.

Op het EK heeft hij laten zien dat hij zeer getalenteerd is ( Italië gebruikte terecht dubbele dekking tegen hem), daarbij speelde hij met zoveel spelvreugde dat ik de speler die hij bij PSV geworden is nauwelijks herkende. Maar in ieder geval wel weer zag waarom hij destijds aangetrokken is.

Over de verdediging: Op dit moment heeft PSV twee goede keepers ( Tyton en Zoet) en een degelijk bezette linksback positie. De overige drie posities zijn ver onder de maat. Daarbij lijkt het soms alsof Bruma als de(!) oplossing voor de defensie wordt gezien, maar persoonlijk vind ik hem geen exceptioneel talent. Ik zie hem dan ook niet in staat om de gammele verdediging te leiden. Als PSV Bruma haalt, moet er nog steeds een speler komen die de organisatie achterin op zich neemt.

Zonder die speler, denk ik dat Bruma zich aanpast aan het niveau van de rest van de achterhoede. Of hij moet zoveel hooi op zijn vork nemen dat hij teveel bezig is met zijn eigen spel. Hoe dan ook, ik zie hem de defensie van PSV niet leiden, en het lijkt dat hij daarvoor aangetrokken wordt.

Volgens mij heeft Ajax niet gezegd af te haken omdat maher te duur is maar vanwege het feit dat ze spelers voor andere posities zoeken.. Staat dus los van de prijs Brands

Brands, niet spannerder maken dan het is, alsof je een geweldig moeilijke klus hebt. Ook AZ geeft aan dat dit gaat lukken dus doe nou niet alsof het heeel moeilijk is. Jullie betalen gewoon en Maher gaat naar Eindhoven, zo klaar als een klontje.

Ajax heeft al genoeg potentiele opvolgers voor Eriksen in huis. Fischer, Klaassen, Serero, Schone en hoogswaarschijnlijk ook nog Duarte. Deze spelers mogen het laten zien en bij een aankoop van Maher Moet deze het laten zien. Ajax doet er verstandig aan om de centen op zak te houden en nog meer te investeren in ontwikkeling van eigen en aangekochte jeugd. Hulde!

22 juni 2013 om 10:22

Ja ik vind het ook een prachtige ontwikkeling! Nee durven zeggen tegen Maher en vertrouwen op de kracht van je talenten. Wat gaat het goed met ons cluppie, vind je niet!?

22 juni 2013 om 10:28

Ze zeggen alleen maar nee vanwege de vraagprijs. Als ze echt vertrouwen zouden hebben in de eigen spelers hadden ze van begin af aan gezegd geen interesse te hebben.

22 juni 2013 om 10:33

he he eindelijk een reactie op VZ van een ajacied waar ik het mee eens ben. Lees alleen maar dat ajax de knip moet trekken en dat we supporter zijn voor kampioenschappen en niet voor een gevulde bankrekening etc.. onzin. we hebben de opvolgers al jonger vastgelegd. wat is anders het punt van het aantrekken van meleg, andersson, serero, etc. die zijn voor relatief veel geld gekomen en niet alleen om in de A1 te spelen.

22 juni 2013 om 10:34

@kohaku: Nee ze zeggen niet alleen maar nee tegen de vraagprijs. Aan het eind van het vorige seizoen was de kans aanwezig dat de Jong en Eriksen beide zouden vertrekken en dan zou Maher aangetrokken worden zodat je niet teveel kwaliteit inleverd. Nu blijkt dat op dit moment die kans er niet is en dus hoeft Ajax hem niet te kopen. Gewoon slim lijkt me als club zijnde dat je pas wat doet als er mensen vertrekken en niet alvast gaat kopen en de kans hebben dat je met een hele dure bankzitter blijft zitten.

22 juni 2013 om 10:36

Volgens mij heeft overmars afgelopen winter al gezegd dat hij te duur is.
Dus dat was al duidelijk.

En volgens mij heeft ajax echt helemaal niks gedaan voor maher tot nu toe dus er is zeker wel vertrouwen in deze jongens.
En eriksen moet eerst ook maar eens weg.

22 juni 2013 om 10:36

Op het jeugd EK heb je kunnen zien dat Maher gewoon nog te kort komt. 8 miljoen is dan heel veel geld, zeker als je Klaassen, Andersen en Fischer hebt lopen!

22 juni 2013 om 10:47

Het kan 'm aan mij liggen maar ik heb Andersen, Fischer en Klaassen niet op het jeugd EK gezien. Komen blijkbaar nog veel meer tekort.

22 juni 2013 om 10:53

Maher was de beste man tegen Italië en de jongens die jij noemt spelen helemaal geen EK.

22 juni 2013 om 11:00

Klaassen is aan het revalideren en de Denen deden niet mee volgens mij. Heeft daar dus niks mee te maken.

22 juni 2013 om 11:30

@ aroe, de denen hebben niet eens de kwalificatie overleefd, dus blijkbaar is dat team incl die spelers niet zo goed als Nederland.

22 juni 2013 om 11:33

Huh hoe konden Andersen en Fischer meedoen dan? En Klaassen sluit nu eindelijk weer aan bij de selectie is net weer fit..

En Maher is een leuke speler maar zeker als alleen al 1 van de 2 (eriksen/de jong) blijft is hij al overbodig en zonde van het geld juist omdat je een paar jongens hebt die in potentie net zo goed of beter zijn.. Fischer is by far het meest getalenteerd, en Serero is eigenlijk een vergelijkbare speler het enige is dat Maher een Nederlander is maar dat is een criteria wat echt als allerlaatste telt..

Ik denk dat ik PSV al wel mag feliciteren. Dit komt wel rond. Wat heeft Ajax bezield om af te haken vraag ik me af. Speler is niet alleen fantastisch maar gaat ook flink geld opleveren.

22 juni 2013 om 10:39

Ajax heeft genoeg goede middenvelders!

22 juni 2013 om 10:55

Nu opeens wel? Waarom lopen ze dan eerst een half jaar achter die jongen aan?

22 juni 2013 om 11:08

ze hebbe nooit achter die jongen aan gelopen...... ze hebben hem in de gaten gehouden voor het geval het hele middenveld van ajax werd weggekocht en spelers uit de jeugd niet genoeg stappen maakten.. nu hebben frank en co het aangekeken en besloten dat voor die minimaal 7 miljoen het niet nodig is om maher te halen

22 juni 2013 om 11:14

Waarom wilden ze dan 7 miljoen gaan betalen voor van Ginkel?

Reken er maar op dat Ajax zich deze zomer nog gaat versterken met een middenvelder een verdediger en een buitenspeler en misschien nog een keeper als Vermeer vertrekt.

22 juni 2013 om 11:56

@bros23
Als Eriksen en de jong blijven wel ja, maar Eriksen moet weg of hij zou nu ineens moeten bijtekenen. Laatste geloof jijzelf toch ook niet? Wie is dan die goede middenvelder die jij ineens uit Ajax gelederen uit de hoge hoed tovert? En je hebt het zelfs over middenvelders. Ik ben benieuwd. Schöne, Serero mag je wat mij betreft meteen overslaan maar die bedoel je denk ik ook niet.

22 juni 2013 om 11:56

Omdat vginkel een interessantere optie is voor Ajax, Maher is net als Serero..

22 juni 2013 om 12:06

Is dat net zo goed of net zo slecht? Ga je Serero nu met Maher vergelijken? Ik denk eerder dat Serero de kwaliteiten van Enohtje heeft

22 juni 2013 om 13:01

vginkel toornstra maher alle spelers die ajax wilde hebben

22 juni 2013 om 14:31

@hansje1969

Je moet wel je club volgen: Eriksen heeft nog voor het einde van het seizoen gezegd dat als hij deze zomer niet weggaat gewoon bij tekent van de zomer. Dus als Eriksen en de Jong blijven wat moet men dan nog met Maher. Inderdaad geweldig talent maar moet het bij een topclub ook nog laten zien. Daarnaast heeft ajax een nieuw beleid en dat blijven ze gelukkig hanteren. Je kan wel heel veel geld uitgeven voor Maher maar stel dat het weer mis gaat zoals bij Sulejmani dan zijn wij de supporters ook niet blij.

daarnaast PSV moet kampioen worden, ajax doet altijd mee om het kampioenschap maar stel ajax wordt het aankomend seizoen niet dan is het geen schande na 3 keer op rij wel kampioen te zijn geworden met geen grote transfergelden uit gegeven.

22 juni 2013 om 16:04

Maher heeft al veel meer laten zien dan die talenten van jullie dus waar ligt voetbaltechnisch het risico? Financieel lopen jullie toch geen risico? Geld genoeg toch?

Weer een voorbeeld van calimerogedrag in Amsterdam. Ajax hoeft geen kampioen te worden... Lijkt me een schande om wanneer je genoeg geld hebt geen kampioen te worden. By far het hoogste budget van Nederland. En je dan verschuilen achter 'wij doen het met eigen 'jeugd''. Lachwekkend.

22 juni 2013 om 16:34

Ajax wil het met de jeugd doen, daar hebben ze gelijk in, vind ik. Waarom Maher halen voor zoveel geld?

22 juni 2013 om 16:36

Psv is pas lachwekkend. Miljoenen investeren, Advocaat en vbommel terugalen en niet eens kampioen kunnen worden!!!!

22 juni 2013 om 17:13

@ Johan-psv

Wat heeft Maher dan laten zien ? Hij is pas net doorgebroken op het hoogste niveau in Nederland. In vergelijking met de talenten die wij hebben heeft hij iets meer Eredevisie ervaring maar dat is dan ook alles. Die zogenaamde ervaring valt dus wel te verwaarlozen.

Dat je het geld hebt wilt nog niet zeggen dat je het dan ook maar moet uitgeven, een concept wat ze in Eindhoven niet begrijpen en waardoor ze nooit geld achter de hand hebben. Jouw opmerking over de begroting is wel lachwekkend en zo kortzichtig als het maar zijn kan. Als het zo zou werken dan zou in elk land de club met de grootste begroting kampioen worden.

Daarnaast zijn wij de afgelopen jaren kampioen geworden met minimale uitgaven in vergelijking met jouw club. Wij verschuilen ons helemaal nergens achter, als er 1 club zich ergens achter verschuild dan is het de jouwe wel. Check de archieven er maar op na, na de gemeente deal werd er flink geinvesteerd waarna Sanders na buiten trad dat men geen kampioenschap eiste. Onlangs werd er weer door Sanders gezegd dat dit een "tussen jaar" zou worden, dus wie verschuilt zich nou ????? Als er iets lachwekkend is dan is het wel die kortzichtige hypocriete reactie van jouw.

22 juni 2013 om 17:16

De kwaliteiten van Enoh? Dan is Serero dus sowieso kansloos bij jou want dat slaat echt nergens op.. Serero is een type maher, technisch zeer hoog begaafd, maar fysiek ook zwak net als Maher.. Maher is nu beter maar Serero kan jou nog wel eens verassen denk ik!

22 juni 2013 om 11:36

Klopt, uiterlijk maandag is Maher Psv'er. Bron: thijs slegers, twitter.

22 juni 2013 om 12:45

Thijsje zit er de laatste weken al vaker naast, dus ik zou maar niet uitgaan van de bron Thijs slegers

22 juni 2013 om 13:47

De heilige Thijs heeft het gezegd, ja dan moet het uiteraard wel de waarheid zijn. Opvallend hoe de PSV supporters al jaren alles geloven van deze clubwatcher.

22 juni 2013 om 14:50

Thijs is niet heilig hoor. Maar vaak heeft hij gelijk.

Hoeveel salaris zou maher per jaar verdienen bij psv ?dan moet hij minstens voor 13 miljoen worden verkocht over een paar jaar om er wat winst op te maken. Ajax wilt dat risico bij maher niet nemen.

22 juni 2013 om 10:36

En hoevaak zal je de CL met hem gaan halen zodat je dat weer van die totale investering af kan trekken. Natuurlijk moeilijk te bepalen. Denk dat je gewoon naar aankoopbedrag/verkoopbedrag moet kijken.

Ik vind 8 miljoen wel een mooi bedrag voor zo'n talentvolle Nederlandse speler.

22 juni 2013 om 10:54

Salarissen moet je niet mee bereken met transfersommen, want als je op deze manier begint te reken, reken je de andere inkomsten van psv ook mee zoals ticketverkoop, shirtverkoop of de lokale patatbakker ?

22 juni 2013 om 18:43

Salarissen niet, maar je kan ook niet zeggen dat je als je iemand voor 10 miljoen verkoopt je ook 10 miljoen kan uitgeven. Vaak is dat een bruto bedrag en gaan er nog dingen vanaf zoals percentage voor vorige clubs etc.

En als je een speler koopt is dat de nettoprijs dat je kwijt bent.

22 juni 2013 om 11:43

Ga er maar niet van uit dat Maher een paar jaar bij PSV blijft. Hij wil nu niet het risico lopen op de bank te komen bij Oranje en dus zoekt hij een club die beter is dan AZ maar niet zo goed dat hij geen basis-speler is.
Met Lens als zaakwaarnemer kun je er bovendien vanuit gaan dat hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract wil en/of een constructie zoals hij die nu bij AZ heeft waardoor hij een deel van de transfersom zelf krijgt.
Volgend jaar om deze tijd gaat het hier op VZ weer over de transfer van Maher en is het de vraag welke buitenlandse club de buidel gaat trekken.
Slecht voor de lange termijn en waarschijnlijk ook niet de financiele klapper die iedereen verwacht.

Ach ja, Marcel Brands. Vanuit zijn tijd in Alkmaar weten we nog dondersgoed dat de zaak rond is als Brands dit soort dingen gaat roepen.

Ik denk 7,5 miljoen voor AZ en Maher die zelf ook een percentage vd transfersom wil. AZ wil dit verhalen op de toekomstige werkgever, dat zou PSV dan moeten zijn. Opzich een link spelletje, als Maher slim is kiest hij eieren voor zijn geld en tekent hij voor 1 miljoen euro per jaar bij Psv. Dit zou een win-win situatie zijn, aangezien Maher in Nederland wil blijven en hij jaarslijks flink meer gaat verdienen.

Maar geachte heer Brands, Ajax is niet afgehaakt vanwege de transfersom, Ajax heeft kenbaar gemaakt niet in Maher geinteresseerd te zijn. Ajax heeft andere prioriteiten. Zolang de Jong en Eriksen nog rondlopen is Maher simpelweg geen optie. En dit heet beleid...

22 juni 2013 om 10:56

Waarom is Duarte dan wel een optie?

22 juni 2013 om 11:20

duarte is een bal afpakkertje. Veel goedkoper en heel veel potentie. duarte zou je ook in eerste instantie op de bank kunnen zetten en hem zich zelf laten bewijzen.

22 juni 2013 om 11:25

die kost geen +8 miljoen.... plus lekkere salaris eisen waarschijnlijk

22 juni 2013 om 11:36

Ajax heeft geld genoeg hoor.

22 juni 2013 om 12:01

Is dat een serieuze vraag? Mensen spelen hier dom, wat kost Maher? wat kost Duarte? Duarte kan je gokken om erbij te nemen genoeg potentie en kan je gewoon als 12e man gebruiken en misschien verrast hij net als Schone. Maher word groots binnen gehaald, moet het dan nog maar laten zien en dan ben je wel min 7 miljoen kwijt en dat nu ook nog terwijl zowel de Jong als Eriksen nog niet verkocht zijn..

Duidelijk dat de prioriteiten ergens anders liggen ja, de vraagprijs zal het niet geweest zijn..

22 juni 2013 om 12:11

@david Loggie,

Ben het niet vaak met je eens, maar nu wel. Ik snap ook niet dat Ajax wel op Van Ginkel en Duarte biedt en niet op Maher. Zeker Van Ginkel, die is redelijk vergelijkbaar met Maher, qua positie op het veld. En ik vind Maher persoonlijk beter/verder/meer potentie hebben.

22 juni 2013 om 12:50

Dat Ajax geen interesse meer heeft in Maher heeft er vast mee te maken dat AZ ca. 8 miljoen wil hebben en dat Maher en Lens daarbij nog eens een miljoen p.p. willen hebben. Buiten dat het totaalbedrag te hoog wordt gaat dit vast tegen de principes van Ajax in. De samenwerking tussen Ajax en Lens is sowieso al niet optimaal.

22 juni 2013 om 14:36

@psvisthebest

Alleen gooit Ajax het geld niet over de balk zoals PSV de afgelopen jaren heeft gedaan en nu weer doet. Want stel Maher komt voor +/- 8 milj en Lens is verkocht voor 9 milj houd je 1 milj over, daar moeten dan nog verdedigers voor gekocht worden. volgens mij heeft PSV harder versterking nodig in de defensie als in de aanval, ik kan het verkeerd zien maar volgens mij 3 keer op rij het kampioenschap verspeelt door een matige tot slechte defensie.

Mertens is nog niet verkocht PSV wil eerst een bankgarantie, trouwens groot gelijk, dit geld kan je nog niet meerekenen.

22 juni 2013 om 14:48

Van Ginkel en Maher zijn totaal niet te vergelijken... Maher is een pure technicus, een 10... van Ginkel is een kilometer vreter, kan zowel als verdedigende middenvelder als aanvallende middenvelder uit de voeten... Is minder doelgericht dan Maher, maar wel veel meer een afpakker...

Ajax heeft Brands weer aan het denken gezet zoals gewoonlijk. Als ajax een speler wilt is brands er als de kippen bij om hem ook te willen halen. Zoals toen met narshing, en tot nu is psv nog niks opgeschoten met narshing en zijn ook geen kampioen geworden. Mischien moet Brands meer naar psv kijken dan wat anderen doen. De verdedeging heeft eerder versterking nodig dan het middenveld.

22 juni 2013 om 11:01

Je geeft Ajax weer te veel eer. Alsof ze alleen in Amsterdam zien dat Maher een goede voetballer is. PSV heeft alleen geen dagblad in haar broekzak om dat elke week te roepen. En Brands heeft bovendien een verleden bij AZ zoals je wellicht weet?

22 juni 2013 om 11:04

Brands is al een jaar bezig om Maher aan te trekken, hoe kom je erbij dat hij Ajax aan het volgen is. Afgelopen zomer wilde PSV al Maher overnemen, maar AZ wilde niet en in de winterstop zijn ze weer teruggekomen en toen kwamen ze er niet uit. Narsingh heeft een zware blessure opgelopen, dat is niet te voorzien.

Reken er maar op dat er versterkingen zullen komen in de verdediging de transfer window is nog lang genoeg open.

22 juni 2013 om 11:08

Kan me herinneren dat Psv al in de winter concreet was, dus wat bedoel je met Ajax was eerder?
Snap dat je teleurgesteld bent in je clubje, maar aub denk even na.

22 juni 2013 om 13:01

Ha die Ruud toch weer....als jij Ajax een clubje vindt hoe omschrijf je AZ dan??

22 juni 2013 om 15:32

Ajax heeft Maher nu helemaal niet nodig,hebben Eriksen en dejong al op die posities.
Waarom is het nodig om Ajax een clubje te noemen? Is het pure afgunst omdat Ajax nu jaren achter elkaar kampioen is geworden ? Verklaar je nader.

Als arsenal echt aankopen wil doen en echt weer mee wil doen voor de titel dan moet een spelers als Rooney varane pogba muller valdes. Fabergas komen daar een team mee smeden de spelers die je hebt en Arsenal waardig zijn doe je weer mee

Waarom wacht real gwn nie tot er spelers verkocht zijn dan kijk je wat je nodig hebt Al vind ik real wel een beter club dan city voor isco

Aangezien Maher recht schijnt te hebben op een fors deel van de transfersom, zal het er wel op uitdraaien dat hij daar een deel van opgeeft om beide clubs bij elkaar te brengen. Aangezien hij graag naar een grote club wil, zullen Az en Psv daar in hun opstelling al wel rekening mee houden.

Maher vertrekt over 2 of 3 jaar bij PSV en die gaat later het dubbele opbrengen.kijk maar wat de spelers in Engeland moeten opbrengenja bij Ajax zeggen ze steeds dat ze genoeg in kas hebben,maar dat heb je als ze niet zelf over het geld mogen beslissen en moeten bietsen bij de aandeelhouders.armoe dus

22 juni 2013 om 11:38

Klopt niet wat je zegt. Ajax hoeft geen toestemming te vragen bij de aandeelhouders. In die zin geen armoe dus.

22 juni 2013 om 17:30

@ roy3

Armoede ?? Hahahaha, als je denkt dat je geen dommere reacties meer kan tegenkomen is er altijd wel iemand die het weet te overtreffen. Ajax heeft een eigen vermogen van 80,4 miljoen, iets waar andere Nederlandse clubs alleen maar van kunnen dromen. Daarnaast heeft Ajax helemaal geen toestemming nodig van haar aandeelhouders om geld uit te geven, man man hoe verzin je het.

Je opmerking over "geld bietsen" en armoede is ook te dom voor woorden, Ajax heeft geen externe financiers nodig om de komst van een speler te bewerkstelligen. Ajax hoeft niet eerst te wachten voordat er iets verkocht word. Overigens is het beter om geld op te halen via een beursgang dan aankloppen bij de gemeente omdat geen enkele commerciele partij zaken met je wilt doen. net zoals jouw reactie een grote grap is ben jij dat ook. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe jij over de Nederlandse multinationals denkt die actief zijn op de beurs, het is maar goed dat jij geen enkele serieuze invloed in Nederland hebt.

Lijkt me dat Brands puur voor de buitenwereld nog even doet alsof het lastig gaat worden. Gezien het feit dat ze met Maher mogen praten lijkt me een akkoord binnen handbereik. Alleen die uitspraak van Brands over ajax klopt niet. Ajax zag in Maher een evt vervanger voor de Jong. En in van Ginkel een vervanger voor Eriksen. Hoe vaak dat wel niet door elkaar gehaald wordt. Maher lijkt me een prima aankoop aangezien je die ook wel weer voor aardige prijs kwijt gaat raken.

Schitterende voetballer aan de ene kant jammer dat mijn club Ajax afgehaakt is maar aan de andere kant het beleid gaat voor wat natuurlijk prima is.
PSV moet wel toeslaan want, die moeten heel goed gaan inkopen anders spelen ze volgend jaar niet eens mee om de titel.
En ik zeg dit niet om vervelend te doen maar, als Strootman en Toivonen nog verkocht worden levert PSV gewoon even 50 doelpunten in.(lens, Mertens, Van Bommel, Stroorman en Toivonen)
Benieuwd wie er gaan komen of gaan ze eigen jeugd inpassen?

22 juni 2013 om 12:48

Voor de linksvoor heeft PSV Depay met daarachter Bakkalli. Rechtsvoor Narsingh met daarachter Wijnaldum en van Overbeek. Wijnaldum zal de eerste wedstrijden waarschijnlijk op deze plek spelen omdat Narsingh nog niet fit is.

Voor Toivonen komt Maher (we gaan nu niet doen alsof die niet komt, want die komt) met daarachter Wijnaldum.

Voor Bommeltje kan, mits Strootman blijft, Hiljemark spelen. Mocht Strootman ook vertrekken dan is nog niet duidelijk wie de plek van Bommel over gaat nemen, omdat Hiljemark dan op de plek van Strootman komt te staan. Mits PSV hetzelfde systeem hanteert kan Van Ooijen hier een optie voor zijn, maar die zou ik persoonlijk het liefst als tweede keus zien. Mocht PSV een ander systeem kiezen dan is middenveld met Wijnaldum-maher-hiljemark ook mogelijk (als Narsingh weer fit is).

22 juni 2013 om 13:18

Kortom een verzwakt PSV want allemaal leuk en aardig Depay (leuke speler) maar die kleine Mertens heeft wel heel wat wedstrijden voor PSV beslist. Niets voor niets heeft hij zulke statistieken. En ja voornamelijk tegen de kleintjes maar wie zegt dat Depay zich staande houdt in een topwedstrijd? Lens was 1 en al dreiging bij PSV op de counter dus zijn verkoop zal PSV wel gaan voelen ( ondanks dat hij heel wat kansen heeft gemist, hij creëert 9 vd 10 keer die kansen zelf omdat hij op snelheid niet bij te benen is).
Toivonen is niet de voetballer dat Maher is maar goals scoren kan hij als geen ander en hij is gewoon een extra wapen bij corners.
Mocht Strootman verkassen dan ziet het er al helemaal somber uit voor Psv.

22 juni 2013 om 14:04

Je moet niet naar de statistieken kijken hè kerel welke wedstrijden heeft Mertens' beslist PSV -Roda ja maar in de topwedstrijden stond hij ee niet

22 juni 2013 om 14:17

@ Rombomcu

Ik zeg toch ook duidelijk dat hij voornamelijk alleen in de minder grote wedstrijden goed speelt? Maar volgens mij moet je die ook winnen of niet soms? Hoeveel echte *topwedstrijden* speelt PSV in de eredivisie?? Er zijn meer wedstrijden tegen de kleintjes hoor......
Vaak genoeg heeft PSV moeite gehad met een kleinere club en schoot Mertens die bal er gewoon weer in. Of had Lens een bevlieging.
Hahaha maar heerlijk om te zien dat sommige PSV fans dat niet doorhebben.
Op naar opnieuw geen succes

Mooi gepraat allemaal met hij gaat 20,25,30 miljoen op leveren, maar dat is altijd een risico.
Hij zou zo maar tegen kunnen vallen nu hij een niveau hoger gaat spelen, zijn gedrag kan ook wel eens een struikelblok worden ,hij kan een ernstige blessure krijgen (reis),enz enz en wie gaat dan die 8 miljoen terug betalen aan Psv.
Dus ik denk dat 7 miljoen meer dan genoeg is en anders moeten ze het gewoon maar niet doen en een andere club die zogenaamde winst maar laten maken (1 vogel in de hand ...............)

Brands doet precies wat hij wil en naar dat ze zelfde beleid wilden gaan voeren als Ajax gebeurd weer niet.
Er is weer geld en direct moet het uitgegeven worden. Brands blijft maar kijken naar het middenveld. terwijl gezien de hele verdediging niets voorsteld en daar de prioriteit zou moeten liggen. Nee Hij moet perse Maher hebben, want dat is een mega speler. Zoals Brands nu doet hem zo belangrijk te maken leg je op zo n jongen druk. Als strootman etc vertrekken komt alles op de schouders van een 19 jarige. Tevens betalen ze fors voor hem en dat schept dan ook weer hoge verwachtingen. Dus neem je een risico met zo n jonge speler of hij dit aan kan uberhaubt. Iedereen doet net of hij al heel veel ervaring heeft, maar deze jongen komt net kijken. Dit gebeurde ook met Willems etc die viel ook behoorlijk door de mand bij Psv. Blijkbaar leren ze daar niks van en gaan ze gewoon verder met geld smijten. Denk ook dat de mentaliteit mee telt.
Ajax heeft juiste beslissing genomen.

22 juni 2013 om 14:30

@fcbal op het d

Verder op VZ valt ook te lezen, dat inmiddels datzelfde kwartje is gevallen bij Twente. Die komen ook tot de conclusie, dat ze in te dure spelers hebben ge|ïnvesteerd.
Als je naar de laatste 2 a 3 jaar kijkt bij Psv.....dan hebben ze dat ook gedaan. En twee van die spelers zijn nu dus (mertens alvast meegerekent) alweer weg.

Wordt er gemakkelijk geroepen, dat ze voor meer verkocht zijn, dan dat ze gekocht zijn...ja ja.....maar trek het salaris er vanaf, trek de kosten van de zaakwaarnemer er vanaf....wie weet minus ook nog een doorverkooppercentage en op zeker de fiscus, die wat geld wil zien....dan lijkt me eerder een klein verlies meer op zn plaats.....

Eigenlijk gebeurt het maar weinig, dat er echt op spelers winst wordt gemaakt, zelfs al zou dat optisch zo zijn als je alleen naar aankoopwaarde en verkoopwaarde kijkt. Maar dan draai je denk ik jezelf een rad voor ogen.

Het grote probleem is de aanschafwaarde....
Het is ook niet voor niets, dat men bijv. bij Ajax inzet op jeugdspelers (al dan niet zelf opgeleid). Veelal zijn de aanschafkosten laag tot zeer laag en kan je dus bij een verkoop makkelijker naar een winst komen, daar ze de beginjaren ook relatief weinig salaris kosten, dat pas tegen het einde van dienstverband door verlengingen pas op hoger peil komt.

Verkoop je die en haal je de kosten daar vanaf....dan merk je gelijk dat de paar mio transfersom niet meewegen.....

Feyenoord zal het ook merken met het verkopen van de doorgebroken talenten van de laatste jaren.....daar zullen ze winst op gaan maken.

22 juni 2013 om 18:32

Edit: Dit zeg jij al, sorry

Als je naar Ajax kijkt kan je niet ontkennen dat ze geen forse winst hebben gemaakt. Spelers als Sneijder, van der Vaart, de Jong, Heitinga, Babel, Vertonghen, Anita, Stekelenburg, van der Wiel etc zijn allemaal vanuit de jeugd gekomen en zijn allemaal voor minimaal 5 miljoen verkocht. Die hebben daar gewoon een enorme winst op behaald. Bij verkopen van Alderweireld, de Jong en eriksen nu of in de toekomst zal ook een winst worden behaald.

Eigenlijk is het bizar, wat een Marcel Brands, zo lijkt het althans, even tussen neus en lippen door meldt.

Hij begrijpt, zo zegt ie, waarom Ajax is afgehaakt. Het verbaast ons niet denk ik als ik zeg, dat Ajax er financieel iets rooskleuriger op staat dan Psv. En als Ajax al niet het risiko wil nemen, waarom zou je dan als PSV met alle geweld het dan wel moeten willen??.

Vergeet ook niet de financial fairplay. Ik denk dat ook dat gebeuren de komende jaren de transfersommen drastisch zal gaan drukken...
Met andere woorden.... het valt nog maar te bezien of je daadwerkelijk straks nog echt hoge transfersommen gaat zien zoals we gewend waren het laatste decennium. Sinds 2010 is dacht ik niemand meer vanuit de Eredivisie vertrokken voor meer dan 20 mio. Daarvoor nog wel.

Ik verwacht, dat wanneer financial fairplay er helemaal door is, dat de transfersommen zodanig gaan zakken, dat het misschien al heel moeilijk gaat zijn om ene speler uit de Nederlandse competitie voor meer dan 15 mio te verkopen.

En als je dat in het achterhoofd houdt, of iig nu al meeweegt in je besluitvorming, dan weet je dat voor ieder bedrag boven de 8 mio aanschaf je eigenlijk geen winst meer kan maken.... zelfs break-even zal moeilijk genoeg worden.

Vroeger heerste meer het 'we zullen wel zien wat het wordt', nu is er steeds vaker het realisme, van dat men het zich moet kunnen veroorloven, risiko's uitsluiten, want als het misgaat kan het grote gevolgen hebben.

We hebben het gezien bij Feyenoord. We hebben het gezien bij PSV (dat dan de reddingsboei van de Gemeente kreeg). We hebben het gezien bij Ajax, dat vooral met de waarschuwing van het Feyenoord verhaal, ook haar beleid omgooide.....want weinigen realiseren zich op dit moment nog maar, dat was Ajax doorgegaan op de oude weg, dat het misschien nog slechts 2 a 3 jaar afzat van een faillissement.

Ik heb een vermoeden, dat Brands zich beseft, dat wanneer ie aan de wens van AZ toegeeft en dus ergens tussen de 8-10 mio moet dokken, dat de kans klein is dat er met alle veranderingen die er in voetballand aan zitten te komen, echte winst te behalen zal zijn.
En zelfs al zou je Maher in de toekomst voor het dubbele van de aanschaf kunnen verkopen, ja zelfs dan kan het zijn, dat je verlies draait, want ook de zaakwaarnemer moet betaald worden, raak je misschien een deel kwijt aan doorverkoop , heb je over de uitgediende contractjaren ook salaris betaald......en wil na de verkoop de fiscus ook graag een porie van de opbrengst.....
Gaat dus nog moeilijk zat worden om winst te behalen.

Optisch lijken Lens en Mertens ook met winst verkocht te zijn, maar als je alle kosten eraf haalt..... moet je niet gek opkijken, dat er per saldo verlies is gedraaid op dat tweetal.....

Heeft PSV Maher nog echt nodig? Hebben ze zelf niet in de jeugd spelers rondlopen die wel een kans verdienen? Natuurlijk zal Maher een aanwinst zijn voor zowel Ajax als Psv, maar niet ten koste van alles. Ajax haakt af omdat ze zelf nog genoeg talentvolle jeugdspelers hebben dezelfde positie uit te voeten kunnen. En het pas ook niet in de filosofie om die spelers te negeren en dure aankopen te doen. PSV kan zich beter richten op de verdediging, en waarom moeten ze gelijk het binnenkomend geld weer volledig uitgeven? Er lijkt alsof er geen plan achter het beleid van PSV zit, net een ordinaire handelshuis. Koop alleen als het echt noodzakelijk is.

22 juni 2013 om 14:36

Maar ondertussen is men druk met Maher, werd men gelinkt aan Schaars (viel af doordat ie niet meer in het salarishuis past)..... is men geïnteresseerd in Bruma, maar hopor je er op dit moment niks meer van. Had men, naar ik begreep ook interesse in Van Dijk, maar die kan je wegstrepen, want die speelt voor Celtic.

Van Dijk had juist prio 1 moeten zijn. 3 miljoen betaalde Celtic...... dat had te doen geweest voor PSV èn is zelfs goedkoper dan de vermeende 5 mio die Bruma moet kosten.

Maar goed. Met de verdediging is men wederom niet druk als prio, maar des te harder met middenvelders zo lijkt het......

En zeker met het afhaken van Ajax voor Maher, wetende dat dan PSV binnen NL de enige gegadigde is.....had men Maher wel even kunnen laten rusten.

22 juni 2013 om 14:37

Helemaal gelijk futures. In mijn mening is men in Eindhoven de laatste tijd meer met Ajax bezig dan met hun eigen ploeg. Als Ajacied zou ik Maher graag bij mijn club willen zien, maar het lijkt me duidelijk dat zo lang Eriksen niet vertrekt dat de AZ speler overbodig is. In Eindhoven moeten ze misschien eens meer vertrouwen geven aan Wijnaldum. Wanneer Narsingh weer fit is zal Georginio weer op de bank belanden?

Brands heeft met veel geluk een ontslag weten te voorkomen, maar het lijkt er op dat deze man gewoon niet wil leren. Hij gaat misschien al het geld voor Lens in Maher stoppen en dat wanneer er nog geen een verdediger bij is gekomen...

In mijn mening is dat geen slim beleid, maar wie ben ik?

Brands werkt voor PSV dus weet hij niet waarom Ajax is afgehaakt. Wie weet kan het te maken hebben dat Eriksen gewoon bij Ajax blijft. Misschien vinden ze in Amsterdam dat Fisscher op het middenveld beter kan worden dan Maher.

Brands weet dus niks, hij is aan het gissen, maar probeert waarschijnlijk zoals altijd weer de pijlen naar Amsterdam te richten zo dat z'n eigen falen minder naar buiten komt. Het lijkt er op dat het succes bij Ajax zo hard aankomt in Eindhoven dat men soms meer bezig is met de Amsterdammers dan met hun eigen belangen. Aangezien de verdediging en aanval nu prioriteit moeten hebben (lens is al weg, Mertens binnenkort) gaat Brands weer miljoenen uitgeven aan een speler die ze misschien niet eens nodig hebben!

Ik schat dat Maher naar PSV gaat, maar AZ zal heus niet hun beste speler voor minder dan 7 miljoen euro verkopen. De vraag is dan weer of PSV hun verdediging op pijl kan krijgen want in mijn mening heb je eerst een sterke verdediging nodig. Die heeft PSV niet...de Marcel is misschien weer Russische roulette aan het spelen, net zoals de laatste twee jaar...

Ik snap dat beleid van PSV ook van geen kant. Word er weer geen verdediger aangetrokken. Dit seizoen was toch duidelijk dat de verdediging dé achillesziel van het elftal is?

Natuurlijk, na het vertrekken van Lens en waarschijnlijk Mertens is een aanvaller nodig, maar hoe kan men dan vertrouwen hebben in deze verdediging?

Denk eerder dat Ajax is afgehaakt door maher zijn zaakwaarnemer, sigi wil zelf ook altijd flink meeprofiteren en Ajax gaat daar niet meer in mee. Wel aardig van Overmars om aan te geven dat ze verder kijken maar niet slim, zo wordt de onderhandelingspositie alleen maar sterker.

Fatsoenlijke verdedigers Brands en wel 4 nieuwe .opzouten met die manolev marcello zanka willems en pieters.
Maak daar maar eens werk van.
Maher is simpel : spelletje geven nemen allebij een beetje en het is rond.
Niet te veel tijd in die ene transfer steken maar Verdedigers!!!!!!!!!!!!!! halen.

Vind maher een leuke speler maar meer ook niet die jonge zal nooit de top halen.. maar dat im mijn gevoel..en tuurlijk lijkt die goed... maar de spelers om zich heen kunne ook gewoon van slechte kwaliteit zijn. Waar door hij goed lijkt .maar dat is mijn mening

Ajax gaat tenminste niet zo dom geld om als PSV en AZ

Enige reden waarom Ajax is afgehaakt is omdat ze niet verwachten Maher voor 20 miljoen te kunnen verkopen over een aantal jaar. Daarom vinden ze de prijs van 8 miljoen te hoog.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren