Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Schwalbekoning' Neymar rustig onder kritiek: 'Dit doet me niets'

Laatste update:

Neymar bewees woensdagavond weer zijn waarde voor de Braziliaanse ploeg, door twee assists af te leveren in de halve finale van de Confederations Cup tegen Uruguay. De aanvaller bewees echter ook het gelijk van Diego Lugano, die voor de wedstrijd had aangegeven dat Neymar steeds probeert om scheidsrechters te foppen. Kort voor het einde van de wedstrijd vroeg de aanwinst van Barcelona de aandacht met een belachelijke schwalbe, die overigens niets opleverde.

/

Neymar voelde vlak voor het verstrijken van de reguliere speeltijd een hand van Walter Gargano in zijn gezicht komen en ging als een stervende zwaan naar de grond. Na afloop werd de aanvaller gevraagd om zijn reactie op de woorden van Lugano, die stelde dat Neymar wel vaker schwalbes maakt. "Dit doet me niets", beweerde de Braziliaan. "Hij die een mond heeft, zegt wat hij wil. Het gaat erom dat ik mijn teamgenoten help en wedstrijden win."

Fred, de maker van het openingsdoelpunt in de 2-1 overwinning op Uruguay, nam het op voor Neymar: "De Uruguayanen hebben voor de wedstrijd veel gesproken en iemand (Lugano dus, red.) vond het nodig om Neymar aan te vallen", zei de spits van Fluminense. "Maar wij hebben geantwoord op het veld. De kritiek die ik heb gekregen? Ik laat liever mijn voeten spreken, maar de steun die ik voelde in de wedstrijd tegen Uruguay was geweldig."

Bekijk hier de schwalbe van Neymar in de slotfase van het duel met Uruguay:


Neymar maakt teveel schwalbes

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is toch niet normaal die schwalbe. Schorsen die gozer!

27 juni 2013 om 08:54

Ja helemaal me eens dit is echt schandalig. In de Matrix zie ik ze niet eens zo mooi naar de grond gaan!

Ik kijk nu pas voor het eerst echt helewedstrijden van dit mannetje. en het enige wat ik kan zeggen er over:

Misselijkmakend me zijn duikelingen.
Comentaar van de NOS is helemaal Ge.l van hem. (hij neemt een corner en wordt net gedaan alsof hij zelf het doelpunt van het jaar maakt.
Veel frustratie als het niet lukt.
En geen 60 miljoen waard met 1 jarig contract!

27 juni 2013 om 09:01

inderdaad misselijkmakend, ben benieuwd als hij volgend jaar tegen spelers als pepe speelt...

nos commentator was inderdaad een beetje overdreven ja...ben benieuwd, sierd de vos zal al wel een pallet wc rollen hebben besteld voor komend seizoen

27 juni 2013 om 09:11

Ja, kom op hoor hij neemt een Corner, niet achter zijn standbeen en nee ook niet met zijn hoofd (zou nog eens echt bijzonder zijn).

Kom op hij gooit die bal gewoon in de pot niks bijzonder aan!!!!

27 juni 2013 om 09:40

Tja, die gast wordt helemaal gehyped. Ik vind hem ook maar irritant. Maar past wat dat betreft wel bij Barca en het Zuid Europese voetbal in het algemeen.

27 juni 2013 om 09:46

Haha ja hij werd wel echt flink de hemel in geprezen.
De commentator zei echter wel een goede stelling, dat Neymar zijn schwalbes moet afleren om meer sympathie te verwerven bij supporters en liefhebbers van voetbal.
Zo is het ook, ik krijg bijna haat gevoelens tegen hem en kan bijna niet meer neutraal naar die jongen kijken, doordat hij zo vaak duikelt. Terwijl hij natuurlijk wel een goede voetballer is.

Maja.. zal hem worst zijn wat andere van hem vinden haha!
en dat is ook wel weer terecht..

27 juni 2013 om 09:53

ben benieuwd volgend jaar bij Barcelona, ze krijgen zo teveel aanstellers in hun team..die alba kan er ook wat van, en busquets en alves soms ook

27 juni 2013 om 12:02

Vind het bij Barca juist wel meevallen. Alleen Alba en busquets zijn ietwat irritant bij dat soort dingen.

27 juni 2013 om 13:51

Dani Alves, Iniesta en Xavi nooit gezien? Verschrikkelijke aanstellers allemaal.

27 juni 2013 om 14:31

Iniesta en Xavi? Jij bent op je achterhoofd gevallen. Een typisch schaap die met de menigte meelult. Kijk eens wedstrijden van Barcelona en baseer daar je mening op.

Wat is men toch ook dom, schwalbes bij Barça vallen reuze mee. Simpele zielen trappen gewoon in het imago dat de media en een groep anti's hebben gecreëerd, omdat ze niet voor hunzelf kunnen denken. Triest noem ik het.

27 juni 2013 om 15:15

Iniesta blijft juist met 4 man om zich heen nog op de been.. Man is niet van de bal te krijgen.. Zeker geen schwalbekoning, en Xavi al helemaal nie

27 juni 2013 om 17:40

Inderdaad ben ik ook benieuwd, ik vind pepe af en toe een idioot want hij laat zich soms ook overdreven vallen maar dit soort voetballers mag hij van mij hard aanpakken.

27 juni 2013 om 10:41

Past perfect bi Barcelona zo te zien, heeft de smaak nu al helemaal te pakken!

27 juni 2013 om 14:01

Het gaat niet om Neymar alleen maar om al die Zuid-amerikaanse en Zuid-europese toneelspelers tegenwoordig.

Voetballers die hun best doen om het spel op te lichten horen niet op een veld. Tegenwoordig wint het team met het grootste aantal oplichters. En zo hoort een sport niet in elkaar te zitten toch?

Ik wacht, net als jij, ook nog steeds op het moment dat dit soort smerige lijers eindelijk eens harder gestraft worden. Bah bah bah

Tja, maar Lugano heeft wel groot gelijk! Neymar was niet de enige overigens, wat een aanstellers die Brazilianen zeg!
Het is te hopen dat de scheidsrechters in Spanje en in Europa gewaarschuwd zijn en gelijk korte metten maken met dit misselijke gedrag van Neymar..

27 juni 2013 om 11:45

Alleen erg jammer dat Lugano ook niet vreemd is van wat toneelspel toen Fred wat lucht verplaatste in zijn richting. Neymar stelde zich enorm aan maar er liepen er wel meer rond op het veld (hulk, Suarez, Cavani).

27 juni 2013 om 13:35

Over Cavani gesproken, die kan wel back worden.. wat een tackle in het duel met Marcelo, perfect gewoon.

27 juni 2013 om 13:45

Idd. De pot verwijt de ketel.. Alles wat Zuid-amerikaans is is 1 pot nat wat betreft schwalbes, matennaaien en oplichten v.h. voetbal. Kots!

27 juni 2013 om 14:03

Het woord schwalbe komt nog altijd uit Duitsland. Heel voetbal is vergiftigd met verwijfd gedrag.

27 juni 2013 om 09:11

Fijn dat het hem niets doet, maar op deze maneir hopen steeds meer mensen dat hij in Europa op z'n bek gaat. Vooral dat hij eerst een raar trucje probeert en dan gaat liggen omdat het mislukt. Beschamend.

die brazilianen zijn echt duikelaars,die worden nooit wk in eigen land.die krijgen in de finale zwaar klop van spanje.

Als die dat uit zijn spel haalt word het denk ik een geweldige voetballer. Ben wel razend benieuwd of die gelijk mee kan dien met de grote jongens van Barcelona.
We zullen het in ieder geval volgend seizoen meemaken.

27 juni 2013 om 10:17

Hoezo..vond jij hem naast zijn fopduiken zo bijzonder goed dan?
Ik vond hem wederom zwaar tegenvallen.
Veel balverlies..veel overbodige schijnbewegingen en wederom balverlies.
Vond hem nou echt niet bijzonder hoor.

27 juni 2013 om 11:02

Ik vond hem gister ook zwaar tegenvallen, maar ik vind dat dat er ook wel een compliment gemaakt kan worden naar maxi pereira die hem gewoon in zijn broekzak had.
Verder inderdaad twee assists waarvan de eerste een zeer gelukkige na wel een mooie actie, de tweede was niet best verdedigd en muslera schat de bal gewoon weer verkeerd in..

Top voetballer! Maar met zulke acties net een clown..

Hoop dat Neymar in Barca dat achterwege laat die schwalbes, niet nodig.

Ik walg nu alweer van hem. Van wat ik tot nu toe heb gezien is het een voetballer die de hemel in wordt geprezen terwijl het geen buitengewone speler is. Neymar heeft gewoon een mooie traptechniek en snelheid. Maar hij komt nog op heel veel aspecten tekort. Hij mist ook het inzicht wat je nodig hebt in het spel van barca. Ik vind dat je als ploeg ook gewoon geen commentaar mag leveren als je spelers als suarez en lugano in je team hebt. Wat een walgelijke voetballers zeg.

Een arrogante kwal van een duikelaar.
Ik zie hem bij "barca" echt niet slagen.

27 juni 2013 om 10:37

Ik vind dit ook een actie van niets! Hij moet zich gaan gedragen!

Hij zal een goede speler zijn, mooie acties maken maar er komt veel meer bij kijken als je profvoetballer wil worden in Europa!

Ben benieuwd of deze temperament volle braziliaan het gaat halen. (suarez deed het ook)

27 juni 2013 om 10:48

Een arrogante kwal van een duikelaar. Dus zal zeker slagen bij Barca...

Je kan zeggen over neymar wat je wil, maar hij had wel weer 2 assists gister

27 juni 2013 om 09:01

A, kom op. Je bent toch niet net als de commentator klaar gekomen gister?

Een goed getrapte corner ( toegegeven ), en een schot op doel die perongeluk voor Fred zijn voeten komt. Hij laat geweldige dingen zien, maar gister speelde hij echt een belabberde pot.

Echt niet normaal, past wat mij betreft prima bij zijn toekomstige teamgenoten Busquets, Jordi Alba en Dani Alves.

27 juni 2013 om 10:40

Je vergeet ook nog Iniesta, Alexis Sanchez en onze duikelvriend Pedro.

27 juni 2013 om 14:33

Iniesta? Ga een eind fietsen gast. Zeker nog steeds aan het huilen vanwege de Wk-finale.

27 juni 2013 om 17:38

we zitten allen nog steeds aan het huilen vanwege de Wk-finale

Deze jongen gaat het in Europa ongelovelijk moeilijk krijgen. Geweldige speler maar hij heeft in Europa niet meer de goddelijke status die in Brazilie inmiddels had. Verdedigers zullen hem constant opzoeken, uit zijn spel proberen te halen en scheidsrechters zullen hem de bescherming die hij gewend is niet meer zo snel bieden.

Hopelijk weet hij dit uit zijn spel te halen want dit heeft hij niet totaal niet nodig.

27 juni 2013 om 14:06

Haha juist in Europa worden de topspelers beschermd. Neymar werd in Brazilie gewoon afgetrapt.

Het leek gisteren wel alsof er opeens een windvlaag langs kwam, woeiiiii, daar ging ie.

Denk niet dat ze in barca van zulke capriolen gecharmeerd zijn, dus dat leerd hij wel snel af denk ik zo maar, aansteller.

27 juni 2013 om 09:09

Bij Barca niet gecharmeerd van zulke capriolen? Haha serieus?
Bij Barca stimuleren ze dit juist! Hij past dan ook perfect bij Barca.

27 juni 2013 om 14:35

Stimuleren? Hoe weet jij dat dan? Heb je iemand van Barcelona schwalbes zien maken tegen Bayern, Psg, Milan of een andere wedstrijd? Je bent gewoon een napratende schaap.

27 juni 2013 om 14:46

Haha napratende schaap! Jij een paard met oogkleppen op?
Als ik een wedstrijd van Barcelona kijk, valt het me op dat ze constant schwalbes maken ja. Natuurlijk doen andere teams dit ook, zoals ook andere spelers, anders dan Neymar. Bij Barcelona en bij Neymar gebeurt dit gewoon vaker dan bij andere en dat irriteert me.
Barcelona en Neymar hebben dit helemaal niet nodig, zijn goed genoeg!
Dus zullen ze het wel stimuleren ja, het kan namelijk wel net het verschil maken in een wedstrijd. Net die ene vrije trap, net die penalty enz.
Of denk je dat een Tito zegt tegen zijn spelers dit vooral niet te doen omdat het slecht is voor hun imago? Lijkt me niet he, in zo een miljoenensport.

27 juni 2013 om 15:08

Grappenmaker ben jij. Misschien treedt Tito er niet tegen op, maar dat is heel wat anders dan het stimuleren ervan.

En natuurlijk kom je met vage teksten als: 'als ik een wedstrijd van Barcelona kijk, valt het me op dat ze constant schwalbes maken ja', want je kunt niet met concrete voorbeelden of uitleg komen, je kunt je mening niet eens op een goede manier verdedigen. Dat komt doordat je aan het napraten bent en niet zelf een mening hebt gevormd. Nogmaals, in welke wedstrijd vorig jaar hebben die van Barcelona zich misdragen? Tegen Bayern, Psg en Milan (om maar een paar te noemen) hebben ze zich op, op Alba na, allemaal keurig gedragen.

Maar goed, jij kijkt natuurlijk door een lelijke witte bril.

27 juni 2013 om 16:24

Dude, de zin 'als ik een wedstrijd van Barcelona kijk, valt het me op dat ze constant schwalbes maken ja' is een vage tekst? Haha en dan ben ik de grappenmaker..
Nee ik weet geen concrete voorbeelden nee, heb geen geheugen als een harde schijf ofzo? Ik weet echt niet wie in welke minuut van een willekeurige wedstrijd wat heeft gedaan. Als k dat wel kan weten had ik wel ander werk gezocht en me niet bezig gehouden met voetbal roddel site. Denk je niet?
Uitleg kan ik wel geven hoor, als ik zie je dat ze bij het minste geringste gaan liggen en janken op de grond van hun zogenaamde pijn, is het voor mij duidelijk.
Of wil je beweren dat ze echt pijn hebben?

Mijn mening over Barcelona is dat ze dit niet nodig hebben, ze zijn goed genoeg om dit niet te doen. Zoals ik al zei irriteer ik me hier aan. Die mening is niet gevormd door andere, zoals je vermoed. Dan had ik wel, net zoals alle commentators, Barcelona helemaal de hemel in geprezen. Want elk balcontact is geniaal en niet van deze planeet, toch?
Vraag jezelf ook eens waarom zoveel mensen dit constateren, misschien kom je dan eens tot andere inzichten. Het helpt je misschien om je objectiviteit te waarborgen, je laatste zin zegt namelijk alles over jou en niks over mij.

Ps. Ergens niet tegen optreden ligt heel dichtbij iets stimuleren. Denk eens aan gedoogbeleid.

27 juni 2013 om 16:38

Lijkt me logisch dat je met voorbeelden moet komen. Als je iemand wilt overtuigen heb je voorbeelden nodig, anders kom je niet echt geloofwaardig over en wordt het een welles nietes discussie.

En dat je het je niet meer kan herinneren zegt genoeg natuurlijk. Iedereen weet voorbeelden te noemen van het wangedrag van Suarez, omdat hij zich ook echt misdraagt. Maar als het om Barcelona gaat kan men zich nauwelijks voorbeelden herinneren. Waarom? Omdat het waarschijnlijk minder erg is dan men doet geloven.

28 juni 2013 om 01:18

http://www.youtube.com/watch?v=ygmgifz_ep0

http://www.youtube.com/watch?v=wwmtxagkf0g

http://www.youtube.com/watch?v=xslxa3mymcw

Alsjeblieft.

Oh en hier het voorbeeld tegen psg waar je zo nodig naar vraagt. Kan me dit nog zeker herinneren dus here you go!
http://www.youtube.com/watch?v=ukv9plhf-ha

Iedereen die ontkent dat Neymar een duikelaar is, kijkt niet objectief.

Echter is het wel enigszins genuanceerder als je de wedstrijd gezien hebt en je dus kan concluderen dat 70% van de Brazilianen doken alsof ze een pot met goud zagen liggen.
Het is dus heel makkelijk om door dit filmpje de vinger te wijzen naar Neymar en zijn of haar ogen sluit voor de rest van de Seleção.
Nu zijn er natuurlijk in ieder topic een aantal fans van andere clubs/landen die hier komen om juist datgene te belichten wat negatief is.

Voor de mensen die hier niet tegen kunnen en onterecht hun 'idool' of speler van zijn of haar club proberen te verdedigen.. Kijk objectief.

Voor de anderen die dus enkel een Neymar of een andere speler belichten om zodoende de oogkleppen op te zetten en zich blind staart op 1 speler.. Kijk objectief.

Bedankt voor uw aandacht en tijd en een fijne dag

Het meest moet je het de scheidsrechters nemen die dit ettertje niet durven te schorsen. Hij had er tegen Italië al uit gemoeten en nu was zijn gedrag meerdere keren goed voor geel. Ieder ander was geschorst, maar ja, gastheer Brazilië moet je niet teveel pijn doen, hè. Het lijkt wel of thuisfluiten verplicht is. Houd nu mijn hart al vast voor volgend jaar, want voetballend gaat Brazilië het niet brengen. En ik heb medelijden met de spelers van Barça want denk maar niet dat het er met Neymar gezelliger op wordt.

Ik heb gisteren eens heel goed gelet op neymar en het enige positieve punt vond ik de corners, voor de rest heel slordig met balbezit, nauwelijks meeverdedigen, nauwelijks fatsoenlijk combinatievoetbal, slecht overzicht, eigenzuchtig. Totaal geen voetballer waar ik van hou ben weer blij als ik naar Spanje kan gaan kijken.

27 juni 2013 om 10:19

Inderdaad.
Vond hem ook totaal niet goed spelen.
Veel balverlies inderdaad..nauwelijks overzicht..onnodige acties om te showen maar wat helemaal niet lukte.
Hij zat totaal niet in de wedstrijd verder.
Overschatte speler tot dusver als je het mij vraagt.

27 juni 2013 om 14:09

Toch in staat om in een slechte wedstrijd zeer beslissend te zijn. Dat zijn vaak de toppers, toch?

Daarbij heeftbij zowel Brazilie als Uruguay niemand een voldoende gehaald. Het was een algehele zaadpartij.

Raar dat je alleen Neymar noemt die dan van allen nog het meest beslissend was.

27 juni 2013 om 15:29

Ik vond het geen slechte wedstrijd, er kwam ook heel veel strijd bij kijken. Dat kon neymar niet aan, daarnaast was hij niet beslissend maar had 2 assists met het nodige geluk.

Het is niet raar dat ik neymar in de gaten hou, er is een hele hype gaande om hem.

27 juni 2013 om 16:08

@larsoboy
Op dit moment staat Neymar het meest in de picture en wordt er veel van hem verwacht.
Grootste talent wat er rondloopt etc. wordt er steeds geroepen en velen doen lyrisch over hem, hij gaat ook naar Barca etc. etc. etc..
Logisch dat er dan ook naar hem wordt gekeken, beetje flauw om dan te doen alsof we niet naar Neymar moeten kijken.

Hij moet het dan ook waarmaken en velen willen hem op dit toernooi zien schitteren..zijn nu wel eens benieuwd wat hij wel en niet kan.
En tja..gisteren was hij niet best..net als tegen Italie niet.
En hij is wel vaker niet heel best gebleken tegen tegenstanders uit Europa

ja, met dit soort artikelen is het makkelijk om weer de hele selectie van barca op te gaan noemen.

ik zie het ook, maar ik zie bij tal van andere clubs hetzelfde, waar je niemand over hoort of mensen ontkennen het.

27 juni 2013 om 09:28

Juist want wie maakt de meeste duikelingen ter wereld (geschorst door 5/6 alleen maar kaarten voor swalbes) juist onze Bale uit de Pl.

In elke competitie maken ze swalbes en niet alleen maar Spanjaarden en Brazilianen want dan is het makkelijk de focus van hun zelf af te houden.

Ik vond het ook verschrikkelijk die swalbe van Neymar maar vond die bewuste elleboog van Cavani ook verre van fair en is eigenlijk nog erger maar daar hoor je niemand over.

En dat mensen zeggen dat hij niet goed was of weer geluk had; Afgunst want hij flikt het nu bij de CC iedere wedstrijd terwijl een Cavani, Suarez, enz. gewoon falen.

off: voor mij had hij niet naar Barca hoeven komen maar hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.

27 juni 2013 om 11:26

We hoeven niet ver te kijken. In mijn ogen en ik denk dat bijna iedereen wel met me mee eens is......the King of diving Arjan Robben.

27 juni 2013 om 12:18

Die heeft dat ondertussen wel afgeleerd...

27 juni 2013 om 13:14

Nee hoor nog steeds niet!

27 juni 2013 om 17:49

Noem dan een wedstrijd dit jaar dat hij het wel deed?

27 juni 2013 om 21:21

Welke niet?

omhoog gevallen ventje dit zeg,hij denkt ook nog eens dat hij het gaat redden bij Barcelona,hahaha heb je dat bal tempo gezien,dat gaat bij Barcelona wel even 5x sneller.
Die wedstrijd gisteren was echt heel triest qua niveau,als hij wilt slagen zal het allemaal toch beter moeten,nu op dit moment vind ik hem echt zwaar overschat.

@ Isco Ik begrijp wat je bedoelt. Maar die Neymar komt met twee voeten van de grond en maakt haas een achterwaartse salto om een ander een rode kaart aan te naaien. de meeste voetballers maken schwalbes, vooral aanvallers. Om een vrije trap mee te krijgen of een penalty, zoals bijvoorbeeld Suarez. Of uit bescherming, wat Balotelli vaak doet. Maar Neymar doet het om de andere speler een rode kaart aan te naaien. Alsof hem altijd grof geweld wordt aangedaan. Dat is de overtreffende trap van schwalbes. En dat maakt hem helaas onsympathiek. Onsympathieker dan de twee voorgaande spelers. Ook al kan hij een corner goed krullen en heeft hij een fabelachtige techniek. Dat zullen zijn fans gewoon moeten accepteren zolang hij zijn gedrag niet verandert.

27 juni 2013 om 09:26

@quattro Stelle

Ik deel jouw conclusie ook.. Daarom zeg ik dat mensen niet moeten klagen als een speler bekritiseerd wordt, wanneer dit volkomen terecht is.
Ik word echter wel moe van de jongetjes van 12 en 13 die dan de link Neymar - Barca gaan leggen.
Tuurlijk speelt hij nu bij Barcelona maar wat als het een Bayern speler was? (om maar even niet een andere discussie aan te gaan ).. Zouden ze dan zeggen, hij past daar goed met een Robben en Muller die om de haverklap liggen of gelijk met traanogen naar de scheids kijken?

Het is heel, maar dan echt heeeeel, makkelijk om op deze manier een vergelijking te maken of een link te leggen tussen speler en club.

Alleen hoor ik niemand over de andere schwalbes van gisteravond (en het waren er veel hoor..) omdat het dan toevallig de speler van hun club is.

Om verwarring te voorkomen. Op deze manier kan ik geen fan van Neymar worden. Ik had hetzelfde met een Robben, Suarez en ken je Julio Ricardo Cruz nog? Was ook zo'n bloedzuiger eerste klas..
Ik hou niet van dat soort voetballers. En ja, ik ben voor Barca, komt ook door mijn familie en het feit ik al geruime tijd daar kom maar als je mij vraagt over het gedrag van veel Barca spelers, zal dit niet heel positief zijn.

Voetbaltechnisch gezien natuurlijk wel maar het gedrag laat ook voor mij, als Barca fan, te wensen over.

Neymar is een geweldige voetballer die net als alle andere topvoetballers trekjes heeft die minder zijn. Om nu meteen van te gaan walgen is belachelijk en behoorlijk selectief (bij de meeste).
Een slechte pot spelen en toch beslissend zijn is toch weer knap.

Wat een Galbak die Neymar. Ik heb me kapot geirriteerd aan dat mannetje.
Daar heeft Barcelona een Problem child mee in huis gehaald.
OK, hij kan leuk voetballen maar de aandacht die hij tot nu toe heeft gehad heeft hem slecht gevormd hoor. Zijn gedrag past niet bij een club als Barca dus er is een hoop werk aan de winkel met hem daar

Laat ik ten eerste duidelijk maken dat er twee verschillende soorten 'duikelen' zijn; ter bescherming van jezelf en om de tegenstander een kaart aan te naaien. In het geval van Neymar doet hij beiden; vanwege een vervelende heupblessure opgelopen in één van de eerste wedstrijden moet hij in de fysieke duels voorzichtig zijn om niet geblesseerd af te moeten haken, wordt hij dan toch geraakt zie je dat hij echt pijn heeft (zag hem gisteren ook meermaals naar z'n heup grijpen). Maar wat hij gisteren liet zien is volstrekt belachelijk, dat moet Carles Puyol er maar uithalen op de trainingen van Barça. Ik ergerde me al eerder aan bijvoorbeeld Alexis, Pedro en Dani Alves, het zal alleen maar erger worden als Neymar constant op de grond ligt.

27 juni 2013 om 09:33

@ Guaporta

Je hebt helemaal gelijk maar ik vind Alexis net iets minder dan Alba hoor. Dát is een vervelend mannetje zeg..
Wat heb ik van hem een afkeer gekregen, en als hij nou ook echt voetballend iets extra's toevoegt zoals een Alves of Busquets, knijp ik soms m'n ogen maar even dicht want het is toch je club en je kan niet voorkomen dat mensen achterlijk gaan duikelen of kaarten gaan aannaaien, maar bij Alba is voor mij de lol er af.
Ik had liever nog Abidal gezien en desnoods Planas erin zetten want voetballend zal je niet veel achteruit gaan.
En als je dan toch een snelle back wil hebben die mee opkomt, ga dan voor Gibbs, Baines of iets in die trant.

27 juni 2013 om 09:48

Jordi Alba heeft inderdaad een vervelende ontwikkeling doorgemaakt de laatste tijd; aan het begin van het seizoen was hij nog de hardwerkende linksback die na een overtreding meteen weer opstond. Op dit moment pakt hij kaart na kaart en gedraagt hij zich als een vervelend jochie, hopelijk houd dit snel op. Ik erger me kapot!

27 juni 2013 om 09:55

Haha ja je bent niet de enige
Hopelijk wordt dit seizoen weer een seizoen zoals we gewend zijn van Barca (en dan bedoel ik niet zoals de kleine jongetjes hier kennen want zij gaan niet verder terug dan tussen nu en 2 jaar geleden..)!

We gaan het zien.. Ik kan in ieder geval niet wachten op het nieuwe seizoen!

27 juni 2013 om 09:55

Guaporta, jij zegt dat Neymar een heupblessure heeft (dat neem ik dan even aan, ik wist dat namelijk niet), maar dan is het toch juist dom van Neymar om schwalbes te maken ? Vooral op de manier hoe hij naar de grond gaat. Hij maakt een soort bommetje op het gras, als je dan vol op je heup terecht komt (wat makkelijk kan met die manier van springen) dan is er toch een grote kans dat de blessure erger wordt.

Dus ik denk, hij doet het niet meer om zichzelf te beschermen, maar om tegenstanders te naaien.

27 juni 2013 om 15:49

Scherp.. heel goed opgemerkt

Neymar is een goede speler maar als hij hier niet aan werkt. Dan zal die nooit slagen.

Trouwens hadden jullie ook gezien wat ie deed bij de corner vlag? Zo'n gebaar maken naar een speler die hem voorbij liep?

27 juni 2013 om 09:30

Ik heb het ook gezien maar dat vond ik meer als terecht want wat denk je wat die gefrustreerde speler tegen hem riep dan?

Rest keur ik trouwens af hoor.

Eens dat de duik van Neymar nergens op slaat..

Maar vinden jullie niet dat die verdediger ook een vrij rare/agressieve actie maakt met zijn arm en been?? Lijkt net of die vol op de teen wil gaan staan.

Ik ben serieus nu al Neymarmoe!

Hij laat ze voeten spreken, die ene vrije trap waar die commentator lyrisch over was, waar Theo Jansen er 10 in de wedstrijd van neemt of die bal op ze borst die met geluk via de keeper bij Fred kom. Deze jongen is zaar overhypt. Ben zelf barca fan maar deze jongen wordt tot nu toe overschat en dat liggen op de grond pfff nog erger dan Busquets.

Bij elk contact gaat die liggen, dat is zo irritant.

En dan roept die fred ook nog eens we hebben gereageerd op het veld. Ja met een draak van een wedstrijd ja. Deze ploeg gaat nooit van Spanje winnen. Ondanks de geweldige namen is het maar matig wat ze laten zien. En allemaal erg voorspelbaar. Ben bij die Neymar altijwd wel benieuwd hoever hij door rolt als hij echt wat zou hebben? Rolt hij dan zo door de Ambulance of haalt hij het ziekenhuis zelf wel met zijn gerol.. Vind het heel toernooi trouwens onzin. Je ziet aan menig speler dat ze gewoon niets liever willen dan lekker op vakantie.

Is te hopen dat hij na het zien van deze beelden daar direct mee stopt. Vies dit

Dit noem ik grove spelbederf en de schuld in de tegenstanders zijn schoenen schuiven vind ik onsmakelijk en niet fair. Neymar komt zich zelf nog wel tegen in Europa!

Die Neymar is echt de Justin Bieber van de voetballerij met z'n maniertjes en hooghartige uitspraken. Hopelijk komt hoogmoed ook nu voor de val. Brazilie heeft trouwens sowieso een afstotelijk team, met veel doodschoppers en stervernde zwanen tegelijk. Ze waren iets scherper dan Uruguay, en de zege was niet onverdiend, maar ze komen walgelijk over.

27 juni 2013 om 10:44

Een goeie uitspraak? meer een uitspraak van een kindje die geen manieren heeft gehad..

Die schwalbe lijkt inderdaad nergens op , hard aanpakken deze onzin.

Wat wel heel bijzonder is dat een ploeggenoot van Suarez het durft te hebben over de schwalbes van de tegenstander.

Braziliaanse bond moet Neymar tegen Spanje gewoon schorsen want:
1) Ze gaan toch niet winnen.
2) Neymar voegt he le maal niks toe op dit moment aan Brazilie.
3) Hij was gebleseerd aan zijn heup en hij heeft er nog steeds last van.
4) Hij moet aangepakt worden.

DIt kan niet, gewoon Niet met een hoofdletter. Belachlijk wat hij hier doet, hij is nog maar 21 en moet oppassen dat hij niet zijn imago gaat verslechteren in Europa. Ik hoop dat Barcelona hem hierop aanspreekt want dit zal Barça's imago ook hard verlslechteren.

27 juni 2013 om 10:49

Wat zijn dat voor argumenten? Schorsen omdat je geblesseerd bent, of omdat je toch niet gaat winnen?

27 juni 2013 om 10:54

Denk jij dat Scolari hem aan de kant gaat halen ofzo? Hij wil het maximale.

27 juni 2013 om 11:37

Ik vind je punt 2 de best. Hij voegt niks toe met zijn 3 goals en 4 assist in 4 wedstrijden. ja dat klopt.

27 juni 2013 om 13:00

Eh bestaat een wedstrijd uit assists en goals?

27 juni 2013 om 14:14

Haha wat een opmerking! Volgens mij zijn assistten en doelpunten de reden dat je wint. Of staan die doelen er voor de sier? Grappenmaker.

Tsjah het is een vreselijke irritante speler. Alleen wie hem vaker heeft zien spelen moet nou niet gaan doen als of dit nieuw is want hij doet niet anders. Alleen dit slaat wel helemaal nergens op iemand die zo valt moet je eigenlijk gelijk 12 wedstrijden schorsen of meer. Ik vrees alleen dat ze in Spanje dit gedrag alleen maar gaan *aanmoedigen*. Aangezien die ook wel een paar teamgenoten heeft die hier niet zo heel erg vies van zijn. En waar ik me helemaal aan irriteer zijn die commentators tegenwoordig die bijna net zo erg als ze Neymar zien spelen dan gillende meisje bij een Justin Bieber concert kansloos gewoon

Als Neymar dit fopduiken snel afleert is hij de enige samba voetballer die de kanaries de kanaries maakt nu is het een team waaraan je kan zien dat zij de Europese voetbalschool hanteren.met andere woorden het team swingt niet als van weleer.

27 juni 2013 om 10:47

Maar toch , speelden spelers als Ronaldinho, Romario, Rivaldo, Bebeto, gewoon op zijn Braziliaans ondanks hun carriere in Europa ,het is dus wel mogelijk.

Neymar beschikt over heel veel talent, en kan zeker heel veel bij leren bij FC Barcelona.. maar was hij nou in werkelijk echt 57 euro miljoen waard? Kom op man..

Deze man kan niet voetballen zijn tegenstanders kunnen verdedigen.. hij viel net als tegen Italie gisteren volledig door de mand. Hij vertraagt ook het spel van Brazilie enorm.. Telkens moet hij de bal meer dan 3 seconde aan zijn voet houden.

Nee, deze man moet nog heel veel leren, hij is nog zeker niet rijp genoeg voor de Europese top.. Johan Cruijff moet zijn woorden terug nemen.. deze man is geen leider.

Overigens Lucas beschikt over meer talent dan Hulk en Neymar te samen.. En is beter dan die 2 waarom speelt hij niet?

" ik laat mijn voeten spreken " kom op man.. Overdrijf nou niets is, NOS commentator kan er ook wat van.. wat Neymar deed was geweldig volgens hem.. Zelf die corner waarmee die assist viel was volgens die NOS commentator geweldig.

27 juni 2013 om 11:06

Je kan zeggen wat je wilt, maar die corner was wel perfectomundo.

Ik zei het gister ook al. Zijn theater is lachwekkend. Maar die Uruguayanen hebben het zelf ook een beetje opgeroepen. Je zag overduidelijk dat Neymar het deed om ze nog erger dwars te zitten. Het is gewoon een vies spelletje over en weer. Het enige nadeel is dat dit je hele carrière je dwars kan zitten. Ronaldo was in het begin ook een etter, en merk daar nogsteeds de gevolgen van.

27 juni 2013 om 10:45

Ja man, praat het maar weer goed.. Vergelijk hem nog is met Ronaldo zeker doen joh! je kon het zeker niet laten ?

27 juni 2013 om 11:05

Het enige wat ik vergelijk tussen die 2 is het ge-etter die ze vertonen in hun jonge jaren. Iets waar Ronaldo nu klaar mee is, maar Neymar nog vol in zit. Ik gaf alleen het tendens aan. Ronaldo krijgt nog steeds te horen dat het een zuiger is, terwijl hij al tijden normaal doet. Dat risico loop Neymar dus ook, mocht hij ooit het licht zien en stoppen met zijn theater.

27 juni 2013 om 10:50

Echt weer een Barcelona fan. Wie is begonnen over Real Madrid? Gelijk weer: en Ronaldo dan?

27 juni 2013 om 11:03

Nee, je snapt het niet. Ik wil zeggen dat Ronaldo in zijn jonge dagen ook een etter was. Daarna is hij een echte prof geworden. Echter wordt die jongen nogsteeds lastig gevallen door zijn verleden. Terwijl Ronaldo veel groter is geworden dan toen. Ik wil hiermee alleen aangeven dat Neymar ook dat risico loopt. Dat ie nu stomme dingen doet waar hij over 5 jaar nog steeds last van zal hebben.

Niet zo kleinzerig doen man.

27 juni 2013 om 13:32

Zelfs wanneer de tegenstander helemaal niet speelt als de Uruguayanen is hij aan het duikelen als een klein meisje. Zoek voor de lol op youtube even het filmpje op tegen het NL elftal.

27 juni 2013 om 14:33

Tis een aansteller ja. Dar hoor je me zeer zeker niet ontkennen. Maar hij overdreef het gister nog maar eens om wat olie op het vuur te gooien.

Helaas, het is een leuke voetballer om naar te kijken maar door zijn schwalbes en vervelende gedrag hoop ik dat gigantisch faalt in Europa. Gaat nooit op het niveau van Messi en Ronaldo komen zoals mensen beweren.

Dat gaat me wat worden tijdens de eerste El Classico....

Ik kan het Neymar bijna nog niet eens kwalijk nemen want hij komt hier telkens mee weg. Het is de schuld van de Fifa dat men niet ingrijpt tegen dit soort spelbederf. Je kunt geen wedstrijd meer aanzetten of je ziet spelers lachwekkend, als zeer slechte acteurs, naar het gras duikelen. Een klein tikje in het gezicht en meteen met beide handjes naar het gezicht grijpen alsof ze kick hebben gehad van Mike Tyson

Van jongs af aan heb ik geleerd dat voetbal een mannensport maar de mannenlijkheid is er al jaren van af. We zitten gewoon naar zaalvoetbal te kijken.

Het is niet alleen irritant om naar te kijken maar er worden ook nog eens wedstrijden door beïnvloed. Onterechte penalties worden gegeven en tegenstanders worden kaarten aangenaaid terwijl de toneelspeler buitenschot blijft.

Fifa grijp in!!! Bestraf nu eens dit theater gedrag met kaarten achteraf. Dan had Neymar nooit de finale mogen spelen.

Nu maar hopen dat Suarez ook naar barcalona gaat.lijkt mij echt lachen....

Het was gisteren een bar slechte wedstrijd maar de slechtste was jeroen grueter, de commentator.
Wat kan die man overdrijven zeg, vooral bij die hoekschop van neymar.
Alles wat neymar doet, is goed, die verheerlijking bah.

Je kunt de hand van Scolari goed zien.
Er zit totaal geen creativiteit in de ploeg, ze kunnen het spel niet maken, en ook neymar gaat dit braziliaans 11tal niet naar een hoger niveau brengen.

het is een goede voetballer maar teveel gehyped.

Duitsland en Spanje hebben een veel betere ploeg en die zie ik als de finalisten van het WK, als ze elkaar niet tegenkomen in een halve finale.

Het doet hem inderdaad niets nee, die kritiek dan toch.. Tot er eens één speler volledig doordraait en zijn been breekt, dan is het bij manier van spreken ook nog eens zijn eigen schuld.. Neymar is een uitdager eerste klas en iemand die ondanks dat hij balvast is en technisch sterk is onnodig veel naar de grond duikt.. Van de 10x valt hij toch zeker 6 keer redelijk gemakkelijk.. Die scheidsrechter van gisteren deed het uitstekend naar mijn mening en trapte niet in zijn spelletjes.. Ik zie het nu al voor mij, Pepe die bij Real Madrid invalt en tegen Neymar moet spelen haha, dan kan je Bones gaan inschakelen.

Ik ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren als hij in de champions league speelt met een Engelse scheidsrechter...

Opvallend zwak gisteren. Zodra hij tegen verdedigers van een groter kaliber speelt, komt hij er gewoon niet langs. Is hij 1 keer zijn mannetje gepasseerd? Daarvoor heeft Barcelona hem gehaald, vergeet dat niet. Ik zie hem het al lastig hebben met Maxi Pereira... met alle respect, dat is nog geen Varane of Ramos waar hij volgend seizoen tegenover zal staan. Tegen Real Sociedad en Getafe zal hij het wel aardig doen en hij zal wel schitteren omdat er nauwelijks beter verdedigd wordt in Spanje dan in Brazilië, maar in de Champions League wanneer het echt om de knikkers gaat, nee, daar komt niks van. Helemaal niets.

Gisteren maar eens een gehele wedstrijd van Neymar bekeken ter indicatie of hij het niveau aankan van de Primera Division. Het antwoord is Nee; aan techniek geen gebrek maar met zo'n instelling kom je niet ver. Wát een irritant mannetje zeg, niet normaal!

Ik heb me flink geërgerd gisteren, maar ik weet niet waaraan het meeste; Die verschrikkelijke commentator, of het Braziliaanse elftal. Ze worden onnodig de hemel in geprezen, net als het hele Zuid-amerikaanse voetbal. Gister werd maar weer eens duidelijk dat deze twee ploegen niks te zoeken hebben tegen landen als Spanje en Duitsland. Over de goals kunnen we simpel zijn, allemaal ongelofelijk domme fouten. Muslera komt bij de 1-0 onnodig uit (neymar had never nooit op goal kunnen schieten vanaf daar) en Fred raakt hem volledig verkeerd zodat hij erin rolt.. Dan zien we de grote knotsen en kneuzen competitie daar achterin, het wereld duo Silva/luiz stond nog bijna slechter te spelen dan vd Hoorn. Het is ongelofelijk hoe die goal van Cavani tot stand is gekomen.
Dan nog 'de geweldige corner' van Neymar. De keeper komt onnodig half uit, en verder heeft hij niemand bij de palen staan. Is dat ouderwets geworden o.i.d.? Ik begrijp dat nog steeds niet, want ook gisteren had iemand bij de palen de redder kunnen zijn.

Maar agh, ben opzich wel blij dat Brazilië in de finale staat. Dan kunnen ze in eigen land een flink pak rammel krijgen van Spanje..

irritant ventje en vind het jammer dat hij naar Barcelona gaat. Deze club heeft het laatste jaar al aan sympathie verloren bij mij door de vele schwalbes, aanstellerij ed. Met de komst van Neymar wordt dit alleen maar erger. Erg jammer omdat ze het helemaal niet nodig hebben. Ik begrijp ook niet dat een club en in dit geval Scolari hier niks tegen doet. Als ik trainer was dan maar wisselen, want op deze manier verziek je de sport.
Voetbal is een mannensport maar het begint steeds meer een theater met acteurs te worden. Triest!

Hij pas perfect bij barca daar hebben ze ene busquets die kan er ook wat van.

27 juni 2013 om 11:47

ja maar dit moet je als bestuur en trainer toch ook niet willen. Ik begrijp dat de belangen groot zijn en ze bereid zijn ver te gaan, maar het slaat nu echt door.
En allemaal dankzij Andy Moller, de uitvinder van de schwalbe

Nu snap ik waarom hij voor Barca heeft gekozen .

Gewoon flinke boetes net als in de NBA voor Flops en de boete word steeds hoger bij elke Flop (schwalbe)....heeft in de NBA toch wel geholpen. Komt uiteraard nog voor maar steeds minder.

en dat er mensen zijn (o.a legende pele) die hem even goed of zelfs beter vinden dan messi en ronaldo. deze jongen gaat een flop worden in spanje (robinho) en zal binne 3 jaar bij een subtopper in spanje/italie spelen.

Achja hij past nu wel helemaal in het barca-spelletje he Lekker duikelen, drama maken en zeiken op de scheids.
Verder denk ik nog steeds dat Messi zijn ego het niet gaat toelaten dat Neymar een rol van betekenis krijgt bij Barcelona, ben benieuwd waar hij over twee jaar speelt.

27 juni 2013 om 14:38

Hij past bij Barcelona omdat ie een topvoetballer is. Van dit soort voetballers kunnen ze bij dat gemeenteclubje van jou alleen maar dromen.

Pff ben die gozer na al zat en hij moet nog beginnen bij barca

Kunnen hem beter naaimar of neermaar noemen. ;-)

Begrijp sowieso niet waar die hype voor deze jongen op gebaseerd is. Het is een moment-speler. Hij laat af en toe geweldige dingen zien maar het grootste gedeelte van de wedstrijd doet hij weinig goeds.

Wat betreft zijn gedrag, hij past prima in het Spaanse voetbal met de misselijke ventjes als Iniesta, Busquets, Pepe, Xabi Alonso, enz.....

ik hoop dat Kuipers de finale fluit en dat Neymar dan voor die schwalbes een gele kaart krijg. en nog mooier zou zijn dat ie 2X geel krijg dus rood, want dan wordt het publiek daar gek :-).

Neymar kan beter naar Real-madrid, daar zijn meer van deze sjaakies xD

Daar kan Suárez nog wat van leren.

Hoop idioten hier, die Neymar moet zich nog bewijzen op hoogste niveau. Als hij in de Primera Division zulke zielige truukjes gaat uithalen, dan vrees ik voor hem dat hij nog wel eens een doodschop gaat krijgen. Daar zijn ze bij de meeste clubs in Spanje niet van gediend. Overigens..... zo goed is Brazili''e niet, vond Uruguay bij vlagen stukken beter voetballen.

27 juni 2013 om 18:07

Uruguay beter voetballen? Jezus. Ze konden niet eens combineren zeg en de bal in de ploeg houden.

die commentatoren moeten echt kappen met geilen op deze gast... als hij verdomme gewoon een corner neemt komen ze al klaar... zwaar overdreven dit.

2 assist? Die eerste was gewoon een poging die via de keeper bij Fred terecht kwam.

Hoop toch wel dat hij in Europa harder word. Anders krijgt hij het nog moeilijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren