Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax kan ruildeal vergeten: 'Een uit de duim gezogen verhaal'

Laatste update:
/

Heracles Almelo ziet geen reden om spelers te betrekken in een eventuele deal met Ajax over Lerin Duarte. Volgens Eredivisie Live wil de club uit Almelo uitsluitend een geldbedrag voor de verkoop van de middenvelder.

De namen van Jody Lukoki en Geoffrey Castillion werden onlangs genoemd in een mogelijke ruildeal tussen Ajax en Heracles. Voorzitter Jan Smit doet dit af als een 'uit de duim gezogen verhaal', zo bericht de televisiezender.

Een eerste bod van Ajax op Duarte werd afgeslagen, maar de contacten zijn niet verbroken. "Ik lees er ook van alles over, maar op dit moment houd ik me bezig met Ajax", liet Lukoki eerder weten. "Ik zie wel wat er op me afkomt, nu ben ik nog gewoon bij Ajax." Castillion speelde vorig seizoen op huurbasis voor Heracles.

Speelt Lerin Duarte komend seizoen voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit betekent dus dat Lukoki geen 'nee' zal zeggen tegen Heracles als ik het zo lees.

Voor Heracles lijkt het me best interessant om spelers als Lukoki of Castillion definitief over te nemen. Zeker gezien het feit dat ze geen spits meer hebben. Kun je toch met dit soort spelers het seizoen beginnen half augustus en in de tussentijd rondkijken of je een andere spits kan aantrekken.

27 juni 2013 om 18:11

Inderdaad, Lukoki en Castillion zouden echt topversterkingen zijn voor Heracles. (castillion was dat dit seizoen al)
Met deze twee spelers erbij kunnen ze dit jaar makkelijk een gooi naar Europees voetbal doen.

Duarte zie ik trouwens ook graag komen bij mijn clubbie, prima speler met genoeg potentie.

27 juni 2013 om 18:19

Ja echte topversterkingen.. (not). Kan me niet indenken dat Heracles op deze 2 spelers zit te wachten. Castillion had al moeite vorig jaar om te laten zien dat hij een meerwaarde was. Nee, laat ze maar flink cashen voor Duarte.

27 juni 2013 om 18:22

Laat ze maar flink cashen, want het is Ajax! Nee, als er flink gecasht moet worden voor Duarte, kan die jongen zijn transfer vergeten!

27 juni 2013 om 18:40

Lukoki is misschien wat voor Heracles, Castillion absoluut niet. Heeft vorig jaar al bewezen dat hij het niveau van Heracles niet aankan, 3 doelpunten voor een spits is gewoon te weinig. Verder droeg hij ook weinig bij, vind hem een beetje een Zeefuik 2.

27 juni 2013 om 18:41

Dan blijft hij bij Heracles, ook geen ramp.

27 juni 2013 om 19:11

Ik hoop dat je sarcastisch bent? Castillion is serieus zwaar onder de maat en Lukoki heeft nog niks laten zien.
Offtopic wil ik hier even aan toevoegen dat, in verband met wat je net zei op een ander topic over Jozefzoons transfer, het nu wel geoorloofd is voor Ajax om een speler (duarte) te halen terwijl er jeugd klaarstaat die erin kan (klaassen, Serero)?

27 juni 2013 om 19:22

Serrero eigen jeugd? Ken de feiten, knaap.
Duarte is toch van een heel ander niveau dan een Jozefzoon die zelfs voor de bank van PSV te kort komt?

27 juni 2013 om 20:58

Overmars gaat niks te veel betalen. Dat geef ik je op een briefje.

27 juni 2013 om 21:33

Volgens mij staat er jeugd, jeugd is iets anders dan eigen jeugd, Serrero is jeugd. Wel goed lezen voor je commentaar levert .

On:
Kan ik me wel voorstellen dat Heracles niet op die twee spelers zit te wachten, Lukoki kan misschien nog wat worden voor een club als heracles, maar Castillion heeft tot nu toe alleen bewezen niet goed genoeg te zijn.

Waar is ajax mee bezig::??
Schare club. Willen voor een duppie op de eerste rang zitten!

27 juni 2013 om 17:49

Overbodige spelers elders onderbrengen, versterkingen aantrekken. Proberen veel clubs in de zomer- en winterstop.

27 juni 2013 om 17:50

Inderdaad opmerkelijk, de meeste mensen willen graag voor zoveel mogelijk geld op de eerste rang zitten.

28 juni 2013 om 00:27

Tuurlijk, tientallen miljoenen uitgeven en alsnog geen kampioen worden, dat is waar het om draait toch?

27 juni 2013 om 17:55

Schare club? Bedoel je niet de Rood Witte schare?

27 juni 2013 om 17:57

Wat is je probleem eigenlijk?
Als je overbodige spelers hebt die goed genoeg zijn voor zulke clubs dan is een ruil toch een mooie oplossing. Maar jij houd liever alle spelers aan boord en betaald de volle mep voor een andere speler.

27 juni 2013 om 18:00

Dat ze het doen is zeker niet netjes maar wel logisch.

Je gaat bijv. bedragen dat iemand noemt voor een speler niet meteen betalen, je probeert altijd zo min mogelijk geld uit te geven. En zelf zoveel mogelijk te verkopen! Dat is pure logica.

De manier waarop dat valt soms tegen. Te vaak gebeuren er arbitragezaken(vroeger).
Ze misbruiken hun merk (ajax) wel een beetje. Ze noemen interesse in een speler, laat de speler min of meer tegen zijn werkgever ingaan, om de prijs wat omlaag te drukken.

Nogmaals het is zeker niet netjes maar als je als club wilt overleven hoort het erbij.

27 juni 2013 om 19:13

Je bedoelt dat de clubs de naam 'ajax' misbruiken door extravagante transfersommen te stellen en miljoenen voor spelers te vragen die het niet waard zijn. Ajax gaat niet diep in de buidel tasten voor middelmaat...

27 juni 2013 om 19:41

Dus Ajax vind Maher middelmaat?
Duarte Middelmaat? (aangezien ze geen nieuw bod zouden doen)

Het is toch gewoon een feit dat Ajax het apart aanpakt. Niet negatief bedoeld want ik ben blij met Ajax en met de verandering van alle clubs.

Maar bij Ajax gebeurt er altijd wel iets anders.

27 juni 2013 om 18:02

Mee eens. Ze zijn vrij arrogant denken dat ze alles zijn terwijl ze europees niets voorstellen en denken dat ze god zijn. Spelers zelf voor een duppie willen krijgen en de hoofdprijs vragen voor hun eigen spelers terwijl die spelers europees zelf niets voorstellen. Als ik Heracles zou ik de telefoon niet eens meer opnemen als ajax belt. Dat zouden meer clubs moeten doen. Andere europese clubs moeten zorgen dat ze spelers van ajax voor een duppie kunnen krijgen.

27 juni 2013 om 18:06

@raldebal

Je maakt jezelf voor de zoveelste keer belachelijk. Ajax is niet arrogant en Ajax denkt niet dat ze alles zijn. En daarnaast neemt Heracles graag de telefoon op als Ajax belt.

Je opmerkingen zijn zo verschrikkelijk laag en zielig. Niveauloos figuur.

27 juni 2013 om 18:08

Echt he! Dat rare arrogante beleid van de Amsterdammers. Elke club vraagt zo laag mogelijke bedragen voor zijn spelers en biedt zo hoog mogelijk op die van anderen, komen die arrogante amsterdammers ineens en die doen het andersom!

Misschien kan je nog 8x het woord arrogant in je post verwerken? Je hebt dan wel geen idee wat het betekend, het staat wel heel erg stoer!

27 juni 2013 om 18:14

Ergens denk ik dat jij dit nog meent ook. Dus Ajax is arrogant omdat het zo min mogelijk wilt betalen voor een speler? Wat heeft in godsnaam de Europese status ermee te maken? Een heel verhaal zonder een fatsoenlijk argument typen is best knap.

Maar is Psv daarom een o zo geliefde club, omdat zij met miljoenen strooien? En wat dacht je van Az. Wat een arrogante om de hoofdprijs te vragen voor Maher! Ben je overigens al weer vergeten hoe Ajax handelde met Vitesse over Janssen? Of Vertonghen... Die jongens zijn zeker niet voor de hoofdprijs vertrokken. Hen werd een nieuwe club gegund en dus ging Ajax met minder akkoord.

Als we gaan redeneren zoals jij dat doet zijn Manchester City, Psg, Monaco erg sympathieke clubs en vele anderen arrogant...

27 juni 2013 om 18:40

Ik vind het eerste bod is het laatste bod nogal arrogant overkomen hoor. En dat vond heracles ook. Dat ze er bij elke speler op terug komen helpt dan ook niet echt mee voor in de toekomst en laat zien dat ze hun hand hebben overspeeld. Oftewel arrogant waren. Had je fatsoenlijk onderhandeld was duarte er allang geweest en voor minder dan ze straks op tafel leggen

27 juni 2013 om 18:43

Heracles neemt graag de telefoon op? Dat vind ik vrij arrogant klinken eerlijk gezegd. Maar je hebt gelijk, als er wordt gebeld en het blijkt een telefoontje uit Amsterdam dan rennen Smit en Hoogma zo snel mogelijk naar de telefoon om op te kunnen nemen, ze krijgen zelf ruzie wie met het grote Ajax mag praten.

Nee, bij Heracles pakken ze gewoon altijd te telefoon op, zelfs voor een take-it-or-leave-it-deal wat de nieuwe manier van zaken doen is.

27 juni 2013 om 19:02

Zie het eerder als Ajax nog in het verleden blijft hangen.
Clubs laten spelers niet meer voor appel en ei gaan.
Zeker niet de belangrijkste.

27 juni 2013 om 18:07

Jij zelf wil natuurlijk overal het liefst de hoofdprijs voor betalen toch?

27 juni 2013 om 20:22

@ Ewoud

Zojuist zag ik jou nog ergens het transferbeleid van Ajax bekritiseren en nu verdediger je het weer? Het gaat de goede kant op met je

Verder blijft de discussie vervolgens altijd; maar wat is de hoofdprijs dan? Heracles zal daar anders over denken als Ajax..

27 juni 2013 om 18:25

Sinds hun revolutie houden ze, hoewel verstandig, de hand op de knip. Maar brengen nu meestal een lachwekkend bod uit en gaan daarna in de media huilen dat iedereen de hoofdprijs vraagt aan ajax. Vind het een beetje kinderachtig.

27 juni 2013 om 19:39

je naam zegt genoeg.. inkoppertjee maar dan niet de tekst lezen. Dit is een uit de Duim verzonnen verhaal dus waar heb je het over?

27 juni 2013 om 20:54

Ajax heeft niet voor niets zoveel geld. Zoiets heet gewoon handelen. Als jij ergens op kunt afdingen doe je dat toch ook?! Jij gaat toch ook niet in de supermarkt iets kopen voor een prijs boven de waarde? Ajax weet dat er spelers genoeg zijn en zoekt naar de beste kwaliteit-prijs verhouding. Ik denk dat duarte dan een goede optie is (goede speler met rek, niet al te duur).
Ajax handelt zoals het hoort, geen rare bedragen meer maar gewoon van te voren kijken hoeveel een speler maximaal waard is volgens Ajax en dan een bod uitbrengen daaronder, ervan uitgaand dat de tegenpartij mee gaat in de onderhandeling. Zo niet? jammer, andere speler.

Het spel word eerst via de media gespeeld. Vooral telegraaf is goed in het ophitsen. Daarna mocht het niet lukken word de speler verzocht het via de rechter te spelen. Deze praktijken gebeuren erg vaak als Ajax om de hoek kijken. Silva, suarez, dost zijn mooie voorbeelden. Hopelijk houd Smit zijn poot stijf. Betalen of anders niet.

27 juni 2013 om 17:49

Nou, volgens mij is dat al een tijd geleden allemaal. Ik heb niet het idee dat Ajax nu bezig is met spelers te beïnvloeden om arbitragezaken aan te spannen.

27 juni 2013 om 18:01

Komt dat ruilverhaal ook van de telegraaf?

27 juni 2013 om 18:12

Ja, De Telegraaf heeft het weer gedaan. Maar dat het AD vanochtend nog meld dat Ajax een 3e bod op Van den Hoorn heeft gedaan en het nauwelijks een kwartier later alweer is ontkracht door Van Schaijk maakt niet uit.

Haha lachwekkend gewoon.

27 juni 2013 om 18:16

Eerlijk is eerlijk...de Telegraaf is nou niet een zeer inhoudelijke krant, ze gaan maar wat graag prat op sensatienieuws.

27 juni 2013 om 18:21

Sorry hoor ik vroeg het alleen maar. Ik lees de Telegraaf namelijk niet, gebruik het alleen als de wc-papier op is

27 juni 2013 om 18:11

Wat loop je nou te zeuren?

Ajax speelt helemaal niks via de media. Dat kranten als Telegraaf en AD graag ophitsen weten we nu wel, maar om nou gelijk weer in de richting van Ajax te wijzen is wel weer erg kortzichtig.

Aan de andere kant heb ik jou nog nooit wat positiefs over Ajax zien schrijven, dus dat past wel weer in het plaatje.

27 juni 2013 om 18:13

Precies en dan heeft hij ook nog eens 10 accounts aangemaakt om ze eigen van wat groene duimpjes te voorzien, kan me namelijk niet voorstellen dat iemand met gezond verstand zo slappe reactie van een groen duimpje voorziet.

Dan maak jezelf wel echt totaal kansloos als je dit soort verhalen blijft rond bazuinen en er nog heilig in gelooft ook, begint zielige vormen aan te nemen.

27 juni 2013 om 19:00

Het eerste bod zouden de clubs niet naar buiten brengen. Vervolgens gooit overmars het toch de media en toen begon het hele spelletje. Ze hebben het dus wel degelijk via de media gespeeld

Jammer, Lukoki en Castillion zijn niet goed genoeg voor Ajax maar meer dan prima voor Heracles.. zou mooi zijn als ze toch nog een ruildeal willen maken.

27 juni 2013 om 17:50

Ja ik snap ook niet waarom Hercles per se een geldbedrag wil hebben. Hun selectie is al zo klein terwijl, met een deal als deze hebben ze er 2 goede spelers bij.

27 juni 2013 om 17:56

Omdat ze genoeg spelers hebben op die positie, en Castillon kan niet mee voetballen

27 juni 2013 om 18:46

Ik snap niet waarom AZ Maher niet liet gaan voor 4 overbodige spelers van Ajax...

Wat een onzin. Ja, heracles heeft een kleine selectie, maar moeten ze dan meteen elk bod accepteren waar 2 spelers voor worden geruild. Die Castillion voegt weinig toe, en Lukoki is stukken minder waard dan Duarte. Heracles wil een geldbedrag omdat je met dat geld vervangers kan halen. Is dat zo lastig?

27 juni 2013 om 20:54

Ze willen graag geld.. zodat ze lukoki en castillion kunnen kopen.. :-).. verder, wat een vervelende posts on deze topic zeg.. gaat allemaal niet eens meer over voetbal maar alleen maar om dat "vervelende ajax". Zodra de naam ajax valt komen bepaalde mensen onder hun steen vandaan en gaan ajax weer aanvallen. Gewoon omdat het de "tegenpartij"is. Maakt niet uit wat geschreven wordt..

27 juni 2013 om 17:53

Castillion meer dan prima? We mogen blij zijn dat die jongen 5 meter zonder te struikelen kan lopen, is echt een zeer matige voetballer.

Lekker Jan, gewoon voet bij stuk houden, duarte heeft nog gewoon een contract voor 2 jaar!

Vindt het sowieso al een rare situatie, een trainer die al lang en breed gesprekken voert met een speler die niet van hen is.

27 juni 2013 om 18:19

Lang en breed is een beetje overdreven. Bij een eerste kennismaking is het niet ongebruikelijk aan te geven voor welke positie(s) je een speler wilt halen.

27 juni 2013 om 21:13

Eerste kennismaking......!! Welke idioot bedenkf dat terwijl de club, waar Duarte nog 2 seizoenen onder contract staat, dat niet wenst omdat er zakelijk nog geen deal is. Ik zou als Jan Smit Ajax daarvoor ter verantwoording roepen incl, Duarte. Dit is zakelijk onbeschoft en daarmee toon je als Ajax geen respect te hebben voor de club Heracles. Jan Smit wil gewoon geld zien en daarmee kan zijn club ook verder. Niet met een brekebeen Castillion en Lukoki die Heracles er niet bij krijgt, maar slechts kan huren. Ze doen in Amsterdam net overkomen dat alles wat van De Toekomst komt goed is. We hebben Castillion een heel seizoen kunnen beoordelen, hij is gewogen en te licht bevonden. Mogelijk kan Overmars hem bij zijn vriendjes in Deventer slijten, daar zoeken ze ook nog een spits. k ben benieuwd of hij dan ook met droge ogen € 400.000 durft te vragen.

27 juni 2013 om 18:47

Castillion scoorde 3 goals in 30 wedstrijden. Ja, hij is inderdaad prima voor Heracles, wat vorig seizoen 58x scoorde in de competitie.

Castillion naar Heracles, Lukoki verhuren en nog een bedrag van 800.000 euro overmaken. Meer dan genoeg voor een speler wiens contract volgend jaar afloopt.

27 juni 2013 om 18:49

Ik gok Duarte op zo'n 2-3 miljoen, Castillion is hooguit 2 kratjes bier waard en Lukoki is echt niet meer dan een half miljoen waard. Hij heeft weinig laten zien bij Ajax, behalve dat hij snel is. Castillion heeft 3x gescoord vorig jaar en voetballend bracht hij ook weinig.

Ik denk dat er wel zo'n 3 miljoen op tafel moet komen voor Duarte, die overigens een contract voor 2 jaar heeft aangezien Heracles nog een eenzijdige optie heeft.

Nu met Jan de Jonge heeft deze ruildeal nog minder kans.

De Jonge wil een mee-voetballende spits en niet een letterlijk en figuurlijke boom als Castillion die daar alle kansen om zeep helpt en als aanspeelpunt ook nog niet eens normaal kan fungeren.

Lukoki is en blijft een leuke optie voor Heracles, maar ik denk ook een beetje overbodig. Stel Linssen komt, dan hebben we Gouriye, Linssen en Navratil die op de rechtsbuiten kunnen. Laatste twee richten zich ook daadwerkelijk op die positie.

Gouriye heeft na de winterstop een belabberd half jaar gespeeld met maar 1 doelpunten, ook nog net na de winterstop. Hij zag er slap en dik uit en werkelijk alles mislukte. Voor de winterstop toch 9 doelpunten en enkele assists, dus ik hoop dat De Jonge hem weer flink aan het voetballen krijgt.

27 juni 2013 om 17:51

Waarom wordt Vejinovic dan geen nieuw contract aangeboden? Dat is de ultieme meevoetballende spits. Dat hij scorend vermogen heeft werd wel duidelijk afgelopen seizoen.

27 juni 2013 om 18:00

Heel simpel; Vejinovic wilde zelf weg en is al transfervrij. Heracles heeft wel geprobeerd een nieuw contract aan te bieden.

27 juni 2013 om 18:04

Die is meerdere malen een nieuw ctract aangeboden Maar Vejinovic wilde graag een andere uitdaging, hogerop en voelt zich niet volledig gewaardeerd in Almelo. Daarnaast wilhij toch niet in de spits.

Het probleem met Vejinovic is dat hij altijd pijntjes heeft, het nooit op zijn favoriete 10 positie heeft laten zien, maar wel altijd zeurt dat hij baiss moet staan en ook op Zijn positie.

Dat is hem bij de supporters niet in dank afgenomen.

Maar een nieuwe aanbieding is hem wel degelijk gedaan.

ja, het speculeren wordt nu eindelijk even de kop in gedrukt, man man tegenwoordig lees ik alleen nog maar roddels die in de wandelgangen thuis horen.

daarbuiten is duarte een welkome versterking voor ajax.
en zijn lukoki en castillon dit jaar overbodig, waarvan ik castillon de komende jaren niet in het ajax shirt zie spelen.

Als ik het zo hoor, gaat Duarte komen seizoen naar Ajax en gaan de onderhandelingen lang duren omdat Overmars de prijs aan het drukken is.

27 juni 2013 om 19:34

Overmars is de prijs aan het drukken en Smit de prijs zo hoog mogelijk te maken. Zo werkt het nu eenmaal altijd.

Ach koop maher! Wie stemt voor!?

27 juni 2013 om 18:11

Betaal jij?

In dat geval heb je mijn stem alvast.

Overmars wil weer het beste der uit halen, dat is hem goed recht. Overmars laat zich niet beïnvloeden en is een goede onderhandelaar, ik schat de kansen 80% in dat Duarte naar Ajax gaat.

27 juni 2013 om 18:36

Vind hem een nogal slechte onderhandelaar. Als je eerst hoog van de toren blaast met het eerste bod is het laatste bod om vervolgens op elke speler een tweede bieding te doen... Clubs hebben ook wel door dat het zinloos dreigen is en zullen altijd meer vragen. Als hij nou gewoon fatsoenlijk ha onderhandeld had duarte er al gezeten en voor minder geld dan straks op tafel wordt gelegd

27 juni 2013 om 19:36

@ Henkde Vries

Ja, want dat is te vergelijken.. Niemand weet voor welke prijs Duarte anders naar Ajax was gegaan als Overmars anders gecommuniceerd had met Heracles..

Duarte zou de perfecte vervanger voor AZ zijn voor Maher. Met het geld dat ze binnen krijgen kunnen ze het bod van Ajax overtreffen. Ik ben alleen benieuwd of Verbeek hem uberhaupt wil aantrekken sinds Overtoom al is overgekomen.

27 juni 2013 om 18:00

Haha je beantwoord je eigen vraag meteen

Ajax heeft Serero, Dejan Meleg, Davy Klaassen,schone die op die plaats, die op 10 kunnen spelen?

Zoveel heeft Ajax niet nodig ,naar mijn mening dan, kunnen ze Heitinga terug halen zou mooi zijn. Voor ijn ervaring. Ook in de verdediging lopen genoeg grote talenten rond. Bovendien is het niet eens zeker dat Ald'weireld , Siem, Eriksen weg gaan. Er zijn al 2 spitsen gehaald. Het enige nog misschien een Links of rechts Buiten zou welkom zijn.

27 juni 2013 om 18:07

Duarte wordt dan ook gezien als rechtsbuiten. Niet als '10'.

27 juni 2013 om 18:11

Oh ok , toch blijf ik dat verhaal apart vinden, goed Frankie zal het wel beter zien dan mij .
Maar ik kan me het nauwelijks voorstellen Duarte die we toch als sierlijke nummer 10 gewend zijn bij Heracles , dan ineens als Rechtsbuiten te zien.

27 juni 2013 om 18:53

Niet helemaal waar. De Boer heeft gezegd ''hij kan ook op rechtsbuiten uit de voeten.''
Gewoon een beetje zoals Schöne, die kan ook op rechtsbuiten uit de voeten, maar het niet de meest voor de hand liggende opte. Duarte zal voornamelijk voor het middenveld gehaald worden, en kan zo nodig ook op rechtsbuiten spelen.

27 juni 2013 om 19:00

Ik zie Duarte op geen enkele andere positie dan rechtsbuiten een kans maken eigenlijk. Vooral omdat ik Schöne, Klaassen en Serero beter vind.

27 juni 2013 om 19:21

Hoe kun je Klaassen nou beter vinden. Die heeft nog amper gespeeld.
Klaassen heeft potentie, maar is momenteel nog niet zo goed als Duarte

27 juni 2013 om 18:57

Serero is goed, Meleg heeft nog tijd nodig en Klasseen is lang geblesseerd geweest. Ook van hem kun je niet verwachten dat hij al meteen een heel jaar op topniveau (cl, EL) kan presteren. Dan hebben we Schöne en Serero. Poulsen wordt ook weer een jaartje over.
Siem zie ik nog wel een jaartje blijven, maar Eriksen zal wel gaan. Duarte heeft potentie en zal niet al te duur zijn. Laat maar komen!

Weet iemand hoe lang de contract van Castillion nog loopt ? Ik dacht transfervrij namelijk maar in de tekst wordt dat niet echt aangegeven behalve dat hij op huurbasis heeft gespeeld wat iedereen al weet lijktt mij.

27 juni 2013 om 18:07

1 jaar verlengd ondertussen (optie) bewust gedaan om eventueel nog wat te kunnen vangen.

27 juni 2013 om 18:51

Denk je serieus dat Ajax iets voor hem vangt? Transfervrij zou hij misschien een club kunnen vinden, nu echt niet.

27 juni 2013 om 19:39

Oke slim van Ajax. Stel ze verkopen hem voor 4 ton dan is dat lekker meegenomen.

27 juni 2013 om 19:40

@ Dd28'

Ik denk dat Ajax van plan was Castillion te betrekken in de deal voor Duarte, maar dat lijkt dus niet echt een optie te zijn

27 juni 2013 om 20:13

Ik hoop het niet. Castillion heeft niet echt indruk achtergelaten. Hij speelde veel wedstrijden doordat er geen andere spits beschikbaar was. Ze kunnen beter kijken naar een andere spits, Castillion was vrij waardeloos. Voetballend kwam hij veel te kort, en scoren deed hij ook al niet.

27 juni 2013 om 20:28

@ Dd28

Ik ben het daar helemaal mee eens hoor. Daar ga ik zeker niet over discussiëren. Ik probeerde enkel aan te geven dat dat wellicht de reden was waarom Ajax zijn contract verlengende (om met hem de vraagprijs omlaag te krijgen). Echter snap ik dondersgoed dat dit niet gaat werken haha.

27 juni 2013 om 21:25

@ De Toekomst,

Hoe is deze Castillion ooit bij de Ajax jeugd door de selecties gekomen? Hij heeft de motoriek van een kind, kan niet koppen, is als spits niet balvast, zeg het maar! Hebben de jeugdtrainers op De Toekomst stront in hun ogen gehad? Ik begrijp er geen ene bal van want hij kan er helemaal niets van!

27 juni 2013 om 23:35

@ humberto1

Wellicht dat het in de jeugd vanwege zijn fysiek nog een uitblinker kon zijn. Anders kan ik het ook echt niet begrijpen..

Mijn club is zo goed met onderhandelen. Eerst de boel enorm groot in de media laten worden, dan weken wachten met actie ondernemen zodat de media het verhaal nog groter maakt en er eventuele concurrenten in kunnen stappen en dan verbaasd zijn dat clubs inmiddels de absolute hoofdprijs vragen.

Ik word er zo enorm ziek van, zitten we straks weer op 31 augustus voor de transfers rondkomen, waarom heb je dan uberhaupt een voorbereiding?

27 juni 2013 om 18:09

//ik word er zo enorm ziek van, zitten we straks weer op 31 augustus voor de transfers rondkomen, waarom heb je dan uberhaupt een voorbereiding?\\

Er is toch ook geen speler verkocht waarom zou je dan uberhaubt gaan aankopen, zit je straks met positie die dubbel bezet zijn. Wat een gejank van een mede-ajacied zeg. Kan er echt met mijn verstand niet bij dat het beleid van Ajax wordt afgekraakt en al helemaal niet door iemand die voor Ajax is en zou moeten weten dat het allemaal wel goed komt .

27 juni 2013 om 18:43

Dat ik anders over iets denk dan jij betekend niet dat het direct "gejank" is. Ik erger me dood aan het late transferbeleid, en juist aangezien ik voor Ajax ben heb ik er helemaal geen vertrouwen in dat dit wel goed komt. En dat ik voor Ajax ben betekend volgens mij ook niet dat ik nergens kritiek op mag hebben wat met Ajax te maken heeft. Ik vind heel veel dingen prachtig, ook aan dit nieuwe beleid. Alleen dit stukje even niet.

De afgelopen seizoenen speelden we onze kaarten altijd pas laat uit op de transfermarkt. Dan heb je je hele voorbereiding niet met je basis elf kunnen spelen en voila: voor de winterstop verlies je bakken met punten. Dat dit in de tweede helft van het seizoen steeds goed gemaakt wordt is prachtig, maar betekent niet dat dit niet fout zit. Frank de Boer zelf heeft gezegd dat dit (een van) de redenen is dat Ajax veel punten voor de winterstop laat liggen. Dan moet je daar toch wat aan doen?

Dat je een reusachtige aankoop nog niet kan doen voor je eerst zelf verkocht hebt snap ik prima. Maher niet halen voor Erikssen en Siem weg zijn lijkt me verstandig. Maar al helemaal niet inspelen op hun vertrek vind ik onverstandig, om eerder genoemde reden. En ik vind het al helemaal dom dat mensen als Frank de Boer in de media al hun interesse lekker uitspreken voor Duarte, daar drijf je de prijs alleen maar mee op. Ik bewonder de eerlijkheid van Frank, maar handig is het niet altijd.

27 juni 2013 om 19:53

@ Ewoud

Wat een frustratie jongen en waarom? Ajax heeft de afgelopen jaren goed ingekocht, omdat sinds de Boer er zit iedereen waar Ajax van af wilde vertrokken is en de andere spelers veel geld hebben opgeleverd, maar het voetbal dat Ajax speelt jaarlijks weer ietsje beter word (en de prestaties ook constanter). Er is dus niks op het transferbeleid van Ajax aan te merken.

Opvallend dat jij je er wel aan ergert, terwijl Ajax zich rustig begeeft op de transfermarkt. Zolang er niemand verkocht is hoeft Ajax niet perse in te kopen alhoewel een rechtsbuiten erbij wel gezocht wordt, maar ook hier behoudt Ajax alle rust en oriënteert zich rustig op haar opties om een weloverwogen besluit te nemen.

Verder wat betreft het inspelen op het vertrek van spelers; met Serero, Schone, Meleg, Andersen en Klaassen is dat geen vereiste. Enkel wanneer de Jong en Eriksen vertrekken is nog een extra middenvelder nodig.

Ajax heeft alle tijd. Wij spelen geen voorronde Champions League en kunnen de hele voorbereiding optimaal benutten zonder dat we iets hoeven te forceren.

Wat de uitspraken van de Boer wel niet voor een invloed hebben op de transferwaarde van spelers haha. De Boer die heeft zich positief uitgelaten over van Dijk, van der Hoorn, Maher, Chadli, van Ginkel, Bony, Vilhena en weet ik het wie allemaal.. Als een trainer aangeeft dat bepaalde spelers interessant zijn of iets dergelijks betekend dat niks, behalve dat die speler interessant kan zijn.. Alsof iemand daar nog waarde aan hecht.

27 juni 2013 om 18:14

Vorig seizoen was het ook lang stil rond Ajax. Uiteindelijk heeft Ajax het geweldig gedaan vorige zomer op de transfermarkt.

27 juni 2013 om 18:23

Uiteindelijk wel ja. Maar in het begin van het seizoen niet.

27 juni 2013 om 18:33

Heb ik het niet over. Ik heb het over de transferperiode. Ajax heeft het goed gedaan op de transfermarkt. Ik het dus niet over de competitie.

27 juni 2013 om 18:53

Daar heeft Ewoud het wel over. Dan heb je 31 augustus je selectie op orde terwijl de competitie dan een maand is begonnen. Vervolgens heb je een tijd nodig voordat het team is ingespeeld en loop je weer tegen een achterstand aan. Ajax heeft de laatste 3x een dikke achterstand weten goed te maken, maar ik denk niet dat dat altijd lukt. Het zou beter zijn als Ajax ook in het begin veel punten pakt en daarom zou ik als Ajax zijnde zo snel mogelijk de selectie op orde hebben.

27 juni 2013 om 21:59

@dd28

Een klein beetje onzin natuurlijk. Je kan namelijk niet in de hand houden wanneer spelers vertrekken en om te speculeren/zinspelen op een vertrek is ook niet verstandig.

Heracles gaat er dan alleen op achteruit. Duarte is een zeer interessante speler. Lukoki is overbodig en niet goed genoeg en Castilion is niet echt een doelpuntenmaker.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat Ajax dan ook nog met een som geld over de brug moet komen, want ik vind duarte toch een paar klassen beter dan Lukoki en Castillion, maar zo kunnen ze de vraagprijs aardig drukken.

Gewoon betalen Ajax net zoals iedereen.
Duarte vertegenwoordigd gewoon een kapitaal wat voor Heracles heel belangrijk is als kleine club.
Zij willen gewoon kei harde euro's zien en dat is hun goed recht.
Heracles staat er gewoon om bekend om van niets iets te maken en toveren wel weer nieuwe potentiële toppers uit de hoge hoed voor heel weinig geld.
Als Ajax hem wil hebben moeten ze gewoon een bod doen waar Heracles iets mee kan. Niet in de media de interesse kenbaar maken, de speler het hoofd op hol brengen en vervolgens de bal bij de speler leggen als die zo graag bij Ajax wil spelen dat die het maar moet uitvechten met zijn club als die zo graag naar Ajax wil. Zo duur zal hij niet zijn en met een beetje onderhandelen kom je wel tot een schappelijke prijs waar iedereen tevreden mee is.

27 juni 2013 om 18:51

Oke. Bedankt! Ik zal het Marc even laten lezen. Dat we daar niet eerder op gekomen zijn..

27 juni 2013 om 20:02

@ Romero7575

En wat is de vraagprijs van Heracles dan?

Lekker makkelijk om te zeggen dat Ajax de portemonnee moet trekken zonder te weten hoeveel Ajax in dat geval af moet tikken. Erg kortzichtig.

Het hoofd op hol brengen van wie? Duarte, van Ginkel, Maher en ga zo maar door; niemand heeft zich afgezet tegen zijn club, dus zo erg brengt Ajax hun hoofd denk niet op hol.. Het is interesse tonen en niet meer dan dat.

28 juni 2013 om 12:14

Ik moet je toch zeggen dat ze duidelijk wel deze tactiek beproeven. Ik heb Ronald de Boer het in studio voetbal horen zeggen, niet letterlijk maar het kwam er wel op neer hoor. Ik ben zelf ook een ajax-fan maar ik vind ze wel de fans gerust moeten stellen wat er met het geld gebeurd die ze niet willen uitgeven. Rijk zijn is goed he maar speel ook open kaart want nu zijn de vette jaren maar als de magere jaren weer aan komen dan krijg je een hoop vragen als die talenten niet doorbreken. Dan is het waarom hebben we een maher niet of een narsingh .......

29 juni 2013 om 13:54

@ coupe

Wat gaf Ronald de Boer dan aan?

Volgens mij, maar ik heb niet alle uitzendingen gezien, kwam het er telkens op neer dat spelers erg graag naar Ajax moesten willen en Ajax niet meer de hoofdprijs ging betalen.

Daarbij is aankloppen bij hun club om de vraagprijs te bespreken trouwens, naar mijn mening, ook geen ''hoofd op hol brengen, zodat ze een transfer willen forceren''.

Ajax kan het vergeten als niet betalen wat Heracles wil .duarte ligt nog twee jaar vast.

29 juni 2013 om 13:56

@ rekro66

Ja, zo werkt het meestal wel ja..

Maak deze deal maar snel rond Ajax. Iedereen weet dat Ajax Duarte wil, Duarte wil dolgraag naar Ajax, en Ajax heeft geld genoeg om 20 Duarte's te halen.
Het is toch een kwestie van tijd. Heeft iemand trouwens enig idee wat Duarte ongeveer moet kosten? Zal niet meer dan 3 miljoen zijn neem ik aan.

27 juni 2013 om 19:57

@ Mancunian666

Ajax moet de deal maar snel rondmaken is wat jij aangeeft, maar jij weet niet eens wat Duarte moet kosten/wat Heracles vraagt.. Lekker makkelijk; Ajax trekt de portemonnee wel, omdat ze toch 20 Duarte's kunnen betalen.

Het gaat er niet om of Ajax hem kan betalen. Met het eigen vermogen van Ajax kunnen ze ook de afkoopsom van Cavani betalen, maar dat is geen reden het te proberen. Overmars maakt de overweging wat hij Duarte waard vindt, want niemand wil meer geld aan iets uitgeven dan het in werkelijkheid is.. Helaas bij voetballers is dat vooral speculeren over hoe iemand in de toekomst gaat presteren en dus kunnen de meningen hierover flink uiteenlopen, maar Ajax gaat niet de portemonnee trekken omdat Ajax dat kan..

27 juni 2013 om 20:13

Duarte kan toch niet heel veel kosten? Natuurlijk wil ik ook niet dat ze veel betalen, en proberen de prijs te drukken met spelers als Castillion en Lukoki.
Kost Duarte rond de 3 miljoen, moeten ze dat doen. Scheppen ze een beetje duidelijk, en kan die jongen als vroeg bij de voorbereiding aansluiten.

27 juni 2013 om 20:26

Over de voorbereiding hoeft Ajax zich niet echt zorgen te maken en zeker niet als het om Duarte gaat.

Aangezien wij geen Europese voorrondes moeten spelen hebben we meer tijd dan onze concurrenten om ons goed voor te bereiden. Duarte zal geen basisspeler worden in zijn eerste jaar, dus heeft ook na de start van de competitie nog voldoende tijd om zich rustig aan te passen aan de manier van spelen en het niveau.

Ajax hoeft geen haast te maken met deze transfer en 3 miljoen is erg veel voor Duarte.. Hij is al 22 jaar en heeft nog niet bewezen het niveau van Ajax aan te kunnen. Dat hij klaar is voor een volgende stap is duidelijk, maar dan denk ik toch echt aan clubs als Feyenoord, AZ en Twente. Net iets onder Ajax qua niveau.. Hij maakte op mij geen indruk alsof hij al klaar was om bij Ajax een basisplaats te veroveren en heeft gezien zijn leeftijd waarschijnlijk ook niet de potentie om dusdanig veel beter te worden dat Ajax een transfersom van 3 miljoen terug kan verdienen..

Hoeveel moet deze speler ongeveer gaan kosten ?

27 juni 2013 om 22:40

Op zijn minst € 3 miljoen

Ik ben benieuwd of deze jongen iets kan brengen. Brenet?

Ajax is een arrogante club in vergelijking met al andere Nederlands clubs.

28 juni 2013 om 12:49

Aaawh liefje... moet je weer Europa league spelen? aaaaawh succes hé

28 juni 2013 om 13:51

Mochten ze willen :D

Ajax leg toch een keer geld op tafel. Hoe kun je Castillion nou inzetten als ruilmiddel. Die jongen is over mislukt waaraan die verhuurd is en is nog geen euro waard.

Goed Smitje! Vasthouden aan die 3,3 miljoen en anders komt er wel een andere club.. transfermarkt is nog dik 2 maand geopend

27 juni 2013 om 23:38

Alsof een andere club 3,3 miljoen op tafel legt voor Duarte haha. Dat gaat dus echt niet gebeuren, omdat dat bedrag veel te hoog is.

28 juni 2013 om 08:00

Let maar op, wel zullen zien!

Als je eerst hoog van de toren blaast met het eerste bod is het laatste bod om vervolgens op elke speler een tweede bieding te doen... Clubs hebben ook wel door dat het zinloos dreigen is en zullen altijd meer vragen. Als hij nou gewoon fatsoenlijk ha onderhandeld had duarte er al gezeten en voor minder geld dan straks op tafel wordt gelegd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren