Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV nog niet uitgewinkeld: ‘Op twee of drie posities moet er iets bij’

Laatste update:
/

Na Jeffrey Bruma en Florian Jozefzoon werd maandag de derde grote aankoop gepresenteerd bij PSV. De club nam Adam Maher over van AZ en de Eindhovenaren zijn nog niet klaar op de transfermarkt, zo laat technisch manager Marcel Brands optekenen.

“Op twee of drie posities moet er nog iets bij komen. Achterin, en dan vooral op de rechtsbackpositie en op het middenveld, al hangt dat ook af van de vraag of er spelers vertrekken”, tekent persbureau ANP op uit de mond van de sportbestuurder. PSV zoekt naar een rechtsback door het vertrek van Atiba Hutchinson, terwijl Ola Toivonen en Kevin Strootman nog in verband worden gebracht met een vertrek.

Eerder verkocht de club Erik Pieters, Dries Mertens en Jeremain Lens al. Dat trio leverde PSV 22 miljoen euro op. Als Toivonen of Strootman daadwerkelijk vertrekt, lijkt Stijn Schaars (Sporting Portugal) een belangrijke kandidaat om de gelederen te komen versterken. De middenvelder wil zelf graag naar Eindhoven en PSV hoopt dat het de komende weken voortgang boekt in zijn komst.

PSV heeft goede zaken gedaan op de transfermarkt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rechtsback oke. Maar waarom nog een middenvelder?

1 juli 2013 om 14:43

Omdat Van Bommel weg is, er geen vertrouwen in Van Ooijen en Hiljemark is en Strootman en Toivonen nog op de nominatie gaan om weg te gaan.

1 juli 2013 om 14:47

Toivonen en Strootman zullen we vertrekken. Dan moeten ze dus spelers halen die er gelijk al staan. Of Schaars dan de juiste man is, dat weet ik niet. Vind dat toch maar een matige middenvelder.

1 juli 2013 om 14:51

Klopt, daarbij is Engelaar (voor wat het waard is) ook vertrokken en mag Ritzmaier ook weg.
Strootman blijft overigens gewoon, als er niet iets raars gaat gebeuren.

1 juli 2013 om 14:57

Waarom haal je dan een hiiiljemark, is dan ook weer een domme aankop als daar geen vertrouwen in is.
Tevens konden ze deze speler pas deze zomer af betalen.
Dus nog een middenvelder.
Zou dan eerder nog cv en lb halen

1 juli 2013 om 15:02

Strootman vertrekt niet! Psv wil hem in principe niet verkopen, alleen als er een mega bod komt mag hij vertrekken. Toivonen gaat zoweizo, als er geen andere club voor hem komt certrekt hij naar norwich.

1 juli 2013 om 16:11

Toivonen kan vertekken, Strootman echter niet. Waar dat verhaal vandaan komt weet ik niet.hij heeft nog een contract voor drie jaar en met het WK in aantocht laat PSV hem nu niet gaan. Tenzij er een 20+ miljoen bod gaat komen, maar dat verwacht ik niet.

1 juli 2013 om 16:11

Volgens mij hebben ze wel vertrouwen in Hiljemark. Advocaat was anders aardig enthousiast over hem vorig seizoen. Het is wel zo dat er aardig wat middenvelders weg zijn en dat er geen back-up meer is. Als er iemand geblesseerd raakt heb je een probleem.

1 juli 2013 om 14:43

Van Bommel, Toivonen en Engelaar zijn weg gegaan, 1 iemand is er voor terug gehaald.. Lijkt me logisch dus!

1 juli 2013 om 14:46

2 zijn er voor teruggehaald, Hiljemark was in de winter al aangetrokken he

1 juli 2013 om 14:57

Die was er dus al, er is dus niemand terug gehaald voor deze drie spelers.

1 juli 2013 om 15:07

Hiljemark was gehaald als opvolger van van bommel. Dus voor van Bommel hoeft geen vervanger meer gehaald te worden.
Waar zou Hiljemark anders voor gehaald zijn?

1 juli 2013 om 15:52

Hij is gehaald als opvolger van Strootman..

1 juli 2013 om 14:47

Omdat van Bommel is gestopt, Engelaar weg, Tovoinen zo goed als verkocht is en het is nog niet zeker of strootman blijft. Dan hou je Wijnaldum, Maher, Hiljemark voor de basis over. Voor de rest zijn er nog aantal jeugdspelers die in aanmerking komen voor de selectie. Maar aangezien Jong PSV ook in de JL uitkomt is het misschien handiger om die spelers daar te laten rijpen. Ik zou het niet verkeerd vinden als PSV nog een extra middenvelder zoals een type Schöne zou aantrekken. Multi-inzetbaar en hij kostte niet veel.

1 juli 2013 om 14:55

Hoe zit het met de eigen jeugd? Anders gaat iedereen zoals Bazoer naar Ajax omdat ze daar wel de kans krijgen... Zo verliest een club toch zijn charme vind ik!

1 juli 2013 om 14:58

Ritzmaaier mag weg of wordt uitgeleend, v.ooijen mag worden uitgeleend of komt op de bank. PSV heeft (nog) geen jeugdspelers die de last van v.bommel, Toivonen of Strootman kunnen dragen, helaas.

1 juli 2013 om 15:09

Bij Ajax en Feyenoord werden ook jeugdspelers naar voren geschoven die (nog) niet goed genoeg waren. Het duurt even maar betaald zich dan op langere termijn wel uit, door ervaring merk je dat de 'talenten' beter worden. Mijn mening is toch dat er wat aan het huidige beleid scheelt bij Psv. Dat is op langer termijn ook jammer voor het Nederlands elftal.

1 juli 2013 om 15:16

Idd! Hele goede reactie. Bij psv willen ze direct succes, maar dat werkt ook niet zoals iedereen de afgelopen 3 jaar heeft gezien.

1 juli 2013 om 15:34

En niet zover daarvoor werkte het wel 7x in 9 jaar...

1 juli 2013 om 15:56

Het gaat niet alleen om direct succes. En dan laten we vorig seizoen even voor wat het is want advocaat bleef maar voor een jaar en hij wou dus direct succes. Je kunt wel eigen jeugd inzetten maar niet op 5 posities. Dat dit bij feyenoord wel lukte zegt meer over hun jeugdopleiding.. die is gewoon velen malen beter dan bij PSV.

1 juli 2013 om 16:56

Klopt maar tijden veranderen, vroeger kon een PSV nog een Ronaldo halen.

Tegenwoordig gaat dat ook niet gebeuren...

We zullen over een aantal jaar zien of PSV echt met de jeugd gaat werken of niet.

1 juli 2013 om 17:27

In zoverre jammer voor het nederlands elftal omdat psv wel jonge talenten de kans geeft zich verder in nederland te ontwikkelen bij een topclub (jozefzoon, Narsingh, Maher, Willems, Bruma etc.) terwijl bij ajax alleen maar buitenlanders worden aangetrokken

1 juli 2013 om 18:49

Niet alleen over de jeugdopleiding, de club moet ook gewoon geluk hebben met de spelers in de opleiding. Je opleiding kan nog zo goed zijn maar als je spelers met minder talent hebt dan schiet het nog niet op.

1 juli 2013 om 15:31

Ik begrijp dat alleen als er nog iemand vertrekt. Anders heb je een middenveld met Strootman-wijnaldum-maher en dat moet gewoon kunnen met Hiljemark en Ritzmaier op de bank. Alles wat je meer koopt staat de ontwikkeling van die twee in de weg.

1 juli 2013 om 15:36

Een topclub als PSV dient elke positie dubbel bezet te hebben.

zoet/tyton
aankoop/bren
bruma/marcel
zanka/aankoo
wille/tamat
hi
stroot/aanko
1 juli 2013 om 17:16

de transferbalans is op dit moment zeer positief:

opbrengsten:
lens -- 9 miljoen
mertens -- 9,5 miljoen
pieters -- 3,5 miljoen
----------------------------------------------
totaal -- 22 miljoen

uitgaven:
jozefzoon -- 400.000 euro
maher -- 6,5 miljoen
bruma -- 3 miljoen
--------------------------------------------
totaal = ongeveer 10 miljoen

daarnaast wordt toivonen waarschijnlijk verkocht voor 5,5 miljoen.
psv heeft in ieder geval nog een rechtsback nodig en eigenlijk ook een centrale verdediger. dit zal ze misschien 7 miljoen kosten in totaal, maar dan staan ze nog in de plus. goed werk brands!

1 juli 2013 om 19:35

Vergeet je er gemakshalve niet bij te zetten wat de verkochte spelers hebben gekost aan transfersom en salaris? Dan ziet het plaatje er toch iets genuanceerder uit...

1 juli 2013 om 21:12

Moet ik er dan ook al bij zetten wat Maher gaat opbrengen? Wat een onzin rinzinho. Ik kan ook er bij zetten dat er 1,6 miljoen aan salaris vrijgemaakt is omdat Engelaar is vertrokken, maar dit is hier totaal niet relevant.
Ik kijk gewoon naar de transferbalans in deze zomer.

1 juli 2013 om 15:37

Ervan uitgaande dat Toivonen vertrekt en Strootman blijft, zou je op de bank alleen Hiljemark en Van Ooijen overhouden. Dat lijkt mij bijzonder weinig. In verdedigend opzicht is er al wat versterkt, maar alsnog lopen er heel veel spelers die er niks van bakken. Waar Bouma, Vukovic, Hutchinson en Pieters zijn vertrokken, voldoen ook Marcelo, Zanka, Tamata en Manolev niet aan de verwachtingen. Op het middenveld zijn Nijland, Engelaar en Van Bommel vertrokken. Hier kan dus best nog wel een versterking voor in de plaats komen. Wat betreft de aanval zijn Lens en Mertens al weg. Ik verwacht dat ook Matavz verkocht zal worden. Jozefszoon is voor op de vleugel gehaald en Locadia zal Matavz opvolgen.

PSV moet dus nog zien te verkopen:
Tyton, Manolev, Zanka, Marcelo, Tamata, Toivonen en Matavz

Dan zouden ze naar mijn mening aan moeten trekken:
- Ervaren reserve doelman (alleen bij vertrek Tyton --> Waterman)
- Rechtsback (iemand als Verhaegh, Stam of Tiendalli)
- Linksbenige centrale verdediger (viergever)
- Centrale aanvallend ingestelde middenvelder (alleen bij vertrek Toivonen)
- Ervaren reserve spits (alleen bij vertrek Matavz, anders alleen Bentancourt achter de hand)

Dan is je selectie als volgt:
Zoet, Waterman, Bertrams, Aankoop, Brenet, Bruma, Hendrix, Koch, Viergever, Dereijk, Willems, Strootman, Van Ooijen, Wijnaldum, Hiljemark, Maher, Aankoop, Ritzmaier, Narsingh, Jozefszoon, Van Overbeek, Depay, Bakkali, Locadia, Aankoop, Bentancourt

Zoet
Aankoop
Bruma
Viergever?
Willems
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Locadia
Depay
1 juli 2013 om 16:05

Viergever speelt nog niet eens bij Psv. En ik hoop ook niet dat dat gebeurd. Vind het echt een hele matige speler. Hij kan goed mee voetballen maar als verdediger maakt hij nog veel fouten. zie sowieso in deze jonge selectie van Psv toch een iets oudere ervaren verdediger. Tis leuk dat je met de jeugd wil werken en een jong team wilt hebben maar een beetje ervaring zou de ploeg niet misstaan.

1 juli 2013 om 16:14

Zoals ik al zeg moet er inderdaad wat ervaring bij. Waterman en een ervaren spits zorgen daar in mijn ogen voor. Daarbij is Strootman, ondanks zijn leeftijd, alm aardig ervaren. Dereijk is inmiddels 26 en ook de drie rechtsback die ik opperde (stam, Verhaegh en Tiendalli) zitten op een leeftijd dat je best ervaring hhebt.

1 juli 2013 om 16:26

Daarom staat er toch ook een vraagteken?

1 juli 2013 om 16:58

Logisch om te werken met een schaduwlijst, indien er nog meer spelers verkocht worden kan er dan snel worden gehandeld. Daarbij is Schaars een ervaren speler, daar ontbreekt het nu wel aan bij Psv.

- Rechtsback
- LB want alleen Willems lijkt me onvoldoende voor een heel seizoen.

Edit: Had ook CV staan, maar was Bruma even vergeten

1 juli 2013 om 14:44

Heesakkers wordt hopelijk doorgeschoven voor de linksback. Daarnaast zou Viergever links kunnen spelen mocht die komen. Kun je Zanka nog altijd centraal zetten. Is maar een scenario.

1 juli 2013 om 14:47

En ook Ritzmaier zou eventueel nog linksback kunnen spelen.

1 juli 2013 om 15:13

Het wordt tijd dat ze Ritzmaier eens verhuren. Hij zou ervaring op moeten doen bij een club die in de onderste regionen van de eredivisie speelt. Als hij daar uitblinkt, kan hij nog van waarde zijn voor Psv, als hij faalt zou ik hem laten vertrekken.

1 juli 2013 om 16:57

Ja, want dat werkte met Manolev zo goed aan de andere kant. Ritzmaier is een middenvelder.

1 juli 2013 om 17:43

Wat is dit nu weer voor domme vergelijking. Manolev is gewoon voor de rechtsbackpositie gekocht hoort, dat is ook zijn natuurlijke positie, alleen bij Bulgarije speelt hij soms rechtshalf.

1 juli 2013 om 14:49

In denk dat ze Viergever halen al CV en hem dan ook als backup voor Willems gebruiken.

1 juli 2013 om 14:55

Viergever zal alleen kunnen komen als Marcelo, Derijck of Zanka verkocht wordt.

1 juli 2013 om 15:55

Gelukkig zijn ze nu aan het kijken voor Derijck en Ado had interesse. Hopelijk doet PSV water bij de wijn en vragen ze niet al te veel of zijn ze soepel met het verhuren.

1 juli 2013 om 14:49

Tamata is er eventueel als nood ook nog. Maar eigenlijk zijn zowel Tamata als Willems te matig voor Psv. Maargoed je kunt niet op elke positie een goeie speler kopen. Denk dat de rb positie top prioriteit heeft,

1 juli 2013 om 15:03

Vind niet dat je dat over Willems kan zeggen. Die jongen is 18 en heeft 2 jaar met Marcelo in de verdediging gespeeld en keepers zoals Toivonen en Waterman achter hem, daar wordt je als jonge linksback niet veel beter en/of zekerder van. Ik denk dat hij grotere stappen had gemaakt als hij wat betere collega's naast hem had. Natuurlijk heeft zijn houding er ook mee te maken, maar hij is op zijn 17de basisspeler bij PSV en het NL elftal op het EK geworden, het is eigenlijk niks meer dan logisch dat je dan naast je schoenen gaat lopen.

Ik heb nog wel vertrouwen in Willems, hij heeft vaak laten zien dat hij stikt van de potentie en gewoon goed kan voetballen.

Ik hoop wel dat Viergever nog komt en dat Strootman gewoon blijft. Dan staat er volgend jaar écht een leuk team!

1 juli 2013 om 15:08

Ten eerste is het Nooit normaal om naast je schoenen te lopen!
Ten tweede is Toivonen geen keeper volgens mij?

Willems is een waardeloze speler daar zouden ze zeker een vervanger voor moeten hebben!

1 juli 2013 om 15:10

Ik zou ook achter mn oren krabben als Toivonen op doel zou staan maar vermoed dat je daareen tikfout maakt.
Willems is tegen de verdedigende ploegenzeker bruikbaar Kan goed opkomen en heeft een goede pass in huis. Alleen zo jammer dat hij niet kan verdedigen. En laat hem nou net in de verdediging staan.

1 juli 2013 om 15:12

Keepers zoals toivonen en waterman? XD zou t ff aanpassen ;p

1 juli 2013 om 15:42

Ho, hoe kom ik toch bij Toivonen! Die andere zweed, Isakson bedoelde ik natuurlijk! Stomme fout haha!

Nou, ik wil jou wel eens zien als je op je 17e bij een titelkandidaat in de basis komt, een EK speelt bij het nationale team als basisklant en veel lof ontvangt over de hele wereld. Het is dan ontzettend moeilijk om nuchter te blijven.

Dus nee, Willems is totaal niet waardeloos.hij kan nog zoveel leren!

1 juli 2013 om 16:03

Ik heb geen enkel vertrouwen in Willems. Kijk je kunt een mindere speler zijn dat is heel normaal. Maar Willems heeft nu al de arrogantie dat hij een grote jongen is. Een speler die nog niets heeft gepresteerd en nog niets heeft laten zien zichzelf nu al overschat kan gewoon niks worden. Ik denk dat Willems beter tot zijn recht komt als linker middenvelder. Dat zie je ook bij Manolev. Die jongen kan compleet niet verdedigen en doet het als rechtermiddenvelder best aardig in Bulgarije.

Arias en Viergever zal het dus wel worden. Hopelijk geen Schaars. Probeer dan maar een van de transfervrije middenvelders weg te plukken, Schaars hoef ik niet te zien.

En Marcel, durf eens een spits te halen..

edit: die laatste zin was bedoeld als haal aub geen spits haha. Ik wil er absoluut geen spits bij hebben

1 juli 2013 om 14:53

Een spits is absoluut niet noodzakelijk maar het gerucht gaat dat Marcel daar anders over denkt. En daar krijg ik een beetje de kriebels van.

1 juli 2013 om 14:50

Nee, geen spits.. Locadia is het grootste Nederlandse talent voor in de spits.. Lekker laten staan..

1 juli 2013 om 14:51

En locadia dan. We gaan toch niet de jeugd op de bank zetten. Locadia moet heel veel aan spelen toekomen nu anders heb je niks aan hem.

1 juli 2013 om 14:53

Lo ca di a.
Kent u die? Is jong, heeft minuutjes nodig.
En volgens mij was scoren vorig jaar niet het grootste probleem.

Schijt Engelse schijt geld.
-eerst haalt manu j.hernandez terwijl hij had aangegeven dat hij graag naar psv wilde.
-dan haalt Sunderland Ji Dong Won. Die ook al met een been in eindhoven was.
-nou weer met die peruzzi te laat.

Sla nou eens toe Pe Se Ve!!

1 juli 2013 om 14:57

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Lewandowski was al op geboden maar zag meer perspectief in een transfer naar Dortmund
Ronaldinho wilde zelf liever naar Psg
Tevez werd te duur bevonden door de Rvc
Robinho werd te duur bevonden door de Rvc
Messi was al door Ajax gescout maar ging naar Barcelona

Centraal achterin, rechts achterin zijn direct noodzakelijk, en wat mij betreft nog een cv.

Ik weet het nog niet hoor met psv volgend seizoen. Het zou zomaar kunnen dat 5 basisspelers van afgelopen seizoen vertrekken. Dat betekent dat ze een heel nieuw team moeten opbouwen wat wel eens veel punten zou kunnen kosten, zeker in de 1e seizoenshelft

1 juli 2013 om 14:46

Ja daarom denk ik dat zij een zwakke 1ste en sterke 2de seizoenshelft spelen. Dus moet Ajax een keer goed beginnen (vooral in de wintermaanden) om zo een mooie voorsprong op te bouwen en die te consolideren op het eind.

1 juli 2013 om 15:10

Er zijn er al meer vertrokken.

- V.bommel
- Hutchinson
- Bouma
- Waterman
- Lens
- Mertens

Dat zijn er dus al 6 die vorig jaar onder de basis vielen, meestal dan (bouma was een tijdje wissel en Waterman moest in het begin Tyton nog voor zich laten). Daarbij lijkt het zeer aannemelijk dat Toivonen vertrekt en in Matavz is ook interesse. Kom je dus op 8 spelers uit.

Dat worden dus Schaars en Ronnie Stam aangezien hij nu voor weinig mag vertrekken bij Wigan (gedegradeerd).

Een rechtsback heeft de hoogste prioriteit, ik denk dat Arias uiteindelijk wordt aangetrokken.
Een middenvelder hoeft van mij niet zo, Maher, Strootman en Wijnaldum kunnen toch prima met zijn 3en op het middenveld spelen. En als je een keer wat verdedigender wil spelen kun je Hiljemark en gewoon in zetten.m
Nu hopen dat Dereijk of Marcelo nog verkocht wordt, zodat er nog een extra cv gehaald kan worden.

1 juli 2013 om 14:55

Er moet eerst een cv worden verkocht vind Brands. Opzich ook niet zo gekl, anders zit je dadelijk met Bruma, Marcelo, Zanka, Dereijk Hendrix + een aankoop. Dat zijn gewoon te veel spelers.

1 juli 2013 om 15:39

Denk dat Viergever word gehaald als vervanger van Pieters.
Is linksbenig kan centraal spelen, op linksback en centraal op het middenveld.
En is met een 1-jarig contract niet duur.

Zie Derijck ook nog vertrekken.

He goed om te lezen dat er bij PSV niets veranderd. Ik had toch echt gelezen dan het kopen verleden tijd zou zijn, dat er beter met de centjes omgesprongen zou worden, dat er meer jeugd de kans zou krijgen. En met de kans krijgen bedoel ik ook echt meetrainen en basisplaatsen krijgen om beter te worden. Maar uh nee, voorlopig blijft het nog bij het oude, de ene na de andere speler komt binnen in de hoop dat ze misschien met al die gekochte spelers misschien toch nog een keer kampioen kunnen gana worden. En je kunt natuurlijk al die jonkies langere contracten gaan geven, maar als er dan weer zoveel mensen worden gehaald weet je gewoon dat ze weer mondjesmaat speeltijd krigen. En dan hoor je weer: de jonkies zijn nog niet goed genoeg!! Nee als ze ook nooit eens het vertrouwen krijgen, dan gaat het m nooit meer worden. Maar goed tis maar net wat je als club wilt en doet met je jonge jongens. Blij dat er clubs in Nederland zijn die het wel proberen en doen met eigen jeugd. En niet geheel zonder succes dacht ik zo.

1 juli 2013 om 14:52

v Bommel, Engelaar, Hutchinson, Mertens, Lens, Bouma en Pieters zijn weg en waarschijnlijk wordt Toivonen ook nog verkocht. En jij gelooft echt dat je dat allemaal kunt opvangen met jeugdspelers?
Er zullen we degelijk een aantal jeugdspelers doorschuiven, Depay gaat de plaats van Mertens overnemen met Bakkali daarachter. Locadia heeft door het vertrek van Lens nog maar een concurrent in de spits, Zoet wordt waarschijnlijk eerste keeper en ook Hendrix, Brenet en v Overbeek krijgen de kans bij de selectie. Maar het is ook gewoon heel logisch dat er ook een aantal spelers worden gekocht, je kunt niet 5 basisspelers vervangen door jeugdspelers.

1 juli 2013 om 14:57

Zoet, Depay en misschien Locadia zijn de vervangers van Lens, Mertens en Waterman.
Als deze drie gaan spelen hebben ze 3 basisspelers vervangen voor jeugd.
je moet wel realistisch blijven, dat je niet iedere vertrokken speler kan opvangen met jeugd.
Zeker niet nu er zoveel geld in het laatje is gekomen en er waarschijnlijk nog wel 5 miljoen bijkomt voor Toivonen.
3 spelers uit eigen jeugd maken grote kans om een basisplaats af te dwingen. Zoiets gaat niet van de ene op andere dag en zal dus nog wat tijd in beslag nemen voordat er meerdere spelers uit de eigen opleiding in de basis komt te staan. Met de beloftes, die nu in de jupiler league gaan uitkomen kun je misschien wat sneller zien hoe goed een jeugdspeler is en of het daadwerkelijk goed genoeg is voor de basis bij Psv.
Als je als club ambities hebt en dus ook het geld ervoor hebt hoef je niet alles gelijk met eigen jeugd in te vullen. je kijkt wat je hebt en wat je nodig hebt en op dit moment heeft PSV geen onnodige versterkingen gehaald gezien wat er weg is en waarschijnlijk weggaat.

1 juli 2013 om 15:00

Waar heb je het over? De een na de andere speler? Het gaat nu om 3 spelers. Er zijn er al 6 vertrokken en er gaan er nog meer. Dan is het toch logisch dat je ook koopt. Verder wordt er een boel jeugd doorgeschoven naar basisplekken en het 1e elftal.

1 juli 2013 om 15:34

Als er verkocht wordt en er geen daadkrachtige spelers uit de jeugd zijn om hun op te volgen dan moet je kopen. Daarnaast koopt iedere club, dat blijft nou eenmaal zo.

Lens, Mertens, Hutchinson, vbommel, Engelaar, Bouma en Pieters zijn weg

Hierdoor krijgen: Depay - Bakkali - Locadia - voverbeek (waarschijnlijk het minst) - Willems - Tamata - Zoet de kans.

Brenet wordt sowieso 2e rechtsback achter de aankoop (ook jeugd) en indien er niks komt maakt hij misschien nog kans op een basisplaats (al is het in mijn ogen daar nog te vroeg voor)

Dan heb je op het middenveld spelers als Ritzmaier en v Ooijen waar nog niet veel vertrouwen in is om Engelaar/vbommel/hutchinson gat op te vullen.

Daardoor een nieuwe Cvm/cm en Maher als aankoop. Voor de rest loopt er nog niks op die positie. Je moet het hebben om te kunnen gebruiken, het is er nu dus niet.

Daarnaast zijn er nog spelers die lichtelijk worden overschat. Menno Koch werd als groot talent gezien (met name door de pers opeens, niet door alle PSV insiders)

Jammer dat een Bazoer weg is gegaan. Die had nu een goede kans gehad met Cocu naast Bruma denk ik (al is hij wel jong, maar het kan met hem)

Hendrix is een echt talent en gaat er wel komen, maar met Bruma - Hendrix ga je het niet redden

Ik zou het vreemd vinden als PSV al klaar zou zijn, Jeffrey Bruma is een goede aankoop, maar kan geen hele defensie dragen. Nog een centrale verdediger is echt nodig.

1 juli 2013 om 14:53

Dan moet er wel eerst een cv worden verkocht is aangegeven door Brands, en dat is ook niet heel gek. Anders zit je dadelijk met veel te veel centrale verdedigers.

1 juli 2013 om 14:58

Ja maar wie wil nou Derijck en Marcelo hebben? Te duur voor middenmoters/laagvliegers in de Eredivisie en te slecht voor Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje. Of je moet hun contract afkopen.

Wijnaldum, Maher kunnen allebei ook rechts op het middenveld spelen, Schaars is linkspoot en dan moet eerst Strootman vertrekken anders beetje onnodig denk ik.
Rechtsback zeker nodig, verder denk ik dat ze vertrouwen houden in Marcelo.
achter Willems iemand lijkt me ook niet onhandig.
weet niet of dit nou een echte kampioensploeg is als ik het zo zie.....voorin wel erg jong en onervaren (evt Matavz ipv Locadia)
en achterin niet veel verbetering of moet een geweldige back komen.

Zoet
Nieuw...
Marcelo
Bruma
Willems
Wijnaldum
Maher
Strootman
Narsingh
Locadia
Depay
1 juli 2013 om 15:42

Ervanuitgaande dat PSV nog een goede rechts back weet te halen, blijft deze verdediging niet kampioenswaardig. Marcelo blijft een matige voetballer, Willems verdedigend kwetsbaar en Bruma weet je gezien zijn matige prestaties bij HSV echt nog niet wat je van hem kunt verwachten.

Daarnaast is het middenveld en aanval van de basiself prima, maar kijk ook eens naar de alternatieven. Met Matavz heb je nog een goed alternatief. Hiljemark en Derijck zijn ook nog alternatieven, maar daar ga je mee achteruit en verder zijn de meeste jeugdspelers er gewoon nog niet aan toe.

Het lijkt er bij PSV op dat ze door hebben dat ze een stap terug moeten doen om er vervolgens twee vooruit te maken.

Weer geen eigen jeugd de kans geven ? Straks staat alleen zoet als eigen jeugd in de basis.

1 juli 2013 om 14:52

Depay, Locadia, Willems?

1 juli 2013 om 15:01

Willems is geen eigen jeugd, is gekocht van Sparta voor 5 ton ofzo.

1 juli 2013 om 15:04

Ze hebben nu alweer interesse in assaidi dus dan kan depay weer buiten de boot vallen. Locadia moet eerst nog maar het duel met matavz zien te winnen. Willems is geen eigen jeugd, kwam over van sparta.

1 juli 2013 om 15:13

De interesse in Assaidi was gelul, is ook aangegeven. Verder krijgen wel veel jeugdspelers een kans bij Psv, iig om mee te trainen. Dus dat is toch al een goed begin.

1 juli 2013 om 15:23

Dus het vertrek van mertens gaat niet op dezelfde positie herinvesteerd worden ?

1 juli 2013 om 15:38

Locadia, ritzaier en willems zijn evenveel eigen jeugd als fischer, eriksen valt mijn inziens meer onder eigen jeugd

1 juli 2013 om 15:40

Nee, voor zover ik weet niet. Er is ook nog helemaal geen serieuze interesse geweest in een LV. Depay krijgt hoe het er nu voorstaat een basisplaats aankomend seizoen, met daarachter Bakkali.

1 juli 2013 om 16:29

Psv heeft nog op 2 posities echt versterking nodig. Dat is een rechtsback en een linksbenige centrale verdediger. In mijn ogen zijn de ideale kandidaten Rosales (FC Twente) en Jan Wuytens. Helaas heeft Brands liggen slapen en deze gratis buitenkansje laten liggen en heeft Jan Wuytens inmiddels als getekend bij AZ. Was de ideale man naast Bruma geweest. Heeft ervaring en een goeie trap in zijn linker. Onze vriend Rosales wil niet bjitekenen en wil weg bij FC Twente. Voor zover ik weet kan hij niet duurder zijn dan 2,5 miljoen. Naast 2 clubs uit Belgie heeft zich nog niemand gemeld voor Rosales. Ik zou zeggen Brands grijp je kans en leg 2,5 miljoen neer. Rosales heeft eredivisie ervaring en een meer dan goede voorzet.
Blijf probleem wie je naast Bruma zet. In mijn ogen kun je dan helaas niets anders dan een niet te weigeren bod op Strootman accepteren. Geloof me ben hem liever ook niet kwijt maar mocht hij tussen de 18 en 22 miljoen kunnen opleveren, dan zeg ik doen en dan Schaars voor een niet al te hoge transferprijs en salaris binnenhalen. En je klopt met maximaal 7 miljoen aan bij Feyenoord voor Bruno Martins Indi, aangezien zij hem ook liever kwijt zijn voor een goed bedrag.
Denk dat je dan een elftal heb dat op alle linies beter is dan dit seizoen. En je hebt nog een bank met o.a Zoet, Derijck, Wijnaldum, Jozefzoon, Matavz

Tyton
Rosales
Bruma
B Martins I.
Willems
Hiljemark
Maher
Schaars
Narsingh
Matavz
Depay
1 juli 2013 om 17:09

7 miljoen voor Martins Indi en naar Psv?! Sorry, in het zuiden van het land zijn er mensen die genieten van het Bourgondische leven maar je bent wel erg dronken als je denkt dat die transfer plaats gaat vinden.

1 juli 2013 om 17:28

Koeman heeft aangegeven wat spelers erbij te willen hebben voorin. Dus Feyenoord moet verkopen en daarvoor komt BMI in aanmerking. BMI heeft zeker geen zin in nog een seizoen gedwongen linksback spelen. Weg wil hij dan sowieso, dan kun je wel leuk 10 miljoen willen. Bij 7 miljoen hapt Feyenoord ook zeker toe. Kan Feyenoord ook zijn gewenste offensieve versterkingen aantrekken. AZ had ook 10 miljoen voor Maher in gedachten. Maar daarna beginnen pas de onderhandelingen. Ik zeg alleen als Strootman voor veel kan worden verkocht dan kun je BMI zeker wel halen. Bij PSV heeft hij 2 zekerheden die hij bij Feyenoord niet allebei heeft. namelijk speeltijd met het oog op het WK, EN centraal achterin spelen

1 juli 2013 om 14:53

Depay vrijwel zeker ook, en daarnaast concureert locadia met matavz, en denk ik dat hij dat kan winnen.

1 juli 2013 om 14:56

Zoet en Depay sowieso en Locadia moet de strijd aangaan met Matavz. En verder zullen ook Bakkali, Hendrix, Brenet en v Overbeek zeker wel de kans krijgen dit seizoen.

Centrale verdediger, vleugelaanvaller

Ze kunnen spelers wel erg snel afschrijven in Eindhoven. Kennelijk heeft ook Hiljemark geen toekomst meer als er nog een extra middenvelder bij moet volgen Brands. Die jongen hebben ze net in de winterstop gehaald voor 2,5 miljoen en nu is hij al niet meer nodig kennelijk. Een rechtsback lijkt me eerder noodzakelijk net als een centrale verdediger en een linksback. Toch denk ik dat Brands werkelijk denkt dat met de komst van Bruma het lek in het centrum gedicht is. Ik kan hem verzekeren dat dat niet zo is. Bruma heeft een zeer matig seizoen gedraaid bij HSV en zal er niet direct staan. Willems moet echt laten zien dat hij het niveau aan kan want vorig jaar was hij misschien wel de meest zwakke verdediger na Derijck en Marcelo.
Als ik Brands was had ik Maher lekker in Alkmaar gelaten voor minstens nog een half jaar en het met Wijnaldum op 10 geprobeerd.

Zoet
Hiljemark/aa
Viergever
Bruma
Willems/aank
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Locadia
Depay
1 juli 2013 om 14:59

Hiljemark komt gewoon tekort voor psv. Hadden ze nooit moeten kopen. Wijnaldum op 10 was ook wel een succes geweest, maar Maher voor 5 jaar binnen halen is gewoon geweldig. Toch ben ik wel benieuwd hoe het middenveld eruit gaat zien.

1 juli 2013 om 15:14

Dus Wijnaldum komt ook weer op de bank? Of toch Depay of Narsingh? Je kunt zeggen wat je wilt, natuurlijk is Maher een fantastische speler maar die positie heeft simpelweg geen prioriteit. Nu is er al weer aardig wat geld uitgegeven en zal er op dit moment nog maar een miljoen of 5 in kas zijn aangezien Mertens in termijnen betaald wordt. Toivonen moet ik nog zien of die akkoord gaat met Norwich, zo happig is hij daar niet op volgens mij en terecht want die spelen echt met zeer matige spelers. Dus moeten ze met die vijf miljoen nog tweegoede versterkingen halen, ik betwijfel of dat gaat lukken.

1 juli 2013 om 15:39

Je zult toch een team moeten bouwen wat in de top van de eredivisie mee moet kunnen en door de groepsfase van de cl moet geraken. En in maher zie ik meer potentie dan Wijnaldum. Er zullen mensen moeten banken net als vorig seizoen maar vandaag trainden maar 15 mensen bij psv en dat baart me dan wel zorgen. De verdediging zal echt veranderd moeten worden. Dus ik begrijp je reactie wel maar psv moet veel opvangen met alle vertrekkende spelers en dan kun je beter Maher halen want die kan bepalend zijn/ worden. Ik verwacht nog wel een vertrek van toivonen iig.. maar niet naar Norwich.

1 juli 2013 om 16:30

Kan Hiljemark op rechtsback?

1 juli 2013 om 17:46

Nee dat kan hij niet. Hiljemark moet op de positie van strootman

Zou een stunt zijn als PSV Douglas transfervrij oppikt, en misschien dat hij dan zijn oude niveau weer oppakt.

1 juli 2013 om 15:14

Zou een stunt zijn maar ook een groot risico. Vond douglas in potentie een goede verdediger maar heeft het helaas niet waargemaakt. Geloof ook niet dat PSV interesse in hem heeft. Zou wel leuk zijn als hij met de groep mee zou trainen.

Dit is absoluut niet provocerend bedoeld, maar hoe zit het nou met die koop van de gemeente van de grond onder het stadion. Dat geld moest toch terug betaald worden? Daar hoor ik verder niks over. Nu word de opbrengst van Mertens, Pietsers en Lens bijna volledig geherinvesteerd in de spelersgroep of zie ik dat verkeerd. Ik ben gewoon nieuwsgierig. Nogmaals, echt niet provocerend bedoeld!

1 juli 2013 om 15:09

Ze hebben de grond verkocht en huren hem nu terug. Ze hoeven dus niks terug te betalen.

On topic: Dat van die middenvelder snap ik niet helemaal. Dan hadden ze in de winterstop Hiljemark niet moeten halen. Ik maak me bij PSV wel een beetje zorgen om de gemiddelde leeftijd, een beetje ervaring erbij kan geen kwaad. Bij voorkeur een verdediger..

1 juli 2013 om 15:16

Er is nog geen uitspraak over gedaan over de constructie van de lening. En ook al zou PSV dit terug moeten betalen dan gaat dat via een lening, niet met cash.

1 juli 2013 om 15:42

Moet je alleen een party vonden die het geld wil uitlenen. Banken zullen meer dan 10 rente vragen (zoals ze betaalden op de oude leningen). Wellicht dat zelfs onder basel3 banken helemaal geen geld uit junnen lenen omdat het verliesfinanciering is.

1 juli 2013 om 16:15

Als er terug betaald zou moeten worden dan is dat minder dan de helft. En daar kunnen ze vast wel voor lenen. Is ook niet hun prioriteit. Dat onderzoek duurt zo lang en eerlijk gezegd verwacht ik er niet zoveel van.

1 juli 2013 om 15:16

Terugbetalen is geen sprake van voorlopig. Tenzij de EC straks anders beslist en de deal als ongeoorloofde staatssteun aanmerkt, maar die zijn nog bezig met dat onderzoek geloof ik. Voorlopig moet PSV gewoon een x-bedrag huur betalen voor het stadion en that's it, dus het geld dat ze nu krijgen uit transfers kunnen ze volledig herinvesteren. Vraag is echter of dat verstandig is en ook of ze de goede prioriteiten stellen. Ik persoonlijk denk van niet

1 juli 2013 om 15:56

maar dat had de EC toch al aangegeven. Moeten ze dan niet op z'n minst die 30 miljoen reserveren? Ik blijf van de hele constructie wel een wrang gevoel houden. Dat PSV zo makkelijk gesteund word en Feijenoord wat bijvoorbeeld het volledig moet doen door jong talent op te leiden en door te verkopen. Voelt wel een beetje als competitie vervalsing. Maar ook dat is niet provocerend te bedoeld voor de duidelijkheid.

Alleen met willems het seizoen als linksback ingaan lijkt me ook zelfmoord.
Erger nog Brands geeft aan dat er voor de centrale postitie achterin niet meer bij komt.........
Nog een seizoen dus met Watt en half Watt in het centrum.

1 juli 2013 om 15:04

Tamata is ook terug na zijn uitleenperiode bij Roda.
Niet dat hij goed genoeg is voor een basisplaats maar als de nood aan de man is kan hij het voor een paar weken opvangen. hoef je geen dure tweede linksback voor aan te trekken.
Centraal wordt alleen iets aangetrokken als marcello en of derijck verkocht worden. Anders heb je wel heel veel verdedigers, waarvan het meerendeel niet voldoet.

ze kunnen mij wel gaan halen als middenvelder als links half ik ben nog beschikbaar voetbal bij de valk

1 juli 2013 om 15:14

De Valk in Valkenswaard? Haha!

1 juli 2013 om 18:39

Veel, zo niet bijna iedereen, weet hier niet dat de Valk ooit betaald voetbal heeft gespeeld. De Valk uit op Sportpark Valkenoord, g4zellig4 sfeer....ooit had Brabant 18 betaald voetbalclubs, DE voetbalprovincie!

1 juli 2013 om 20:19

Dacht dat ze nu weer betaald voetbal in de topklasse speelden? Of afgelopen seizoen?

Mooie club, vaak tegen gespeeld, veel goede spelers daar altijd!

Van der Wiel terughalen naar de Eredivisie

1 juli 2013 om 15:06

Alsof die bij PSV wil spelen. vd Wiel is honderd procent Amsterdammer en ajacied die zul je nooit in PSV shirt zien.

1 juli 2013 om 15:19

van der Wiel komt tekort? Hij zij gelijk de beste verdediger van PSV zijn kerel. Bruma, Zanka, Marcelo, Derijck, Willems wordt echt niemand bang van hoor. Ik denk ook niet dat hij PSG gevolgd hebt want vd Wiel speelt daar gewoon uitstekend zowel aanvallend als verdedigend.

1 juli 2013 om 15:22

Klopt, maar de Psv'ers willen vd.wiel ook niet bij PSV zien. Met Depay hebben we al een rapper en een BCB in het team, da's meer dan genoeg

Ben het wel met je eens dat een vd.wiel in vorm gewoon de beste RB van Nederland is, hopelijk maakt hij het waar bij PSG of vertrekt hij naar een goede club in de PL.

1 juli 2013 om 15:44

Van der Wiel komt echt niet tekort voor PSV hoor.. zo slecht doet hij het daar niet hoor. Ik weet niet of zijn houding veranderd is maar PSV is idd geen koptelefoon nodig dan krijg je een herhaling van de vorige seizoenen

1 juli 2013 om 15:10

Ja man gaat ook zeker lukken..

Ik ben het volkomen eens met deze stelling!! Aan het begin had ik meer van mn eigen cluppie verwacht op de transfermarkt, maar zo lang FdB z'n selectie hetzelfde blijft, ben ik wel tevreden.. Maar toch baal ik van Maher, had hem graag bij Ajax willen zien, maar als de Jong en Eriksen blijven is Maher overbodig.. Toch zie ik graag nog Duarte komen, en die komt er wel denk ik! en één rechts/linksbuiten kunnen we wel gebruiken na het vertrek van Babel en een eventueel vertrek van Lukoki (verhuur). Er komt vast weer een verrassing uit de hoed van Frankie en zn staff..

On topic: Prima aankopen van Psv. Tot nu toe de enige topclub in nederland die goede transfers maakt. Word weer een leuke strijd om het kampioenschap!! Lens, Mertens, Pieters en van Bommel zeker weg.. Jozefzoon, Bruma en Maher er voor terug.. PSV heeft wel kwaliteit in de voorhoede ingeleverd, ben benieuwd wie er nog bij komen. Met Schaars, Viergever (naar mijn ingeving de beste optie voor Psv) en Arias of Ronnie Stam erbij, heeft PSV een heel mooi elftal!!

Maar toch, WIJ Zijn Ajax WIJ Zijn DE Beste!! :P

Turan en Dreesen halen van Fortuna. Zeker voor de backup en zijn niet overdreven duur. De gok naar Ajax vorig jaar met Hoesen dus waarom ook niet.

Als je dan toch een middenvelder er bij wilt hebben, koop dan Toornstra.

Tja dan kan je wel middenvelders en aanvallers halen, maar als iedereen ziet dat verdediging waardeloos functioneerde en 1 cv gehaald wordt. terwijl die dus echt niet functioneerden.
Dan kun je het komend seizoen weer schudden.

Straks is het geld open en loopttniet en kunnen ze niks.
Nu ook weer is ineens niet zo veel vertrouwen hiiiljemark, nog maar net gehaald .
Dat is dus alweer een punt van falen van brands. Nee hij doet het echt geweldig.

Ik word zo moe van deze club. Begin van ieder jaar roepen dat zij het beleid drastisch gaan omgooien en gaan ze toch weer kopen. Roep dan niets, vind ik prima.
Ze hebben dus 3 spelers gekocht en dat worden er dus 6 waarschijnlijk!!!
Bruma en Maher kan ik mij voorstellen. Maar Jozefzoon overbodig, hebben Narsingh en een groot talent achter de hand.
Je moet er bewust voor kiezen om een stapje terug te doen om er straks 2 vooruit te kunnen zetten. Ik zie het nu al gebeuren dat het talent wat er is weinig kans krijgt.
Bij Feijenoord is het dan wel uit noodgeboren, maar zo mooi om al dat eigen talent te zien. En ik ben niet eens een fan!!!!
PSV zal altijd een koopclub blijven en daarom snap ik de overgang van spelers als Bazoer.

1 juli 2013 om 15:20

Je hebt de ballen verstand van hoe de situatie momenteel bij PSV is.

Het roer wordt omgegooid, dat is een proces, je kan moeilijk ineens alles gaan veranderen, in zo'n groot bedrijf als PSV (en bij elke voetbalclub) is dat onmogelijk om dat binnen 1 zomer te doen. Met de aanstelling van Cocu, een hoop ex-spelers die een stage krijgen of iets binnen PSV gaan doen zie je al dat er gewerkt wordt aan een betere staf en eentje die het vertrouwen kan gaan krijgen van de supporters van zowel PSV als van hopelijk andere clubs.

Josefzoon is niet overbodig, Narsingh is pas op z'n vroegst een maand na de start van de competitie weer "fit". Daarna moet hij eerst nog minuten maken, je kan hem moeilijk meteen 90minuten lang laten speler. Je hebt dus een back-up nodig, zeker aangezien v.overbeek gewoon in de JL mee zal doen bij Jong Psv.

Cocu heeft zelf ook al aangegeven dat het een proces is en graag aan een project werkt, daarom worden er nu ook zoveel spelers uit de jeugd voor een langere periode vast gelegd.

Snap je het nu een beetje?

1 juli 2013 om 15:30

Ik denk dat iedereen het snapt en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Natuurlijk kan je niet 6 plaatsen opvangen met jeugd, maar door spelers als jozefzoon te halen zet je wel bekkali enz in de wacht.
Je had de eerste paar weken ook kunnen opvullen met Wijnaldum op rechts.

Ze hebben een tijdje terug gezegt dat ze het beleid gaan omgooien en dat psv geen kampioen hoeft te worden omdat ze een tussenjaar ingaan.
Dat is dan de uitgelezen kans om spelers als bekkali, brenet, koch hendrix ( ik ken ze niet alle) de kans te geven, maar dan ook echt de kans geven.
ALs je op al die posities iemand van rond de 20 jr haalt gaan die jongens weer de wachtkamer in waar ze dus stilstaan en tegen de tijd dat de aankopen weer vertrekken zijn deze niet goed genoeg en moet er weer gekocht worden.

1 juli 2013 om 19:34

Op Locadia en Depay na zdie er vorig jaar ook al waren) zijn al die jeugdspelers gewoon weer de nummer 17 en hoger van de selectie. Nog steeds geen enkel perspectief dus. Zie ook geen enkele veranering in het beleid eerlijk gezegd.
1 Zoet 2 aankoop 3 Bruma 4 aankoop 5 Willems 6 Maher 7 Strootman 8 Wijnaldum 9 Narsingh 10 Depay 11 Locadia 12 Tyton/ Waterman? 13 Zanka 14 Hiljemark 15 Matavz 16 Josefzoon. En dan ben ik maar van een vertrek van Manolev, Marcelo Derijck en Toivionen uitgegaan. Mochten er hier spelers van blijven wordt het perspectief nog minder

1 juli 2013 om 20:15

Heb je het nu over rugnummers of wat bedoel je?

2 juli 2013 om 00:07

@ironic je hebt de ballen verstand hoe het er bij psv aan toe gaat. Kijk naar de afgelopen pakweg 20 jaar en noem mij nu eens 5 spelers op die uit de eigen opleiding komen en minimaal 50 wedstrijden voor ons aller psv hebben gespeeld. Je kunt ze niet opnoemen. Je kunt nu wel gaan zeggen dat ze NU pas bezig zijn met een koerswijziging naar de jeugd toe maar is dat niet rijkelijk laat. Ik begrijp best dat jeugd inpassen en opleiden tijd kost maar daar zijn ze wel laat mee. Daarom zeg ik dat psv geen opleidingsclub zal worden en een koopclub zal blijven. Daar is helemaal niets mis mee. Alleen wist psv vroeger nog wel eens megatransfers te maken daar waar ze op lens en Mertens nu ongeveer 5 miljoen overhouden. Dat zijn toch andere bedragen dan ten tijde van ruud van Nistelrooy. Denk daar maar eens over na, ook na afschrijving van salaris ed. Tel uit je winst. Dan doet ajax dat toch een stuk sterker.

Snap je het nu een beetje?

2 juli 2013 om 09:57

Ik heb het over nu, en niet over de afgelopen 20 jaar. Je blijft in het verleden hangen en daar schiet niemand iets mee op. Dit is dus een zinloze reactie die niks toevoegt hier.

Ja PSV heeft de afgelopen jaren geen goede transfers gemaakt (zowel binnen als buiten) en ja dat heeft grotendeels aan het beleid gelegen.

Vergeet trouwens neit dat Huntelaar uit de PSV opleiding komt En spelers uit de Eredivisie brengen al tijden niet meer zoveel op als in de tijd van Ruud v. Nistelrooij en Arjen Robben, toen de Nederlandse clubs nog echt meestreden in de CL en het tot de halve finales schopten.

Dus ja, ik heb er wel verstand van hoe het momenteel bij PSV aan toe gaat. Je reactie is trouwens ook totaal niet van toepassing op je eerste en laatste zin. Toch fijn geprobeerd.

Btw: In de top 5 hoogste bedragen die Nederlandse clubs ooit hebben betaald voor een speler komt Ajax 4x voorbij, PSV maar 1x. In de top 5 hoogste bedragen die clubs ooit hebben betaald voor een Nederlandse speler uit de Eredivisie komt zowel PSV als Ajax 2x voorbij en Feyenoord 1x.

1 juli 2013 om 15:22

Jozefzoon koste 4 ton. Waar wil je moeilijk over doen als hij miljoenen waard is straks. Narsingh is nog maar net terug en heeft nog geen speelritme opgebouwd. Die gaat echt geen 90 min knallen in de week. PSV heeft een nieuw beleid en tot dusver is dat zo slecht nog niet. Willems, Zoet, Depay en Locadia spelen nu dus veel meer dus ik snap je klaagzang niet. Verder zal hendrix meer aan spelen toekomen. Je kunt niet alles met eigen jeugd opgaan vangen als er 5 basis spelers vertrekken. Dus roep niet iedereen na aub..

1 juli 2013 om 15:28

Gast. Wanneer je weet dat je goede verdedigers nodig hebt aangezien Dereijck, Manolev en Marcelo niks zijn. Zanka constant fout is gebruikt, Brenet nog niet klaar is voor een heel seizoen en de rest centraal achterin ook nog niet klaar is voor een heel seizoen PSV 1 (hendrix) dan is het logisch dat er aandacht wordt besteedt aan het zorgenkindje van Psv: de verdediging.

Een RB is een must, evenals nog een CB. Dan heb je RB + Brenet - Zanka/hendrix/bruma/aankoop en eventueel nog Marcelo of Dereijck - en dan Willems/tamata als linksback. Ook 2 topdoelmannen met Zoet en Tyton.

Verder is Maher gekocht als opvolger van de waarschijnlijk vertrekkende Ola Toivonen en daarnaast zijn Mertens en Lens ook verkocht. Hiervoor wordt de jeugd gebruikt en zijn indirect Maher en direct Jozefzoon gekocht (nederlands, jong en Jozefzoon is goedkoop).

Dan heb je jeugd wat nu de kans gaat krijgen om zich te bewijzen met Depay, Bakkali, voverbeek en Locadia (voorin)

Op het middenveld moet er gewoon wat gekocht worden aangezien Hutchinson, vbommel, Engelaar weg zijn/gestopt zijn. Daarnaast wordt Hiljemark nou niet als uitermate geschikte basisspeler gezien. Ook v Ooijen en Ritzmaier hebben nog niet kunnen overtuigen waardoor de spoeling op het middenveld wat zwak is met alleen Strootman, Hiljemark en Wijnaldum. Dat Maher dan al is aangetrokken is goed! En indien Toivonen vertrekt wordt er nog zeker een middenvelder aangetrokken voor naast Strootman!

Zoet/Tyton
Aanko/Brenet
Bruma/Zanka
Aank/Hendrix
Willems/Tama
Aankoo/Maher
Strootman
Narsi/Wijnal
Maher/Wijnal
Depay/Jozef
Matavz/Locad
2 juli 2013 om 11:35

13 selectiespelers gaan of zijn weg , daarvoor zijn er drie terug en wil men er nog drie.
Dus een simpel rekensommetje zegt : 13-6 = 7 selectiespelers tekort die worden aangevuld al dan niet met wat jonge gasten.

Je weet zoals vele hier totaal niet waar je het over hebt en blert de rest als een kip zonder kop na.

Hiljemark is gehaald als toekomstige vervanger van Strootman

Manolev, Dereijck, Marcelo en Toivonen verkopen. Moet je samen minstens nog 10 miljoen voor kunnen vangen (5 voor Toivonen en de overige 5 over die andere verspreidt)

Dan heb je 32 miljoen ontvangen. Geef je 6,5 miljoen uit aan Adam Maher, 3 a 3,5 miljoen aan Bruma en zo'n 700k aan Jozefzoon. Heb je al opvolgers van Mertens/lens en Toivonen in principe!

Dat voor 11 miljoen (voor het gemak)

Dan zou je dus nog een rechtsback, een middenvelder en een centrale verdediger moeten aantrekken.

Voorin meer en meer jeugd gebruiken, in de aanval kan je dan gebruiken: Depay, Bakkali, Locadia, Matavz, Wijnaldum, Narsingh en van Overbeek! Dan heb je op de 10 positie Maher en Wijnaldum. Op de CVM positie Strootman, Hiljemark, Maher(die er kan spelen) en een aankoop voor ernaast.

32 miljoen ontvangen indien het lukt om Toivonen, Marcelo, Manolev en Dereijck nog te verkopen! Dan heb je er al 11 uitgegeven. Kan je nog zo'n 20 miljoen investeren in een RB, CB en Cvm/cm voor naast Strootman!

Enige risico beetje is dat je voorin met Depay Jozefzoon en Bakkali beetje jonge spelers hebt die niet constant zijn (denk ik in hun eerste jaar), Maar de aanval is toch niet Psv's grootste probleem is gebleken!

Daarnaast komt er een enorm goede keeper terug met Zoet!

1 juli 2013 om 16:20

Die eerste 3 die je opnoemt zullen transfervrij de deur uitlopen want daar zit niemand op te wachten. Komen alle 3 flink tekort voor de eredivisie.

1 juli 2013 om 16:34

Voor die eerste drie denk ik dat je echt geen vijf miljoen zal krijgen, tussen de 1,5 en 3 miljoen denk ik.

4 juli 2013 om 15:05

Ik denk dat je voor Marcelo en Dereijck samen echt wel 3 a 3,5 miljoen kan vangen hoor! Weet het bijna wel zeker (indien er geinteresseerde zijn natuurlijk)

Manolev moet minimaal een miljoen a 1,5 kunnen opleveren. Zeker wanneer je weet dat een Ajax 2 miljoen vraagt voor een Enoh die niet kan voetballen!

Ik ben bang dat Brands weer doorslaat in zn enthausiasme.
Nog 2 a 3 spelers is wel veel.
Ik zou zeggen haal nog een LB en vul de rest aan met jeugd, want je koopt nu spelers van rond de 20 jr wat dus betekend dat de jongens van 17 18 weer in de wachtkamer worden gezet.
Nou is Maher natuurlijk een goede maar jozefzoon met alle respekt loopt gewoon weer zo'n bekkali( of hoe hij ook heet) in de weg.
Zelfde geld ook als je een RB haalt terwijl je Brenet hebt en met koch en hendriks heb je talentvolle back ups voor Bruma en Zanka (die nog amper heeft gespeeld dus nog niet kan worden neergesabelt)

Vooral omdat ze hebben aangegeven niet de Titel als doelstelling te hebben kan je beter de jongens speeltijd gunnen zodat ze er volgend seixzoen wel staan.

1 juli 2013 om 15:30

Bakkali is een LV, backup voor Depay denk ik.

Brenet is door Cocu te licht bevonden voor een plek in de basis-11, maar hij mag zich gaan bewijzen tijdens trainingen, voorbereiding en invalbeurten. Ik hoop dat 't hem lukt. Ben het wel met je eens m.b.t. Zanka, maar Viergever heeft toch wat meer ervaring, iets wat de jonge verdediging zeker nodig heeft.

1 juli 2013 om 15:34

Oke Bakkali dus niet voor de Rv.
Maar snap je wat ik bedoel met viergever.
Tuurlijk is viergever een aardige speler maar door hem te halen geef je wel een negatief signaal naar hendriks en koch, die hebben nu al geen basisplaats en dan zijn ze zelfs niet dde eerst backup.

Ajax heeft dit met veltman en denswill ook gedaan.
Moisander rood hop Denswill erin, alderweireld er niet hop Veltman erin.
Zo doen die jongens ervaring op en worden ze beter, niet van louter trainen met marcello.

1 juli 2013 om 15:37

Ik snap zeker wat je bedoelt, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer Viergever wordt gehaald en een van de Cv's geblesseerd raakt of wat dan ook, een speler zoals Hendrix gewoon zijn kans krijgt en eerder de keus van Cocu krijgt dan Marcelo. Althans, dat hoop ik, Cocu is geen stommerik natuurlijk.

1 juli 2013 om 17:31

Precies dus echt goed beleid is dit niet.
Jozefzoon is echt geen versterking voor een club als Psv.
Bij Ajax kwam hij ook amper aan spelen toe.
Zo hebben ze zanka vorig seizoen gehaald en hiiiljemark gehaald beide amper gespeeld.
Verwacht dit seizoen als ik t zo bekijk ook dat ze weer weinig spelen. Dus ook weer weg gegooid geld.

Kijk eerst goed wat je hebt en kijk naar jeugd etc en Geef ze eens vertrouwen. Nu laat Brands' weer zien dat er weinig vertrouwen is in de jeugd.

Zeker eens dat PSV op 2 plekken in de verdediging nog versterking nodig heeft. Drie misschien als Strootman vertrekt, je kan ook Hiljemark opstellen.

Iedereen die vol lof over Hendrix praat en hem meteen in de basis wilt zetten, het is echt nog maar een 18 jarig jongetje hoor, zoals je hier wel ziet:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...

Ligt eraan wie er gaat vertrekken lijkt. Op dit moment is er alleen een rechtsback nodig in mijn ogen. Maar als Toivonen en Strootman vertrekken zal er maar weer gekocht moeten worden.

Ironic

Brands riep jaren geleden al dat PSV geen koopclub meer zou zijn......
Deze man moet vertrekken, samen met Sanders, en dan net al
bij Ajax oud spelers aan het roer. Nog maar kort geleden sprak
Cocu zich uit voor de komst van Gomes....ging niet door want
Brands was tegen. Dit soort meningsverschillen zijn slecht voor
de toekomst. Ajax kampte met hetzelfde probleem maar dat is er
nu wel uit. Alle neuzen dezelfde kant op

PSV investeerde fors afgelopen jaar....men zou en moest kampioen
worden...helaas....nu verlies je wederom kwaliteit en moet je maar
afwachten hoe het zich nu gaat ontwikkelen. Als men jaren geleden
had gesaneerd was men nu uit de problemen geweest

1 juli 2013 om 15:35

Dat tekstballonte met een plusje, dan krijg ik een berichtje dat je op me reageert, nu zie ik het toevallig. Tip voor de toekomst ;_)

Ik ben het met je eens dat Brands de afgelopen jaren half werk heeft geleverd m.b.t transfers. Teveel naar de aanval gekeken en haast niet omgekeken naar de verdediging. Als het goed is gaat dat nu dus veranderen.

Dat Cocu Gomes terug wilde snap ik zelf ook niet, daar moet ik je ook gelijk in geven. Ik heb ook geen idee wat Cocu dacht toen hij dat riep.

Ook jaren geleden was de jeugd van PSV niet geweldig. De enigste talenten die echt goed waren, hebben uiteindelijk verkeerde keuzes gemaakt (affelay, Labyad) of hebben geen echte kans gekregen in die tijd, wat ik natuurlijk zeer jammer vind (spelers zoals Aisatti en Beerens).

Maar goed, er worden oude koeien uit de sloot gehaald, het seizoen 2013/2014 staat voor de deur en we zullen zien wat dat gaat brengen!

2 juli 2013 om 08:26

Klopt....we richten ons op detoekomst....maar stel je toch eens voor dat PSV zijn jeugd had kunnen behouden. Ook een labyad en Bazoer...dan had het er allemaal een stuk beter uitgezien. DAT snap ik dus niet. Gelukkig gaat met Cocu het roer om......als hij maar niet teveel tegenstand ondervindt van een Sanders en Co.
PSV hoort gewoon thuis in Europa en dan is de CL niet te hoog gegrepen

2 juli 2013 om 10:15

Ben ik compleet met je eens hoor, maar helaas is dat niet het geval. Als hadden komt is hebben te laat
Ik vind trouwens dat Cocu ook rare uitspraken doet, zoals Gomes terug willen halen, meer aanvallers halen.. Dat is niet echt nodig, naar mijn idee heb je misschien alleen een Viergever nodig, als die niet wil komen, dan laat de selectie lekker zo en ga er mee aan het werk. Wel ben ik bang dat na het WK je weer 2 of 3 of misschien zelfs meer spelers kwijt raakt, en je volgend seizoen dus weer aan een nieuw team moet gaan werken.

2 a 3 vind ik eerlijk gezegd (in tegenstelling tot velen hier), vrij weinig, zeker in context met deze zin "achterin, en dan vooral op de rechtsbackpositie, misschien in de aanval en ook op het middenveld, al hangt dat ook af van de vraag of er spelers vertrekken".

Kan aan mij liggen maar voor mij klinkt dit alsof ze dus nog maar 1 verdediger halen. Bruma tov Bouma is misschien/waarschijnlijk een vooruitgang maar met een vertrek van Pieters, Bouma en Hutchinson had ik toch wat meer investeringen achterin verwacht. Weet niet hoever die Koch en Hendriks zijn, maar vooralsnog lijkt het me achterin nog steeds erg dun gezaaid op dit moment.

Psv koopt lekker in. Niks mis mee als ze gewoon Nederlandse talenten halen. Hoop wel voor ze dat ze nog een goede back kopen en een CV. Bruma ben ik niet zo kapot van.

Ik zou koste wat kost Douglas ophalen in Enschede. En voor de rechtsback is het lastiger.

Douglas heeft lang genoeg in nl gespeeld en ik ga er niet vanuit dat hij in nl blijft, dus gaat ook niet naar psv

PSV is wel lekker druk in de weer zo.
Eigen talenten worden vastgelegd.
Nieuwe talenten worden gescout in het buitenland.
Spelers worden voor veel geld verkocht.
En meteen word er weer een deel geinvesteerd in nieuwe spelers.

Bij mijn clubje gebeurt er helemaal niets.

1 juli 2013 om 15:55

Jeugdtalenten zijn allemaal al langdurig vastgelegd.
Er zal zeker worden gescout in het buitenland.
Er wordt inderdaad nog niets verkocht, maar een team eens bij elkaar houden is ook prima.
Dat herinvesteren bij eventuele verkoop zal ook meevallen, aangezien er gedeeltes naar schulden/investeringspoules/aflossing rente VVF zullen afgedragen worden.

1 juli 2013 om 16:24

Wat zou je bij Feyenoord veranderd willen zien dan. Hebben toch een degelijk elftal daar kan het niet aan liggen.

Ontopic

Het nieuwe beleid van psv kan goed uitpakken zo. Zolang er maar wel meer eigen jeugd toegepast gaat worden.

1 juli 2013 om 20:02

Er zijn toch heel veel Feyenoord spelers die van mij weg mogen.
Zou leuk zijn als Immers en BMI voor een pak geld verkocht worden.
Als je dan ook nog Fernandez, Schaken, Verhoek, Ramsteijn, Lamprou, Cisse, Goossens en Te Vrede kan lozen heb je wat ruimte voor echte versterkingen en wat betere salarissen (mokotjo en Leerdam zijn gelukkig al weg).
Zou graag nieuwe buitenspelers zien want met alleen Boetius en Manu red je het niet (de rest is niet goed genoeg). Ook heb je geen back-up voor Pelle.
Voor de Vrij heb je ook geen vervanger en een goede 10 missen we ook bij een vertrek van Immers. Feyenoord heeft een paar hele sterke spelers in de basis maar in de breedte is het allemaal net niet.

Zonder negatieve bedoelingen is PSV wel weer flink aan het inkopen. Ze kopen wel goed in, maar echt veel vertrouwen naar de opleiding straalt dit niet uit. Dit jaar staan er ook veel verkopen tegenover maar ondanks dat vraag ik mij af waarom je nog een extra middenvelder nodig hebt? Je kunt ook een aantal jeugdspelers de kans geven op locadia, depay en zoet na zie ik dat niet of weinig gebeuren in Eindhoven.

en dan maar gek vinden dat er spelers uit eigen jeugd vertrekken.
hebben ze dan echt niemand in de jeugd rondlopen die bv die RB postite kan innemen.

1 juli 2013 om 16:27

Alleen Brenet. En volgens Cocu is die er nog niet klaar voor, en gezien Cocu zijn staat van dienst als speler geloof ik daar vol in.

Daarin geef ik Brands gelijk. Maher is een absolute versterking, en met de transfers van Jozefzoon en Bruma is het vertrek van Mertens en Bouma redelijk opgevangen, daarnaast krijgen Locadia, Depay, Zoet en mogelijk ook Ritzmaier nu de kans aangezien Lens, Pieters en Waterman vertrekken. Wanneer PSV echter weer mee wil doen om de titel en in Europa ook ambities heeft moeten er naar mijn mening minimaal een rechtsback, een centrale verdediger en een controlerende middenvelder bij. Dit aangezien de rechtsbacks Manolev, Tamata en Brenet absoluut (nog) niet het niveau aankunnen wat PSV nastreeft, er met Marcelo, Derijck, Zanka en Koch er in mijn ogen ook niet genoeg kwaliteit qua centrale verdedigers onder contract staan om een sterk koppel te vormen met Bruma aankomend seizoen, en er naast Strootman ook geen enkele controlerende middenvelder is overgebleven die direct inzetbaar is voor PSV na het vertrek van Engelaar en Van Bommel. Verder zou het aanstaande vertrek van Toivonen naar Engeland ook zeker moeten worden opgevangen door een speler met scorend vermogen, maar ik ben daarin niet goed genoeg op de hoogte of dit intern, zoals met eigen jeugd, kan worden opgevangen.

Maher is een goede aankoop die bij psv echter onder een andere druk koetbpresteren. Neerlands hoop in bange dagen. Hopelijk voor hem kan hij met die druk om gaan.

Bruma is een grotecwilde gok. Heeft de laatste twee jaar bepaald niet veel indruk gemaakt en kan zomaar ineens flink falen als hij gebombardeerd wordt tot nieuwe leider van de defensie.

Jozefzoon kon bij Ajax geen potten breken en bij rkc speelde hij een redelijk seizoen. Niet echt een superaankoop dus.

Tel hierbij het vertrek op van van Bommel die nog enigsinds grip had op de over het paard getilde spelersgroep, want de meesten vonden zichzelf veel belangrijer dan de club. Plus een aantal ervaren spelers weg en psv dat veel nieue spelers moet inpassen. Gaat weer een zwaar eeizon worden voor de psv-supporter. Als ze wat geluk hebben draait het heel snel in elkaar tot een zeer goed elftal maar de kans is groter dat ze een paar maanden moeten wennen aan elkaar. Automatismes moeten groeien etc. Als bij Feyenoord en Ajax niet veel wijzigtvdenk ik dat psv moet hopen 2e te worden.

Maar goed dat is mijn gevoel slechts

Rechtsback: Arias, Middenveld: Schaars, Linker Aanvaller: Assaidi. Dit lijkt me voldoende.

1 juli 2013 om 16:37

Assaidi is niet nodig denk ik, Schaars opzich ook niet, je hebt voor het middenveld namelijk Wijnaldum, Maher en Strootman met als back-ups Hiljemark, van Ooijen en Bakkali.
De komst van Arias acht ik wel noodzakelijk, dat moet echt, maar dat is geen nieuws.

Pfff moet nu bij elk stukje terug komen over psv "eerder verkocht de club Erik Pieters, Dries Mertens en Jeremain Lens al. Dat trio leverde PSV 22 miljoen euro op" volgens mij is dit nu al vaak gemeld en dus overbodige tekst.

Toch slim van PSV dat ze goed naar Mark Rutte hebben geluisterd. Kopen, kopen, kopen! Waarom is er geen eigen jeugd voorhanden? Wordt er nu echt aan de toekomst gebouwd, zoals ze zeggen dat ze willen, of is het weer koopgedrag omdat ze bang zijn dat ze een jaartje niet om de prijzen meedoen?

1 juli 2013 om 17:55

Heel goed van je dat je iedereen napraat. Zou me toch eens wat meer verdiepen voor je zomaar wat post

1 juli 2013 om 19:44

Welke jeugdspeler die vorig jaar niet bij de eerste 11 zat of op de bank zat gaat dit jaar de kans krijgen dan? Volgens mij hebben ze allemaal nog geen enkel perspectief om bij de wedstriijdselectie te zitten.
1 Zoet 2 aankoop 3 Bruma 4 aankoop 5 Willems 6 Maher 7 Strootman 8 Wijnaldum 9 Narsingh 10 Depay 11 Locadia 12 Tyton/ Waterman? 13 Zanka 14 Hiljemark 15 Matavz 16 Josefzoon. En dan ben ik maar van een vertrek van Manolev, Marcelo Derijck en Toivionen uitgegaan. Mochten er hier spelers van blijven wordt het perspectief nog minder. Leuk die praatjes over jeugd laten doorstromen, maar lijkt allemaal gebakken lucht. Dat je ze niet gelijk in de basis zet kan ik begrijpen, maar de wedstrijdselectie wordt al een lastig verhaal.

Leuke aankopen tot nu toe maar goede spelers maken nog geen goed team. Denk dat Psv-fans niet te hoge verwachtingen moeten hebben van komend seizoen en zich moeten voorbereiden op een overgangsjaar. Vooral door de vele mutaties in de achterhoede. Zoals het er nu naar lijkt staat er volgend seizoen een talentvol maar relatief onervaren viertal in de defensie.

Op linksback zal Willems wel weer een kans krijgen. Komend seizoen moet ie het laten zien.

Wie rechtsback wordt is nog een raadsel. Waarschijnlijk een Zuid-amerikaan met 3 haren op zn kin. Is Ron Stam niet een beter alternatief? Premiership ervaring, geroutineerd(29 jaar) en bij Twente 1 vd sterkhouders.

Centraal achterin gaat Bruma lopen. Zeer talentvol en internationale ervaring, maar in mijn ogen geen constant seizoen gedraaid tot nog toe. De naam Viergever zingt rond als versterking op de LCV positie. Goede voetballer hoor maar heeft PSV niet meer behoefte aan een echte routinier om deze nieuwe defensie komend seizoen te gaan leiden?

Ik zal waarschijnlijk niet serieus worden genomen maar ik vind dat PSV is moet denken aan een Joris Mathijsen. Heeft leiderscapaciteiten, is geroutineerd, veelvuldig international en heeft afgelopen seizoen bewezen nog niet versleten te zijn (vooral tweede seizoenshelft erg goed).

Ik denk dat Feyenoord zelf ook niet al te onwelwillend tegenover een vertrek van hem staat. Bmi, misschien wel het grootste verdedigende talent van Nederland, overweegt te vertrekken als zijn situatie komend seizoen niet lijkt te veranderen. Meneer Indi wil namelijk centraal staan, net zoals in Oranje en heel Nederland vind ook daadwerkelijk dat hij daar moet staan. Maar Mathijsen is een grote aankoop geweest met een nog groter salaris. Feyenoord kan het niet permitteren hem op de bank te zetten. Een transfer lijkt me daarom uitkomst te bieden. Daarnaast blijft Mathijsen na deze overgang nog steeds in de top van de Eredivisie acteren dus waarom zou hij het niet doen. Istie ook weer een half uurtje eerder thuis!

Ik zal het nog gekker maken. Waarom niet proberen een ruildeal met Wijnaldum te bewerkstelligen? Na de komst van Maher lijkt zijn kans op de nr 10 positie verkeken. De rechtsbuitenpositie is ook dubbelbezet nu Jozefzoon is aangetrokken en Narsingh uit de lappenmand komt. Dan blijft de linksbuitenpositie over maar mn gevoel zegt dat PSV Depay daar wilt hebben. Daarnaast heeft Gini nog altijd hart voor de club en Feyenoord heeft met Immers de meest wisselvallig speler van het afgelopen seizoen op die positie lopen. Goossens heeft het ook niet laten zien. Ik denk wel dat PSV wat centen erbij wilt hebben en ik twijfel of Feyenoord die kan missen.

Enfin, ik heb even een opstelling voor PSV in mekaar geflanst met bovengenoemde spelers. Benieuwd naar de reacties! Let the bashing begin..

Zoet
Stam - Bruma - Mathijsen - Willems
Hiljemark - Maher - Strootman
Narsingh - Matavz - Depay

edit: Opstelling vergeten in te passen

1 juli 2013 om 17:51

Leuk bedacht hoor. En een niet te aanvallend middenveld. Maar Mathijsen is te oud en te duur. En Hiljemark hoort er niet bij als strootman speelt en ik zou liever locadia zien ipv matavz. Maar goed dat moet matavz maar uit zien te vechten met locadia

1 juli 2013 om 19:20

Begrijp wat je bedoelt, maar ik zie strootman niet puur als verdedigende middenvelder. Er gaat veel dreiging van hem uit op het moment dat hij aansluit(steekpass, afstandsschot). Ik denk dat wanneer je hem koppelt aan Hiljemark er een goede balans is. Een beetje hetzelfde als de tandem bommel-vogel toentertijd. Bommel scoorde in zijn laatste seizoen 14x doordat hij diepgang kreeg met een hangende Vogel. Ik zie Strootman in een soortgelijke rol het best tot zn recht komen. Daarnaast kan Maher met die twee achter zich, meer richten op het creeren van kansen en af en toe een mannetje laten lopen.

1 juli 2013 om 19:39

Ben zeer benieuwd naar Hiljemark. Heeft me nog niet echt kunnen overtuigen. Af en toe een leuke actie maar sprong er niet echt uit. Hoop voor hem dat hij het niveau aankan en gaat knallen dit jaar. Wijnaldum of maher kan ook best op die positie spelen denk ik maar dan word het misschien te aanvallend. Ben zeer benieuwd naar de plannen van Cocu en kan ook niet wachten op het nieuwe seizoen. Jammer dat Bommel is gestopt. Kreeg veel gezeik over zich heen maar liet af en toe toch zien dat tie flink kon ballen.

Een rechtsback lijkt me nu prioriteit 1. Denk dat PSV er slim aan doet om Paul Verhaegh of Davy de Fauw te halen. Allebei een prima seizoen gehad.

Een linkercentrale verdediger zou ook welkom zijn denk ik omdat Bouma en Pieters weg zijn en op die beide posities kunnen spelen. Denk dat Viergever de belangrijkste kandidaat is.

En een centrale middenvelder die de strijd met Hiljemark aan moet gaan. Denk niet dat we van Ooijen en Ritzmaier ooit als vaste waarde in PSV gaan zien.

Een nieuwe rechtsback lijkt me het hardst nodig. PSV heeft al twee goede aankopen gedaan en ik ben al flink tevreden deze transfertijd.

Schijnt dat PSV geïnteresseerd is in Sabri Sarioglu, iemand enig idee?

Bron is overigens sabrireyizvurduout.com betrouwbaar over het algemeen.

Ik denk dat Psv het wegvallen van Lens,mertens licht oppakt.

Lens en Mertens scoorden zoveel en gaven zoveel assist dat zie ik Depay ,narsingh en Josefzoon echt niet opvangen.

Het middenveld ziet er prima uit al is een breedteversterking welkom.

Achterin zie ik in Bruma niet degene die de Psv verdediging op orde kan krijgen, moet zelf nog heel veel verbeteren aan zijn spel.
Dus een ervaren verdediger waarnaast hij zich zou kunnen ontwikkelen en een rechtsback is nodig.

hiljemark is in de winter gekocht omdat hij anders in de winter naar een andere team zou gaan want er was genoeg belangstelling voor hem.in de zomer was hij niet meer haalbaar geweest.dus is het leuk voor hem dat hij een beetje heeft kunnen proeven van de eredivisie,maar in principe was het niet de bedoeling dat hij gelijk zou meespelen.dus om hem nu af te kraken is gewoon onzin.
Aangezien manolev bij psv is zou ik gewoon met hem doorgaan want hij heeft nog een contract en zo slecht is hij nou ook niet,je kan iemand van de jeugd dan laten spelen al hij geblesseerd is.
Als marcel brands echt goed is dan haalt hij douglas is transfer vrij,je moet hem dan wel een hoge salaris gaan geven maar als je dat over hebt voor engelaar waarom niet voor douglas is beter als viergever en als je hem na een jaar verkoopt heb je gewoon winst gemaakt en kan je viergever alsnog kopen of nuytink.

1 juli 2013 om 18:36

Leuk dat Hiljemark heeft kunnen ruiken aan de eredivisie maar vond hem niet overtuigend spelen en ik twijfel of hij de juiste vervanger voor strootman is. Hij heeft dan nog wel wat te bewijzen. Manolev is zo slecht nog niet maar hij komt gewoon te kort om als rechts back te fungeren. Misschien dat hij als middenvelder beter uit de verf komt. Zie liever een degelijke cv dan Douglas. Vind persoonlijk viergever beter

van uit gaand dat toivoinen en manolev gaan vertrekken, is het verstandig om een rechtsback te halen (arias) een sterke Centrale verdediger (ryan Donk of een tropische verassing zoals een nieuwe Alex) een verdedigende middenvelder (schaars) en een aanvaller.

Misschien de zuid-amerikaanse concecties weer gebruiken en kijken of er nog een nieuwe Reis, Farfan, Ronaldo, Romario te scouten valt. Een bewegelijke zuid-amerikaanse aanvaller behoort toch wel tot de identiteit van Psv.

Met een middenveld met spelers als Strootman, Maher en Schaars kan je wel meekomen aan zetten in de champions leugau, dan kan wijnaldem daar ook nog spelen.

ooh ooh wat hoop ik toch dat psv dit seizoen weer met legen handen staat? zie de titel nog liever naar ajax gaan dan psv is net vitess kopen kopen? en zegge dat de jeugd kans krijg ja zeker en ik geloof nog in sprookjes in een woord fuk psv

1 juli 2013 om 19:50

Koeman had gewoon zn grote mond moeten houden. PSV zou niet bij de top 3 eindigen. Nou geloof dat we 2de zijn geworden. En ik snap wel dat haat voor PSV daar weg komt.. maar plemp het niet zomaar op voetbalzone

Als je toch al zoveel slechte jaren hebt gehad kunnen die twee jaar der ook nog wel bij. Oke je bent veel spelers kwijt, en mischien nog wel meer. Nee tuurlijk kun je niet je hele elftal vol met jeugd stoppen, maar der staan nog genoeg mensen met ervaring. Ga nu eens bouwen met je eigen jeugd en geef je club eens een smoel!!! Ik heb al zoveel geluiden gezien van die kreeg langer contract bij PSV en die jonge jongen tekende bij. Wat hebben ze deraan als er zoveel jongens weer gekocht worden. Moeten ze het weer doen met af en toe tien minuten invallen? Daar worden ze echt niet beter van. Maar goed, dit is het beleid in Eindhoven, maar als ik jeugdspeler was in Eindhoven zou ik van al die geluiden van de heer Brands niet gelukkig worden. Jezus christus, de miljoenen branden echt in zijn zak, een speler verkocht en bammmm meteen moet er weer een nwe speler komen.

Is PSV weer van plan om de titel proberen te kopen? Geef de jeugd eens de kans, is misschien nog één jaar geen titel maar dan kan je daar volgend seizoen wel met je eigen jeugd vol voor gaan. Is toch vanzelfsprekend dat jeugdspelers vertrekken naar andere clubs, bijv. Bazoer naar Ajax....!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren