Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu wil extra doelpunten: 'Wij zullen ons nog melden'

Laatste update:

PSV is erg actief op de transfermarkt. De Eindhovenaren verkochten Jeremain Lens, Dries Mertens en Erik Pieters al en haalden daar Jeffrey Bruma, Florian Jozefzoon en Adam Maher voor terug. PSV is echter nog niet klaar op de transfermarkt en technisch manager Marcel Brands gaf al aan dat hij nog 'twee of drie' nieuwe spelers wil halen. De sportbestuurder is vooral op zoek naar een nieuwe rechtsback en een extra defensieve middenvelder.

/

Hoofdtrainer Phillip Cocu wil echter ook nog graag een extra aanwinst voor de voorhoede hebben. "We hebben met Lens en Mertens 31 doelpunten ingeleverd", zegt de opvolger van Dick Advocaat tegen het Eindhovens Dagblad. "Daarvan wil ik er wel wat terugzien. Wij zullen ons nog melden." Het is niet bekend of PSV op het moment geschikte aanvallers op het oog heeft.

Cocu weet dat Lens en Mertens mogelijk niet de enige doelpuntenmakers zijn die PSV deze zomer achter zich laten: PSV heeft een akkoord bereikt met Norwich City over een transfersom voor Ola Toivonen, die echter hoopt op een grotere club, en Tim Matavz is afgelopen weekend opnieuw met Lazio in verband gebracht. In Turkse media werd bovendien beweerd dat Besiktas Memphis Depay wil hebben, maar Depay liet via Twitter al weten dat hij zeker niet zal vertrekken.

PSV heeft nog een nieuwe aanvaller nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap niet dat PSV Virgil van Dijk niet heeft gekocht, koste niet super veel en is een leuk sterk talent die naast Bruma had kunnen spelen.

Rechtsback zal moeilijk worden, want goede rechtsbacks zijn sowieso schaars en zeker in Nederland.

1 juli 2013 om 20:14

Schaars is geen rechtsback

1 juli 2013 om 21:02

Misschien moeten ze eens een poging doen om Pele van Anholt te halen. Die speler is echt heel goed en misschien wel de talentvolste Nederlandse rechtsback. Zal ook niet zo heel veel kosten, want hij heeft nog een contract tot 2014 (voor een seizoen dus).

Ik mag toch hopen dat Psv gewoon een rechtsback, verdediger en linksback haalt.
Defensieve middenveld, mmm, ok (dacht dat Hiljemark daarvoor gehaald was???) en op zich kan ik Cocu ook nog wel begrijpen maar dat is echt de minste prioriteit op het moment lijkt me.
In het artikel staat rechtsback en verdedigende middenvelder maar dan ben je er nog steeds niet achterin lijkt me.
Zeker de linksback positie is met een matige Willems zeer zwak bezet en Bruma kan het niet alleen in het centrum, zet daar een prutser naast die je nu hebt en je hebt nog steeds een zwakke achterhoede (want Bruma is ook nog maar afwachten)

Maar goed, buiten dat, je hebt veel geld gehad maar daarvan is 6.5-8 alweer weg.
Een extra aanvaller die garant zou moeten staan voor doelpunten is sowieso ook weer minimaal 5 miljoen.
Investeer nou eerst eens lekker in die verdediging, kijk dan wat erover blijft en houdt dat nou eens als reserve in plaats van alles meteen weer uit willen geven.

1 juli 2013 om 19:56

Even realistisch zijn, PSV heeft deze bezetting:
GK: Zoet, Tyton
DF: Bruma, Zanka, Marcelo, Derijck, Willems, Tamata, Manolev
MF: Strootman, Maher, Hiljemark, Wijnaldum, Van Ooien, Rizmaier
AT: Matavz, Depay, Narsingh, Jozefzoon, Locadia, Bakkali

Een derde keeper(of is Bertrams 3e keeper?) is dus niet verkeerd, Manolev mag weg, Marcelo en Derijck komen tekort en Tamata is er ook nog niet klaar voor. Heb je dus 3 verdedigers over. Als je naar Ajax kijkt op het middenveld zie je daar Schone, De Jong, Eriksen, Serero, Poulsen en Klaassen. 1 talent en 5 spelers die er al staan. Bij PSV mis je dus een centrale of verdedigende middenvelder. Een aanvaller is ook nodig, enkel Narsingh en Matavz schat ik op dit moment goed genoeg in, de rest zijn grote talenten maar nog niet klaar voor de basis.

1 juli 2013 om 20:10

Dan vraag ik me echt af wanneer je jeugdspelers in het 1e wil zetten.
Je maakt mij namelijk totaal niet wijs dat een jeugdspeler goed genoeg kan worden bij een beloften elftal voor het 1e....

Nee, daar geloof ik niet in, een talent wordt pas goed genoeg voor het 1e als hij aan het niveau heeft kunnen wennen en regelmatig kan spelen.
Kijk naar Eriksen en de Jong, gewoon in het 1e gekomen en ieder jaar beduidend beter geworden simpelweg omdat ze op steeds hoger niveau speelden. (europese wedstrijden zijn daarin erg belangrijk)

Nu kun je Depay en Locadia wel weer een jaar amper gebruiken maar dan moet je ze gewoon verhuren, klaar.
Je kunt ze niet bij je houden voor de jupiler league, die 2 zijn echt wel klaar voor het grote werk onderhand.

Je hebt 7 spelers (ik reken Wijnaldum er gewoon bij als multi functionele speler) voor 3 voorhoede posities, dat is ruim voldoende.

Middenveld heb je 4-5 spelers voor (van Ooijen en Ritzmaier vind ik niet veel bijzonders)
Zoals ik zei, vooruit, dan kun je nog een defensieve middenvelder erbij doen (je vergeet Toivonen overigens qua middenvelder) maar ja, moet je dan weer een dure speler halen of heb je gewoon eens een keer vertrouwen in talent en dus in Hiljemark?

Verdediging vind ik nog steeds ondermaats zoals ik zei en daar moet het meeste gehaald worden als je dan toch iemand wil halen.

Psv moet eens een keer meer vertrouwen op talent en potentie in plaats van gearriveerde spelers halen voor veel geld.
Heb nou gewoon eens vertrouwen in je toptalenten, dat gaat bij Feyenoord en zeker bij Ajax (door combinatie met extra mogelijkheden) prima.
Psv heeft dat al jaren niet goed gedaan en met wat voor succes?
Neem nou gewoon eens een voorbeeld aan Feyenoord en Ajax en geef die toptalenten gewoon eens het voordeel van de twijfel.

Denk dat Cocu gelijk heeft maar dat er andere prioriteiten zijn dat aanvallers. Zeker als Matavz blijft.

1 juli 2013 om 19:54

Echt jammer dat Cocu ook weer zoiets aangeeft. Momenteel is daar geen direct aanleiding om iets te halen, dus hij zou 100% gefocust moeten zijn op de defensie.

Natuurlijk kan hij zich bezighouden met andere posities. Dat is in principe ook niet verkeerd, maar daar ligt momenteel totaal niet de prioriteit.

1 juli 2013 om 20:05

Ik vraag me gewoon af of de aanval van PSV er klaar voor is, mocht Matavz ook nog weggaan heb je daar dus enkel Bakkali, Locadia, Narsingh, Jozefzoon en Depay, enkel Narsingh is goed genoeg voor de basis op dit moment.

1 juli 2013 om 20:09

@ strayven

Ja.. Als Matavz en Toivonen vertrekken is het logisch dat PSV ook nog naar opties gaat kijken, maar voorlopig is daar geen aanleiding voor.. Daarom vind ik het niet logisch dat Cocu nu al over een aanvaller denkt

1 juli 2013 om 20:11

Ben ik met je eens. Allemaal jonge jongens.

1 juli 2013 om 22:01

Het is niet slecht om alvast te kijken De Toekomst zodat je in ieder geval mochten ze verkocht worden iets achter de hand om snel te handelen lijkt me!

2 juli 2013 om 00:40

@ De toekomst ....

Waarom is daar geen aanleiding voor als ik vragen mag?
Het is toch nooit verkeerd om al te oriënteren naar een eventuele nieuwe spits.

Psv en Norwich City xijn er al uit, en als er geen andere club lanskomt voor Toivonen dan gaat hij vast en zeker naar Norwich toe.

Lazio toont interesse in Matavz, dus je weet niet hoe dat zal gaan lopen.

Ik denk niet dat het verkeerd is om je al te oriënteren mocht Matavz vertrekken.
Als je pas gaat oriënteren als iemand weg is kan het nog knap lastig worden.

2 juli 2013 om 15:54

@ Renaldinho

Alvast vooruitkijken is niet verkeerd, maar op dit moment is de rechtsback positie duidelijk de nummer positie die versterkt moet worden.. Daar is de noodzaak veel groter op dit moment voor Psv, dus het is logischer als daar eerst goed naar gekeken word..

2 juli 2013 om 15:57

@ jf_psv

Ja, dat klopt altijd, maar dit is allemaal zo ver gezocht.. Voorlopig heeft PSV nog 3 spitsen. Voor één geldt dat die snel vertrokken kan zijn (toivonen). Bij de andere gaat het slechts om lichte interesse... En daarnaast is nog een groot talent beschikbaar.

Sorry hoor, maar op de rechtsbackpositie is meer winst te behalen op dit moment. Ga je, als PSV zijnde, eerst daarop richten en kijk ondertussen hoe de interesse in Matavz zich ontwikkeld. Natuurlijk zijn lijstjes goed, maar ze kunnen zich nu vele malen beter bezig houden met een rechtsback.

Jozefzoon is ieder geval al binnen...

Ik ben benieuwd wie ze willen halen dan. Ik hoop dat PSV eerst nog een fatsoenlijke rechtsback haalt en daarna pas verder gaat kijken.

1 juli 2013 om 19:52

Schaken doet het ook prima bij Feyenoord, heeft zelfs oranje gehaald, dus wie weet verrast hij je wel. Ik begrijp je cynisme maar soms heb je laatbloeiers. En wanneer Narsingh fit is zal hij reserve staan.

1 juli 2013 om 20:08

Jozefzoon is pas 22 hè. Schaken is daarintegen al 31. En hij is volgens mij meer als versterking in de breedte gehaald.

En dan zal die speler ook in de filosofie van PSV passen. Wat deze filosofie inhoudt is mij niet helemaal duidelijk. Iets van een heel elftal bij elkaar kopen misschien? Geef Locadia en Depay gewoon de kans.

1 juli 2013 om 19:58

PSV moet een speler halen zoals Ajax toen met buli gedaan heeft, goedkope ervaren speler die je als stormram kan gebruiken en de jonge jongens de nodige ervaring kan delen.

1 juli 2013 om 20:07

Niet alleen met Bulykin, ook met Pantelic ervoor, een sterke balvaste spits die andere spelers beter maakt.

We hebben nog wel een Cisse en een Fernandez voor jullie in de aanbieding. Eventueel te ruil voor een mooie wedstrijdbal of bidonset.

1 juli 2013 om 20:10

En als je één van de twee neemt krijg je er gratis Verhoek bij.

1 juli 2013 om 20:50

zo dom is psv ook weer niet! een wedstrijdbal of bidon heeft veel meer waarde

Tja..
Dan kun je wel hard schreeuwen we geven talenten de kans. Maar dan vind ik niet dat je zon kansloze aankoop als Jozefzoon moet doen als je óók nog een spits gaat halen.

Geef dan van Overbeek of Bakkali een kans die 2/3 maanden dat Narsing er nog niet is. Tevens heb je gezegd dat kampioenschap geen must is. Dus dan zijn dit loze beloften na de talenten.

1 juli 2013 om 22:05

Fijn om ook eens een realistische reactie van een psver te lezen. Ben het volledig met je eens. De grootste talenten van Psv zijn aanvallers dus bewijs het nu eens dat je het echt meent van jeugd de kans geven. Daarnaast denk ik dat zelfs met deze selectie PSV mee moet kunnen doen om de titel.

Ben echt benieuwd wat Cocu gaat presteren. Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van hem hoe hij in de media overkomt, maar kan natuurlijk heel anders zijn voor de ploeg. Wouters verhaal een beetje..

Depay, Matavz, Locadia, Narsingh en Jozefzoon, ik zou er ook nog wel een vleugelspeler bij willen hebben als ik Cocu was..

1 juli 2013 om 19:49

Wijnaldum heeft laten zien ook op de rechterflank te kunnen spelen, dus zo nodig is dat niet.

Een extra aanvaller? Sorry hoor, maar met Toivonen, Wijnaldum, Narsingh, Matavz, Locadia, Depay, Jozefzoon en Maher is er toch genoeg aanvallende kwaliteit aanwezig om redelijk wat doelpunten te kunnen maken?

Zelfs als Toivonen ook vertrekt blijven er voor elke positie nog twee spelers over...

1 juli 2013 om 19:49

Er staat ook in dit artikel dat Matavz wellicht vertrekt. Dan is een extra spits welkom bij Psv.

1 juli 2013 om 19:51

Dan wel, maar vooralsnog is Toivonen nog niet vertrokken. Een vertrek van Matavz kan, maar lijkt mij niet waarschijnlijk.. Als hij vertrekt moet er wel iemand bij komen, maar voorlopig is dit gewoon goed bezet allemaal.

1 juli 2013 om 19:53

Voorlopig wel. Denk dat Toivonen uiteindelijk wel vertrekt. Dan is het nog steeds op te vangen. Maar Matavz staat er in de Serie A erg goed op. Komt mede door zijn 3 goals afgelopen seizoen tegen Napoli dus wellicht dat er een vertrek in zit..

1 juli 2013 om 20:00

@ Jwilshere10

Toivonen zal inderdaad wel vertrekken. Dan zijn er nog genoeg opties, want met Maher hebben ze al op zijn vertrek ingespeeld. Als Matavz vertrekt snap ik dat PSV er een spits bij wil, maar dan neem ik aan dat het gaat om een reserve spits en Locadia doorgeschoven word..

1 juli 2013 om 20:03

Zo denk ik er ook over. Lijkt me dan dat Locadia, wat ik een prima afmaker en groot talent vind, in de basis komt te staan en dat er of een groot talent of een pinchhitter wordt gehaald.

1 juli 2013 om 19:49

sws vind ik het jammer dat PSV Wijnaldum niet op 10 zet. Vind hem daar gewoon goed spelen en heeft op die positie 14 goals gemaakt. Hij werd alleen maar beter, totdat Toivonen terug kwam en hij op rechts werd neergezet. Dit ligt hem een stuk minder en dat kun je ook wel zien aan zijn spel. Nu komt Maher en moet hij weer op rechts, dus tja ik vind dat wel zonder van zo'n speler als Wijnaldum.

1 juli 2013 om 19:52

@ mrkos

Voor rechts komt Narsingh ook weer terug van een blessure.. Ik zie Wijnaldum dan ook weer plaats maken.. (hoe erg jammer en zonde ik dat ook vind)

1 juli 2013 om 19:54

Dat bedoel ik. Zonder inderdaad. Komt hij er weer af en toe in als Maher of Narsingh een rode kaart pakt of een blessure krijgt en dat voor zo'n talentvolle speler.

1 juli 2013 om 19:59

@ mrkos

Ik ben het echt helemaal met je eens. Ik had Wijnaldum vorig seizoen ook laten staan, want het ging steeds beter. Ik had daarom Maher ook niet gehaald, maarja Brands had het echt op hem voorzien...

1 juli 2013 om 20:06

Klopt helemaal. En volgens mij ziet het PSV publiek dat zelfs niet, dat Wijnaldum zo'n goed jaar heeft gehad tot dat Toivonen terug kwam. Hij verdiend sws meer krediet. PSV had die miljoenen beter kunnen investeren in nog een betere centrale verdediger.

1 juli 2013 om 20:12

@ mrkos

Ja, Wijnaldum lijkt nu met Matavz de grootste mis-aankopen te worden, maar beide presteren ze erg goed qua statistieken..

Als ze het vertrouwen zouden krijgen dan zouden ze hun transfersom zeker waard maken, maarja.. PSV wil direct presteren.

1 juli 2013 om 21:54

Daar sla je de spijker op de kop. Qua statistieken doen ze het goed. Helaas is voetbal meer dan alleen statistieken. Wijnaldum en Matavz voegen allebei behalve een paar leuke goals tegen ploegen uit het rechterrijtje niks toe. Wijnaldum komt spelintelligentie en een goede pass te kort voor de positie die hij begeert, Matavz is 90 van de wedstrijden hartstikke onzichtbaar en voegt niks toe aan het spel. Daarom ben ik blij met de aankoop Maher, iemand die alles heeft wat Wijnaldum niet heeft, en ons toptalent Locadia, die veel meer aanwezig is, scoort, mee kan voetballen en veel meer potentie heeft.

1 juli 2013 om 23:58

Toch raar dat Matavz bij ons echt een topspits was Overigens kreeg hij daar ook veel meer aanvoer van de zijkanten.

1 juli 2013 om 19:53

Snap het ook niet. Ze zijn zo vol locadia en toegegeven prima spits, maar geef die gozer dan ook een echte kans. Maar blijkbaar is er voorin bij psv geen ruimte voor fouten of mindere wedstrijden. In de verdediging weer wel blijkbaar

1 juli 2013 om 19:56

Daarom.. Het slaat nergens op eigenlijk. Iedereen roept dadelijk 2/3 jaar dat de defensie versterkt moet worden, maar niemand in Eindhoven lijkt zich daar ook maar iets van aan te trekken...

1 juli 2013 om 21:47

Ja behoorlijk krom verhaal. Maar goed ik heb makkelijk praten inpassen van jeugd gaat bij feyenoord (en ajax natuurlijk) prima, wat niet wil zeggen dat dat bij andere clubs net zo gaat. We zullen het zien in mei 2014.

Gretar Steinsson is transfervrij en beschikbaar. Manolev zijn ze liever kwijt dan rijk en Brenet is nog te groen.

De jeugd de kans geven zit er nog niet in in Eindhoven schijnbaar.
Jozefzoon Maher Bruma zijn al gekomen welke 2 / 3 versterkingen zullen er nog bij komen.
En dan praten ze er bij Psv over om de jeugd een kans te gaan geven ? volgens mij lopen er toch aardige talenten rond in de jeugd bij jullie maar volgens mij kennen ze in eindhoven alleen het woord spenderen.

1 juli 2013 om 19:57

De jeugd een kans geven is wat anders dan het hele seizoen erop moeten vertrouwen he.

1 juli 2013 om 21:14

Wat wil je dan?
Je geeft de jeugd een kans en kijkt hoe ze het doen, Fischer heb geweldige maar ook dramatische wedstrijden gespeeld, zo gaat dat namelijk met talenten, niet alleen hier maar ook bij Barca!
Dat gedoe van erop vetrouwen kun je nergens op, je kunt morgen Sergio Ramos kopen, als hij z'n kruisbanden scheurt valt die ook weg toch?

1 juli 2013 om 20:08

Je kan het proberen ja, maar wat als een aanval met Jozefzoon, Locadia en Depay zwaar faalt? Dan moeten ze op het laatste nippertje nog de transfermarkt op, dan zijn alle spelers een stuk duurder en is er meest al minder keus.

Wat maakt die Toivonen het toch moeilijk voor zichzelf. Ik hoop dat Norwich snel zegt dat het niet meer hoeft. Eens kijken waar meneer dan eindigt...

1 juli 2013 om 19:58

In de Jupiler League

Nou Cocu daar ga je geloofwaardigheid kul,met je woorden de jeugd heeft de toekomst maar niet de psv jeugd dan ,vind het niet gek dat bazoer naar ajax is gegaan .
Psv heeft nog nooit naar de jeugd gekeken en dat zullen ze dus ook nooit doen pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff mooie woorden cocu maar je bent een man met weinig daden kul.

1 juli 2013 om 19:51

Vertrek van Bazoer was nog voor de tijd van Cocu.

1 juli 2013 om 20:10

Hoezo, Cocu kent de jeugd en als hij denkt dat die nog niet klaar zijn voor het grote werk zal dat wel kloppen, een talent moet je rustig brengen, niet in 1 keer daar zetten zo van: zoek het maar uit. Ajax heeft de meeste jeugdspelers ook niet gelijk een basisplaats gegeven, dat komt met de tijd.

1 juli 2013 om 23:19

Volgens mij leveren ajax en feyenoord ieder jaar minstens 2 a 3 splers die gaan spelen hoor kijk naar ajax v. d.wiel eriksen ,de jong v rhijn ,vermeer ,stekelenburg en ga zo maar door ,maar zeg nou eerlijk affelay is de enigste die vanuit de jeugd is doorgekomen en dan houd het op en cocu zei de jeugd heeft voorang maar komt niks van in met de 5 jarige contracten van de nieuewe spelers maar ja ze worden weer niet kampioen kan cocu weer vertrekken komt er een niewe en die haalt weer binnen pfffff slap psv gelul

PSV ging een nieuw beleid voeren, jeugd zou de kans gaan krijgen. Geen 1 speler die vorig jaar niet bij de 1e selectie zat zal de kans krijgen Allemaal gebakken lucht weer van de leiding en Cocu. 0,0 perspectief voor de jeugd. Dat ze niet in de basis beginnen kan ik begrijpen maar de wedstrijdselectie wordt al erg lastig. PSV DNA moest er overal komen. Een bijeengekochte groep is het.
1 Zoet 2 aankoop 3 Bruma 4 aankoop 5 Willems 6 Maher 7 Strootman 8 Wijnaldum 9 Narsingh 10 Depay 11 Locadia 12 Tyton/ Waterman? 13 Zanka 14 Hiljemark 15 Matavz 16 Josefzoon 17 Nieuwe spits?! En dan ben ik maar van een vertrek van Manolev, Marcelo Derijck en Toivionen uitgegaan. Mochten er hier spelers van blijven wordt het perspectief nog minder

1 juli 2013 om 20:05

even ter herrinening depay en zoet en een kein beetje locadia hebben in de jeugd gespeeld dus de jeugd heet de toekomst. Ik snap alleen niet wat voor wie die een vervanger wil hebben sits rechts of links?

1 juli 2013 om 20:10

Die waren er vorig jaar ook al bij de selectie behalve Zoet. Als je zegt de jeugd de kans te geven moeten ze wel bij de wedstrijdselectie zitten. Ik heb de namen opgeschreven waarvan ik verwacht dat ze daartoe behoren. Als ik er naast zit verbeter me. Jij bent psv supporter dus jij weet het naar alle waarschijnlijkheid beter. Ik geef enkel mijn mening en heb hem met deze namen proberen te onderbouwen. Ik zie dus nog steeds geen enkel perspectief voor de jeugd. Enkel de spelers die vorig jaar al bij de selectie zaten Locadia en Depay zullen meer minuten maken.

1 juli 2013 om 20:22

die zullen niet alleen minuten maken maar ik verwacht ook dat ze in de basis staan. Ik verwacht dat bakkali ook zijn debuut zal maken met brenet koch en hendrix Het allen niet zo dat we plots op iedere positie meteen imand in de jeugd hebben dar gaat tijd over. Maar we hebben op bijna iedere positie een toptalent staan. En dat is de filosofie.

1 juli 2013 om 20:36

En die filosofie kan ik best begrijpen. Is ook helemaal niks mis mee. Gewoon een uitstekend team waar ze mee om de titel voor zullen doen. Maar zeg dan niet dat je de jeugd een kans gaat geven. Als je de jeugd echt de kans wilt geven maak je ze nummer 15 en 16 van de selectie waarmee ze een reele kans op een invalbeurt en minuten hebben. Nu moeten ze hopen op blessures en schorsingen om op de bank te zitten.

1 juli 2013 om 20:56

dat maken van nummer 16 en 15 is al gedaan met bakalli hij kan zoizo het niveau aan hendrix zal zich dit jaar moeten bewijzen bij jong en op de trainingen en als hij het niveau aan blijkt te kunnen dan zal hij zijn debuut maken. Ik zie dat in een gelopen wedstrijd in de twede seizoens helft gebeuren. bakali de eerste helft en zo laat cocu de jeugd doorstroomen denk ik.

Denk dat als Matavz vertrekt en PSV een extra spits haalt dat ze dan eerder gaan voor een type Lens dan Matavz. Matavz is toch iemand waarvoor de kansen gecreerd moeten worden. Lens kan zijn eigen kansen maken.

Voor iedere speler die weg gaat wordt er weer een nieuwe gehaald.
Lijkt me heerlijk om bij die club te zitten, moet je bijna debuteren, en dan halen ze gauw een ander. Kun je nog rustig jezelf in de luwte blijven ontwikkelen.

1 juli 2013 om 20:01

Haha, ja.. Bij PSV worden talenten in ieder geval rustig gebracht

1 juli 2013 om 20:03

@setto

En dan heb je als jeugdspeler netjes jezelf in de luwte ontwikkeld en dan opeens komt iemnand tot het lumineuze idee, dat je inmiddels wel wat aan de oude kant bent en kan je vertrekken richting een club, met alle respect, als Rkc, Roda, zonder dat je echt de kans hebt gehad.

Als extra verdedigende middenvelder zou ik als PSV zijnde eerst nog afwachten met wat er gebeurt met Kevin Strootman. Je hebt altijd Hiljemark nog dus zolang Strootman blijft zou ik daar geen aankoop voor doen wat ook voor de spitspositie geldt met Matavz en Locadia. Als Matavz vertrekt naar Lazio (?) dan kan PSV wel een spits halen natuurlijk al moet Locadia evenals Depay veel vertrouwen krijgen want die 2 gaan het ongetwijfeld maken.

1 juli 2013 om 20:01

Voor de basis is het goed genoeg maar daarachter niet. Hiljemark en Strootman kunnen samen een seizoen op het middenveld maar Ritzmaier en van Ooijen komen echt te kort voor het niveau wat PSV nastreeft.

1 juli 2013 om 20:04

Zou jij weten welke spelers er in aanmerking zouden kunnen komen voor PSV op die positie?

1 juli 2013 om 20:06

Stijn Schaars is de enige naam de veelvuldig wordt genoemd en dat is ook door Brands bevestigt. Denk dat Hiljemark en Schaars dan samen moeten gaan uitvechten wie er wekelijks speelt.

1 juli 2013 om 20:06

@footballfr

Wanneer ze dan iemand halen voor de spits, moet je dus iemand halen, die ipv tov Locadia als 2de spits binnenkomt.
Doe je dat niet, dan kan je al aanvoelen, dat een jongen als Locadia niet verder komt dan enkele speelminuutjes en dat veelal de aankoop, omdat ie ook nog eens veel heeft gekost en dus ene investering is, moet spelen.
Ten minste dat zie je overal veelal gebeuren als er wordt gekocht voor de basis. Dus je zou eigenlijk niet voor gelijk de basis moeten kopen om zodoende iemand als in dit geval Locadia ook echt de kans te geven......

Wat lopen een groot aantal mensen toch een partij onzin rond te blazen hier. Momenteel is van de basiself kwijt: Hutchinson, Bouma, Mertens, Lens en Pieters. Dat zijn er al 5. Van 1 is vrij zeker dat hij gaat, dat maakt 6. Tevens staan Strootman en Matavz onder serieuze interesse, waardoor van de basiself maarliefst 8 man vertrekken zouden kunnen. Dat vangt geen enkel elftal in Nederland op zonder aankopen. Jozefzoon zal ongetwijfeld als backup dienen voor een flank. Depay krijgt echt wel de voorkeur. Locadia zie ik wel winnen van Matavz en verdere jeugd kan niet meteen vanaf dag 1 er elke wedstrijd tegenaan, dat werkt gewoon niet.

Kortom, als er een aanvaller bijkomt: graag.

1 juli 2013 om 20:00

Noem is 1 jeugspeler die niet vorig jaar al bij de selectie zat die dit jaar wel bij de 1e 16 komt dan. Dat ze niet bij de 11e zitten is te begrijpen maar er is amper perspectief op een invalbeurt.
Advocaat werd afgemaakt omdat hij de jeugd geen kans gaf. Cocu heeft diezelfde spelers maar nu een jaar verder in ontwikkeling en nog steeds allemaal perspectiefloos.

1 juli 2013 om 20:08

bakkalie hendrix koch brenet. 4 astu

1 juli 2013 om 20:09

Bakkali en Elvio van Overbeek zijn aanvallend 2 grote talenten van Psv. Cocu heeft ze beiden als pupil al in de A1 gehad dus weet goed wat ze kunnen en hoever ze zijn.

1 juli 2013 om 20:12

Nummertje 18 en hoger. Geen enkel perspectief dus
Je reageerde eerder oook al op mijn reactie dus voor jou nogmaals mijn verwachtte wedstrijdselectie 1 Zoet 2 aankoop 3 Bruma 4 aankoop 5 Willems 6 Maher 7 Strootman 8 Wijnaldum 9 Narsingh 10 Depay 11 Locadia 12 Tyton/ Waterman? 13 Zanka 14 Hiljemark 15 Matavz 16 Josefzoon 17 Nieuwe spits?!
Correct me if I"m wrong

1 juli 2013 om 20:22

@dennisjwt, Waterman is transfervrij, dus die sowieso niet. In het begin zal die jeugd misschien niet bij de eerste 18 zitten, maar ik zie ze geduurende het seizoen best instromen en mensen vervangen. Het is onzin om te zeggen dat ze geen kansen krijgen. Bij een blessure en kleine potjes zie ik ze er best instaan namelijk. Wacht nu maar gewoon af en oordeel dan.

1 juli 2013 om 20:42

Ik geef gewoon mijn mening hoe ik er nu over denk. En ik denk dat ik mijn mening vrij aardig onderbouwd heb. Als je moet afwachten kan je net zo goed hier een artikel van maken waar niet op gereageerd mag worden. Als psv de jeugd echt de kans wilt geven moet je ze niet zo een belabberd uitzicht op speelminuten geven. Zeg dan gewoon wij willen zoveel mogelijk goede talenten aantrekken die gelijk in het eerste elftal kunnen spelen. Dan ben je duidelijk en eerlijk. Als je gaat zeggen dat je de jeugd de kans gaat geven maak je ze niet nr 18 en hoger van de selectie en moeten ze hopen op blessures en schorsingen om minuten te maken. Verder kan dit een prima beleid zijn en zal psv met een uitstekend team om de titel gaan strijden, maar die praatjes over jeugd doorstromen komen bij mij op deze manier niet geloofwaardig over.

1 juli 2013 om 20:39

Je vergeet Van Bommel en het contract van Waterman is tot dusver ook nog niet verlengt.

Heel goed Psv. Vasthouden aan het beleid. Max. 1 jeugdspeler per seizoen in de basis.

1 juli 2013 om 20:02

Wie was dat vorig seizoen dan?

Komend seizoen zal het toch minimaal 2 zijn met Depay en Zoet? Als één van die twee spelers komend seizoen geen basisplaats heeft weet ik het ook echt niet meer wat PSV betreft....

1 juli 2013 om 20:10

Denk dat Locadia ook definitief doorbreekt. Denk dat Matavz de voorkeur gaat krijgen maar dat gaande weg het seizoen Locadia het wint.

Rechtsback is nodig en hard ook. Daarnaast een centrale verdediger, maar misschien heeft cocu wel vertrouwen in Hendrix. Daarnaast kan het ook zo zijn dat hij een stormram wil als extra aanvaller. Daarnaast denk ik dat Depay wel zeker van een plek is en de spitspositie tussen matavz en locadia gaat, of rouleren. Bakalli zal ook wel zijn kansjes krijgen denk ik. Maar ja het is giswerk. Niemand weet wat Cocu voor ogen heeft dus laten we gwn afwachten. Ik heb iig zin in het nieuwe seizoen!

Misschien willen jullie Altidore overnemen voor 20 miljoen?

Als Matavz vertrekt heb je een extra spits nodig, vertrekt hij niet dan kan je prima het seizoen ingaan met Locadia en Matavz. Op de zijkanten heeft PSV zoals hierboven al vermeld genoeg opties, hoewel in mijn ogen niet allemaal even goed voor de top van Nederland, denkende aan Jozefzoon, of onervaren talenten waarvan je nog niet weet hoe goed ze zullen functioneren. Een type Lens die op meerdere posities zou kunnen spelen zal Cocu daarom niet afwijzen vermoed ik. Maar goed, eerst maar eens die verdediging dichtspijkeren en dan kan het een spannend seizoen worden in de Eredivisie.

Het is ongelofelijk dat iedereen het realisme totaal kwijt is. Kijk eens naar het lijstje spelers dat vertrokken is. Jullie denken blijkbaar dat dat allemaal op te vangen is met jeugd? De jeugd de kans geven betekent niet jeugd te vroeg brengen omdat je dat zo graag wil. Ze moeten er wel klaar voor zijn. En nee, de titel is geen must, maar iedereen zal snappen dat een zesde positie ook geen optie is.

1 juli 2013 om 20:01

Titel geen must? Je investeert met je club net zoveel als de rest van de Nederlandse club bij elkaar, maar de titel is geen must?? Hahahha wat een laffe doelstelling, net als bij Feyenoord zeggen dat de titel nog niet hoeft kom op man, er zijn in Nederland 3 clubs voor de titel moeten spelen en er ook het team voor hebben dat zijn bovenstaande 2 en Ajax..

1 juli 2013 om 20:11

en dat verkopen wij ook. het geld dat wij krijgen investeren wij. de transfermarkt is nog pas 1 dag open en we hebben al 10 miljoen verdiend. niet slecht

En het is weer louter kopen bij Psv..
Geef toch eens wat jeugdspelers de kans zoals Depay & Locadia, en nee, dan niet 1 of 2 wedstrijden maar een heel seizoen.
Ik hoorde van veel PSV fans dat Cocu lekker veel met de jeugd ging werken, maar ik weet niet wat ze in Eindhoven verstaan onder ''lekker veel'' als je maar 2 jeugdspelers van niveau hebt plus er weer op los wilt kopen.
Vervolgens zijn er ook nog Psv fans die dan lopen te zaniken wanneer er een speler uit hun jeugdopleiding voor een contract bij Ajax kiest.. Nou dit bewijst maar weer eens dat, dat vrij logisch is.
En als klap op de vuurpijl komt Brands ook nog bij elk bericht aankakken met ''dit past bij onze filosofie'', euhmm welke filosofie?? De koop-d'r-ma-lekker-op-los Filosofie?
Depay kon trouwens beter vertrekken naar die Turkse club die intresse had, want dit wordt zo te zien weer lekker banken volgend jaar.. jammer voor zo'n toppertje in dop.

1 juli 2013 om 20:14

alleen ajax mag inderdaad het woor filosofie gebruiken. Daar hebben ze namenlijk een patent op.

on: de filosofie van psv is om de grootste nederlandse talenten in eindhoven te stallen. En dat is aardig aan het lukken.

1 juli 2013 om 20:15

De koop-talentvolle-spelers-en-verkoop-ze-met-dikke- winst-filosofie bedoel je? De aankopen die tot nu toe zijn gedaan worden over een paar jaar waarschijnlijk met dikke winst verkocht. Tot nu toe verloopt die filosofie goed, nu er nog kampioen mee worden..

Laten we eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren voordat onze Amsterdamse jeugdliefhebbende vrienden meteen moord en brand schreeuwen. PSV heeft veel doelpunten ingeleverd en gaat dat waarschijnlijk nog meer doen. Misschien dat Ajax uiteindelijk de F-jes in de basis zet na zoveel verkochte spelers, maar ik vind het gewoon logisch dat er aankopen gedaan worden als je zoveel basisspelers kwijtraakt.

1 juli 2013 om 20:23

Alweer zo n 1 cellige die als een dom schaap de rest na loopt de sloot in.
Ja maar jullie hebben toch depay en locadia........

Inderdaad dat zou pas een goed beleid zijn :

v bommel bouma waterman engelaar vucovic hutchinson lens mertens pieters en het naderende vertrek van toivonen matavz derijck en manolev vang je inderdaad heel gemakkelijk op met deze twee jeugdspelers.
Iedere club in europa doet dat .
12 selectiespelers vervangen door twaalf man uit je tweede elftal...............

Kom op zeg.
Locadia, Matavz, Wijnaldum , Maher kunnen niet scoren? Haal eerst maar fatsoenlijke backs en een cv.

Misschien de definitie van doorgebroken opzoeken vriend , want de namen die jij nu opnoemt hebben nog niks bewezen

1 juli 2013 om 20:17

Nou.. ik kijk elke wedstrijd van PSV.. Wijnaldum doet het gewoon goed.. En locadia moet nu doorbreken... die moet elke week 90 min spelen anders kun je er nooit op bouwen... vriend

2 juli 2013 om 02:13

Vraag me niet waarom maar ik reageerde niet op jou , maar op een Twente fan bovenaan het bericht uiteindelijk kwam mijn post hier te staan haha . Ik ben het overigens helemaal met jou eens!

Nog wat verdedigers halen
En voor de doelpunten is Locadia goed maar van mij mogen ze Matavz verkopen
En Finnbogason of bojan aantrekken

1 juli 2013 om 20:15

Denk dat Finnbogason teveel kost en vraag me af of Bojan zit te springen om de Eredivisie.

Koop je toch AZ leeg. Na Maher Viergever en Altidore halen, misschien krijg je korting als je drie spelers koopt!?

Een rechtsback, linksback, een centrale verdediger,een patron op het middenveld en als matavz vertrekt een spits.
Ik denk dat er nog veel meer nodig is bij psv.
Aan toivonen heb je helemaal niks ook als hij niet vertrekt, de kans lijkt groot dat matavz eieren voor zijn geld kiest en marcello derijck manolev zanka en hiljemark komen zelfs voor de jupiler leage tekort.
Naast het vertrek van lens mertens pieters bouma engelaar vucovic waterman v bommel en hutchinson lijkt mij drie aankopen nog aan de magere kant.

Kort door de bocht zijn er nu al 9 weg en staan er nog 3 (manolev toivo en matavz) serieus op de vertreklijst.
Dat zou betekenen dat psv 12 selectiespelers kwijt is.
Als de teller dan nu op drie nieuwelingen staat snap ik cocu maar al te goed.
Er wordt hier vooral door onze amsterdamse vrienden gezeverd over jeugd inpassen maar dat slaat natuurlijk als een slappe l op een drumstel.
Geen enkele club ter wereld vangt na het seizoen een vertrek van 11 selectiespelers op met elf spelers uit het tweede.
Maar ja ze zullen wel iets te zuren moeten hebben denk ik.

1 juli 2013 om 20:25

Over dat eigen jeugd inpassen is ook gewoon slap gelul. PSV lijkt bezig te zijn aan een grote schoonmaak, maar dat gaat helaas niet in één transferperiode lukken. Het is goed als ze het karwei nu afmaken en jongens als Manolev, Toivonen, Matavz, Derijck en Marcelo een schop onder hun hol geven. Van de inkomsten moet je gewoon nog een stuk of 5 jonge talentvolle spelers halen en de rest wel aanvullen met eigen jeugd.

Dan zul je helaas een jaartje moeten aankijken, dan de balans opmaken en weer doorselecteren. Dat proces heeft hopelijk voor PSV een seizoen nodig, maar als je realistisch bent misschien wel twee.

1 juli 2013 om 20:30

Waarom is dat slap gelul? Je geeft zelf al de reden. Er wordt een grote schoonmaak gehouden om o.a. de jeugd in te passen.

1 juli 2013 om 20:38

tja wat is nu je punt dan richting mijn post.
Ik zeg toch precies hetzelfde.
Je kan deze leegloop-grote schoonmaak alleen maar toejuichen want de selectie was " ziek"
Dat er dan zijn die denken dat dit in zijn geheel op te vangen is door eigen jeugd hebben wel een hele dikke plaat voor hun kop.
Ik juich dit toe en hoop inderdaad dat psv er nog een stuk of 5 meer buiten trapt.
Dan maar een jaar een pas op de plaats .

Een nieuwe selectie voor cocu creeren die de komende 4 jaar drie keer kampioen kan spelen.

Goed voor de concurrentie dit. Zoals je bij bijna iedere club ziet die veel versterkingen haalt, moet het team nog aan elkaar wennen het eerste en misschien ook het tweede seizoen. Denk maar aan psv 2 jaar geleden...

Ik denk dat Maher de enige goede aankoop is.
Teveel spelers zijn al vertrokken, een aantal staan er nog op de nominatie. Tuurlijk kan je dat nooit alleen opvangen met jeugd en dus moet je wel kopen.

Maar dan vind ik Bruma zelfs ene matige aankoop en had iki eerder gedacht dat PSV zou gaan voor Van Dijk. Blijkt ook net zo duur te zijn geweest.

Ik zie namelijk niemand hier, onder de voorstanders van Bruma, zich afvragen hoe het komt dat ene Chelsea hem wel laat gaan, maar belangrijker nog, dat ene club als HSV (dat ook nog eens een optie tot koop had) in principe Bruma's optie niet lichtte en hem zo gemakkelijk dan maar liet lopen...... dat zou bij mij toch wel vraagtekens opleveren.

Dus wat dat betreft ben ik wel nieuwsgierig naar Bruma komend seizoen èn of ie echt wat toevoegd. HSV was er iig na 2 jaar huren niet van overtuigd.
Jozefzoon kan ik alleen begrijpen voor de breedte... meer niet.

Hoe dan ook...... ook ik denk dat er nog heel wat moet gebeuren. En dat vooral belangrijk is, dat men niet alsnog (na veel speculatie's) een Kevin Strootman kwijtraakt.

Maar met de huidige stand van zaken, dus inclusief de aankoop van Maher, denk ik dat PSV er kwalitatief tov afgelopen jaar nog bij lange na niet op vooruit is gegaan.....

Cocu dekt zich natuurlijk in door aankopen te doen want met de jeugd werken bij PSV is natuurlijk 3x niks. Het filosofie beleid van Brands is kopiëren en na doen waar Ajax en Feyenoord al jaren teren op hun jeugd beleid. De Feyenoord jeugd doet het goed in de competities en spelers breken nu door. Bij Ajax is het een filosofie. Bij PSV is het alleen maar kopen en kopen van Hongaar tot Bulgaar en van Canadees tot Chinees. Spelers die doorgebroken zijn? Peter Hoekstra en Edward Linskens (wat een drama voetballer is dat zeg!) Brands' mag blij zijn dat ie een 2e kans krijgt ipv alles weer verprutsen.

Iedere club moet lekker doen wat ze zelf willen, en kunnen ze dit dan moeten ze het vooral niet nalaten om weer met miljoenen te smijten. Als ze kampioen worden zal geen haan daarnaar kraaien. Maar voor een jeugdspeler is het natuurlijk dramatisch om bij psv te spelen, die kunnen de jeugdopleiding beter stop zetten.

Wat is er mis met depay en locadia??? Maar helaas zijn dit jeugd spelers en die krijgen in Eindhoven geen kans, nee zei kopen liever een dure speler.
Depay en Locadia, waarom doen jullie niet hetzelfde als Bazoer,die verkaste naar Ajax waar hij wel een kans krijgt

Narsingh / Josefzoon

Matavz / Locadia

Depay / Bakkali

Maher / Wijnaldum

Als ik me niet vergis kan Josefzoon zowel links als rechts op de flank spelen, Wijnaldum kan ook nog op rechts dus hiermee heb je alle scorende posities meer dan dubbel bezet, ik snap niet zo goed waarom één van deze gasten zou moeten wijken voor een "dure" aankoop.

En mocht je onverhoopt zoveel blessures en schorsingen hebben dan zijn er nog wel een aantal talentvolle jeugdspelers die je voor de leeuwen kunt gooien. Misschien nog niet rijp voor psv 1 maar dat is geen probleem want het kampioenschap was immers geen doelstelling.

PSV gaat een slecht seizoen tegemoet als ze niet heel snel een paar fatsoenlijke aanvallers gaat kopen, ik geloof niet dat het de bedoeling dat Jozefzoon basisspeler word in Eindhoven, de enige goede aanvaller die PSV op dit moment heeft, is Narsingh. Bakkali is te jong voor de Eredivisie, Matavz, Depay en Locadia zijn zeer matige aanvallers, het is toch ook een schande dat ze dit seizoen een fantastische middenvelder (wijnaldum) op rechtsbuiten hebben gezet, dat is absoluut niet de positie van Wijnaldum, ik ben van mening dat PSV 2 á 3 nieuwe aanvallers moet kopen, bovendien zal PSV niet al te veel geld uit kunnen geven, dus er komen waarschijnlijk geen geweldige spelers naar Psv, de interesse in Bojan Krkic is dus ook vrij kansloos, o.a. omdat Ajax ook interesse heeft, en als een goede speler naar de Eredivisie komt, dan zal het vrijwel zeker naar Ajax zijn, want dat is op dit moment veruit de beste ploeg van de Eredivisie, ik hoop natuurlijk wel dat PSV er een aantal aanvallers bijkoopt, want anders is de concurrentie van PSV volledig weg, en dat zou zeer jammer zijn voor de Eredivisie, maar ik ben bang dat PSV onbekende namen gaat halen, die óf op de bank belanden, óf helemaal mislukken in Eindhoven, ik denk dan ook dat PSV een andere coach had moeten aanstellen, nu hebben ze gedacht van: Bij Ajax is oud-speler Frank de Boer geslaagd, daar gaan wij iets tegenover stellen, ik denk dat ze zich niet echt verdiept hebben in een fatsoenlijke nieuwe trainer.

Ik zou als ik PSV was, gewoon een type 'bulykin' aantrekken mocht een Matavz vertrekken. Zo heb je toch nog een spits achter de hand die een goaltje kan meepikken en geef je een Locadia een duidelijk signaal dat hij de 1e spits is.

Ze nemen daar bij PSV hun defensie wel heel makkelijk op, ik moet het nog maar zien met Bruma. Ik ben dan ook niet helemaal overtuigd van zijn kwaliteiten. Maar goed hij zal het natuurlijk beter doen dan een Marcelo en Derijck. Maar om al je je vertrouwen op een Bruma te leggen, daar vind ik hem toch niet goed genoeg voor.

Ze zijn bij PSV in ieder geval goed bezig, om niet gelijk al het geld over de balk te smijten en hebben ze alleen met Maher echt een grote aankoop gedaan.

Philip,de laatste jaren heeft het niet gelegen aan het aantal doelpunten. Het heeft gelegen aan de slechte aankopen in de verdediging en de beroerde teamgeest en wedstrijdmentaliteit van het gros van de spelers.je hebt reeds voldoende spelers om kampioen te worden,mits je je werk goed doet.

Nou Locadia, daar ga je dan !
Onbegrijpelijk dat ze met spitsen als Locadia en Matavz nog verder gaan zoeken.

De jeugd krijgt zo echt het vertrouwen. Snel de jeugdafdeling opdoeken, dan besparen ze daarop geld en kunnen ze dat geld besteden voor aankopen en nog eens aankopen...

Het wachten is nu op de uitspraak van de EU. Dan is het helemaal gebeurd !

Waarom heeft PSV nog een spits nodig? Met Matavz en Locadia lijkt mij de spitspositie uitstekend bezet. Op de rechterflank heb je Jozefszoon en Narsingh. Links is misschien een beetje dun bezet met enkel Depay, maar ik vind wel dat hij een echte kans verdient. PSV kan zijn ogen beter richten op de verdediging. Deze laat Brands simpelweg langszij liggen. Echt ongelooflijk slecht beleid. De defensie is de ruggengraat van je team. Met enkel Bruma is PSV geen stap verder. Dan staat er nog steeds naast Bruma een houten klaas die niet kan verdedigen.

Dat PSV nog geen bod heeft gedaan op altidore , bedoel Maher altidore is een aardig duo geweest in een matig seizoen " package deal" met viergever 10 miljoen

Hoppa kan Az door selecteren ... En krijgen we een dikke bank rekening..

Tuurlijk! Koop er nog maar een paar! Geef vooral niet je eigen talenten het vertrouwen.

En dan vinden ze het raar dat hun jeugdspelers Eindhoven verlaten zodra ze daar de kans voor krijgen... Het zal me niks verbazen als Locadia en Depay ook op zoek gaan naar een andere club.

Dit moet de opstelling worden voor psv

Zoet
Arias
Bruma
Viergever
Willems
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Locadia
Depay
1 juli 2013 om 21:45

Heb jij Arias ooit zien spelen ?

1 juli 2013 om 21:46

Slechter dan hutchinson of manolev kan die niet zijn toch?

1 juli 2013 om 21:49

Zijn Manolev en Hutchinson de norm voor een rechtsback van PSV ? Denk dat er op de tribunes dan wel 5 te vinden zijn die je kan aantrekken.

Met Locadia redt je het niet alleen die ook nog blessure gevoelig is.

Ik denk dat komend jaar het centrale duo in de verdediging Bruma en Jorgensen wordt, die laatste heeft zowieso te weinig kansen gekregen afgelopen jaar.

Voor het middenveld zouden we bij het evt. vertrek van Strootman nog een kracht kunnen gebruiken, want Ritzmaier en Van Ooijen, zijn niet van het niveau dat we nastreven. Je kunt wel blijven zaniken over 'jeugd', maar dat kan natuurlijk alleen als de spelers goed genoeg zijn of klaar zijn om een volledig seizoen met de selectie mee te draaien.

En dat zien we bij de aanval dus. Iedereen kan wel populair doen en 'bakkali' noemen, maar die heeft geen enkele ervaring op niveau, laat staan om een vol seizoen mee te draaien. Depay krijgt de kans om zich te bewijzen, maar of hij er ook daadwerkelijk staat , laat staan een heel seizoen valt nog te bezien.

Dat Cocu nog een centrumspits wil heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat Matavz evt nog vertrekt, en ook als hij blijft, Locadia heeft zich natuurlijk nog niet bewezen. Narsingh is nog tot October uitgeschakeld, dus die hoef je voorlopig nog niet in de selectie te zetten. Dan is spoeling gewoon erg dun. Er staat enorm veel aanvallend talent, maar het is gevaarlijk te hopen dt het er allemaal ook uitkomt. Wat als er een speler geblesseerd raakt?

Dus iedereen (lees: de Ajacieden hier) kan wel weer gaan zeuren over het aankoopbeleid, maar als je je in de zaken verdiept is het niet meer dan normaal dat Cocu nog extra spelers wil. De jeugd laten doorstromen is leuk, maar het moet wel realistisch gebeuren

Haha ik zie het al weer gebeuren dat velen opmerkingen gaan maken over het feit dat Arsenal nu eindelijk eens topspelers zou gaan kopen en geen talenten.
Maar deze mensen zullen geduld moeten hebben. Hij komt gratis over dus het geld blijft nog beschikbaar en bovendien is er nog meer dan genoeg tijd om transfers te regelen. Die toptransfers zullen waarschijnlijk nog wel komen. Naar verluid is Higuaín zelf zelfs al rond met The Gunners...

Slim nu Mertens en Lens weg zijn , denkt iedereen dat Depay het dan wel ff doet, nee verstandig is om er nog een aanvaller bij te halen.

Assaidi is wel te halen voor 3 milj, viergever 2, schaars of bakkal voor 1.5 milj en een rechtsback voor 4 miljoen. 10.5 milj
Linksback is niet nodig, want daar kan als back up viergever of tamata spelen
Verkopen :
22milj lens mertens pieters
6 toivonen
2 uit andere verkopen( marcelo manolev dereick)
=30milj

Aankopen
8 maher
3 bruma
0.4 jozefzoon
10.5 bovengenoemde aankopen
=+-22milj
Houd je dus nog acht miljoen over en een sterk elftal met alles dubbel bezet

Doel: Zoet , tyton, bertrams
RB: Aankoop en tamata/brenet
Cv: Bruma, viergever, Derijck, zanka, hendrix
Lb : Willems, viergever/tamata
cm: Strootman, Schaars, hiljemark, ritzmaier/van ooijen (1 vd 2 verhuren)
Am: Maher , wijnaldum
Rv: Wijnaldum, narsingh, jozefzoon
Lv: Depay Assaidi en bakalli
Sp :matavz, locadia

2 juli 2013 om 01:46

Ik denk dat Assaidi wel meer kost en dat is geen spits. Voor Viergever zullen ze vast ook wel meer vragen en datzelfde geldt denk ik voor Schaars. Overigens heb je voor 4 miljoen denk ik niet echt een kwalitatief sterke RB. Ik denk dat je meer moet denken aan: 4,5 voor Assaidi 3 of 3,5 voor Schaars en 3 miljoen voor viergever. Dan een goede rechtsback dat zal zeker 5 of 6 miljoen zijn, wil je een fatsoenlijke. Dan heb je nog de uitgaven aan Jozefzoon (0,4 miljoen), Bruma (3 miljoen) en Maher (6,5 excl. 'bonussen' uiteindelijk met een goed resultaat inderdaad 8).

Totale uitgaven: 28 miljoen

De inkomsten komen voor nu nog uit: 22 miljoen Lens Pieters Mertens. Dan krijg je nog 4,5 miljoen voor Toivonen en geen 6 miljoen. Bovendien verwacht ik geen 2 miljoen voor die flapdrollen achterin en die zullen ook niet allemaal verkocht worden dus ik reken op 1,5 miljoen.

Totale inkomsten: 28 miljoen

Het is een schatting. Dan zou het precies uitkomen en ik denk dat PSV sowieso ook wat geld over wil houden en niet alles wil investeren. Mochten Matavz en Strootman nog vertrekken dan gaat de kassa echt rollen. Zeker met de verkoop van Strootman.

Ik verwacht dat dit het team van volgend jaar wordt.

Zoet
6 mil aankoo
Bruma
Viergever
Willems
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Locadia
Depay

Je levert geen 31 goals in dus praat geen onzin Cocu. De kansen die Depay, Matavz/locadia krijgen leveren namelijk ook goals op. Wel minder dan vorig seizoen, maar je hebt geen 100 goals nodig om kampioen te worden.

Kom op Cocu, een beetje topcoach (frank de Boer) heeft geen extra spits nodig om kampioen te worden. Ga lekker aan de slag met Matavz, sleutel een beetje aan Depay en met de steekpassjes van Maher heb je gewoon een dodelijke aanval voor Eredivisie begrippen. En dan heb ik het nog niet eens over de voorzetten van Narsingh.

Wat PSV nodig heeft is een extra (ervaren) verdediger en een rechtsback. Een linksback als concurrent voor Willems kan ook maar in plaats daarvan kan je ook gewoon met hem aan de slag gaan.
Dat gebeurd bij bijvoorbeeld Ajax zo goed dat individuele gedoe. Dat mag bij ons PSV veel beter vind ik.

Edit: Bij een verkoop is alles natuurlijk anders. Maar als ik het voor het zeggen had zou ik Strootman of Matavz niet verkopen tenzij het bedrag gewoon niet te negeren is.

het lijkt erop dat de persconferentie bij de aanstelling van philip cocu door de beleidsbepalers een paar loze kreten zijn geweest. Meer de blik richten op de jeugd en minder transfers. Ik zie het verschil niet met de afgelopen jaren. je hebt twee geweldige talenten in de aanval met depay en locadia en toch maar weer roepen om versterking. Ze leren het daar gewoon niet in eindhoven. Er wordt weer puur, zoals ronald waterreus al aangaf bij studio voetbal, niet verder gekeken dan een eenjarig beleid met als doel zo snel mogelijk kampioen te worden. De afgelopen jaren hebben ze een godsvermogen uitgegeven aan spelers en meer dan een JC schaal en een beker heeft het niet opgeleverd. Daarnaast zie ik nog altijd niet veel versterking in de achterhoede en dat is juist de achilleshiel van deze club. Alleen bruma en die heeft het ook nog niet echt laten zien dus is het reeel dat hij de verdediging van psv organiseert. Nu zegt cocu we leveren doelpunten in. Dat klopt helemaal maar ajax werd ook met minder doelpunten gewoon ruim kampioen door vast te houden aan een meerjarenbeleid. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar ze hebben er wel succes mee. Ik zie bij psv niet direct een lijn in nieuw beleid zoals werd aangekondigd door tiny sanders en marcel brands. Het is weer gewoon alles uitgeven wat er binnenkomt in de hoop dat dit op korte termijn resultaat opleverd. Ik zeg dat je op de lange termijn het echt gaat afleggen tegen ajax en feyenoord die wel staan voor hun standpunt

PSV heeft weer behoefte aan een goede jonge Braziliaanse spits zoals vroeger aka Romario aka Ronaldo.

2 juli 2013 om 01:47

Ga die maar eens zoeken dan. Die zijn niet te vinden aangezien alle grote clubs deze jongens al op vroege leeftijd een dik contract geven en de ouders van werk voorzien.

Je kan een gat in de lucht springen wanneer je zo'n jongen nog vind.

Haha, laat ze maar lekker een aanvaller halen en een rechtsback, zolang Zanka in het centrum speelt, is je verdediging nog niet op orde.

2 juli 2013 om 01:48

Ze halen nog 2 a 3 spelers. Ik verwacht 3. Rechtsback, verdediger en aanvaller dan waarschijnlijk

En dan vinden ze het nog vreemd dat PSV wordt gezien als een koopclub. Ik ben benieuwd of Langeler er al spijt van heeft dat hij de jeugdopleiding van PSV onder zijn hoede heeft genomen. Het is wel duidelijk dat de eigen jeugd geen kans krijgt in Eindhoven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren