Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff en Champions League trokken Bojan over de streep

Laatste update:

Bojan Krkic maakt op huurbasis de overstap van Barcelona naar Ajax. De 22-jarige aanvaller laat zich uitlenen aan de Amsterdammers, met daarbij de optie op een tweede jaar. De bijzondere band met Johan Cruijff en het feit dat Ajax sowieso deelneemt aan de groepsfase van de Champions League waren voor de Spaanse aanvaller van doorslaggevend belang om voor Ajax te kiezen.

/

Zaakwaarnemer Aleksandar Bursac legt dat uit in een reactie aan Ajax Showtime. Vrijdag verbleven Marc Overmars en Michael Kinsbergen in Barcelona om de overstap van Bojan naar Nederland in orde te maken. Zonder slag of stoot ging dat echter niet, geeft Bursac aan. “Barcelona was zeer bewerkelijk en hard in de onderhandelingen. Marc Overmars heeft daar echt heel goed werk gedaan en duidelijk gemaakt wat Ajax kan en wil.”

Real Betis, Feyenoord en PSV waren ook geïnteresseerd in Bojans komst, maar visten gedrieën achter het net. Bojan hakte zelf de knoop door en besloot voor een verblijf in de hoofdstad te gaan. Daar hoopt hij zichzelf weer te hervinden na twee teleurstellende jaren bij AS Roma en AC Milan. “De speciale band van Bojan met Johan Cruijff en de directe plaatsing van Ajax voor de Champions League hebben er toe geleid dat de keuze op Ajax is gevallen”, zegt Bursac.

Ik denk dat Bojan snel een basisplaats verovert bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrij logisch die keuze.

6 juli 2013 om 10:35

Ow, ik dacht dat Cambuur uit juist zo aansprak

6 juli 2013 om 10:49

Had er hoogstwaarschijnlijk ook mee te maken ja

Ook vrij logisch

6 juli 2013 om 11:45

Wie wil er nou niet schitteren uit op in De Adelaarshorst!

Dank u Johan Cruijff, dank, dank, Johan Cruijff!

Blijkt maar weer eens hoe belangrijk de revolutie van Johan is geweest voor Ajax. Dit is overigens maar een klein voorbeeld hoor, vind ik.
Veel belangrijker zijn al die oud-spelers die er werken (en goed werk doen) bij Ajax! Nogmaals, bedankt Johan!

6 juli 2013 om 10:20

Dank u? Waarom? Stel dat deze Bojan het geweldig doet, is ie gelijk het jaar daarop weer weg, als Ajax zijnde heb je niets aan zulk huur beleid. Ajax is toch een grote club, een grootheid in het voetbal? Zij zijn het die spelers moeten uitlenen om elders te rijpen niet andersom. En gebruik maken van hun eigen jeugd en talenten, in combinatie met meer ervaren spelers. Ik begrijp niet dat Ajax dit wilt, in het ergste geval staat deze Bojan een heel seizoen of misschien 2 seizoenen jongens van eigen huis in de weg, jongens die dan een cruciaal jaar verliezen puur omdat er even een Barcelona passant hen de weg verspert. Ook geen goed signaal dat je afgeeft aan toekomstige Ajax 1 spelers, zij zullen plots veel minder perspectief zien bij de club en in het ergste geval hierdoor willen vertrekken.

6 juli 2013 om 10:34

Bij jou is het glas ook altijd half leeg zeker? Dit is gewoon een geweldige speler voor Ajax en ze moeten blij zijn dat zo een speler überhaupt kiest voor Ajax. Tijden veranderen, Ajax is Europese middelmaat en is niet meer de club van weleer.

Stel je voor hij doet het 1 jaar geweldig en gaat weg, maar hij heeft je wel kampioen gemaakt in dat jaar. Is dat niet een win-win situatie dan? Wanneer je een speler koopt en hij doet het 1 jaar geweldig zijn ze ook snel genoeg weg anno 2013.

6 juli 2013 om 10:35

De jeugdspeler die daar nu zou kunnen spelen is Lukoki. Die heeft zijn kansen gehad en mag verkocht of verhuurd worden, omdat hij nog niet goed genoeg is bevonden. Dan moet je verder kijken. Je snapt zelf denk ik wel dat je bv een Meleg niet 45 wedstrijden kan laten spelen. Over 1-2 jaar zijn Meleg en misschien Andersen wel klaar om daar te spelen. Daarnaast zullen zij gewoon hun minuten kunnen maken als De Boer hun daar klaar voor vind in het komende seizoen, want er zullen heel vaak 2 wedstrijden in een week gespeeld. Daarnaast is Bojan in potentie 1 van de top 10 spelers uit de eredivisie en dan kan je daar een uitzondering voor maken. Zeker met het oog op CL heb je spelers die nodig die er direct kunnen staan en zelfs een meerwaarde voor je elftal kunnen zijn en je sterker maken.

6 juli 2013 om 10:37

Hij staat geen eigen jeugd in de weg. Deze tijdelijke komst maakt het juist mogelijk dat de talenten van Ajax rustig gebracht kunnen worden. Hierdoor is de koop van (te) dure krachten van buitenaf juist overbodig. Financieel en sportief een hele verstandige zet.

6 juli 2013 om 10:46

@alexdelpiero10

Ajax heeft de optie om hem nog een tweede jaar te huren.
Daarna is transfervrij.

6 juli 2013 om 10:55

Tja, volgens mij is huren juist ideaal om een positie in te vullen die op korte termijn niet ingevuld kan worden door eigen jeugd. Intern is wel bekend dat de A1 bij Ajax nou niet echt de beste lichting is die er ooit bestaan heeft. Vandaar ook dit soort huur constructies en het overvloedige halen van spelers in de categorie 16 tot 18. Misschien niet echt des Ajax, maar blijkbaar noodzakelijk om gaten op te vullen.

6 juli 2013 om 10:58

@alexdelpiero
Zie het commentaar van b.v. Dennisjwt en Leprechaun hier, die geven al antwoord op jou vragen en ik ben het met ze eens..

6 juli 2013 om 12:13

Ga alsjeblieft weg met dat gehuil over eigen jeugd. Ik ben een feyenoord fan en ben erg tevreden over hoe beide clubs het nu doen met de jeugd, maar een speler als Bojan mag je nooit laten lopen. Wat hij in de jeugd heeft gepresteerd bij Barcelona heeft niet 1 speler van de huidige lichting na kunnen doen. Verder is het gwn een goeie speler, al helemaal voor de Eredivisie. Hij deed het echt niet slecht bij barca, maar wat wil je als je concurrentie hebt van Messi?! Deze jongen gaat echt schitteren in de Eredivisie, had em graag bij feyenoord gezien!

6 juli 2013 om 17:08

@alexdelpiero

Waarom neem je de moeite zo'n lang stuk te schrijven als je Ajax kennelijk geeneens volgt?

Ajax heeft momenteel een gebrek aan vleugeltalent in jong Ajax en zelfs in Ajax 1.
Ebecillio en Ozbiliz hebben het bij Ajax niet gered. Lukoki is het ook niet aan het redden. Het talent Bouy werd voortijdig weggeplukt door Juventus. Het tekort was zo nijpend, dat zelfs met het huren van Babel en Cuenca soms Schone rechtsbuiten moest spelen.

Ajax heeft pas in de B-jeugd weer talentvolle buitenspelers. En die zijn op zijn vroegst pas over twee jaar klaar om in te stromen in het eerste elftal, inderdaad precies wanneer de huurperiode van Bojan afloopt.

6 juli 2013 om 10:43

Magicmike

Zullen we maar eens een bosje bloemen sturen naar Cruijff of zou hij ook wel inzien dat hij door heel veel supporters wordt gesteund in de revolutie die hij in gang heeft gezet? Ik heb de club nog nooit zo goed zien presteren als nu op basis van sportieve successen en financieel beleid. Er was altijd wel iets waarin het minder ging, waarbij de één de ander alleen maar negatiever maakte. Nu kan de club door goed beleid investeringen doen op meerdere vlakken en worden er sportieve successen geboekt terwijl de club nog steeds haar kosten op meerdere vlakken omlaag brengt. Er komt altijd een periode aan dat Ajax geen kampioen wordt, maar deze periode kun je wel verkorten als de club gezond is. En niet met paniek aankopen, maar door gericht aan te kopen en nooit vergeten om eventuele gaten in de jeugdopleiding te dichten. Ik hoop ook echt dat Feyenoord kan doorpakken, want een jaarlang strijden met de grootste rivaal is het mooiste dat er is. De doelstelling van het TH is om het jaar kampioen worden en ik zou dat zonder enige twijfel met Feyenoord en Ajax willen invullen. Het is de hoogste tijd dat de midden jaren 60 tot midden jaren 70 ook voor dit tijdperk weer eens in ere hersteld gaan worden. Waarschijnlijk met iets minder internationaal succes (joh), maar de één heeft de ander nodig om boven zichzelf uit te stijgen. Ik heb echt het gevoel dat de twee grootste clubs van Nederland weer kunnen domineren zoals in een verleden die ik persoonlijk helaas nooit heb mogen meemaken.

Nou goed werk dus van onder meer Marc Overmars! Ik ben zelf benieuwd of Bojan zijn vorm weer kan vinden, de Eredivisie is toch voor aanvallers een competitie waar ze vaak wel weer kunnen opbloeien en weer een mooie transfer naar het buitenland kunnen verdienen.

wat een verassing een topspeler heeft Ajax nu binnen gehaald goed werk Overmars en dank u Cruijff veel mensen zeiden geen denken aan dat Bojan naar Ajax komt maar wie is er nu bijgekomen

6 juli 2013 om 11:50

Topspeler? Waarop gebasseerd? de goals uit de jeugd van barca zeker haha. Nou, ik ken hem verder ook niet maar van wat ik op youtube zag is dit gewoon een wilde greep omdat hij een barca verleden heeft. Verder een erg overschatte speler. Erg gehyped door iedereen hier maar niemand weet waar hij het over heeft!

6 juli 2013 om 11:57

Denk dat heel veel mensen hem nog wel herinneren uit zijn Barcelona tijd, waar hij gewoon mee kon draaien in dat geweldige team dat er toen stond. Hij zal het voetballen heus niet helemaal verleerd zijn in de afgelopen 2 jaar. Logisch dat mensen hoge verwachtingen van hem hebben.

6 juli 2013 om 12:03

Logisch?? Allemaal bullshit met je logisch. Alleen omdat cruyff dit woordje zovaak in de media heeft gebracht is alles opeens logisch in jullie ogen.

6 juli 2013 om 12:18

Waarop gebaseerd? Dat hij gwn goed meedraaide bij Barcelona, schoot ze nog naar de finale tegen inter, maar dat doelpunt werd afgekeurd (heel leuk op dat moment ). Verder heeft ie het in Italië niet laten zien, maar als Pelle er 27 in kan schieten, gaat deze jongen er op 80% nog meer dan 20 in schieten, no problemo!

Zal in ieder geval goed zijn voor de verkoop van de seizoenskaarten. Mensen die eerst toch nog enige twijfel hadden kunnen door zo'n speler net over de streep getrokken worden.

Toch apart dat het er bij die jongen, tot nog toe net niet uit komt. Heeft absoluut veel talent en lijkt me ook helemaal geen ingebeelde of vervelende jongen om in je groep te hebben. Eerder misschien te lief voor de top.

Zou mooi zijn als hij nu dan toch helemaal opbloeit en eindelijk zijn talent volledig tot bloei kan laten komen. Voetballen kan hij in ieder geval zeker wel!

waarom vrij logisch ajax wordt toch snel uitgeschakeld in de champions league. buiten dat had ik hem liever bij psv gezien.

6 juli 2013 om 10:10

Ach, beter 6 CL wedstrijden, dan 6 in de El...

6 juli 2013 om 10:10

PSV heeft hem helemaal niet nodig. Niet dat Ajax hem echt nodig heeft maarja.. Hoesen kan lekker in de Jupiler League blijven knallen dit seizoen

6 juli 2013 om 11:14

Geen disrespect ofzo, maar het zegt wel wat over het niveau van de eredivisie als het grootste nieuws is dat Ajax de grootste club uit NL een speler als Bojan binnenhaalt die de afgelopen jaren er helemaal niets van heeft gebakken. Het niveau in NL is belachelijk laag. Maar als je de competitie volgt kan het toch wel leuk zijn.

6 juli 2013 om 11:35

De afgunst is weer volop aanwezig zo te zien... beetje jammer dat supporters over en weer elkaar de transfers niet gunnen...
Als Ajacied moet ik nog maar zien of hij zijn topniveau zal halen, maar vanuit Ajax' oogpunt kan het op de rechterflank nu dus alleen maar beter gaan (lukoki en Sana waren niet goed genoeg voor de basis). Of het voor ons supporters nu leuker wordt, dat valt te bezien... het zal wel weer aanpassen worden en dergelijke en dat is te zien in de wedstrijden...
ik denk dat deze speler een aanwinst kan zijn voor zowel psv als Ajax, maar dat hangt van zijn motivatie/grilligheid af.
Hoesen zal hoe dan ook gebracht worden en samen met Siegie strijden om de spits positie... Fdeboer zal nooit zijn eigen spelers opofferen voor een huurling, als deze spelers tegen het eerste aanzitten.

6 juli 2013 om 10:14

Ik had hem liever helemaal niet in Nederland gezien, op sportief gebied is dit gewoon een achteruitgang. Ajax heeft genoeg geld liggen om een talentvolle aanvaller te halen voor zijn positie en als er iets is waar je geld aan kan verdienen dan zijn het wel aanvallers.

6 juli 2013 om 10:16

PSV moet eerst nog de voorrondes van de CL doorkomen en Feyenoord speelt EL. Real Betis, ik weet niet hoeveel die geworden zijn in de Primera División, maar spelen die überhaupt Europees komend seizoen? Als hij graag CL wilt spelen, al is het maar de groepsfase, dan is hij bij Ajax op de juiste plek.

6 juli 2013 om 17:02

Nee hij had naar PSV moeten gaan, dat was zeker Logischer?
Ik hoor een liedje opkomen..ca ca ....

Ik lees dat ze zijn hele salaris overnemen (2 miljoen), ik dacht dat ze bij Ajax een salaris plafond hadden?
Edit: voetbalpings™ ‏@voetbalpings 10u
Ajax neemt het volledige salaris van Bojan Krkic over van Barcelona. Dit komt neer op twee miljoen euro per jaar. (sport)

6 juli 2013 om 10:09

Waar las je dat?

6 juli 2013 om 10:14

Misschien omdat het huur is en je dan geen transfersom betaald. Hier staat optie voor een tweede jaar terwijl ik las optie tot koop. Wellicht dat wanneer de gehele deal naar buitenkomt alles wat logischer eruitziet.

6 juli 2013 om 17:04

Zijn contract loopt tot 2015, dus na 2 jaar is hij transfervrij... of Barca moet een eenzijdige mogelijkheid hebben om zijn contract te verlengen.

Misschien heeft hij het zo erg naar zijn zin dat hij wel blijft

6 juli 2013 om 10:14

1. Hij verdiend 3 miljoen dus kan al niet wat je zegt.
2. Ajax neem gedeelde over, rond de 1 miljoen 1,2 miljoen per jaar. Rest betaald barca.

6 juli 2013 om 10:15

Vermeld dan ook even je bron a.u.b.

Dit lijkt me ook erg raar trouwens. Aangezien Ajax nu al 3 jaar bezig is om de salarissen op orde te krijgen.

6 juli 2013 om 10:18

Bron staat er nu bij..

6 juli 2013 om 10:35

Dit is geen bron...

6 juli 2013 om 10:19

Haha voetbalpings ... heel betrouwbaar idd

6 juli 2013 om 10:36

volgens mij heeft .sv:. gelijk hoor, dat heb ik ze ook horen zeggen in Barcaforums

6 juli 2013 om 10:46

Veel plezier met vertalen:
http://sport.es/es/noticias/barca/bojan-cedido-aja...

6 juli 2013 om 11:45

Hij heeft gewoon gelijk hoor, elke Spaanse media (El Mundo Deportivo en Sport.es) melden dit. De bron van Sport.es staat hieronder al en El Mundo Deportivo schrijft het volgende: La cesión es únicamente por un año, con otro opcional, y el Ajax pagará la totalidad de la ficha.

De laatste zin betekent dat Ajax het hele salaris zal overnemen.maar ik geloof er vrij weinig van dat dit echt waar is. Overmars kan goed onderhandelen op financieel gebied en ik geloof niet dat hij het hele salaris wil betalen. Dit kost Ajax namelijk best veel geld. Daarom ga ik er vanuit dat Ajax een deel van het salaris zal overnemen, maar zeker niet helemaal.

6 juli 2013 om 13:20

Ik heb het relevante zinnetje er even uitgehaald:

El Ajax, vigente campeón de la Eredivisie, pagará la totalidad de la ficha del delantero, una buena noticia para las arcas del club

Ajax, kampioen van de eredivisie gaat het hele salaris betalen, goed nieuws voor de schatkist van de club (barcelona)

6 juli 2013 om 13:17

@ .sv:.

Al lijkt het me stug maar het zou best kunnen, Ajax heeft immers altijd gezegd dat er in specifieke gevallen uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Zo, dat een speler als Bojan haalbaar is. Het zegt wel iets dat zulke spelers kiezen voor Ajax en de Eredivisie. Topspeler in de Eredivisie er bij. Gefeliciteerd Ajax.

6 juli 2013 om 10:17

Topspeler??? Op basis waarvan concludeer jij dat? Omdat hij bij Barcelona onder contract staat? Dat is Cuenca ook, alleen heeft hij weinig laten zien.

6 juli 2013 om 10:20

Als Cuenca fit was gebleven was hij ook een topspeler voor de Eredivisie.

6 juli 2013 om 11:28

Ik bedoel niet dat het echt een topspeler is, maar hij gold wel als een groot talent destijds bij Barcelona. Heeft zeker wel zijn kwaliteiten.

Ik vind het daarom een topspeler voor in de Eredivisie, maar het is niet zo'n topspeler als bijvoorbeeld een Aguero, Tevez, Falcao o.i.d.

6 juli 2013 om 13:22

Gast, Cuenca is geblesseerd geweest. Als jij nu blind word, kun je ook niet laten zien dat je goed kan lezen.

Duizend maal dank Johan!

6 juli 2013 om 14:13

Ze spreken hiermee wel een beetje hun eigen filosofie tegen. Ze willen niet met spelers in zee die niet verlengen, omdat ze geen toekomst hebben bij de club, maar ze huren wel?...

Dan lijkt het mij logisch dat ze niet zijn hele salaris hebben overgenomen. Grote versterking voor Ajax en voor de eredivisie. Begrijp de teleurstelling in Rotterdam en Eindhoven. Al zullen die nu wel posten dat hij toch niet nodig is.

Ze nemen echt niet zijn hele salaris over. En ja ajax heeft een plafond waar ze zich (voorlopig) aan houden. Niet zoals PSV met Maher.

Ik weet niet wat ik van deze jongen kan verwachten. Paar jaar geleden een talent maar daarna nergens laten zien. Hopelijk beter dan die andere Spanjaarden die we hebben gehad.

6 juli 2013 om 10:36

Vind dat je je comment wel iets mag nuanceren. Gabri en Oleguer waren op hun retour dat wist men bij Ajax ook. De omslag om nu jonge jongens te nemen is gewoon goed. Met isaac heeft het gewoon niet gelopen zoals gehoopt. Nu heeft men een fitte Bojan voor twee jaar te leen. Ik denk dat dat een goede is om het elftal te versterken zowel op de flanken en centraal aanvallend. Een goed teken ook dat dit gebeurd. Dat geeft gewoon aan dat clubs als Ajax en Feyenoord zeker een optie zijn om deze gasten te stallen. Hoop dat jongens als Lukoki, Boerichter etc zich aan hem optrekken. want het is een mannetje hoor die bojan. geef hem vertrouwen, begeleiding en een goed systeem met een stabiel elftal? Dan denk ik met een gerust hart te zeggen dat hij gaat vlammen voor Ajax.

cruijff heeft lang geleden contact gezocht met de vader van bojan en heeft dat contact onderhouden

Topper voor onze competitie!

En ik als Feyenoorder ben een beetje verbaast dat, nu hij voor Ajax kiest, hij er niets meer van zou kunnen!

Rekik naar Psv, zo zie je toch dat alle jeugd het best kan rijpen in een competitie als die van ons.

6 juli 2013 om 10:41

Ben het helemaal met je eens.
Tegenwoordig gaan talenten veel te vroeg naar het buitenland voor het geld.
Of na 1 redelijk seizoen zich zo goed vinden dat ze de stap omhoog aan kunnen.
Talenten kunnen zich het beste in vertrouwde omgeving ontwikkelen, en dat is meestal in de buurt van vamilie en vrienden.
En nu komen ze ik wil niet zeggen op hangende pootjes terug om speeltijd op te doen.
Voorbeelden zijn Bruma Rekik Castaignos enz enz enz

6 juli 2013 om 11:38

Niet alleen alles wat jong vertrokken is hier, maar zowat overal.

Kijk naar Cuenca, die wil niet voor niets terug. Guidetti die in korte tijd een held is geworden, Ryo in zijn eerste huurperiode, en zo kunnen we nog even doorgaan!

Wij moeten, behalve zelf opleiden, gewoon gaan zorgen dat de jongens van grote clubs, Bojan, dos Santos, Guidetti, Rekik, Ake, Kakuta, etc. Hier komen te spelen voor minimaal 2 jaar!

Die gasten worden er beter van en het zijn ook jongens die onze competitie aantoonbaar sterker maken!

6 juli 2013 om 12:13

Nederlandse clubs mogen trots zijn dat ze talenten de kans geven en dat ze bijna allemaal financieel gezond zijn.
Kijk naar Real ,psg,monaco Celsea. alleen maar kopen kopen kopen
kijk naar Inter Milaan en in Mindere maten Ac Milaan. jaren aan de top gestaan miljoenen uitgegeven en extreem veel salaris geboden, en kijk nu hoe ze ervoor staan
Nog maar weinig echte toppersen het niveau is ook niet om naar huis te schrijven.
Ook al heeft Nederland geen echte toppers meer in Nederland hiier kunnen een hoop clubs uit andere competities een voorbeeld aan nemen.

Niet gedacht dat hij naar de Eredivisie zou komen maar geweldig voor Ajax dat het ze is gelukt. Als Bojan zich kan herpakken dan hebben ze er een geweldige speler bij.

Redelijke speler maar waar hebben ze hem voor nodig

6 juli 2013 om 13:01

De rechtsvoorpositie denk ik. In de spits heb je Sigthorsson of Hoesen terwijl je eigenlijk niemand op rechts hebt behalve Schöne of Boerrigter die daar niet thuishoren.

Als er niemand meer vertrekt worden we lachend kampioen, en gaan we hoogstwaarschijnlijk door in de CL.

Fischer - Sightorsson - Bojan
Eriksen - De Jong
Schone
Blind - Moisander - Alderweireld - Van Rhijn
Vermeer

6 juli 2013 om 10:25

Het zou wat zijn als Ajax weer madrid loot. Dan klopt er echt iets niet...

6 juli 2013 om 10:49

Lachend, laat me niet lachen..

6 juli 2013 om 11:26

Als er niemand vertrekt? tja.... maar dat is niet heel waarschijnlijk. Eriksen en Alderweireld zullen zeker wel vertrekken. En mogelijk ook nog de Jong en heel misschien Vermeer (maar voor die laatste is er al een goede back-up).

6 juli 2013 om 11:54

Waarom zegt iedereen dat telkens? Het is heus niet zo dat er clubs zijn die Eriksen en Alderweireld per sé willen hebben en er zijn ook nog geen clubs concreet geweest. Het is niet zo dat ze maandag gekeurd worden bij hun nieuwe club, het is zelfs verre van zeker of ze vertrekken.

Zo ajax heeft hierr echt een geweldige aanwinst binnen... Serieus, groot fan van deze jongen, als je bojan afzet tegen. Tello is het voor mij nog steeds niet te begrijpen waarom tello zoveel aandacht krijgt en bojan het maar moet uitzoeken.. Maarja tito is ook niet de ideale coach om je onder te ontwikkelen, geloof me hij gaat echt vlammen

6 juli 2013 om 10:45

Dit vind ik een beetje goedkoop scoren...

Pep gaf in zijn periode al vaak aan dat Tito het meesterbein achter hun concept was. En het is niet alsof Bojan alleen mislukt is onder Tito. Ook Pep, Luis Enrique en Allegri vonden hem niet goed genoeg.

Dat kan niet alleen maar aan deze coaches liggen.......

Sowieso is het hier een beetje een trend geworden waar iedereen elkaar napraat over Tito. Deze Barca-generatie dooft gewoon een beetje uit. Iedereen lijkt te vergeten hoe het laatste seizoen onder Pep was....

Toch zie ik ze komend seizoen kampioen worden, omdat Real weer als vanouds is begonnen met hun wanbeleid nu Mourinho weg is. Isco halen, terwijl je al Ozil hebt en terwijl Di Maria je enige echte vleugelaanvaller is, die ook nog 10x per seizoen een vormcrisis kent....

Tja dat wordt wat als Sightosson en Hoesen op de bank belanden tem faveure van Bojan. Bojan komt waarschijnlijk op de flank te spelen. Al is ie in de spits effectiever. Zeker in vergelijking tot Sightorsson.

Ben benieuwd of de uitleenperiode van Bojan bijdrage heeft geleverd. Dat hij niet vaak tot scoren kwam ok, maar moet toch stappen maken vooral op deze leeftijd. Hebben veel clubs zitten slapen vraag ik me af? Geen slechte spits, echter was de stap naar Milan onlogisch. Ik ben van mening dat hij bij Ajax weer op gaat bloeien. Wordt hij de diepe spits of de rechtsbuiten van Ajax? Wat gebeurt met Siem de Jong/sightorsson?

Had ik niet verwacht, gezien zijn salaris en het imago van de Nederlandse competitie. Ik hoop voor Ajax dat hij aan alle verwachtingen voldoet. Hij was een groot talent, maar het lijkt er al een paar jaar niet uit te komen.

Vind het een goede aanwinst voor de eredivisie en ga goed op hem letten.. Toch jammer dat zo'n jongen voor Italie heeft gekozen destijds. 2 verloren jaren, blijkt nu en ik wil Ajax feliciteren met deze aanwinst. Hopelijk vindt hij snel zijn vorm en vertrouwen terug, en neem aan dat hij twee slechte wedstrijden per jaar speelt, namelijk tegen mijn cluppie. 3 als we elkaar in de beker ook nog tegen komen.

Ben zeer benieuwd naar het aankomende seizoen. Het Nederlandse voetbal zit echt in de lift!

Ik zie heel veel reacties waarin staat, zie je ajax koopt ook wat nou eigen jeugd.

Volgens mij is het beleid vanaf begin af aan duidelijk geweest. Er wordt voor een positie eerst gekeken naar spelers die al bij ajax spelen, is die er niet wordt er 1 gehaald. Bojan kom wss voor de rechtsbuiten positie. En behalve gelegenheids rechtsbuiten schöne is er voor de rechtsbuiten positie geen speler die je daar nu kan inpassen en het niveau aankan.

6 juli 2013 om 10:41

Inderdaad. En dat gelul over beleid is ook veel te krampachtig. Als je focus ligt op de jeugd mag je geen aankopen meer doen en visa versa.
Elke club heeft jeugd, koopt jonge talenten, haalt ervaring etc. Alles met het doel een zo sterk mogelijk team op de been te brengen. Het is meer waar de eerste prioriteit ligt en in welke volgorde dat bekeken wordt.

Logisch dat hij voor Ajax heeft gekozen, CL groepsfase is gewoon zo belangrijk voor zo een speler die zichzelf weer moet laten zien.
Als iedereen blijft bij Ajax staat er zeker een elftal dat kan overwinteren in de CL bij een beetje een gunstige loting.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Eriksen
Pouls/schone
de Jong
Bojan
Sigi
Fisher
6 juli 2013 om 10:49

ALS ze blijven ja...

6 juli 2013 om 11:06

prachtige opstelling. alleen verwacht wel dat toby en eriksen zullen vertrekken, we wachten af

6 juli 2013 om 11:26

Inderdaad, verwacht ook wel dat Toby zoiezo vertrekt. Maar daar heb je dan Vd Hoorn voor gehaald.
Mocht Eriksen ook nog vertrekken, kun je met Schone op zijn plek voetballen en Poulsen als Cvm laten staan. Dan heb je nog een goed team staan. Mits iedereen zijn niveau van het afgelopen jaar haalt, maar dat is voor iedere club maar afwachten.

Ik snap niet waarom mensen in nederland zo negatief over cruijff zijn. Met de revolutie heeft hij ajax een grote dienst bewezen en nu haalt hij weer bojan over de streep om voor ajax te kiezen. Cruijff verdiend veel meer krediet en respect.

6 juli 2013 om 10:52

Omdat niet iedereen een Ajax fan is misschien.

6 juli 2013 om 11:13

Ook als je geen Ajax-fan bent kun je het met Cruijff zijn beleid eens zijn. Ik kan als Ajax fan toch ook gewoon zeggen dat Feyenoord de laatste jaren goed beleid voeert.

@chelseatheblue waar heb jij t over kijk eens hoeveel Feyenoord wegkaapt bij Excelsior en Sparta

Beste club voor Bojan natuurlijk gezien de speelstijl, het CL voetbal en de concurrentie die minimaal is voor de rechtsbuiten positie.

Waarom komt deze speler naar de Eredivisie? Hij is 22 en moet nog leren in een, met alle respect, zwakke Europese competitie? Zijn de grote clubs niet geinteresseerd? De echte toppers spelen eigenlijk met 22 al in een top competitie.

Hoe kunnen mensen hier überhaupt negatief over zijn. Bojan heeft meer techniek dan Narsing en Josefzoon bij elkaar. Kan iemand een speler noeman uit de jeugd die op dit moment goed genoeg is voor Ajax op de rechtsbuiten positie? Nee, die is er niet, en dus is dit een perfecte oplossing zodat talenten in de schaduw van Bojan zich kunnen ontwikkelen, terwijl Bojan de ene naar de andere goal erin schiet voor Ajax in de CL en de Eredivisie. Fantastisch nieuws en knap werk van Overmars en co.

Dit is geen belediging. Ik bedoel dat bojan het surplus aan kwaliteit met zich meebrengt om Ajax kampioen te maken. Omdat hij gehuurd is zei ik het kampioenschap gehuurd. Dat is geen excuus maar een reden. Kans is dat ze zonder hem ook kampioen worden, die is zelfs redelijk groot. Ik vind het jammer dat Feyenoord hem niet heeft kunnen huren. Niet meteen zo op je teentjes getrapt zijn..

Ik vind dit toch wel een verassing hoor!! Dat zulke spelers nog in de Eredivisie willen spelen geeft toch hoop voor de toekomst.

Goed nieuws! Leuk voor Ajax, minder voor ons. Maar zeker wel goed voor het aanzien van de Ere divisie. Mocht hij het goed doen dan kan het zijn dat andere dezelfde weg volgen omdat ze zien dat ze hier genoeg speelminuten maken, en denken onze talenten om langer te blijven.

goed nieuws dit. meleg jaartt in jupiler spelen m ervaring op te gaan doen voor de eredivisie. op dit moment is er niet echt een speler vannuit de jeugd die er nu kan staan, dus vindt dit prima gedaan door marc en co. kan niet wachten tot de competitie weer van start gaat

Tja, champions league is toch een soort van toverwoord.
Deze jongen weet ook wel dat zijn carriere nou niet echt een stijgende lijn vertoont.
Barça,roma,milan,ajax, een mooi rijtje maar toch een dalende lijn.
Ben benieuwd of hij bij ajax wél zijn talent kan tonen.
Verhuur naar ajax is prima voor hem, denk alleen dat in het geval van verkoop hij nooit voor ajax had getekend ivm carriere planning en competitieniveau.

6 juli 2013 om 12:38

Hoe je het went of keert wel allemaal grote Europese namen

yes yes yes, supergoede rechtsbuiten nu!!!

fischer - sigþórsson - bojan

superaanval

Wat een gezeur van sommigen, ben geen Ajax fan maar vind het fantastisch dat zo'n talent gekozen heeft voor een Nederlandse club om voor uit te komen. Denk dat hij zich makkelijk in de basis speelt, en een goede versterking voor Ajax, kan op meerdere posities uit de voeten.

Feyenoord heeft Schaken en psv Narsingh al, dus beiden hadden Bojan niet nodig

6 juli 2013 om 11:21

Met alle respect maar als hij van het niveau Narsingh en Schaken was dan had Ajax hem echt niet gehuurd hoor. Dan kopen ze gewoon iemand, want spelers uit dat segment zijn betaalbaar. Bojan niet

Wat gaat er nu eigenlijk gebeuren met spelers als Boerrigter,lukoki en Schone?

6 juli 2013 om 11:17

Boerigter is zal bankspeler worden, Lukoki mag verhuurd of verkocht worden. Schone zal gewoon spelen als CVM (zeker tegen de mindere tegenstanders. Daarnaast zal hij bij een vertrek van De Jong en/ of Eriksen zijn kans krijgen als aanvallende middenvelder. Die zal gewoon nog heel veel gaan spelen. Beetje de ideale 12e man.

Waarom iedereen hier zo blij is snap ik niet helemaal. Bojan vind ik een overschat talentje dat nog altijd geen vooruitgang heeft geboekt qua rendement. Mensen kunnen wel roepen dat Italië niet bij hem past, maar in Italië vragen ze niet veel van aanvallers. Je hoeft alleen maar te scoren en that's it. Maar daarvoor kwam hij weer fysiek te kort. Het wordt dus de hoogste tijd dat hij zijn talent laat zien, want als hij er in de Eredivisie niks van bakt, mogen we allemaal concluderen dat dit een eeuwig talent is.

6 juli 2013 om 11:31

We hebben het over de eredivisie, waar een Vleminckx topscorer kan worden. Dan mag je verwachten dat een speler die all time topscorer van de jeugd van barca is en ondanks een slechte laatste 2 jaar toch wel wat doelpunten heeft kunnen maken in de Eredivisie garant zal staan voor minimaal 10/15 doelpunten.

Deze speler had ook makkelijk naar valencia kunnen gaan en daar weer op hoog niveau kunnen komen. Des te knapper dat ajax hem heeft binnen gehaald. Op huurbasis weliswaar maar toch.

6 juli 2013 om 11:20

Hoe kom je bij Valencia? De enige Spaanse club die Bojan wilde was Real Betis.

6 juli 2013 om 11:24

ja hij had daar makkelijk naar toe gekund maar valencia toonde geen interesse in een jongen die teerd op zijn doelpunten die hij in de jeugd heeft gemaakt en overmars heeft hier niet eens iets mee te maken de reden dat hij kwam is door cruijf en door cl voetbal niet door die armzalige arrogante kwal

6 juli 2013 om 11:42

geeft niet jongen, ik weet zeker dat jouw clubje een veel betere aanvaller haalt..

6 juli 2013 om 11:45

Het klopt dat alleen betis interesse in bojan had in spanje maar ik denk zelf dat hij ook bij valencia goed tot zijn recht was gekomen. Het klopt dat cruijff en cl hem hebben overgehaald , overmars heeft er voor ajax een zo ' n gunstig mogelijke huurdeal uit weten te slepen al is het nog afwachten of het wel gunstig uitpakt.

6 juli 2013 om 11:47

waar heb jij het nou weer over ik geef aan dat cruijf en cl voetbal de reden zijn dat hij naar ajax gaat en niet overmars en ik geef ook aan dat valencia helemaal geen interesse heeft getoond dus eigenlijk slaat jou reactie helemaal nergens op

6 juli 2013 om 12:39

Mijn reactie is gewoon mijn eigen bevinding niet op concrete interesse gebaseerd. Over cruijff heb je gelijk. En dat overmars slechts het zakelijke moest regelen.

6 juli 2013 om 13:46

was geen reactie op jou waar je het over had maar een reactie op gahma

6 juli 2013 om 13:59

vind je overmars een armzalige arrogante kwal? dat kijk ik van op. heb het altijd wel een sympathieke gast gevonden eigenlijk. maar ja, misschien kijk ik door een ajax-bril

Wel grappig dat er van de week de suggestie werd gewekt dat hij naar Nederland zou komen en half voetbalzone het als onzin bestempelde en het nu gewoon door gaat Zo zie je maar: in de voetballerij is vrijwel niets uit te sluiten.

6 juli 2013 om 11:52

komt omdat het mode is op voetbalzone om te praten alsof de nederlandse competitie een g-competitie is. en die mensen die denken dat daar in de rest van de wereld ook zo over wordt gedacht.

Calimero.. Mensen zelf meermaals stumperd noemen.. Maar als je een keer een waarschuwing krijgt dan ga je huilen

Als Feyenoorder juich ik dit alleen maar toe, als we dit soort voetballers in de Eredivisie hebben dan maakt dit de competitie niet zwakker maar sterker plus dit soort spelers zijn voor jongens als BMI en De Vrij betere testcases dan tegen zwakkere spelers. Ik verheug me nu al op volgend seizoen, PSV is bezig met een behoorlijke vernieuwing, Ajax heeft er met Bojan in potentie een topper bij en Feyenoord lijkt het elftal voor het eerst sinds tijden intact te houden, ben benieuwd wat Vitesse gaat doen want v.ginkel weg en naar alle waarschijnlijkheid Bony ook dat kun je niet zomaar oplossen. Ik gok dit jaar dat de traditionele top drie het onderling gaat uitmaken.

Wat een onzin. Als die jongens er nog niet klaar voor zijn, dan kun je ze niet al meteen in de basis gooien. Dat kan misschien bij kleinere clubs. Maar niet bij clubs die strijden om het kampioenschap.

Tevens vind ik Rekik ook wel een gewaagde keuze maar laat me graag positief verrassen. Toch goed om te zien dat zulke jongens naar onze Eredivisie willen komen

die gast heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn verbintenis opgenomen van 100 miljoen euro, dus brengt wel torenhoge verwachtingen met zich mee ben benieuwd

Als Eriksen weggaat kan je misschien andersen de kans geven ook kan je serero of schone daar laten spelen. Voor toby zou van der hoorn kunnen concuren met veltman voor die positie. Nu bojan op rechts. Dus ik zie bojan als goede aanwinst

De verhoudingen in Nederland worden langzamerhand hersteld. Feyenoord is een prachtige club en PSV heeft ook zijn eigen bekoring maar Ajax staat daar qua internationale allure simpelweg een paar treetjes boven.

6 juli 2013 om 13:17

Komt vooral doordat ze komend jaar CL spelen denk ik. Als PSV volgend jaar kampioen wordt hebben zij weer een voordeel met het aantrekken van spelers.

Heerlijk dit, binnen 1 dag is het beleid van Ajax niet meer te volgen. Eerst halen ze vd Hoorn terwijl Veltman klaarstond en nu gaan ze Bojan huren en nemen ze een salaris van 2 miljoen per jaar over. en dan zeggen dat ze niet meer veel betalen aan salarissen haha.

Gefeliciteerd met deze aankoop Ajacieden, had hem graag bij PSV gezien maar voor het inpassen van jongens als Van Overbeek en Bakkali is het misschien maar beter dat hij niet is gekomen. Aankomend seizoen gaat het heel lastig worden om Ajax van de titel te houden..

6 juli 2013 om 12:50

Thanks, als Ajacied ben ik ook erg blij met deze directe versterking eerder deze week was ik er nog een beetje sceptisch over maar alles raakte gisteren in een stroom versnelling. Het is een tijdje geleden dat er transfer plaats vond waardoor ik echt zenuwachtig was of het wel of niet zou rond komen. Je slaat de spijker op zijn kop wat PSV betreft, jullie hebben een paar begadigde jonkies die nu veelvuldig speel minuten moeten gaan maken.

Ik denk dat er aankomend seizoen er zich weer eens een groots voetbal gevecht gaat plaats vinden tussen Ajax en PSV (al speelt PSV met een totaal nieuwe ploeg,dus zal het even wennen zijn). Wellicht dat Feyenoord en Vitesse zich daar ook nog in kunnen mengen als Feyenoord in tact blijft en Vitesse het eventuele verlies van Bony kan opvangen. Twente zal denk ik niet mee doen aan de titel race omdat zij waarschijnlijk nog wel wat spelers kwijt raken en geen geld hebben omdat weer aan te vullen. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe goed hun jeugd is ,en we weten allemaal dat je daarmee ook behoorlijk kunt verassen. Van mij mag het nieuwe seizoen weer beginnen !

6 juli 2013 om 13:07

Ik heb ook erg veel zin in volgend seizoen! De top 3 staat wat mij betreft sowieso vast met Ajax Feyenoord en Psv. Ben benieuwd hoever jongens als Depay en Locadia nou echt zijn, aankomend seizoen moeten we veel jeugd inpassen en een soortgelijk circuit als Ajax ingaan, natuurlijk niet hetzelfde, met meer jeugd en minder aankopen.

Dit is een geweldige stap van Ajax.
Nadrukkelijk de banden met Barca aanhalen zodat in de toekomst misschien meer jonge talenten voor Ajax kiezen 2 jaartjes huren en dan terug naar Barca.
Zoals Marc Overmars al aangaf we halen alleen versterkingen die we in de Jeugd niet hebben rondlopen.
Dan is huren van talentvolle spelers uit grotere compentities natuurlijk een goed alternatief.

We zijn volgens mij alweer vergeten dat Ajax een periode heeft gehad van voor de revolutie dat er gekocht gekocht en gekocht werd.
Welke van deze gekochte spelers hebben het gehaald?

En begin nou AJB niet over eigen jeugd door dat vorige koop beleid en mensen die niet op de juiste plek zaten in de jeugd opleiding en trainers ( voorgangers van Fdb) zagen de jeugd niet staan.
Daardoor kan je niet doorschuiven en stagneert je hele jeugdopleiding.

Het duurt dan minimaal een kleine 2 a 3 jaar voordat je dat allemaal weer op peil hebt.
Maar volgens mij staan er nu toch een aantal jongens klaar die tegen het eerste aanhikken.
(veltman, Sprokslede, Ligeon, Klaasen, Deswil, Dijks en De Sa)
Nu zal ik er een aantal nog niet genoemd hebben.

Daarnaast koopt Ajax nu talenten jong in zodat ze zich kunnen ontwikkelen de taal kunnen leren en zich kunnen vestigen in Amsterdam zonder de directe druk van een topclub.
Het is net als aandelen goedkoop kopen en duur verkopen.

En dan spelers kopen/huren die ervaring hebben CL niveau en daar komen we bij Bojan verleden seizoen Poulsen.
Bojan heeft als jonge speler natuurlijk een goede staat van dienst.
4 seizoenen Barca 104 wedstrijden 26 goals
2 seizoenen Roma/milan 52 wedstrijden 10 goals
Het lijkt me dus een goede aanwinst.

Ik zei het gister nog dat ik verwachtte dat Cruijff een belangrijke rol zou hebben indien hij naar Amsterdam mocht komen. Wat een gewedeldig extra wapen is dat toch, maar ook het goede onderhandelen van Overmars want volgens de zaakwaarnemer was het echt een sterk staaltje onderhandelen. Uiteraard ben ik zeer vergult met dezde huurovereenkomst, Het is natuurlijk een stuntje van jewelste maar het geeft ook aan dat Ajax echt wel snel kan schakelen als ze een speler echt willen hebben.

6 juli 2013 om 12:50

Dat heb je perfect verwoord dude. Ben het helemaal met je eens.

Met Overmars,cruijf en van der Sar (moeten ook wat Manu talenten halen...jack Barmby lijkt me goede optie voor Ajax maar Januzaj zou natuurlijk helemaal geweldig zijn).

Als ze dit soort speler blijven binnen halen vind ik het minder erg dat ze spelers als Maher niet halen. Ben er nog steeds een beetje verbolgen onder en denk dat het heel onverstandig is geweest maar wie ben ik vergeleken bij de mensen die het beleid maken bij Ajax.

Ik heb even alle reacties vlug doorgelezen en die waren weer aandoenlijk. Voor de kenners die het Italiaans voetbal volgen weten dat Bojan daar niet is mislukt. Hij maakte de hoge verwachtingen bij Roma en Milan niet waar, maar was een nuttige speler in beide selecties. Vaak werd hij gebracht als supersub om de wedstrijd open te breken. Hij is niet geslaagd in Italie, maar dus ook niet geflopt zoals hier wordt beweert. Beiden clubs hebben hem alleen niet overgenomen, vanwege het prijskaartje van Barca anders had hij helemaal niet naar Ajax gegaan.

Bovendien spelen Italiaanse ploegen op Juventus na vrij verdedigend en op de counter. Dat is niet de favoriete speelstijl van een speler als Bojan.

Een speler die supersub is bij de topclubs in Italie en die in de verkeerde speelstijl speelt is dit voor Ajax gewoon een fantastische aanwinst. Als met alle respect Pelle en Vleminckjx hier topscorer kunnen worden moet het voor Bojan ook mogelijk zijn om over de 10 doelpunten te komen

Wees er maar trots op, ondertussen is Feyenoord volgens mij al 14/15 jaar geen kampioen geworden. Ook afgelopen jaar niet Ajax de meeste jeugdspelers meedoen zoals al jaren het geval is, dit percentage lag op ruim 80% gevolgd door Feyenoord met een kleine 70%.

6 juli 2013 om 13:49

hoe kom jij erbij dat 80% van de basis bij ajax jeugd is, vermeer van rhijn en blind zijn eigen jeugd die echt in de basis staan bij feyenoord mulder bmi de vrij vilhena clasie en boetius

6 juli 2013 om 14:33

Opzich zijn de Jong, Moisander, en Boerrigter ook eigen jeugd. Of Babel bijvoorbeeld. Daarnaast kun je Eriksen en Fischer (eriksen iets meer vind ik) ook onder eigen jeugd stallen aangezien ze bij ajax het meest hebben geleerd. Van je 12e tot je 15e ergens spelen heeft natuurlijk impact, maar van je 15/16e (oke soms nog een jaar ouder) tot je 20e/21e of nog ouder bij een club spelen is veel belangrijker. Dan ben je net zo goed eigen jeugd als wanneer je er 3 jaar eerder al speelde. Betekent dus dat De Jong bijvoorbeeld naast ajax jeugd ook wordt gezien als jeugd van de graafschap.
Ik dacht, leg het even uit. Graag gedaan!

6 juli 2013 om 17:46

Precies, het feit dat Ajax jeugd bent wil niet zeggen dat je geen jeugd van bijv de Graafschap kan zijn. Ik vind dat als je minimaal 1 jaar in een jeugdteam hebt gespeeld en jezelf daar aanmerkelijk hebt ontwikkeld dan ben je eigen jeugd.

Als je een speler van 17 koopt en hij doet gelijk mee met het eerste dan is het in mijn ogen wat anders. Maar het weet je eigenlijk wat het is. Het kan mij eerlijk gezegd aan me reet roesten of het ''eigen'' jeugd is of niet. Zolang er maar goede jongen talentvolle spelers staan.

En dat is ook het enige waar Ajax in is geintresseerd nu, goede jonge spelers, of het nou eigen jeugd is of niet. Grote talenten als Eriksen, Fischer, Boilesen, Andersen, Meleg, Karlsson, Bazoer, Leyder, Cerny etc konden naar zo'n beetje elke Europese topclub en kozen voor Ajax. Prima, dan maar geen 100% eigen jeugd.

Geweldige speler, heb het altijd jammer gevonden dat PSV geen interesse in hem had. Siert in ieder geval toch wel de eredivisie wat op na het vertrek van vele grote spelers bij alle culbs.

Ten eerste Leuk om Bojan in de eredivisie te zien spelen!
De keus van Bojan is natuurlijk ook een goede keus, championsleage, hij wilt zich toch laten zien op het hoogste niveau en dat kan alleen in de championsleage.

Veel mensen hier hebben het over de beste opleiding van Nederland dat zijn natuurlijk Feyenoord en Ajax, Psv heeft in dit rijtje niks te zoeken.

Bij clubs als Chelsea Man city Barca enz. is het natuurlijk moeilijker doorbreken dan in de eredivisie, dit wil dus niet zeggen dat een Chelsea een mindere jeugd heeft dan Ajax, zo zie ik het niet, ze hebben wel minder doorstroom maar dat komt omdat zij op eropees top-niveau spelen.
Niet voor niets dat nederlandse clubs zie Vitesse zoveel jeugd bij grote clubs vandaan haalt.

Dit gaat fout aflopen bij Ajax. Deze jongen zal niet goedkoop zijn. Ben wel benieuwd wat de andere spelers bij Ajax er van vinden met het mega salaris van Bojan. Hier gaat geheid onrust van komen in de selectie. Zeer vreemde keuze ook omdat Bojan de jeugd in de weg ligt.

6 juli 2013 om 14:02

Cuenca verdiende ook het meeste vorig jaar maar dat werd voor het merendeel door barcelona betaald en datzelfde gaat voor bojan gelden. Ajax betaald een miljoen en barca de andere twee miljoen. De andere ajax spelers weten ook wel dat ze bij barca meer kunnen verdienen dus die scheve gezichten zal wel meevallen.

Leuke speler en logische keuze, grootste club van NL en champions league, vind persoonlijk wel dat we moeten afwachten wat die laat zien, als die zo goed is had barca hem wel op de bank gehouden...

urzaiz, oleguer, gabri en juafran en laten we de droomaankoop ooit luque niet vergeten. deze jongens hebben nooit echt wat kunnen toevoegen bij ajax.
nu bojan erbij, een talent op papier wat er nooit uitgekomen is. na dit seizoen kan hij gerust aan het lijstje toegevoegd worden. het enige verschil wat hij gaat maken is dat hij talenten tegenhoudt in hun ontwikkeling.

en met zijn mega salaris en houding ontstaan er vast scheve neuzen, en daar heb je er genoeg van in amsterdam.

veel plezier ermee

6 juli 2013 om 13:52

Pure jaloezie! Lekker hoor!! Gabri was een prima speler een publiekslieveling. Maar die spelers met Bojan vergelijken dan ben je niet al te snugger.

6 juli 2013 om 13:57

Bojan krijgt geen salaris van Ajax betaald maar Ajax betaald Barcelona één miljoen (per seizoen) om hem te huren. Er zullen dus geen scheve neuzen ontstaan.

6 juli 2013 om 19:15

ja, maar dat miljoen wordt aangevuld met 2mln van Barca. Dus die gast verdient gewoon keihard 3mln. En dat zal hij aan alles uitstralen, dus genoeg frustratie bij de andere spelers. En als die toch veel meer verdient, mag hij zijn geld ook dik gaan verdienen door alles zelf te doen zullen de spelers denken.

en freakyboy, je hebt gelijk, Luque was indertijd veel grotere speler dan een overal mislukte Bojan nu.

6 juli 2013 om 19:18

Scheve neuzen? Volgens mij zit van Gaal niet meer bij Ajax hoor en ook woont hij niet in Amsterdam. Dus wat bedoel je met scheve neuzen?

Verder erg kort de mocht om nu even alle Spaanse miskopen op te sommen. Dan kan je ook zeggen Feyenoord Jaja Coelho, Bastos, Fred, Bahia. Dus als Feyenoord nu de beschikking over Neymar zou krijgen zou hij ook mislukken?

Laudrup, Eriksen, Lerby, Fischer etc. Dus als Ajax nu welke Deen dan ook overneemt wordt gegarandeerd een succes als ik jou theorie moet geloven.

Bojan is voor elke Eredivisie club een aanwinst ook voor Ajax. Daarbij heeft Ajax een salarishuis en houd het zich daar in alle tijden aan. Ook in het geval van Bojan. Barcelona betaald een groot deel zijn salaris. En ja, wat Barcelona Bojan betaald heeft geen enkele Ajax speler iets mee te maken. Zou het wel voor kunnen stellen als Ajax hem bijvoorbeeld 2 miljoen per jaar betaald dat je scheve Gezichten ontstaan.

ik weet niet of dit wel zo´n goede zet is van ajax. Om de een of andere reden is hij overal min of meer mislukt. Bij Barcelona niet doorgebroken en ook de uitleenperiodes bij milan en roma bracht hij niet wat er van hem verwacht wordt. Hij kan best wel voetballen dat is het probleem niet maar ik denk dat het wat mentaals is. Maar ja als je hem huurt kun je er, naast het salaris, geen buil op vallen. Misschien pakt het wel goed uit. Deze speler zal beseffen dat hij zijn potentie moet laten zien en niet eeuwig een talent zal kunnen blijven zijn

Owwjaaa pelle is eigen jeugd net zoals janmaat en immers en schaken gelukkig kijken jullie net zo objectief en hebben ajax en feyenoord gewoon haast evenveel jeugdspelers

@uptimist

Bij barcelona speelde die goed als hij speelde had alleen met veels teveel concurrentie te maken

Wat wel grappig is dat ajax nu een speler in huis heeft met een verkoopclausule van 100 miljoen las ik net in de telegraaf. Dat schept natuurlijk wel hele hoge verwachtingen en kan het zomaar weer eens tegenvallen.

Na cuenca kan het alleen maar meevallen

Ik benz eer benieuwd naar de verrichtingen van Bojan Krkic!

Krkic met Fisscher en Sigthorson in de aanval?

6 juli 2013 om 14:35

Lijkt mij als ze fit blijven de mooiste verhouding voorin. Dan heb je nog Hoesen, Sana, evt. Boerrigter en heel misschien lukoki over. Best een leuke aanval voor de Eredivisie. Zoals het nu is blijven Eriksen en De Jong ook, dus dan wordt het helemaal interessant. Kijk uit naar komend seizoen.

Wie had dit een paar jaar geleden durven voorspellen. Het wereldtalent Bojan Krkic naar ajax omdat hij het toch nog niet had gemaakt op zijn 22e.. Ik kan me alle lof die hij toebedeeld kreeg nog herinneren (niet letterlijk natuurlijk). Ik deed er zelf ook aan mee na het zien van een aantal filmpjes. We zullen komend jaar zien hoe het uitpakt, ik hoop natuurlijk goed!

6 juli 2013 om 21:37

Het is een complot. Ajax is een jongensdroom voor Krkic. Hij heeft bij zijn vorige ploegen zwak gespeeld om bij Ajax te kunnen komen.

Had hem liever bij psv gezien

Lijkt me een leuke speler voor Ajax.
Ik denk wel dat de Boer hem goed moet gebruiken want een klassieke rechtsbuiten is hij natuurlijk niet.
Met Hoesen hebben we een spits die ook als buitenspelers kan spelen en kan dan veel van positie wisselen met Bojan zodat hij wat vaker in de spits komt en je de verdedigers laat zoeken.
Sigthorsson vind ik een meer statische speler die ook wel afhankelijk is van voorzetten.
Ik zie ook liever Hoesen in de spits in de combinatie met Bojan dan Sigthorsson.

Ff voor de duidelijkheid, Bojan verdient 3 mil per jaar. Dat gaat Ajax nooit ophoesten, dat is ook de reden dat ze hem niet wilden kopen maar huren. Het gaat gewoon om een 50/50 bedrag dus Ajax betaalt Bojan 1,5 mil. Er is idd een salarisplafond van 1 miljoen maar er is altijd gezegd dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Nou vind ik eerlijk gezegd Bojan wel een uitzondering waard helemaal omdat je geen transferbedrag voor hem hebt betaald

6 juli 2013 om 16:09

Ajax betaald 1/3 van zijn salaris dus precies het salaris plafond. Dit kan betaald worden van de suarez miljoenen als suarez verkocht wordt voor een groot bedrag dus nul risico voor ajax.

6 juli 2013 om 16:16

Waar staat dat? Van die 1/3e

Ik had hem persoonlijk liever bij Betis gezien, zodat hij zich bij een mindere club weer naar een hoger niveau kan spelen en dat in een sterkere competitie dan met alle respect de Eredivisie.
Voor Ajax pakt het goed uit dat oud-spelers als Cruijff, Overmars en De Boer een functie bekleden binnen de club, ik denk niet dat Bojan anders naar Amsterdam was gkomen.

Als Bojan het hier niet maakt, zal ik hem verkopen naar een Chinees of Arabisch land met geld. Goed voor Barcelona en voor Bojan.

Die arrogantie van zo veel ajaxciede hier gadver gewoon om misselijk van te worden oke ik had liever Bojan bij feyenord gezien maar zo hoog van de toren staan te schreeuwen over wij zijn beter iedereen speelt 2 trappen lager als ajax doet en gaat zo maar door

Misselijke figuren

6 juli 2013 om 19:22

Dat is ook zo. Ajax is nou eenmaal de grootste club van Nederland en speelt al jaren het beste en meest verzorgde voetbal. Of denk je dat het toeval is dat Ajax al 3 jaar op rij kampioen is? En ook volgend jaar zonder enige moeite kampioen zal worden?

Ik denk dat deze transfer voor alle partijen het beste is. Bojan zal veel speeltijd krijgen en kan zich weer in de kijker spelen. Wellicht als Bojan het komend jaar goed doet zal zijn waarde weer stijgen en dat is goed voor Barcelona. En ook Ajax heeft er een prima speler bij en wellicht als dit een succes wordt zullen er meer reserve spelers van Barcelona een overstap naar Ajax zien zitten in de toekomst.

En nog even speciaal voor Hummertje: wij zijn Ajax, wij zijn de beste.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren