Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax neemt volledige miljoenensalaris Bojan voor zijn rekening'

Laatste update:
/

Ajax en Barcelona maakten zaterdag de tijdelijke overgang van Bojan Krkic officieel. De landskampioen van Nederland huurt de aanvaller voor een seizoen, maar heeft een optie voor nog een contractjaar. Ajax bespaart zich een transfersom, maar de komst van de ex-speler van AC Milan en AS Roma is zeker geen goedkope overweging geweest.

Volgens diverse Spaanse media neemt Ajax het salaris van Bojan in zijn totaliteit voor zijn rekening. De 22-jarige aanvaller staat in Barcelona voor 2,5 miljoen euro bruto op de loonlijst. De club uit Amsterdam dient de aanvaller in 2013/14 te betalen, al is het niet duidelijk of Ajax bepaalde voorwaarden heeft gesteld.

Bojan ondertekende drie jaar geleden een nieuw contract tot medio 2015. Daarin werd vastgesteld dat hij 2,5 miljoen euro bruto per jaar ging verdienen áls hij in minimaal zestig procent van de wedstrijden minimaal 45 minuten zou spelen. Anders zou hij 'maar' de helft uitgekeerd krijgen. Het is onduidelijk of een dergelijke contractuele afspraak ook tijdens zijn verblijf in de Amsterdam ArenA van toepassing is.

Doet Ajax er goed aan om Bojan Krkic te huren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens Mike Verweij, de ajax journalist van de Telegraaf betaalt Ajax 1 miljoen bruto.

7 juli 2013 om 09:31

Daarom niet te veel van geloven dit.
Verweij heeft het meestal wel goed.

7 juli 2013 om 09:54

Ja want de telegraaf is de meest betrouwbare krant van het land.

7 juli 2013 om 10:13

Ik moet je gelijk geven dat de roddelberichten uit de Telegraaf meestal nergens op gebaseerd zijn, maar ik moet ze tegelijkertijd wel nageven dat hun specialisten doorgaans wel goed geïnformeerd zijn. Was het immers niet de Telegraaf dat als eerste (nederlandse?) medium berichtte over de komst van Bojan naar Nederland?

7 juli 2013 om 10:13

Vertrouw ik meer dan een spaanse krant.
Maar ik kan me voortstellen dat andere supporters dat denken.

7 juli 2013 om 10:19

de telegraaf zij ook dat rekik maandag al gepresenteer zou worden.

7 juli 2013 om 10:20

Wat Ajax betreft wel ja

7 juli 2013 om 10:23

@040voetbal
Dat kan toch nog?

7 juli 2013 om 10:25

Dit bericht staat tussen hoge komma's en is dus een gerucht

7 juli 2013 om 10:44

Verweij zit er zo goed als nooit naast(inzake Ajax) en is meer betrouwbaar dan de vi psv watcher

7 juli 2013 om 10:52




Ajax had toch een salaris plafon

7 juli 2013 om 10:55

Juist niet, het was De Telegraaf dat meldde dat Barcelona en PSV rond waren over Bojan, terwijl PSV niet in Bojan geïnteresseerd was.
Vind het maar een prutskrant.

7 juli 2013 om 10:59

Er is een duidelijk salarisplafond, dus ik zal dit niet te snel geloven.

7 juli 2013 om 10:59

Dat is een van de nadelen van een site als voetbalzone, waar geen journalistiek bedreven wordt maar voetbalnieuws van talloze bronnen wordt gebracht. Categorie de wandelgangen werd terecht in het leven geroepen om onderscheid te maken tussen feitelijk nieuws en geruchten. Maar steeds vaker zien we dubieuze roddels weergegeven alsof het groot nieuws is en moet je het artikel goed uitpluizen om erachter te komen dat het bericht nauwelijks is bevestigd. Wellicht is het een idee om onderscheid te maken bijvoorbeeld door titels van dit soort berichten cursief te drukken. Dat zou een hoop vermoeiende discussies voorkomen omdat alles wat hier gepubliceerd wordt (feit of fictie) door velen direct voor waar wordt aangenomen en tot in de lengte van dagen als argument of verwijt wordt gebruikt.

On. 2,5 miljoen druist in tegen alles waar Ajax sinds de Boer voor staat. De club wordt door critici tot in den treuren verweten dat ze de Zeeuwse zunigheid te ver doorvoeren, waarom zouden ze dan nu ineens die principes laten varen. Onzin dus.

7 juli 2013 om 10:59

Nee brands en cocu vertellen in het openbaar dat ze een blauwtje hebben gelopen?

7 juli 2013 om 11:23

Omdat het een speler van Barca is?
Wie heeft bij Ajax en Barca een dikke vinger in de pap ene Johan Cruijff toch..

Leuke speler en ook goed voor de merchandise, alleen als ze echt dit salaris volledig betalen hoop ik dat hij voor Ajax minimaal 15 scoort

7 juli 2013 om 11:34

Brands en Cocu geven al vanaf minuut 1 (nog voordat Ajax überhaupt de deal had gesloten) aan dat zij niet gesproken hebben met Bojan of zijn zaakwaarnemer.

7 juli 2013 om 11:34

Als Cocu meermaals expliciet zegt dat hij Bojan nooit gesproken heeft, waarom zullen we hem dan niet geloven wve?

7 juli 2013 om 11:59

@de10

Inderdaad heel aannemelijk.
Waarschijnlijk is die zogenaamde "cocu interesse " een leugentje om bestwil van de zaakwaarnemer (en vader!) van Bojan dat er nog meer kapers op de kust zijn die zijn salaris zouden kunnen ophoesten om op deze manier een gigantische huurprijs proberen af te dwingen.

Allemaal zo doorzichtig.....

7 juli 2013 om 12:03

Klopt, maar ze zitten als het om ajax gaat altijd wel dicht bij het vuur.

On: toppertje hooor

7 juli 2013 om 12:12

@ De Tank

Psv en Feyenoord waren wel degelijk geïnteresseerd, en beiden ook het meest concreet. Toen Ajax een belletje pleegde was het echter kansloze missie.

Brands houdt er niet van om afgetroefd te worden door Ajax, want die ziet de transferperiode als 1 grote prestigestrijd. Dus dan maar zeggen dat je geen interesse had idd. Koeman durfde het wel gewoon toe te geven. De zaakwaarnemer van Bojan heeft geen enkel belang om over de interesse te liegen, psv dus wel.

Edit: spelfout

7 juli 2013 om 12:31

Dat zou zomaar kunnen... het moet nog maandag worden namelijk.

7 juli 2013 om 12:35

Mike Verweij is zeg maar de Ajax watcher van de Telegraaf, wat hij meld over Ajax klopt zo goed als Altijd.

En PSV en Feyenoord waren gewoon geïnteresseerd in Bojan, niet heel concreet maar wel geïnteresseerd.
Ajax was toch ook volgens jullie allemaal afgetroefd door PSV met Maher.
Ajax was geïnteresseerd, maar niet concreet...
Niets om je voor te schamen, maar ga nou niet ontkennen dat PSV niet geïnteresseerd was

7 juli 2013 om 12:37

Omdat ze bij PSV zoveel ontkennen...en dan bedoel ik dat mannetje in de persoon van Brands...die zal nooit iets toegeven wat hem slecht doet laten lijken.
Alleen als hij als winnaar uit de bus komt zal hij het van hoge daken schreeuwen en met zijn gezicht op alle foto's prijken.

7 juli 2013 om 12:46

PSV was wel geinteresseerd in Bojan. Anders was Ajax ook niet geinteresseerd in Maher en Van Ginkel.

7 juli 2013 om 14:53

praat toch niet zo dom cocu had al voor dat ajax belangstelling had gezecht dat ze niet gesproken hadden met bojan.

7 juli 2013 om 17:22

Dat is niet juist... en gebruik even normale woorden.

8 juli 2013 om 19:34

Vreemd dat Bojan zelf aangeeft wel met Cocu te hebben gesproken: 'voor beiden heb ik als mens, speler en nu trainer veel respect', begint hij in gesprek met De Telegraaf. 'ze vonden allebei dat de Eredivisie voor mij een mooie competitie is om me door te ontwikkelen. Ik hoop en denk dat ze begrip hebben voor mijn keuze voor Ajax.'

7 juli 2013 om 18:33

Begrijp niet dat mensen zo slecht lezen en dat hedendaagse journalisten zo slechts schrijven. Het artikel spreekt zichzelf al tegen doordat er eerst wordt gemeld dat Bojan voor 2,5 milj. op de loonlijst staat om vervolgens in hetzelfde artikel te stellen, dat die 2,5 milj. een clausule is, die bij Barca nog niet in werking is getreden en hardop wordt afgevraagd of die clausule ook voor zijn periode bij Ajax geldt. Bojan verdient dus helemaal geen 2,5 milj. omdat hij niet 60% van de wedstrijden minimaal 45 minuten heeft gespeeld!!!! Gewoon even begrijpend lezen en dat scheelt een hoop zanikposts over het beleid van Ajax en het salarisplafond bladiebladiebla.

ach ja, als we met hem een ronde verder komen in de champions league, dan is hij dat bedrag dubbel en dwars waard

Dit dienst wel een beetje in tegen de filosofie van Ajax.
Tuurlijk was Bojan in de jeugd een geweldige speler. Maar we moeten ook eerlijk zijn dat hij daarna nergens wat heeft laten zien. Met een huur loop je in princiepe weinig risico. Echter als het wederom niets is ben je 2.5 miljoen gewoon kwijt. Weet ook of zijn toekomstige teamgenoten daar zo blij mee zijn. Een Siem de Jong, al jaren bij Ajax, en heeft zijn sporen verdient, verdient denk ik zo'n 1 miljoen (dacht dat dat het salarsiplafond is), komt er zo'n snotneus nergens nog wat bewezen (behalve jeugd) verdient 2.5 miljoen.

7 juli 2013 om 09:29

Voetballend vind ik het een (waarschijnlijke) aanwinst. Maar het is wel in strijd met iedere filosofie die zogenaamd eerder werd gepredikt.

Scheve gezichten in de selectie is ook een risco, zeker als hij net als Cuenca niet kan brengen wat je van een wondertalent verwacht.

We gaan het beleven.

7 juli 2013 om 09:39

Geef je helemaal gelijk Arnino. Er zouden zo scheve verhoudingen kunnen ontstaan helemaal mocht het talent er niet helemaal uitkomen. Daarnaast hebben Spaanse spelers zich vaak niet heel erg goed kunnen aarden in Nederland. Al hoop ik dat hij in de CL laat zien waarom ze zoveel salaris voor hem betalen. Het zou toch wel goed zijn voor andere clubs om te zien dat Ajax grotere namen haalt (ookal is het gehuurd). Dat geeft toch wat meer status en zal misschien in de toekomst ook zijn vruchten afwerpen.

7 juli 2013 om 10:00

Ik denk dat we dit nieuws niet klakkeloos moeten overnemen. Ajax heeft laten zien de hand op de knip te hebben deze zomer, Overmars -aka Marc Netto- zit op de centen, die zal echt geen vorstelijk salaris aan een huurling betalen. Daar geloof ik niks van.

7 juli 2013 om 10:30

Eens met Thepope hier.

Ik kan het me ook niet voorstellen dat ze hem een salaris van 2,5 miljoen geven. Omdat het juist zo tegen het nieuwe beleid in gaat namelijk.

Pas wanneer ik het uit de monden van het Technisch Hart zelf hoor geloof ik het. En waarschijnlijk hebben ze dan ook nog wel een stel argumenten waar ik me in kan vinden

7 juli 2013 om 11:26

Vind verschil dan nog steeds erg groot hoor.. Leuk de jongste speler die scoorde in de CL, maar verder heeft ie nog geen drol bewezen.

Denk vooral dag Ajax dan veel van de shirtverkoop moet hebben, en dan alsnog vind ik het heel raar.

Je doet Barca in principe net zoals Cuenca alleen maar een plezier

7 juli 2013 om 12:40

Als hij een belangrijk aandeel heeft in een misschien nieuw kampioenschap, of wie weet een belangrijke goal scoort in de CL waardoor je heel misschien wel een ronde verder komt...wat al 3 miljoen oplevert...dan heb je die kosten er zou uit en het levert punten op voor die coëfficiënten lijst.

Het kan dus goed uitpakken.

7 juli 2013 om 12:51

2,5 miljoen is nog niet eens zo gek. Je weet van te voren dat die jongen niet gratis komt. En dan 2,5 miljoen salaris betalen of 1 miljoen met 1,5 miljoen huur is lood om oud ijzer. Het is toch een naam van een grote club. Mensen kunnen zo piepen om bedragen hiero, maar vergeet niet dat het sportieve aspect voorop moet staan. En Ajax kan die 2,5 miljoen makkelijk en verantwoord missen.

7 juli 2013 om 09:59

Ook wanneer 2,5 miljoen de waarheid is, vind ik dat dit moet kunnen. Ajax bespaart zich de huursom, die voor een dergelijke speler al snel meer dan 1 miljoen zou bedragen. Ik ben het niet met je eens dat hij het alleen in de jeugd heeft laten zien. Ook in het eerste elftal heeft hij al leuke dingen laten zien. We vergeten dat deze jongen pas 22 is, en dat zijn beste jaren nog moeten komen.

7 juli 2013 om 18:53

In een competitie waar Pelle er bijna dertig maakt en ene Vleminckx topscorer wordt, moet Bojan echt wel wat kunnen laten zien hoor.

7 juli 2013 om 10:16

Probeer maar niet de stoere kerel uit te hangen, dat jij zoveel goed weet rondom deze transfer (plus) salaris Was je erbij? Ajax gaat echt niet zoveel salaris uitgeven aan Bojan, anders kregen zijn voorgangers Ryan Babel en Gregory van der Wiel het ook.

(kortom) Bij Isaac Cuenca moest Barcelona 70 procent overmaken naar zijn bankrekening (toen nog) in dienst bij club Ajax. Dus ik verwacht nu zo rondom de 50 procent, omdat hij al naam maakte in Europa en moeilijk binnen was te halen voor de Amsterdammers.

7 juli 2013 om 10:32

Gelukkig weet jij het wel allemaal... Zal niet goedkoop zijn deze jongen maar wat het precies is weet niemand. Speculeren heeft dus ook totaal geen zin?

7 juli 2013 om 11:32

Ja het is duidelijk tegen de filosofie in, al kan je het uitleggen als dit een van de exceptionele spelers van buitenaf wordt. Verder dacht ik, verdient hij dan niet 1,25 mil? Ik denk niet dat hij in 60% van de wedstrijden minimaal een helft heeft gespeeld. Het gaat dan ook waarschijnlijk om wedstrijden in Barcelona shirt... 1,25 is maar net boven het plafond en kan dus zomaar een uitzondering zijn.

7 juli 2013 om 13:02

@ Arnino

Dus jij neemt deze Spaanse geruchten direct maar voor waarheid aan? Onderhandelen over salaris kan je wel aan Marc Netto overlaten en zodoende betaalt Ajax niet meer dan 1 miljoen bruto per seizoen. Als je even nadenkt is dat ook logisch.

1. Het salarisplafond waar nog geen enkele keer van is afgeweken.
2. Overmars heet niet voor niets Marc Netto
3. Er was behalve Ajax geen enkele club geïnteresseerd die direct is geplaatst voor CL dus Barcelona had niet veel keus om hem aan Ajax te verhuren, wat de onderhandelingspositie van Ajax sterker maakt.
4. Verwey is aangaande Ajax altijd goed geïnformeerd
5. De Spaanse media zitten er wel vaker naast.

1 miljoen salaris voor zo'n topspeler is gewoon een uitstekende deal. Bovendien kan Ajax hem evt het seizoen erop volgend ook huren wanneer zijn contract afloopt. Dus als hij het heel erg naar zijn zin heeft in Amsterdam (net als Cuenca) is het niet uitgesloten dat Ajax hem kan overnemen. Bojan heeft al aangegeven dat hij het plezier in het voetballen momenteel veel belangrijker vindt dan zijn salaris.

7 juli 2013 om 13:08

Ik reageer op dit artikel!!, daar staat in dat ze het volledige salaris overneemt.

Iedereen hier gaat er al vanuit net als bij Cuenca dat het een geweldiger versterking is. Nou Cuenca werd er zelfs door Tamata volledig uit de wedstrijd gespeeld. Krkic heeft afgelopen jaren echt niets laten zien.

7 juli 2013 om 18:56

@arnino

Heel goed! Je reageert op het artikel, dat is al een goed begin. Lees nu het artikel nog eens goed en vertel me dan wat het salaris van Bojan is! Het artikel spreekt zich namelijk op dat punt tegen door eerst te melden, dat Bojan voor 2,5 miljoen op de loonlijst staat en later te melden, dat die 2,5 miljoen van voorwaarden afhankelijk is, voorwaarden waar tot op heden niet aan is voldaan en verdient Bojan volgens het artikel dus de helft van die 2,5 miljoen, zijnde 1,25 miljoen per jaar!

7 juli 2013 om 18:18

Barcelona blijft gewoon het salaris van Bojan betalen. Hij heeft daar gewoon een contract en dat wordt niet opeens aangepast als hij naar Ajax gaat. In zijn contract staat dus dat hij tussen de 1,25 miljoen en 2,5 miljoen bruto per jaar verdiend bij Barca, afhankelijk van het aantal wedstrijden.
Ajax betaald aan Barcelona gewoon een bedrag voor de huur van deze jongen, wij weten niet hoe hoog dit bedrag is, maar dat zou dus zijn hele salaris kunnen zijn van 1,25 miljoen tot max 2,5 milj.

7 juli 2013 om 18:59

Ajax betaalt gewoon zijn salaris ad 1,25 miljoen per jaar en aangezien hij het komende seizoen met zekerheid niet minimaal 45 minuten per wedstrijd van 60% van de wedstrijden in het eerste van Barca gaat spelen (kunnen we wel met zekerheid zeggen toch?), blijft zijn salaris ook het komende seizoen 1,25 miljoen per jaar. Gezien het salarisplafond zou het zo kunnen zijn, dat Ajax 1 miljoen salaris overneemt en Barca de overige 250.000 euro voor haar rekening neemt.

7 juli 2013 om 18:36

Hij krijgt geen 2,5 miljoen mensen! Lees het artikel nou eens goed! Hij verdient namelijk bij Barca ook geen 2,5 miljoen per jaar. Dat is een bedrag dat hij zou hebben verdiend als aan die clausule was voldaan, maar daar heeft hij vooralsnog niet aan voldaan en dus verdient hij geen 2,5 miljoen per jaar.

Als dit waar is, dan snap ik er niks meer van. Dan zou het beleid van Ajax met salarisplafond zou de prullenbak ik kunnen. Eerlijk gezegd twijfel ik aan dit bericht. Andere kant Ajax heeft wel toegegeven dat de onderhandelingen zwaar waren en Barcelona erg moeilijk deed. Als Ajax echt volledig salaris betaald, dan kom ik terug op mijn woorden "goede keus". Dan zou het juist weer dom zijn.

7 juli 2013 om 09:39

Dat heb ik nou ook. Het idee dat Ajax al een tijd lang onophoudelijk principieel is in zijn handelen, maar nu plotseling 2.5 miljoen per jaar zou betalen aan een talent dat volgend jaar of het jaar daarna gratis weer weg is, is voor mij in ieder geval totáál ongeloofwaardig. Meer dan een miljoen zal het niet snel zijn. Ik ben dan ook benieuwd naar de bronnen van dit artikel, want die staan nergens genoemd. Dat is natuurlijk ook al tekenend...

7 juli 2013 om 09:49

Iedereen die logisch nadenkt kan wel bedenken dat dit niet waar is, Ajax zal nooit 2,5 mln betalen en omdat Ajax dit niet wil en omdat je hiermee scheve gezichten rijgt in de selectie

7 juli 2013 om 10:01

Het kan toch wanneer Ajax geen huursom hoeft te betalen. Want voor Ajax maakt het niks uit of ze die 2,5 miljoen aan Bojan betalen, of moeten verdelen over Bojan en Barca. En daarmee wijkt Ajax niet van zijn principes af.

7 juli 2013 om 19:59

@kategoriege: Tuurlijk maakt het wel uit want bij contract onderhandelingen van bv. dan Eriksen die ze een jaar willen verlengen gaat natuurlijk ook komen van ik wil dan 2,5 miljoen bruto. Kortom ik weet bijna wel zeker dat Ajax hier nooit akkoord mee zou gaan omdat Ajax een salarisplafond heeft door het nieuwe beleid en ze gewoon aan het nieuwe beleid houden (zie maar de laatste spelers die ze niet hebben aangetrokken omdat ze te duur werden door het beleid). Kortom ik geloof er niets van en denk dat ze in de Spaanse media ook maar wat roepen...

Kan me niet voorstellen dat Ajax haar gehele salarisstructuur opzij zet voor de komst van een huurspeler. Gezien het feit dat Barcelona zoekt naar een 'vriendenclub' waar in de toekomst vaker toptalenten gestald kunnen worden zal er in de onderhandelingen over Bojan soepel zijn gehandeld in de verdeling van z'n salaris, ik hecht dus meer waarde aan de feiten die eerder gepubliceerd werden met een salaris van één miljoen jaarlijks voor Bojan wat Ajax moet ophoesten.

7 juli 2013 om 12:11

En dat is, voor een huurspeler bij Ajax, al erg veel geld.

Misschien ligt de waarheid ergens in het midden. Ajax kan ook het eerste seizoen 1 miljoen aan salaris betalen, maar als hij bevalt het tweede jaar zijn gehele salaris over moeten nemen als ze de optie lichten.

Aan de andere kant lost Ajax, sinds de Boer trainer is, een tekort aan iets in de voorste linie op een creatieve manier op. Bulykin was één jaar pinchhitter, daarna Babel met de één jarige constructie en nu Bojan.

Dat Europese topclubs goede spelers voor meerdere jaren willen verhuren aan een Nederlandse topclub is voor de betreffende Nederlandse topclub een fantastisch signaal. Dat betekend dat de Europese topclub de Nederlandse topclub echt ziet als een club van hoog niveau. Kijk naar PSV met o.a. Alex.

Veel geld voor iemand die het nog nergens heeft laten zien verder hen je wat uit te leggen aan spelers met " salarisplafond" anders krijg je scheve gezichten.

7 juli 2013 om 09:39

Zeker ook aangezien je nooit geld met hem zal verdienen met verkoop.

7 juli 2013 om 12:12

Je hebt enkel wat uit te leggen als dit bericht waar is.

Was er geen salarisplafond of zoiets?

Ik geloof hier niks van. Bojan was bereid in te leveren om veel aan spelen toe te komen. Verwacht eerder een bedrag van 1 tot 1,5 miljoen als het hoger is was Ajax er nooit aan begonnen.

Bewijst opnieuw wat een gekonkel bij Ajax ! Ze hebben salarisplafond ? Ze willen geen grote transferbedragen meer betalen , Maher was te duur ????? Maar wel een speler waar je in de toekomst wat aan had plus dat ie altijd z'n eigen transfer bedrag zou opbrengen zoniet meer , ! Wat is er met de eigen jeugd spelers filosofie cruyff ??? Hebben gewoon allemaal buitenlanders in dienst .

7 juli 2013 om 09:45

Gaarne jezelf eerst beter informeren wat de filosofie is van de jeugdopleiding.
Het is op voetbalzone al denk ik 100 keer omschreven.

7 juli 2013 om 09:48

@pukkie55
Ja ik sluit me hier bij aan. Vorig jaar struikelde de transfer van Narsingh op 2-3 ton. Toen werd Sana gehaald. Weggegooid geld. Nu weer deze bokkesprong. Benieuwd wat we doen als Eriksen en de jong vertrekken. Maher is dan niet meer te koop helaas

7 juli 2013 om 09:56

Maher was niet te duur amigo,maher is bij Ajax momenteel gewoon niet nodig. Verder heeft Ajax de boel op de rit staan dit in tegenstelling tot Psv die er gewoon op achteruit zijn gegaan tot nu toe. Wat is nu eigenlijk de visie van Psv ??

7 juli 2013 om 10:28

Oh het is nu al bewijs?
Het is gewoon iets wat geschreven word en als ik overmars zo een beetje heb gezien zal hij hier echt niet mee in stemmen.
Dus geloof er niet zo veel van.
Zeker niet als de telegraaf zegt dat hij maar 1 miljoen bruto kost.
Die zitten er soms een beetje naast maar niet heel veel.

7 juli 2013 om 10:34

Inderdaad grote transfer bedragen waar mogelijk vermijden. maher is gewoon zwaar overbodig. De jeugd-spelers-filosofie-cruyff, zoals jij het noemt, daar veranderd niks aan. Je kunt mij niet zeggen dat het niet prima gaat zo.

7 juli 2013 om 12:44

Denk je serieus dat Ajax hem voor 6.5 miljoen had kunnen krijgen?
Toen waren Ajax en PSV partijen die interesse toonde.(ajax heeft zich niet gemeld)
Met 2 partijen was de prijs sowieso hoger uit gevallen....
PSV was de enige overgebleven partij na het afzeg telefoontje van Marc Overmars, en daarmee werd PSV dus in een gouden zetel geplaatst

7 juli 2013 om 18:42

Lezen Pukkie55!! Al zou Ajax het gehele salaris overnemen, dan is dat nog geen 2,5 miljoen aangezien dat bedrag uit een clausule komt, die niet in werking is getreden bij Barca. Lijkt me sterk, dat Ajax meer salaris betaald, dan hij bij Barca krijgt. Hij krijgt bij Barca namelijk geen 2,5 miljoen, dat is een bedrag dat hij verdiend zou hebben, als hij voldoende zou spelen (60% van de wedstrijden minimaal 45 minuten om precies te zijn). Verbaas me echt over dit gekakel in dit topic, terwijl er gewoon valt te lezen, dat Bojan geen 2,5 miljoen per jaar opstrijkt.......

Als deze speler dit salaris zou gaan opstrijken bij Ajax dat zou echt onrust zaaien.
Waar gaat dit eindigen bij Ajax?

7 juli 2013 om 09:55

niet in 2 dagen is het beleid van ajax al niet meer te volgen dus de meest denken dat dit niet gaat eindigen

Dit bericht is onderdeel van het oorspronkelijke berich. Dit doen ze alleen om meer views te krijgen. Bovendien is de informatie feitelijk onjuist aangezien hij volgens Ajax-watcher Mike Vermeij 1 miljoen bruto verdiend. Men hoeft zich in Eindhoven en Rotterdam, dus niet druk te maken. Spelers zoals Van Bommel en Pelle verdienen echter over de 1 miljoen, dus als je je ergens druk om wilt maken doe het dan daarom

Lijkt me een onzin verhaal,

De vader van Bojan had juist nog gezegt dat zijn keuze voor Ajax mede werd bepaald over het goede onderhandelen van Overmars en dat hij heel duidelijk aangaf, hoe ver Ajax kan gaan, dan lijkt het me dus zeer apart als Ajax alles schijnt te betalen.

Zijn jullie nou echt zo dom? Staat toch dat hij 60 van de wedstrijden minimaal 45 minuten moet spelen bij Barcelona voor dat salaris van 2,5 miljoen. Hij speelt niet eens 1 bij Barcelona dus hij krijgt gewoon de helft (1,25 miljoen) en dat is een prima salaris. Als Eriksen en de Jong zouden bijtekenen zouden ze ook minimaal zoveel verdienen.

Snap echt niet wat hier zo verkeerd aan is. Het is "maar" 2,5 miljoen hier is geen monsteruitgave gedaan en past prima in het beleid wat Ajax hedendaags pretendeert. Er wordt 2,5 miljoen betaalt voor een goede rechtsbuiten, ja hij is niet gekocht waardoor je niet is kan terugverdienen met deze overgang, maar een goede tijdelijke oplossing. Dejan meleg is nog te jong en onervaren om 50 wedstrijden goed te gaan spelen. Daarnaast is Tobias Sana te licht bevonden evenals Lukoki.
Conclusie: Topaankoop!!

7 juli 2013 om 09:48

Het is geen aankoop! Maar een gehuurde speler die Ajax alleen maar geld kost en geen stuiver oplevert qua transfersom.

7 juli 2013 om 14:47

Miss is Topaankoop verkeerd verwoord, wat ik er alleen maar mee wil zeggen is dat ze nu voor 2,5 miljoen een goede speler hebben zodat Meleg een jaartje kan rijpen om vervolgens over een jaar te kijken of Meleg er dan wel klaar voor is. Vind zelf dat dit prima past in het huidige beleid.

Ik geloof nog steeds in bojan en ik denk dat hij he t echt gaat maken bij fcb

Tja, Ajax kan het zich veroorloven.
Wel een beetje tegen het beleid.
Maar mocht het goed uitpakken en draait hij een topseizoen, dan is het een goede gok geweest.

Verder kan er misschien een constructie zijn geweest dat met de optie voor nog een seizoen huren, dat Ajax dan alleen nog maar een deel betaald van zijn salaris.
Overmars staat bekend als Marc Netto, dus denk dat een dergelijke overeenkomst wel zou kunnen zijn geregeld.

Precies geloof er zelf ook weinig van aangezien Mark Overmars aardig goed kan onderhandelen. VZ doet dit wel vaker om zo iedereen een beetje op te schudden om vervolgens een vervolg bericht met daarin dat het allemaal meevalt met het salaris en Ajax toch minder heeft betaald, mark my words

Dat hij 2,5 verdient geloof ik wel maar dat Ajax dit volledige salaris overneemt is natuurlijk wanbeleid. Dit komt de onderlinge verhoudingen niet ten goede.

" De club uit Amsterdam dient de aanvaller in 2013/14 te betalen, al is het niet duidelijk of Ajax bepaalde voorwaarden heeft gesteld"

"het is onduidelijk of een dergelijke contractuele afspraak ook tijdens zijn verblijf in de Amsterdam Arena van toepassing is"

Kan dus nog alle kanten op voetbalzone ?

Ik vind het gewoon een geweldige catch voor een eredivisieclub, ook al is het jammer dat hij naar Ajax gaat.

Ik hoop alleen wel dat alle ajacieden hier een keer ophouden om over beleid, jeugd en kansen te oreren.
Ht is gewoon flauwekul praat. Ajax koopt enorm veel spelers, en met name buitenlanders. Vind ik helemaal prima, ook als ze bejaarde Denen uit de bodem van de franse liga halen. Ze werden er nog kampioen mee ook.

Je moet gewoon zorgen dat er een goed team staat. Niets meer en minder. Als je Bojan kan aantrekken doe je het gewoon goed. Zo simpel is het.

7 juli 2013 om 10:04

nou ik denk dat je het beter kan omdraaien en dat met name andere supporters telkens maar weer bij iedere aangekochte speler eigen jeugd beginnen te roepen

En zal het nog 1 keer uitleggen, of ze nou buitenlands zijn of niet, vanaf 15 jaar tot 18 jaar leid je op en misschien nog wel in een crucialere fase dan de leeftijdsgroep daaronder. want bij de C, E en F leg je de basis en wat Ajax doet is potentieel talent kopen of aantrekken en met ze aan de slag en beter maken, als dat ook geen opleiden is dan weet ik het ook niet ?
Ajax vult de gaten in de jeugd met die aankopen en niet in het eerste elftal.
Neem nou een Bazoer, tuurlijk is die begonnen bij psv maar uiteindelijk wel bijgeschaafd en geslepen bij Ajax door het team individuele trainers en zo gebeurd dat met al die aangekochte of aangetrokken talenten.

7 juli 2013 om 10:54

Lol, ga het alsjeblieft niet over Bazoer hebben. Die jongen was al jeugdinternational en het grootste Nederlandse talent van zijn lichting voordat hij bij Ajax speelde.

7 juli 2013 om 12:02

ja klopt maar dat zegt niet of hij het zou gaan maken bij PSV of niet ? zelfde geld bij Ajax alleen wordt er daar wel alles aangedaan door middel van individuele training om zo'n jongen klaar te stomen. hoe je het ook went of keert het beleid van Ajax en PSV is gewoon totaal verschillend en ik ben niet degene die gaat oordelen wat beter is. Wel wat mijn persoonlijke voorkeur is, hoe ik het zie en wat mij het meest aanspreekt

Wat mij betreft is Ajax wanneer het de ploeg bijeen houdt en nu aangevuld met van der Hoorn en met name Bojan Krkic, de absolute nummer 1 is om weer kampioen van Nederland te worden. PSV zal ook wel sterk gaan worden maar hebben jammer genoeg nog geen ingespeeld team.

7 juli 2013 om 14:08

Hoezo zal PSV ook wel sterk gaan worden ?
Ze hebben de verdediging nog steeds niet aangepast ! Dat was de linie, die broodnodig versterkt moet worden.

Maher is een absolute aanwinst. Maar van Jozefzoon zullen de topploegen niet onder de indruk zijn. Daar tegenover staat het vertrek van Lens, Pieters, Mertens, Hutchinson en Van Bommel.

7 juli 2013 om 16:50

Omdat ik het nieuws volg en daarin lees dat PSV zich nog verder gaat versterken. Daarin staat ook dat ze nog een centrale verdediger naast Bruma aan willen trekken en tevens een rechtsback. Verder willen ze nog een middenvelder en een aanvaller. Daarom denk ik dat PSV dus ook een sterke ploeg gaat krijgen.

Hier zitten absoluut allemaal nog haken en ogen aan en dat komt niet naarbuiten, je gaat niet je bedrijfsvoering zomaar ff online gooien. ik Denk dat het rond de 1 miljoen ligt.

niks van waar en als het wel waar is, is er wel een of andere constructie waar ajax en barca mee akkoord zijn en het voor Ajax niet buiten proportie en beleid is.

Zaakwaarnemer zei dat er flink onderhandeld was en dat is niet : dat Overmars overvliegt en zegt ja we nemen het hele salaris over.

Ook de kolder dat mensen altijd maar denken dat Overmars alleen handelt, over financiële kwesties op sportief gebied heeft hij 2 keer per week overleg met van Duivenbode, en ook die (net als Overmars) staat nou niet bekend als makkelijke gelduitgever.

Een speler die het bij Barcalona AC Milan en AS Roma het niet kan waarmaken daar zijn de Nederlandse topclubs al zo blij mee als een kind. Maar goed geef ajax geen ongelijk je moet roeien met de riemen die je hebt als de financiële situatie met andere Europese topclubs compleet scheef is.

7 juli 2013 om 11:17

bij Barcelona heeft hij geen eerlijke kans meer gehad sinds het vertrek van rijkaard,hij speelde toen namelijk een haast volledig seizoen, en verdienstelijk, vooral voor zo een jonge jongen, en barca wil hem absoluut Niet verkopen, dat zegt ook iets toch? en italie is nou niet een geweldige plek om je te ontwikkelen als je bojan heet. ongetwijfeld een van de smaakmakers dit seizoen in onze competiti.e

7 juli 2013 om 20:03

Ach Stekelenburg was bij Roma ook geen succes maar bij Ajax geweldig.
Als je bij de ene partij niet slaagt wil dat niet zeggen dat je slecht bent misschien pas je gewoon niet bij die club en de manier van spelen of je zit er niet lekker in je vel.

Ik denk dat Bojan echt wel een versterking is.

Bij Barcelona heeft hij redelijk goed gespeeld dacht ik zo, en bij Milan en Roma heeft hij idd weinig laten zien. Milan en Roma spelen een beetje verdedigend en barca speelt aanvallender. Aangezien het spel van Ajax meer op dat van barca lijkt dan op dat van Milan en Roma. Hoop ik dat hij hierdoor meer in z

Sommige lezen ook niet goed volgens mij? Hij zou 2,5 miljoen krijgen als die zoveel minuten speelt bij barca en dat is dus niet zo dus dan verdiend die de helft 1,25 miljoen bruto, zou ajax dus ongeveer 1 miljoen netto kosten dat is nog een redelijke prijs is plaats van 2,5 miljoen.

Overmars maakt zich volstrekt belachelijk met deze deal. Beleid is beleid en daar mag niet van worden afgeweken. Als ik niet aan het beleid van mijn werk houd word ik gelijk ontslagen. Dit trekt heel veel scheve gezichten in de selectie van ajax, bojan verdient met 3 mil euro meer dan het dubbele dan de volgende best verdiende speler van ajax. Dit kan er voor zorgen dat bojan arrogant wordt tegen de rest. ik vond het overmars eeen redelijk sympathieke man, maar nu komt die over op me als een onbetrouwbare man, salarisflafond is 1mil toch en geen 3 mil!als ik nu een speler van ajax was en zat in mijn contract verlening gesprekken dan zou ik ook 2 mil per jaar eisen als salaris, blijkbaar is er geen salarisflafond meer

7 juli 2013 om 10:09

Helemaal mee eens, het begint er op te lijken dat Ajax een beetje in paniek is geraakt vd (eventuele) interesse van Feyenoord en PSV waarop het ten koste van heel veel Bojan wilde binnenhalen...

7 juli 2013 om 10:13

Leer eerst een artikel lezen voordat je wat vertelt.
Denk jij serieus dat zelfs feyenoord zich had gemeld als hij 2.5 miljoen wilde hebben?
Overmars heeft hier heus wel een goede deal uitgehaald, net als hij altijd doet. Geen enkele club in NL kan zich 2.5 miljoen veroorloven dus ook niet Ajax.

Santoss hoe kom je bij 3 miljoen staat nergens? Wel 2,5 maar dan moet die zoveel wedstrijden spelen dat is niet gelukt voor barca dan verdiend die de helft 1,25 bruto zit je rond de 1 miljoen netto scheelt wel 2 miljoen

7 juli 2013 om 10:17

1 mln netto overhouden V 1,25 mln bruto, dan hebben ze bij Ajax niet alleen een salarisplafond maar ook eigen belastingschijven, nu begrijp ik Bojan beter...

Eerst riep iedereen dat Bojan nooit naar Nederland zou komen, nu hij wel komt moet er duidelijk weer over iets anders gezeikt worden. Nou succes ermee, ben blij dat ie naar Ajax komt!

7 juli 2013 om 14:03

Idd, de misgun-factor viert hoogtij.
Geeft alleen maar aan, dat men weer serieus rekening houdt met Ajax !

Ben echt blij dat hij naar ajax is gegaan. Zn salaris is ten.eerste te duur en ik zou nooit zo veel salaris geven aan zo'n speler.

7 juli 2013 om 11:09

Nee maar jij hoeft het ook niet te betalen !

Dit gaat niet goed aflopen bij Ajax.. Er komt onrust binnen de Ajax selectie. Dit gaat heel beel spelers niet leuk vinden. Bovendien is een beetje een overhypte voetballer die eigenlijk mislukt is in zowel Spanje als Italie. En ik schat de italiaanse competitie niet veel hoger in dan Nederland. Als je niet slaagt in Italie waarom wel in Nederland? Is eigenlijk een slechte keuze van Ajax om een speler te huren die de eigen jeugd in de weg ligt.

7 juli 2013 om 11:26

Raldebal, het is vooralsnog een gerucht. Dus dat er onrust komt en dat veel spelers dit niet leuk vinden is enkel gissen in het donker.
.
Aangezien jij er denkt veel van te snappen, welke eigen jeugd staat de huur van Bojan precies in de weg? Even denken... Geen! Er is geen rechtsbuiten op dit moment goed genoeg in de jeugd om die positie in te vullen voor de basis, dus wordt er iemand aangetrokken.

Niks mis mee, kost tenslotte alleen Salaris voor 1 of 2 jaar.
Zo een speler had je anders rond de 10-12 Miljoen gekost minimaal met daarbij nog eens zijn Salaris en zaakwaarnemers kosten enz.

Bojan Krkic ben benieuwd welk nummer hij krijgt?

Ajax kan dit hebben, hun salariskosten zijn vorig seizoen met 6,9 miljoen gedaald tov het seizoen ervoor. En nu aan het einde van het seizoen vallen ook nog eens de salarisposten van Babel en Sulejmani weg. Bojan lijkt me een goede vervanger voor die 2 en aan salariskosten gaan ze er denk ik nog op vooruit ook!

7 juli 2013 om 11:00

En het jaar daarvoor met 12 miljoen. Dus het gaat de goede kant op

Nadeel van die bojan is dat ajax er niets op verdiend. Ze zijn hem na 1 of misch 2 jaar kwijt en heeft nu duurste salaris bij ajax als het goed is. mocht die 2,5 mil kosten aan salaris is het toch een groot risico aangezien hij laatste 2 jaar ook niet veel heeft laten zien.

7 juli 2013 om 11:31

Maar na 1 of 2 jaar hebben ze Andersen en Meleg voor zijn positie.
Bojan dient als overbrugging totdat deze jongens er voor een heel seizoen klaar voor zijn..

7 juli 2013 om 13:10

Nee, dat zijn geruchten! Ajax betaalt maar 1 miljoen bruto per seizoen. En denk eens verder na. Als Ajax met de huidige sterke selectie een ronde verder komt in de CL en weer kampioen wordt, hoeveel centjes zou dat opleveren?

oei ... weet marc hier wel van??
Hij heeft in ieder geval wat uit te leggen aan de rest van de selectie .maar ja hoe doe je dat??
" mannen er komt een talentvolle reserve speler van barcelona een jaartje hier bij ons wedstrijdritme op doen en daarvoor krijgt hij 2,5 x zoveel als jullie"

selectie : " geen probleem marc"............................................
Hoe hypocriet kan je zijn?

7 juli 2013 om 10:56

En jij denkt dat het ook echt zo is?
Als geld geen probleem was hadden ze deulofeu of een ander toptalent gehuurd of niet?
Daarbij zegt de telegraaf die er bijna nooit naast zitten als het om bedragen gaat dat hij maar 1 ,iljoen bruto per jaar kost.

7 juli 2013 om 10:59

bijna nooit is synoniem aan altijd.
De telegraaf en objectiviteit???????
Maar 1 ding ben ik wel met je eens : als dit waar is kan het o zo geprezen beleid en geloofwaardigheid van de clubleiding meteen in de amstel geknikkerd worden want dat neemt niemand meer serieus dan.

7 juli 2013 om 11:04

Dat laatste ben ik met je eens.
Maar ik geloof never nooit dat marc netto zo over zich heen laat lopen.
Zo is hij niet daarom geloof ik het niet.
Dat heeft hij ook al bewezen.

7 juli 2013 om 11:17

Dat kan nog best wel eens een vervelend probleem worden, intern bij Ajax.

Strikt genomen worden salarissen nooit en te nimmer openbaar gemaakt aan derden, dus ook niet aan collega-spelers.

Dit legt dan ook meteen een druk op Bojan die van meet af aan zal moeten presteren, zniet dan heb je meteen gedonder in de glazen.
En het is maar de vraag hoe Eriksen, De Jong en Alderweireld hier tegenover staan met betrekking tot een miljoen(en) salaris van iemand die volkomen is mislukt bij Roma en Milan en eigenlijk alleen een positief track-record kan overleggen in jeugdcompetities (cadete A, de Juvenil B en de Juvenil A).

Betaald voetballers denken primair aan eigen gewin. Anders hadden die 3 hierboven al lang een contract-verlenging getekend.

7 juli 2013 om 13:57

Wat is je probleem dan ?
Als salarissen niet openbaar gemaakt worden, wie toch niemand welk salaris Bojan ontvangt !

Dat Bojan als huurspeler ineens enorm door het salarisplafond heen gaat, willen de tegenstanders van Ajax (gevoed door jaloezie) graag doen geloven, maar reëel is dat absoluut niet. Bojan zal zeker een behoorlijk salaris ontvangen, ondanks dat hij geen verkoopwaarde vertegenwoordigt. Anderzijds we hoeven nu 1-2 jaar geen aankoop te doen voor die positie. Hiermee kunnen Meleg en El Ghazy in alle rust klaar gestoomd worden.

Verder is het goed voor de exposure van Ajax, dat ze zo'n speler van Barcelona kunnen huren. De naam Bojan spreekt Europees ondanks mislukte avonturen aan in tegenstelling tot Florian Jozefzoon !

7 juli 2013 om 14:33

Inderdaad, goed voor de exposure van Ajax om een speler te huren die bij Roma en Milan volledig mislukt is.

En ben jij zo naief om te veronderstellen dat collega-spelers geen enkele indicatie hebben van het salaris van anderen?
Kennelijk is jouw probleem dat je door jouw kortzichtigheid geen potentiele problemen ziet.

7 juli 2013 om 14:57

Beter een speler huren, die bij Roma en Milan gefaald heeft, dan een speler kopen, die bij Ajax en NAC mislukt is ....

En natuurlijk ligt het salaris van wie dan ook op straat. Alles is transparant en inzichtelijk. Zelfs iedereen weet wat jij met jouw project van Q2 verdiend heeft. Tsja, dat was idd naief me !

7 juli 2013 om 17:17

@bogarde
De speler waar jij op doelt kost een paar ton.
Aisatti die bij psv niet slaagde kostte jullie destijds 5 miljoen

Dus je kan met je geforceerde provocaties komen maar dat slaat dus als een slapp l op een drumstel.

Je kan proberen een banaan recht te praten maar als bovenstaand topic waar is geeft dat hoe dan ook scheve gezichten in een selectie

7 juli 2013 om 17:28

Gaan we ouwe koeien uit de sloot halen ? Pfff, dat was onderhand jullie hoogste transfer van een eigen talent....
Aisatti strepen we dan maar weg tegen Bazoer.

Met die scheve gezichten gaat dat best meevallen. Zeker daar het nodige van Bojan verwacht wordt. M.a.w. maak je je maar niet druk om de salarissen van de Ajacieden !

7 juli 2013 om 14:39

stratumseind,

Ik neem aan dat jij wel een klein beetje kunt nadenken?

Ajax hanteert een salarisplafond van, volgens mij 1 miljoen euro. Ajax wilt niet teveel geld uitgeven voor spelers waarvan hun vraagprijzen ver boven de marktwaarde ligt. Nu gaat Ajax een speler huren van Barcelona voor 1 of wellicht 2 jaar waar Ajax, volgens een Spaanse krant, 2,5 miljoen euro per jaar aan salaris moet betalen?

Hoe dom kun je zijn om direct een roddel van een Spaanse krant te geloven zondetr ook maar één verklaring van de andere kant gehoord te hebben?

7 juli 2013 om 17:19

Net zo dom als jullie dus want jullie varen ook blind op dat wat er in de krant van wakker nederland staat.

7 juli 2013 om 18:49

Jullie? Wie bedoel je nou weer met jullie en waar heb jij het nou over? Ik heb volgens mij nergens vermeld dat ik geloof wat er in De Telegraaf staat, dus jou reacties is totaal kansloos. Het lijkt wel of jij je jezelf probeert eruit te praten, maar totaal de weg kwijt bent.

Je mag ook best gewoon toegeven dat ik gelijk had. Toegeven is niet zo moeilijk hoor, maar de lef om toe te geven dat iemand gelijk heeft zal bij jou wellicht ontbreken.

Past het huren van Bohan eigenlijk wel binnen de ajax-filosofie? Deze jongen met zijn gigantische salaris (hij verdient meer dan de huidige topspelers bij ajax) Oei oei, dat gaat scheve gezichten geven. Ik voorspel halverwege het seizoen complete anarchie en veel puntverlies voor de club uit Amsterdam.

Kleine 1 miljoen dat valt wel mee voor ajax in netto dat is te overzien

7 juli 2013 om 10:56

1 miljoen huur voor komend seizoen + 2 miljoen direct overgemaakt op rekening. (zie het als soort van tekengeld).

7 juli 2013 om 11:06

Waar komt in een keer die 2 miljoen vandaan?
Verzin jij zelf bedragen ofzo?

Ik denk dat dit niet waar is. Er is een strikt salarisplafond en ook Bojan gaat daar niet zomaar overheen. Maximale salaris is iets meer dan 1 miljoen, dit zal Ajax dan ook maximaal betalen. Geeft ook Mike Verweij van de Telesport aan.

Kan me niet voorstellen dat Ajax een speler binnen haalt waar zij 2.5 miljoen per jaar aan salaris voor moeten gaan betalen. Volgens mij heeft ook Ajax een salarisplafond van 1 miljoen binnen de club met een eventuele uitzondering voor exceptionele gevallen. Voor mij zou Bohan onder dat laatste zeker niet vallen.

7 juli 2013 om 11:20

inderdaad Eriksen is in geval van bijtekenen zo'n uitzondering die ca. € 1,3 miljoen gaat verdienen, maar dat is ook nog wel naar verhouding. Mocht Ajax wel 2,5 miljoen betalen dat is dat beleidsmatig gewoon een blunder van jewelste.

Elke cent die Ajax betaald aan deze jongen is er ééntje teveel! Hij zal het niet waard zijn! Waarom haalt Ajax niet gewoon een speler uit de eigen jeugd i.p.v. zulke middelmatige spelers van grote clubs! Het is niet voor niks dat hij niet bij Barcelona speelt en telkens wordt uitgeleend! Denk Eens NA Ajax!

Vroeg of later zal wel naar buiten komen hoeveel Ajax precies aan salaris betaald, mocht het kloppen is hij de eerste waarvoor een uitzondering word gemaakt, iets wat in specifieke gevallen mogelijk is. Het is natuurlijk wel zo dat als dit salaris klopt dat hij ook moet slagen anders zou je weleens scheve gezichten in de kleedkamer kunnen hebben. Maat goed ik vertroiw het technisch hart en de directie dat zij die allemaal in goede banen hebben geregeld.

Het is genieten om te zien dat alles maar door de niet ajacieden gelooft wordt. Allemaal komen ze met uitspraken dat er onrust gaat komen binnen de selectie en dat er scheve gezichten onder de spelers worden getrokken. Genieten hoe graag de concurrentie hoopt dat hierdoor de verhoudingen in de selectie veranderen zodat ze misschien ook eens kampioen kunnen worden. Geen vuiltje aan de lucht in Amsterdam.

7 juli 2013 om 11:52

Het bericht hierboven is een perfect voorbeeld van "een zoete citroenen rationalisatie" of "een zure druiven rationalisatie.........

Je mag nog kiezen ook...

7 juli 2013 om 12:04

Helaas, ik geniet hier oprecht van. Het misgunnen bij de concurrentie en vooral zo massaal is toch prachtig. Men is bang voor Ajax en vindt het eigenlijk maar niks dat alles zo soepel en gemoedelijk verloopt, including you.

7 juli 2013 om 13:29

Jij begrijpt toch wel wat ik zeg?
Vooruit, de ultieme vorm van sublimeren, dan.

Ajax zal echt geen 2 miljoen of meer gaan betalen. Het zal wel een bedrag tussen de 1 en 1,5 miljoen.

7 juli 2013 om 14:24

Lijkt me ook. Dat salaris van 2,5 miljoen is gebaseerd op zijn stormachtige ontwikkeling destijds. Dat het daarna niet helemaal gelopen is zoals toen werd gedacht is wel duidelijk, dus zowel Ajax, Barcelona als Bojan snappen dan ook wel dat hij na 2 mindere jaren niet dat gehele pieksalaris zal krijgen. Combinatie van prestaties en het feit dat Ajax sowieso minder kapitaalkrachtig is.

Het lijkt erg onaanneemlijk, maar aan de andere kant ook wel weer logisch. Ik neem namelijk aan dat er geen huursom betaald wordt waardoor hij dus gratis overkomt. Een deel van het loon zou dus min of meer als huursom gezien kunnen worden. Echter lijkt me nog steeds dat het bedrag dan nog wat aan de hoge kant is.

het is simpel, ajax is altijd duurder uit dan alleen 1mln salaris zoals ze dat zelf zeggen. Of het nu extra salaris is of een huurfee, het is maar zoals je het ziet. Feit is dat dit gewoon een erg dure jongen is, zeker voor ajax begrippen. Ben benieuwd of de ajaxspelers deze vedette gaan accepteren.......

7 juli 2013 om 14:17

Waar baseer je dit op? Ajax is altijd duurder uit dan 1 miljoen salaris, omdat? Heb je daar aanwijzingen voor? En de Ajax spelers zullen hem wel accepteren hoor, als je spelers als 3x op rij de titel pakt en CL voetbal gewend bent dan kun je prima omgaan met zulke vedettes...lukte met Cuenca ook prima.

Bojan is een verrijking als voetballer voor de ere. Maar ook zonder Bojan wordt Ajax vrij makkelijk kampioen in mijn ogen.
Jammer wel dat het gewoon in tegenspraak is met 'de filosofie', jeugdspelers inpassen. Vd Hoorn aantrekken, naar Diarte hengelen en Bojan huren. Jammer, want er is goede eigen jeugd genoeg. Neem dan ook dat risico! Zoveel beter dat er een Nederlandse jongen daar staat, ja dat kan wel s misgaan, nou en?
Huursom zal hooguit 50% zijn, een gebruikelijk percentage. Dus rond de 1 miljoen, op zich past dat in hun salarishuis

Het is inderdaad niet te hopen dat dit waar is. Dan zou het pure geldverspilling zijn. Echter vind ik 1 miljoen ook al te veel. Het is namelijk weggegooid geld dat je nooit meer terug ziet. Waarom Ajax spelers huurt is mij een raadsel. Wel spelers afslaan voor een te groot transfer bedrag, maar wel grote spelers huren met een groot salaris die al na een jaar weg zijn.

Elke speler heeft bij een nieuwe club tijd nodig om te wennen. Bij het huren van een jaar of half jaar kan je iemand niet rustig brengen. Dan koop ik liever Chadli voor 6 miljoen

7 juli 2013 om 18:46

Een speler die je koopt, staat minimaal 3 jaar op die plek en zal de jeugd voor die positie die jaren niet doorstromen. Ajax wil juist voor iedere positie de spelers opleiden en als er in de jeugd nog geen speler klaar is voor het grote werk, dan is een jaar een geschikte speler een prima alternatief, dat geeft de jeugdopleiding namelijk een jaar extra de tijd om alsnog die beoogde speler af te geven. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar die meeste hier beginnen al te bleren voordat ze hun logische verstand er even op hebben los gelaten.

Lijkt me onwaarschijnlijk dat Ajax naast een huursom ook nog Bojans gehele salaris overneemt. Voor 2,5 á 3,5 miljoen hadden ze ook wel een voorhoede speler kunnen kopen. Het zou financieel een domme zet zijn. Bojan zal zich eerst nog moeten aanpassen en zal over een jaar wel weer vertrekken.
En ook al zal Bojan wel een goede speler zijn, ik vraag me af of hij dat geld / risico waard zou zijn voor Ajax. Geen restwaarde en er is ook nog een kans dat hij hartstikke tegenvalt. In Italië heeft hij ook geen potten kunnen breken.

No way dat Ajax Bojan 2,5 miljoen op jaarbasis betaalt, Overmars c.s. weten precies onder welke voorwaarden ze de onderhandelingen zijn ingegaan.

Er ligt klaarblijkelijk een optie voor een 2de huurjaar in het kontrakt, mogelijk dat dat jaar erin is meegenomen en dat 5 ton is gesteld voor aanvullende bonus- en prestatie uitkeringen.
Immers, bij Ajax verdienen spelers ook met name uit de wedstrijdpremies extra geld. Om die reden zijn juist de jaarsalarissen 'laag' gehouden.

Bij het behalen van de landstitel bijvoordeeld krijgt iedere speler in ratio tot het aantal gespeelde wedstrijden 3 ton aan premie.
Je moet dus echt het hele kontrakt kennen, wil je over dit bericht zinnige taal kunnen spreken.

Ook Verweij krijgt dat kontrakt echt niet te lezen, die krijgt wel summiere verbale inpunt vanuit het technisch hart c.q. directie.

Lijkt me zeer sterk dat Ajax 2,5 miljoen aan salaris betaald voor Bojan, terwijl spelers als Eriksen, De Jong allemaal rond de miljoen verdienen bij Ajax. Niet alleen is het tegen het beleid in van Ajax, ook lijkt het niet reëel aangezien is aangegeven is hij bereid was om salaris in te leveren om aan speeltijd te komen. Iemand als Cuenca werd trouwens voor 70 procent door Barca betaald en voor 30 procent bij Ajax. Ik denk niet dat Marc Netto zo gek te krijgen is.

7 juli 2013 om 17:06

Lijkt mij ook sterk die 2,5 miljoen maar met Cuenca ga je toch een beetje de mist in.

Die had maar een verhuurperiode van 5 maanden en kwam net uit een revalidatieperiode van 8 maanden vanwege zijn knie.
En dan is die 30 procent nog erg veel vooor 3 competitiewedstrijdjes en 2 EL duels...
Niet te vergelijken met de condities van Bojan

7 juli 2013 om 23:20

30 procent van zijn maandelijkse salaris is inderdaad veel geweest voor 5 wedstrijden. Alleen was de terugval van Cuenca moeilijk te voorzien, alhoewel je wel een risico neemt met een speler die net terugkomt van een blessure. Uiteindelijk moet je concluderen dat het een ongelukkige zet is geweest aangezien Cuenca door zijn blessureleed eigenlijk niks heeft toegevoegd maar wel salaris heeft gekost.

Ik kan me niet voorstellen dat Barca niks mee betaald aan zijn salaris, het zou me verbazen als hij 1,5 miljoen wil inleveren op een salaris van 2,5 miljoen. De optie dat Ajax hem meer als een miljoen betaald lijkt me ook niet reëel. Dan zou Ajax de salarisverhouding binnen de selectie compleet scheef trekken. We hebben vorig jaar al bij Feyenoord kunnen zien dat zoiets niet bevorderlijk is voor de onderhandelingen met andere spelers.

Het valt me op dat de meeste hier abominabel slecht lezen. Er staat toch heel duidelijk in het artikel, dat die 2,5 miljoen staat in een nog niet in werking getreden clausule. Bojan strijkt bij Barca dus helemaal geen 2,5 miljoen op, dat had hij kunnen verdienen indien hij aan de clausule qua speelminuten zou voldoen.

ben blij dat hij niet naar Feyenoord is gekomen omdat hij bij ons toch zou banken denk ik en dat is zonde van zijn talent wat dat heeft hij echt wel , hij heeft niks voor niks het record met jeugddoelpunten bij Barca

Ik zie de bui al hangen inderdaad. Aankomend seizoen complete anarchie binnen de selectie van Ajax, met als gevolg een eindnotering in het rechterrijtje!

Wat maken de niet-ajacieden zich toch zorgen over het salarisplafond van Ajax? Die onrust binnen de spelersgroep van Ajax ten gevolge van het huren van Bojan voor een bedrag van 2,5 miljoen euro, wat trouwens helemaal niet zeker is, zou toch alleen maar gunstiger zijn voor de kansen van jullie club? Of zijn jullie daadwerkelijk zo begaan met het lot van Ajax of zijn jullie bang voor een verzwakte top in de Eredivisie of steekt er iets anders achter?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren