Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Kan me goed voorstellen dat Ribéry Wereldvoetballer van het Jaar wordt’

Laatste update:

Onder de supporters van Bayern München zullen velen hopen dat Franck Ribéry op 14 januari zal worden verkozen tot Wereldvoetballer van het Jaar, maar de Frans international krijgt ook steun uit onverwachte hoek; Marco Reus van concurrent Borussia Dortmund gokt eveneens op Ribéry.

/

De Duitse aanvaller, die met BVB in de finale van de Champions League tegenover Bayern en Ribéry stond, gaat er niet van uit dat Lionel Messi voor de vijfde maal op rij de Gouden Bal in ontvangst zal mogen nemen; de Catalanen werden weliswaar kampioen van Spanje, maar werden op het Europese podium verpletterd door de later winnaar uit München.

Reus zet zijn geld dan ook op Ribéry, als gekozen moet worden wie zich de beste voetballer van het jaar mag noemen. “Ribéry heeft bij Bayern absoluut een fantastisch seizoen gespeeld”, vertelt de Duits international aan Kicker. “Ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij het wordt.” Bayern won niet alleen de Champions League, maar pakte in Duitsland ook zowel de landstitel als de beker.

Denk jij ook dat Franck Ribéry wereldvoetballer van het Jaar wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan inderdaad niet ontkennen dat Ribéry een geweldig seizoen heeft gespeeld maar ik vind dat een paar spelers zoals Cristiano Ronaldo, Schweinsteiger, Sergio Ramos(!) en Dante nog een beter seizoen achter de rug hebben.

8 juli 2013 om 11:55

Dus jij zegt dat Ronaldo een beter seizoen heeft gedraait dan Ribéry deze jaargang? Ronaldo heeft het in de grote wedstrijden nauwelijks iets laten zien; tegen Dortmund beide wedstrijden en tegen United ook niet ovetuigend gepresteerd. Terwijl Ribéry vrijwel bijna heel het seizoen constant heeft gepresteerd maar in de finale een mindere wedstrijd speelde.

8 juli 2013 om 11:59

En jij gaat mij zeggen dat jij elke wedstrijd van Bayern hebt zitten kijken? Als je dat had gedaan dan wist je wel dat CR7 een beter seizoen heeft gedraaid. En niks in de grote wedstrijden laten zien?

Real x City
Real x United
Real x Barça ( meerdere keren )
Real x Dortmund ( ja zeker in de groepsfase )

Kortom stop met dat gehaat op Ronaldo a.u.b en wees realistisch. Ribéry heeft vaak zat mindere wedstrijden gespeeld.

8 juli 2013 om 12:02

Ronaldo niet gepresteerd? Welke wedstrijden heb je zitten kijken dan als vragen mag? Tegen United een wereldgoal en idd op Old Trafford niks laten zien en ook beide wedstrijden tegen Dortmund ongelukkig, maar deze CL editie op een podium met Ribery en Schweinsteiger.

8 juli 2013 om 12:08

Je vergeet dat hij bij de tweede wedstrijd (tussen Real-dortmund in de halve finale ) geblesseerd was. Dan kan je moeilijk wat laten zien tegen een sterk Dortmund.

8 juli 2013 om 12:10

En dan zeggen ze wel dat hij tegen Dortmund niks heeft gepresteerd maar volgensmij klaarde Ribéry ook niks tegen BvB dus tja.

8 juli 2013 om 13:24

Een goal maken maar voor de rest onzichtbaar zijn is top presteren? Dan speelde Neymar zeker fantastisch tegen Uruguay omdat hij een assist gaf?

8 juli 2013 om 13:25

Inderdaad Ronaldo heeft echt wel een goed seizoen gedraaid, 34 goals in La Liga vanaf 2013 zeer veel gescoord en ook goed gespeeld. Tuurlijk heeft hij ook mindere wedstrijden gehad maar hij is ook vaak zat beslissend geweest zoals jij ook aangaf. Hij is wel topscorer van de Champions League geworden. Iets wat al niemand lukt de afgelopen 4 seizoenen(messi).

8 juli 2013 om 13:37

Nee hij scoorde anders wel tegen Dordmund

8 juli 2013 om 14:27

En jij vergeet dat Piszczek ook geblesseerd was, en nog is erger dan Ronaldo...

8 juli 2013 om 20:40

@ younesjack

Ik vond ribery op enkele zeer belangrijke momenten niet goed spelen. Het meest opvallend was de beslissende wedstrijd tussen frankrijk en spanje. Daar werd hij nota bene door arbeloa uit de wedstrijd gespeeld. De enige kans die hij wel kreeg verprutste hij. Spanje was dan wel beter, dus was het ook moeilijk voor hem, maar wanneer je dan tot de beste speler van de wereld gekroond moet worden, moet je op dat soort momenten het verschil maken.

Dan vind ik schweinsteiger beslissender.

8 juli 2013 om 11:58

Ja je hebt gelijk alleen zullen verdedigers het bijna nooit worden. Maar Ribery, Schweinsteiger, Ronaldo, Iniesta en Robben mits hij fit blijft en de goede lijn doorzet zijn de grootste kans hebbers naar mijn mening.

8 juli 2013 om 13:46

Sergio Ramos verdient het wat mij betreft ook wel ja. Hij speelt al jaren erg goed en is misschien wel de beste verdediger ooit, ook kijkend naar hoe goed hij kan voetballen. Tijdens de Confederations Cup was hij ook de enige Spanjaard die overeind bleef en zijn niveau haalde.

8 juli 2013 om 16:52

Beste verdediger ooit? Hahaha nooit, op dit moment is hij geen eens de beste, want dat is Thiago Silva. Laat staan de 'beste ooit'..

9 juli 2013 om 01:20

Ik vind Thiago Silva helemaal niet de beste verdediger.... dat etiket werd op hem geplakt door AC Milan zelf toen ze hem niet kwijt wilden en natuurlijk hoort hij bij de absolute top maar kijk eens wat een baas Ramos in het veld is en hoe hij altijd het hoofd koel houdt. Silva kan daar niet aan tippen, vooral zijn opbouwende kwaliteiten zijn aanwijsbaar minder dan die van Ramos.

8 juli 2013 om 22:17

Ik vond Ribery juist niet zo sterk spelen. Wel goed, maar niet exceptioneel. Zou mij verbazen dat hij die gouden bal zou krijgen. Ik ben van mening dat het weer tussen Messi en Ronaldo zou moeten gaan...

Iemand van Bayern verdient in ieder geval de prijs, en ik denk dat Ribery dan de beste keus zou zijn. Maar toch verwacht ik dat het 'gewoon' weer Messi gaat worden.

8 juli 2013 om 11:52

Messi verdient gewoon die prijs, hij speelt heel constant, alleen 3 wedstrijd ofzo achter elkaar deed hij het niet heel goed, maar hij was toen ook geblesseerd, maar als je in 32 wedstrijden 46 keer scoort en ook nog in een goede competitie, dan is het wel duidelijk dat hij de nummer 1 van de wereld is en dat is hij denk ik nog wel 4 á 5 jaar lang nog.

8 juli 2013 om 11:54

Gaan we het op doelpunten doen? Toen Cristiano Ronaldo in 2010/2011 een record had in de Priméra Division was het zovan maar Messi heeft dit en dat gewonnen. Je redenering slaat nergens op en het is niet de Gouden Schoen hé maar de Gouden Bal.

8 juli 2013 om 11:56

Naar mijn mening moet de prijs gaan naar een speler die prijzen heeft gewonnen. Statistieken van aantal goals of assists zijn van belang, maar voetbal draait om prijzen winnen. Messi is de beste speler in de wereld, maar vorig seizoen was, buiten persoonlijke statistieken, niet een van zijn beteren.

8 juli 2013 om 12:02

de gouden bal draait niet om een seizoen he, maar om een jaar.

Dus die cijfers van Messi gaan sowieso niet op. Messi was tijdens de 2e seizoenshelft niet meer zo in vorm dat hij de Gouden Bal verdient.

8 juli 2013 om 12:03

Dat is al jaren zo met Messi fans, als Ronaldo meer doelpunten heeft gaat het op prijzen heeft Ronaldo meer prijzen gaat het om doelpunten en heeft die het allebei, dan gaat het weer over iets anders. Ronaldo kan nooit winnen.

8 juli 2013 om 12:07

Hij was geblesseerd en toen hij slechter speelde was hij ook nog geblesseerd, maar hij wou gewoon heel graag spelen.....

8 juli 2013 om 12:09

Altijd die domme redenering, had Ronaldo de cl,landstitel,supercopa,supercup en wc voor clubs gewonnen dat jaar en er een groot aandeel in gehad? nee.

Als Ribery nou de superster was van Bayern was het compleet logisch maar het probleem is dat het een individuele prijs is en bij Bayern steekt er niemand bovenuit.

8 juli 2013 om 12:10

Ik vind dat de erkenning voor 's werelds beste moet gaan naar 's werelds beste.

Hoe controversieel het ook mag zijn, ik vind dat Arjen Robben al jaren bewijst dat hij in de grote wedstrijden invloedrijker is dan Ronaldo en zeker dan Ribery.

Messi en Barca zitten in een laagconjunctuur, dat wel, maar Robben heeft het ook daar tegen laten zien.

Ik zeg Robben

8 juli 2013 om 12:12

ik heb niets met Messi, het is gewoon duidelijk wie de beste van de wereld is.

8 juli 2013 om 12:17

Dat is toch geen excuus? Dat is dan zijn fout en die van de coach. Messi heeft geen enkel recht op deze prijs, hoewel ik heel bang ben dat hij hem alsnog gaat krijgen. Hij speelde ronduit zwak de 2de seizoenshelft, kon geen potten breken en begon te mekkeren tegen anderen als het niet liep. Elke andere speler zou verafschuwd worden door het publiek, maar Messi komt ermee weg. Er zijn veel spelers van Bayern die ik de gouden bal gun, want dat is echt een machine nu. Alles klopte, als er iemand wegviel door een schorsing/blessure stond daar een vervanger die niet minder was.

Messi is als hij fit is de allerbeste op dit moment, misschien wel aller tijden. Helaas is hij niet fit geweest en was Barcelona ook niet op zn best dit seizoen.

Edit: reactie op Chelseatheblue, Hij was geblesseerd en toen hij slechter speelde was hij ook nog geblesseerd, maar hij wou gewoon heel graag spelen.....

8 juli 2013 om 12:18

@venbesten

Had je hoop? Robben? Zelfs Isco en Illarramendi hebben een beter seizoen dan Robben. Dat Robben de laatste 2 maanden goed was ontken ik niet. Maar 2 van de 12 maanden wat presteren, ja hoor sure..

8 juli 2013 om 12:26

@henrynr1 Geen enkele speler van Bayern verdient het om de gouden bal te winnen. Ze spelen fantastisch samen, maar wat ik al vaker gezegd hebt, er steekt er geen één bovenuit, en ze zijn allemaal slechter dan Messi.

8 juli 2013 om 12:29

Zwakke tweede seizoenshelft? Zelfs wanneer hij na/tijdens zijn blessure het moest doen met invalbeurten besliste hij wedstrijd na wedstrijd. Mekkeren op teamgenoten? Doel je op het door de media opgeblazen incident met Villa? Of bedoel je mischien dat hij geïrriteerd raakt als er iets fout gaat, net zoals iedere andere speler? Dat er constant camera's op Messi gericht staan betekent niet dat hij constant aan het mekkeren is, hoor.

8 juli 2013 om 12:30

Aah joh, het wordt geen Ribery, Robben Ronaldo, Messi of wie dan ook.... de cultheld Melvin Platje pakt deze prijs met 2 vingers in zijn neus.

8 juli 2013 om 12:32

Jij kijkt 100% geen wedstrijden van Barcelona, gewoon zoveel onzin is 1 post in ongelooflijk.
Is echt van hetzelfde niveau als dat iemand dit zou zeggen over Henry in 2003/4.

8 juli 2013 om 12:50

Invloedrijker Wel, Maar Niet Altijd Positief Invloedrijker.

8 juli 2013 om 13:39

Hoop? Jazeker. Het jaar is nog niet voorbij.

Hebben Isco en Illarramendi (wat een leuke naam) ook in de halve finale tegen Barca de doorslag gegeven en de Champions League-finale beslist?

Isco... geweldige speler. Maar ik ben benieuwd of hij Ozil uit de basis speelt. Als hem dat lukt zie ik 'm op termijn serieus een kans maken op de gouden bal.

Wat illarramendi betreft... Heb je hoop?

8 juli 2013 om 14:58

Ronaldo mag niet eens de veters van messi gaan strikken man dus messi pakt dit seizoen weer de gouden bal en die blijft hij pakken todat hij er mee stopt

Barcelona mag dan wel niet de Champions League gewonnen hebben, maar Messi is de onbetwiste nummer #01 , dat mag wel duidelijk zijn. Veel beter dan Ribéry. Je wint de Champions League met een team en niet met één persoon, dus je hoeft niet meteen alles te winnen als je de nummer 1 van de wereld in je team hebt, dat hebben we nu wel gezien. Messi gaat gewoon nummer 5 binnen halen, geloof mij nou maar.

8 juli 2013 om 11:53

Ja tuurlijk puur op naam zeker. Dit is één van de slechtste seizoenen van Messi uit zijn loopbaan. Dan mag hij wel veel gescoord hebben maar hij heeft zijn team niet echt op sleeptouw kunnen nemen, dat deed Iniesta meer. Maar puur op naam wint Messi want die wordt nogal geliefd bij de Fifa.

8 juli 2013 om 12:11

Want Iniesta maakte het verschil tegen Psg/milan en talloze competitie wedstrijden? als je niet kijkt of verblind bent door haat kan je beter niks zeggen, Iniesta was gelukkig voor zijn doen heel consistent dit jaar, maar als het erop aankomt maakte Messi bijna altijd het verschil wanneer nodig.

Ow en daarbuiten wordt er gestemd door bondscoaches,aanvoerders van landen en journalisten.
Dus dat standaard clichezinnetje dat de Fifa het Messi wel gunt enzo kan direct de prullenbak in.

8 juli 2013 om 12:13

Kijk jij de wedstrijden van je eigen club wel eens? Iniesta speelde beter dan Messi dit seizoen. Puur omdat Iniesta's statistieken niet zo goed zijn is het nog niet dat Messi beter speelde. Tegen PSG was trouwens niemand goed van Barça en Milan uit ook niet dus die redenering slaat nergens op.

8 juli 2013 om 12:29

Iniesta was consistenter in de eerste seizoenshelft, houdt niet in dat Messi niet beter was, hoe kan je 21 wedstrijden op rij tegen alle tegenstanders scoren en zo vaak het verschil maken en nog verbitterde mensen hebben die zeggen dat je je team niet op sleeptouw neemt?
Die wedstrijd tegen Psg ook, het gaat allemaal mis, Messi komt half geblesseerd erin en het draait 180 graden om en iedereen is ineens heel gemotiveerd, daarbuiten ook zijn actie die tot de goal van Pedro leidde.

8 juli 2013 om 14:02

Jij kijkt alleen de CL wedstrijden van Messi en af en toe 10 minuten van een wedstrijd van hem want ga me niet vertellen dat je een heel seizoen barca volgt. Je probeert gewoon meelopers te krijgen zodat je wat voorstelt in dit topic terwijl NIEMAND kan ontkennen dat Messi de beste is. De gouden bal en echt ik ga het nog maar één keer zeggen, de gouden bal is een INDIVIDUELE prijs. Het wordt gebaseerd op individuele statistieken en individueel spel. Wat Messi op het veld laat zien kan Ronaldo niet eens. 34 doelpunten? Messi had er 46 in de competitie alleen al. Zelfs bij Argentinië begint hij als motor van het elftal te werken nu. Dus iedereen die komt haten op Messi en z'n slechte seizoenshelft heeft echt een anti-Messi bril op.

8 juli 2013 om 11:54

Dit seizoen was Messi echt niet de beste speler die te vinden was op de Europese velden. Hij mag danwel de beste zijn maar dit jaar was hij dat zeker niet. En als je spelers wereldvoetballer maakt vanwege hun prestaties in voorgaande jaren dan kan je de prijs net zo goed afschaffen. Want dan kunnen we ook wel spelers als Zidane, Ronaldo, Ronaldinho etc. nomineren.

8 juli 2013 om 12:01

@illarramendi @viswoestijn Als je zo vaak scoort dan heb je echt wel een goed seizoen hoor! Misschien denken jullie teveel aan het einde van het seizoen (toen hij onder andere ook geblesseerd was) maar dat is maar een heel klein gedeelte van het seizoen. Wat zou Barcelona zijn als Messi al die doelpunten niet gemaakt had? Het waren echt niet allemaal intikkertjes, bijna niet zelfs. Hij heeft dit seizoen gewoon heel goed gepresteerd! Je zag ook hoe slecht Barcelona het deed toen Messi niet mee speelde.

8 juli 2013 om 12:06

Je moet het zo zien. In Spanje heeft Messi ruime voorsprong op Ronaldo, want Ronaldo vind ik niet best in de competitie. Op Europese bodem vond ik Ronaldo beter dan Messi nu zeg ik niet dat Ronaldo gelijk moet winnen, maar een Ribery of Schweinsteiger hebben op Europese bodem misschien zelfs wel beter gedaan dan de twee giganten.

Ik zou eerder robben en lewandoski denken

8 juli 2013 om 12:12

Robben heeft maar de helft van het seizoen gespeeld. Bovendien zijn er zeker spelers die beter hem gepresteerd afgelopen seizoen. Neuer, Lahm, Dante, Schweinsteiger, Ribery en Muller waar afgelopen seizoen belangrijker.

Lewandowksi wordt het zeker niet. Heeft een goed jaar gedraaid maar is zeker nog niet de beste van de wereld.

8 juli 2013 om 16:50

De gouden bal gaat over een jaar, niet een seizoen. Dus mocht Robben zn vorm doortrekken(zal vast niet) dan maakt hij naar mijn mening wel kans.

Dat kan, Ribery heeft prijzen gewonnen en was ontzettend belangrijk. Maar ik vind hem niet de beste voetballer vd wereld. Ik zou wel eens willen weten wat de criteria punten zijn voor zo een verkiezing. Daarnaast is het nu nutteloos om hierover te praten/discussiëren, we hebben immers nog een 6 a 7 maanden te gaan.

8 juli 2013 om 11:51

De criteria zijn populariteit en commerciële waarde. De speler die het meeste geld oplevert aan de Fifa zal de prijs krijgen.

8 juli 2013 om 12:03

Gelukkig is de gouden bal een verkiezing die gedaan wordt door de Fifa

8 juli 2013 om 12:04

Dus volgens jou Neymar? Of toch Messi?

8 juli 2013 om 12:26

Waarom wil iedereen zo simpel scoren vandaag?, jouw reactie ook zo, en nog 7 duimpjes omhoog, je kan zien dat het zomervakantie is voor de middelbare scholieren.
De Uefa kiest niet de winnaar, het wordt gekozen door Journalisten,aanvoerders van alle nationale elftallen en de coaches van alle landen.
alle punten bij elkaar en zie daar de top 3. J

Jij doet of Platini persoonlijk Messi invult want dat levert het meeste geld op? en het jaar erop Neymar zeker?
De Uefa heeft er niks mee te maken, misschien dat je die Uefa player of the year bedoeld die iniesta vorig jaar won, maar zelfs dat wordt gekozen door journalisten.

8 juli 2013 om 12:28

@lazylen

Oeps even editen, ik bedoel natuurlijk de Fifa.

Als je kampioen word, beker wint en champions league wint. En ook nog eens Barcelona vernederd hebt. Mag je wel verwachten dat iemand van Bayern, Ribery dus, voetballer van het jaar word. Maar individueel is Messi eigenlijk veel beter, Bayern heeft het met het collectief gedaan.

8 juli 2013 om 12:09

Inderdaad, Bayern heeft het met een team gedaan, ze hebben niet echt één uitblinker, ze spelen gewoon goed samen!

8 juli 2013 om 12:09

en voordat collectief hebben ze allemaal prijzen gekregen (titel, beker, cl).
deze prijs is voor de beste voetballer, dus kom je toch weer bij messi uit lijkt mij.
En ronaldo hoort dan ook weer in de top 3 gezien zijn persoonlijke prestaties.

Al was Barcelona uitgeschakeld in de groepsfase, Messi is gewoon de beste voetballer ter wereld.

Ribery heeft tijdens e CL finale werkelijk geen enkele bal goed geraakt. Een winnaar van de gouden bal moet m.i. juist op de allerbelangrijkste momenten opstaan en een grootse vorm tonen

8 juli 2013 om 12:04

@kevinfoppe Dan zou Messi hem ook niet verdienen want hij was tegen psg en bayern ook slecht

8 juli 2013 om 12:09

Hij was geblesseerd...

8 juli 2013 om 12:10

Hij was toen geblesseerd, dus dat is logisch, hij wou gewoon heel graag spelen.

8 juli 2013 om 12:32

Hij was toen niet alle wedstrijden geblesseerd

8 juli 2013 om 13:14

Hij heeft toch gespeeld of niet soms?
Als je als speler besluit te spelen dan doe je dat omdat je jezelf voldoende fit acht om van waarde te zijn. Dat is een verkeerde inschatting geweest maar om dan nu die wedstrijden niet mee te tellen vind ik een beetje flauw.

8 juli 2013 om 21:13

Tegen Paris heeft hij het gewoon goed gedaan. Eerste wedstrijd voor zijn blessure maakte hij een goal en tweede forceerde hij de winnende in de twintig minuten die hij meedeed.

Het zou een belachelijke grap zijn als Ribery die prijs wint. Hij is een goede speler. Maar denk even na, de beste voetballer van dit jaar en dan kies je voor Ribery alleen omdat hij bij Bayern speelde dat toevallig alles won. Mja, nee.
Persoonlijk gun ik het Ronaldo wel eens een keer. Topscorer van de Champions League, en dit seizoen wel belangrijker dan Messi.

8 juli 2013 om 12:09

Dit zal dan wel een zwak jaar worden voor de Gouden Bal. Dan komt Ribery in het rijtje Zidane, Braziliaanse Ronaldo, Portugese Ronaldo, Kaka, Messi, Ronaldinho...

Waarom hebben ze het nu al over de Gouden Bal? We hebben nog een hele seizoenshelft te gaan...

Als Ronaldo of Messi gaan vlammen tot januari dan zie ik één van hen wel winnen.

Als hij zijn geld gaat inzetten durf ik te wedden dat dat niet op Ribery is.
De gunfactor mag dan misschien heel hoog liggen bij een jongen als Reus, maar hij weet ook dat hij nimmer de "golden boys" uit de primera division achter zich gaat laten.(messi-ronaldo).
Daar naast zijn er nog tal van concurrenten voor de plekken 3 t/m etc....etc...,

Word het hem wel (lijkt me onmogelijk) dan heeft Ribery er waarschijnijk een ongelofelijke eerste seizoenshelft bij Bayern opzitten en zijn Messi en Ronaldo al een paar maanden gestopt met voetballen.
Realisme troef......

Huh!?

Als mij een ding duidelijk word, elke keer als ik Bayern kijk, is het wel dat Robben op alle fronten beter is. Ribery heeft een geweldig seizoen achter de rug, zeker. En het is ook gewoon een van de beste voorhoedespelers van Europa. Maar hij is veel minder dwingend dan Robben en lijdt veel vaker balverlies, juist doordat hij vaak de circusartiest wil spelen.

Robben is te lang geblesseerd geweest om voor de prijs in aanmerking te komen, maar als Ribery 'm krijgt is deze prijs officieel niet meer serieus te nemen en verworden tot een louter diplomatiek gedrocht.

8 juli 2013 om 12:31

@venbesten

Dat ben ik totaal met je eens. Het verbaasd me dan ook dat veel mensen Ribery zo de hemel in prijzen. Ribery haalt ontzettend weinig rendement uit zijn acties en lijdt onthutsend vaak balverlies. Robben is, mits hij fit is, echt een stuk gevaarlijker.

Ik vind dat Ribery een uitstekend seizoen heeft gedraaid, maar de beste van de Wereld is hij zeker niet. Gouden bal zal gewoon weer naar Messi of Ronaldo gaan. En als je dan toch iemand van Bayern moet kiezen, kies dan Schweinsteiger. Die man heeft zo'n goed seizoen gedraaid en is echt onmisbaar.

Als iedereen zijn werk goed had gedaan had ribery de finale aan dortmund gegeven met zijn achterlijke gedrag dus voetballer van het jaar zou niet op zijn plaats zijn!

Ribery heeft gevoetbald in het beste team van het jaar maar is echt absoluut niet de beste speler van het jaar. Ik ben ook totaal niet gecharmeerd van hem. Enige wat hij eigenlijk kan is een mannetje voorbij rennen en een voorzetje geven, een beetje standaard dus. Doe mij dan liever een Ronaldo, Messi, Zlatan, Van Persie, die hebben nog een prachtige techniek.

Ha die Ribery. Hij gaat het sowieso niet worden, mocht Messi het niet winnen zie ik de prijs gaan naar Iniesta of Ronaldo. Ronaldo en Iniesta hebben een fantastisch seizoen gedraaid. Ronaldo is ook zeer belangrijk geweest voor Real Madrid en heeft dankzij hem Barcelona dit seizoen meerdere malen verslagen.

Ribery op basis van de 2e seizoenshelft bij Bayern behoort zeker tot de kanshebbers. Maar in mijn ogen ook Neymar, die Brazilie eigenlijk naar de eerste 'grote' winst in jaren leidde.

Maar goed. De Gouden Bal is gebaseerd op een jaar en niet op een seizoen voetbal. Kortom, er kan in 2013 nog een hoop gebeuren waardoor die twee het mislopen. Stel Messi scoort het komende half jaar 40 keer in 15 wedstrijden, pakt hij hem.

Als je puur de spelers op basis van hun kwaliteiten naast elkaar zet hoort Messi elk jaar te strijden met ronaldo om de eer. Gelukkig kunnen er spelers in een jaar boven zichzelf uitstijgen en een unieke prestatie neerzetten. Dat maakt het voetballen ook leuk Bij Bayern staken Ribery, Schweini en Muller er met kop en schouder bovenuit. Zouden wat mij betreft best beloond mogen worden.

8 juli 2013 om 12:10

Haha, zie je het al voor je dat Muller de gouden bal wint? Dan adviseer ik om elke voetballiefhebber het voetbal te gaan boycotten. Stijve hark.

8 juli 2013 om 12:36

Hij ziet er dan wel uit als een stijve hark maar als je eens goed op hem let zie je gewoon dat het een zeer goede voetballer is. Al die goals tegen barca waren echt geen geluk ofzo

We zijn halverwege het jaar! Kan iemand mij eens even haarfijn uitleggen waar we het over hebben? De prijs gaat immers over het jaar 2013, dat nog zo'n 25 weken telt. In die weken worden wedstrijden gespeeld die allen tellen. Als Ribery, Messi, Iniesta, Ronaldo, Schweinsteiger en Lahm dan geen bal raken ligt de discussie wat mij betreft compleet open. Laten we het er in december nog eens over hebben. Voor nu lijkt het me niet meer dan logisch dat deze spelers de grootste kans maken, maar dat wil verder niets zeggen voor wat betreft de beste speler van het jaar. Achterlijk overigens dat er niet gewoon in januari 2014 gestemd wordt. Mensen moeten nu eerder stemmen (ik weet niet precies wanneer) terwijl het jaar niet eens over is. Ik begrijp het niet, het zal wel een onzinnige praktische reden hebben.

8 juli 2013 om 12:45

Hahaha, ja als je het zo zegt heeft de discussie nu niet erg veel zin nee

8 juli 2013 om 13:05

Ik ben het volledig met je eens. Het beste zou zijn als ze die prijs geven aan het einde van een voetbalseizoen, als de prijzen verdeeld zijn, dus na de finale van de CL. Als er een Ek/wk is dan na dat toernooi.

Stemmen zou alleen maar mogelijk moeten zijn in een periode van bijvoorbeeld 2 weken (hooguit een maand) na het seizoen. Dus nu zou ongeveer de winnaar bekend moeten worden van beste speler vd wereld van het seizoen 2012-2013.

Dit slaat feitelijk als een lul op een drumstel...

8 juli 2013 om 20:33

Je hebt volkomen gelijk. De prijs zou aan het einde van een seizoen gegeven moeten worden. De "fußballer des Jahres" - van Duitsland dan - wordt ook na een seizoen door de Duitse voetbaljournalisten gekozen. En Reus werd ook niet gevraagd wie Wereldvoetballer van het jaar zou moeten maar of hij denkt binnenkort herkozen te worden en wie hij zou kiezen en toen heeft hij Ribery genoemd. Het hele verhaal is dus een misverstand van Voetbalzone.

Bayern was veruit het beste team, maar ik vond geen speler er echt uit springen. Naast Ribery waren Muller, Schweinsteiger, Dante en Lahm net zo goed erg belangrijk.

Als je puur naar individuele kwaliteiten kijkt, vind ik Ribery wel minder dan Messi, Ronaldo, Bale en van Persie. Uiteindelijk vind ik die gouden bal ook maar bijzaak. Het gaat er om wat je als team wint en niet als individu.

Messi, 46 goals in 33 wedstrijden in de Primera Division. En dan zeggen dat hij geen topseizoen heeft gedraaid.. Elke andere speler zou hiermee makkelijk de Gouden Bal winnen.

8 juli 2013 om 12:19

In 32 wedstrijden zelfs, mensen zijn het zat dat Messi zo domineert. Daarom worden er ook steeds redenen gezocht om iemand anders te laten winnen.
Mensen kunnen draaien met criteria hoe ze willen maar iedereen weet dat sinds eind 2008/ begin 2009 er geen 1 speler op de wereld beter is geweest op welk moment dan Messi.
Ronaldo is alleen een concurrent qua goals, hij heeft niet het overzicht,passing, dribbels en kan niet op veel posities uit de voeten om te concurreren als voetballer ipv doelpuntenmachine.
Dat is overigens niet lullig bedoeld maar gewoon hoe het echt is nu.

8 juli 2013 om 12:41

Maar de Gouden Bal gaat over een jaar en niet een seizoen...

8 juli 2013 om 12:47

Zou eigenlijk niet zo moeten zijn vind ik, voetbal gaat ook in seizoenen waarom dan de prijs op basis van een kalenderjaar? het zou 10x logischer zijn als ze nu mochten stemmen en dan de prijs eind augustus rond de supercup wedstrijd uitgereikt wordt.

8 juli 2013 om 12:50

Omdat er ook nog wedstrijden zijn buiten het seizoen. Zoals een WK, EK, noem maar op.

8 juli 2013 om 13:29

Ja en dan erna is een ideaal moment toch? wk en ek eindigen ook altijd in Juli ergens.
Nu is het gewoon off season, op die manier komt de focus meer te liggen op de grote toernooien.

In de oude opzet zou iemand als Schweinsteiger die prijs winnen, net zoals dat Sammer bv in 96 won, maar of dat eerlijk was? iedereen weet wie dat jaar de beste speler op de velden was.
Het probleem met de gouden bal is dat de criteria te onduidelijk zijn, ik denk dat het tegenwoordig puur neer komt op wie de stemmers als beste speler zien op dat moment, dat overtreft prestaties van het team.

Het jaar is nog niet voorbij. Sterker nog we zitten net over de helft. Tuurlijk zijn alle grote prijzen on het eerste jaarhelft verdeeld. Maar het gaat om het hele jaar. Als ribery tot 14 januari zo blijft presteren en niet inzakt onder guardiola vind ik wel dat hij het verdient. Zelfs neymar zou de gouden bal nog kunnen winnen als hij een flitsend seizoensstart met barca heeft.

Man, geeft dat ding gewoon dit jaar is aan een verdediger! Philipp Lahm! Al jaren aanvoerder van de ploeg en gewoon een geweldige verdediger...misschien wel de beste back van de wereld. , ook nog de leider van de ploeg die amper tegendoelpunten heeft gekregen dit seizoen! Daar mag ook wel eens over gesproken worden!
Messi en Ronaldo niet genoeg gepresteerd. In mijn ogen mag die naar Lahm!

8 juli 2013 om 14:17

Helemaal mee eens. Lahm is de meest veelzijdige back ter wereld.

Iedereen heeft het hier over Messi en Ronaldo. Waarbij ik zelf vind dat Ronaldo hem dit jaar zeker veel meer verdient dan Messi maar dat terzijde. Waarom geven de Gouden Bal niet is aan heel ander personen. En dan denk ik vooral aan Mata. Die al 2 jaar bij Chelsea de uitblinker is. Of Van Persie, Ribery, Bale, Pirlo en mocht Balotelli nog zo'n half jaar draaien bij AC Milan dan zou ik hem ook zeker niet uitsluiten.

8 juli 2013 om 12:48

Je zegt hele andere personen, maar noemt bijna alleen maar aanvallend ingestelde spelers op. Ik zou hem juist graag is naar een keeper of verdediger zien gaan. Neuer? Lahm? Schweinsteiger? Ramos speelde ook erg sterk dit seizoen...

Naja, zal wel weer Messi worden.

8 juli 2013 om 13:45

Ja prima hoor, het ging me vooral om Ronaldo of Messi of Iniesta die ieder jaar genoemd worden.

Ik vind Ribery natuurlijk een goede speler, maar hij wordt toch wel een beetje overschat zeg. Hij is maar weinig beslissend eigenlijk. Als ik iemand moet kiezen van Bayern dan is het eerder Lahm, Robben of Müller.

Ik denk niet dat hij het gaat worden. Had Ribéry nou een superfinale gespeeld dan eventueel wel maar dat was nou niet echt zijn beste wedstrijd...

he wordt gewoon weer messi en op de tweede plaats ronaldo en op de derde plaats iniesta

Messi is en was gewoon weer de beste. Een geblesseerde Messi koste Barca direct de kop. Misschien saai, maar de bal aan een ander geven zou lachwekkend zijn.

Ribery deed het goed in de CL, maar was in de finale onzichtbaar. Het is toch vooral een verbeterde versie van Dirkie Kuijt. Niet bepaald een Gouden Schoen kandidaat.

8 juli 2013 om 13:30

Inderdaad, als Messi meedeed had Barça die 4-0 nog goedgemaakt! Helemaal mee eens.
En laten we nu eerlijk zijn: Messi had een vernedering tegen Bayern niet kunnen voorkomen. Het was misschien 1 of 2-3 geworden in eigen huis. Over Ribery ben ik het met je eens, totdat je met de naam Dirk Kuyt kwam.. maar dat terzijde. In mijn ogen mogen ze Schweini die Gouden Bal wel geven, onwaarschijnlijk belangrijk geweest voor Bayern. Van Persie mag wat mij betreft zeker meedingen naar de prijs, heeft zowat United in zijn eentje kampioen van Engeland gemaakt. En Messi, tsja, die is kampioen van Spanje geworden en heeft daarmee de enige concurrent uit Madrid om de titelstrijd afgetroefd, geen gouden bal-prestatie.

8 juli 2013 om 13:38

Je gaat Ribery vergelijken met Dirk Kuyt... had je een zwaar weekend of wat?

8 juli 2013 om 23:59

Hoezo? Het is vaak hollen en rennen met onze Frankie. Veel klutsballetjes ook. Niet bepaald een mooie techniek, maar hij is wel functioneel in het team. Dat is Dirk ook altijd (geweest).

Waarom hij als beste speler zou moeten worden gezien is mij echt een raadsel. Hij speelde zoals gezegd goede wedstrijden in de CL, maar beslissende acties staan mij niet voor de geest. Als je dan ziet wat een Messi met een bal kan....

Dat ribery hem meer verdiend als messi oke, maar de fifa is currupt dus t zou wel weer messi of iniesta worden

Dus omdat Barcelona eigenlijk een 'domme' tactiek heeft door alles via Messi te spelen, verdient hij de gouden bal. Bayern heeft idd als team gespeeld maar heeft zeker zijn uitblinkers. Ik vind het pas dom geredeneerd dat Messi hem verdient, het is zowel de tactiek van Madrid als Barca om een speler centraal te stellen. Houdt in dat deze veel meer gaat opvallen en als je er succes mee hebt mag je van mij in aanmerking komen voor de gouden bal. Dit jaar is het succes van Messi en Barca al veel minder. Plus het feit dat het spel van Barca veel slechter wordt en balbezit bijna het doel wordt. Nee ze moeten omschakelen naar totaalvoetbal en het accent leggen op meerdere spelers. Bayern heeft op alle fronten Barca afgetroefd, lijkt mij dan ook niet reëel dat Messi de gouden bal gaat winnen.

Enige reden waarom hij nog een grote kans maakt omdat hij een verschrikkelijk hoge gunfactor heeft. Niet zoals bijv een Ronaldo die door veel mensen gehaat wordt.

Als we 2010 mogen geloven dan wordt het weer Messi. Maja we kunnen nog helemaal niet op de zaken vooruit lopen. 2013 is nog lang niet voorbij.

Ik geef Neymar op dit moment de meeste kans, puur door de Confederations Cup. Maar als ik mocht kiezen ga ik voor Lahm of Schweinsteiger.

8 juli 2013 om 13:35

Zeker dat neymar hoog gaat eindigen hierdoor, gebeurde ook vorig jaar met Falcao, hele hype door die chelsea wedstrijd.

We zijn pas op de helft van 2013 hoor...

8 juli 2013 om 13:49

Onzinnige artikel eigenlijk, we hebben inderdaad pas een half jaar achter de rug. En op dit moment steekt er niet iemand met kop en schouders bovenuit.

Jij kijkt alleen de CL wedstrijden van Messi en af en toe 10 minuten van een wedstrijd van hem want ga me niet vertellen dat je een heel seizoen barca volgt. Je probeert gewoon meelopers te krijgen zodat je wat voorstelt in dit topic terwijl NIEMAND kan ontkennen dat Messi de beste is. De gouden bal en echt ik ga het nog maar één keer zeggen, de gouden bal is een INDIVIDUELE prijs. Het wordt gebaseerd op individuele statistieken en individueel spel. Wat Messi op het veld laat zien kan Ronaldo niet eens. 34 doelpunten? Messi had er 46 in de competitie alleen al. Zelfs bij Argentinië begint hij als motor van het elftal te werken nu. Dus iedereen die komt haten op Messi en z'n slechte seizoenshelft heeft echt een anti-Messi bril op.

Ik ga er toch even vanuit dat Messi hem weer krijgt, gewoon omdat het een populariteitsprijs is. Ding heeft niks te maken met prestaties.

Hoewel ik het niet eerlijk zou vinden als Messi hem weer krijgt, die is voor mij dit jaar in belangrijke wedstrijden niet beslissend genoeg geweest. Ribery zou ik inderdaad wel mooi vinden, maar ook van Persie heeft United in zijn eentje kampioen gemaakt.

@stretfordend
puuuure onzin wat jij zegt. populariteitsprijs???? dit heeft niks met populariteit te maken. heel simpel, de gene die in 2013 het beste heeft gespeeld, wint de gouden bal. ik denk zeker dat ribery een kandidaat zal zijn hier voor, maar laten we niet vergeten wat messi dit seizoen heeft gedaan: hij heeft in totaal 64 doelpunten, hij heeft barca naar de halve finale gebracht terwijl hij gewond was en hij is mede verantwoordelijk voor de 100 punten. dus mensen moeten messi zeker niet kansloos schatten. ook ronaldo heeft een kans, maar niet zo heel groot. ook robben en muller en RVP hebben een kans. we zullen het zien over een half jaar

Arjen robben of van persie verdienen de prijs ook wel eens

Ik vond Robben en Schweinsteiger dit seizoen beter.
Robben wat minder gespeeld, maar in de wedstrijden die hij pakte wat hij altijd goed en beslissend.

Het stelt niet veel voor, maar alsnog ben ik echt geen fan van Rafinha en vindt ik ook dat hij zich niet elke keer moet laten gaan.

Misselijk mannetje, van mij mag die graag gaan.

Zeer groot talent, der is enkel nog minder plek voor hem bij Bayern dan bij Barca.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren