Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV betreurt opmerkingen Van der Gijp: 'Hij wordt er door beïnvloed'

Laatste update:

PSV vind het jammer dat Stanislav Manolev door onder meer René van der Gijp, analist bij het televisieprogramma Voetbal International, wordt beschadigd. De oud-voetballer drijft de spot met acties en/of missers van de verdediger.

/

Technisch manager Marcel Brands stelt dat Manolev niet zozeer gebukt gaat onder de opmerkingen van Van der Gijp. "Manolev heeft daar zelf niet direct last van, zijn omgeving krijgt het toch mee", verklaart de sportbestuurder van PSV in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "En dan wordt hij er ook door beïnvloed."

"Ik kijk er niet naar, ik versta geen Nederlands, maar ik maak me er helemaal niet druk om", vertelde Manolev enkele jaren geleden. "Deze man wordt betaald om zijn mening te geven. Prima, ik kijk lekker naar de Bulgaarse televisie."

René van der Gijp overdrijft met Stanislav Manolev

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens. Dat die vent zich eens lekker bezighoudt met fatsoenlijke kritiek geven. Sensatiezoeker. Maarja, met dat ik dit zeg besef ik dat het daarom gaat op tv, al zal je mij er Nooit meer naar zien kijken met zo'n stel droeftoeters.

8 juli 2013 om 18:35

Het is gewoon een amusementsprogramma met als hoofdthema voetbal. Je moet niet alles wat ze zeggen serieus nemen en al helemaal niet wat Van der Gijp zegt.

8 juli 2013 om 19:32

Het leuke is dat Van der Gijp dit wel echt meent! Hij is gewoon verschrikkelijk cynisch idd haha!. Maargoed als je Manolev ziet voetballen en de prestaties ziet die hij levert, bij een club als Psv, daar word je niet sterker van... Hij is inmiddels ook geen talent meer!

Vind het eerder een beetje slap van Psv, door het af te geven op van der Gijp. PSV kan beter beter energie steken in de organisatie. Ze moeten gewoon het geld wat ze hebben gehad investeren en zorgen voor goede rechtsback en talent(liefst uit eigen kweek) achter hand hebben.

8 juli 2013 om 19:50

@ thajean

Nee, PSV (brands) geeft de schuld niet aan vd Gijp. Ze zeggen alleen dat hij er wel onder lijd. Maar ze geven het niet allemaal af op vd Gijp.

8 juli 2013 om 20:00

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Kritiek leveren op een speler die heel goed is kun je niet. Brands probeert de waarheid te verhullen.
Op Manolev zijn inzet valt niets op te merken. Trouwens een rechtsachter en linksachter kun je ook zelf opleiden of in Nederland vinden.

8 juli 2013 om 20:47

hoofdthema voetbal? die kerels weten niks van voetbal en leven allemaal nog in 1940.
ze leveren geen critiek maar ze maken mensen gewoon belachelijk. het gaat altijd tenkoste van iemand bij hun. zelfs hun mede presentators vliegen elkaar naar de haren als een stelletje kleuters. en dit allemaal door 2 bejaarden die een kilo make up op moeten voor de show omdat ze anders voor een dode lijkt kunnen worden gezien.
belachelijk dat zoveel mensen naar hun onzin kijken. als ze zoveel verstand van voetbal hadden dan zaten ze bij een topclub en hadden ze zo'n programma niet nodig.
verder zit er dan ook nog een presentator bij die 0,0 van voetbal weet en er alleen maar staat door z'n looks/kapsel waar hij 10 kilo gel per dag in moet flikkeren.
van der gijp die moet ook constant om z'n eigen grappen lachen en die zijn meestal niet eens grappig maar door z'n neppe lach vind ieder1 het dan toch weer grappig.
walgelijk programma die makkelijk scoort door mensen belachelijk te maken en iqloze grappen.

8 juli 2013 om 21:12

@barcastyle Nu overdrijf je ook lichtelijk, het is een programma dat amuserend is. En de mensen aan tafel hebben best verstand van voetbal en er komen ook best wel redelijke dingen uit. Maar wat je zegt, ze zijn nog enigszins ouderwets. Derksen blijft maar volhouden dat alleen oud-voetballers een club kunnen leiden omdat de voetbalwereld zo anders is dan de gewone wereld en Rene is gewoon nogal zwart-wit.

8 juli 2013 om 22:13

Weet je wat er nu zo verschrikkelijk grappig aan jou commentaar is, jij bent geen haar beter dan die gasten.
Je kijkt het nooit, maar weet toch precies wat er gezegd wordt schijnbaar.
Vervolgens maak je iedereen met de grond gelijk waarvan je zegt dat zoiets echt abnormaal is. Maar waarom mag jij het wel en hun niet.
Ze mogen volgens jou ook iemand niet bekritiseren/de grond in duwen, maar als dat toch hun mening is?
Jij uit je mening hier toch ook erg direct in de wetenschap dat mensen het lezen?
En ze lachen er zelf om maar hebben het vaak toch bij het juiste eind, die Manolev heb belachelijk veel geld gekregen, faalt wekelijks en daar moet de jeugd voor blijven zitten.
Vervolgens ook gevalletje Marcelo, iedereen maakte die man belachelijk, tot echte Psv'ers aan toe, wat doet Brand, geeft hem een verbeterd contract.
En dat je niet van dat gezeik eromheen houdt, prima...dan zap je toch lekker over?

8 juli 2013 om 22:48

Het is inderdaad een amusementsprogramma maar om alleen hetslechte van manolev te laten zien vind ik laag en weinig amusumentswaarde hebben manolev is dan wel geen wereldvoetballer maar kan echt wel een aardig balletje trappen.

8 juli 2013 om 18:36

Van der Gijp heeft gewoon gelijk. Als je veel betaald krijgt en als een drol speelt moet je niet gaan huilen als je kritiek krijgt. Dat is vrijheid van meningsuiting.

8 juli 2013 om 18:49

Dan moet de kritiek wel terecht zijn en onderbouwt en niet wanneer Manolev een topwedstrijd speelt met 1 raar foutje, dat de herhaling 10x voorbij komt terwijl hij prima speelde. Laat het dan ook bij andere zien. Manolev was iedere week de lul.

8 juli 2013 om 19:06

eens kijken hoe leuk van der gijp het zou vinden als er wekelijks grappen gemaakt worden over het feit dat hij een jaar overspannen thuis zit omdat 3 uurtjes in de week op tv onnozele grappen te maken hem te zwaar is.

8 juli 2013 om 19:12

Ja dat is inderdaad vrijheid van meningsuiting, maar om hem er iedere week uit te lichten als hij een bal niet lekker raakt slaat natuurlijk nergens op. En helemaal iemand als Gijp moet zich koest houden. Er wordt bij VI gedaan of het een hele grote speler was, maar wat heeft hij nou werkelijk gepresteerd? Bij PSV gespeeld en ergens in Zwitserland? Nou petje af hoor. Zielige vent is het. Altijd de lolbroek uithangen en doen alsof hij zich nergens druk om maakt maar ondertussen een jaar overspannen thuis zitten.

8 juli 2013 om 19:21

Hij speelde wel een paar goede wedstrijden hoor, vind ik tenminste. Hij toont wel inzet en strijd in het spel. Al loopt dat niet goed af soms, maar hij toont tenminste dat hij ervoor gaat. In Bulgarije speelt hij ook een paar goede partijen en pikt zo af en toe een doelpunt mee. Daar hoor je hem dan weer niet over. Alleen een paar cynsche grapjes die nergens op slaan. En de publiek moet er natuurlijk weer om lachen he. Goedkope publiek.

8 juli 2013 om 19:39

@johndiego. Je hebt helemaal gelijk jongen. Dat soort debielen. weet niet hoe ik me anders zou moeten uitdrukken. Dat zijn onzekere gasten hebben het altijd over anderen om zichzelf goed te laten voelen

8 juli 2013 om 21:09

Vrijheid van meningsuiting heeft hier niets mee te maken, het gaat om een gebrek aan respect van van der Gijp voor Manolev. Dat iemand een hoop geld krijgt maar niet naar verwachting presteert betekent niet dat dat je hem dan wekelijks af moet zeiken.

Af en toe een opmerking is prima, dat moet iedereen (publiek figuur of niet) kunnen hebben. Maar iemand wekelijks op de nationale televisie belachelijk maken is gewoon een stap te ver.

8 juli 2013 om 18:37

Nou daar is hij voor aangetrokken, vd gijp. Hij zit daar niet om serieus te doen

8 juli 2013 om 18:39

Hij wordt door Wilfred Genee ook wel een beetje aangespoord om over manolev te praten. Die geeft alle assists.

8 juli 2013 om 18:44

Haha ja daar wordt je pas moe van van die Genee met zn overduidelijke voorzetjes. Hilarisch wanneer gijp of derksen hem af en toe weigeren in te koppen.

8 juli 2013 om 18:44

Gaf Manolev die maar!

8 juli 2013 om 19:16

Ja die Genee kan heel irritant zijn. Als je dan voetballers afzeikt op tv zorg dan op zijn minst dat je het zelf beter gedaan hebt.

8 juli 2013 om 19:25

Hahah die Genee kan soms zo irritant zijn he. Praat Johan, Johan, Hans of Rene over iets serieus. Moet hij ze weer zonodig gaan onderbreken met zijn droge grappen.

Hoe dan ook Manolev moet er niks van aantrekken en gewoon werken aanzijn zelfvertrouwen.

Ps: Ik zie hem af en toe bij die voorstukjes van VI dat hij op deze site rondsnuffelt. Misschien dat hij onze comments ook leest. Lol!

8 juli 2013 om 19:57

@oiramor
Jij hebt toch ook niet op oog niveau gespeelt en toch zit je hier op deze site om je mening te geven over andere spelers.

8 juli 2013 om 21:16

B9d7l,

Das waar. Het verschil is alleen dat er misschien 30 man mijn bericht zien en er een paar honderd duizend Rtl's onzin zien. Bovendien geef ik ook niet in elke reactie dezelfde mening over dezelfde speler. Manolev komt praktisch elke aflevering aan bod in VI. Hij wordt gewoon structureel gezocht en belachelijk gemaakt. Er is niks mis met geven van kritiek maar doe het dan wel eerlijk en objectief.

8 juli 2013 om 18:41

manolev wordt inderdaad erg de grond in getrapt door van der gijp , maar eerlijk is eerlijk ik heb er erg om gelaggen , het is wel overdreven dat een groot deel van nederland mee gaat doen met van der gijp want aanvallend is manolev nog niet zo slecht

8 juli 2013 om 18:59

Ach ach...je kan het ook met een korreltje zout nemen. Doet Gijp zelf ook wel. Niet zo serieus nemen allemaal.

8 juli 2013 om 19:50

Maar dat is het probleem juist - iedereen of meeste mensen die ernaar kijken gaan meteen napraten. Ik heb een hekel aan de mensen die zomaar de spelers zoals Manolev afkraken alleen maar omdat vdgijp en co dat deden.

8 juli 2013 om 20:08

Hahaha, een lachertje ben je!
Wanneer iemand op VZ dolt met jou, blijf je dan ook weg? Wat een moraalridder ben jij!

8 juli 2013 om 21:26

Klasse opmerking Hees, getuigd van heel veel intelligentie

8 juli 2013 om 21:58

Dat jij een MR bent, kan iedereen constateren, ongeacht het IQ.

8 juli 2013 om 22:07

Het is gewoon een amusementsprogramma met als hoofdthema voetbal. Je moet niet alles wat ze zeggen serieus nemen en al helemaal niet wat Van der Gijp zegt.

Wat een gezeur van Brands. Manolev is oud en volwassen genoeg om daarmee te kunnen omgaan neem ik aan.

En wat bedoelt hij met zijn ''omgeving''? Iedereen kan toch denken voor zichzelf.

8 juli 2013 om 18:41

Te makkelijk om te denken dat dat niks met je doet en leeftijd maakt niet eens zo veel uit daar in. Af en toe kritiek wordt je beter van maar elke week afgekraakt worden, daar wordt niemand beter van. Dat vreet aan je kan ik me indenken. Misschien is hij zelf wel gaan geloven dat hij er niks van kan want eerst was hij helemaal zo slecht nog niet.

8 juli 2013 om 18:46

Gewoon voetballen en niet zeuren. Bij Brands ligt het allemaal aan van alles en iedereen, behalve aan hem zelf. Laat hem eens een evenwichtige selectie samenstellen in plaats van al dat gezeur over externe factoren.

8 juli 2013 om 19:28

Sebastian toch. Elk persoon zit anders in elkaar en gaat met kritiek anders om. Sommige mensen hebben vertrouwen van anderen nodig om zelf goed te presteren en anderen weer niet. Oordeel niet over hem als je hem niet persoonlijk kent. Het maakt niet uit hoe volwassen je bent. Er kan altijd een moment in je leven komen dat je in een dip zit, en dan heb je zulke kinderachtige kritiek niet nodig.

8 juli 2013 om 19:34

@sebastiang:
Wat denk je van zijn kinderen, die week in week uit van andere kinderen in de klas te horen krijgen dat zijn vader belachelijk wordt gemaakt op tv? Het is zelfs heel goed mogelijk dat die kinderen ermee gepest worden op school.

Om eerlijk te zijn is manolev helemaal niet zo slecht, beter dan atiba

8 juli 2013 om 18:42

Ja, maar Manolev heeft te vaak "lompe" acties waardoor vd Gijp iets te lachen heeft bij VZ, en het word allemaal een beetje overdreven door vd Gijp.

Ik zou toch echt nederlands gaan leren als je je contract verlengt. Je bent bijna de enige buitenlander die over is. Misschien helpt het op het veld. Beter geen vi gaan kijken alleen..

8 juli 2013 om 18:37

"ik kijk er niet naar, ik versta geen Nederlands, maar ik maak me er helemaal niet druk om"

Mag aannemen dat die nu wel wat Nederlands verstaat, maar dan nog lijkt het me logischer om tv te kijken uit eigen land.

8 juli 2013 om 19:07

Hij verstaat nederlands en is zeer goed in engels maar ik snap ook wel dat hij liever naar fatsoenlijke tv wil kijken dan naar vi

Tja, ik vind het leuk om naar te kijken maar neem het niet al te serieus. Gelukkig kijkt manolev bulgaarse televisie

8 juli 2013 om 19:04

Precies, niet te serieus nemen. Doet Manolev zelf ook niet. Brands neemt het desgevraagd een klein beetje voor z'n speler op maar doet verder ook niet moeilijk. Ik vind het zelf ook altijd wel grappig als mensen lachen als ik weer eens een domme actie maak. Laat Gijp dus maar fijn grappen maken. Ik vind het mooie tv.

8 juli 2013 om 22:08

Inderdaad... je kan het ook met een korreltje zout nemen. Doet Gijp zelf ook wel. Niet zo serieus nemen allemaal.

8 juli 2013 om 19:02

Nou zonder voetbalverstand is niet helemaal waar, alleen je bent of wel goed of je kan er helemaal niks van bij de Gijpvogel. Ik kan er wel om/mee lachen. Vooral als ie zelf niet mee bijkomt, zoals die driedubbele schaar van ik meen Everton. Of de eigen goal van Van der Hoorn. Ik kan er smakelijk om lachen.

8 juli 2013 om 19:20

Helemaal gelijk...waar maakt Brands zich druk om? Ga gewoon je werk doen, zou ik zeggen. Dat gepiep begrijp ik nooit zo goed. Gebeurd ook wel bij Ajax en snap daar weinig van.

8 juli 2013 om 22:11

Niet te vergeten Tim de Cler of de rush van Bak Nielsen haha.

Klopt Brands, eigenlijk heb jij met Manolev natuurlijk een top back in huis gehaald, maar door die vervelende Gijp begon hij al die voorzetten de tribune in te jagen.
Het zal vast niet goed zijn voor zijn zelfvertrouwen, maar bij topsport sta je in de schijnwerpers, en als je dan geen knikker raakt zegt iemand er misschien wat van.

edit:
excuses voor mijn ontwetendheid, Brands heeft hem blijkbaar niet gehaald. Ik blijf echter toch bij m'n stelling dat het niet Gijps schuld is dat Manolev een matige voetballer is.

8 juli 2013 om 18:39

Nee waar het over gaat is ook al speelt Manolev een goeie wedstrijd dan word nog 1 mislukte voorzet of actie laten zien.
Iedereen heeft dat wel zelfs de lievelingetjes van Vd Gijp Ozil en Xavi. Als je wilt kan je iedere voetballer wel met zulke dingen aanpakken.

8 juli 2013 om 18:49

Natuurlijk wordt het wel overdreven, maar laten we nou niet gaan doen alsof Manolev er helemaal niks van kan omdat van der Gijp dat zegt.

8 juli 2013 om 19:02

je weet toch ook wel dat manolev al 2 jaar bij psv speelde toen brands bij psv kwam.

8 juli 2013 om 19:51

brands heeft men niet gehaald.

8 juli 2013 om 23:37

Wel die optie van 2 jaar gelicht toch?

stel je niet zo aan en ga voetballen man!!
Als je je als club/team/speler laat beinvloeden naar wat iemand zegt, dan zakt mij de broek daar vanaf.

Ik ben zelf PSV supporter, maar door berichten als deze word het mijn ajax en feyenoord vrienden alleen maar makkelijker gemaakt. PSV stelt mij echt de afgelopen 5 jaar vreselijk teleur. Niet alleen op sportief gebied, maar ook door alle onzin die er telkens weer volkomen onnodig in de media word gebracht.

Brands/psv pleaase grow up!!

8 juli 2013 om 18:44

Sta hier helemaal achter... Ben al jaren een trouwe PSV Fan, maar sinds de laatste 5 a 6 wedstrijden van vorig seizoen heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad. Dat je geen kampioen wordt, jammer dan. Maar laat wel met z'n allen zien dat je voor vecht en dat heb ik de laatste jaren gemist...

8 juli 2013 om 18:53

Doe normaal zeg.
Het is volkomen normaal dat een bedrijf achter haar medewerkers staat.
Daarnaast laat iedereen zich beïnvloeden door wat zijn/haar omgeving zegt, je geeft zelf een leuk voorbeeld over je vrienden die van Ajax/feyenoord zijn en je beïnvloed wordt door hun opmerkingen.
PSV heeft de afgelopen jaren niet lekker gedaan nee, maar juist dan moet je, je club bij staan.
In dat opzicht mogen een hoop Psv'ers, zoals ook jijzelf, even goed in de spiegel kijken en in plaats van op Brands af te reageren, een keer je club steunen.

8 juli 2013 om 19:04

yamiown, beetje jammer dat jij je conclusies trekt terwijl daar geen duidelijke aanleiding voor word gegeven. Ik heb nergens vermeld dat ik beinvloed word door mijn vrienden, ik geef alleen aan dat het ze door PSV in de schoot word geworpen om met makkelijke feiten aan te komen als wij weer eens een discussie hebben over voetbal.

Tevens is het inderdaad normaal dat een bedrijf achter zijn medewerkers staat, maar dat neemt niet weg dat het soms (en ja ook in dit geval) beter is om gewoon je mond dicht te houden en je bezig te houden met je beroep. Dat is voetballen en niet moeilijk doen omdat (met alle respect) van der gijp regelmatig een geintje maakt over weer een lachwekkend optreden van Manolev.

Ik blijf achter mijn club staan en probeer ze vanuit het Noorden zoveel mogelijk te steunen en aanwezig te zijn, maar dat betekent toch niet dat ik alles maar moet pikken wat in de media word geroepen? Dat betekent toch niet dat ik door een PSV bril moet gaan kijken en niet reeel de situatie en desbetreffende media gesprekken kan evalueren?

8 juli 2013 om 18:56

Hier heb je volkomen gelijk in!
Net alsof Manolev ineens slechter gaat voetballen als vd Gijp een opmerking maakt.

Brands moet hier niet eens over praten, daar moet hij boven staan.

8 juli 2013 om 19:04

het was wel duidelijk dat niet alleen de publieke opinie door die ongein zich tegen manolev keerde, maar ook scheidsrechters hadden een makkelijk slachtoffer. Manolev kreeg wekelijks de meest onterechte gele kaarten zodat de scheidsrechters zich even konden laten zien.

Ben het hier ook helemaal mee eens. Natuurlijk is Manolev geen fantastische speler, maar voor Nederlandse begrippen kan hij heus wel mee. De linksvoor moet altijd met hem mee rennen, en dat is toch ook wel een prettig gevoel, aangezien Manolev het de hele wedstrijd kan volhouden.

Denk wel doordat Marcel Brands er nu op reageert van der Gijp het alleen maar erger gaat maken, dus hij had het misschien beter onderling kunnen uitpraten met Gijpie..

Manolev is inderdaad het pispaaltje van Van der Gijp. Maar hij is volwassen genoeg om er niks van aan te trekken. Ookal maakt van der Gijp hilarische opmerkingen over Manolev.

8 juli 2013 om 18:53

Meh, eerste paar keer was het leuk.
Nu is het volgens mij puur om die jongen de grond in te boren.
Vroeger hoorde je ook heel de studio lachen, nu komt er meer een geforceerde lach uit het publiek, om alweeeeeeeeeeeer zo'n Manolev grap.

8 juli 2013 om 19:14

Ik moet zeggen , dat ik altijd moet lachen wanneer ze over Manolev beginnen, echt heb je gelijk op een gegeven moment word het net iets te persoonlijk. Te veel op de man gespeeld.

Nou kijkt Manolev geen Nederlandse t.v, maar hij zal echt wel horen dat ie elke keer word afgekraakt.

Een paar keer belachelijke actie's van iemand laten zien ok leuke enz. Ook gaat het te ver met het elke keer roepen van: Die Gozer kan er helemaal niets van, op een gegeven moment kan het een speler op breken.

Bij Castaignos kwam de snoeiharde kritiek wel aan.

Lekkere instelling als je hier een meerjarig contract hebt en geen moeite doet om de taal te leren. Als hij geen aanleiding geeft dan heeft Gijpie ook niks te melden. Lullig dat hij het pispaaltje is maar hij vraagt er wel om met zijn hersenloze acties in het veld. Het is ook gewoon komisch.

8 juli 2013 om 18:41

Lijkt me ook wel een handige vraag voordat je contracten gaat tekenen, blijkbaar kunnen ze in Eindhoven met handen en voeten prima communiceren.

8 juli 2013 om 18:53

De uitspraak van hem was van enkele jaren geleden, weet overigens niet of hij nu wel of geen Nederlands spreekt/verstaat..
Manolev kan redelijk goed Engels en dat lijkt me ook genoeg voor een voetballer die waarschijnlijk toch niet van plan is zijn hele carriere in Nederland te blijven.

8 juli 2013 om 22:07

Dat een speler de taal niet kent hoeft niks over zijn instelling te zeggen. Je kan het ook de club verwijten dat ze het niet verplichten aan spelers om de taal te leren. De speler zou ook de verwachting gehad kunnen hebben dat hij hier maar kort zou spelen en een moeilijke taal als het Nederlands niet de moeite waard was om te leren voor die korte tijd dat hij hier was. Ik heb ook het idee dat het steeds vaker gebeurt dat spelers geen Nederlands meer leren. Behalve die Denen van Ajax spreken de meeste toch Engels tijdens interviews.

Het is natuurlijk heel komisch wat Gijpie doet, maar hij kan er idd wel iemand mee beschadigen. In het Bulgaars elftal doet Manolev het meer dan behoorlijk. Het is geen wereldtopper, maar ook zeker geen domme idioot die niet kan voetballen. Manolev heeft ook een geinige kop, misschien is het wel die combinatie. Rene van der Gijp kijk naar Manolev in het juiste perspectief.

Dit is ongelooflijk overdreven.
PSV zoekt gewoon een excuus waarom niemand Manolev wilt kopen, en geeft Van der Gijp de schuld.

PSV is zelf verantwoordelijk voor het feit dat ze hem gekocht hebben.
Erg sneu om het op deze manier te spelen zodat het lijkt dat het niet aan PSV zelf ligt.

8 juli 2013 om 19:45

haha gestoorde gedachtes heb je wel qq, beetje borderline achtig.

In het begin was het natuurlijk ook wel komisch qua fratsen die Manolev uithaalde maar er zijn grenzen. Steeds hetzelfde liedje is al lang niet leuk meer en het begint een beetje zielig te worden. Gijp kan ook heel vermakelijk zijn zonder dat gehele Manolev gedoe, kijk eens een week naar de JL.

Er zit natuurlijk wel wat in, vond het op een gegeven moment ook wat makkelijk scoren van Gijpie. Maar goed, velen zeggen hier wel eens, dat je van iedere speler een compilatie kan maken, die doet lijken alsof het een wereldspeler is. Andersom is dat ook zo, ik denk dat je van iedere speler op een seizoen wel naar domme foutjes kan zoeken en zo de indruk wekken, dat de speler er werkelijk niets van kan.

Brands heeft het nu over iets dat 2 of 3 jaar geleden begonnen is. Beetje late reactie, maar blijkbaar is het nog relevant voor ze.

snap niet hoe mensen tegen v/d gijp kunnen zijn in deze situatie. Manolev is een back van niks. Hij rent wel de heletijd heen en weer maar verder is hij ook niks. Aanvallend als verdedigend als positioning is hij echt slecht. Weliswaar beter dan die Marcelo die er afgelopen seizoen stond maar dat zegt alles over de backs bij Psv.

V/d Gijp zit bij VI om zijn mening te geven en dat doet hij duidelijk. Soms snap ik mensen die tegen VI zijn maar in deze geval is het moeilijk om iets krom te praten want Manolev is gewoon krom. die man verdient een paar ton per jaar en hij levert wanprestatie.

8 juli 2013 om 19:15

Het punt is dat je van elke back in de Eredivisie, uit elke willekeurige wedstrijd, een filmpje kunt tonen waarin deze back een slechte voorzet geeft of een verkeerde keuze maakt.

Zijn alle backs in de Eredivisie dan zo slecht? Misschien, maar ze doen ook heel veel goede dingen, net als Manolev. Het gaat er maar net om wat je laat zien.

8 juli 2013 om 19:35

@ Mt87

Echt mee eens, maar Manolev is (maar dat is mijn mening dan) zo komisch om te herhalen, omdat hij met zo'n droge blik terug sjokt na zo'n lompe actie.

Natuurlijk doet hij ook zat goede dingen en hij is zeker niet zo slecht als sommige mensen denken. Punt is wel dat hij risico in zijn spel (durf) te leggen en dan zijn er automatisch ook momenten dat het niet lukt (als het wel lukte had hij bij Real Madrid gespeeld).

Ik heb bijvoorbeeld eens op van Rhijn gelet bij Ajax (tegen AZ voor de beker was het volgens mij); haast alle ballen gingen achteruit (naar de keeper of centrum verdediger). Ja.. Dan word het al een stuk lastig om fouten te maken, want dan zit er geen bijna geen risico in je spel.

Ik vind het niet zo gek dat Brands dit zegt.
Tuurlijk mag er een mening worden gegeven en is VI een amusementsprogramma. Maar waar ik al die tijd al moeite mee heb is dat Manolev als gereedschap wordt gebruikt om heel goedkoop te scoren.

Maakt hij een blooper, dan mag dat op TV, maar ga niet met oogkleppen op alleen naar Manolev kijken.

"Vertelde manolev enkele jaren geleden.."

Marcel Brands heeft zeker nog nooit van satire gehoord? V d Gijp bloedserieus nemen en dan uithuilen bij een krant.
Ik denk nu al te weten waar de 1e aflevering van het nieuwe seizoen VI over gaat.

Tuurlijk van der Gijp maakt het allemaal erger als het is. Maar je weet toch als kijker op het moment dat hij praat over Manolev dat je zijn mening ook helemaal niet serieus hoeft te nemen. Kijk hij is geen wereld verdediger maar er zijn er genoeg die slechter zijn in de Eredivisie. Alleen sommige acties die hij maakt zijn ook gewoon bijzonder geestig om terug te kijken en zeker als je dan het commentaar van van der Gijp er nog bij hoort.

Ja Brands, nu je hem weer nodig hebt omdat jij schijnbaar nergens anders een fatsoenlijke rechtsback vandaan kunt halen, kom je plotseling met deze opmerking. Dit is al een tijdje bezig hoor en heb je er nooit over gehoord totdat je hem terug moest nemen.

van der gijp maakt de programma voetbal international leuker en zeker met manolev al ben ik een psv supporter nog kan ik er mee lache

Volgens mij zien we met z'n allen wel dat Manolev vooral aanvallend een hele beperkte back is (behalve met Bulgarije maar daar gaat het hier niet om). Als Rene van der Gijp om z'n mening word gevraagd daarover dan mag hij die toch geven? Of moeten ze met z'n allen bij VI afspreken om het niet meer over Manolev te hebben omdat die dat niet aankan? Tuurlijk is het leuker voor hem als ze positief over hem praten, maja af en toe raakt die de bal verkeerd als die een voorzet geeft kan toch. Lekker door blijven trainen en niet na de media kijken, een groot deel van Nederland moet er af en toe keertje om lachen waaronder Van der Gijp.

Hij kan geen Nederlands?! Die man krijgt een enorm salaris van PSV en hij kan geeneens Nederlands? Man o man wat een prof. Verder hoeft hij Gijp niet altijd serieus te nemen, maar de fragmenten die hij liet zien waren niet bepaald gelogen, het enige wat Gijp eigenlijk wilt zeggen is; Waarom speelt iemand die zulke fouten maakt in godsnaam bij een van de Nederlandse topclubs, en gelijk heeft hij.

Kan niet wachten tot VI weer begint!!!

Allereerst schrik ik van het niveau van artikelen op voetbalzone gelet op de Nederlandse taal.
"technisch manager Marcel Brands stelt dat Manolev niet zozeer kritiek gaat onder de opmerkingen van Van der Gijp gebukt gaat."

Voor wat betreft Manolev: Het is natuurlijk niet leuk voor die jongen als die continu belachelijk wordt gemaakt. Echter, hij doet ook niet zijn best om het ongelijk te bewijzen. Een van der Hoorn scoorde die belachelijke eigen goal en daar lachen we toch ook om? Tevens is het niet per se de hele tijd Manolev, tegenwoordig is het al de hele verdediging van PSV met een Marcelo voorop. Als Manolev wat meer let op het brengen van toegevoede waarde aan het PSV spel in plaats van hakballetjes en hooghouden en dan falen. Bij Ajax liep die Atouba rond, die dacht ook een lolbroek te zijn...

Manolev moet dit seizoen laten zien wat die waard is en zakelijker gaan voetballen. Bij Bulgarije kan die het ook, dus bij PSV zit het er echt wel in. De bal ligt bij hem, zodra die goed bezig is krijgt die echt wel de waardering die die verdiend.

Betaald voetbal spelen betekent dat je in het middelpunt van de belangstelling staat. Dan is kritiek krijgen of zelfs belachelijk gemaakt worden een risico dat je loopt. De vraag is in hoeverre het terecht is dat hij zo hard door Van der Gijp onderhanden wordt genomen. Naar mijn mening zijn er wel meer voetballers die het net zo hard verdienen om door de mangel te worden gehaald. Daarentegen is het natuurlijk wel zo dat Manolev uit het verre Bulgarije is gekomen om hier voor een topclub te spelen en ook het salaris ontvangt dat deze status met zich meebrengt. En als je dan zo'n prestatie levert moet je niet gek opkijken als je het mikpunt van spot wordt.

Als voetballer krijg je met dit soort dingen te maken , maar er is een eenvoudige manier om het te stoppen, leer goeie voorzetten geven.

Blind heeft ook zijn respect afgedwongen niet alleen bij de criticasters maar ook bij de fans, dus niet zeuren maar je voeten laten spreken als je vind dat ze ongelijk hebben.

Tja meneer Manolev word vorstelijk betaald in een vak die gebaseerd is op meningen. De technische staf vonden blijkbaar hem een geweldige speler, nouja sommigen vinden dat anders en als je niet wilt dat anderen publiekelijk een mening over je hebben moet je lekker boswachter worden.

En als je niet weet wat satire inhoudt moet je niet zeuren erover Brands, het is komkommertijd merk ik wel.

Logisch dat hij eronder lijdt, maar PSV (en Manolev) kunnen enkel het tegendeel bewijzen door te presteren.

Ik denk dat Manolev als back niet eens zo slecht is als het centrum maar goed staat. Als PSV verdedigend een goed blok heeft is een back met zoveel loopvermogen een extra wapen, maar als het centrum niet goed staat kan zo'n aanvallend ingestelde back leiden tot een nog zwakkere defensie..

8 juli 2013 om 19:18

........ waarmee je aantoont dat je over meer taktisch inzicht beschikt dan die joker van der Gijp

8 juli 2013 om 19:29

Volgens mij snapt van der Gijp het spelletje perfect hoor. Hij weet alleen ook als geen ander dat leedvermaak ''scoort''..

8 juli 2013 om 20:14

Nee, van der Gijp snapt er niet zoveel van.
In zijn PSV tijd stond hij niet alleen bekend als een ongedisciplineerd projectiel maar ook als een taktisch onbenul.

Al zijn zogenaamde analyses worden voorbereid door de VI redactie en van der Gijp laat zich dan lenen om wat goedkoop grappige uitlatingen daarover te doen.

Voor de manisch-depressieve van der Gijp was dit een uitgelezen kans om zijn financieel benarde positie dank zij de VI inkomsten weer een beetje op orde te krijgen.

8 juli 2013 om 20:20

Of van der Gijp iets napraat of niet, maar hij heeft het vaak wel bij het juiste eind als hij serieus over voetbal praat.

Al die fragmenten van Manolev momenten, aftrappen en ga zo maar door worden waarschijnlijk bij elkaar gezocht door andere ja.

Toch denk ik dat hij het spelletje wel goed uit kan leggen (en praten is vaak makkelijker dan het in de praktijk zelf toe moeten passen).

8 juli 2013 om 20:29

Het probleem is dat van der Gijp de teksten vooraf voorgelegd krijgt.
Taktisch inhoudelijk heeft hijzelf niets, maar dan ook niets te melden.

Vergeet niet dat zo'n programma misschien wel "losjes" overkomt maar in feite tot in detail is geregisseerd tot en met de "ordinaire" ruzietjes tussen Genee en Derksen toe.

Van der Gijp zit er inderdaad puur en alleen om leedvermaak ten koste van anderen te uiten. Leedvermaak is nog altijd het beste vermaak voor het klootjesvolk.
En dat scoort, want ook voor VI (en RTL directie!!!) zijn de kijkcijfers heilig.

Manolev is een prima back en een harde werker. Backs zijn meestal de pispaaltjes bij VI. En wat van der Gijp betreft vind het zelf een beetje hypocriet dat hij zelf in zijn carrière nooit maximaal heeft benut maar wel verwijten naar andere voetballer die zich meer dan 100 inzetten. Tuurlijk is manolev geen wereldvoetballer maar om 5 betere spelers op zijn positie te noemen uit de eredivisie wordt lastig. Bij Ajax had je vroeger Trabelsi, liep veel kwam zeer vaak mee op en was geliefd bij het publiek volgens mij kon die toch meestal ook geen normale voorzet geven

Nog maar eens herhalen, in navolging van van der Gijp..........

Manolev is stelselmatig de grond ingeboord door die Gijpvogel.

Eigenlijk is die van der Gijp gewoon een schertsfiguur die zoveel mogelijk goedkoop probeert te scoren over de rug van anderen en daarom zit hij ook als een randdebielige joker bij Vi.
Alle zogenaamde smeuige verhalen die hij daar vertelt, zijn overdreven tot soms op het schromelijke af.

Van der Gijp gaat er prat op dat hij prive er net zo'n leven op na hield als Andy van der Meijde, alleen met dit verschil dat ons aller Rene er altijd voor moest betalen en Andy de vrouwen gratis op zijn schoot kreeg.

Van der Gijp wordt bovendien gekenmerkt door een laf karakter.
Dat kwam in zijn spelersloopbaan vooral tot uiting doordat hij degene was die altijd met de rotzooi-ideeen aan kwam zetten en anderen (bijv. Suurbier) het liet uitvoeren terwijl hij stiekem op de achtergrond bleef.
Ook prive kwam deze rottige karaktertrek naar boven. Hij liet destijds gewoon zijn vrouw en 2-jarig zoontje op een laffe manier in de steek.

Van der Gijp is dus prima op zijn plaats in een zichzelf noemend voetbalprogramma wat in feite een ranzig stuk entertainment is.
Slachtoffers uitzoeken die geen weerwoord kunnen geven of laten geven... laf en zo goedkoop mogelijk.

Manolev is zeker geen top-voetballer maar was wel degelijk op de hoogte van de persoonlijke hetze die van der Gijp tegen hem voerde.
En nooit en te nimmer heeft Manolev daarop teruggereageerd. Die staat dus als persoon ver boven zijn abjecte criticaster.

8 juli 2013 om 19:07

Prima verwoord. Van der Gijp is gewoon respectloos en zoekt naar de makkelijke grappen. Zelf kan hij trouwens helemaal niet tegen kritiek. VI heeft nu de weg ingeslagen van een enorm slecht stuk entertainment en Derksen laat het allemaal toe.

8 juli 2013 om 19:33

Man o man ga jij nu persoonlijk een hetze tegen van der Gijp starten? Volgens mij moeten jij en Marcel Brands inzien dat het helemaal niet Gijps rol is om objectief commentaar te geven, niet teveel waarde aan hechten dus. Niks mis met Manolev voor de Nederlandse competitie. Brands moet zich niet zo laten kennen en jij hoeft niet zo onnodig hard uit te halen naar van der Gijp. Neem alles gewoon wat meer met een korreltje zout.

8 juli 2013 om 20:02

@shorty1991

En dan ben ik nog vrij terughoudend gebleven over van der Gijp....

Bovendien ben je erg naief over de rol van van der Gijp.
Derksen heeft daarover zelf gezegd dat van der Gijp primair is ingehuurd als analist (sic!!!).
De waarheid is in feite dat de VI redactie zoveel mogelijk foutjes van Manolev op beeld voorbereidt met de bedoeling dat van der Gijp daarover "live" commentaar geeft.
Voor van der Gijp was dat een uitgelezen kans om zich over de rug van een ander op een laffe manier te profileren.
En het ranzige zit hem niet in het uitlichten van een of twee voorbeelden, maar in het goedkope herhalingseffect zodat simpele zielen zoals veel van die VZ posters dat ook nog als een keiharde waarheid ervaren (het reclame-effect).

Typisch is wel dat van der Gijp met zijn bek vol tanden zat toen hij geconfronteerd werd met een uitstekend functionerende Manolev waarbij deze speler zowat in z'n eentje Oranje elimineerde in een oefenwedstrijd en toen al de gebreken van een op het EK falend team feilloos blootlegde.

En ja, ik vind persoonlijk dat iemand die zelf een lachertje van zijn eigen carriere heeft gemaakt en heel zijn leven weerloze anderen op een laffe manier heeft beschadigd, wel eens een koekje van eigen deeg mag terugkrijgen.

Van der Gijp heeft met zijn ranzigheid een miljoenen-podium, ik slechts een paar VZ lezers.
Dus de eerstvolgende keer ga ik nog een stuk verder in een bericht over de duistere kant van dit waardeloze sujet.

8 juli 2013 om 20:22

Ach man alsof de Snor altijd serieus genomen moet worden. Het is heel duidelijk dat er binnen VI een aantal verschillende rolletjes zijn afgesproken, of denk je dat het 'pesten' van Kraaij ook altijd spontaan komt?

Je moet dit programma niet zo serieus bekijken als bijvoorbeeld de wereld draait door, dan heb je het gewoon niet goed bekeken. Dan kan jij wel komen met wat Snor zegt, maar dat interesseert me in dezen vrij weinig. Jij hebt zelf ook hersenen gekregen om na te denken, net als Manolev en Brands overigens, en hoeft niet iedereen letterlijk op z'n woord te geloven. Je gelooft Snor wel als ie zegt dat Gijp een serieuze analist is, maar zodra ze iets over Manolev zeggen geloof je het niet?

Natuurlijk stond Gijp met de mond vol tanden, hij kon nu namelijk niet weer op een ludieke manier Manolev met de grond gelijk maken. Dat doet niets af aan het feit dat het allemaal grotendeels gespeeld is. Je denkt toch niet serieus dat Gijp meent hoe slecht ie Manolev voor doet komen? Gijp heeft heus wel iets meer voetbalverstand. Hij zit er gewoon om ludiek te doen, net als dat Hansie er zit om gepest te worden en Jan komt langs om een paar klappen aan Gijpie te geven.

Wat je met dat koekje van eigen deeg bedoelt is mij een raadsel, je denkt toch niet werkelijk dat Gijp hier jouw post komt lezen en dan zielig in een hoekje gaat zitten huilen? Gijp zal jouw post niet serieus nemen, net als jij zijn commentaar niet serieus moet nemen. VI dient een heel ander doel dan bijvoorbeeld Studio Sport, waar men pretendeert veel serieuzer op voetbal in te gaan. VI is gewoon een roddelprogramma wat tot doel heeft het vermaken van de mensen die ernaar kijken. Een methode om mensen te vermaken is humor. Dat jij die humor niet kan waarderen is helemaal prima, maar het is niet Gijps schuld dat jij waarheid niet kan onderscheiden van ludieke acties.

Ik neem aan dat jij ook wat meer van Gijps geschiedenis weet en dus ook van zijn mentale gesteldheid? Voor die man is dit gewoon een stuk afleiding, lekker een beetje gek doen en maar niet laten zien hoe slecht het met je gaat en hoe kwetsbaar je zelf bent. Diegenen die het hardst brullen willen juist vaak dat de aandacht niet bij henzelf ligt. Let er maar eens op in je dagelijks leven.

8 juli 2013 om 20:36

Ik ga mijzelf niet herhalen maar lees dan post #133 van mij eens als reactie op een andere VZ bezoeker....

Volgens mij moet je toch eens het berip "ludiek" nader onder de loupe nemen.
Aan stelstelmatig personenen beschadigen is niets ludieks aan, net zo min als informatie over het geslachtsdeel van Wim Suurbier......

8 juli 2013 om 20:47

Ludiek: bijzonder, apart op een leuke manier en speels.

Leuk kan in dezen tussen haakjes, aangezien leuk schijnbaar nogal smaakafhankelijk is.

Wat jij in post 133 zegt klopt precies, programma's als deze zijn tot in de puntjes geregiseerd. Daarom verbaas ik mij er ook zo over dat jij er zoveel waarde aan hecht, net als Brands. En je zegt zelf: Gijp krijgt het voorgekauwd. Waarom Gijp dan aanvallen op de dingen die ie 'moet' zeggen om zijn geld te verdienen?

Ik weet niet waarom ik nog op je reageren, we verschillen duidelijk van mening en komen er zo niet uit. Het enige wat ik je nog mee wil geven is: maak je er niet zo druk om, denk om je hart.

8 juli 2013 om 20:57

@shorty1991

Dat valt best nee over dat verschil van mening.
Over het doel van VI zijn we dus het exact eens, over de rol van van der Gijp die hij meent voor een miljoenepubliek te moeten verkondigen, evenmin als het waardeoordel "leuk" dus niet.
Dus maak je niet zo druk om mij....

8 juli 2013 om 19:59

Als ik Manolev was, zou ik schadevergoeding claimen bij Van der Gijp.

Als je stelselmatig de grond in wordt geboord, heb je daar tenslotte recht op als voetballer.

Manolev is een zeer beperkte voetballer en dankt zijn populariteit uitsluitend aan Van der Gijp.
Het voetbal van Manolev is om te huilen en PSV onwaardig, jammer dat dit feit niet in je commentaar is terug te vinden.

8 juli 2013 om 20:07

Het verschil tussen van der Gijp en jou is dat hij ingehuurd is als "grappige" analist en jij een simpele VZ bezoeker bent van wie een inhoudelijke mening over de voetballer Manolev te verwaarlozen is.

En simpel? Ook jij bent dus een makkelijk beinvloedbaar mannetje die gevoelig is voor het herhalingseffect van van der Gijp.....

8 juli 2013 om 20:14

En wat simpele VZ bezoeker????
We mogen dan geen mening meer hebben?

Misschien ben jij wel helemaal niet simpel en stel je voor misschien ik ook wel niet.
Misschien ben jij maar een mannetje en ik een meneer?

8 juli 2013 om 20:34

@ Oleguapa

Je laat je enorm kennen man, mensen een beetje afdoen als simpel. Wat weet jij nou eigenlijk van aietos? Misschien is ie wel trainer van HSC '21 1 die in de topklasse speelt en heeft ie heel wat meer kijk op voetbal dan jij? Niet zo snel je oordeel klaar hebben over mensen.

Bovendien probeer je mij hierboven wijs te maken dat van der Gijp als analist aan het werk is, terwijl je hier ineens de nuance 'grappig' gebruikt. Hier zeg je het precies goed, alleen staat bij Gijp duidelijk 'grappig' voorop en niet 'analist'. Als jij dat niet doorhebt dan ben jij de simpele hier en heb ik zeer met je te doen. Denk je soms ook dat Goede Tijden Slechte Tijden een reality serie is? Mij beschuldigen van naïviteit, terwijl je zelf geen idee hebt hoe de tv-wereld in elkaar zit blijkbaar. RTL 7 is een commerciële zender, misschien dat dat je iets zegt? Een zender die erop gebrand is zoveel mogelijk winst te maken door zo hoog mogelijke kijkcijfers te scoren. Alle middelen zijn geoorloofd en daarbij moeten we niet denken dat alles maar waar is wat er op tv komt. Ik heb echt met je te doen als je zo in het leven staat. Succes ermee, je gaat zware tijden tegemoet.

Of is het heel misschien mogelijk dat je nu zo fel reageert omdat het over een speler van je favoriete club gaat? Had je ook steen en been geklaagd als het over van der Wiel ging, die overigens ook vaak genoeg kapot is gemaakt met name na het EK. Je ziet gewoon niet dat Brands zich hier totaal niet mee bezig moet houden he? Hij is een technisch directeur van Psv. Stel je toch eens voor dat die mensen zich bezig moeten houden met alles wat er in de media gezegd wordt over hun spelers.. Dan hield geen enkele technisch directeur tijd over om een goede selectie samen te stellen. Misschien is dat de reden dat Brands al jaren op rij faalt bij Psv...

8 juli 2013 om 20:40

Deze simpele man komt op mij over als de schele dorpspastoor in Leende, beter bekent als Hans van Breukelen.

8 juli 2013 om 20:41

@shorty1991

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
In een ander bericht (#133) nog voor deze post van jou heb ik laten blijken hoe in feite commerciele zenders functioneren.

Dat maakt je dus nog naiever dan ik al dacht en jouw tirade jegens mij bepaald stompzinnig.

En die aietos heeft zichzelf meteen veroordeeld in bericht #139.
Die is een uitlating van Derksen wat aan het na-papagaaien..

8 juli 2013 om 20:50

Toen jij die post plaatste was ik bezig om deze neer te typen, excuseert u mij he. Bovendien verkoop ik het in mijn post niet als waarheid, zo gebruik ik het woord 'als' en 'blijkbaar'.

Wat is er dan zo naïef aan mij? Aangezien ik al de hele tijd loop te verkondigen dat dit programma niet serieus te nemen is. Ga nu maar gauw huilie huilie doen jongen.

8 juli 2013 om 20:59

Lesje nietwaar?
Beetje eerst eens wat nalezen dan vooringenomenheid spuien...

Overigens 'no hard feelings", jongen

P.s.
Brands maakt zich helemaal niet zo druk over van der Gijp zoals jij meent al in verschillende posten te moeten constateren.
Hij geeft een antwoord op een vraag van een journalist van het Eindhovens Dagblad.

En dit is gewoon in de tweede alinea vandit topic te lezen.

Dus toch een beetje naief???
Je mag hetzelf zeggen..

8 juli 2013 om 21:00

En die Oleguapa veroordeeld zich als: " De schele dorpspastoor in Leende".
Ik heb overigens geen snor en ook al geen lang haar, maar dit terzijde.

8 juli 2013 om 21:06

@aietos
Je bent zo simpel dat jezelf niet in de gaten hebt hoe simpel je bent met dit laatste bericht....

8 juli 2013 om 21:10

Hoe simpel kun je het maken he, meneer de dorpspastoor. Oja, veel succes met je clubje.....

8 juli 2013 om 21:14

Volgens mij ben jij een slachtoffer geweest van een geestelijke met je herhaald dorpspastoor...

8 juli 2013 om 21:19

Hij was in ieder geval niet scheel..............

9 juli 2013 om 00:16

Oleguapa wat ben jij toch een onwetende jongen, of je doet je dommer voor dan je bent. Brands kiest er toch zelf voor om te reageren op de manier zoals hij doet? Hij had ook kunnen zeggen: VI is een programma wat we niet al te serieus moeten nemen, wij vellen zelf wel een oordeel over Manolev.

Er is voor Brands geen enkele reden om zielig te doen. Als clubleiding en als professioneel sporter hoor je hier gewoon boven te staan. Ik heb Manolev overigens nog geen uitspraak over Gijp zien doen. In Eindhoven pretendeert men graag een topclub te zijn, een stempel dat ze door de jaren heen zeer zeker verdiend hebben. Echter zijn het juist dit soort berichten die PSV klein houden in mijn ogen. Jij mag als Psv-fan heus wel een andere mening hebben, die zal ik dan ook respecteren bij deze. Echter hoor je vanuit Amsterdam of Rotterdam geen enkel woord als er spelers belachelijk gemaakt worden. Kan je je het begin van het seizoen nog herinneren toen Immers belachelijk werd gemaakt? Of vorig jaar met Blind? Zo gaat het nu eenmaal in deze wereld waar de media de boventoon voert. Hiervoor dien je min of meer immuun te moeten zijn als je in de top van welke tak dan ook fungeert. Jij mag best tevreden zijn met de reactie van Brands, ik vind het gewoon een beetje kleinzerig. Maar misschien ben ik wel bevooroordeeld, aangezien ik het sowieso al niet zo op Marcel Brands heb.

Wat betreft Gijp: Natuurlijk sta ik niet blindelings achter wat die man allemaal zegt. Zo vind ik Manolev een prima back voor de Eredivisie zoals ik al meerdere malen aangeef. Maar dat houdt niet in dat ik in Gijp bij tijd en wijlen niet grappig kan vinden. Je hoeft het niet eens te zijn met iemand om diegene grappig te vinden. Jij hecht gewoon teveel waarde aan wat er bij VI allemaal gebeurd en als ik jou was zou ik er gewoon niet meer naar kijken.

9 juli 2013 om 09:05

" Ik heb Manolev overigens nog geen uitspraak over Gijp zien doen ".....
Open deur want dat heb ik in een voorgaand bericht gezet (#60).
Dus wat wil je nu hiermee???

Brans beantwoordt een vraag van een journalist op professionele wijze door te stellen dat Manolev geen last heeft van de Gijp uitspraken zonder van der Gijp zelf te veroordelen.
Deed hij dit wel door bijvoorbeeld te stellen dat hij van der Gijp niet serieus neemt, dan gaat dit ongetwijfeld een vervolg krijgen in VI waarbij die Gijp dan weer een abjecte hoofdrol zal gaan vervullen.

De ignorantie zit hem dus vooral bij jou.... helaas..

9 juli 2013 om 11:32

Hoezo is het een open deur als ik iets bevestig wat jij ook gezegd hebt? Ik bedoel enkel te zeggen dat wanneer Manolev zich zo professioneel op kan stellen, Brands dat al helemaal moet kunnen.

Wij gaan er samen in ieder geval niet uitkomen, dus laten we het hier maar bij laten. Agree to disagree, om het maar zo te zeggen.

Gijp was zelf iemand ook, niet het van Wereld niveau was maar, wel lekker popie jopie uithangen en alles en iedereen afkraken.

VI kijk ik al een tijdje niet meer. Heeft geen niveau meer dat programma.

8 juli 2013 om 19:52

Nee die saaie drollen van de NOS zijn interessant wou je zeggen?

8 juli 2013 om 20:01

Daar hebben ze het tenminste wel over voetbal. En dat is de hoofdreden waarom ik naar programma's kijk en in dit geval keek. Enige die het nog een beetje over voetbal heeft bij VI zijn de gasten Hans Kraai Jr en Jan Boskamp. En als Hans inhoudelijk over iets wil zeggen, dan weet Wilfred Gené niet hoe snel hij hem monddood moet maken en op de kast moet jagen, want wat vinden wij dat o zo fijn dat Wilfred ipv het show te presenteren de gasten een beetje opjaagt.

Wat een zogenaamde heilige boontjes hier. Alsof niemand hier ooit heeft zitten lachen om leedvermaak. van der Gijp is gewoon hilarisch!

Maja als een cabaretier een grap over iemand maakt dan ga je lachen, maar als die grap over jezelf gaat dan lach je ineens niet meer. Zo werkt het.

8 juli 2013 om 20:02

Op een gegeven moment begint het wel een beetje zielig te worden, vind je niet?

Ik vind het heel goed als PSV eindelijk laat weten dat van de Gijp te ver gaat. Het is goed als Manolev een tweede kans krijgt en dat kan alleen als niet iemand loopt te zoeken naar fouten om dan dat weer in de media te gooien. Zo kun je iedere speler zwart maken.

Nu doet Marcel Brands net alsof Manolev beter zou presteren als Van der Gijp geen grappen over hem zou maken. Stanlev zegt zelf dat hij er geen last van heeft, dus beter als dit wordt het niet. Alleen het humor gehalte zou dit seizoen nog omhoog stijgen.

Word weer lachen dit seizoen met clown Manolev op de velden.

Het was gewoon eentonig geworden met die grappen over Manolev, terwijl hij vaak goed speelde. Er zijn zat andere spelers die het wekelijks slechter doen dan Manolev..

Ik vind die Manolev echt niet zo slecht ,alleen snap ik niet waarom ze Manolev niet , Rechtsbuiten of, Rechts half laten spelen.

In het Nationale elftal van Bulgarije doet ie het heel goed op die plek.

Ik kan niet ontkennen dat ik er niet om moet lachen. Het is deels een entertainment programma over voetbal geworden en mensen verwachten af en toe ook dan een 'grappige' opmerking. Manolev is een terugkerend onderwerp, maar in de eredivisie lopen er nog honderd 'manolevjes' Het had dus net zo goed iemand anders kunnen zijn.

Wat mij nog steeds verbaast is dat die jongen nu al een paar jaar in Nederland speelt maar nog steeds het Nederlands niet kan volgen, zoiets word toch door de club gestimuleerd mag ik hopen.

Je moet deze jongen ook gewoon niet meer als rechtsback opstellen, verdedigend is hij gewoon niet sterk en hij denkt ook niet als een verdediger, zet hem rechtsbuiten of rechts op het middenveld en hij kan veel meer brengen, daarnaast is een foutje dan ook minder cruciaal.

8 juli 2013 om 19:30

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het bij PSV helemaal geen vereiste om Nederlands te leren. Marcelo bijvoorbeeld spreekt toch ook geen Nederlands?

Manolev is zeker geen topper, maar van der Gijp kan het zwaar overdrijven. Overigens moet PSV helemaal niet klagen, als prof moet je gewoon met kritiek om kunnen gaan en er een beetje immuun voor zijn. Brands laat zich hier gewoon kennen, verder snapt heel Nederland dat VI een ludiek voetbalprogramma is.

Hahaha PSV wordt ook met de dag triester he? Ipv hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat het nogal een miskoop is ga je een lollige tv-persoonlijkheid de schuld geven.

Overigens vind ik VI echt een fantastisch programma. Het gaat soms echt nergens over maar ik kan de achtergrond verhalen over hoe het achter de schermen aan toe gaat erg goed waarderen. Ik vind dat van der Gijp heel vaak de vinger goed op de zere plek weet te leggen. Daarnaast heeft VI de best geinformeerde journalisten van Nederland op voetbalgebied. Derksen is nogal een mopperkont met zn "ik wil niet dat andere mensen een opstelling maken" wat ik dan juist wel weer interessant vindt.

@ de Toekomst

Precies! Als we het gewoon allemaal niet zo nauw nemen met zijn uitspraken is er niets aan de hand. Mensen die alles serieus nemen in dat programma en een mening vormen op basis van wat daar gebeurt, moeten gewoon een televisieverbod hebben wanneer VI erop is. Echt zwaar overdreven om nu van der Gijp aan te vallen terwijl heel objectief Nederland allang doorheeft dat het bij die man allemaal gespeeld

8 juli 2013 om 19:37

Geen idee waarom mijn reactie hier komt te staan, zal wel weer aan mobiel reageren liggen..

kritiek mag
maar mensen kapot maken niet
en dat is wat vd gijp en die langharige kl..t... van VI doen
over ander mans rug lollig zijn erg goedkoop

Beetje makkelijk om dit te zeggen nadat het je eigen fout is dat hij nog bij PSV onder contract staat. Blijkbaar vinden ze bij PSV dat hij niet voldoet anders had je hem niet verhuurd. Als ze zich niet gek hadden laten maken door het gerucht dat Ac Milan interesse had en zijn contract hadden verlengd waren ze al lang van hem af.

Iedereen hier doet alsof v/d Gijp Manolev altijd de slechtste back van Nederland vindt, maar dat is toch helemaal niet zo? Hij wordt er vaak uitgelicht omdat hij 1. bij een topclub speelt en het dus meer opvalt dat hij opbouwend niet erg sterk is, 2. een dertien in een dozijn voetballer is en 3. vaak heel grappige gezichten trekt als hij weer eens een bal het stadion uitschiet, alsof hij op een haar na het doel gemist heeft.

Bovendien, als Manolev eigenlijk zo goed is, waarom heeft hij dan niet elke wedstrijd in de basis gestaan het afgelopen seizoen?

Wat een zwak persoon ben je als prof zijnde, wanneer je ludieke acties niet kan onderscheiden van serieuze opvattingen. Nergens voor nodig om hier zo

Ach ja een keertje is niet erg, maar continue iemand afzeiken is niet leuk. Ook al heeft hij weleens gelijk. Maar volgend seizoen is iemand anders weer de lul bij van der Gijp zo gaat dat.

Het is een amusements programma. De ene keer is manolev aan de beurt de andere keer weer Hans kraay of louis van gaal.

Iedereen weet toch dat Manolev een van de betere rechtsbacks van Nederland samen met rosales die ook tot de top van de eredevisie behoort. Iedereen weet toch dat Frank de boer en deze selectie nog van de oude regeerperiode van Colonel en co komt. Iedereen weet toch dat Louis van Gaal een toptrainer is. Het vervelende is dat iedereen deze gasten napraat en dat mensen daarna in die domme uitspraken gaan geloven.

8 juli 2013 om 20:27

Waar heb jij het allemaal over dan? Je eerste alinea klopt nog wel, maar wat je daarna allemaal uitkraamt.. De Ajaxselectie komt voort uit de regeerperiode van Colonel? Coronel zul je bedoelen? En blijkbaar heb je niet echt door wat er bij Ajax allemaal aan de gang is. Natuurlijk zijn niet alle spelers nieuw, maar waarom zou je ineens alle 60 spelers moeten vervangen wanneer je het beleid over een andere boeg gooit? Ik heb echt geen idee wat voor punt je daarmee wilt maken.

Bovendien zijn Rosales en Manolev helemaal niet de betere rechtsbacks in Nederland, ze komen leuk mee en daar is ook alles mee gezegd. Van Rhijn en Janmaat bijvoorbeeld zijn al beter en persoonlijk schat ik Magnasco van Groningen minimaal gelijkwaardig in. Moet wel zeggen dat ik persoonlijk wel wat meer gecharmeerd van Rosales ben, die ik zeker niet slecht vind. Mij valt juist op dat Rosales met name bij Twente zelf kritiek krijgt. Ik werk zelf elke thuiswedstrijd in de Veste en vang daar regelmatig geklaag op.

Wat zit iedereen nou hypocriet te doen, want 95% van de mensen die hier zitten te reageren lachen net zo hard mee.

8 juli 2013 om 20:06

Hoe ken jij voor een ander praten?

v/d gijp denkt dat hij lollig is,maar imo is het een clown die grappig probeert te doen,alleen lukt dat niet al te best.
Manolev is echt niet zo slecht als dat er beweert word,maar gijp zoekt gewoon een pispaal.

Ik ben het bijna nooit met Brands eens maar nu wel. Dit programma maakt mensen kapot en krijgt dan nog een televisierring ook. Het is werkelijk waar te gek voor woorden. Ze kiezen een aantal pispaaltjes uit en draaien daar het programma om heen. Dat misbaksel van een Genee, die vroeger ongetwijfeld getreiterd werd, zorgt er ook wel voor dat de pispaaltjes elke week aan bod komen. Vroeger waren het van der Boog, Van Geel van Feyenoord en Van Gaal maar ze maken mensen bewust kapot en dat moet je niet willen. Om van der Gijp kan je af en toe best lachen maar hij heeft het IQ van een wortel.

Zo slecht zijn de statistieken van Manolev geeneens hoor. Ok, hij moet geen ballen voorgeven maar voor de rest valt het reuze mee..

Manolev is idd kapot gemaakt door van Gijp. Is een degelijk back, van iedere speler kan je een slecht moment pakken en hem vervolgens belachelijk maken. Doe je dit langdurig dan is het smaad, als ik Manolev was zou ik VI gaan aanklagen. Wat zeg nu eerlijk als de naam Manolev hoor, is het eerste wat je doet is lachen. Maar daar heeft VI een handje van om PSV spelers structureel belachelijk te maken. Willems heeft hierdoor nu ook een negatieve stempel gekregen terwijl de jongen nog super jong is en over veel ervaring voor zijn leeftijd beschikt. Genee is daar mede verantwoordelijk voor om vieze voorzetten te geven en spelers van PSV belachelijk te maken (dat scoort denkt hij)

Heb nooit een voetbalprogramma gezien waar langer dan een week een vlagvan een voetbalclub hing (cambuur Leeuwarden). Objectiviteit heeft zijn hoogtijden in de dat programma

Het is ook wel heel kinderachtig hoe er bij de VI om is gegaan met Manolev. Alles wat hij niet goed deed werd heel overdreven en lacherig aan de kaak gesteld. Voor echt mooi voetbal en fantastische spelers moet je ook helemaal niet naar de Eredivisie willen kijken. Dat je een keer een blooper laat zien van een speler is prima maar bij Manolev wordt het inderdaad sterk overdreven. Alsof het een eersteklas prutser is die werkelijk helemaal niets maar dan ook niets kan.

Van de ene kant vind ik dat n dikbetaalde topsporter er boven hoort te staan. Maar van de andere kant irriteer ik me wel steeds meer aan het gedrag van Gijp. Zonder n moraalridder te willen zijn vind ik dat t niet meer weg te schuiven valt onder t maken van n leuke grap. Dan zouden er namelijk meer verschillende

Pfff.... hahaha... geef er maar weer lekker aandacht aan.. ja dan krijg je het wel mee Brands :D Ik weet niet maar juist door het weer te benoemen krijgt het de aandacht..

8 juli 2013 om 20:39

Je hebt helemaal gelijk, we hebben het afgelopen jaar namelijk niets van Manolev gehoord omdat hij in Engeland speelde. Oude koeien uit de sloot halen noemt men dat, iets waar een technisch directeur zich helemaal niet mee bezig dient te houden. Brands laat wel vaker zien dat ie professionaliteit mist om die functie te bekleden bij een grote club als Psv. Hij had ook kunnen zeggen: Wat Gijp te melden heeft interesseert ons niet, wij vormen onze eigen mening rondom Manolev. Misschien moet Brands zich gewoon bezighouden met het samenstellen van een PSV waardige selectie, in plaats van te reageren op dit soort ludieke mediatruucjes van Gijp.

8 juli 2013 om 21:27

Brands rakelt dit zelf niet op maar beantwoordt gewoon een vraag van een journalist van het E.d. op een fatsoenlijke manier.

Staat letterlijk in het topic.... jongen...

9 juli 2013 om 00:19

Men kiest er altijd nog zelf voor hoe men een vraag beantwoord is het niet? Net als dat jij en ik hier zelf de keuze maken hoe we op elkaar reageren, ook al kan een reactie soms ietwat uitgelokt zijn. Jij en ik zijn maar doodnormale jongens, maar Brands is een professional bij een topclub. Van zo iemand mag je best wat meer waardigheid verwachten. Of denk je dat Marc Overmars en Martin van Geel op een soortgelijke wijze zouden reageren?

9 juli 2013 om 08:55

Mijn allerbeste shorty1991..

Ik begin nu het idee te krijgen dat je alle gevoel voor perspectief kwijt bent.

Brands beantwoordt de vraag van een journalist dat Manolev er zelf geen last van heeft, maar zijn omgeving het wel meekrijgt.
Het beantwoorden van zo'n vraag zoals jij denkt te moeten in de trant van "van der Gijp interesseert ons niet" zou juist weer reacties oproepen bij deze joker van VI die dan zijn ranzige spot weer zou kunnen richten op een Td.

Brands is geen heilige en ook niet een feilloze TD, maar communicatief heeft hij dit toch wel professioneel aangepakt.

manolev is toch niet de enige die op de hak wordt genomen. Kijk ook maar eens naar sneijder en Mertens. Natuurlijk is het niet leuk voor manolev en ja voetbal international is een entertainmentprogramma of je dat nou leuk vindt of niet. Maar manolev geeft van der gijp door zijn spel ook wel de kans om hem min of meer belachelijk te maken. Van de tien voorzetten als hij de achterlijn haalt komen er tien niet bij een medespeler of verdwijnt in de tribune. Als hij wat beter zou voetballen dan zou er voor van der gijp geen aanleiding zijn om manolev op de hak te nemen. Maar ik ben het er wel mee eens dat manolev onnodig vaak het mikpunt van spot is.

Manolev is nog niet eens zo slecht.
Omdat vd Gijp e een hype van maakt, letten wij alleen op dingen die hij fout doet.

Hij kan alleen geen voorzetten geven en hij is niet al te snel.

8 juli 2013 om 20:40

Ik vind Manolev gewoon een prima back in de Eredivisie, niets bijzonders en ook niet slecht.
Maar zeg nou zelf, vind je het niet een beetje onprofessioneel dat Brands zich hierover uitlaat? Jij en ik hebben toch allang door dat het gaat om een ludieke actie van Gijp en niet om feiten/waarheden? Waarom maakt Marcel zich hier zo druk over?

8 juli 2013 om 21:21


Brands beantwoordt op professionele wijze gewoon een vraag van een journalist van het ED over de kwestie van der Gijp - Manolev en is er dus zelf niet over begonnen.
Dat had jezelf ook makkelijk kunnen constateren als je het topic gelezen had....

9 juli 2013 om 00:20

Ja ja nu weten we het wel Oleguapa, Marcel Brands doet niets verkeerd. Sorry dat ik je almachtige TD aanpak hoor.. Wie zegt dat ik het artikel niet gelezen heb? Wacht toch eens voor je met conclusies komt, ik geef duidelijk aan dat Brands zelf de keuze maakt hoe die reageert op een vraag.

9 juli 2013 om 08:56

Zie #188 om herhalingen te vermijden, mijn waarde..

Schijnbaar is het heel moeilijk voor sommige mensen om te lezen, maar er staat in gesprek met het Eindhovens Dagblad!
Het lijkt me sterk dat Brands hier zelf over begint, dus zullen ze hem er naar gevraagd hebben.

Over van der Gijp, hij kan goed uitdelen, maar slecht incasseren.

Elke speler wordt er in de voetbalwereld wel door gehaald als hij even positief of negatief opvalt. Dat Manolev er wel heel vaak bij wordt gehaald is dan wel jammer, maar voor pret bij VI is het goed.
Ik vind Manolev een degelijke back, die aardig kan voetballen. Als hij niet kon voetballen, zou hij ook niet bij een profclub onder contract staan

Zo geniaal was Rene zelf ook niet, van zijn mislukte acties kon je er ook iedere week 1 uitpikken en belachelijk maken. Makkelijk scoren ten koste van een ander Rene!

8 juli 2013 om 21:40

Nou ik heb hem nog meegemaakt en hij kon wel aardig ballen hoor. Paar klassen beter dan Manolev in ieder geval.

3,4 jaar in Nederland en verstaat geen Nederlands... Lekker prof ben je dan ook zeg. Doe ff een cursusje man, wat is er mis met je? Misschien als ie Nederlands verstond zou hij wat beter samen spelen met zn teamgenoten en zouden zn voorzetten misschien af en toe aankomen. Wat een jandoedel zeg.

8 juli 2013 om 21:54

Die opmerking van Manolev over geen Nederlands verstaan was 3 jaar geleden.
Spreekt inmiddels goed verstaanbaar Nederlands.

Domme post als je dit letterlijk in het topic kunt lezen............
Dus de prijs voor de grootste jandoedel op VZ gaat naar jou.

Ach die vd gijp moet je gewoon laten lullen. Hij is gewoon nog over de fles dat hij in 88 weg moest en dat ze zonder hem de triple wonnen.

8 juli 2013 om 21:59

Dat had hij dan ook volledig aan zichzelf te danken, want hij werd volledig uitgekotst door zijn teamgenoten.
Met name Gerets en Lerby hebben hem meerdere keren hardhandig (ook fysiek) aangepakt vanwege zijn ondisciplinair gedrag.

Sorry hoor maar ik vond het maar onzin van de bovenste plank, je moet van der Gijp zien als de comediant aan tafel. Het lijkt het CDA wel zeg, zullen we dan maar een verbod op satiere invoeren ? Daarnaast word hij helemaal niet beschadigd aan tafel bij VI International, er word niks vervelend gezegd over zijn prive leven. Er word ook niet geinsinueerd dat hij bepaalde zaken zou doen die het daglicht niet verdragen dus het valt wel mee met die beschadiging. Daarnaast zal geen enkele Europese club hun aankoop beleid laten afhangen van wat men op RTL 7 op maandag en vrijdagavond zegt.

Kijk dat hij het niet leuk vind om steeds eruit gelicht te worden kan ik me heus wel iets bijvoorstellen, niemand vind het leuk om als "laughing stock" te dienen maar van enige beschadiging is hier toch geen sprake van. Laten we wel wezen zo´n goede voetballer is het gewoon niet, als hij zo goed zou zijn geweest zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een club te vinden en zou Fullham geen problemen hebben om het door PSV gevraagde bedrag op tafel te leggen.

8 juli 2013 om 22:13

Elke grap is maar een keer leuk.
Als je dit gaat herhalen tot op het vervelende af, dan is het verworden tot een ranzige hetze en wel degelijk een beschadiging van iemand bij het uitoefenden van zijn vak.

Overigens, wat heeft het CDA hier mee te maken?
Die houden echt wel van satire (zie kabinetsformaties), niet van satiere...

9 juli 2013 om 02:49

@ oleguapa

Sorry maar ik blijf het geen hetze vinden, anders kan je elke journalist/columnist comediant wel verwijten dat die bezig is met een hetze. Ik zie hem meer als een comediant dus dat moet je gewoon met een korreltje zou nemen. Over het algemeen hoorde je toch mensen ook niet klagen als ze wekelijks verschenen bij de typetjes van "kopspijkers". Of zie/zag jij dat ook als een hetze ?

Ik had een "knipoog" achter die CDA opmerking moeten zetten, maar dat had er mee te maken dat hun een paar jaar geleden zo´n verbod bespreekbaar wilde maken. Zo komt dit verhaal van PSV op mij over. Van der Gijp zet zichzelf vaak voor lul en zegt vaak genoeg ook dat je hem niet serieus moet nemen. Ik besef dat iedereen anders is maar als jonkies als Veltman en Blind dit kunnen relativeren zou een volwassen kerel dat toch ook wel kunnen. Door het zo naar buiten te brengen kan je er vergif op innemen dat er een reactie komt van der Gijp of andere (wannabe) comedians, dus het zal denk ik alleen maar averechts werken.

9 juli 2013 om 09:11

@afca_leeds

wij hebben gewoon een verschillend oordel over wat nog grappig is en wat op een ordinaire hetze begint te lijken.
En dat mag, natuurlijk.

Overigens PSV zelf (i.c. Brands) komt niet met dit verhaal, maar dit was gewoon een antwoord op een vraag van een journalist van het E.d.

Brands: "manolev heeft er zelf geen last van alleen zijn omgeving krijgt het wel mee".
Wat is in hemelsnaam hier geklaag aan???

Gijp is natuurlijk zo gek als aan karrat maar bottum line komt stanislav gewoon heel veel tekort als rechtsback.
Te blind te onbesuisd te veel slippertjes te veel gele en rode kaarten en een wel hele matige voorzet en techniek.
Of je dan vd gijp heet of nobody zoals ik , je moet wel heel erg blind zijn om niet te zien dat het gewoon een nivo te hoog is voor hem.
Dat er de draak mee gestoken wordt heeft voor een groot gedeelte met gijp te maken maar uiteindelijk komt het toch neer op kwaliteit.

Wat ik veel schrijnender vind is dat "wij nederlanders" een jongen als willems geen kans geven op het maken van fouten en om daar dus van te groeien.
Als 18 jarige moet je in nederland er meteen 34 wedstrijden staan .
En dat deden en doen zelfs de allergrootste der aarde niet.

Leuk dat je dat zegt, mij valt meer op dat er maar 1 ajax-speler mee gaat. Terwijl ik toch vaak lees dat ze een hele goede jeugd hebben, indrukwekkend...

Vd Gijp vertelt het grappig en als je Manolev voor de rechtsbuitenpositie hebt gekocht, mag je zeker ontevreden zijn.
Maar met een echte rechtsbuiten voor hem, hoeft Manolev niet over de middellijn heen. En dan vind ik Manolev voor de Eredivisie gewoon een prima verdediger, met voldoende functionele techniek die ik vooral in het positiespel zeker niet slecht vind.
Kortom, van mij mag Manolev blijven, maar dan geen voorzetten meer graag!

Manolev wordt misbruikt als rechtsback. Als valse rechtshalf doet hij het bij Bulgarije gewoon erg goed. Scoort zelfs tegen landen als Italie en speelt tegen Nederland ook goed.

VI is best vermakelijk en Vd Gijp heeft opvallend veel inzicht in de kwaliteiten van spelers. Als rechtsback is Manolev gewoon echt niet goed.

Dat neemt niet weg dat het best raar is dat Vd Gijp hem zo smadelijk uitlacht. Gijpie kwam zelf nooit verder dan de zwitserse liga en welgeteld 2 (twee!) internationale clubgoals tegen een dwergclubje. Daar kan Manolev dan weer hartelijk om lachen.

Misschien eens een keer een idee om oud beeldmateriaal op te zoeken van v/d gijp van missers en mislukte voorzetten en hem dat voor zijn kiezen te gooien .
Even kijken of ie dan nog zo'n grote bek heeft

Van der Gijp moet gewoon kunnen zeggen wat hij wil , hij doet dat tenminste in verhouding met de mensen van die andere programma

Manolev is misschien een ''aardige '' speler maar niet voor een titelkandidaat.

Plus van der Gijp heeft het afgelopen jaar sws niet eens zo heel veel meer over Manolev gehad.

En mensen moeten niet aankomen dat Gijp en Derksen alleen maar proberen te scoren en negatief zijn , want het niveau hier is over het algemeen gewoon barslecht.
Als er iets goeds voorbij komt in de Eredivisie zeggen ze dat ook.

9 juli 2013 om 09:09

Manolev speelde ook niet voor Psv, denk dat Gijpie hem daarom niet meer heeft gezien ;-)

Hoe zeer ik het er mee eens ben is het wel aan de late kant om nu pas kritiek te gaan leveren op VI boulevard.

Manolev is een hele matige back, maar het is flauw om hem elke keer als voorbeeld te nemen terwijl er nog zeker 10 beroerde backs rondlopen in de Eredivisie. Daar laten we dan geen mislukte voorzetten van zien.

Het wordt overdreven door Rene maar als de kijkers er om lachen, waarom zou je dan stoppen? Manolev is geen goede back maar wordt wel zwaar overdreven bij VI.

Eerste bod van Roma is 17 miljoen. Dus dan zal het rond de 20 worden lijkt me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren