Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geld speelt geen rol in Qatar: budget voor WK 2022 meer dan 150 miljard

Laatste update:

Qatar grijpt het WK in 2022 aan om het land, figuurlijk gesproken, eens goed op de kaart te zetten. Uit een rapport van accountantsbureau Deloitte blijkt dat er de komende negen jaar in totaal 155 miljard euro zal worden geïnvesteerd in de bouw van nieuwe stadions en een verbeterde infrastructuur.

/

Het leeuwendeel van het exorbitante bedrag wordt besteed aan transport en infrastructuur. Daarbij valt te denken aan een nieuw vliegveld, verbeterde wegen en een metronetwerk. Het dwergstaatje in het Midden-Oosten verwacht in de maand dat het WK plaatsvindt zo’n 400.000 voetbalfans te vervoeren en onderdak te moeten bieden. Zodoende wordt ook een gedeelte van het budget aangesproken om nieuwe accommodaties, zoals hotels, te realiseren.

Het is overigens nog altijd niet duidelijk wanneer het WK precies zal worden gehouden. In de zomer stijgen de temperaturen in Qatar tot boven de veertig graden en er gaan dan ook stemmen op om het toernooi te verplaatsen naar de winter. Dan is het zo’n dertig graden. Het land is hoe dan ook van plan om alle stadions te gaan voorzien van airconditioning, zodat spelers en fans niet hoeven te lijden onder de hitte.

Zou jij naar het WK in Qatar willen als je tickets kon krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me wel vet om naar Qatar te gaan in 2022 voor de WK. Die stadiums etc zien er echt vet uit!

9 juli 2013 om 19:02

Hoop dat je genoeg verdient dan. Zal het WK voor de rijken worden

Te gek voor woorden die bedragen en schandalig dat het daar gehouden wordt

9 juli 2013 om 19:41

Waaruit blijkt dan dat de reizen naar Qatar en het verblijf ter plekke duur zijn? Ik denk dat het niks duurder is dan wanneer het WK in Europa wordt gehouden omdat winstmaximalisatie niet iets is wat de sjeiks schijnt te interesseren.

9 juli 2013 om 19:48

Schandalig? Nou nou dat valt allemaal wel mee hoor. Het enige echte probleem is die enorme hitte, dat is gewoon niet te doen. Het WK moet gewoon in de winter gehouden worden, dat kan niet anders. 40 graden is afschuwelijk.

9 juli 2013 om 21:00

het is rond de tijd dat de wedstrijden gespeeld worden gemiddeld rond de 35 graden. Maar wat je niet moet vergeten is dat de luchtvochtigheid heel laag is. Het is dus veel minder benauwd dan bijv. in rio. Het zal misschien iets zwaarder zijn. Maar men overdrijft. Het is anderhalf uur knallen, ze moeten geen marathon lopen.

10 juli 2013 om 11:10

Airco in de stadions.. Zeg maar dag tegen de poolkappen.. Wat een commercieel gedrocht is het WK22. Als we zo doorgaan is er straks geen WK voetbal meer maar een WK waterpolo..

Stadion met arico. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar als het zo heet is lijkt het me wel noodzakelijk.

9 juli 2013 om 17:36

En voor de voetballers dan? Zelfs in de winter met temperaturen zoals 30graden is abnormaal. Grappig dat hier pas over wordt gediscussieerd nadat ze verkozen zijn, wat ik nog steeds zeer teleurstellend vind.

9 juli 2013 om 17:42

Als er ergens een land op de wereld met oplossingen voor problemen kan komen, is dat Qatar wel.
Die hebben geld genoeg, misschien gooien ze het dak dicht en dan airco overal, of een ijsbaan onder het veld, weet ik veel.
Ik vrees meer voor het Wk2018 in Rusland om eerlijk te zijn, met al die criminaliteit, racisme en schending van de mensenrechten.

9 juli 2013 om 18:26

Dan heb je het nog niet eens over de Russische voetbalfans, die vooral in Polen weer eens goed van zich hebben laten spreken...

9 juli 2013 om 19:56

die mensen hebben daar nog nooit sneeuw of ijs gezien, en als ze het zien denken ze vast dat ze dood gaan.

9 juli 2013 om 21:02

De grootste indoor skie baan van de wereld ligt in dubai. ietsjes verderop. Dit is echt zo een typische Nederlandse reactie. Je bent zo wereldvreemd als maar zijn kan.

9 juli 2013 om 17:41

Verspilling van energie, iedereen weet hoe verspillend airco's zijn ! En dan u met globalwarming en onze huidige crisis gaan ze er toch mee door, ze hebben toch geld genoeg om ff innovatief een ander middel die duurzaam en effectief is te bedenken of zijn ze hun grijze cellen kwijt?

Het is ook nog een verspilling van geld, konden ze maar beter investeren in Yemen of welk ander land in dat gebied dat stinkend arm is ...

Ze kijken altijd naar ons voor geld, maar die landen daar (de rijke althans) kunnen zoveel investeren!

Dit is duidelijk een gekocht WK, het enige pluspunt is dat er veel van dit geld naar infrastructuur gaat, is altijd goed voor de economie, maar wie gaat het na het WK nog gebruiken als alle fans weg zijn? verspilling, verspilling, verspilling .. er zit ook geen toekomst visie in, totaal niet duurzaam.

Dit is geen voetbal mee maar $$$$ geld, geld en nog eens geld. Totaal geen filosofie of visie erachter.

9 juli 2013 om 17:47

"verspilling van energie, iedereen weet hoe verspillend airco's zijn ! En dan u met globalwarming en onze huidige crisis gaan ze er toch mee door, ze hebben toch geld genoeg om ff innovatief een ander middel die duurzaam en effectief is te bedenken of zijn ze hun grijze cellen kwijt? "
Zonnepanelen op het dak van het stadion en heel het stadion is zuinig. Verder niet zo moraalridderig doen, of gebruik jij 100% groene stroom, gooi je altijd alles weg, koop je alleen recyclebaar papier?
Milieuvervuiling in dat deel van de wereld valt behoorlijk mee.

"
Het is ook nog een verspilling van geld, konden ze maar beter investeren in Yemen of welk ander land in dat gebied dat stinkend arm is ..."
Het is niet de schuld van Qatar dat Yemen arm is. Ik snap dat landen solidair horen te zijn, maar moet Qatar dan maar even miljarden pompen in een land waar zij niets mee te maken hebben?

"dit is duidelijk een gekocht WK, het enige pluspunt is dat er veel van dit geld naar infrastructuur gaat, is altijd goed voor de economie, maar wie gaat het na het WK nog gebruiken als alle fans weg zijn? verspilling, verspilling, verspilling .. er zit ook geen toekomst visie in, totaal niet duurzaam."
Ik hoorde pas plannen van Qatar om na elk seizoen een toernooi met grote clubs te houden in Qatar, een soort mini Champions League. Daar heb je al nut voor je stadion.

"
Dit is geen voetbal mee maar $$$$ geld, geld en nog eens geld. Totaal geen filosofie of visie erachter."
Welkom in de grote boze mensen wereld...

9 juli 2013 om 18:03

'het is niet de schuld van Qatar dat Yemen arm is. Ik snap dat landen solidair horen te zijn, maar moet Qatar dan maar even miljarden pompen in een land waar zij niets mee te maken hebben?'

Nederland draagt het meeste bij aan Ontwikkelingssamenwerking per hoofd bevolking. 0,8% van het Bnp. Qatar, met alle miljarden olie dollars doet werkelijk bijna niets aan Osw. Behalve als het een islamitisch land betreft want zo rollen ze daar nu eenmaal. Mooi voorbeeld is de Tsunami in Japan, waar de olie staten nog niet eens 10% van de Nederlandse bijdrage hadden beloofd aan Japan. Terwijl na de Tsunami in Zuidoost Azië en de aardbeving in Pakistan men niet snel genoeg de portemonnee wilde trekken.

De lui die er wonen zijn hypocriet t*ring volk. Alles wat niet Arabier is word gezien en behandeld als tweederangs burger. Inderdaad welkom in de grote boze mensen wereld. Zonder de westerse technologieën zouden ze niet eens weten hoe ze die Olie uit de grond zouden halen. En nee, ben geen ras Hollander maar mix en ik heb van dichtbij mogen ervaren hoe mensen uit die regio zijn.

9 juli 2013 om 18:30

Dat zomerse toernooi zou elke twee jaar worden gehouden in de zomers dat er geen WK of EK wordt gespeeld. Maar het bleek jammer genoeg een verzinsel te zijn van iemand. Die Engelse krant die met dat verhaal kwam heeft het diezelfde dag of een dag later weer ingetrokken.

Maar ik geloof wel dat ik gelezen heb dat ze de stadions recyclebaar willen maken, in die zin dat ze weer zullen worden afgebroken en delen kunnen dan hergebruikt kunnen worden bij de bouw van nieuwe stadions elders op de wereld.

9 juli 2013 om 18:36

Indoexpert,

Zonder die olie van hun zouden wij niet in auto's rijden en al die luxe van goedkope electriciteit hebben. De ene hand helpt de andere.

9 juli 2013 om 21:17

@indoexpert

Wat ben jij een schijnheil zeg. Wat denk je dat het westen in Afrika doet. Er zijn zoveel door de overheid gesteunde organisaties die alleen christelijke afrikanen helpen. En als je als moslim wat wilt krijgen, bekeer die zich maar.

Dat Nederland meer bijdraagt slaat nergens op. De Nederlandse belastingcultuur is zo ongelofelijk verschillend van Qatar dat valt niet te vergelijken. Nederland heft hoge belastingen waarmee ze onder andere de ontwikkelingshulp mee betalen. Nederlandse burgers geven relatief weinig zelf. Terwijl Qatarese burgers minimaal 2,5% van de bezittingen dienen te doneren. Zonder dat de overheid daar tussen zit. Qatar heft nauwelijks belasting. Verder is de interpretatie van wat ontwikkelingshulp precies is nogal verschillend, terwijl in jou statistieken word uitgegaan van de westerse interpretatie. Heel veel zogenaamde ontwikkelingshulp blijft in eigen land en gaat naar werknemers, rijke directeuren en mooie bedrijfspanden.

9 juli 2013 om 22:48

@ Indoexpert

Dus omdat je een paar mensen kent wil jij nu stellen dat het hele volk niet deugt? Wat een belachelijke redenering heb jij.

9 juli 2013 om 18:07

Omdat alcohol niet een fijn onderwerp is in het midden oosten

9 juli 2013 om 18:00

In Phoenix, Arizona in het University of Phoenix Stadium heb je ook airconditioning. Dit is overigens volgens een centraal systeem dat ook andere delen van de stad voorziet van koele lucht. Dus het bestaat sowieso al wel. Ook al is dat dan een American Football stadion, maar toch. Mooi stadion ook trouwens. Zoek maar op Google.

9 juli 2013 om 19:42

ja en omdat het zooo warm is, om de 5 minuten drink pauze

Hun mogen dan wel de rijkste bevolking ter wereld hebben, ik wil niet als supporter daar naar toe gaan en zien dat je voor een nachtje in een middenklas-hotel een fortuin kwijt bent.

9 juli 2013 om 17:24

Ben je ooit daar geweest dan? Over het algemeen zijn de accommodaties in de VAE uitstekend, ze zullen vast wel in verband met het WK een vliegticket inclusief hotel overnachting en kaartje voor de wedstrijd deal hebben.

Als je er naar toe gaat voor je vakantie dan kan ik mee voorstellen dat je een fortuin kwijt bent maar over het algemeen zijn voetbalreizen goedkoper dan een 5 daagse vakantie(met uitzondering van een grote voetbalwedstrijd zoals Finales).

9 juli 2013 om 17:34

Qatar is geen onderdeel van de Vae.

9 juli 2013 om 17:35

Ik denk juist dat het WK alles heel goedkoop wordt.
DIe sjeiks geven gewoon een som aan de hoteleigenaren zodat ze de prijzen wat verlagen.
Het Wk2022 is een grote pr-stunt voor Qatar.

9 juli 2013 om 19:47

Het zijn juist bedrijven als OAD die exclusiviteitsdeals met de Knvb hebben die de kaartjes en reizen zo duur maken.

En na het WK komt er nooit iemand meer en staat alles leeg.

Belachelijk als dit waar is. Wil niet de moraalridder zijn en ik begrijp dat je er een feest van wilt maken maar met 150 miljard kun je toch betere dingen doen op deze wereld lijkt mij.

9 juli 2013 om 17:24

In Qatar is dat kleingeld.

Dit is wel een WK dat duidelijk maakt dat de Fifa één corrupte bende is!!
Iedereen met een voetbalhart is het toch duidelijk dat voetbal in Qatar toch niet echt speelt. Het is een prestige-toernooi voor Qatar.

Daarnaast is het weer tijdens de zomer niet om topsport te bedrijven. Airco in het stadion, wat een ******zooi!!! je speelt toch geen zaalvoetbal.

Ik zou het liefst willen zeggen: WK Boycotten en Blatter en consorten eruit smijten, schorsen voor het leven en vervolgen voor het aannemen van steekpennningen!!

Het is een schande!!!:

9 juli 2013 om 17:32

@ maxcorre

Het Wereld Kampioenschap is altijd een prestigetoernooi geweest hoor.. Het is nu in Qatar, maar in Duitsland, Zuid- Afrika en dadelijk Brazilië is er niks anders.

10 juli 2013 om 09:47

Maar het is toch iedereen duidelijk dat Qatar niet hèt land is om notabene in de zomer een WK te organiseren. Daarbij is het alternatief: in de winter toch ook lachwekkend.

Er is toch niemand die op Qatar als organisator zou stemmen zonder vooraf een tas met geld van een sjeik te hebben gekregen?

9 juli 2013 om 17:25

Daarna breken ze alles voor 15 miljard weer af.. Blijkbaar toch geld zat

Zitten wij hier moeilijk te doen over enkele miljarden naar Griekenland en dan tikken zij het ''ff'' neer voor een voetbaltoernooi dat enkele weken duurt..

9 juli 2013 om 18:11

Als ik me niet vergis is het de bedoeling dat de stadions modulair zijn wat er op neer komt dat ze na het WK tribunes en andere onderdelen ergens anders kunnen gebruiken. Hierdoor is het probleem wat je beschrijft grotendeels verholpen.

Ongelofelijk wat een bedrag. Laten we al dat geld beter besteden in de wereld dan voor de paar weken voetbal. Unicef bijvoorbeeld zou een hoop goede doen kunnen doen voor de kinderen op aarde. En dan vergeet. Ik nog vele andere goede organisaties.

9 juli 2013 om 19:35

Bijna alle bedrijven (ook Unicef) Die zogenaamd leven proberen te verbeteren zijn allemaal corrupt als ik weet niet wat. helft gaat in eigen zakken. Als je er zelf echt om geeft dan moet je het zelf doen. Goede organisatie tijden zijn voor bij mijn vriend.

9 juli 2013 om 19:50

Ja, want Unicef en alle andere goede doelen hebben een directeur die voor een klein salaris zijn diensten verricht omdat hij zo begaan is met het goede doel.
Laat die mensen uit Qatar toch zelf kiezen waaraan ze hun geld uitgeven. Het is immers hun eigen geld.

155 miljard dat vind ik wel teleurstellend laag ik dacht dat ze in Qatar dit soort evenementen goed en groots aanpakken!

155 miljard... wat een bedrag, mijn hemel.

Hopelijk kunnen Nederlandse bouwbedrijven nog een graantje mee pikken

Edit: typ foutje

9 juli 2013 om 17:19

155.000 miljoen.. Om precies te zijn.

Mooi zo. Laat ze maar geld blijven uitgeven daar. Dat helpt de wereld economie een beetje. Verplaats het toernooi naar de winter en leg de competities 6 weken stil. Het kan wel een mogelijkheid zijn.

9 juli 2013 om 17:30

@ skila87

Voor enkele trajecten hebben ze Nederlandse bedrijven ingehuurd in het verleden. Ze werken graag met Nederlandse bedrijven samen op het gebied van techniek, water en natuur aanleggen (stranden aanleggen etc.) en ik weet ook dat ze voetbalvelden onderhouden uitbesteed hebben aan een Nederlands bedrijf (weet niet of zij dit doen voor één club of meerdere daar).

Het zou er goed uitkomen als ze enkele grote Nederlandse bedrijven miljardendeals konden opleveren.

9 juli 2013 om 18:27

Inderdaad. Liever dat ze 250 miljard uitgeven dan dat ze 'maar' enkele miljoenen uitgeven. Op deze manier wordt in één keer de wereldeconomie van een impuls voorzien, waar anders deze baronnen op het geld zouden blijven zitten tot de zoons het krijgen enzovoorts.
Deze manier van investeren is absoluut geen slimme, maar dat zal mij een worst wezen.

Eerst nog zien of Qatar doe groepsfase kan overleven maar ben benieuwd of het volk er blij mee is ik weet dat Qatar een van de rijkste landen van de wereld is maar ja

Ik ben ervan overtuigd dat men iedereen goed zal beschermen (in ieder geval tijdens wedstrijden/trainingen) tegen de hitte. Verder ontzettend leuk dat het Midden-oosten zo een gigantisch evenement kan en zal gaan organiseren.

Geld is er genoeg, spectaculair zal het dan zeker zijn. Mooi dit - van Europa, naar Africa naar Zuid Amerika naar het Midden-oosten, dat is voetbal.

9 juli 2013 om 17:44

Ik vind het verschrikkelijk dat het daar gespeeld wordt, heerst totaal geen voetbalcultuur en ik vind dat toch een vereiste. Brazilie, dat is tenminste een voetballand! Maar Qatar?!

Nee hoor het is allemaal een kwestie van geld geweest voor die corrupte Blatter en zijn vriendjes.

9 juli 2013 om 18:49

Ja, maar tot tegenstelling van Qatar, is er in de voetballanden (brazilië, etc.) geen geld of heel weinig (wegens bezuinigingen) voor.
Vandaar dat de inwoners gingen protesteren in Brazilië.
De veiligheid is daar ook niet gegarandeerd (bijna nergens, maar daar nog minder), Piqué, etc. werden daar bestolen..

10 juli 2013 om 09:20

Je hebt gelijk, zelfde gold trouwens voor Zuid-afrika, maar als we voetbal vanuit een maatschappelijk sociaaleconomisch perspectief gaan bekijken, kunnen we het hele profvoetbal beter maar meteen afschaffen. Gaat sowieso veels te veel geld in om, als je kijkt naar hoe moeilijk sommige mensen het op de wereld hebben.

Hoe kunnen ze de Wk naar winter verplaatsen? Wat dan met de competities?
Gaan ze eerste seizoenshelft spelen dan WK en dan 2de seizoenshelft?

Zoiets is niet gemakkelijk om te regelen.

9 juli 2013 om 17:41

Inderdaad dat is wat veel mensen willen.
De competitie zal in dat seizoen iets eerder beginnen en iets later aflopen zodat ze er tussendoor 6 weken lang een WK kunnen houden.

9 juli 2013 om 17:51

Dat zal niet gemakkelijk worden voor de spelers. Na de wk geen vakantie, maar 2de seizoenshelft spelen.

155 miljard! En dat voor een toernooi van een maandje. Echt een belachelijke bedrag.

Dit is echt compleet gestoord! Deze mensen zijn, samen met de Fifa en de Uefa overigens, echt volkomen de weg kwijt!
Op heel veel plekken in de wereld honger en armoede, en wat doen zij?? Echt gestoord!
En niet te vergeten al die Zuid-aziatische arbeiders die ze als slaven gaan gebruiken om hun plannen te realiseren! Echt, deze mensen zijn elk moreel besef totaal kwijt en denken dat de wereld van hun is omdat ze toevallig geboren zijn op een plek waar heel veel olie onder de grond zit..;

9 juli 2013 om 18:05

Volledig met je eens. Het is te walgelijk voor woorden. Eerst een WK in Rusland en dan in de Arabische wereld. Het zijn juist figuren uit deze wereld die het voetbal volledig aan het kapot maken zijn. Vandaag ook weer een berichtje dat Chelsea weer eens idioot veel geld wil gaan uitgeven aan mensen die een bal 3 meter rechtuit kunnen schieten. De Fifa / Uefa is bezig om het voetbal kapot te maken. Men denkt dat het allemaal gewoon door zal blijven gaan maar in toenemende mate zullen fans zich gaan afkeren van deze spilzucht.

155 miljard... Is Europa volgens mijn mooi uit te schulden toch?

9 juli 2013 om 17:42

Hangt af welke schulden je bedoelt.
Het geld dat naar Griekenland en co gegaan is? Of de staatsschulden.
Ik denk in beide gevallen nee.

9 juli 2013 om 18:03

155 miljard is ongeveer 35% van de Nederlandse staatsschuld. Toch een flink deel!

Groot voetbalfan maar zie liever dat geld naar Afrika gaan..

Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat allemaal willen aanpakken. Airco is leuk, maar zodra je het stadion verlaat en in die hitte terecht komt, is de kans reëel dat je KO gaat.

Belachelijk. Het laat maar weer eens zien hoe idioot ongelijk de welvaart is verdeeld in de wereld. Ik ben een liefhebber van het spelletje, maar er zijn belangrijkere zaken die met dit bedrag aangepakt kunnen worden. En die Blatter moet voor altijd zwijgen als hij weer eens wil lullen over de "corporate responsibilty" en meer van dat soort holle slogans. Het enige wat deze lui interesseert is geld en hun ego. Bah!

In de winter het WK houden lijkt mij erg onpraktisch i.v.m. alle competities en toernooien. Dat zorgt alleen maar moeilijkheden en overvolle speelschema's. En voetbalstadions met airco, wat kennen we nog meer verwachten daar in Qatar? Het zal een hele happening worden denk daar.

Misschien kunnen we het ook positief bekijken. 150 miljard!!!! Stel ze kopen de grasmat in Nederland, De stalen buizen in duitsland. De stoelen in frankrijk(ik zeg maar wat) groeit ons economie ook. Wij betalen geen belasting of iets voor hun dus laat ze lekker voor een toernooi 150 miljard besteden.

Ik denk dat er weinig klopt van dit verhaal, 400.000 man (stadion = 50.000 mensen, 25 wedstrijden maakt 1.250.000 mensen, aannemende dat er niemand buiten het stadium om mee reist) en 150.000.000.000 euro, gedeeld door die 400.000 man, da's 475.000 euro per fan.

Dat Qatar veel investeert geloof ik, maar dat dit alleen voor die paar weekjes lijkt me sterk, dit moet voor meer zijn dan alleen het WK.

Hahaha en dan maak je als speler ineens 10 goals in een wedstrijd. Niveau ligt er niet erg hoog dus boeit eigenlijk maar weinig lijkt mij zo dan.

Wat een belachelijke berg met centen zeg. Je kan duidelijk zien dat voetbal een spelletje is van de elite. Wij moeten elke cent omdraaien terwijl een stel tulbanden met miljarden smijten. Te belachelijk.

De keuze voor een WK in Qatar past helemaal bij deze tijd. Ik wacht op de mooie dag dat de olie op is en dat hele Midden Oosten geen reet meer voorstelt. Stop met het verzieken van ons voetbal!

Zum kotzen dit! Voor 150 miljard had bijna de gehele derde wereld gered kunnen worden. Maar de olie sjeiks in Qatar vertikken het gewoon. Al decennia lang worden we in Nederland continue erop gewezen op het maatschappelijk belang van Ontwikkelingssamenwerking en hoe we sociaal moeten omgaan met de medemens. Word het een politiek statement? Jazeker!

Het Arabische volk en dan voornamelijk wat er in de VAE en Qatar woont zijn de meest schofterige, arrogante en verwaande lui op aarde. Alles word mede mogelijk gemaakt daar d.m.v dwang arbeid uit Zuid en Zuid Oost Azië. Het is een regelrechte schande en een dikke klodder spuug in het gezicht van de mensheid dat de Fifa het toelaat dat een toernooi word georganiseerd in een land wat totaal G E E N binding heeft met voetbal en ook nog eens geen democratisch systeem kent maar gewoon een verkapte dictatuur is. En het schijnbaar belangrijk vind in tijden van financiële crisis en economische teruggang waarin vele mensen weer onder de armoede grens duiken overal ter wereld om maar even 150 miljard te gaan besteden. Deze mensen geven niets om voetbal, het is slechts 1 van de vele speeltjes voor de rijke elite.

Alle E C H T E voetballiefhebbers zouden er goed aandoen om dit toernooi volledig te boycotten! Terwijl wij in Europa krom moeten liggen om onze maatschappelijke bijdrage te leveren aan een betere wereld. Liggen de Olie sjeiks in hun nest te ruften boven op hun verdiende olie dollars, tegelijkertijd te bedenken aan wat voor onzin ze nu weer hun geld gaan uit besteden. Het WK in Qatar is 1 grote farce, 1 grote smerige corrupte beerput en vooral het werk van de maffia vriendjes van de Fifa! Ik als voetballiefhebber wil hier niet mee worden geassocieerd!

9 juli 2013 om 17:55

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dikke duim omhoog.

9 juli 2013 om 18:04

Kan geen groen randje geven, maar helemaal mee eens. De gewone Arabier crepeert van de armoede en kan z'n kinderen amper naar school sturen en dan halen deze gewetenloze figuren het in hun hoofd om zo'n ego-project op te zetten. Kijk voor de grap maar eens naar de cijfers van Arabieren die analfabeet zijn, of van minder dan een euro per dag moeten rondkomen (armoedegrens). Je schrikt je het apelazarus.

9 juli 2013 om 18:06

Ben 't absoluut met je eens. "de hele derde wereld gered" lijkt me niet, maar ik wil daar verder ook niet over discussiëren.

Helaas weten zij ook dat het onmogelijk is om zoiets te boycotten. Uiteindelijk zitten we toch allemaal het Nederlands elftal te kijken, want stel je voor dat we dit keer wel winnen?

9 juli 2013 om 18:09

@ indo expert. Fantastisch verwoord. Het is te walgelik voor woorden.

9 juli 2013 om 19:59

Wil je echt iets doen zul je olie uit het Midden-oosten moeten boycotten. Wil of kun je dit niet, dan moet je gewoon niet zeuren. Deze mensen geven hun geld tenminste uit, want geloof maar dat vele bouworders naar Westerse bedrijven zullen gaan. Het is dus ook nog eens goed voor onze economie, dus hoe meer ze uitgeven hoe beter. En wat je zegt over Afrika is een sprookje. Daar komt het ontwikkelingsgeld enkel terecht bij de happy few, en de rest van de bevolking komt om van de honger. Daar is in de afgelopen decennia niks verbetert, temeer velen zich bekeren tot de islam en het zo tot nieuwe oorlogen komt.

10 juli 2013 om 00:30

Ameen broeder (ook al komen we uit andere landen )

Wat jij hier schrijft, beschrijft de misselijkheid wat ik voelde na het lezen van dit bericht.

Dat WK in Qatar zou een grote farce zijn.
Die Sheiks hebben absurd veel geld, ok dat is een pluspunt.

Nu de minpunten:
-In Qatar geld ook het Sharia-recht. Vrouwen worden hierin als letterlijk de helft van de man gezien, ze mogen geen rechtzaak tegen hun man gebruiken, ook als ze mishandeld door hem wordt.

-In verbinding met de laatste zin van m'n eerste minpunt, mogen mannen hun vrouwen slaan als zij niet gehoorzaamt.

-niet-moslims worden als minderwaardig gezien en krijgen volgens Sharia 3 keuzes: (1) bekeren tot Islam (2) indien men niet bekeert, mogen zij gedood worden (3) In een iets gunstiger geval hoeven de mensen die niet willen bekeren, maar een belasting betalen genaamd de Jizya-belasting. Dit is een belasting vee die Arabische landen toepassen aan niet moslims, omdat zij volgens de Wet de autoriteit van Allah ontkennen.
Dit is zelfs in Qatar te vinden, maar door de zogeheten democratie die zij ook proberen toe te passen is het vaak een van de twee straffen. Dit zal zeker niet gebeuren tijdens het WK, door alle spotlights die er op Qatar zouden staan, maar dit is de normaalste zaak van de werels.

-het bekritiseren of ontkennen van Allah of de 'profeet' Mohammed wordt bestraft met de doodstraf.

-vrouwen die verkracht worden kunnen geen rechtzaak beginnen.

-vrouwen mogen geen auto rijden.

Dit zijn er zo een paar uit m'n hoofd. Dit zou zomaar kunnen gebeuren bij fans uit andere lande die het zogenaamde democratische Qatar willen bezoeken voor het WK. Die kunnen hier slachtoffer van worden, omdat de Fifa niks om mensenrechten geeft zolang de Sheik-dollars blijven rollen. De Fifa laat hier zien hoe corrupt en misselijk het is!

Kom op, dit is echt van de zotte en ik ben het volledig eens met Indoexpert !

10 juli 2013 om 01:20

Wel grappig dat een Israeli hier ons een lesje democratie en mensenrechten komt geven, terwijl die piratenstaat zelf op grote schaal mensenrechten schendt en waarbij het zelfs beleid is om de burgers in de bezette gebieden stelselmatig als minderwaardig te behandelen. Een betere wereld begint bij jezelf...

Dit hele probleem heeft geen donder met de Islam of de Arabische cultuur te maken. Het probleem ligt bij het feit dat de olie-miljarden slechts bij een select groepje sheikhs en Westerse multinationals belanden, terwijl de gewone bevolking crepeert. En mocht het volk in opstand komen tegen deze ongelijkheid, dan worden ze opgesloten en gemarteld (met Westers wapentuig!) Waarom denk je dat het Westen zich afzijdig houdt in de Arabische Lente? Mubarak, Khadaffi en het Saudische koningshuis zijn onze mannetjes, die zorgen ervoor dat Shell haar woekerwinsten meeneemt en ook nog en passant deze mensen schathemeltjerijk maakt.

Afijn, genoeg off-topic. Feit blijft dat het een schande is dat zo'n land het WK krijgt.

Het is jammer dat teveel mensen nog steeds denken dat wij, de normale burgers ook maar een cent zien van de 'miljarden' contracten met Nederlandse bedrijven die op ons liggen te wachten. Die Nederlandse bedrijven outsourcen alles meteen naar lage lonen landen en de hoge heren belonen zichzelf weer eens vorstelijk.

Want de massa productie die dit vergt is allang niet meer in Nederland te vinden. Hooguit op het gebied van detachering en engineering valt er voor ons wat te halen. Helaas zal dat bij lange na niet genoeg zijn om onze economie daadwerkelijk te stimuleren. Niet voor niets heeft Nederland een chronisch tekort aan technisch personeel.

Gezien de temperaturen is het niet verstandig on het in de zomer te houden!!!
Ook al zijn de stadions voorzien van airco's... Mensen op pleinen zouden bezwijken.
De winter is een betere optie!

Ik verwacht ook heel veel verbeteringen en veel bouw, Rijke landen als Qatar moeten dat wel kunnen en het is maar goed ook dat ze het nie verplaatsen naar het winterseizoen want dan krijg je problemen me de clubs en Qatar kan dan beter grote ventilators in het stadion bouwen want het geld ebben ze toch wel.

Absurd , die gekke dwergen met baarden en witte gewaden, laat ze geld stoppen in Griekenland en
dat soort landen en leningen aan de wereldeconomie i.p.v. deze gekke toestanden.

9 juli 2013 om 21:19

Waarom zouden zij de Europese rotzooi opruimen, terwijl het enige wat het westen in het midden-oosten heeft gedaan is oorlog voeren tegen hen.

10 juli 2013 om 10:10

Waarom zouden wij daar in die sauna gaan voetballen ?
Het is ook meer een statement om de banaliteit in de wereld
aan te geven.
Enerzijds is er een bijna wereldwijde recessie , anderzijds zijn er
van die miljardairs ( alleen omdat ze op een olieveld hun tent hebben staan ) van gekkigheid niet weten wat ze met hun onmetelijke rijkdom moeten doen.

10 juli 2013 om 11:46

Er is bij elke WK wel wat op te merken. Ik weet dat Nederland het heel graag in eigen land zou willen, dat had ik ook liever gewild. Maar het is niet zo. Europa is niet de enige werelddeel in de wereld. En voetbal is niet van het westen. Als landen niet in qatar willen voetballen kunnen ze zich heel makkelijk terugtrekken. Maar vooralsnog is daar nog helemaal geen sprake van. Buiten alle azijnpissers is iedereen heel benieuwd naar de eerste wk ooit in het midden-oosten. Net zoals ik benieuwd was naar de eerste Wk in Afrika. Want toen zat jij zeker ook net als half Nederland te roepen dat dat niet goed zou gaan.

is het gevaarlijk in Qatar?

10 juli 2013 om 11:47

Nee helemaal niet zelfs. Qatar is een van de veiligste landen ter wereld.

over geld gesproken.... 150 miljard.... waar olie al niet goed voor kan zijn :P

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren