Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bazoer en Tete vallen af voor trainingskamp Ajax in De Lutte

Laatste update:

Voor Riechedly Bazoer zit zijn eerste periode bij het eerste elftal van Ajax er op. De pas zestienjarige verdediger annex middenvelder kreeg in de beginfase van de voorbereiding een kans bij de selectie van Frank de Boer, maar nu de internationals zijn teruggekeerd, is Bazoer afgevallen. Datzelfde geldt voor rechtsback Kenny Tete, die echter met Oranje onder 19 naar het EK gaat.

/

De Boer maakte vorige week al bekend dat er een schifting zou plaatsvinden in zijn selectie. Ajax maakt zondag op de website van de club bekend met welke 24 spelers het op trainingskamp naar De Lutte gaat en Bazoer en Tete zitten niet meer bij de groep. Ajax gaat met 22 spelers en twee keepers naar De Lutte: derde doelman Mickey van der Hart ontbreekt vanwege het EK Onder 19 in Litouwen.

In de selectie van De Boer zitten (uiteraard) ook nieuwkomers Bojan Krkic en Mike van der Hoorn, die zaterdag tegen RKC Waalwijk hun debuut voor Ajax maakten. De landskampioen oefent vrijdag in Emmen tegen Osasuna en nog op dezelfde dag in het Duitse Meppen tegen Werder Bremen. Dit zijn voor Ajax de laatste wedstrijden van de voorbereiding: op 27 juli wacht de strijd om de Johan Cruijff Schaal, tegen AZ.

Frank de Boer had Riechedly Bazoer en Kenny Tete bij de selectie moeten houden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begrijpelijk. Maar ik blijf hopen op een debuut van Bazoer dit seizoen in de competitie! Die jongen bezit zoveel kwaliteiten, dat is bijna absurd!

14 juli 2013 om 13:15

Hij heeft ontzettend veel kwaliteit, maar hij is ook nog ontzettend jong. We moeten dus niet te hard van stapel gaan lopen. Volgens mij zal hij dit jaar zijn minuten gaan maken in de JL en dat vind ik prima. Laat hem maar ervaring opdoen in een competitie waar de weerstand een stuk groter is dan in de jeugdcompetities.

Had Bazoer beter bij PSV kunnen blijven, Hendrix krijgt nu namelijk genoeg kansen

Is het trouwens normaal dat je twee oefenwedstrijden op 1 dag speelt? Met 24 spelers twee wedstrijden spelen is redelijk zwaar lijkt me toch? Zeker omdat het oefenwedstrijden zijn en nog altijd de kans op blessures aanwezig is.

14 juli 2013 om 13:16

Dat is achteraf makkelijk praten, want PSV heeft pas sinds kort de nieuwe weg ingeslagen. Bazoer zag daarvóór terecht weinig mogelijkheden.

14 juli 2013 om 13:25

En Bazoer krijgt ook te maken met trainingen van Jaap Stam, ook iets wat hem sterker, slimmer en beter gaat maken.

14 juli 2013 om 13:27

En natuurlijk Frank de Boer! Ook een voormalige wereldtopper! Die jongen is in ieder geval in goede handen

14 juli 2013 om 13:45

Ook natuurlijk, maar gezien het feit dat hij een verdediger is (verdedigende positie) zal hij individueel gaan trainen met Stam. Daar zal hij op verdedigend gebeid meer leren, voetballend zal hij van de Boer uiteraard meer leren, maar "da's logisch".

14 juli 2013 om 13:58

Wordt wel een beetje overschat zeg. Stam kan je best slimmigheidjes leren, maar talent heb je if heb je niet, moeten nu niet doen alsof Stam hem een wereldvoetballer gaat maken.

Ja Bazoer heeft wel misschien de minst giede timing gekozen om naar Ajax over te stappen. Als ze ergens stonden te springen om verdedigend talent was het in Eindhoven na vorig seizoen. Bazoer dacht even makkelijk mee te draaien met de A-selectie vanaf dit seizoen, maar had wel kunnen inbeelden dat Ajax gewoon een vervanger ging kopen voor Alderweireld.

14 juli 2013 om 14:08

Ik denk niet dat hij dacht even makkelijk mee te kunnen draaien bij Ajax, het TH zal daar ongetwijfeld duidelijk over geweest zijn tegen hem.

Talent is inderdaad de basis, maar alleen talent is zeer zeker niet voldoende, veel vaardigheden dienen aangeleerd te worden. En Stam is daar als voormalig topspeler de juiste man voor!

14 juli 2013 om 14:13

Oh dat dacht hij wel zeker hoor. Meneer was beloofd dat ie ging aansluiten e bij de A-selectie en dat ie een kans krijgt. Die kans duurde welgteld een minuut of 60. Bedoel ik snap het wel, de stap van jeugd naar A-selectie is groot en van jeugd naar basis A-selectie is te gek. Maar denk dat dit wel voor Bazoer tegenvalt.

14 juli 2013 om 14:19

Chris van der Weerden en Ernest Faber zijn natuurlijk 2 koekenbakkers die hem niks zouden kunnen leren!

14 juli 2013 om 14:23

Die zullen hem ook wel wat kunnen leren ja, maar zij komen beiden niet eens in de buurt van Stam of De Boer. Stam en De Boer waren internationale toppers, Van der Weerden en Faber zijn met alle respect niet verder gekomen dan een aardige carrière in Nederland.

14 juli 2013 om 14:26

Vergeleken met Frank de Boer en Jaap Stam zijn Van der Weerden en Faber inderdaad koekenbakker. De Boer en Stamp kunnen buigen op een indrukwekkende carrière met clubs als Barcelona, Manchester United en AC Milan. Van der Weerden was nooit een onbetwiste basisspeler bij PSV evenals Faber (mede door blessures), terwijl de twee Ajax-trainers goed zijn voor 179 interlands.

14 juli 2013 om 14:31

Bazoer is voetballend best aardig al en aangezien hij in de oefenwedstrijden linkshalf en op 6 stond, lijkt het mij toch dat ze er een 6 van willen maken en niet een cv. Dan kan je deze keuze nog best begrijpen, twee of drie jaartjes poulsen op die plaats en vervolgens bazoer. Ik denk dat dat het idee van de boer is.

14 juli 2013 om 15:56

@rolotjuh,

Denk jij nog echt dat Bazoer met het idee in zn hoofd speeld dat hij op zijn 16e vaste basisklant zou zijn bij Ajax 1 ? Nou dat dacht hij niet, hij vind dat hij bij Ajax meer en snellere mogelijkheden heeft om een beter voetballer te worden. Dus wacht nou maar af en stop met provoceren

14 juli 2013 om 16:57

Hij is 17 Rolotjuh. Toen hij tekende is hem echt wel verteld hoe het er voorstond.. Aansluiten bij de selectie ok, maar spelen nog niet..
En dat je nu jong Ajax in de JL hebt spelen is voor hem alleen maar beter..

Ik ben wel met je eens dat het slecht getimed is aangezien hij nu idd in aanmerking was gekomen bij psv. maar ook daar zou hij in de JL spelen..
En laten we eerlijk zijn, als jonge voetballer kun je je beter ontwikkelen bij Ajax.. De cijfers liegen er niet om.

14 juli 2013 om 17:41

Het seizoen is nog niet eens offcieel begonnen, en jij trek nu al conclusies, een beetje voorbarig niet? Misschien heeft het er wel mee te maken dat Bazoer de afgelopen al dusdanige hoeveelheid en hogere fysieke arbeid moeten leveren dan normaal, dat hij weer even relatieve rust krijgt bij Jong Ajax. Bazoer gaat zijn kansen echt nog wel krijgen.

14 juli 2013 om 18:07

Hij gaat verdedigende middenvelder spelen bij ajax...

14 juli 2013 om 18:10

Dat kun je toch niet serieus vergelijken met Stam en de Boer...

14 juli 2013 om 13:17

Waarom had hij beter kunnen blijven bij psv? hij is pas 16 en gaat nu lekker 2 jaar jupiler league spelen. Daarnaast breek je eerder door bij ajax dan psv.

14 juli 2013 om 14:04

Is dat zo? Bedoel er lopen er nu een zooi in die uit "eigen jeugd" komen als Erikssen, Alderweireld, Vermeer en Blind, maar die looen er al een paar jaar in. Wat is er nou echt onder de Boer doorgeschoven met een echte vaste waarde in de A-selectie. Dat is de laatste paar jaar niet meer geweest dan in Eindhoven.

Kan alleen Fisher bedenken, en dat is zelfs al dubieus want die heeft welgeteld een half jaar in de jeugdelftallen gezeten.

14 juli 2013 om 14:13

Maar ze krijgen wel hun kansen, jongens als Ebicillio, Ozbilliz etc.
Of ze nou echt daadwerkelijk doorbreken en vaste waarde worden is geheel aan hunzelf. Ajax kan ze alleen maar begeleiden, trainen en speelminuten gunnen. Die laatste stap is helemaal aan hunzelf.

Daarom zeg ik, de kans op speelminuten om jezelf te bewijzen is wel een stuk groter bij Ajax dan bij PSV (niet wetende hoe het beleid er de komende jaren uit gaat zien).

14 juli 2013 om 14:19

Nou ja bij ons vorig jaar hebben er ook zat een kans gehad. Locadia, Depay, van Oojien heeft aardig wat gespeeld, Ritzmaier op zowel middenveld als achterin. Maar jongens met veel talent als Depay en Locadia hadden al veel concurrentie, laat staan voor van Ooijen en Ritzmaier.

Dus zie het verschil niet zo.

14 juli 2013 om 15:11

@rolotjuh

Hetczit dievhe die jaloezie, zo diep dat je niet meer na kan denken, ik zal t rytje even voor je afmaken, t zyn er meer dan de laatste 20 jaar bijbpsv doorbraken vanuit de jeugd:
Klaassen
Ebicilio
Ozbilliz
Van rhijn
Ligeon
Lukoku
Boilesen
Fischer

14 juli 2013 om 16:30

@rolotjuh

Blind, van Rhijn zijn vorig jaar vaste waarde geworden en Fischer inderdaad.. Hoessen heeft zich enorm ontwikkeld en heeft vorig jaar ook veel gespeeld.. Boilesen heeft veel gespeeld, wordt alleen in de weg gezeten door blessures en Klaassen, Denswil, Veltman, Ligeon, Lukoki, Andersen, Boccara, Sporkslede, de Sa hebben vorig jaar kansen gekregen..

14 juli 2013 om 16:45

Floca. Oh even vergeten. Daar is de lijst met onomstreden basisspelers. Boerrighter en Sana bijvoorbeeld zijn alleen maar gehaald voor de breedte. Zelfs Schone staat op rechtsbuiten dus waar hebben we het over met al die buitenspelertjes.

14 juli 2013 om 13:21

Bazoer krijgt bij Ajax ook genoeg.

En als je even langer keek dan je neus lang is, had je tientallen berichten kunnen lezen over de twee oefenwedstrijden van gisteren. Omdat ik niet de beroerdste ben: Ajax had de selectie van Ajax 1 en Jong Ajax grotendeels samengevoegd, en had zo twee wedstrijdselecties om twee oefenwedstrijden te spelen. Saillant detail: in beide wedstrijden werden in de rust alle veldspelers (tien dus) gewisseld.

14 juli 2013 om 13:27

Inderdaad. Alleen werden alle veldspelers niet in de rust gewisseld (sommige wel, volgens mij twee spelers) maar de meesten rond de 60ste minuut (stuk of acht spelers dan). Maar de rest klopt wel!

14 juli 2013 om 13:21

Hendrix is 18 op dit moment en Bazoer is nog maar 16. En dan praat je over kansen krijgen. Bazoer is nu pas eerste jaars A-junior. Er zijn niet veel spelers die dan al met het eerste mee mogen op traningskamp en laat staan wedstrijden spelen. Dit geeft maar weer eens aan dat Bazoer al op de goede weg is.

14 juli 2013 om 14:07

Lekker hypocriet hoor. Vorig jaar hoorde ik mensen jammeren dat Bakkali geen kansen kreeg bij PSV en dat het logisch was dat ie niet zou tekenen. Merk dat de regels in Amsterdam anders liggen dan in Eindhoven.

14 juli 2013 om 13:27

Hendrix krijgt genoeg kansen? Ben je soms vergeten dat Rekik is gehuurd die ongetwijfeld een basisplaats is gegarandeerd? Wat dus betekent dat Hendrix notabene voor iemand van d-e-z-e-l-f-d-e leeftijd plaats op de pas moet maken.

Bazoer en Tete zijn 16 en 17 en hebben enkele weken geleden al aangegeven er naar uit te zien om in de Jupiler league te spelen. Ze vonden dat al mooi genoeg voor hun leeftijd.

14 juli 2013 om 14:09

Je vergeet alleen 1 dingetje. Dat Hendrix wel bij de A-kern blijft hoe het er nu naar uitziet. Kan best begrijpen dat de stap van A1 naar basis A-selectie te groot is. Zeker als je ook nog niet veel getrained heb met de A-selectie.

14 juli 2013 om 15:37

Dan weet jij meer dan ik want Hendrix staat gewoon ingepland voor Jong PSV aankomend seizoen als je Psvjeugd.nl mag geloven.

14 juli 2013 om 16:47

Dan weetbik seker meer dan jou want Cocu heeft allang aangegeven dat ie over een paar jonge jongens nog helemaal geen beslissing heeft gemaakt. Maar fijn dat je het nog even bevestigd wil zien.

14 juli 2013 om 17:47

@rolotjuh
Het kan best zijn dat Hendrix met het eerste mee traint maar dat hij zijn minuten gewoon in de JL gaat maken.
Dat zegt dus nog steeds helemaal niets, aangezien er genoeg jeugdspelers al van een jonge leeftijd met het eerste elftal mee mochten trainen bij Ajax.
Dat betekend niet automatisch dat je dan ook kansen krijgt op speeltijd.
Daarnaast is Hendrix ook ouder dan Bazoer, dus ook dat zegt die vergelijking van jou tussen deze spelers gaat al mank.
Mocht hendrix wat minuten maken komend seizoen dan zullen dat er ongetwijfeld niet veel zijn, want ook hij zal gewoon zijn minuten in de JL maken. Dat is denk ik ook gewoon beter voor die jongen zijn ontwikkeling.

14 juli 2013 om 13:34

Bij Ajax krijgt hij ook een kans? Hij is pas 16, die komt er wel hoor. Belangrijkste is dat hij veel wedstrijden speelt en niet dat hij elke week op de bank zit en niet speelt bij Jong Ajax..

Verder zullen alle spelers nu 75 minuten spelen. Ze zullen wel moeten, aangezien Johan Cruijff Schaal heel dicht bij komt. Zie er al naar uit!

14 juli 2013 om 13:43

Er worden tegenwoordig bij Ajax 2 oefenwedstrijden op 1 dag gespeeld, omdat daar meer weerstand in zit dan tegen amateurs. Dus bij Ajax zullen ze nu maar een paar wedstrijden per jaar tegen amateurs spelen en dan 2 oefenwedstrijden op 1 dag. Daarbij zal er wel wat geschoven worden tussen de basisspelers. Die spelen slechts 1 wedstrijd en 60 minuten. de wisselspelers spelen dan 30 minuten (en sommige dus 2x 30 minuten).

De volgende 2 wedstrijden op 1 dag zal de basis 75 minuten spelen. Als je het mij vraagt een betere manier van voorbereiden!

En Bazoer speelt komend seizoen JL: met een grotere kans om mee te mogen met 1 bij een mogelijke blessure/schorsing bij de spitsen, dan wanneer hij bij PSV zou spelen!

14 juli 2013 om 13:46

@ironic,

Bazoer wilde zelf weg, en aangezien hij pas 16 is is het logisch dat hij niet in aanmerking komt voor de A-selectie.
Dat Ajax 2 wedstrijden op 1 dag speelt is een logische keuze. Dit is gedaan als experiment, vanwege het feit dat men nu een volle week kan trainen zonder dat er een wedstrijd tussendoor komt.

14 juli 2013 om 13:55

Hendrix is 18 jaar oud ten opzichte van Bazoer die 16 jaar oud is. Wie zegt dat Bazoer er bij PSV nu al wel bij zou blijven? Dat weet je dus niet en lijkt mij eerlijk gezegd nog onwaarschijnlijker dan dat ie er nu bij Ajax al bij zou blijven maar goed. Daar komt bij dat Hendrix nu ook gewoon onder jong PSV valt en alleen maar bij de selectie zit omdat Bruma er nog niet bij is.

Logisch lijkt mij, die jongen is pas 16 jaar, heeft nog alle tijd om het eerste elftal te halen.

Bazoer moet de komende twee seizoenen in de Jupiler League spelen. Hij is pas 16. Voor Tete geldt hetzelfde eigenlijk en dan kunnen we zien hoe goed deze jongens zijn en of ze Ajax 1 kunnen gaan halen.

14 juli 2013 om 13:15

Frank wilt hem misschien ook vaker bij de A selectie laten komen. En wellicht krijgt die wel inval beurten in de Eredivisie.

14 juli 2013 om 13:20

Dat kan nooit kwaad. Wedstrijden waarin je al met 3-0 voor zal staan en de winst gewoon zeker is, zullen jongens als Bazoer altijd speelminuten krijgen onder Frank. Zo worden tal van talenten bij Ajax gebracht en dat is maar goed ook.

14 juli 2013 om 13:28

Ik zie veel liever Gravenberch invalbeurten kriigen. Heeft al wat meer ervaring, prong er positief uit gisteren en heeft ook heel erg zijn fysiek mee.

Wat een selectie zeg, ik heb die namen net allemaal gezien. Ajax heeft echt een leuk eerste elftal, maar ook de wissels en de overige spelers zijn goed. Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen, ik hoop dat iedereen blijft. Ik hoop dat Frank en Marc datums prikken. Tot zoveel heb je de tijd om nog naar een andere club te gaan, zo niet dan geen transfer.

Mike van den Hoorn vond ik gister erg positief opvallen. Het is echt een hele goede speler, lekkere body heeft ie. Je zag duidelijk dat Denswil daar meer last van had van die speler van Rkc, maar Hoorn totaal niet.

14 juli 2013 om 13:21

Het is alleen nog geen 1 september. Met een vertrek van Eriksen en De Jong ziet het er een stuk minder rooskleurig uit op het middenveld. Alderweireld kan vertrekken nu, vervanger is binnen.

14 juli 2013 om 13:25

Als de selectie zo blijft dan kunnen we echt strijden om overwintering in de Champions League.

Vermeer (wissel Cillessen)
Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind (wissels van der Hoorn/boilesen)
De Jong, Poulsen, Eriksen (wissels Serero, Schone)
Bojan, Sigi, Fischer (wissels Boerrigter, Hoesen)

En dat word voor de rest voornamelijk aangevuld met jonge talenten als Veltman, Denswil, Klaassen en Andersen.. Geweldig!

14 juli 2013 om 16:52

@ de Toekomst.

Dat had de vorige 2 jaren ook wel gelukt, maar Ajax heeft vaak de CL loting zwaar tegen.

Met nu 2 mindere tegenstanders moeten ze het wel kunnen halen. Is leuk voor het NL voetbal.

14 juli 2013 om 17:16

@ Peskens-psv

Zoiets moet gewoon groeien. Ajax moet, net als PSV enkele jaren geleden, enkele jaren meedraaien in Europa en stijgen op die ranglijst zodat het over één of twee jaar als tweede beste club in die groep komt met loten.. (beetje vaag uitgelegd, maar oké).

Dat zou al een hele hoop schelen, want dan is de kans dat je twee minder goede tegenstanders loot al groter. Echter is er nog een hele lange weg te gaan en dan moet Ajax zelf nog minimaal 2 jaar de groepsfase halen en aardig presteren..

Volledige selectie:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Christian Eriksen
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan Krkic
Joël Veltman
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Ruben Ligeon

Zoals eigenlijk al verwacht, deze 24 namen gaan zeer waarschijnlijk ook het elftal zijn waarmee Ajax gaat beginnen aan de competitie (mits niemand weggaat natuurlijk). Rest van de spelers gaan aansluiten bij Jong Ajax. Ik ben blij dat Andersen erbij zit, ik verwacht nog veel van die jongen.

14 juli 2013 om 13:19

Dacht dat Andersen last had van liesklachten. Is hij weer hersteld dan. Hopelijk blijft de selectie intact. Dan gaan we een mooi seizoen tegemoed.

14 juli 2013 om 13:23

Hoe zit het met Meleg en Moses Daddy?

14 juli 2013 om 13:28

Meleg is met Servië Ek onder 19 dacht ik en Moses daddy, i dont know

14 juli 2013 om 13:29

Moses Daddy zal eerst nog wel even moeten wennen aan het leven in nederland!

Meleg had ik eigenlijk wel al verwacht die is al een half jaar hier!

Beide kunnen mooie goals maken uit corners is gebleken!

14 juli 2013 om 13:31

Meleg en Moses Daddy spelen aankomend seizoen in de Jupiler.

14 juli 2013 om 13:49

Dat is zeker veel belovend dan, spelen Andersen, Lavic, Denswil, Veltman? daar ook? Welke talenten spelen allemaal van Ajax in de JL weet jij dat?

14 juli 2013 om 15:47

Allemaal met het 1e mee, behalve Lazic.

Lazic is trouwens gewoon geboren in Woerden en speelt al jaren in de jeugd bij Ajax, maar heeft van jongs af aan al gekozen voor Servie uit te komen.

14 juli 2013 om 13:47

Wow. Dus ook geen Boccara bij deze selectie? Wat gebeurt er nu met hem? Of is hij bezig met een transfer?

14 juli 2013 om 15:49

Boccara mag verhuurd worden, een aantal Franse clubs hebben interesse.

Kan eindelijk dat gezeur van die optimisten stoppen die denken dat Bazoer al een basisklant was voor dit seizoen en het onzin was om vd Hoorn te halen.

14 juli 2013 om 13:20

Daar heb ik me ook ontzettend aan zitten irriteren, veel mensen denken dat die jongen het wel even gaat maken bij Ajax. Hij is pas 16 en zijn basis is heel erg goed, hij moet alleen nog veel bijleren en dat is normaal voor zo'n jonge speler. Ik vond het dan ook onbegrijpelijk om te lezen dat mensen dingen schreven als: Van der Hoorn is niet nodig want we hebben Bazoer al.

14 juli 2013 om 14:04

Bazoer gaat dit seizoen debuteren bij Ajax. Let maar op. Ik denk dat hij in de JL gaat spelen en zich daar laat zien als een prima middenvelder. Ik denk dat ie na de winterstop aansluit bij het eerste en dan ook een keer gaat invallen.

14 juli 2013 om 14:23

Hij zal vast wel gaan debuteren maar niet in ajax 1.
Snap niet dat iedereen doet alsof hij zo goed is dat ie dit seizoen al in het eerste gaat spelen.

Bazoer en Tete moeten eerst de kar gaan trekken bij de jeugd dan kunnen ze volgend jaar instromen in het eerste.

Dit was natuurlijk te verwachten. De voorbereiding gaat nu verder met de spelers die de eredivisie in gaan. Dat heb je ook wel nodig. Ze gaan hun minuten wel maken bij jong Ajax.

Dat zal wel balen zijn voor Bazoer, dat hij nu bij Ajax ook niet de kans krijgt. Dat was zijn belangrijkste redenen om daar naar toe te gaan.

14 juli 2013 om 13:22

Dom gelul en dat weet je zelf ook! Die jongen is 16!! Die verwacht echt niet dat ie nu meteen bij het 1e komt hoor. Dat maken mensen zoals jij ervan.

14 juli 2013 om 13:26

Laat die PSV fan gewoon. Hij moet zich schamen. Bazoer is 16 inderdaad en hij gaat de komende jaren gewoon kansen krijgen.

14 juli 2013 om 13:27

Hij zat er toch bij? Hij heeft toch enkele weken kunnen ''showen'' wat hij waard kan zijn voor het eerste?

Volgens mij is dit gewoon een kans en blijkbaar is hij nog niet goed genoeg om erbij te blijven. Niks om je voor te schamen als 16-jarige.

14 juli 2013 om 13:34

Zal het niet gewoon zijn omdat hij zich gaat voorbereiden met de selectie van Jong Ajax, het elftal waar hij het komende seizoen mee gaat spelen?

14 juli 2013 om 13:50

En als 16-jarige regelmatig spelen in de Jupiler League is ook niet verkeerd..

14 juli 2013 om 14:31

Nee precies, dat dacht ik ook!

14 juli 2013 om 15:12

Wat is een kans krijgen? Hij zit tegen het eerste elftal aan en dat is op 16 jarige leeftijd toch al knap. Hij heeft veel talent maar de spelers bij het eerste zijn (nog) stukken beter. Hij gaat met jong Ajax de JL in en als hij het daar gewoon goed doet krijgt hij vanzelf een kans in het eerste dat heeft de Boer wel bewezen toch?

Waar zou hij Psv spelen dan? Jong Psv en dan alsnog zou hij wss minder een gevoel hebben dat hij een kans zou krijgen in het 1e. Dat Bazoer en tete trouwens ook het trainingskamp in Oostenrijk hebben meegemaakt en tot nu bij de selectie hebben gezeten was al een bonus voor hun!

Onbegrijpelijk dat een speler als Sana nog bij Ajax in aanmerking komt. Hij wil wel, maar komt simpelweg zwaar tekort voor de eredivisie, laat staan Ajax.

14 juli 2013 om 13:22

Die jongen wordt steevast op de verkeerde positie gepleurd net zoals de Boer met Boerrigter deed afgelopen seizoen.

14 juli 2013 om 13:29

@ Ajaxdude

Ja, Boerrigter rendeerde niet op rechts en de Boer zette hem daar neer, maar om hier te zeggen dat ''de Boer hem op de verkeerde positie pleurde'' is wel erg kort door de bocht...

Sorry hoor, maar Ajax speelt 4-3-3 en dus zijn twee buitenspelers nodig. Fischer deed het op links het best en Boerrigter bleef met Cuenca (vaak geblesseerd), Lukoki (kan ook het niveau niet aan) en Sana (kan het niveau niet uit en uit vorm) over voor de andere buitenpositie..

De Boer zag in Boerrigter blijkbaar de minst slechts keus voor die positie.

14 juli 2013 om 14:07

Volgens mij zette De Boer Boerrigter vooral op rechts, omdat hij niet op kan tegen Fischer en er rechts nog wel wat ruimte tot verbetering lag. Dat gat likt inmiddels ook opgevuld met Bojan, Moses Daddy en El-ghazi.

14 juli 2013 om 13:32

go arnhem hij was anders best aardig bezig gisteren.

14 juli 2013 om 13:36

@ scrumpti0uz ;

Dat geloof ik best, maar zie jij hem toekomst hebben bij Ajax?

14 juli 2013 om 13:41

Ik geef hem de voordeel van de twijfel. We hebben bv. nu ook in een andere topic (ozbiliz) kunnen zien dat je spelers niet te snel van de hand moet doen. Sana begon heel goed en zakte af door logische redenen, vermoeidheid dankzij het spelen van 2 seizoenen direct achter elkaar.

14 juli 2013 om 13:32

Hij was vanaf het begin af aan een gokje en Ajax gaat de komende maanden intensief met hem aan de slag om het fysiek sterker te maken en zijn conditie weer op peil te krijgen. We hebben niks te verliezen met hem en hij zal zelf een ontzettend gemotiveerde reserve zijn die (door die gedrevenheid) een aanjager kan zijn voor bijvoorbeeld Bojan die er ook 100% voor moet gaan.

14 juli 2013 om 13:45

Voor alles lager dan de Nederlandse top is Sana een hele leuke speler...
Overdrijven kan natuurlijk ook.
Hij speelde verdienstelijk tegen Dresden.
En ook in de voorbereiding was het niet slecht.

Heerlijke selectie heeft Ajax toch. De verwachtingen zijn nu alleen maar hoger. Ik hoop dat Eriksen en Toby nog een jaartje kunnen blijven. Wat me toch ''opvalt'' is dat Lukoki nu echt helemaal buiten boord is gevallen. Ik bedoel, normaal zat hij altijd wel bij de selecties maar het is nu denk ik toch echt tijd om verhuurd te worden voor hem. Wie kan me vertellen wat voor type Lucas Andersen is en waar hij het liefst speelt? Ik heb ooit op Ajax TV 1 goal van hem gezien.. een schitterende lob was dat maar voor de rest ken ik hem niet zo goed tot mijn spijt.

14 juli 2013 om 13:31

Lucas Andersen is van origine een nummer 10. Maar hij kan ook goed aan de buitenkant spelen. Frank de Boer ziet in hem een Linksbuiten, beetje een rol zoals Fischer hem ook speelt. Hij kan ook goed aan de rechterkant spelen. Een jongen met een goede techniek, en een aardige dribbel. Kan zeker een grote worden met de goede begeleiding die ze bij Ajax hebben. Wordt rustig gebracht.

Ot:

Wel terecht dat deze 2 zijn afgevallen voor de definitieve selectie voor de Lutte. Ze hebben beiden ongelofelijk veel talent, en het was zoiezo een eer voor hun om aan de 1e selectie te kunnen ruiken. Zullen ongetwijfeld minuten gaan maken komend seizoen, al geef ik de kans op een debuut van Bazoer toch een iets grotere kans. Verder vind ik dat Ajax echt een hele sterke selectie heeft op dit moment. En ik hoop dat Toby, Chris en Siem alle 3 blijven. Dan gaan we op naar landstitel 33 en overwinteren in de Champions League.

Ik zie Ajax komend seizoen graag zo:

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
de Jong
Poulsen
Eriksen
Schöne
Sigthorsson
Fischer
14 juli 2013 om 13:37

Dat is een mooie opstelling, maar ik denk dat onze vriend Bojan niet van plan is om de bank warm te houden, en volgens mij is dat ook niet de bedoeling van Frank. Bojan zal op rechts komen en Schone en Poulsen gaan rouleren op het middenveld. Schone zal misschien ook wel eens zijn opwachting maken op rechts, maar hij gaf zelf aan daar liever niet te spelen.

14 juli 2013 om 13:42

dat is slap gelul hij is van orgine een rechtsbuiten.
hij is niet de vluchtste maar wel een perfecte trap en een zeer goede actie inhuis.
hij houd van combineren.
hij kan als 2de optie in de spits maar het liefste staat hij rechts buiten.

14 juli 2013 om 14:45

is dat een grapje? Bojan op de bank?? Dat is de speler die je als eerste op het papier zet..(samen met chris.siem en viktor uiteraard) die jongen kan de sensatie van de eredivisie worden, heeft de potentie om verreweg de beste te worden van de spelers die nu en de afgelopen 5jaar in de eredivisie hebben gespeeld (wellicht luis daargelaten).

ik zie het liever zo en dat zal hem wss ook wordenzie opstelling)

en dan Poulsen en lasse afwisselen, ligt aan de wedstrijden. hoop ook dat nicolai helemaal weer fit raakt en fit blijft, en dan de strijd aan gaat met daley die in potentie minder is op de LB positie. Verder ben ik erg gecharmeerd van Cilissen, maar je kunt kenneth simpelweg gewoonweg niet passeren. eigenlijk zijn al de spelers onomstreden behalve Poulsen/schone. ben vooral benieuwd naar onze ''nieuwe'' voorhoede, kolbeinn die eindelijk fit aan het seizoen begint, fischer die er nu ook moet staan, en uiteraard naar Bojan.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Eriksen
Schone
De Jong
Bojan
Sigthorsson
Fischer

Tobias Sana valt ook zwaar tegen.. begon goed , Lucas Andersen ken ik niet goed had 1 mooie goal van hem gezien bij jong ajax, Moses Daddy had ik er graag bij gezien, maar het is ook te begrijpen hij is er nog maar net, Lukoki mag verhuurd worden misschien verkopen, Tete gaat trouwens naar het Ek onder 19 net als Van der Hart en Meleg

14 juli 2013 om 13:36

Oké dank je wel! Zal goed op hem gaan letten dit seizoen als hij minuten gaat maken.

Ot:

Waarom kies je voor Schöne op rechts en bijv. Bojan niet? En denk je niet dat Boilesen als hij zich blijft ontwikkelen niet de voorkeur boven Blind gaat krijgen? Ben benieuwd naar je reactie.

Dit moest naar Rovabe35. Sorry

14 juli 2013 om 13:43

Geef niet kan gebeuren haha

Wat een sterke selectie heeft Ajax! Op elke positie een speler die in mijn ogen vlekkeloos ingepast kan worden in de eerste 11. Als dit collectief bij elkaar blijft volgend seizoen, dan gaat niemand Ajax tegenhouden, zelfs PSV niet die in mijn ogen toch sterk in hebben gekocht. Over Bazoer en Tete; 2 grote talenten maar simpelweg nog te jong om nu al vaste waarden te worden in Ajax 1. Wat de meesten boven mij al zeggen; lekker nog 1/2 jaartjes rijpen in de jupiler league!

Bazoer komt er wel, te jong, je moet uitkijken dat je op die jonge gassies geen roofbouw pleegt. Prima keuze van de Boer, hij komt er wel.

einde oefening voor Enoh, Lukoki, Koppers en Castellion(dit was al eerder bekend)

Zal bazoer nu naar feyenoord willen?

Had hij beter bij PSV kunnen blijven, de jonge talenten krijgen nu nog steeds onder cocu een kans nu de internationals terug zijn gekeerd in de selectie . Herndrixx (cv) (18jaar) en bakkali (16 of 17jaar) staan in alle oefenwedstrijden al in de basis!!

Bovendien staan Willems (19 jaar) en Rekik (18jaar), Locadia (19jaar) en Depay (19jaar) ook regelmatig in de basis.

14 juli 2013 om 14:11

Tsjonge jonge wat een opportunisme. Ik wil eerst wel eens zien wat Cocu doet als ze in September tegen Ajax spelen. Ik kan je nu al op een briefje geven dat Hendrix en Bakkali niet in de basis zullen staan. Geen schande, maar trek nog niet direct conclusies uit de huidige oefenwedstrijden.

14 juli 2013 om 14:24

Ze zullen er niet in staan nee, maar ze zitten wel vast op de bank en zullen veel invalbeurten maken.. Hetzelfde wilde ze bij bazoer doen.. Maarja die is nu bij ajax en zit daar niet bij de selectie! Dus naar mijn mening heeft Santoss wel gelijk

14 juli 2013 om 14:32

En ook jij praat weer driedubbele onzin. Hoe kom je er nou in godsnaam bij dat Bazoer bij Psv minuten had gemaakt komend seizoen? Dat is puur giswerk. Het is helemaal niet vreemd dat Bazoer niet bij de selectie zit. Die jongen is 16 jaar. Hij zal, denk ik, wel in de basis staan bij Jong Ajax en ik verwacht dat hij na de winterstop alsnog zijn debuut zal gaan maken bij Ajax. Dit had ie nooit gedaan bij Psv, dit seizoen...dus Santoss heeft helemaal geen gelijk. Maar blijf je vooral blind staren op hoe geweldig Psv het nu doet.

14 juli 2013 om 15:30

@ klopper1900

als je nu jong, goed/talentvol en vooral verdediger bent bij PSV dan had je onder cocu 100% een kans gehad om je zelf te bewijzen. Een speler als Bazoer zou perfect passen in de filosofie van Psv, dat is namelijk de beste Nederlandse talenten in je selectie hebben.

Kijk maar hoeveel jonge spelers nu een kans krijgen en tijdens de competitie bij de selectie zitten en wedstrijden gaan afwerken in de JL, beter kan toch niet als jong talent lijkt me?

14 juli 2013 om 15:45

Santoss wat betreft je laatste zin, dat heeft Bazoer nu ook al, hij heeft een groot gedeelte van de voorbereiding meegemaakt met het 1e en gaat in de JL spelen.

Je vergeet dat Ajax een week eerder is gestart met de voorbereiding en dat de competitie over enkele weken alweer begint dan is het dus alleen maar goed dat Bazoer en Tete nu aansluiten met hun ploeggenoten bij Jong Ajax.

Hendrix gaat echt niet aansluiten met het 1e aangezien Marcelo, Zanka, Derijck en Manolev er nog altijd zitten en er nu 3 nieuwe verdedigers bij zijn gehaald.

14 juli 2013 om 15:47

@ Klopper1900. Hoezo praat ik onzin? ik volg mijn club op de voet en weet dat Bazoer echt wel zijn kans had gekregen hoor. Deze jongen is een minstens net zo goed al Hendrix en werd bij psv als een van de grootste talenten gezien. Eveneens als Bakkali die het nu goed doet. Hij zou volgend jaar wedstrijden meespelen met jong psv of de a1. Verder zou hij dan als bankzitter bij het eerste worden. Meespelen dat zullen ze bij ajax en psv nog steeds niet doen. Maar talenten aan het eerste laten meetrainen gebeurt op dit moment meer bij psv als bij Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat Bakkali, Hendrix over een jaar een stuk verder zijn als ze het jaar met het eerste mee mogen trainen.

14 juli 2013 om 15:50

@ scrumpti0uz

wat ik zo ver gezien heb van Hendrix is dat het een sterke verdediger is, een goede lange pass in ze benen heeft en goed kan aansluiten op het middenveld. Ik denk dat hij wel een plaats op de bank krijgt en zijn wedstrijden voornamelijk in de Jl gaat spelen. Ik verwacht dat Derijck (schat Hendrix nu al beter is) en Manolev weg gaan, en dat Zanka verhuurd gaat worden aan een eredivisie club.

14 juli 2013 om 15:53

@santoss

Filosofie van Psv??? Laat me niet lachen. Psv is altijd een koopclub geweest (maakt niet uit) en we zitten nu in de voorbereiding...dus dit zegt echt helemaal niks. Ik vind het halen van Schaars, Maher, Rekik en Bruma niet getuigen van een kans geven aan eigen jeugd tot nog toe...maar ook hier geld dat we even af moeten wachten wat Cocu en Psv echt gaan doen met deze selectie. Ook is Psv nog niet uitgewinkeld. Het is dus echt afwachten wie er werkelijk een echte kans krijgen van de jeugdspelers. Ritzmaier wordt ook twee seizoenen aangehaald als zijnde talent...maar die heeft ook nog geen echte kans gekregen. Net als Van Ooijen, Locadia, Depay etc. etc. Afwachten dus...

14 juli 2013 om 15:53

Je praat wel onzin Rossumpsv

"maar talenten aan het eerste laten meetrainen gebeurt op dit moment meer bij PSV als bij Ajax."

Dat zijn dus van die onzin dingen.

14 juli 2013 om 16:00

Ritzmaier wordt verhuurd. Peter van Ooijen komt bij de selectie, Locadia zal het uit gaan vechten met Matavz en Depay zal basisspeler worden. Maar een koopclub? gaan we daar nu alweer over beginnen? Als ongeveer je hele team verkocht wordt voor ongeveer 45 miljoen, dan vind jij dat ze geen spelers mogen kopen, maar dat de jeugd voor moet. Als we dat zouden doen zouden we met de hele a1 van vorig jaar op het veld staan ongeveer. Tuurlijk moet je vervangers halen. Maar psv is inderdaad een goede nieuwe weg ingeslagen door talentvolle spelers te halen die over een aantal jaar met winst verkocht kunnen worden. De basiself zoals die er nu uit zou zien zal 1 speler hebben boven de 22 jaar. Daarvoor heb je ervaring nodig en die zul je dus moeten kopen. Kortom, jonge talentvolle spelers zouden inderdaad goed bij de filosofie van Psv passen. Ben nog steeds van mening dat Bazoer dit jaar speelminuten zou maken bij psv

14 juli 2013 om 16:02

@scrumpti0uz,

Ik bedoel talenten van de A1 he? Er trainen nu ongeveer 5 a 6 talenten van 16 tot 18 jaar mee, afgezien van de spelers die naar het jeugd ek gaan,

14 juli 2013 om 16:10

@rossumpsv

Waarop baseer je dat Bazoer 'echt wel zijn kans had gekregen hoor'? Locadia en Depay hebben ook vrij weinig kansen gekregen tot nu toe, terwijl ze beiden hebben laten zien wel degelijk het niveau aan te kunnen. Ook Hendrix heeft tot nu toe nog helemaal geen echte kans gekregen. Maakt allemaal niet, maar om er dan maar vanuit te gaan dat de 16 jarige Bazoer heus wel een kans had gekregen dit seizoen is wat mij betreft niet realistisch.

"maar talenten aan het eerste laten meetrainen gebeurt op dit moment meer bij psv als bij Ajax."

Bizarre uitspraak.

Gisteren speelden Ligeon, Denswill, Veltman, Bazoer, Lobotka, Lazic, Klaassen, Gravenberch, Boilesen, Moses Daddy, Fischer, Lukoki, Hendriks etc...allemaal mee tegen of RKC of De Graafschap of zelfs beiden.

14 juli 2013 om 16:28

@klopper1900

Ja dat is de filosofie van Psv, ik zeg nergens dat het eigen jeugd is dat jij maak jij ervan. PSV wil de beste Nederlandse talenten onder contract hebben en nergens staat opleiden. Denk hier maar aan spelers als Robben, van Bommel, Hoogstraten en Nijland (beide spelers hebben het niet kunnen reden) Willems, Strootman, Wijnaldem, Lens, Bruma, Rekik, Depay, Locadia, Affellay, Assatie enhendrix etc.

Wat is eigenlijk de filosofie van Ajax, ik hoor heel vaak de ajax filosofie maar wat houd het eigenlijk in? Scandinaviërs kopen en eigen jeugd noemen?

14 juli 2013 om 17:01

@santoss

Je beschrijft hier de 'filosofie' van Psv die ze al jaren voeren. Gewoon het kopen van de best mogelijke spelers. Brands en Cocu hebben echter in de persconferentie echt aangegeven dat ze meer met eigen/zelfopgeleide jeugd willen gaan doen. Heb ik niet verzonnen, maar Psv zelf.

Als je nog naar de filosfie van Ajax moet vragen en zelfs probeert te provoceren, zijn we uitgepraat.

14 juli 2013 om 17:27

Wat Klopper1900 aangeeft klopt gewoon. PSV wilde meer met eigen jeugd doen en dat werd groots gepresenteerd (zelfs een persconferentie voor gegeven volgens mij), dus oké. Daar kiezen ze dan denk bewust voor.

En ik ga ook zeker niet zeggen dat zoiets binnen 1 of 2 maanden geregeld kan worden, want daar gaan jaren overheen, maar Hendrikx, Koch en Brenet (de namen die door meerdere Psv'ers op voetbalzone geregeld genoemd worden) hebben deze transferperiode op hun posities Bruma, Rekik en Arias zien komen, terwijl Manolev, Marcelo, Zanka en Derijck ook nog voor zich hebben.. In de aanval heeft PSV met Bakkali, Depay en Locadia goede talenten en het is afwachten hoeveel kansen die gaan krijgen.

Opvallend vind ik bijvoorbeeld ook de geruchten over Gomes en het, mogelijke, vertrek van Zoet (al lijkt PSV hem zelf te willen behouden). Met Zoet hebben ze een erg goede keeper met veel potentie, maar er is geregeld te lezen dat Cocu Gomes erg graag ziet komen..

Als ik het voor het zeggen had bij PSV zou ik eerlijk toegeven dat het beleid is het kopen van de best mogelijke talenten, spelen op een manier die het meeste rendement oplevert en vervolgens de spelers weer voor meer door te verkopen. Daar kan niemand kritiek op hebben en is wat PSV altijd al gedaan heeft en nu ook nog altijd doet. Tegenwoordig is het erg populair om te zeggen dat je het zoals Ajax en Feyenoord doet, omdat dit nu meer sympathie oplevert, maar er zijn meerdere wegen naar Rome, PSV bewandelt altijd al hun eigen/andere weg en is daar ook succes mee; waarom dan een persconferentie geven en aangeven dat ze het ook op de jeugd gaan gooien?

14 juli 2013 om 20:49

@De Toekomst

Mooi omschreven! Zo is het ook.

14 juli 2013 om 14:16

De jonge talenten krijgen ieder jaar een kans in de voorbereiding, dat is echt niets nieuws onder de zon. Het gaat er om dat ze ook tijdens de competitie een kans zullen krijgen, dus dat is gewoon nog even afwachten. Daarnaast, Rekik zit pas net bij psv, hoe kun je dan zeggen dat hij regelmatig in de basis staat?

Als je de spelers van ajax zal rangschikken en jong ajax erbij telt;

Gk: Vermeer, Cilessen, Van der Hart, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Ligeon, Nieuwpoort, Tete
Rcv: Alderweirld, Van der Hoorn, Veltman, Sporkslede
Lcv: Moisander, Denswil, Gravenberch, van den Boomen (a1)
LV: Blind, Boilesen, Koppers, Kuipers
VM: Poulsen, Bazoer, Boccara, de Kamps, Enoh
AM: De Jong, Klaassen, Andersen, Lobotka
AM: Eriksen, Serero, Meleg, Schone
RA: Krkic, Moses-daddy, de Sa, Sana, Lukoki
SP: Sigthorsson, Hoessen, Hendriks, van Kessel
LA: Fischer, Boerrigther, Lazic, de Bondt

Beste is om; Boccara, Lukoki te verhuren en enoh te verkopen. Bij vertrek van Alderweirld jeugdspelers vanuit de a1 doorschuiven en bij vertrek van Eriksen overwegen om Duarte te halen. Afhankelijk van hoe een Serero het in de voorbereiding doet. Mooie talentvolle, brede en kwalitatief sterke selectie.

14 juli 2013 om 14:24

Honer is er ook nog En die ene El-gyazi ofzo die van Sparta is overgekomen..

14 juli 2013 om 14:33

El-ghazi...kom op De Toekomst...je doet je naam geen eer aan.

14 juli 2013 om 14:43

De H en Y zitten dicht bij elkaar op het toetsenbord haha

Dit was wel een foutje, maar kan gebeuren

14 juli 2013 om 20:44

Kan zeker gebeuren maar met zo'n gebruikersnaam zou je alle namen op De Toekomst van voor en achter moeten kennen, met schoenmaat er bij

14 juli 2013 om 14:32

Als Poulsen niet speelt komt waarschijnlijk Schöne VM te staan, maar het rijtje wat je nu geeft is natuurlijk fantastisch, een goed uitgeblanceerde selectie dankzij de technische staf. Ik hoop echt dat Eriksen blijft want dan kan Ajax hoge ogen gooien in de CL (kwartfinale misschien mogelijk!)

14 juli 2013 om 14:33

Afhankelijk van de loting is dan wel het een en ander mogelijk ja. Maar ik denk niet dat Eriksen zal blijven.

#santoss, oefenwedstrijden zegen niks, want spelers als Bazoer en Tete speelde ook in de basis bij oefenwedstrijden.

Maar Herndrix en Bakkali zullen straks ook gewoon wekelijks in de JP gaan spelen aangezien PSV voor het nieuwe seizoen als nieuwe verdedigers heeft gehuurd of gekocht heeft.
En voor vele jongeren is de JP een goed niveau om zich omhoog te werken dan in de jeugd eredivisie te spelen.

Ik hoop dat bazoer zwaar mislukt. Het is niet netjes om op zo een manier over te stappen naar de grootste concurrent.

Ajax heeft een beter jeugdopleiding tot 16 jaar, vanaf 16 jaar heeft psv het altijd goed gedaan. Er is geen reden om te denken dat hij meer kans zal krijgen bij Ajax.

14 juli 2013 om 14:16

Gefrustreerd?, Bazoer zag het niet zitten met dat beleid bij Psv... Ajax wou hem en hij wilde zelf ook

14 juli 2013 om 14:40

ja best wel gefrustreerd ja, dat zou jij ook geweest zijn. Vooral gefrustreerd dat zo een mannetje zijn eigen club verraad omdat hij denkt het bij Ajax beter te hebben. 1 ding is zeker, Bazoer kent 0,0 loyaliteit. succes ermee.

14 juli 2013 om 14:41

Ben er mee eens. Ik denk dat Bazour in zijn hart altijd ajaxcied is geweest en daarom deze stap heeft gemaakt. Natuurlijk kan hij dat niet zeggen dus verzint hij smoesjes dat hij bij ajax meer kansen heeft om door te breken. Bij psv was hij ook gewoon doorgebroken.

14 juli 2013 om 14:43

haha ja hoor, in de wereld van een ajacied is iedereen in zijn hart een ajacied en doet iedereen alleen maar alsof ze een hekel hebben aan ajax... haha wat een arrogantie.

Maakt vrij weinig uit of hij in Jong of in het eerste speelt. Nu krijgt hij individuele begeleiding van Stam en De Boer. Bovendien kunnen ze werken aan z'n zwakke punten. Die jongen komt er wel.

Daarnaast is het ook logisch dat hij niet mee mag, want het niveau van de selectiespelers 15/24 bij Ajax is veel hoger dan dat bij Psv.

Ik weet niet geheel ontopic, maar waarom speelt Ajax iedere keer twee wedstrijden op 1 dag? Kan iemand mij vertellen wat daar de reden van is?

14 juli 2013 om 14:44

Waarschijnlijk omdat zo iedereen ongeveer evenveel wedstrijdminuten in de benen heeft zitten als de competitie straks begint.

Het Jong Ajax dat straks in de JL uitkomt is wat ik zo zie echt een leuk elftal. Komt ten goede aan de toeschouwersaantallen denk ik.

14 juli 2013 om 14:45

De Boer wilde de intensiviteit in de voorbereiding dit jaar verhogen zodat Ajax (hopelijk) eerder in vorm is en niet weer een half seizoen nodig heeft om ''warm te draaien''

Nieuwe recordpoging van deze zogenaamde objectieve redactie achter VZ? Nog even jongens en dan hebben jullie vast de beoogde 90 aan Ajax-gerelateerde artikelen bereikt.
Voetbalprimeur.nl maar weer bekijken om te Zien wat er bij de rest van de Nederlandse clubs leeft

Wat een gedram, die jongen is 16 en ajax heeft zoveel goede verdedigers. Ik vind het logisch dat hij nog niet meegaat.

Bij Ajax train je op een andere manier. Je hebt een individueel traject waardoor je sneller beter wordt (dat is het idee iig). Fischer had destijds misschien niet zoveel kwaliteit als Frost of desnoods locadia, maar hij kreeg de kans en mocht blijven staan. Hij werd een zekerheidje wat hem vertrouwen gaf. Locadia had naar mijn mening allang een basisplaats moeten krijgen maar advocaat zocht telkens naar een andere optie in de spits. PSV is net een nieuwe weg ingeslagen, vorig jaar begon het ermee. Ajax is

Bazoer is een uitstekend talent, maar toch hoop ik dat hij mislukt. Wat hij PSV heeft geflikt, is een zeer achterbakse rotstreek. Nee, hij hoeft z'n been niet te breken. Maar ik hoop wel dat hij met een kutmentaliteit hetzelfde bij Ajax flikt als bij Psv, om bijvoorbeeld naar Manchester City te gaan. En dat hij daarna net zo eindigt als Sergio de Windt.

14 juli 2013 om 15:09

Het verschil is alleen dat hij bij Ajax een contract heeft voor minimaal 3 seizoenen. Dus als een topclub hem wil overnemen dan zullen zij flink moeten betalen. Ajax zit dus in een uitstekende positie

14 juli 2013 om 16:27

Wel een beetje sneu.. Bazoer kiest in mijn ogen volkomen logisch voor Ajax, zeker op basis van vorig seizoen waar Marcelo en Derijck boven talentvolle jongens werden verkozen. En dan gaan Psvers zeggen dat hij een slechte mentaliteit heeft, dat heeft er toch niks mee te maken?

Hij kiest anders dan jullie liever willen zien, maar dat zegt niks over zijn mentaliteit. Had PSV maar beter zijn best moeten doen voor deze jongen, hij zag terrecht te weinig perspectief bij Psv.

Misschien moeten een aantal Psvers zichzelf een spiegel voorhouden.

14 juli 2013 om 23:08

Jij hebt er duidelijk helemaal niks van begrepen. Ik zal het je zo helder mogelijk proberen uit te leggen. De afgelopen jaren werden er bij psv telkens allemaal aankopen gedaan (met name de aanval) en werd er weinig eigen jeugd doorgeselecteerd. Nu gaat het er niet om of Bazoer had moeten spelen (het gaat niet om dit enkele geval, maar in het Algemeen) , maar psv heeft duiidelijk laten zien geen oog voor de jeugafdeling te hebben en liever te spelen met verdedigers als Bouma, derijck (bij ado was ie stukken beter) en marcelo. Nou als je daarmee speelt heb je er duidelijk geen kaas van gegeten.

Ajax heeft nu voor het eerst sinds jaren op papier de beste selectie van de Eredivisie. Het is lang geleden dat het team met de beste selectie ook daadwerkelijk de Eredivisie won. Dus wat dat betreft ben ik hoopvol. Maar toch denk ik dat Ajax met hun beleid en stabiliteit weer de landstitel pakken.

14 juli 2013 om 22:02

Ajax heeft niet alleen de beste selectie. Ajax is ook het meeste een team. Zonder verkopen wordt Ajax met twee vingers in de neus kampioen...echter denk ik dat Alderweireld, Eriksen en wellicht ook De Jong nog zullen vertrekken. Dan is het qua kwaliteit redelijk genivelleerd en is Feyenoord wat mij betreft de favoriet, omdat die voortborduren op het team van vorig seizoen.

Juist. Als 16 jarige is het niveau van de JL ook hoog genoeg om jezelf te verbeteren lijkt me. Mocht hij daar uitblinken kan je altijd nog een paar wedstrijdjes in t eerste mee pakken.

Lekkere poll btw. Tete gaat naar het EK dus hoe wil je die bij je sele

Grappig hoe opportunistisch de voetballerij is. Bazoer vertrekt en een half jaar later is PSV DE club waar Nederlands talent volop kansen en een podium krijgt, terwijl bij Ajax de doorstroming verstopt raakt door tientallen buitenlandse jonge aankopen.

Wel lullig voor Bazoer, maar over drie jaar kan hij weer ergens anders heen.

Dat Bazoer niet mee gaat is een hard gelag buiten Amsterdam. Zo wordt hij gehaald als het grootste verdedigende talent die bij Ajax direct zijn kans zou krijgen. Bij het eerste de beste trainingskamp mag hij niet mee.

14 juli 2013 om 21:56

Eerste beste trainingskamp was in Oostenrijk, waar Bazoer gewoon bij was. Dus als je wat schrijft, zorg dan in ieder geval dat je feiten juist zijn.

Er zijn een aantal trieste trollers hier, waar jij er ook een van lijkt te zijn die alleen maar wat opschrijven. Zonder onderbouwde argumenten en vervolgens nooit meer reageren op uitgelokte reacties.

Als je realistisch bent: Helemaal niet vreemd dat een 16 jarige jongen niet direct voor de leeuwen gegooid wordt. Ik schat dat hij nog wel bij de selectie gevoegd wordt opende het seizoen.

Is ideaal toch want Ajax II speelt gewoon in de Jupiler League. Voor jongens als Bakkali (psv) en Bazoer (beide toptalenten geboren in 1996) is dit het ideale podium om zich te tonen. Ze willen beide al bij het eerste elftal horen maar met een basisplek in de JL zullen ze zich ook tevreden stellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren