Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Steenrijk Vitesse botst met UEFA-regels en gaat voor transfervrije spelers

Laatste update:

Vitesse verkocht ruim een week geleden Marco van Ginkel aan Chelsea en afgelopen donderdag werd de transfer van topschutter Wilfried Bony naar Swansea City afgerond. Voor de middenvelder ontving de Arnhemse club 9 miljoen euro en de club uit Wales maakte op de website bekend dat de Ivoriaan voor 13,8 miljoen is overgenomen. Vitesse lijkt hierdoor genoeg middelen te hebben om zelf de markt op te gaan, maar mag zich niet rijk rekenen.

/

Met de transfer van Van Ginkel en Bony is dus bijna 23 miljoen euro in de kas van de Gelderlanders gevloeid, maar dat bedrag mag slechts ten dele worden gebruikt om zelf nieuwe spelers te halen.Omroep Gelderland meldt dat er door de nieuwe regels van de Financial Fair Play van de UEFA een balans moet zijn tussen de inkomsten en uitgaven van de clubs en dat Vitesse tot dusver veel meer geld uitgaf dan er binnenkwam.

Mohammed Allach werd maandag aangesteld als de opvolger van Ted van Leeuwen als technisch directeur bij Vitesse, maar is dus al tegen zijn eerste domper aangelopen. De regionale omroep meldt namelijk dat Vitesse zich waarschijnlijk moet richten op transfervrije spelers of op het huren van spelers voor de selectie van trainer Peter Bosz. Tot dusver versterkte Vitesse zich voor komend seizoen met Marko Vejinovic en Kelvin Leerdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar heeft Vitesse dan allemaal geld aan uitgegeven? Wie heeft bronnen?

14 juli 2013 om 20:34

Nieuw complex etc. denk ik.

14 juli 2013 om 20:36

Ik wist niet dat dat meetelde, ze hebben verder toch ook niet heel veel in spelers geïnvesteerd?

14 juli 2013 om 20:40

Pedersen, Ibarra en Bony is allemaal een afkoopsom voor betaald. Daarnaast zijn de salarissen flink gestegen (denk vooral aan jongens als Bony, Janssen, Reis en Velthuizen) en is er veel geïnvesteerd in randzaken zoals meer personeel, betere velden, jeugdopleiding etc.

Overigens kunnen Vitesse en Jordania deze regels altijd rustig omzeilen als ze dat echt zouden willen. Bijvoorbeeld door een 'sponsor' uit het Jordania-netwerk.

14 juli 2013 om 20:52

Nieuw complex telt niet mee. Ik denk gewoon dat er vrij hoge salarissen betaald worden, terwijl de inkomsten niet heel erg zijn gestegen.

14 juli 2013 om 21:00

Complex doet er niet toe. Gaat erom dat ze enorme salarissen betalen met een lage begroting.

14 juli 2013 om 21:08

Vitesse kan de regels niet omzeilen met een sponsor uit het Jordania-netwerk. De Uefa kijkt wel of het sponsorbedrag marktconform is voor een club als Vitesse. Dan kom je denk ik snel uit op maximaal 3 miljoen. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. ;-)

15 juli 2013 om 23:38

Dit is toch echt niet te geloven als het waar is. En waarschijnlijk is het waar want het duurt ten slotte wel erg lang voor de versterkingen komen en dat is waarschijnlijk omdat ze niet gekocht mogen worden.
Dat terwijl schat rijke clubs zoals Real Madrid dit al jaren lang zo doen waardoor zij altijd de CL wonnen en kleine clubjes als Vitesse nooit.
Nota bene gefinancierd voor miljoenen en miljoenen door het Spaanse Koningshuis. Want ja Real is Koninklijk. Dat mag allemaal en nu kan Vitesse voor het eerst ook wat gaan uitgeven en nu mogen ze ineens niet van Platini en de zijne! Puur om er voor te zorgen dat de rijke clubs rijk blijven en de arme clubjes arm blijven. Dat durven ze ook nog Fair Play te noemen haha. Ik lach me echt werkelijk helemaal slap. Ze hadden het beter Unfairplay kunnen noemen. Echt een corrupt zooitje daar bij die Fifa. Ook al met die gekochte wedstrijden. Zoals bij Lyon ja Platini kijkt dan de andere kant op omdat het om een Franse club gaat. Chauvinistischer als dat kan toch haast niet. Het is echt geboefte. Pff daar gaan je aspiraties voor een kampioenschap dan. Je mag wel voor 23 miljoen verkopen maar terug kopen mag je dan niet als klein clubje. Krommer kan niet.

14 juli 2013 om 20:35

Vooral veel meer salaris betalen dan dat er binnenkomt..

15 juli 2013 om 23:48

Salaris komt over het algemeen toch nooit binnen? Tel je dat uberhaupt mee?
Dat valt toch niet onder kopen en verkopen? Transfers dus.
In het buitenland betalen ze toch ook hogere salarissen? Daarom gaan alle goede Nederlandse voetballers in het buitensland spelen en kunnen we ze niet hier houden. Dat moet natuurlijk zo blijven.

16 juli 2013 om 01:56

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je niet meer geld uitgeeft dan wat je binnenkrijgt. Dan maakt het niks uit of je een speler koopt, teveel salaris of teveel geld uitgeeft aan elektriciteit. Ik roep maar wat. Maar de inkomsten en de uitgaven horen eigenlijk exact gelijk te zijn, is dat niet zo dan doe je wat fout.

14 juli 2013 om 20:36

heb je hun cijfers gezien het afgelopen jaar dan? Vorig jaar had Vitesse een inkomsten/uitgaven resultaat van -23 miljoen Euro. Logisch dus dat de Uefa de rem erop gooit.

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=178260

14 juli 2013 om 21:09

Dan zit je al op de helft van wat de schuld mag zijn als de eigenaar de schuld in de club wil steken, wat Jordania gedaan heeft.

16 juli 2013 om 00:02

Niet logisch want zo kun je die investeringen toch nooit terug verdienen met CL voetbal waarbij je bij iedere ronde die je overleefd veel geld krijgt. Dat kun je alleen halen als je ook goede spelers kan terug kopen, als je je beste spelers hebt moeten verkopen.
Anders is het gewoon oneerlijk. Je moet altijd beginnen met investeren voordat je kunt verdienen.
Het zou het zelfde zijn als een winkel net opengaat en ze kunnen gaan verdienen dat ze zeggen ho ho er zijn veel investeringen gedaan in opverven etalages interieur etc en nu mag je niets gaan verkopen in je winkel want je hebt al te veel uitgegeven dus de zaak gaat over de kop. De kassa en het personeel mag niet meer worden betaald.
Jammer maar helaas. Dat is niet logisch.

14 juli 2013 om 20:37

Wat dacht je van een heel nieuw trainingscentrum, schulden aflossen etc.

14 juli 2013 om 21:18

Goh, dit wordt een leuk verhaaltje, ik ga me best doen voor jullie.

We hebben het hier over het boek jaar 2011/2012.
Over dit boekjaar is de omzet van 11,5 miljoen gehaald. 2.1 miljoen meer als het jaar ervoor. Dit komt onder meer door hogere wedstrijdbaten/sponsoring en tv gelden.
De kosten binnen Vitesse zijn met 7.5miljoen euro toegenomen tot een bedrag van 29.6miljoen euro.
Met name de personeelskosten 5.9 miljoen hebben hier een flinke bijdrage geleverd aan de verhoging. Ten opzicht van 2011 is dit 3.9 miljoen boven begroting geweest.
Het bedrijfsresultaat is uitgekomen op 18miljoen negatief. En het netto resultaat is met 22.7 negatief 5.4 miljoen euro negatiever als over het boekjaar 2010/2011.

Echter door diverse stortingen van Dhr Jordania is het eigen vermogen van de club met 15miljoen euro flink gespekt. Allemaal boekhoudkundige praatjes.
Maar zolang de club miljoenen meer uitgeeft dat er binnen komt zul je jaarlijks je spelers moeten verkopen om quite te draaien.

Mijn conclusie?
Een zeer slechte bedrijfsvoering binnen Vitesse, de groei potentie van de club Vitesse is namelijk niet zo heel erg groot en wordt ook niet veel groter geacht.

De bron staat trouwens gewoon op de website van Vitesse, namelijk het jaarverslag. Wat elke BV elk jaar moet uitsturen.

14 juli 2013 om 21:29

Je gaat je bijna afvragen wat er gaat gebeuren als Jordania, om wat voor reden dan ook, stopt met investeren.... Er staan dan nog wel dikke salarissen aan de ene kant van de balans, maar de andere kant wordt niet meer in evenwicht gebracht.

Ik zou me zorgen maken als ik supporter zou zijn.

14 juli 2013 om 21:48

Geschrokken van jouw melding over die gestegen personeelskosten.
Laten ze die koffiejuffrouw maar weer ontslaan.

14 juli 2013 om 21:59

Hetzelfde wat met clubs als Ajax, psv of Feyenoord gebeurde toen zij enigszins instortten: te hoge salarissen, te weinig prestaties. Jaartje of 5 rustig aan doen, en in het geval van vitesse hopen dat ze terug weten te keren in de subtop van eredivisie. Kijk naar az!
Maar, jordania houdt geloof ik ontzettend veel van voetbal. Die laat zijn club niet zomaar verzuipen

14 juli 2013 om 22:05

Jordania ziet het als hobby, niet als bedrijfsvoering, zo simpel is het

14 juli 2013 om 22:07

Dan kan je nog zo rijk zijn, maar elk jaar ( de komende jaren in ieder geval zeker ) 15miljoen euro in een bodemloze put gooien? Volstrekt kansloos, en mag toch hopen dat ze daar geleerd hebben van fouten uit het verleden? Ik betwijfel het ten zéérste. Ik sluit me aan bij Frollo. Ik zou me ook ernstig zorgen maken over deze ontwikkeling bij Vitesse. Dan pak je 23miljoen aan transfer gelden en je kan helemaal niets! Ik zou me schoen op eten uit frustratie als ik Vitesse supporter zou zijn geweest.

16 juli 2013 om 00:16

Wat maakt dat uit als het geld er is? Je mag toch eigen vermogen in je eigen zaak steken net als in je eigen huis. Sinds waarneer is dat verboden? Het Spaanse Koningshuis doet dat bij Real Madrid zodat ze altijd de aller duurste spelers ter wereld allemaal zowat kunnen kopen.

14 juli 2013 om 21:25

Wat dacht je van salarissen:
Nikola Aksentijević
Irfan Hadžić
Mike Havenaar
Jonathan Reis
Raio Piiroja
Ulises Dávila
Anthony Annan
Alex
Anderson
Renato Ibarra
Wilfried Bony
Haruna Babangida
Michihiro Yasuda
Matej DelaÄ
Giorgi Chanturia
Guram Kashia
Laryea Kingston
Nemanja Matić
Slobodan Rajković

Dat is een lijst van alle niet EU spelers die in de afgelopen drie jaar zijn aangetrokken. Dan heb ik een lijst van een stuk of 25 EU spelers, waarvan een aantal met ook een dik salaris (als een Theo Janssen), nog niet meegenomen.

15 juli 2013 om 02:58

Raio Piiroja komt uit Estland, en Estland is eu.

15 juli 2013 om 08:20

J hebt gelijk, die kwam in het jaar van toetreding. Maar dan nog, als je kijkt wat Vitesse heeft aangetrokken de laatste 3 jaar en wat daar aan transferbedragen en salaris voor is betaald.

Ze kunnen het beter spelers toevoegen aan de selectie dan versterken. Leerdam en Vejinovic versterken Vitesse nou niet echt.

14 juli 2013 om 20:41

Daarom zijn Leerdam en Vejinovic ook toevoegingen en geen versterkingen.

14 juli 2013 om 20:53

In de tekst noemen ze hen versterkingen.

14 juli 2013 om 21:42

wat in de tekst staat betekend nog niet dat Vitesse er zo over denkt. Zoals Plopgeit zegt, ze zijn gehaald maar niet als versterkingen.

Steenrijk valt ook wel mee.. Ze kopen bijna geen echte topspelers.

14 juli 2013 om 20:38

Ze hebben anders wel een eigenaar die steenrijk is. Hij kan uitgeven wat hij wilt, alleen kan de tegenwoordig (gelukkig) niet meer

14 juli 2013 om 21:27

Monaco dan?

14 juli 2013 om 21:39

Monaco speelt geen europees voetbal.

14 juli 2013 om 23:34

Dat is logisch, ze komen net uit de ligue 2. Volgend jaar spelen ze CL.

De uefa moet eens ballen tonen naar grote Engelse clubs, Franse en Spaanse. Wat daar pas gebeurd is schandalig

14 juli 2013 om 20:36

Precies. Vooral de Spaanse grootmachten mogen eens aan banden worden gelegd.

14 juli 2013 om 20:39

Er is niets mis met de Spaanse grootmachten. Ze hebben weliswaar een grote schuld, maar zijn al jaren ruim winstgevend en lossen dit netjes af. Vooral de clubs met steenrijke eigenaren moeten scherp in de gaten worden gehouden.

14 juli 2013 om 21:03

Zo makkelijk dit. Je zou je eens moeten verdiepen in de bedragen die Barcelona en Real Madrid aan commerciele activiteiten binnen sleuren. Die clubs kunnen een schuld van 500 miljoen binnen 5 tot 10 jaar 'makkelijk' aflossen.

Bij vitesse is dit allemaal kleinschaliger. Het stadion is niet uitverkocht, de shirtjesverkoop is klein en het aantal sponsoren is niet in verhouding ten opzichte van het uitgavepatroon. Vrij logisch dat de Uefa Vitesse in de wacht zet en Real Madrid en Barcelona niet.

14 juli 2013 om 21:11

FFP gaat niet over schulden, maar over winst/verlies draaien in een seizoen. Je mag uiteindelijk maximaal € 5 miljoen verlies draaien per seizoen (zonder eigenaar die geld in de club wil pompen...dan is het € 30 miljoen over 3 seizoenen).

14 juli 2013 om 23:18

FFP gaat in directe vorm over winst/verlies draaien ja, maar dat gaat indirect ook over schulden.

Zolang Barcelona en Real Madrid zwarte cijfers schrijven, valt er niets op aan te merken. Snap dan ook niet waarom de reactie over de Spaanse grootmachten zoveel steun krijgt. Een loze kreet van iemand die de feiten er niet bij heeft gehad en er dus niets van begrijpt.

15 juli 2013 om 10:50

Bij Barcelona sta een jaar of 8 op een wachtlijst om een seizoen kaart te mogen kopen,

Spelers als Bony en Van Ginkel vervangen door transfervrije spelers te zoeken, veel succes. Zal in ieder geval moeilijk worden.

Maar aan wat heeft Vitesse dan uitgegeven, want ze hebben meer dan 20 miljoen buit gemaakt en als je dan wordt opgehouden door de Uefa dan heb je toch wel iets fout gedaan. Ze hebben toch een rijke bestuurder, dus misschien dat die wat geld neerstort

Zo financiel Fair play maakt dan niks en pakt juist de kleinere clubs. Die Sjeiks zetten Fly Emirates op hun shirt en de miljoenen vliegen binnen.

14 juli 2013 om 21:16

Tsja, ik ben benieuwd hoe ze dat in de praktijk gaan doen. De Uefa heeft namelijk een panel opgezet wat gaat controleren of deze inkomsten niet 'kunstmatig' omhoog worden getrokken. Maar alle cijfers van afgelopen seizoen zijn nog niet binnen en de eerste echte effecten zullen pas volgend seizoen ingevoerd worden. Terwijl inderdaad met name wat kleinere clubs al dik op de vinger zijn getikt.

Tsja dit kan toch moeilijk als een verrassing komen voor Allach en Vitesse. Het is al lang bekend dat FFP ingevoerd zal worden en dat Vitesse financieel boven haar stand leefde en financieel afhankelijk is van de steun van Jordania.

14 juli 2013 om 20:43

Wie zegt dat het een verrassing is dan? Dit was wel aardig ingecalculeerd volgens mij.

Overigens heeft Allach er niets mee te maken, die begint in oktober.

14 juli 2013 om 20:56

Er staat in het artikel dat dit 'zijn eerste domper' is. Het kan toch moeilijk een domper zijn als je het vooraf al wist.

14 juli 2013 om 22:55

Dat het een domper is speelt zich af in de fantasie van een van de voetbalzone-schrijvers. Niemand heeft Allach gesproken.

Makkelijke oplossing: Chelsea koopt (op advies van Jordania) een paar leuke spelers en verhuurt ze dan weer door aan Vitesse. Vervolgens kan Jordania Abramovich dan weer in prive o.i.d. terug betalen.

14 juli 2013 om 20:44

Ja, dat terugbetalen kan ook wel, maar dan zit de club Chelsea toch met iets minder geld dat zij uit kunnen geven? Zij hebben met dezelfde regels te maken..

14 juli 2013 om 20:55

Dat is waar maar ik bedoel dan wel transfers als bijvoorbeeld die van Bony (4,5 mil was hij toch?). Gewoon rond die prijsklasse, denk niet dat ze daar bij Chelsea heel veel van gaan voelen.

16 juli 2013 om 00:41

Ja je kunt ook de transfers lager afspreken en de rest handje contantje onder de tafel geven haha Mijn pa is daar goed in met huis of auto verkoop.

14 juli 2013 om 20:46

Want Chelsea hoeft niet aan deze regels te voldoen?

14 juli 2013 om 20:47

Leuke spelers als? En houd op zeg. Zo ver gaat Roman natuurlijk niet.

14 juli 2013 om 20:58

Ik weet niet welke spelers Jordania op het oog heeft, maar ik neem aan dat het geen spelers van 30 miljoen zijn. Zoals ik hierboven vermeld heb, denk ik aan spelers van rond de 5/6 miljoen, misschien iets meer.

Ik ken Roman niet persoonlijk, dus of hij zo ver gaat weet ik uiteraard niet. Het was maar een theorie.

16 juli 2013 om 00:36

Ja of via doorverkoop naar een andere Engelse club.

Alsof Vitesse problemen heeft met het huren van spelers ! Dan bedenk je een soort huurkoop constructie waardoor je jezelf tijd geeft.

Iemand bronnen waar ze geld aan hebben uitgegeven! Ik blijf het idioot vinden dat de Uefa alleen maar de relatief kleine clubs pakt. Pak eens grote clubs zoals Real Madrid aan die blijven kopen kopen kopen en schulden hebben waar je u tegen zegt..

14 juli 2013 om 20:58

Clubs als Real Madrid en Barcelona maken de laatste jaren gewoon dikke winst en zijn daarmee hun schulden aan het aflossen.

16 juli 2013 om 00:45

De laatste jaren. En al die jaren daarvoor toen ze zo rijk zijn geworden? En ze gespekt werden door de King himself?
Gaan ze al dat geld ook met terugwerkende kracht terug storten? Gaan ze ook al die prijzen die ze op die manier hebben gewonnen weer inleveren?

Mischien dat er een constructie kan worden gemaakt met externe financiers ofzo. Ik neem aan dat er wel iets te bedenken valt . Maar dat zal toch risico

Zou aankomend jaar niet hét kampioensjaar voor Vitesse moeten worden..?

14 juli 2013 om 21:05

afgelopen seizoen al haha

14 juli 2013 om 22:07

kampioen kan Vitesse niet zonder Bony worden dat hebben we vorig seizoen gezien toen hij even niet speelde werden er dure punten verspeeld

Het nieuwe trainingscomplex valt geheel buiten de begroting dus daar gaat het niet om. Het gaat om de hoge post spelerssalarissen die niet overeenkomt met de inkomsten.een grote sponsor zou het probleem oplossen

14 juli 2013 om 21:23

Behalve een 'bevriende sponsor' gaat geen enkele sponsor Vitesse echt heel erg veel geld opleveren. Daarnaast is er een panel opgezet die dit soort contracten controleren. Die zien ook de contracten van Ajax en andere clubs uit Nederland en internationaal. Hierdoor kan Vitesse nooit een deal sluiten die meer oplevert dan € 10 miljoen, zelfs dat zal niet geaccepteerd worden door de Uefa.

16 juli 2013 om 02:06

Als er een sponsor is die 15 mln € in Vitesse wil pompen gaat niemand ze tegen houden hoor.

16 juli 2013 om 02:11

Hoe naïef...

Tuurlijk gaat niemand ze tegenhouden. Echter zal het panel de 'sponsoring' niet goedkeuren, wat zal inhouden dat dit geld maar deels of helemaal niet mee zal tellen in de cijfers voor het meedoen in een Europees toernooi. Op deze manier kun je de verliezen niet compenseren, dus is het leuk en aardig maar heb je er uiteindelijk helemaal niets aan. Uiteindelijk zul je financieel redelijk 'gezond' moeten zijn om mee te kunnen doen aan de CL en dat is toch waar je als Nederlandse topclub naar toe streeft. Daar is ook het grote geld te verdienen.

En zo gaat de competitie nog verder naar de klote.
En PSV dan?die hebben natuurlijk veel verdiend aan transfers maar kopen een komplete selectie?

14 juli 2013 om 21:33

PSV koopt veel goedkope spelers, en huurt bovendien ook nog eens.

14 juli 2013 om 22:08

PSV verkoopt ze ook met veel winst en daar is alles behoorlijk in balans

14 juli 2013 om 21:57

PSV heeft een omzet van 60 miljoen en heeft pas 12 van de 40 miljoen euro uitgegeven. Daarnaast maken ze niet structureel een verlies van 2 keer de begroting.

Dus dan kan Vitesse eindelijk enigszins op eigen poten staan en dan mogen ze niets herinvesteren. Volgens mij komt dit doordat ze geplaatst zijn voor de EL, dan zou ik voor dit jaar lekker hun EL ticket laten schieten en wel herinvesteren. Anders verkoop je volgend jaar weer een paar spelers en je krijgt hetzelfde te horen tot er echt niets meer van je elftal over is.

Zonder goede versterkingen kan Vitesse het meedoen om de titel wel alvast vergeten. Hopen voor ze dat er nog wat uit de Chealseavijver te vissen valt.

Jordania kan ook gewoon zelf sponsor worden..
dan is het probleem opgelost.

Wtf is dit nu weer?
Hoe zit het met: Malaga, Barcelona, Real Madrid?

14 juli 2013 om 21:06

Barca en Real geven niet meer uit dan er binnenkomt de laatste jaren. Monaco en PSG lijken mij de eerste clubs die eens onder de loep genomen moeten worden. Maar ja dat zijn Franse clubs en daar maakt meneer Platini zich schijnbaar niet zo druk om.

14 juli 2013 om 21:08

Málaga is uitgesloten voor Europees voetbal volgend seizoen. Barcelona en Real Madrid kunnen ondanks hun hoge schuldenlast wel aan hun financiele verplichtingen voldoen. Ook hebben zij afgelopen seizoen winst gemaakt en dit seizoen maken ze waarschijnlijk weer gewoon winst.

Snap ik nu goed dat de Uefa de arme competities houden aan deze regels en dat de Spaanse en Engelse clubs er door een constructie onderuit komen? Past wel weer in die organisatie, wat een baggertroep daar.

14 juli 2013 om 21:11

Spaanse en Engelse clubs zullen worden gestraft wanneer zij zich niet aan de regels houden. Zie Málaga. De Uefa heeft volgens mij ook helemaal niet gezegd dat Vitesse moet op passen.

Omroep Gelderland meldt alleen door de FFP ze waarschijnlijk geen dure aankopen kunnen verrichten en zich moeten richten op transfervrije spelers.

16 juli 2013 om 00:23

Dat komt toch op het zelfde neer? Wel worden we op de vingers getikt want we mogen niet spelers kopen alleen wel verkopen voor 23 miljoen dat dan weer wel.

16 juli 2013 om 00:35

Nee. het komt helemaal niet op hetzelfde neer. Vitesse wordt helemaal niet op de vingers getikt door de Uefa... Omroep Gelderland meldt alleen door de FFP ze waarschijnlijk geen dure aankopen kunnen verrichten en zich moeten richten op transfervrije spelers. Een krant meldt dit, de Uefa heeft helemaal geen contact gezocht met Vitesse dat ze moeten op passen.vrijwel elke club moet op passen nu de FFP regels er zijn.

Volgens de regels van de FFP mag een club in opbouw meer geld uitgeven dan dat er binnen komt, dus dat Vitesse nu al gelijk op hun vingers wordt getikt slaat nergens op,,,, zou zeggen Uefa, kusje erop !!! en kijk even naar de grote clubs in Spanje en Frankrijk !!!!!

Maar ook dit is gewoon te omzeilen, het zelfde geldt voor de FFP regels De spelers komen er gewoon bij die Vitesse denkt nodig te hebben !!!

14 juli 2013 om 21:13

Vitesse wordt niet op hun vingers getikt. Omroep Gelderland meldt alleen door de FFP ze waarschijnlijk geen dure aankopen kunnen verrichten en zich moeten richten op transfervrije spelers.

Real Madrid en Barcelona maakten afgelopen seizoen winst en waarschijnlijk zullen ze dat seizoen ook weer doen. Ondanks de hoge schuldenlast kunnen Real Madrid en Barcelona wel aan hun financiële verplichtingen voldoen en hebben (waarschijnlijk) dus geen achterstallige schulden.

14 juli 2013 om 22:58

Je hebt gelijk, Omroep Gelderland meldt dit, maar dat zeg eigenlijk wel genoeg, die hebben een andere kleur vlag dan dat eigenlijk de Gelderlandse vlag heeft !!!!

Fredje Bouma is nog vrij dacht ik, Vitesse sla je slag

En Monaco mag dit wel?????? Platini en consorten trekken wel een strakke lijn zeg!!!

14 juli 2013 om 21:14

De Uefa kan niks tegen Monaco doen aangezien zij geen Europees voetbal spelen. De FFP geldt alleen voor de clubs die in aanmerking komen voor Europees voetbal. Je moet namelijk elk seizoen een licentie aanvragen om in Europees voetbal te participeren en overtreedt je regels van de FFP kan je geweigerd worden.

16 juli 2013 om 00:56

En als Vitesse nu afziet van EL en die licentie intrekt of daar afstand van doet.
Mogen ze dan wel spelers kopen om voor de landstitel te gaan en zich te kunnen plaatsen voor de CL volgend seizoen?

16 juli 2013 om 01:09

Ja, dat kan volgens mij dan gewoon.

14 juli 2013 om 21:18

Monaco speelt geen Europees dus heeft de uefa daar niets over te zeggen

14 juli 2013 om 21:29

@wandering

Dat is makkelijk geredeneerd, maar mocht Monaco het goed doen en dus Europees voetbal halen, hebben ze eigenlijk gelijk een probleem, omdat ze dan maximaal € 45 miljoen verlies mogen maken. Dus zullen ze of heel flink moeten verdienen of weer wat spelers verkopen. We zullen zien.

Er is een ding wat ik niet snap iedere club kan toch zich dik in de schulde steken en goede spelers kopen waardoor je succesen gaat halen en hierdoor winst gaat maken en vervolgens weer dat verlies kan terugbetalen dat hebben die grote clubs toch ook gedaan?

14 juli 2013 om 21:38

Als je geen Europees voetbal speelt kan dat zeker. Echter om mee te mogen doen mag je maximaal € 45 miljoen verlies maken over de afgelopen twee seizoenen en volgend jaar zelfs maar € 45 miljoen over drie seizoenen en daarna € 30 miljoen over drie seizoenen, wat dan de maatstaf blijft. Dit is als een eigenaar bereid is dit gehele bedrag in de club te steken, zeg maar als gift. Mocht een eigenaar dit Niet willen doen of mocht er geen eigenaar zijn zoals bij de meeste Eredivisieclubs, dan ma je zelfs maar € 5 miljoen per seizoen in de min staan.

Dus het kan deels...echter zul je snel moeten compenseren door of veel omzet/winst te draaien of door spelers weer te verkopen. O ja, mocht je nu € 40 miljoen investeren in het halen van een speler en een contract sluiten voor 4 jaar. Dan staat de komende 4 jaar in de boeken voor het aanschaffen van deze speler. Dit staat los van het salaris wat er gewoon nog bovenop komt. Mocht je deze speler dus voor € 50 miljoen verkopen, dan maak je in het derde jaar € 40 miljoen winst op deze speler, terwijl je het vierde jaar gewoon weer € 10 miljoen af moet schrijven (ook al is deze speler al weer weg. Het wordt dus belangrijk om gedegen financieel beleid te voeren. En boven je stand leven kun je nog lang voelen.

Er is een ding wat ik niet snap iedere club kan toch zich dik in de schulde steken en goede spelers kopen waardoor je succesen gaat halen en hierdoor winst gaat maken en vervolgens weer dat verlies kan terugbetalen dat hebben die grote clubs toch ook gedaan?

En dan lees je eerder op de dag berichten dat PSG bijna Cavani zou aantrekken voor 60 miljoen en die hebben dan wel een goed huishoudboekje? Die zullen ook teveel uitgegeven hebben dan wat er binnenkwam de laatste jaren....

Maar goed een begin van het aanscherpen van de regels is mooi nu gaan er nog wel wat creatieve wegen gevonden worden om het te omzeilen maar die kan je dan straks weer dichten door de regels wat aan te scherpen. Op naar het instellen van een max. transferbudget wat ze per seizoen mogen uitgeven en je haalt het grote geld al grotendeels uit de sport.

Neem aan dat er wel een manier te vinden is om nog nieuwe spelers aan te trekken. Ben benieuwd wat er volgend jaar staat. Ook al ken je nog niet alle spelers alsnog kan er een goed team komen te staan.

Pff wat heb je aan de financial fairplay als vitesse wordt aangesproken en clubs als psg en barca spelers halen van boven de 50 miljoen klasse justitie van de bovenste plank weer.

14 juli 2013 om 21:18

Vitesse is niet aangesproken... Omroep Gelderland meldt alleen door de FFP ze waarschijnlijk geen dure aankopen kunnen verrichten en zich moeten richten op transfervrije spelers.

Een ding snap ik niet elke club kan toch eerst heel schulden maken en dan dure spelers kopen waardoor er succesen komen en dat er daardoor winst wordt gemaakt en dat er dan de schulden kunnen worden afgelast dit hebben real enzo toch ook ged?

14 juli 2013 om 22:40

Kom jij toevallig uit het bankwezen? Die redeneren ook op die manier. Ik hoop toch, als accountant, echt dat jij niet in het financiële wereldje werkt, want als iedereen zo zou redeneren dan zou het einde zoek zijn.

Verder mooi dat ook Vitesse wordt aangepakt door de Ffp, zij moeten zich net zo goed aan de nieuwe regels houden!

De luchtballon dat Vitesse heet begint zo langzamerhand de eerste "uitdrogingsverschijnselen" te vertonen. Er wordt voor Nederlandse begrippen natuurlijk schandalig veel salaris betaald in Arnhem. Salaris wat niet in verhouding staat met de inkomsten uit recette en sponsoring. Het Arnhrmse publiek loopt blijkbaar niet warm voor het vreemdelingen legioen. Ik heb de indruk toen Aalbers aan het roer was ze de wind meer mee hadden dan nu. Nu heeft het grote publiek Fitass nog steeds niet omarmd. Ik kan mij niet voorstellen dat Jordania blijft doorgaan geld in deze bodem lose put te stoppen.de eerste Nederlandse club die in de loop der jaren echt verdient als BVO moet nog komen.

15 juli 2013 om 14:02

Als je het inwonersaantal van Arnhem naast het gemiddelde aantal bezoekers van Vitesse legt dan is die verhouding beter dan het overgrote merendeel van de andere eredivisie ploegen.

Verder is het inderdaad zo dat Vitesse de stappen heeft proberen te maken door spelers aan te trekken en ze over te halen met een vorstelijk salaris, in combinatie met het huren van spelers van Chelsea. Het zal voor Jordania/vitesse een ingecalculeerd verlies zijn dat ze binnen enkele jaren denken op te lossen met lagere salarissen en meer inkomsten uit oa sponsoring.
Zodra Vitesse sportief meer te bieden heeft is de noodzaak om spelers over te halen met een hoger salaris ook minder.

Verder zal het publiek ongetwijfeld sceptisch zijn na alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Daarnaast is het ook nog steeds crisis waardoor mensen geld aan uitstapjes en dergelijken in de knip houden. Dat soort kleine dingen helpen ook niet mee.

Met andere woorden is het weer een rotzooitje daar aan de rijn. De sterkhouders zijn vertrokken en er is geen directe vervanging gekocht. Met tamme havenaar win je de oorlog ook niet. Flinke domper voor de mensen in arnhem. Zonder versterking schat ik de kans van vitesse dit seizoen niet zo hoog in, max 5e plaats en niet de CL die merabje voor ogen heeft.

14 juli 2013 om 22:22

@ pablom,een rotzooitje?we zullen uiterst tevreden zijn met een 5de plaats.spreek voor je eigen club niet wat andere mensen zullen denken .
met vriendelijke groet

Ik vraag me af waar het allemaal op gebaseerd is. Er word tenslotte gesproken over "waarschijnlijk" door omroep Gelderland. En eerste domper voor Allach?! Hier het takenpakket van Mo Allach:
Bij Vitesse wordt Allach verantwoordelijk voor de technische zaken. Dit omvat het ontwikkelen en waarborgen van het voetbaltechnische beleid van de club en het bewaken van een herkenbare speelstijl van alle Vitesse-teams. Eén van de kerntaken van Allach wordt het uitbouwen van de jeugdopleiding en daarmee de doorstroming van eigen spelers naar de selectie. Ook het optimaliseren van het nationale- en internationale scoutingapparaat wordt een punt van aandacht voor Allach. Beide zaken moeten leiden tot een kwalitatief hoogwaardige selectie.
Dus waarom zijn eerste domper? Hij begint ook pas op 1 Oktober.
Verder is er een uitzondering op de break even regel waarbij er in het seizoen 2013/14 en 15 maximaal 45 miljoen extra uitgave mag worden mits het geld gecompenseerd word door aandeelhouders of andere relaties van de club. Gemiddeld komt dit neer op 15 miljoen per jaar. Na 2015 word dit geleidelijk afgebouwd. Enz enz dus eerst maar eens zien, dan geloven.

14 juli 2013 om 21:50

helemaa, duidelijk Relax. Dit is het geen wat ik ook gelijk dacht.

Veel mensen hier op VZ weten niet dat Omroep Gelderland rood zwart groen kleurt. En 1 in de maand wel iets verzint of schrijft wat Vitesse negatief in het daglicht brengt.

Dus om het te beschrijven als een domper voor Allach is gewoon weer sensatie zoeken. Treurig maar waar.

Verder hebben we het over grote aankopen. En dan bedoelen ze ook grote aankopen. Er kunnen wel spelers worden aangetrokken. Jordania gooit toch niet met grote bedragen. Dat is al lang bekend.

15 juli 2013 om 11:06

Omroep Gelderland rood,zwart en groen kleurt? Ben je wel helemaal wakker jongen. Als er een zender is die pro Arnhem is dan is het Omroep Gelderland/tv Gelderland wel. Voornamelijk de berichten op teletekst spreken altijd negatief over Nec.

15 juli 2013 om 11:15

dan zullen we het wel van beid kanten zo beleven. Dan kunnen we stellen dat ht een akelig negatief omoepje is.
Want echt iets posetiefs lees ik nooit over Vitesse, maar vaak iets wat ze zo uit de duim zuigen om sensantie te schrijven.

Goed dat die Financial Fair Play er is gekomen, ik verwacht dat veel wispelturige zuid europese clubs omvallen de komende 3 jaar... We krijgen zo in NL een eerlijkere concurrentie strijd met vast leggen van spelers.

Wat een onzin weer! We eindigden vorig jaar met een min van 23 miljoen. Een bedrag dat Jordania zo kan ophoesten. Waarom leggen ze real Madrid, FC Barcelona, Man Utd... niet aan banden. Uefa is net zo erg als de Knvb.

14 juli 2013 om 22:16

@ Xantos88

Omdat clubs als Barca en Real gewoon meer verdienen dan ze kosten. Ze maken namelijk over een boekjaar gewoon winst, waar Vitesse een verlies van €23 miljoen liet noteren en het jaar ervoor overigens ook al.
En aangezien als je het handvest van de FFP ff gaat lezen staat er heel duidelijk dat je 3 jaar op rij verlies mag maken, echter moet je daarna wel winst draaien en dat mag niet uit de zak van een prive persoon komen (lees Jordania).

Dus het is zaak voor Vitesse dat ze hun begroting op orde gaan krijgen. Natuurlijk zou een shirtsponsor al enorm helpen.

Ach, dit probleem is voor een groot deel opgelost als ze een nieuwe hoofdsponsor kunnen vinden waar ze volgens mij met man en macht aan werken. Dat vult al een enorm groot gat in de begroting op

14 juli 2013 om 22:07

Inderdaad, snel Sibneftegaz oid presenteren als nieuwe sponsor en ze kunnen weer verder.

16 juli 2013 om 01:05

Is Gasprom of zoiets dan geen optie? Ze kunnen de inkomsten toch wel verhogen op een of andere manier met verkoop en terug lenen of zo? Er valt toch wel een constructie te bedenken?

Nounou, succes PSG .. Als zij zometeen daadwerkelijk Marquinhos en Cavani binnenhalen, verwacht ik wel dat de Uefa ook daartegen op treedt.. Ohnee wacht, dat gaat nevernooit gebeuren..

14 juli 2013 om 22:19

@ bertjeuh

PSG heeft net zo als Vitesse gewoon 3 jaar de tijd om aan de regels van het FFP te voldoen. Overigens gaat dit over boekjaren en weet jij exact wat de omzet is van Psg?
Weet jij hoeveel Ibra alleen al aan merchandise binnen harkt voor een club? Tel daarbij ook nog even voor de grap dat ze ook nog Beckham en Thiago Silva hadden/hebben lopen.

Grote clubs hebben grote uitgaven, maar hebben ook dik grotere inkomsten. Eerst ff onderzoek doen en dan pas gaan roeptoeteren want je raakt nu nog kant nog wal. En als je wilt discussieren doe het dan op goede info en niet wat je denkt dat het is.

14 juli 2013 om 23:17

Oké, dan stellen we het anders. Hoevaak heb je in de afgelopen jaren gehoord dat kleine clubs zijn aangepakt (uit de toernooien geweerd, punten aftrek etc.) Hoevaak zijn de écht grote clubs aangepakt?

15 juli 2013 om 09:04

@ Bertjuh,

FFP begint net, dus die dat komt nog wel. Malaga is al de eerste die uitgesloten is van deelname aan een Europees toernooi dus daar heb jij je eerste slachtoffer.

Fenerbache en Besiktas zijn ook geweerd, weliswaar door andere omstandigheden. Maaaaar, ze zijn wel geweerd voor dit of volgend seizoen.

Ik heb persoonlijk niet heel veel geloof in het Ffp, want er zijn vast manieren om het te kunnen omzeilen. Wat ik me afvraag is namelijk hoe ze het gaan toetsen om te zien of een Sponsering toelaatbaar is. Wie bepaalt wat marktconform is? Ik bedoel, het is toch wat een gek er voor geeft! En als je als sponsor denkt dat bijvoorbeeld PSG binnen nu en een aantal jaar hoge ogen gaat gooien, wil het toch binnen halen door een smak geld neer te leggen. Bij de 'originele' topclubs zitten al topsponsors.

15 juli 2013 om 10:48

@ Bertjuh

De dingen die jij nu opnoemt hebben niets met het FFP te maken, maar liggen in een andere hoek.
FFP is pas operationeel.

@ Conti

Marktconform is gewoon dat ze kunnen kijken wat er gemiddeld aan sponsoring wordt betaald. Voor shirtreclame etc is dat echt wel bekend. Maar net als een stadion voor X jaar en daar een kwart miljard of meer voor betalen is niet echt marktconform. En daar kan men dus wel ingrijpen.

Het zijn ook de topsponsors die topbedragen kunnen betalen. Een klein bedrijf kan nooit top bedragen betalen omdat ze er domweg de middelen niet voor hebben.

Waar ik FFP ook wel zie falen denk ik dat het uiteindelijk vervangen gaat worden door iets van een salarycap zoals het geval is in de Amerikaanse sporten.

De Uefa gaat alleen maar achter de kleine vissen aan. Monaco kunnen ze dit jaar niet pakken, omdat ze geen Europees voetbal spelen. Maar zou dit niet een sanctie moeten zijn voor meerdere jaren? Ik bedoel, zoals het er nu uitziet zal Monaco (voorronde) Champions League halen aankomend seizoen. Maar omdat ze bijna al hun aankopen dit seizoen doen, zouden zij dan wel volgend jaar in de CL mogen spelen?

14 juli 2013 om 22:24

@ stan92

het bericht komt van Omroep Gelderland en al niet van de Uefa. Maar als je inhoudelijk wil discussieren lees dan het handvest ff van het Ffp.

Want het heeft op dit moment totaal niets te maken met CL of EL voetbal. Overigens heeft de Uefa Malaga wel uitgesloten op basis van diezelfde reglementen,dus hoezo alleen de kleintjes?
Volgens mij overleefde Malaga gewoon de groepsfase van de CL dit seizoen. En gingen er pas in de kwartfinale uit.

Dus je hele verhaal snijdt al geen hout meer.

14 juli 2013 om 22:49

De Uefa heeft toch aangegeven dat het alleen binnen haar macht is clubs Europees voetbal te ontzeggen die niet aan de Ffp-regels voldoen. Zij hebben weinig tot geen macht in de landelijke competities. Dus, dit heeft toch alles te maken met Europees voetbal?

14 juli 2013 om 22:54

@ stan92

En nationale bonden zijn niet aangesloten bij de Uefa? Volgens mij werd er vorig jaar een ploeg in Zwitserland (neuchatel) i.v.m. een niet zo nette voorzitter gemaand. Toen dit direct via de Uefa niet lukte heeft met de Zwitserse bond gedreigd andere deelnemers uit te sluiten.

Gevolg: Juist bond gaat evt. schadeclaims van andere clubs verhalen bij die club in dat geval. Of te wel indirecte dwang is ook nog mogelijk, en die druk is vaak nog effectiever dan directe dwang.

14 juli 2013 om 23:03

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=190158

Hier geeft Platini aan niet in te grijpen bij Monaco, omdat ze geen Europees voetbal spelen, ook al hebben ze 130 miljoen euro aan spelers uitgegeven. Ik weet niet precies wat hun omzet is, maar ik kan me voorstellen dat het grootste gedeelte uit de zak van hun eigenaar wordt gehaald.

15 juli 2013 om 10:42

@ stan92

Nogmaals je doet aannames en die doet Platini ook, hij is voorzitter en geen financieel topman van de Uefa.
Dit is het eerste jaar dat Monaca gooit met geld. Dus er is helemaal nog niks op te maken. Immers zijn de inkomsten voor dit jaar ook niet bekend.

Dus is al weer een zeer voorbarige conclussie die hier getrokken wordt. Zelfs door Platini. Hij kan wel iets roepen maar hij heeft zich ook gewoon aan de regels te houden die zijn organisatie nota bene heeft opgesteld.

Dus waarom de beste man dit soort uitspraken doet is me even onduidelijk en laten we maar zeggen dat hij de details van hun eigen plan ook niet kent. Iets wat overigens heel normaal is. De topmensen kennen alleen de grote lijnen van het beleid. Voor het detail werk hebben ze specialisten in dienst.

16 juli 2013 om 01:14

Dit is echt niet het eerste jaar dat Monaco gooit met geld hoor. Dat doen ze al velen jaren! Dit is gewoon concervatieve machtspolitiek. De rijke met de macht willen die houden. Zo simpel als wat. Die Platini en zijn cornuiten deugen voor geen meter.

16 juli 2013 om 09:24

@888ruben888

Zou jij dan even de jaarcijfers van die jaren willen produceren? Want nu loop je lukraak iets te verkondigen wat je niet hard kan maken.

Feit is dat AS Monaco vorig jaar gewoon in Ligue 2 speelde en dit jaar met inkopen een greep naar de macht probeert te doen zoals ook PSG dat heeft gedaan.

Overigens zit daar ook een financier achter net als Psg. En dat is wel aan regels gebonden. Echter wil ik wel graag iets meer zien aan de inkomsten kant, dan pas kan je beoordelen of de regels worden overtreden.

Roeptoeteren om te roeptoeteren helpt een discussie niet.

Tja,en wat gebeurt er bv met een Real/barca/mc/psg,anzhi etc?

14 juli 2013 om 22:20

@ Zweetlepel

Lees post # 92 en 95 daar heb je het antwoord op je vragen.

Ik hoop dat Vitesse snel een hoofdsponsor vindt. Als club in opbouw hoop ik dat er mild wordt gereageerd. Hopelijk doen Van Ginkel en Bony het goed in Engeland zodat er betere huurspelers kunnen worden aangetrokken.

Jij bent misschien tevreden, echter die georgische baas van jullie niet. Hij wilt CL voetbal in Arnhem en met deze middelmatige net niet sele

@pablo

Heb even geduld, die CL komt vanzelf naar Arnhem, wij hebben Jordania, jullie Boekhoorn en daar zit nu het grootste verschil in. Jordania heeft meer geld dan Boekhoorn, maar Boekhoorn is weer slimmer, die geeft zijn geld niet uit aan een voetbalclubje, maar aan zijn schoonzoon

15 juli 2013 om 11:07

Wilmpie, weet waar je over praat met dat Jordania meer geld heeft dan Boekhoorn. Op mijn computer is het 15 juli en geen 1 april jongen.

Dat is nou typisch weer het gezeik van Vitesse: "wij hebben Jordania." Dan wil ik deze man toch in de rede vallen dat Boekhoorn wel degelijk meer poen op de bank heeft staan dan Jordania. Niemand de VI gelezen afgelopen week?

On - het is maar goed ook dat Vitesse een keer goed op de plek gezet wordt qua financiën. Die gasten denken echt alles maar te kunnen maken.

14 juli 2013 om 23:35

Een baksteen is minder waard geworden en de olie wordt steeds duurder Weet zeker dat Jordania niet wil ruilen met bankrekening, 1.3 miljard hahahaha, Vitesse word op z'n plek gezet door Omroep Gelderland en gelukkig niet door odw want anders was het al verzopen in de rijn !!!!!

Ik heb geen VI gelezen, is Derksen er nu al achter hoe Jordania aan zijn geld kom?????

15 juli 2013 om 00:08

Jammer svsdoo leuke naam trouwens haha. Dat jij als nekker tegen Vitesse bent is prima maar niet iedereen en alles klakkeloos napraten. Dat is net bijster intelligent.

15 juli 2013 om 00:37

" Dat jij als nekker tegen Vitesse bent is prima maar niet iedereen en alles klakkeloos napraten. Dat is net bijster intelligent"

Woorden verkeerd spellen gelukkig wel....

15 juli 2013 om 00:48

Je kunt beter inhoudelijk ergens op ingaan dan op spellingfouten letten. Dat ik dislectisch ben vind jij blijkbaar iets om gelijk de spot mee te drijven.

15 juli 2013 om 05:54

Tsjah ik ben ook zo dyslectisch als het maar kan. Alleen als je zelf iemand zijn intelligentie in twijfel trekt dan kan je wat terug verwachten. Je vind het schijnbaar zelf ook lollig om met zijn intelligentie te *spotten*. En hem dan verwijten dat hij er niet inhoudelijk op ingaat. Zijn we even blij dat jij dat wel doet oh wacht....

Hoop trouwens voor jou wel dat je je leeftijd verkeerd ingevoerd heb. Want mocht je echt 51 zijn en nog steeds een Nec supporter een nekker noemen op internet zou behoorlijk kansloos zijn.

Dat is een gegeven wat de meeste arnhemmers niet weten. Jordanië is een marjonette van Roman en Boekhoorn staat op zijn eigen benen.

Daarin tegen maakt Jordania zijn woorden waar en investeerd

14 juli 2013 om 23:41

Jordania heeft tot nu toe zijn woord gehouden ja.... in 2013 zouden we mee strijden om de titel, hebben we gedaan. Jordania zou investeren in de toekomst, heeft hij gedaan, want het complex op Papendal staat er ...... Boekhoord doet alleen maar belofte, maar komt ze niet naar, want die zou ook miljoenen in nec pompen, maar hij pomp alleen nog maar in Hint en meer niet !!!!!

Ik hoop dat Jordania een marjonette is van Abramovich, want die heeft nog meer geld dan Jordania !!!

15 juli 2013 om 00:44

1. Boekhoorn heeft zelf geen beloftes gedaan. De groep investeerders heeft hoogstens aangegeven eventueel in te stappen als kosten en opbrengsten gelijk zijn.
2. Boekhoorn heeft die Iraanse rechtsbuiten betaald.
3. Roep pas dingen als je wat kennis van de materie hebt.

15 juli 2013 om 00:56

Volgens jou is die Iraanse gehaald door de groep investeerders, maar daar zou boekhoorn dan ook wel onder vallen, toch !!!!

Ik roep niet zo maar iets, mensen zitten er dichter op dan de meeste denken

15 juli 2013 om 01:04

Carlos Aalbers(td) heeft in de VI gezegd dat Boekhoorn de transfersom betaald en NEC het salaris.

Maar ik snap niet wat je nu precies probeert te zeggen....

15 juli 2013 om 01:12

Wat ik hier mee wil uitleggen is dat je zelf niet weet wat en hoe het gaat bij nec, want op 14 juni 2013 om 22:34 zij je het volgende :

Als ik het goed heb is hij ook niet helemaal door de club zelf betaald maar hebben de investeerders er ook wat mee te maken gehad.

Maar naar het lezen van de VI heb je eindelijk duidelijkheid :D

Maar laat ik het volgende zeggen, en dat geldt voor alle Nec'ers. Ik hoop dat er geld in Nec gepompt wordt zodat er 2 Gelderse clubs standaard in de top 5 komen te staan !!!!!

15 juli 2013 om 01:44

Nou wilmpie ik gun heel nec helemaal niks, ja de JL dat gun ik hun en de supporters ook, waarom omdat 99,9% van de supporters van nec Vitesse nul,nul wat gunnen. Vind ook dat je je zelf belachelijk opstel nu, word eens wakker jonge de meeste praten snor naar en je weet snor en nec is 1 wha.

15 juli 2013 om 06:18

@vitessky

Dat is jou probleem dat je Nec helemaal niks gunt. Blij dat het andersom wel zo is dat die van Vitesse Nec wel van alles gunnen. We hebben helaas aan beide kanten gewoon een hele grote groep tsjah wat zijn het eigenlijk supporters wil ik het niet eens noemen. Oh en jij gaat je ook gelijk ermee bemoeien hoe Wilmpie zichzelf opstelt voor het gemak? Ik zou het ook prachtig vinden als we samen met Nec om de bovenste plekken mee zouden strijden dus ben het wel eens met hem.

Ben ik dan de enige die *snor* altijd vrij normaal over zowel Vitesse als Nec vind praten. Hij is over beide clubs redelijk objectief en daar zouden veel supporters nog wat van kunnen leren. Hij is vooral over het voetbal van Vitesse redelijk vaak positief geweest. En andersom is die over Nec vaak genoeg negatief geweest. Dat die ook bij Vitesse regelmatig negatief is doet er niet toe want hij is gewoon wat negatiever ingesteld. Dat doet die echt niet alleen over Vitesse hoor

Ook Vitesse zal zich gewoon aan de regels moeten houden. Wat ik me alleen wel afvraag is nu (nog) niet het geval. Maar stel je voor Bayern, City, United, Barcelona en Real voldoen allemaal niet aan de regels. Gaan ze die dan ook aanpakken ik denk dat we allemaal wel het antwoord weten op die vraag. Natuurlijk Vitesse moet zich er ook gewoon aanhouden net zoals elke andere club straks. Maar zou het wel krom vinden als Vitesse hierdoor klem komt te zitten en de grotere ploegen doen maar wat ze willen straks.

Vitesse probeert door te ontwikkelen naar een tob club daarbij hoort een complete nieuwe opzet bij van de structuur binnen de club. Meer mensen, betere mensen en dus ook meer investering.

Jordania heeft voor Vitesse gekozen als club nadat hij ook bij meerdere club's had geinformeerd zoals Az en Nijmegen.

De reden hiervoor is simpel Vitesse moest vanaf de grond opgebouwd worden, Dus genoeg reden om aan te nemen dat Jordania allang rekening gehouden heeft met dergelijke kosten en dat dan nu bij het eerste echte grote geld dat binnenkomt gaten worden opgevuld binnen de club vind ik niets vreemd aan.

Het financial fairplay is een uitstekend opgezet plan van de grootste clubs uit Europa in samenwerking met de Uefa. Die willen namelijk de kans minimaliseren dat zij voorbij worden gestreefd door kleinere clubs en daarmee inkomsten verliezen. Deze regel maakt het voor een kleine club namelijk schier onmogelijk om ooit eens mee te gaan doen op hoog niveau.

Laten we Vitesse hier even als voorbeeld nemen maar dit geldt uiteraard ook voor 99,9 procent van alle ploegen binnen Europa.

De Uefa is gebaat bij een CL vol met de bekende ploegen (top 16) omdat dit ze het meeste oplevert aan televisie inkomsten. Want laten we eerlijk wezen, wie zit er in Europa nou te wachten op een wedstrijd van Vitesse.

Een club van het niveau Vitesse is niet in staat om een begroting te krijgen van meer dan 40 miljoen. Een sponsor zou dan volgens die FFP regels niet onevenredig mogen investeren waardoor het plafond ook daar blijft liggen. Dat betekent dat de salarissen van spelers op een bepaald niveau blijft hangen waardoor de kwalitatief betere spelers niet te halen zijn.

De tv gelden in Nederland zijn in vergelijking met de top competities ook een kruimel. Als je ziet dat clubs uit de Premier league alleen al voor het meedoen in een jaar al een bedrag van 20/30/40/50 miljoen krijgen dan is daar niet tegen op te boksen. Clubs als Swansea en Norwich City, met alle respect, komen hier in Nederland als even de beste spelers kopen.

Als we even de emotie van een onbekende investeerder die een club als speeltje zien weglaten en onze eigen emotie inbrengen. Stel je voor dat een fan van nec die miljardair is graag ziet dat nec de CL in zou gaan. Dan mag hij zijn eigen geld daar niet in investeren omdat er niet genoeg inkomsten zijn uit shirt verkoop, stadion inkomsten en tv gelden. De Uefa zal dan zeggen dat zijn sponsoring niet in verhouding staan met de status van zijn club...maar wat als deze fan dat nou wel waard vind?

De enigste clubs die hier wel bij varen zijn de huidige top 16 en die zullen er ook alles aan doen om het zo te houden. En zolang wij allemaal naar de CL blijven kijken zal het ook zo blijven.

vitesse gaat straks geld verdienen door eigen spelers op te leiden en uiteindelijk te verkopen.
vitesse draait straks voornamelijk op de eigen jeugdopleiding en vitesse zal dan ook nooit een koopclub worden. wel grappig dat de club , omdat ze een buitelnadse eigenaar hebben) wel als zodanig afgeschilderd. vitesse heeft de afgelopen jaren nooit buitensporige uitgaven gedaan aan transfersommen alleen Bony kostte een paar miljoen en ibarra 1,8.
als je ziet wat de selecte van vorig jaar kostte staat gelijk aan 1 transfer van Psv. dus dat is toch knap te noemen.

16 juli 2013 om 01:27

Met eigen spelers opleiden ga je nooit geld verdienen. Ze worden door een habbekrats opgekocht door rijke buitenlandse clubs omdat die jongens daar graag het grote geld gaan verdienen. Conclusie jij hebt veel geld en moeite geinvesteerd in die opleidingen maar je verdient relatief weinig ook omdat naast dat je weinig vangt er ook maar enige spelers echt goed genoeg zijn om door te breken en interessant zijn voor buitenlandse topclubs.
De aandacht aan de mindere goden is dan ook voor niks geweest. Tenslotte krijg je zelf nooit een goed team dat veel geld verdient in de CL rondes.
Kortom opleiden levert weinig op.

Oude koeien uit de sloot halen dit van Omroep Gelderland, iedere voetbalvolger weet het ondertussen wel en er zijn genoeg andere manier om het te ontlopen dan alleen via transfersinkomsten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren