Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er waren zes scheidsrechters in de ArenA, maar niemand zag dat'

Laatste update:

Gertjan Verbeek greep met AZ naast de Johan Cruijff Schaal, maar hield desondanks 'een heel goed gevoel' over aan het treffen met Ajax (2-3). AZ gaf na 68 minuten een 2-0 voorsprong uit handen. "We gaven de doelpunten een beetje weg", analyseerde Verbeek na afloop in de Amsterdam ArenA.

/

"Ik kan nog leven met dat eigen doelpunt van Jeffrey Gouweleeuw, want Christian Eriksen trapte die bal erg goed. De tweede tegentreffer ontstond na een keepersfout. Bij die derde staat De Jong wel heel vrij", oordeelde Verbeek, die inzag dat Ajax het meeste balbezit had. "Maar wij hadden misschien wel de beste kansen."

"Daarbij maakte Ajax het derde doelpunt nadat er een overtreding was gemaakt op Willie Overtoom", vervolgde Verbeek. "Er waren zes scheidsrechters in de ArenA, maar niemand zag dat. Of Gouweleeuw een overtreding maakte op Daley Blind vlak voor onze openingstreffer? Nee, dat was een botsing in mijn ogen."

Gertjan Verbeek heeft groot gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een botsing meneer Verbeek?

Ik kom ook altijd met een gestrekte arm in bij een duel? Laten we die maar tegen elkaar wegstrepen. Daarnaast heeft AZ wel meer overtredingen gemaakt waarvan ik dacht. Nou, daar kan wel eens een kaart voor komen.

Voorbeeldje: Lewis die weet dat hij te laat is maar dan, gelukkig, met een gestrekt been de bal en speler mist. Was het raak, dan stond daar natuurlijk maar één kaart voor. Rood.

Verder was Gudelj wel flink de zenuwen aan het testen van Liesveld. Die verder toch redelijk goede partij heeft gefloten.

28 juli 2013 om 00:43

Viel reuze mee, was n wedstrijd met fouten aan beide kanten. De overtredingen waren echt niet over het randje, misschien iets te vaak. Ze waren gewoon in de eerste 60-65 minuten veel feller dan ajax. Ajax durfde niet te schieten en wou het uitspelen tot op de doellijn. Dat ging lastig, maar de overtredingen vielen reuze mee, misschien kon gudelj naar 4 tackles wel n kaart krijgen maar voor de rest. Geen onaardige dingen. Sportief spel, ene wat feller dan de ander, persoonlijk hou ik daar wel van.

28 juli 2013 om 00:59

inderdaad Feyenoord96.
Ik merk ook vaak dat niemand de trekker wil of durft over te halen en het inderdaad uitspelen tot de doellijn is.

28 juli 2013 om 04:52

Halverwegen moest ik zo lachen toen Bojan 5 metere van de goal nog naar een mede speler paaste; welkom in Nederland waar we gewoon durven te schieten.

28 juli 2013 om 13:55

Het is allemaal gelul in de marge.

Maar uu @olevoorpsv je moet echt wat aan je spelling doen. Laggen???

28 juli 2013 om 03:37

Heb net de beelden terug gezien en het was weldegelijk een botsing, maar Daley ging daarna wel wat theatraal liggen. Denk dat daarom Liesveld (volgens mij) liet doorspelen. Hoe dan ook kan je Blind niet alleen erop beoordelen. Rico maakt zijn zoveelste fout in het shirt van Ajax. Hij had echt zoveel tijd om de twee aanvallers genoeg te dekken, ook de anderen hadden tijd om het de aanvallers moeilijk genoeg te maken, maar nee. Ze bleven maar naar degene kijken wie de bal had, en dachten los het maar zelf op Rico.

28 juli 2013 om 04:40

Als een verdediger kan je nooit 2 aanvallers dekken, alleen 1 en hopen op het beste!

On: Ajax gefeliciteerd hebben jullie verdient!(Als Feyenoord maar een prijs pakt haha)

28 juli 2013 om 06:53

Wij de titel en jullie de beker? Dat lijkt me dan de beste verdeling

28 juli 2013 om 08:26

nou gentleman23, hier ben ik het niet helemaal eens met je, ja een botsing, nee theatraal ging hij niet liggen of zag je de gestrekte arm van gouweleeuw dan niet terecht komen in de nek, dan zou jou lucht er ook even eruit gaan en had az de bal gewoon moeten uit stampen vindt ik.

28 juli 2013 om 09:29

Snap ook niet dat Ajax geen rechtsback haalt als backup/concurrent voor v rhijn. Die gast is iets te zeker van zijn plaats, net zoals dat bij gregory was.

28 juli 2013 om 09:47

Ligeon zit er behoorlijk dicht tegenaan hoor. Die heeft een erg sterke voorbereiding gehad.

28 juli 2013 om 12:08

Ja, alleen het punt is dat De Boer meestal vasthoudt aan zijn basisspelers.
Behalve dan bij Boerrigter.. maar ik tel alleen al in de verdediging 2 spelers, waarbij dat gebeurt. Daley en Ricardo.

28 juli 2013 om 13:36

Juist, ik speelde vroeger ook als verdediger en kwam vaak met 2 op 1's.
dat is gewoon niet te doen, je moet maar hopen dat je de man met de bal genoeg hindert en dat de keeper zich dan focust op de andere man.
Want hij moet passen als jij de man met de bal goed dekt,

28 juli 2013 om 14:18

En hik begint steeds meer op van der Wiel te lijken. Hij wordt steeds slechter omdat hij steeds nochalantet wordt.

28 juli 2013 om 14:50

Heb het misschien verkeerd verwoord jolano, maar wat ik bedoel te zeggen is dat na de botsing hij nog bleef staan en hij misschien later de pijn voelde. Dus hij ging wat laat liggen. Hij had wel moeten affluiten, maar de scheids zag daar misschien daarom geen overtreding in.

28 juli 2013 om 14:56

Nisdenaam

Het is moeilijk dat weet ik vooral als je niet weet naar wie de bal gaat. Maar hij staat wel te ver van zijn man af. Zo een fout maakte hij ook tegen Steaua toen de 1-0 viel. Toen stond hij ook ver van zijn man af. Het is natuurlijk ook heel goed van de opponent, maar Ricardo had in mijn ogen wel beter moeten opletten, zo ook de rest van de verdedigers. Hunnie hadden genoeg tijd om bij te sluiten. Misschien is het ook achteraf gelul, maar eigenlijk had de scheids ook gewoon moeten affluiten.

28 juli 2013 om 19:09

ik zag er ook geen overtreding in, alleen de reactie van az vond ik beneden peil, dat ze er een goal hebben gehaald, prima. Maar ajax spelers waren wel meer socialer zijn geweest of denk je niet.

28 juli 2013 om 05:15

Heb jij de wedstrijd wel gekeken ? Ik fluit 1e klasse zaterdag en Dhr. Van Liesveld floot een Dra-ma-tische patij. Desondank een verdiend resultaat voor Ajax daar niet van. Maar ik heb teveel fouten gezien. Het niveau van leidsmannen is binnen Nederland vanaf het vertrek van Roelof Luinge ook aanzienlijk gedaald.

28 juli 2013 om 05:35

jaaah maar dat is het punt met echt alle scheidsrechters tegenwoordig het spel gaat te snel ze kunnen het niet meer goed volgen dus moet daar wat aan veranderen!

28 juli 2013 om 08:56

Alle zes de scheidsrechters zagen ook niet dat Overtoom gewoon buitenspel stond meneer Verbeek.

28 juli 2013 om 09:47

Stond hij niet, Blind stond er nog, en het was geen overtreding

28 juli 2013 om 12:45

gast over roelof luinge gesproken die gast floot altijd in het voordeel van de grote clubs

28 juli 2013 om 07:39

@thomas

Met alle respect maar waarschijnlijk sla je door een gekleurde bril wel de nodige wartaal uit (in mijn ogen dan). Behalve het feit dat ik de overtreding op Overtoom niet gezien heb zegt Verbeek niets vreemds. Volgens mij is hij vrij realistisch en genuanceerd. Jij komt meteen met extreme voorbeelden maar ik zie bijvoorbeeld niet een voorbeeld dat v Rhijn geel had mogen hebben vanwege spelbederf (om maar 1 voorbeeld te noemen).
Ik ben geen fan van AZ of Ajax maar de Alkmaarders waren zeker niet minder dan Ajax gisteren. Ze hebben het inderdaad zelf uit handen gegeven en Ajax terug in de wedstrijd geholpen.

28 juli 2013 om 13:56

Haha en jij zegt dat ik gekleurde bril op heb? Nee hou die opmerking volgende keer maar even voor je.

Hier waren er enkele Heerenveen, Utrecht en Groningen supporters het volledig met mij eens. Gouweleeuw kwam gewoon gevaarlijk in. Zijn arm zat op een plek waar die niet hoort te zitten met een lucht duel. Als de arm gebogen was stond hij allang te douchen in plaats van dat Gudmonsson gescoord zou hebben.

Van Rhijn geel vanwege spelbederf? Als je voor dat soort situaties constant blijft fluiten en je zou het doortrekken in de competitie dan zou Toivonen straks een museum kunnen maken van al z'n gele kaarten.

Als je realistisch bent en genuanceerd. Dan zeg je dat je met opgeheven hoofd verloren hebt en dat je hier je leermomenten uit haalt en die in de volgende wedstrijd in praktijk brengt. Dan ga je je niet druk lopen maken om die 'zogenaamde' overtreding op Overtoom.

28 juli 2013 om 19:24

@tomas
Ja zeker die supporters met een stok om te zien waar ze lopen of die in het gekkenhuis zaten of die ene die dacht dat ie kon vliegen

28 juli 2013 om 07:42

Overigens was het totaal geen overtreding van Gouweleeuw op Blind. De arm deed totaal niet mee in het duel want het was een botsing van beide bovenlichamen. Blind ging liggen, gouweleeuw niet. Uitstekend beoordeelt door de arbiter

28 juli 2013 om 11:20

nee zo is normaal inkomen.
deegsdaagd doen ze da bij speler waar jij supporter van bent en dan moet het rood zijn.
dudes ajax heeft gewonnen klaar leer er mee leven.

28 juli 2013 om 13:40

Misschien moet je de samenvatting nogmaals gaan kijken via bv Ajax.nl. Gouweleeuw gebruikt duidelijk zijn linkerarm om zichzelf te beschermen en het is daarom een overtreding. Maar buiten dat, toen er in de eerste helft een AZ speler geblesseerd op de grond lag, speelde Ajax de bal vrij snel buiten, AZ deed dat niet. Dat heeft onsportiviteit. Het was een forse botsing, er zijn spelers geweest die door dergelijke botsing hun tong hebben ingeslikt.

28 juli 2013 om 11:26

Ook VZ heeft dit incident niet vermeld, terwijl het de talk of the town is na afloop van de wedstrijd. Vind het verslag niet erg objectief.

28 juli 2013 om 13:32

@tomas.
Az had een penalty kunnen hebben en er werd ook nog een doorgebroken speler neergehaald ajax heeft geluk gehad en ook dat ze wonnen was gewoon pure mazzel.

28 juli 2013 om 13:59

Noem mij exact het moment van doorgebroken speler dan? Ben wel benieuwd. Over die penalty's. Een scheidsrechter maakt in een splitseconde een beslissing. Daarbij had Liesveld al vanaf het begin een signaal afgegeven dat er flink doorgespeeld kon worden. Dat moet je als scheids nog maar durven.

28 juli 2013 om 15:31

@thomas.
Ja dus die overtreding op blind is dan geen rood en hoe moet ik nou weten waarneer iets gebeurde ik ben niet gek.

Groot gelijk heb het zelf na gezien.

Ajax ontsnapt gewoon

28 juli 2013 om 00:38

Az denk ik eerder.
De eerste had nooit goed gekeurd mogen worden.
Daarbij maakte ze ook nog eens veel overtredingen en mogen ze blij zijn dat er geen kaarten getrokken zijn.

28 juli 2013 om 00:45

De arbitrage was vandaag niet heel gelukkig, zowel voor az als voor ajax. De overtredingen snap ik niet waarom je dat zo erg vind. Ajax was laf en durfde niks, az was feller en dan volgen er overtredingen, maar over het randje waren ze totaal niet. Na 60 minuten durfde ajax pas iets, beetje jammer dat ze dan al achter staan. Moet eerlijk zeggen dat ze wel beter waren, maar je moet ook durven

28 juli 2013 om 00:48

Nee ik zit er ook niet over in.
Maar neem een gudelj die wel meer dan 5 overtredingen maakt.
En je weet zelf dat er een optelsom gemaakt word door de scheids.
Daarbij speelde ajax alles behalve laf voetbal.
Gewoon vol op de aanval en als er gebikkeld moest worden doen ze dat ook.
Az durfde niks.
En zeker de eerste helft niet.
Beetje counteren wat hun goed recht is.
Maar ga niet zeggen dat ajax laf was want dat slaat echt nergens op.

28 juli 2013 om 01:05

@wve
Nou nou, dat vol op de aanval spelen waar jij het over hebt valt ook wel weer mee. De bal eindeloos heen en weer schuiven op de middenlijn levert wel veel balbezit op maar echt vol op de aanval spelen kunnen we het toch niet noemen.
Ik hoop dat Ajax het tempo volgende week wat opschroeft want met het spel van vandaag zet je de tegenstander niet echt met de rug tegen de muur hoor. Ze controleerden vandaag de wedstrijd zonder echt te domineren. De overwinning was terecht maar imponerend was het zeker niet.

28 juli 2013 om 01:10

Voor voetbal heb je 2 teams nodig.
Az leek wel of ze serie a voetbal aan spelen waren.

28 juli 2013 om 01:21

Ik zeg nergens dat Az geweldig heeft gespeeld ik enkel reageer op jouw opvatting dat Ajax vol op de aanval heeft gespeeld, want dat was gewoon niet zo. Bij Ajax lijkt balbezit heilig verklaard te zijn en dat valt vaak terug te zien in de manier waarop ze aanvallen. De keren dat Az er wel met een stuk of vijf spelers uitkwam en balverlies leed kregen ze ook telkens alle kans om zich te hergroeperen omdat Ajax eerst even rustig de bal rond wilde spelen.

Ik ben een fan van het verzorgde combinatiespel dat Ajax voor ogen heeft maar het mag van mij allemaal wel in een iets hogere versnelling.

28 juli 2013 om 06:56

Nee, maar ga er maar vanuit dat er meer teams op deze manier zullen spelen. Wat mij opviel, was dat de bal altijd breed of terug ging en dat er bijna nooit een speler de ruimte achter de verdediging in dook.

28 juli 2013 om 12:10

Ik bedoel meer laf in de zin van dat ze niet durven te schieten. Alles moest uitgespeeld worden tot op de doellijn. Ook vond ik dat Ajax geen slimme overtredingen maakte die AZ wel deed met Gudelj en nog een paar die slimme overtredingen maakte. Dat bedoel ik met laf, ze verdiende om te winnen maar als je zegt vol op de aanval is totale waanzin. Ze tikte de bal rustig rond, zat geen tempo in, geen explosiviteit en de enige man waar dreiging van uitging was Bojan, die er dan werd uitgehaald door de boer. Ajax tikte maar creerde niks. Vanaf de 2-0 ging dat anders en durfde ze. Jij mag een andere mening hebben, maar dit is objectief. Iedereen was het met me eens en jij bent nu de eerste van de 35 met wie ik in het stadion zat die zegt dat dat niet zo is, dus k zou even bij mezelf te raden gaan of jouw objectiviteit ook echt objectief is

28 juli 2013 om 13:48

@feyenoord96

Als Alderweirld gewoon op zijn enkel wordt getrapt terwijl de bal allang weg is (zijn sok was notebene compleet gescheurd), dan neemt de scheidsrechter wel veel risico door geen kaarten te trekken. Bij dergelijke overtredingen is het blessure risico erg groot.

28 juli 2013 om 19:16

feyenoord96, gaan we provoceren man, ajax was laf, ze domineerde de meeste tijd en az speelde op de counter en ja even zette ze druk, maar niet lang. Niet dat ze slecht hebben gespeeld maar anti voetbal met die bal naar voren en met zijn 10e in eigen helft verdedigen, dat is normaal, dat vindt ik laf, maar dat is mijn mening

28 juli 2013 om 08:58

Ajax zeker ontsnapt.
Moet je kijken hoeveeel 100% kansen AZ had.
Maar helaas de abitrage was vanavond in het voordeel van ajax.

28 juli 2013 om 11:26

jij hebt serieus geen bal verstand van voetbal.
jij kan gewoon niet hebben dat wij al 3 jaar op rij kampioen zijn en dit jaar voor de tripple
gaan.

28 juli 2013 om 12:13

Ajax ontsnapt wel, AZ had zeker betere kansen. Ajax was beter maar creerde vrij weinig. Ik snap wel dat alfredo dat zegt, je ontsnapt altijd als je met 25 minuten te spelen 2-0 achter staat en je wint nog. Dan ontsnap je, ajax was beter maar domineerde niet. AZ had er ook 1 of 2 meer in kunnen schieten. Zo is voetbal. De triple is trouwens nog wel ver weg hoor ;p. We zullen zien, maar denk het niet.

28 juli 2013 om 13:41

Dus Feyenoord was vorig jaar bij de klassieker ook ontsnapt?

28 juli 2013 om 13:50

@feyenoord96

Onzin, AZ heeft zes keer on-target geschoten, waarvan er twee ingingen. Ajax heeft tien keer on-target geschoten en drie maal gescoord. Ajax had dus vier kansen meer dan Az.

28 juli 2013 om 15:06

Je hoeft niet on-target te schieten om een 100% kans te verprutsen.
Maar een klein zacht schot op doel is dat dan wel?
Nee gisteren was AZ duidelijkst het gevaarlijkst.

Hoewel hij wel een beetje een punt heeft begin ik ook wel een beetje moe te worden van dat gezeur van hem over de arbitrage iedere keer. Ajax is vorig jaar meerdere malen ernstig benadeeld door de arbitrage maar Frank de Boer klaagde daar nooit over. Daar straalt toch veel meer klasse vanaf als van de kinderachtige geleuter iedere keer.

28 juli 2013 om 00:38

Ik heb hem anders regelmatig horen klagen na afloop en zijn reacties langs de lijn spreken ook boekdelen. Ik word ook moe van Verbeek maar zijn kritiek jegens de arbitrage is vaak wel terecht.

28 juli 2013 om 00:51

Hij heeft maar 2 of 3 keer wat gezegd de boer en toen had hij zeker recht vqn spreken maar hij steekt dan ook de hand in eigen boezem.

28 juli 2013 om 13:43

Nou dat cynische nee geknik van hem na de overtreding op Fischer laat maar weer eens zien wat voor bril verbeek op heeft.
In de herhaling zie je gewoon dat die Az-speler per ongeluk op de hak/hiel trapt van Fischer waardoor hij valt.
En het dus gewoon een overtreding is.

Meneer doet dit vaker, het is gewoon een zuurpruim maar dat is landelijk bekent.

28 juli 2013 om 00:47

dit is een nieuw seizoen dus niet zeuren over verleden jaar(weet dat ajacieden graag over verleden praten)
heb jij frank de boer niet zien zeuren na de 1-0? ik wel
als blind niet zo als een oud wijf staat te twijfelen en gewoon vol duel in was gegaan was die goal nooit gevallen

28 juli 2013 om 01:07

@scg
Ik voor Ajax? dat lijkt mij niet vriend. Maar zo nu en dan kan ik nog wel eens een beetje objectief reageren.

28 juli 2013 om 01:20

zeg ik dat jij voor ajax bent?,zeg alleen in het algemeen en tussen haakjes dat ajacieden graag over het verleden praten

28 juli 2013 om 08:32

als hij vol in gegaan was in het dual, jongen waar heb je het over, die goal goed, die mogen ze hebbenaz, maar respectloos dat ze de bal niet uitstampen. Andersom zou dit wel gebeurd zijn, maar goed ze hebben gewonnen, daar gaat het om of het nu met tikkie takkie spel komt of overdtredingen of hoe dan ook, die schaal telt voor beide clubs.

28 juli 2013 om 13:46

Hoor wie het zegt?
Jullie praten altijd over ''wij zijn de laatste die een grote prijs wonnen''
Waarom zouden we over het verleden praten.
we zijn 3 x op rij kampioen....we zijn nu dus kampioen het is dus bezig.
Niets verleden tijd, kampioen ben je voor een heel jaar, niet voor 1 dag.
Dus wij praten over het heden.
ik bemerk wat jaloezie hier.

28 juli 2013 om 07:44

Dat is inderdaad klasse... Maar dat komt misschien ook wel omdat de Boer zich realiseert dat alle clubs regelmatig benadeelt worden.

Ohja en over hun doelpunt heeft hij het maar ff niet

28 juli 2013 om 00:42

Tuurlijk niet niemand heeft het daarover. Zelfs de commentatoren hadden het alleen maar over die overtreding. Maar de eerste goal van AZ had ook niet mogen tellen.

28 juli 2013 om 00:44

Hij heeft het wel over dat doelpunt maar hij noemt het een botsing.

28 juli 2013 om 00:58

Ja dat wel ja maar bij SBS 6 niet.

28 juli 2013 om 01:23

miss omdat het geen overtreding was?
in ander topic toch aardig wat reacties gezien van ajacieden die wel toegaven dat blind gewoon stond te slapen

28 juli 2013 om 12:20

Het was ook geen overtreding. Blind en gouweleeuw wouden allebei de bal maar mistte. Dus ja het was de fout van Blind.

28 juli 2013 om 13:49

Blind stond ook te slapen, maar hoe Gouwenleeuw in kwam is niet reglementair.
Het was gewoon te hard, al vliegend met zijn armen vooruit.

28 juli 2013 om 15:30

Gouweleeuw kwam ook hard in, maar het was niet hard genoed om te fluiten voor een overtreding.

AZ heeft gezien de begroting en de kwaliteiten vandaag beter gepresteerd dan Ajax. Noodgedwongen veelal vanuit de counter maar er werd prima gecombineerd. Gouweleeuw en Esteban hebben AZ deze troostprijs gekost maar er is voldoende vertrouwen getankt voor Heerenveen.

Een botsing in jou ogen.
Gelukkig is verbeek objectief.

Veltman maakte inderdaad een overtreding maar dat gebeurde bij de 1-0 op Blind ook maar dat was volgens Verbeek alleen een botsing? Snel due plaat voor je kop losschroeven Gert-jan.

28 juli 2013 om 00:51

hahaha ligt ook niet aan jullie verdediger he?staat gewoon te twijfelen en gaat duel niet vol aan en dan roep je het op jezelf af
al met al staat verdeiging van ajax nog niet al te best

28 juli 2013 om 00:54

Hij kan gewoon die bal aannemen maar word gewoon aan de kant gebeukt met alles behalve een schouderduw.

28 juli 2013 om 00:58

hou toch op je ziet duidelijk dat blind inhoud
hoor veel ajax fans zeggen dat kwartfinale miss wel mogelijk is met dit elftal
zullen ze toch wel eerst beter moeten gaan verdedigen

28 juli 2013 om 01:02

Dat doet niks af dat het een overtreding is die gewoon afgefloten had moeten worden.
Daarbij stond blind gewoon goed en mag de andere als een debiel er in springen.
Klaar gewoon een overtreding.

28 juli 2013 om 01:06

tuurlijk stond blind de twijfelaar goed jij je zin hahaha

28 juli 2013 om 10:46

Als een debiel in te springen? Met overtuiging een duel aangaan noem je dat. Al willen ze door de eerste ronde CL komen zullen ze meedogenloos moeten zijn, net als de tegenstander.

28 juli 2013 om 13:53

Het is de eerste serieuze test.
de CL duurt nog wel even, tegen die tijd hebben alle spelers wedstrijdritme en zijn ze op niveau.

Ieder jaar zijn de eerste wedstrijden matig dus oordeel niet zo snel.
Of gaat Feyenoord ook degraderen na het gelijkspel tegen die streekgenoot van jullie?!
Denk het niet toch.

Vorig jaar walsde PSV ook over een zwak Ajax heen, PSV zou wel even kampioen worden en Ajax was nergens te bekennen.
De vorm groeit naar het seizoen vordert.

Ik vond het bij de 1-0 ook een overtreding. Maarja je hoort niemand over die botsing/overtreding als er geen goal volgt. Dusja, zo maken scheidsrechters wel meer fouten die geen grote gevolgen hebben zoals een ingooi aan de verkeerde partij geven ofzo. Als we om al dat soort incidenten gaan zeiken blijven we bezig natuurlijk. Dus ik vind dat verbeek hier ook niet moet zeuren. Tis misschien een overtreding ja maar daarna kon az nog heel veel doen om de goal te voorkomen.

Ik vond het eerlijk gezegd ook niet meer dan een botsing en ik ben neutraal hierin. Blind en Gouweleeuw gaan beiden voor de bal, waarbij Blind uiteindelijk de ongelukkige is ( volgens mij omdat hij gewoon inhoudt en daardoor verliest) . Ik was blij dat er eindelijk eens niet gefloten werd voor zulke kleine dingen. Gewoon lekker doorvoetballen! Overigens vind ik de overwinning van Ajax dan weer wel verdiend. Zij waren gewoon de betere ploeg vandaag.

28 juli 2013 om 01:00

Ben het niet helemaal met je eens, maar kan het wel vinden in je mening. Ik zie ook een arm naar voren en dat is niet toegestaan. Daarnaast lag blind op de grond. Het is niet verplicht te stoppen, maar wel zo sportief.
Daarnaast vond ik de 'overtreding' op Overtoom ook helemaal niet zo duidelijk. Ze lopen tegen elkaar op, waardoor Overtoom uit balans raakt.

Ach en anders had Ajax de goal later wel gemaakt. Ajax was over de hele wedstrijd gezien gewoon beter. AZ speelde erg laf en defensief. Ajax hielp AZ door het tempo te laag te houden en omdat iedereen alleen maar binnendoor wilde. Het waste vol in het centrum,

28 juli 2013 om 10:49

Voetbal in nou eenmaal een contact sport. Ik word doodmoe van die watjes die op de grond liggen en 1 minuut later weer vrolijk rondhuppelen. Zo haal je het toch al lage tempo in NL er uit. Neem een voorbeeld aan rugby, opstaan en verder knokken

28 juli 2013 om 12:38

Dan ga je lekker rugby kijken..
Ik hou ook van fysieke duels, maar die moeten wel fair zijn. Handjes erbij, knietjes naar voren etc. dat hoort er niet bij.

Ik ben het helemaal met je eens over het aanstel gedrag. Voetballers stellen zich voor het minste en geringste aan. Dat moet eens bestraft gaan worden.

"maar wij hadden misschien wel de beste kansen."

Uuhm, wat?
Dit kan toch niet waar zijn? Toch?
Fischer, Sigthorrson, Blind, Andersen, allen hadden een doelpunt kunnen/moeten maken.

En wie heeft er van Az een grote kans gemist?
Heb er niet 1 gezien, laat staan 4 of 5...

28 juli 2013 om 02:25

Zo subjectief kunnen verslagen zijn. Kijk voor de lol eens teletekst pagina 810. Hier heeft men het over het ter nauwernood wegkoppen van Moisander op een bijna doelpunt. En een zelfde soort situatie van een inglijdende Johansson wat overigens dichter bij het eigen doel ging wordt niks over gezegd.

28 juli 2013 om 08:21

Kijk jij de 1ste helft van de verlenging maar eens bekijke. Piep je wel anders. AZ had wel degelijk de beste kansen.

Hahah zo deze man kan het niet objectief bekijken he, dat net overtoom was amper contact. Bij blind komt de gast er net knie vooruit volop in. Bovendien zielig om niet uit te spelen Ajax deed het ook...

Bovendien heeft Az dat wel vaker bij goals dat ze het vertikken om uit te spelen kan me meer momenten herinneren zelfs een keer dat er een verdediger geblesseerd in de 16 lag en ze nog steeds doorgingen, vind het gewoon een ongesproken regel dat je dan de bal uitspeelt.

28 juli 2013 om 00:55

Dus als er iemand even gaat liggen bij een counter ga je de bal over de zijlijn knallen... Zoals de regel zegt doorspelen de scheidsrechter beslist en die heeft er een beter kijk op dan ons allemaal. Anders gaat iedereen bij een counter liggen....

28 juli 2013 om 08:24

Hou toch op man met je commentaar. Blind had helemaal, maar dan ook helemaal niets. Als de speler wat aan het hoofd heeft dan moet de scheidsrechter fluiten. Daar was nu geen sprake van. Terecht dat AZ doorspeelt en dat het dan scoort, tsja dat is dan pech voor Ajax en de fans.

28 juli 2013 om 08:38

had ook niks aan zijn hoofd, maar keel, dor die gestrekte arm, die goal, goed die was terecht, maar onsportief was az wel.

Kijk, nu gaat het pas over de arbitrage . Overigens vond ik de goal van AZ inderdaad een overtreding en de overtreding op Overtoom twijfelgeval. Het is net een beetje te makkelijk neergezet door Verbeek. De een is 100% een overtreding volgens hem en de andere 100% geen overtreding. Zo werkt het niet. Vind ik toch jammer van Verbeek.

Er waren 6 scheidsrechters en 1 Verbeek die het niet goed zagen ....

hahahahahahaha gert-jan je maakt je wel heel erg ongeloofwaardig.. als het een overtreding op overtoom was dan is het zeer zeker ook een overtreding op blind..
in beide gevallen had de scheids moeten fluiten..

over de beste kansen gesproken die waren toch echt aan amsterdamse zijde en niet bij az

Ik vond dat de speler van AZ wel erg makkelijk de grond zocht. Er was een botsing tussen beide spelers maar in mijn ogen deden beide spelers iets fout.

Verbeek heeft helemaal gelijk. Bij de botsing tussen Gouweleeuw en Blind kan je nog discusieren over wie de overtreding maakte. Gouweleeuw die eerst de bal speelde en toen nogal lomp tegen Blind botste of Blind die de bal totaal niet speelt en vervolgens Gouweleeuw probeert op te vangen?
Bij de overtreding op Overtoom is geen twijfel mogelijk. 100% overtreding en misschien zelfs nog rood. Het arbitrale sextet heeft in ieder geval geen goede indruk achter gelaten, want er waren wel meer discutabele momenten.

28 juli 2013 om 00:58

Rood vind ik in die dan nog wel ietwat overdreven

28 juli 2013 om 01:17

Hoezo? Willie was overduidelijk doorgebroken hoor.

28 juli 2013 om 07:03

Nou door gebroken... Gezien de aanwezigheid van nog een verdediger die nog gewoon naast hem mee liep, was het zeker geen 1 op 1 situatie geworden.

28 juli 2013 om 01:00

in het eerste geval was het een overduidelijke overtreding van gouweleeuw.. dus had de scheids moeten fluiten..
in het gevalletje overtoom is er ook sprake van een overtreding maar rood daar overdrijf je wel heel erg weer..

28 juli 2013 om 01:06

Dus wat houden we over 3-1=2 2-1=1. Dus heeft het geen .... uitgemaakt. Wedstrijd om de JC schaal leeft trouwens totaal niet in Nederland.

28 juli 2013 om 08:41

daarom reageert iedereen hier, omdat de schaal niemand boeit

28 juli 2013 om 01:05

Mooiste vond ik nog met van Rhijn
Hij maakte een overtreding
Az nam die bal heel snel en kon gevaarlijk worden
En Liesveld floot snel af want van Rhijn moest met spoed gewisseld worden
Duidelijker kan het toch niet

Na de 2e minuut wist ik het al
Alderweireld? liep de bal over de zijlijn
Az wilde snel ingooien dus trapte hij de bal weg
Normaal is dat geel maar niet in de arena hoor

28 juli 2013 om 01:09

In de 88e minuut is dat waarschijnlijk geel maar zo vroeg in de wedstrijd niet man

28 juli 2013 om 02:42

Yello.
Wat is zo overduidelijk dan? Illuminati?
Je ziet dingen die er niet zijn gozer.

28 juli 2013 om 08:28

Wat maakt het nou uit wanneer je de bal weg schiet? Het wegschieten van de bal is op zich al een gele kaart waard. Dus Aldeweireld had dus ook in de 2e minuut een gele kaart moeten krijgen.

28 juli 2013 om 09:38

Net zoals die Gudelj die maar overtreding op overtreding mocht maken zonder geel te incasseren?
Komop zeg wees niet zo'n calimero.

Wees blij dat er tenminste is een scheidsrechter was die niet alles volgens het boekje bestraft dan loop je daarop weer te klagen.

28 juli 2013 om 13:58

Oh en het vasthouden van de bal en er mee weglopen niet zeker??
Nee dat deed jouw clubje dus dat is niet relevant.

28 juli 2013 om 09:41

En welke bal raakte Gouweleeuw dan bij het duel met Blind? Ze gingen er allebei onderdoor...

28 juli 2013 om 13:57

Het was een overtreding en misschien geel.
Maar rood absoluut niet omdat er nog 4 man naast stond.

Die extra mannen hebben gewoon geen enkele functie. Die durven helemaal niets, dat hebben we al in de EL gezien. Verbeek ziet het allemaal door zijn, op dit moment, AZ bril. Op Blind werd ook gewoon een overtreding begaan dus dat kunnen we tegen elkaar wegstrepen. Al met al vond ik ajax geen sterke indruk maken in de tweede helft.

28 juli 2013 om 07:06

Helemaal mee eens. Als Verbeek op de stoel van De Boer zou zitten, dan had hij een heel andere reactie gehad. Vermoedelijk was het dan De Boer geweest die op en aanmerkingen zou hebben.

28 juli 2013 om 11:20

nope frank hoor je zo goed als nooit klagen op de leiding... verbeek kan eens een voorbeeld nemen aan frank de boer.. meerdere trainers kunnen een voorbeeld nemen aan Frank.
bij verlies steekt hij altijd hand in eigen boezem en legt nooit de schuld bij de scheids.

Goede analyse van verbeek maar dat van van overtoom was niks man dus lekker wehhweehh jammer dat ajax die kanse en doelpunten niet heeft kunnen voorkomen op naar nummer 4 frank!!!!

28 juli 2013 om 08:43

heb je hem ook gehoord na de wedstrijd, dodelijke overtredding op overtoom, hoe dan

Ik vond dat de scheidsrechter gewoon een matige wedstrijd floot waarvan beide partijen gelijkwaardig werden benadeeld op sommige momenten. Maar Verbeek heeft gewoon pech met deze wedstrijd. Az hield het maximale eruit ze kregen goeie kansen en uiteindelijk komen ze op basis van kansen terecht 2-0 voor. Maar dan heb je de pech dat Gouwenleeuw die bal in eigen goal knikt en dat Esteban keihard faalt. En daardoor verlies je.

Want het optreden van Ajax was niet om aan te gleuren. Ze hadden amper goeie kansen op Sigi na. Ze hebben een elftal dat op elke positie beter was dan Az en ze spelen thuis. En nog kunnen ze niet fatsoenlijk spelen. Uiteindelijk winnen ze door pech en onkunde van de tegenstander. Ik heb in tijden niet zo'n slechte Johan Cruijf schaal wedstrijd gezien.

28 juli 2013 om 07:13

Ik heb het idee dat deze wedstrijd, net als elk seizoen, door minimaal een team, meer als oefen wedstrijd wordt gezien. Dat brengt met zich mee dat de instelling nooit dusdanig zal zijn, dat je de wedstrijd met volledige inzet ingaat.

Geen excuus of wat dan ook. Ajax zou een tempo hoger moeten spelen en in mijn ogen ook meer de diepte moeten kiezen, als die kansen er zijn. Nu gaat de bal vaak breed of terug. Je speelt je tegenstander moe dat wel, maar je kan er meer uit halen.

28 juli 2013 om 11:22

de 1-0 was de eerste kans die az had, daarvoor durfde ze niet eens over de middenlijn te komen. Ajax had daarvoor al kansen genoeg om de wedstrijd naar zich toe te trekken.
Niveau van de wedstrijd was niet echt hoog maar over de gehele wedstrijd gezien is ajax wel de terechte winnaar.. meer balbezit, meer opgelegde kansen

Altijd dat gezeik over de arbitrage,speel zelf goed en dan heb je ook geen last van die klanten.
Vind het altijd maar zwak om achteraf daar over te zeuren.

28 juli 2013 om 11:10

Lol speel zelf goed...
Als je word neergehaald en de Scheids fluit niet, mag je toch klagen neem ik aan?
Wat heeft dat te maken met goed spelen??

28 juli 2013 om 11:25

verbeek is een hele grote zeur altijd andere de schuld geven. Maken ze zelf overtredingen waar niet voor gefloten word durft hij te beweren dat het niks is. hou geloofwaardig kom je dan over...

28 juli 2013 om 11:48

Gezeur? Verbeek heeft groot gelijk. Heb de beelden meerdere keren terug gezien en het waren 2 spelers die allebei voor de bal gingen en ongelukkig botsen. AZ had hier gewoon iets meer mazzel.
Overtoom werd onreglementair neergelegd, dan moet er gewoon gefloten worden.
Maar grote kans dat je het absoluut oneens bent met mij gezien waar en hoe jij overal op reageert.

28 juli 2013 om 13:42

@pats
Nee dat mag niet of denk je nou echt dat je alles kunt zien als je dat denkt zal het je vies tegenvallen en het is ook een vorm van valsspelen en hoort niet thuis in het voetbal het is veel te vaak dat het de schuld van de scheids is die niks anders dan zijn best doet en daar best complimenten voor mogen worden gegeven dus alle schuld op de scheids gooien vind ik niet reëel en anders wordt jij toch scheids ervaar je het zelf ook.

Wel stom toeval dat er twee keer een overtreding gemaakt wordt aan de andere kant van het veld en nog geen halve minuut later ligt die aan de andere kant in het netje. Gelukkig gebeurde het bij beide teams dus is dat weer gecompenseerd. Gouweleeuw ging veel te onstuimend het duel in het zijn arm vooruit en Az countert het briljant uit.
Vervolgens bij het moment van Overtoom lijkt Veltman hem wat uit balans te brengen en slaat Ajax toe op de tegenaanval.

Het toontbnog maar eens aan dat het geen enkele nut heeft om extra lijnrechters neer te zetten, geef liever twee mannen een fluit net zoals bij hockey, zij (scheidsrechters) kunnen en durven tenminste beslissingen te maken.

Ik ben Ajacied, maar heb me vanavond toch echt gigantisch zitten ergeren aan al die zogenaamde sterren. Men moet eens leren dat voetbal een mannelijke sport is en dat je niet als mietjes de duels moet ingaan. Als we in de CL komen zijn we weer het lachertje. verder word ik doodziek van dat alsmaar rondtikken. Het word tijd dat Frank de Boer en de spelers tot de conclusie komen dat voetbal om doelpunten draait en niet alleen om balbezit.

En die aanslag op Blind ziet meneer natuurlijk over het hoofd?
Ben al dat subjectieve gezeur van Verbeek onderhand wel zat.

28 juli 2013 om 03:50

Aanslag? Die botsing met Gouweleuw, waarna meneer Blind na fluit signaal vrolijk opstond en terug liep? Die bedoel je?

28 juli 2013 om 11:27

die aanslag waar gouweleeuw geel had moeten krijgen inderdaad

28 juli 2013 om 09:02

Persoonlijk vond ik het geen aanslag,was een duel om de bal waarbij Blind er gewoon niet 100% voor ging en Gouweleeuw met de volle 100%. De 2-3 was een zelfde verhaal dus kan je ze gewoon tegen elkaar wegstrepen.

Verbeek mekkert altijd, overal , over alles en iedereen. Zwak punt.. Ajax verdedigers moeten ingrijpen i.p.v teruglopen en afwachten. Achterin is er altijd ruimte voor de tegenstander om door te komen door het naar binnen knijpen van de backs In de CL sta je voor je het weet in het eerste kwartier met 2-0 achter zoals tegen het uiterst fanatiek beginnende:r.madrid . Agressiever en slimmer verdedigen, want als AZ met wat meer geluk/ overleg 4 of 5 doelpunten kan maken tegen Ajax , dan weet je wel hoe laat het is.

Een botsing meneer Verbeek?

Ik kom ook altijd met een gestrekte arm in bij een duel? Laten we die maar tegen elkaar wegstrepen. Daarnaast heeft AZ wel meer overtredingen gemaakt waarvan ik dacht. Nou, daar kan wel eens een kaart voor komen.

Slechte verliezer deze man.

Wat maakt het uit ?

Het is gebeurt, jullie moeten nadenken over de situatie. Einde van de wedstrijd en overtoom valt, ik snap de keuze wel om hem niet te geven. Ook al was het wel een lichte overtreding. Beetje vasthouden en Overtoom hoopt het beste uit de situatie te krijgen door een penalty/vrije trap te krijgen. En dat met blind is ook gewoon een overtreding klaar punt uit. Kijk de beelden zelf is, Blind is inderdaad terughoudend maar hoe Gouweleeuw in komt is ook niet echt normaal

Conclusie;
Allebei een overtreding het had voor gevloten moeten worden.

Voor mij is het gewoon 1-1. Bij twee doelpunten zat een luchtje aan. Helaas moet Verbeek natuurlijk weer z'n act opvoeren. Ik snap dat het zuur is om te verliezen, maar ik zou eerder kijken naar de rol van bijvoorbeeld Esteban. Ook de dekking bij het derde doelpunt van Ajax was erg slecht.

Toch wil ik nog een ding zeggen. Als Ajacied riep ik ook 'overtreding' bij de 1-0 van AZ maar duurde het nog een flink aantal seconde tot dat de bal in het net lag. Zelfde geldt voor de derde van Ajax. Misschien is dat een feit die wat belangrijker is, niet? het is niet zo dat op het moment van het maken van het doelpunt er een overtreding plaats vond...

Ajax heeft gewoon terecht gewonnen in een wedstrijd waar Liesveld twee doelpunten had kunnen afkeuren. Laten we het gewoon op 1-1 tegen Liesveld houden...

Verbeek heeft volledig gelijk. Door dit optreden van de scheidsrechter wint niet AZ, maar Ajax. Het is weer eens cruciaal. Nou maakt dit flutprijsje voor Ajax niets uit. Maar AZ had hem graag gewonnen. Het wordt nu echt tijd om beelden erbij te roepen. Net als bij tennis, elke club heeft 2 of 3 mogelijkheden om een actie terug te kijken en de scheidsrechter dan te laten beslissen.

Overtoom stond duidelijk buitenspel. Daar heeft Gert-jan het gemakshalve maar niet over. Verder ging Overtoom pas liggen een meter na het contact met Veldman, toen hij het strafschopgebied in ging. Duidelijk op zoek naar een strafschop dus.

Verbeek lult uit zijn nek. Ten eerste had Ajax over de hele wedstrijd meer kansen. Ze hadden het in de reguliere speeltijd al moeten afmaken via Sigi en na de 3-2 dikke kansen op 4-2 en meer. Daarnaast was die actie van Gouweleeuw gewoon een overtreding. Als hij zijn armen thuislaat is het wat anders, maar hij duwde gewoon. Maar goed, Verbeek heeft wel vaker zijn eigen waarheid.

Daarnaast vond ik het opvallend dat er een zgn overtrading is op Overtoom, maar als je goed kijkt zie je dat hij overeind blijft en als hij merkt dat hij wordt ingehaald gaat hij opeens liggen. Dan verspeel je je kansen.

Bovendien stond hij buitenspel, wat een hork is die Verbeek toch. AZ speelde goed, maar over 120 minuten is Ajax de verdiende winnaar, al speelden ze matig, laat dat duidelijk zijn.

28 juli 2013 om 10:14

Ajax was gewoon zwak en Gouweleeuw heeft ze terug in de wedstrijden geholpen. Natuurlijk krijgt Ajax in eigen huis meer kansen tegen een kleinere club, dat is logisch. Maar die verschrikkelijke roze shirts heef her niveau nog niet verbeterd.

28 juli 2013 om 11:30

die bal van eriksen was er anders ook wel in gegaan.. ajax was beter.. az durfde tot de lucky 1-0 niet eens over de eigen helft te komen.. hadden zelfs de hulp van de scheids nodig om te scoren

28 juli 2013 om 12:36

Die bal van Eriksen was in de handen van Esteban terecht gekomen, er was geen Ajacied in de buurt. En Ajax had bij de 3-2 de scheids weer nodig. Ajax hoort 2 klassen beter te zijn dan AZ, de begroting is ruim 2,5 keer hoger, maar gisteren zat er niet eens 1 klasse tussen.

28 juli 2013 om 13:48

@limboroy
Lucky nee dat van ajax was gewoon lucky eigen doelpunt blunder en helemaal vrij als je het dan erover hebt moet je wel objectief zijn en niet ajaxtief.

28 juli 2013 om 14:06

Ajax heeft geen roze shirts... het zijn zwart-grijze shirts... met 'zedd-red' (bepaalde rode kleur)details er in, dus de tekst etc.
Tja op het oog is het gewoon roze, maar technisch gezien is het rood.

Snap dat gezeur over die shirtjes niet.
Normaal loopt iedereen met een roze Ralph Lauren polotje en nu is het plots erg?
Of Utrecht 1 of 2 seizoen terug, Zwart-roze.
hoor je ook niemand over.

28 juli 2013 om 14:08

Al heb je een begroting van een miljard dan zegt dat niets...
Zolang je het niet uitgeeft.

Even ter attentie.
Ajax won ook van City... die begroting is 5x zo groot als die van Ajax.

28 juli 2013 om 16:49

Tja, AZ won ook van Valencia en Udinese en is ook kampioen geworden met een begroting van 25 miljoen. Het kan altijd, maar clubs met een hogere begroting horen gewoon structureel te winnen van de kleintjes. Anders is er sprake van mismanagement.

Jana Gertjan, dus als het bij jouw gebeurd is het een overtreding, maar als het bij Ajax gebeurt is het een botsing, een botsing ga je ook echt in met je beide armen vooruit.

Haha en Verbeek bekijkt de situaties niet door een gekleurde bril?
Als je die 'botsing' op Blind ziet vlak voor de 1-0 dan is dat ook al gewoon een overtreding omdat die Az verdediger totaal niet de bal raakt ofzo en echt gewoon vol op de man inspringt. Lijkt me eenvoudig om te zien dat het een overtreding is.

Dus ja dan kan je alles wel weer tegen elkaar afstrepen.
Maar goed trainers klagen nu eenmaal altijd wat ze tegen hebben gekregen als ze verloren hebben en zien dan niet in wat ze mee gekregen hebben. Zo jammer dat trainers nu nooit eens eerlijk kunnen zijn hierin.

Ajax is wel gewoon de terechte winnaar die waren het grootste gedeelte de partij die voetbalde en het spel maakte en waren ook gewoon de betere over de hele wedstrijd gezien.

Ik vind Verbeek al een malloot als het gaat om situaties beoordelen, maar die commentator had het over een blok zetten van Blind na die rugby actie van Gouweleeuw. Daar ging toch echt m'n haren overeind staan. Ik had toen meteen al totaal geen zin meer om naar die commentator te luisteren. Wat een malloot.

Wat mekkert iedereen over een paar zogenaamde gestrekte armen? Even voor de zekerheid: Voetbal is een contactsport en als jullie Daley daar niet zo goed mee om kan gaan, moet hij lekker achter z'n Playstation blijven zitten. "met gestrekte armen inkomen!" , oeh wat erg! Jullie lijken wel een stel meisjes!
Even ontopic: Verbeek heeft in mijn ogen gelijk: Als je met 6 (!) mensen een wedstrijd mag leiden en dat lukt niet, ben je als scheidsrechter gewoon niet capabel en is dit dus een brevet van onvermogen. Maar goed, dat ze in Nederland niet kunnen fluiten, wisten we natuurlijk al. Ambtenaren met fluiten die mensen, het spel, de beleving en de interpretatie van regels totaal niet aanvoelen! Scheidsrechters zijn er in Nederland niet om een voetbalwedstrijd in goede banen te leiden; ze staan daar voor het uitvoeren van regels en helpen zoveel mogelijk wedstrijden om zeep. Vervolgens gaan ze voor de camera en voor heel Nederland ook nog hun overduidelijke fouten goedpraten. Dan snap je er dus gewoon niets van! De Knvb heeft zelfs de grootste flapdrol van allemaal ( Van Egmond) aangesteld als leider van deze ongeloofwaardige bureaucraten. Hoe dik kan een plaat voor je kop zijn?

28 juli 2013 om 10:52

Scheidsrechter dit scheidsrechter dat. Als iedereen nou gewoon aan de regels houdt dan was er helemaal geen scheidsrechter nodig. Maar nee hoor, spelers misdragen zich altijd en kunnen niet volgens de regels spelen en dan leg jij de schuld bij de scheidsrechter als hij en zijn assistenten een situatie verkeerd beoordelen?

Natuurlijk heeft Verbeek gelijk als het gaat om die overtreding op Overtoom. Maar hij vergeet wel in de spiegel te kijken en zijn bril af te doen, want met hoge snelheid tegen iemand aanspringen is altijd een overtreding. Of het nou met gestrekte armen is of niet. Het heeft niets te maken met contactsport. Het is voetbal en het moet geen rugby zijn. Maar wellicht heeft Verbeek het vinkje bij "scheidsrechter" altijd uit staan als hij achter z'n Playstation zit.

28 juli 2013 om 11:09

"als iedereen zich gewoon aan de regels houdt", dream on, Hootch30. Als iedereen zich aan de regels houdt, hebben we ook geen files, politie, rechters, gevangenissen of een leger nodig. Welkom in de echte wereld waar fouten gemaakt worden, scheidsrechters heel vaak slecht fluiten en hun verantwoording niet nemen. Een gezond stuk zelfkritiek wil soms ook nog helpen, maar goed; als je een scheidsrechter ná de wedstrijd hoort reageren. Wat een afgang! Die snappen er gewoon niet veel van, met Van Egmond als schoolvoorbeeld van hoe het niet moet!

28 juli 2013 om 11:47

Wat ik ermee wil zeggen is dat wij altijd maar de schuld bij de scheidsrechter leggen terwijl zo'n speler degene is die de fout begaat. Snappie?

28 juli 2013 om 12:39

Je geeft zelf al aan dat de scheidsrechters en hun assistenten situaties verkeerd beoordelen? Dat is dus hun verantwoording, zoals je zelf al aangeeft. Dus het arbitrale trio blundert en dat is dan ons probleem? Als je zelf het antwoord al geeft, wat wil je dan met de rest van je verhaal?

28 juli 2013 om 14:21

"het is zeker ook de fout van de politie als zij geen blaastest doen bij een stomdronken automobilist en deze automobilist later iemand plat rijdt?"

Wat ik dus al eerder aangaf is dat scheidsrechters niet die fout kunnen maken als zo'n speler gewoon aan de regels houdt.

Grappig dat ik juist precies het tegenovergestelde zag van Verbeek.
Gouweleeuw die Blind omver loopt/springt (geen enkele sprake van schouderduw of iets dergelijks) en Overtoom die pas als ie de bal kwijt is als een stervende zwaan naar de grond gaat

Als je, gedwongen of niet, tachtig procent van de wedstrijd moet verdedigen en counteren, dan krijg je wel vaker goede kansen. Dat mag Ajax in dat geval dan niet laten gebeuren, maar dat doet het wel. Dat, en het feit dat Ajax lange tijd niet creatief genoeg leek te zijn om door die handbalverdediging heen te komen zijn in mijn ogen nog wel kritiekpunten op het spel van Ajax gisteren avond. Maar als Verbeek nu gaat beweren dat AZ verdiende te winnen slaat hij de plank in mijn ogen flink mis. Buiten de counterkansen heeft AZ nooit aanspraak gemaakt op de wedstrijd en de verdedigende partij is natuurlijk nooit beter.
Maar dat is mijn bescheiden mening

Het verbaast me echt hoeveel waarde aan deze beker wordt gegeven. Zowel door mijn medesupporters als door gefrustreerde mannetjes die az hadden willen zien winnen. Het is gewoon nog een veredelde oefenwedstrijd zo vroeg in het seizoen. De titel en europa zijn het enige wat telt.

28 juli 2013 om 10:58

Elke wedstrijd is een finale. Of het nou tegen een PSV is of tegen een Gae. Als je als speler en supporter niet met zo'n instelling naar een wedstrijd wilt gaan dan kun je beter thuis blijven. De supporters en spelers die wel met een winnaarsmentaliteit naar een wedstrijd gaan kunnen dan zeer teleurgesteld zijn als ze verliezen. Daarom hechten echte supporters veel waarde aan een Johan Cruijff Schaal, want men speelt om prijzen en de Johan Cruijff Schaal is een prijs.

Dat rapport cijfer gedoe slaat nergens op .. Iedereen die voor Ajax is geeft Ajax een goed cijfer

Die bijna bijna een 8 .. Moet niet gekker worden zometeen maakt hij 5 goeie acties krijgt hij dan een 10 hou op uurtje mee doen . Veel bal verlies voorin in de korte ruimte

Nee vond het niks

Die overtreding op blind , hij houdt zelf in ipv doorgaan . Maar Az had de bal uit kunnen tikken , maar normaal iets met hoofd ofzo fluit de scheidsrechter meteen af

Lijkt me handig voor vz dat ze de rapport cijfers gewoon overnemen van de krant ofzo

Haha loser!!!

Az had de bal gewoon uit moeten spelen zoals bij de blesure van blind zoals ajax dat sportief deed toen een az'er geblesseerd op de grond lag toen ging de bal gelijk eruit..

Maar ja kleurenblind haters vinden altijd dat ajax arrogant is en niet sportief is blablabla..

Het was een overtreding op blind gouweleeuw ging niet voor de bal maar vol op de man.

Ajax speelde veel beter alleen stond az met 11 man in de 16 om te counteren dus ga niet zeggen dat az feller was en dat soort onzin dat ajax veel tikt is waar maar als az zo terug getrokken staat dat is dat ook een verdienste van az.. maar az nam geen enige intiatief en speelde laf voetbal niet ajax

Haters wij hebben achterstand omgezet in overwinning het stdion ontplofte van vreugde en haters waren stil en ineens lag het aan de scheidsrechter..

Ik was vooral blij dat az verloor omdat het onsportief was bij de eerste goal buiten dat het gewoon overtreding was..

De mazzel haters ga je lekker frustreren

28 juli 2013 om 11:00

@dejvid: Waar heb je het over? Wat een onsamenhangend verhaal zonder punten, komma's etc. maar gelukkig boordenvol taal - , stijl - en grammaticale fouten. Ik kan er geen kaas van maken.... Je bennt blijkbaar bij de wedstrijd geweest en je haat iedereen????

28 juli 2013 om 12:43

Nee, de spelregels schrijven voor dat de scheidsrechter bepaald of er een blessure behandeling komt. Het heeft niets met Blind te maken, hoogstens met het gezichtsvermogen van de scheidsrechter. Al met al hieven de fouten elkaar gewoon op. Niet zeuren dus.

Altijd zeiken na een verloren wedstrijd he.. Pff

De overtreding op Blind net voordat het eerste doelpunt van Az viel werd ook niet goed beoordeeld. De scheidsrechter stond er bovenop en liet gewoon doorspelen.

Grote kerel zijn Verbeek, eerste had nooit goedgekeurd mogen worden. Was helemaal geen botsing, Gouweleeuw knalde hem vol onderuit. Wat word ik alweer moe van dat constante getik van Ajax. Dat constante rondspelen zonder dat er iets doelgerichts uitkomt. Op een gegeven moment moet je toch eens een actie richting doel maken lijkt me. Aantal gasten nog lang niet op nivo, bij beide ploegen. Fischer in mijn ogen de zwakste van het veld, die trekt moeiteloos de lijn van het einde vorig seizoen door. Maar goed weinig back up dus zal voorlopig zijn gang mogen gaan.

28 juli 2013 om 11:52

Is best moeilijk hoor om kansen te creëren tegen 10 verdedigers.

Hilarisch die vent. Overduidelijke overtreding Goudeleeuw was een "botsing" maar Willie is onrecht aangedaan. Wat een gekkie is de Verbeek toch.

Az had overigens wel aardig gespeeld op de counter ( 2e goal was goed). Jongens bij Ajax zijn nog sen beetje met de vakantie bezig of zo. Bojan was wel aardig.

Anyways eindelijk weer een keer die Johan Cruijff schaal.

Een terechte overwinning van een aardig/goed spelend Ajax op een verrassend aardig/goed spelend AZ.

Het viel mij overigens op dat Ajax nog steeds problemen heeft met het afronden van de aanval. Nmm ontbreekt er toch een snelle, goede, balvaste en scorende midvoor. Gaat men bij Ajax niet te nonchalant met de invulling van deze positie om? Het zzou hen in de competitie wel eens kunnen gaan opbreken.

De beste Alacieden waren voor mij Alderweireld, Moisander, Eriksen, De Jong en Krkic. Aan de zijde van AZ waren dit Gudelj, Johannsson, Esteban en Viergever. Voorts vond ik het erg leuk om te zien dat Martens weer aan het spelen toe is. Ik heb hem op de Nederlandse velden erg gemist en hoop van harte daat hij weer heel snel 'de oude' zal zijn.

Erg prettig is het om te zien hoe goed de beide trainers met elkaar kunnen omgaan. Een goed voorbeeld voor vele andere trainers.

Dus als je op volle snelheid al lopende tegen iemand aan botst is dat geen overtreding en als je glijdend op iemand botst is dat wel een overtreding? Het waren twee overtredingen en als meneer Verbeek die 6 mensen niet goed genoeg vindt, die overigens ook een doeltrap en een ingooi over het hoofd zagen dan moet hij bij van Praag zijn. De enige reden dat er niet voor andere technologie gekozen is, is het feit dat van Praag Platini wil opvolgen en die is geil van 6 bijna blinde mensen. Zelf zou ik voorstellen om de volgende keer gewoon de scheidsrechter een blindengeleidehond mee te geven dat is voldoende.

Wat een zielig geneuzel van die Amsterdammers hier, het val me echt op dat Ajax gisteren er weinig vanbakte, er weinig voetbal in zat. Ze zijn door enorme fouten en pech van AZ terug gekomen, anders was het gewoon weer 0-3 ofzo en dat zou dan niet onverdiend zijn geweest. Nu von dik Ajax uiteindelijk wel verdiend winnen, maar dat kwam meer door de laatste fase van de wedstrijd. Zaak voor Ajax is er hard gewerkt moet gaan worden en ze niet naastde schoenen gaan lopen. AZ was de morele overwinnaar en laat zien dat Ajax dit jaar bij te houden is (tenzij Ajax dus echt veel beter gaat voetballen). De competitie wordt leuk dat is zeker, en een 4de landstitel is zeker geen uitgemaakte zaak!!

Het zure gejank bij Verbeek begint nu al, en dan moet de competitie nog beginnen.

Wat mij het meest opviel was Liesveld , schandalige overtredingen floot hij niet voor , heel merkwwaardig want nog niet zo lang geleden gaf hij Roda JC heel erg makkelijk vrije trappen mee ( ook als er niks was )wat Roda JC in de Ere divisie hield.
Krijg steeds meer twijvels met de Knvb over de wedstrijd Roda JC - Sparta

AZ verloren, scheids heeft het gedaan. De man leert het ook nooit, altijd maar huilen.

Snap deze analyse niet van Verbeek. Niet gewoon zeggen: Ja terecht verloren Ajax was beter. Nee toch de scheids er weer bij betrekken. Terwijl ze zelf ook scoren doordat er niet gefloten werd. Maar dat was een botsing. Met 2 armen voorruit en je hoofd niet op de bal gericht is springen in de hoop dat je een bal raakt en anders heb je wel de tegenstander. Was ook gewoon een overtreding.

Ik vond het bij de 1-0 ook een overtreding. Maarja je hoort niemand over die botsing/overtreding als er geen goal volgt. Dusja, zo maken scheidsrechters wel meer fouten die geen grote gevolgen hebben zoals een ingooi aan de verkeerde partij geven ofzo. Als we om al dat soort incidenten gaan zeiken blijven we bezig natuurlijk. Dus ik vind dat verbeek hier ook niet moet zeuren. Tis misschien een overtreding ja maar daarna kon az nog heel veel doen om de goal te voorkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren