Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wat moet Cocu blij zijn dat Bojan niet voor PSV heeft gekozen'

Laatste update:

Willem van Hanegem genoot niet van De Klassieker. Enerzijds omdat ook Ajax te sterk bleek voor Feyenoord, maar hoofdzakelijk omdat de krachtmeting in de Amsterdam ArenA weinig voorstelde. De oud-speler en -trainer kijkt uit naar het Champions League-treffen tussen PSV en AC Milan.

/

Van Hanegem moest tijdens Ajax - Feyenoord denken aan Phillip Cocu, de trainer van PSV. "Wat moet hij blij zijn dat Bojan Krkic niet voor PSV maar voor Ajax heeft gekozen. Die jongen mist inzicht en is irritant en kleinzerig", verzekert de voormalig Oranje-international maandag in het Algemeen Dagblad.

"Florian Jozefzoon en Zakaria Bakkali sla ik veel hoger aan dan dit mannetje." Van Hanegem heeft een verklaring voor zijn stelling. "Dat soort gedachten krijg je in een wedstrijd die eigenlijk helemaal niet boeiend is. Feyenoord begon aardig, zakte na zijn goal te ver terug, waardoor Ajax de wedstrijd naar zich toe kon trekken. Alleen de spanning, tot het eind kon het 2-2 worden, vergoedde iets."

Florian Jozefzoon en Zakaria Bakkali zijn beter dan Bojan Krkic

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik wel een erg snelle conclusie na drie wedstrijden, Willem. Ook al is het waar dat Bojan tot nu toe veel minder is dan Bakkali.

19 augustus 2013 om 08:55

Van Hanegem moet zich lekker bezig houden met dat clubje uit Rotterdam, maar waarschijnlijk zou hij daar de hele krant voor nodig hebben. HIj is een slecht verliezer...

19 augustus 2013 om 09:55

Willem is erg rancuneus als het Ajax aangaat.

Vorige week was hij aan het klagen over FOX i.c.m. Ajax.

Jammer dat hij niet objectief kan zijn en altijd met een bepaalde afgunst praat over Ajax. Laten we het opportunisme gewoon even loslaten en pas een conclusie trekken na een heel seizoen over wie de meest waardevolle speler zal zijn.

19 augustus 2013 om 10:40

Weinig aan toe te voegen. Laten we maar even 34 wedstrijden afwachten. Bakkali heeft nu een aantal keer tegen niveau middenmoot/degradatie uitgeblonken en is helemaal nog geen garantie voor succes. Van een Bojan is en het verwachtingspatroon hoger en de situatie helemaal nieuw (cultuur,taal en spelsysteem) waardoor hij meer tijd nodig heeft om zich aan te passen aan Ajax plus dat hij conditioneel nog niet fit is.

19 augustus 2013 om 10:42

Clubje uit Rotterdam? Beetje respect tonen.

19 augustus 2013 om 10:59

Dat is bij Cruyff niet heel veel anders hoor, waar het Ajax aan gaat. Cruyff heeft het ook alleen maar over hoe geweldig Ajax wel niet is en ziet bij de rest ook altijd alleen maar de negatieve dingen. Gewoon een karaktertrekje van echte clubmensen, zou er niet teveel woorden aan vuil maken.

19 augustus 2013 om 11:03

Cruyff kon nog wel eens positief zijn over Feyenoord, vooral de laatste paar jaren.

19 augustus 2013 om 11:33

Daarnaast maakt van Hanegem er een sport van om middels zijn column in het AD af te geven op Ajax.

Dat zou Cruijff vast ook wel eens hebben gedaan maar dat staat in geen enkele verhouding met aantal keren dat van Hanegem dit doet.

19 augustus 2013 om 11:50

Ik ben voor feyenoord maar man wat heb ik een hekel aan willem van hanegem echt de irritatie meter loopt hoog op

19 augustus 2013 om 12:03

Precies. Feyenoord fan van Hanegem zou zich zorgen moeten maken en moeten focusseen op het feit dat bij Feyenoord de kwaliteit ontbreekt om te winnen van Ajax, of zelfs kansen te creëeren, terwijl Ajacieden de 2e helft de bal niet naar een medespelers konden passen en elke afvallende bal voor Feyenoord was. 90% van de Eredivisieploegen hadden deze wedstrijd gewonnen, zo lamlendig en waanzinnig slecht speelde Ajax de 2e helft. Van Hanegem kan beter stoppen met die column, want hij maakt zichzelf volslagen belachelijk.

Hij zou overigens de colums van Cruyff moeten gaan lezen hoe het ook kan. Cruyff spreekt positief en gunnend over concurrenten Feyenoord en Psv, terwijl van Hanegem altijd negatief is, vooral over Ajax. Normaal gesproken worden mensen milder, dus vriendelijker en vrolijker, naar mate ze ouder worden. Ik krijg bijna zure oprispingen wanneer ik hem op TV zie praten of zijn stukjes lees.

19 augustus 2013 om 13:09

Maar Cruijff heeft ook veel meer gepresteerd dan Willem van Hanegem.
Cruijff praat ook met respect, van Hanegem doet dat totaal niet en kraakt werkelijk Alles af van Ajax.

19 augustus 2013 om 13:13

Klopt het enige vervelende is dat Bojan het in de korte tijd moet laten zien omdat hij maar voor een jaar gehuurd is. Een nieuwe speler heeft vaak eerst even de tijd nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving en speelwijze. Bojan heeft deze tijd niet. Ben daarom ook niet zo'n fan van dat huren.

19 augustus 2013 om 14:52

heey chappie ik denk echt niet dat willem de 1nige is die zo denkt.
in italie heeft hij niks laten zien, voegt nu bij ajax niks toe,enige wat hij blijkt te kunnen is op de grond vallen

19 augustus 2013 om 20:22

Ik weet het niet hoor, Willem doet natuurlijk een uitspraak waarvan ik niet vind dat een Feyenoorder het moet doen, maar eerlijk is eerlijk, die man heeft gelijk. Een vriend van mij hoopt al jaren dat Krkic naar Ajax komt, en nu die er is blijkt het tot nu toe een pannekoek te zijn. Had Ajax naast Bazoer ook best Bakkali mogen jatten van Psv.

19 augustus 2013 om 08:58

Bojan heeft inderdaad minder gebracht dan Bakkali tot nu toe, Dat kan met meerdere dingen te maken hebben, Bakkali speelt al jaren bij Psv, begrijpt de taal voor de volle 100 procent, weet wat er gevraagt word & kan alleen maar alles goed doen, Wel kan ik iedereen hier verzekeren dat Bojan ooit ongeveer een even groot talent is geweest als Bakkali al moet ik zeggen dat Bakkali écht tot de top top toptalenten behoort in zijn leeftijdscategorie. Als je Jozefzoon hoger aanslaat dan Bojan heb je er niet veel kaas van gegeten maar zoals het gezegde luid : Liefde maakt blind & de liefde voor Feyenoord van Van Hanegem is zo groot dat hij ten alle tijden onzin zou verkondigen om zijn club te verdedigen en het grote Ajax negatief neer te zetten, Bojan komt er nog wel daar ben ik van overtuigd.

Zoals gewoonlijk heeft Van Hanegem weer een andere wedstrijd als iedereen gezien trouwens, Hij begint écht steeds meer op een oude zuurpruim te lijken, Het kon tot het einde 2-2 worden? Sorry hoor maar Feyenoord was compleet machteloos ze hebben in de hele wedstrijd niet meer dan 2 kansjes gecreert & het heeft er geen seconde op geleken dat het 2-2 zou worden, Het KON ja maar zo kunnen we eeuwig blijven doorgaan.

19 augustus 2013 om 09:11

Bojan was een veel groter talent dan bakalli nu is, hij heeft 900 goals gemaakt in de jeugd bij barelona, geloof gem. 3,5 goal per wedstrijd. Maar het is bij talent gebleven (anders zat hij nu niet bij ajax)

Het enige goede van zijn spel was de ruimte die hij ligeon gaf, verder was het dramatisch.

Waarom schrijft Willem niet voortaan columns voor een Rotterdams dagblad? Snap niet dat het AD zo iemand al columnist wil hebben...

Dat ie anti ajax is maakt me trouwens helemaal niet uit, maar dan zou hij wel met zinnige kritiek moeten komen, maar hij praat alleen maar onzin, elke week weer

19 augustus 2013 om 09:27

Het AD is van oorsprong gewoon een Rotterdamse krant he, Net zoals de telegraaf gewoon een Amsterdamse krant is, Daar schrijven ook verschillende raséchte Ajacieden hun collumns.

Ik betwijfel écht of Bojan een groter talent was in de jeugd dan Bakkali hoor, Ik heb Bakkali op diverse jeugdtoernooien met zowel Belgie als PSV aan het werk gezien & het is écht een topper, Niet voor niks noemde Platini Bakkali een van de beste jeugdspelers die hij ooit aan het werk heeft gezien.

19 augustus 2013 om 09:43

Misschien ís Bakkali wel een groter talent, maar dan zou Bojan nu toch alsnog meer ervaring van het trainen met Barcelona, van de seizoenen bij Milan en Roma, etc. moeten hebben.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar dan zou de ervaring alsnog hoger moeten staan.

19 augustus 2013 om 11:17

Theoretisch allemaal leuk, maar in de praktijk komt hij Nelom niet eens voorbij.

19 augustus 2013 om 14:55

wat heeft dit met anti ajax temaken hij zegt alleen wat over een speler die tegen valt ,zegt hij toch niks verkeerd mee bojan speelt ook slecht dus kan je ook verwachten dat er wat over gezegt wordt

19 augustus 2013 om 09:10

Wanneer heeft bojan dan wel een goeie wedstrijd gespeeld ?? zelfs tegen een amateur club was ie niet te pruime !

19 augustus 2013 om 10:55

Tegen Werder Bremen speelde hij niet slecht.

19 augustus 2013 om 09:37

Willem van Hanegem moet weereens wat te zeiken hebben hoor.
Dat er uberhaupt mensen zijn die dit fossiel serieus nemen!

Willempie kan het niet hebben en handelen allemaal, met de week komt er meer onzin uit zn waffel... vroeger had hij een beetje droge humor (ook al wist hij dat zelf niet), tegenwoordig issie vooral irritant en seniel.

Kan iemand bij het ad aub ingrijpen en die column van hem afpakken, voor hij nog meer domme dingen zegt en zodoende de kwaliteit van de krant naar beneden blijft halen?

Voorheen dacht ik dat de column van de Kerkhofjes onzinnig was, maar hun zijn Einstein in vergelijking bij deze raaskaller....

Ontopic:
Maak je nou asjeblieft geen zorgen over Bojan, dat is een 100% klasbak, een van de beste in onze selectie.
Hoop dat hij binnenkort wel iets fitter is en 90 minuten kan maken. In alle wedstrijden tot dusverre was hij een van de, zoniet de beste van het veld.

Je zag ook steeds als hij gewisseld werd dat het dan minder gevaarlijk was van onze zijde en dat de tegenstander lekkerder in de wedstrijd kwam.

Nee sorry ouwe rancuneuze vent, je column slaat wederom als een tang op een varken....

19 augustus 2013 om 09:44

Geen ide hoe hij in de andere wedstrijden was maar hem vorige week live gezien bij AZ-Ajax, en daar leek het net of er speler van het tiende van AFC op het veld stond. Hij had 1 goede voorzet (de Jong scoorde), de rest was echt niet normaal slecht en opgefokt!

19 augustus 2013 om 09:47

Volg jij uberhaupt de wedstrijden van ajax? Bojan voegt als rechtsbuiten totaal niks toe aan dit ajax... Dan nog liever sulejmani/lukoki... Bojan is gewoon geen rechtsbuiten..

19 augustus 2013 om 09:49

Bojan kan het fysiek gewoon totaal niet aan valt elke wedstrijd door de mand. En maar kijken naar de scheids als hij weer eens op het veld ligt...

19 augustus 2013 om 10:18

Jullie 3 zijn opvallend negatief.

Ik (en met mij vele anderen) ben blij met Bojan, deze jongen is een klasbak.
Stupide opmerkingen als "hij kan het niveau niet aan" "hij valt door de mand" etc kan ik niks mee.

Ik ga in deze toch meer uit van mijn voetbalhart en van mensen als F. de Boer, Cruijff, Bergkamp en eigenlijk de gehele voetbal natie, ik schat die mensen toch hoger in op dit gebied dan jullie met alle respect. En al helemaal hoger dan een zijkende, rancuneuze ouwe leipo.

Excuseer mijn verwoording maar hoe anders is deze van hanegem te omschrijven?

19 augustus 2013 om 10:19

Jullie mogen hem trouwens een slechte voetballer vinden hoor, dat maakt niet uit. Ieder zijn mening, maar als Bojan al slecht of niet goed genoeg is, hoe zit het dan met de rest van de competitie?

Bojan is in mijn ogen een klasbak waar het voetbal vanaf druipt!

19 augustus 2013 om 10:51

Juist, dat bedoel ik. Een speler die met veel tamtam door clubs werdt bemind en notabene uit de Spaanse competitie komt (waar hij overigens ook niet heel veel presteerde) kan fysiek moeilijk meekomen in NL. Hij moet het hebben van momenten dat hij een valpartij positief ziet worden beloond met een vrije trap... meer kan hij niet.

19 augustus 2013 om 11:08

Aangezien Ronald Koeman bij je favorieten staat en je profielnaam snap ik je reactie ricocruz, maar hoop wel dat je zelf beseft dat hij nergens op slaat vriend

Ik denk dat je deze geweldenaar maar wat graag bij feyenoord had gehad als je heel eerlijk zou zijn
Geeft niks maar deze reactie meen je natuurlijk niet serieus, haha zo wel dan moeten we ons zorgen gaan maken ouwe

haha

19 augustus 2013 om 11:10

Ik begrijp niet waar jij en men zich druk over maken NA 3 wedstrijden klagen jullie al 3... komop man typies de nederlander. Het snelste janken als er iets niet goed gaat en na paar wedstrijden wanneer hij gaat draaien is het ineens oh hij kan er toch wel wat van.. en geloof me dat gaat zeker gebeuren.

19 augustus 2013 om 11:59

En terecht !! Zelfs beerens komt mij gevaarlijker uit de hoek dat dit gozertje '

19 augustus 2013 om 14:59

miss omdat dit jochie in zn jeugdperiode veel te veel is opgehemeld?
bij de grote jongens blijkt het gewoon dat hij het niet aan kan wat ze van hem hadden verwacht

20 augustus 2013 om 09:00

Ja ik geef je gelijk Scf______
Hij speelt nu inderdaad bij de grote jongens in Amsterdam, maar hij kan dit niveau ook makkelijk aan. Hij is enorm goed!

19 augustus 2013 om 11:10

Er wordt na 3 wedstrijden ook geconcludeerd dat Bakkali een wereldvoetballer is. Waarom kan het wel als het positief is en negatief niet?
Dat snelle concluderen moet sowieso eens stoppen. Echter kan je wel na 3 wedstrijden zien dat iemand kleinzerig en irritant is. Dat zie je bij Neymar al na 1 helft. Kwaliteit beoordelen is dan lastiger in paar wedstrijden...

19 augustus 2013 om 11:27

Hij is ook irritant en steeds maar vallen en naar die scheids kijken.. maar om te zeggen dat bakkali beter is gaat veelste ver kan ik ook zeggen bojan op bakkali zn leeftijd was een super super talent maja dat zijn dingen die nu niet meer tellen.. na 34 zullen we zien

Die van Hanegem is wel zo Anti ajax.. niet meer serieus te nemen.

19 augustus 2013 om 08:55

Moet je toch ook niet meer willen als krant zijnde dit. Het levert enkel alleen maar lachwekkende berichten naar Willem toe.

19 augustus 2013 om 09:16

Ach ja dat heeft Feyenoord met het AD en Ajax met de Telegraaf. Allebei erg gekleurd. Maar ik vind Van Hanegem over het algemeen erg zuur, zo zuur dat je je afvraagt waarom hij in hemelsnaam nog naar het Nederlandse voetbal kijkt.

19 augustus 2013 om 09:43

@balletje81

AD is wel erg gekleurd hoor, veel erger dan De Telegraaf.

Hahaha ze schreven zelfs dat feyenoord gister overwicht had en weet ik veel wat. Ja 10 minuutjes toen Ajax er nog effe te makkelijk over dacht. Daarna was het vooral wachten op de 3, 4 of 5-1!

Ik geef toe dat Ajax niet zijn beste wedstrijd speelde, maar stellen dat feyenoord beter was is absolute bollucks zoals de Engelse zo mooi kunnen zeggen.

Haha en daarbij beweren ze bij het AD dat het geen penal was.... hoe kunnen ze dat in hemelsnaam geloofwaardig brengen?
Was Fischer zn schoen spontaan uitgefloept?

Ik snap dat soort dingen niet, een eerlijke kijk moet toch niet te veel gevraagd zijn?
Als ze hier al zo reageren, wie zegt dan dat de rest van hun nieuwsgeving klopt? De krant maakt zich ongeloofwaardig helaas. Zonde want ik dacht dat we in Nederland neutrale journalistiek hadden!

19 augustus 2013 om 11:29

De eerste 20 minuten ad Feyeniord ook en groot overwicht en was het de betere partij. De tweede helft had Feyenoord ook meer de bal dan Ajax alleen Feyenoord deed daar niets mee. Dan kan je wel doen alsof iedereen gek is maar kijk eerst eens naar jezelf

19 augustus 2013 om 09:13

Echt jammer eigenlijk. Ik vond Willem altijd sympathiek en hij had humor. Daarnaast was hij nooit zo'n zielige Ajax-hater met kinderachtige trekjes. Willem reageert de laatste jaren toch steeds onwaardiger voor een legende. Je kunt veel zeggen over de andere legende, Johan Cruijff, maar heb hem nog nooit kunnen betrappen op dit soort subjectieve verbitterde uitspraken.

19 augustus 2013 om 09:27

Sympathiek? Humor? Welke Willem heb jij het over? Echt een afschuwelijk irritante en subjectieve zuurpruim. Je zou denken dat een volwassen man niet langer zo kinderachtig bezig zou zijn met de rivaliteit tussen 2 sportclubs, maar Willem is mentaal nog altijd een 17-jarige.

19 augustus 2013 om 11:24

De ene club wint dan ook 4x de landstitel en de andere club staat al meer dan een decennia droog.

Het is makkelijk om objectief te zijn wanneer het voor de wind gaat. Zo vond ik in de tijd van de dominantie van Psv, Cruijff ook een gigantische zeikerd. Nu is hij op en top positief over het Nederlands voetbal.

Het blijven natuurlijk ook maar mensen.

Veel te vroege conclusie na drie wedstrijden. Maar goed, Van Hanegem brand alles af was Ajax is de laatste twee weken.

19 augustus 2013 om 09:29

En zeker als je ziet welk programma beide clubs gehad hebben.. Als het programma omgedraaid was geweest had die het omgekeerde gezegd..

19 augustus 2013 om 09:35

Hij mag na 4 wedstrijden toch wel zeggen dat Krkic er weinig van bakt? Dat is gewoon een feit.

19 augustus 2013 om 10:08

die jongen moet zich nog gewoon even aanpassen en wennen. heeft in Barcelona, Rome en Milaan anders gevoetbald dan nu geef hem even de tijd.

en als hij geen echte rechtsbuiten is dan lijkt het mij niet dat het zijn schuld is dat hij er weinig van bakt maar een slechte zet van de coach om hem daar te plaatsen.

ik denk dat Bojan best een aanwinst kan zijn maar dat zijn gedachte gewoon op nul moet. (wellicht dat hij nog met zijn gedachte bij Barcelona zit en denkt dat hij bij Ajax is om zo snel mogelijk terug te keren naar Barca)

19 augustus 2013 om 13:55

Natuurlijk zit hij met zijn gedachten niet bij Barca. Hij is gewoon onwennig en zoekende.

19 augustus 2013 om 15:03

haha hoop voor jullie dat hij niet zoveel tijd nodig heeft als in italie

Haha zonder te klikken. Wist ik dat het Willem van Hanegem was. Hij heeft maar 3 wedstrijden gespeeld. Wacht eens voordat je oordeelt Willem. Of kunnen we Feyenoord nu ook afschrijven voor elk onderdeel in het seizoen?

19 augustus 2013 om 09:29

we hebben inderdaad nog maar 3 wedstrijden gespeeld maar in die 3 wedstrijden heeft hij nog weining laten zien. ook in de voorbereiding was het niet overtuigend maar laten we hem nog even de tijd geven. Aan de andere kant, van een dergelijke speler zou je misschien wel mogen verwachten dat hij er gelijk staat.

19 augustus 2013 om 09:46

Volgens mij verwachten we allemaal teveel dat hij elke wedstrijd een prachtige goal maakt en een geweldige assist maar ik kan je 1 ding zeggen als deze jongen niet van barca was afgekomen maar van fc Emmen had niemand liggen zeuren

Het valt me alles mee Willem, ik had in je column vergelijkingen tussen het de stervende zwaan en Viktor Fischer verwacht maar niets is minder waar. Maar zou Willem ooit iets positiefs uit z'n mond kunnen krijgen over Ajax; of blijft deze ingekerfde afgunst altijd de boventoon houden in z'n columns?

Daarnaast vind ik wel veel uiteenlopende meningen over Bojan. Op nusport.nl krijgt hij samen met Eriksen het hoogste cijfer (een 7) voor de wedstrijd.

19 augustus 2013 om 09:04

Beiden totaal onverdiend. Bojan heeft de hele wedstrijd geen pepernoot geraakt en Eriksen was volgens mij in de rust met z'n hoofd in de kleedkamer achter gebleven. Ik zal als Feyenoord fan wel op een totaal andere manier naar Ajax kijken, maar ik vond Ligeon en Sigthursson met afstand de beste van Ajax. Verdediging stond ook goed. Maar ik heb in de tweede helft, zeker het eerste halfuur daarvan, geen middenveld gezien bij Ajax. Je had een linie verdedigers plus Poulsen en een linie met de rest, maar er zat helemaal niks tussen. Gaven heel veel ruimte weg op het middenveld omdat al die aanvallend ingestelde knakkers geen druk gaven.

19 augustus 2013 om 09:26

Ja klopy Scotsman, juist de aanvallende tandem op het middenveld bij Ajax viel na rust tegen en kwam niet in het vertrouwde spel. Normaal zijn Eriksen en de Jong de aanjagers bij het druk zetten, maar in de tweede helft schakelde Eriksen traag of helemaal niet om en was er geen middenveld.

19 augustus 2013 om 10:03

Heb je gelijk in. Maar in de tweede helft werd Eriksen al snel op z'n knie geraakt. daarna wat het pit er een beetje uit bij hem. Ik hoopte dat Serrero voor hem zou komen.

Naast de assists en de goals doet hij het eigenlijk best goed vind ik. Maar het is meer een valse spits denk ik

Hahaha, meneer Anti Ajax laat weer van zich horen. Het is een feit dat Bojan nog niet veel heeft laten zien, en verdedigend z'n werk niet doet. Maar die jongen heeft ook tijd nodig om zich aan te passen aan het nederlandse voetbal.

Tja het mag duidelijk zijn dat Bojan niet brengt wat hij zou moeten. Daarnaast is het een vervelend, vallend mannetje. Maar om nu te zeggen dat Josefzoon beter is?

In Nederland zijn we mijn inziens iets te snel met het neersabelen en omhoog schrijven van "talenten".

Bojan kan nog in alles verbeteren, ik vind de conclusie van de Kromme dan ook te voorbarig.

19 augustus 2013 om 09:48

Hoe speelde hij bij Milan dan??

On: Tot nu toe heeft hij het inderdaad nog niet gebracht, maar de competitie is nog lang dus er kan nog van alles gebeuren. Als hij volgende week een hattrick scoort zegt Willem dat hij dit allang aan zag komen en anders zegt Jan Everse dat wel. Zelf ben ik natuurlijk wel lichtelijk blij dat hij niet voor ons koos, want met alle respect zie ik Bakkali liever spelen dan Bojan.

Het valt inderdaad erg tegen tot nu toe met Bojan.

Maar het seizoen is nog lang, dus wie weet maakt hij later zijn grootspraak alsnog waar.

Hoe dan ook: Bakkali is wel een klasse beter, dus Cocu had Bojan niet nodig.

19 augustus 2013 om 08:59

Ik vind dat ook een beetje een vooroordeel want Bakkali is even in vorm en Krkic nog niet. Wat als Bakkali uit vorm is? Dan willen die Engelsen hem ook niet meer hoor

19 augustus 2013 om 09:02

Bojan? Grootspraak?

Ik zie graag wat qoute's van Bojan zelf.

Bvd.

Ik denk dat de oude zuurpruim weer eens overdrijft hier..
Ik vond Bojan ook niet goed spelen, maar geef hem voorlopig nog wel even het voordeel van de twijfel!

Van hanegem oude brompot ! Denk dat het grootste gedeelte van nederland JOU irritant vindt !

haha willem, dat je bakali na die 2/3 wedstrijden hoger inschat kan ik nog inkomen maar jozefzoon? Kom op zeg. Bojan heeft nog niet laten zien wat hij in de jeugd van barça wel liet zien maar komop zeg, jozefzoon? Serieus?

Tot dusver heeft Willempie wel een punt... Maar kan ook zijn dat Bojan nog mot wennen... Het lijkt er ook een beetje op dat hij de Eredivisie onderschat... Hoe dan ook... Hij speelt niet best...

Ik ben er ook blij mee Willem! Wij hebben Narsingh en Bakkali.

Bojan is een goede speler maar niet compleet.Te licht,ligt te snel en hij verdedigd nauwelijks mee.Maar goed ka,is niet voor niks dat hij steeds lager komt te spelen .Bakkali is veel beter en Jozefzoonkan ik nog niet over oordelen.

Beetje gelijk. Bojan kan goed voetballen, alleen een verschrikkelijk theatermannetje..

Het is te vroeg om een conclusie te trekken maar waar hij wel gelijk in heeft is dat Bojan echt een irritant ventje is! Neemt zijn Barca streken mee naar Nederland, hopelijk leert hij dat snel af want dan krijg je niet veel sympathie.

19 augustus 2013 om 09:01

Wat voor streken dan? Hij is gewoon fanatiek en wilt winnen. Ik zie hier totaal niks irritants aan. Hij blesseerde niemand en is niet op zoek naar rottigheid.

Maar het zal wel jaloezie wezen van Willem. Ajax wint weer eens een klassieker. Daarnaast ena laatste is wel lachwekkend.

19 augustus 2013 om 09:08

Ruzie zoeken en constant lopen mekkeren, ik neem aan dat je gisteren wel hebt gekeken toch ? Ook ik ben van mening dat Willem weer ouwehoert en waarschijnlijk nog steeds boos is dat we hebben verloren, maar over Bojan geef ik hem gewoon gelijk hoor.

Ik kan me trouwens ook invinden in dat men even op andere dingen gaat letten als de wedstrijd niveau dramatisch laag is ( in de 2e helft bijv ) het is dus niet verwonderlijk dat het Willempje opvalt.

19 augustus 2013 om 09:12

Weinig van gemerkt dat hij loopt te zeuren en vallen.
Alleen ruzietje met indi na dat hij een tik kreeg maar dat hoort in een klassieker.

19 augustus 2013 om 09:31

Fenerist,

Kun jij dan ook aantonen dat Bojan in die andere wedstrijden ook constant aan het mekkeren was en ruzie zocht, want volgens mij gebeurde dat alleen tegen Feyenoord. Dus ook jij bent een beetje voorbarig, net zoals Van Hanegem.

19 augustus 2013 om 09:53

Hootch30

Ik had het ook over gisteren, ik zeg nergens dat hij dat bij andere wedstrijden heeft gedaan.

19 augustus 2013 om 10:41

Dus omdat Bojan alleen gisteren irritant deed, is hij meteen een irritant ventje? Je trekt een conclusie over iemand op één wedstrijd. Dat bedoelde ik met mijn reactie.

Zo kun je dan ook over Maher beginnen, hij heeft zijn stempel ook nog lang niet gedrukt. Maar ja ook hier geldt het seizoen ispas 3 wedstrijden bezig. Bojan lijkt mij ook meer een spits dan een vleugelaanvaller, hij trekt telkens naar binnen maar dat wordt te voorspelbaar. Sowieso snap ik niet waarom alles door het midden moet, dat irriteert mij mateloos. Gelukkig liet Ligeon goede dingen zien, wat was hij een verademing.

19 augustus 2013 om 09:58

Maher voert in tegenstelling tot Bojan zijn taken wel voor de rest goed uit. Is niet beslissend tot nog toe, dat klopt, maar Bojan is negatief beslissend! Rendement is 0,0 heeft namelijk nog geen 1 assist of goal gemaakt en is ook nog geen 1 keer bij een goeie aanval betrokken geweest welke tot een goal leidde. Daarnaast zijn z'n directe tegenstanders elke x de beste aanvallers van de tegenstander... Nee, Willem heeft volkomen gelijk en het is ook gewoon zo dat Jozefzoon veel functioneler is dan Bojan op dit moment. Bojan mag heel snel bij zichzelf te rade gaan want tot nu toe slaat het werkelijk waar nergens op wat hij laat zien!

19 augustus 2013 om 10:35

Hij gaf vorige week een assist tegen AZ.

19 augustus 2013 om 10:38

Vorige week voorzet op de Jong ?

denk ook dat Bojan nooit de absolute top gaat halen maar het is een prima speler die zeker beter is dan Jozefzoon of (nu nog) Bakkali

hij moet nog wennen en speelt niet op zijn eigen positie

Overdreven gedoe in Nederland altijd. Mensen worden veel te snel afgeschreven.

Ik zie erg veel goede dingen van Bojan, helaas tot nu toe alleen in de eerste helft. Zijn conditie lijkt zorgelijk.

Erge combinaties, goede dribbels en loopacties. Helaas zijn er nog niet 1 of 2 ballen ingevlogen, dan was de kritiek veel minder geweest.

Geen twijfel dat dit alsnog gaat komen, dit is een fantastische voetballer. Nu nog hopen dat ze hem zo ver krijgen dat hij dat 90 min lang kan laten zien.

Hij heeft gelijk...een speler die zoveel wedstrijden bij Barca,As Roma en Ac milan heeft gespeeld moet voor ajax (en welke NL club dan ook) direct een meerwaarde zijn.
Hij doet me erg denken aan Javier Portillo, ook een groot talent in Spanje (welliswaar Real) maar kon zelfs bij Club Brugge geen potten breken.

19 augustus 2013 om 09:24

idd, Portillo was topscorer aller tijden bij de jeugd van Real, zelfs meer dan Raul, en was bij Club Brugge niet echt goed (ook niet superslecht, maar je verwacht toch meer van zo een speler)

Ook Bojan verwacht je meer van, en dat hij moet wennen is beetje flauw, voetbal is overal hetzelfde spelletje, met zijn ervaring zou hij er direct moeten staan (of hij is mss gewoon niet zo een groot talent als iedereen wel denkt)

19 augustus 2013 om 10:57

Topscorer zijn bij jeugd stelt helemaal niets voor..... Royston Drenthe was ook topscoorder bij Nederland in de EK onder de 21 (of 17) ..... kijk waar hij uiteindelijk terecht kwam. Wat je al schrijft... als je uit zulke competities komt... dan is de Eredivisie een eitje. Zo niet... dan ben je gezakt.

Jozefzoon is echt minder, veel minder dan Krkic

Jeetje, direct alle Ajacieden op hun tenen getrapt!!

Tot nu toe heeft ie gewoon gelijk. Hij valt zwaar tegen tot dusver. Ajax moet hopen dat hij beter gaat spelen, anders is het echt geen aanwinst.

19 augustus 2013 om 09:05

Het zijn toch maar 3 wedstrijden oordeel is over 34. Waarom altijd zo snel met een conclusie komen. Zo des Nederlands is dat.

Ik vind hem ook nog niet zo top. Maar komt wel in een nieuw team en omgeving. Of kunnen we Guiterez ook maar afschrijven??

19 augustus 2013 om 09:14

Wat snap jij niet aan "tot nu toe" en "tot dusver"?

19 augustus 2013 om 09:20

@janssen Joentel

Waarom zal je in godsnaam in een dagkrant een conclusie van tot dus ver willen schrijven. Ach ja, ik ga er ook niet eens meer zo diep op in. Die jongen komt uit een ander land, even wennen enzo. Maar Willem zal het allemaal wel beter weten. Misschien moet hij maar in Rotterdam gaan werken bij Feyenoord. Op dit moment lijken ze weer naast te grijpen voor de titel.

19 augustus 2013 om 09:31

Daarom geef ik toch mijn mening aan beginnend met "tot nu toe heeft hij gelijk"?
Dit bedoel ik dus met lange tenen van Ajacieden... Blijkbaar werkt ook het logo naast mijn naam als een rode doek.

19 augustus 2013 om 09:39

@janssen

Hou is op met altijd het kinderachtige gedoe van je. Altijd de slachtoffer rol van je zoeken. Jij scheert weer iedereen over 1 kam. Er zijn hier onder zat reacties die begrijpen wat Willem bedoelen die Ajacied zijn. Mij gaat het er om, dat we niet een conclusie trekken na een paar wedstrijden.

Krkic is, misschien alleen in de wedstrijd wat vervelend. Maar hoort dat niet bij een klassieker. Dat het gewoon wat harder en irritanter is normaal. Ik vind het gewoon vrij kinderachtig, om iets concluderen terwijl we 3 wedstrijden ver zijn.

19 augustus 2013 om 09:49

Dus jij vind dat hij tot dusver geen gelijk heeft en dat Bojan het gewoon prima naar behoren doet tot nu toe?

Edit: lees vooral de woorden "tot dusver"

Zoals ik het lees heeft Willem het alleen over de klassieker. En inderdaad Bojan heeft er helemaal niks van gebakken die wedstrijd, het vallen was ook opzichtig. en dan nog verbaasd naar de scheids kijken. Van een voetballer die bij grote clubs gespeeld heeft verwacht je toch wat meer ? Zeker bij een klassieker. maar wat niet is kan nog komen competitie is geluklig niet 3 wedstrijden.

Waarom haalt willem altijd de voorpagina op een maandag op VZ?

19 augustus 2013 om 09:35

Misschien omdat hij , als één van Nederlands grootste voetballers, wekelijks op maandag een stukje mag schrijven in één van Nederlands grootste kranten?
Dat hij een Feyenoord hart heeft moge duidelijk zijn maar je hoeft het toch niet altijd met hem eens te zijn.
Ook Cruyff heeft gevraagd en ongevraagd altijd wel wat te melden en ook die kan ik niet altijd serieus nemen. Niks mis mee toch?

19 augustus 2013 om 11:31

Ga aub Cruijff niet vergelijken met Van Hanegem. Cruijff heeft de klasse om vrij objectief te oordelen over de Eredivisie en ook andere ploegen complimenten te geven. Van Hanegem is alleen positief over alles wat havenarbeider is en de rest kan er niks van

Wat een vreselijke azijnzeiker is deze man toch en verschrikkelijk dat ik het moet zeggen maar waarom is deze man zo Anti ajax ongelofelijk ,natuurlijk speelde Bojan niet goed maar heel ajax speelde slecht maar om gelijk die jongen met grond gelijk te maken wat een vreselijke man , maar de druiven zullen wel weer zuur sinds gisteren .

Haha, lachen om Willem, laat zo heerlijk zijn frustraties gaan, wat zich dan altijd op Ajax richt, een echte Feyenoorder inderdaad. Gelijk heeft hij wel een beetje met Bojan, die valt hard tegen en zal echt aan de slag moeten want als hij in NL faalt dan blijft er weinig over voor hem in de toekomst.

Voorafgaand aan het seizoen toen hij nog geen wedstrijd had gespeeld was het een geweldige aankoop. Nu het misschien niet zo blijkt te zijn schijnt een oordeel nog te vroeg te zijn omdat er nog maar drie wedstrijden zijn gespeeld.

19 augustus 2013 om 09:11

Zo typisch Nederlands is dat. Zo snel mogelijk oordelen en niemand de tijd geven. Ajax verloor van boekarest en het beleid zou moeten omgegooid worden bij Ajax. Althans dat zei, Genee en nog wat van die figuren.

19 augustus 2013 om 19:37

Andersom ook. Als een speler een paar leuke wedstrijdjes speelt is het meteen een potentiële wereldtopper. Sana en Hoessen bijvoorbeeld.

Vier wedstrijden plus twee helften in de vriendschappelijke wedstrijden later heeft Ome Willem alweer z'n conclusie getrokken, geef Bojan toch eens wat tijd om zich aan te passen! Wacht maar af, als Bojan zich heeft aangepast en topfit is zal hij een sensatie zijn in de Eredivisie.

19 augustus 2013 om 09:04

Ach Eriksen staat al 2 jaar stil en ontwikkeld zich niet, Het is geen talent meer en hij neemt Ajax niet op sleeptouw, Siem & Alderweireld zijn subtoppers en kunnen nooit bij een beter team dan Ajax spelen, Fischer heeft geen over/inzicht, Sigthorsonn is maar een matige spits.

Toch blijven we maar kampioen worden, Bojan Krkic komt er wel geef die jongen nog even de tijd, Over 10 wedstrijden kunnen we hem langzaam gaan beoordelen.

19 augustus 2013 om 09:57

Die kromme moet je niet altijd serieus nemen. Eriksen is gewoon talentvol, moet binnenkort wel de stap gaan maken anders vrees ik dat hij blijf hangen. Alderweireld is misschien wel een leuke aanwinst voor Arsenal. De Jong is naar mijn mening de beste aanvoerder van de Eredivisie. Fischer in vorm is echt genieten, alleen van Sightorsonn ben ik persoonlijk niet zo van onder de indruk dat moet ik eerlijk toegeven. Is het niet zo dat hij Bojan ook verkeerd gebruikt?

Ja laten we zo'n jongen gaan beoordelen na een paar duels terwijl hij net in Nederland is :s
En Jozefzoon heeft 1 duel gespeeld en meteen is hij al beter dan Bojan? Komop zeg oppurtunisme ten top.

Bakkali gaat ook echt nog wel zijn terugval krijgen hij doet het inderdaad heel leuk nu en ben benieuwd of hij deze lijn doorzet maar laten we nog maar eerst eens afwachten hoe het Psv bv. vergaat wanneer het wat minder tegenzit. Of wanneer er wel druk op komt van een eventuele titel daar ging het vorig jaar ook de mist in namelijk en die jongens waren meer 'ervaren' dan nu.

En de Klassieker stelde niet veel voor nee maar wel knap dat Ajax in niet echt goede doen deze krachtmeting dan toch nog wint.

En ik moet zeggen Bojan in de combinatie met Eriksen, Fischer is juist wel een genot om te zien want wat die 3 in de kleine ruimte doen met tikken naar elkaar is echt geweldig. Bojan gaat er nog wel komen heeft even wat aanpassingstijd nodig wat de meeste spelers van het buitenland nodig hebben.

Misschien is het voor Cocu ook wel zo, al is het maar dat er nu een zeer groot talent op die positie een kans krijgt bij Psv.
Ik begrijp sowieso niet waarom Psv blijkbaar ook interesse in hem had, ze hebben ook nog Narsingh voor die positie en de spitspositie is ook dubbel bezet.
Voor Ajax is het een heel ander verhaal, die hebben niks fatsoenlijks lopen voor die positie en zijn nu toch even uit de brand.
Bojan is voor eredivisie begrippen een prima speler, moet duidelijk zen draai nog even vinden en wennen aan het systeem maar dat die kwaliteit heeft dat kan iedereen zien.

Wat beftreft Bojan heeft Willem wel een punt, tot nu toe valt hij me erg tegen. Daarintegen is het allemaal nog maar net begonnen, maar iemand met de ervaring van Bojan zou toch meteen een meerwaarde moeten zijn. De statement dat Jozefzoon beter is ben ik het niet mee eens trouwens.

Voor de rest vind ik Willem altijd een azijnpisser. Volgens mij is er nog geen positief woord uit zijn mond gekomen.

Bojan vind ik nog niet brengen wat ik had verwacht. Met veel tamtam binnen gekomen maar hiervoor ook bij Milan geflopt (begin me af te vragen of hij het wel waar kan maken) Heeft hooguit 1 knappe voorzet per wedstrijd, verder heeft hij teveel last van de valziekte! Wil hem zeker niet afschrijven maar moet nu wel wat gaan brengen. Misschien speelt het Messi stempel hem wel parten.

Nou toevallig dacht ik dat gisteren ook, hij heeft mij nog niet weten te overtuigen. Volgens mij is die Anderson een veel betere speler. Maar wie weet komt het nog, maar nu vind ik hem niks extra's brengen voor ajax.

19 augustus 2013 om 09:15

Klopt hij speelde ronduit matig, maar de crux zit 'm niet in het spel van Bojan de crux zit 'm in de zuurgraad van Willem van Hanegem. Vorige week was Fox nog van Ajax, als PSV het morgen goed doet dan zal van H. vast gaan oreren dat je een Psv'er moet zijn om bij FOX rond te lopen. Van Hanegem heeft zulke gekleurde bril glazen dat je 'm bijna zielig begint te vinden. Over een maand als PSv drie keer heeft verloren, maar daarna gewoon van zijn Feyenoord wint dan krijgt Cocu de wind van voren. Echter, zowel Cocu, Frank de Boer of Ronald Koeman zijn allemaal veel betere trainers dan de aards luie van H.

Kan van Hanegem zich niet met andere dingen bezighouden dan constant afgeven op Ajax. Kan hij het niet hebben over de tegenvallende resultaten van Feyenoord of doet dat teveel pijn bij deze oude gefrustreerde meneer. Persoonlijk neem ik van Hanegem al tijden niet meer serieus. Als meneer van Hanegem ergens te gast is gaat hij weer zijn rolletje spelen. De onverschillige chagrijnige oude man. Maar ondertussen gaat alles aan hem voorbij en praat hij maar in één straatje die van Feyenoord, is men het daar niet mee eens dan doet hij alsof je er niks van begrijpt. Vervelende oude man die geen platform verdient om zijn mening te verkondigen als je het mij vraagt.

Buiten dat vindt ik de prestaties van Bojan inderdaad ook tegenvallen, maar wat niet is kan nog komen.

19 augustus 2013 om 09:21

Hij loopt vanaf wedstrijd 1 op Ajax te hakken maar hij kan niets anders want over zijn eigen club is niets positief te melden dus gaat hij zich afreageren op met name Ajax en rest wat een ergenis deze man .

Het is gewoon geen rechtsbuiten, het is een schaduwspits en zo speelde hij z´n hele leven bij Barça ook al. Klare onzin dit gewoon.

Het is niet ongebruikelijk dat mensen zoals van Hanegem op later leeftijd in hun broek gaan plassen, seniel worden of een of andere andere ziekte krijgen die de hersenen aantast zijn vergeetachtigheid en zijn gekleurde opinies zijn 'm dus vergeven. Maar als je nog redelijk werkende hersenen hebt op de leeftijd van van Hanegem is het wel heel erg dat je een zure oude man geworden bent. Een ding spreek echter in het voordeel van van Hanegem, zijn ogen schijnen zo slecht te zijn dat hij in zijn laatste jaren als voetballer al niets meer kon zien, die trend heeft zich duidelijk doorgezet.

Één reden van het goeie functioneren van Ligeon gisteren was Bojan. Bojan creëert met de juiste loopacties, op het juist moment, ruimte voor een rechtsback, helemaal voor een type Ligeon.

Deze ruimte ligt er vaak voor van Rhijn ook, maar heeft een veel mindere voorzet dan Ligeon, dus valt het misschien wat minder op, omdat het rendement lager is. Daarnaast gaat van Rhijn ook niet naar de achterlijn, iets wat wel in het bloed van Ligeon lijkt te zitten. Al de acties van Bojan zijn perfect getimed dat die ruimte er ook is.

Vind hem geen misser. Brengt veel kwaliteit mee, en is meer opgewassen tegen grotere tegenstanders voor in de CL, vooral vanwege z'n ervaring. Zodra je straks wat meer ruimte krijg in Europa gaat het er helemaal uit komen.

19 augustus 2013 om 09:16

Item gaat over Bojan, niet over een rechtsbackie. Bojan wordt gezien als aanwinst, is tot nu tot niet gebleken.

21 augustus 2013 om 16:42

Er worden 2 namen in genoemd die profijt hebben van het spel van Bojan, dit heeft dus met Bojan te maken. Dus zeur niet zo.

Laten we ff met z'n alles eerlijk zijn, Bojan heeft nog niet gebracht wat iedereen verwacht had. Enerzijds zal dat komen door zijn nieuwe omgeving, de manier van spelen, de taal etc. Anderzijds zal dat denk ik door z'n positie komen. Bojan is geen rechtsbuiten, maar meer een spits voor een 2 spitsensysteem. Doordat hij rechtsbuiten speelt, en van origine een spits is, komt hij graag naar binnen, de drukte in, terwijl hij beter aan de buitenkant kan blijven om het veld breed te houden. Dan zal hij meer ballen krijgen, heeft hij meer ruimte om z'n ding te doen. Toch denk ik dat Bojan nog wel van zich laat zien. Ik zie hem liever in de spits, achter de spits of linksbuiten (anders dan rechtsbuiten als rechtsbenige speler). Daar komt hij denk ik meer tot z'n recht.
Bakkali op dit moment gewoon beter dan Bojan, daar moet niemand moeilijk over doen, niemand kan dat ontkennen, dat is nu eenmaal zo. De vergelijking met Jozefzoon vind ik nergens op slaan, Jozefzoon is toch wel een klasse minder

19 augustus 2013 om 09:38

Ik vind ook dat Bojan gewoon in de spits moet staan. Het is totaal geen rechtsbuiten, dat zie je toch meteen. Het is ook niet zo dat Sigi nou uitblinkt in de spits dus waarom niet gewoon Bojan daar neerzetten?

Ik irriteerde me gisteren ook mateloos aan Bojan. Die jongen komt uit de Barcelona opleiding, maar kon gisteren soms hele simpele ballen gewoon niet aannemen. Even op de bank zetten, laten wennen aan zijn omgeving, en dan kijken of je der wat uit kan halen. Dit schiet niet op zo..

Er zijn net 3 wedstrijden gespeeld en Bojan moet duidelijk wennen aan Nederland. Hij valt niet op maar had gisteren toch een aantal goede passes.
Ik denk dat hij zich meer gaat laten zien als hij wat geacclimatiseerd is.

Ik denk eerder dat Bakkali blij is dat Bojan niet voor PSV koos, want Bakkali ontpopt zich tot een publiekslieveling.

Het is ook wel zeer overdreven wat Van Hanegem nu beweerd. In al die wedstrijden hoor je niets van Bojan als hij een tik krijgt van een tegenstander en nu tegen Feyenoord begon hij regelmatig te klagen bij Kuipers tot irritant aan toe. Dus een beetje dom van Van Hanegem om dan nu meteen te zeggen dat Bojan een irritante en kleinzerig ventje is.

Verder vind ik Bojan ook een beetje tegenvallen. Ik zag tot nu toe nog liever Cuenca, want die ging altijd wel een duel aan met zijn tegenstander en bij Bojan heb ik de indruk dat hij niet zo graag de bal wilt hebben.

Wat dat inzicht betreft geef ik Van Hanegem wel gelijk. Bojan heeft een vrije rol, maar hij loopt iedereen in de weg. Hij speelt totaal niet op tactiek en doet alles op zijn eigen gevoel waardoor Eriksen, De Jong en Sigthorsson niet in hun spel kunnen komen.

Jozefzoon beter? Kom op Willem!

Snelle conclusie, maar voorlopig wel de enige juiste. Het is nog niet eens zozeer dat Bojan zich nog moet aanpassen aan de manier van spelen, maar vooral de manier hoe hij ermee omgaat. Met zijn kleinzerige gedrag en het onnodige vallen als hij er even niet uit dreigt te komen. Hopelijk kan Frank de Boer hem het licht laten zien en zorgen dat hij zijn kwaliteiten wel juist gaat gebruiken...

Vooralsnog heeft Willem hier een punt. Maar Bojan moet aan de andere kant weer blij zijn dat hij niet voor Feyenoord heeft gekozen.

Ook met deze beredenering heeft Willen gelijk. Bojan is een aansteller, geen kerel, geen voetballer met inzet, geen klasbak en heeft totaal geen rendement. Dat je tegen clubs als AZ, Roda en Feyenoord nog niet eens je niveau kunt halen wat je bij Barcelona wel deed is triest te noemen. Dit is een waardeloze voetballer voor Ajax. Heb liever Boerrigter of desnoods Sulejmani op de zijkanten, maar deze jongen kan er niks van.
Allemaal leuk en aardig die acties binnendoor en die scharen, maar hij haalt never nooit rendement uit z'n acties..

Alleen een sneer naar de prestaties en het halen van Bojan ? dat valt me mee van Willem op de maandagmorgen .

Ik vind het toch bijzonder sympathiek van die Van Hanegem dat hij vaak ook een stukje van zijn columns speciaal reserveert voor Ajax. Het mooiste is natuurlijk dat je het iedere week weet dat er iets komt, alleen je weet nooit waarover het precies gaat. Over de arbitrage, de Fox commentatoren, over het spel, het aantal punten, het transferbeleid of opnieuw een vergelijking met Feyenoord. Pure komedie op de vroege morgen, zeer vermakelijk.

19 augustus 2013 om 12:19

De man is werkelijk oerdom, echt ik kan er niets anders van maken.

19 augustus 2013 om 19:40

Hij is niet dom maar heeft gewoon een bloedhekel aan Ajax.

19 augustus 2013 om 23:34

Dat hij een hekel heeft aan Ajax zal zo zijn, maar je wilt toch niet beweren dat hij intelligent is, of wel?
De man loopt onzin uit te kramen in de krant en deed dat voorheen ook op TV. Ik heb hem ook echt nog nooit kunnen betrappen op tactisch voetbalverstand.

Moet wel zeggen dat Willem meer heeft verteld in zijn column dan alleen dit. Als je het hele artikel leest dan is het nog niet zo gek wat ie zegt. Het veld was slecht..bojan speelde slecht..het zijn feiten. Ik stel voor: Lees het hele artikel in het AD.

Tot nu toe heeft Willem gewoon gelijk, de afgelopen 3 wedstrijden liep Bojan meer in de weg dan dat hij van waarde was voor Ajax. Bij Milan heeft hij mij ook nooit kunnen overtuigen maar toen dacht ik dat de Serie A hem gewoon niet goed lag. Nu begin ik ook te twijfelen over hoe goed hij daadwerkelijk is, leuk dat je veel hebt gescoord in de jeugd maar bewijzen in de absolute top lijkt te veel gevraagd.

Wie neemt die gast nou serieus? Als je zulke uitspraken hebt heb je echt geen kijk op voetbal.
Van deze jongen druipt gewoon de klasse af, hier gaan we nog heel veel plezier van beleven!

Hij gaat Engels leren, het spelletje beter begrijpen en z'n 1e goaltje pakken.

Ach het is Willem maar. Hij heeft zeker zelf nog nooit een slechte wedstrijd gespeeld??? Nee Willem, dan zal Koeman en Feyenoord wel echt blij zijn met hersenloze toppers als Schaken, Immers, Verhoek, Clasie en nog een paar ???

Narsingh is zelfs geblesseerd nog beter dan die Bojan. Boerrigter had je beter kunnen houden. Bojan maakt geen meters, wint geen duels, zijn acties mislukken; wat is nou eigenlijk zijn sterke punt?

och als ajax aanstaande vrijdag bv wint met een gekke uitslag als 0-8 ofzo dan zegt willem : ja maar ajax heeft het geluk aan de zijde gehad met de scheidsrechter mee. die bojan is een geweldenaar en die komt er wel, verliest ajax de wedstrijd erop en scoort bojan niet dan is het een dwerg die ze gelukkig in de kuip niet hebben.

willem laat je negatief over op feyenoord dat 17de staat.

"die jongen mist inzicht en is irritant en kleinzerig"

Dit is een van de knappere kolommen van Van Hanegem, hij gebruikt hier Bojan als voorbeeld om zichzelf te omschrijven. Knap gedaan!

Laten we die jongen even de kans geven te settelen, hij spreekt de taal niet en geen Engels, een nieuw team, nieuwe spelers en andere taken.

Al zou die op dreef komen en straks wel scoren en/of assists geven zou meneer van hanegem dan ook reageren met hoe jammer het voor Cocu is?

Dat is natuurlijk helemaal niet chique van vhanegem, deze classificatie.

Of die irritant is doet niets ter zake. Maar helpt die Ajax verder met zijn voetballend vermogen? Nee, denk het niet. Ajax had deze jongen niet moeten overnemen. Hij heeft al in Spanje en Italie flink gefaald.

Tja, dan heb je de hoop dat die tenminste de eredivisie pakt, maar men mag terecht pessimistisch zijn. Zelfs hier moet men dezer dagen als vleugel speler mee verdedigen, en, is ook bij Ajax bal controle al lang niet meer het enige criterium.

De commentaren hier : 'hij komt uit de jeugd van Barca, vandaar is die goed', slagen nergens op.

Je kunt Bakkali niet met Bojan vergelijken, Bakkali is 2 jaar jonger dus is het afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Dat Bojan aanpassing problemen heeft is normaal voor een jongen van 19. Trouwens Ajax heeft in het begin van de competitie altijd problemen, maar eenmaal op gang gekomen( vaak na de winterstop) maakt de Boer er een geolied kampioenen elftal van. Dit seizoen is het weer afwachten wat de Boer uit zijn toverhoed haalt.
van Hanegem is te snel met zijn conclusie.

19 augustus 2013 om 10:31

Maar Ajax had dit jaar toch alles bij elkaar gehouden? De verklaring voor het mindere presteren van Ajax voor de winterstop was altijd dat er zoveel nieuwe spelers ingepast moesten worden. Vier weken geleden was men nog blij dat dat dit jaar niet hoefde en er dus geen slechte/zwakkere start zou zijn.ook ben van mening dat Bojan het maar erg matig doet. Toen werd aangekondigd dat hij zou komen ging heel Ajax minnend Nederland uit zijn dak. Voor iemand met de aan hem toegekende kwaliteiten presteert hij gewoon heel slecht. Of hij wel beter kan weet ik niet, maar ik verwacht er niet erg veel van.

Trouwens Jozefzoon werkt tenminste hard, dat kun je zelfs van Bojan niet zeggen.

ook echt vergelijkingsmateriaal. PSV speelt tegen Nec, Go Ahead en Ado.
Ajax tegen AZ, Feyenoord en Roda.

Ik bespeur een kwaliteitsverschil bij de tegenstanders tot nu toe. Laten we even 15 wedstrijden afwachten aub!

We kunnen allemaal wel gaan zeuren op Willem, maar aan de scores hierboven te zien was hij veruit de slechtste Ajaxied (met een 4,8). Ik snap dat je moet wennen, maar laten we eerlijk zijn, hij werd binnen gehaald als een zeer sterke speler die Ajax absoluut beter zou maken. Dan verwacht je gewoon meer dan dit. Bakkali had de laatste wedstrijd gemiddels een 9,7...meer dan 2x zoveel. Misschien pijnlijk voor veel Ajaxieden, maar Willem heeft op dit punt gelijk...overigens 1 deel uit column. Bojan moet er hard aan trekken wil hij niet de Freddy Adu worden.

Ik denk dat Bojan wel nuttig was geweest bij Psv.

Bojan kun je in de spits zetten en dan heb je nog altijd Depay en Bakkali/narsingh op de flanken. Dan verkoopje Matavz en heb je Locadia op de bank als back-up. Van Hanegem gaat er van uit dat Bojan ook op de flank zou spelen, wat te eenzijdig is.

Bojan is echt een zwaar overschatte speler, overal geflopt en zelfs hier in de Eredivisie komt hij niet uit de verf. Je mag na 3 wedstrijden toch niet meer zo spelen zoals hij nu doet. Ik ben ook blij dat hij uiteindelijk voor Ajax koos en niet voor PSV of Feyenoord .

Hij voldoet tot nu toe niet aan de verwachtingen, wat me met name opvalt/tegenvalt is het enorme verval in de 2e helft. Eerste helft speelt hij iha nog wel aardig, goed in de combinatie, af en toe een verrassende voorzet, maar in de 2e helft is de pijp helemaal leeg. Laten we hopen dat het (nog) het gebrek aan ritme is, maar dit kan niet te lang meer duren.

Ow daar gaan we weer. De waan van de dag. Let op, hij schiet er volgende week twee in en het is weer hosanna!
Tuurlijk speelt ie dramatisch.. maar je ziet echt wel dat die jongen kan voetballen.

Wat ik wel drama vond gister is dat Sigi en Bojan soms elkaar volledig in de weg liepen en dit was dan meer de fout van Bojan die zomaar de spits in dook. We hebben hopelijk nu ook wel door dat Sigthorsson een paar voorzetten nodig heeft en die goals gewoon simpel maakt, want voor de man komen kan onze ijslander wel.

Ach laten we Willem vooral niet serieus nemen als het om Ajax gaat. Willem zijn IQ is al intens laag maar wanneer het om Ajax gaat doet hij er nog een schepje bovenop. Rancuneus persoon.

VZ heeft er een handje van om een verhaal net iets anders nee te zetten dan werkelijk geschreven wordt door Willem. Heb net de AD gelezen, en nergens schrijft hij dat hij de Klassieker niet leuk vond omdat Ajax beter was..... maar omdat het qua spel nergens op leek. Los daarvan, ben ik het eens met Willem over die Bojan. Zo'n speler uit de Spaanse competitie zou juist in dit soort wedstrijden zich moeten laten gelden.... en het enige wat hij deed was vallen, omkijken naar scheid en prutlippen. Bojan is gewoon een speler die niet veel voorsteld op het veld.

Die vent komt echt mn strot voort uit. Misselijke kwal dat het is. Geef die jonge de tijd man

Bojan is een meer een overhypte speler. Heeft het slecht gedaan bij AC Milan, slecht gedaan bij Barcelona en nu ook dus slecht bij Ajax. Hij voegt niet eel toe aan het spel. Eigenlijk kun je nu al stellen dat Bojan de nederlandse competitie niet gewend is. Het gaat hem er maar om dat hij kan spelen. Ik snap niet waarom Ajax Bojan blijft opstellen want hij laat niets zien. Hooguit bij gebrek aan beter. Zeer foute keus geweest om Bojan aan te trekken.

19 augustus 2013 om 12:12

Ik denk dat Barcelona wel zal eisen dat hij in de basis staat. Ze willen immers van hem af en dan moet ie wel spelen. Zoiets van wij betalen de helft van zijn salaris, maar dan moet ie wel spelen.

19 augustus 2013 om 12:15

Hoe geloofwaardig denk je dat dit is? Ajax is Vitesse niet.......

Hahaha paar mindere wedstrijden en je kunt er niets van, een enkele topwedstrijd en je bent het grootste talent dat er rond loopt. Heerlijk dat het voetbalseizoen weer begonnen is....

We zullen zien wie van de 3 na 34 wedstrijden meer heeft gebracht.. dan kan je conclusies trekken eerder ook naar dan heb je alle wedstrijden gezien.. en geloof mij bakkali is echt niet beter dan bojan. Echt niet! Nu omdat hij leuk speelt praat men over ja dat is een super talent. Maar we zullen het zien

Alsof Willem van Hanegem niet irritant is met zijn uitspraken.

lol al die Ajacieden hier ... als het niet over een Ajax speler gaat alles goed maar als het een Ajax speler betreft dan kunnen ze niks hebben, geen commentaar is gerechtvaardigd ... maar ja vaak ontbreekt realisme bij die mensen.

Bojan Krkic valt ontzettend tegen wat mij betreft. Irritant ventje dat duidelijk de Barca streken heeft. Willem heeft groot gelijk. Bovendien was het gister een draak van een wedstrijd, ook van Ajax kant, ze speelde helemaal niet alsof ze een kampioen zouden willen worden. Feyenoord ook niet, denk gezien gister dat PSV eindelijk weer eens kampioen word.

19 augustus 2013 om 12:12

Sebastiaan, dat komt omdat die van Hanegem echt het IQ en voetbalinzicht van een aardbei heeft en op deze nogal opzichtige en irritante manier de aandacht van de ellende van Feyenoord probeert te verbloemen.

Pfff, makkelijk dit. Lekker opportunistisch. Begint me nou wel echt op te vallen dat Van Hagenem echt geen greintje objectiviteit bezit..

Ajax had gewoon niet zuinig moeten zijn met geld en tadic moeten ophalen die had sigthorsson topscorer van de eredivisie gemaakt. En klinkt misschien gek maar dan kwam fischer op rechtsbuiten te spelen daar wordt hij gedwongen wel buitenom te gaan en een voorzet af te leveren.

Dat Bojan geen goede rechtsbuiten is ben ik het volledig mee eens. In de wedstrijden kan je ook zien dat hij vaak naar binnen trekt. Bojan is meer een schaduwspits en geen buitenspeler. Daarnaast is het ook een probleem dat hij geen engels kan spreken waardoor hij een zeer slechte communicatie heeft met zijn medespelers.

Hmm beetje raar om te zeggen dat Bakkali beter is. Deze jongen speelt nu nog fris en onbevangen. Het is pas zijn eerste maand voetballen in het eerste elftal. Het is een super talent maar om nu al te zeggen dat hij beteris dan Bojan

Ik word doodmoe van die van Hanegem. Feyenoord zou een moord doen voor zo'n speler in de selectie. Die zou ook meteen by far de beste speler zijn. Kijk toch eens naar dat armoedige zooitje bij Feyenoord man i.p.v. Altijd naar Ajax. Gisteren was Ajax slecht, en nog is Feyenoord niet in staat om één kans te creëren. Alle gevaar kwam van standaard situaties.

Over Schaken die een veel slechtere wedstrijd speelde dan Bojan gister zegt die natuurlijk niks.
Heel geloofwaardig allemaal.

Willem moet eens naar de Eye Wish Groeneveld gaan om zijn Feyenoord bril weer om te wisselen voor een normale bril. Echt heel opvallend dat iemand die reclame maakt voor brillen de wereld zo troebel ziet.

Wat schrijft Van Hanegem nu weer verkeerd. Ik lees alleen maar de waarheid.

Ajax - Feyenoord was een draak van een wedstrijd. De eerste 20 minuten was Feyenoord beter, maar creëerde door de vele foute keuzes zo goed als geen enkele kans. Vervolgens is Ajax heer en meester en was het te hopen dat Feyenoord stand zou houden. De 2e helft was niet om aan te zien. Feyenoord die probeert maar niet bij machte is en Ajax die erg veel last had van de afwezigheid van De Jong, anders was het wel 3 of 4-1 geworden. Of te wel, Ajax speelde misschien wel hun slechtste klassieker ooit sinds deze eeuw.

Vervolgens wordt Bojan eruit gepikt en terecht. Zowel Ajax, Psv en Feyenoord wouden deze speler hebben. In 3 wedstrijden heeft hij nog niks laten zien (zal vast nog wel komen). Schaken en Verhoek doen het niet veel beter, misschien wel slechter. Dan hou je Psv over. Tot op heden moet Cocu inderdaad blij zijn dat Bojan voor dat enorme salaris bij ajax op de payroll staat. Josefzoon heeft afgelopen zaterdag goed gevoetbald voor Psv en daarvoor was Bakkali de sensatie van deze competitie. Niks gelogen. Over een aantal weken kan het wel weer heel anders zijn. Heeft Bakkali een terugval en is Bojan de sensatie. Maar dat is dan en dit is nu en tot nu toe laat Bojan niks van toegevoegde waarde zien.

19 augustus 2013 om 12:35

Klopt, Ajaxieden zullen wel weer gepikeerd zijn omdat er Weer een spanjaard mislukt.

19 augustus 2013 om 12:53

Hij heeft nog weinig tot niks laten zien behoudens een prima assist (ja en in de voorbereiding tegen Bremen was hij geweldig dan)
Echter, opportunisme regeert weer zoals gewoonlijk, een constatering doen daar is niks mis mee, echter een toekomst schetsen op basis van 3 potjes, nee, dan ben je gewoon weer opportunistisch bezig en dat vind ik altijd een zwakte.

Net zoals het zeer opportunistisch is om Bakkali al een toekomstige wereldtopper te noemen etc. wat ik zelfs voorbij zie komen.
Kom op hey, Nec (dat gewoon thuis verliest met 1-5 van Zwolle, waar hebben we het over...) Ado en Zulte, dat is toch geen tegenstand joh...

Ik schat Roda, Az en Feyenoord in ieder geval 10x hoger in.

19 augustus 2013 om 13:58

Opportunisme? Drie potjes?

Bojan laat al seizoenen lang stelselmatig helemaal niets zien. Deze jongen geeft af en toe een leuke pass, maar blinkt vooral uit in verkeerde keuzes. Voor de goal is hij zo onrustig dat ik hem meerdere malen voor open doel heb zien missen, of dan kiest hij voor een voorzet naar een spits die compleet in de tang zit (terwijl hij zelf vrij kan schieten). Let maar op bij counters, twee spelers staan gigantisch vrij, maar Bojan kiest weer net die andere speler die niet aangespeeld moet worden.

Koning balverlies, kansenmisser pur sang. Bij Roma was het niets en bij Milan was het tergend slecht, op zich is dat tweede niet erg want daardoor kreeg Niang veel meer speeltijd. Nu zien we hem bij Ajax precies dezelfde fouten maken als hij altijd gedaan heeft, en jij begint over opportunisme?

Bojan heeft het gewoon niet, als de Boer hem binnen een seizoen aan het voetballen krijgt, zal dat zijn beste prestatie als hoofdtrainer zijn. Dat zegt wat, want de Boer heeft al heel wat gepresteerd.

Lorenzo Ebecilio heeft meer waarde voor je team.

Bakkali komt uit de jeugd van psv dus die hoeft niet te wennen aan het systeem.
Bojan is een buitenlandse speler die je de tijd moet geven om te wennen aan het spel.

19 augustus 2013 om 12:50

Ik dacht dat Barca het spel van Ajax had gekopieerd? Aan welk spel moet Bojan dan wennen?
Of te wel, wat een flutexcuus.

19 augustus 2013 om 12:54

Bojan heeft de laatste jaren niet bij Barca gespeeld hè....
Daarbij moet je wel erg lomp zijn om het verschil tussen het spel van Barca en Ajax niet te zien...

19 augustus 2013 om 12:56

Barca speelt met messi als hangende spits. Ajax speelt met een statische diepe spits. En alsnog heb je het taalverschil. Ik weet niet zozeer van Bojan maar de meeste spanjaarden kunnen niet eens engels...

19 augustus 2013 om 14:19

De laatste 2 seizoenen wel, daarvoor toen Bojan in de selectie zat gewoon met een statische spits en Messi in een vrije rol op rechts. In de jeugd bij Barca wordt ook gewoon 4-3-3 gespeeld, net als bij Ajax.

Dat hij taalproblemen heeft lijkt me logisch, echter voetbal is een taal op zich.
En een speler van zijn caliber o.b.v. jeugdstatistieken en de periode van zijn doorbraak zou in de eredivisie toch niet zulke opstartproblemen mogen hebben. Okay hij heeft competief 2 jaar stil gestaan, echter trainen met spelers als Xavi, Messi, Totti, Rossi etc en verdedigers van wereldniveau zou je toch ook met 2 vingers in de neus het verschil moeten maken ongeacht het ontbreken van wedstrijdritme. Who the fuck zijn Nelom en Viergever ?

Maar misschien schat ik de eredivisie wel te laag in en moeten we nog een paar maandjes geduld hebben voordat we de Bojan weer zien uit de tijd van zijn doorbraak.

Hij zegt niet dat Koeman er blij mee moet zijn, denk zomaar dat hij hem maar al te graag bij Feyenoord had gezien

19 augustus 2013 om 14:50

Koeman had Bojan er inderdaad maar al te graag bij en ik denk zelfs nu nog steeds. Met 0 punten en spelers die niet veel meer (zelfs minder) laten zien dan Bojan valt er van de 3 geïnterresseerde ploegen niet naar Koeman te wijzen. Dus resteerd Cocu (psv) waar de buitenspelers meer laten zien dan Bojan tot op heden.

Maar het is nog vroeg. Als hij over 7 wedstrijden nog steeds zo weinig toevoegt als de afgelopen 3 wedstrijden valt er wat meer te zeggen over deze nu nog opportunistische uitspraak van Van Hanegem.

Als ik Bojan zo zie lopen, denk ik "waarom moest Lukoki weg"... Ik irriteer me mateloos aan spelers als ze gaan reclameren bij (vermeende) overtredingen en Bojan doet dat nu al teveel naar mijn mening. Hij loopt te zeuren, leidt constant balverlies en er komt geen dreiging vanaf. Het enige dat hij gister goed gedaan heeft, is ruimte maken voor Ligeon...

Hoop dat dit wenningsverschijnselen zijn en dat hij zich snel profileert als meerwaarde, want anders kun je daar net zo goed Meleg of Sana neerzetten...

19 augustus 2013 om 15:45

Idd, Ze hebben ook nog Sana. Iedereen loopt altijd op hem af te geven. Ik denk dat maar weinig mensen kunnen ontkennen dat Sana's eerste 3 wedstrijden bij Ajax een heel stuk beter waren dan Bojan's eerste 3 wedstrijden. Hij zou het toch niet ineens verleerd zijn ?

20 augustus 2013 om 10:46

Nee, lijkt me niet dat ie 'het' opeens kwijt is, maar De Boer ziet waarschijnlijk (op dit moment) meer in Bojan.

Ik kan me nu overigens de woorden van Boerrigter wel voorstellen, dat hij "bojan niet gezien" heeft

Hoezo vinden mensen Bojan zo irritant/onsympathiek? Dat hij vooralsnog niks toevoegt/presteert beaam ik, maar hij doet toch niks onsportiefs?

Waar praten we over na 3 wedstrijden?! Bojan heeft ontzettend veel klasse in huis. Met wat geduld zal Bojan zich echt wel meer laten zien. Over Irritant en beperkt gesproken Van Hanegem zou zich beter druk kunnen maken over Immers. Bojan kan gelukkig nog veel beter, Immers niet.

Ben geeen fan van Willem maar dit keer heeft hij gewoon gelijk. Wie dat niet inziet moet zn ajax bril afdoen. Bojan laat weinig zien en dat ligt niet aan het feit dat tie moet wennen... want janken en vallen doet hij als de beste. PSV mag idd blij zijn dat Bojan voor Ajax koos. Ik ben het iig wel.

Van Hanegem moet zich schamen dat hij zijn column misbruikt om zijn frustraties te uiten.
Wat was er mooier geweest om de clubs te prijzen voor het feit dat ze beiden (weliswaar noodgedwongen) op de rechtsbackpositie twee spelers uit hun eigen jeugd in de klassieker hebben laten debuteren.
Twee jongens die allebei heel verdienstelijk hebben gespeeld.
Nee hij gaat lopen zeiken over hoe blij Cocu wel niet moet zijn dat Bojan voor Ajax koos.
Hij is zeker vergeten hoe Ronald Koeman baalde dat Bojan niet voor Feyenoord koos.

Ik moet een beetje denken aan badibanga van de graafschap .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren