Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boilesen na twee jaar terug in basis Ajax: ‘Blind wel op de bank’

Laatste update:

Frank de Boer kiest ervoor vrijdagavond te beginnen met Nicolai Boilesen als linksback tegen sc Heerenveen. De Deense verdediger mag starten in de uitwedstrijd in plaats van Daley Blind, die last heeft van zijn lies. De Boer legde donderdag tijdens de persconferentie aan NUsport uit dat hij geen onnodige risico’s wil nemen met zijn eerste linksback. Boilesen mag het daarom laten zien.

/

De back stond op 18 september 2011 tegen PSV voor het laatst aan de aftrap van een competitiewedstrijd van Ajax. Sindsdien werd hij geplaagd door verschillende blessures. Vorig seizoen kwam hij helemaal niet in actie voor de Amsterdammers: deze jaargang kreeg hij invalbeurten in de Johan Cruijff Schaal (een minuut) en tegen Roda JC (vijf). Wel deed hij een hele wedstrijd mee bij Jong Ajax.

“Blind zou kunnen spelen, maar de kans bestaat dan dat het erger wordt. Hij zit wel op de bank. We moeten voorzichtig met onze spelers omgaan. Straks komt er weer een heel drukke periode aan”, legde De Boer donderdag desgevraagd uit. Aan de rechterkant van de verdediging zal Ruben Ligeon zijn plek weer afstaan aan Ricardo van Rhijn. Die kon door een schorsing niet meedoen in de Klassieker.

Zijn Nicolai Boilesen en Daley Blind even goed?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, dat is gevaarlijk voor Blind. Kan misschien beter een transfer maken nu het nog kan voor zijn WK kansen.

22 augustus 2013 om 14:00

Als je nou even de moeite neemt om de tekst te lezen dan weet je ook waarom Blind op de bank zit.

22 augustus 2013 om 14:02

Misleidende titel. Blind heeft last van zn lies en daarom wilt FdB hem liever niet laten spelen. Het is niet zo dat Boilesen hem al uit de basis heeft gespeeld.

22 augustus 2013 om 14:11

Misleidende titel???? Wat is dit nu weer voor een onzin? Hoeveel moeite kost het nou om even een artikeltje te lezen? 5, 10, 15 seconden van je tijd? Als je de titel leest dan wil je toch weten waarom Blind op de bank moet beginnen en om dat te weten moet je gewoon lezen water staat en niet je eigen verhaal verzinnen zoals Bondskoots en sommige anderen hier.

22 augustus 2013 om 14:35

Jaja, ik heb alleen ook de 354 andere artikelen gelezen waarin De Boer vol lof is over Boilesen.

Hij heeft hem liever dan Blind, dus als Boilesen twee wedstrijden goed speelt, is Blind zijn basisplaats kwijt.

Zo simpel is het.

22 augustus 2013 om 14:48

Moeilijk hè, om te accepteren dat je fout zit?

Je kunt nu wel alle argumenten gaan verzinnen, maar de rede dat Blind op de bank zit wordt gewoon haarfijn uitgelegd in de tekst.

Blind is gewoon de eerste keus en dat heeft De Boer in het begin van het seizoen ook gezegt, maar in principe is niemand garrant voor een basisplaats en mocht Boilesen tegen Heerenveen zeer overtuigend voetballen en ook op de trainingen dan zal Boilesen wellicht de voorkeur gaan krijgen.

Maar het is niet zoals wat jij denkt. Jij doet nu zo overkomen alsof het een soort "vriendjespolitiek" gehanteerd wordt door De Boer.

Maar noem eens die 354 ander artikelen eens op?

22 augustus 2013 om 14:55

bonskoots heeft gewoon gelijk hoor... frank is erg gecharmeerd van nicolai en door deze blessure van dailey zou nicolai hem wel eens voorbij kunnen gaan in de pikorde. Als ze beide fit en in vorm zijn kiest frank 100% voor nicolai, dus wat bondskoots zegt klopt gewoon..

22 augustus 2013 om 15:03

Ik snap het wel. Ik ben ook gecharmeerd van zijn kwaliteiten, maar Boilesen is meer dan een jaar afwezig geweest, dus Boilesen heeft nog lang niet de kwaliteiten die hij destijds liet zien. En De Boer gaat iemand niet een vaste basisspeler op de bank zetten omdat Boilesen in het verleden zeer goed speelde. En men kan nu alle argumenten erbij bedenken, maar de hoofdredenen waarom Blind op de bank zit staat in de tekst.

22 augustus 2013 om 15:25

@bondskoots,

Wist je dat Frank de Boer hoofdtrainert is bij het eerste van Ajax?
Wist je dan ook dat de trainert van Ajax gewoon zelf bepaald wie hij opstelt?
Wist je dat hij daarover geen verantwoording af hoeft te leggen?

Als je die vragen nu eens bekijkt denk je dan ook niet dat de Boer vrij duidelijk en constant kiest voor Blind? Hij heeft tot nu toe liever Blind. Bovendien heeft F. de Boer vorig jaar Blind uitgeroepen tot beste speler van Ajax.. Dus om zomaar te roepen dat hij Boilesen heeft slaat nergens op..

22 augustus 2013 om 15:59

@ Tim, Blind is door de fáns uitgeroepen tot Ajacied van het jaar, niet door Fdb.

Het kan best zijn dat Nicolaï de voorkeur krijgt, míts beide fit. Echter zijn ze zó voorzichtig met Boilesen dat hij tot aan de winterstop niet toe is aan méér dan 1 wedstrijd per week (heel verstandig besluit mijn inziens).

Voor Nicolaï ben ik iig blij dat hij weer toe is aan een basisplaats en ik hoop dat hij een goede pot speelt en dat hij gevrijwaard blijft van nieuwe blessures.

22 augustus 2013 om 14:02

Onzin, Blind heeft het een jaar heel goed gedaan en is een zeer degelijke back geworden.
Boilesen mag dan wat meer dynamiek hebben, ik vind dat Blind een stuk meer krediet verdient.

Ik denk dat Blind zijn basisplek nog wel even houdt, of Boilesen moet het uitmuntend goed gaat doen.

22 augustus 2013 om 16:37

Agh Boilesen is volgende week toch weer geblesseerd. Blind heeft hier niks te vrezen.

Dit zou weleens pijnlijk uit kunnen pakken voor de Ajacied van het jaar, zeker met het oog op het WK in Brazilië, want Boilesen is een betere back dan hij, maar het zou voor Ajax ook wel goed uit kunnen pakken, want Daley is volgens mij een prima Cvm.

22 augustus 2013 om 13:58

Potentieel denk ik ook dat Boilesen beter zou kunnen worden dan Blind. Blind heeft echter een sterk seizoen achter de rug en krediet opgebouwd.

Boilesen moet echter wel fit blijven.

22 augustus 2013 om 14:35

Allemaal goed en wel, Boilesen kan dan de betere back zijn, maar:
* Hij moet het wel laten zien
* en fit blijven

Sommigen blijven nog steeds hangen in de korte periode waarin hij het goed gedaan heeft, maar dat is alweer 2 jaar geleden.

22 augustus 2013 om 14:39

Nufc_u2

precies, iedereen doet net of hij al jaren goed presteert

22 augustus 2013 om 14:42

@ Nufc_u2

Mensen blijven niet hangen aan de korte goede periode van 2 jaar geleden. Mensen worden gesterkt door het feit dat Boilesen een sensatie was tijdens de voorbereiding. In elke wedstrijd die hij speelde was hij gewoon de beste speler van het veld.

Snel, aanvallend goed, verdedigend goed, kopsterk, fysiek sterk en een groot loopvermogen. Hij was samen met Bazoer de kers op de taart tijdens de voorbereiding.

22 augustus 2013 om 14:48

Oké, aan hem om Van La Parra en/of Slagveer op te 'vreten' ....

Ik ben benieuwd en laat me verrassen !

Kan intern straks een mooie strijd opleveren voor de linksbackpositie !

22 augustus 2013 om 15:47

Ik ga zeker niet uit van het verleden. Ik heb alle wedstrijden van Ajax gezien, inclusief die in de voorbereiding en ik was net als De-lano erg onder de indruk. Ik had helemaal geen verwachtingen van Boilesen na 2 jaar blessureleed, want je kan ook niet verwachten dat iemand die twee jaar stilgestaan heeft beter is geworden. Maar wat is hij groot en sterk geworden en hoe scherp was hij in de voorbereiding. Het is niet voor niets dat Koppers mocht vertrekken en dat Dijks uitgeleend is. Dat hij in de competitie nog niet speelde was louter omdat Blind crediet had. Deze kleine blessure grijp de Boer direct aan om de wissel te plaatsen.

@nufc_u2, Ik vergeet altijd dat niet iedereen alles kijkt wat er te kijken valt, dus je kan niet weten dat ik hem heb zien spelen. Aan de andere kant neem jij per abuis aan dat ik het baseer op prestaties van twee jaar geleden.

22 augustus 2013 om 16:04

Vind ik geen eens een slecht idee om Blind op CVM te zetten. Hij heeft inzicht en is sterk aan de bal. Voor de linksback positie komt hij gewoon snelheid te kort.

Goede zaak. Hoe meer kansen deze speler krijgt, des te sneller hij zichzelf in de basis zal spelen. Blind komt gewoon zoveel snelheid tekort, en daarnaast ook nog verdedigende kwaliteiten. Dat kan gewoon niet bij een linksback. Als verdedigende middenvelder zou Blind wel nuttig kunnen zijn denk ik. Want in balbezit is het een goede speler. Maar het is overduidelijk dat Boilesen gewoon beter is, ondanks dat Blind een goed jaar heeft gekend.

Nou mag Boilesen laten zien dat hij inderdaad een grote concurrent is voor Blind, ben benieuwd!

Daley Blind heeft het uitstekend gedaan vorig seizoen, maar het blijft nog steeds een onzekere, matige en beperkte linksback. Hij heeft het geluk gehad dat Boilesen zolang uit roulatie zat, goed van Ajax om hem niet te verkopen of te verhuren.

Boilesen is een fantastisch talent, zoveel snelheid en dreiging heeft die jongen. Baal nog steeds hard van die blessures die hij heeft gehad want dat heeft zijn ontwikkeling geschaadt. Hopelijk mag hij vanaf nu in de basis beginnen. Zeer blij met hem.

mooi, dan Boilesen lekker laten staan en Blind als controlerende middenvelder laten spelen. Ben erg benieuwd hoe hij het daar zou gaan doen. Hij verdient het wel om een basisplaats te hebben en zou daar voor de komende jaren wel eens een vaste basisplek kunnen gaan veroveren.

22 augustus 2013 om 14:02

Ik vind Blind als controlerende middenvelder niet eens
zo een gek idee inderdaad.
Zou hij enorm goed uit de voeten kunnen komen.
Enige nadeel is voor Blind.. dat Poulsen daar al enorm goed
in is.

22 augustus 2013 om 14:24

Dat is toch juist een voordeel? Blind kan de fijne kneepjes van het vak leren van Poulsen, om hem vervolgens op die positie op te volgen. Ik denk dat het niet eens zo slecht voor Daley zou zijn om weer even op de bank plaats te nemen, dan kan hij misschien weer wat beter gaan spelen want de laatste tijd is het om te huilen.

22 augustus 2013 om 14:50

Ach kom op!!!! Blind is in de duels net een WIJF! Die ga je toch niet op die positie opstellen. Als je dat doet wil je ook geen kampioen worden.

22 augustus 2013 om 17:23

Ik ben ook fan van Boilesen. Maar volgens mij zijn we ook met kampioen geworden met Blind. En waren vele vorig jaar juist erg positief over hem.

Mooi om Boilesen terug te zien in de basis bij Ajax, Frank de Boer gaat nog een probleem krijgen mocht Boilesen een goede wedstrijd spelen.

22 augustus 2013 om 16:14

Nou, dat denk ik niet, hij heeft er ook geen moeite mee om een (dit seizoen) matige v Rhijn weer op te stellen voor een goed spelende Ligeon.. Zodra Blind weer van zijn pijntje af is, start hij gewoon weer in de basis vermoed ik..
Daarnaast is Boilesen nog niet fit genoeg voor meer dan 1 wedstrijd per week..

Eindelijk is Nicolai weer terug, ik hoop eerlijk gezegd dat hij een basisplaats verovert... Niks ten nadele van Blind, prima back maar Nicolai heeft toch wat extra's, zowel aanvallend als verdedigend.. van Rhijn weer terug is ook een goede zaak, hoop dat ze zich beiden kunnen onderscheiden.. Ben wel benieuwd naar de wisselwerking Boilesen/fischer..

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Boilesen
Schone
Poulsen
Eriksen
Bojan
Sightorsson
Fischer
22 augustus 2013 om 14:29

Wel weinig Nederlanders 2 maar en De Rest Fc Scandinavië!

22 augustus 2013 om 15:39

Maakt niet uit toch? In ieder geval, bij ajax vind niemand het erg.

22 augustus 2013 om 16:58

hypocriet zooitje in Amsterdam, nu ze zelf een keer weinig nederlandse spelers hebben is het niet erg. Terwijl ze er jaren geleden prat op gingen dat ze zoveel zelfopgeleide en nederlandse spelers hadden.

Nu maar hopen dat hij na zon lange blessure op korte termijn terug kan komen op zijn niveau van die paar aardige wedstrijden die boilessen gespeeld heeft, iedereen vind hem al beter dan blind maar hij heeft maar een paar wedstrijden gespeeld. En daarbij ook maar hopen dat hij blessurevrij kan blijven.

De Boer die is echtg een grappenmaker, nu gaan we een linkerflank hebben die goed opkomt en flexibel is veel vertrouwen aan de bal , en de rechterkant is weer een speler die alle ballen terug op zijn centrale verdediger geeft nauwelijks op de helft van de tegenstander te vinden.

Ben in ieder geval blij met speeltijd voor Boilesen zoals ik al vaker heb gezegd je kan zo een goeie speler met zoveel talent niet lang op de bank houden.

22 augustus 2013 om 14:09

Van Rhijn/ligeon zijn toch ook opkomend slimmerd.
Wow.
Is gewoon hetzelfde resultaat, want Fischer als Bojan trekken beide naar
binnen, waarbij er ruimte vrijkomt voor de opkomende backs.

22 augustus 2013 om 14:30

Van Rhijn komt niet zo vaak mee op en als hij het al doet lijd dat zelden tot ene goeie voorzet

Als Blind onder druk wordt gezet, zie je pas echt goed wat voor beperkte speler het is.

22 augustus 2013 om 14:15

sab80

Jij gooit er duidelijk een paar voetbaltermen uit om wijs te praten, je praat echter grote bullshit!

Blind raakt namelijk zelden of nooit in paniek wanneer er druk gezet wordt op hem. Natuurlijk is het geen Eriksen qua rust aan de bal... Maar ga Blind eens vergelijken met Willems, Nelom, Indi of van Aanholt of wat mij betreft Ricardo van Rhijn, die aan de andere kant staat... dan is Blind verreweg de meest rustige speler in balbezit.

Waar Blind beperkt in is zijn zijn verdedigende kwaliteiten omdat hij niet meedogenloos genoeg is!

Qua voetballende kwaliteiten misschien wel de beste speler/een van de beste spelers die verdedigend staat opgesteld in de eredivisie!

De klok horen luiden maar de klepel is ver uit zicht!

22 augustus 2013 om 14:27

De bal continue terugspelen naar de keeper noem ik nou niet een voetballende kwaliteit.
Ik heb heel goed op hem gelet wanneer hij onder druk komt te staan en dan merk je juist dat het een beperkte voetballer is. Opbouwend erg zwak. Kiest vaak voor niet creatieve oplossingen. Het enige wat je over hem kan zeggen is dat hij zijn taken uitvoert.

22 augustus 2013 om 14:52

Jij noemt nu net een van sterke punten op haha. Aan de bal is Blind misschien wel de beste back in de Eredivisie, alleen laten zijn verdedigende kwaliteiten en snelheid hem af en toe in de steek.

22 augustus 2013 om 15:08

sab80

Beter terug op de keeper, dan maar dom gaan rennen of je tegen stander proberen te poorten op eigen helft of iets dergelijks... zie Willems.

Opbouwend erg zwak... nu wordt het tijd om de discussie te beeindigen, maar deze maak ik nog even af! Blind is opbouwend misschien wel de beste back van de eredivisie...

Ga eens kijken naar de samenwerking tussen Blind en Eriksen, en dan mag je Fischer er ook wel bij benoemen. Dat is echt top europa niveau qua positiespel!

Tis dus maar net wat je niet creatief noemt. Jij verwacht misschien steekpasses van 40 meter op Sigthorsson van buitencategorie... ik ben al meer dan tevreden over het samenspel tussen de 3 aan de linkerkant. Als dat via rechts net zo zou gaan.. helaas kunnen van Rhijn en Bojan dat niet aan.. is Ajax aanvallend!!! een van de beste ploegen van Europa!

Maargoed kennelijk verwacht jij de creativiteit van Marcelo... dan geef ik je 1 tip... Kijk geen Nederlands voetbal meer!

22 augustus 2013 om 15:33

Beste Sab80,

Dailey Blind is voor een verdediger erg sterk in het voetballen en het aanvallende gedeelte.. Wat jij nu noemt als zijn zwakte is juist zijn sterke punt..
Zijn zwakke punt is zijn snelheid, of beter gezegd, het gebrek daaraan.. Als hij een snelle en behendige buitenspeler tegenover zich heeft, heeft hij daar vaak redelijk wat moeite mee.. Maar ook verdedigend heeft hij flinke stappen gemaakt..
Hij speelt het positiespel van Ajax gewoon bijna perfect.. En nee, hij gaat geen geniaal steekpassje geven.. Hij is een linksback!

22 augustus 2013 om 16:36

Shenkie
dan maar dom gaan rennen of je tegen stander proberen te poorten op eigen helft of iets dergelijks... zie Willems.

Ik weet zeker dat jij de wedstrijd dinsdag niet hebt gezien. Willems speelde juist een goede wedstrijd met goede acties en pasjes. Kiest vaak voor creatieve oplossingen
Willems zoekt vaak duels op en gek genoeg wint hij ze nog redelijk vaak door te tegenstander te omspelen o f iets dergelijks.

Willems moet nog veel groeien, maar hij is erg jong en hij heeft genoeg tijd ervoor.

22 augustus 2013 om 17:00

Gast hij is verdediger, natuurlijk is hij niet creatief. Dat is Dani Alves ook niet.

23 augustus 2013 om 10:46

Diemenaar

Klopt ik heb de wedstrijd dinsdag moeten missen.

Maar een zo'n wedstrijd maakt hem nog niet ineens een andere voetballer. Ik bedoel als we de wedstrijd van Luque tegen Vvv blijven herhalen, is hij ook een van de beste spelers die Ajax ooit gehad heeft!

Vorig seizoen heeft hij iedere wedstrijd op dezelfde manier gespeeld, en toevallig heb ik 90 minuten psv-Go Ahead zitten kijken, en heb nog geen nieuwe Willems ontdekt!

Ik ben zo'n ontzettende fan van deze jongen heb in de voorbereiding prachtig gespeeld aanvallend en verdedigend. Ben blij dat deze jongen eindelijk weer basis speelt zal een genot zijn om hem weer te zien spelen. Vond Blind namelijk net niet hij presteerde heel aardig maar vond hem niet eruit springen maar dat is mijn mening. Boilesen laat ons vrijdag genieten

Waarom vindt iedereen Boilesen beter? Heb hem twee jaar niet zien spelen net als velen hier waarschijnlijk. Vind het voor zijn rentree dan ook wat voorbarig. Zeker gezien het feit dat Blind het redelijk goed deed.

22 augustus 2013 om 14:05

Ik denk dat meerdere mensen hem in de voorbereiding hebben zien spelen en blind hebben zien spelen de eerste 2/3 wedstrijden. En in deze wedstrijden vond ik ook dat blind tegen viel het leek of de angst er een beetje ingeslopen was. En boilesen is gewoon een stuk sneller dan blind en dat geeft iets meer zekerheid bij de supporters

22 augustus 2013 om 14:09

Je hebt gelijk. Maar in de voorbereiding was toch wel te zien dat Boilesen sneller was en gedurfder speelde. Vind het eerlijk gezegd jammer dat Ligeon niet speelt.

22 augustus 2013 om 17:01

Je bedoelt in twee wedstrijden waar het nergens op gaat? En dan straks in de volgende partij raakt hij weer geblesseerd/

22 augustus 2013 om 14:25

@ttiborr

De meningen van veel mensen aangaande Boilesen worden niet enkel bepaald door die paar optredens in het eerste. Veel supporters volgen Ajax op de voet en herkennen de kwaliteiten van Boilesen al ruim voordat hij zijn debuut had gemaakt in het eerste. Daarnaast heeft Boilesen het uitstekend gedaan in nagenoeg alle wedstrijden bij de beloften (jong Ajax). De kwaliteiten van Blind zijn simpel te omschrijven door termen als Balbezit, Positiespel en Overzicht.van hem hoef je geen vlammend afstandsschot te verwachten of een passeerbeweging aan de zijlijn. Zelfs in verdedigend opzicht blinkt hij niet uit in bijvoorbeeld duelkracht, kopkracht of slidings. Het is gewoon een doodnormale speler die uitstekend functioneert in het positiespel van Ajax en wanneer ze, zoals in nagenoeg alle Eredivisie wedstrijden, meer dan 65% balbezit hebben.

De kwaliteiten van Boilesen zijn meer specifieker. Felheid, snelheid, duelkracht, passeerbewegingen, rushes, schotkracht, vooruit verdedigen en een uitstekende sliding. Als hij zich net als Blind kan staande houden in het positiespel onder Frank de Boer, dus geen onnodig balverlies veroorzaakt of altijd uit positie gaat lopen, dan voegt Boilesen wat extra's toe aan het huidige Ajax. Dat is wat veel supporters zich beseffen en dat kun je vergelijken met Ligeon vs van Rhijn. Ligeon kan een mannetje op snelheid passeren en heeft een redelijke voorzet in huis. Dat kan Boilesen ook, maar Ligeon is een uiterst zwakke verdediger, terwijl Boilesen daar ook de specifieke kwaliteiten voor heeft. Met van Rhijn en Blind spelen biedt veel zekerheid op het gebied van positiespel en balbezit, maar echt wat extra's voegen deze spelers niet toe. Boilesen heeft dit wel en het wordt de hoogste tijd dat de rest van Nederland dit ook krijgt te zien.

25 augustus 2013 om 10:12

Dankje voor de onderbouwing, hier kan ik al wat meer mee.

Hij speelde een alleraardigste wedstrijd tegen Heerenveen, dus heeft mij enigszins laten zien vanwaar het enthousiasme. Toch is het altijd afwachten na lang blessureleed hoe iemand zich weer gaat profileren. Laten we voor Ajax hopen dat hij zijn oude niveau haalt, want toegegeven overtuigde hij mij twee jaar geleden zeker weten.

Eindelijk krijgt Boilesen de kans om een volledige wedstrijd te spelen! En let op, die pakt hij met beide handen. Hij gaat Blind uit de basis spelen... Boilesen is verdedigend zoveel sterker...

Kunnen we weer eens genieten van Boilesen, het grote talent dat 2e keus is achter Blind. Als hij ech zo goed is, snap ik niet waarom de Boer normaliter met Blind blijft spelen.

Overigens ook wel grappig hoeveel mensen je hier hoort hoe goed Boilesen wel niet is, ondanks dat hij pas zo'n 11 x heeft gespeeld waarvan veel invalbeurten.

22 augustus 2013 om 14:11

Ooit aan gedacht dat er hier mensen zijn die jong Ajax veel gevolgd hebben, de voorbereiding gevolgd hebben en Boilesen vaak genoeg aan het werk hebben gezien???

O en de verklaring waarom Blind de voorkeur krijgt is natuurlijk simpel maar ja, dan moet je wel enige kennis van zaken hebben en Ajax fatsoenlijk volgen.

Boilesen vaak geblesseerd geweest, Blind ontwikkelde zich prima vorig seizoen, heeft krediet opgebouwd en werd zelfs Ajacied van het jaar.
Simpel zat...

22 augustus 2013 om 14:31

Kortom, Blind is de betere? Of geloof jij in profvoetbal in de gunfactor waarom Blind nog steeds de voorkeur krijgt?

Bij een jong Ajax/psv/feyenoord/heerenveen etc is het een stuk makkelijker voetballen, dus wat je daar precies mee wilt zeggen?

Ik ben benieuwd naar Boilesen.. maar zoals ik al zei, als hij achter Blind staat in de rang, dan vraag ik me af hoeveel talent hij nou eigenlijk heeft.

22 augustus 2013 om 14:57

Fcda

volgens mij volg jij het voetbal niet, iedereen weet dat boilessen heel lang geblesseerd is geweest.. en blind heeft hem vorig seizoen goed opgevangen, wat heel knap was mede na alles wat er gebeurd is met zijn vader en ook omdat iedereen kritiek op hem had.
binnenkort begint goede tijden slechte tijden weer, dat kan jij beter volgen

22 augustus 2013 om 15:42

Ja ik heb net uitgelegd waarom hij achter Blind staat (op het moment want later in het seizoen denk ik echt dat hij de basis over neemt) en dat het verdomd weinig zegt over het wel of niet talent van Boilesen.
Daarbij is aangegeven dat hij bijvoorbeeld niet 3x in 8 dagen of zo kan spelen, kortom, Blind zal hoe dan ook altijd blijven spelen.
Maar ja goed, als je dat niet wil begrijpen, dan niet hè...

Echter, dan volg je dus Ajax amper en vind ik dat je eigenlijk niet eens mag oordelen op basis van zo'n simpele aanname.

Eindelijk, naja, komt door een blessure natuurlijk maar Boilesen heeft meer potentie en wordt niet beperkt in zijn spel door een gebrek aan snelheid of zo.
Dat wordt eindelijk weer genieten van hem bij het 1e.

Nee en boilissen gaat hem echt niet uit de basis spelen. Ronaldo had het al moeilijk tegen blind. Dat word de back van oranje. Doet het al een hele tijd prima geen reden voor een wissel. Wel lekker 2 goeie backs in je elftal als het strax idd weer druk word. En het weekend voor de CL speel je tegen NEC of pec ofzo dan ga je geen risico nemen met blind die
Spaar je dan logischerwijs.

Eindelijk!! ik snap niet dat iedereen positief is over blind. Ja vorig jaar leuk jaar gehad maar elke gevaarlijke aanval van de tegenstander komt van rechts omdat blind weer ergens links voor staat te koekeloeren. Boilesen is veel sneller verdedigend beter en aanvallend ook. Ok hij is geblesseerd geweest en blind heeft zich aardig ontwikkeld.
En wat sommige zeggen Ronaldo had het al moeilijk dan maak ik je even wakker Ronaldo is gewoon flut bij Portugal klaar. En verder vind ik dat serero de kans moet krijgen ipv Schone.

22 augustus 2013 om 15:06

@afcagoirle

Niet dat ik een fan ben van Blind, maar ik moet het toch wel even voor hem opnemen op basis van je reactie. Blind staat niet te koekeloeren als linksbuiten, maar houdt tijdens de aanval het positiespel zo breed mogelijk. Wanneer er verdedigd moet worden, dan loopt Blind natuurlijk achter de feiten aan. Letterlijk, want Blind is niet de snelste, maar dit hoeft geen probleem te zijn. Dat komt doordat als Blind in de aanval is, dat van Rhijn terughoudender moet spelen. Hierdoor kun je een counter opvangen met Moisander die de linkerkant pakt, Alderweireld het centrum en van Rhijn die Alderweireld voorziet van rugdekking. Als van Rhijn diep staat, dan staat Blind ook net iets over de middenlijn heen en niet meer als linksbuiten en dan schuift alles verdedigend de andere kant op. Het treurige is alleen dat je dan Blind op volle snelheid ziet sprinten en dat je denkt dat hij het rustig aan doet, maar sneller is hij gewoon niet.

Maar goed het duurt niet lang meer voordat Boilesen vast in de basis staat en dat zie ik na de winterstop wel realiteit worden.

Mooi om te zien dat Boilesen weer een kans krijgt, al is het omdat Blind last van zijn lies heeft en de Boer geen risico's wil nemen. Nu alleen nog Cillessen een vaste basisplaats.

Boilesen heeft het ook goed gedaan in de voorbereiding voor het nieuwe voetbalseizoen. Dus is mooi dat die jongen weer helemaal fit is, daarnaast vind ik Daley Blind een nuttige kracht en doet De Boer het verstandig hem op de bank te zetten.

Nederland mag in z'n handjes knijpen met wat hieruit kan gaan volgen. Als Boilesen Blind definitief de basis uitspeelt betekent dat ook dat assistent-bondscoach Blind niet meer zomaar z'n zoontje linksback kan gaan zetten op het WK en dat kan Nederland zo maar een paar doelpunten schelen.

22 augustus 2013 om 15:54

Want wie moet er dan op zijn positie? BMI niet, want die komt in het centrum.. Willems? Die kan ook alleen maar langs de lijn draven.. Buttner speelt te weinig. Van Aanholt dan misschien? Ik zeg nu niet dat ik Blind super vind hoor. Maar we hebben weinig keus op die positie..

22 augustus 2013 om 16:37

Van Aanholt, Buttner en Willems zijn allemaal beter dan Blind. Ja, zelfs Willems. Zowel Blind als Willems kunnen niet verdedigen, maar Willems heeft tenminste nog wat power en kan aanvallend ook iets betekenen.

22 augustus 2013 om 16:49

Dan moeten we hopen dat Emanuelson zich niet te goed voelt om daar te gaan staan. Tegen PSV deed hij het op de linksbackpositie trouwens uitstekend.

22 augustus 2013 om 16:30

Maakt sowieso niet uit, in Brazilië gaan we toch geen potten breken, met of zonder Blind. Poulefase doorkomen zal al een prestatie op zich zijn..

Kan mij niet voorstellen dat Blind zomaar zijn basisplaats kwijtraakt na een goed optreden van Boilesen. Zou ook inconsequent zijn. Dan zou Ligeon, die een geweldige wedstrijd speelde tegen Feyenoord en imponerender was als dat concurrent Van Rhijn de laatste tijd is, nu ook een basisplaats moeten hebben.

Nu gaan we zien hoe goed Blind daadwerkelijk is en of hij zoveel krediet heeft. Hij speelde en goed seizoen, maar Boilesen had een goede voorbereiding en is nu weer fit. Indien Boilesen fit blijft zie ik Blind zelfs wel zijn basisplaats kwijt raken, niet op korte termijn, maar wel over een tijd!

23 augustus 2013 om 13:10

de Boer laat Blind alvast merken dat hij niet goed genoeg meer is voor Ajax 1 en zeker niet voor het nederlands eltal. de Boer heeft echter 1 probleem en dat is dat papa Blind assistent-bondscoach is en grote ajaxvriend onder elkaar, dan is het dus moeilijk om dergelijke beslissingen te nemen waardoor vriendenbanden mogelijk gekwetst gaan worden. Het is aldoor duidelijk geweest dat Daley Blind niet in het nederlands elftal hoorde, een speler die nog geen lantaarnpaal kan omspelen hoort gewoonweg niet in het nederlands elftal !!! Blind gaat zeker niet Brazilie halen.

Eindelijk! De Boer heeft nu de perfecte reden om Boilesen te laten starten, en die gaat niet meer uit de basis verdwijnen kan ik je vertellen.

22 augustus 2013 om 16:33

Zolang Boilesen maar 1 wedstrijd per week kan/mag spelen, kan ik je verzekeren dat je Blind zéker nog wel in de basis zult zien staan. Iig tot de winterstop (dan gaan ze kijken of ze Boilesen meer kunnen belasten dan 1 wedstrijd per week).

Come On Boilesen. Speel die idioot maar eruit.
Ik begrijp echt totaal niet wat sommige personen in die Blind zien.

Als Blind en Boilesen allebei weer helemaal fit zijn wil ik Blind weleens aan het werk zien als linkermiddenvelder met Boilesen achter hem. Het lijkt mij het proberen waard.

Boilesen. Een jongen waar alle Ajacieden helemaal leip van zijn, terwijl de goede man in 3 jaar ongeveer 5 wedstrijden heeft gespeeld en het toen aardig gedaan heeft. Maar fit blijven ho maar. Ik verwacht dus ook dat hij snel weer geblesseerd zal raken en zodoende altijd een soort hype om zich heen blijft houden.

22 augustus 2013 om 17:38

Wacht maar af, we spreken elkaar weer over 3-5 jaar, benieuwd waar hij dan speelt

Al vind ik het wel ietwat sneu dat je zo ongeveer 3 reacties moet geven hier en daarin hetzelfde zegt...
Je wil het wel erg graag kwijt hè? :P

22 augustus 2013 om 17:56

Agh, zo kan ik die twee mensen er persoonlijk op spreken en eentje voor de rest. Maar stel nou dat hij over 3 tot 5 jaar gewoon nog bij een europese middenmoter speelt. Gevalletje emmanuelson ofzo, kom je dan ook netjes even zeggen dat ik gelijk had? Hype je spelers niet zo, laat ze eerst eens wat bewijzen.

22 augustus 2013 om 19:50

Muah, Ac Milan is over 3-5 jaar gewoon weer een Europese topclub, sowieso vind ik Milan nog altijd meer dan een middenmoter, als je met 2-0 wint van Barca , muah, dan kun je wel wat....

Zwaar onderschatte club op het moment.

22 augustus 2013 om 20:07

Stretfordend,

Toen Boilesen fit was, was hij ook gewoon zeer goed. Dus wat is nou jouw probleem?

Mocht deze speler nu fit blijven dan zal hij en Blind samen de concurrentiestrijd moeten aangaan. Blind doet het nu ook gewoon goed en ligt net zoals Boilesen goed bij de fans.

Verder heeft niemand hier een glazen bol in huis, dus om nu al te gaan beweren dat Boilesen weer blesseerd gaat raken slaat op kant nog wal. Maar na Heerenveen kunnen we pas beoordelen of Boilesen alweer terug is van zijn zeer lange blessure.

Elke linksback voetbalt beter dan Blind. Aanvallend kan ie lekker meeballen, maar verdedigen is een drama. Tegen feyenoord was er duel aan de zijlijn die Alderweireld en Blind van Pelle verloren, Blind wandelt rustig op gemakki terug, terwijl Pelle er met de bal vandoor gaat. wat een omhoog geschreven voetballer, papa was al matig zoontje is amatuertje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren