Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cambuur wil eeuwfeest PSV verpesten: ‘Daar werken we niet aan mee’

Laatste update:

De wedstrijd van woensdag tegen AC Milan is er één met miljoenenbelangen, maar de eerste wedstrijd daarna is minstens zo belangrijk. PSV viert zaterdag het honderdjarig bestaan en speelt dan in eigen huis tegen SC Cambuur-Leeuwarden. In Friesland reist men met het mes op de tanden af richting Eindhoven. Niemand bij de promovendus heeft zin om het feest van de club op te leuken.

/

Martijn van der Laan, die voor het eerst sinds vijfenhalf jaar weer actief is in de Eredivisie, wil niet dat Cambuur dient als ‘tussendoortje’ voor PSV. “Dat denken zij misschien, maar daar gaan wij niet aan meewerken. Wij weten dat we goed kunnen voetballen. Dat lieten we tegen PEC Zwolle ook weer zien, ondanks de 2-0 nederlaag”, zegt Van der Laan, die het PSV ook lastig wil maken zaterdag.

In een interview met Sp!ts stelt de verdediger dinsdag dat Cambuur misschien niet vol ten aanval kan trekken tegen PSV, omdat dat mis kan gaan. Maar ingraven is ook geen optie; dat is niet de stijl van de nieuwkomer in de Eredivisie. “Ja, we zullen gewoon onbevangen gaan spelen”, geeft hij alvast aan in het dagblad.

Ik denk dat Cambuur zeker kans maakt op een zege in Eindhoven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat word waarschijnlijk een ruime overwinning voor PSV. Cambuur gaat dat feestje echt niet verstoren.

27 augustus 2013 om 12:56

Tuurlijk gaat Cambuur hoogstwaarschijnlijk het feestje niet verstoren maar deze instelling is prima.
Bovendien weet je nooit hoe een wedstrijd loopt, PEC wist daar vorig jaar ook te verrassen

Tjah! Die zullen er inderdaad opvliegen.. Ze willen niet als feestmaal gediend worden.. Ook beetje apart dat het zo gaat.. Werd altijd geroepen dat er een grote club zou komen om het eeuwfeest te vieren.. En je wist dat deze datum in het weekend in de competitie zou vallen.. Maargoed, hoop dat PSV wint, zou echt treurig voor het feest zijn mocht dat niet het geval zijn! Ik heb er in ieder geval goed veel zin in!

27 augustus 2013 om 10:09

PSV heeft hier zelfs om gevraagd bij de Knvb! hoe triest kan je zijn ! ze vragen om een relatief makkelijke tegenstander zodat ze hun eeuw feest kunnen vieren met een overwinning

27 augustus 2013 om 10:11

En natuurlijk heeft de Knvb ermee ingestemd.. Geloof je het zelf?

27 augustus 2013 om 10:13

Ja, dit heeft de knvb zelf nog aangegeven.

27 augustus 2013 om 10:15

blijkbaar wel zie resultaat : PSV- Cambuur !

Maar ik verwacht een zware pot voor PSV , ze hebben cambuur tot op het bot gemotiveerd en die gaan zich niet vrijwillig laten slachten en ze spelen morgen oook nog een potje in milaan dus ze zullen toch een beetje vermoeid terug keren

27 augustus 2013 om 10:15

Wat zwets jij nou? PSV heeft uitsluitend gevraagd om een thuiswedstrijd. De KNVB heeft de tegenstander bepaald! Als het aan PSV lag, hadden ze veel liever de kans gekregen Ajax een pak slaag te geven. Zeveraar...

27 augustus 2013 om 10:15

Wat een bullshit Afca NW. Daar zou ik de schriftelijke aanvraag wel van willen zien, die jij waarschijnlijk in het bezit hebt.

27 augustus 2013 om 10:34

PSV heeft de Knvb uitlsuitend verzocht geen risicowedstrijd op deze datum in te plannen, dit in verband met verdere festiviteiten in de stad en rond het stadion omtrent het jubileum.

27 augustus 2013 om 12:00

Toevallig wel ja. Ze wilden graag een makkelijkere tegenstander..

En wij komen graag om dat feestje te verstoren! Let op: 1-2!

27 augustus 2013 om 12:35

ja en geen risico wedstrijden zijn meestal met de wat makkelijkere tegenstanders....

27 augustus 2013 om 13:27

Volledig onzin. Er is in de pers verschenen dat er gevraagd zou zijn om makkelijke tegenstander omdat Cambuur uit de bus kwam. Is niet waar. Zoals er gezegd wordt: geen risico wedstrijd. Wat Noodistic zegt dat een risico wedstrijd meestal makkelijker tegenstander is, is ook lang niet altijd zo.

27 augustus 2013 om 17:56

We zullen zien maar ik wil jou bron !

PSV zal Cambuur alle hoeken van het veld laten zijn. Maar grote praatjes uit Leeuwarden is wel leuk om te lezen...

27 augustus 2013 om 10:11

Gelukkig zijn er ook nog teams in deze wereld die wel in zichzelf geloven. Je kunt nu toch ook moeilijk gaan roepen dat je dit toch zwaar kansloos gaat verliezen.

27 augustus 2013 om 11:01

Net als jij weer een grote boeren waffel hebt. Heel nederland zal stuk gaan en blij zijn als cambuur zal gaan stunten. Arrogante gedoe van de laatste weken moet maar is afgelopen zijn, jammer dat er geen betere tegenstander op het programma staat, in de competitie alleen nog maar slappe hap gehad.

27 augustus 2013 om 12:47

Ach jongen toch, het zit wel heel diep niet?

27 augustus 2013 om 14:51

Afca

Begin nou niet over arrogant. Als er een club altijd arrogant is is het de club uit Amsterdam wel...

Als ik me goed herinner had P S V aan de knvb een zwakke tegenstander gevraagd om het eeuwfeest van een mooie wedstrijd (in Eindhoven-perspectief) te voorzien...
Beste doping voor de Friezen die er is, lijkt me!

27 augustus 2013 om 10:10

Nee, ze hebben toen alleen om een thuiswedstrijd gevraagd.

27 augustus 2013 om 11:56

Ze hebben ook gevraagd om geen risico wedstrijd ivm. festiviteiten in de stad.

27 augustus 2013 om 10:10

Dat kan ik me toch niet voorstellen.
Als de Knvb aan zulke verzoeken gaat voldoen is het je reinste competitie vervalsing...

Ik krab me zowiezo al achter de oren bij het begin van deze competitie. Kijk onderstaand rijtje eens van tegenstanders van PSV en Ajax:

Roda thuis - ADO uit
AZ uit - NEC thuis
Feyenoord thuis - Go Ahead thuis
Heerenveen uit - Heracles uit
Groningen uit - Cambuur thuis

Daar zit toch wel een klein verschil in waardoor je in het zadel kan worden geholpen...

Overigens zal PSV thuis wel van Cambuur winnen neem ik aan...

27 augustus 2013 om 10:19

@ bekkerz

// Daar zit toch wel een klein verschil in waardoor je in het zadel kan worden geholpen... \\

Ach, stel je toch niet zo aan. Als je daar een complot in wil zien ben je niet goed bij je hoofd. Iedereen moet twee keer tegen elkaar. Vooral bij Ajax moeten ze zich daar niet druk over maken. Zij zijn toch Ajax, zijn zijn toch de beste?
Destijds kreeg Ajax op verzoek ook een thuiswedstrijd tijdens het eeuwfeest. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.....

27 augustus 2013 om 10:19

En zo komen wij elk jaar weer in een inhaalrace haha.

27 augustus 2013 om 10:21

PSV heeft inderdaad een makkelijker programma de eerste weken, maar dit heeft toch totaal geen invloed op de ranglijst of dat ploegen in het zadel geholpen worden? Het is normaal dat de ene het dan wat lastiger heeft en dan de andere.

27 augustus 2013 om 10:25

@ bekkerz

Enerzijds is het begin van ons programma erg lastig zeker met de Europese wedstrijden die erbij gaan komen. We hebben eind september letterlijk alle topwedstrijden voor de winterstop al gehad.
Anderzijds is ons programma aan het einde van het seizoen weer makkelijker en zal je weer zo'n eindsprint zien als de laatste jaren. Dit is ook de rede dat ik vind dat vooral de psv'ers aan het einde hun muil moeten houden met uitspraken als "we hebben het kampioenschap weggegeven" en "ajax heeft het niet verdiend wij hebben het uit handen gegeven".

27 augustus 2013 om 10:29

@malloot

Bekkerz spreekt toch niet van een complot? Toevallig is het programma van Ajax vele malen moeilijker dan dat van psv in het begin net als het programma van feyenoord de komende periode belachelijk simpel lijkt. Je er druk om maken is anders dan het opmerken. Wij zijn inderdaad Ajax en als je de beste bent moet je ook niet zeiken om een moeilijk programma maar volgens mij mag je het wel gewoon opmerken, net zoals ik opmerk dat aan het einde van het seizoen ons programma weer erg makkelijk is.

27 augustus 2013 om 10:35

@bekkerz,

Wat een onzin kraam je uit! Elke club moet twee keer tegen alle teams uit de eredivisie spelen. Eén keer uit en één keer thuis. PSV had hoe dan ook een keer thuis moet spelen tegen Cambuur, linksom of rechtsom. Dat de Knvb hier aan meewerkt vind ik alleen maar positief. De knvb wordt vaak verweten dat ze star en bureaucratisch zijn. Dat ze nu meewerken aan het al dan niet verschuiven van een datum (wellicht stond er in de planning sowieso al een thuisdatum, kans van 1 op 2), toont aan dat inzien dat voetbal naast een vorm van ondernemen, ook een sport van het volk, gevuld met emotie is.

27 augustus 2013 om 10:52

Ik snap alle opmerkingen links en rechts wel. Ik vind alleen dat de Knvb er niet erg goed in slaagt om een goed programma in elkaar te zetten... Terwijl dit goed te doen moet zijn imo... Alleen beetje jammer dat de reacties op VZ altijd een beetje persoonlijk neigen

27 augustus 2013 om 11:10

@ Bekkerz

Uiteindelijk moet je toch tegen alle 17 clubs een uit en thuis wedstrijd spelen.
Of je nou een makkelijk begin heb of niet.
Psv krijgt vanzelf op deze manier een "moeilijke" reeks tegenstanders.
Ik zou ook liever de ene week tegen Twente spelen en de weer erop (met alle respect) een Nec ofzo, vervolgens weer een Az etc.

Ik snap je punt wel dat het een makkelijk begin is/lijkt.
Maar uiteindelijk speelt iedereen 2x tegen de zelfde tegenstander.

27 augustus 2013 om 11:15

@bekkers

Het knvb competitieprogramma Betaald Voetbal is opgezet met medewerking van de Universiteiten van Groningen en Barcelona (waar de oorspronkelijke opzet vandaan komt).
Het aantal geaccepteerde variabelen van clubs, gemeentes, stadiondirecties en mediabelanghebbenden is dermate groot dat dit programma beschouwd kan worden als een van de meest complexe in zijn soort.
De resultante na doorrekenen is een voorlopig competitieprogramma Betaald Voetbal waarbij de competitieleider nog de mogelijkheid heeft om vastgestelde wedstrijden te verschuiven in tijd en/of datum.

Dat het wedstrijdprogramma van dit seizoen er zo uitziet zoals het eruit ziet, heeft niets met enige manipulatie, van wat door wie dan ook, te maken, maar een resultante van het voldoen aan alle ingegeven variabelen.

P.s.
Hierboven wordt door sommigen gedacht dat als variabele "zwak" ingegeven kan worden.
Redelijk stupide omdat "zwak" een subjectief gegeven is wat nooit als variable wordt ingebracht.
"thuis op een bepaalde datum" is bijvoorbeeld wel een variabele omdat dit een concreet gegeven is.


27 augustus 2013 om 11:19

Wel nee..wees blij dat Ajax nu lastige gehad heeft. Na psv uit is het programma stukke makkelijker. Heb je de laatste 7 wedstrijden gezien dit seizoen? Ook die zijn makkelijker dan de concurrenten.

27 augustus 2013 om 12:41

jij lult ook uit je nek want het is wel degelijk vanpsychologisch belang hoe je de competitie begint en zeker met de vele jong spelers bij alle teams.
Als je een aantal keren wint kom je meestal in een wat "betere flow" terwijl als je de eerste paar wedstrijden verliest je eerder verkrampt omdat je punten Moet halen.

Daarnaast leuk dat ze het verzoek inwilligen maar er is mij bekend dat Ajax al een paar jaar klaagt over het feit dt ze de meeste 12:30 wedstrijden hebben, als ik nu kijk wat daarmee gedaan is dit seizoen?...weinig, wederom de meeste..
Ik probeer hier trouwens niet aan te geven dat de Knvb een voorkeur heeft, ik denk dat het er ook maar net aan ligt wie bv de aanvraag beoordeelt...

27 augustus 2013 om 15:31

@noobistic

Je moet niet alleen klagen en janken, maar een officieel verzoek indienen met redenen om niet of beperkt op een bepaalde tijd te spelen.
Dat spelers niet ruim voor 12:30 uur een bord spaghetti kunnen of willen nuttigen wordt niet aangemerkt als een geldig argument.
Dat is 1.

Verder hebben de media met uitzendrechten ook verzoeken lopen bij de Knvb om wedstrijden zodanig qua tijd te plannen dat zoveel mogelijk uitzendingen van wedstrijden die veel kijkers trekken gehonoreerd kunnen worden.
De clubs ontvangen daarvoor de TV gelden.
Dat is 2.

Verder liggen er ook verzoeken van diverse gemeentes om wedstrijden in een weekeinde dusdanig te qua speeldag en tijd te plannen dat rivaliserende supportersgroepen niet elkaar kunnen treffen.
Bovendien hebben bepaalde gemeentes om een voorkeurstijd op een bepaalde dag gevraagd vanwege bepaalde festiviteiten of andere sportevenementen in de stad.
Dit vanwege te plannen politie inzet.
Dat is 3.

Dus als ajax wat te klagen en te janken heeft over de wedstrijdprogrammering dan moeten ze dat in eerste instantie doen bij Burgemeester van der Laan en Fox en niet bij de Knvb.
Snappie????

27 augustus 2013 om 19:07

Het is altijd een voordeel om aan het eind van de competitie de makkelijke wedstrijden te krijgen, omdat je spelers dan wat meer vermoeid zijn en niet in de laatste plaats omdat dan vaak de gele kaarten gaan tellen. Die schorsingen kun je toch wat beter opvangen tegen een makkelijkere tegenstander. Dus Ajax wordt bevoordeeld door de Knvb, doordat ze vrij in het begin al de moeilijke wedstrijden krijgen, terwijl ze nog geen midweekse wedstrijden hebben en normaliter over de sterkste selectie kunnen beschikken. Dus nou niet zeuren dus.

27 augustus 2013 om 11:12

zal ze in loop van competitie wel opbreken wanneer ze alle moeilijke wedstrijden krijgen

27 augustus 2013 om 11:55

WIJ Zijn Geen Friezen!!,
Ontopic: ik vrees wel een zware nederlaag maar stuntje zal heel leuk zijn

27 augustus 2013 om 12:29

Hoe wil je jezelf dan noemen? Beetje lastig als je geen identiteit hebt...
Het is geografisch bepaald dat Leeuwarden in Friesland ligt. Jammer voor jou, maar je bent een Fries.

Edit:
Voor Cambuur een geweldige motivatie, maar dan moeten ze wel zo spelen als tegen Groningen. Hopelijk maakt Ritzmaier dan de winnende goal.

30 augustus 2013 om 17:15

Welke Friezen?
Leeuwarders graag.
100 Anti-fries.

Mooie gedachten, maar komt denk ik weinig van terecht.
Spelen mooi voetbal maar denk dat Psv toch dat het verschil te groot is.

Ik hoop dat PSV extra motivatie kan putten uit het 100-jarige bestaan, de steun van het publiek en de feeststemming. Het zou een stunt zijn mocht Cambuur in Eindhoven weten te winnen. Maar als PSV een zware wedstrijd speelt op woensdag tegen AC Milan, kan dat zijn uitwerking hebben op de wedstrijd van zaterdag. Ook al mag dit geen reden zijn. PSV moet deze wedstrijd gewoon winnen.

waarom gezeur als je weet dat je grote kans hebt om te verliezen want ik denk dat PSV grote cijfers zal winnen want je ziet het wel in het jubileum dag hoe dat ook genoemd woord heel erg hun best gaan doen

Gaan ze dan ook een liedje zingen wat ze bij Twente zouden doen?
Ik verwacht zelf wel een overwinning van Psv, al weet je het nooit.

Cambuur kan het elke tegenstander lastig maken, maar daar houdt het dan ook wel zo'n beetje mee op. Aanvallend is het allemaal maar bedroevend. Het zal niet voor niets zijn dat ze in drie van de vier wedstrijden niet hebben weten te scoren. Hoe ze dan toch vier keer hebben weten te scoren tegen FC Groningen is me dan ook een compleet raadsel. Al met al verwacht ik dan ook geen al te grote problemen voor PSV tegen Cambuur.

27 augustus 2013 om 10:40

Het verschil is hemmen. Met hemmen in de spits rendeert het hele team veel beter en worden er meer kansen gecreëerd. Was met name goed te zien in de wedstrijden tegen nac en roda waar hij inviel. Onbegrijpelijk dat zo'n koekebakker als barto die wedstrijden de voorkeur kreeg. na de wedstrijd tegen psv is er even rust en dan zullen we zien of met hemmen tegen heracles eagles en hveen het scorend vermogen van cambuur omhoog zal gaan.

27 augustus 2013 om 14:10

Hemmen als aanspeelpunt erbij is een hele verbetering ten opzichte van barto. Ik hoop dat ze voor zaterdag savic binnen hebben als linksbuiten, die wilden ze in heerenveen ook graag. Betekent ook dat lukoki weer vanaf zijn favoriete rechterkant kan spelen ipv links. Grote kans dus dat er zaterdag een compleet andere voorhoede staat dan in zwolle: savic—hemmen--lukoki

Waarom is deze wedstrijd op zaterdag? De Knvb wist al op voorant wanneer de champions league voorrondes waren Konden ze dit niet op zondag doen? Zoals AZ en Feyenoord?

27 augustus 2013 om 10:51

Omdat PSV zaterdag precies 100 jaar bestaat.

Als PSV morgen verliest van ac milaan en als dat dan ook nog op een rot manier gebeurt dan wil ik nog wel eens zien Wat de jonge jongens neerzetten tegen cambuur

Als PSV morgen verliest van ac milaan en als dat dan ook nog op een rot manier gebeurt dan wil ik nog wel eens zien Wat de jonge jongens neerzetten tegen cambuur

Deze competitie mag je eigenlijk niet meer serieus nemen!! Als ploegen van de vijf wedstrijden 4 thuis hebben of ploegen die het net anders om hebben zegt toch genoeg!! Het is toch het eerlijkst als je om en om hebt ( thuis, uit , thuis). Nergens komt dit voor alleen helaas in dit land!! Eigenlijk een schande!!

27 augustus 2013 om 11:29

Het competitieprogramma Betaald Voetbal Knvb is een van de meest complexe in zijn soort.
Zoek voor verdere uitleg maar een eerder bericht van mij op...

Reacties zijn weer zeer onvolwassen. Iedereen speelt uit en thuis tegen elkaar in welke vorm maakt niet uit. Ik ben voor Ajax en neutrale liefhebber en ik word op dit moment niet echt vermaakt door mijn favorieten.het 11 tal heeft geen wijzigingen ondergaan en zou dus gewoon meer punten als nu moeten hebben . Reden waarom niet ? Vorm ? Tranfers? Arrogantie? PSV is leuk en goed om te zien en laten we hopen dat ze AC Milan de weg naar de CL versperren zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal.
Ik ben blij dat Psv, Twente en Feijenoord , Vitesse er in het lopende seizoen weer een mooie competitie van maken. Okk de kleine clubs zorgen nu voor verassingen. Ik vind het top.

De onderbuik gevoelens hebben vandaag weer de vrije loop op VZ aan de reacties te zien. Niet ter topic doende zaken worden door iets te fanatieke supportertjes door elkaar gehaald.

Het topic gaat over een Cambuur speler die aangeeft dat Cambuur niet als tussendoortje gezien wil worden door Psv.
Ik denk ook niet dat PSV dat zo ziet. Dus wat dat betreft wordt hij op zijn wenken bedient.
Voor Cambuur betekent dit hoogstwaarschijnlijk wel een verliespartij. Lijkt mij voor hem beter dat hij wel als tussendoortje wordt gezien, zou mss wat punten op leveren.

Lijkt mij een zeer logische reactie van de Cambuur-spelers. Ik neem toch niet aan dat je een wedstrijd in gaat om eens lekker te verliezen. Jubileum of niet...

@doede90
Zover ik weet ligt Leeuwarden toch echt in Friesland. Gisteren tenminste nog wel.

Dit Cambuur gaat echt geen potten breken. Tegen zwolle kwamen ze er al niet aan dus laat staan bij Psv. Ik verwacht een 5-0 overwinning voor Psv.

Je kan ook gaan overdrijven, je moet ook je plaats weten he dwazen

27 augustus 2013 om 14:10

klopt, waarom zeggen ze niet gewoon de schade denken te kunnen beperken tot 5-0?

De reden dat ze geen friezen genoemd willen worden is omdat er een strijd is tussen Cambuur en Heerenveen, bij Heerenveen spreken ze voornamelijk Fries en in Leeuwarden niet. Kinderachtig of niet, zit erg diep bij de echte cambuursupporter.

On: Ga ervanuit dat PSV Cambuur opzij kan zetten, kwaliteitsverschil is wel erg groot, hoop desondanks op een stuntje van de Liwadders!

28 augustus 2013 om 00:36

ja iets hopen, of iets vinden is toch een wereld van verschil vind je ook niet? ik hoop ook dat ajax ieder week verliest maar dan nog

Als Cambuur het feestje niet verstoord, dan heb je altijd nog scheidsrechter Hilger die elke 2 minuten het spel onderbreekt voor elke niets zeggende overtreding en hij is gul met kaarten trekken.

Begrijp die beleidsmakers bij PSV niet. Juist bij een wedstrijd die het eeuwfeest markeert wil je toch eenaansprekende, sterke tegenstander, een spannende wedstrijd in een vol stadion?
Nee hoor...ze vragen om n makkelijke opponent. Ze hadden net zo goed kunnen vragen om een tegenstander thuis, zolamg die maar niet met een A, een F, een P, een T, of een V begint en het liefst een tegenstander die hepromoveerd is en begint met een C of G.
En een jong scheidsrechtertje uiteraard.
Zijn ze net zo fris begonnen, krijg je dit....dat de Knvb eraan meewerkt vind ik dubieus. Overigens net zo dubieus als die 4 thuiswedstrijden van Fnoord achtermekaar, nou net ' toevallig' rondom de Euroleague wedstrijden. Rest wordt gewoon benadeeld.

27 augustus 2013 om 19:32

Ik begrijp geen bal van jou.

PSV heeft gevraagd aan de Knvb om op de datum van het eeuwfeest - begrijpelijk - geen risicowedstrijd in te plannen

Dus wat ben je nu allemaal aan het zeveren?

Dus jij denkt dat PSV een makkelijke tegenstander heeft gevraagd en gekregen kwartier? Laat me alsjeblieft niet lachen zeg. Als ze een makkelijke tegenstander hadden gevraagd en gekregen, dan hadden ze wel zo'n ploegje als RKC of zo gekregen. Geen Cambuur, die toch wel heel aardig kunnen voetballen. Dan lees ik hier een hoop berichten over competitievervalsing, want PSV heeft makkelijke tegenstanders in het begin en Feyenoord heeft 4 thuiswedstrijden van de 5. Dat zijn dan de supporters die normaal het hardst roepen dat je een calimero bent als je iets zegt over dat je club benadeeld wordt door de Knvb. Je kunt het ook omdraaien namelijk. In het begin een makkelijk programma is helemaal geen voordeel. Ten eerste speel je voor jou gevoel leuk en goed voetbal en je krijgt van iedereen in de media en daaromheen te horen dat het allemaal makkelijke tegenstanders zijn en dat ze het weleens willen zien tegen een echte tegenstander etc. Daar komt nog bij dat je beter aan het eind van de competitie de makkelijke tegenstanders kunt hebben, omdat je spelers dan wat meer vermoeid zijn en dat de gele kaarten mee gaan tellen ivm schorsingen. Want heel veel schorsingen voor een bepaald aantal gele kaarten tijdens de competitie vallen aan het eind. Dit is beter op te vangen tegen een makkelijke tegenstander dan een moeilijke. Komt bij dat een ploeg als Ajax nog eens een keer extra geluk heeft, want die treffen een aantal moeilijke tegenstanders in een periode (vroeg in de competitie) dat ze nog geen europese verplichtingen hebben. Dat scheelt ook al een slok op een borrel, zeker gezien het feit, dat men daar vorig seizoen zo over aan het huilen was als ze weer eens een wedstrijd verloren. Dus is het maar net hoe je het bekijkt, maar volgens mij is Ajax die hier de makkelijkste loting in de competitie en nee ik denk niet zoals zovelen hier dat de Knvb het met opzet heeft gedaan.

27 augustus 2013 om 21:43

Wanneer je EN een thuiswedstrijd eist EN geen risicotegenstander, tja dan sluit de top toch uit, of niet.
Dus niet Ajax...niet Fnoord, niet Twente...maar ook niet NAC en niet Rkc. Volgens de burgemeestervan Ehoven is nl elke mede-Brabantse club een risicoclub...
Wat blijft er over? Cambuur of Gae. Nou doe dan Cambuur maar, die moeten n9g n heel eind rijden.
En wat ons Rkctje betreft: de laatste jaren heeft Psv er EN Zoet aan te danken EN nogal veel moeite gehad om van te winnen.
Verdr gun ik Psv alles, vooral wat meer zelfvertrouwen bij de leidinggevenden daar. Want ik vind het verzoek aan de Knvb armoedig. Het voetbal moet t8ch vertrouwen geven!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren