Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax treft twee toppers in CL-groep maar ontloopt Borussia en City

Laatste update:

PSV mag woensdagavond proberen om zich ten koste van AC Milan te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League, maar landskampioen Ajax weet al zeker dat het dit seizoen actief zal zijn in het miljoenenbal. Donderdag vindt de loting plaats; sommige dingen zijn nu al duidelijk.

/

De Amsterdammers weten zeker dat ze in Pot 3 geplaatst zullen worden, nu Arsenal en Schalke 04 zich dinsdag verzekerden van een CL-ticket. Voor Ajax betekent dit dat er een tegenstander komt uit de potten 1 en 2, waarin de sterkste teams van Europa op basis van de UEFA-coëfficiënten zijn opgenomen. Duidelijk is daarnaast ook welke ploegen níet naar Amsterdam zullen komen.

Borussia Dortmund en Manchester City, die afgelopen seizoen nog samen met Real Madrid bij Ajax in de groep zaten, zitten net als de ploeg van trainer Frank de Boer in Pot 3 en worden dus niet wederom aan de Nederlandse vertegenwoordiger gekoppeld. Datzelfde geldt voor Zenit Sint-Petersburg, FC Basel, Olympiacos Piraeus en Galatasaray. Als PSV afrekent met Milan, komen ook de Brabanders in Pot 3 bij Ajax.

Denk je dat Ajax dit seizoen overwintert in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal wel weer Real worden in combinatie met Psg en Napoli.

28 augustus 2013 om 12:54

Ik hoop dat je het bij deze 'gejynxed' hebt

28 augustus 2013 om 14:42

sorry dat ik je hoge positie 'hijackt' .. Maar hier klopt niets van wat vz zegt.

Alleen als Lyon en Milan doorgaan naar de groepsfase zitten Juve en City in pot 3, maar Lyon ligt er al zo goed als uit en nadat PSV vanavond Milan heeft leren voetballen liggen die er ook uit. En dus zit Juve gewoon in pot 2.

Ajax en PSV missen pot twee trouwens nog maar net, beiden zullen ze de op city na meeste punten hebben in pot 3. (beiden 64.945)

28 augustus 2013 om 15:04

City blijft in pot 3. Op dit moment staat Juventus (70.829) bovenaan in pot 3, Zenit (70.766) staat tweede in pot 3 en City (70.592) volgt op de derde plek in pot 3. Als Lyon en AC Milan uitgeschakeld worden, dan gaan Juventus en Zenit naar pot 2.

Pot 3 bij uitschakeling Lyon en AC Milan:
Manchester City
Ajax
Psv
Dortmund
FC Basel
Olympiakos
Galatasaray
Bayer Leverkusen

Als AC Milan doorgaat, dan komt Zenit terug in pot 3 en gaat Leverkusen naar pot 4.

28 augustus 2013 om 12:55

hahaha Als dat zo is dan zijn het 6 leuke wedstrijden maar is Ajax volkomen kansloos zeker gezien het aanstaande vertrek van Alderwereld en Eriksen.
Dan heeft Ajax net als alle nederlandse ploegen geen schijntje kans in de CL

28 augustus 2013 om 13:04

Een pot met Arsenal/schalke/austria Wien lijkt mij wel een keertje leuk. Gewoon voor de verandering een keer niet een zeer sterke pot.

Overigens zeiden velen vorig jaar dat Ajax 0 volkomen kansloos zou zijn. Ajax zou 0 punten halen en het lachertje van de CL worden en dat viel allemaal reuze mee. Ik was drie wedstrijden zeer trots en tevreden.

28 augustus 2013 om 13:04

Daar gaan we weer hadden wij tegen City en Dortmund ook al geen kansen? Dit zijn wedstrijden op zich.

28 augustus 2013 om 13:06

Dat werd vorig jaar ook gezegd met een poule met de kampioenen van Engeland, Spanje en Duitsland. Kijk hoe dat is afgelopen.

Verder klopt het bericht niet helemaal. Afhankelijk van de uitslagen van vanavond kunnen Juventus, Zenit en City alsnog doorschuiven naar pot 2.

28 augustus 2013 om 13:11

@jolle18

Tegen Dortmund hadden ze ook geen kans.

28 augustus 2013 om 13:13

Mwa, we mogen er toch vanuit gaan dat ze tegen Real Madrid, Napoli en PSG wel kansloos zijn.

Zeker gezien het feit dat de genoemde spelers dus waarschijnlijk weggaan. Je had afgelopen jaar een goed team met een juiste balans tussen ervaring en jongelingen. Als Alderweireld en Eriksen weggaan, mis je al twee sterkhouders in je elftal die slecht op te vangen zijn. De beoogde vervangers van der Hoorn en ik denk Schöne ofzo (?) zijn lang niet op het niveau van Toby en Christian.

Maar goed. We zullen zien wat de loting wordt. Bayern München of Barcelona lijkt me ook lachen voor Ajax. Zeker voor die passe-partout ofzo die Ajacieden kunnen aanschaffen. Krijg je toch waar voor je geld.

Ik denk dat jullie Real Madrid de komende drie jaar even niet kunnen zien in de poule fase, vanwege de afgelopen drie jaar

28 augustus 2013 om 13:21

@aze/che 4 ever,.. Uit bij dortmund hebben we onterecht verloren. Overigens viel dat doelpunt in de 87e minuut. Dat je niet voor ajax bent wil niet zeggen dat je onzin moet verkopen. Je wil hrt gewoon niet zien

28 augustus 2013 om 13:23

Niet steeds zeuren over de loting 2 seizoenen geleden hadden jullie met Lyon en Zagreb zeker geen sterke poule

On:
Ik dnek dat Ajax waarschijnlijk weer 3e in de poule wordt en misschien zelfs 4e als er een sterke team uit pot 4 komt,

28 augustus 2013 om 13:25

@martyn7 Tegen Real Madrid zijn we vrijwel kansloos inderdaad (tenzij we een B-ploeg thuis ontvangen omdat Madrid al door is). Tegen PSG weet ik het niet zeker, aangezien zij deze competitie niet sterk zijn begonnen maar PSV veegde ook de vloer aan met Napoli vorig seizoen, nu is het team wel veel veranderd maar zou ik niet zeggen dat we helemaal kansloos zijn, mits Eriksen blijft.

28 augustus 2013 om 13:41

6 leuke wedstrijden maar je wordt wel 6x afgeslacht.hoezo leuk?

28 augustus 2013 om 13:56

@don

Helemaal mee eens!
Alleen hoop ik maar op 1 club,....barca
Het wordt tijd dat we tegen hun gaan ballen!

28 augustus 2013 om 14:05

Youngblood......dat jaar zijn we flink genaaid door Lyon en Zagreb! Omkoping heeft ervoor gezorgd dat ze eruit lagen!

28 augustus 2013 om 14:18

Tegen napoli zijn ze niet helemaal kansloos

28 augustus 2013 om 15:02

Klopt, alleen achter elkaar Real Madrid loten.

En 2011 door een dubieuze wedstrijd (Zagreb-Lyon 1-7) en zelf 2 afgekeurde goals in de wedstrijd Ajax-Madrid (welke zuivere goals waren) niet door gegaan.

Dus een beetje zeuren is hier toch wel op zen plaatst toch?

28 augustus 2013 om 15:27

hahah Echt wel ! Volg jij uberhaudt het Itlaniaanse voetbal !

28 augustus 2013 om 15:40

Inderdaad, waarbij er bij andere tegenstanders nog een klein beetje hoopt leeft dat we er punten tegen kunnen pakken, is het tegen madrid een gegarandeerde 6 punter voor de Madrilenen, zij zullen wel wel leuk vinden, daggie Amsterdam, Coffeeshops, even langs de wallen lopen.
Leuk een dagje slenteren en 's avonds een pot voetbal kijken waar je weet dat je club sowieso wint.

Al had ik 2 jaar terug wel eens willen zien wat er zou gebeurd als die 2 zuivere ajax goals niet onterecht waren afgekeurd... dan waren we gewoon in de k/o fase gekomen!
Helaas heb je dan zo'n blinde vink als scheids.

28 augustus 2013 om 16:38

En dat was door een fout van de " ervaren" Aldeweireld ... Ajax acht ik nooit kansloos, maar hoop wel een keer op een gunstige loting

28 augustus 2013 om 17:19

Sinds wanneer wordt je bij een zege afgeslacht?

28 augustus 2013 om 13:05

hoe weet jij nou weer dat ze met real komen ?? et kan net zo goed bayern zijn of Barca waar ik op hoop , kijken of ze wat sterker zijn geworden die ajaxcieden haha

28 augustus 2013 om 14:13

Ik heb met een site die nummers random genereert de Ajax poule gemaakt:
Helaas zijn van Poule 4 niet alle teams bekend. Dus klopt het ook weer niet.
Dit is dus totaal random geloot.

FC Barcelona
Psg
Ajax
Anderlecht

Bij een 2e poging kwam dit als uitslag:

Man.united
Juventus
Ajax
Anderlecht

28 augustus 2013 om 14:44

Knap dat je Ajax en Juve bij elkaar hebt terwijl ze beide in pot 3 zitten.

28 augustus 2013 om 17:59

Op de uefa site stond iets anders

Ik hoop dat Ajax overwintert, ik gun het ze!

28 augustus 2013 om 14:06

Natuurlijk. Ik ben in de eredivisie ook anti-ajax, maar toch gun ik alle Nederlandse ploegen om door te gaan in Europa.

28 augustus 2013 om 17:24

Ik hoop het ook maar geef ze geen enkele kans. Als eriksen weg gaat en die gaat weg dan zijn ze te zwak voor de top.

Veel minder geluk als de voorgaande jaren kan haast niet dus ik denk dat het een gunstige loting gaat worden.

28 augustus 2013 om 12:57

Gunstige lotingen bestaan niet voor Nederlandse ploegen in de CL helaas.

28 augustus 2013 om 13:11

Gunstige lotingen niet echt, maar die bestaan voor niemand in de Cl... Je kunt wel een ongunstige loting hebben natuurlijk.. Real Madrid, PSG en Napoli zou er daar wel een van zijn, maar dat kan niet omdat Napoli ook in pot 3 zit

De meest gunstige, op basis van de gegevens die er nu zijn, zou wat mij betreft zijn:

Benfica / Juventus / Austria Wien

Juventus zou je nog kunnen vervangen door Cska Moskou, maar denk dat het spel van de Italianen Ajax beter ligt....

28 augustus 2013 om 13:59

@moustro, ga eerst even kijken hoe de potten eruit zien voordat je met Juventus aankomt. Je bent veel te voorbarig, omdat Juventus voorlopig niet geloot kan worden. Daarnaast vind ik ploegen als Schalke en Milan beduidend zwakker dan Juventus, maar dat is een mening.

PS: 0-2 achter is nog niet verloren. Eerst vanavond afwachten.

28 augustus 2013 om 13:10

De loting begint gewoon weer van voren af aan. De kans op een pot met Real/psg/napoli is net zo groot als de kans op een pot met Arsenal/schalke/austria Wien. Helaas.

@steef71, Als we met zijn allen live gaan kijken en gaan duimen/bidden/kaarsjes opsteken/whatever, dan komt het vast goed!

De finalist van vorig jaar in pot drie? Ik snap de logica niet meer van de Uefa. Maar goed, Ajax ontloopt dus Dortmund dat is dan weer een voordeel.

28 augustus 2013 om 12:58

Denk je dat 1 jaartje goed presteren veel zin heeft?
ze zijn al meteen van pot 4 naar pot 3 gegaan wat een enorme stap is.

28 augustus 2013 om 13:00

Nouja ik zou de finalist van vorig seizoen toch wel 1 of andere aparte status geven.

28 augustus 2013 om 13:30

nl.wikipedia.org/wiki/ Uefa_champions_league_2012/ 13#hoofdtoernooi

nl.wikipedia.org/wiki/ Uefa_champions_league_2013/ 14#hoofdtoernooi
(verwijder spaties)
Hier komen natuurlijk nog enkele clubs bij waardoor enkele clubs die nu in pot 2 of 3 lijken te zitten in pot 3 of 4 uitkomen.

Ajax stijgt trouwens wel (langzaam), met hun coëfficiënt van dit moment hadden ze vorig jaar in een poule hoger gezeten. Aan de andere kant stijgt City ook en hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen is me een raadsel.

28 augustus 2013 om 15:43

Ook vorig jaar zaten we bijna in pot 2, maar omdat er bepaalde clubs niet werden uitgeschakeld... waaronder de ploeg waar Feyenoord tegen moest... ik dacht kiev of praag, ging Ajax niet naar pot 2.


Ik vind het ook een beetje dubbel, hoe beter je presteert hoe makkelijker je poule word omdat je stijgt naar pot 1.
Terwijl je als je in pot 4 zit als klein clubje dat je eigenlijk kansloos ben.
Eigenlijk zouden de kampioenen in pot 1 moeten komen en de EL en CL winnaar ook.

28 augustus 2013 om 15:57

het gaat erom dat de beste ploegen uiteindelijk in de finales staan, niet dat het voor iedereen even makkelijk is om de poule door te komen..

28 augustus 2013 om 12:58

Het gaat over meerdere jaren en aangezien Dortmund vorig jaar daargelaten weinig heeft gepresteerd de laatste jaren in Europa is het niet meer dan logisch.

28 augustus 2013 om 13:32

En City?

28 augustus 2013 om 14:14

Die horen op basis van de prestaties van afgelopen jaren in o.a. Europa in pot 5 te zitten..

28 augustus 2013 om 15:46

In welke pot je komt heeft te maken met recente(ik geloof afgelopen 5 jaar) prestaties in Europa, aangezien city volgens mij nog nooit iets heeft laten zien in Europa(behalve afgaan dan)zitten ze ook geheel terecht in een verdiende pot 4.

28 augustus 2013 om 13:00

Wat heeft Dortmund die andere 4 jaar gepresteerd dan? 4e worden in een poule met Olympiakos, Marseille en Arsenal. En wat mislukte europa league/uefa cup avontuurtjes..

28 augustus 2013 om 15:47

Punten gepakt in de El... dat is namelijk net zo veel als in de CL, achter krijg je bij CL plaatsing 4 bonuspunten.

28 augustus 2013 om 13:03

Gaat om punten die vergaard in een aantal jaren, ik dacht 5 jaar.
Ik vind dat men Ajax en PSV onderwaardeert of andere Europese clubs overwaardeert, want tegen bijv PSG en Napoli zou Ajax gewoon een kans maken. Net zoals dat PSV gewoon kans maakt tegen Milan.

Bayern en PSG zou wel erg vet zijn. Hopelijk niet weer Real.

@vz,

Zenit kan nog in pot twee terecht komen als PSV vanavond wint en Lyon ook verliest.

Als Lyon word uitgeschakeld dan gaat Juve naar pot 2 dacht ik.

28 augustus 2013 om 13:02

Nope, Arsenal, Schalke en Basel hebben zich alle drie gister geplaatst. Daarnaast staan zowel PSV als Milan hoger als Juve waardoor Juve sowieso in pot 3 zit.

Barcelona
Psg
Ajax
Napoli

Zou wel een mooie poule zijn Ik hoop zelf voor Juve een poule als deze:

Real Madrid
Schalke
Juve
Anderlecht.

28 augustus 2013 om 13:05

Aahh jammer.
Ajax - Juve is altijd wel leuk voor ons Nederlandse Juve fans

28 augustus 2013 om 13:10

Ik heb nog een keer gekeken en het blijkt dat je toch gelijk hebt. Basel staat helemaal niet hoger als Juve. Als Lyon eruit vliegt zit Juve inderdaad in pot 2. Mijn excuses. Ajax - Juve zou inderdaad wel mooi zijn.

28 augustus 2013 om 13:45

Juvefan PSV staat net onder Ajax (bijna gelijk aantal punten vggs mij) en die staan dus allebei onder Juve. De kans dat Juve in Pot 2 blijft is nog best groot. Alleen als zowel AC Milan als Lyon doorgaan moeten ze naar Pot 3. Ook Zenit staat op de ranglijst namelijk onder Juve

28 augustus 2013 om 13:47

Ik weet niet wat jouw bronnen zijn maar Juve staat boven Ajax en PSV...

28 augustus 2013 om 13:06

Precies en hetzelfde geldt voor Zenit als Milan wordt uitegschakeld. is dus een beetje voorbarig de conclusie van VZ.

De finalist in pot 3.... wauw.

28 augustus 2013 om 13:00

Dat word niet over 1 jaar gerekend. Heb je Dortmund verder gezien de afgelopen jaren in Europa?

28 augustus 2013 om 13:09

Vorig jaar zaten ze in pot 2.. ze halen de finale en 'degraderen' naar pot 3, is toch best opvallend. Zullen wel hoger aangeslagen teams bij zitten nu maar het ziet er gewoon een beetje apart uit.

28 augustus 2013 om 13:14

Real kwam uit pot 1, City uit pot 2, Ajax uit pot 3 en Dortmund uit pot 4.

Het is onmogelijk om het jaar na het behalen van de CL finale te zakken naar een lagere pot. Dat kan gewoonweg niet met de puntentelling.

28 augustus 2013 om 13:16

Zaten in pot 4.

Real pot 1
City pot 2
Ajax pot 3
Dortmund pot 4

28 augustus 2013 om 13:19

Vorig jaar zat Dortmund in pot 4! Madrid pot 1 City pot 2 Ajax pot 3. Dus ze zijn niet gedegradeerd maar juist gepromoveerd.

28 augustus 2013 om 13:38

Ze zaten in pot 4 vorig jaar...

28 augustus 2013 om 13:45

@donco

Heb je toch niet helemaal gelijk in. Het is niet realistisch, maar stel dat een groot aantal hoog geklasseerde teams er in het ene jaar niet bij is en in het volgende jaar wel, dan kun je zakken ook al heb je het jaar daarvoor de finale gehaald.

28 augustus 2013 om 14:24

@doncoxxx

Theoretisch wel. Als je namelijk 5 jaar daarvoor de Champions League gewonnen hebt. Daardoor vallen die punten weg....

Overigens zou je meer punten kunnen behalen als runnerup dan als winnaar. Bijvoorbeeld door in totaal meer wedstrijden te winnen. Er worden geen bonuspunten oid voor het winnen gegeven nl.

28 augustus 2013 om 14:25

@sanmarcos, Je hebt gelijk. Als Granada kampioen wordt in de PD en Barca en Real vallen buiten de top 4, Aston Villa kampioen wordt in de PL en Chelsea en United buiten de top 4 vallen enz enz is het in theorie mogelijk. In dat jaar winnen Ajax of PSV de Champions League

28 augustus 2013 om 13:13

Dortmund zat in het jaar waarin het de finale haalde zelfs in pot 4!

Een gunstige loting zou ook wel een keer mogen als Nederlandse club.

Het positieve is dat Ajax niet tegen Dortmund moet en ook niet tegen City en Juventus

28 augustus 2013 om 13:09

City had ik best nog een keer willen treffen, die kunnen we iig hebben. Als het alsjeblieft maar een keer geen Real Madrid is. Niet omdat ze te moeilijk zijn (zoals elk team in pot 1), maar puur omdat we die nu wel gezien hebben. Doe dan maar Barcelona of Bayern ofzo. Ook kansloos, maar iig een keer wat anders.

28 augustus 2013 om 19:03

Ze hebben nu wel een tactisch sterke coach, zou er niet zo zeker van zijn dat we 120 miljoen verder nog steeds van ze kunnen winnen (dat zou ook echt schandalig zijn)

28 augustus 2013 om 13:47

Juventus kan je nog wel treffen. Die zitten gwn in Pot 2 en kunnen daar alleen uit als Lyon op de een of andere manier toch doorgaat en PSV niet stunt tegen AC

Ik denk dat de meest gunstige loting is: Arsenal, Olympique Marseille, Ajax en Austria Wien.

28 augustus 2013 om 12:59

Ga me niet vertellen dat OM in pot 2 zit?

28 augustus 2013 om 13:07

Het verbaasde mij ook hoeveel punten Olympique Marseille nog heeft verzameld de laaste jaren. Normaal heeft iedereen het er altijd over dat ze in pot 2 willen zitten omdat ze dan voordeel met de loting hebben. Maar dit jaar is pot 3 ook zeer sterk vertegenwoordigd met: Juventus, City, Zenit (waarschijnlijk), Dortmund, Galatasaray en Basel.

28 augustus 2013 om 13:08

Co-efficient van 78.800. De 13de club van Europa als we die lijst moeten geloven.

28 augustus 2013 om 13:23

Vorig jaar waren we er niet bij, jaren daarvoor laatste 16 en laatste 8 in de CL. Vaak sterke optredens in de Europa League (telt dit ook mee?)

Denk dat we dit seizoen kunnen gaan verrassen, we zijn aan onze stand verplicht om jaarlijks laatste 16 in de CL te spelen.

28 augustus 2013 om 23:25

Dat zou een mooie compensatie zijn na afgelopen jaar. Arsenal loot vaak de "makkelijkste" poule dus zou het fijn zijn om daar als Ajax bij te zitten:

Poules van Arsenal:
2012/2013
Arsenal
Schalke 04
Olympiakos Piraeus
Montpellier

2011/2012
Arsenal
Olympique Marseille
Olympiakos Piraeus
Borussia Dortmund (toen nog in opbouw)

2010/2011
Arsenal
Shacktar Donetsk
SC Braga
Partizan Belgrado

2009/2010
Arsenal
Az
Olympiakos Piraeus
Standard Luik

2008/2009
Arsenal
FC Porto
Dinamo Kiev
Fenerbahce

2007/2008
Arsenal
Sevilla
Slavia Praag
Steaua Boekarest

2006/2007
Arsenal
FC Porto
Cska Moskou
Hamburger Sv

2005/2006
Arsenal
Ajax
FC Thun
Sparta Praag

2004/2005
Arsenal
Psv
Panatinaikos
Rosenborg

2003/2004
Arsenal
Inter Milaan
Lokomotiv Moskou
Dinamo Kiev

Maar goed om dit samen te vatten, Als je bij Arsenal komt heb je statistisch gezien grote kans dat het de meest simpele poule betreft. Tevens is het leuk om te weten dat toen Ajax bij Arsenal ingedeeld werd (2002/2003 &2005/2006) dat Ajax ook beide keren door gegaan is naar de Knock-out Fase. Dus maar hopen dat Ajax kan rekenen op feiten uit het verleden!

Waar kan ik eigenlijk alle teams / potten vinden. Ben wel benieuwd tegen wie we kunnen loten.

Hoop toch op Arsenal, ?, Ajax, Austria Wien.

Maarja zal wel weer Real worden en nog een zware tegenstander uit pot 2...(atletico ofzo)

28 augustus 2013 om 13:04

http://plazilla.com/mogelijke-tegenstanders-ajax-i... n-champions-league-ajax-nu-al-zeker-in-pot-3-bij-l
oting-2013-2014

Maar er kunnen nog teams stijgen, waaronder Juve en Zenit.

28 augustus 2013 om 13:05

Zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/uefa_champions_league...
Onder aan staat de potindeling (alleen de wedstrijden van vanavond ontbreken nog)

28 augustus 2013 om 13:06

Real en atletico kunnen niet bij elkaar komen he maar ik snap wat je bedoeld, het zal inderdaad wel weer een onmogelijke groep worden met uiteraard Real Madrid ( hoe toevallig ).

28 augustus 2013 om 13:13

@c_h_a

Kunt kijken op de Uefa coëfficiëntenlijst en dan kun je het zelf wel invullen, hier kun je ook gelijk zien welke resultaten er voor volgend jaar weg vallen.

Wat mij verbaasde toen ik hier op keek was dat Dortmund lager geklasseerd is op deze lijst dan Ajax en Psv.

28 augustus 2013 om 13:24

Er kunnen toch niet teams uit hetzelfde land in dezelfde poule komen?

28 augustus 2013 om 14:24

@ tyuin hahah nee dat wist ik wel..maar noemde atletico als voorbeeld op omdat ik ze best wel een aardig ploegje vind..had ook een Juventus kunnen opnoemen.
@ 0uwe..nee was ook een voorbeeld qua teams/zwaarte.

@guust0
Uefa berekend de coefficientenlijst middels de resultaten van de afgelopen 5jaar. Hierdoor is het mogelijk dat ajax en psv nog boven BVB staat. (raar maar wel mogelijk.)

Pot3 : Dortmund City Zenit Juve Gala jezuss en dat is pot 3??

28 augustus 2013 om 13:16

Mooi dat Ajax bij hen in de pot zit, dan kunnen ze die teams niet loten.

28 augustus 2013 om 13:51

Juventus zit gwn pot 2 (voorlopig) het moet heel raar lopen vanavond willen die ook in pot 3 komen

Af en toe snap ik niet helemaal hoe dit systeem werkt. Vorig seizoen zat City in pot 2, en dit jaar zit Dortmund in pot 3. De logica is ver te zoeken. Maar het is natuurlijk fantastisch dat Ajax geen Dortmund, City of Juve treft. Geweldige ploegen zijn dat. Tegen teams als Arsenal, Benfica, Porto en (dare I say it) Milan maken ze toch meer kans.

28 augustus 2013 om 13:04

Ajax moet zich niet richten op tegenstanders uit pot 1. Bovendien maken ze geen schijn van kans tegen Arsenal of de Portugese clubs.

28 augustus 2013 om 13:14

dat valt wel mee, ajax liet vorige jaar tegen real (uit) en vooral dortmund dingen zien waarvan ik dacht met een beetje meer geluk (of klasse) konden we een gelijkspel eruit halen.ik denk dat ze tegen de portugese clubs een spannende wedstrijd van zouden maken

28 augustus 2013 om 13:17

Ze doen altijd leuk mee maar als puntje bij paaltje komt verliezen ze. Thuis tegen Arsenal kunnen ze wel een punt halen omdat Arsenal altijd met de handrem erop speelt in uitwedstrijden in de poulefase. Maar dat komt omdat Arsenal het berekend benaderd en niet omdat Ajax kwalitatief kans maakt.

28 augustus 2013 om 13:19

Wij maken zeker wel kans tegen Arsenal of een Portugese club, niet zo arrogant doen kom op nou.. Tegen Barce, Real, United, Bayern etc wordt het een heel moeilijk verhaal natuurlijk (kansloos) maar tegen de rest hebben we echt niet geen schijn van kans.

28 augustus 2013 om 15:38

Vraag me af wie arrogant doet. Ajax doet altijd leuk mee tegen de toppers, toegegeven, maar vervolgens komen ze in de EL terecht en worden ze uitgeschakeld door een Steua Bucharest of hoe je het schrijft.

Tegen Portugese clubs maken Nederlandse clubs sowieso geen kans en Arsenal is al helemaal een maatje te groot.

28 augustus 2013 om 13:19

Google ff op Uefa club ranking. Pik de clubs die CL spelen ertussenuit en je hebt de plaatsingslijst.
Plaatsing is dus op basis van de Europese prestaties van de afgelopen 5 jaar.

Daar is logica best te vinden

28 augustus 2013 om 13:21

Vorig seizoen zat Dortmund in pot 4, en City in 2, of andersom. De logica is te vinden in de Europese prestaties van de laatste 5 jaar.

28 augustus 2013 om 13:53

Het meest rare vind ik nog dat City vorig seizoen (4e in de poule) meer punten heeft verzameld dan Ajax, die 3e werd ?!

28 augustus 2013 om 14:25

Het zijn niet meer punten, maar het aantal ligt wel dicht bij elkaar, vreemd inderdaad. Ajax geen punten gescoord in EL tegen Steaua:

58.103 Ajax Man City 63.882
64.945 Ajax Man City 70.592
6832 6710 punten

Misschien heeft het te maken met ploegen waar je punten tegen pakt? Met andere woorden, resultaten tegen sterkere teams leveren meer punten op? Aangezien Man City volgens mij van Real punten had gepakt, wat een hogere tegenstander is, en daardoor meer punten heeft gekregen daarvoor? Ik weet het niet precies...

28 augustus 2013 om 14:28

City krijgt een extra landenfactor mee omdat Engeland hoger staat genoteerd. Die hebben bij de start van een Europees seizoen als dus meer punten. Net zoals Feyenoord (ondanks geen punten de laatste 5 jaar) ook een startpuntenaantal heeft dankzij de ranking van Nederland.

28 augustus 2013 om 15:24

Lekker dan. De Uefa helpt dus ook nog mee de rijke landen rijk te houden.

28 augustus 2013 om 15:38

Dat niet.. maar in Engeland is het uberhaupt een stuk moeilijker om Europees te halen. Daar redt je het echt niet met een budget a la Utrecht.

28 augustus 2013 om 15:59

En op deze manier zullen die kromme verhoudingen alleen nog maar krommer worden, ipv een 'eerlijker' stelsel

Als eriksen blijft en de jong zn oude vorm weer haalt is overwintering in de cl mogelijk. Zo niet dan focussen op de competitie en 4 op een rij compleet maken

Het lijkt me plausibel dat Lyon uitgeschakeld wordt en dan gaat Juve Niet naar pot 3. Of mis ik nu iets?

Kan nog leuk worden, als ze in een poule komen met Porto/benfica, Lyon en Austria Wien.

Hoop op Arsenal. Tegen alles uit pot 1 kansloos dan maar mijn 2 clubs tegen elkaar.

Laat die loting maar komen!!

Juve staat 15e op de lijst van deelnemers op basis van coëfficient. Gaat 1 van Milan of Lyon door, dan worden ze 16e en zitten ze nog steeds in pot 2. Gaan die twee ploegen beiden door, dan wordt Juve 17e op de lijst en komt het in pot 3. Alle andere nog te plaatsen ploegen hebben een lagere coëfficient dan Juve.

Deze lijst mist Schalke en Arsenal nog:
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsi...

Al zouden ze nu WEER met real samen in de poule komen! Dan is het doorgestoken kaart dat kan dan toch bijna niet anders meer

Tenzij de kwalificatieploegen al punten krijgen voor deze wedstrijden. Dan zal Zenit Juve inhalen op de lijst en mag Milan ook niet doorgaan om in pot 2 te komen.

Ajax gaat echt niet overwinteren ,, in het miljoenen bal ,,
Kom op wel ff reëel blijven
Zeker als Toby a .en ericksen weg gaan ,maar met hun ook niet Ajax speelt misschien leuk voetbal maar met Fischer bojan in de basis kom je aanvallend veel en veel te kort , , ja ze moeten finnbogasson halen die loopt in zijn eentje voor twee man en loopt ook nog eens in de ruimte ,, zou perfect zijn voor Ajax in Europa ,

Ik ben benieuwd welke tegenstanders Galatasaray gaat loten!

Als het maar niet Real wordt vind ik alles best. Barca/real/bayern, PSG en Napoli zou de zwaarste loting zijn. Dat zal Ajax wel weer overkomen.

Van pot 1 alles behalve Real. Doe maar Lyon/marseille/cska uit pot 2, daartegen maakt ajax een kans, en geen Leverkusen of Napoli uit pot 4.

Hier de voorlopige potindeling,

http://www.turksvoetbal.net/champions-league/voorl...
Hopen voor Ajax op Benfica, Cska en Austria Wien

wanneer is de loting? Kan het niet zien in de tekst..of ik ben gewoon blind..

28 augustus 2013 om 13:21

Nee, ik denk dat jouw Google kapot is of dat je gewoon ontzettend lui bent

28 augustus 2013 om 13:31

Ok Ben lui, maar mss dat het handig is om het in de tekst te vermelden

28 augustus 2013 om 23:30

morgen 15:30

Jammer, had stiekem toch wel weer op een bezoekje aan de Arena gerekend!

28 augustus 2013 om 14:00

hehehe blij toe. vorig jaar was het huilen geblazen, al lieten jullie wel schitterende dingen zien die avond.

Ah koh als Eriksen en Alderwereld blijven kan Ajax iedereen aan lol

Dit klopt niet hoor. Mocht Lyon zich niet plaatsen voor de CL, dan zit Juventus in pot 2. Aangezien Lyon thuis met 2-0 heeft verloren van Real Sociedad, is de kans dus groot dat Ajax Juventus alsnog kan treffen.

28 augustus 2013 om 13:30

Klopt. Door voetbalzone wordt het als een feit gebracht. Grote kans dat Juve gewoon in pot 2 zit.

Ik wil geen real madrid het liefst ook geen Bayern. Verder mag iedereen komen.

gunstige poules zouden zijn:
Benfica, Schalke, ajax, austria wien.
Arsenal, Marseille, Ajax, Kopenhagen.
Fc porto, Cska, Ajax, Plzen.

Ongunstig.
Real Madrid, Psg, Ajax Napoli.

Ajax is de laatste jaren zo vaak geraped door Real dat ik er een trauma van heb overgehouden. Denk dat bayern hetzelfde zal doen met ajax daarom ontloop ik deze twee teams het liefst.

28 augustus 2013 om 13:33

Liever Anderlecht dan Kopenhagen hoor

28 augustus 2013 om 22:50

Reden: "die verslaan we wel effe"
... Trouwens, Anderlecht is een sterkere tegenstander dan Kopenhagen, maar kom.

Die Engelse" topper" (behalve Arsenal) die erbij komt zal gewoon van Ajax verliezen, misschien lukt het dit jaar met de kwalificatie voor de achtste finale.

Dan moet Eriksson .wel blijven. Op zo'n korte termijn vind je geen vervanger.

28 augustus 2013 om 17:03

De Engelse toppers zijn allemaal beter dan Arsenal. Dus hoezo wel verliezen van Arsenal en niet van de Engelse Toppers??? Zieligerd.. kom dan met argumenten.

28 augustus 2013 om 17:59

Heel graag, ik dacht dat het vanzelfsprekend was.

Arsenal speelt voetbal, een beetje vergelijkbaar met de Hollandse school, maar dan met betere individu. Vandaar zal het lastig worden.

Manu en Chelsea slaan het middenveld op moment over, Chelsea omdat het niet het spel van Mourinho is, en Manu, omdat er een gebrek aan kwaliteit bestaat. Dat speel ligt Ajax met hun positie spel heel goed, zoals te zien was in de wedstrijden tegen Manc laatste seizoen. Manu kan het nog met de aangekondigde transfers misschien verbeteren. Denk het niet.

Als er nog vragen zijn, laat het mij maar weten.

Deze poule lijkt me wel een mooie.(mits Ajax Toby en Eriksen behoud en Siem fit is, anders lijkt me bijna elke tegenstanders een onmogelijke)

Arsenal
Milan
Ajax
Anderlecht

28 augustus 2013 om 14:34

Milan? Die wordt er vanavond uitgeknikkerd
Beter voor Ajax om tegen Engelse clubs te spelen. Dat ligt ze denk ik het beste.

28 augustus 2013 om 14:44

Laten we hopen dat Milan er uit geknikkerd wordt. Maar anders zou Ajax die van mij mogen treffen! Vandaar Arsenal er bij

28 augustus 2013 om 14:43

met de vorm waar anderlecht nu in zit en de vorm van ajax nu ,ook al is onze competitie sterker dan hun ,zie ik ajax het moeilijk hebben tegen hun hoor!

28 augustus 2013 om 14:51

Ik heb ook gekozen voor een mooie poule met leuke wedstrijden die denk ik alle kanten op kunnen, in plaats van het makkelijkste team (voor zo ver dat kan) uit elke pot!

Manchester United, Atletico Madrid, Ajax en Austria Wien.

en beinnen ze weer met totaal kansloos.
hou toch eens op jongens de bal is rond en als deze selectie bij elkaar blijft de ong terug is is ajax niet zo slecht.
orig jaar waren ze ook kansloos dortmunt eerste wedstrijd nipt verloren,city verslagen en gelijk. alleen real was superiour.
blijft zo bij die topvlubs zitten nog meer volgevreten vedettes.
en Napoli heb ikn iet zo hoge pet van op ook ze beste sperls weer verkocht .

28 augustus 2013 om 13:57

We hebben vorig jaar toch gezien dat Ajax leuk kan meevoetballen als die teams met de handrem erop spelen? Maar kom op, als die gasten 100% gaan is Ajax gwn kansloos, ook tegen Napoli! Ik zou als ik jou was maar even kijken wat Napoli op de transfermarkt heeft gedaan. Nogal wat leuke spelertjes binnengehaald

28 augustus 2013 om 22:59

was als bij wijze van spreke en i het nog geen team he
en dordmund vorig jaar en city speelde niet met de handrem,
city eerste wedstrijd wel
maar nog kwamen de topspelers erin . .en weet niet of je hebt zitten kijken
meevoetballen viel wel mee.
tegen real kansloos dordmund tweede wedstrijd ook.
maar tegen city en eerste wedstrijd dordmund gewoon gelijk waardig.
ajax mist vooral een killer voorin dan hebben ze best aardig team.
En tja clubs die maar met miljoenen kunnen blijven smijten in deze tijd is ook pure competitie vervalsing
maar moet nog maar zien met al die topclubs meeste zijn gewoo ngelijk waardig met de uitzonderingen nagelaten.
en over leuk voetbal dat is helemaa lzeldzaam

Ik hoop niet dat ze weer tegen Real Madrid moeten. Liever eens in de poulefase tegen Manchester United of een andere Engelse club. Heb altijd het idee dat er tegen Engelse clubs best wat te halen valt, terwijl je tegen Real Madrid al bij voorbaat twee keer volledig kansloos bent.

28 augustus 2013 om 20:06

Real heb ik nu wel gezien, het wordt volgens Frank iedere keer beter, maar het einde van het liedje is dat je toch weer met lege handen staat.

Er klopt helemaal niks van het bericht. Het is namelijk nog niet zeker dat Ajax Manchester City en Juventus ontloopt.

Lyon, Zenit en Milan dienen zich vanavond nog te plaatsen. Lukt het 1 van hen, dan ontloopt Ajax City. Bij twee ontloopt Ajax ook Juventus.

Het is al wel zeker dat Ajax Dortmund ontloopt.

Ik gun Ajax deze keer een gunstige loting, de laatste jaren is de loting niet mals geweest met vorig jaar als toppunt. En die ene keer dat ze eens een gunstige loting hebben vliegen ze eruit door een "miraculeuze" overwinning van Lyon op Zagreb. Benfica, Cska en austria wien zou de ideale loting zijn, als het dan nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer.

ajax gaat het echt heel zwaar krijgen in de CL

Juve, Dortmund, City en Zenit in pot 3? Dat worden straks lekkere krakers zeg!

Kan zo maar zijn dat je poules als Barca/real Madrid/bayern/united, Psg, City/dortmund/juve en Napoli krijgt. Dat zou wat zijn zeg! Ik zit er alvast klaar voor!

28 augustus 2013 om 14:39

jij voelt je niet lekker denk, zoiets kan nooit gebeuren daar zorgt de uefa wel voor!

28 augustus 2013 om 15:53

Ik zeg niet dat het gebeurd, maar die kans is zeker wel aanwezig.

In 2011 zag ik ook ineens een poule met Bayern, City, Napoli en Villarreal. Villarreal was toen ook nog een Spaanse topclub!

Maar het is allemaal duidelijk dat Austria wien bij verre de zwakste is,ajax moet hun in de poule hebben dat zowiezo,,of shaktar karagandy als ze zich plaatsen ik ga ervan uit van wel! van pot 1 iedereen Behalve real madrid nu is het wel genoeg tijd voor een nieuwe! de 2 die akax uit pot 4 cker niet moet loten is Napoli en sociedad!
ik ga ervan uit dat spelers hun oude ploegen tegen komen
ik denk dat ajax tegen schalke loot! atletico./gala Napoli/psg ,cavani wordt dan uitgejouwd

ik hoop dat Ajax een keer Barcelona treft en niet real Madrid als Ajax toch al een sterke tegenstander krijg dan barcalona

28 augustus 2013 om 14:48

Inderdaad, het zijn altijd dezelfde voor Ajax! Sowieso voor Nederlandse clubs...

Arsenal, Milan, Real Madrid (in ajax geval) en Lyon hebben we nu wel een keer gezien! (al zou ik met de eerste 3 genoemde best vrede hebben, hoewel Milan en zeker Lyon het nog maar moeten zien te redden)

Nooit eens Chelsea, Barca of Porto!

De loting in de Champions League vind ik veel te bepalend voor het verloop van dit toernooi.

Waarom rekenen ze niet over de afgelopen 3 jaar en wat mij betreft zelfs 2 jaar... want in 5 jaar veranderd er zo veel! Niemand, ook Barca niet zit op een PSG te wachten, en ook niemand zit volgend jaar op Monaco te wachten.

*nrs 1 en 2 van Engeland en Spanje, kampioen van Italie en Duitsland en 2 ploegen die Cl/uefa cup winnen (als ze zich plaatsen) in pot 1

*nrs 2 en 3 uit Duitsland, nr 2 uit Italie, nr 3 uit en Engeland en Spanje en kampioen van Portugal, Rusland en Frankrijk in pot 2
* Kampioen van Nederland, Turkije, Oekraine etc aangevuld met alles wat over blijft uit spanje engeland duitsland italie frankrijk en portugal in pot 3

* En al die oostbloklanden/denemarken/ schotland/belgie etc in pot 4

En vanuit daar doorschuiven wanneer een ploeg uit Engeland zich niet plaatst via de voorronde!

Veel eerlijker want nu krijg je volgend jaar weer een poule met Real Madrid, Milan, Psv/ajax kan mij het schelen en Monaco!

Mensen onderschatten wel Arsenal door hun als zwakste van groep 1 te beschouwen.
Arsenal zal makkelijk winnen van Ajax hoor.
Tegen elke tegenstander uit pot 1 haal je 0 punten.

Voor Ajax deze loting:
1. Arsenal
2. Schalke
3. Ajax
4. Austria Wien

En voor PSV als ze het halen:
1. FC Porto
2. Olympique Marseille
3. Psv
4. Plzen

Dan zie ik beide Nederlandse clubs doorgaan. Hoe lang is dat geleden dat twee Nederlandse clubs doorgingen?

28 augustus 2013 om 15:09

Lang geleden en met deze loting zal dat nog langer duren. Met alle respect maar Ajax en PSV zijn een stuk minder als Arsenal, Schalke, Porto en Marseille.

Het zou leuk zijn als ze derde worden...overleven Cl zit er voor NL clubs gewoon niet meer in

28 augustus 2013 om 15:40

Tegen Marseille en Schalke maken ze wel gewoon kans toch?

28 augustus 2013 om 18:18

Wel een grotere kans als tegen Madrid of Bayern jaaa maar als Marseille of Schalke 10 keer tegen ajax of psv speelt dan winnen Marseille/schalke 6x, spelen ze 2x gelijk en winnen ajax/psv 2x. Dus ja wel meer kans maar over het algemeen moet je toch stellen dat er een redelijk niveauverschil is.

Ik zou Ajax wel tegen Atletico Madrid willen zien spelen. Ben benieuwd of Ajax is opgewassen tegen dit boeventeam van Diego Simeone.

Benfica en Porto zitten toch in Pot 1?

28 augustus 2013 om 15:49

Ja dus.. ik hoop dat we Ajax loten of PSV, dan kan ik naar het uitvak.

Het zal wel weer Real worden...

Hier baal ik wel om, alweer geen Ajax-Galatasaray of "PSV" - Galatasaray, mocht PSV het gaan bereiken.

als eriksen weggaat dan is dat alleen een vooruitgang voor ajax boilesen en fischer en siem zijn beslissend genoeg. ik weet niet wat mensen in eriksen zien maar goed

ach speculeren over een loting wordt niemand wijzer van. en ook als eriksen weg gaat staan er vast wel weer nieuwe mensen klaar, dat is nou eenmaal ajax

ibra/sneijder/van der vaart/huntelaar/vermealen/suarez/vertonghen/erikse... ik maak me er geen zorgen om maar wie de volgende wordt durf ik niet te voorspellen

't zal leuk zijn als er 2 teams overwinteren in de CL. Al zie ik het niet snel gebeuren eerlijk gezegd..

Kan iemand mij vertellen wie er in Pot 4 zitten/komen.
Gelukkig zitten we nog in Pot 3.

Benieuwd naar Psv voor NL voetbal wel goed als ze door gaan.

28 augustus 2013 om 18:05

zowiezo
Napoli/ Anderlech/t Steaua București / Austria Wien/

gezien de resultaten van vorige week real sociedad, viktoria plzen, shaktar karagandy en kopenhagen

gezien de vorm voor elke team is het gunstig kopenhagen te loten zijn totaal uitvorm en kunnen moeilijk scoren en gezien de onbekendheid is het gunstig shaktar karagandy te loten ik verwacht dan 0 punten van hun! of Austria wien een ploeg die verliest thuis van dinama Zagreb na uit daar te hebben gewonnen en met moeten tog nog 2-3 verliezen dan behoor je tot de zwakkere

de sterkste tog Napoli dan sociedad

mocht psv doorgaan komen ze vast Napoli tegen ,spelers komen vaak hun oude ploeg tegen!

manchester city krijgen deze jaar weer moeilijk in de Cl,voor hun hoop ik echt een moeijlke loting ,zenit is cker van pot 2 stel als milan het haalt dan pot 3 ,als psv wint dan gaan ze pot 2 ,op lyon reken ik niet meer dat ze doorgaan!

Pfff, ben erg benieuwd naar de loting morgen! Hoop niet weer Real... Blij iig dat Juve ontlopen wordt!

gunstig:
Arsenal
Olympique Marseille
Ajax
Austria Wien/ Anderlecht / Kopenhagen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren