Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Piqué wil bescherming van scheidsrechters: ‘Ze moeten actie ondernemen’

Laatste update:

Gerard Piqué is niet te spreken over de arbitrage in Spanje. De verdediger speelde woensdag met Barcelona tegen Atlético Madrid en vond dat de opponent zich te veel schuldig maakte aan het maken van overtredingen. De scheidsrechter had daar in zijn ogen harder tegen moeten optreden.

/

Hoewel de Catalanen een penalty kregen en Filipe Luis van Atlético een rode kaart kreeg, had de leidsman volgens Piqué vaker moeten ingrijpen om Barcelona te beschermen. “De scheidsrechters moeten actie ondernemen”, vertelt de Spaans international daags na het duel om de Super Copa op de officiële website van Barça. “Ze laten te veel toe”, is de mening van de 26-jarige verdediger.

Piqué gaf voorts aan dat de regels niet consequent worden toegepast. “Je weet niet meer wanneer ergens een kaart voor wordt gegeven en wanneer niet. Ze hebben ons de regels uitgelegd, maar ze houden zich er niet aan. Atlético maakte 14 overtredingen in 45 minuten en incasseerde slechts eenmaal een gele kaart, dat is onbegrijpelijk”, vindt de stopper, die dankzij de 0-0 in het Camp Nou wel de Super Copa won.

Ben je het met Gerard Piqué eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 augustus 2013 om 12:32

Niet normaal hoevaak hun die Spaanse amteurse scheidsrechters wel mee hebben.
Zet die schwalbe team in de Pl en ze worden van alle kant kapot getrapt zonder dat de scheids ingrijpt dat is pas voetbal.

29 augustus 2013 om 13:02

Maar als je de wedstrijd van gister bekijkt heeft pique gelijk. Het was van madrileense kant een schoppartij zo nu en dan..

29 augustus 2013 om 13:34

Er is toch een rode kaart gevallen dus pique moet niet zagen!

29 augustus 2013 om 13:37

ik heb niet de hele wedstrijd gezien, alleen de samenvatting. Maar ik heb heb bijvoorbeeld Dani Alves ook wel een paar klappen zien uitdelen. Daar zal Pique dan weer niet over klagen. Hij kan 2 dingen doen, er over blijven klagen of zichzelf er tegen wapenen. Pique is ook geen kleintje dus dan moet hij er ook de beuk ingooien of er doorheen "voetballen".

29 augustus 2013 om 15:40

Ojaa overtredingen maken noem jij voetbal? Ga spelen ofzo kindje

29 augustus 2013 om 12:36

Als ze duidelijk in de reglementen zetten 'kaart vragen = kaart ontvangen', en ze voeren dat meteen uit, dan leert Barca dat vieze spelletje snel af. Maar........ Als de tegenstander niet zo onbesuisd inkomt, dan hoeft Barca ook niet dat vieze spelletje te spelen.. Actie Reactie..

29 augustus 2013 om 14:50

Barça speelt dat vieze spelletje altijd, ongeacht welke tegenstander. Ik vind een stevige tackle ook veel minder erg dan dat kaarten vragen. Als de regels consequent worden toegepast, eindigt Barça elke wedstrijd met 4 man. Degoutante club geworden.

29 augustus 2013 om 15:25

Kijk eens goed naar die wedstrijd van gisteren. Vanaf minuut 1 was Atletico fel, buitensporig fel welteverstaan. Wanneer de scheidsrechter vervolgens alles maar wegwuift is het gewoon wachten op meer overtredingen en daarbij spelers die de arbitrage in twijfel gaan trekken.

Het voortdurende geschop tegen mannen als Messi en Neymar gaat alle paadjes te buiten. Wanneer een scheidsrechter niet optreed gaat het van kwaad tot erger. Resultaat? Een eindfase zoals gisteren te zien was.

En dit is geen uitzondering bij wedstrijden van Barcelona. Scheidsrechters durven niet te fluiten voor alle overtredingen waarvoor ze zouden moeten fluiten en durven geen kaarten te geven wanneer dit nodig is. Reactie van de benadeelde partij? Aandikken en verhaal halen bij de leidsman.

En kom nou niet met het gelul dat Barcelona de scheidsrechter altijd mee heeft... Die onzin heb ik nou wel vaak genoeg gelezen en gehoord. Begin maar eens bij de oorzaak van het kwaad, de buitensporige agressie in het voetbal.

Vind dat de scheidsrechters in Spanje over het algemeen matig zijn.
Waarom ze dan weer zon slechte scheids op een finale zetten vraag ik me ook weer af.

Hij heeft een punt. De scheids floot in het begin van de wedstrijd wel voor overtredingen, maar gaf aan Athletico geen enkele kaart. De overtredingen werden steeds harder, en aan het eind van de wedstrijd liep het uit de hand. De scheids moest spelers van het veld sturen en heeft hierdoor de wedstrijd verpest. Het was een inconsistente scheidsrechter die beide ploegen irriteerde met zijn beslissingen,

29 augustus 2013 om 12:20

Helaas rollen de spelers van Barca ook regelmatig over het veld te schreeuwen terwijl er niks aan de hand is. De scheidsrechters kunnen er niet op vertrouwen dat als ze gaan liggen dat er dan ook echt wat aan de hand is. Vaak genoeg proberen de spelers van Barca (ook van andere clubs hoor) ze in de maling te nemen. Dat kan ook nadelig uitpakken.

29 augustus 2013 om 12:47

@ Balletje81 is dat niet een beetje het verhaal van het kip en het ei?

Stellen spelers zich tegenwoordig meer aan, omdat wanneer ze dat niet doen de scheidsrechters nauwelijks optreden? Mijn inziens wordt er steeds minder vaak een kaart of penalty gegeven puur gebaseerd op de overtreding, maar meer op de reactie die op de overtreding volgt. Het erger laten lijken van een overtreding door een duikeling, pijn faken of met het complete team op de scheidsrechters af rennen in combinatie het gevolg dat een stadion explodeert heeft een grote invloed op de beslissing van een scheidsrechters. Ik ben er zelfs van overtuigd dat wanneer een speler na een overtreding op hem direct op staat en verder probeert te voetballen de scheidsrechters in veel gevallen geneigd zijn om niet te fluiten. Helemaal als het team en daarmee het stadion ook niet reageert. Dat is natuurlijk bezopen, omdat de overtreding wel daadwerkelijk heeft plaats gevonden. Het is echter wel de realiteit.

Begrijp me goed. Ik vind dat theater verschrikkelijk. Maar zolang er nog veel te veel scheidsrechters zijn die op emoties en reacties van spelers/stadions fluiten ipv oog hebben voor de feitelijke gebeurtenissen zal dit nog heel lang door gaan.

29 augustus 2013 om 12:52

Over het veld rollen heeft in principe niets met de aard van de overtreding te maken een scheidsrechter moet de overtreding beoordelen niet de acteer prestaties van spelers.

Het lijkt soms wel of kennen de scheidsrechters de regels niet meer ik neem bv de wedstrijd Heerenveen- Heracles telkens pakten de spelers de bal op of schopten de bal een stukje weg en Sanders deed hier niets aan. (is gewoon spelbederf)
Neemt niet weg dat Heerenveen terecht verloor daar gaat het mij niet om.

Je moet een wedstrijd onder controle houden anders loopt het uit de hand een enkele gele kaart helpt hier vaak bij en zorgt er tevens voor dat het geen hak partij
wordt maar een vermakelijke wedstrijd.

29 augustus 2013 om 13:05

Kip en het ei... Maakt de scheidsrechter de overtreding/misdraging of doen de spelers dat?

29 augustus 2013 om 13:21

@polop,

Als je het heden gaat vergelijken met het verleden, kun je niet anders dan concluderen dat er nu veel en veel sneller kaarten getrokken worden dan in het verleden

29 augustus 2013 om 14:54

@ Balletje81

Inderdaad. Ze zouden alle voetballers voor het seizoen een snookerwedstrijd laten kijken. Als ze daar een bal fout raken, melden ze dat zelf. Gentlemansport heet zoiets. Niet dat 12 jarige gedrag. Als de spelers eerlijk zijn, wordt het ook alleen makkelijker voor scheidsrechters. Win win, maar dat zal nooit gebeuren.

Toevallig is overtredingen maken ook een van de weinige manieren om barca af te stoppen, dus vandaar Pique.
Toen ik de titel las dacht ik even dat Pique wilde dat scheidsrechters zelf beter beschermd moesten worden. Maar uiteraard is dat niet het geval.

29 augustus 2013 om 12:55

Ik heb gister de Supercopa gekeken maar het was niet om aan te zien gewoon, die spelers van Barca zijn alleen maar theater aan het maken. Duiken, rollen, bij een klein tikje ofzo is het alsof ze door een sniper neergeschoten worden, armen de lucht in alles. Ik heb op een gegeven moment maar weg geschakeld want het was niet om aan te zien. En ze doen het allemaal dat is nog het ergste.

En dan lees ik nu dit, belachelijk gewoon. Kom op, het is een mannensport en een contact sport. Dat Barca alleen maar kleine iele mannetjes opstelt moeten ze zelf weten, maar als de tegenstander wel fysiek sterk is dan hoeft dat iele team niet beschermd te worden hoor. Dan moet je zelf ook maar wat meer fysiek het veld in brengen, eigen schuld. En de sterkste van het stel, Busquets, duikt zelf ook alleen maar, lachewekkend gewoon.

Eeuwing zonde en belachelijk dat een van de beste teams ooit dit nodig heeft. Mede hierom zie ik ze niet als het beste club team ooit.

De enige die het minder doet is Fabregas, maar die is dan ook Premier League gewend.

29 augustus 2013 om 13:18

Wat een flutreactie. De enige die dit niet doet.... Valdes ook? Messi? Fabregas is de PL gewend... Alsof een Drogba, Suarez, Robben in zijn tijd bij Chelsea geen schwalbes maakten... Het is echt van de domme dat mensen zeggen dat Barcelona spelers zich vaak laten vallen. Hun spel is wel op en top technisch, dus zullen tegenstanders dit vaak met fysiek moeten bestrijden en dus veel overtredingen moeten maken. Maar dat de scheidsrechters dit vervolgens niet bestraffen, vind ik bizar. Ik heb het eerder gezegd, maar in de tijd van van Basten, Bergkamp hoorde ik Nederlanders ook niet dat het oke was als technisch spel keihard afgestopt werden.

29 augustus 2013 om 13:20

dus jij hebt werkelijk niemand van atletico theater zien maken?

ik dacht nog tijdens de wedstrijd: nu zien de mensen ook eindelijk dat niet alleen barca dat doet....

en fabegas is nou net diegene die het ook begint te doen

29 augustus 2013 om 15:23

Van de domme dat Barcelona spelers zich vaak laten vallen??! Kijk je wel eens naar een wedstrijd van hun of niet? Ja ze laten zich direct vallen, armpjes omhoog, rollen door, rennen met 5 man naar de scheids en zeggen na afloop dat de scheids ze meer moet beschermen.

Dat zie jij ook, dat ziet iedereen. Kom op, het is een contact sport, dan moet je ergens tegen kunnen. En laten vallen en theater maken heeft niks met op en top technisch te maken... Die Atletico spelers zijn ook aardig technisch.

Ik heb zin als ze weer CL moeten spelen, dan wordt er niet snel gefloten en dan tegen een fysiek team gaan ze het weer heel erg lastig krijgen (vorig jaar Milan, PSG en Bayern..).

En Atletico doet het ook maar niet zo veel als Barca...

29 augustus 2013 om 15:36

Contact, dat is nog heel iets anders dan enkele tackles die ik gisteren in beeld heb gezien... Vuil spel noem ik dat! Atletico eindigde met 10 man, met alle geluk van de wereld. Een scheids van niveau had er minstens 2 van het veld gestuurd.

Heb jij gezien hoeveel overtredingen maar weggewuifd werden? Messi werd constant als een dolle achterna gezeten en geschopt. Die nummer 10 van Atletico voorop, malloot.

Wanneer een scheidsrechter deze overtredingen niet bestraft dan ga je je er tegen wapenen. Dit doe je door duidelijk te laten merken dat er een overtreding op je gemaakt wordt. Dat er zo nu en dan een schwalbe tussen zit zal ik niet ontkennen, niemand is roomser dan de paus. Maar het gewelddadige gedrag mag wel eens verbannen worden van de velden.

Zitten ze zich wat druk te maken over homo's, praatten ze daar maar wat minder over en meer over dat geschop al die tijd.

Ach hou toch op man Pique....die Alves gisteren was echt een matennaaier....toen er op zijn rug werd gestaan keek hij eerst omhoog en daarna echt overdreven ging liggen rollenbollen. Daarna nog vies Felipe Luis vasthouden .....Ik begin Barca echt een beetje zeikerig te vinden. En maar vallen en liggen rollebollen....pffff niet mijn ding!

29 augustus 2013 om 12:13

Jaa idd ze hadden gewoon mee moeten doen met Atl Madrid en gwn benen breken om jou sympathie te krijgen. Rare knul ben jij

29 augustus 2013 om 12:34

@Truefan Ben jij nou echt serieus? Als Alves echt pijn had dan was hij per brancard van het veld gedragen. Maar een minuutje later stond hij weer op....dan ben je toch gwn een komediant. pfffff

29 augustus 2013 om 12:41

Wat maakt het nu uit of hij pijn had of niet, die overtreding was gewoon donkerrood. Je moet niet kijken naar de gevolgen van de overtreding maar naar de overtreding zelf, ik geef Alves helemaal gelijk dat hij wat overdreef anders komt de scheidsrechter helemaal niet in actie bij dergelijke overtredingen.

29 augustus 2013 om 12:55

@Peet1993
Dan is Alves alsnog een matennaaier

29 augustus 2013 om 13:04

Dus als iemand op jouw rug staat met ijzeren noppen sta je weer rustig op en bedank je die persoon die dat deed ?
Kom op man dat was gewoon donkerrood en of hij er bij loopt te rollen of niet veranderd niks aan de overtreding.

29 augustus 2013 om 13:46

@gekodave 
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik vind gwn dat die spelers van Barca zielig doen....kijk maar gisteren hoe makkelijk die penalty werd gegeven. Pedrooo die ook als een klein kind valt. gatverdamme zeg niet om aan te zien

29 augustus 2013 om 14:27

Dus omdat Alba en Pedro vaak over het veld rollen is heel Barca maar zo ?
Lekker alles over een kam scheren.
Zie je Iniesta altijd vallen als hij word getrapt ?
Zie je Messi, Xavi en Fabregas altijd vallen als ze worden getrapt ?
Schei toch uit man.
Ga lekker weer in de speeltuin spelen ofzo je kan namelijk nog niet echt normaal nadenken.

29 augustus 2013 om 15:12

@gekodave
Ik heb wel 16 duimpjes omhoog en jij er maar 1....gek toch dat ik niet als enige ben die er zo over denkt.

Xavi en Iniesta doen zoiets niet ....die zeuren nooit. ..maar de rest wel...zelfs juliie nieuwe speler Neymar begint ook.

29 augustus 2013 om 12:53

@ Fitbal

Dit gebeurt werkelijk overal. Mensen die zeggen dat dit alleen bij Barcelona gebeurt zijn zwaar hypocriet. Theater is in mijn ogen verschrikkelijk, maar gebeurt helaas op elk niveau. Bij Barcelona gebeurt het vaker dan bij een andere ploeg. Heel simpel omdat in verhouding er meer overtredingen op hen plaats vinden. Kijk toch eens om je heen. Zelfs de meest mannelijke voetballers als Rooney, Drogba, Balotelli maken zich schuldig aan theater.

29 augustus 2013 om 14:58

Niemand wie beweert dat barca dit als enige doet. Maar niemand kan ontkennen dat barcelona gewoon veruit het ergst is. 1ls er een wk werd gehouden voor kaarten aannaaien, huilen en rollebollen, zou ik er meteen €1000 op inzetten dat ze hem 5 jaar achter elkaar winnen.

29 augustus 2013 om 15:44

Polop, jij begrijpt het tenminste. Weer eens wat anders dan al die kortzichtige reacties altijd.

Helaas zullen de meesten het niet begrijpen tot hun favoriete clubje in de positie terecht komt waarin ze alleen maar geschopt worden.

Was ook een achterlijke wedstrijd. Atlético schopte Barça helemaal uit de wedstrijd. Om de 5 seconden lag het spel weer plat door een overtreding, Gabi beging 9 overtredingen voordat hij eindelijk een gele kaart (wegens schelden..) kreeg.

29 augustus 2013 om 12:28

@ Officer

9 overtredingen kunnen allemaal overtredingen zijn die geen gele kaart waard zijn. het beroemde "optelsommetje" staat dan ook niet in de regels. Een gele kaart word niet gegeven na een optelsom, maar omdat er een overtreding word gemaakt die erg genoeg is. Pure onzin dus.

Maar het mooiste is dat Pique dit zegt. De persoon die in de 41ste minuut in het eigen penalty gebied met 2 benen een tackle in zet op Arda die net te snel voor hem is. Raakt Pique hem is het een penalty + rode kaart tegen Barcelona.

En over Alves, geeft Alves niet eerst zelf 2x een klap voordat hij een elleboog ontvangt? Als je de timeline even juist zet had Barcelona met 9 man en een penalty tegen moeten staan.

Klagen, klagen klagen,

29 augustus 2013 om 12:42

Je gelooft het zeker ook nog zelf dat er bij die 9 overtredingen geen gele kaart waardige tussen zat?

Zeker 3 kon je hem voor geven.

29 augustus 2013 om 12:44

Dat zeg ik niet Jordy60

Ik zeg alleen dat het aantal overtredingen feitelijk niet weergeven of het oook allemaal kaarten waren. Zo kan je 3 overtredingen maken die allemaal donkerrood zijn, of je kan er 10 maken die allemaal heel klein zijn.

29 augustus 2013 om 12:57

Het staat inderdaad niet in de regels, maar maakt wel deel uit van het beleid van de scheidsrechters. Daarom is het allemaal zo inconsequent.

29 augustus 2013 om 15:50

De-lano, jij hebt de wedstrijd dus niet gezien? Of toch wel? Aangezien jij alleen over de acties van Pique en Alves praat. Beetje subjectief vind je niet?

Het aantal overtredingen zegt inderdaad niets over de hardheid. Bekijk daarnaast de overtredingen zelf en de spelers die deze begaan. Dan nog het aantal overtredingen waarvoor niet gefloten werd.... Dan gaat het toch een beetje te ver. Een speler die in de wedstrijd 9 overtredingen maakt , niet de kleinste en enkel de bestrafte, krijgt pas in de slotfase een gele kaart? Dubieus.

29 augustus 2013 om 17:25

dan moest jij de overtredingen maar eens zien. minstens 5 van ze waren geel waard.

Scheidsrechters moeten hun juist minder beschermen dat dat lelijk geduik is gedaan gaat zijn.
Je mag niemand beschermen je moet tegenover iedereen het zelfde fluiten!

29 augustus 2013 om 12:19

Heb je de wedstrijd bekeken of niet? Ik vraag me af waar Barcelona gisteren gedoken heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik erger mij er ook aan als het gebeurt en ik let er dan ook stevig op als ik een match bekijk.

Maar gisteren was het echt niet normaal. Turan, Costa, Gabi, Filipe Luis,... allemaal mochten ze gewoonweg doen waar ze zin in hadden. Been laten hangen, aanvallen afbreken, langs achter in komen vliegen en de lijnrechter volschelden. In de eerste helft hebben ze daar welgeteld 1 kaart voor gekregen. Fabregas maakt 1 foutje en niet eens zo'n zware, direct geel. Busquets gaat 2 minuten later vragen om consequent te zijn na de zoveelste achterlijke tackle van Turan en hij krijgt dan ook maar lekker geel.

Dat een wedstrijd dan uit de hand loopt op het einde is dus te danken aan de scheidsrechter, die sneller en consequenter kaarten moet trekken. En aangezien sommige tegenstanders tegen Barcelona alleen aan verdedigen denken, worden er meer fouten gemaakt en leidt een consequente wedstrijdleiding tot een grotere mate van bescherming voor de spelers van Barcelona. Dus het is inderdaad zo dat de spelers beter beschermd moeten worden, en vooral die van Barcelona want die worden het vaakst aangepakt.

29 augustus 2013 om 12:23

Busquets kreeg een tik op de scheenbeen en lag een halve minuut kermend op de grond van de pijn. Toen de scheids eenmaal geel gaf, stond hij op en voetbalde hij weer fenomenaal, de rest van de selectie vond ik juist meevallen. Vooral Neymar liet zich niet verlagen tot het niveau van Busquets, wat mij verbaasde gezien zijn verleden, complimenten daarvoor.

Ik hou van engelse scheidsrechters, laten lekker door voetballen en niet bij elke tikje een vrije trap.

Sorry maar ik vind het Barcelona spel met de week saaier worden.

29 augustus 2013 om 12:11

Volledig mee eens, en elke keer dat gezamenlijk klagen bij de scheids, soms loopt valdes tot aan de middenlijn om te melden dat het toch echt een kaart moest zijn. Complete onzin de scheids bepaalt de grens en daarmee klaar.

29 augustus 2013 om 12:34

@ lutjekees
de scheidsrechter bepaalt de grens, inderdaad.
En akkoord, bij Barça zouden ze soms best wat minder mogen gaan liggen. (Zeker enkele spelers in het bijzonder)
Maar gisteren was hij ook inconsequent. De eerste kleine fout van fabregas meteen geel, terwijl Atletico voor ergere overtredingen enkel een waarschuwing kregen. Ik had echt zin om die scheids door de buis mijn huiskamer in te sleuren en hem vragen wat er eigenlijk in zijn hoofd allemaal omgaat. Maar ja, niveau van de scheidsrechters ligt in Spanje algemeen al laag.

29 augustus 2013 om 12:19

In Engeland zie je ook dat er veel meer respect voor de scheids is en spelers hebben ook meer respect tov elkaar tijdens de wedstrijd. Geweldig dat PL voetbal !

29 augustus 2013 om 12:21

Als AC Milan fan zou dat toch geen probleem moeten zijn, saai spel

29 augustus 2013 om 12:26

Haha inderdaad, thuis tegen Psv(!) met elf man op eigen helft, zelfs Balotelli stond 20 meter voor de middenlijn.

Bovendien was de wedstrijd van gisteren toch helemaal niet saai, Barcelona speelde best wel direct, alleen combineerden ze in de 16 wat te ver door. Normaal gesproken spelen tegenstanders van Barcelona met 11 op de 16 wat attractief voetbal ook erg moeilijk maakt. Elk balverlies levert namelijk een gevaarlijke counter op.

29 augustus 2013 om 12:27

Je kan zeggen dat we soms slecht spelen, of verdedigend.. maar er gebeurt altijd heel veel en het is absoluut niet saai om naar te kijken. Maarja, ieder een eigen mening he..

29 augustus 2013 om 12:31

Ik viel anders bijna in slaap bij de wedstrijd tegen Psv, als er al wat gebeurd is het mekkeren op de scheidsrechter (ook van Schaars, zo irritant). De wedstrijd Barca - Atletico schudde me weer wakker

29 augustus 2013 om 12:26

@ ac_milan22

Jongen kijk je wel dan? Tot nu toe spelen ze weer lekker met veel pressie en een hoge balcirculatie. De vleugels worden ook veel meer gebruikt. Tegen een team dat zo ultradefensief speelt, moet je wel rondtikken de hele tijd en geduldig blijven. Zo lok je ze nou eenmaal uit de tent of dat ene moment dat je erdoorheen komt, komt er vroeg of laat altijd.

Maar een Milan fan die Barca saai vind wat vind je van je eigen ploeg? Kunnen niet eens 3x overspelen naar elkaar. Knallen soms een bal de lucht in (heb ik gister vaak gezien). En over 2 wedstrijden gezien qua positiespel overmeesterd door PSV. Dit Milan gaat geen potten breken ben ik bang voor jou. Als ze even een sterke poule loten, mogen ze na de 1e ronde alweer inpakken.

29 augustus 2013 om 12:32

Waarom moeten we het altijd over de zwakke punten van milan hebben als ik een reactie plaats? Dat heeft er toch niets mee te maken? Daarover wil ik trouwens graag over discussiëren maar wel in een milan topic.

Ik heb tot nu toe alle wedstrijden van Barcelona gezien, dat ik er meer van verwacht mag toch? Geef pellegrini deze 11 spelers en spectaculaire voetbal gegarandeerd!!!!

ik verwacht veel en veel beter leuker voetbal van dit team. Mag ik?

29 augustus 2013 om 12:51

Jongen, maak je niet zo druk. Vond het vroeger best een vermakelijke wedstrijd tussen milan en psv, behalve de uitslag dan.

On: Waarom zijn er weer altijd Barca spelers die de media moeten opzoeken, vooral Alves of Pique. Dat je je mening wilt delen oke, maar de spelers van bijv. Real of Atletico zoeken toch ook niet voor iedere muggenscheet de media.

29 augustus 2013 om 13:05

@ Ac Milan22 onzin dat mensen je aanvallen op spel van Ac Milan. Dat heeft hier inderdaad helemaal niets mee te maken. Echter je commentaar op Barcelona is ook niet echt objectief. De constatering van jou dat Pellegrini een spetterend Barcelona neer zou zetten is mijn inziens zelfs grote onzin. Aangezien dit heel weinig met Barcelona te maken heeft. In de laatste 4/5 jaar zijn de wedstrijden dat de tegenstander van Barcelona niet met 11 man achter over ging leunen op 1 hand te tellen. Daar is met de beste wil ter wereld niet altijd spektakel van te maken. Ook niet met een andere trainer. Zelfs clubs van het kaliber Chelsea, Madrid en Milan spelen bijna zonder uitzondering afbreukvoetbal tegen Barcelona. Puur gebaseerd op tegenhouden en afbreken op welke maner van het combinatievoetbal. De wedstrijden waarin teams wel met een open vizier Barcelona betraden worden ze óf afgeslacht (zie Levante laatst) of leveren prachtwedstrijden op (zoals tegen Bayern en enkele keer tegen Madrid).

29 augustus 2013 om 13:19

Pellegrini was maar een voorbeeld, er zijn zat coaches(misschien de huidige zelfs), het is namelijk nog te vroeg om over hem te oordelen.

ik verwacht gewoon heel veel van een aanval neymar- messi-pedro/sanchez, misschien te veel?

29 augustus 2013 om 13:57

@ Ac_milan22

Ik geef je volkomen gelijk hoor. Je moet tegenwoordig hier op VZ geen plaatje/nick van een speler of club nemen want als je dan in een topic reageert is het: "en jouw club dan?!!!!"
Is heel kinderachtig en het moet eens ophouden met die vingers te wijzen. Als Ac_milan22 hier zijn mening wil geven en zijn ideeën wil delen, moeten we dat aanhoren en waar nodig op reageren.
Als je een discussie met hem wil aangaan over Milan of welke andere club dan ook, post je maar een berichtje op zijn profiel.

Ik heb toen een keer een reactie gegeven in een Bayern topic waarin ik aangaf dat ik het spel van Bayern (dit seizoen) nog niet goed vind, vervolgens krijg je kansloze berichten naar je toe als: "barca verliest er wel 7-0 van" .. Puur en alleen omdat mijn plaatje bestaat uit een Barca shirt?

Ik ben het overigens ook met je eens dat je beter en leuker voetbal mag verwachten. Maar ik wil je vragen om nog even geduld te hebben met Tata en het spel van Barcelona.
Ik zie (gelukkig) duidelijke verschillen tov vorig seizoen qua tactiek, snelheid, loopacties en strijd.
Het klopt dat het beter kan maar ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren, zodra iedereen weer op elkaar is ingespeeld, Tata zijn tactiek nog iets bijscherpt en iedereen zijn taken weer uit gaat voeren zoals dat hoort (messi bijvoorbeeld geen ballen op de middenlijn halen, om maar een voorbeeld te geven) kan je gaan genieten van dit Barcelona.

Daar ben ik van overtuigd Ac_milan22

29 augustus 2013 om 14:06

Omdat je altijd provocerend reageert maar dat kunnen we bij jou team op veel meer punten doen, maar dan vind je het niet leuk he? Wees blij want dit was maar 1 punt, over Milan vallen er hedendaags genoeg dingen te vertellen die niet zo positief zijn.

Dan heb je geen kijk op voetbal sorry. Kijk je wel met je ogen? vertel mij maar wat je er niet goed aan vond en wat er beter kan en moet. Graag in details. Kom niet met die onzin van het is tikken rond de middenlijn en spelen puur om het balbezit, want dat is dit seizoen totaal niet het geval.

Oh city speelt spectaculair zeker nu? Laat me niet lachen man. Nieuwe trainer, we zijn pas in de 3e speelronde, heb geduld. Jouw Milan moet ook nog beter worden toch? (Mag ik echt hopen). Real heeft Ancelotti en tot nu toe is het ook nog niet wat men had verwacht.

Tata Martino speelt tenminste met meer diepgang, pressie spel is helemaal terug en de vleugels worden veel meer benut. 3 verbeterpunten tov afgelopen seizoen. Ik wacht graag op je reactie.

Mvg

29 augustus 2013 om 14:18

@ Isco24

Oh omdat jij dat zegt moet ik dat maar doen? Ik reageer hoe ik wil en waar ik wil en ook wanneer ik wil. AC_Milan22 heeft kijk op het spelletje, maar hij brengt z'n mening altijd heel provocerend over vooral als het Barca gaat (eerst was hij niet zo fel tegen Barca). Prima, maar dan kan je erop wachten dat men Milan ook gaat gebruiken. Discussieren over voetbal vind ik heerlijk en sta er altijd voor open. Maar als je zomaar dingen gaat roepen zonder argumentatie ? Nope dat kan er niet in bij mij.

"Ik vind het spel van barcelona met de week saaier worden"

Ok, leg uit? Wat vind je saai? Wat wil je anders zien? Wat versta jij onder aantrekkelijk voetbal? en dan uitgerekend iemand die fan is van Milan die dit zegt. Helemaal na die wedstrijd van gister zoiets zeggen is vragen om zulke reacties.

Btw,
Ben je real of barca fan? Isco en een Barca shirtje ik kan het niet echt plaatsen. Bedoel het niet provocerend, wellicht had je die naam al voordat Isco naar Real verkaste alvast mijn excuses dan.

29 augustus 2013 om 14:48

@ Xaviola

Het was niet persoonlijk naar 1 persoon bedoelt omtrent het 'kinderachtige gedoe'. Was meer in zijn algemeenheid.
Maar dan ben je het dus wel met me eens dat jouw reactie op Ac_milan22 overbodig was?
Je zegt nu namelijk dat mensen niet dingen moeten roepen zonder deze mening te beargumenteren, ben ik met je eens.. Maar jij stelt hem vervolgens niet die vragen en reageert vervolgens met: // Maar een Milan fan die Barca saai vind wat vind je van je eigen ploeg? Kunnen niet eens 3x overspelen naar elkaar \\

Dan ben je dus mijns inziens niet bezig met discusiëren maar meer de ander naar de grond trappen.
Hij snapt heus wel dat Milan slechter is dan Barca, om verschillende redenen, maar het gaat hier nu niet over Milan- Barca.. Simpel toch?

Dus ben het deels met je eens dat mensen niet zonder argumenten zomaar dingen moeten roepen, de manier waarop jij reageert is vervolgens ook niet nodig.

Hahaha ja ik snap de verwarring.. Maar ben 100% Barcelona. Heb familie in Barcelona zitten en kom er jaarlijks zo'n 10 weken in het jaar (meestal tijdens het voetbalseizoen om zodoende nog een wedstrijd mee te pakken ).

Isco is een heerlijke voetballer die ik bij Malaga ging volgen en met de wedstrijd meer gecharmeerd raakte van hem.
Helaas zit hij nu bij Real maar om nu mijn naam te gaan wijzigen vind ik niet nodig. Ik ben fan van de speler Isco en de club Barcelona. In mijn ogen kan dit prima.

Dus in dat geval excuses (voor zover nodig) aanvaard

29 augustus 2013 om 12:31

Ik hou ook niet van het klagen bij de scheids (busquets/xavi) of het gerol bij de kleinste overtredingen (alba, Alexis, Alves,neymar).
Maar het is wel zo dat er stelselmatig kleine zakelijke overtredingen worden gemaakt om Barca niet in hun spel te laten komen.
Xabi Alonso is hier een meester in, het is wel frustrerend ook hoe bv Messi gisteren 20x onderuit getikt werd, vooral door Arda puur erop gezet door Simeone om dat te doen.

Overigens hoe kan je Barca kwalijk nemen dat ze zo spelen laatste tijd, wat moet je dan als elke tegenstander een handbalverdediging neerzet? Barca heeft geen grote spelers in de 16 naar wie ze de bal kunnen voorgeven, en van corners/indirecte vrije trappen lukt het ook niet.
Van afstand schieten hebben ze ook amper spelers voor en er is geen ruimte.

Daarentegen is het van clubs ook logisch omdat ze niet als Levante met 7-0 wegggestuurd willen worden, handbalverdediging en op de counter is er tenminste nog een kans.
Wel frustrerend voor de kijker natuurlijk.

29 augustus 2013 om 13:11

Als ik het goed begrijp mogen we het Barcalona niet kwalijk nemen omdat ze er de spelers niet voor hebben? Sorry hoor maar Barcalona koopt toch echt haar eigen spelers..

29 augustus 2013 om 13:24

Wat kunnen ze er nu op dit moment aan doen dan? je kan moeilijk hoge ballen gaan geven op Pedro of Messi, dat snap je toch zelf ook wel.
Ik geef alleen aan wat ervoor zorgt waarom ze het zo moeilijk hebben tegen een geparkeerde bus en waarom teams het doen.
Ik vind dat je Barca het niet kwalijk kan nemen hoe ze nu spelen nee, andere teams kan je het kwalijk nemen maar het is wel logisch voor hen dus alleen de kijker is de lul.

29 augustus 2013 om 14:33

We kunnen het barca niet kwalijk nemen dat ze geen respect hebben voor de tegenstander en kaarten vragen bij de scheidsrechter. Wetende dat ze een voorbeeld functie hebben voor de hele wereld want ook bij een granada en villareal zie ik nu spelers naar de scheids rennen en kaarten vragen want ze zien dat het bij barca lukt.

Ik wil gewoon dat voetbal weer een mannen sport word. Weet je hoe schandalig het er soms uitziet in de spaanse liga. Ik weet 100% zeker barca zou in de premiere league geen kampioen worden en in de bundesliga heel misschien 2e.

29 augustus 2013 om 13:05

Helemaal mee eens ook heeft Barcalona het aan zichzelf te danken dat de scheids minder snel fluit. Als je bij het minste of geringste gaat liggen dan werkt dat de 1e keren uitstekend maar naar verloop van tijd kan het slecht voor je uitpakken zoals bij deze wedstrijd. Dan moet je niet lopen klagen maar eerst naar jezelf kijken.

Ik weet nog wel dat Hazard in zijn beginwedstrijden de ene naar de andere penalty ontving. Het waren danwel grotendeels eerlijke penalty's maar na een paar keer werd er al niet meer voor gefloten.

29 augustus 2013 om 13:16

kijk voor de grap ook eens naar de tegenstander die zich ingraaft en countert, das geen voetbal.

een ploeg die niet wil voetballen vindt je aantrekkelijker dan een ploeg die het initiatiaf neemt?

maar steeds over barca die het spel moeten maken is allemaal zo makkelijk. ik heb deze week zoveel ploegen gezien die niet door een muur heen kwamen, en daar hoor je niemand over.

29 augustus 2013 om 17:26

lastig om te voetballen als je om de minuut word getrapt..

Misschien moet pique eens wat youtube filmpjes gaan bekijken over hoe voetbal in de jaren 70 tot nu toe geweest is. Deze softi moet niet zeuren als er op de grens van het toelaatbare word gespeeld en omdat hij toevallig bij het duikelaars ensemble uit catalonie speelt moeten die nog maar meer beschermd worden. Nou meneer pique laat je voeten spreken dan kunnen deze zinloze commentaren achterwege blijven.

Ach, dan moeten ze ook beschermt worden tegen het constante gezeik om kaarten, vrije trappen en corners waar hij zich zelf schuldig aan maakt.

Die jankende voetballers vind ik het ergst van allemaal eerlijk gezegd, bij een tikkie meteen gillen en rollen over de grond. Ik vind het vreselijk om aan te zien, verman jezelf een beetje zeg. Bij een harde tackle kan ik het begrijpen maar niet bij elk kleine tikje zeg...

Pique had dus ook graag gezien dat Busquets meerdere gele kaarten gehad had. Na zijn gele kaart voor aanmerking op de leiding, ging hij gewoon de rest van de wedstrijd daarmee door. Net als alle andere spelers overigens. Ik hou van het voetbal van Barca en misschien moeten spelers wel iets meer beschermd worden, maar dat gejammer, gevraag om kaarten, het overdreven liggen. Ik vind het misselijkmakend.

Misschien moeten ze ook eens beginnen met straffen als spelers tijdens de wedstrijd commentaar hebben op de leiding. Bepaalde spelers van Barca doen niks anders. Krijgen penalty en tegenstander rood en nog zijn ze niet tevreden. Ga dan lekker zaalvoetballen ofzo??

29 augustus 2013 om 13:25

klopt dan zou barca maar 4 spelers iverhouden elke pot. rest twee keer geel. bah misselijk ploegje

Dat ze consequenter moeten fluiten heeft hij gelijk in maar voor de rest moet hij niet zeuren want ze hebben net zo vaak de beslissingen mee als tegen.

Pique kan zich beter op andere dingen concentreren zoals zijn spel bijvoorbeeld.

Erfenis van José. sindsdien moet je een Barca speler een hernia trappen voor de scheids een kaart trekt. Gister was echt belachelijk, dit is geen verdedigen meer, dit is ordinair ellebogen en schenen trappen.

Als spelers niet zo overdreven zouden reageren bij elk contact is het voor een scheids ook makkelijker te zien wanneer er echt iets aan de hand is. Dit begint dus bij de spelers zelf lijkt me. Ik zou als scheids ook denken dat er niet zo veel aan de hand is als je een speler ziet heen en weer rollen, omdat er dan 9 van de 10 keer niet zo veel aan de hand is. Hiermee maken de voetballers de scheids belachelijk vind ik. Als je dan wel een keer hard wordt geraakt moet je niet zeuren als de scheids het een keertje niet geloofd.

Is het iemand opgevallen dat Neymar na elke tackle niet wist hoe snel hij weer op zijn benen moest staan? Goede instelling van die jongen, hij wil klaarblijkelijk niet als diver gezien worden. Wel jammer dat hij de enige was van Barca die dit deed.

29 augustus 2013 om 12:15

Absoluut gelijk. Neymar was een positieve uitzondering gister!

29 augustus 2013 om 13:02

Vorige week tegen Atletico had hij exact dezelfde instelling echt prachtig. Nadat hij werd geprovoceerd met een "kopstoot" of de overtreding na zijn solo die gewoon een tweede gele kaart moest zijn voor de verdediger van Atletico, gewoon opstaan excuses in ontvangst nemen en weer verder voetballen. Als hij deze mentaliteit aanhoud is het echt een verademing voor Barca.

Pique mag zich ook afvragen, waarom er dan zo weinig kaarten worden gegeven.

Door het theatraal gedrag weten de scheidsrechters ook niet meer of er wel of niets aan de hand is, Pique en co. moeten zich eerst realiseren dat zij de hoofdschuldige zijn door hun geduik en geacteer.

Het theater is bij Barcelona meer aanwezig dan elders, dat Duitsers met schwalbes in één adem worden genoemd is allang niet meer van deze tijd.

Oh mijn God nog meer bescherming voor Barca, hebben jullie niet genoeg prijzen cadeau gehad door overbescherming !!

Het was een harde wedstrijd gisteren, maar als de scheidsrechters echt consequent moeten zijn, waar Pique voor pleit, dan stond barca ook met 8 man te spelen. Dat geprotesteer en fopduiken moet echt eens afgelopen zijn. Dat is pas bederven van het voetbalspel.

Ze moeten zich niet zo aanstellen daar in Barcelona, als ze in elk ander land (italië, Engeland, Duitsland) hadden gespeeld dan zouden ze nieteens zo zitten te janken omdat daar gewoon gevoetbald wordt en niet gezeurd. Ik vind sowieso al dat Barcelona hierover te veel beschermd wordt, ze krijgen relatief weinig overtredingen te verduren in een wedstrijd en al helemaal nooit harde en gemene overtredingen.

Overigens mag het zoals anderen al eerder hebben vermeld wel is eerder afgelopen zijn met de fopduiken en het protesteren van Barcelona want hier zit ook niemand op te wachten. Na enige tijd zit je gewoon beschaamd naar zo'n wedstrijd te kijken vanwege al het gejank en kaarten gevraag wat je om de oren komt vliegen.

Maar goed, ga vooral Barcelona hierin beschermen dan wordt de hegemonie van Real en Barcelona in Spanje nog duidelijker en zal er geen hond met enige interesse in competitief voetbal meer kijken naar de Spaanse competitie op het duel tussen de twee titelkandidaten na.

Weet je wat ik echt grappig vind...
Hoe Real fans opeens heen schijnheilig en hypocriet zijn, toe Ath Madrid tegen speelde vond ieder Real fans het een een schop club en die moesten meer dan 3of 4 rode kaarten krijgen.

Nu Barcelona het zelfde verkwam, ligt het aan Barca spelers.
Echt schijnheilig ten toppe.

29 augustus 2013 om 12:18

Haha echte he wiu t net zeggen, en ramos en pepe mogen ze harder aanpakken

29 augustus 2013 om 12:23

Das onzin.

Na de finale zat ik ook in zo een topic en iedereen waardeerde en respecteerde atleti's instelling hoor.

Iedereen hier weet waar de jankerds zitten.. in Barcelona.

Harde feiten gewoon.

Heb je ooit een speler van Real Madrid zo openlijk vragen om bescherming door scheidsrechters???
Wat een onzin johh ga lekker voetballen of blijf thuis, anders kan je nog altijd zaalvoetballen.

29 augustus 2013 om 13:01

En toen dat bij real gebeurde hoorde je iedere Barcelona fan: ja real kan er zelf ook wat van, om maar aan te geven dat het van elke kant wel iets te zeggen valt...

Grappig dat iedereen blindelings elkaar natypt dat de barca spelers duiken.

En natuurlijk is het normaal hoe atleti speelt, om de haveklap schop uitdelen.

Stelletje hypocrieten zeg, bah.

Ik dacht altijd dat Barcelona de scheidsrechters beschermden. Door met z'n allen om de scheids heen te staan, ongeveer de helft van de wedstrijd lang.

Kansloos gepraat van die Pique, als de Spaanse Bond hier mee akkoord gaat dan zien we de meest schijnheilige spelers van Barcelona nog meer rollebolle op het veld.

Voetbal is contact sport als je daar niet tegen kan ga je maar ballet doen.

29 augustus 2013 om 12:24

Een contactsport is wel even iets anders dan doelbewust de noppen in de rug van je tegenstander zetten.

29 augustus 2013 om 12:30

Het is alsnog contact! Nee zonder dollen, je moet niet zo overdrijven Barca boy. De theatrale spelers van Barcelona verdienen ook stuk voor stuk een doodschop, als ze nou meer gaan voetballen dan theater maken, misschien maken jullie nog eens kans op een CL, want ik zie het de komende jaren heel erg somber in.

29 augustus 2013 om 12:48

Ach man, Barca maakt tien keer meer kans op een Oscar dan op CL-winst.

Voor de volle honderd procent gelijk, op het moment dat overtredingen met gestrekt been op de achillespees van Messi worden bestraft met een gele kaart voor Sergio Busquets of het doelbewust de noppen in de rug van Dani Alves niet eens bestraft wordt mag de scheidsrechter zich wel even achter de oren krabben. Atletico Madrid verdedigde fenomenaal en speelde hard voetbal, daarvoor is enkel respect voor op de plaats; echter is het gedrag van bijvoorbeeld Gabi, Filipe Luis en Diego Costa simpelweg onacceptabel en dat moet bestraft worden.

29 augustus 2013 om 12:26

Alves verdiende het.

Hij heeft die back een rooie kaart aangenaaid, dan bestaan er echte kerels die je even terugpakken.

Bij die rooie kaart was het Alves die begon met slaan hoor en die back gaf em tik terug. Daarna volgde Alves em en gaf em een tik en toen kreeg ie een klap waarna hij aks een oud wijf ging liggen janken zoals gewoonlijk.

29 augustus 2013 om 12:31

Want tot tweemaal toe een klap in je gezicht krijgen wat gevolgd wordt door een elleboogstoot is tegenwoordig 'iemand een rode kaart aannaaien'. Filipe Luis zette doelbewust het blok, waarna Dani Alves hem weg probeerde te duwen om erlangs te kunnen. Belachelijk, dit was gewoon een donkerrode kaart voor Filipe Luis!

29 augustus 2013 om 13:02

Als ook Alves rood kreeg, was het eerlijk. Hij veroorzaakte het.

Jouw analyse van het incident klopt voor geen meter.

Twee opties:
1. ga het nog een keer bekijken.
2. zet je barca brilletje af tijdens voetbal kijken.

Wat een onzin alsof die catalanen heilig zijn en niemand mag ze aanraken. Ga lekker zaalvoetballen dan maar.

Word je zelf ech nie moe van al dat theater ?

29 augustus 2013 om 13:06

Stel dat Dani Alves de worsteling veroorzaakte, dan zouden beide spelers geel moeten krijgen; Filipe Luis zou dan z'n tweede krijgen in van het veld moeten. Het theater wordt ik inderdaad moe van, maar dit soort reacties zijn daar de overtreffende trap van.

29 augustus 2013 om 13:25

allebei geel was eerlijk geweest,maar Luis direct rood en Alves niks is gwn slecht fluiten en dan moet Pique niet nog lopen zeiken over bescherming.

ongekend dit alsof zij van een ander planeet even hier komen voetballen en iedereeen moet ze het leven zo comfortabel mogelijk maken.. grow up!!!

29 augustus 2013 om 15:00

Beschamend hoe je het gaat goedpraten. Dit zou je nooit kunnen zeggen in het echte leven zonder dat er iemand je vierkant uitlacht. Niet meer normaal wat mensen toch allemaal uitkramen over voetbal. Waar zijn die echte kenners gebleven op Vz?

29 augustus 2013 om 12:36

@ Guaporta

Beetje gekleurde mening vind je niet?
Allereerst, Luis, Costa en Gabi speelden hard en met enige regelmaat over de grens. Dat vooropgesteld. Maar je moet het wel in het juiste perspectief zetten. En dat ontbreekt heel erg in jou post.

Dani Alves deelt zelf eerst 2 klappen en een knietje! uit aan Filipe Luis voordat Luis hem een elleboog terug geeft. Alves had allang niet meer op het veld mogen staan waardoor het op de rug staan nooit meer voor kan komen. Wel eerst in het juiste perspectief zetten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Luis ook als een mafketel speelde, maar Luis werd er uit gestuurd terwijl Alves er uit gestuurd had moeten worden. Omgekeerde wereld.

Pique maakt in de 41ste minuut een tackle met 2 benen in de eigen zestien op Arda. Arda is net te snel. Raakt Pique hem is het een penalty + rode kaart en speelt Barcelona. Maar dat heb je zeker niet gezien?

Voor de rest krijgt Barcelona (wederom) een erg makkelijke penalty mee wat geen penalty is en hadden er ook kaarten gegeven mogen worden voor schwalbe's en theatrale valpartij-en.

Al met al moet Barcelona niet klagen, ze hebben zelf net zo hard meegedaan aan het schoppen en slaan. De meest positieve uitzondering op de regel was degene van wie ik het minst verwcahte: Neymar. Die stond elke keer gelijk op.

29 augustus 2013 om 12:39

Objectiviteit, mooi om te lezen en ik geef je volledig gelijk ook nog. Ik vond het al met al gewoon een wanprestatie van Barcelona, die houden zich meer bezig met randzaken dan met voetbal, zonde, vooral een club die zich ambieert de grootste vd wereld te willen zijn.

29 augustus 2013 om 13:21

"pique maakt in de 41ste minuut een tackle met 2 benen in de eigen zestien op Arda. Arda is net te snel. Raakt Pique hem is het een penalty rode kaart en speelt Barcelona"

Dit is tweede keer dat dit punt naar voren brengt, Pique raakt hem niet dus wat is je punt? En als hij hem raakt is het terecht rood en penalty, en dan is het toch zo?
Atletico had misschien wel 20 gevallen van tackles die net niet raak waren of de bal net raakten en daarna volledig de speler meenamen. Maar dat zijn allemaal ALS gevallen. Dat plaats de zaken niet in perspectief.

We hebben over bijna 30 overtredingen van Atletico tegenover 1 ALS geval van Pique en dat noem jij "het juiste perspectief". Wow..

En waarom is de penalty onterecht? Leg me uit aan de hand van de spelregels, die jij zo goed schijnt te begrijpen. Miranda mist de bal volledig en loopt Pedro over, wat is daar twijfelachtig aan?

Alleen omdat het niet op volle snelheid gebeurt en Pedro niet wegvliegt, is het opeens onterecht? Er wordt vaak voor 10 keer minder al een penalty gegeven.

29 augustus 2013 om 14:23

@ Guni_gugu

Pique klaagt dat de scheidsrechters de spelers van Barcelona beter moeten beschermen. Dan is het wel hypocriet als Pique zelf ook als een idioot in komt. Een gevalletje van pot verwijt de ketel. Als je in de media klaagt over gebrekkig optreden van de scheidsrechter moet je het wel even netjes naast elkaar neer leggen. Iets wat Pique niet doet, en wat jij ook niet doet. Pique klaagt over gevaarlijke tackles van Atletico die hij zelf ook maakt. What is the difference?

Waarom is de penalty onterecht vraag je
Pedro staat tussen 2 personen in en de man voor Pedro raakt de bal waardoor hij van richting veranderd word. De man achter Pedro raakt hem helemaal niet. En helemaal niet met de benen of iets dergelijks. Pedro gaat liggen met zijn handen op zijn benen alsof hij daar geraakt is. Een mooi gevalletje van theatraal een penalty versieren. Wil je meer onderbouwing hiervan laat ik het graag zien aan de hand van screenshots voor je.

En ik begrijp de spelregels helemaal niet "uitzonderlijk" goed of iets dergelijks. Maar in tegenstelling tot velen hier heb ik ze een keer doorgelezen (jeugdscheidsrechter). Dat scheelt namelijk een heleboel mooie discussies. Hoevaak hoor je mensen over een doorgebroken speler? Dat is namelijk ook helemaal geen regel, staat nergens in de Knvb reglementen vermeld. Het ontnemen van een scoringskans daarentegen is WEL een regel. Maar ook aan die regels zitten weer (uit mijn hoofd) 5 uitzonderings gevallen.

En je hebt het over 30 overtredingen van Atletico tegenover 1 van Barcelona en juiste perspectief. De elleboog van Luis en het staan op de rug van Alves (allebei feitelijk rood) zouden allebei niet gebeuren als de scheidsrechter Alves Rood had gegeven voor 2x slaan en één knietje richting Luis. Dat bedoel ik in het juiste perspectief zetten. Wanneer de scheidsrechter daadwerkelijk op het getreden en de regels conform hadden gevolgd. Dan had Atletico waarschijnlijk met 8 man ge-eindigd. Maar dan had Barcelona ook met 8 man ge-eindigd gezien de overtredingen, praten, klagen, schwalbe's etc.

Dat bedoel ik met het juiste perspectief, het één sluit het ander niet uit. En het ander is inherent aan het één. 2 mooie voorbeelden

Alves slaat Luis 2x, dus Luis geeft een elleboog aan Alves.

Atletico speelt hard en op de rand, dus Barcelona gaat schwalbe's maken en klagen bij de scheidsrechter.

In beide voorbeelden heb je oorzaak bij de ene club, en een gevolg van de andere club. Maar zowel de oorzaak als het gevolg moeten afgestraft worden met kaarten volgens de regels. Gebeurt het één niet, gebeurt het ander niet.

29 augustus 2013 om 17:57

Je wilt een bijna overtreding van Pique aangrijpen om de overtredingen van Atletico te rechtvaardigen. Lijkt mij nogal scheef. Pique heeft het hier namelijk niet perse over grove overtredingen, maar ook over het aantal overtredingen. Want dit is niet de eerste keer dat Pique hierover naar buiten komt.

Het gaat ook om die kleine geniepige overtredingen bedoeld om te het spel te ontregelen en te intimideren. Natuurlijk zal daar niks in je scheidsrechtersboekje over staan en zijn die overtredingen op zich geen geel waard, maar je begrijpt dat dar in dit soort wedstrijden vooral aangegrepen om de tegenstander te irriteren en intimideren, vooral als je van de scheids je gang maar kan gaan.

Soms krijgen Messi en Iniesta al twee tikken op de achillespees alvorens ze de bal aannemen.

Over het geval Felipe-Alves heb je gelijk, maar dat bedoel ik hier niet.

Wat de penalty betreft, ik zie echt nergens dat de bal aangeraakt wordt of uberhaupt van richting verandert. Ik zie alleen twee spelers in tegengestelde richting tegen Pedro aanlopen zonder de bal te raken. Ik kan helaas geen filmpje toevoegen, maar zoek maar ff op youtube. De bal wordt niet gespeeld.

kansloos die gasten van Barca! meest irritant ploeg momenteel op de europese velden!
heb je die Alves gezien toen die speler van Athletico rood kreeg?? schoppen, slaan irriteren en die krijgt niks! speler van Athletico reageert en krijgt rood!
en dan moeten ze bij Barca beschermt worden?
Sergio, Neymar, Alves en Pedro de meest lachwekkende spelers die alleen maar liggen te janken op het gras, de grootste matennaaiers die er rond lopen!

29 augustus 2013 om 15:22

Je begon goed maar eindigde dan met 'matennaaiers'. Flater van jewelste...

29 augustus 2013 om 15:47

want??

29 augustus 2013 om 16:14

matennaaier:

iemand die mensen in dezelfde situatie als hijzelf in een lastig parket brengt of op een andere manier nadeel berokkent om daar zelf voordeel uit te halen; iemand die niet loyaal is

Daarom dus...

Een spaanse vriend van mij zegt dan ook dat ze in de jeugdopleiding leren hoe je het best kan vallen, en wanneer. Dat het een keer backfired, tsja, niet meer dan logisch.

29 augustus 2013 om 15:37

En nu behoor jij tot die groep zeikerds die alleen maar Barca kan bekritiseren. Want geef toe, het is de énigste ploeg die smerig speelt nietwaar? De rest mag lekker zijn voet planten op de rug van de tegenstander.

29 augustus 2013 om 15:57

Ja nu ook nog eens iemand dom noemen en zonder kennis. Tuurlijk, tuurlijk...

Real Madrid? Wie heeft daar nu ook maar een woord over gesproken? Er bestaan veel meer clubs dan enkel die twee hoor. En nog veeeeeel smeriger ook trouwens.

Je praat mensen na zonder zelf een objectieve mening te geven. Als dat echt is hoe jij de wedstrijd hebt bekeken heb ik echt te doen met je ogen, want die zijn dringend aan een bril of een paar lenzen toe!

Het komt van beide kanten ja, dus stop nu maar met je gezever.

Pique gaf ook aan dat de scheidsrechters Barca moet beschermen, zodat zij ook echt goed voetbal kunnen laten zien zonder te worden gehinderd door tackles. Dit vind ik nergens op slaan. De scheidsrechter moet gewoon één lijn trekken en elke speler / club eerlijk behandelen. Als ze Barca gaan beschermen, dan wordt de competitie nog saaier. Gisteren was de scheidsrechter dramatisch, waarbij zowel Atletico als Barca werden benadeeld.

29 augustus 2013 om 12:46

Ik denk niet dat hij een voorkeursbehandeling voor Barcelona vraagt en ook niet het afschaffen van de tackle.

Dat hoeft trouwens niet, een tackle maakt deel uit van het voetbal.

Hij heeft wel een punt dat herhaalde overtredingen op dezelfde speler (messi) sneller met geel zouden moeten worden bestraft en over 't algemeen wordt smerig spelen nog al vaak hard/viriel genoemd.

Atletico zat constant tegen het randje aan en dat mag maar al te vaak zaten ze over dat randje en dan zou er veel sneller geel moeten getrokken worden.

Maar zo een ref doet dat al te vaak niet ; hoe vaak zie je het niet : een tackle langs achter, voor de bal blijven staan bij een overtreding, de bal nog wegtrappen na een overtreding,...

Het mag allemaal en daar heeft Pique gewoon gelijk.

Dit is echt nog iets anders dan vragen dat de tackle afgeschaft wordt.

29 augustus 2013 om 12:54

Pique zegt niet dat de tackle afgeschaft moet worden. Hij heeft gisteren voor TVE gezegd dat hij vindt dat de sterspelers van Barca meer beschermd moet worden dan de anderen spelers en clubs. Alleen op deze wijze kunnen zij het publiek een show geven. Dat vind ik raar, aangezien iedereen een gelijke behandeling verdient. Ik ben het wel met Pique eens dat de scheidsrechters in Spanje nooit één lijn trekken en dat je best geel mag geven als een speler enorm veel overtredingen maakt. De scheidsrechters in Spanje zijn sowieso slecht.

29 augustus 2013 om 14:12

ik vind het raar dat hij zegt dat de sterspelers van barcelona meer berschermd moeten worden en vervolgens het heeft over 1 lijn trekken heeft.

volledig tegenstrijdige reactie.

Als hij het over 1 lijn trekken heeft: bedoelt hij iedereen moet gelijk behandeld worden of je nu messi, neymar iniesta heet of jose, el paco of karel.

en dan zeg je iets over meer bescherming voor de sterspelers van barca om zo voor een show te kunnen zorgen.

29 augustus 2013 om 14:43

@king_osgood

Iedereen verdient gelijke behandeling gaat niet op in de voetbalwereld. Het doel van dit sport is om de massa te vermaken. Bale vermaakt veel meer mensen dan een Steven Taylor, en wat mij betreft mag Bale meer beschermd dan Taylor. Ook gezien het feit dat er op Bale drie keer meer overtredingen gemaakt worden. Bale heeft daarom grotere kans op blessures dan Taylor.

Vanuit een humanistisch standpunt ( waar we allemaal wel achter staan) is het natuurlijk erg gemakkelijk om te roepen "iedereen gelijke behandeling". Maar dit gaat niet over homo emancipatie of iets dergelijks maar over topsport, dat geen deel uitmaakt van het gewone leven, maar een wereld op zich is waarin deze mensen door hun talent, kunde en doorzettingsvermogen andere mensen vermaken en daarvoor royaal beloond worden. Het is op zichzelf al een scheef opportunistisch wereldje.

In de voetbalwereld wordt je alles behalve gelijk behandeld. Heb je een goede wedstrijd gespeeld is iedereen je vriend, heb je laatste minuut een penalty gemist, gunt niemand je een waardig blik. Grotere clubs die hebben meer macht, grotere spelers meer gezag, het concept thuisvoordeel, scheidsrechters die bejegend worden na een foutje, clubs die door scheidsrechters benadeeld worden (wellicht miljoenen mislopen) maar dat achteraf niet hersteld kan worden, Engelse topspelers die in de EPL anders behandeld worden tegenover niet-Engelse topspelers, de instituten Fifa en Uefa en zo verder. Vanuit een objectief blikpunt zijn er ontelbaar veel scheve verhoudingen in de topsport.

Dat Messi en Gabi als mensen gelijk zijn aan elkaar en gelijk behandeld moeten worden staat niet ter discussie, maar op een voetbalveld heeft Messi veel meer talent en kunde dan een Gabi en heeft veel meer voor de sport betekend. Is het dan zo raar dat als er op Messi 15 overtredingen gemaakt worden met als doel spel ontregelen, intimidatie en of zelfs blesseren en op Gabi 1 of 2, is het dan z'n gek gedachte dat Messi meer beschermd moet worden dan Gabi?

Er wordt altijd geroepen van dat we wat topsport betreft veel van Amerikanen kunnen leren. Jordan werd daar altijd beschermd, omdat hij veel meer talent en kunde had dan andere spelers. Mensen die iets creëren (messi, Ronaldo, Bale) moet je altijd meer beschermen dan mensen die alleen maar bezig zijn met afbreken.

Grote spelers die meer dan 40 miljoen waard zijn moeten beschermd worden tegen blinde wilde onkundige paarden die alleen om zich heen schoppen. Zo niet dan moet de schopper bij een blessure van de sterspeler uit eigen zak zijn salaris betalen tijdens de blessure.

29 augustus 2013 om 13:05

Wanneer is iemand dan 40 miljoen waard? Wie maakt die selectie? elke speler heeft recht op bescherming tegen "doodschoppers" of je nu bij Nec, Excelsior of Watford speelt of bij United, Madrid of Juventus. Harde overtredingen moeten gewoon veel harder bestraft worden qua schorsingen en eventuele boetes naar goede doelen.

Ik heb gisteren de wedstrijd gezien en Atletico speelde echt hard maar het is wel de enige manier om dit Barcelona aan te pakken nu pleit ik niet voor gemeen voetbal maar Atletico speelde op het randje , maar vlak ook Barcelona niet uit hoor wat Alves flikte en die Mascherano want dat is ook een lekkertje hoor, dus die Pique moet niet zo zeuren je kunt zo ver gaan als de scheidsrechter toestaat.

Spaanse refs zijn vooral verschrikkelijk inconsequent. De gele kaart voor Fabregas was een lachertje, de rode kaart overdreven en de penalty licht gegeven.

En anderzijds werden er constant fouten gemaakt op Messi en daar wordt dan geen geel voor gegeven. Spaanse arbiters zijn een constante bron van ergernis en dat is lijkt me ook het voornaamste punt van kritiek van Pique : ze zijn inconsequent ; de ene geeft geel of zelfs rood, de andere laat het lopen.

Verwonderen doet het me niet ; Spaanse refs zijn al langer als vandaag een ramp.

kom no Barcelona ,zijn we nou mietjes of mannen, bescherming voor wat!

Real fans roepen dit, Barça fans roepen dat. Beide hebben gelijk. Alba en Busquets zijn grote aanstellers maar de scheidsrechter gister was zoals elke Spaanse scheidsrechter een drama. Overigens over het consequent zijn, hebben ze hier in Nederland ook wel een handje van.

Ik stel voor om gewoon iedere keer te fluiten voor een vrije bal voor Barcelona als een Barcelona speler daarom vraagt.

29 augustus 2013 om 14:41

of gewoon geel geven alsiemand daarom vraagt.

dan houden ze vanzelf op.

Barcalona leid super veel talenten op, maar ook de grootste mietjes als je het mij vraagt.

Door hun succes in de afgelopen jaren zagen veel mensen dit niet, maar ik heb heel het guardiola tijdperk al een hekel gehad aan die mannetjes zoals busquets. Het lijken er alleen maar meer te worden.

van winnende pussies naar verliezende pussies. Eindelijk! helemaal mooi dat een team echte mannen de titel heeft gepakt!

29 augustus 2013 om 12:59

Inderdaad, Pedro, Alba, Alves zijn noitoire duikelaars. Xavi, Puyol, Messi laten geen kans onbenut om om kaarten te vragen en Cesc Fabregas doet het allemaal!

29 augustus 2013 om 13:06

Kip-ei discussie ; wanneer een ref de kaarten zou geven die hij gewoon moet geven, dan hoef je er niet achter te vragen.

Al te vaak worden tackles langs achter, balletje wegtrappen na het fluitsignaal niet bestraft met een gele kaart terwijl dat nochtans de regels zijn.

Als een ref de regels zou toepassen, dan hoef je niet te vragen voor een kaart. Waarom je Messi en Puyol noemt is me trouwens een raadsel.

29 augustus 2013 om 13:13

Nee jij draait het dan weer om. We hebben met z'n allen afgesproken dat we respect zouden tonen voor de scheids en die zijn werk laten doen. Dan moet je dus je bek houden en niet om kaarten gaan vragen. En dan moet je niet gaan ligen duikelen.

Messi en Puyol hebben trouwens nogal een handje van kaartenvragen, daarom noem ik ze.

29 augustus 2013 om 13:20

En die zijn werk laten doen...

Dat is het hem nu net : hij doet zijn werk niet !!! Ze laten fouten onbestraft die volgens de reglementen moeten bestraft worden.

Respect voor een ref is er bij aanvang van een wedstrijd altijd wel maar als de man er tijdens de wedstrijd een zootje van maakt, dan verdwijnt dat respect en de man die gisteren arbitreerde, die maakte er een zootje van.

Jij zal, neem ik aan, ook respect hebben voor je baas of je leerkrachten maar als je baas of leerkracht constant een loopje neemt met de regels, dan verdwijnt dat respect;

Het punt met Spaanse refs : het respect smelt als sneeuw voor de zon als ze nog maar eens een loopje nemen met de regels.

29 augustus 2013 om 14:39

ja, op iemand zijn ug gaan staan, zijn geen echte mannen.

ik heb net de wedstrijd gekeken en dacht bij mezelf, dit is eindelijk een wedstrijd waarin atletico net zo duikt.

maar ja, de reacties zijn weer te voorspelbaar.

30 augustus 2013 om 10:58

Duikelen en kaarten vragen werd zoals je ziet averechts op Barcalona. Net goed als je het mij vraagt.

Echte mannen en scheids rechters lopen in Duitsland en Engeland vooral. Hier worden spelers zo erg bestraft dat ze de volgende keer wel 2x nadenken.

Scheidsrechters maken fouten, maar scheidsrechters letten 2x meer op wanneer er een speler van Barcalona weer naar de grond springt en valdes 200 meter over het veld rent om te vragen om een kaart.

Kaarten vragen is iets wat Barca erin heeft gebracht en word in Engeland gewoon netjes bestraft. Torres deed het vorig seizoen en kreeg toen zelf geel. Hihi

30 augustus 2013 om 11:05

dus een echte scheids is volgens jou iemand uit engeland?

die geven nog geen geel als iemand bijna en been breekt.

vorige keer was er een wedstrijd, kwam iemand met 2 benen in. toen zei de scheids, dit is je 3e keer (dan verwacht je een kaart) maar toen zei hij, niet meer doen....

dat noem ik geen scheidsrechters. waarom wordt er dan zoveel kritiek gegeven op Webb, Clattenburg of Wilkingson?

Als je ziet hoeveel die spanjaarden liggen te rollen inderdaad, dan zou ik ook lekker door laten spelen !!


Ik ben het wel met pique eens die aanvoerder moest allang rood hebben gehad van athletico gabi volgens mij dat viel me erg op
slechte scheids matige wedstrijd

Allereerst keur ik grove overtredingen etc. af , maar met dat gejank en theater elke wedstrijd zorg je ook voor frustratie bij de tegenstander met het gevolg dat je een keer een echte schop kunt verwachten. Vroeger waren de wedstrijden tussen barca en real fantastisch , tegenwoordig erger ik me helemaal dood aan dat gerollebol de hele wedstrijd, elkaar kaarten aannaaien bah.. Geef mij maar het echte mannen voetbal dat in engeland gespeeld wordt.

Ik zie een heleboel mensen weer hun vooroordelenboekje optrekken om wat cliché uitspraken neer te zetten. Die mensen hebben duidelijk geen voetbal gekeken gisteravond. Was weer een K1 wedstrijd van jewelste. Natuurlijk heb je een hoop schijn tegen als speler van Barça, maar Piqué heeft hier gewoon gelijk. Wat Atletico liet zien, had wederom niets met voetbal te maken.

Het is inderdaad een drama in Spanje. Alleen al Messi in het bijzonder werd na balaanname en begin van een rush 6 maal in de eerste helft door tackelen, beuken of trekken naar de grond gekwakt.
Zonder een gele kaart. De geest van de spelregels is dat het bederven van het spel ontmoedigd wordt. Dat er dan 1 speler zo structureel 6 maal naar de grond gewerkt wordt is in bijna geen andere competitie mogelijk zonder een gele of meerdere gele kaarten. Eenmaal ging het met 2 man tegelijk, een van voren en een van achteren.

Maar ook anderen waren aan de beurt, Alves werd zelfs naar de grond gewerkt waarna een Madrileen bewust hem in zijn rug trapte.

Een en ander kan 'over het hoofd' gezien worden. Gisteren had de arbiter 3 tot 6 maal in de eerste helft kunnen vermanen en/of gele kaarten moeten geven. Dan was het ongetwijfeld in de tweede helft niet ontspoort. En ook zeker het gezeik van de Madrilenen, die bij minstens 6 beslissingen gegroepeerd met z'n allen de arbiter onterecht bestookten.... zouden meer tot de orde geroepen moeten zijn. De arbiter liet het allemaal gaan, ook de trainer van Atleti mocht zijn acteerwerk als zogenaamd slachtoffer de hele pot blijven uitvoeren.

Maar het gaat nu over de arbiter, het gedrag van de Atleti spelers is toch als eerste noemenswaardig. Zoals verwacht zal de 'straf' door de tuchtcommissie wel weer met een sisser aflopen. Dat hebben we vaker gezien na buitensporig wangedrag van tegenstanders van Barça.

Ze kregen een penalty, 2x rood voor Atletico, en nog is het niet goed.
Bovendien krijgt Barca de scheids 9 van de 10 keer mee.

29 augustus 2013 om 14:37

als je gewoon alleen kijkt naar gisteren?

dan was die scheids gewoon rampzalig voor beide ploegen.

fabregas krijg geel voor het spelen van de bal, net zoals Felipe luis.

gaat toch nergens over?

Pique: ze laten teveel toe.

Ik kan echt niet begrijpen dat deze man bij man utd heeft gespeeld. Als je zo een pootje bent voor fysiek spel dan hoe kwam je in engeland terecht.

Ik vind juist dat dit verder toegepast moet worden bij vele teams in de spaanse competitie en dat de scheids gewoon veel moet doorlaten meer dan vorig jaar tenminste.

Atletico kreeg een rode kaart of 2 plus barca kreeg een penalty. Dan waar klaagt pique over.

Barca klagen over scheids niks nieuws toch. Het is een contact sport, en als ze bij barca misschien is wat meer fysiek zouden zijn en niet om alles naar de grond gaan zouden mensen hier misschien nog begrip voor hebben, maar de manier waarop sommige bij hun ter aarde storten en vervolgens nog 3 meter door rollen, heb je in mijn ogen geen recht van spreken met commentaar op arbitrage.

Atletico speelde misschien op het randje en soms erover, hadden hier en daar wel een kaart kunnen krijgen maar zelfde geld voor sommige barca spelers hoor.

Barca en Pique moeten niet klagen maar gewoon met voetbal bezig houden.
En dat beschermen moet juist niet want dan word dat geduik alleen maar erger vrees ik zo.

29 augustus 2013 om 14:34

vindt jij het duiken als er met 6 noppen 'per ongeluk' in je rug iemand staat?

messi die door 2 man wordt geschopt en geen vrije trap krijgt.

ik weet wel dat iedereen alleen maar denkt dat Barcelona duikt. de andere clubs natuurlijk niet

Diego Costa gisteren, die kan ook nooit vallen door een aanraking aan de schouder.

,maar je de voorbelden die ik geen ziet niemand, tis gewoon zoeken naar een schwalbe. en ik geef ook toe dat dat irritant is van van barca.
maar ik zie andere voorbeelden ook in de andere competities en daar lees ik niets over.

29 augustus 2013 om 14:45

Het gaat nu toch ook over Barca.

En ja ik geef je gelijk dat Atletico wel erg hard speelde.

Maar barca heeft het aan zich zelf te danken dat ze die naam hebben gekregen dat ze snel duiken dus eigenschuld.

29 augustus 2013 om 15:25

daar geef ik jou weer gelijk in.

maar het gaat mij erom dat de meesten ongeacht de tegenstander van barca al klaarzitten om het zeer origineel wederom over het duiken hebben.

ik bedoel niet jou hoor daarmee.

29 augustus 2013 om 14:45

Dan moet jij de wedstrijd even terug kijken, atletico was soms aant schoppen ipv voetballen, pique heeft gelijk

Wat spelen ze toch een misselijk voetbal. Gister was het weer niet om aan te zien. Gelukkig voor Atletico mist Messi 1 op de 5 penalty's. Maar wat een theaterclub is het toch en dan ook buiten het veld schijnheilig liggen zeuren. Maar ach dat hoort bij de speelstijl!

Zelden een scheidsrechter zo partijdig zien fluiten als gister voor Barcelona. Waar heeft Pique het over.

Nogsteeds zoeken die barca haters dingen om barca af te kraken? Vanwaar die haat? Alleen omdat ze zo succesvol zijn ga je lekker op je eigen club focussen

Atletico speelde hard en soms over het randje. Dat klopt, maar Barcelona maakt het met de schwalbes en het dorrollen na een overtreding welhaast onmogelijk voor een scheidsrechter om te beoordelen of iets werkelijk een kaart waard is of niet. Gisteren bijvoorbeeld had Alves al afgefloten en met rood bestraft moeten worden voor slaan (2x) voordat de overtreding op hem werd begaan die wèl rood voor de tegenstander opleverde. Verder werd er op zijn rug gestaan later en dat had ook rood op moeten leveren, maar de manier waarop hij doorrolt nadat hij besefte, niet voelde, maar besefte wat er gebeurd was, moet het voor een scheidsrechter onmogelijk maken om te beoordelen hoe zwaar de overtreding was. Evenzo meermalen Busquets.
Pique heeft een punt, maar laat Barcelona het de scheidsrechter dan ook makkelijker maken door dat toneelspel achterwege te laten, evenals dat gevraag om kaarten. Consequent zou zijn: gemene tackles, maar ook, toneelspel, en vrage om kaarten: een kaart.
En verder moet Barcelona niet de zaalvoetbalregels willen hanteren in het (mannelijke) veldvoetbal.

heb zelf naar die westrijd gekeken en er werden veels te veel overtredingen gemaakt en die van die speler die.dani alves rug ging staan had ook rood getroken mogen worden!danke!

Ga jij lekker Shakira beschermen Pique anders wil ik het wel doen :P in plaats van bescherming vragen van die scheidsrechters

On topic.

Zelf de grootste aansteller die Pique dus niet zeuren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren