Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Nederlandse clubs spelen vaak goed voetbal, maar pakken geen punten'

Laatste update:

Nog voor het Europese seizoen echt van start gaat, is de Nederlandse afvaardiging al gehalveerd. Net als eerder FC Utrecht en Vitesse strandde donderdag ook Feyenoord in de voorronde van de Europa League. Alleen Ajax, PSV en mogelijk AZ kunnen dit seizoen voorkomen dat het Nederlandse clubvoetbal nóg verder wegzakt.

"Onze clubs spelen vaak goed voetbal, maar pakken niet de punten'', constateert Miquel Nelom in gesprek met het ANP. Feyenoord verloor tweemaal van Kuban Krasnodar en moet zodoende weer een jaar wachten. Hooguit drie Nederlandse clubs kunnen dit seizoen punten verzamelen voor de zo belangrijke coëfficiëntenlijst van de UEFA, op basis waarvan de Europese tickets worden verdeeld.

"Nederlandse clubs treffen vaak teams die wel elk jaar Europees voetbal spelen en die de ervaring hebben om op het juiste moment toe te slaan'', aldus Nelom, die woensdag ook had gezien dat PSV juist op basis daarvan door AC Milan uit de Champions League werd gehouden. "Daarom is het zo belangrijk om de groepsfase te halen."

Geen enkele club uit Nederland zal in de komende tien jaar een Europees toernooi winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een belachelijke poll zeg.. Middlesbrough stond een paar jaar terug in de finale en zijn nu gedegradeerd.. Of kijk naar Sporting..

30 augustus 2013 om 09:18

Middelsbrough is darmee de uitzondering die de regel bevestigt.
De Nederlandse clubs lopen financieel gezien mijlenver achter op de topcompetities. Dat haal je niet zo maar even in.

30 augustus 2013 om 09:30

hoezo belachelijk, sinds feyenood heeft l bijna 20 jaar geen nederlandse club gewonnen, incidenteel halve finale of achtste.

dus tis eigenljk en logische poll

30 augustus 2013 om 10:01

18 jaar en 17 jaar finale cl psv ook nog 1 keer halve finale op penalties eruit tegen milan dus zo erg is et niet voor een klein land

30 augustus 2013 om 10:20

Dat was helemaal niet op penalty's eruit...

30 augustus 2013 om 11:01

Was door tomason er uit geknikkert

30 augustus 2013 om 11:09

Volgens mij door een kopbal van Amrosini (of zoiets)

30 augustus 2013 om 12:03

Als je goed voetbal speelt, dan kom je wel wat rondes verder hoor. Nederland mist gewoon veels te veel kwaliteit. Met goed voetbal zou je niet uitgeschakeld worden Krasnodar en Differanga of zo..

Klopt wel. In Nederland moet je punten pakken en goed verzorgd voetbal spelen terwijl ze in andere landen meer resultaat gericht kijken vooral Europees gezien. Daar wordt meer naar de punten gekeken en niet naar het opgeleverde spel.

30 augustus 2013 om 09:17

Toch ben ik blij met de Nederlandse clubs die ervoor gaan zo goed mogelijk voetbal te spelen. Dat is tenslotte wat ik zo leuk vind aan het spelletje. Als ik alleen ga voor het succes dan ga ik wel naar korfbal of hockey kijken. Veel meer kans op succes. DUs liever eruit met goed voetbal dan door met anti voetbal is mijn motto.

30 augustus 2013 om 09:36

Het is niet dat goed verzorgd voetbal tenonder gaat tov resultaat. De NL clubs hebben helemaal geen goed verzorgd voetbal laten zien. De NL clubs zijn gewoon van mindere kwaliteit en hebben minder/geen ervaring op Europees niveau. Daarom is het noodzakelijk dat alle NL clubs de EL serieus nemen.

30 augustus 2013 om 09:49

helemaal mee eens al is het alleen om ervaring op te doen

30 augustus 2013 om 10:08

@ adlin
Helemaal waar! Het is een pure kwaliteitskwestie, de betere spelers spelen allang niet meer hier en zodra ze een bal kunnen raken worden ze al weggekocht! 10jaar gelden zouden spelers als strootman of van ginkel helemaal niet zo in de picture hebben gestaan.... Opleiden voor buitenland dat is wat we doen en zelfs daar nemen ze genoegen met steeds mindere spelers uit onze competitie! Het doet echt pijn aan je ogen om een nl club in eu te zien spelen, weggeblazen worden door oostbloklanden en subtoppers uit dui, eng, etc. Toch ben ik blij met onze spel opvatting, uitgaande van goed voetbal, het is waar we bekend om staan onze dna.... Realistisch euh nee maar ik zie het niet zo snel veranderen, wij gaan niet opeens met 10man achter de bal hangen en wachten op die ene kans en dan sneaky winnen... Het lot van de ijdelheid! Heeeeeeeel misschien dat die fairplay iets kan veranderen, een team bij elkaar kunnen houden voor 4seizoenen ofzo, maybe??? Ben bang dat oude tijden niet meer zullen herleven....

Het niv van de eredivesie is gwn laag en de anderen competiteis ontwikkelen zich gwn punt uit

30 augustus 2013 om 10:12

En deze trend zal zich nog wel even voortzetten. Iedereen is vaak erg positief over de Eredivisie, maar dat is niet vanwege het niveau maar de aantrekkelijkheid. Geregeld comedy op het veld, zoals bijv de 3-3 tussen ons en Ajax. Een foutenfestival maar het publiek vindt het geweldig. Dat je dan Europees onderuit gaat en dat blijkt dat spelers van de Eredivisie weinig opsteken in tactisch en defensief opzicht wordt dan wel duidelijk.
Nee, Europees tellen we niet meer mee. Op Europa League-niveau kunnen alleen Ajax en PSV en soms AZ nog leuk mee, als ze die competitie tenminste serieus nemen. De rest kun je net zo goed thuislaten.

Als het niveau van beide ploegen niet veel van elkaar ontloopt is het heel makkelijk te voetballen tegen een Nederlandse ploeg.

Fysiek zijn tegenstanders vaak iets sterker, conditioneel hetzelfde maar voetballend minder.
Wanneer maakt een Nederlandse ploeg de meeste fouten, dat is in de opbouw. Nederland probeert te voetballen en dat neemt risicos' mee, wanneer je alleen maar lange bal speelt dan speel je veel minder risico.

Dan wil ik niet zeggen dat ze lange bal moeten spelen, maar meer forcerend spelen. Eerder de diepe man inspelen en op het helft van de tegenstander spelen en dan altijd 5 spelers achter de bal voor een evt. counter.

Mensen die poll??? FFP is almost in the house, dus Nederland sws in 10 jaar wel Uefa denk ik.

30 augustus 2013 om 09:09

Toch mag Real met de FFP gewoon 100 miljoen uitgeven aan Bale, omdat ze dit ook binnen krijgen? City krijgt ook bakken met geld binnen dus zal gewoon een koopclub blijven.

30 augustus 2013 om 09:10

Ffp, is niet de redding voor Nederland heh mensen!

Dan nog hebben die clubs 100x meer te besteden. Ons land is te klein dus weinig inkomsten uit TV geld en andere reclame en marketing. Willenw e een beetje aanhaken is er een BE NL comeptitie nodig. Meer top clubs en een grotere afzet markt. En als het zou kunnen ook nog celtic er bij halen en uit die competitie daar halen.

Alles draait om geld. En die FFP gaat ons echt niet ineens weer kampioen maken.

30 augustus 2013 om 09:54

Nee maar door de FFP moeten er nog steeds genoeg clubs inbinden met het buitensporige betalen van transfers. Daardoor zie ik Ajax, Psv of een andere Nederlandse club wel een keer de Uefa Cup winnen

30 augustus 2013 om 10:53

Geloof me dit zal niks veranderen. Hier door krijgen wij ook niet meer geld dus zal er niks veranderen. De Nederlandse competitie is gewoon minder kwa spelers dan 10 jaar geleden.

Gaf ik hier in een ander stuk ook al aan. Spelers braken hier rond hun 20/21ste door en vertrokken met 24/25 ja dan zijn het al toppers. Nu breken ze op 17/18 door en gaan weg met 21/22 als het toppers in potentie zijn.

Echt waar ik hoop dat ik ongelijk zal hebben. Maar al die engelse clubs blijven zo door kunne gaan. de spaanse ook en Italie. werkt daar al heen en zelfs die blijven boven ons. De duitse teams zijn zelfs gezonder dan die teams hier.

We gaan niet meer aanhaken ook niet in de Uefa cup helaas.

Het hele artikel van Nelom as nog beter dan dit stukje.

Heel goed en eerlijk verhaal van hem. zonder excuses en gewoon puur eerlijk toegeven dat de kwaliteit ontbreekt.

En het gaat alleen maar erger en erger worden! Ook ajax en PSV gaan steeds minder betekenen in Nederland. En dan kan Cruyf zeggen ja Ajax kan met de jeugd weer aanhaken in de toekomst. uhhhh NEE dat zie je nu bij ajax de Boer wil ook al zijn doelstelling bij stellen.

Zonder aankopen en goeie kan je het niet redden. Ik vrees dat Ajax het dit jaar zonder Eriksen en Toby heel zwaar gaat krijgen ook.

En we zullen juist alleen maar verder afgleiden en juist niet aanhaken weer.

30 augustus 2013 om 09:14

"in de toekomst" dat moet je iets ruimer nemen dan 2 of 3 jaar..

Natuurlijk zal er een nederlandse ploeg nog een keer winnen, daar ben ik van overtuigd. Maar het is een combinatie van factoren. Je moet op het juiste moment een team hebben dat perfect bij elkaar past, waar de spelers net niet weggekocht worden dat seizoen, waar alles in elkaar valt. Als je zo'n team hebt, dan is het mogelijk. Als PSV dit team bij elkaar houdt de komende 3 a 4 jaar en ze versterken zich op de juiste momenten met de juiste spelers, dan kan je een team krijgen wat dominant qua voetbal spel, wat verdedigend goed staat en wat individueel kwaliteit heeft in combinatie met ervaring.

Het is maar een voorbeeld hoor, ik zeg niet dat het zo zal zijn met dit psv.
maar het zal voor nederlandse clubs altijd een moment opname van 2 a 3 jaar zijn en dan moet je weer opnieuw beginnen. Omdat er nu meer toppploegen zijn dan 10 jaar geleden zal het nu nog lastiger worden, maar niet onmogelijk.

30 augustus 2013 om 09:33

Ja maar dat is het probleem tegenwoordig! Deze teams blijven niet 3/4 jaar bij elkaar dan zijn ze alweer weg gekocht die jonge jongens.

8/10 jaar geleden braken spelers hier pas door rond hun 20/21ste omdat wat er in het veld stond al beter was. En vertrokken pas met 24/25 jaar en naar top teams. Uitzonderingend aar gelaten.

Nu breken ze al op hun 17/18de door puur omdat er niks beter is. Want een Vilenha, Eriksen of Fischer zijn niet beter dan een vd Vaart, Snijder end at soort gasten. Alleen gaan nu met hun 21ste naar de subtop ergens en breken eventueel via daar door naar de top.

Toen de tijd waren de Nederlandse clubs nog de Europese subtop. Welke speler is de afgelopen 4/5 jaar vanaf hier nu nog direct naar de top gegaan?

Saurez ging naar net iets er onder. Verthongen net zo. Bony nu zelfs nog lager en dit waren in Nederland DE beste spelers. Eriksen nu net zo. En daar groeien die gasten en gaan dan al snog naar de top, maar niet meer vanaf hier.

30 augustus 2013 om 09:40

nee ik begrijp het, het is daarom nog lastiger. Vroeger gingen spelers naar andere ploegen.. zeg dat een stuk of 10. maar nu zijn er 20 of 30 ploegen die interessant zijn vanuit nederland gezien.

Dus de kans is een heel stuk kleiner. 87 won ajax europa cup 2, 88 won psv europa cup 1, 7 jaar later ajax de CL. 6 jaar daarna won feyenoord europa cup 1.. De eerste prijs daarvoor moet je alweer naar 1973.

15 jaar niks en dan 4 keer in 14 jaar.. Het is voor een klein land moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. En ik verwacht gewoon niet dat dat nu ineens wel zo is. je moet alleen de juiste puzzelstukjes hebben en die moeten ook in elkaar vallen op het juiste moment. Lastig, heeeel lastig, maar niet onmogelijk.

30 augustus 2013 om 10:38

Niks is onmogelijk, heb ik altijd van me opa me gekregen. Maardit gaatw el heeeeeel erg moeilijk worden haha!

Het probleem was dat we toen alleen concurentie hadden van UK, DE, ES en It.

Nu zijn frankrijk, Oekrainië en Rusland concurenten en ons zelfs voorbij. Als je ook ziet dat spelers bij Kiev en Shaktar.

Ik hou me hart vast voor de komende jaren. Enige redding kan een Bene liga zijn. Ander zullen we verder en verder weg zakken.

30 augustus 2013 om 11:38

als ze 10 jaar bij elkaar blijven dan is psv netzo groot als barcalona maar dat gebeurd niet.

Toch maar eens beginnen denken aan een BENE-League ! In België zijn 4/5 teams door. Het verschil wordt steeds kleiner.

30 augustus 2013 om 09:31

Vorig seizoen had België trouwens ook al meer punten in Europa gescoord.

30 augustus 2013 om 09:39

Het verschil wordt steeds groter. Belgie is ons in niveau al voorbij gestreeft hoor. En dat gaat alleen maar erger worden.

30 augustus 2013 om 11:29

Denk het toch niet hoor. De top van Nederland is nog altijd beter dan die in België. In de ssuptop is het verschil gewoon miniem.

30 augustus 2013 om 13:58

Enkel psv en ajax zijn nog beter dan de top in belgië.

30 augustus 2013 om 14:05

Ik denk dat Anderlecht ajax wel zou verslaan hoor. Club Brugge ook wel.

30 augustus 2013 om 17:28

Waarom schakelde PSV dan Zulte Waregem uit? Met nogal duidelijke cijfers trouwens.

1 september 2013 om 14:19

Zulte Waregem is toch ook geen topclub van Belgie of wel?

Ik zou niet weten waarom Psv, Feyenoord of Ajax de EL niet een keer kan winnen... De CL is simpelweg een stap te ver, en zolang de Uefa niks doet aan al die financiele toestanden gaat hem dat niet worden...

30 augustus 2013 om 09:36

Om dat daar ook teams in zirten die vele malen beter zijn! Al die teams uit Rusland, Oekrainie en subtop Engeland (spurs, Liverpool) en spanje en zelfs nog Italië en ook Duitsland zijn sterker dan onze top teams.

dus de Uefa Cup zal zelf ook niet meer gebeuren. Hoe pijnlijk dit ook klinkt en lijkt is het helaas wel de realiteit!

30 augustus 2013 om 09:41

De kans is niet groot, maar de kans is er wel. Ajax is de laatste jaren goed bezig, het financiele huis staat, PSV is ook op de weg terug. Feijenoord doet er weliswaar iets langer over, maar kijk het verschil van nu of 5 jaar terug. Als PSV dit team onder Cocu 3 jaar bijeen houd wordt dit echt een gruwelijk goed team, dus waarom niet?

30 augustus 2013 om 09:49

Het is dan wel zo dat de Engelse en Italiaanse clubs tot nog toe dit toernooi totaal niet serieus nemen, dat is toch een voordeel voor de Nederlandse clubs.

30 augustus 2013 om 10:10

Chelsea won hem vorig jaar!

Ajax is goe bezig met wat dan? 5 jaar terg waren de teams juist veel ebter en sterker hier.

Ajax (de Boer) heeft zelfs toe gegeven dat het moeilijkz al worden kampioen te worden nu. Nederland is helemaal nietgoed bezig. Geweldige n leuk al die jeugd hoor maar daar gaan we de oorlog niet mee winnen.

En we verheerlijken het hier allemaal. Maar wehebben al die jeugd omdat we moeten niet omdat we willend at is het verschil!

30 augustus 2013 om 09:48

Ik denk ook serieus dat PSV en Ajax kans maken (ik ga er even van uit dat Ajax derde word in de CL) Clubs uit Italië en Engeland nemen het hele toernooi niet serieus, voor hun stelt het niks voor. Voor Nederlands clubs is het zeker een prestatie mochten ze het toernooi winnen.

"onze clubs spelen vaak goed voetbal maar pakken geen punten" ... een uitspraak die dus duidelijk niet op dit seizoen slaat want Vitesse en Utrecht waren 2x bagger en in haar eerste wedstrijd was ook Feyenoord om te huilen zo slecht. Het gaat dus niet om ervaring mr Nelom maar om kwaliteit! Daar begint het mee en dan komt de ervaring vanzelf.

Dat psv van ac milan verliest is gezien de kwaliteiten tussen beide clubs logisch. Scoren is namelijk een kwaliteit, daar komt weinig ervaring bij kijken. Of neem een Immers, het missen van die honderprocent kansen gisteren kwam echt niet door gebrek aan ervaring...

Deze voorlopige Europeese campagne bevestigd keihard het feit dat de Eredivisie kwalitatief uitgehold is. We spelen tegenwoordig gewoon letterlijk een rol in de marge...

30 augustus 2013 om 09:33

Volledig akkoord. Goed voetbal is zo'n hol begrip, wat is dat dan? Een beetje aardig combineren, maar achteraan geen man kunnen houden en vooraan alle kansen missen, is dat goed voetbal? Ik dacht het niet... Goed voetbal betekent alle aspecten van het spel goed beheersen, niet enkele aspecten.

30 augustus 2013 om 09:39

Dit is weer wat knip je en wat plak je van Voetbalzone.

Want in het gehele stuk geeft Nelom juist uitgebreid aand at het ook kwaliteit is. Maar Ervaring is natuurlijk ook een stuk kwaliteit.

Hij gaf ook duidelijk aan dat Nederland verder en verder afzakt in Europa en dat dat door gebrek aan kwaliteit komt.

30 augustus 2013 om 10:28

Helemaal mee eens! Ik denk zelfs dat in sommige gevallen het matige spel zoals van Feyenoord de eerste wedstrijd of de thuiswedstrijd van Vitesse te wijten is aan het gebrek aan kwaliteit ten opzichte van de tegenstander.

Vergeet niet dat fc twente dit jaar niet Europees speelt. Vorig seizoen toch de meeste punten gepakt in europa voor nl.
En 5 jaar lang overwinterd, terwijl de meeste nl clubs de poule fase niet eens halen.

30 augustus 2013 om 11:53

Ik had het met dit vernieuwde jonge Twente ook nog moeten zien in Europa hoor. Bovendien hebben Vitesse en Utrecht het eerlijk verdiend (en verkloot, maar goed).

vind het toch vreemd, het afglijden van de Nederlandse clubs in Europa. Tot 18 jaar en 10 jaar geleden nog 2 grote bekers gewonnen in Europa, en nu nog (wellicht) slechts 3 ploegen in Europa, waarbij iedereen het erover eens is dat Ajax in de CL quasi kansloos is om door te gaan. Met als dieptepunt het verlies van toch wel op zijn minst subtoppers tegen haalbare kaarten.

Als jullie niet opletten gaat zelfs de Belgische jupiler league jullie voorbij. Over de laatste 3 jaar bekeken hebben wij zlefs al een betere coefficient, en we hebben nu nog 4 ploegen ineuropa, terwijl Anderlecht een haalbare poule heeft in de Cl.

In Nl zijn er mooiere stadions, grotere budgetten, betere trainingscentra (toch bij de brede subtop en middenmoot), hoe komt het toch dat jullie in Europa de laatste jaren met knikkende knietjes staan te spelen?

30 augustus 2013 om 09:55

Belgie is inmiddels weer langszij. Niet omdat men daar beter is gaan spelen, maar hier wordt het steeds minder. Inderdaad vanwege de snelle aflaat ivm financieel onvermogen.

Zeg nooit nooit, maar zolang de financien hier achter blijven, ben je kansloos.

30 augustus 2013 om 10:40

Financiën. Kijk eens naar Utrecht. Utrecht speelde vorig seizoen leuk voetbal met Asare, Van der Hoorn, Wuytens en noem ze maar op. Deze spelers worden verkocht, Utrecht kan amper inkopen waardoor ze nu 16e volgens mij in de competitie staan en gewoon verliezen van een ploeg uit Luxemburg.

Hetzelfde geldt voor Vitesse. Vitesse verkocht Bony en Van Ginkel maar toen de tijd waren er amper spelers gehaald. Volgens mij toen alleen Leerdam en die ene speler van Heracles. Vitesse had toen geen fatsoenlijke spits, Havenaar kwam net volgens mij terug van een blessure en dan kan je het gewoon vergeten.

Feijenoord is het helemaal dramatisch want wij waren helemaal geen basisspelers kwijt geraakt maar het gaat nu gewoon minder. Veel zijn uit vorm en er is veel irritatie.

Komt wel weer goed, vergeet niet dat de economische crisis Nederland harder treft in het voetbal dan elk ander land.

Waar Nederland juist het geld van de commerciële waarden moet hebben ipv tv geld.
Dadelijk trekt het wel weer aan en ook de jeugd zal weer beter worden.

Wat ik wel een beetje mis van de Nederlandse jeugd ze komen zoveel fysiek te kort. als ik toch een middelmatige verdediger ben dan train ik mezelf toch ff een jaartje de shompes in de krachthonk... kijk naar bruma en rekik of depay ... die zien er juist voor hun leeftijd al fysiek sterk uit.
zelfde as met stam... die werd pas echt goed toen hij flink wat in het krachthonk had gezeten.

Voetballend is het leuk in Nederland maar de meeste ploegen hebben geen winnaarsmentaliteit, Europese ervaring en defensief is het tragisch slecht. Als het even een beetje tegenzit of de omstandigheden zijn niet ideaal dan zijn ze ook helemaal van de kaart. Daarnaast leveren we gewoon snel niveau in ten opzichte van opkomende landen als Rusland. We zijn een opleidingsland en hebben niet de financien om het eigen talent aan te vullen met toppers uit het buitenland. Dan is het resultaat dat een Oekrainse of Russische subtopper al een maat te groot kan zijn..

Nederlandse clubs kunnen zich financieel niet meten met Europese clubs. We hebben in Nederland gewoon het geld niet om mee te kunnen doen met de Europese top. En zelfs al zouden we geld hebben, dan denk ik dat we nog niet bij de top zouden kunnen komen. Nederlandse clubs spelen altijd wel leuk, maar ze verliezen dan weer tegen een ploeg die gewoon wilt winnen. Dat mis ik bij Nederlandse clubs. Ze spelen niet om te winnen lijkt het.

Tja, hieraan kan je ook zien dat de Belgische teams veel efficienter en ook beter zijn als Nederlandse clubs, Anderlecht heeft veel meer kans om door te stoten naar de knock out ronde van de CL als Ajax. Belgie heeft ook een veel betere en spannendere competitie met een sterkere top: Anderlecht Ajax, Club Brugge Psv, Genk Feyenoord, Standard Twente, KAA Gent Vitesse
het is duidelijk lijkt me.... en neem nu niet Zulte Waregem als tegenvoorbeeld want zij horen niet bij de top van Belgie, dat is gewoon een middenmotor die vergelijkbaar is met pakweg FC Utrecht.

Schijnbaar zjin alleen AZ, Ajax en PSV in staat om mee te doen Europees en punten te vergaren. Clubs als Utrecht, Feyenoord etc. horen er gewoon niet huis als je niet eens jezelf kunt plaatsen. Mooi weer wat startplaatsen inleveren dan kunnen de clubs die er wel voor willen voetballen blijven meedoen.
.
Edit: Twente hoort uiteraard ook hierbij, zij hebben de afgelopen jaren goed gepresteerd.

30 augustus 2013 om 10:48

Feijenoord heeft iets meer tijd nodig. Als Feijenoord dit seizoen met hopelijk 1 speler en volgend seizoen met meerdere spelers gaat cashen dan is er ook veel meer mogelijk voor Feijenoord. Ik denk dat we dan meer kunnen en mogen verwachten.

30 augustus 2013 om 10:58

Er zit nog genoeg rek in de selectie wel om door te groeien maar het is nu wel al 2 jaar geen kwalificatie. Ik vind met alle respect dat je als Feyenoord je altijd moet plaatsen voor de EL, ik had grotere verwachtingen doordat de selectie intact is gebleven en zelfs sterker met Armenteros erbij. Het lijkt wel alsof Feyenoord geïmponeerd is zodra ze op het Europese toneel spelen.

30 augustus 2013 om 11:05

Ik had dat juist ook verwacht. Voordat het seizoen begon gaf ik gelijk aan dat de punten direct gepakt moesten worden omdat de selectie intact zou blijven en heel veel teams zouden opnieuw moeten bouwen. Juist het omgekeerde is gebeurd, hoe triest is dat.

Feijenoord heeft teveel watjes in het elftal. Er gaat iets fout en gelijk is er onzekerheid. Kom op zeg, waar zijn de bikkels gebleven. Ik word zo geïrriteerd van dat gehuil van de Feijenoord spelers. Ik word zo moe om te zien dat De Vrij en Clasie onze aanvoerders zijn. Dat is toch lachwekkend als je daarmee Europees aankomt? Maak dan Pelle aanvoerder, die straalt tenminste nog wat uit.

30 augustus 2013 om 11:19

Opmerkelijk inderdaad, maar je merkt precies hetzelfde bij Ajax. Ik had verwacht dat we nu eindelijk eens zouden beginnen zoals we vorig seizoen zijn geëindigd maar niets is minder waar.
.
Ik ben het met je eens over watjes. Ik heb soms het idee dat er spelers tussen zitten die zich 'stoerder' willen voordoen dan ze zijn (clasie) maar zodra het er op aankomt geven ze niet thuis. Mooi voorbeeld hiervan is hoe Toivonen vorig seizoen Clasie uit de wedstrijd haalde door even flink de beuk erin te gooien. Belangrijkste nu is denk ik om Immers eruit te halen en Vilhena op '10' te zetten, dan maak je al goede stappen en het komt het positiespel vooral erg ten goede.

30 augustus 2013 om 11:37

Klopt, dat soort spelers maar ook een type Poulsen (heb ik beneden ook neergezet) zijn gewoon belangrijk voor het elftal. Ik zou inderdaad ook Vilhena op 10 zetten en dan Kongolo erin. Verdedigend zal het dan denk ik veel sterker staan.

30 augustus 2013 om 11:45

Inderdaad, een type Poulsen in je team is goud waard met zijn ervaring en slimme spel. Dat zijn details die een topwedstrijd kunnen kantelen in je voordeel. Kan Kongolo een beetje uit de voeten op het middenveld, het is van origine een CV toch?

30 augustus 2013 om 12:02

Klopt, het is normaal gesproken een CV maar Kongolo is nog best wel snel qua handelingssnelheid. Ik denk dat ie daarom op het middenveld kan spelen.

Nelom staat vaak linksback en hij is toch redelijk aanvallend ingesteld. Soms is ie niet op tijd terug waardoor Kongolo ff zijn positie kan overnemen. Kongolo is verder heel sterk en redelijk lang. Je hebt dus gelijk meer lengte in de ploeg voor eventuele lange ballen. Vilhena en Clasie vind ik toch best wel klein. Kongolo kan verder heel goed een man uitschakelen en denkt puur aan zijn verdedigende taken. Hij hoeft dus niet mee aan te vallen of goals en assists te maken. Het is puur voor de omschakeling en de fysieke kracht.

30 augustus 2013 om 11:08

En Twente. Die hebben de afgelopen 5 jaar samen met psv en ajax de meeste punten (ongeveer evenveel) binnen gehaald.
Dat Twente zich niet geplaatst heeft kost Nl gewoon veel punten. Ook omdat Twente een beschermde status zou hebben in de EL.

30 augustus 2013 om 11:16

Heb je helemaal gelijk in, ben ze domweg vergeten excuses. Maar inderdaad, het is zonde dat Twente niet Europees speelt omdat ze toch goed punten sprokkelen.

JK-Ajax..Feyenoord heeft gewoon een hele zware loting gehad tegen Krasnodar..heeft ook met kwaliteit te maken wat Feyenoord ontbeerd maar het zit ook niet echt mee qua loting..die andere teams had Feyenoord veel makelijker kunnen hebben..is ook een kwestie van geluk..ik denk dat Krasnodar in NL mee zou doen voor t kampioenschap..het is geen flitsende ploeg maar wel een hele effectieve..

30 augustus 2013 om 11:00

Dat is natuurlijk wel zo maar dan nog vind ik dat er beter voetbal op de mat moet worden gelegd. Zoals ik hierboven ook aangaf lijkt het wel alsof het hele team dichtklapt zodra er een Europese wedstrijd moet worden gespeeld. Vergeet niet dat ze vorig jaar zich ook niet gekwalificeerd hebben.

30 augustus 2013 om 11:06

Het is altijd leuk voetbal, kijk naar ajax/psv van nu. Maar die worden toch binnen jaren weggekocht (eriksen nu weer), en volgend jaar zal psv flink gaan verkopen met de talenten die ze hebben.

31 augustus 2013 om 12:38

Dynamo Kiev en Sparta Praag.dat was Ook weer niet echt een gunstige loting..kiev hadden we de beste kansen tegen..dat Kiev rolde in de volgende en laatste ronde Monchengladbach met 4-0 op..feyenoord mist gewoon een tweede killer.want naast Pelle is er geen 1 speler die de doelpunten voor zn rekening neemt.

31 augustus 2013 om 12:39

Dynamo Kiev en Sparta Praag.dat was Ook weer niet echt een gunstige loting..kiev hadden we de beste kansen tegen..dat Kiev rolde in de volgende en laatste ronde Monchengladbach met 4-0 op..feyenoord mist gewoon een tweede killer.want naast Pelle is er geen 1 speler die de doelpunten voor zn rekening neemt.

Nederlandse clubs vinden balbezit belangrijk maar niet balverlies, omschakeling en fysieke kracht. Bij de andere clubs is dat bijvoorbeeld wel belangrijk. Ik had graag Kongolo op het middenveld gezien (niet alleen gisteren maar gewoon de hele tijd al) omdat je dan veel meer defensieve zekerheid hebt. Kongolo is sterk, lang, Kongolo kan een mannetje uitschakelen, Kongolo kan het overnemen van een back als een back nog niet op tijd terug is. Kongolo denkt niet alleen maar aan balbezit of aanvallen (wat Clasie en Vilhena eigenlijk wel doen).

Het is toch eigenlijk triest dat Feijenoord dit seizoen nog geen 1x de 0 heeft weten te houden. Dat ligt niet alleen aan de verdediging maar aan heel het elftal. Volgens mij is de balans gewoon niet goed en dat kan met Kongolo veranderen want dan bouw je veel meer zekerheid in.

----Clasie--Kongolo
---------Vilhena
Zo zie ik het graag.

Ik ben daarom ook wel gecharmeerd van een speler zoals Poulsen of paar jaar geleden Tiote. Poulsen speelde juist in de belangrijke wedstrijden zijn beste wedstrijden. Heeft bijvoorbeeld Toivonen maar ook Pelle helemaal uit de wedstrijd gespeeld. Ik vind dat echt een kwaliteit maar jammer genoeg wordt daar weinig aandacht aan besteed. Tiote heeft het niet waargemaakt bij Twente maar moet je zien hoe ie nu speelt in de Premier League. Dat is bij vlagen geweldig en wat een bikkel is dat.

Ik ben het hier wel mee eens. Wanneer een tegenstander fysiek voetbal gaat spelen komen de nederlandse clubs in de problemen. Europees worden er andere dingen gevraagd van de spelers

Ik denk dat het probleem vooral zit in onze manier van verdedigen. Het moet allemaal mooi, allemaal voetballend worden opgelost. Een verdediger moet van alles kunnen, maar de primaire taak - behoorlijk verdedigen - lijkt voor velen te veel gevraagd. Onlangs werd terecht gesteld dat Stefan de Vrij zijn hele leven lang is opgeleid als een 'schone verdediger' met opbouwend vermogen en dat hij nooit een meedogenloze spitsenkiller zal worden die elke centrumaanvaller het leven zuur gaat maken. Bij PSV loopt Jetro Willems rond. Genoeg leuke acties voor op een schoolpleintje en in balbezit een gewaardeerde vleugelspeler die mee opkomt, maar doortastend optreden tegen een rechtervleugelaanvaller of gewoon vanuit de posite spelen is doorgaans wat te veel gevraagd. En wat te denken van (ex-)Ajacieden Gregory van der Wiel, Ricardo van Rhijn en Daley Blind? Stuk voor stuk lulletjes lampekatoen, van wie totaal geen duelkracht uitgaan. Onze beste rechtsback is Darryl Janmaat. Hoewel die jongen doet wat in zijn vermogen ligt, zegt die situatie genoeg. Jammer dat ergens kennelijk de kennis verloren is gegaan, die heeft geholpen om kiezelharde verdedigers als Theo Lazeroms, Rinus Israel, Ruud Krol of Huub Stevens op te leiden.

Overigens denk ik ook dat het ligt aan de manier van scheidsrechteren in Nederland. Hoe elk duel wordt doodgefloten lijkt nergens op, zo creëer je ook softies die de duels vermijden. Het fysieke element sterft uit in de Eredivisie, wat zijn weerslag heeft in Europa. Nederland moet een voorbeeld nemen aan de Engelse instelling op dit vlak. De heren daar mogen dan een belachelijke veelvoud verdienen van de ministers-presidenten die in de Eredivisie actief zijn, ze vliegen er 90 minuten lang vol in en zien de eerstvolgende maandag wel over er benen gebroken zijn of niet. De Knvb zou er op moeten toezien dat de sport wat mannelijker wordt in die zin. Afgelopen woensdag betrapte ik me er op dat ik enthousiast werd van een goede bloktackle van Ji Sung Park met een sliding. Alsof dat een bijzonderheid zou moeten zijn...

Lees net bericht ""talent Porto direct door Chelsea naar Vitesse gestuurd" Uefa, waar ben je mee bezig. Dit is wat er mis is met het voetbal. Arsenal heeft volgens mij 11 Fransen in de basis. Even serieus nou.... Verhuren zou verboden moeten worden. Minimale contractduur/verbintenis speler-club zou ook 2 jaar moeten zijn, dus ook vroegtijdig verkopen niet mogelijk. Wellicht dat spelers als Strootman, van Ginkel etc dan langer in Nederland spelen waardoor we meer kans maken internationaal.

Verder wat gomes1psv zegt, moeten we leren om verdedigers op te leiden en geen valse middenvelders/buitenspelers. zo de waarheid!!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren