Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV en AZ maken zich op voor lange reizen in Europa League

Laatste update:

PSV en AZ hebben het in sportief opzicht getroffen met hun lotingen voor de groepsfase van de Europa League. De Eindhovenaren zijn gekoppeld aan de Kroatische grootmacht Dinamo Zagreb, het Oekraïense Chornomorets Odesa en de Bulgaarse kampioen Ludogorets Razgrad. Voor de ploeg van Gertjan Verbeek staan er ontmoetingen op het programma met Huub Stevens en zijn PAOK Saloniki, het Israëlische Maccabi Haifa en Shakhter Karagandy uit Kazachstan.

/

De vraag is echter in hoeverre de twee Nederlandse deelnemers blij zijn met de uitkomst van de loting. Beide clubs hebben bijzonder lange reizen voor de boeg, waarbij AZ met een uitduel bij Shakhter Karagandy in Kazachstan absoluut de kroon spant. De afstand tussen Alkmaar en de betreffende speelstad bedraagt zo’n 5.000 kilometer. Ook Haifa in Israël en Thessaloniki liggen bepaald niet om de hoek.

Ook Phillip Cocu en zijn selectie mogen zich opmaken voor verre reizen richting het oosten van Europa. De Kroatische kampioen Dinamo bevindt zich op redelijke afstand, maar reizen naar de populaire Oekraïense kustplaats Odessa en Ludogoretz in Bulgarije betekenen dat de club heel wat airmiles kan bijschrijven. Over de precieze kracht van de aanstaande opponenten valt nog weinig te zeggen. De scouts van zowel PSV als AZ hebben dus nog het nodige werk te verrichten.

Het Swansea City van Michel Vorm en Jonathan De Guzman krijgt het zwaarder voor de kiezen. De club uit Wales werd gekoppeld aan Valencia, Feyenoord-bedwinger Kuban Krasnodor en St Gallen uit Zwitserland. Mario Been gaat met Racing Genk de strijd aan met Dynamo Kiev, Rapid Wien en FC Thun. Tottenham Hotspur, op voorhand een van de grote favorieten, stuit op het leeggeroofde Anzhi Makhachkala, Sheriff Tiraspol en Tromsø.

Volledige loting:

Groep A:
01. Valencia (Spa)
02. Swansea City (Eng)
03. Kuban Krasnodar (Rus)
04. St Gallen (Zwi)

Groep B:
01. PSV (Ned)
02. Dinamo Zagreb (Kro)
03. Chornomorets Odesa (Oek)
04. Ludogorets Razgrad (Bul)

Groep C:
01. Standard Luik (Bel)
02. Red Bull Salzburg (Oos)
03. IF Elfsborg (Zwe)
04. Esbjerg fB (Den)

Groep D:
01. Rubin Kazan (Rus)
02. Wigan Athletic (Eng)
03. NK Maribor (Slo)
04. Zulte Waregem (Bel)

Groep E:
01. Fiorentina (Ita)
02. Dnipro Dnipropetrovsk (Oek)
03. Paços de Ferreira (Por)
04. Pandurii Târgu Jiu (Roe)

Groep F:
01. Girondins Bordeaux (Fra)
02. APOEL Nicosia(Cyp)
03. Eintracht Frankfurt (Dui)
04. Maccabi Tel Aviv (Isr)

Groep G:
01. Dynamo Kiev (Oek)
02. RC Genk (Bel)
03. Rapid Wien (Oos)
04. FC Thun (Zwi)

Groep H:
01. Sevilla (Spa)
02. SC Freiburg (Dui)
03. Estoril (Por)
04. Slovan Liberec (Tsj)

Groep I:
01. Olympique Lyon (Fra)
02. Real Betis (Spa)
03. Vitória Guimaraes (Por)
04. HNK Rijeka (Kro)

Groep J:
01. Lazio (Ita)
02. Trabzonspor (Tur)
03. Legia Warschau (Pol)
04. Apollon Limassol (Cyp)

Groep K:
01. Tottenham Hotspur(Eng)
02. Anzhi Makhachkala (Rus)
03. Sheriff Tiraspol (Mol)
04. Tromsø IL (Nor)

Groep L:
01. AZ (Ned)
02. PAOK Saloniki (Gri)
03. Maccabi Haifa (Isr)
04. Shakhter Karagandy (Kaz)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ellendig saaie loting..

30 augustus 2013 om 13:49

niks ellendig punten pakken!!
dat hebben we nu wel nodig met de drama prestaties van nederlandse clubs afgelopen 2 jaar

30 augustus 2013 om 13:51

@ sportheld

thucan zal vast bedoelen dat de loting zelf saai was

verder moet az en psv gwoon doorgaan tegen deze tegenstanders

30 augustus 2013 om 13:58

Hopen dat ze flink veel punten voor ons pakken en dat ze lekker lang in het toernooi blijven. Ik hoop ook dat ze elke keer flink tot het gaatje moeten gaan en zo in combinatie met de lange reizen weer punten laten liggen in de competitie

30 augustus 2013 om 14:02

Je hebt wel lef om dat te hopen, dat moet ik je nageven. Ieder jaar weer wanpresteren en 0 punten pakken en dan hopen dat de concurrentie dit maar even voor nederland doet zodat jullie fitter zijn in de competitie.

30 augustus 2013 om 14:06

Wat hebben we veel aan Feyenoord en zijn fans. Elk jaar een afgang in Europa en dan maar hopen dat andere Nederlandse clubs die wel Europees spelen punten laten liggen, zodat ze weer de vijfde plek kunnen halen om Europa in te gaan. Het is te triest voor woorden, ik dacht dat Feyenoord een grote club was met een trotse aanhang...

30 augustus 2013 om 14:28

@ oiramor

Wat willen jullie dan doen als jullie daar eenmaal van geprofiteerd hebben ? Weer Europa in gaan ??? Zodra jullie Europees moeten liggen jullie er toch weer meteen uit.

30 augustus 2013 om 14:52

Wie zit er nou op die Europa League te wachten? Heb je dinsdag Bayern - Man City gekeken en woensdag Arsenal - Dortmund, ga je dan donderdag PSV - Razgrad kijken? Hahaha. Tenzij je echt ver in het toernooi komt is het gewoon een straf om mee te doen aan dat toernooi.

30 augustus 2013 om 15:09

Ajax speelde vorig seizoen tegen Manchester United in de Europa League. De laatste keer dat Feyenoord tegen een club van dat kaliber heeft gespeeld was in 2002.

30 augustus 2013 om 15:20

@ oiramor

Ja ja ja, nu is het opeens een straf om in de Europa League te spelen. In de Europa League spelen is goed voor de ontwikkeling voor de spelers van Feyenoord, want als men daar goed presteerd verhoogt dat ook hun waarde. Tevens doen ze daar goede ervaring op wat hen ook weer van pas kan komen in de nationale competitie.

Daarnaast is het niet alleen belangrijk voor de punten voor Nederland maar ook voor Feyenoord zelf. De beter de prestaties (punten) des beter de uitgangs positie is voor jouw club bij een loting (pot indeling) als jullie je wel weten te plaatsten voor de Champions League of de europa League.

Het klopt dat de Europa League in het begin niet zoveel oplevert maar elke cent die Feyenoord kan verdienen kunnen jullie goed gebruiken. Dan heb ik het nog niet eens over de prestige die de naam Feyenoord internationaal weer wat glans zal geven. Het is maar goed dat jij niet het beleid bepaald bij jouw club. Volgens mij ben jij er ook zo eentje die ons "arrogant" vind, maar ik ben liever 10.000 keer "arrogant" dan ambitieloos.

30 augustus 2013 om 15:32

@oiramor
Psv az en ajax halen de punten. Feyenoord verpest alles. Met hun counter/lange ballen frommel voetbal.

Trieste is dat ze in nederland gewoon meedoen met dit afzichtelijke team. Laten we hopen dat ze weer een paar seizoenen tussen plek 8-10 gaan spelen

30 augustus 2013 om 15:46

Dit is allemaal wel wat kort door de bocht. Feyenoord heeft het wederom af laten weten in Europa. Nu is het opeens een slecht team dat niet kan voetballen. De club stond een paar jaar geleden nog aan de afgrond. In een paar jaar tijd is er een team samengesteld van jeugdig talent en subtoppers zoals Immers en Schaken. Er is geen geld om nieuwe spelers aan te trekken. Desondanks worden ze 2e en 3e. Toch knap. Dan kan je zeggen dat ze het makkelijker hebben zonder Europees voetbal. Maar je gaat mij niet vertellen dat wanneer ook Feyenoord Europees zou voetballen ze onder de 5 zouden komen. Sterker nog ik denk dat wanneer Feyenoord wel een keer een half seizoen Europees voetbalt, ze alleen maar beter worden en het ook in de competitie beter gaan doen. Maar goed volgens mij gaat dit topic over AZ en PSV. We kunnen lullen wat we willen maar het is voor heel Nederland belangrijk dat deze teams goed presteren. Want daar heeft niet alleen Feyenoord profijt van, maar wij met zijn allen. Elke club, elke voetballer en elke supporter.

30 augustus 2013 om 15:53

Kijk eens aan mensen. Het effect op feyenoord supporters als andere clubs meer succes hebben in europa.

30 augustus 2013 om 16:13

Oiramor, je maakt jezelf echt belachelijk.

Dus jij hebt gister niet gekeken naar Feyenoord - Kuban? want tja....wie wil dat nou kijken....echt supporter ben jij hey!
Van de andere kant moet ik je eigenlijk ook gelijk geven....want wat Feyenoord aan het prutsen hey, wanvertoning is licht uitgedrukt...dit team gaat niets klaar spelen.

Misschien dat ze inderdaad nu iets gaan klaar spelen gezien er 3 clubs uit Nederland wel hun best doen om het Nederlandse voetbal nog enigszins hoog te houden in Europa en dit wel eens t.k.v. de competitie zal gaan. Kan jouw team volgend jaar weer prutsen in de voorrondes van de europa league (als ze dat al halen) en zal ik je nog eens wat vertellen....feyenoord heeft nog zijn best gedaan ook...ja het is goed om Europa league te spelen, goed voor supporters, spelers en klein beetje financieel.

30 augustus 2013 om 16:25

@afca_leeds die uitspraak van het is een straf om aan dat toernooi mee te doen. Riekt meer dan arrogantie als dat van sommige Ajaxsupporters. Dus hopelijk is die oiramor niet het prototype van een Feyenoordfan, maar zijn er ook nog supporters, die het de Nederlandse clubs wel gunnen. Ik heb me ook zitten verbazen, dat er nog mensen waren hier op VZ, die hoopten dat PSV eruit zouden vliegen tegen Milan. Ik persoonlijk ben voor iedere Nederlandse ploeg als ze europa in gaan.

30 augustus 2013 om 16:51

Oiramor
Je probeert nu enkel je eigen straatje leeg te vegen, na je jezelf zo nadrukkelijk in het nauw gezet te hebben met je ondoordachte post.
Wie zit er nu op EL wedstrijden te wachten? Gisteren een bomvolle Kuip misschien? Ik ga de moeite er niet voor doen, maar ben benieuwd wat posts over de wedstrijd waren voordat hij gespeeld werd. Waarschijnlijk van een andere nature.

30 augustus 2013 om 16:58

Feyenoordgr
Jouw commentaar komt gewoon heel anders over dan dat van ene Oiramor hierboven. Jouw post heb ik absoluut geen moiete mee. Oiramor is gewoon huichelachtig bezig zich te verstoppen achter de realiteit en probeert de waarheid in een ander daglicht te stellen.
Jullie probleem wordt door de resultaten dat ze steeds lager dalen op de coefficientielijst van Europese clubs. Dat maakt het steeds moeilijker om in de toekomst gunstiger te loten en dat is heel jammer.

30 augustus 2013 om 18:05

Dat die club uit Rotterdam maar eens een keer wat punten gaat pakken. Beetje provocerend vriend, vooral na gisteren. Dadelijk komen jullie nog in pot 4 als dit zo doorgaat...

30 augustus 2013 om 13:50

inderdaad thucan

het was bijna een straf om naar te kijken

ON: redelijke lotingen voor beide ploegen
zie ze beide wel doorgaan
jammer voor psv dat het alleen oostblokkers zijn
en voor az het ontzettend verre reizen naar onder andere kazachstan en israel.
had zeker niet dichterbij gekund

30 augustus 2013 om 13:55

Saaie loting idd.
Maar ze spelen wel tegn de kampioen van Bulgarije en Croatie. Dus geen walk over.
Tis sowieso altijd lastig voetballen tegen clubs uit het voomalig oostblok.
Zie ajax vorig jr tegen een heel matig steau. Ze vlogen er toch uit.
Maar overwinteren moet geen probleemzijn lijkt me.

30 augustus 2013 om 16:16

PSV heeft lastige tegenstanders getroffen, wordt echt niet gemakkelijk om daar van te winnen. AZ heeft het iets beter getroffen dan Psv.

30 augustus 2013 om 13:55

Die vrouw leukte het nog enigszins wat op...

30 augustus 2013 om 14:13

Ja, lekker aansprekend....not.

Maar bekijk het positief: PSV en AZ kunnen zich met twee vingers plaatsen voor de knock-out fase.

30 augustus 2013 om 15:48

saaie loting idd maar we hebben maar 2 ploegen in de EL, dus die moeten zoveel mogelijk punten pakken - hopelijk winnen ze letterlijk alles - ze zijn ook groepshoofd toch? de belgen hebben bv 3-4 teams in de EL en zullen veel meer kunnen sprokkelen.. goed dat er Oekranische ploegen directe tegenstanders zijn - die zijn directe konkurrenten voor Europese tickets- winnen dus.

De lotingen zijn gunstig, maar de lange afstanden kunnen parten gaan spelen. Zie beide ploegen doorgaan.

30 augustus 2013 om 16:07

Echt verschrikkelijk die lange afstanden....geen enkel wedstrijdje dicht bij huis! Dit kost de selecties van PSV en AZ ook veel energie en dit zal t.k.v. de competitie gaan met als gevolg dat teams als Feyenoord, Vitesse en Utrecht daarvan kunnen profiteren en volgend jaar zichzelf en Nederland belachelijk kunnen maken in Europa.
PSV doet zijn best en kan thuis goed voetballen en gelijk spelen tegen Milaan......en kijk Feyenoord gisteren eens prutsen tegen een club uit Rusland...kunnen thuis niet eens gelijkspelen! schandalig!

Ik denk dat PSV een zeer moeilijke loting heeft met al die oost europese clubs, PSV heeft een jong team en ben benieuwd hoe ze dit zullen ervaren.
AZ geef ik eigenlijk iets meer kans, op zich tegenstanders waar wat te halen valt.
Ik hoop dat beide clubs het goed doen zonder dat dit t.k.v. krachten voor competitie gaat.

Redelijk makkelijke loting voor beide clubs, alleen jammer voor de supporters.

30 augustus 2013 om 13:50

AZ zie ik echt niet bij de eerste twee eindigen. De andere ploegen in die poule zijn erg lastig te bespelen.

30 augustus 2013 om 13:52

Ja maar ik denk dat dat meer aan AZ zelf ligt dan aan de tegenstanders van AZ.

30 augustus 2013 om 13:58

Inderdaad, AZ is niet meer het AZ van een aantal jaren geleden. In Nederland behoren ze ook maar tot de middenmoot. Met af en toe een uitschieter tegen Ajax bijvoorbeeld. Geen enkele loting is makkelijk voor AZ, maar het had veel slechter gekund inderdaad. Alleen jammer dat er voor de neutrale supporter geen aansprekende tegenstanders bij zitten.

30 augustus 2013 om 14:06

Ze zijn misschien lastig te bespelen maar geen van allen zijn overduidelijke beter, wellicht Paok. Maccabi en die ploeg uit Kazachstan moet je thuis kunnen hebben als je geen rode kaart in de eerste minuut krijgt.

30 augustus 2013 om 14:57

Makkelijk praten als je een keertje een slecht seizoen heb gedraaid en keertje een stadionfik met rare scheidsrechter krijgt?

30 augustus 2013 om 15:19

Die ploeg uit Kazachstan heeft het Celtic anders verdomd lastig gemaakt.
Voor AZ nog een pittige loting als ik eerlijk ben. Ik ben het daarom ook met Lovre eens en acht de kans groter dat zij in de groepsfase worden geëlimineerd. Ik hoop het natuurlijk niet, maar denk het wel.

beide elftal mogen niet klagen

30 augustus 2013 om 18:15

Qua afstand wel en voor de supporters is dit niks. Uitwedstrijden laat ik lekker schieten. Hoe is het eigenlijk met Dinamo? Is dat nog een beetje fatsoenlijk?

Had wel naar een uitwedstrijd willen gaan als dat in Engeland, Duitsland of Belgie was.
Maar ga niet naar het oostblok toe.
Jammer dat we weer tegen de clubs in uit het oosten moeten met hun kunstgras.

Toch moeten we makkelijk 1e worden.

30 augustus 2013 om 13:49

Odessa is best een mooie stad hoor. Kan het wel aanbevelen. maar ok, als voetbalsupporter is het geen plus om naar Oost-Europa te gaan. zelf wel naar Zagreb geweest met onze club, tja...

30 augustus 2013 om 14:05

Odessa is inderdaad een prachtige stad. Lekker klimaat ook en heel vriendelijke mensen.

30 augustus 2013 om 14:08

Mooie boulevards en architectuur, (dankzij de controle van de maffia) erg veilig voor toeristen, redelijk goedkoop, lekker klimaat inderdaad en fantastische vrouwen ;-)

30 augustus 2013 om 19:58

Verdien jij er toevallig aan om de stad aan te prijzen :P ? Zou er wel graag naar toe gaan als PSV supporter, die vliegreis is alleen weer ontzettend duur en schoolverplichtingen maken het ook niet makkelijker..

30 augustus 2013 om 13:55

Das het grootste nadeel van de europaleague. Een hoop oostblok ploegen. Kan me voorstellen dat er weinig interesse voor is van supporters.
Maja een 2e elftal opstellen kan ook niet. En laten we eerlijk zijn, de europa league is de enige prijs die wij nederlandse ploegen "misschien" zouden kunnen winnen.
Vind ook dat clubs er vol voor moeten gaan. Er word denigerend gedaan over de EL. Maar als je realistisch bent weet je dat geen enkele club in nederland ooit nog een rol van betekenis zal gaan spelen.
En daarbij de uefa cup winnen is ook mooi!!

30 augustus 2013 om 14:13

Het is gewoon jammer dat je er als club financieël niet veel mee op schiet. En helaas ook geen mooie reward zoals : finalisten mogen groepsfase CL in. Wel hoop ik dat de Knvb is een keer goed planned. zodat de competitie wedstrijden tegen makkelijkere tegenstanders zijn. Niet zodat bijv AZ 10.000km moet reizen, en vervolgens doodleuk het op moet nemen tegen bijvoorbeeld ajax of feyenoord. Dat kost ook gewoon punten.

30 augustus 2013 om 13:56

Odessa is een prachtige stad, ik zou meegaan als ik jou was

30 augustus 2013 om 13:58

Zagreb is een prima stad en Kroatie een prachtig land. Puur om de door jou genoemde redenen niet te gaan is zeer bekrompen. Odessa is prachtig en ook Sofia (ik geloof dat Ludogorets daar thuis speelt?) is het ook best waard om een keer te bezoeken.

In grauwe, lege, saaie steden waar je de nasleep van het communisme nog voelt en de mensen een afgemat en enigszins hopeloos bestaan leiden zit ook veel onder het oppervlak, littekens van een zwaar leven en turbulente geschiedenis, verborgen emotie en de kille leegheid van het bestaan. Je ziet de realiteit van het leven. Iets waar we in Nederland als vanzelfsprekend zijn gaan zien en daadoor verwend en intellectueel uitermate lui zijn geworden (als je het modale, burgerlijke bestaan bekijkt dan). Als het fantastische, welvarende westen op deze voet verder gaat gaan ze zich in de toekomst nog behoorlijk afvragen waar het mis is gegaan.

Wat dat betreft doet PSV nu een onwijs adorabele poging om de middelmaat te ontstijgen met onbevlekte jonge honden. PSV wordt hier gewoon eerste, die puppies dartelen hier met speels gemak overheen. AZ heeft een moeilijkere klus maar zal, mits het onverstoorbaar blijft tegen de heethoofden, ook een prima kans maken. Laten we het hopen.

30 augustus 2013 om 14:02

Ik vond Zagreb niet veel soeps en Sofia ook behoorlijk grijs. Ken wel mooiere plekken in het "oostblok", heb er veel gereisd. Maar goed, Dinamo uit is wel een ervaring en een bezoek aan Odessa is ook best aan te raden. Alleen is de voetbalcultuur daar nihil.
wat voetbal gezien kan het overigens ook nog tegenvallen voor Psv. Dinamo kan op een goede dag best wat en Chernomorets heeft een lepe ploeg.

30 augustus 2013 om 14:19

Overall is het niet zo indrukwekkend, dat ben ik met je eens, maar er zijn genoeg plakken die het bezoeken waard zijn voor 2-3 dagen.
Als je toch je club wilt steunen sla je 2 vliegen in 1 klap. Het gaat om een open geest. Zeker als je de geschiedenis van die landen kent (voor de 20ste eeuw) is het meer dan het bezoeken waard. Zo zie je dingen in een veel rijker perspectief.

30 augustus 2013 om 14:20

Het zullen best mooie steden wezen, maar het staat mij niet aan.
Dat is een mening die ik koester.

Ik houd meer van het westen.

30 augustus 2013 om 14:30

Dat mag Peskens en helemaal vanuit voetbalperspectief goed te begrijpen. Wat is er nou mooier dan een voetbaltrip naar bijv Swansea, Brugge of Wenen.

30 augustus 2013 om 14:03

Een ronde verder en de kans is een stuk groter om een club uit Engeland, Duitsland of Belgie te treffen

30 augustus 2013 om 14:23

Zagreb is een prachtige stad in een nog mooier land. Dat 'het oostblok' noemen gaat wel erg ver.

30 augustus 2013 om 14:32

Akkoord, de Balkan.

30 augustus 2013 om 14:32

@ Peskens-PSV

Ik snap je punt maar in Kazachtstan is het wel een mooi land hoor, ik ben er 1 keer geweest en het was er prima vertoeven. Het was zeker de moeite waard. Voor de rest zie ik PSV ook wel eerste worden in de poule, de jonkies en de trainer van PSV willen zichzelf op de kaart zetten dus met die motivatie zit het wel goed. Dat gaat wel goed komen zolang men niemand onderschat.

30 augustus 2013 om 18:19

Dat heb ik ook. Dan maar wachten tot de volgende ronde. Hoop op gunstige lotingen en dat we een keer kunnen doorstoten tot de kwart of halve finale. Een ploeg als celtic zou geweldig zijn. Maar dat betekent dan vrijwel zeker dat ajax 4de wordt en dat hoop ik niet. Minimaal 3de!

Priester tegen PSV ! Goede rapper

Leuk die Oostblok League. Het is dat we hier bakken met geld verdienen.

30 augustus 2013 om 13:54

Hoeveel dan?

30 augustus 2013 om 13:59

Om precies te zijn helemaal niks. Die lange reizen kost ons alleen maar geld en om de stadions ook maar een beetje vol te krijgen moeten de kaartprijzen onder de 5 euro. Na de groeps fase wordt het wat draaglijker.

30 augustus 2013 om 14:11

In de EL verdien je pas na de winterstop. En als je zulke lange dure reizen moet maken ligt je omslagpunt nog iets verder. Als ik me goed herinner verdiende Porto toen ze enkele jaren geleden de EL wonnen iets van 7M. Dat is ongeveer het bedrag dat Ajax Extra kan bijschrijven omdat Milan PSV uitschakelde voor de CL. De financiele verschillen tussen de EL en de CL zijn belachelijk.

30 augustus 2013 om 17:34

Oh, je was sarcastisch.

30 augustus 2013 om 18:23

Echt verschrikkelijk die el. Splits het gewoon lekker op tussen Oost en West en laat dan de beste van west tegen Oost strijden. Maak de cl gewoon kleiner dat alleen de nummers 1 en 2 doorgaan naar de cl, of alleen de kampioenen. Dan komen of grote clubs ook in de el en wordt het wat aantrekkelijker. Financieel en ook voor de supporters. Of het beter is voor de Nederlandse teams. Geen idee...

Paok is altijd wel een goed sfeertje maar voor de groundhoppers geen leuke loting. Wel een haalbare kaart voor beide ploegen, dat is dan wel weer positief.

Vreselijke tripjes voor de boeg, maar moet te doen zijn voor beide clubs! Zou wel fijn zijn als beide clubs doorgaan, want de huidige Europese ranking is om te huilen!

Geweldige wedstrijden op de Donderdagavond dit jaar....

Goede loting, wel een beetje ver reizen. Goede Kansen voor alle 2 om verder te komen

Dramatische loting voor de supporters van beide clubs. Thessaloniki zijn we al geweest, Israel wil je niet heen en Kazachstan is bijna onbereikbaar. Helaas geen Duitse of Belgische clubs. Kansen zijn er natuurlijk zeker.

Zou mooi zijn geweest als PSV of AZ in groep C zaten in plaats van Standard Liege! Dat zijn makkelijke wedstrijden én dichtbij.

30 augustus 2013 om 13:51

Makkelijke wedstrijden? Bedoel je sportief of qua bereikbaarheid? Als je het sportieve bedoeld, ga je toch serieus de mist in, want Standard is een zeer sterke ploeg, die de revelatie van deze campagne gaat worden, let maar op!

30 augustus 2013 om 13:52

Ik zeg in de plaats van Standard is namelijk groephoofd van Groep C

30 augustus 2013 om 13:59

Mijn excuses, ik had het verkeerd begrepen! .. De Nederlandse ploegen hebben het niet echt getroffen met hun verplaatsingen!

30 augustus 2013 om 14:00

Denk toch dat PSV nog wel een heel stuk sterker is dan Standard. Het Nederlandse voetbal is de laatste tijd om te huilen in met name de EL, maar gelukkig zijn we nog wel beter dan de Belgen.
Ik zie niet echt een ploeg waar PSV onmogelijk van kan winnen dus misschien kunnen die iets leuks doen, mits ze zich volledig inzetten natuurlijk.

30 augustus 2013 om 15:23

Enkel psv en ajax zijn nog beter dan "de belgen". De rest wil ik het wel eens zien hoor.

Wat een ongelofelijke saaie poule zeg. Een team uit Kroatie, Dinamo Zagreb oke nog een redelijke tegenstander, een team uit Oekraine ( zoals altijd ) Chornomoret Udesa nog nooit van gehoord. En tot slot een tegenstander uit Bulgarije Ludogorets. Niet te geloven zeg.

Haha mooier kan het eigenlijk niet. Van AC Milan naar Chornomoret Udesa. Wat heb je daar als voetballer lekker veel zin in. Ik had het wel verwacht dat we een oostblok team zouden krijgen. Dinamo Zagreb is nog een redelijke tegenstander. en Ludogorets tja.

Als je hier niet 1e word in de poule dan weet ik het ook niet.

Sjonge jonge jonge.

AZ zal ook flink balen. Naar Isreal & naar Kazachstan. Ongelofelijk toch dit?

30 augustus 2013 om 13:52

Dinamo Zagreb weet je het maar nooit met die lui. Daarnaast is de laatste jaren veel uit oostblok-landen die doorstromen in de Europa League helaas.

30 augustus 2013 om 14:01

Inderdaad. Weetje hoe ongelofelijk klote dat is als je naar het oostblok moet? En dat ook nog op donderdag spelen en zo weinig tijd krijgt om je voor te bereiden op de competitie en met name als je uit speelt.

30 augustus 2013 om 14:05

Sibir Novosibirsk was het alle verst kan ik mij herinneren van jullie PSV Eindhoven. Andere kant van de wereld geloof ik?

Edit: Tegen China aan, maar die club komt uit Rusland

30 augustus 2013 om 13:53

Voor AZ is Griekenland wederom ver en Paok is beter dan die van gisteravond.

Maar de clubs die meedoen uit pot 3 en pot 4 uit het oosten zijn zo onbekend en het lijkt mij niet leuk om tegen te spelen.

Kan niet wachten op de kwartfinale en wie we dan treffen, want dan begint het pas.

30 augustus 2013 om 14:04

Het is ook niet leuk om tegen zulke ploegen te spelen. Dan krijg je weer leeg stadion.

30 augustus 2013 om 14:04

Sowieso onbegrijpelijk dat clubs uit Israel en Kazachstan mee kunnen doen aan de 'europa' League. Deze landen liggen niet in Europa.

30 augustus 2013 om 14:05

Echt onbegrijpelijk inderdaad. Kijk die poule van Standard Luik, nu al jaloers erop.

30 augustus 2013 om 14:08

Mooie poule is dat. Maar ik ben ook wel blij dat PSV en AZ niet in poule A zitten, met Swansea en Kuban is dat wel een sterke poule.

30 augustus 2013 om 14:37

@ Pparzyszek

Hoezo is dat onbegrijpelijk ? Geografisch gezien behoren die landen gewoon nog tot Europa dus kunnen ze mee doen. Nu ligt Kazachtstan net op het randje, als het goed is komt dat door een berg keten. Dus officieel horen ze gewoon bij Europa.

30 augustus 2013 om 15:11

Als je nadenkt waar de grens van Europa ligt begrijp je dat Kazachstan degelijk Europa is, Israël daarintegen is geen Europa.

30 augustus 2013 om 15:28

@afca_leeds

Kazachstan heeft een Europees deel en een Aziatisch deel. Het Europese deel is een heel klein gebied t.o.v. het Aziatische deel. In het Europese deel zijn weinig clubs gevestigd. Daarom dacht ik dat het logischer zou zijn als Kazachstan zich bij Azië zou voegen.

Verder is Israel geen Europees land.

30 augustus 2013 om 15:28

@ hard

Isreal had ik iets beter moeten toelichten. Israel is meer geadopteerd door Europa. Want bij het ontstaan van Israelische staat wilde de omringende landen niks met hun te maken hebben, dus hoorde ze nergens echt bij. Doordat er sterke banden (door de immigratie van joden) waren en het welvaarts niveau gelijkwaardig was heeft Europa Israel geadopteerd (zo noem ik het maar even) zodat ze tot Europa behoorde.

30 augustus 2013 om 15:30

@ Pparzyszek


Check mijn reactie boven deze.

Geen geweldige groepen voor beide ploegen qua clubs, allemaal verre landen.
Verder erg leuk dat Esjberg en Elfsborg bij elkaar zitten.
Ook voor Tromsö een zware poule met Spurs en Anzhi.
Groep A is toch wel een leuke met Kuban, Swansea en Valencia.

Ze kunnen allebei makkelijk door naar de volgende ronde.

30 augustus 2013 om 18:28

Ja dat klopt. Maar het kost zoveel energie. Az moet helemaal naar Kazachstan en vervolgens weer terug. Dan ben je vrijdagavond ofzo terug. Zaterdag waarschijnlijk weer trainen en dan zondag de wedstrijd. Dodelijk gewoon.

Had gehoopt op tegenstanders die ietsje meer aanspreken en minder ver maar dit is de europa league krijg je dit. Ik kan niet naar deze uitwedstrijden wordt helemaal gek van al die oostblok landen hopelijk in de volgende ronde een engelse/franse/duitse club

Laten we met Ajax afspreken dat zij voor sportieve wraak zorgen door Milan even goed in de pan te hakken, dan doen wij hetzelfde met Dinamo Zagreb.

30 augustus 2013 om 13:53

Haha is goed, we hebben een deal!
X
X
X

30 augustus 2013 om 13:53

Daar sluit ik me volledig bij aan!!

30 augustus 2013 om 13:55

Akkoord voor het Nederlandse voeetbal.

30 augustus 2013 om 14:00

ik teken ervoor

als beide teams maar doorgaan is het al een succes voor Nederland in europa

30 augustus 2013 om 14:05

Dan zien we elkaar volgend jaar wel in de strijd om de Super Cup.

30 augustus 2013 om 14:38

@ Pparzyszek

Als dat nou eens zou kunnen

30 augustus 2013 om 14:14

We gaan ervoor!

30 augustus 2013 om 14:56

Haha dat zou mooi zijn! Ik geef PSV dan meer kans dan Ajax.. Helaas.

PSV weet wel Oekraïne wel te vinden zeg ze hebben de hele top vier al gehad en nu weer er 1 bij.

AZ tegen Paok (heksenketel van jewelste!) en Huub natuurlijk.

Shakhter Karagandy ken ik nu wel beetje, want Celtic had het lastig daar en thuis werd het in de laatste minuut op Celtic Park 3-0 en was voldoende om naar de groep-fasses van de CL te gaan.

30 augustus 2013 om 13:56

niet echt, ze hebben nog nooit tegen shakhtar gespeeld vgm en dynamo kiev ook niet de laatste jaren dacht ik.

maar als je dan toch een oekrainse tegenstander kan loten dan liever odesa sinds dat een mooie stad aan het water is.

ik snap wel dat mensen het ''oostblok'' automatisch verbinden met verre reis, maar als je het goed bekijkt is een reisje odesa even ver als bijv lissabon.

30 augustus 2013 om 14:03

Oke, bedankt voor de info Ja ik hoor dat het prachtig is, maar mensen schrijven het meteen af aan de naam (oostblok) en het is heel ver natuurlijk onder ons.

(kortom) Niet dat ik daar heen ga, ik ben in de Amsterdam Arena bij Barcelona & Milan.

30 augustus 2013 om 17:01

De reis naar Oekraïne is inderdaad niet absurd lang ofzo, en zo vermoeiend zal dat ook niet zijn de vliegreis is relatief kort.

30 augustus 2013 om 15:58

Huub is wel goed in defensief waterdicht te maken(hij zou eens naar Nederland moeten terugkeren ).

Maar ik denk dat qua aanval en middenveld AZ de overhand heeft, en verbeek is natuurlijk ook geen misselijke coach.

Denk ook dat ze extra gemotiveerd zijn na dat gepruts in de laatste wedstirjd.

Overigens boft Ajax toch wel, ik zit veel liever in de groep met Barcelona, AC Milan en Celtic dan tegen clubs die je best onbekend mag noemen

Mooie loting voor AZ en Psv. Moet lukken!!

Zit te balen dat PSV drie keer zover naar het Oostblok moet, maar AZ heeft het nog even een trapje erger.

Wat een saaie lotingen. Voor AZ wellicht nog wel spannend met Paok in de groep en misschien nog wat lastig, al verwacht ik dat ze wel doorgaan. Voor PSV zou dit piece of cake moeten zijn en moeten ze met gemak doorgaan.

30 augustus 2013 om 13:56

Loting slaat totaal nergens op. Neem bijvoorbeeld AZ, waar die naartoe moeten is geen Europa meer te noemen. Deze ellendige lange trips met vrijwel geen uitsupporters gaat beide clubs nog enkele punten kosten in de eredivisie. Dat ze ons maar na de poul fase in laten stromen, want dit is echt 3 keer niks.

30 augustus 2013 om 14:09

Nee inderdaad, daarnaast is er voor PSV ook niks te winnen. Iedereen verwacht dat ze makkelijk bovenaan eindigen in de poule, dus ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Jullie hadden al zoveel pech met de loting tegen Milan. Terwijl jullie de meeste andere ploegen in de laatste knock-out fase voor de CL wel hadden kunnen hebben. Je valt min of meer van het ene uiterste in het andere.

30 augustus 2013 om 14:19

PSV zal het wel serieus moeten nemen. We hebben ze gezien tegen Dnipro. Ook Odessa heeft geen slechte ploeg en Dinamo ook niet. PSV zal dus wel vol aan de bak moeten.

30 augustus 2013 om 14:45

Ga toch fietsen. Deze tegenstanders gaan helemaal nergens over. Zagreb is nog het lastigste, maar dat mag ook geen probleem vormen voor Psv. Gevalletje appletje eitje

30 augustus 2013 om 14:59

Odessa is toch wel een stuk minder als dnjpro hoor (vorig jaar 13 punten minder), dat zie je alleen al aan de europese resultaten. Ik verwacht in ieder geval veel minder van odessa als vorig jaar van dnjpro. Misschien wat voorbarig maar als je na penalty's pas wint van een albanese club en de groots mogelijke moeite heb tegen een ploeg uit moldavie kan ik me toch niet voorstellen dat PSV het hier moeilijk tegen heeft.

Om door te komen redelijk gunstige loting voor beide nederlandse clubs, maar mijn hemel, wat een verschrikkelijke ploegen zitten er allemaal in die europa league zeg..

Dat ze clubs uit landen als Kazachstan toe laten in zo'n toernooi snap voor geen meter..
Totaal niks te zoeken

30 augustus 2013 om 14:40

Omdat ze geografisch deels gewoon in Europa liggen, daarom hebben ze dus alle het recht om mee te doen. In het geval van Isreal is het min of meer een status aparte.

Geen enkele groep spreekt me aan. Heb medelijden met de PSV en AZ supporters. Laat ze maar zoveel mogelijk winnen. Dat is het enige wat positief aan deze loting kan zijn. Ik weet wel dat ik donderdagavond vaak wat anders te doen zal hebben!

Sportief getroffen met een club die doodleuk met 1-7 verliest als het nergens meer om gaat, tsja...

Jammer dat er totaal geen aansprekende clubs bij zitten in de wat grotere competities. Dan moet ik mijn donderdagavonden maar met wat anders invullen tot de groepsfase afgelopen is.

Je zal maar PSV fan zijn.......... wat een schijtloting. En dan waarschijnlijk zeggen.... ja maar hier kunnen we wel mee verder geraken. Ja dat zal best, maar hier zit eigenlijk geen enkele supporter op te wachten. RTL en Fox zullen hopen dat Ajax en PSV na de winterstop nog een rondje kunnen spelen in de EL.

30 augustus 2013 om 13:53

Eens. Echt een afschuwelijke, afschuwelijke loting. Ik ga donderdag wel gewoon een filmpje kijken of zo tering.

30 augustus 2013 om 14:06

Ja ik ook, ik kan me ook niet voorstellen dat het Eindhovense publiek hier voor warm loopt. Ik moet me wel heel erg vervelen wil ik naar dit soort wedstrijdjes gaan kijken.

AZ en PSV mogen echt niet klagen met de loting. Als je zag wie er nog tussen zaten. Ik denk dat PSV eerste in de poule wordt als ze hun plicht doen. En dan AZ achter Poak Doorgaat.

30 augustus 2013 om 13:56

Paok gaat 1e worden, betere Griekse club dan die van gisteravond.
En die verre reizen zal Verbeek niet blij mee zijn.

PSV heeft goed geloot, maar zijn vast clubs die op kunstgras spelen en dat ligt PSV minder.

30 augustus 2013 om 13:58

heb even onderzoek gedaan aangezien dat voor sommige mensen moeilijk is.

maar al die 3 teams spelen gewoon op gras.

30 augustus 2013 om 14:03

hoe trek je zon domme conclusie ? dinamo zagreb speelt op maksimir stadion, wat de stadion is van het nationaal team = geen kunstgras. informeren kan geen kwaad...

30 augustus 2013 om 14:22

Dan gaat PSV gewoon minimaal 14 punten pakken.

30 augustus 2013 om 15:06

Makkelijk zelfs. Zou me niks verbazen als ze de volle 18 punten gaan pakken. Succes er mee.

30 augustus 2013 om 15:40

@Peskens-PSV
Ik zeg toch ook dat AZ waarschijnlijk achter Poak eindigt. Moeilijk he begrijpend lezen?

Wat een afgrijselijke lotingen. Allereerst zijn de verre reizen allesbehalve wenselijk. Daarnaast is het lastig om het niveau van de clubs in te schatten. Vaak blijken het toch vervelende ploegen te zijn.

Beide moeten de poulefase kunnen overleven, hewwe na de winterstop nog nederlands inbreng, toch een stuk mooier als er nog 1 club aanwezig is!!

Na de winterstop met drie Nederlandse clubs in de Europa League dus.

30 augustus 2013 om 13:57

yep, dat is geen schande voor ons landje, als je ziet wat er in het buitenland aan geld word besteed voor spelers, daar kunnen wij niet aan mee doen. Ben trouwens blij dat we hier streng zijn met de licenties, komen de clubs ook niet diep in de problemen met de financien!!

Pfff, dat worden ellendige donderdagavonden met puntverlies het weekend erna als gevolg van een lange vlucht in de benen. Ik was al chagrijnig vandaag en nu helemaal.

Marianne Thieme zal wel even op bezoek komen bij AZ als dat Shakthar Karagandy in Nederland is....

Ongelooflijk, AZ heeft het niet bepaald getroffen. Reisjes naar Griekenland, Israel en Kazachstan. Wist overigens niet dat Kazachstan en Israel tot Europa behoorden, maar enfin, ze zijn lid van de Uefa.
PSV valt enigszins nog mee, al zijn de namen wat moeilijker uit te spreken.

Vraag me overigens af hoe dat gaat met Europese wedstrijden daar in Tromsø, Parijs van het noorden. Ligt 69 graden noorderbreedte. Ze hebben weliswaar kunstgras, maar als je daar eind november of begin december moet voetballen is het toch veel te koud. Bovendien ligt er dan een laag sneeuw van 20 centimeter dik op het veld

Moeten allebei door kunnen gaan en redelijk makkelijk punten sprokkelen voor Nederland.
Het klinkt misschien wat optimistisch en je weet nooit hoe het loopt, maar als PSV alle wedstrijden aantreed met de sterkste opstelling en juiste motivatie zou je zo toch eigenlijk alle 6 moeten winnen.

ach met een beetje geluk staan er 3 clubs bij de laatste 32
het is in ieder geval niet ondenkbaar, maar tegelijk is het wel erg voorbarig

30 augustus 2013 om 14:16

Jij gaat wel erg snel. Je begrijpt toch wel dat er nog een ronde tussen zit he? Ook de nummers 3 van de CL komen er straks bij.

30 augustus 2013 om 14:26

oh ja laatste 32. maar toch is ook dat heel goed mogelijk

Komen straks de mooie verhalen weer van vier heldhaftige supporters die in een aftands busje naar de uitwedstrijd tegen Karagandy gaan.

30 augustus 2013 om 14:01

Je moet wel heel erg veel van je clubje houden om zoveel moeite te doen om naar zulke uitwedstrijden te gaan. Als ik zelf speler was, zou ik er weinig trek in hebben. Maar, natuurlijk laten ze dat niet merken.

30 augustus 2013 om 14:03

Er zijn wel eens een paar Nac'fans naar Armenie gegaan volgens mij. Helden.

30 augustus 2013 om 14:53

Armenie is klein bier vergeleken met Karagandy.....
Karagandy ligt 1100 km ten zuiden van Tomsk (siberie). Pak de Transsiberische spoorlijn vanuit Berlijn, stap over in Tomsk (eind derde dag) in de trein richting zuidoosten. Niet vergeten uit te stappen na 14 uur (karagandy) ander kom je terecht op de grens met NO-Afghanistan.....
Nb oh ja, en als er na het passeren van de grens met Kazachstan telkens schaapjes worden geslacht, zit je goed: supporterstrein Koeban!

btw die lange reizen kunnen id wel eens in het voordeel zijn van ajax en twente, die langer kunnen rusten en minder ver tot niet of te reizen

Overinteren en veel , heel veel punten pakken.
Dit is een ideale loting voor deze groep .
Na de winter zie ik ze nog wel eens onverwacht ver komen.

30 augustus 2013 om 14:02

Die punten kunnen we idd heel goed gebruiken voor het Nederlandse voetbal. Beide clubs moeten toch wel de volgende ronde kunnen halen.

Loting is niet slecht, maar die verre reizen zullen wel hun tol eisen in de Vaderlandse competitie.

Az gaat niet door dat is al een zekerheidje als ik die jongen tegen celtic zag spelen worden ze helemaal scheel getikt en het zelfde bij paok michien kunnen ze van de isrealiers winnen

30 augustus 2013 om 14:08

Als Celtic al met 3-0 van ze kan winnen dan kan AZ dat ook. Van Paok hebben we nog nooit verloren en Israel is onbekend. AZ zat niet voor niets in pot 1, in tegenstelling tot clubs als jouw Vitesse halen wij wel de nodige punten en resultaten in Europa.

Allebei gewoon 18 punten halen. Alleen voor AZ kan dat wel lastig worden als ze naar Griekenland moeten.

30 augustus 2013 om 14:01

Alle wedstrijden uit kunnen lastig worden, hopelyk halen beide teams de vokgende ronde en kan ajax stunten door 2e te worden in de poule dan staat nederland er weer goed op

Tja word je niet echt blij van van deze loting en als ze nu nog niet doorkomen in deze groepen kunnen we beter stoppen met ploegen Europa in te sturen.

Mooi dat 90% niet weet dat Kroatie niet in het Oostblok ligt... Tevens worden de wedstrijden tegen Ludogorets en Chrnomorets lastig, tegen PSV kan worden gevoetbald (spelen geen afbraakvoetbal).



30 augustus 2013 om 14:05

Voormalig Joegoslavie wordt meestal toch echt tot het Oostblok gerekend.

30 augustus 2013 om 14:08

Niet Lees maar Wikipedia is goed door.

30 augustus 2013 om 14:12

Heb ik gedaan. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27...

30 augustus 2013 om 14:14

''joegoslavië was geen lid van het Oostblok of van het Warschaupact. Hoewel communistisch geregeerd was de leider, maarschalk Tito, aan de macht gekomen vanwege zijn succes als partizanenleider.''

http://nl.wikipedia.org/wiki/oostblok

30 augustus 2013 om 14:18

Ach ja voor de meeste Nederlanders is dat gewoon één pot nat.

30 augustus 2013 om 14:20

@thulsen: wat dan pertinent fout is. Joegoslavie lag toch echt gewoon aan de westelijke kant van "het gordijn".

Daarnaast vind ik Oostblok ook nogal een gedateerd begrip inmiddels. Je hebt gewoon West, Centraal en Oost-Europa wat mij betreft. De muur is er al bijna 25 jaar niet meer dus om deze nog steeds te gebruiken is een beetje achterhaald naar mijn mening. Of noemen we Berlijn, Dresden, Leipzig, Freiburg etc. uit de Bundesliga's ook Oostblok?

30 augustus 2013 om 14:21

Wat is Oostblok, wat is Balkan, wat is Centraal-Europa. Soms is het geografisch best lastig.

30 augustus 2013 om 14:23

"soms worden Joegoslavië en Albanië ook tot het Oostblok gerekend."

Ze behoorden niet tot het Warschaupact nee, maar voor het Oostblok gold vaak een lossere definitie, incl. Joegoslavie en Albanie dus. Als je wat verder rondzoekt, zie je definities soms met en soms zonder die twee landen.

Maar genoeg off-topic nu..

30 augustus 2013 om 14:23

Freiburg ligt in de buurt van München...

30 augustus 2013 om 14:24

@maykel24 Dat hangt dus van je definitie van het Oostblok af. Die hoeft niet exact hetzelfde te zijn als het Ijzeren Gordijn of het Warschaupact,

30 augustus 2013 om 14:32

Ik wist niet dat het ''oostblok'' een abstract begrip was en daardoor verschillende omschrijven kan hanteren. Op papier en praktijk onderscheiden bepaalde gebieden zich wel degelijk van het Oostblok. Alleen hanteren mensen beelden van 30 jaar terug nog kennelijk...

Niet te lang stilstaan bij de reistijden. Hoe je je ergert, heb je zelf in de hand, als speler en trainer zijnde. Hoe meer je je er aan ergert, hoe groter dat van invloed gaat zijn op je spel.

Maar goed.. AZ moet eerst maar eens op z'n niveau komen. Zoals ik heb vernomen (ben op vakantie geweest) zijn ze erg wisselvallig geweest.

PSV en AZ staan voor lange reizen in Europa League

Voor de PSV-supporters maakt het niet uit, die gaan toch niet ;-)

30 augustus 2013 om 14:03

Ik geef ze groot gelijk. Ik zou niet eens naar de thuiswedstrijden gaan

Nou dat worden mooie potjes op de donderdagavond. Supporter van AZ en PSV ben je Europees gezien niet voor je lol dit jaar met tripjes naar het oostblok. Sportief is het wel gunstig want dit zou moeten kunnen. Het is eigenlijk het spiegelbeeld van de ajax-supporters die weliswaar romantische trips naar Camp Nou, San Siro en Celtic Park voor de boeg hebben maar het sportief wel zwaar gaan krijgen. Ik hoop wel dat AZ en met name PSV voluit gaan want we kunnen de punten goed gebruiken.

Saaie clubs, maar wel zeker poules waarbij PSV en AZ door moeten kunnen gaan...ik ben dus toch wel blij met deze loting want er kunnen veel punten gehaald worden en dat is hard nodig door Utrecht, Vitesse en feyenoord. Als ik supporter was van PSV of Az zou ik echter minder blij zijn, saaie tegenstanders.

iedereen heeft het al over "makkelijk te doen"zijn, maar zie die ellendige oost blok uitwedstrijden maar eens te winnen....dat is helemaal geen appeltje eitje!! (utrecht had zelfs een makkie uit luxemburg maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen)
Eerst zien dan geloven, we hebben de punten hard nodig worden door allerlei landen voorbij gelopen op de lijst.straks moet de kampioen van Nederland nog voorronde CL spelen!!

Poule K heeft nog een leuke ontmoeting tussen Tottenham en Anzi. Voor de rest is het eigenlijk wachten tot na de winterstop....

30 augustus 2013 om 14:19

Ik vraag me af of clubs als Tottenham met hun eerste elftal gaan spelen. De kijkcijfers zullen in Europa ook niet erg hoog zijn. Geen wonder ook dat de EL als totaal oninteressant wordt gezien voor subtoppers uit grote voetballanden. Inkomsten zijn een stuk lager, waardoor de competitie een stuk belangrijker is om zo de CL proberen te halen. Ik weet bijna zeker dat Tottenham volgend seizoen veel liever CL speelt dan dat ze dit seizoen een halve of zelfs finaleplek halen in de EL. Dus ik verwacht dat veel spelers rust gaan krijgen, zeker in de beginfase van de EL.

30 augustus 2013 om 14:24

Anzhi heeft inmiddels al hun hele basiselftal verkocht (of in ieder geval zo goed als) dus die zijn ernstig verzwakt en verwacht ik niet veel meer van. Zelf vind ik groep A met valencia, swansea city, kuban krasnodar en st. gallen (die spartak moskou uitschakelde) juist wel enorm interessant!

Prima loting voor Psv, die gaan sowieso door. Ik zie Psv dit jaar ook echt ver komen in de EL. Voor Az wordt het heel erg moeilijk, ik zie ze ook niet doorgaan eerlijk gezegd.

30 augustus 2013 om 14:11

ja psv zie ik sowieso door de groepsfase komen (als 1e), dan krijgen ze een makkelijke tegenstander in die 1e knockout.

het wordt pas lastig als ze tegen CL afvallers moeten.

Groep A is zo belachelijk. Ik gok op Swansea als groepswinnaar daarzo. Kuban in groep 3 en Swansea in groep 2? Belachelijk als je je bedenkt dat Standard en AZ in groep 1 zitten.

Opzich te kloppen ploegen voor AZ en Psv, en lekker ver weg dus dat is alleen maar goed voor de spanning in de eredivisie. Hopelijk speelt ADO nog tegen AZ óf PSV na een uitwedstrijd ergens in het Oosten van Europa !

30 augustus 2013 om 15:41

Misschien omdat Standard en AZ in Europa beter hebben gepresteerd dan Swansea? Of is zoiets onmogelijk voor Belgische en Nederlands clubs?

30 augustus 2013 om 16:05

Natuurlijk is dat mogelijk maar je kan me geen ongelijk geven dat Swansea 9 van de 10 keer zal winnen met ruime cijfers van beide clubs. Swansea heeft natuurlijk weinig gepresteerd omdat ze uit een diep dal komen.

als ik zo snel even kijk heeft kuban het minst gunstig geloot.

voor de nederlandse teams zie ik psv zeker door gaan,
az wordt lastiger, zie ze hooguit 1 punt halen tegen paok, maccabi haifa heb ik geen idee van
karagandy heb ik ook geen kijk op, maar als die thuis 2-0 winnen van celtic zal dat uit voor az geen pretje zijn.

voor az gaat het ook lastig worden in de competitie denk ik, want zodra je uit speelt is het een verre reis en het is op donderdag. dan ben je die zondag niet gelijk 100 denk ik.

Kazachstan, Israel... Dat is niet eens meer Europa man! Dit kun je toch niet verwachten!? Drie duels per week spelen en de tweede even heen en weer naar Kazachstan!

30 augustus 2013 om 14:20

Goed opgemerkt, AZ speelt twee keer in Azie! Da's de Asia League... Groep L klinkt ook al heel ver weg trouwens.

Voor supporters is dit dus zwaar teleurstellend, want dit soort verre (en daardoor vaak dure) trips naar het Oosten tegen minder aansprekende tegenstanders zijn alles behalve de gewenste trips. Paok en Zagreb hebben op zichzelf dan wel weer een fanatieke aanhang die voor mooie uitvakken in Alkmaar of Eindhoven kunnen zorgen.

Het is belangrijk dat beide clubs deze poule met relatief onbekende tegenstanders zeer serieus nemen. Met de roemloze avonturen van Utrecht, Vitesse en Feyenoord is het zeer belangrijk dat deze poule serieus genomen wordt. Ajax zal door zijn loting waarschijnlijk de CL ook niet overleven, dus de punten liggen voornamelijk voor het oprapen in het B toernooi.

2009/2010 9,416

2010/2011 11,166

2011/2012 13,600

2012/2013 4,214

2013/2014 1.416

Ajax, PSV en AZ zullen flink hun best moeten doen!
Anders zakt Nederland de komende jaren heel hard.

Misschien niet de mooiste tegenstanders, maar wel mogelijkheden om te overwinteren en dat is veel belangrijker. Hopen dat ze allebei eerste worden in hun poule en na de winter dus een beetje makkelijk loten. Wie weet zitten er dan nog 2 of 3 speelrondes in na de winter. Dan kom je vanzelf mooie clubs tegen.

Dat Zagreb is toch die ploeg met die blonde belchinees achterin die een stofje in zijn ogen kreeg bij dat tegendoelpunt of heb ik het mis??

Shit, was vorig jaar nog in de

Poule B is qua namen echt wel de saaiste poule van allemaal.

Wat een loting zeg ....

30 augustus 2013 om 14:24

Noem mij maar 1 poule die niet saai is....allemaal 3x niks. Flut toernooi tot aan de afvalrondes.

30 augustus 2013 om 14:26

Hoezo dat?
Bij elke poule zijn de nr 3 en 4 redelijk onbekend op een paar na.
PSV en Dinamo Zagreb zijn beide beter dan een Kiev / Genk of Az/paok.

30 augustus 2013 om 14:42

az/paok oke dat klopt denk ik wel, maar kiev en genk zeker niet hoor. Kiev heeft een zeer goede ploeg en doet echt niet onder voor psv en zeker niet voor zagreb en ook genk schat ik hoger in dan zagreb. Been heeft daar echt een goed voetballende ploeg van gemaakt hoor.

Lol, van vi geplukt:

PSV moet, hemelsbreed gezien, retour al 10.298 kilometer afleggen. Voor de Alkmaarders worden het helemaal lange vliegreizen: in totaal moeten trainer Gertjan Verbeek en zijn mannen 19.570 (!) kilometer reizen.

AZ speelt samen met Paok in de Europa/azie League. Andere 2 liggen niet eens in Europa, maar doen altijd mee met Europese toernooien.

30 augustus 2013 om 14:31

Geaografisch gezien licht een heel klein stukje land van Kazachstan nog in Europa (volgens mij maar 5% van het oppervlakte) en de rest ligt in Azie. Daarom mogen ze kiezen of ze in Europa of in Azie willen uitkomen. Het zelfde geld ook voor Turkije (ook maar een klein stukje in Europa) en Rusland. Dus die schapenslachters behoren nog net tot Europa. Israel is een ander verhaal. Die zijn uit "coulance" toegelaten tot de Uefa, anders was elke wedstrijd in het middenoosten die ze zouden moeten spelen een oorlog geweest of zou er helemaal niet worden gespeeld.

Volgens mij heeft Paok nog een straf lopen dit seizoen bij de Uefa van 3 thuiswedstrijden zonder publiek. Daarvan hebben ze er al 2 gedaan (metallist en Schalke) dus wie als eerste uit naar Paok moet speelt in een leeg stadion. Die heeft er dus voordeel bij t.o.v. de andere 2 clubs die daarna nog naar Paok moeten.

Ik denk dat lyon lazio , fiorentina en de spurs de meeste kans maken om de titel te pakken

30 augustus 2013 om 14:32

En dan krijg je nog de afvallers van de CL.

30 augustus 2013 om 14:46

skip Lyon maar, die zijn echt afgezwakt laatste jaren en hebben geen geld meer. Kijk maar naar de CL voorronde waarin ze kansloos waren tegen real Sociedad en met moeite van Grasshoppers wonnen. Ze hebben enkel nog een grote naam. Voor rest heb je wel gelijk maar je weet inderdaad niet wat er nog bijkomt uit de CL.

Poule B is qua namen de mooiste poule van allemaal.
Als je scrabble speelt dan toch.
Rondje verder voor psv altijd lekker.

PAOK moet dit aan kunnen

Kom op Huub

Schalke had ook moeite tegen ons
Dus

30 augustus 2013 om 14:47

normaal gesproken moet paok gewoon met Az door kunnen gaan inderdaad

Het startgeld zal alweer op zijn aan al die gekke reizen. Valt me op dat dat Oost-blok iets is van de laatste 5 jaar ofzo, bij de Uefa Cup had je dat zelden.. En het zijn van die stugge kl-ploegen dat je ook gewoon geen 15 punten ofzo pakt als Nederlandse ploeg(wat we nodig hebben met dank aan Utrecht,vitesse en onze topclub)

Denk als psv zo leuk blijft spelen en daarbij ook goede resultaten komen dat de stadions wel iets voller als de afgelopen 2 jaar zullen zijn.

Maar makkelijk .. ik vertrouw het niet meer na het debacle van utrecht feyenoord en Vitesse.

groep a best zwaar pff

À en E goede poules. PSV moet alles kunnen winnen en az heeft toch 2 cl voorronde clubs erbij. Moet te doen zijn

niks is onmogelijk voor ons, als we al van spartak kunnen winnen met 4-2 dan hebben we heus wel een klein kansje tegen krasnodar en sweansea thuis zeker met de boost die onze dood fanatieke supporters geven. valencia is te moeilijk, heb er zin in!

Kijk nu al uit naar shakter thuis, ...opblaasschaap mee

Hoop dat az en psv de vlieguren niet teveel omzetten naar puntverlies het weekend daarop, nederlandse clubs zijn daar altijd wel erg goed in.

PSV heeft een relatief makkelijke loting, maar de reisafstanden zijn ongunstig. Naar Bulgarije, Kroatie en Oekraine is erg irritant, het gaat ten koste van de competitie.
Hoop toch wel dat PSV doorgaat, en dan minstens tot de kwartfinale komt. Dat is goed voor die lijst.

nou geweldig.
wat een irritante schijt loting zeg niet normaal meer. vooral voor AZ richting israel en kazachstan.
denk wel dat PSV en AZ allebei doorgaan. ook al moet PSV naar van die irritante oostblok landen waarvan 2 tegenstanders waar ik nog nooit van gehoord heb die odessa en die ludogorets.
ik zou zeggen binnen halen die punten.
ow weet hier iemand van jullie of allebei de wedstrijden van AZ en PSV op rtl 7 worden uitgezonden ja ben liefhebber dus ga ongeacht uit of thuis er gewoon voor zitten

Jammer van de verre uitwedstrijden. Aan de andere kant is Zagreb nog wel te doen en Thessaloniki en Haifa zijn voor de fans uit Alkmaar die wel gaan wel heerlijke bestimmingen om in het najaar heen te gaan. Bovendien voor beide ploegen een zeer haalbare loting. Tegen ploegen als Razgrad. Karagandy, Haifa en Odessa moet je al minimal tien punten kunnen halen. Zagreb en Paok zijn ook te pakken voor de Nederlanders. We mogen van beide ploegen minimal 13 punten verwachten en Aldus plaatsing voor de volgende ronde.

Als ik het zo bekijk geef ik zowel PSV als AZ een goede kans om door te gaan. Voor beide clubs zijn met name de reizen naar de clubs een obstakel.

PSV moet alle thuisduels kunnen winnen. Ik denk dat PSV meer kwaliteit heeft dan de tegenstanders en daarnaast hebben de tegenstanders ook last van de reisafstand naar Eindhoven.
Daarnaast moet PSV wel een aantal punten bij elkaar kunnen sprokkelen in de uitwedstrijden. Tegen nieuwkomers Odesa en Ludogorets moeten minstens 2 punten te halen zijn. Dan zul je genoeg punten hebben om de volgende ronde te halen.

Zoals velen hebben aangegeven heeft AZ een iets pittigere groep geloot, maar ik denk niet dat het een probleem moet zijn. In deze groep zal Paok en de lange reizen voor de uitwedstrijden de belangrijkste tegenstanders zijn.
In de thuiswedstrijden met AZ 7 punten kunnen halen. Van Paok winnen is lastig, maar in eigen huis moet een punt haalbaar zijn. Maccabi en Karagandy zijn relatief onbekend, waardoor het lastig zal zijn om een inschatting te kunnen maken. Toch verwacht ik ook hier dat AZ wel 2 punten moet kunnen pakken. Ook dan lijkt het mij dat AZ voldoende punten heeft om een ronde verder te komen.

Lol wel leuk voor Wigan. Spelen toch Europees na hun degradatie vorig jaar.

PSV een makkelijke loting alleen rukwedstrijden. Aan hun stand verplicht om door te gaan en leuke tegenstander te loten.

AZ zou ik op het eerste gezicht ook goede kansen toedichten maar zat vanochtend op de tribune en vond het erg matig. Niet zo zeer dat je met 10 speelt maar het uitspelen van een bepaalde situatie is gewoon al jaren lastig blijkbaar. Dat heb je gewoon nodig in Europa, verplicht een paar serie A wedstrijden kijken boys! Sowieso trots dat we weer europees meeballen!

Psv zit na poule C in de maklijkste poule. AZ wat moeilijker mn Paok en Shaktar Schapeslachters..benieuwd hoe AZ reist. Vliegtuig tot Moskou geen probleem, dan overstappen op binnenlandse stavlucht in Antonovtoestel. Sterkte met de terugvlucht met dezelfde piloot die dan inmiddels paar uur aan de bar van het vliegveld gehangen heeft.........wordt spannend of AZ overleeft!

Zowel PSV als AZ moeten dit gewoon overleven lijkt me. PSV als eerste, AZ als tweede.

Pff, Na de uitwedstrijd ook een uitwedstrijd in de competitie. Wanneer ga ze eens de clubs beschermen die Europees spelen.
De poule zelf moet te doen zijn, als we eens goed gaan voetballen.

30 augustus 2013 om 16:09

: Dat kan je toch van te voren niet weten

30 augustus 2013 om 17:17

Jawel, speeldatums zijn al bekend.

30 augustus 2013 om 20:13

maar niet dat je 2 keer uit speelt

PSV tegen Ludogorets? Daar voetbalt volgens mij een Nederlandse, redelijk onbekende (Net zoals 99% van de nederlandse rappers), rapper.

On: Saaie maar gunstige loting voor de nederlandse ploegen!

Ik hoop dat ze hoge ogen kunnen gooien want ik zie het voor ajax toch somber in.

Allebei moeten ze groepswinnaar kunnen worden in deze groepen. PSV heeft geluk gehad, Zagreb, Odessa en Razgrad zijn niet de beste ploegen en ook Paok, Shatkter en Maccabi zijn te pakken. Ze zouden me teleurstellen als ze falen

Die onzin dat het allemaal zo ver en moeilijk te bereiken is. Razgrad ben je zo vanuit Eindhoven met de paarse luchtvaartmaatschappij naar Bucharest of Sofia, en dan paar uur trein, hoeft nog geen 50eu retour te kosten in totaal. Wil je overigens niet zijn, zit echt het schorremorrie van Bulgarije, veel problemen met gypsies en Bulgaarse Turken. Wel foute nachtclubs. Odessa (wat een stad!) is wat lastiger maar ook prima bereikbaar via Kiyv of Lviv (of zelfs Boekarest of Varna). Thessaloniki is met die hele goedkope Ierse prima te doen van Charleroi (alternatieve route; vliegen op Skopje en daal dan af), en er zijn ook tal van Nederlandse carriers die daar op vliegen.

Karaganda is een verhaal apart. Dat werd in de sovjetliteratuur altijd omschreven als "the Middle of Nowhere," omdat het zo geisoleerd ligt. Dat wordt gewoon een week van te voren weg, munitie en eten inslaan, en de krakkemikkige bus in. En dan hopen dat je niet het enige tankstation in 500km steppe mist.

Dinamo had in de CL moeten spelen,alleen doordat domste coach vd wereld alles heeft verpest thuis 0-2 ,meteen werd ontslagen en kwamen we 8´voor einde in de CL dor 1-3 in Wenen.toch weer andere domme coach d8 ik ga match op slot gooien en beste speler eruit gooien voor controle,kregen dexel op de neus

Feyenoord zou in een prachtige poule terecht zijn gekomen! Als...maar daar koop je niks voor:-(

huidige uefa country ranking

1 spain 78.141
2 england 71.177
3 germany 69.927
4 italy 55.605
5 portugal 54.466
6 france 50.166
7 russia 40.332
8 holland 39.812
9 ukraine 35.466
10 belgium 32.700
11 turkey 30.000
12 switzerland 29.025
13 greece 29.000
14 romania 26.007
15 austria 25.725

Jammer dat PSV toch weer in zo'n boutpoule zit met twee Oostblokteams...

Dinamo Zagreb is wel een mooie tegenstander! Helaas zullen die andere duels wel weer erop uitdraaien dat de tegenstander totaal niet mee zal gaan voetballen.

Van die duels word ik vooralsnog allesbehalve warm. Aan PSV om thuis negen punten te pakken en uit alles minimaal gelijk te spelen, en om scherp en vroeg te scoren. Dat speelt vele malen prettiger tegen die betonploegen. Liever geen herhaling van Dnjepr door onderschatting, dat soort ploegen kan totaal niet voetballen maar heeft vrijwel altijd prima afmakers lopen voorin. Waakzaamheid is ook nu geboden.

AZ heeft trouwens wel een leuke poule! Helaas niet qua reisafstand, maar wel boeiende tegenstanders stuk voor stuk.

de tegenstanders spreken zowel bij az als psv totaal niet tot de verbeelding. Over het algemeen oostblok tegenstanders met een treurige ambiance. Daar komt nog het reizen bij. Ik word nu niet warm van tsjernomorets odessa of zoiets en ludogorets. Enkel Zagreb is een ploeg die al langer meedoet in het europese voetbal. Bij az is de meest opvallende paok. Toch hoop ik wel dat cocu de El iig serieus neemt itt advocaat vorig seizoen. Dat was echt genant hoe hij de desinteresse in die competitie toch goed probeerde te praten met allerlei vage niet waarneembare blessuregevallen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren