Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Verhuur Ola John aan Ajax voor rest van seizoen lijkt onwaarschijnlijk'

Laatste update:
/

De kans is klein dat Ola John naar Ajax vertrekt. Volgens Voetbal International was de club uit Amsterdam van plan om de 21-jarige aanvaller bij Benfica los te weken, maar door recent blessureleed lijkt hij niet uit Lissabon te mogen vertrekken. John maakte vorig jaar zomer de overstap van FC Twente naar Benfica.

Eduardo Salvio, Nicolas Gaitán en Enzo Perez raakten zaterdag geblesseerd in de stadsderby tegen Sporting Portugal (1-1). Vanwege de kwetsuren overweegt de Liga Sagres-club om John niet meer beschikbaar te stellen voor verhuur. Zodoende lijkt Ajax zich te moeten richten op een alternatief voor de voorhoede.

Een definitieve overname van John is geen optie. In het contract van de aanvaller met as Aguias staat een transferclausule van 45 miljoen euro en Benfica ziet veel toekomst in de aanvaller. Eljero Elia van Werder Bremen gaf eerder dit weekeinde aan dat hij geen trek heeft in een overgang naar Ajax.

Ola John had Ajax sterker gemaakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benieuwd welke buitenspeler er nu gehaald gaat worden. Ik denk toch Cuenca.

1 september 2013 om 22:28

1 spaanse stuntelaar lijkt mij genoeg

1 september 2013 om 22:33

Ach ja, dan kun je Bojan tenminste naar de spits schuiven.

1 september 2013 om 22:39

Cuenca deed het anders prima!

1 september 2013 om 22:39

Een spaanse stuntelaar in de spits en op de flank? Het is al erg genoeg dat je er 1 op doel hebt staan!

1 september 2013 om 23:01

Sinds wanneer is Vermeer een Spanjaard? Wijsneus..

On: Elia heeft bedankt voor een (tijdelijke) overgang naar Ajax? Wat een lachertje is die jongen toch (geworden). De kans om z'n carrière te herstellen laat ie liggen.

Ola John is een groot talent en ik zie hem graag komen maar dat zal niet gebeuren.

1 september 2013 om 23:49

Hij wil niet bij een middenmoter aan de slag

1 september 2013 om 22:30

Ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij is Cuenca geblesseerd.

1 september 2013 om 22:37

Komt cuenca terug dan?

1 september 2013 om 22:31

Misschien dan toch Labyad. Kan lachen worden met zo'n vervelend ventje onder de hoede van De Boer.

1 september 2013 om 22:37

En dan is hij zo terug in Eindhoven. 22 sept staat deze topper op het programma.

1 september 2013 om 22:34

Ik denk helemaal niemand en anders zou ik toch echt nog Mokhtar proberen als ik Ajax was...

Edit: ok, blijkbaar definitief naar Twente, jammer.
Dan zou ik niet weten wie er dan moet komen eerlijk gezegd.

1 september 2013 om 22:37

Mokthar is naar Twente

1 september 2013 om 22:38

Hij heeft vandaag een contract getekend bij Twente geloof ik, is eventueel emmanuelson niet een optie?

1 september 2013 om 22:38

Die zal ook niet goedkoop zijn. Of wil je een paar miljoen naar zwolle schuiven?

1 september 2013 om 22:39

Crazy.....voetbal nieuws beter volgen. Die is allang naar Twente

1 september 2013 om 22:40

Mokhtar is al naar Fc Twente gegaan. De transfer was vanmiddag rond. Ik hoop toch wel op een buitenspeler erbij. Elia vind ik eigenlijk wel goed bij Ajax passen en hij is een goede speler, vind ik.

1 september 2013 om 22:41

Ok, had niet gelezen dat het echt definitief was...
Bedankt voor de update, ajaxdude, overdrijf niet zo a.u.b., ik heb ook nog andere dingen te doen overdag hoor...

1 september 2013 om 22:44

Die is al rond met Twente.

1 september 2013 om 23:19

Allang?.... Wat is voor jou de definitie van allang? 5 minuten?

1 september 2013 om 23:50

@crazy En wel andere mensen erop wijze wanneer ze fout zitten? Iets met een pot en een ketel.

2 september 2013 om 00:50

@dutchplaymaker, wat is dit nou weer voor schets vertoning?

Iemand terecht wijzen niks mis mee, was er juist blij mee, echter, zo'n overdrijving was niet nodig volgens mij....

1 september 2013 om 22:43

Gelukkig komen ze er weer op het laatste moment op dat de selectie niet rond is. Wat een ongehoord pruts beleid

2 september 2013 om 00:51

laatste tijd echt stelletjes nep supports hiero die niet eens ajacied kan spellen.

serieus hans! ga voor een andere club juichen als je nu zit al te zeiken,
ik zie alleen maar negatieve comments van je over ajax.
Je sta achter je club of niet en jij bent duidelijk geen ajacied.
Het is iedere jaar hetzelfde! In begin al die wannebe supporters zeiken,
En aan het einde van t seizoen meejuichen met landskampioen
Echt om van te walgen!!

Diehard fans weten gewoon dat we even door een zure appel moeten bijten.
En de rest kan gaan lekker huilen in hoek

2 september 2013 om 03:00

Grootspraak van een jeugdige fan die alleen voorspoed heeft meegemaakt..
Als Hansje serieus uit 1969 komt lijkt het me dat hij Ajax al meer wedstrijden heeft zien spelen dan dat jij tot nu toe in je leven
Het is gewoon wanbeleid als je op de laatste dag van de transfermarkt bedenkt dat er in de voorhoede nog wat nodig is .. Je hebt namelijk de hele zomer de tijd gehad om te bekijken of de huidige selectie goed genoeg is ..

2 september 2013 om 04:06

Dat heb ik nou ook. Ze zitten gewoon te pitten bij ajax en het comlplete Th!!

1 september 2013 om 23:16

Gewoon Elia ophalen !! Hij heeft het verkloot in Duitsland. Met de hand van F de Boer krijgt hij Elia serieus aan de praat.

1 september 2013 om 23:31

Lezen! Elia wil niet.

2 september 2013 om 00:38

en jij gelooft Elia altijd ??
We hebben het over voetbal. Grillige opportunistische wereld.
Bij Ajax zou Elia weer kans op een WK maken.

Zou zeer zonde zijn kunnen een speler met zijn kwaliteiten prima gebruiken..

1 september 2013 om 22:34

Ajax speelt zonder echte buitenspelers die buitenom gaan. Wat moet je dan met deze man ?

1 september 2013 om 22:39

Misschien eens gek doen en uitvoeren wat ze al jaren roepen, namelijk het Ajax spelletje spelen? Een voorzet op Siggy, helemaal niet zo'n rare gedachte hoor.

1 september 2013 om 22:40

Misschien ligt daar ons probleem ook wel? Geen echte vleugelspelers die Kolbeinn eens in stelling brengen. En wat blijft er over na Bojan en Fischer? Sana? de Sa? Andersen? (zie ik meer een CAM in)

1 september 2013 om 22:41

Dat zou best kunnen, maar hij pikt zonder zijn blessure's gewoon wedstrijden mee voor Benfica. En het lijkt me niet dat hij een stap terug wilt doen.

Zal een mooie optie wezen. Ik hoop dat het doorgaat.

Ik dacht dat Elia juist zei dat hij er wel voor open stond?

1 september 2013 om 22:32

Zei die inderdaad, maar ja, als het eenmaal op aankomt.

1 september 2013 om 22:39

Zijn allemaal de bekende praatjes. We zullen het gaan zien. Hopelijk komt er morgen nog iemand. Hadden ze Boerrigter nu maar behouden.

2 september 2013 om 00:10

Die moest weg, want hij zei dingen die De Boer niet leuk vond

1 september 2013 om 22:40

Elia heeft ook nooit gezegd dat hij geen trek in Ajax had. Dat heeft voetbalzone er zelf bij verzonnen.

1 september 2013 om 23:01

Hij heeft gisteren alleen gezegd dat hij zich ging focussen op Bremen verder niks.

2 september 2013 om 00:14

Ik vond het al vreemd

Er moet toch echt iemand gehaald worden. Je gaat het niet redden met Bojan, Fischer en Sana.

Waarschijnlijk grijpen we op de laatste dag weer overal naast....

Ajax zorg toch eens, dat je eind juni de boel op order hebt.

Een maand geleden hoorden we FdB zeggen, dat Ajax verder was dan 1 jaar geleden, daar er geen spelers vertrokken waren etc. blablabla. Inmiddels weten we dus beter !

1 september 2013 om 22:48

Ajax kan er weinig aan doen dat Tottenham en Atletico pas zo laat kwamen met een bod.
Een zulke bedragen weigeren voor spelers met een eenjarig contract kan Ajax ook niet doen.

1 september 2013 om 23:04

Ondernemen is ook risico nemen...

Dus de aankopen hadden al gehaald moeten worden, Het is al enige jaren bekend, dat we geen goede (échte) vleugelspelers hebben....
Dus die had al vroegtijdig gehaald moeten worden.

Als de verkopen niet gedaan waren,hadden we een kwalitatief nog sterkere selectie gehad. En dat moet ook. Ook na 3 kampioenschappen mogen we niet tevreden achterover leunen, maar moeten we scherp blijven om nog dwingender te kunnen zijn.

1 september 2013 om 23:46

Op het vertrek van Alderweireld is toch ook geanticipeerd, van der Hoorn is als vervanger gehaald.

1 september 2013 om 23:59

Dus het kan dus wel.

Maar waarom niet met een échte vleugelspeler ? We weten, dat daar een groot manco is. Cuenca werd afgelopen januari al gehuurd. Maar die is weer terug naar Barca, verder zijn we andere vleugelspelers als Babel, Lukoki, Boerrigter en Sulejmani kwijt. Dat zijn 5 flankspelers !!

1 september 2013 om 23:04

Hahaha, als andere clubs toen al bij ons gewinkeld hadden konden wij ook op tijd anticiperen. Lekker makkelijk dit gezeik achteraf en eigenlijk nog om niks, want Ajax staat er qua selectie goed voor. Drukmakerij om niks.

1 september 2013 om 23:10

Drukmakerij om niets ????

We verspelen wekelijks punten, het spel houdt niet over.

De selectie mag er dan goed voor staan, maar het spel zeker niet.... Ik wil weer genieten als ik Ajax zie spelen. Nu is het vaak te pover. Niet des Ajax dus.

1 september 2013 om 23:17

Je doet alsof het al maanden bagger is.. Goh, het valt drie weken een beetje tegen en we verspelen ongelukkig punten. Daarvan lijken sommige mensen al in paniek te raken.. Geef het de tijd. De Boer heeft bewezen Ajax telkens weer aan de praat te krijgen zonder grote aankopen te hoeven doen. We zijn goed bezig, ook deze transferperiode weer, al valt het nu even tegen. Mindere periodes zijn er altijd en als Ajacied weet je niet beter, dus om nou onrustig te doen en met uitspraken te komen als ''ik wil weer genieten als ik Ajax zie spelen'' (alsof het maandenlang niks voorgesteld heeft) gaat veel te ver (wat mij betreft). Wie altijd topvoetbal wil zien moet lekker Bayern Munchen, Barcelona of Real Madrid gaan kijken. Bij Ajax zie je de eerste helft van het seizoen een team dat zoekende is. Dat weet jij ook..

1 september 2013 om 23:48

Nou sorry hoor, maar hoe vaak ga je naar Ajax of zie je ze spelen ?
Welke wedstrijden in de Eredivisie kun jij opnoemen, dat ze écht lekker gespeeld hebben.

Ik heb vertrouwen in Frank de Boer, een echte Ajacied. Met hem heerst er rust. Alleen vind ik het qua voetbal beduidend minder. En je weet het, de meeste Ajax supporters zijn kritisch, een 1-0 is slecht en een 2-0 is mager etc. It's a way of life.

Daar er tot een aantal dagen terug vrij weinig veranderd was bij Ajax, had ik op beter voetbal én meer goals en punten gerekend. Voor jou telt misschien alleen de kampioenschappen aan het einde van de rit, maar voor mij ook het voetbal en de beleving. Kwestie van verschil van inzicht, maar allebei toch Ajacied !!!

1 september 2013 om 23:59

Wat op tijd? Je wist toch gewoon dat Eriksen en Toby verkocht zouden worden. Als je dit niet zag aankomen, jezus... Ajax anticipeert niet.

Zou echt balen zijn als hij niet meer zou kunnen komen, ook omdat Elia niet gaat komen dus gelijk de 2 meest voor de hand liggende spelers vallen al af... Ben nu dan benieuwd wat FdB en MO gaan bedenken als ze nog een alternatief hadden voor de andere 2.. Kan nu zo niks opnoemen ben benieuwd!

Hij is fijn....zit de fuckin hele dag te hopen op een bericht over een John,elia,labyad,krijgen we dit bericht??!!

Als ze weer met een Sana aankomen verdienen ze daar een fuckin middelvinger en die 70 miljoen op de bank kunnen ze euro voor euro in elkaars kont schuiven!,

1 september 2013 om 22:41

Echt he. Ik zit ook al de hele dag te F5en (en tussendoor te stinken op de bank) en dan krijg je dit. Haha je wordt toch gek alleen al bij het idee dat ze 70 miljoen kunnen besteden en alleen op de proppen kunnen komen met Duarte.

1 september 2013 om 22:53

Same here!!! Laat eens ff die spierballen zien Marc! Als supporter wordt je anders toch totaal in de zeik genomen. Je 2 beste/dragende spelers verkopen, 70 miljoen op de bank en niemand echt terug halen (op Duarte na). kom op zeg!

1 september 2013 om 23:11

En als Marc die 70 miljoen uitgeeft is Ajax 'een koopclub'.. Zo is er altijd wat te zeuren. Ajax kiest voor dit beleid en het werkt al jaren. Elke zomer vertrekken de belangrijkste spelers (vaak 3 of 4). Deze transferperiode blijft (eindelijk) eens onze aanvoerder en vertrekken er 'slechts' twee spelers. Op het vertrek van Alderweireld is redelijk vroeg geanticipeerd met het aantrekken van van der Hoorn. De vervanger van Eriksen ging iets lastiger, mede omdat spelers die op het lijstje vroeg van club wisselden. Alhoewel Ajax ook nauwelijks meer tijd had om een speler te halen hebben ze met Duarte toch een speler gehaald waar ze al langere tijd achteraan zaten, dus dat hebben ze ook netjes geregeld. Verder is Bojan erbij gehaald voor de rechtsbuitenpositie...

Dat het tot nu toe minder loopt klopt, maar er is geen reden om aan te nemen dat dit 'het niveau' is voor het hele seizoen. Dit is een mindere periode (die elke club meemaakt in een seizoen) en er moeten weer vastigheden ontstaan qua hiërarchie; wie manifesteert zich en neemt meer verantwoordelijkheid in het veld. Een natuurlijk proces dat plaats moet vinden, maar dat komt vanzelf weer goed.

1 september 2013 om 23:33

Tuurlijk, wat je zegt klopt ook. En wat als ze opeens die dure jongen kopen van pakweg 10 miljoen. Psv heeft ons geleerd dat dit ook geen garanties geeft.

Het enige probleem op dit moment is dat Ajax teveel dezelfde soort spelers heeft. Weinig diepte, veel naar binnen komen. Trechtervoetbal. Het voetbal van Ajax zal steeds makkelijker worden om af te stoppen, helemaal nu de snelheid uit het middenveld is verdwenen. Het is jammer, maar het lijkt erop dat we het hiermee moeten doen. Wie weet is het genoeg.

Breng het dan ook niet naar buiten zeg... als we het met deze selectie moeten doen.... Ik vrees met grote vrezen.

1 september 2013 om 22:34

Jij weet toch ook niet of het om deze speler ging en, zo ja, in hoeverre ze er toen al uit waren met Benfica en Ola John.. Voor hetzelfde geldt besliste Benfica op het laatste moment dat het alsnog niet doorging..

1 september 2013 om 22:39

Ik denk dat John de enige nl buitenspeler is waar f de boer in geïnteresseerd is. Waarover gesproken is dan..

1 september 2013 om 22:42

Elia acht ik ook realistisch. Om te huren althans.

1 september 2013 om 22:53

Ik denk dat f de boer niet in hem geïnteresseerd is. Maar we zullen zien...

pff ben je net blij met de geruchten van arsenal, hoor je dit... kom op haal een buitenspeler, middenveld en verdediging zit goed nu alleen de voorhoede fixen

Waarom wil Ajax steeds maar huren? Je hebt er veel meer aan om een speler te kopen. Het geld is er dus daar zit het probleem niet.

1 september 2013 om 22:42

Tsja, als ze Narsingh van 4 miljoen al te duur vinden, dan blijft er weinig meer over behave huren.

Raar dat elia bij iemand anders wel zegt dat hij er voor open staat.

1 september 2013 om 22:32

"we kunnen altijd praten" heeft hij aangegeven..

1 september 2013 om 23:34

Daarom. Niet dat ik iets verwacht.

1 september 2013 om 22:36

Elia zal niet, net als Babel, zijn contract afkopen om naar Ajax te gaan. Dat verwacht ik althans. Ik verwacht ook niet dat Ajax hem qua salaris kan bieden wat Schalke hem nu betaalt en de kans dat Ajax miljoenen gaat betalen om Elia over te nemen lijkt mij ook klein. Misschien een verhuur, maar dat zou de laatste optie zijn van Ajax en met Cuenca in het verleden en Bojan nu pakt het ook nog niet goed uit.. Het is de vraag of we dat moeten willen..

1 september 2013 om 22:44

De Toekomst

Volgens mijn laatste informatie speelt Elia bij Werder Bremen maar ik kan me vergissen.

1 september 2013 om 22:48

Elia speelt bij Werder Bremen

1 september 2013 om 22:51

Mijn fout. Elia speelt inderdaad bij Werder Bremen.. Weet ook niet waar ik Schalke ineens vandaan haalde..

Ach jammer zeg, zag hem graag vertrekken richting Amsterdam. Ach ja Misschien valt de blessure van zijn directe concurrent wel mee?

Vermeer
Ricardo
Moisander
Denswil
Boilesen
Duarte
Poulsen
Fischer
Bojan
Sigi
John!!!

Cuenca mag van mij in Spanje blijven Elia wil niet Ola kan niet.

Lekker dan als alleen Duarte komt word het een mager jaar denk ik

1 september 2013 om 22:41

Ajax heeft van der Hoorn en Bojan ook al gehaald hé.. Daarbij zijn Boilesen en Serero vorig jaar veel geblesseerd geweest en nu weer terug. Spelers als Veltman, Denswil, Bazoer en Andersen zullen ook vaker gaan spelen.

1 september 2013 om 23:13

In de spelers die jij opnoemt heb ik ook wel vertrouwen alleen het middenveld vind ik te zwak.
Zoals hier ook al aangegeven word in Camp Nou en San Siro heb je veel meer kwaliteit nodig.

1 september 2013 om 23:21

Klopt deels. Meer kwaliteit is sowieso altijd beter. Wel hebben we met Duarte iemand die er alles aan zal doen om Ajax in Milan en Barcelona zo goed mogelijk te laten presteren. We hebben nu spelers die nederig zijn naar de club en keihard willen werken (wat hun ontwikkeling ten goede komt) om aan spelen toe te komen en, als ze eenmaal regelmatig spelen, blijven werken.. Anders pikt iemand anders hun plekje namelijk wel in. Deze groep zit, zeker voor de Eredivisie, weer goed in elkaar. Champions League is altijd afwachten. Zelfs met Eriksen en Alderweireld kunnen we (dik) verliezen van Milan of Barcelona.. Er verandert wat dat betreft weinig. We blijven de underdog. Als we presteren tegen die clubs is dat een geweldige prestatie. Als het niet lukt zal ook niemand daarvan wakker liggen, omdat Ajax niet van dat niveau is.. Het is maar waar we ons druk over moeten maken.

Ola John leek me al onwaarschijnlijk.. Dacht eigenlijk aan Elia, maar die word het dus ook niet.. Ik vraag me af of, en zo ja wie, er gaat komen. Morgen zien we het wel. Dan is er eindelijk rust bij veel clubs..

1 september 2013 om 22:33

VDV zal ik graag willen zien.

1 september 2013 om 22:38

Ik ook, maar ik verwacht niet dat Hamburg hem laat gaan. Ze hebben echt veel vertrouwen in van der Vaart en achten hem erg belangrijk voor de prestaties van het eerste elftal. Misschien volgend jaar.

1 september 2013 om 22:33

Misschien Van La Parra van Heerenveen.

1 september 2013 om 22:37

Was, volgens Ajax, een Nederlandse buitenspeler die in het buitenland actief is. Van La Parra verwacht ik dus niet en hoop ik ook niet..

1 september 2013 om 22:44

Wat moeten we daar mee?
Kunnen we net zo goed Lukoki gewoon terug halen van zijn verhuur :P

Of nog beter, de Sa de kans geven, die zal echt niet veel minder zijn dan van la Parra, ik denk zelfs gewoon beter.

1 september 2013 om 23:04

@crazydj07

Ga dan eens een paar wedstrijden kijken van de Sa. dat is niet echt behoorlijk hoor..

1 september 2013 om 23:04

@crazydj07

Ga dan eens een paar wedstrijden kijken van de Sa. dat is niet echt behoorlijk hoor..

1 september 2013 om 22:44

Het ging dus om Ola John, maak ik er uit op. Die zou dus komen. Maar nu niet.. Pech. Echt zonde, want die maakt Ajax zeker beter, alhoewel in de huidige staat bijna elke speler Ajax beter maakt.

1 september 2013 om 22:50

De spelers die Ajax beter gaan laten spelen zijn er al. Als Fischer, Andersen, Bazoer, van der Hoorn, Veltman, Denswil, Boilesen, Serero etc. hun talent waar gaan maken en de overige spelers hun niveau halen dan komt het helemaal goed. De talenten die doorschuiven zijn ook zeker al (breedte) versterkingen voor Ajax.

Niet echt een versterking in mijn ogen. Zie meer iets in tadic, martens of van ginkel.

1 september 2013 om 22:34

Tadic is te duur, van ginkel laat Chelsea niet gaan en Martens is niet de speler die Ajax zoekt.

Ja, wat zullen we hier eens van zeggen. Ajax heeft voor de verandering maar weer eens te lang gewacht. Je wist van tevoren dat de spits positie en de flanken onderbezet waren. Sigthorsson is zo blessuregevoelig als de pest en Fischer toonde eind vorig seizoen al aan, dat hij absoluut niet constant is. Nu is Bojan gehuurd, maar Lukoki (verhuurd) en Boerrigter (verkocht) ben je kwijtgeraakt. Het was te verwachten dat Eriksen en Toby zouden vertrekken. Nu heb je alleen Duarte nog gehaald en hoeft er maar één geblesseerd te raken of je zit met de gebakken peren. We hebben nog 26 uur, maar ik heb er een hard hoofd in.

Zal het weer Cuenca worden dan? Cuenca heb ik meer vetrouwen in dan Bojan

1 september 2013 om 22:35

Pfff deze speler is altijd ziek, zwak of misselijk. Ik hoop dat hij sowieso niet komt.

Ajax gaat denk ik achter het net vissen dan of met een paniek aankoop komen.
Elia en john vond ik beide goede opties.

Wie weet is het mogelijk om ruiz te halen.

1 september 2013 om 22:36

Genoten van de Twentse buitenspelers afgelopen jaren?

1 september 2013 om 22:48

Hahaha das een goeie!

2 september 2013 om 01:08

Nee, niet bepaald

1 september 2013 om 22:37

Dat zou geweldig zijn als ze Ruiz konden halen, maar dat lijkt me uitgesloten...helaas.

2 september 2013 om 00:20

Alsof Ruiz ooit voor Ajax gaat spelen...

Ola moet helemaal niet voor ajax willen kiezen. Hij kan wel beter dan dat. Ola lekker bij benfica blijven!

2 september 2013 om 00:09

1 goed seizoen bij ajax en hij gaat mee naar het wk. Indien hij elke week speelt bij benfica normaal ook maar dat zal denk ik jammer genoeg (ondanks blessures) niet zo zijn.

Pff dat wordt een afslachting als ajax met deze selectie naar barcelona moet.

1 september 2013 om 22:40

Ik krijg het al warm als ze hiermee naar eindhoven moeten!

1 september 2013 om 22:41

Als Cambuur daar al aan de winst kan ruiken dan heeft Ajax helemaal geen problemen in Eindhoven.

1 september 2013 om 22:49

Ook waar! Het schema van ajax was een stuk zwaarder

1 september 2013 om 23:02

Die afslachting hadden we waarschijnlijk ook gehad als Eriksen en Alderweireld wel gebleven waren. Mensen overdrijven echt de laatste dagen. Alsof niemand bij Ajax er iets van kan.. Er zijn twee basisspelers vertrokken, vorig jaar waren dat er 4, dus dat is al een verbetering voor Ajax. Er blijven mee spelers dus het is makkelijker voortborduren op vorig seizoen. Verder was de vervanger van Alderweireld al gehaald, Bojan is gekomen voor de rechtsbuitenpositie en Duarte stond al langer op het lijstje als opvolger van Eriksen. We gaan erop achteruit, maar we zullen minder ver weg zakken als vorig seizoen..

Ga er maar vanuit dat er niets meer bijkomt. Ajax blinkt wat dat betreft uit in niet lukkende laatste momentdeals.

ik ben ajax fan maar ajax is eigenlijk kampioen geworden omdat de andere het hebben laten liggen oke ze zijn kampioen maar ik vindt ze echt nog niet goed ik vindt dat de spelers het net niet hebben. als het er om gaat komen ze net te kort en je moet ook body hebben en dat missen ze en nog veel meer is mijn mening hoef je het niet mee eens te zijn

1 september 2013 om 22:41

Ja tuurlijk joh. Wordt psv of een andere club kampioen is het pure klasse en wordt Ajax kampioen dat ligt het aan anderen. Ja hoor!!!!!!

1 september 2013 om 22:44

denk ff terug aan de ajax met v gaal dan zat je anders in je stoel je wist dat ze zouden winnen en dat heb ik nu niet zelfs europees ik heb het over mijn gevoel je had toen rijkaard blind de boertje litmanen george ik probeer ze te vergelijken met spelers van nu en op iedere positie en dan vindt ik ze te kort komen kluivert seedorf davids kan zo nog wel ff doorgaan ik ben een ajax fan maar een nog grotere van gaal fan

1 september 2013 om 23:20

@chef09: Ja zo kan je altijd wel blijven piepen denk aan het Oranje van 74 en aan het Oranje van nu is het ook pure middelmaat.
Het Ajax van 95 was een geweldige lichting en zo'n lichting dat er zoveel toppers tegelijk uit komen heb je bijna nooit. Barca heeft het de laatste jaren ook gehad en dan win je alles en ben je overslaanbaar. Dat kan je nu eenmaal niet elk jaar doen.

En de huidige tijd vergelijken met het team van 95 is kansloos er is teveel veranderd waardoor dat gewoon niet meer mogelijk is. Als je elk jaar weer de 2/3 sterren van je elftal verkoopt dan kan je gewoon niet bouwen aan een geweldig team. En op het moment wat er in de jeugd doorstroomt zijn nog geen supertalenten.

1 september 2013 om 23:29

ik denk dat van gaal het wel voor elkaar krijgt maar we hoeven het niet met elkaar eens te zijn

1 september 2013 om 22:48

Ja, dat is natuurlijk altijd zo, dat de anderen het slechter doen. Ik denk dat het vooral met de kwaliteitsafname van onze competitie te maken heeft, met name de topclubs, waardoor de toppers zoveel punten laten liggen. Op dit moment is geen enkele topclub van een dusdanige kwaliteit dat ze 30 van de 34 wedstrijden winnen.

Dat de kwaliteiten van de topclub Ajax aanzienlijk gedaald zijn, is naar mijn idee helder. Serero is een aardige speler maar gaat het denk ik niet worden dit jaar. Schöne is geen topper. Bojan heeft zijn draai nog niet gevonden, waarbij het afwachten is of hij die gaat vinden. Duarte is afwachten, maar lijkt op dit moment niet het niveau te gaan brengen waar Ajax eigenlijk naar streeft (overwintering Champions League). De jeugdspelers zijn helaas nog niet sterk en ervaren genoeg en zullen zich met vallen en opstaan (lees: puntverlies) ontwikkelen. Waarschijnlijk zullen we dit seizoen dan ook moeten gaan beschouwen als een tussenjaar. Op zich ook niet geheel vreemd, wel jammer. Was wel leuk geweest als we nog een sterke speler, met enige ervaring en al wat ouder, erbij hadden mogen verwelkomen. Zulke spelers zijn echter moeilijk binnen te halen. Maher had gekund, maar is ook nog jong en zal zich ook nog verder moeten gaan ontwikkelen.

Tja, ik zou toch de optie Labyad serieus overwegen. Zo'n creatieveling kunnen we wel gebruiken.

1 september 2013 om 22:46

Hij is zo creatief dat hij, terwijl hij ergens een contract heeft, een contract elders ondertekend en daarmee weg weet te komen. Zo'n speler wil ik niet in een Ajax shirt zien spelen. Krediet heeft hij, volgens mij bij een groot gedeelte van de Nederlandse voetballiefhebbers, verspild. Daar moeten we niet aan beginnen.

1 september 2013 om 23:08

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik ben ook van mening dat iemand een tweede kans verdient. Moet ook niet koste wat het kost gaan, hij moet flink inleveren en neem aan dat er wel iets in zijn contract gezet kan worden, waardoor je de ellende snel achter je kan laten mocht het die kant op gaan.

1 september 2013 om 23:25

Ik geloof ook echt wel in tweede kansen, maar wel in tweede kansen die iemand echt zelf afdwongen heeft. Een tweede kans zonder aangetoond te hebben dat je geleerd heb van je fout is een cadeautje. Dan is er namelijk geen enkele reden om aan te nemen dat Labyad zoiets niet nog eens zou flikken.

Ik weet niet waarom Labyad een tweede kans (een cadeautje) verdient. Voorlopig was er vooralsnog genoeg interesse in hem, maar wil hij daar blijven, omdat elders zijn salaris omlaag zou gaan..

Dan houdt het wat mij betreft direct op, want dan weet ik wel hoe laat het is en wat er voor hem echt belangrijk is..

Raar beleid bij Ajax, laten ze Babel, Boerrighter en Lukoki vertrekken en moeten ze 5 voor 12 nog op zoek naar een vervanger?? Had chadli gehaald of Tadic, nu heb je geld op de bank maar een dramatisch elftal. Tegen Barca en Milan moeten we echt oppassen dat we niet met hele grote cijfers gaan verliezen

1 september 2013 om 22:54

Het begint een jaar eerder al. Waarom moet Ebicileo weg en komt Sana en niet Narsingh? Ze lijken er niet van te leren van deze middelmaatjes

2 september 2013 om 02:45

Sana was een gokje en dat pakt verkeerd uit. Ebicilio kan het niveau niet aan. Hele goede keuze wat mij betreft. Er is niet heel veel mis met het beleid. Echter moet je op de blaren van het beleid kunnen zitten. Dus als spelers weggaan zoals Eriksen, dan wordt het halen van een vervanger lastig.

Hier komt het falen van De Boer om de hoek kijken. De Boer heeft wat mij betreft De Jong en Eriksen veel te veel laten spelen. Het zelfde geldt voor Alderweireld. Continu maakt De Boer dezelfde opstelling, terwijl je weet dat ze weg kunnen gaan en er best talent op de bank zit...die het uiteindelijk over moeten nemen. Als je dan 2-0 voorstaat tegen Roda haal Eriksen of De Jong er dan uit en gooi Serero er in. Dat soort dingen snap ik gewoon echt totaal niet.

2 september 2013 om 08:55

Misschien omdat De Boer niet zo goed is als iedereen denkt? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Frank de meest fantastische trainer op de Nederlandse velden, maar dan meer gezien zijn persoonlijkheid, zijn emotie en de manier waarop hij van het spelletje geniet.

Maar vanaf het begin maakt Frank verkeerde keuzes, dit gebeurde tijdens zijn aanstelling al, hij had een superspits in huis en heeft ruzie met hem en zet hem naar het tweede, hij zet Janssen een half seizoen op de verkeerde plek. Hij blijft aansukkelen met spelers/keepers die gewoon eens gewisseld dienen te worden.

Ja hij is 3x op rij kampioen geworden, maar is dat de kwaliteit van Frank? Neem dit seizoen, welke club word kampioen? Niemand springt er bovenuit? FC Utrecht kan dit seizoen nog kampioen worden, de kans is nog niet zo groot geweest? En als Ajax dit seizoen kampioen word, worden ze dan kampioen omdat ze zo goed waren? Ja misschien de beste van de huidige jaargang, maar het Ajax van dit seizoen, en de laatste 3 seizoenen zou vernederd worden door het PSV van de jaren 2000. We leveren kwaliteit in deze competitie, en ik vond dit weekend het niveau bedroevend. Kun je nog 70% balbezit hebben, maar daarvan is 50% op je eigen helft, waarvan Vermeer 100x aangespeeld word in een wedstrijd.

2 september 2013 om 11:34

Ja het verhaal over het wisselen bij de Boer ben ik helemaal met je eens. Nu is het gewoon een complete gok of de bank spelers goed genoeg zijn. Deze fout maken we nu al jaren op rij.
En dit was juist het beproefde concept van 'vroeger' wat we nu weer nastreven. En dat zien ze niet in

Ik denk dat Overmars nog vaak terug denkt aan Narsingh. Voor een paar ton laten lopen. En nu nog steeds geen rechtsbuiten die voldoet. Hoeveel geld zijn we al kwijt aan Sana En Cuenca en nu weer een nieuwe zoeken. Waar zijn de ambities gebleven Marc?

1 september 2013 om 22:58

Ging om een paar ton verschil, maar in totaal over een miljoenenbedrag. Ergens ligt een grens voor elke speler. Overmars had daar achteraf misschien meer moeten betalen, maarja.. Achteraf.. Daar kopen we nu niks voor.

1 september 2013 om 22:59

Zo had ik het nog niet bekeken. Duur grapje die vervloekte rechtsbuiten positie!

2 september 2013 om 11:13

Precies. Goedkoop blijkt duurkoop. Maar gezien de statistieken en de leeftijd van Sana was dit wat mij betreft voorspelbaar. We staan wat de rechtsbuiten positie weer op 0 en inmiddels redelijk wat geld weggegooid

ik hoop dat Tadic komt ..

en geen Elia ofzo... In zijn Twente tijd was die goed maar toen voelde hij zich te goed om naar Ajax te komen.

1 september 2013 om 23:06

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Ajax een bedrag van +/- 15 miljoen aan ''slechts'' Tadic zal besteden. Nu ook niet echt direct de hoofdprioriteit, een spits lijkt me wat noodzakelijker in Amsterdam.

1 september 2013 om 23:16

Dat lijkt jou maar ik kijk elke week naar Ajax en ik mis toch echt een goede vleugelspeler... Ze gaan bijna nooit langs hun man.. Altijd naar binnen maar scoren ook nnog eens weinig terwijl ze altijd naar binnen gaan..

En maar huren en huren, koop toch eens een speler !!!!!

1 september 2013 om 23:20

Ja dat bedoel ik straks is het een huur team zonder eigen geld op het veld.

1 september 2013 om 23:37

idd en dan in plaats van 75 miljoen op de rekening hebben ze er 150 opstaan !!!!

2 september 2013 om 02:34

Moet zijn...koop toch eens een goeie speler of stel jeugd op. Duarte en Van der Hoorn zijn hele dure bankzitters wat mij betreft.

2 september 2013 om 12:59

Idd, als je iets klaar wil spelen in de competitie, de beker en de CL dan moet je met betere spelers aankomen zetten, en als de jeugd nog niet zo ver is, trek dan je portemonnee en besteed dan een 10 a 12 miljoen voor 2 spelers !!

Er zal toch echt wat bij moeten komen want het niveau is te ver gezakt. Of je moet bojan in de spits zetten of op de bank want als buitenspeler trekt die steeds naar binnen. Andersen linksbuiten fischer en serero aanvallende middenvelder en duarte op rechts.

Ajax kan beter voor labyad gaan ondanks zijn verleden hij wil toch inleveren. En mag wss gratis weg.

2 september 2013 om 00:08

Labyad is sowieso van matige kwaliteit. Wat moeten wij met een bankzitter van Sporting.
En verder ziet Labyad zich niet als flankspeler, maar als middenvelder. Dus exit hiermee !

Nou dan kan Ajax gaan aankloppen bij Liverpool voor Assaidi.

2 september 2013 om 00:06

Die is al verhuurd aan Stoke 'rugby' City.

Ik wil niet lullig doen maar nog ff dan heeft Ajax alleen huurlingen op papier.
Dit zet toch ook geen zoden aan de dijk.
Leuk als je iets wint maar aan het eind van het seizoen zijn ze allemaal weg.
Ik las dat er geld genoeg was om te kopen waarom gebeurd dit niet????

1 september 2013 om 23:51

Ze gaan iig geen bedragen uitgeven voor spelers waarvan ze het niet waard vinden. Ze kunnen Tadic, Elia en John wel kopen maar dat past niet in het ingezette beleid van dat ze teveel gaan betalen. Tadic moet 15 mil kosten, gaat niet gebeuren. John heeft een clausule van 45 miljoen. Zie je het gebeuren?

Voordeel en nadeel is van huurlingen dat ze na 1 jaar alweer weg zijn. Voordeel is dan dat als je jeugdspelers nu al hebt die tegen de basis aanhikken maar er nog niet klaar voor zijn niet al teveel in de weg loopt. Nadeel is natuurlijk dat zodra zo'n huurspeler eindelijk volledig t systeem begrijpt het seizoen dan alweer afgelopen is en hij weer weggaat.

Van mijn part mag Ajax Drenthe, Affelay, Labyad, Elia, John en Maduro huren voor 1 jaar. Hoef ik niet naar al die falende Denen te kijken en spelen er een aantal potentiele internationals weer in de kijker.

Overigens tel ik maar 1 huurling en dat is Bojan.

2 september 2013 om 00:15

Drenthe en Elia dat zou pas wat zijn, die jongens durven tenminste wat in plaats steeds terug te spelen en breed te leggen. Maduro zou ook erg welkom zijn.

2 september 2013 om 02:31

Ik ben hier ook geen fan van. Ik vind het beleid uitstekend, alleen moet je wel inzien dat het beleid consequenties kan hebben, zoals nu met de blessure van De Jong en het vertrek van Eriksen. Dat weet je. Dus dan moet je ook maar op de blaren zitten.

Ik mis de bluf een beetje bij De Boer. Waarom wordt Andersen er niet gewoon ingezet? Waarom haalt ie Bazoer niet bij de selectie? Etc. etc.

Had Cruijf niet de uitspraak dat het kapitaal op het veld moet staan? En maar de hand op de knip houden.

Had het toch leuk gevonden als john of elia naar ajax was gekomen maarja

Het zou volgens mij alleen om Elia en John kunnen gaan. Maar ze schijnen beide niet terug te willen naar de eredivisie. Viel te verwachten maar ik had ze er graag bij gehad. Ook voor hun kansen in Oranje.

Vitesse heeft nu teveel buitenspelers, misschien dat ze Qazaishvili kunnen kopen. Hoort dan ook in het rijtje Sana

Mooi, zie Ola absoluut niet graag in dat shirt van Ajax spelen. Laat ze zelf maar een vleugelspeler opleiden middels die 'superieure' jeugdopleiding.

Ajax moet gewoon Bruma halen. Als Twente kan stunten met Corona kan Ajax dat met Bruma. Ook leuk dat spelers die dus op een internationaal toernooi spelen, waar scouts van alle topclubs langs de lijn staan, ook naar Nederlandse clubs willen! Nu de talenten en over 10 jaar de echt spelers!!

Ik snap de paniek echt totaal niet. Ajax heeft meer dan genoeg talent in de selectie of anders bij Jong Ajax. Als dat niet goed genoeg is dan is dat jammer. Dan moet je niet Boerrigter verkopen, Lukoki verhuren etc. Ook het vertrek van Eriksen en Alderweireld mag niet echt als een hele grote verassing komen. De aankoop van Duarte is wat mij betreft dan ook belachelijk. Je hebt Serero, Andersen, Schone, Meleg, Klaassen en ook nog De Jong die terug gaat komen. Op deze manier blijf je jongens als Andersen en Klaassen naar Jong Ajax sturen...en daar geef je ook nog eens € 3 miljoen plus aan uit. Een jaar geen kampioen is ook geen drama. CL? Ja, jammer dan. Ervaring opdoen.

Nogmaals, ik snap de paniek echt werkelijk niet.

2 september 2013 om 02:37

Ajax speelt ook CL he, misschien ook handig dat je dan een échte buitenspeler hebt die er meteen staat.

John gaat echt niet voor Ajax spelen. Eens een tukker altijd een tukker..

2 september 2013 om 07:01

Zou mij ook tegenvallen als John naar Ajax zou gaan. In Twente is hij opgegroeid en fc Twente is zijn club!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren