Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax had een aardige selectie, sneu om ze nu te zien worstelen’

Laatste update:

Ajax raakte Christian Eriksen kwijt aan Tottenham Hotspur, terwijl Toby Alderweireld zo goed als zeker naar Atlético Madrid vertrekt. Het is een hard gelag voor de Amsterdammers, die twee belangrijke spelers zien vertrekken terwijl de competitie al in volle gang is. Mede door blessures van Siem de Jong en Daley Blind kwam Ajax zondag niet verder dan 1-1 tegen FC Groningen.

/

Willem van Hanegem laat in zijn column in het Algemeen Dagblad weten dat hij het ‘sneu’ vindt om Ajax ‘te zien worstelen’. Ajax-trainer Frank de Boer had volgens Van Hanegem een ‘aardige selectie met jongens die nauwelijks zelf opgeleid zijn’. “Moet je nu kijken. Twee spelers weg, De Jong geblesseerd, Blind geblesseerd en je speelt alwéér gelijk, nu tegen een bepaald niet sterk FC Groningen”, schrijft Van Hanegem.

Toch is het vertrek van spelers minder erg dan een eventueel vertrek van coach De Boer, weet Van Hanegem. Volgens de oud-international heeft Ajax ‘mazzel’ dat De Boer niet wil vertrekken uit Amsterdam. “Een Ajax zonder Frank de Boer, daar zou ik me pas zorgen over gaan maken”, aldus Van Hanegem.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

sluit ik me volledig bij aan

2 september 2013 om 11:02

Ja?

Ik vind het weer gewauwel van niets. En lachwekkend dat het weer mazzel genoemd wordt dat F de Boer bij Ajax is en blijft. Heeft natuurlijk niets met mazzel te maken. Maar dat snappen ze toch niet in nultien.

2 september 2013 om 11:09

Let iemand nog op wat deze oude dwaas uitkraamt?

2 september 2013 om 11:18

Denk jij dat et een coach is die het beter zou doen? Ik niet.

2 september 2013 om 12:16

F. de Boer aan boord houden is voor Amsterdam een vereiste. Ajax zegt visie te hebben dus dit konden ze al een hele tijd aan zien komen het vertrek van de beide jongens.

2 september 2013 om 12:32

Zakaria labyad is rond met ajax! Yessss hij doet eriksen weer vergeten!

2 september 2013 om 12:36

Waar haal je dat vandaan dan?

2 september 2013 om 12:40

Marc smste hem even snel

2 september 2013 om 12:43

Ik zou het in ieder geval geen goede keuze vinden van Ajax! Gaan ze voor zo'n geldwolf wat liever bij de rivaal had gespeelt, en die op 1 aardig seizoen na nog niets heeft laten zien.. Als het zo is zullen ze vast wel weer huren.. Dus eigenlijk laten ze hem ontwikkelen bij Ajax voor een andere club.. Zonde, had liever gezien dat Ajax een speler had gekocht waar ze nog wat aan kunnen verdienen

2 september 2013 om 12:56

Ik vind het wel grappig dat hij quasi veel lof heeft voor Frank de Boer, maar in zijn gehele column kritiek uit op zijn beleid. Het is Frank de Boer dat de selecties voor wedstrijden bepaalt en de opstellingen doet. Zoiets noemt men in het Engels een backhanded compliment.

Willem van Hanegem is (zelfs als Ajax tegenhanger) niet meer serieus te nemen. Hij schrijft columns altijd zo negatief op. Feyenoord is de beste van de Eredivisie volgens hem. Treurig. Iedereen wist dat Erisken en De Jong de belangrijkste namen waren en dat ze het moeilijk gaan krijgen maar Ajax vangt (helaas) altijd alles wel weer op met de jeugd.

2 september 2013 om 10:36

Duarte gekocht en nog een vleugelaanvaller kopen/huren en dan heb je alles weer met eigen jeugd opgevangen. Van der Hoorn totaal overbodig gekocht zo lijkt het nu. Al was het de bedoeling om hem ipv Alderweireld te kopen. Bojan gehuurd. Zondag stond er een leuk elftal, dat met een beetje vertrouwen gewoon een goed seizoen zou kunnen draaien. En dat eindelijk weer eens met wat eigen jeugd ingepast. Als Siem de Jong terug is, dan kun je met dit elftal gewoon meedoen hoor. Daar hoef je geen Duarte ipv Klaasen en Serero of een nieuwe vleugelaanvaller, terwijl je Sana al hebt gekocht, Bojan gehuurd en nog oa een Fischer rond hebt lopen.

2 september 2013 om 10:48

v.d. Hoorn is gekocht om het vertrek van Alderweireld op te vangen. Afgelopen zondag stond Denswil erin maar die zou met v.d. Hoorn moeten concurreren. Het zal pas zonde van het geld zijn waarneer Denswil vaste basiskracht wordt.

2 september 2013 om 10:57

kuyt

het is ook makkelijk als je een vervanger hebt voor die positie of niet?

ON: ik vond denswil niet heel erg slecht trouwens, die kan alderweireld op termijn wel vervangen. Alderweireld was een goede speler maar denk dat het beter voor hem was geweest als hij nog 1 seizoen was gebleven, met zekerheid een basisplaats.

2 september 2013 om 11:01

@ kuyt,

Nee vd Hoorn is de concurrent van Veltman, Denswil is een linkspoot en strijd dus in princiepe met Moisander om de linker CV positie.
De oplossing Moisander rechts en Denswil links was een noodoplossing omdat vd Hoorn nog niet toe is aan een basisplaats (wat ik al vaak had voorspeld voordat hij kwam) en Veltman is momenteel geblesseerd. Zodra Veltman fit is zal Denswil (of misschien wel Moisander, want ik vond Denswil prima spelen) uit de basis verdwijnen.

2 september 2013 om 11:27

Je gaat 4 miljoen euro betalen voor een speler om vervolgens te zeggen dat hij nog niet het nivo heeft en om er uiteindelijk achter te komen dat je de vervanger van Alderweireld gewoon zelf hebt rondlopen. VD Hoorn is enorm overhyped, is mijn mening. Een aankoop van 4 miljoen moet er gelijk staan, die moet niet eerst rustig rijpen in Jong Ajax en aan het nivo wennen. deze jongen heeft in de voorselectie gezeten van oranje en het EK -21 meegedaan. Als hij nu niet beter is als Denswil dan zullen ze zich misschien nu al achter de oren krabben bij Ajax. maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Hij kan natuurlijk wat aanpassingsproblemen hebben. Maar da neemt niet weg dat vd hoorn er gewoon moet staan maar dat hij blijkbaar "nog"niet voldoet aan het nivo wat er eigenlijk vereist wordt

2 september 2013 om 12:45

@romero7575

Weet je wat nou zo leuk is? Je reactie aangaande Maher:

''maher komt er wel. gene twijfel over mogelijk. hij moet zijn draai nog vinden bij Psv. Hoewel ik als PSV supporter wel vindt dat hij niet helemaal goed gebruikt wordt op dit moment.
Maar in het huidige systeem van PSV is geen plek voor een absolute nummer 10 waardoor Wijnaldum en hij het samen moeten zien te doen. vergt nog wat tijd maar ik ben ervan overtuigd dat hij nog heel veel mooie dingen gaat laten zien binnenkort.''

Met uitspraken als Maher komt er wel en hij moet zijn draai nog vinden, zou ik heel simpel stellen dat Maher het niveau van PSV nog niet aan kan.

Denk je niet dat van der Hoorn ook niet wat tijd nodig heeft om zich aan te passen aan het niveau van Ajax? Maar in plaats van dat hij gelijk moet spelen, omdat ze geen andere opties hebben, krijgt hij bij Ajax alle tijd van de wereld om te groeien naar het niveau wat de Boer van hem eist. Als jij vindt dat van der Hoorn er gelijk moet staan, dan vind ik dat Maher er gelijk moet staan bij Psv. Dan moet je ook niet met je PSV bril op zeggen dat Maher tijd nodig heeft en gewoon realiseren dat hij tot nu toe niet brengt wat er van hem verwacht wordt en net zoals van der Hoorn moet groeien richting het niveau. Het verschil zit hem er alleen maar in de manier waarop Ajax en PSV de spelers naar het gewenste niveau brengen. Ajax doet het rustig aan en PSV stelt Maher steeds op. Dan kies ik toch liever de manier waarop Ajax nu met van der Hoorn omgaat, in plaats van een speler op te stellen die nog niet naar het gewenste niveau gegroeid is.

2 september 2013 om 12:57

@romero

van der hoorn is nog maar 21 jaar.. die heeft inderdaad misschien nog niet het niveau.. het is veel te vroeg om conclusies te trekken, behalve dat ajax goed heeft geanticipeerd en de bezetting prima is.. van der Hoorn hoeft er nog niet meteen te staan, wen eerst maar eens aan het ajax spelletje.

2 september 2013 om 12:57

-

2 september 2013 om 14:06

Natuurlijk kan vd Hoorn te maken hebben met aanpassingsproblemen en nog wat moeite hebben met het nivo van Ajax.
dat is ook niet gek natuurlijk. Maar het is toch wel een klein teken aan de wand dat Denswil de voorkeur krijgt boven vd hoorn in de eerste de beste wedstrijd dat de Boer een keuze moet maken wie de vervanger is van Alderweireld.
Nogmaals ieder zijn mening en daarom mogen we er ook over discussieren. Maar we kunnen toch niet anders concluderen dan dat vd Hoorn het op de een of andere manier niet goed doet in de ogen van Frank de Boer, anders laat je hem wel spelen.
Wat betreft Maher, daarvan weet je dat hij al 2 jaar op een hoog nivo heeft gepreseerd bij AZ, dat hij enorm veel talent heeft maar dat het er in de wedstrijden tot nu toe nog niet uitkomt. Hij krijgt wel de kans om uit zijn dip te komen doordat hij iedere week opgesteld wordt en we mogen toch hopen dat hij zijn vorm weer oppakt de komende tijd.
Bij vd Hoorn is het maar afwachten of hij daadwerkelijk het nivo heeft maar ook daar kom je alleen maar achter door hem te laten spelen. Want op dit moment zal het zijn zelfvertrouwen geen goed doen.

2 september 2013 om 11:03

Ik ben het dit keer wel redelijk eens met hem

Als je de hele column leest zit er dit keer wel wat in.

Ik vertouw ook blind op Ajax. Dat komt door De Boer, Overmars, Bergkamp, Jonk, Cruijff, Van der Sar en al die andere clubmensen met veel verstand die er zitten.
Het enige wat echt weer helemaal nergens op sloeg was zn onnodige niet eens op waarheid gebaseerde sneer: “Ze hadden een aardige selectie met jongens die nauwelijks zelf opgeleid zijn, overal vandaan kwamen, maar die door De Boer tot een aardig geheel gemaakt was.”
Sowieso waren ze niet een “aardig geheel” maar gewoon een erg goed ingespeeld team met mooi en goed combinatievoetbal. Maar dat daar gelaten dat is de mening van een feyenoorder omdat de kromme waarschijnlijk niet zeggen kan dat het gewoon erg goed gaat in Amsterdam, met ook nog eens een mega sterk eigen kapitaal!
Maar zoals ik zei dat is slechts een mening. De feitelijk onzin die uit jaloezie en afgunst ontstaat kan ik alleen niet tegen. Van het kampioensteam van vorig jaar waren slechts Cillessen, Poulsen, Schone, Sigthorsson en Hoesen gekocht danwel transfervrij gehaald.
Babel en Moisander hebben in het verleden al in de jeugd en/of Jong Ajax gezeten en Serrero is opgeleid bij Cape Town. De rest is ook allemaal zelfopgeleid en heeft in de jeugd gezeten. Rare opmerking dus wederom?

Maar voor deze ouwe nukkige en afgunstige man viel het dit keer best mee.
Snap alleen niet waar de onzin, jaloezie en afgunst steeds voor nodig is….?

2 september 2013 om 11:31

Helemaal met je eens! Vind het erg makkelijk van de redactie van deze site om een halve colum te plaatsen dit zet Willem in kwaad daglicht. Ik heb ook het gehele artikel gelezen en ben het ook met hem eens! Maar chapeau voor iemand die wel eerlijk kan zijn ipv kortzichtige mensen

2 september 2013 om 11:55

Moisander heeft nooit in de jeugd bij Ajax gezeten. Was al 18 toen hij gekocht werd en had al 17 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld in Finland. Dus die noem ik niet zelf opgeleid (dan zou Willems dat bij PSV ook zijn).

Verder waren bij het kampioens team ook Sana,cuenca, Boerigter, Moisander, ook gekocht/gehuurd.

2 september 2013 om 11:56

"sowieso waren ze niet een “aardig geheel” maar gewoon een erg goed ingespeeld team met mooi en goed combinatievoetbal"

Heb je het nu over midden jaren 90? Ajax is weliswaar drie jaar op rij kampioen geworden, maar iedereen heeft toch kunnen zien dat dat niet tot stand is gekomen met mooi en goed combinatievoetbal! Natuurlijk zaten er momenten bij dat ze dat wel op de mat legden, maar nooit een hele wedstrijd, laat staan twee achter elkaar.

2 september 2013 om 12:12

@roelreusel

Sorry Sana idd vergeten dat is waar. Boerrigter is als jeugdspeler begonnen bij Ajax vervolgens via omzwervingen terug gekomen.
Moisander had idd al gespeeld maar ik zei “hebben al gespeeld in de jeugd en/of Jong Ajax.”
Dus het klopt wel wat ik zei

Alleen Sana was ik vergeten. Huur spelers zijn geen aankopen.

2 september 2013 om 14:50

Boerrigter is op jonge leeftijd opgehaald bij FC Twente (17), Moisander is ook rond deze leeftijd uit Finland gekomen en Siem de Jong heeft grotendeels de jeugd van de Graafschap doorlopen! Daarnaast zijn jongens als Fischer, Alderweireld en Eriksen op jonge leeftijd gehaald. Dacht rond hun 16de. Die hebben dus ook al elders hun eerste stappen gemaakt.

Wil niet zeggen dat ik het geen goed beleid vind, want je wordt kampioen en maakt stuk voor stuk dikke winst op deze spelers!!

2 september 2013 om 15:20

Het beleid is zeker goed 582149, ben ik absoluut met je eens!
Maar sla er de statistiek op na, het zijn stuk voor stuk jeugd spelers. Ook al waren het misschien B junioren. Maar ik vind hun jeugd van Ajax net als dat jongens als Zoet, Brenet, Loacadia, depay, bakkali enzovoort psv jeugd is en Wijnaldum en van Persie feyenoord jeugd. Al deze spelers zijn stuk voor stuk van andere bvo’s gehaald dat klopt, maar ze zijn via de jeugd volwaardige profs geworden bij Ajax, feyenoord en psv…
Dus het is wel degelijk eigen jeugd. Sla er ook de statuten van de Fifa maar op na.
Ook Moisander (die A junior is geweest) hoort erbij. Hij kwam destijds geloof ik samen met zijn broer (waar je niets meer van hoort). Ze hebben samen in de A’tjes gespeeld en waren volgens mij 17 toen ze kwamen in seizoen 2003.
Als Ajax weereens een Champions League lijst op moet geven zijn deze jongens allemaal bestempelt als eigen jeugd. Ook boerrigter was dat.
De kromme slaat de plank dus mis helaas...

2 september 2013 om 11:52

Eigen jeugd? Kom het vertrek van Alderweireld is opgevangen met van de Hoorn. Aankoop dus. Het vertrek van Eriksen is opgevangen met Duarte. Aankoop dus. Wat je zegt is klinkklare onzin kerel.

2 september 2013 om 11:56

ik heb toch wel degelijk Denswil zien spelen, en niet Van der Hoorn. Ik weet heus wel dat Ajax zich heeft ingekocht maar ik verwacht dat de jeugd (denswil) en jonge talenten (serero en Hoesen) het nieuwe Ajax worden

2 september 2013 om 12:31

En dat zijn dan weer geen eigen talenten, hoesen en serrero. Denswil a la. Ik denk dat Ajax zich erbij moet gaan neerleggen dat eigen jeugd een utopie is. Of dat hebben ze al gedaan en daarom noemen ze nou iedereen die een weekendje in amsterdam op vakantie is eigen jeugd.

2 september 2013 om 12:53

Zeik toch niet zo over wat wel of niet eigen jeugd is.. Het zijn in ieder geval spelers die ze jong gekocht of opgeleid hebben en er dus niet de hoofdprijs voor hebben betaald.. Dat is stukken beter dan voorheen toen ze alsmaar hun portemonnee trokken om andere eredivisie clubs te sponsoren

3 september 2013 om 10:19

@stretfordend

Ten eerste wat je aan- en verkoop beleid betreft, ben je erg kortzichtig.

Het wordt wel degelijk met eigen jeugd opgevangen. de selectie per 1 september vorig jaar en nu zijn er met Sulejmani, Bonevacia, Rits, Ebecillio, Arica, Schenk, Koppers, Babel, Boerrigter, Alderweireld, Eriksen sowieso al 11 spelers definitief vertrokken (en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog wel een paar), daarbij is Cuenca weg, zijn spelers als o.a. Dijks, Lukoki, De Kamps, Van Kessel, Bocarra etc tijdelijk verhuurd en de enige die gekocht zijn, zijn vd Hoorn voor de breedte (getuige het feit dat Denswill speelt en daarvoor Veltman op de bank zat) en dan nu onlangs is Duarte gekocht. Wat ook meer een breedte aankoop is.
Maar misschien ontwikkelen beide jonge spelers zich wel dermate goed dat ze uiteindelijk richting de basis groeien, dat kan natuurlijk.
Verder is er ten opzichte van vorig jaar alleen maar jeugd bij gekomen die doorgegroeid is vanaf de opleiding:

Denswil, Fischer, Andersen, Ligeon, De Sa, Sporkslede en ga zo maar door.

En ten tweede: Voor de laatste keer, geen punt van discussie verder: Als je via de jeugd doorkomt, ben je wel degelijk opgeleid dus kap met dat gezeik!
Net als dat Van Persie en Wijnaldum bijvoorbeeld feyenoorders zijn en zoet, bakkali, locadia, depay etc gewoon psvers. Stop met dat gezeur of kan je het gewoon niet hebben?
Het is een kunst (hoe groot het talent ook is om ze door te laten komen.
Bruma en Rekik bijvoorbeeld hebben er slim aan gedaan te vertrekken en spelen nu op een hoger plan dan bij feyenoord. Isoufi of die achabar waren fantastische talenten, besloten te blijven maar hebben het derhalve niet gehaald. Dus het opleiden is een kunst op zich. Breek je ergens door, dan ben je daar gewoon opgeleid. Wat Feynoord met vanpersie deed is knap. Net als dat wat Ajax met al zn talenten doet en wat Psv met de huidige lichting doet.

Dit was de laatste keer, wordt een beetje moe van die herhaaldelijke discussie, terwijl het geen discussie hoort te zijn! Sla de regelementen er maar op na! Afgunstige/jaloerse gezeur altijd van iedereen. Moe wordt je er van…

hahaha

bij het lezen van de kop dacht ik 1 ding.. Van Hanegem! Maandag ochtend en tijd voor Willems subjectieve oordeel over de club die hij haat.

2 september 2013 om 10:37

Wat miszegt van Hanegem hier dan? Ik ben het namelijk met hem eens dat Frank de Boer een grote rol in het succes van Ajax gespeeld heeft en dat ze voor het vertrek van de 2 keyspelers een heel goede selectie hadden, die nu wat minder is.

Van Hanegem heeft vaker gelijk dan veel clubsupporters durven toe te geven. Dat komt waarschijnlijk omdat hij altijd kritisch is en niemand spaart. En mensen die zeggen dat hij niet kritisch durft te zijn over Feyenoord raad ik aan wat meer van hem te lezen. Zo geeft hij regelmatig kritiek op het spel van Feyenoord en op het aantrekken van bepaalde spelers.

2 september 2013 om 10:57

Maar dat is ieder jaar aan het begin van het seizoen bij ajax zo. Tot de winterstop is het weer passen en meten en vanaf januari gaat het weer beter lopen. Ajax weet zelf ook dat het niet zo moet als tegen groningen, maar er is geen reden voor paniek.

2 september 2013 om 11:47

Het klopt wel wat je zegt maar toch is dit geen garantie dat het dit seizoen weer zo gaat lopen. Feyenoord is hetzelfde gebleven, Twente heeft zich toch wel versterkt, PSV heeft een metamorfose ondergaan en er zal wel een verassing zijn in de top 5. Ik denk persoonlijk dat dit echt een seizoen van de armoede gaat worden en dat de nummers 1 tot 5 weer heel lang bij elkaar blijven liggen.

2 september 2013 om 10:37

Inderdaad, subjectieve oordelen in een column. Het moet niet veel gekker worden. Het irritantste is nog dat we verplicht zijn die meuk te lezen.

2 september 2013 om 10:52

Wie verplicht jou dan om het te lezen? Ben ik wel benieuwd naar.

2 september 2013 om 10:53

Sarcasme markdragie

2 september 2013 om 11:34

Zou je denken?

Als er vandaag niks gebeurt kunnen we Ajax gelijk al afschrijven als titelkandidaat. Om kampioen van de Eredivisie te worden moet je 100% meer brengen dan Ajax tot nu toe doet, terwijl je al niet eens veel hoeft te doen om kampioen te worden. Het niveau neemt met de week af.

2 september 2013 om 10:33

Maar wie brengt er op dit moment meer dan Ajax? PSV is te wispelturig (zeg ik als support van Psv) en Feyenoord zullen we al helemaal niet over beginnen. Op dit moment zou ik het echt niet weten hoe de ranglijst er aan het eind van het seizoen uit gaat zien. Een ding is zeker, ondanks dat het niveau van de eredivisie niet hoog zal zijn, is het een hele spannende, gewaagde competitie! En daarom mogen we eigenlijk niet klagen, want er is niets saaiers als 1 of 2 goede clubs en de rest middenmoot.

2 september 2013 om 10:34

Onzin. Met deze selectie heb je een prima groep om te strijden voor het kampioenschap. Waar spelers vertrekken, staan nieuwe spelers op. Als de Jong weer fit is kan er worden gewerkt aan een nieuw middenveld (met Serero of Duarte naast hem) en komt het weer helemaal goed onder leiding van Frank.

2 september 2013 om 10:35

Vergeten dat het de laatste 3 jaar steeds zo ging? De beste spelers vertrokken, en ajax had moeite met die vorm aan het begin van het jaar. Toch zijn de telkens kampioen geworden, dus waarom zou dat dit jaar anders zijn?

2 september 2013 om 10:36

Waar zijn die talenten die volgens veel Ajacieden dicht tegen Ajax 1 zaten?

2 september 2013 om 10:41

Die talenten spelen in Jong Ajax. Er zijn genoeg talenten die dicht tegen Ajax 1 aan zitten zoals Bazoer, Klaassen, en Tete om er even 3 op te noemen.

2 september 2013 om 11:21

Maar Tete is geblesseerd en Klaassen bij lange na niet op het niveau wat men van een speler in het eerste mogen verwachten. Bazoer zie ik in de tweede seizoenshelft waarschijnlijk debuteren, maar dat is momenteel de enige van de 3 die je noemt. Tete heeft trouwens ook nog Ligeon voor zich.
Denk eerder dat jongens als Hoesen, Andersen, Boilesen, Denswil, Veltman en Ligeon de talenten zijn die dicht tegen het eerste aan zitten.

2 september 2013 om 10:49

Vind voorlopig het niveau van de Eredivisie dit seizoen nog slechter dan vorig seizoen.
Het kan echt alle kanten op gaan op dit moment.
Heb een hard hoofd in hoe Nederland er over paar jaar er voor staat in de europese competitie.

2 september 2013 om 12:57

Helemaal mee eens. Het slaat echt totaal nergens op. Clubs als Zwolle, Gae, Cambuur, RKC en Roda hebben meer punten dan de ''logische'' clubs als Nec, Nac, Utrecht en Ado. PSV vier verliespunten tegen twee gemakkelijke tegenstanders, Ajax, Vitesse en FC Twente al zeven verliespunten en Feyenoord al negen. Dat zijn toch de clubs samen met Heerenveen en AZ die normaliter zich wel plaatsen voor Europees voetbal en her en der punten sprokkelen. Nu spelen alleen Ajax, PSV en AZ Europees en het is nog maar de vraag hoeveel punten dat allemaal gaat opleveren.

2 september 2013 om 10:53

Lachwekkend deze onzin. Als er nu een club is die er echt bovenuit steekt zou je dat kunnen zeggen. Er is echter geen enkele ploeg die echt beter is. Zodra bij Ajax de patronen weer in het spel komen dan zie ik Ajax weer bovenaan eindigen.

2 september 2013 om 12:22

Overdreven. Het is uiteraard niet goed en je mag terrecht ontevreden zijn. Maar qua titelkansen staan we er goed voor hoor, ajax heeft al 3 lastige uitwedstrijden gehad en die wat ongelukkig verloren. Ook de klassieker al geweest die altijd alle kanten op kan.

Geen speld tussen te krijgen.

2 september 2013 om 10:34

Hoe kun je dat nou zeggen? Nauwelijks zelf opgeleid? Wat een misplaatste onnozele opmerking van Van Hanegem. In de basis stonden gister 5 zelf opgeleide spelers, terwijl er net 2 zijn vertrokken. Ook zitten er nog genoeg op de bank en is Veltman zelfs nog geblesseerd. Achterlijke vent is t.

2 september 2013 om 10:46

gister ja, het zou me niet verbazen als Duarte en van de Hoorn over 2 weken op de plek van de jeugdspelers spelen, dan heb je het over 3.

2 september 2013 om 12:25

En als de Jong en Blind weer fit zijn kun je er weer 2 bij optellen. Veltman zal met van der Hoorn en Denswil strijden om een basisplaats en ik zie de Sa ook nog wel wat wedstrijden spelen dit seizoen.

Dat gaat vast wel weer goedkomen in Amsterdam. Frank krijgt het tactisch altijd wel op de rit en dat zal nu niet anders zijn. Als Siem weer terug is en Lenin ook is ingepast gaan ze gewoon weer goede potten spelen.

Onze bekende azijnzeiker. Jongens die nauwelijks zelf zijn opgeleid.... Inderdaad Willem als 4 basisspelers wegvallen moet dat moeiteloos worden opgevallen. We hebben gezien hoe Feyenoord het vorig jaar zonder Pelle deed. Daarnaast is Groningen uit nooit makelijk geweest voor Ajax. Gelukkig kan Willem weer afgeven....

2 september 2013 om 10:39

Lees je het wel? Hij geeft nergens af en zegt ook juist dat het wel weer te redden avlt.

maar alleen als de Boer weg zou gaan er een echt probleem zal zijn daar!?!?

Hij heeft ook gelijk, want dit is jammer voor ook de eredivisie!

2 september 2013 om 10:50

Speciaal voor jou het artikel nog eens nagelezen. Ik blijf bij mijn tekst en concludeer dat mijn perceptie niet de jouwe is, niets mis mee.

2 september 2013 om 13:58

Rochus,

Kritiek accepteren lijkt voor jou zeer moeilijk te zijn, vooral als het uit de mond van een Feyenoorder komt.

Van Hanegem heeft toch gewoon gelijk of vergis ik mij nou daarin? Vindt jij dan van wel dat het zo geweldig gaat bij Ajax?

2 september 2013 om 10:42

Ik vind Willem ook een zeurpiet hoor dus begrijp me niet verkeerd, maar VZ haalt het ook een beetje uit zijn context. Want Willem bedoelde met "jongens die nauwelijks zelf zijn opgeleid"in dit geval een compliment naar Frank de Boer. Hij bedoelde dat Frank een goed elftal had gesmeed van jongens die nauwelijks zelf zijn opgeleid.
Verder vind ik hem ook een negatieve zeurpiet, ook over Feyenoord en naar de technische staf zit hij altijd te sneren. Volgens Willem had Ronald koeman de afgelopen jaren eigenlijk kampioen moeten worden. Dus ik bedoel maar.......

Willem heeft toch gelijk jongens? Het is sneu..het is gewoon niet best op dit moment. Nauwelijks opgeleid, daar kan je over discussieren, maar verder heeft ie gewoon gelijk!

Eerste keer dat ik het eens ben met Willem.

Toen ik de titel las wist ik alweer dat het over Willem met zijn column ging. Ik ga er verder niets meer over zeggen dat verdient deze man niet, eigenlijk zou iedereen dat moeten doen, dan stopt ie misschien met dat wekelijkse gezanik. Want het enige wat er sneu is zijn die stukken van Willem.... wat een zielig persoon is het toch....

2 september 2013 om 12:15

Heeft Willem je op je lange tenen getrapt?
Volgens mij vertelt hij hier (een keer) geen onwaarheden en haalt hij ook niets of niemand naar beneden. Of wil je daadwerkelijk beweren dat Ajax beter af is zonder Eriksen, Alderweireld en de geblesseerde Blind en De Jong?

De boer heeft dit nu 3 jaar meegemaakt en wat was het resultaat aan het einde?
PSV zal dit seizoen te wisselvallig zijn en Feyenoord mist net een speler die het verschil gaat maken.
Verrassingen van Twente en AZ zijn mogelijk;.
Maar zoals we heel vaak zien, de club met de meeste poen wint de competitie.

Wie neemt deze man nog serieus wegwezen deze man typisch weer een anti Ajax stuk hij vind het sneu maar in zijn hart juicht hij hoor nu het even wat minder gaat . walgelijk

2 september 2013 om 12:16

Wat vertelt hij hier anti-Ajax?
Of heb je het stiekum niet gelezen?

2 september 2013 om 13:52

sloep01,

Wat is er dan gelogen? Van Hanegem heeft gewoon gelijk, of je het nou leuk vindt of niet.

Alleen al het feit dat hij het woord sneu gebruikt is denigrerend jegens Ajax. Dat hij een punt maakt is helder en dat vind iedere voetballiefhebber jammer. Willem: je had ook jammer kunnen gebruiken. Dat was wat handiger geweest

Uitgeschakeld worden door Kuban en drie keer op rij verliezen in de competitie. Nee, dat is niet sneu. ;-)

2 september 2013 om 10:47

Ja en dan nog maar 2 punten achter ajax, is ajax dan volgens jou ook sneu?

2 september 2013 om 10:59

Wat boeien die punten als er 7 clubs tussen zitten?

2 september 2013 om 11:38

Ik snap de toevoeging van je opmerking niet. Feyenoord heeft een slechte seizoenstart maar Ajax daarentegen ook, terwijl de verwachting voor beide hoog waren. Als PU feyenoord sneu vindt dan moet hij dat ook over ajax vinden toch?
Dus ik snap je toevoeging over 7 clubs niet.

2 september 2013 om 11:09

Volgens mij heeft hij 2 weken geleden Feyenoord behoorlijk afgekraakt zowel in het AD en op TV dus waar heb je het over? Maar goed dit Ajax van Gisteren zou ook hebben verloren van Krasnodar.

Zogenaamd sneu... Ga vissen man, hij heeft een punt maar het woord sneu gebruikthij maar met 1 reden..

Ik wordt echt ziek van al die reacties over Ajax!!
Ze hebben een prima selectie, prima trainer en een zeer goed beleid.
Ook dit jaar worden ze weer kampioen, let maar op.
De afgelopen drie jaar begonnen ze ook slecht aan de competitie en toen liepen Alderweireld en Eriksen er nog wel bij!
Dus hou op met zeiken en geef ze een kans!

En Duarte gaat het echt wel maken bij Ajax, hij wordt door vele onderschat. Heeft sowieso meer agressie dan Eriksen.

Zo dat moest ik even kwijt!!!

2 september 2013 om 11:11

Ziek ervan worden? Eerst paracetamol nemen dan lezen?
Hij is gewoon eerlijk en duidelijk dit was het ook beetje jammer dat er maar 1 linie word geplaatst ik heb vanochtend het hele colum gelezen en ik als ajax fan was het helemaal met hem eens! Maar dit is weer zo opgeblazen door voetbalzone! Man maak je niet druk! BTW Duarte moet je niet teveel van verwachten ik verwachte ook wat van Bojan maar dat is een miskoop net als Sana,

2 september 2013 om 11:33

Het gaat mij niet om die column, Willem van Hanegem wordt werkelijk overal uitgelachen, wat een domme man is dat! Ouwe azijnpisser!
Het gaat mij om de reacties op alles wat over Ajax gaat.
Net als jouw reactie over Bojan. Als alles weer rustig is, na de transferperiode, kan Frank gaan bouwen aan het elftal. Het begint dan te draaien en ze zijn niet meer te stoppen.
Begin vorig jaar had ook iedereen wat te zeiken op Ajax, voor- en tegenstanders, en ze werden uiteindelijk terecht kampioen.
Relax en alles komt goed!

2 september 2013 om 11:59

Joh waarom dan zo'n hele preek! Is maar net hoe je het op neemt! Peace

2 september 2013 om 12:19

Ons wordt wel eens calimero gedrag verweten, maar wat laat je je kennen Johannes!

2 september 2013 om 13:52

Ik laat me kennen door te zeggen dat mensen niet zo negatief moeten lullen......
Bij jou is 1+1 dan 3 zeker....

Geef hem deels gelijk.
Feit is dat 2 belangrijke spelers uit de as verdwijnen, dit valt niet snel en makkelijk op te vangen.
Ik vind alleen dat het wel erg makkelijk is om nu al te roepen dat het niets gaat worden.
Ook MET Alderweireld en Eriksen is verloren van AZ en gelijkgespeeld tegen Heerenveen.
Afgelopen zondag speelden we Zonder beide mannen en ook daar kwamen we niet verder dan een gelijkspel.
Uiteraard is het opvangen van het verlies van beide spelers moeilijk op te vangen maar de Boer, Overmars en Bergkamp hebben in het verleden bewezen keer op keer een elftal te smeden dat gewoon weer mee kan doen om de titel.
Volgens mij hadden we de afgelopen 3 jaar elke keer de 2e helft van de competitie nodig om de eerste helft te compenseren.
Kortom, geen man over boord, Frank en co maken er weer wat moois van.

Op de dag dat we van Hanegem serieus gaan nemen is het einde in zicht


Helemaal gelijk hoor Willem! Goed om te zien dat je naast het omhoog schrijven van Feyenoord ook nog ruimte overhoud in je column om de rest van Nederland te behandelen. Waarom je weer moet zeggen dat er bij Ajax een paar rond lopen die niet zelf zijn opgeleid is me wel weer een raadsel. Maar zonder Frank de Boer heeft Ajax inderdaad een probleem. Als je Fischer en De Jong weghaalt uit Ajax, zoals gisteren, blijft er momenteel inderdaad een erg middelmatig elftal over. Vleugelspelers die constant de bal kwijt zijn en langs 5 man proberen te dribbelen en middelmaat aanvallend op het middenveld. Gelukkig staan er een aantal redelijke talenten klaar (andersen en Klaassen bijvoorbeeld) en koopt Ajax, naast Duarte, ook nog wel iets vandaag.

Wordt nu elke week de column van Willem gepost hier?

2 september 2013 om 11:08

Ja, dat wordt inderdaad elke week hier gepost.

Gaap. Willem van Hanegem met een alweer een anti- Ajax column op de maandag ochtend.

Teveel open deuren in getrapt. Niks bijzonders, geeft zijn mening die al duizend keer eerder is verteld.

2 september 2013 om 11:09

Willem is inderdaad vaak anti Ajax in zijn columns, maar nu heeft ie toch gelijk? Het is toch ook sneu. Wat moet ie dan schrijven? Zijn manier van schrijven lijkt ook nu een beetje op een aanval op Ajax, maar dat moet je voor lief nemen...het blijft Willem..

Feyenoord won het afgelopen weekeinde, dus had Willem ff wat materiaal nodig voor zijn column.

Wat is er dan gemakkelijker om richting Ajax te wijzen?? En dat terwijl op bezoek bij Groningen er genoeg andere ploegen punten kunnen verspelen. Zo slecht zijn die ook niet. Hij doet nu net alsof Ajax 1-1 speelde tegen een amateur team.

Komt die verknipte van hanegemn ook weer aan

Wat raar ik heb vanochtend het Hele colum gelezen en dat was best positief over Ajax! Aan de redactie aan voetbalzone graag even gehele colums plaatsen! Willem was erg positief en had een hele eerlijke mening waar iedereen die gisteren heeft gekeken het wel mee eens zou zijn! Beetje jammer dit!

2 september 2013 om 11:55

Ja, ik lees elke week zijn column en als Ajax erin voorkomt dan is het helemaal niet zo negatief als VZ doet voorkomen. Willem heeft soms zijn rare uitspraken, maar het valt eigenlijk allemaal wel mee. Sensatiezoekerij van de redactie..alles voor de kliks!

Deze man moet nu echt een keer kappen en een keer naar zijn eigen ploeg kijken die nul punten uit de eerste drie wedstrijden heeft gehaald. Ajax is de beste club van Nederland, speelt CL en heeft als eerste Nederlandse ploeg de 100 miljoen aangetikt. Ajax kan het hele elftal van Feyenoord een salarisverdubbeling geven en ze nog verleiden om in Amsterdam te komen voetballen.... Get over it van Hanegem, ik had je altijd hoog zitten maar je begint nu echt prietpraat te vertonen

er is verdomme 1 wedstrijdje gespeeld zonder De Jong, Alderweireld en Eriksen. En het is nu al Helemaal klaar in amsterdam. Titel is weggegooid, iin de CL worden ze laatste in de poule, het is rampzalig, verschrikkelijk, het niveau is amateuristisch.. bla bla bla bla..

Ajax verloor dit seizoen over het geheel gezien meer punten met Eriksen, de Jong en Alderweireld dan zonder. AZ werd verloren, Heerenveen (zonder de Jong) werd gelijk.

Nu moet je in je achterste linie iemand inpassen en je 2 spelmakers op het middenveld vervangen. Natuurlijk is dat een grote stap, geef die jongens even tijd om te wennen aan alles.
Ik zeg niet dat het niet erg is, want ze hadden meer moeten laten zien, maar volledig afschrijven is bullshit.

2 september 2013 om 12:18

De waan van de dag. Ajax staat gewoon 4de met 2 punten achter PSV en 5 achter Zwolle.. Dat terwijl ajax al 3 lastige uitwedstrijden heeft gehad (groningen, Heerenveen en AZ) en de klassieker. Die uitwedstrijden werden onnodig verloren door een paar domme fouten, helemaal niet onoverkomelijk.

AZ en Heerenveen zie ik zelfs als outsiders voor de titel, beide een erg sterke ploeg. Duarte vind ik een geweldige aankoop maar ook in de breedte was het al goed. Serero deed het uitstekend tegen Groningen en de Jong hebben we gelukkig nog.

Het is inderdaad niet goed, maar allemaal niet onoverkomelijk als velen doen geloven.

2 september 2013 om 12:23

Haha, precies!
Veel kortetermijn- en doemdenkers hier. Zoals ik me de laatste jaren kan herinneren starte Ajax elk jaar slecht, maar stonden ze uiteindelijk wel met de schaal in de hand.

Niks aan het handje!
Zoals Van Hanegem al verteld: Ajax moet blij zijn met De Boer. Hij weet met deze spelers straks weer gewoon een topteam samen te stellen.

Haha dhr willem en zn kammeraden uit rdam doen wel te blij na 1 wed zonder eriksen en alderweireld gelijk zeiken. Maja ze kunnen het niet laten te zeiken.
ondanks ze honderd jaar geen kampioen zijn geworden.. let op je eigen team want dit komt in a'dam gewoon goed hoor. En hoe bedoelen sommige mensen te zeggen dat als frank de boer er niet was geweest waren we niet 3 keer op rij kampioen geworden. . Nou als koeman er niet was geweest waren jullie misschien wel aan het vechten voor degradatie. Dus even ophouden met die uitspraken.

2 september 2013 om 11:13

Ajax is meer afhankelyk van de boer als feyenoord van koeman, zonder de boer had ajax nog steeds 'top aankoop' sulejmani gehad

2 september 2013 om 11:22

Je overdrijf... want tussen van basten en de boer zat ook nog jol hoewel hij een paar onnodige aankopen deed was het allang geen 16 miljoen voor een speler. Ik weet niet hoor maar voor koeman daar kwam was feyenoord in zwaar weer hoor toen de boer kwam waren wij 2e geëindigd achter twente.. dus wat je nu zegt klopt niet.

Volgens mij heeft Van Hanegem weer gelijk. Het is toch eigenlijk zonde dat juist nu Alderweireld en vooral Eriksen zijn vertrokken. Groepsfase CL overleven vond ik namelijk een realistisch doel. AC Milan vind ik zelfs met Kaka niet de oude Milan en Celtic moet je qua kwaliteit sowieso verslaan. Ajax had 2e kunnen worden maar nu hebben ze zoveel kwaliteit ingeleverd dat het gewoon heel moeilijk wordt. Denswill heb ik veel vertrouwen in maar op het middenveld ben ik er nog niet zo zeker van. Schone is een ideale back-up maar vind hem eigenlijk te kort komen voor een basisplek en vind Serero en Andersen nog te wisselvallig.

Om eerlijk te zijn geef ik hem best gelijk, de echte toppers van vorig seizoen bij Ajax spelen op dit moment niet. Eigenlijk had ik verwacht dat Ajax dat wel redelijk op kon vangen, maar voorlopig heb ik daar dit jaar nog weinig van gezien, alhoewel ze in de voorbereiding een uitstekende indruk maakten, ook met het B-team trouwens.

2 september 2013 om 12:14

De belangrijkste speler is er nog; Siem de Jong. En ik geloof nog steeds dat Krkic veel kwaliteiten heeft, je ziet het bij vlagen maar hij is zeker nog niet constant. Sowieso was de grote kracht van ajax vorig jaar het collectief, alhoewel Eriksen en Alderweirld daar een hele belangrijke rol in speelde uiteraard.

Van der Hoorn en Veltman vind ik prima alternatieven voor Alderweirld. Duarte vind ik een sterke aankoop maar ook Serero heeft al 2 jaar kunnen wennen aan ajax dan heb je nog de opties Andersen, Meleg en Klaassen. Ergens is het wel tijd voor wat nieuws, nu krijgen andere talenten weer kansen.

De echte toppers kun je bij ajax aan het begin van het seizoen nog niet echt aanwijzen, veel spelers moeten zich nog laten zien.

Ik zie alles rondom de Nederlandse voetbal en de clup toppers nog veel erger.

Ik denk dat de Ajax supporters sportief succes willen in plaats van slim koopman's gedrag.

Ik weet dat het moeilijk is voor Ajax grotere salarissen te handhaven, en, dat ze hun goede spelers moeten verkopen. Maar dat betekent ook dat ze nooit meer international en rol gaan spelen, maakt niet uit wat voor jeugdtalent doorstroomt. Die worden gewoon voordat ze een grotere bijdrage kunnen leveren weg gekocht.

Ajax (knvb) had al lang moeten proberen, net zoals PSV en misschien Feyenoord, om in de Bundesliga mee te doen. Dan was in de laatste jaren meer geld in huis gekomen.. Die grote competities gaan financieel altijd vooruit en de eredivisie achteruit. Inmiddels heeft Ajax een begroting van een Engelse of Duitse subtopper.

Sportief redt de eredivisie het al lang niet meer. Het wordt van een Luxemburgse amateur clubje verloren (utrecht)

Ga zo door, dan wordt op gegeven moment onze sublieme opleiding ook nog te duur, en dan...

2 september 2013 om 12:09

@gelemuur

Onzin wat je verkondigd.. opleiding te duur? Ajax investeert meer en meer in de opleiding, was vorig jaar 6-7 miljoen en het budget is weer vergroot. Nou is geld niet bepalend voor kwaliteit, maar het zal wel moeten helpen om de best mogelijke omgeving te creëren.

Als bouwt op dit moment een enorm vermogen op, het is straks meer dan verantwoord om wat meer salaris te geven. Ajax verminderd de afschrijvingkosten door het slimme koopman's gedrag waardoor er op de balans meer en meer ruimte komt voor hogere salarissen. Hopelijk kunnen we dan ook financieel een of twee jaar langer interessant blijven voor spelers als Eriksen en Alderweird.

Ajax had een omzet van meer dan 100 miljoen vorig jaar en dan nog van geld moet de NL competitie het niet hebben. Deste knappers is het als we ons toch staande houden.

2 september 2013 om 13:50

Als je met de bereikte resultaten tevreden bent is het toch prima?

Geef mij aub een onderbouwing hoe de sportieve succes in Europa bereikt wordt, die uiteindelijk voor de vooruitgang op alle gebieden bindend is. De salarissen liggen nog altijd zo ver uit elkaar dat met een vermindering van de afschrijvingskosten alleen deze gat niet te overbruggen is.

En nog een andere punt is de perspectief. Alderweireld en Eriksson blijven heel graag als ze enige sportieve ontwikkeling zien, want dan wordt ook hun salaris beter. Zo niet vertrekken ze gewoon.

Kom op zeg wat een onzin. 020 heeft 72miljoen op de bank, mag het daar ook eens tegenzitten? Bij ons zit het al tientallen jaren tegen.

2 september 2013 om 11:35

HATER DEN TOP! bij ons zit het al 10 tallen jaren tegen .. kinderachtig... zit het zo diep?!

Leuk die opmerking van Willem "die nauwelijks zelf opgeleid zijn" daarmee probeert hij natuurlijk te verwijzen naar zijn Feyenoord waarvan, Schaken, Pelle, Immers, Vorm, Matthijssen, Armenteros en Janmaat ook gewoon zijn aangekocht en niet zoals bij Ajax als jonge jongens.

Als club wordt je hier toch ook ziek van? Je gaat de champions league in....en je raakt twee bepalende spelers kwijt. Natuurlijk komen er wel nieuwe, maar deze zijn kwalitatief gewoon (nog) minder.
Nu had ik niet de illusie dat ze mét die twee spelers erbij veel kans hadden in deze poule, maar toch.
We moeten maar accepteren dat dit het lot is van de Nederlandse clubs, en dit zo goed mogelijk invullen. Goed in ieder geval dat de topclubs in Nederland nu ook de coaches op die manier benaderen. Weg met de 'oude' geld slurpende coaches (jol, Advocaat, Mcclaren) maar ook op deze plekken jonge veelbelovende mensen neerzetten.

2 september 2013 om 12:03

Het is erg jammer inderdaad. Ik vond onze ploeg enorm sterk en had goede hoop dat we nu ook een ingespeeld elftal hadden staan waarbij de zwakke plek (rechtsbuiten) ook nog versterkt is. Met het vertrek van Eriksen en Alderweirld wordt het wat anders.

Toch is de belangrijkste speler gebleven; Siem de Jong. Ik vind Duarte overigens een uitstekende voetballer, mocht hij snel op het topniveau aanhaken en mochten Fischer, Krkic wat stappen maken hebben we nog steeds een sterk elftal. Serero vind ik overigens ook erg goed, mag wat mij betreft in de vaste basis.

Ik hoop overigens dat ajax in de toekomst ook wat betere salarissen kan bieden. De basis wordt in ieder geval gelegd want er is weer veel geld binnengekomen en weinig uitgegaan. De afschrijving is laag waardoor er meer ruimte voor salarissen komt, hopelijk kunnen we spelers als Eriksen en Alderweirld in de toekomst dan een jaartje langer binden.

Vermeer
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
De Jong
Duarte
Serero
Krkic
Hoesen
Fischer

Het is natuurlijk ook vrij sneu als je 2 beste spelers een paar dagen voor het verstrijken van de transfermarkt worden verkocht. In principe ben ik natuurlijk blij met verzwakking van Ajax als Feyenoord supporter. Aan de andere kant vind ik het eredivisie niveau wel heel erg dalen en dat is wel vervelend.

Ja dat wordt een lastig verhaal inderdaad want er waren altijd wel spelers die de kar trokken in de afgelopen drie jaar. Al met al zijn er nu gewoon teveel weg en heb je in feite alleen met de Jong nog een topspeler. Fischer is nog te jong, van Rhijn, Bojan en Sigthortson zijn de weg nog kwijt, Vermeer en Blind blijven niet 100% overtuigen, en de rest is gewoon middelmaat. Ajax zal zijn spelstijl iets moeten aanpassen om zijn grootste talenten te gaan inpassen waarbij Klaassen mij wel de optimale 10 lijkt. De man werkt, heeft techniek, kan scoren en heeft kalmte. Goede opvolger voor Litmanen. Een middenveld met Duarte, Klaassen en de Jong heeft wel veel volgens mij. Als Bojan en Fischer nog leren niet altijd naar het centrum te komen en ruimtes te creeeren dan kunnen ze gewoon weer kampioen worden. De rest is ook niet echt sterk.

2 september 2013 om 12:42

Ja, dat is voor Ajax echt een meevaller. Deze jaargang steekt geen één team erboven uit. Bijna iedereen kan van iedereen winnen. Maar, ik denk dat deze selectie de slechtste is in jaren bij Ajax. Het is gewoon veelal middelmaat. Ik acht ze daarom ook totaal kansloos in de CL.

2 september 2013 om 21:41

Nee man, die gaan ze pakken die Cl!
Kampioenen!

Wordt het niet eens tijd dat dit soort mensen hun mond houden? Net zulk schandalig gelul op niks af als die vervelende tweeling vd kerkhof.

Uiteraard merkt het team het wel ff als 2 belangrijke spelers al redelijk in het seizoen zijn vertrokken. Is het jammere lot van Ajax en andere Eredivisie clubs....net als je de vruchten gaat plukken van een ingespeeld team en spelers die je hebt opgeleid, gaan ze weer weg. Niks aan te doen, Frank de Boer vindt wel weer een oplossing.

Ik denk dat als Ajax de hand op de knip blijft houden de Boer zo geïrriteerd raakt dat hij wil vertrekken. Ik vond hem afgelopen week opvallend geïrriteerd reageren naar aanleiding op het toen nog waarschijnlijke vertrek van Eriksen en Alderweireld. De Boer weet donders goed dat er geen echte toptalenten uit de jeugd zijn, die hij meteen kan inpassen. Dat heeft allemaal een aantal jaar nodig, de spelers bij jong Ajax vallen ook een beetje tegen op een enkeling na.

2 september 2013 om 12:48

Helemaal niet.. dat hoop je allicht.. dan zou hij zich irriteren aan zijn eigen beleid en belissingen.. immers het technische hart maakt de beslissingen (bergkamp, de Boer en Jonk).. Spelers van de categorie Duarte en van der Hoorn halen is haalbaar en ook slim.. de echte sterren moeten jonger gehaald worden (andersen, Meleg, Bazoer, Fischer etc.) en zelf opgeleid worden. Bovendien is het vooral belangrijk dat spelers als Van Rhijn, Serero etc. zich ontwikkelen.

Zoals je zegt het heeft even tijd nodig, maar het is de bedoeling dat er meer toptalent uit de jeugdopleiding gaat komen. Ik vind het op dit moment ook niet super slecht overigens.

Als je de balans opmaakt; Eriksen, Babel, Alderweirld, Sulejmani weg. Van der Hoorn, Duarte, Krkic erbij. Krkic heeft het nog steeds inzich als je het mij vraagt en is een potentiële topspeler (geen wereldspeler), het is mooi dat zulke spelers naar ajax willen. van der Hoorn en Duarte zijn spelers met mogelijkheden

Genoeg geld is er, maar blijkbaar is het belangrijker dat ajax van de beurs gaat. Dat gaat ten koste van het huidige elftal dat nu wel erg kwaliteitsarm is. Straks nog een noodoplossing (labyad ) erbij , nou daar win je de oorlog mee. Psv alvast gefeliciteerd met de landstitel.

2 september 2013 om 12:54

Geld wordt in mijn ogen gestopt in de lange termijn. Ajax haalt voor weinig om de afschrijvingskosten laag te houden, dat geeft bv. meer ruimte op de balans voor salarissen. Dan kun je in de toekomst met een flinke buffer gewoon wat meer salaris betalen.

Van der Hoorn en Duarte daarin wordt nog wel geïnvesteerd hoor, zullen samen toch gauw 6 miljoen kosten. Is niks tegenover de opbrengsten, maar ook niet niks. Krkic is gewoon een sterke aankoop daarnaast en ajax moet het vooral hebben van de ontwikkeling van de al aanwezige talenten.

PSV staat 2 punten voor, maar heeft in tegenstelling tot ajax een erg makkelijk programma afgewerkt (thuis: Cambuur, Eagles, NEC en uit: Heracles, Ado). Ajax heeft het beduidend zwaarder gehad (thuis: Feyenoord, Roda en uit: AZ, Groningen, Heerenveen). Ik durf niet te zeggen wie er beter voor staat.

Wat had die Kromme dan gedacht, wij als kikkerlandje zijn het centrum van et voetbal?
Het geld is de baas, ben bang dat dit zo nog wel even zo blijft.
Dat er bij feyenoord behalve pelle allemaal 6jes lopen is bijna een reden om dit jaar kampioen te worden.
Ik ben geschrokken van het niveau van de eredivisie dit jaar, heb direct een pakket buitenlands voetbal aangeschaft bij Fox. Helaas is dit de realiteit.

Voordat de twee wegwaren, speelde Ajax ook niet best. Dus daar hoeft het niet aan te liggen, al zijn die twee niet makkelijk te vervangen. Zorgelijk zijn wel andere factoren. De wekelijkse blunder van Vermeer en zijn onrustige manier van keepen. Op de lijn een topper, vanaf 2 cm van de lijn een dramakeeper. Van Rhijn, al maanden uit vorm, lamlendig zonder enige vooruitgang. Deze jongen blijft maar basisplaatsen krijgen terwijl Ligeon hem prima verving. Blind, vorig seizoen topper en nu geblesseerd en niet in vorm. Schone vond ik vorig seizoen revelatie, nu ook matig. Ja en dan die voorhoede. Iedereen kan Siggi nu gaan afbranden maar let eens op hoeveel ballen, bruikbare ballen deze jongen krijgt vanaf de zijkanten? 0,0. Aan de ene kant loopt Fischer vanaf zijn twee doelpunten tegen Feyenoord vorig seizoen op dat succes te teren. Is egoistisch, gaat altijd naar binnen en ziet vrijstaande ploeggenoten over het hoofd. Sana, geen mening, nog te weinig gezien. Bojan, de oh zo bewierookte Bojan!! Ook niets van gezien. Cuenca zou ook terugkomen, nou niet doen denk!!!!!! Siggi krijgt vanaf de zijkanten totaal geen knappe ballen, de enige dit seizoen gehad van Ligeon en dat was volgens mij meteen doelpunt. Mensen kunnen maanden slecht spelen maar krijgen gewoon wekelijks basis. Fischer nu dan niet maar die vroeg er iets te nadrukkelijk om. De samenstelling van de ploeg, de vorm van de ploeg daar moet Ajax zich hele grote zorgen om maken.

zijn er nog mensen die deze man serieus nemen? het is niet gek dat ajax na het wegvallen van 3 basis spelers minder presteert... zonder lullig te willen doen haal bij feyenoord pele ,clasie en bmi weg en je hebt een vergelijkbare situatie. veel club zijn nu nog zoekende laten we kijken waar iedereen staat tijdens de winterstop.. we hebben nog een lange weg te gaan en laat willem lekker golfen...

Wie neemt die gast serieus??

Kostelijk weer, het wekelijkse stukje van de nationale zuurpruim, de golfende azijnpisser die zijn frustraties over een eigen trainerscarrière niet de baas is. Mazzel dat Frank de Boer blijft? Hoezo? Onder Frank de Boer heeft Ajax deze koers juist ingezet! Dat heeft met geluk of mazzel niets te maken. Belachelijk om dat te suggereren.

En spelers die nauwelijks zelf zijn opgeleid? Van Rhijn, Vermeer, Blind, Denswil waren gisteren 4 spelers die de club zelf voortbracht, terwijl iedereen weet dat - behoudens een goedkoop overgenomen Zuid-Afrikaan, enkele Denen, een gehuurde Spanjaard een een handvol andere aankopen Ajax zeker de nodige eigen talenten in haar selectie kent. Of is Feyenoord per definitie een bolwerk dat louter uit eigen talent bestaat? Gisteren stonden Mulder, De Vrij, Nelom, Clasie en Vilhena aan de aftrap. De rest is ook van buitenaf aangetrokken. Ik begrijp deze cynische toevoeging van Van Hanegem dan ook niet. Maar ja wat maakt het uit. Neemt iemand deze 'criticus' nog serieus? Van Bommel een sta-in-de-weg noemen en Robin Ruiter nomineren voor eerste keeper van Oranje? Hou op zeg...

2 september 2013 om 13:40

Frank de Boer is alleen verantwoordelijk voor de resultaten en niet voor de ver- en aankopen. Je zag in een interview dat het gezicht van Frank de Boer helemaal wegtrok toen het over de onderhandelingen met Eriksen ging. Je kon duidelijk aan het gezicht van De Boer aflezen dat hij totaal niet blij was dat 2 bepalende spelers weg gingen. Dat De Boer een geweldige trainer is en coach, heeft Ajax zeker mazzel.

Dan heb je het nog over jeugdspelers. Ajacieden worden altijd maar verwezen dat ze o.a. Vertonghen, Alderweireld en Moisander eigen jeugd noemen? Kun jij mij vertellen uit welke jeugd Mulder en Nelom vandaan komen?

Laat die ouwe man a.u.b. z'n mond houden... Wat een onzin

Ajax was natuurlijk niet goed. Aan de andere kant geen reden voor paniek, aangezien Ajax vorige seizoenen ook was op het eind van de competitie op z'n best was en de concurrenten dan altijd punten gingen verspelen. Natuurlijk is m.n. het vertrek van Eriksen een aderlating, maar vorige jaar had Ajax ook problemen met half 1 wedstrijden. Niets nieuws onder de zon dus. Ik vond Krkic trouwens bar slecht, iedereen was lyrisch toen hij voor Ajax tekennde, maar ik was sceptisch. Iemand die in Italië geen potten kan breken, hoeft ook niet voor Ajax een aanwinst te zijn. Hopelijk wordt hij nog wat beter, want anders wordt het huilen met de pet op!

Ajax-trainer Frank de Boer had volgens Van Hanegem een ‘aardige selectie met jongens die nauwelijks zelf opgeleid zijn’.

Nauweijks zelf opgeleid zijn? Snap ik hem nou niet goed, of staat er echt klinkklare onzin?

Het probleem zit hem daar waar Ajax vroeger altijd de kracht had liggen: in de voorhoede. Als Bojan die bal had afgegeven vlak voor de tegenstreffer, was er niets aan de hand geweest. Door het resultaat van de wedstrijd komt eigenlijk naar boven dat Eriksen en De Jong erg belangrijk waren voor het team. Ze brachten rust op de juiste momenten en stuurden het team. Maar goed, met Eriksen verloren ze van AZ en speelden ze gelijk tegen Heerenveen. Het algehele niveau van Ajax is met het vertrek van Eriksen en Aldeirwereld natuurlijk gedaald. Dat zal zich vooral in de CL laten gelden. Feyenoord heeft laten zien dat een bij elkaar gehouden ploeg ook niet altijd resultaten oplevert en Psv laat zien met de jeugd nog instabiel te spelen. Met Twente, Vitesse en AZ is het nog wat afwachten. Ajax zal moeite hebben om iets anders te gaan voetballen zonder een overal aanwezige Eriksen en de hoop moet zijn dat De Jong weer snel terug komt en dat er eens wat meer van de vleugels af gaat komen.

Ajax, Feyenoord, Psv. 10/20 jaar geleden Europese grootmachten. Kapot gemaakt in Europa door het geldverschil, door de grote schulden en oliesjeiks. Dat is pas sneu

2 september 2013 om 14:57

Misschien tijd voor een beleidsverandering. En moeten deze clubs wel open gaan staan om zich te laten overnemen door zo' n oliesjeik. Dan zijn de beste spelers wel langer te behouden voor de club en kunnen er meer topspelers worden aangetrokken. Nu is het voor de nederlandse clubs hopen op een zeldzaam succes in europa dan weer worden leeggekocht en vervolgens weer een halve eeuw hopen op zo ' n succes.

Waarom is VZ zo laat met geruchten als Labyad die waarschijnlijk gehuurd word van Sporting met optie top koop

en het schijnt .. dat Emanuelson gespot is op schiphol en dat hij gezegt heeft ik verwacht geen transfer Milan wil mij niet kwijt.

2 september 2013 om 15:49

Hoezo laat?
Die staan toch ook gewoon in het gedeelte "live! Transferdeadline: Volg hier de laatste ontwikkelingen"

Willem hou jij je maar bezig met je eigen club. Weer geen Europees voetbal. Alweer 6 punten achterstand op de koploper vroeg in het seizoen.
Ajax speelt niet best de laatste tijd, ze hebben echt nog een paar versterkingen nodig.
Ik kan niet wachten tot de Jong weer fit is.
Die sleept ons er doorheen.
Elia en John zijn ook wel welkom op de flanken.
Zulke spelers heeft Ajax echt nodig.

2 september 2013 om 15:50

Dat is toch precies wat Van Hanegem zegt?
Ajax mist Eriksen, Alderweireld, De Jong en Blind...

Vind het erg makkelijk van de redactie van deze site om een halve colum te plaatsen dit zet Willem in kwaad daglicht. Ik heb ook het gehele artikel gelezen en ben het ook met hem eens!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren