Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong PSV laat Jong Ajax ontsnappen, Achilles’29 boekt eerste zege

Laatste update:

Jong Ajax heeft maandagavond met 2-4 gewonnen van Jong PSV. Wat de jeugdploeg uit Amsterdam na de pauze liet zien was prima, maar de Eindhovenaren mochten het zichzelf aanrekenen dat Ajax nog met de punten ging lopen. Na een kwartier spelen stond er namelijk 2-0 voor de thuisploeg op het bord. Koploper FC Dordrecht kroop door het oog van de naald door op De Vijverberg in blessuretijd met 1-2 te winnen van De Graafschap. De derby van Rotterdam was een prooi voor Excelsior, terwijl Achilles’29 de eerste zege ooit in het betaald voetbal boekte.

/

De Graafschap - FC Dordrecht 1-2
Lijstaanvoerder FC Dordrecht kroop door het oog van de naald bij De Graafschap. De thuisploeg kwam na rust op voorsprong door een fantastisch doelpunt van Jerry van Ewijk, die de bal in de lange hoek krulde. Daarna nam de koploper het heft in handen en Erixon Danso knikte raak voor de 1-1. De Graafschap richtte zich op en ging vol op jacht naar de winnende treffer, maar kreeg in de blessuretijd de deksel op de neus. Danso ging er vandoor, verdediger Ted van de Pavert kon niet meer ingrijpen en keeper Theo Zwarthoed werd verslagen. Door de zege heeft FC Dordrecht een voorsprong van drie punten op een drietal achtervolgers.

FC Oss - Achilles’29 0-1
Achilles’29 heeft de eerste zege in het betaald voetbal te pakken. In het eerste halfuur waren de beste kansen voor de thuisploeg, maar doelman Christian de Haan hield zijn doel schoon. In het laatste kwartier van de eerste helft kwam Achilles wat beter in het spel, al leverde dat ook niet bijzonder grote kansen op. Na rust zakte het niveau tot bedenkelijk peil, maar in Groesbeek zal men daar niet om gemaald hebben. Uit een vrije trap schoot invaller Daniël van Straten namelijk raak voor de 0-1. FC Oss moest op zoek naar de gelijkmaker, maar verder dan een schot van Dennis Janssen kwam de thuisclub niet. De zege en dus de eerste overwinning ooit in het betaald voetbal werd uitbundig gevierd door Achilles’29.

/

Jong PSV - Jong Ajax 2-4
Jong Ajax boekte zijn tweede overwinning op rij, al zag het daar in de beginfase niet naar uit. De thuisploeg zat na tien minuten op rozen door doelpunten van Mohamed Rayhi en Ruben Betancourt en verdediger Menno Koch kreeg voor rust dé kans op de 3-0, maar hij miste een strafschop namens Jong PSV. Hierdoor bleef de ploeg van Alfons Groenendijk geloven in een goed resultaat en na rust boog Ajax de score om. Stanislav Lobotka scoorde en Dejen Meleg zette Ajax met twee goals twintig minuten voor tijd op een 2-3 voorsprong. Een kwartier voor tijd bepaalde Fabian Sporkslede middels een strafschop de eindstand. PSV won dit seizoen pas één keer.

Fortuna Sittard - Willem II 3-1
Willem II heeft even pas op de plaats moeten maken in de Jupiler League. De degradant werd met 3-1 verslagen door Fortuna Sittard, dat het vooral op basis van strijdlijst heeft gewonnen. In de eerste helft kwam de thuisploeg tegen de verhouding in op voorsprong: Jordie Briels maakte zijn eerste treffer van het seizoen. Op slag van rust zette Bruno Andrade de 1-1 op het bord, waarna Willem II in de persoon van Ruud Boymans dé kans miste op de 1-2. De spits miste een strafschop. Dat bleek een dure misser. Eerst maakte Aziz Khalouta de 2-1, vervolgens kreeg Willem II-verdediger Gabi Jallo rood en later maakte Patrick N'Koyi de verlossende 3-1.

/

VVV-Venlo - FC Den Bosch 3-0
FC Den Bosch wacht nog altijd op de eerste zege. In de eerste helft waren beide partijen aan elkaar gewaagd en vielen er over en weer wat kansjes te noteren. Na de onderbreking voerde VVV-Venlo de druk op en Jules Reimerink zette de thuisploeg halverwege de tweede helft op voorsprong. Pim Balkestein en Yuki Otsu bezorgden de Limburgers een nog ruimere overwinning en VVV won hierdoor alweer voor de vierde keer dit seizoen. De ploeg van René Trost staat op de gedeelde tweede plaats en heeft drie punten minder dan de trotse koploper FC Dordrecht.

Helmond Sport - FC Emmen 5-2
Helmond Sport en FC Emmen maakten er een doelpuntrijke wedstrijd van en cruciaal in de wedstrijd was een rode kaart voor Emmen-verdediger Luis Pedro. De mandekker haalde na 25 minuten spelen Serhat Koç neer en hij kreeg een directe rode kaart. De strafschop werd benut door Davy Brouwers. Twee minuten later was het al 2-0 door een kopbal van Marc Koot. Tiem Siekman maakte 2-1, een tweede strafschop betekende 3-1 (opnieuw Brouwers) en Shkodran Metaj tekende voor 3-2. Dat gebeurde allemaal voor rust. Na de pauze kreeg Emmen prima kansen op de gelijkmaker, maar het was Helmond Sport dat uitliep. Koot maakte zijn tweede (4-2) en invaller Mark Janssen zette zijn handtekening onder het fraaie slotakkoord.

FC Volendam - FC Eindhoven 1-3
FC Eindhoven won zijn derde wedstrijd op rij in de Jupiler League en blijft de gedeelde achtervolger van koploper FC Dordrecht. De ploeg van Jean-Paul de Jong had het in de eerste helft nog wel erg lastig en kwam na een halfuur op achterstand door een goal van Tom Overtoom. Op slag van rust kwamen de Brabanders via Nayib Lagouireh langszij en na de pauze stelden de bezoekers de zege veilig. Chiró N’Toko tikte van dichtbij binnen en invaller Josemar Makiavala gooide de wedstrijd na een counter op het slot: 1-3. FC Volendam, dat vorig seizoen dicht bij promotie naar de Eredivisie was, verloor alweer zijn derde duel op rij.

/

Excelsior - Sparta Rotterdam 1-0
De derby van Rotterdam was een prooi voor Excelsior. Tien minuten voor tijd maakte Lars Hutten, die zelf werd neergelegd door Kaj Ramsteijn, de enige treffer van de wedstrijd uit een strafschop. Daarna was Donovan Slijngard nog dichtbij de gelijkmaker, maar net als vorig seizoen was Excelsior de sterkste in de derby op Woudestein. Een goede wedstrijd was het overigens niet in Kralingen: beide partijen speelden rommelig en erg veel gevaar voor beide doelen was er, zeker in het eerste bedrijf, niet.

Jong FC Twente - Almere City FC 0-0
Jong FC Twente kon zich maandagavond niet herstellen van de 2-1 nederlaag tegen Jong Ajax van afgelopen vrijdag. De Tukkers mochten met een doelpuntloos gelijkspel ook niet klagen, want Almere City FC was grote delen van de wedstrijd de betere partij in De Grolsch Veste. Doelman Filip Bednarek keepte echter een prima wedstrijd, maar een kwartier na rust leek de 0-1 alsnog te vallen. Cees Toet kopte uit een voorzet van Tim Receveur echter tegen de lat. Twente drong in de tweede helft meer aan, maar kon mede doordat Tim Breukers faalde in de afwerking, niet scoren. Het Almere van Fred Grim treft nu Sparta Rotterdam, terwijl Twente het vrijdag opneemt tegen FC Eindhoven.

Telstar - MVV Maastricht 2-1
Telstar doet het geweldig in de Jupiler League. De ploeg uit Velsen-IJmuiden boekte maandag alweer zijn vierde overwinning van het seizoen en verloor nog maar één keer. Na een halfuur kwam de thuisploeg op voorsprong door een treffer van verdediger Calvin Mac-Intosh. MVV Maastricht deed vijf minuten later via Sven Braken wat terug, maar de Sterrendragers moesten desondanks hun derde nederlaag op rij slikken. Sjaak Lettinga bezorgde Telstar de driepunter en de Witte Leeuwen staan nu op de derde plaats in de Jupiler League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lobotka, Bazoer en Meleg......dit is heerlijk

2 september 2013 om 22:39

Misschien Meleg een keer uitproberen bij Ajax, geloof dat hij het wel redelijk doet.

2 september 2013 om 22:50

Jong Ajax heeft zich vandaag een 'volwassenen' ploeg getoond. Het begin was opmerkelijk omdat ze na 20 seconden op 0-1 hadden moeten staan maar uiteindelijk wel 2-0 achterkwamen. Ze hebben (vanaf de gestopte strafschop) aangetoond dat ze wel degelijk een JL waardige ploeg hebben. Jong Psv vond ik vandaag wel erg zwak verdedigen. Vooral die Zanka liep bij de 2-3 erbij alsof hij 'te groot' is voor Jong Psv (terwijl hij eigenlijk gewoon blij moet zijn dat hij met voetballen zijn geld verdient). Ik denk dat we bij Jong Ajax zeker 2 potentiële backups hebben gezien in de vorm van Meleg en de Sa. Vooral Meleg speelde een hele goede wedstrijd. Ik hoop (en verwacht) dat de Boer hen een kans geeft in het eerste.

3 september 2013 om 14:05

En dat met alleen Lobotka als speler met ervaring op niveau (eredivisie slowakije) en PSV met 5 spelers speelde met ervaring: Tyton, Tamata, Zanka, Arias en Jozefzoon. Eerste helft was erg wennen voor Ajax, de tweede helft werd jong PSV compleet weggespeeld.

Mooie zege van Jong Ajax, de rest van de Jupiler League interesseert me vrij weinig

2 september 2013 om 22:37

leuke toevoeging die beloften teams dan

hopelijk snap je sarcasme

echt serieus ze spelen voor spek en bonen mee het is gewoon puur entertainment voor ajax en PSV fans al de andere clubs hebben er nadeel bij

2 september 2013 om 22:40

De JL wordt aantrekkelijker doordat de gehele competitie een hoger niveau heeft dan wanneer zij niet meespelen. Weer eens wat anders dan tegen houthakkers spelen die enkel kunnen schoppen.

2 september 2013 om 22:48

welk nadeel hebben die 'andere' clubs er dan van als ik vragen mag?
Het algemene niveau gaat omhoog, er komt iets meer geld van fox binnen, hogere kijkcijfers...aantrekkelijker voor sponsoren..
Ga zo maar door, doe een keer die bril af man.

2 september 2013 om 22:49

De beloftenteams hebben anders al genoeg punten laten liggen in de eerste 5 wedstrijden. Dus of ze het niveau echt omhoog tillen is nog verre van bewezen...

2 september 2013 om 22:50

Niemand heeft er nadeel bij, want als Jong Ajax tegen MVV speelt, kijk ik misschien wel terwijl ik anders niet naar MVV had gekeken. Plus wat Ndisdenaam hieronder zegt, niemand heeft er nadeel van, ook spelen de talenten op een hoger niveau

2 september 2013 om 23:05

@ Ndisdenaam
Dankzij Fox mogen de wedstrijden niet meer op de regionale of openbare zenders worden uitgezonden. Wat is de toegevoegde waarde dan nog voor de regionale sponsors om een club te gaan sponsoren? En laat nu net alle clubs uit de Jupiler league daar voor een groot deel afhankelijk van zijn.

En al die wedstrijden op maandag en vrijdag is voor de kijkcijfers ook slecht. Of denk je dat de gemiddelde Nederlander liever naar de Jupiler league kijkt dan naar Vi?

2 september 2013 om 23:19

@sylly Afca.
Dus omdat jij anders niet naar Mvv kijkt heeft er niemand er nadeel van? Rare beredenering...

De talenten van de topclubs spelen inderdaad op een hoger niveau maar het Nederlandse betaalde voetbal bestaat uit meer dan alleen maar de topclubs.
Het is gewoon een grote chaos.

En respect voor de Willem 2 fans vandaag met hun mooie spandoek: Voetbal hoort in het weekend!

2 september 2013 om 23:33

Alleen jammer dan dat we als supporters van de JL clubs de uitwedstrijden tegen deze jonge eigen niet kunnen of mogen bezoeken. 0 supporters mee naar jong PSV , slechts 75 kaartjes voor jong Ajax en jong Twente is nog ff afwachten maar zal naar verluidt niet veel meer zijn. Had me er op verheugd, maar hebben wij er dus niet veel aan.

2 september 2013 om 23:35

Voordeel is dat alle JL spelers nu meer in de picture staan. Ook krijgen ze meer televisie gelden. Bovendien zijn er nu meer teams met kwaliteit waardoor de echte talenten zich binnen alle teams beter kunnen ontwikkelen.

Natuurlijk zitten er haken en ogen aan maar dat was te verwachten met deze pilot.

3 september 2013 om 01:37

Wij (FC Den Bosch) kregen max. 100 kaarten voor Twente uit. Verplichte buscombi ook nog eens, echt belachelijk. Naar PSV mogen we ook al niet en bij Ajax zullen we vast ook als criminelen onthaald worden.

Maar ach, we moeten blij zijn dat die talenten zich kunnen ontwikkelen en ze voor spek en bonen mee mogen doen!1

3 september 2013 om 01:46

Ach laat me niet lachen het is aantrekkelijk voor ajax en PSv fans om de beloften teams te zien verder interesseert het niemand wat de andere teams doen fox zorgt ervoor dat alle aandacht naar de beloften teams gaan vooral ajax en PSV weinig publiciteit.

Als je aan elke club in de jupiler league de vraag stelt wat vind je van de beloften teams ? zul je weinig positief horen.

Ik zie de Knvb beter werken aan een voetbal pyramide waar amateurs makkelijk kunnen doorstromen naar de jupiler league zonder hoge eisen zoals hoge salarissen betalen door zoveel betaalde voetballers te hebben.

Versoepel de regels voor promotie en voer degradatie in. Zelf onze buurlanden doen het beter daar kan je promoveren naar de 2de klasse en ook degraderen.

Wat zijn we toch egoïstisch stel je zelf is in plaats van Jupiler ploegen.

We spreken elkaar weer wanneer er weer een Jupiler league club omvalt door finaciele problemen en iedereen zich afvraagt hoe komt dit? Ach ja zolang jong ajax maar goed speelt zegt fox

3 september 2013 om 02:05

Als die eis van Fox klopt dan heb je hier een punt.

knap van Jong Ajax, Meleg was zeer sterk, de Sa ook prima. (uiteraard benoem ik nu even wat vleugelspelers )
knap van een 2-0 achterstand teruggekomen in een uit wedstrijd, netjes!
Echter, nogmaals, resultaat is niet bijzonder belangrijk, dat spelers als Meleg, de Sa etc. het goed hebben gedaan is belangrijker.

Lobotka maakt een prima indruk, Bazoer doet dat al vanaf het begin dat hij naar Ajax kwam.
Ik denk dat ik nu de 4 betere spelers van vandaag wel benoemd heb.

2 september 2013 om 22:47

Meleg die heeft vandaag voor het eerst een goeie wedstrijd gespeeld en alleen de tweede hellft ook nog, dus hij komt zeker niet in aanmerking voor het ereste is ook nog maar 18 heeft dus alle tijd nog.

De Sa was vandaag niet beslissend maar werkt wel altijd hard op links of vanaf rechts hij voert zijn taken uit en probeert dreigend te zijn, maar Ajax lijkt me te hoog gegrepen.

2 september 2013 om 22:51

Och och och, hoe hij die bal meenam bij de 2-3, werkelijk geweldig. Ik zou zeggen laat het Meleg eens proberen in de selectie.

2 september 2013 om 22:54

Het was een geweldige actie, maar als je iemand meeneemt dan iemand die het verdient,, iemand die elke week goed presteert en niet 1 helft tegen Jong PSV

2 september 2013 om 22:59

Meen je dit nou?

Meleg laat al vanaf het moment dat hij voet zette op de toekomst zien dat hij iedere cent waard is die Ajax voor hem heeft betaald. De tijd die ze in die transfer hebben gestoken wordt dubbel en dwars terug betaald.

Mark my words: Meleg, Andersen en (uiteraard) Bazoer worden spelers van wereldformaat, mits ze geen zware blessures krijgen.

2 september 2013 om 23:13

Ga toch een eindje lopen vent, als je ook maar 1 wedstrijd heb gezien van Jong Ajax dit seizoen kan je onmogelijk zeggen dat hij het goed heeft gedaan, is nog maar 18 jaar dus hij zal wel de tijd krijgen om lekker in zijn vel komen te zitten, en zijn talent te laten zien..

Maar als je hier gaat uitkramen dat hij het geweldig heeft gedaan, dan moet je jezelf toch even gaan nakijken.

2 september 2013 om 23:37

Inderdaad ben met je eens, erg constant is hij nog niet geweest maar hij laat zeker wel leuke dingen zien. Hopelijk is hij volgend jaar klaar voor Ajax 1.

3 september 2013 om 05:00

Meleg nam die bal fantastisch mee, maar het blijft als Psver toch schrijnend om te zien dat de twee centrumverdedigers, waar beide veel van werd verwacht als goede aankoop en een van de grootste talenten uit de jeugd, in slowmotion er achteraan gaan.

3 september 2013 om 12:36

@futureboss, hij heeft sinds hij zijn voet op de toekomst zette, laten zien dat hij elke cent waard is? En dat omdat hij zijn wedstrijden speelt in de JL waar je geen touw aan vast kan knopen? Come on, eerst maar is laten zien straks in het 1e, dan pas kan je roepen of iemand de centen waard is.

2 september 2013 om 22:58

Deze overwinning is wat mij betreft helemaal lekker, omdat Jong Ajax met 18 en 19 jarigen speelde m.u.v. de 16 jarige Bazoer, en PSV met beduidend oudere spelers speelde, waaronder A selectiespelers Tyton, Zanka, Arias, Jozefzoon, Van Ooijen en Tamata.

Het TH wilde weerstand voor talenten en geeft ook thuis, door de jonge jongens echt een kans te geven.

3 september 2013 om 07:25

Overwinning zegt niets, het gaat om de ontwikkeling van de spelers en dat is voor het technisch hart van PSV het belangrijkste.

kan redelijk trots zijn op jong ajax. Jong psv speelde met redelijk wat eredivisiespelers en bij ajax niet, en dan nog een 2-0 achterstand goedmaken is wel netjes
lobotka, meleg en bazoer speelden heel sterk. Sporkslede ook goed

3 september 2013 om 07:11

Wat liep,die commentator te geilen op de lichaamsbouw van Sporkslede zeg. Hij is inderdaad ook best stevig gebouwd en menig aanvaller zal ook niet graag tegen heb op willen stuiten. Kan nog leuk meevoetballen ook sinds hij een omgetoverde spits is. Ben benieuwd of hij het ook helemaal gaat halen. Wel wat concurrentie in het centrum van Ajax, ook al is Toby nu vertrokken. Niet dat ik probeer te insinueren dan Sporkslede al klaar is voor het eerste.

3 september 2013 om 13:21

Dat was Gravenberch..

3 september 2013 om 16:13

Zo zeg, sla ik even een flater. Natuurlijk bedoel ik Gravenberch.

Of had Ajax binnen 20 sec op 0-1 gestaan als meeg het had afgemaakt..

Bazoer geweldige speler zeg, en PSV mag wel achter ze oren krabben hoor. 5 of 6 spelers die op hoogste niveau hebben gespeeld die nu verliezen van jongens die nog nooit op hoge niveau hebben gespeeld.

2 september 2013 om 22:36

Dit was eigenlijk Jong Psv( inclusief paar van Psv1) tegen Jong jong Ajax.
De spelers van Ajax waren 2 jaar jonger dan de spelers van Psv, dus best kanp van Ajax idd!

2 september 2013 om 23:39

Je moet echt geen waarde hechten aan jong Ajax of jong Psv. Totaal geen afspiegeling van de jeugd. Als je naar de jeugd wil kijken moet je naar de A1 kijken. 2de elftallen vind ik meer de competitie voor de laatbloeiers en talenten die het net niet redden.

3 september 2013 om 05:03

En vooral jongens als Zanka en Tyton. Die zullen lekker gemotiveerd zijn. Voor een paar duizend man ip maandagavond meebalken met de jonkies. Lijkt meer een straf.

3 september 2013 om 14:11

Alexpsvfan21, het team waar Ajax mee speelde was grotendeels de A1 van vorig jaar, aangevuld met Bazoer, Hendriks en Lobotka, die toen nog niet bij ajax (mochten) spelen. Wat dat betreft is het dus wel degelijk een afspiegeling van de jeugd, in het geval van Ajax, sommigen zijn nog steeds officieel A-junior.

Foutje van VZ, Meleg scoorde de 2-3, niet Lobotka.

Hoe geef je een 2-0 weg in de 2de helft? In de eerste helft was Jong PSV veel beter dan Jong Ajax op die ene kans na 20 seconde na. Je komt keurig binnen 10 min op 2-0 tegen dat piepjonge Ajax die met geen enkele a-spelers speelden en wij wel met Jozefzoon, Arias, Tyton, Zanka, & Van Ooijen. Vlak voor rust kan je de 3-0 maken maar die keeper wist allang welke hoek Koch zou nemen. Ik wist gewoon dat dat duur zou komen te staan maar zo duur nou ook weer niet.

En dan de 2de helft. Ik geloofde me ogen niet wat ik allemaal zag. Zanka heeft nog nooit gehoord van rugdekking en weet ook wat zijn niveau is. Namelijk nog geen topklasse. Wat een foutenfestival was het bij hem zeg. Die zien we ook nooit meer bij PSV 1. Schouw? Tsjonge jonge jonge. Koch is ook een trage stront. Wat een drama zeg de 2de helft, ik kon echt echt me ogen niet geloven. Die Meleg van Jong Ajax is echt een goeie. Hoe die knap de bal mee nam bij de 2-3.

Belachelijke 2de helft.

2 september 2013 om 22:37

Kan ook gelukkig zijn, maar denk zelf van niet echt schitterend. Heb je als fan geen spijt dat PSV bazoer zo makkelijk heeft laten gaan?

2 september 2013 om 22:49

PSV heeft Bazoer niet makkelijk laten gaan, Maar Bazoer had geen contract bij PSV en mocht zelf beslissen.

2 september 2013 om 23:41

Nee, heb de 1ste helft alleen gezien en Bazoer speelde echt als een natte krant. 2 keer de bal geraakt. Snap sowieso niet dat ze hem bij Ajax op 6 zetten.

en nu over de clubs die er wel toe doen in de eerste divisie, mooi dat Helmond in 3 dagen tijd van de nummer 19 stijgt naar de nummer 7, nog 3 wedstrijden en we staan middenmoot ere-divisie..

aanfluiting trouwens wat betreft toeschouwersaantal bij fc twente, 489!! Bras! DAT ZE DIE JEUGD-ELFTALLEN ER Maar Gauw Uitgooien

2 september 2013 om 22:51

'die er wel toe doen' pffwahaha.
Iets verkeerds gegeten zuurpruim?
Dan jullie niet willen inzien het dat goed is voor die competitie...
Meer kijkcijfers, meer geld dan met de jupiler league, aantrekkelijker voor sponsoren.
En het niveau gaat omhoog.

2 september 2013 om 23:30

Die 489 toeschouwers bij Twente B laten de publieke belangstelling wel weer zien.

Het niveau gaat omhoog pfff... De stand al bekeken?

2 september 2013 om 22:53

Jullie mogen best open staan voor wat talent.. Komt deze fantastische Jupiler league ten goede! Met de gebreide sjaal naar telstar - jong Ajax !!

Mooi dat mijn club het zo goed doet!! 1e periode lonkt!! Eerst aankomende zaterdag VVV verslaan :-)

Ajax hoeft zich niet druk te maken, wat een talent loopt er rond in de jeugdelftallen! Meleg en de Sa zijn uitstekende buitenspelers (voor in de eredivisie) en Bazoer gaat de overstap heel snel maken naar de hoofdmacht. 2-0 achterstand wegpoetsen is hartstikke knap. Er is hoop!

2 september 2013 om 22:39

Houden we ons daar maar even aan vast

2 september 2013 om 23:03

En dit is dan nog niet eens de meest talentvolle lichting. In de B-jeugd zitten de echte pareltjes.

Meleg is overigens van nature meer een aanvallende middenvelder.

Meleg, Bazoer en Andersen worden echt grote spelers van de huidige lichting. De Sa heeft denk ik als hij geluk heeft Ajax als plafond. Maar who knows. Er gaat nog zoveel gebeuren met die jongens

3 september 2013 om 01:57

Onthoud deze naam: Abdelhak Nouri! Onze Bakkali..

Ricardo Kishna en Anwar El Ghazi voorspel ik ook een grote toekomst. Dit zijn hele creatieve voetballers. Techniek en snelheid waar je U tegen zegt. Beter dan de generatie: Lukoki, Ebecillio, Ozbiliz en Jozefzoon. Wat zeg ik? Veel en veel beter!!

3 september 2013 om 07:20

Lobotka vindt ik,ook een hele leukemspeler hoor. Nog maar net bij Ajax, maar speelt echt met een goed overzicht en een interessante creatieve cam.
Minste van de Ajax spelers waren waarschijnlijk de backs, alhoewel vooral Martina de tweede helft eigenlijk juist heel degelijk speelde.

3 september 2013 om 14:17

Nouri is inderdaad al jaren veruit de beste speler van zijn lichting bij Ajax en waarschijnlijk in Nederland. Ik hoop wel dat hij fysiek iets sterker wordt, anders vrees ik dat het straks een hele goede jeugdvoetballer is die het niet gaat redden bij de senioren. Hij heeft nog wat tijd om daar aan te werken, dus hopelijk zien we hem over een paar jaar schitteren in de Arena.

Wat een blamage van jong Psv. De eerste helft heer en meester om vervolgens zichzelf de tweede helft compleet voor schut te zetten. Met name de achterste linie heeft laten zien totaal niet geschikt te zijn voor PSV en zeker niet voor PSV 1.

2 september 2013 om 22:38

Heer en meester? Nieuwe definitie voor alle ballen diep op Jozefzoon zeker. Wat een afgang is dit Jong PSV zeg. Zit geen enkele gedachte achter het spel, de opbouw van achteruit is er niet eens. Ik snap niet hoe jij en Solopsv met droge ogen durven te beweren dat PSV in de eerste helft veel beter was dan Jong Ajax.

2 september 2013 om 22:43

Was PSV dan niet veel en veel beter in de eerste helft? Op die kans na 20 sec na is Ajax geen enkele keer in de buurt van de 16 geweest voor de rust en had het mazzel dat PSV er niet 2 of 3 meer had gemaakt.
Qua diepe ballen op Jozefzoon viel het ook zeker wel mee, waren nog 1 of 2 diepe ballen(op zijn assist na) die aankwamen bij hem. Verder ging het veelal via Arias, Bretancourt of Rayhi.
Ik vraag me echt af of jij de eerste helft hebt gekeken?

2 september 2013 om 22:44

Jong PSV was gewoon beter hoor in de eerste helft. Jong Ajax leek wel zenuwachtig te zijn, vooral die rechtsback van Jong Ajax was dramatisch. Binnen 10 min 2-0 achter en kansen waren er genoeg om 3-0 te maken dan ben je echt niet de betere in de eerste helft. 2de helft was totaal voor Jong Ajax en daarom ook verdiend gewonnen.

2 september 2013 om 22:48

Ik heb de eerst helft wel degelijk gekeken. Het verbaasd me dan ook oprecht dat jij PSV veel en veel beter vond. Ze waren inderdaad beter dan in de 2e helft, maar absoluut niet veel beter dan Jong Ajax.

Jong Ajax creëerde weliswaar weinig kansen maar had qua veldspel gewoon alles beter op orde. De eindpass ontbrak vooral en dat was dan ook het grootste probleem.

Jong PSV kan er gewoon echt helemaal niets van. Er zit totaal geen lijn in het spel. Dat kan je niet zien, of dat wil je niet zien het is één van beide.

2 september 2013 om 22:53

PSV was zeker beter in de 1e helft. de 2e helft was het niet om aan te zien.
makkelijke pingel dat wel(die van Ajax)

2 september 2013 om 22:54

@afca_godenzoon

Als je behoudens de kans in de 20e seconde voor Ajax bijna de gehele 1e helft op de helft van Ajax speelt, 2 doelpunten scoort en eigenlijk ook een derde had moeten maken, noem ik dat heer en meester. Maar goed, uiteindelijk winnen jullie de wedstrijd, en op basis van de tweede helft terecht, dus je mag weer praatjes hebben.

2 september 2013 om 22:56

Wat een onzin kraam je uit, Jong PSV heeft een geweldige eerste helft gespeeld met een goeie Arias,rayhi Josefzoon en Schouw, de 2de helft heeft Ajax orde op zaken gezet en is PSV nauwelijks nog in het spel voorgekomen, maar om nu te doen alsof we de 1ste helft prima hebben gespeeld en alleen die laatse pass niet voldeed dan moet je wel gek zijn,

2 september 2013 om 22:59

Nog mooier: "een geweldige eerste helft"

Hilarisch alle ballen diepe op run baby run Jozefzoon met de techniek van een goudvis noemt hij een geweldige eerste helft spelen. Kijk eens iets verder dan je neus lang is.

Waar was de opbouw van achteruit, hoe speelden de mensen op het middenveld, waren ze aanspeelbaar tussen de linies? zetten ze goede combinaties op? Niets van dat alles heb ik gezien aan de kant van Psv. Maar blijf jij gewoon lekker volhouden dat Jong PSV een geweldige eerste helft heeft gespeeld. Effectief, dat dan weer wel.

2 september 2013 om 23:04

Ik vond jong Psv (als ajacied) wel beter dan Jong Ajax in de eerste helft. Jong Ajax speelde gewoon zonder overtuiging en de echte wil om te winnen.

2 september 2013 om 23:47

@patpsv
Zoals jij het stelt, zou Ajax dus in de tweede echt werelds gespeeld hebben.
Ik kan me dan niet voorstellen dat PSV de eerste helft volgens jou heer en meester en dan op basis van de tweede helft terecht heeft verloren.

3 september 2013 om 07:27

Net zo makkelijk als die pingel van Psv? De penalty die PSV kreeg had al nooit gegeven mogen worden omdat Martina niet eens in het strafschopgebied stond.

Martina ging zelf inderdaad wel snel naar de grond, na de bal een iets te hard duwtje naar voren te hebben gegeven, maar Tyton had beter moeten weten. 9 van de 10 keer krijg je hier een strafschop voor tegen met zo'n actie.

Wat een rare maar mooie wedstrijd tussen jong PSV en jong Ajax.
Ajax had naar 20 seconden al op voorsprong moeten komen maar Meleg schoot 1 op 1 tegen Tyton aan. Daarna Was het vooral PSV wat heel gevaarlijk was. Vond Arias de beste man in de eerste helft, die man had echt een paar heerlijke rushes over de rechterkant. PSV kan het zichzelf verwijten dat ze maar met 2-0 de rust in gingen. In de tweede helft was het een heel andere wedstrijd, waarbij Ajax een stuk beter voor de dag kwam. En wat een geweldige goal van Meleg, die de bal met een hakje meeneemt en goed binnenschiet. Echter wel apart dat Ajax maar 4 wissels bij zich had.

Was vooral een vermakelijke wedstrijd.

Ik blijf het zeggen, die Lobotka is gewoon een top talentje. Meleg deed eindelijk zijn ding vanaf de rechterflank en de Sa was weer eens onhoudbaar voor de verdediging. Top 2de helft!!

2 september 2013 om 22:55

Ik ben ook wel gecharmeerd van Lobotka...een beetje een Sneijder, een bijtertje. Gaat er altijd voor, loopt nooit te lanterfanten en kan ook nog leuk voetballen met een goed schot.

2 september 2013 om 23:56

Niks aan toe te voegen, volledig eens met jouw.

Jong Ajax gemiddeld 3 jaar jonger dan Jong Psv.
Talent genoeg en begrijpelijk dat Overmars het hier bij laat en geen nieuwe versterkingen haald. Dit zou alleen maar de doorstroming van talenten naar het eerste team in de weg staan.

2 september 2013 om 22:58

Tja, alleen moet je dan wel accepteren dat je dit seizoen een grap bent in de Cl.

Verder vind ik het beleid van Ajax voor de lange termijn heel goed hoor, maar er ontstaat nu wel een probleem op de korte termijn, er is in de selectie nu te weinig kwaliteit voor de CL. Maar misschien vind Ajax dat wel niet erg omdat ze toch al miljoenen verdienen, en weten dat ze toch geen tweede gaan worden.

2 september 2013 om 23:45

Dat krijgen we als al het talent in het 1ste speelt. Gemiddelde leeftijd in 1ste is gewoon lager dan jong Psv. PSV moet het gewoon doen met weinig spelers in de jeugdopleiding, logisch want Eindhoven is een veel kleinere stad dan rotterdam en amsterdam.

3 september 2013 om 00:07

Als je het echte team van jong PSV zou opstellen met de "jonge" spelers waren we ook zo jong hoor: Bertrams,brenet,koch,hendrix,tamata,horsten,noor,v...

De 3-2 was mooi van meleg.
Wat neemt hij de bal mooi mee op de hak.

Lekker goed voor het zelfvertrouwen. Ze kunnen wel mooi lullen altijd dat persoonlijke ontwikkeling boven de prestaties van de jeugdteams gaat. Maar als je wedstrijden wint gaat dat toch lekkerder dan als ze alles zouden verliezen.

Meleg, Lobotka, de Sa, bazoer en Hasnaoui vielen positief op! Als ze zich blijven door ontwikkelen kan Ajax hier een hoop plezier aan beleven.

2 september 2013 om 22:55

Vond het al raar dat Hasnaoui niet bij het eerste kwam.
Speelde in de A1 echt heel goed, samen met Viktor Fischer, Denswil en Veltman waren het echt de uitblinkers.

2 september 2013 om 22:55

Mits ze echt de kans krijgen in Ajax 1. De Boer houdt iets te veel vast aan de 'gevestigde' orde wat mij betreft.

Waarom praat iedereen hier over de nietszeggende team als Jong Ajax en Jong Psv? Zij voegen werkelijk niets toe en creëren alleen maar competitie vervalsing....

Praat gerust over de ander teams, zoals Telstar die het goed doet en ook Eindhoven! Kan VVV de favoriete rol waarmaken? Of mijn eigen club die met de laagste begroting van alle 38 betaald voetbal teams (475.000 euro) bovenaan staat met leuk en goed voetbal.

Praat daarover en niet over die verwende talenten van die grote clubs. Met 17 clubs kan je een mooie competitie maken hoor.

2 september 2013 om 22:39

Je kan wel klagen, maar zo kom tenminste inkomsten voor je club binnen, Ajax, Twente en PSV hebben dat totaal niet nodig hoor. Wees blij gaat de niveau tenminste omhoog.

2 september 2013 om 22:41

Stadions halfleeg, totaal geen affiniteit van de media. Het is niet voor niets dat Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente zijn toegevoegd. Dan trekt het nog iets wat breder publiek.

Ik heb nu al meer Jupiler League wedstrijden gezien dan de rest van me leven bij elkaar. Overigens is het tekent dat de eerste 20 reacties hier over Jong Ajax en Jong PSV gaan. Dat zegt genoeg over de interesse voor de rest, die is er gewoon niet.

En dat is ergens ook wel te begrijpen.

2 september 2013 om 22:58

Bij Dordt zijn er meer toeschouwers dan bij Jong Ajax, dus zoveel interesse is daar ook weer niet voor.

2 september 2013 om 23:05

Haha een breder publiek. Wie dan? Een handje vol mensen uit drie steden die niet naar het stadion gaan en daarom direct op internet kunnen verkondigen hoe geweldig hun door kinderhandel verkregen buitenlanders het doen?

Ach ja. Als t eerste bagger speelt moet er toch iets te juichen vallen he. Dan maar de jjeugd ophemelen.

2 september 2013 om 23:21

Mark, waarom zo zuur? De eerste divisie was zowat failliet, ze zijn gered door Fox, dus dat die nu een vinger in de pap hebben en een breder publiek willen aanspreken is logisch.

3 september 2013 om 07:39

Eerste wedstrijd van Jong Ajax in de Jupiler League: 7000 toeschouwers. De helft van de stadia in de Jupiler League hebben nog niet eens die capaciteit.

Ik begrijp jullie opinie best wel een beetje hoor, maar er moest wat gebeuren. De ene na de andere bvo ging kopje onder. En door deze financiele injectie zullen er verschillende clubs toch wat makkelijker ademhalen, ook al was het niet het meest ideaal.

Alleen moet je nu niet al dat negatieve commentaar rond gaan strooien. Zowel, dan moet je wel accepteren dat je ook reakties gaat krijgen. Laten we nu eerst een paar jaar de kat uit de boom kijken alvorens we er zo streng over gaan oordelen.

2 september 2013 om 22:43

Het verhoogt het niveau van de competitie. Ook lijkt het me dat iedereen mag praten waarover hij wil... of ben jij de bepaler daarvan? Tevens grappig om iemand van Dordrecht de zin "nietszeggend team" in de mond zien nemen.

2 september 2013 om 22:49

Lijd jij aan grootheidswaanzin? FC Dordrecht een nietszeggende club? Een van de weinige clubs die zijn financiën op orde heeft (eindelijk) die elk jaar met een nieuw team speelt en elk jaar toch bij de eerste 10 eindigt. Die een speler begroting heeft van 475.000 euro. Club die het in de beker, AZ Ajax en Roda erg moeilijk heeft gemaakt....

Graag iets mee respect.

Ik zou niet weten waarom Ajax, psv of twente het niveau verhoogd, Dordt heeft vrijdag tegen PSV gespeeld, nou dat PSV was niet echt van hoog niveau....

2 september 2013 om 22:52

Hier heb je iets meer respect, FC Dordrecht geweldig dat jullie bovenstaan. Hou het vol en tot volgend jaar in de eredivisie krijg je ook een beetje meer aandacht en heb jij een goed leven.

2 september 2013 om 22:56

Mijn leven is prima hoor, heb ik FC Dordrecht niet voor nodig.

Promoveren lijkt mij geen optie. Geen eredivisie waardig stadion en weinig budget om een eredivisie waardig team neer te zetten. Over 3 jaar als het nieuwe stadion er staat en de financiële situatie beter is dan kunnen we eens gaan denken aan promotie.

2 september 2013 om 23:16

Jij begint te spreken over nietszeggende teams. Wie de bal kaatst.. Dordrecht stelt namelijk in het Nederlandse voetbal ook geen drol voor. Respect vragen terwijl je het zelf niet geeft, wederom een grappig fenomeen.

2 september 2013 om 23:29

Een team zonder historie, stadion, vaste aanhang en met steeds wisselende spelers is inderdaad een nietszeggend team. Dan heb ik meer respect voor Fc Dordrecht!

2 september 2013 om 22:43

Zeker knap van Dordt hopelijk doen ze mee maar ik denk dat ze nog wel af gaan zakken. Ik hoop dat VVV wnt natuurlijk als Venlonaar .

2 september 2013 om 22:46

Omdat wij dat interessant vinden? Je mag blij zijn dat de Jupiler league nu wat meer wordt gevolgd!

2 september 2013 om 23:35

Liever minder aandacht dan aandacht van jullie. De JL was een prachtige competitie maat slaat nu helemaal nergens meer op. Competitievervalsing, lege stadions, geen promotie/degradatie.

Ik ben blij dat wij in de eredivisie spelen, en ik hoef (nu zeker) niet meer terug naar de JL maar qua sfeer en beleving was die competitie een klasse apart. In ieder geval zaten er nooit minder dan 500 man in een stadion zoals nu het geval is.

En voor de mensen die denken dat de JL nu meer geld krijgen, controleer je feiten nog een keer.

2 september 2013 om 23:54

@fcdordrecht2

Als Jong Ajax van Telstar had verloren, stond nu Telstar eerste en maakte die kans op de eerste periode in plaats van jouw geweldige clubje.

3 september 2013 om 07:39

Alleen jammer dat Telstar tegen een Jong Ajax speelde waar wel heel veel A-selectie spelers in stonden (van de selectie voor de wedstrijd van zondag tegen groningen waren er 7 spelers die tegen telstar in de basis stonden). Daar had Telstar niets tegen in te brengen. (en dat bedoelen ze dus met competitievervalsing)

Jong PSV laat jong Ajax ontsnappen??? Wat een titel jong ajax toonde gewoon in de tweede helft dat ze veel beter waren zowel als team en individu!

Bij PSV speelde gewoon jozefsoon mee waarbij ik mijn vraagtekens zet omdat hij zaterdag ook meedeed kennelijk is dit een volgende ronde dus mag hij volgende wedstrijd uit bij Twente niet ballen! Ook zanka tahamata Hendriks tyton het deed allemaal mee waar Ajax met 16,17 en 19 jarigen aantrad en aantoonde dat er heel veel muziek in de opleiding zit! Bazoer,meleg, de sa, gravenberg pffff er komt wat aan hoor!!!! Geeft vertrouwen!!!

2 september 2013 om 23:48

jajaja. Dat dacht ik ook toen we met jong PSV 3 jaar op een rij kampioen werden.

achilles!! netjes netjes eerste stappen zijn gezet.

Kan mij iemand uitleggen waarom Jozefzoon mee speelde bij PSV. Hij heeft afgelopen zaterdag ook 20 minuten mee gedaan tegen cambuur.

2 september 2013 om 22:40

Je kon net zo goed de heel de elftal dan opstellen, want Jozefzoon heeft tegen cambuur geen reet gedaan.

2 september 2013 om 22:41

Hoe bedoel je competitie vervalsing. Straks wordt Toivonen ook nog naar Jong PSV gezet en spelen Jupiler League spelers tegen een speler van het niveau Engelse middenmoot.

Belachelijk!! Weg met die elftallen!

2 september 2013 om 22:50

Leuk man die teams erbij zoals jong Ajax en psv, kan ik zo van genieten! Jij ook?

2 september 2013 om 23:00

Man als jij in onze schoenen stond had je precies hetzelfde gezegd als wij.
Het is goed voor de competitie.
Hoger niveau, ook voor de jeugdspelers, meer aandacht, meer inkomsten van FOX hogere kijkcijfers, aantrekkelijker voor sponsoren en dus weer meer inkomsten.
Het is een win-win situatie.
Dus stel je niet als een calimero op wil je.!

2 september 2013 om 23:02

Hey Azijnman, nu weten we wel dat je niet blij bent met de beloften-teams. Get over it. Het is nu eenmaal zo de komende 2 seizoenen.

Ik snap je punt op zich wel, maar dat heeft niks met de beloften-teams te maken, maar meer met hoe de Knvb er mee om gaat. Ik vind dit ook niet de manier, maar het is nu eenmaal zo. Zorg gewoon dat je alles wint van deze tegenstanders. Zijn lekker wat punten.

2 september 2013 om 22:45

Dit is een andere speelronde. Vrijdag was het dezelfde speelronde als de eredivisie afgelopen weekend.
Dit omdat ze in de Jupiler league 4 wedstrijden meer moeten spelen.

3 september 2013 om 01:00

Dat is natuurlijk wel weer erg vreemd. Je hebt nu het Nederlands elftal, waar volgens mij geen spelers uit de Jupiler league aan deelnemen. Je zou dus ook een widweekse tussenronde kunnen doen...

3 september 2013 om 01:06

Je hebt ook de jeugd-elftallen die interlands gaan spelen, vandaar dat ze het zo doen denk ik.

Poulsen eruit Bazoer erin heb gewoon het gevoel dat die jongen het aankan mits de verdediging achter hem stabiel is.

2 september 2013 om 22:44

Maar die verdediging is alles behalve stabiel op dit moment, dan geef je Bazoer een oneerlijke kans.

2 september 2013 om 22:56

Klopt maar daarom zeg ik ook als die stabiel is, dus als Denswil en Moisander een aantal wedstrijden samen spelen. Heb echt veel vertrouwen in Bazoer en Poulsen vindt ik nu niet echt overtuigen.

2 september 2013 om 23:17

Mee eens hoor, ik wil Bazoer ook graag en snel in het eerste zien spelen. Denk dat hij na de winterstop zijn minuten gaat maken, eerst moet het team stabiel worden. Poulsen speelt nog niet goed maar dat komt ook omdat hij veel meer onder druk staat door het belachelijke hoge aantal balverlies bij Ajax.

2-0 voor al vroeg in de wedstrijd, er lijkt niets aan de hand, maar dan komt Menno Koch in vorm. Eerst mist hij een penalty om op 3-0 te komen, vervolgens ga je alsnog met 2-0 de rust in en moet er niet al te veel aan de hand zijn, maar na zijn penalty dacht meneer Koch volgens mij, samen met Zanka, om dan ook maar meteen alles fout te doen. Wat een dramaverdediging staat er daar bij Jong Psv, moet er niet aan denken dat dit de back-ups zijn voor het eerste elftal.

2 september 2013 om 22:42

Zanka rustig brengen Effe zonder dollen wat is die slecht zeg... Marcelo of Zanka?

2 september 2013 om 22:47

Ja, ik snap niet wat er met Zanka aan de hand is. Van een van de grootste Deense talenten, aanvoerder van Kopenhagen met CL-ervaring, naar grote blunderaar in de JL bij een beloftenteam. Natuurlijk een blessure gehad, en even wennen aan de nieuwe club zal ook vast zo zijn, maar na een jaar mag hij zich toch inmiddels wel hebben aangepast.

Ben blij dat we Hendrix nog achter de hand hebben als eerste back-up. Eigenlijk ook (nog) geen PSV-niveau, maar toch 4 klassen beter dan Zanka en Koch bij elkaar.

3 september 2013 om 01:07

Ik wou net zeggen Hendrix heeft wel talent, maar is nog wat licht voor het grote werk, wat mij betreft. Triest/jammer als talenten zo met hun ziel onder de arm lopen en de belofte maar niet kunnen inlossen. Het gebeurt soms en dat hoort er bij.

Jazeker. 1500 toeschouwer bij jong psv - jong ajax..... echt een meerwaarde die jeugdelftallen. En bij twente nog geen 500. Sneu

2 september 2013 om 22:42

Nee die lege stadions bij de rest is een goed toonbeeld. Jonge als die andere clubs er niet zo´n zooitje van hadden gemaakt met zijn allen en stuk voor stuk omver zouden vallen en bij de gemeente moesten aankloppen was het niet nodig geweest. Eigen schuilt, dikke bult.

2 september 2013 om 22:53

Onzin. Er zijn genoeg clubs uit de ere die meer schulden hebben dan clubs diee failliet Ijn gegaan, maar daar springt de gemeente juist bij of de knvb ziet het door de vingers.
Je ziet dat ze qua niveau niets toevoegen, ze doen niet mee voor de prijzen en in speelrondes als deze stellen ze een heel ander team op dan wanneer het eerste ook speelt. Oja. En buiten Enschede Eindhoven en Amsterdam staat helemaal niemand hierop te wachten. De helft van de clubs mag niet eens uitsupporters meenemen naar psv uit!

2 september 2013 om 22:57

Jong Ajax staat toch keurig op een 6e plek

Daarnaast is dat excuus van elke keer een heel ander elftal lachwekkend. Elke Jupiler League club zou de ambitie moeten hebben om sportief het hoogst haalbare na te streven. Als je dan ook niet van de reserves van Ajax kan winnen moet je gewoon zwijgen en niet zeiken.

2 september 2013 om 23:11

Je weet dat jong Ajax van de jl clubs alleen van telstar heeft weten te winnen?

2 september 2013 om 23:41

Lege stadions, weet je hoeveel er in Tilburg nog steeds zitten. En hoeveel uitsupporters er gemiddeld meegaan? En dat afgezet tegen 489 supporters bij Jong Twente. En hoeveel zaten er bij Jong PSV tegen Excelsior?

3 september 2013 om 01:14

@afca_godenzoon

Het is en blijft gewoon competitievervalsing als Ajax de ene week met Siem De Jing, Andersen, Serero en Veltman aantreedt (bijwijze van) en de andere week met echt een belofte-team. Ik vind het geklaag daarover helemaal niet lachwekkend, maar gewoon terecht. De Knvb heeft dit wat mij betreft gewoon niet goed neergezet.

2 september 2013 om 22:43

Bij Ajax tegen Twente zat ook niet veel, maar 1e wedstrijd wel 7.000 geweest. Ligt volgens mijn ook puur aan de tijden en dagen. Bij Jong Ajax, Twente, PSV ga je niet zo snel na toe dan de 1e. Iemand enige idee hoeveel je betaald bij PSV en Twente als toegang? Bij Ajax was et 5 euro en kinderen onder 13 volgens mijn 1.

2 september 2013 om 23:05

Volgens mij moest er bij een uitwedstrijd van Jong Ajax door uitsupporters zowat 40 a 50 euro betaald worden... dat ging toen niet door omdat er te weinig animo was.... niet gek toch als er zulke prijzen moeten worden betaald!

2 september 2013 om 23:04

Nee die andere stadionnetjes zitten altijd vol?
Alleen bij toppers en derby's ja.(in de jup L.)
Daarnaast gaat het niet alleen om de toeschouwers, maar ook om de kijkcijfers.

2 september 2013 om 23:45

In Tilburg zitten er in elk geval iedere wedstrijd meer dan er in de toekomst in kunnen!

3 september 2013 om 01:16

Ik denk als Jong Ajax om het kampioenschap gaat meespelen dat er straks zomaar 15.000/20.000 supporters op de tribune kunnen zitten.

3 september 2013 om 05:50

Haha, dat noemen ze dan successupporters gok ik

3 september 2013 om 13:07

Hoe wil je het dan noemen dat wanneer er wekelijks zo'n 1500 zitten en het er echt toe doet ineens 15.000? Dat is toch gaan voor het succes? Overigens zie ik het niet gebeuren. Straks zijn er schorsingen, komen er meer blessures en dan heeft jong Ajax/psv/twente een stuk minder keus. Dan zal je het verschil wel merken.

Het was voetballend prima maar verdedigend een drama in de eerste helft. Vooral Martina was een ramp voor Ajax achterin, maar ook Kuipers aan de andere kant liet zich steeds eruit lopen.
De spits kreeg geen enkele bruikbare ballen omdat de vleugels geen power hebben. 2e helft leek het op een hele andere ploeg, er het geloof kwam erin. Lobotka viel mij in hele positieve zin op.
Speelt zo volwassen en rustig, vind iedere keer de juiste oplossing. Aan de bal was hij niet te kloppen, kon makkelijk wegdraaien bij zijn tegenstanders. Was de beste man aan Ajax zijde en zal niet lang meer hoeven wachten voor zijn debuut, echt een pareltje.
Meleg speelde een slappe eerste helft maar liet in de 2e helft veel meer van zijn potentie zien.
Waar ik wel tevreden over ben is dat dit ook echt dit ook echt een heel jong Ajax was. Geen A spelers en gemiddeld nog een stuk jonger dan Jong psv.

3 september 2013 om 07:57

Ik vond Martina ook een wedstrijd spelen met twee gezichten. Eerste helft veel verdedigende fouten. Tweede helftbjuist niet en begon aanvallend ook steeds beter mee te doen met de gecreeerde penalty als toetje. Had daarnaast nog een paar leuke aanvallende acties. Leek wel alsof hij de eerste helft nog echt moest ontgroenen.

Kan niet wachten tot Meleg, lobotka en Bazoer groeien tot vaste krachten van het 1e. Goh wat een talenten

Lobotka en Bazoer die gaan nog wel van zich laten horen dat zijn gewoon van nature heel goeie voetballers vooral Lobotka met dat kort weg draaien zelfverzekerd aan de bal goeie passing en Bazoer is sterk maakt altijd goeie keuzes heeft lef en snelheid, die kunnen zich nu prima ontwikkelen in de Jl.

Meleg speelt vandaag twee verschillende wedstrijden eerste helft was, als de weken daarvoor dramatisch met veel balverlies kansen missen en totaal geen zelfvertrouwen, en in de tgweede helft na die intikker heeft hij wel het vertrouwen om zijn acties te maken en maakt dan oko nog een geweldige goal.

3 september 2013 om 01:20

Voor de intikker heeft ie ook al een geweldige actie tussen twee verdedigers door, alsof ze er niet staan. Ben zelf aangenaam verrast door Lobotka. Leuke speler, doet me denken aan een jonge Wesley Sneijder. Ik zie Bazoer dit seizoen wel aansluiten bij het eerste. Misschien al sneller als je zou verwachten.

2 september 2013 om 22:54

Natuurlijk joh wat jij wilt. Ga je nou weer gewoon slapen en laat je ons dan wel inhoudelijk over het spelletje praten. Zodra het woord Ajax in de titel staat zijn jou reacties al niet meer serieus te nemen namelijk. Ga lekker naar feyenoord.netwerk.to ofso.

2 september 2013 om 23:22

Misschien de opstellingen van die wedstrijden eens naast elkaar leggen voordat je iets roept?

Tegen Emmen:
Opstelling Jong Ajax: Cillessen; Ligeon, Van der Hoorn, Denswil, Tete, Sporkslede, Klaassen, De Kamps, De Sa, Hendriks, Meleg.

Tegen jong psv:
Opstelling Jong Ajax: Leeuwenburgh; Martina, Gravenberch, Sporkslede, Kuipers; Bazoer, El Hasnaoui, Lobotka; de Sa, Hendriks, Meleg.

2 september 2013 om 23:58

Ja dan mogen jullie Ajacieden dat ook doen.

Opstelling vandaag:
Tyton,arias,koch,zanka,tamata,schouw,vooijen,ozbor...
Opstelling Sparta: Bertrams,kardes,koch,hendrix,tamata, Ritzmaier, Horsten, Noor,rayhi, Antonio, vooijen.

Dat zijn de echten talenten, en dan zit Leemans, Paal, vdmoot allemaal nog in de A1

3 september 2013 om 00:24

volgens mij heb jij niet helemaal door waar ik op reageer.. Ik Ajacied heb helemaal niet eens over psv gerept.

3 september 2013 om 06:59

Ik heb het erover dat Ajax helemaal niet zo goed speelde, PSV is gewoon drama.

3 september 2013 om 07:42

Daarom vraag ik me af waarom je je in deze discussie mengde, daar ging het helemaal niet om.

Als ik Lobotka (18) en Meleg (18) op maandag zo in Jong-Ajax zie schitteren tegen het halve eerste elftal van Psv, vraag ik me toch af waarom ik op zondag naar fucking Sana (24) zit te kijken?!

Het talent bij Andersen, Lobotka en Meleg is 100% aanwezig. Natuurlijk zullen ze niet elke wedstrijd op topniveau presteren maar als middelmaat als Sana, Serero en Schone dat ook niet doet kun je beter voor de jeugd gaan.

2 september 2013 om 23:53

hahaha halve 1ste elftal. Je bedoelt drama verdediging die op bank zit bij 1ste elftal. Deze overwinning zegt werkelijk niets. Zanka kon vorig jaar Pluim al niet in bedwang houden tegen Zwolle. Koch blijft nare fouten maken. Het middenveld is ook niet iets om u tegen te zeggen. V.ooijen(mislukt talent), Schouw(mislukt bij Ajax en Psv). Kijk naar die verdediging... Ajax mag zich schamen dat ze het zo moeilijk hebben gekregen.

3 september 2013 om 00:22

Natuurlijk, ik chargeer een beetje. Maar in ieder geval heb je met Tyton, Arias, Zanka, Tamata, van Ooijen en Jozefzoon wel 6 spelers die bij het eerste zitten. Bij Ajax deed er geen 1 speler mee die bij de eerste selectie zit. Dit team was gemiddeld zeker 2 jaar jonger dan dat van Psv. Dan is het knap dat je na een belachelijke openingsfase (bij Ajax deden een paar verdedigers mee die normaal gesproken nooit zouden spelen) gewoon een uitwedstrijd met 2-4 wint.

Bazoer, Lobotka en Meleg zijn grote talenten.

Zanka slechtste verdediger ooit.. geen wonder dat Ajax won zo een jochie moet echt wat anders gaan doen dan voetballen.

Rayhi top gespeeld jammer dat hij gewisseld werd.. totaal geen reden voor.

Ja, de beloftenteams in de Jupiler League is competitievervalsing, en dat is zeer makkelijk uit te leggen.

Ikzelf ben Willem II-fan, niet altijd even makkelijk, maar strijden dit seizoen hopelijk mee om het kampioenschap in de Jupiler League. Wij trekken 7 tot 9 duizend supporters per thuiswedstrijd, een keurig aantal voor de eerste divisie, nemen nog eens 4 tot 6 honderd supporters mee naar uitwedstrijden. Stel(!), 'wij' moeten volgende week (is ook daadwerkelijk zo) tegen Jong Psv, de internationals van PSV zijn mee met de nationale ploegen dit weekend, en 'wij' mogen spelen tegen jongens als Jozefzoon, Tyton, Arias en evt Bakkalli, terwijl twee weken later VVV Venlo, een van de grootste concurrenten, speelt tegen de daadwerkelijke beloftes van Psv. Dit leidt tot grote verschillen in de kwaliteit van de tegenstander, en zo dus competitievervalsing.

De Knvb had gewoon duidelijk moeten stellen dat er in 'extreme gevallen' gebruik gemaakt mag worden van Ajax/psv/twente 1 spelers.

Daarnaast is het belachelijk dat 'wij' met maar 75 man naar Amsterdam mogen afreizen omdat ze op een trainingsveld spelen, en dat we zelfs helemaal niet welkom zijn in Eindhoven.

Tevens worden wedstrijden van clubs als Volendam niet uitgezonden zodat echte clubsupporters, via Twitter ed hun club moeten volgen, terwijl Ajacieden hun beloftenelftal regelmatig kan zien spelen op TV. Dit zorgt ervoor dat de verbondenheid tussen supporters en clubs in de Jupiler League afzwakt, en ernstige gevolgen kan hebben voor deze clubs omdat een stel Ajax-supporters naar De Sa en Bazoer kunnen kijken.

Fox, lik m'n reet!

2 september 2013 om 23:39

Niets aan toe te voegen!

2 september 2013 om 23:48

100%

3 september 2013 om 00:05

Mooie reactie! Wij zijn ook niet welkom in Eindhoven. Normaal gaan er tussen de 200 en 300 supporters mee naar uitwedstrijden en dat is een flinke steun voor onze spelers. Dat we er in Eindhoven niet bij mogen zijn is dus ook competitievervalsing!

Ik zag het wel zitten dat er beloftenteams bij kwamen maar spelen op trainingsvelden op maandagavond heeft weinig charme.

3 september 2013 om 02:00

wel iets aan toe te voegen wie het nog steeds niet snapt ;:

http://www.indehekken.net/news/actueel/een-kater-v...

3 september 2013 om 11:39

Natuurlijk is het slecht ingericht! Dat moet elke ajacied of psv'er met je eens zijn. Het is gewoon belachelijk dat spelers zo vaak zowel voor jong Ajax als Ajax 1 kunnen uitkomen. En het uitzenden van wedstrijden is ook niet goed geregeld inderdaad. Ik kan dat als ajacied alleen maar met je eens zijn.

Dat neemt niet weg dat het idee om de jeugdteams van Ajax en PSV toe te voegen aan de JL op zich heel goed is. Het maakt de competitie spannender, er komt meer geld in het laadje, en Nederlandse talenten kunnen zich beter ontwikkelen omdat ze betere tegenstand krijgen.

Ajax en PSV kunnen er weinig aan doen dat de Knvb en FOX het zo raar hebben ingericht. Ik denk dat dit expiriment in deze vorm niet geslaagd is, maar wanneer er een paar regels worden aangepast of ingevoerd en wanneer FOX gewoon alles normaal uitzendt, zie ik het zeker als een toegevoegde waarde.

Leuk om te zien dat FC Dordt het zo goed blijft doen.

Wel 498 toeschouwers bij J8ng twente? Eeuwig laagterecord betaald voetbal.
Ik ben verschrikkelijk tegen deze onzin. Comp vervalsing en de 8verige Juupclubs zijn er alleen maar voor om de talentjes weerstand te geven. De JL interesseert ze geen reet.

Mijn laatste reply op dit topic:

Iedereen die zegt dat jong ajax en jong PSV de jupiler league meer aandacht geeft welke?

Heeft iemand het gehad over Achilles die voor het eerst won?
Over de strijd om de titel willem 2 doet gewoon mee
VVV probeert zich weer in de eredivisie te knokken

Niks alleen over Ajax en PSV

Genoeg gezegt erover voor mij mogen ze al volgend jaar oprotten die beloften
teams

Maar jah als het maar goed gaat met Ajax en PSV Straks gaan we nog naar de richting van de primera division waar alle TV rechten naar ajax en PSV gaan waardoor alle andere clubs mogen blij zijn met een klein centje...

Jong PSV speelt reeds in de Eredivisie ;-) . Maar wel of geen boloftenteams in de JL: het gaat er volgens mij om dat de Eredivisie het podium voor nederlands beste voetballers zou moeten zijn en de JL dat van de spelers die daar net onder zitten, talent of niet. Zo simpel zou het moeten zijn naar mijn mening. Ik denk dat met de komst van de beloftes, deze 'natuurlijke' selectie verstoord wordt.

Aan de andere kant krijgen de talenten uit de beloftenteams via de JL een podium waarin ze snel leren omgaan met factoren als wedstrijddruk en strijd.

Zeg t maar.....

Psv was echt slecht de 2de helft ... vind ook geen 1 speler van het tweede echt goed.. mischien dat die rajv (?) iets kan worden maar de rest.... maximaal middenmoot jupiler.

Btw wat was die naam van die mega brede gast van ajax... danm 19 jaar en dan zon lijf

3 september 2013 om 08:07

Sporkslede. Was van origine aanvaller, maar ze zijn hem aan het omturnen tot verdediger..

Knap van Fortuna! 3-1 van Willem II gewonnen zorgt voor extra zelfvertrouwen

Mensen mensen... Waarom laten we die jeugdteams niet niks liggen bij de reacties... 90% van jullie heeft voor dit seizoen nooit een JL-wedstrijd gezien, doe dan niet alsof je een expert bent.

Telstar wint! Trotse Telstar fans hier! Ook mooi voor Achilles'29

Heerlijke, en dik verdiende overwinning van Telstar gisteren. Leek wel of de spelers niet moe te krijgen waren, 90 minuten lang streden ze voor elke meter. En vooral de 1-0 was van een grote schoonheid. Ben benieuwd hoe lang Telstar dit niveau vol kan houden. Vooraf hadden ze meest trouwe supporters er totaal geen vertouwen in dit seizoen maar er wordt echt leuk gespeeld.

De jupiler teams moeten afspreken tegen de belofte teams ook gewoon hun 2de elftallen op te stellen.

Lijkt me toch een leuk idee, op een zondagmiddag even een wedstrijdje tussen Utrecht en Telstar zien. Hebben we weer een derby erbij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren