Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ramos snapt niks van transfer: 'Özil is wel de laatste die ik had laten gaan'

Laatste update:

Gareth Bale was de man waarom het bijna allemaal om zou gaan draaien gedurende de laatste dagen van de transfermarkt en dat gebeurde ook, maar ook de transfer van Mesut Özil maakte veel tongen los. Niet alleen bij volgers, zelfbenoemde kenners en analytici, maar ook bij ex-ploeggenoten en toekomstige collega’s. Met name de uitlatingen van Real Madrid-verdediger Sergio Ramos zullen ongetwijfeld heel wat stof doen opwaaien in de Spaanse hoofdstad.

/

De stopper, van wie bekend is dat hij het uitstekend kan vinden met de Duits international, toonde zich bijzonder verbouwereerd over de beslissing van voorzitter Florentino Pérez om Özil voor vijftig miljoen euro te laten gaan. “Hij is een geweldige ploeggenoot en een geweldige speler. Ik word hier verdrietig van. Als ik het voor het zeggen had gehad, dan was hij de laatste geweest die ik had laten gaan.”

Dat Özil populair was bij zijn ex-ploeggenoten blijkt ook wel uit de reactie van Álvaro Arbeloa. Hij zet eveneens zijn vraagtekens zet bij de handelswijze van de club. “Ik ben lichtelijk verrast. Dit is een groot verlies binnen onze kleedkamer, zowel op persoonlijk als op voetballend vlak. Hij zei zondag ‘tot ziens’, maar ik dacht dat hij een grapje maakte. Özil is anders, er is niemand zoals hij in de wereld. Hij maakt zó’n groot verschil.”

Dat men bij Arsenal daarom juist bijzonder blij is met de komst van de 24-jarige spelmaker, mag geen wonder heten. Theo Walcott kijkt alvast reikhalzend uit naar de eerste ontmoeting met zijn nieuwe collega. “We hebben een slechte start gekend, ons knap teruggevochten en nu ziet het er helemaal fantastisch uit. De komst van een speler als Özil zorgt voor een enorme boost, bij iedereen. Het zelfvertrouwen is groot en zal alleen maar groter worden.”

Real Madrid gaat spijt krijgen van het vertrek van Mesut Özil

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het ook jammer, had hem nog paar jaar bij real gezien

3 september 2013 om 18:35

Ondanks dat ik in andere topics hier al mijn mening over heb gegeven, ik kan het simpelweg niet verkroppen dat een speler als Ozil zou weinig respect krijgt van Real Madrid en het feit dat hij nu gewoon bij een subtopper gaat spelen. Deze man is absoluut van wereldklasse! Oh oh Mesut, wat zoek je toch bij Arsenal..;

3 september 2013 om 18:39

Helemaal gelijk !'

3 september 2013 om 18:42

Ik vind het eigenlijk wel getuigen van lef dat je als een van de beste ter wereld op je positie niet kiest voor de topclub maar een stap terug doet om ergens anders de sterren van de hemel te spelen. De komst van Ozil betekent niet zomaar een transfer maar hoop voor Arsenal fans, iets wat zelfs de hardcore fans een beetje kwijt waren na het vertrek van v. Persie.

Los daarvan had ik het nooit durven dromen dat Ozil naar Arsenal zou komen. Zelfs Barca fans houden van deze man, zo goed is die. Ik denk dat de meeste mensen die verstand van voetbal hebben het blijven van Ozil zouden prefereren boven de komst van Bale.

3 september 2013 om 18:46

Mesut Ozil was ongelukkig bij Real Madrid en vond de druk bij Real onmenselijk. Arsenal is gewoon een topclub, waarom zijn mensen zo verbaasd eigenlijk??

Ik herinner me nog een uitspraak van Elvir Baljic. Baljic: Real had 25 miljoen dolar betaald voor mij, dus ik dacht logischerwijs dat de coach mij moest opstellen, maar toen ik bij Real kwam en reserve was, besefte ik dat 25 miljoen niks voorstelde voor Real.

3 september 2013 om 18:48

natuurlijk hadden ze Ozil moeten houden en Bale niet moeten aantrekken.
Ozil ademt voetbal en die jongen is zo goed totaal wanbeleid van real dit.
ik denk dat elke club Ozil met open armen zou ontvangen.
correctie: ik weet dat elke club Ozil met open armen zou ontvangen.

3 september 2013 om 19:07

Ik kan er ook om huilen man, maarja het is niet anders.. Succes Mesut!(heb je nodig daar)

3 september 2013 om 19:20

Ramos heeft natuurlijk helemaal gelijk, denk dat de hele voetbalwereld ze uitlacht momenteel. Ozil laten gaan is wel het domste wat je als voetbalclub kan doen. Hoop echt dat Barca hem na een jaar of 2 ophaalt als opvolger van Iniesta/xavi.

Moest lachen om deze quote:
Spurs supporters' joke: Apparently the announcement of Ozil's signing was made so late due to prolonged medical examinations of Mesut's brain to determine his sanity agreeing a move to Arsenal.

Meesterzet van Arsenal!!

3 september 2013 om 19:37

Vergeet je hoe ze met Raul zijn omgegaan .......

3 september 2013 om 19:38

Het was ook Özils eigen keuze.

German international Mesut Özil said that a lack of trust in him by manager Carlo Ancelotti was what triggered his exit from Real Madrid to sign for Arsenal. "over the past few days I realised that I did not have the confidence of the manager," said Özil in statements to the television arm of the German Football Federation (dfb).

At Arsenal, on the other hand, Özil believes that the bosses have faith in him, which means he will be able to continue progressing as a player. "he said he trusts me," said Özil in reference to his last telephone conversation with the Arsenal manager, Frenchman Arsene Wenger, who speaks perfect German.

3 september 2013 om 19:48

Ga weg jongen, 'subtopper'.. De arrogantie die er van afdruipt is niet normaal. Gezien je sschermnaam kan ik alleen maar concluderen dat je Real Madrid niveau gewend bent, dat wil niet zeggen dat elke club die niet bij de top 3 behoort geen topclub is.

3 september 2013 om 19:52

Haha, heerlijk om te lezen dit, vooral die lui die Arsenal zien als subtopper en ze eens per jaar zien spelen bij de Nos.

3 september 2013 om 20:14

Je kan toch niet ontkennen dat Arsenal een subtopper is in Europa? De top is Bayern, Real, Barca. Wil je zeggen dat Arsenal hierbij past?

3 september 2013 om 20:16

Dan is jou definitie van top en subtop wel heel zwart-wit. Arsenal is gewoon top, iedereen met een beetje voetbalverstand ziet dat. Arsenal hoort gewoon in het rijtje met Chelsea, City, Dortmund en Juventus. niet de top top maar wel gewoon top.

3 september 2013 om 20:17

Als je niet om plaats 1 speelt ben je een subtopper. Arsenal zal dik moeten zweten dit seizoen want liverpool en tottenham zijn back.

En ja ik kijk naar de premier league maar als neutrale kijker.

3 september 2013 om 20:32

Oei, weer een heerlijke provocatie richting de fans van Arsenal. Was op zich wel te verwachten dat de topspeler die ze haalden veel gezeik zou krijgen omdat het een 'stap terug' is. Arsenal probeert uit te groeien tot een topclub, zoals ze vroeger waren. De fans, het geld en het stadion hebben ze. Alle haat jegens Sneijder's transfer naar Gala zal jij ook vast niet hebben gewaardeerd. Maar Galatasaray dat is zo'n geweldige grote club, want ze worden kampioen in een competitie waarin geen enkele (andere?) topclub speelt.

Arsenal zal inderdaad niet met twee vingers in de neus kampioen worden, maar er is geen reden om te doen alsof Özil bij een degradatiekandidaat gaat spelen die 20 punten onder de streep zit. Arsenal speelt gewoon in de CL, en hebben ondanks een moeilijke poule een goede uitgangspositie om door te gaan. Een betere dan Galatasaray in ieder geval...

3 september 2013 om 20:44

Echt dom Bale voor 100 miljoen kopen en dan laat je özil voor 50 miljoen gaan terwijl özil echt drie klasses beter is dan Bale onbegrijpelijk

3 september 2013 om 20:51

Arsenal is sinds 97' altijd in de top 4 geëindigd. Ze hebben een dip gehad, maar ze lijken op de weg terug.

3 september 2013 om 22:01

Onder barca real munchen zitten vind ik niet heeel erg zegt niet heel veel en al helemaal nieg dat ze subtopper zijn in cl overigens maakte arsenal bayern uit helemaal af

3 september 2013 om 22:14

Naar mijn inziens is je kijk op top en subtop veel te zwart-wit. De top zijn ploegen die regelmatig in de kwartfinale van de Champions League komen en een aantal ploegen die het de laatste jaren sterk doen denk ik persoonlijk. Real Madrid, Barcelona en Bayern zijn dan nog een klasse apart, maar ook Chelsea, Manchester United, Arsenal, Dortmund, Juventus en AC Milan zijn naar mijn mening topclubs in Europa. Daaronder komt een grote groep subtoppers met Spurs, Liverpool, Napoli, Schalke, Valencia, Atletico, etc

3 september 2013 om 22:24

Uhm.. van arrogantie is hier geen sprake. Je kunt toch niet ontkennen dat Arsenal simpelweg niet tot de beste clubs van Europa behoort? Wanneer hebben ze voor het laatst een prijs gewonnen? Waarom raken ze bijna elk jaar hun beste/bepalende spelers kwijt? Volgens mij was RvP naar United gegaan, omdat hij prijzen wilde winnen en zich realiseerde dat dat met Arsenal voorlopig niet mogelijk is. Accepteer de realiteit gewoon.

4 september 2013 om 00:07

Wanneer heeft Real voor het laatst dan een Europese prijs gewonnen? Als ik jou zo hoor hoef je dus Real ook niet tot de Europese top te rekenen want de laatste prijs stamt al meer dan een decennia geleden.
Arsenal is gewoon Europese top, je kan mij geen 10 betere ploegen opnoemen.

4 september 2013 om 08:28

Chelsea, United, Man. City, Dortmund, Bayern, Real, Barca, Juventus, AC Milan en PSG. En dan vergeet ik nog teams die Arsenal ook zouden kunnen kloppen, Napoli, Spurs, Atletico Madrid, Leverkusen.

4 september 2013 om 08:54

Hoe dan?
Of roep je maar weer wat in het rond zonder ook maar enige kennis te hebben van Real Madrid.
Real zijn contract ontbonden omdat hij graag in het buitenland wou spelen en zo dus gratis weg kon gaan.
Raul heeft altijd geroepen dat hij nog een paar jaar in het buitenland wou voetballen, dus dit was niets nieuws.
Tevens heeft Real 2 jaar zijn salaris doorbetaald (Schalke-tijd).

4 september 2013 om 09:10

Dat Real hem laat gaan en blijkbaar niet op waarde schat is mij ook een raadsel. Echter denk ik dat hij met Arsenal een goede keuze heeft gemaakt. Gezien et feit dat et allemaal op de laatste dag van de transfermarkt moest zal die niet zoveel keuze meer gehad hebben. Ik denk dat hij van Wenger eenzelfde rol als Fabregas destijds krijgt en dat maakt hem de man waar het team om draait, hij komt op zijn eigen positi e te spelen, perfecte situatie voor Ozil daar komt bij dat Arsenal nu eindelijk inziet dat ze moeten kopen om terug te komen en dit zullen ze denk ik ook niet nalaten in de winterstop of na dit seizoen. Komt helemaal goed met Ozil ik kan niet wachten om hem bij Arsenal te zien.

4 september 2013 om 13:57

Ik kijk toch ook niet enkel en alleen naar de CL als prijs? Sjonge jonge mensen, Real is samen met Barca gewoon titelkandidaat in één van de vier grootste competities van Europa. Dat ze de CL niet hebben gewonnen zegt in deze niets over hun niveau. Maar kom op, van Arsenal ziet iedereen dat zij gewoon niet mee kunnen met het niveau van Madrid, Barcelona, Bayern, United etc.

4 september 2013 om 23:59

Niet mee eens, enige clubs die ik echt boven Arsenal uit vind steken zijn: Barca, Real, Bayern, Juve, Man UTD, Chelsea en Man City. Clubs als AC Milan, Napoli, Psg en Dortmund zijn echt niet veel beter dan Arsenal...

3 september 2013 om 18:38

Snap echt niet hoe Real hem ooit heeft kunnen laten gaan. Naar mijn mening was hij na Ronaldo de beste speler van Real. En als je dit zo hoort, hij ligt heel goed in de groep en hij is erg belangrijk op het veld. Real heeft aan de ene kant wel genoeg spelers die zijn plaats op kunnen vangen. Maar wel erg mooi voor de Arsenal fans, hebben ze na al die tijd wachten toch nog een erg grote naam binnen gehaald.

3 september 2013 om 18:45

Kan het te maken hebben met het feit dat real helemaal niet zo veel geld beschikbaar heeft en Ozil verkocht is omdat er geld voor Bale vrijgemaakt moest worden? Verklaard in ieder geval waarom het zo lang heeft geduurd heel die soap. Denk dat Real Ozil ook liever niet zag gaan maar hij vertegenwoordigd wel de grootste transferswaarde.

3 september 2013 om 18:53

In dat geval verkoop dan Khedira of Di Maria of ze moesten nooit Illaramendi aankopen, maar geen Ozil !

3 september 2013 om 18:57

Ja inderdaad, Real heeft gewoon een grote fout begaan en alsze echt geld nodig hadden dan hadden ze echt niet 1 van hun beste spelers moeten verkopen maar gewoon minder nodige spelers moeten kopen of zoals jij al zegt minder kopen. Hier gaat Real spijt van krijgen.

3 september 2013 om 19:36

Ze hadden Isco niet moeten kopen als je het zo gaat bekijken. Bale kan nooit op de positie van Isco of Özil spelen bij Real. Khedira verkopen is dom, Khedira speelt namelijk ook niet op de positie van Özil en is zeer belangrijk voor Real Madrid. Illaramendi is gehaald om Xabi Alonso te vervangen denk ik.

Als Isco zo door blijft gaan praat er over een jaartje niemand meer over Özil in Madrid.

Özil wou waarschijnlijk zelf weg, dan kan je dat gewoon moeilijk tegenhouden.

3 september 2013 om 21:56

Wat een held in plaats van kiezen voor de grootste en beste club van engeland en europa (manutd) kiest hij voor een echte engelse club die weliswaar elk jaar weer 3de of 4de word maar geloof me met ozil santi cazorla en olivier giroud die al 3 keer heeft gescoord gaat arsenal gewoon weer meedoen in de strijd om het kampioenschap!!! Heel mooi om te zien dit

Het is begrijpelijk dat je die kleine duitser verkoopt aan arsenal. Bij real madrid had hij weinig toekomstperspectief (moeilijk woord) nu bij arsenal zal hij ook op de bank komen. Want carzola speel je niet zomaar uit de basis. Zeker ozil niet. Deze man scoort nooit en leeft alleen maar op diensten van anderen.

3 september 2013 om 18:35

Schei toch uit man, troll. Özil is een andere soort speler dan Cazorla. Cazorla was afgelopen seizoen zeker de beste van Arsenal, maar Özil is toch wel net een klasse beter in de meeste dingen. Bovendien hebben ze verschillende taken en hoeft Cazorla zich nu geen zorgen meer te maken door de linies stuk te lopen. Özil, Cazorla, Ramsey wow.

3 september 2013 om 18:36

Ik kan het bijna niet meer met je oneens zijn. Ozil is een fenomenale speler die altijd in dienst van zijn team speelt.. Leven op diensten van anderen? Ik snap niets van je constateringen {ook vrij lastig woord}

3 september 2013 om 18:37

Hahahahaha gefeliciteerd je hebt de domste uitspraak van de dag award gewonnen

3 september 2013 om 18:39

Ben je wel helemaal lekker? Tuurlijk gaat Ozil basis spelen :s? Hij kostte Arsenal 50 miljoen euro?! Een clubrecord tuurlijk gaat hij spelen en hij is 10 x beter dan Cazorla?! Los van dat gaat Cazorla gewoon op de flank spelen.

3 september 2013 om 21:07

Is doe wel naar mij bedoelt? want ik ben het helemaal met je eens hoor

3 september 2013 om 18:38

HAHAHAHHAHAHA.

3 september 2013 om 18:38

Mag ik lachen? Je aapt meneer Van der Gijp nu na he.. Ozil is een fenomeen en gewoon een paar klasses beter dan Bale of Santi Cazorla. Ik weet dat je nu die grapjas van tv zit na te praten maar onderbouw dan waarom Ozil per se zoveel doelpunten zou moeten maken? Ik snap niet dat mensen vinden dat 20 doelpunten en 10 assists beter is dan 25 assists en 5 doelpunten.

Een meesterzet van Wenger natuurlijk want nu alleen erg veel monden gesnoerd en heeft hij zo'n goeie speler binnen.

3 september 2013 om 18:41

Lol, ik dacht dat van der Gijp altijd helemaal weg van Ozil was. Zat 'm ook altijd te verdedigen tov Ronaldo, Ozilletje.

3 september 2013 om 19:00

Hoezo praat hij vd Gijp na? Gijp is namelijk best een grote fan van Ozil

3 september 2013 om 19:08

Hij doelt op het feit dat Gijp zei dat hij te weinig scoort. Gijp vindt Özil een fenomeen, dat wisten we al en dat maakte hij maandag ook weer duidelijk.

3 september 2013 om 20:17

Weinig scoren zegt ie dan, 15 goals vorig seizoen weinig scoren?

3 september 2013 om 18:38

je maakt een grapje zeker? Ozil behoort tot de beste spelverdelers op aarde. Vijftig miljoen is weliswaar een enorm bedrag, maar Arsenal lacht nu in z'n vuistje. Ik snap Ramos helemaal; Real betaalt 100 miljoen voor een overbodige en overschatte Bale en verkoopt vervolgens een van hun beste spelers uit het niets.

3 september 2013 om 18:40

Verder alles ok? Denk je dat Wenger 50 miljoen betaald om Ozil op de bank te plaatsen? Haha. Alle Arsenal supporters blij, dat ze weer meedoen om plek 4 haha

3 september 2013 om 18:55

Hij scoort meer en geeft ongeveer evenveel assist. Dus snap je niet helemaal.

3 september 2013 om 18:56

Enige tijd geleden vernam ik met verbazing in een mooi gedocumenteerde documentaire dat 1 op de 20 mensen sociopaat is. Dit gegeven geeft mij de gelegenheid om zowel de poll -5% is immers van mening dat Madrid geen spijt krijgt - als mensen zoals jou te verklaren. Volgens mij vind jij het geweldig om anders te zijn en geil je op reacties van anderen of niet?

De groeten

3 september 2013 om 18:59

Op drie jaar tijd 90 assists uitgedeeld. Bij Real leeft iedereen op zijn diensten bedoel je! Je hebt jezelf goed voor schut gezet met jouw post.

3 september 2013 om 19:11

Is er ook een manier om bepaalde mensen te blokken, zodat je hun reacties niet meer ziet? Wil je dat even voor me navragen? Dan hoef ik jou reactie de volgende keer namelijk niet meer per ongeluk te lezen.

Als je nou had gezegd: Deze man scoort nooit en speelt alleen maar in dienst van anderen (waar juist zijn kwaliteit ligt) had ik je alweer een stuk serieuzer kunnen nemen

3 september 2013 om 19:27

Het feit dat je toekomstperspectief een moeilijk woord vindt zegt wat mij betreft genoeg over de rest van je reactie.

3 september 2013 om 19:53

Dat jij toekomstperspectief een lastig woord vindt concludeer ik ook uit jouw post.

3 september 2013 om 22:00

Cazorla staat nu steeds vaker linksvoor en dat gaat hij nu zeker doen doordat podolski geblesseert is

4 september 2013 om 19:34

Jij ben helemaal van et pad af geloof ik

4 september 2013 om 19:35

Mijn reactie was bedoeld voor Rejellety

welkom bij de madrid logica. het is en blijft een ordinair koop grage zooitje in Madrid. Özil weg doen is een schande.

Begrijp Real echt voor geen meter! Je haalt Bale en verkoopt Ozil, maar je hebt Isco. Isco is toch ook al met zijn goede start, niet van het niveau Ozil?? Ik kan nu wel eindelijk fan worden van die gozer!

Ze hadden hem nooit moeten laten gaan! Nooit niet!

Domme zet van Real.. Ozil is een speler uit duizenden die ze nooit hadden mogen laten gaan!

Chapeau Wenger.. Chapeau

Weet iemand van de Real fans hier of de kans er in zit dat Real Madrid in de volgende transferperiode aanklopt bij David Silva of Juan Mata ??

3 september 2013 om 18:37

Nog meer middenvelders kopen terwijl ze er al 100 hebben?

3 september 2013 om 18:39

Isco is de enige nummer 10 in de selectie.. en hij is eigenlijk ook meer een linkshalf.

3 september 2013 om 18:43

Silva of Mata kopen terwijl je al zoveel middenvelders en talenten in de jeugd hebt rondlopen? Moet je niet aan beginnen. Het lijkt wel alsof Real koopt om te kopen.

En Modric kan toch ook op 10 spelen?

3 september 2013 om 18:46

Wow, ben je van gisteren of zo? Natuurlijk koopt Real om het kopen..

Maar dat neemt niet weg dat het zeker niet ondenkbaar is dat er een nummer 10 bijkomt.

3 september 2013 om 18:58

Bale kan op 10, Modric ook en Illaramendi ook nog is. Ik weet niet wat voor middenvelder die Casemiro is. Dus genoeg opties voor de 10. En momenteel speelt Isco goed op de 10, dus waarom hem daar weghalen?

3 september 2013 om 19:20

Illaramendi en Casemiro zijn meer verdedigende middenvelders

3 september 2013 om 19:21

Bale is geen spelverdeler, Modric speelt dieper, Illara moet zelfs dieper en ook Casemiro is een verdedigende middenvelder. Isco is inderdaad een goede 10, maar daarachter ook een topper hebben is iets waar de Madridfans de laatste jaren wel aan gewend zijn geraakt.

3 september 2013 om 19:49

@wazza
Kaka en Ozil zijn helaas vertrokken,, Daarvoor is alleen Isco teruggekomen.. Dus als er nog een 10 bij zou komen, is het niet gek... Zo raar is zijn vraag dus ook niet..

3 september 2013 om 18:37

Juan Mata is wel even interesse voor geweest, maar daar moet niet al teveel achter gezocht worden, hij is simpelweg te duur, ook al blijven we wel Real Madrid natuurlijk.. David Silva zal sowieso niet gaan komen, is langzaamaan op leeftijd aan het raken en voor zover ik weet ook niet in de belangstelling gestaan van Real.

3 september 2013 om 18:47

Mata te duur? Maar Bale voor 100 miljoen kan wel door de beugel?

3 september 2013 om 18:54

Niemand kan de plek van Ozil innemen.. geen Mata en geen Silva. Florentino is een idioot die gestopt moet worden al jaren koopt hij spelers die onnodig zijn. Hoop dat we op een manier kunnen protesteren hier tegen via facebook ofz.

3 september 2013 om 19:18

Ik zeg ook niet voor niks; We blijven wel Real Madrid

Leuk, een niet politiek correcte uitspraak en natuurlijk heeft Ramos gewoon gelijk. Of ze er zullen kunnen mee lachen bij Real is weer een andere.

3 september 2013 om 18:39

Wat maakt het nou uit of ze er bij Madrid van kunnen lachen? Ramos, momenteel de eerste aanvoerder van Real Madrid (aangezien Casillas er niet instaat), mag best zijn mening geven. En zeker omdat het merendeel van de fans dezelfde mening heeft, vind ik dit een goed signaal.

We kunnen schreeuwen wat we willen, maar onder Mourinho was zoiets zeker niet gebeurt. Ik snap wel dat hij alle macht naar zichzelf wilde halen. Perez heeft totaal geen verstand van voetbal, enkel van geldzaken. En natuurlijk gaat hij hier winst op maken, dat is ook totaal het punt niet waar ik me druk om maak. Echter, dat hij zich geen ene reet weet te interesseren in de filosofie van de club, vindt ik beschamend.

4 september 2013 om 09:07

De filosofie is al de prullenbak in gegooid met het ontslaan van Del Bosque een aantal jaar geleden.

Om te huilen dit ozil was de beste speler van real en had het in zich om een echte legende te worden. Dit was voor mij heel slecht weekend als real supporter, eerst een onnodige bale kopen en daarna je beste speler verkopen.

Veel succes Mesut en laat Perez zien wat voor gemis we nu hebben in Madrid.

3 september 2013 om 18:38

Als het kon, gaf ik je 100 duimpjes omhoog. Mooi samengevat; eerst die onnodige en overschatte Bale halen en vervolgens een van de meest beslissende spelers uit je selectie verkopen..

3 september 2013 om 18:49

een bepalende speler als xavi heeft in zijn carriere ook verschillende malen verleid geweest door transfers maar daar heeft de club steeds een stokje voor gestoken maar bij Ozil hebben ze daar in madrid percies de rode mat voor uitgerold om hem weg te laten gaan op de laatste dag van de transferperiode wat een sterk signaal is dat dit een paniek verkoop was !

Daarin zal Ramos niet de enige in zijn. Alhoewel Özil zich waarschijnlijk beter zal ontwikkelen bij Arsenal waar het spel meer om hem zal draaien. Dus of het voor Özil zelf ook een nadeel is weet ik nog niet. Voor Real zeker wel.

3 september 2013 om 18:54

Persoonlijk denk ik ook inderdaad dat Ozil onder Wenger zich meer kan ontwikkelen dan bij het sterrenteam van Real Madrid maar voor prijzen en Cl is Real toch een betere keuze. Ik hoop in ieder geval dat hij het heel erg naar zijn zin gaat krijgen bij Arsenal en laat zien dat Perez een grote fout heeft gemaakt.

Het is overduidelijk dat het gewoon niet klopt. Alle ploeggenoten en fans zijn fel tegen de verkoop van Mesut geweest. Een enorm verlies voor Real Madrid. Kan het nog steeds moeilijk geloven.

Ik ben bang dat dit nog een staartje gaat krijgen. Er gaan meer spelers vertrekken..

3 september 2013 om 18:42

Mesut Özil gaat denk via Arsenal een om weggetje maken naar het Camp Nou

Hij kan Xavi opvolgen in de toekomst en hij is de ideale persoon die dat kan maken bij Barcelona.

3 september 2013 om 18:55

Nee, over paar jaar gaat hij het stokje overnemen van Iniesta en Fabregas van Xavi.

3 september 2013 om 19:05

Ik help het je hopen. Gelukkig is hijzelf ook fan van Barça. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker. Zal wel een enorm prijskaartje worden, want ok verwacht dat hij zich nog gaat ontwikkelen onder Wenger.

3 september 2013 om 19:11

Veel meer gaat hij niet kosten hoor. Arsenal doet altijd goede zaken met Barcelona, ze hebben in de voorgaande jaren hun beste spelers altijd voor niet zoveel aan Barcelona verkocht.

Dit zijn ook beste vrienden van elkaar in zijn Madrid periode. Ik zou Ronadlo als laatste laten gaan haha.

Ik ben nog steeds een beetje in shock. Özil, misschien wel onze beste speler van de afgelopen drie seizoenen wordt verkocht. Voor de helft van het geld dat voor de veel mindere Bale is betaald. Hoezo wanbeleid? Perez is echt totaal geflipt. Maar wat ik me nog meer afvraag, waarom heeft Zidane helemaal niks gedaan? Hij had hier toch een stokje voor kunnen steken. Als er iemand is die de kwaliteiten van Özil in kan schatten is hij het wel.

Aan de andere kant, de concurrentie was met de komst van Bale ook wel gigantisch. Met Isco, Di Maria, Alonso, Illara, Casemiro, Modric en Khedira heb je al veel middenvelders.

3 september 2013 om 18:42

Heeft Zidane echt wel zo veel in de pap te brokken ? Ik heb nav deze transfer zo de indruk dat dit niet echt het geval is.

De andere optie is dat Zidane er eigenlijk niet veel van kent en dan lijkt het me aannemelijker dat Perez en hij alleen, de beslissingen neemt.

Zidane, Butragueno,.. Gewoon om de supporters te paaien, daadwerkelijke beslissingsbevoegdheid hebben ze niet want anders gebeuren er zo geen idiote dingen.

3 september 2013 om 19:02

Nee, hij heeft natuurlijk niet alles te zeggen over de transfers, maar hij kan zijn mening zeker wel geven. Als er iemand is met voetbalverstand en kwaliteiten beoordelen is het Zidane wel. Ancelotti heeft zeer waarschijnlijk de keuze voorgelegd gekregen om of Özil, of Di Maria te laten gaan. Omdat hij zo gecharmeerd is van Di Maria, heeft hij voor Özil gekozen.

3 september 2013 om 20:23

Geloof me, Zidane en Ancelotti zitten nu te treuren om zijn vertrek. Ze zullen ongetwijfeld hun mening hebben gegeven en ook Özil hebben geprobeerd over te halen om te blijven. Özil wou zelf weg en Perez is de grootste idioot ter wereld dus die luistert naar niemand en heeft hem per direct als oud vuil weggegooid.

3 september 2013 om 18:45

ancelotti heeft gekozen voor een variatie van mourinho counter voetbal en gaat dezelfde spelstijl gebruiken toen hij in psg zat namelijk een 4-2-2-2 met bale en ronaldo die constant op de counter loeren , blijkbaar houden madrid fans van direct snel countervoetbal maar besseffen ze niet dat deze spelstijl beperkt is en dat het niet gebruikt maakt van de talent die madrid tot zijn beschikking heeft.

Idd Perez doet gewoon wat hij wilt. Ik kan me voorstellen dat er heel wat spelers zijn die dit niet verwacht hadden en er zelfs op tegen zijn. Er zijn volgens mij al wat spelers die absoluut niet door 1 deur kunnen met Perez. Vind dit zo ontzettend jammer voor zo'n grote club als Madrid. Bale snapte ik niet veel van maar goed dat is dan gebeurd. De grootste verbazing is toch echt Ozil. Dat had ik nooit zien aankomen.

Ik ben zelf blij dat hij naar Arsenal is gegaan.

Pfff ik ben ook heel erg verdrietig kan het nog steeds niet geloven :s

3 september 2013 om 18:46

Zo gaan ze spelen denk ik

Lopez
Arbeloa
Varane
Ramos
Marcelo
Khedira
Modric
Di maria
Isco
Bale
Ronaldo
3 september 2013 om 20:51

@sfresh: Geeft Ancelotti ook de voorkeur aan Lopez en niet aan Casillas? Wat zijn ze bij Real aan het doen dan allemaal met hun sterren..... (of is Casillas geblesseerd ofzo?)
Arsenal had dan ook meteen Casillas moeten kopen hadden ze ook een topkeeper gehad.

3 september 2013 om 18:48

Alonso ligt er 3 maanden (minimaal) uit.

3 september 2013 om 19:00

Je kan Alonso wel vervangen door Modric. Als ik me niet vergis is Alonso geblesseerd en geeft Ancelotti de voorkeur aan Luca.

Het slaat ook helemaal nergens op. Özil is gewoon één van de beste middenvelders ter wereld en het is algemeen bekend dat hij enorm goed lag in de selectie en in de kleedkamer. Voor de selectie van Real Madrid is dit ook gewoon een enorme aderlating en ik denk dat dit nog wel eens gevolgen kan hebben voor de rest van het seizoen. De sfeer zal nu wel minder worden. Arsenal profiteert absoluut van een enorme misstap van Perez en heeft een topaankoop gedaan.

Goed van die spelers. Vertel gewoon de waarheid, misschien dat de mensen die over transfers gaan bij Real dan ook beseffen hoe achterlijk ze zijn. Ik vind het zo jammer dat Ozil weg is bij Real, hij had de kwaliteiten om daar tot het einde van zijn carriere te spelen. Als die dan toch moet vertrekken dan maar naar Arsenal, wordt fantastisch om hem daar te zien spelen.

Ik denk dat er meerdere spelers van Real niet tevreden zijn met vertrek van Ozil. Ik vraag me af wat voor gevolgen dit heeft voor de sfeer.

Het was wel duidelijk dat ze het goed met elkaar konden vinden ja. Vind het een hele mooie zet van Arsenal, niemand zag deze transfer aankomen. Alleen, waar gaat Ozil spelen?
Ze hebben een paar goede spelers voor 3 posities: Wilshere, Ozil, Arteta, Flamini, Rosicky en Ramsey. Diaby is niet goed genoeg voor de basis.
Het lijkt mij niet dat je Ozil en Wilshere eruit zet, dus wie komt er dan? Arteta?
En speelt Arsenal dan met de punt naar voren of achteren?

3 september 2013 om 21:55

Als iedereen fit is wordt dit waarschijnlijk de basis.

Szczesny
Sagna
Mertesacker
Koscielny
Gibbs
Ramsey
Wilshere
Walcott
Özil
Cazorla
Giroud

ik heb altijd gezegd dat zijn fysiek vermogen en spelstijl beter bij barca past dan bij madrid. bovendien is hij ee barca fan maar koos hij voor madrid voor het geld en uiteindelijk toen hij zag dat het vertrouwen en garantie op een basisplaats geen zekerheid meer was is hij vertrokken en groot gelijk heeft hij omdat een speler als hem vaak moet spelen, hopelijk valt hij wat tegen in de engelse harde fysieke premier leaugue en komt hij naar barca binnen 2 a 3 jaar !!! Die florentino perez heeft geen verstand van voetbal en houdt zich liever bezig met geldinkomsten marketing en spelers imagorechten op te lichten !!!

Indirect wordt de druk op Bale hierdoor nog groter. Het is heel jammer dat mensen als Zidane en Ancelotti, die ik hoog heb zitten, dit hebben toegelaten.

3 september 2013 om 18:47

Ja indd, echt dom! Hij geeft de meeste assistjes op cr7. Hopelyk faalt bale

3 september 2013 om 18:53

Het doelpuntenaantal van Ronaldo wordt door deze transfer gehalveerd. Wie gaat hem nu voor een lege doel zetten?

Wanbeleid ten top natuurlijk. Maar mij hoor je niet klagen. Hopelijk doen ze Di Maria en Benzema binnenkort ook van de hand. Ik denk dat Real wel graag zaken doet met Arsenal aangezien we direct betalen... en mogelijk dat de afstand ook wat kleiner is door de gemeenschappelijke shirtsponsor.

Wat vooral opvalt is dat Özil ontzettend blij is om met Wenger te werken en nu weet wat hij gemist heeft. Dat geeft gewoon aan de andere trainers hem niet lagen en dat is weer het gevolg van de relatieve instabiliteit bij Real. Er wordt van alles voor de groep gezet zonder te kijken of het bij het spelersmateriaal past. Als je Özil in je team hebt, maak je hem de belangrijkste man.. zo simpel is het.

3 september 2013 om 18:45

Gefeliciteerd man! Hopelijk een begin van een zeer mooie toekomst voor Arsenal.

Als Arsenal nu elke zomer een aankoop doet van 30-40 miljoen (+ eventueel een goedkopere aankoop), dan zullen ze binnenkort voetbalwereld domineren. Daar ben ik zeker van!

3 september 2013 om 18:47

Thanks. Jarenlang oprij verkopen om de begroting rond te krijgen en nu ineens de beste speler van de grootste club ter wereld binnen halen, terwijl het echte geld pas volgend jaar binnenkomt. We kunnen weer omhoog kijken.

3 september 2013 om 19:03

Benzema komt in januari, dat is zo goed als zeker.

Ronaldo gaat namelijk spits, Bale via links, Isco op 10 en Di Maria op rechts. Benzema is geen basiskracht meer. Dit was het gerucht wat rondging.

Nu blijkt nog dat Benzema heeft gezegd "see u soon Mesut".

Ik vermoed dat er sprake is van een mondelinge voorakkoord tussen Benzema en Wenger. Er was simpelweg geen tijd meer om zijn transfer ook af te handelen vanwege de drukte om Özil.

Edit: spellingsfouten

3 september 2013 om 19:09

Mocht het verhaal van Benzema waar zijn dan is Wenger echt goed bezig. In potentie is hij de beste spits ter wereld.

3 september 2013 om 19:13

Ben het helemaal met je eens.

4 september 2013 om 09:03

In potentie..
Benzema mag van mij direct verkocht worden, luie donder..
Heeft potentie, ja fantastisch woord, om 's wereld beste spits te worden na Ronaldo (brazilië).
Maar is nog te lui om 3 stappen teveel te zetten. Echt verschrikkelijk om te zien. Tevens is hij een tijd 'niet gemotiveerd' genoeg geweest en te dik.
Van mij hoeft zo'n speler niet bij Real te spelen.

3 september 2013 om 18:50

Van harte gefeliciteerd met de komst van de Duitse Magiër. Jullie zullen nog gigantisch veel plezier beleven aan deze balvirtuoos.

Ik kan nog steeds niet begrijpen wat voor drama zich heeft afgespeeld de laatste twee dagen bij Real Madrid. Ik ben er serieus kapot van.

Ala, wat je over Wenger zegt is uiteraard waar. Het is bekend dat spelers het fijn vinden om omder hem te werken. Ik kan me dat ook zeer goed voorstellen, hij heeft een erg persoonlijke manier van trainen en coachen. Özil is een speler die vertrouwen nodig heeft en minuten kan maken. Bij Arsenal kan alles nu om Özil gaan draaien, hij is immers een geweldige spelverdeler.

Ik ben enorm teleurgesteld in Perez, Ancelotti en Zidane. Maar blij dat Özil zijn hart volgt, en naar de mooiste club van Engeland verhuisd. Veel succes M.ö.10

3 september 2013 om 18:53

Als ze dat laatste hadden gedaan, had je de volgende Zidane in huis (met een minder schot, maar betere steekbal). Zo ontzettend jammer dat zo een fenomeen niet wordt gewaardeerd. Allemaal de schuld van Perez en Ronaldo die allebei denken dat het team om de laatstgenoemde gebouwd moet worden. Ronaldo zal overigens ook balen, want 50 van zijn goals heeft hij te danken aan de Özil.



3 september 2013 om 19:19

@chi7

Legt uit waarom het de schuld is van Ronaldo? Ik geef zelf de schuld en Perez en Zidane die elke keer in interviews zei dat Bale een versterking is. Ik denk toch dat er twee spelers zijn die Real in de laatste 4 jaar naar een hoger niveau hebben getild. Ronaldo en Ozil, maar goed ben het met je eens dat Ronaldo veel te danken heeft aan Ozil en andersom net zo natuurlijk.

3 september 2013 om 19:23

Ik wil echt wel eens een vlieg zijn die de hele tijd rond Perez circuleert, gewoon om te zien hoe hij er op komt, die transfers.

Moet begonnen zijn bij het mislopen van neymar. Want oei, Barça heeft momenteel een duurdere aankoop.
Dan is hij beginnen denken en zo kwam hij terecht bij de Engelse speler van het seizoen. Dan roept hij iedereen bijeen en zegt hij: senores, we gaan bale kopen. Op dat moment moet iemand van de sportieve cel gedacht hebben: 'oei, das dezelfde positie als Ronaldo, beetje overbodig.'Maar die zegt niets, want Perez duldt geen tegenspraak.

Als de supporters dan tijdens de.voorstelling van bale hem vragen om ozil niet te verkopen, maant hij ze aan tot stilte omdat 'zijn' zoveelste duurste transfer ooit wordt voorgesteld. Echt te gek voor woorden.

De madrileen waarvan ik het meest kon genieten en hun op een na beste speler imo. ze gaan er nog veel spijt van hebben. Ik wens hem veel Succes in noord-londen.

Daarnaast heeft Perez natuurlijk ook goede transfers gedaan en kan isco zijn vertrek enigszins opvangen, hoewel het 2 verschillende types zijn.

Tot slot ook nog even bale succes wensen, hoop dat hij er mag slagen.

3 september 2013 om 19:06

'See you soon bro' zei Benzema op Facebook, ik zie Benzema hem wel volgen richting Arsenal

3 september 2013 om 19:13

Ik denk dat er nog wel meer te halen valt bij Real. Bale mag niet op de bank daar, omdat hij daar te duur voor is. Ronaldo zullen ze ook nooit op de bank zetten, desnoods zetten ze hem spits, terwijl hij totaal geen spits is. Benzema zal daardoor ontevreden zijn, of Di Maria, en daardoor valt er zeker wat te halen.

Spijtig voor real zeker als aangever aan ronaldo zeker een gemis.
Arsenal mag blij zijn met zo'n klasbak.

In mijn ogen is het mooiste van deze transfer, dat spelers niet zo snel meer bij Arsenal zullen vertrekken voor een 'grotere club'. Met deze transfer toon Arsenal gewoon aan bezig te zijn met opbouwen van een geweldig team dat goed voetbal speelt! Erg leuk om te zien! Tsjah wat betreft Florentino eerst haalt hij Bale voor extreem veel geld(ik laat even in het midden of het een goede transfer is) en dan verkoopt hij een sleutelspeler.. Zelfs je eigen fans roepen bij de presentatie van Bale nog dat de club Ozil niet moet laten gaan. Onwijs goede speler die strooit met mooie passes en assists. Real was tot voor kort uitstekend bezig met transfers deze zomer, maar goed Barcelona is net zo slecht bezig door die flapdrol van een voorzitter... Puyol als nieuwe aanwinst gekker moet het niet worden..

En dan Bale ervoor terug halen, naar mijn mening zijn ze er op achteruit gegaan en heeft het ze nog 50 miljoen gekost ook. Ozil is een bijzondere voetballer met een sublieme balbehandeling, terwijl Bale meer van de power en snelheid is.

Misschien dat Wenger de volgende zomer Ramos zal proberen aan te trekken. Kan hij weer samen spelen met Özil.

Mr. Polska
Sagna
Mof
Kos
Gib
10
8
11

Grootste fout die Real heeft gemaakt nog groter dan het aantrekken van Bale. Snap niet waarom spelers als Ramos, Ronaldo enz het niet tegen probeerden te houden.

Commercie is belangrijker geweest als het technische aspect.bale verkoopt hoog waarschijnlijk gewoon een hoop meer tshirtjes.

Maar ze zullen ook wel op een manier gaan spelen waar ze Ozil misschien iets minder hard nodig hebben.

Kon me overigens al niet voorstellen dat Real alleen afstand zou nemen van Kaka . Ze moeten toch een beetje ruimte maken in de salarishuishouding.

Anyways geweldige transfer voor Arsenal. Helaas!


Ik ga je missen Ozil !!!!

Al de heledag ben ik vertrietig

Zoals velen vind ik ook het beleid van Real heel raar. Als ik fan van Real zou zijn, zou ik hier absoluut niet blij mee zijn.

Zelf vind ik het een ontzettend leuke transfer. Met Ozil erbij kan Arsenal weer omhoog kijken. Ik schat nog steeds Chelsea, Man U en City hoger in maar wie weet. Door Ozil zijn komst zullen andere topspelers ook liever naar Arsenal gaan dan afgelopen jaren.

Real Madrid begaat hier echt een hele domme fout. Mesut Özil is de meest begaafde nummer 10 (in mijn ogen) van de wereld. Door hem te laten vertrekken naar Arsenal verlies je 25 a 30 goals, (door het aantal assists wat deze man per seizoen geeft).
Even wat statistieken op een rij van Mesut Özil :

Jaargang 2010/11:
12 Goals, 32 Assists

Jaargang 2011/12:
13 Goals, 28 Assists

Jaargang 2012/13:
15 Goals, 29 Assists

Dit zijn toch geweldige statistieken voor een "nummer 10" van Real Madrid.
Ik begrijp het daarom echt niet dat Perez groenlicht heeft gegeven voor een vertrek van Mesut Özil.

Mesut Özil.. ik wens je het beste daar in London.

3 september 2013 om 20:34

Özil was dus goed voor 129 goals in 3 jaar. Fenomenaal.

Perez de verschrikkelijke out!

Ik vind het erg jammer. Ozil is gewoon een van de beste spelers op deze aardbol, en hem dan zo makkelijk laten gaan is haast onbegrijpelijk.. En dan is makkelijk laten gaan nog raar uitgedrukt, 50 miljoe terwijl ze er maar 15 voor betaald hebben is in eerste instantie wel een goede deal maar eerlijk gezegd had ik er niet raar van opgekeken als de transfersom van Bale en Ozil andersom waren geweest.

3 september 2013 om 19:04

Özil kwam inderdaad drie jaar geleden voor 15 mljn. Maar het is allemaal wel heel krom momenteel, in de transferwereld. Alsof Bale serieus twee keer zoveel waard is.

Het is jammer dat Perez net herkozen is om nog eens vier jaar voorzitter te worden, maar wat een drama is dit zeg. En grotendeels komt het ook nog eens door het eigen, domme Bernabeú publiek. Die willen alleen maar sensatie en goals zien.

Ik vraag me af of Ronaldo nou weer ong per jaar 60 goals maakt

En als je nou kunt kiezen hé, tussen Gareth Bale en Mesut Özil hé, wie kies je dan?

3 september 2013 om 19:03

Bale, Isco heeft Ozil al vervangen

Madrid gaat heel slecht met zijn toppers om. Het is nu te hopen dat Ozil net als Sneijder en Robben direct de CL met zijn nieuwe club gaat pakken.

Ik snap van de Real fans dat ze het erg vinden dat de assistkoning, Ozil verkocht is. Maar als Bale het dadelijk goed doet, veel goals en veel assists hoor je niemand meer. Bovendien ben ik van mening dat Isco, die blijft denk ik op de 10 staan ook al is het meer een hangende buitenspeler, hem moeiteloos kan vervangen.

Blijf het een héle vreemde move vinden, Ozil verkopen. En een, in principe overbodige Bale kopen...

3 september 2013 om 19:07

Waar is het überhaupt goed voor? Financieel gezien wordt er niet eens gek veel vooruitgang geboekt.

Voor het geld dat verdiend is met de verkoop van Özil, Higuain en Albiol is bijvoorbeeld één speler teruggekomen. Bizar toch?

3 september 2013 om 19:54

En door de 100 miljoen voor Bale is de transferbalans van de Spurs 'maar' 40 miljoen in de min. En zonder bale 140 miljoen. Kun je nagaan... 1 speler voor 100 miljoen, terwijl je er ook 3, 4 of 5 had kunnen halen.

te erg ozil weg bij real let op bale en ronaldo krijgen nog ruzie

Ik zou wel eens willen weten hoe Özil denkt. Waarom is hij naar Arsenal gegaan, is het om het geld? Lijkt mij niet. Is het om de prijzen, dat ook niet... Wat is het dan wel? Was hij dan zo ongelukkig in Madrid? Was het, het land? Waren het de mensen? Of de club zelf, Real Madrid. Hopelijk zal hij hier ooit nog openlijk over spreken, zo niet, dan blijft het mij een raadsel dat mij wel een tijdje bezig kan houden.

3 september 2013 om 20:39

Hij wilde vertrekken en Arsenal was de enige mogelijke club. Volgens mij is hij ook Arsenal fan. Özil was al rond met Arsenal 3 jaar geleden maar toen kwam Real.

3 september 2013 om 22:07

Hij verdient kleine 7 miljoen per jaar, dat is niet mis lijkt me. Je moet je niet vergissen in de financiële mogelijkheden van Arsenal. We hebben een cash reserve van zo'n 150 miljoen pond, terwijl de opgetelde cash reserve van alle andere Premier League clubs zo'n 180 miljoen pond is.

Daarnaast was Özil wel degelijk onder de indruk van de ambities van Arsenal, heeft hij laten weten. We doen waarschijnlijk dit jaar nog niet mee om de prijzen, maar hij tekent niet voor niets voor vijf jaar. Arsenal is nu de weg ingeslagen à la Bayern, waarbij je geen sterkhouders hoeft te verkopen en waarbij je de selectie kunt aanvullen met topspelers.

Het land zal het niet zijn, in Spanje is het weer vele malen mooier dan in Engeland. De mensen wellicht wel, Wenger (die hem in perfect Duits kan aanspreken) geeft hem het volledige vertrouwen. Dat miste hij klaarblijkelijk bij Ancelotti. Bovendien wil Perez hem blijkbaar graag verkopen, hoe gek dat voor de buitenwereld ook is.

Wat Gutihaz zegt klopt ook niet helemaal. PSG was in de markt voor Özil, maar hij prefereerde Arsenal. Waarschijnlijk vanwege de competitie, want om het geld is dat zeker niet. Daarnaast schijnt het dat United ook in de markt was, maar dat Arsenal meer geld bood. Hij was overigens al met Arsenal in gesprek toen United aan kwam zetten. Dat is zo ongeveer het verhaal.

Ramos snapt niks van transfer: 'özil is wel de laatste die ik had laten gaan'

Wie wel?ozil één van de sleutelspelers van Madrid die niet alleen veel assists gaf,maar ook geregeld een goal wist te maken.hij is gewoon heel belangrijk geweest voor Real en zou dat gewoon nu nog geweest zijn.ozil is geniaal,heeft veel visie,heel veel techniek en kan op meerdere posities uit de voeten.daarbij was hij één van de spelers die de ploeg kon laten draaien.arsenal heeft een gouden aankoop gedaan en ik wens Ozil veel succes bij een warme en mooie club als Arsenal.

Het is een groot gemis in alle opzichten eigenlijk. Het zal een gemis worden voor Real Madrid maar ook voor volgers van La Liga. Ancelotti wil aanvallend voetbal spelen, maar kan geen formatie bedenken waarin zowel Isco als Ozil tot hun recht komen? Ik heb het al vaker gezegd: 4-3-3 met de punt naar achteren !! Als je Bale zou graag wilde kopen kon je hem alsnog kopen en dan rechts of linksbuiten laten spelen. Als Benzema dan als een natte krant bleef spelen, zette je C.ronaldo in de spits en al helemaal als Di Mariá zo goed blijft spelen als hij nu doet. Punt naar achter? Keuze genoeg met Modric, Casemiro, Illaramendi en Alonso. Waarbij Modric voor nu de beste keuze zou zijn en op de lange termijn Illaramendi. Of C.ronaldo dan als spits kan renderen is een andere discussie, maar er moest vroeg of laat toch wel een signaal afgegeven worden aan Benzema. Morata kan dat ook zomaar gaan worden dat is een heel groot talent. Di Mariá speelt bij Argentinie ook altijd vanaf links en vanaf links is hij zelfs het best.

Ozil zal bij Arsenal de belangrijkste man worden en met een Wilshere, Cazorla en Ramsey om zich heen kan dat echt een heel ziek middenveld worden. Ze hebben allen hun kwaliteiten en kunnen erop los gaan combineren. Giroud doet het tot nu toe goed, maar hoe belachelijk vaak hij nu in kansrijke positie zal komen daar kon hij alleen maar van dromen en afmaken is 1 ding wat Giroud wel degelijk kan. Walcott is pijlsnel en in topvorm voegt hij wel degelijk wel iets toe aan Arsenal, maar over een paar jaar staat the Ox daar 100%. Wellicht in de winterstop nog een breker op het middenveld halen ? Misschien Di Mariá ook nog tegen die tijd .

Casillas (C)
Carvajal
Varane
Sergio Ramos
Marcelo
Ozil
Modric
Isco
Bale
C.Ronaldo
Di Mariá

Ze moesten nog een spits halen.maar Ronaldo-Isco-Bale is gewoon wat beter dan Ronaldo-Ozil-Maria.Die Ozil heeft wel biljanten assists.maar het enige wat telt voor een club als real Madrid bij wijze van de beslissende assit in halve finale Cl.en juist dat soort wedstrijden is ie Onzichtbaar.als ik real supporter was.zou het mij niks doen hoewel die Isco zich ook nog moet bewijzen.

3 september 2013 om 20:43

Özil stond er altijd in de grote wedstrijden. Altijd belangrijk met assists en goals tegen Barcelona en Dortmund in de laatste minuut.

Het was Real dat als team werd overlopen in grote wedstrijden waardoor niemand kon uitblinken. Hoe moet Özil een beslissende assist geven in de halve finale CL als niemand er wat van bakt?

Snapt er dan ooit iemand iets van het beleid in Real Madrid? Onze club is gedoemd met die dictator aan de macht. Ik verwacht dat Real Madrid terug in een diepe dal zal vallen nu dat Perez terug alle macht heeft. Mourinho heeft hem tenminste 3 jaar in bedwang gehouden. Ancelotti heeft daar de ballen niet voor. Ook al vind ik het iets wat verdacht dat Özil 3 dagen geleden nog zei dat hij niet zou vertrekken maar nu dan toch vertrokken is.

Als je als club 100 M kan smijten naar een bepaalde speler dan kan je toch ook wat extra miljoentjes smijten naar je beste speler. Maar ja Özil was Perez zijn aankoop niet e. Mourinho haalden hem binnen voor maar 15 M. En dat paste blijkbaar niet goed in Perez zijn fancy Hollywood tentoonstelling.

Zoals robben al zei. Real Madrid is een mooie en verleidelijke club van buiten maar van binnen is het zo rot als het maar kan. Net zoals Ronaldo zal Gareth Bale dit vroeg of laat ook wel merken. Ik ben voor de zoveelste diep,maar dan ook diep teleurgesteld in deze club. Perez is hoop dat je tijden in Real Madrid snel tot een einde komen.!

Iedereen bekritiseerd hier perez, maar gaat eraan voorbij dat ancelotti voor isco kiest. Dan kan ik hier wel roepen wie ik beter vind, maar dat doet er niet toe.

Perez kan 50 miljoen vangen voor een speler die waarschijnlijk op de bank belandt. Dan vraagt hij natuurlijk bij zijn technische staf of een eventueel tijdelijk verlies van isco op te vangen is. Wanneer die groen licht geef, dan verkoop je hem. Dat is toch logisch?

Daar heeft bale weinig mee te maken, behalve dat met de kosten van die transfer een opbrengst van 50 miljoen welkom is.

Dezelfde mensen die real madrid, en perez bekritiseren, en verontwaardigt doen over het financiële beleid begrijpen nu niet dat 50 miljoen een bedrag is wat real nog nooit ontvangen heeft voor een speler. Helemaal niet voor een speler die niet, of nauwelijks aan spelen toe zal komen.

Ik vind ozil een kanjer, wens hem geluk bij arsenal, en waardeer zijn opmerkingen jegens de supporters van real.

3 september 2013 om 19:40

Alsof Ancelotti de opstelling in zijn ééntje bepaald. Hij danst ook naar de pijpen van de dictator en die wil een landgenoot op de plek van Ozil

3 september 2013 om 19:57

Stompzinnige opmerking. Dan zouden er helemaal geen buitenlanders in madrid spelen.

Nee, isco heeft een aantal wedstrijden met ozil samengespeeld, en blijkbaar was ancelotti niet overtuigd. Het afgelopen weekend koos hij voor isco, wat ozil als een signaal kan zien. Isco heeft tot nu toe gewoon goed gespeeld, en ozil onopvallend.

Ozil hoort niet op een bank thuis, dus koos hij eieren voor zijn geld, en perez geld voor zijn wisselspeler in spé!

3 september 2013 om 19:58

klopt..ook ik bekritisseer hem (en dat niet sinds nu!)
maar denk na..
Perez is degene die geld neerlegt..en of spelers verkoopt..als perez wilt dat een speler blijft heeft de coach echt niets te vertellen hoor..
en ik durf te wedden dat ook spelers (waaronder in dit artikel zelfs Ramos) het ook een rare actie vinden,. (en ook bedenken dat Ozil nieteens weg wilde!!)

verder moet ik er iets bijzeggen..
ik ben er helemaal van overtuigd dat het qua financien wel slim is gespeeld..perez is een kundig zakenman..(met slim bedoel ik..men praat steeds over ja 100 mil euro voor bale is te veel..ben ik het compleet mee eens maar Real is de grootste sportclub ter wereld..niet alleen qua voetbal maar van sporten in algemeen of t nou om basketbal gaat of honkbal etc..real is de grootste en zo dom is Perez nou ook weer niet!wel als het aankomt op voetbal en daar gaat het mij ook om)
want mij gaat het ook niet zo zeer om het geld..het gaat om het feit dat hij een renpaard voor 100mil koopt die eigenlijk onnodig was..(terwijl er nog letterlijk tientallen beter dan hem zijn en voor goedkoper..)..en dat hij nota bene zowat de beste man van Real Madrid verkoopt..
dit is is gewoon absurd..
en rarara hoe komt het dat bijna niemand de 2 deals (bale en vertrek van Ozil) zo leuk vinden??? (althans..lees de reacties over bale-madrid en ozil-arsenal maar terug hier op vz..er is bijna niemand die het er geheel mee eens is..ja oke wat Ozil betreft zijn the gunners blij..dat zegt ook al veel! )

het is gewoon heel naar wat Perez doet en hij maakt de club gewoon stuk (en nogmaals neej niet financieel maar sportief vooral..want de verhoudingen zijn sinds de Bale transfer gewoon helemaal zoek!
als Bale 100 is dan is Ronaldo ..messi of zelfs Ozil wel 4x dat bedrag waard..

ik vind dan ook dat men terecht kritiek uit op Perez en niet zo zeer op ancelotti..(ook was Ancelotti echt niet perse een voorstander van Bale hoor..maar Perez zijn wil is wet..dus Bale komt...tjah die wilt in goed blaadje staan bij een paar fans..

maar goed..
ik wens Ozil echt het beste en weet wel zeker dat ze bij Arsenal en in de PL zullen genieten van hem het is een wereldspeler..

3 september 2013 om 20:34

Bale is een favoriet van zidane, die al lang geleden heeft aangegeven dat bale, in zijn ogen, de beste speler na messi, en ronaldo is. In januari al. Ver voordat hij opnieuw werd verkozen tot beste speler van de premier league. Om hem dan te betittelen als onnodig renpaard lijkt mij te sentimenteel.

Belangrijker zijn de volgende punten.

Isco is een betere speler. In ieder geval volgens ancelotti, en ook ik moet toegeven dat hij, tot nu toe, de beste indruk maakt. Ozil is een topper, maar isco is beter. Als ancelotti en zidane er dan voor kiezen om niet met hun samen te spelen, kan ik begrip opbrengen voor de verkoop van ozil wanneer er 50 miljoen geboden wordt. Dat gebeurd zelden, of nooit bij real. Die maken meestal verlies op spelers.

Dat perez als zijnde dictator allesbepalend is, en daarbij ook de opstelling maakt, is gewoon een simpele aanname. Daarvoor bestaat geen enkel bewijs.

Perez heeft van real de grootste sportclub van de wereld gemaakt, zonder dat ze daarbij grote successen op het veld gevierd hebben. Ze hebben een jaaromzet van boven de 500 miljoen. De schuld is teruggebracht tot 124 miljoen. Dat is bewonderingswaardig, en zouden mensen eens moeten respecteren. Real madrid is ook gewoon een bedrijf.

Natuurlijk is de financiële kant niet het doel op zich. Succes op het veld staat voorop. Maar dat is koffiedik kijken. Real heeft nu 11 jaar geen internationaal succes. Ook ozil heeft dat niet kunnen veranderen. Met isco, en bale gaan ze er niet op achteruit, en zal blijken of ze dat succes nu wel zullen behalen.

3 september 2013 om 21:45

Wat een onzin dit zeg. Een groot propaganda stuk over Perez en Real. Wat deze club doet is megalomaan en maakt de prachtige sport die voetbal heet volledig kapot. Schuld teruggebracht.... Haha

3 september 2013 om 21:57

Nee, het is gewoon realisme.

De kritiek die perez en real krijgen is vaak onterecht. De cijfers zijn openbaar, dus zoek ze eens op voordat je onzinnige opmerkingen plaatst.

Ik zelf zou ozil niet verkopen. Ik had hem liever samen met isco op het veld gezien. Maar de trainer blijkbaar niet. Dan begrijp ik de verkoop gewoon wanneer er 50 miljoen geboden wordt.

Daarnaast heb ik zeer veel sympathie voor arsenal. Dus zie ik liever ozil schitteren op het veld voor arsenal, dan schitteren in afwezigheid op de bank van real.

Heeft niets met propaganda te maken, gezien ik me eerst inlees voordat ik iets opmerk. Zou je eens moeten proberen, dan maak je je wat minder belachelijk.

3 september 2013 om 22:15

bedankt voor je reactie..
ik kan me eigenlijk in alles wat je zegt wel vinden..
maar nogmaals t gaat me dan ook niet niet om het financiele plaatje..
..meer om het morele..en het sportieve..

in je laatste en ene laatste alinea..?(het financiele aspect):

daarom weet ik ook bijna zeker dat het financieel allemaal en legaal is..en gewoon nog gaat uitpakke ook voor Madrid..(wat ze ook elk jaar bewijzen ongeacht wie ze kopen en
daarom vind ik het ook zo naief van veel mensen die meteen lopen te roepen dat Real dik maar ook dik schulden heeft en maakt..(en grappige is.juist mensen zeggen dit die fan zijn van clubs die nog meer schulden heeft dan Real)

terwijl als men er wat dieper op in gaat ziet men gewoon dat Real dit ook Kan..(er zijn zo ook miljoenen mensen in NED die bedrijf hebben of huis..en je krijgt lening of hypotheek..zo gaat dat gewoon en als je het kan aflossen?geen probleem..
laat die fairplay maar komen voor madrid zou ik zeggen

mensen zouden dan ook inderdaad iets beter geinformeerd moeten zijn..voor ze lukraak alles naroepen wat ze horen..

maar Perez//
hij koopt en koopt..wat gebeurt er?tuurlijk ja er wordt meer geld gegenereerd..maar dat gaat ten koste van iets..wederom..het sportieve
wat ik als voetbal liefhebber (en tevens Reakl fan)
toch iets meer naar voren zie komen dan het bedrijf.

gek voorbeeld...iets dat ik persoonlijk merk en al ver voor Bale..
als real 0-0 speelt..is het van : hey dat mag niet met al dat geld..al die spelers.. verliest real..0-1 whatever is het van.. hey dit kan niet hoor schande..
wint real 2-0 whatever...hoor je hey..ze moesten 10-1 winnen met dit materiaal..met andere woorden..het is nooit goed..
en wat jij zegt inderdaad?wat heeft het tot nu toe opgeleverd?
kortom...wanbeleid althans zo zie ik het dan
met de bale aankoop zal dit nog erger worden..
(en wat als meneer geblesseerd raakt??ik wens hem dat niet toe maar het kan gebeuren)

en laat dat nou wel net het gedeelte zijn wat Pereznaar de knoppen brengt.. (het sportieve en morele)
is pure prestige gewoon dit..en het zit ver van voetbal af imo

en het is wel degelijk aan Perez want hij komt met zijn galacticos beleid..en hij beslist of hij 1 speler koopt voor een 100mil..(en vergeet ook niet..hmmz hoe komt het dat alleen hij herkiesbaar was? is een wet die hij zelf heeft bepaald he ..)

..ook dan weer..sportief wordt Madrid dan als grap gezien hierdoor..vind ik als Real fan....
de opstelling zal hij vast wel laten aan de huidige coach maar t beleid bepaalt toch echt hij..en wie er word gekocht en verkocht ook..(al wilde zidane bale..en perez wilde niet zou bale nooit komen hoor!)
en t renpaard als woord in de mond nemen is dan ook wel ongelukkig uitgedrukt.. maar t was meer bedoeld als statement...
want Bale is ook gewoon een goede speler met aardig wat potentie en hij is jong..
maar hij behoort eigenlijk nog niet in het rijtje Ronaldo..en Cr..en Messi..en Totti..en noem maar op..(en dus..verhoudingen zijn zoek wat dat betreft....weer het sportieve..
daarnaast blijft het natuurlijk wat de gek er voor uit wilt geven..in dit geval Perez!)

wat je verder zegt over dat Isco beter op t moment is dan Ozil..ben ik het ook mee eens..
maar dan nog..
dit getuigt toch van weinig credits naar Ozil toe?
de beste man laten gaan op nota bene de laatste dag..(en net daarvoor werd er nog door beide partijen beweerd dat alles snor is?)
en dat van Zidane wist ik ook vanaf het begin
ik zeg eerlijk dat snapte ik niet echt omdat Zidane juist een speler is/was..die enorm inzicht heeft en een zeer aangename techniek..iets dat Bale toch nog mist op het moment..(en andere echt meer bezitten)

maar dat men akkoord gaat met zo een bedrag vind ik moreel gewoon niet slim..
daarnaast gewoon toch wel onnodig..
als Real echt serieus iets nodig heeft is het een pure killer van een spits..
zeker na de verdwijning van Higuain.

maar inderdaad..we zullen het zien of Bale het waar zal maken..
en dat Ozil echt niet gemist wordt..

jezus wat typ ik een lang stuk haha excuses ik typ gelukkig heel snel haha dat scheelt..

3 september 2013 om 22:33

Duke222

Puur als voetballiefhebber zie ik ozil ook liever niet vertrekken.

En ja perez trekt aan de touwtjes. En nee, ik ben geen perez fan. En nee, er is geen wet dat niemand anders zich aan mag bieden voor verkiezingen. de tegenstanders achtten zichzelf kansloos gezien de publieke opinie in madrid rond perez op dat moment. Ik vind de kritiek soms gewoon doorslaan.

Ook denk ik dat ancelotti en zidane zeker wel hun stem hierin gehad hebben, maar dat de hoogte van de aanbieding een grote rol heeft gespeeld.

Uiteindelijk bepaald perez het beleid. Dat is ook niet gek, want daarop wordt hij afgerekend.
Op het veld doen ancelotti, en zidane dat. En die kunnen met deze spelersgroep alles winnen.
Al met al denk ik, dat isco, indien hij niet geblesseerd raakt, ozil zal doen vergeten.

Met pijn in het hart neem ik afscheid van ozil. En wens hem het beste bij arsenal.

3 september 2013 om 23:04

ik hoop het ook wat je over Isco zegt, tot nu toe doet hij het uitstekend en ik had eigenlijk niet anders verwacht..in mijn ogen voormij nu al de man die madrid zal begeleiden komende jaren
(mits niet weer een Ozil verhaal ter sprake komt, en dat baart me dus ook zorgen..want als Ozil zo simpel verkocht kan worden kunnen ze dat volgend jaar ook doen met ..isco???)

uiteraard hoop ik verder dat Bale ook iets showt...want anders is het echt helemaal voor niks

het is eigenlijk simpel ..ik hoop dat het voetbal zegeviert..en niet uitsluitend de kassa...
door aankoop van bale..en vertrek van ozil?
vind ik die grens op t moment totaal weggevaagd..en het geld ruled..
maar hoop heb ik nog wel..

als perez echt op zijn muil gaat met dit dan zal dat dan een hoop veroorzaken in de voetbalwereld..

enfin..bale in..ozil out..
ik ben benieuwd




Inderdaad .. Perez is compleet de weg kwijt.. ( Ja oke t was mij al jaren bekend dat hij totaal niks van voetbal afweet maar deze actie is wel heeel erg bizar tevens de aankoop van bale natuurlijk) Ik snap verder ook niet dat spelers en of bijv zidane niet aan de bel trokken toen perez zowat de beste middenvelder ter wereld wilde verkopen. Deze paar dagen waren voor mij als real fan een schok en een klap en kan het nogsteeds nauwelijks geloven.. Ook vind ik t disrespectvol naar Ozil toe die man wilde echt wel graag bij Real blijven en heeft echt veel betekend voor de club Ronaldo zal zijn super passes helaas nu moeten missen..
Ronduit belachelijk Perez!!

Ik vind dit echt de transfer van het seizoen. Ozil naar de premiere league en dan ook nog onder Wenger. Met hem op het midenveld erbij kan het feest worden bij Arsenal.
Echt een geniale aankoop van Arsenal om die 100 mijoen van Tottenham zo te pareren.
En dan moet ik het weer doen met Lex Immers...zucht:-(

Ik snap hier ook niks van, Bale is een fantastische voetballer maar Bale voor 100 miljoen en Ozil voor 50 miljoen laten gaan klopt niet. Ozil lijkt mij ook een heerlijke jongen om in de groep te hebben. Fantastische slag voor Arsenal is dit. Waren er eigenlijk niet meer clubs die Ozil wilden/konden halen? Jammer dat Dortmund zich al had versterkt, had Ozil daar graag als opvolger voor Gotze gezien.

Özil: ' In Madrid worden alleen de Spaanse spelers gewaardeerd. In mijn 3 jaren bij de club hebben ze nooit mijn naam gescandeerd. In Isco's eerste wedstrijd scandeerden ze zijn naam al.' (via twitter, niet officieel)

Dit gaat allemaal heel vervelend worden. Dit veroorzaakt sowieso veel onrust in de kleedkamer..

3 september 2013 om 19:45

Dus Ronaldo wordt ook nooit gescandeerd?

3 september 2013 om 19:46

Zeg dat maar tegen Özil.. hij is nu toch in Londen dus ja.

3 september 2013 om 20:29

tuurlijk wel, maar je snapt toch wel dat Ronaldo populair is. Als Ozil de bal 3x voor ronaldo op open goal legt na het dribbelen tussen 3-4 man en Ronaldo scoort 3x tap ins(voorbeeld hoor) dan roepen ze eerder Ronaldo!!! dan Ozil!!!!

3 september 2013 om 22:56

Dit heb ik idd ook gelezen. Maar hij had gezegd dat alleen Spaanse spelers en Ronaldo gescandeerd werden. Niet alleen Spaanse spelers.

3 september 2013 om 20:01

Heb je een bron van deze uitlating? Kan m niet vinden namelijk.

3 september 2013 om 20:03

Zag het voorbijkomen op Twitter, dus weet niet of het echt is.

3 september 2013 om 20:05

Ik denk niet dat het een officiële statement is. Hij uit zich nooit negatief in de social media. Tenzij het onderling was en iemand het naar buiten bracht.

4 september 2013 om 09:24

Zo fake als wat.
Als er iemand gewaardeerd werd door de Ultras was het Özil wel..
Puur om het feit dat hij gekocht is door Señor-Ultras-Sur-himself Mourinho.

Ik vind het niet leuk als Real-fan, maar begrijp Mesut zijn keuze wel. Nummer 10 staat Isco en doet het erg goed én scoort. Dus, of naar de flank of op de bank.

Ik zal je missen Mesut! Veel succes daar in Londen

Respect voor Özil dat hij deze stap durft te maken. Van één van de top 5 beste spelers ter wereld bij Real Madrid naar Arsenal gaan. Dat zie ik eigenlijk niemand doen.

En daarom moet je altijd oppassen en nadenken voordat je naar Madrid gaat, want dan gebeuren er dingen zoals er bij ozil gebeurde. Xabi Alonso is straks ook weg denk ik en Ronaldo gaat denk ik ook wel weg over 2 jaar.

4 september 2013 om 09:26

Tuurlijk gaan Xabi Alonso en CR weg.
Ze komen op leeftijd en de young-boys Jesé en Casemiro/illarra hijgen ze in de nek.

Huilen met de pet op.
Wat een idioot is Pérez! Een unieke speler als Özil krijg je nooit, nooit meer terug!
Ik kan gewoon niet onder woorden brengen hoe dom dit is en hoe desastreus dit is voor Real Madrid.

Elke Madridista zou hierover uitgebreid tekst en uitleg van Perez moeten eisen.
Ik neem aan dat de socio's niet te spreken zijn over deze actie. Als zij massaal in opstand komen tegen deze dwaas, dan kan hij er binnen no-time uit liggen.
Helaas is het behoorlijk stil...

Het hele Bale-verhaal is ook zo'n doorgestoken kaart! Hang een hoge prijs aan hem vast (wat die naar mijn idee absoluut niet waard zou moeten zijn) en hij wordt een hype in de media inclusief alle transferperikelen rondom zijn persoon. En zie daar: merchandise loopt als een tierelier! Daarbij en mede daardoor komt zijn waarde steeds dichter in de buurt van de betaalde transfersom. Een soort van self fullfilling prophecy. De waarde van deze speler is dan ook mooi kunstmatig op een hoger niveau gebracht.

Het vertrek van Özil heeft hier volgens mij sterk mee te maken en ik heb dan ook een idee dat dit ook ruimschoots van te voren gepland was.

3 september 2013 om 23:06

Wauw, mijn complimenten. Eindelijk iemand die er ook zo over denkt en het goed verwoordt. Media madness... en iedereen neemt het klakkeloos van elkaar over. Zelf een wedstrijd kijken ho maar. Al die zogenaamde autoriteiten op voetbalgebied baseren ook 90 procent van hun meningen op de media.

Ramos was de beste vriend van Özil! Özil had altijd aangegeven dat hij en Ramos een speciale band hadden , vandaar die Ramos Mourinho incident. Ronaldo liet Özil altijd de Qoraan lezen voordat ze wedstrijd speelde. Özil zal de redenen zijn wanneer Real faalt met alles !!

Ik zou persoonlijk Ronaldo als laatst laten gaan, maar Özil had ik ook ook zeker niet laten gaan. Heel erg jammer.

Hoe kan je in hemelsnaam Ozil laten gaan?

Perez is echt een idioot...

Hopelijk treft Arsenal Real in de Cl.

3 september 2013 om 22:07

en dan Bale RM en Ozil Lm!!!!!! (niet dat dat gebeurd hoor)

On: Dus als ik het goed begrijp bij Real
-Kaka wordt gekocht voor 65 miljoen en gaat voor niks weg ?!
-Ze laten dé stille kracht bij Real zomaar gaan??!!
-Ze kopen voor 100(!) miljoen een of andere Welshman van Tottenham terwijl je CR7 & Di Maria hebt?

Perez, ga een beter leven zoeken voor jezelf!!!!!!!!!!!!

Hoe kan je in hemelsnaam Ozil laten gaan?

Perez is echt een idioot...

Hopelijk treft Arsenal Real in de Cl.

Bale kopen voor 100 miljoen en Özil verkopen voor 50 miljoen, de wereld op z'n kop! Ongelofelijk.. En daarbij staat Bale of Ronaldo niet op z'n favoriete positie. Verder natuurlijk wel geweldige aankoop van Arsenal, een aankoop waardoor ze weer volop mee gaan strijden om het kampioenschap!

3 september 2013 om 21:45

@soccermaniac,

Ik denk dat je veel te veel van Arsenal vraagt als je denkt dat ze mee kunnen strijden om het kampioenschap.
Arsenal heeft een gruwelijk middenveld nu, maar de 2 andere linies zijn niet kampioenswaardig.

Waar Chelsea Torres, Ba en Eto'o heeft, City Negredo, Aguero en Dzeko heeft en United Van Persie, Rooney, Hernandez en Welbeck heeft, heeft Arsenal Giroud en Podolsi als targetmen.
Dat steekt wel een beetje karig af bij de rest.

Ook de defensie is met Koscielny (op zich een degelijke verdediger hoor) en Mertesacker matig vertegenwoordigd. Vergelijk dat met Chelsea's Luiz en Terry/cahill, United's Vidic en Ferdinand/jones en City's Kompany en Lescott/nastasic.

Ik denk dat ook dit jaar Arsenal's plaats een strijd om de 4e plek met de grote rivaal is.

Tja, dubbel gevoel. Oerstom om zo'n waanzinnige voetballer te laten gaan. 75 assists in 3 seizoenen is gewoon fenomenaal. Ze zullen hem missen in Madrid. Maar wel super voor Arsenal. Ozil vind ik de beste nr10 van de wereld. Pure voetballer die dus prima bij Arsenal past.

Niemand snapt hier iets van... Erg zonde maarja niks meer aan te doen!

Ik vind Real er niet slechter op gewonnen. Isco kan nu op de nummer 10 spelen, die veel meer scoringsvermogen heeft dan Ozil. Neemt niet weg dat Ozil ontzettend belangrijk was met zn assists en tot een van de beste nummer 10 behoort, Real gaat er niet op achter uit.

Sinds perez er is doet Real Madrid heel wat doms. Oke hij heeft Ronaldo binnengebracht en ook heel veel andere goede spelers. Maar kom op met al dit geld kon ook een andere bestuurder deze spelers aantrekken. Het is gewoon een domme keuze van Perez om Ozil weg te laten gaan.

Isco speelt tot nu toe heel goed, hij moet zichzelf nog wel bewijzen terwijl Ozil zichzelf Altijd heeft bewezen. Zelfs wanneer de hele team slecht ging spelen was hij altijd één van de steunpilaren dat Real Madrid op de been hield.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren