Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: ‘Ik vond het al moeilijk 21 man te selecteren’

Laatste update:

Bruno Martins Indi en Arjen Robben liepen vrijdagavond beiden tegen een gele kaart op in de WK-kwalificatiewedstrijd Estland - Nederland. De verdediger en vleugelaanvaller konden zich geen kaart permitteren en zijn dus geschorst voor de ontmoeting met Andorra van aanstaande dinsdag. Bondscoach Louis van Gaal roept echter geen vervangers op voor het duo.

/

Hij heeft daar wel de mogelijkheid toe, maar ziet niet direct wie hij erbij zou moeten halen voor de volgende wedstrijd in de groep. Hij laat de schorsingen voor zijn twee internationals dan ook voor wat ze zijn, zei hij na afloop van de interland tegen het ANP. “Zoals ik het nu bekijk. Ik heb eerder al gezegd dat ik het al moeilijk vond om 21 spelers van niveau te selecteren.”

“Ik zal nog even met mijn collega van Jong Oranje bellen. Misschien kom ik dan nog op andere gedachten”, voegde Van Gaal eraan toe, verwijzend naar de selectie van Albert Stuivenberg. Spelers die daar deel van uitmaken, op de plekken van Martins Indi en Robben kunnen spelen én al ervaring hebben bij het ‘grote’ Oranje zijn er niet. Mike van der Hoorn zou wellicht Martins Indi kunnen vervangen.

Snap jij dat Louis van Gaal geen vervangers oproept?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alles beter dan Indi, de Vrij en Willems!

Schandelijk om te zien hoe deze 3 gasten iedere keer balverlies leden of de bal het stadion in poeierde wanneer Estland ook maar iets druk gaf... Bruma ging daar overigens vrolijk mee verder na zijn invalbeurt.

Dat wordt nog wat als landen als Argentinie etc. druk gaan zetten!

Zet dan zeker in dit soort wedstrijden Denswil en Rekik er maar in, die worden niet zo zenuwachtig als er een aanvaller aan komt rennen, en zijn gewend om te voetballen ipv 'Pelle-zoeken' en de bal wegrossen in die richting!

7 september 2013 om 08:22

We zullen gewoon even moeten wennen dat er nu een mindere generatie is. Of iig zijn ze er nog niet klaar voor, die moeten nog een paar jaar rijpen. Maar we komen er wel weer!

7 september 2013 om 08:45

Precies, wij hebben echt niets te zoeken op het wk. We hebben ook maar 1 echte topper " van persie"

7 september 2013 om 08:48

We hebben voor elke speler die in de verdediging stond een betere. Hoezo slechte generatie?

DM: Stekelenburg, Krul, Vorm
RB: V/d Wiel, Janmaat , Van Rhijn, Stam
CB: Vlaar, Douglas, Heitinga, Hooiveld, Brouwer, De Vrij , BMI , Mathijssen, Bruma
LB: Pieters, Blind , Willems, Anita

Moet je voor de grap eens kijken waar deze spelers allemaal spelen, dat zijn toch geen misselijke clubs?

7 september 2013 om 08:59

je hebt gelijk. je moet verheagh er alleen bijnoemen en je mag mathijssen, willems, anita wel weglaten. Verder moet pieters zich eerst maar weer eens bewijzen, en dan moet hij toch de basis linksback worden lijkt me. Ik vind ook dat hooiveld en brouwer wel een kans verdienen, die spelen toch al jaren in engeland en duitsland. Minder als de vrij zijn ze niet anders stonden ze geen basis. Stekelenburg
verheagh-douglas-indi-pieters
dit is in potentie een sterke verdediging, ik geloof alleen niet dat vgaal douglas gaat selecteren(douglas moet sws eerst zijn niveau weer halen) en dat hij verheagh boven janmaat verkiest.

7 september 2013 om 09:00

Alleen het feit al dat je spelers als Ronnie Stam, Jos Hooiveld en Roel Brouwers moet noemen zou al genoeg moeten zeggen dacht ik toch...

7 september 2013 om 10:16

@ jaja psver
ja want robben is eigenlijk ook maar een matige speler hè

7 september 2013 om 10:27

Mee eens. Hoewe het zeker onze zwakste linie is , is hier toch best een aardge verdediging uit te selecteren. Je bent Emanuelson nog vergeten overigens.

7 september 2013 om 10:32

jan maat - douglas - bruma. - indi

strootman - vd vaart

promes - snijder. - robben

van persie

ik vind promes goede stappen maken ... ook bij jong nederland de beste speler tegen de schotten met een 8.2 als cijfer

7 september 2013 om 11:16

haha van persie, die gast heeft werkelijk nog nooit iets laten zien in het Nederlands elftal. Hoe mensen daar toch steeds bij komen. Robben is verreweg de beste man.

7 september 2013 om 11:49

Je vergeet emanuelson als linksback. Speelde uitstekend tegen psv in eindhoven.

7 september 2013 om 11:54

Hahaha
Jij bent grappig. Jullie kijken alleen naar RVP zijn goals, omdat hij veel scoort in de BPL. Maar van nature is hij een linksbuiten en niet eens een spits. Bij NL speelt hij echt wel sterk, maar scoort hij gewoon minder vaak.

Ook al is hij bijna topscorer aller tijden bij Oranje en gaat hij dat zeker worden.

Mensen verwachten gewoon dat RVP elke wedstrijd minstens 1/2 goals maakt. Maar hij kan ook goed spelen zonder te scoren.

7 september 2013 om 12:17

Verander vd vaart maar voor nigel de jong. Promes oproepen is lachwekkend, van ginkel is beter op die positie, maar oo de verdedigende mid beter. John, boetius, zijn bv beter.

7 september 2013 om 12:48

Willems doet het gewoon meer dan prima. Niemand is hem gisteren voorbij gelopen en hij heeft alle voorzetten geblokkeerd. Daarnaast zorgde hij voor de opbouw van achter. Heb je Nederland een normale kans zien creëren de laatste 25 minuten? Nee omdat geen fatsoenlijk bal werd gespeeld vanuit de verdedigende opbouw. Willems was toen eruit gehaald. Vervolgens werd er maar de lange bal gehanteerd.

Zet Rekik naast BMI en vervang aub die overschatte schaars voor nigel de jong en we hebben een prima verdediging. Op rechtsback weet ik het alleen niet want Janmaat en van Rhijn komen gewoon tekort

7 september 2013 om 13:07

Passnmove
Inderdaad, die jongen doet het tot nu toe dit seizoen zeker naar behoren. Alleen tegen milan uit was hij een zwakke schakel, maar voor de rest houdt hij de bal nu goed in de ploeg, maakt minder blinde dribbels, verovert veel ballen met zijn felheid, laat z'n man hem nauwelijks voorbijkomen en blokt zowat elke voorzet.
Echter, er zijn hier heel veel vriendjes van ene Derksen die zo zielig zijn dat ze elkaar gaan na praten en zelfs in staat zijn om te zeggen dat jetro slecht heeft gespeeld voordat de wedstrijd begonnen is. Willems is gewoon een talent en de toekomstige back van oranje. Hij was op 18 jarige leeftijd één van de enige die niet flink door de mand zakte op de EK, in tegenstelling tot al jullie grote helden en 'ideale' Nederlanders robben, van persie, sneijder en huntelaar. Hij heeft vorig seizoen slecht gepresteerd, maar dat is nu voorbij, face it.

7 september 2013 om 13:47

Het feit dat hij Stam, Hooiveld en Brouwers noemt zegt iets over de waan van de dag. De Vrij en BMI spelen gemiddeld genomen erg goed bij Oranje. Gisteren was niet best, maar zullen we dan alle spelers gaan vervangen? De spelers die hij noemt zouden in Nederland niet eens in de basis staan bij de topclubs.

7 september 2013 om 14:06

Promes?? Met alle respect laat hem eerst 1-2 jaren constant bij zijn club spelen.

Zoals Vilhena er is bij halen oke, maar basis?

7 september 2013 om 14:12

1 van de beste spitsen van de wereld sjaak

7 september 2013 om 15:21

Helemaal met je eens. En kijk wat ie er neerzet, De Vrij en Indi vind ik echt waardeloos ze hebben zelfs al moeite met de verdediging van RKC hoe kan dat nou het duo voor een WK zijn. Neymar en Messi spelen ze zoek met hun ogen dicht. Die van Gaal neemt zijn werk niet serieus.

7 september 2013 om 15:21

Yiano77, ik werd enthousiast van de eerste alinea en begin tweede, maar dan komt "ideale" Nederlanders langs en dat maakt mij weer sip. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik ben het dus helemaal met je eens dat Willems het heel goed doet. Ik zal het nog sterker stellen. Als je naar rating sites als Whoscored and Squawka gaat dan zie je dat Willems in het eerste geval de op een na beste PSV-er is en in het laatste geval de een na beste in de hele Eredivisie, onder Tadic en boven Guiterrez. Combineer dat met wedstrijden van PSV die ik allemaal gezien heb en hem goed vond en dan kunnen we gerust stellen dat er een rare bubbel om die jongen heen hangt, gecreëerd door de media denk ik. Ik heb ook het vermoeden dat veel kids hier snor lopen na te praten zonder te kijken naar de daadwerkelijke prestaties van Willems.

Wat ik echter wel slecht vond gister van Willems was dat hij die scramble ballen of "tweede" ballen zo simpel verdedigde door ze blind weg te tikken naar de tegenpartij. Vooral die ballen die zo half een beetje in de lucht hingen (daar waren op een gegeven moment in de wedstrijd flink wat van achter elkaar). Juist een Willems kan met zijn voetballende vermogen die oppakken en iets goeds mee doen. Zijn sterke punt (voetballen en aanvallen) kwamen er gister nu eens niet helemaal lekker uit. Verdedigend kwam er niemand langs. Dat was goed om te zien.

Cheers

7 september 2013 om 15:43

ff eerlijk zijn tegen jezelf. vroeger speelde nederlanders bij de allergrootste clubs. bergkamp en zelfs bogarde of aron winter. als je nu kijkt dan spelen ze allemaal in de middenmootclubjes. de nieuwe generatie is ook niet slecht maar ze hebben niks gepresteerd, iedereen heeft kritiek op affelay maar die jongen stond gewoon op zn 20ste MET PSV in de halve finale van de champions league. janmaat of wie dan ook uit de nieuwe generatie heeft geen 1 prestatie neergezet

7 september 2013 om 08:54

Ik heb Denswil nog nooit in echte wedstrijden in actie gezien. Is die zo goed dan dat hij het Nederlands elftal al aan kan? Dan snap ik niet waarom De Boer Van der Hoorn heeft gehaald, aangezien Veltman door de Boer al werd gezien als de opvolger van Alderweireld.

7 september 2013 om 10:01

Denswil is er inderdaad wel echt één maar ik zal het je uitleggen, Frank wil de posities dubbel bezet hebben dus V/D Hoorn en Veltman rechts centraal en Denswil en Moisander links centraal.

7 september 2013 om 09:13

Alle namen die jij noemt zijn niet ouder dan 21 en zouden in de meeste top competities nog in de jeugd spelen. Geef ze de tijd, zeker Indi, want die heeft alles. En val deze jongens ook niet af als ze voor het eerst in zes interlands een mindere wedstrijd spelen. Azijnzeikers.

7 september 2013 om 11:32

Indi heeft alles behalve rust en snelheid. En zijn overzicht van het veld is ook zeer matig. Hij word echt geen topper maar wat moet je anders bij gebrek aan beter..

7 september 2013 om 11:56

Rust heeft BMI inderdaad niet, snelheid wel. Martins indi is ook niet een opbouwend type, maar een mandekker en dat doet hij over het algemeen goed.

7 september 2013 om 14:36

Als we weer een degelijke centrale verdediging neer willen zetten. Zou ik gaan starten met Virgil van Dijk en Indi/Rekik. Van dijk heeft alles om uit te groeien tot een wereld topper. Lange verdediger die in de lucht moeilijk te verslaan is, en ook goed kan meevoetballen. Een speler die de spits achter hem aan laat rennen.

7 september 2013 om 15:51

ik ben het echt helemaal met je eens van dijk is echt heel goed en martins indi is groot en sterk is meestal paraat als het toestand kritisch word. rekik is nog heel jong maar hij is beter dan de 2

7 september 2013 om 11:21

Gewoon Bruma en Rekik erin zetten, zijn welliswaar jong, maar ogen iig zelfverzekerd en zijn gewoon zeer sterk voor hun leeftijd en kunnen alleen nog maar groeien komend jaar.

7 september 2013 om 11:54

Denswil? Laat me raden, je bent een ajacied. Wat heeft hij in godsnaam bewezen? Rekik idemdito. Hij heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld, maar ook in die wedstrijden slippertjes gemaakt. We hebben op dit moment geen betere verdedigers dan de categorie De vrij en BMI. Ook een Vlaar of een Bruma zijn echt niet beter

7 september 2013 om 12:00

Die zijn wel beter want die hebben sowieso meer ervaring op dit niveau. De vrij en Indi zetten hun lijn even voort bij het nl elftal. Die jongens waren gewoon niet goed.. Het lijkt dat ze gewoon de druk niet aankunnen.

7 september 2013 om 12:16

Nederland heeft twee kansen weg gegeven en die gingen er helaas in. Je geeft altijd twee kansen weg. Toegegeven, goed was het niet achterin, maar zijn De Vrij en BMI dan gelijk dramatisch slecht? Of is vorm ineens een slechte keeper omdat hij zich verkijkt op een afstandschot en een keer 20 cm te ver voor zijn doel stond? Het paste ook wel allemaal precies bij die Esten. Ik heb wel slechtere wedstrijden van Oranje onder Van Gaal gezien

7 september 2013 om 16:42

De Vrij heeft in het recente verleden goed gespeeld in Oranje, maar hij zit in een dip. In principe is het een uitstekende verdediger die er echt wel komt. Bij de eerste goal ging hij niet vrijuit, maar het was zover van de goal af, dat een beetje keeper die houdbare bal had gepakt. Ik hoor daar niemand over. Het lijkt wel of De Vrij het nationale afzeik-model is geworden. Als Oranje in het eerste kwartier alle kansen had benut, dan had het toen al 3-0 gestaan en dan had niemand wat gezegd over De Vrij en in mindere mate BMI. En verder was ook ene Van Persie weer eens dramatisch in Oranje. Het is toch een blamage van de eerste orde dat de topvedette van Man. Un. geen poot aan de grond kreeg tegen een stelletje eenvoudige voetballers uit Estland. Een kwestie van mentaliteit????

7 september 2013 om 12:52

denswil ? wie is dat.

haha laat me niet lachen jongen, zeker voor ajax, denswil heeft nog helemaal niks gepresteerd, ik ben het met je eens dat de vrij en indi de laatste tijd totaal uit vorm zijn, maar de overige wedstrijden hebben ze het prima gedaan.

7 september 2013 om 13:12

Perfecte analyse helemaal mee eens !

7 september 2013 om 13:31

Denswil? Die ligt al omver als je een keer hard blaast. Is nog lang niet fysiek sterk genoeg voor het grote werk. Eerst maar eens langere tijd bij Ajax laten zien dat hij het waard is. Wat BMI betreft: iedereen heeft gezien hoe goed hij het de eerste wedstrijden deed. Momenteel zijn De Vrij en BMI (evenals Schaken trouwens) al weken uit vorm. Van Gaal moet gewoon Emanuelson gaan selecteren en Nigel de Jong weer oproepen. Zijn ervaren jongens die meer balans in het elftal brengen. Strootman/Schaars vond ik ook niet best gisteren. In het eerste kwartier zag je gewoon dat die twee het tempo niet konden bijbenen in de passing.

7 september 2013 om 13:33

Ja man laten we Denswil er is in zetten. Jij bent ook niet serieus te nemen he hahahaha. Die puber heeft amper gespeeld bij Ajax in het eerste, laten we hem maar in het Nederlands Elftal zetten. Zullen we dan ook gelijk Lukoki doen? Das namelijk ook een Ajacied. Nee, laten we nou even realistisch blijven. We spelen een keer gelijk tegen Estland, wat maakt het nou uit. Nee Schenkie, jij snapt er duidelijk niks van.

7 september 2013 om 14:58

Weet je shenkie, ik ben het deels met je eens. De Vrij, Indi en Willems speelden dramatisch. Vooral tegen Estland moet je achterin stabiel zijn zodat ze voorin aan 1 doelpunt genoeg hebben tegen zo'n land. Maar waar je vervolgens vandaan haalt dat Denswil er in maar in moet?? Je maakt gelukkig alleen jezelf belachelijk in dit geval.

Ik snap de algemene tendens om het centrale duo sowieso niet helemaal. Zelfs als ze erg goed spelen tegen een land als Portugal krijgen ze kritiek, kritiek die volgens mij alleen gebaseerd is op de wedstrijden die ze bij Feyenoord spelen. In het nl-elftal hebben deze jongens het over het algemeen erg goed gedaan. Wat mij betreft houdt van gaal deze vier (de vrij, bmi, bruma en rekik) bij elkaar tot aan het wk, en zien we dan wel wie het verste is in zijn ontwikkeling. Maar dat schreeuwen om andere verdedigers die net zo weinig of minder ervaring hebben, bij hun club genoeg fouten maken en aan van gaal niet hebben laten zien dat ze een directe versterking zijn moet maar eens ophouden! Als van gaal op trainingen ziet dat rekik er bovenuit steekt speelt hij gewoon, anders niet.

7 september 2013 om 16:57

Ik ben het volledig eens met opmerkingen wat betreft De Vrij en BMI. Ze hebben beiden foutloze wedstrijden gespeeld bij Oranje, maar het is nu allemaal minder. Van Gaal moet hen beiden bij de selectie houden, want het zou me niet verbazen dat Rekik ook een rerugslag krijgt. Hij is pas 18 jaar en het is een gegeven dat jonge spelers vaak een periode van terugval kennen na een sterke periode.

7 september 2013 om 15:31

Inderdaad niveau verdediging was van een schandalig slecht niveau, ik weet 100% zeker dat er in de jeugd bij Ajax en Psv betere spelers rondlopen dan Indi, De Vrij & Willems. Ben blij dat het nu al ppijlijk aan het licht kwam voordat we Brazilie met het schaamrood op de kaken kunnen verlaten na 3 wedstrijden.

Wat een ironie; na de verloren finale op het wereldkampioenschap tegen Spanje hoopten we allemaal op defensief talent, nu is de zoektocht begonnen naar creatief en aanvallend talent. Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi lieten gisteren weer zien niet over de nodige handigheid te beschikken op in Brazilië mogelijk staande te houden, zeker voor de eerstgenoemde moet er echt een vervanger komen. Waarom start Louis van Gaal niet met het op dit moment best functionerende Nederlandse duo Rekik en Bruma, dat geeft toch iets meer zekerheid binnen een ploeg die smacht naar rust en controle achterin? Daarnaast blijf ik Stijn Schaars een onbegrijpelijk keuze vinden als bijvoorbeeld Nigel de Jong ook beschikbaar is, in een 4-3-3 met de punt naar achteren moet je gewoon met een zekerheid op de defensieve positie spelen.

Achterin struikelt Van Gaal over z'n eerder gemaakte keuzes; het centrale duo schuttert en de backposities worden bezet door 'bij gebrek aan beter' spelers als Willems, Blind, Janmaat of Van Rhijn. Is er dan werkelijk waar geen talent dat een simpele backpositie op een normale manier kan invullen? Om te starten zou ik Emanuelson selecteren voor de linksbackpositie, daar speelt hij momenteel ook bij AC Milan en zal het waarschijnlijk echt niet slechter doen dan bijvoorbeeld Willems.

Een middenveld met Kevin Strootman, Nigel de Jong en Wesley Sneijder of Rafael van der Vaart lijkt me momenteel het sterkste. Daarin gebruik je Strootman als loper die de gaten dichtloopt op het middenveld, De Jong als controleur die zo'n 10 á 20 meter voor het centrale duo speelt en het creatieve deel lekker aan Sneijder of van der Vaart overlaat.

Voorin lijken me twee posities duidelijk; Robben op rechts en Van Persie in de spits, nu nog een fatsoenlijke linksbuiten. Schaken, Lens en Kuyt zijn toch geen Oranjewaardige basisspelers? Voorheen had ik vertrouwen in Ola John, maar die jongen weet het toch ook niet waar te maken. Wie op links zou moeten spelen is me echt een raadsel, daar zet ik dan ook mooi een vraagteken neer in de opstelling. Misschien dat die het nog beter zou doen dan Lens.

Vorm/Krul
Janmaat
Bruma
Rekik/BMI
Emanuelson
Strootman
De Jong
Sneijder/VDV
Robben
van Persie
?
7 september 2013 om 08:23

Depay linksbuiten. Is misschien nog heel vroeg maar dan de verjonging ook daar maar doorzetten.

7 september 2013 om 08:45

Ja, ik snap dat Van Gaal moeite heeft om 21 namen op papier te zetten, maar kom op; weet hij niet wie Nigel de Jong is of wat is er aan de hand? Een basisspeler van AC Milan! Haal Emanuelson er ook maar weer bij. Leroy Fer. Zijn zo al drie namen die iets kunnen toevoegen aan dit Nederlands elftal. Emanuelson is een klasse of drie á vier beter dan Willems op het moment en Nigel De Jong hoort gewoon altijd bij de eerste elf van Oranje te zitten. Met Fer kun je dan nog wat power brengen om de boel zoals gisteren open te breken. Het lijkt soms of Louis zich zo hard mogelijk afzet tegen de mogelijke opmerking dat hij voortborduurt op het succes van Bert van Marwijk. Ik hoop dat de Knvb wakker wordt en hem voor Brazilië nog eruit knikkert.

7 september 2013 om 11:07

De selectiekeuze van Van Gaal wekken soms de indruk dat hij zo weinig mogelijk spelers wil selecteren met een Ajax-verleden. Om Sneijder kon hij nu echt niet meer heen, maar spelers als De Jong en Emanuelson voegen veel ervaring toe en spelen in betere competities dan de Nederlandse.

7 september 2013 om 08:46

Ik ben ook nooit zo kapot van Lens, maar moet hem toch even verdedigen hier. Hij heeft in Oranje eigenlijk als buitenspeler altijd nog goed gepresteerd, ik zie geen reden om hem daar nu weg te halen.

7 september 2013 om 09:02

Dat Jeremain Lens wordt gebruikt als speler voor de breedte heb ik absoluut geen moeite mee, maar met alle respect; deze jongen heeft simpelweg niet het niveau waar Nederland naar op zoek is. Verder heb ik Lens eigenlijk op een enkele bevlieging na niet echt goed zien presteren bij Oranje, dus waarom hij opeens deel moet uitmaken van een voorhoede met wereldtoppers als Robben en Van Persie is me een raadsel.

7 september 2013 om 13:15

Enkele bevliegingen? Vooral in het begin onder van Gaal heeft hij regelmatig hele goede wedstrijden gespeeld waarin hij beter was dan Robben aan de andere kant. Hij kwam z'n man vaak voorbij, had een goede voorzet in huis en was goed in de combinatie.
Daarnaast heeft hij zoals van Gaal al heeft aangegeven het hoogste rendement als speler van oranje, dus ook hoger dan 'wereldtoppers' Robben en van Persie die voor hun land niet eens één fatsoenlijke wedstrijd kunnen spelen. Robben laat het bij vlagen wel zien een ster te zijn, maar net als gister een aantal keren bleek heeft hij zijn oogkleppen nog te vaak op.

7 september 2013 om 08:54

Goed stuk Guaporta! Ik ben het eigenlijk met alles eens. Wellicht is Depay iets voor op de linksbuiten positie. Hij is jong, dynamisch en heeft een goed schot. Hij moet alleen nog beter leren om 'zijn' moment te kiezen en betere keuzes leren maken. Van Gaal zou hem dat bij moeten kunnen brengen. Ola John als back up is dan een optie of Robben naar links verhuizen, alleen heb je dan weer een probleem op rechts, alleen Lens is daar dan een optie. Hopelijk komt Boëtius sterk terug van zijn blessure want dan zou je met de eerder genoemde spelers een prima concurrentiestrijd hebben op links

7 september 2013 om 09:04

Memphis Depay zou misschien inderdaad een goede optie zijn, echter moet er opgepast worden dat zo'n jongen niet naast z'n schoenen gaat lopen. Bij PSV zie je nu bijvoorbeeld al een paar keer dat hij met z'n gevaarlijke vrije trap van veertig meter gaat schieten en rondom z'n eigen zestien gaat dribbelen met de bal, dat moet hij echt afleren. Zeker met zo'n matige defensie kan je dat absoluut niet doen!

7 september 2013 om 09:19

Misschien dat werken met v Gaal hem daarom juist goed kan doen. Die kan hem een beetje discipline en realisme bijbrengen.

7 september 2013 om 10:03

Als je Emanuelson nou eens de linksbuiten plaats zou laten invullen, en BMI op linksback laat staan, dan heb je de techniek en creativiteit van Urby in je team, samen met de fysiek en (aanvallende) kopkracht van Bruno, lijkt me eigenlijk best een fijne combinatie.

7 september 2013 om 10:38

ik vind dat je een goed verhaal hebt maar op de rechtsback zou ik toch echt eens kijken naar van der wiel heeft toch de laatste 2 wedstrijden gespeeld
en als back up voor emanuelson moeten we gewoon pieters die heeft volgend jaar gewoon een jaar premier league ervaring
dan heb je op de back positie links en rechts toch aardige spelers ik denk dat dat al een hele verbetering
en zoals je zegt de jong voor de verdediging dan kunnen we ons jonge centrum ook een beetje onttlasten
en dan moeten we gewoon kijken wie er van de ''getallenteerde'' centrum verdedigers in vorm is .
want kwaliteiten hebben ze alemaal wel redlijk , ook kunnen die jongens van ajax nog mee gaan doen denswil , veltman of van der hoorn

en dan komen we bij de enige slechte positie in de nederlandse aan val de linkbuiten
daarvoor moeten we gewoon hopen dat ola john minuten gaat maken ik was ook niet zo gescharmeerd van wat ik soms van hem zag maar het lijkt me in potentie wel de beste die we hebben

7 september 2013 om 13:37

Janmaat 'bij gebrek aan beter'? Ga je mond eens spoelen man. Janmaat is momenteel een van de beste rechtsbacks van Europa. Weliswaar verdedigend niet supersterk, maar dat wordt van een moderne back ook niet meer gevraagd. Een moderne back moet ver inschuiven op de flank zodat de tegenstander dat moet opvangen en dus niet aan aanvallen toekomt op de vleugels. En juist dat is het sterkste punt van Janmaat.

7 september 2013 om 14:09

Janmaat één van de beste rechtsbacks van Europa noemen en ik ben degene die m'n mond eens moet spoelen? Ha.

7 september 2013 om 14:55

Eindelijk iemand die er verstand van heeft, prima opstelling, hiermee kan je op het wk de groepsfase wel overleven met een beetje geluk. Als linksbuiten misschien boetius als die in vorm komt, is iemand die een actie in huis heeft en een mannetje kan passeren, of misschien zelfs buttner, kan ook wel als linksbuiten spelen en komt veel dreiging van.

7 september 2013 om 16:10

narsingh speelt beter op rechts dan robben.
misschien omdat zijn naam nooit naar bovenkomt maar ik meen oprecht dat hij nu de grootste talent is die nederland heeft. Maher komt altijd nog veel kracht te kort in zijn schoten en duels. siem de jong hoort er eerder bij dan maher of wijnaldum. de jong moet gewoon bij de wk erbij zijn en is van meerwaarde.

7 september 2013 om 17:04

Na 14 september weten we meer over het bewierookte duo Bruma en Rekik. Dan komt voor hen de eerste echte test in Enschede. Wellicht heb je gelijk, ik ben nog sceptisch.

Van der hoorn? Ik neem aan dat dat een flauwe grap is.

7 september 2013 om 08:44

Dat neem ik ook aan, hoewel ik wel Heitinga zou selecteren. Ok, hij speelt zelden bij Everton, maar weet wel wat er gevraagd wordt in Oranje.

7 september 2013 om 09:10

Heitinga is echt niet van het gewenste niveau meer hoor.

7 september 2013 om 11:07

Maar wel beter dan vd Hoorn die niet eens basisspeler bij Ajax is.

7 september 2013 om 13:03

Is het nou zo moeilijk om Douglas in ieder geval eens te proberen.

7 september 2013 om 10:40

als van der hoorn een goed seizoen speeld dit jaar bij ajax dan is hij gewoon top kandidaat
heitinga is een beetje raar hij speeld geen wedstrijden bij everton
wat moet je dan doen met zo een man dan is een basis speler van ajax feyenoord of psv toch veel beter

Met andere woorden.....deze 21 heb ik geselecteerd omdat er niets beters is . En daarbij zullen we het volgens v. Gaal ook nog eens met deze 21 moeten doen omdat er simpelweg geen andere zijn...

Dat geeft vertrouwen!!!

7 september 2013 om 11:10

Inderdaad, hele aparte uitspraak van Van Gaal. Ik zie sowieso geen lijn in zijn team... hij wisselt zijn basis en selectie alsof het een Zwaluwentoernooi is voor de jeugd en iedereen na afloop een vaantje krijgt.

Ik heb eigenlijk nog maar weinig vertrouwen in hem. Hij is zo cynisch, alsof hij de hele baan van bondscoach uberhaupt niet wil.

Waarom geen Douglas achterin dat is ook een goede optie!

Stomme zet weer van hem, ben blij als hij naar de wk2014 weg is, ik wordt zo moe van die vent, dat hij daarna maar weg blijft van de buis. Want hij is degene die we hier de schuld van kunnen geven. Altijd maar aan het mekkeren en IK heb gelijk dit en dat. Er hoeft geen 21 gewisseld te worden maar 1 moet gewisseld worden en dat is HIJ

7 september 2013 om 13:41

Het is niet de schuld van van Gaal. We hebben gewoon geen topverdedigers, ze zijn er niet. De vrij en Indi zijn er nog lang niet, maar Bruma en Rekik an van der Hoorn ook niet, en Heitinga Douglas en Boulahrouz zijn het ook niet, sie spelen niet eens. Mijn grootste hoop heb ik op Rekik, die gaat het op termijn wel redden. Maar ze zijn allemaal gewoon nog te jong en komen ervaring tekort op het hoogste niveau.

Op het middenveld en voorin komt het denk ik wel goed. Lens mag er wel uit.

7 september 2013 om 13:57

verdediging is inderdaad er nog niet, maar ik ben van mening en meerdere denk ik ook, dat van gaal hier zeker schuld aan is, heeft hij nu echt een basis elftal neer gezet, nee dus, ze moeten met elkaar oefenen en dat krijg je niet klaar als je maar blijft rolleren.

7 september 2013 om 16:03

Vind het op zich juist wel goed dat van Gaal veel geexperimenteerd heeft, om te kijken welke talenten er boven blijven drijven, kwalificeren doen we ons toch wel.

Maar we komen nu wel op een punt dat we naar een vast elftal toe moeten inderdaad, om wat vastigheden te creeeren, maar daar is naar mijn mening nog wel genoeg tijd voor. Aleen daar moet hij niet tot februari mee gaan wachten.

Misschien dat van Gaal dan wel meer voor vaste waarden als De Jong enz gaat kiezen.

Van gaal heeft gewoon geblunderd gisteren. Lens voelde zich ongelukkig op links aangezien willems ook niks toevoegde. Strootman en schaars teveel van hetzelfde op het middenveld constant sloeg schaars de linkerflank over en opende naar robben en janmaat zodat er geen variatie was. Dirk kuijt liet ook zien weinig meer toe te voegen. Centrale duo ja wat moet je daarvan zeggen zonder europees voetbal zullen die zich niet veel ontwikkelen dit jaar tot het wk. Hopelijk ontwikkelen bruma rekik veltman denswil vdhoorn en evt gouweleeuw zich wel het komende jaar anders wordt het huilen met de pet op.

Zoals ik het nu bekijk. Ik heb eerder al gezegd dat ik het al moeilijk vond om 21 spelers van niveau te selecteren.”

“Ik zal nog even met mijn collega van Jong Oranje bellen. Misschien kom ik dan nog op andere gedachten”, voegde Van Gaal eraan toe, verwijzend naar de selectie van Albert Stuivenberg. Spelers die daar deel van uitmaken, op de plekken van Martins Indi en Robben kunnen spelen én al ervaring hebben bij het ‘grote’ Oranje zijn er niet. Mike van der Hoorn zou wellicht Martins Indi kunnen vervangen.

Waarom kijkt van gaal niet verder dan dat zijn kromme neus lang is? Waar zijn Vlaar en Douglas? Waarom niet een keer de kans geven aan Heitinga (everton), Hooiveld (southampton) en Brouwers (mongengladbach), deze 2 spelen in de grootste competities.

Mijn Selectie voor het Wk:

Doel: 1. Stekelenburg 22. Krul 23. Vorm
Rback: 2. Van der Wiel 12. Janmaat
Cback: 3. Vlaar 4. Douglas 13. De Vrij
Lback: 5. Pieters 15. Blind
Rcm: 6. N. De Jong, 18. S. De Jong 20. Anita
Lcm: 7. Strootman , 19. Maher 21. T. Janssen
Cam: 10. Sneijder, 14. Van der Vaart
RW: 11. Robben, 16. Lens
SP: 9. Van Persie, 17. Huntelaar
LW: 8. John, 18. Emanuelson

Eventueel Anita als Linksback en Emanuelson as valse linksvoor. Lijkt me toch een meer dan prima elftal. Waar heeft vn Gaal nou probemen mee dan?

Stekelenburg
V/d Wiel
Vlaar
Douglas
Pieters
N. De Jong
Sneijder
Strootman
Robben
V. Persie
John
7 september 2013 om 08:54

Theo Janssen, weet niet waar je dat op baseert. Maar dat kan ook natuurlijk niet meer in het Nederlands elftal, bovendien kun je Theo ook beter thuis laten als je van plan bent hem niet op te gaan stellen. Ik zou voor Fer pleitte als ik jou was.

7 september 2013 om 10:44

ik zou met emanuelson op de linkback positie spelen en janssen is natuurlijk een grap dan kan je nog veel beter fer halen want die heft dan een jaar premierleague ervaring
en dougllas kan je vergeten ik neem liever een bruma mee als die man in vorm is gaat et gewoon goed
ook is hij groot en sterk net als douglas

7 september 2013 om 11:05

Anita en Janssen zijn nog te slecht voor middenmoot eredivisie.

Ook Urby heeft het nooit laten zien. Ook John en Vlaar zijn niet Oranjewaardig.

7 september 2013 om 11:38

anita speelt gewoon wekelijks in een van de besete compeities van de wereld
janssen ben ik met je eens die is allang niet meer goed genoeg
maar urby speelt bij een italiaanse top club en vlaar is captain bij een engelse middenmoter
vele andere landen zouden blij met zulke wissels
en als john een goed seizoen draait is hij gewoon onze linksbuiten

misschien kan je eens nadenken voor dat je met je onzin praat over redlijke speler komt praten
wie wil jij dan oproepen

7 september 2013 om 12:24

En van ginkel thuis laten??? Die is beter op die positie dans de jong, anita, theo Janssen en Maher. Volgens mij was ginkel tegen portugal een van de betere. Met van ginkel en strootman en eventueel fer heb je 3 dynamische middenvelders oo die positie die sneijder kunnen ontlasten. Dasrnaast kunnen ze ook scoren.

7 september 2013 om 12:57

Van ginkel speelt niet en gaat ook niet spelen. Hopen dat hij wordt uitgeleend in januari.
League/fa cup matchen is niet voldoende om geselecteerd te worden.

7 september 2013 om 13:44

Dit zou mijn voorselectie zijn, ik doe een voorselectie om een beetje te laten zien hoeveel opties er zijn. Bij sommige spelers weet je niet of ze bij hun club gaan spelen of hoe ze terug kme nvan een blessure, maar het WK is pas over een jaar dus er kan nog veel veranderen.

DM: Stekelenburg, Vorm, Krul, Vermeer.
RB: Janmaat, Van Der Wiel, Van Rhijn.
Rcb: Heitinga, Douglas, Vlaar.
Lcb: Rekik, Martins Indi, Mathijssen.
LB: Emanuelson, Büttner, Blind.
RM: Seedorf, Van Der Vaart, S De Jong.
Cvm: N De Jong, De Guzman, Anita.
LM: Sneijder, Strootman, Maher.
RW: Robben, Lens, Narsingh.
SP: Van Persie, Huntelaar, Van Wolfswinkel.
LW: John, Afellay, Elia.

We hebben ook nog gewoon een Douglas en die krijger van een Heitinga waarbij ik het gevoel heb dat niemand überhaupt nog weet dat die bestaat. Tuurlijk Heitinga speelt voor zover ik weet niet bij Everton maar dat is allang niet meer nodig voor het Nederlands elftal. En als we dan toch bezig zijn waarom niet een keer Maduro selecteren bijvoorbeeld ? slechter dan de Vrij gaat het niet worden.

Daarnaast zou ik Nigel de Jong gewoon lekker als linksback neer gaan zetten, aangezien van Gaal hem toch niet als CVM gaat gebruiken. Bovendien loopt er ook nog een Pieters rond in de Premier League, ook geen geweldenaar maar wel gewoon degelijk.

Weet iemand waarom hij Emanuelson niet selecteerd? Vond hem laatst tegen PSV prima spelen als linksback.

7 september 2013 om 09:04

@robert41, ik heb Emanuelson tegen PSV alleen maar verdedigend zijn werk zien doen. Dat deed hij overigens wel goed. Zoals ik gisteren het Nederlands elftal zag spelen, speelden de backs zo ongeveer tegen de middellijn en is het de bedoeling dat ze bij de aanvallen betrokken zijn. Dat zie ik Emanuelson niet doen. Vroeger deed hij dat wel en misschien wel iets teveel. Ik vind de manier waarop Willems nu speelt wel wat weg hebben van Emanuelson in zijn Ajaxtijd. Nigel de Jong vind ik op het moment onomstreden. Willems is nu ook maar omdat Blind er niet is en Pieters nog geen wedstrijdritme heeft, dus die zit waarschijnlijk niet bij de WK selectie.ik denk dat Blind en Pieters voor het WK betere opties zijn dan Emanuelson. De Vrij was gisteren zwak in de opbouw, iets waaraan hij normaal zijn selectie te danken heeft. Ik denk dat je wel Rekik en Bruma ipv die 2 op kunt stellen, maar wordt het daar beter van? Schaars neem je eventueel mee naar het WK als reserve, dus waarom nu niet laten spelen?

7 september 2013 om 14:03

Ok. Maar als we op de wk een rol(letje) van betekenis willen spelen heb je toch zeker 1 of 2 spelers in de achterste linie nodig die weten wat het is om op het hoogste nivo te voetballen. Emanuelson weet dat. Willems zeker niet. Sterker nog die komt volgens mij daar zwaar tekort.

7 september 2013 om 14:10

Rekik wil ik nog het voordeel van de twijfel geven. Ik heb hem nog te weinig zien spelen, maar De vrij of Bruma tegen Messi... dat wordt lachen..

Als Louis de Grote geen alternatieven ziet, lijkt het dat Kuyt, Schaken, Lens, Vermeer zeker zijn van hun selectie. Gelukkig maar drie wedstrijden in Brazilie. Vervolgens is de verklaring dat de lichting nog net te jong was maar dat van Gaal de basis heeft gelegd onder het succesvolle EK olv Koeman.
Verschrikkelijke man.

We hebben genoeg goede spelers hoor, maar Louis wil gewoon bepaalde jongens zoals Emanuelson en Nigel De Jong niet selecteren. Jongens die ervaring hebben en die je nodig hebt op een groot WK. Dit soort jongens moeten nu al basis staan zodat ze straks goed ingespeeld zijn in Brazilie. Maar Louis doet maar wat en selecteert volkomen onlogisch... Om gek van te worden, want het kan absoluut beter met bijv. deze opstelling:

Vorm
Janmaat
N. De Jong
Rekik
Emanuelson
Van GInkel
Strootman
Robben
Sneijder
Ola John
Van Persie
7 september 2013 om 09:37

Van Gaal had van Dijk al lang een keer moeten opstellen. Totaal geen begrip voor die man als je consequent de relatief zwakke cv's De Vrij en BMI blijft selecteren.

Arme Louis.. Hopen en bidden dat ie voor het wk pleite is, anders wordt het een draak van een sportzomer

Ik vind bovendien ook dat die bondscoaches is verder moeten kijken dan hun neus lang is. Nigel de Jong is een bikkel met een keiharde mentaliteit, uitstekende tackle, wint veel duels etc. Die jongen zou toch een hele goeie centrale verdediger kunnen zijn ? Maar omdat hij daar nooit speelt bij AC Milan durven al die coaches dat weer niet aan.

Zelfde geld voor Dirk Kuyt, leuk dat je die selecteert maar als aanvaller voegt die niks toe. Dirk rent echter wel de longen uit zijn lijf en je moet hem 3 keer passeren voor je hem voorbij bent, misschien is die jongen wel een super goeie rechtsback. Ik sluit dat niet uit, maar je komt er maar op een manier achter ..

Ik las daar laatst een artikel over op Catenaccio en die zeggen eigenlijk gewoon precies wat ik ook denk alleen hadden ze nog een mooi voorbeeld erbij; Mascherano. Van origine ook geen centrale verdediger en toch doet die het prima bij Barcelona in die rol.

7 september 2013 om 12:11

Misschien komt het door zijn lengte. Volgens mij is De Jong maar 1.74 en twijfelen ze. Alleen ik zou het wel eens proberen want rechts centraal hebben we eigenlijk een probleem. Misschien dat Van Dijk het kan oplossen of inderdaad De Jong. Links centraal hebben we een mooie concurrentiestrijd tussen Rekik en Martins Indi.

7 september 2013 om 16:32

klopt dat vond ik ook altijd van kuyt maar n. de jong kan als rb ook functionere want janmaat of v.d wiel vind ik ook niet overtuigen lb is pieters wel het meest geschikt. hij kan tenminste nog in de aanval mooie ballen voor geven heeft exceptionele trap techniek. leroy fer mag wel cv spelen vind ik maar v. dijk hoort wel een kans te krijgen

Het lijkt erop dat Louis een bepaalde rancune heeft tegen Ajax en daarom de ex-Ajacieden niet wilt selecteren. Want Nigel de Jong, Stekelenburg, Urby, Huntelaar, Sneijder en Maduro zijn allen beter dan de spelers die nu op hun plaats spelen. En voor ik de hele horde van Persie adepten over me heen krijg (de man heeft nog nooit een goede wedstrijd als spits in oranje gespeeld), hij kan wat mij betreft prima als rechtsbuiten of op 10. maar dan met Huntelaar in de spits.

7 september 2013 om 10:32

Echt he, dat gevoel heb ik ook. Alle spelers voldoen zolang ze maar niet bij Ajax spelen. Het is ook net een kind die van Gaal. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij huilen.

7 september 2013 om 10:34

Vandaar ook natuurlijk dat ie de reserve doelman een paar keer opgeroepen heeft. Om dat ie zo'n hekel aan Ajax heeft natuurlijk.

7 september 2013 om 13:38

Piep piep piep Calimero, Ajax heeft op het moment gewoon geen Oranje-waardige spelers rondlopen, Denen daarentegen...

7 september 2013 om 16:45

siem de jong is de absolute ster van de eredivisie een geweldenaar is eigenlijk van wereldklasse maar zoveel verstand van voetbal hebben de meeste hier ook niet

8 september 2013 om 08:33

@jones Rotterda Moeilijk he lezen. Ik heb het over ex-Ajacieden.

V Gaal zet zich zelf wel voor schut en blameert spelers met veel ervaring , want Heijtinga , Matthijsen , Emanuelson en N de Jong zijn toch alle geschikt om tegen Andorra evt te kunnen spelen .

Dit lijkt wel een definitief afscheid van Matthijsen wat waarschijnlijk wel terecht is maar v Gaal komt daar weer net zo makkelijk weer op terug .

Voor de vleugels heb je O John en Depay als alternatieven . Neem aan dat Bruma en Vlaar het duo is tegen Andorra en dat Maher op 10 staat met de Guzman en Strootman als middenvelders achter hem.

Lens gewoon rechtsbuiten , van Persie in de spits , alleen wie dan linksbuiten ?

Deze man is toch niet meer serieus te nemen met zijn selectie beleid als je de Vrij en Martens Indi selecteert dan begrijp je er niets van het is jammer dat Heitinga niet speelt want die is 2 klassen beter als deze twee kneuzen pak dat Bruma en Rekik dat zijn de mensen voor de toekomst en de WK is pas over 9 maanden en ook graag een andere Keeper bij de eerste goal is de bal een halfuur onderweg en bij de tweede begrijp ik niet waarom hij niet op zijn lijn staat ik krijg heimwee naar v/d Sar want dat waren bij hem geen goals geweest hoor nu maar hopen dat steek weer snel fit is .

7 september 2013 om 13:56

Gelukkig ben jij serieus te nemen. Rancune richting Feyenoord? Een speler (heitinga) oproepen die geen wedstrijden speelt of 1 die kampt met een blessure (rekik)? Een duo vervangen na een slechte wedstrijd in Oranje terwijl bijna het hele elftal dramatisch was? Dat noem ik pas subjectief reageren!

7 september 2013 om 16:42

ik heb helemaal geen rancune tegen Feyenoord maar dat centrum heeft toch niet het niveau om in het elftal te spelen en je kunt nog niet lezen ook ik zeg jammer dat Heitinga
niet speelt dus dat betekent dat hij Terecht niet opgenomen is in de selectie maar hij is wel 2 klassen beter als hij wel zou spelen. Dus dat heeft niets te maken met rancune tegen Feyenoord ik vind ze gewoon niet goed genoeg maar dat mag toch.

7 september 2013 om 19:31

Wat zal de reden zijn dat Heitinga niet speelt? Juist, hij is nog minder dan de andere spelers bij Everton!
Daarnaast hebben De Vrij en BMI juist in Oranje bijna altijd goede wedstrijden gespeeld, in tegenstelling tot de wedstrijden bij Feyenoord.
Ik weet nog dat De Vrij uit tegen Roemenië met kop en schouders boven de rest uit stak, zal hij dat nu na een slechte wedstrijd zijn verleerd? Erg makkelijke conclusie vind je niet?
Over BMI is iedereen bij Oranje tevreden en jij vindt ze niet goed genoeg? Onbegrijpelijk gezien zijn wedstrijden in oranje!
PS. Heeft dus niks met niet lezen te maken maar met het feit dat je wel heel makkelijk oordeelt over een slechte wedstrijd van het hele team maar dat je nu juist 2 Feyenoorders er uitpikt.

7 september 2013 om 20:07

Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen Ik heb niets tegen Feyenoord maar dat weet je hoop ik nu wel maar IK vind gewoon dat de Vrij en Indi het niveau niet hebben voor het Nederlands Elftal dat mag ik toch vinden daar is voetbal zone toch voor maar ook Kuyt ,lens en Schaars niet en ik vind dat er betere rondlopen zoals Nigel de Jong, Emanuelson Maher en Fer bv en dat ik er toevallig 2 Feyenoorders noem die spelen daar toch of heb ik wat gemist tijdens de transfer periode heeft niets met de club te maken hoor.

7 september 2013 om 20:16

Nog een keer uitleggen hoeft niet hoor, het is erg selectief in ieder geval. Dat je niet ingaat op mijn onderbouwing zegt mij genoeg. Het feit dat je ze "kneuzen" noemt is op z'n zachts gezegd al erg vreemd en geeft voor mij aan dat je bevooroordeeld reageert. Dus of reageer inhoudelijk of reageer gewoon niet!

dit is toch al jaren het manco van het nederlands elftal? slechte verdedegers maar goede aanvallers

7 september 2013 om 09:20

Je hebt gelijk ,vroeger (gaan we weer ) waren verdedigers verdedigers nu moeten ze ook aanvallen waarom hebben wij nergens meer verdedigers ala, Suurbier, Israel, lazeroms of een Jaap Stam ik snap daar niets van .

Hij heeft wel een punt, we hebben geen voetballers die er echt uitsteken. Volgens mij is het lood om oud ijzer, dat blijkt ook wel uit het feit dat de Nederlandse toppers uit de eredivisie nu doorstromen naar de middelmaat uit grote buitenlandse competities. Verdedigend hebben we helemaal een probleem.

Sorry hoor maar ik moet Willems toch even verdedigen. Normaal kraak ik hem als eerste af maar gisteren was hij gewoon goed. Hij pakte telkens de bal af van zijn tegenstander en leed bijna geen balverlies.

Het grote gat zat hem in het centrum dit keer. Mee indribbelen als centrale verdediger en dan de bal verliezen is dodelijk zoals martins indi deed.

Ik moet wel zeggen, dat ik hier nu lees waarom Van Gaal bepaalde spelers niet oproept en dat het logisch zou zijn om ze op te roepen en dat hij wel rancune tegen Ajax zou hebben. De Jong heeft veel kritiek over zich gekregen in de aanloop naar het EK. Ook hier op de site liep iedereen te roepen dat De Jong niks in het Nederlands elftal te zoeken had en dat het onbegrijpelijk was dat Van Marwijk hem nog opriep. Heitinga werd als overschat bestempeld en Mathijsen zie ik er hier tussen staan, maar dat werd nog als onbegrijpelijk bestempeld, dat hij een basisplaats bij Feyenoord had. Volgens zo ongeveer iedereen hier, moest Koeman met BMI op zijn positie spelen. We hebben verdedigend nu eenmaal niet zoveel toppers achterin, dus moet je creatief zijn en naar voren spelen. Straks is het te hopen dat Narsingh weer aansluit.dan kan Robben met zijn linkspoot op links spelen en heb je twee echte vleugels. Sneijder, Van Persie, van der Vaart zijn de belangrijke spelers die het voorin moeten gaan doen en met Strootman en De Jong moet het controlerend ook wel goed komen. Laat het verdedigend maar de jonkies uitvechten dan (We hebben nog een seizoen om te kijken hoe bijv. Rekik en Bruma zich staande houden in Europa. Brenet zou misschien nog een optie zijn op rechts als reserve voor Janmaat/van der Wiel. Op links heb je Blind en Pieters, dus dat moet wel lukken. Dan kun je de boel nog opvullen met bijv. Maher, Schaars en wie er een goed seizoen draaien.

De Vrij en Indi moet ie gewoon niet meer selecteren. Gasten zijn gewoon veelste licht voor dit niveau.

De grote vraag is.. Waarom wordt Heitinga niet meer geselecteerd?
Paar jaar geleden nog uitgeroepen tot beste speler van Everton en speelt elk jaar rond de 30 duels...
Is altijd een harde verdediger geweest met uitstekende opbouwende kwaliteiten en internationale ervaring.

Aub geen Van der Hoorn zeg, is niet eens bij De Boer basisspeler! Dan nog liever Denswil, wat ik ook geen geweldige keus vind nu maar Van der Hoorn speelt niet eens bij Ajax. Waar is Ron Vlaar dan?

En voor Robben kun je gewoon een Depay ofzo selecteren voor de breedte. Het is toch de bedoeling dat Kuyt of Schaken op rechts begint. Ook Bruma laten starten ipv De Vrij

Dat komt omdat hij alleen voetballers selecteert die op wk voor HEM door het vuur gaan. Resultaat of kwaliteit spelers is niet doorslaggevend, nee ze moeten voor HEM door het vuur gaan. Ik zeg snel afscheid nemen van deze egoistische bondscoach.

Tja Louis, als je niet eens 23 namen op papier kunt zetten moeten we ons toch maar eens gaan afvragen of je wel geschikt bent als bondscoach. Het WK is al aan het eind van dit seizoen en zoveel interlands zijn er niet meer. Het lijkt me dan ook erg handig iedere kans aan te grijpen om zoveel mogelijk jongens aan Oranje 'te laten ruiken'. Iedereen ziet dat er nog veel wijzigingen moeten worden aangebracht in het huidige elftal, maar Van Gaal maakt nog geen aanstalten deze door te brengen. Misschien ziet hij het wel niet, hij weet het tenslotte toch het best....

De volgende wedstrijd gewoon Rekik oproepen, zou meteen de beste centrale verdediger zijn die we hebben.

Vorm
Janmaat
Rekik
Bruma
BMI
Strootman
Maher
Kuijt
Sneijder
Ola John
van Persie
7 september 2013 om 10:35

Bruma en Rekik ff verwisselen met elkaar, zodat ze met hun goeie been aan de goeie kant spelen. Maher speelt laatste erg slecht. Eerder De Jong of Schaars. Kuijt never nooit laten spelen, Robben mis ik. VDV op 10, want Sneijder is gewoon super slecht.

7 september 2013 om 13:46

Waan van de dag om Bruma en Rekik 'even' in Oranje te zetten. Ze hebben van Go Ahead en Nec thuis gewonnen.

Reikik komt er wel maar die jongen is 18 jaar, die gaat ons het komende jaar echt nog niet uiut de nrand helpen. Het EK erna staat hij er wel denk ik, want hij heeft wel het meeste potentie voor de langere termijn.

7 september 2013 om 14:03

Heb je de Vrij gister zien spelen? Die man is een grote grap. BMI is nog best oke, maar Rekik is veel beter. Bruma is minder dan Rekik maar nog steeds beter dan die Feyenoord-verdedigers. Janmaat was de enige verdediger die nog best oke was. Willems was trouwens ook zwaar bagger. BMI op LB en dan is iedereen tevreden.

v.vandijk en douglas zijn m.i. ook betere opties. en links buiten...? nou, dat selectiebeleid van van Gaal klopt toch van geen kant. Kan die net zo goed Elia oproepen. Die heeft al de nodige minuten gemaakt bij Werder.

Waar is Heitinga? zelfs als hij slecht speelt is ie beter dan wat er nu staat! Als je 1x boe roept tegen de Vrij rent ie van schrik het veld af. Emanuelson, mis ik ook en idd Ron vlaar zal toch ook beter zijn dan wat we nu hebben.
Als we zo doorgaan worden we het lachtertje van het WK. Nigel de Jong, toch echt wel beter dan strootman hoor! Bij Celtic zijn ze toch ook niet gek dat ze Virgil van dijk gekocht hebben? Daarnaast kun je idd Bruma en Rekik een kans geven. misschien ook nog niet heel goed, maar bij hun heb je wel het gevoel dat er iig iemand staat i.p.v. de Vrij.

Hopen dat Boetius zijn ontwikkeling doorzet als hij straks fit is, want ook bij het NL elftal is er een gebrek aan dat type!

Ik snap v. Gaal wel, er zijn echt weinig spelers die na deze 21 man echt iets toe voegen, waarom zou je ze dan oproepen?

Straks, richting WK, komen "gewoon" Sneijder, v.d. Vaart, de Jong, Robben, v. Persie etc. In de selectie aangevuld met de grootste talenten, maar zo langzamerhand mag Louis wel naar een vaste basis gaan werken!

Ik zou gaan voor deze 11 en misschien wat kort door de bocht, maar Boetius kan wel eens de verassing worden!

Vorm
Janmaat
de Vrij
Rekik
Indi
de Jong
Sneijder
Strootman
Boetius
v. Persie
Robben
7 september 2013 om 10:37

Als Van Persie speelt Moet je VDV ook er inzetten. Dat kan gewoon niet anders. VDV is de enige die Van Persie kan bereiken. Robben maar vooral Sneijder denken alleen aan henzelf, en denken dat ze heel erg goed zijn enzo. Robben is nog best goed maar Sneijder is echt niks. In de winter moet ie gewoon naar Engeland gaan, Man Utd/swansea/cardiff. En De Vrij wisselen met Bruma die gisteren veel beter speelde dan de Vrij.

Jammer dat Youness Mokhtar voor Marokko heeft gekozen. Ik had hem graag eens op de linksbuiten positie willen zien.

Ik zou nu toch eens Depay meenemen voor de linksbuiten positie en voor links centraal in de verdediging Denswil, aangezien deze twee vol in ontwikkeling staan bij hun clubs.

By the way jammer dat Ola John en Elia zoveel op de bank zitten bij hun clubs, ze staan nu veel te veel stil in hun ontwikkeling (""beide veel te vroeg naar het buitenland vertrokken"

Verder vind ik dat Louis van Gaal Robben de volgende keer gewoon op de linksbuiten plek moet zetten aangezien Lens als linksbuiten nul komma nul rendement heeft. I.m.o. heb je dan een betere veld bezetting voorin!

7 september 2013 om 12:41

Depay die in de grote wedstrijden niet thuis geeft en bij jong oranje terecht op de bank zat 3 maanden geleden? Pff hou op, die gaat zijn basisplaats verliezen bij Psv.

7 september 2013 om 13:52

Ola John en Elia zijn hun basisplaatsen al verloren!! Die hebben al helemaal niets te zoeken bij Oranje. Laat ze maar eerst hun stinkende best doen om bij hun clubs een basisplaats te veroveren.

Ik heb verder al geopperd om Ryan Babel te selecteren aangezien hij volgens de statistieken goed bezig is in Turkije.
Deze optie lijkt mij nog beter als Depay, aangezien Babel meer ervaring heeft en ook nog jong is!

De hele achterstie linie mag van mij verwisseld worden.

Dit zou mijn team zijn voor het WK 2014.

Stekelnburg
Vd.Wiel
Bruma
Vlaar
Emanuelson
Strootman
DeJong
V.Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar
7 september 2013 om 10:38

Rekik moet er wel in. Die man is echt heel goed bezig bij Psv. En Sneijder eraf halen en dan VDV erin zetten. Huntelaar is trouwens heel erg slecht geworden.

7 september 2013 om 12:12

Strootman inwisselen voor Schaars. Van Persie wordt neem ik aan geen winger dus die zou ik als schaduwspits opstellen.

Anita rechtsback, De Jong linksback, Heitinga en Rekik centraal. Strootman voor de verdediging.

Wat een onzin als je geen 23 spelers kunt selecteren nog een paar maanden en dan is het WK en van Gaal kan niet eens 23 spelers selecteren terwijl landen als Brazilië, Spanje, Engeland, Argentinië, Duitsland en Italië al jaren zijn ingespeeld met kleine veranderingen. Dat hele gedoe van verjongen heeft dit veroorzaakt! natuurlijk was het goed om wat anders te doen en andere spelers oproepen maar doe dat op een goede manier.

De Huidige generatie simpelweg nog niet klaar voor het grote werk maar we moeten wel vooruit. BMI deed het gister slecht maar andere wedstrijden deed hij het prima. Om hem op 1 wedstrijd af te vallen is wel makkelijk. Hij is wel een type speler die alles heeft voor een cv. De Vrij lijkt het steeds moeilijker te hebben om er voetballend uit te komen en dat word wel riskant. Als hij zich niet ontwikkeld dan maar Vlaar voor hem halen. RB is Janmaat vrij zeker van zijn plek. Was gisteren ook niet best maar anders altijd wel en is nu ook net terug van een blessure. Blind lijkt me de beste optie voor LB. Op het middenveld zal Strootman voor de verdediging spelen. Fer lijkt mij een goede optie voor de linkerkant. Op rechts zou ik eens Wijnaldum proberen. RB hoop ik dat Narsingh op tijd in vorm is. en op links zou Depay van mij het wel eens mogen laten zien. Hoewel Lens het voorheen ook niet slecht deed. Spits blijft van Persie, met de juiste spelers naast hem zie ik hem wel meer rendement halen.

Spelers die van mij voor de bank mee zouden kunnen.
Vermeer , Vorm
van Rhijn, De Vrij , Rekik, Emanuelson
De Jong, Maher,clasie, Guzman
Schaken, Kuyt, Huntelaar, Depay

Haal aub geen spelers die al wat ouder zijn en met hun vorm worstelen zoals een Sneijder, vd Vaart, Heitinga, vd Wiel, Douglas die zich opnieuw willen bewijzen. Er moet een echt team komen en ik zie dat met deze spelers niet gebeuren. Ze zijn teveel met zichzelf bezig.

Stekelenburg
Janmaat
Vlaar
BMI
Blind
Wijaldum
Strootman
Fer
Narsingh
Persie
Lens
7 september 2013 om 11:16

Vermeer?, Clasie?,guzman?,schaken?, Depay?, Vlaar?, Fer?, Blind? en Wijnaldum? Allemaal geen NL-elftal niveau en er zijn betere spelers op dit moment. Krul en Vorm doen het beter dan Stekelenburg op dit moment dus die zullen vast bepalen wie 1ste keeper word met daarachter Stekelenburg dan kun je kiezen tussen Zoet en Vermeer en dan zou ik kiezen voor Zoet omdat hij meer potentie heeft. In de verdediging zul je het niet redden met 2 slome spelers als Vlaar en Blind dus ook aan hun zul je niks hebben Rekik en Willems horen op die positie zeker als je ziet hoe beide spelers beter worden op Willems is nog kritiek maar vergeleken vorig jaar is er groei en dat zag van Gaal ook anders had hij hem niet opgeroepen verder verdient v/d Wiel ook een kans omdat toch weleens speelt bij Psg. met daarachter spelers als van Rhijn, Bruma, de Vrij en Vlaar?. Op het middenveld spelen met Wijnaldum, Strootman en Fer? zie liever N. de Jong - Maher - Strootman meer creativiteit en body erbij.

Vorm/Krul
Wiel/Janmaat
Rekik
BMI
Willems
N. de Jong
Maher
Strootman
Robben
Persie
?
8 september 2013 om 11:31

N. De Jong zou kunnen. Heb hem al lang niet meer zien spelen dus weet zijn niveau niet.
Die creativiteit zorgt alleen maar voor gaten op het middenveld. Wij hebben met Oranje gewoon de kwaliteit niet meer om met zoveel druk te spelen. Dan krijgen we de doelpunten om ons oren. Willems is een lachertje die hoort mijn inziens niet eens in het eerste van PSV thuis. Het is dat ze niets anders hebben. Verdedigend gewoon erg zwak en dat kan je in de verdediging niet hebben. Van der Wiel, nee die speelt lekker. Dan gaan we lekker de oude garde oproepen die het niet meer kan belopen en al over hun top zijn. Dan staan we over 4 jaar met een elftal wat geen enkele ervaring heeft. Nee dat is een lekker beleid. Zoals ik al zei, We moeten vooruit. De oude garde gewoon lekker laten en aan een nieuw elftal beginnen

7 september 2013 om 11:57

Sorry hoor, maar met Kuyt, Schaken, Clasie en Depay kun je toch niet mee aankomen op een Wk. Er lopen op die posities voldoende mensen rond die betere keuzes zijn

Bijgaand mijn favoriete opstelling, onder een aantal mitsen en maren;

Stekelenburg lijdt geen twijfel, beste keeper.
VD Wiel beste rechtsback, maar moet wel speeltijd krijgen. Heeft aan de andere kant niet zo weinig gespeeld als veel mensen zeggen vorig jaar.
Heitinga zal zich ook dit jaar wel in de basis knokken, ervaren kracht.
BMI vind ik itt De Vrij oranje materiaal.
Urby moet uiteraard ook minuten maken, maar in principe onze beste linksback.
Nigel de Jong is onze beste rechter verdedigende middenvelder, ander voordeel, Strootman kan als linkpoot gewoon op links ipv dat gestoorde gedoe met hem op rechts. Waar gaat het over?
Sneijder is de man op 10, niet lullen, vertrouwen geven.
Robben en RVP lijden geen twijfel, ik hoop dat John zijn kans pakt bij Benfica met de blessures en een constante vorm laat zien, dat hij laat zien dat die uitwedstrijd in Camp Nou geen incident was. Anders mss Boetius?

Stekelenburg
VD Wiel
Heitinga
BMI
Urby
N. de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Van Persie
O. John
7 september 2013 om 14:02

Verdomd, Douglas, helemaal vergeten. Is ook welkom, cker als hij in Rusland presteert, kan ook samen met Indi spelen.

Ik zie mensen Pieters opnoemen ,, hou toch op met die stijve hark,, heb ik nog liever Willems sorry ,, blijf van mening dat Willems kan uitgroeien tot een vaste waarde, ik zou hem nu alleen wel als 2e keus achter blind zetten of eventueel 3e keus je kan indi natuurlijk ook back Zetten

En deze opstelling dan?

Krul
Janmaat - bruma - vlaar - anita
strootman - de jong
Robben - Sneijder - wijnaldum
van Persie

LB weet ik even geen andere optie. Anita is snel en heeft die positie vaker ingevuld. Strootman en de Jong kunnen een leuk koppel vormen . Als van Ginkel weet door te breken heb je nog een goede optie voor die positie. Wijnaldum op links wil ik wel eens zien is toch een speler die een combinatie kan opzoeken en ik vind RvP een spits die een bal in de voeten moet krijgen aangespeeld dan is hij op zijn best. Dan heb je voor de verdediging nog: rekik, heitinga, vd wiel. Van rhijn. Blind, pieters en evt. Buttner. Middenveld: v. Ginkel, maher, fer, vd vaart, schaars, emanuelson. En voorin: huntelaar, john, afellay?, lens, v. Wolfswinkel, depay.

Valt nog mee toch? We zijn niet van wereldniveau en zullen t WK ook niet winnen maar goed voor de dag komen moet met dit materiaal toch echt te doen zijn!

Van Gaal wilt dat we over 4 jaar zeggen dat hij diegene is die van Eredivisie-talenten toppers heeft gemaakt. Louis'ke is te egoïstisch om betere spelers op te roepen, hij kijkt waarschijnlijk nooit Serie A of PL. Hem gaat t alleen maar om de Eredivisie, zodat hij alle roem krijgt later als er eentje wereldtop wordt.
Kwal

Als we dan toch allemaal gaan mekkeren over de linksback positie. zullen we Van Gaal dan een retourtje geven naar Old Trafford om Büttner te gaan bekijken?

Basisplekkie? Ik weet het niet. Maar beter dat wat er op de bank zit. En duidelijk een aanvulling op z'n (met moeite gekozen) 21 koppige selectie.

Wat een opportunisme toch weer. De Vrij en Martins Indi spelen hun eerste mindere interland en ze moeten gelijk op de bank. Dan mag Robben, Vorm, Sneijder, Lens, Strootman en Schaars ook meteen op de bank (Al horen sommige van deze daar sowieso wel) Rekik en Bruma kregen drie goals tegen Balotelli en El Shaarawy, Martins Indi en De Vrij maar eentje. Scorebordjournalistiek, zeker. Maar daar zijn jullie toch zo gek op?

7 september 2013 om 11:41

Het kan snel gaan in de voetballerij. Tegen Portugal speelde ze een goede wedstrijd, nu een slechte en ze bakken er helemaal niks meer van. Vind het trouwens wel fijn als De Vrij een tijdje helemaal niet meer wordt opgeroepen. Misschien gaat ie dan harder werken en realiseren dat ie niet zo'n goede speler is als ie zelf dacht.

Vind het alleen bizar dat mensen nu ook allemaal Janmaat eruit halen. Speelde gisteren gewoon weer redelijk terwijl ie net terug is van een blessure. De overige wedstrijden van Feijenoord en het Nederlands Elftal heeft ie het ook gewoon goed gedaan.

7 september 2013 om 11:48

Opportunisme? De Vrij en Indi spelen al een tijdje zeer matig bij Feyenoord, maar konden zich optrekken aan de sterkere selectie van het NL-elftal, maar nu vallen ze ook bij het NL-elftal door de mand..

Gelukkig zie je zelf ook de scoreboordjournalistiek, want de selectie van PSV is natuurlijk niet die van het Nederlands elftal.

Deze jongens staan nu in de schaduw van het PSV duo, maar ik ben blij dat de selectie voor het WK pas in mei is, want niemand kan het op basis van zijn kwaliteiten nu waarmaken!

Wat ik stiekem hoop.. Dat van der Hoorn heel snel de stap kan maken naar het eerste en het waar maakt en dat van Dijk dat ook doet bij Celtic.. Want dan staan er ten minste 2 kerels met uitstraling en lengte!

7 september 2013 om 12:15

Van Gaal kiest zelf voor opportunisme. Hij laat zijn selectiebeleid tenslotte afhangen van de vorm van de dag. Dat je al jaren vele goede westrijden, en af en toe wat mindere, voor Oranje speelt, telt niet meer. Het gevolg is een elftal dat alle eigenschappen heeft van een kameleon in de zin dat het er steeds anders uit ziet.
En dan is hij nog niet eens consequent ook! Vooral Martins Indi mocht deze wedstrijd gebruiken om te laten zien waarom Feijenoord een dramatische seizoensstart heeft gehad en slaagde daar met vlag en wimpel voor.
Wedstrijden als deze zijn voor Oranje altijd lastig te winnen omdat het zo moeilijk scoren is tegen een elftal dat zich ingraaft. Maar als je de strijd aan moet gaan met een verdediging die tegen een land als Estland twee keer capituleert en een aantal keer nog goed wegkomt, maak je er bijna een 'mission impossible' van.

Nigel de jong had hij wel mogen oproepen.

Sorry lieve noorderburen, maar dit Nederland glijdt af naar de middenmoot, jammer want altijd veel sympathie voor gehad...

Deze man doet ook alles om in de media te komen he??! Bah! Moeite met 21 man te selecteren? Je hebt keuze te over!

K:stekelenburg/vorm RB: Van Rhijn/ Janmaat CV: Bruma/ Rekik/ Marins Indi/ Douglas LB: Emanuelson/blind CM: Van Ginkel/ Strootman/ Maher/ Nigel de Jong Cam: Sneijder/ van der Vaart. LV: Robben, Ola John SP Persie/ Huntelaar RV Lens

Dit lijstje gewoon bij elke interland indienen en aan het teamproces werken. Zelf niet teveel beren op de weg leggen en interessant proberen te praten Louis. Doe je iedereen een lol mee. Neem een voorbeeld aan Frank de Boer zou ik zeggen.

Stekelenburg
Van Rhijn
Bruma
7 september 2013 om 11:33

Op basis waarvan Heitinga en Douglas? Heitinga heeft dit seizoen nog 0 minuten gemaakt en douglas volgens mij maar 90.

7 september 2013 om 11:42

Hoe weet je of ze beter zijn? Ze spelen amper tot nooit. Of blijf je in het verleden hangen? Kan je net zo goed Frank de Boer vragen.

7 september 2013 om 11:49

Denk logisch na? Vond Heitinga op het EK niet goed spelen en sindsdien heeft ie bij Everton ook weinig gespeeld. Of kijk je bij de trainingen of het 2e van Everton?

Zoet
Brenet Bruma. Rekik. Willems
Wijnaldum. Schaars. Maher
Narsingh (tzt). Locadia. Depay
Goed ingespeeld team. Trainen elke dag met elkaar. :-)

Wie was er nou echt goed gisteravond??? Niemand in mijn ogen. Het middenveld was aardig maar de verdediging was huilen met de pet op! We hebben betere verdedigers in Nederland lopen dan de Vrij en Martins Indi. Ik kan me niet voorstellen dat je met dit team de eerste ronde van een WK overleeft. Triest! Toch maar eens verder kijken om een verdediging bij elkaar te krijgen voor juni. Inderdaad Nigel de Jong, van Rijn, Douglas, van Dijk zijn in mijn ogen beter dan wat er gisteren stond. Hij weet het altijd zo goed die bondscoach maar of hij het er mee red? No way!

Van gaal moet robben naar links verhuizen en dan als narsingh terug komt hem op rechts zetten! Voordat narsingh terug is kan hij ook nog gebruik maken van lens op rechts!

Haha, dit is typisch Nederlands. De Vrij - Martins Indi spelen een goede partij tegen Portugal en er is niks aan de hand. Ze spelen matig tegen Estland en ze kunnen de volgende keer thuis blijven. Gaat het de volgende keer ook zo met een andere duo? Want dan hebben we uiteindelijk geen spelers meer over.

Ik denk dat mensen zich moeten realiseren dat het talenten zijn. De Vrij, Martins Indi, Bruma, Rekik zijn allemaal nog hartstikke jong en zullen nog heel wat fouten gaan maken. Bruma heeft trouwens al wat foutjes gemaakt en Rekik zag er bijvoorbeeld tegen AC Milan ook niet zo goed uit.

Ik vind het prima als Bruma en Rekik de volgende keer beginnen maar ik ben benieuwd over wie jullie gaan zeuren als Bruma en/of Rekik opeens ook fouten gaan maken want uiteindelijk zullen dat gaan doen. Waarom? Het zijn talenten en daarom zijn ze wisselvallig.

7 september 2013 om 11:50

Welk duo? Ik heb het over De Vrij - Martins gehad en over Bruma - Rekik. Het zijn allemaal talenten en allemaal wisselvallig. Dat jij liever met een niet spelende Heitinga aankomt die het niveau in 2012 al niet aan kon, daar kan ik ook niks aan doen.

7 september 2013 om 12:02

Nutteloze discussie met jou inderdaad want je vindt Heitinga beter dan alle 4 die ik opnoemde maar op basis waarvan. Wanneer heb jij voor het laatst Heitinga in actie gezien? Hij speelt nooit dus dan wordt het moeilijk concluderen dat ie beter is.

Douglas zou ik wel eens in Oranje willen zien, misschien dat ie mee kan met het niveau van Oranje. Hetzelfde geldt voor Van Dijk van Celtic.

7 september 2013 om 13:07

Jij ziet toch ook hopelijk wel dat de Vrij en Indi niet alleen in Oranje maar ook de laatste tijd bij Feyenoord hopeloos falen.

7 september 2013 om 13:14

Bij Feijenoord falen ze al een poos maar dat heeft niet alleen met De Vrij en Martins Indi te maken. Dat komt meer door het middenveld. Bij Feijenoord kunnen ze moeilijk de bal kwijt terwijl tegen Portugal altijd iemand wel aanspeelbaar was. Toen speelde namelijk goede middenvelders en kwamen onze verdedigers amper in de problemen.

Gisteren was ons middenveld, net als die van Feijenoord matig en dan zie je gewoon dat ze het moeilijk hebben. De Vrij en Martins Indi konden amper de bal kwijt en tja, dan gaan ze domme dingen doen. Martins Indi die opeens 2x met de bal ging lopen, dat doet ie normaal gesproken nooit.

Zet er maar een beetje toekomst en voetballend vermogen in dan! Rekik is geblesseerd toch? Dan Denswil of Ake of Kongolo.

En linksbuiten dan Depay (in de toekomst zie ik daar ookook Kishna en Boetius, alleen die zijn beide nog niet fit)

Vorm
janmaat/verh
Bruma
Denswil
Willems
de Guzman
Sneijder
Strootman
Lens
van Persie
Depay
7 september 2013 om 11:55

Haha Denswill en als Denswill slecht speelt? Ga je dan een 16 jarige oproepen en daarna een e14 jarige? Kom op zeg.

Depay liet trouwens weer zien dat ie nog veel te veel met de bal loopt. Of heb je de wedstrijden tegen Milan en Heracles niet gezien?

7 september 2013 om 12:06

Martins Indi is toch geschorst! Wil jij dan Nuytinck op gaan roepen?

We spelen maar tegen Andorra hoor. Dat niveau kunnen toekomstige toppers als Denswil en Depay echt wel aan!

7 september 2013 om 12:07

Zet dan Van Dijk er neer.

7 september 2013 om 12:48

Bruma en De Vrij gaan gewoon spelen.

Ongelooflijk. Lekker voor Nigel de Jong,die weet ook meteen dat hij het wk kan vergeten. En die hoort er toch echt wel bij.

Verdedigende kwaliteit hoort de eerste prioriteit te zijn achterin. Alleen zo maak je als underdog kans op een groot toernooi. Volgende keer met Vlaar en Nigel de Jong spelen. Vlaar is in Engeland echt beresterk geworden en hij is captain bij Aston Villa. Het is niet nodig om zowel met Schaars en Strootman te spelen. Je hebt een breker zoals Nigel nodig. Tevens onderschatten mensen vaak de voetballende kwaliteiten van de Jong.

Weet iemand hoe trouwens speler zoals Van Dijk ( Celtic), Fer ( Norwich) het doen? Anders kan je bijvoorbeeld verdediging zo spelen: Janmaat - Van Dijk - Martins Indi of Rekik - Emanuelson.

7 september 2013 om 12:48

Van Dijk speelt prima bij Celtic, de fans vinden het een goede aankoop, valt op door sterk opbouwen. Verdedigend is het echter nog niet super en ik snap wel dat hij niet is opgeroepen. Als hij daar sterker in wordt dan wordt hij echt wel opgeroepen, de CL is de perfecte plaats om dat te laten zien.

Met deze coach hebben we in mijn optiek niets te zoeken op het WK. Bij deze coach moet je bij de drie nederlandse top clubs spelen anders kom je niet in aanmerking voor een plaats. Echter het op nationaal niveau nog wel aan te gluren maar een verdedeging met martisindie en de Vrij is internationaal een lachertje.

7 september 2013 om 12:30

Onzin wat je nu zegt. Hij selecteert toch ook spelers als Verhaegh, de Guzman, van Wolfswinkel, etc.

De toppers bij de internationale topclubs daargelaten.

Ik ben Van Gaal echt meer dan beu. Hij kraamt wederom onzin uit, er zijn voldoende vervangers mogelijk. En al spelen ze maar een paar minuten, of zitten ze op de bank, het is van belang dat spelers ervaring opdoen.

Ik zie teveel mensen vertrouwen hebben in Sneijder en Nigel de Jong. Hebben jullie niet gezien dat het betonvoetbal van Van Marwijk waarbij het hele team in dienst van Sneijder moet spelen niet om aan te zien is en bovendien 0 punten in de groepsfase van het EK 2012 opleverde? We gingen alles ophangen aan die zogenaamde geweldige tweede helft in de halve finale tegen Brazilië in 2010 terwijl het vooral de domheid van Felipe Melo was die met een totaal onnodige rode kaart vlakbij de middellijn en een eigen doelpunt Oranje in het zadel hielp. Verder zegt het ook genoeg dat Sneijder uit een corner een bal binnenkopte, niet iets waarop we in de toekomst onze hoop moeten vestigen.

Snap dan dat Sneijder de spits Van Persie op een eiland zet, hij is eigenlijk geen echte tien (lees: schaduwspits), maar meer een soort dirigent die vanuit een controlerende positie hoort te spelen. Waarom werd zoiets wel snel duidelijk voor de zelfs meer beweeglijke Modric? En je zet een speler zoals Montolivo of Lampard ook niet daar neer aangezien ze de ruimte en het spel voor zich moeten hebben zodat ze hun inzicht en overzicht optimaal kunnen aanwenden. Om sporadisch de zestien in te stoten kan dan alsnog, Sneijder die opgesteld wordt op tien zal je niet vaak daar zien dus daarmee lever je toch geen voordeel in.

Van der Vaart heeft veel meer de drang naar voren en "connect" ook veel beter met de spits. Siem de Jong laat het elftal ook beter spelen, terwijl bij Sneijder het team juist in dienst van hem moet spelen. Ook functioneert Siem de Jong als tweede spits met zijn kopkracht en looplijnen die Van Persie als zwervende spits vaak aan zich voorbij zal laten gaan.
Er zal dan meer ruimte komen voor komende mensen, iets wat onze middenvelders op 6 en 8 graag doen. Nigel de Jong is niet zo'n speler. Dat is iemand die vlak voor de verdediging wil spelen en bovendien niet goed is in het geven van een snelle bal naar voren. Hij heeft een goede pass hoor, maar hij moet eerst aannemen, kijken naar wie hij wil spelen (dan staat de verdediging van de tegenstander reeds) en geeft dan pas een zuivere pass.

Van Gaal heeft laatst zelfs nog gezegd dat hij niet speelt met een verdedigende middenvelder. Hij speelt met een type dirigent, een box-to-box middenvelder en een aanvallende middenvelder. Deze drie zou ik het liefst invullen met De Guzman, Strootman/sneijder en Van der Vaart/siem de Jong.

Er moeten dan nog één naam mee voor het middenveld om bovengenoemde vijf namen te complementeren voor de eindselectie.

Vorm
Van der Wiel
Bruma
Rekik
Blind
De Guzman
V.d. Vaart
Strootman
Narsingh
Van Persie
Robben

Is Ryan Babel misschien geen optie om mee te nemen Van Gaal?

Ik weet niet of hij goed speeld in Turkije, zo te zien aan zijn statistieken doet hij het niet verkeerd bij Kasimpasa. 3 wedstrijden gespeeld 2 doelpunten en 2 assist.

7 september 2013 om 12:26

Ryan Babel?

Nou dan kan ik wel 3 andere linksbuitens verzinnen die meer recht hebben op deelname. Bijvoorbeeld Ola John, Depay of Eljero Elia.

7 september 2013 om 12:36

Babel doet het veel beter dan die 3 spelers die jij opnoemt, chris heeft gewoon een punt, in deze toestand mag je Babel best een kans geven.

7 september 2013 om 13:27

Jimmyjameson,

Als Ola John en Eljero Elia bij hun club top spelen en dit wekelijks laten zien dan zijn hun natuurlijk ook interessante opties. Helaas spelen ze minimaal bij hun cluppie, daarom zij ze nu ook helemaal niet beeld en terecht!. Depay is ook een optie echter hem kun je beter bij Jong Oranje nog ervaring op laten doen.

Ik weet verder niet of Ryan Babel nu goed speeld in Turkije, echter aan de statistieken te zien doet hij het niet verkeerd. Waarom zou hij dan geen optie zijn voor het Nederlands Elftal! Ik zou op dit moment geen betere optie vinden voor de linksbuiten positie.

7 september 2013 om 13:27

Jimmyjameson,

Als Ola John en Eljero Elia bij hun club top spelen en dit wekelijks laten zien dan zijn hun natuurlijk ook interessante opties. Helaas spelen ze minimaal bij hun cluppie, daarom zij ze nu ook helemaal niet beeld en terecht!. Depay is ook een optie echter hem kun je beter bij Jong Oranje nog ervaring op laten doen.

Ik weet verder niet of Ryan Babel nu goed speeld in Turkije, echter aan de statistieken te zien doet hij het niet verkeerd. Waarom zou hij dan geen optie zijn voor het Nederlands Elftal! Ik zou op dit moment geen betere optie vinden voor de linksbuiten positie.

Mensen jullie moeten allemaal niet zo zeuren over van Gaal.

We hebben niet veel beter dan dit en hiermee moeten we het doen. Dat is logisch na een generatie talentvolle groep zoals 2010 dat er ook weer een groep komt die wat minder is, nog moet groeien etc.

Niemand moet hier rekenen op een groep die de WK kan winnen want dat proef ik in jullie reacties wel. Dat gaat nooit gebeuren. Nederland mag blij zijn als het de kwartfinale haalt, en dan mogen ze echt heel blij zijn. Misschien dat er in 2016 of 2018 weer een gooi naar de titel kan worden gedaan, als de groep dan goed is en verder is doorgegroeid.

Ik hoop dat het op het WK er zo komt uit te zien ,
Gaat natuurlijk meespelen hoe Denswil en Rekik zich ontwikkelen(in mijn ogen de 2 grootste verdedigende talenten) en hoe Narsingh terugkomt. Iedereen die Nigel buiten de basis houdt neem ik niet serieus, die zit fantastisch te ballen bij Milaan en Van Gaal komt met middelmaat als De Guzman en Schaars aanzetten..

Vorm
Janmaat
Denswil
Rekik
Emanuelson
Sneijder
N De Jong
Strootman
Narsingh
V Persie
Robben
7 september 2013 om 12:40


Denswil? Die mag blij zijn dat ie een basisplaats bij Ajax kan veroveren dit jaar en jij wilt m gelijk voor de leeuwen gooien in Brazilie?

Narsingh? 1 hele jaar bijna niet gespeeld en hij moet dus potten voor ons gaan breken in Brazilie? Nee sorry dan liever Lens.

Emanuelson op linksback lijkt me ook niet verstandig. Verdedigend gezien. Daar zou ik eerder voor Pieters gaan als ie fit is.

Krul
Janmaat
Rekik
Bruma
Pieters
Strootman
de Jong
Lens
Sneijder
Robben
van Persie
7 september 2013 om 12:46

Zie je hem wel eens spelen? Wie moet er dan staan, Heitinga? De Vrij? Die zijn niks, maar dan ook niks beter. Emanuelson speelt nu bij Milan ook als linksback en dat doet hij verdienstelijk, Pieters is een leuke linksback maar daar blijft het ook bij. En als je mijn reactie goed hebt gelezen dan zie je dat ik zeg dat het gaat meespelen hoe Narsingh terugkomt. Hij gaat over ongeveer 5 weken zijn rentree maken, dan heeft hij meer dan genoeg tijd om weer op niveau te komen.

7 september 2013 om 12:50

Voor Denswil zou ik eerder Bruma kiezen, die lijkt mij veel verder in zn ontwikkeling.

En ff iets anders.

Waar de hell is Erik Pieters gebleven? Lijkt mij toch de eerste linksback als ie fit is of niet soms?

Zijn weinig spelers die op dit moment in aanmerking komen voor het Nederlands Elftal. Meeste zijn oftewel te jong oftewel te slecht. Ik zou alvast aanraden om voor een ander team te supporteren op het WK, Colombia of een buurland bijvoorbeeld.

Wou dat v. Marwijk weer terug komt na het WK. R.koeman zie ik niet zo zitten.

Leer ook eens selecteren dan, wat een idioten pik je er ook weer uit, hallelujah.

Vind sommige opstellingen wel heel vreemd hoor, sommige komen bij depay? Denswill? Vd hoorn? Urby? Hou toch op man. Niemand komt met het grootste talent van Nederland( viel tegen Portugal heel goed in, hoorde bij de betere) de beste opstelling in mijn ogen, met dit schaduwelftal. Janmaat, bruma, de vrij, Pieters, de jong, fer, Sneijder, wijnaldum, wolfswinkel, lens. Waarom Douglas', omdat hij kracht, snelheid, lengte en kopsterk is, is geen topper maar wel beter dan de vrij en bruma. Van Ginkel en strootman als dynamische middenvelders( kunnen ook de jong en fer zijn) verdedigend sterk en fysiek sterkste spelers. Ook kunnen ze doelpunten maken. Pure linksbuiten met een actie, boetius en John.

Stekelenburg
Vd wiel
Douglas
Rekik
Indi
Van Ginkel
Vd vaart
Strootman
Robben
PersiePersie
Boetius/john
7 september 2013 om 13:08

Ik vind jou opstelling maar vreemd, volg je Milan wel? Indi linksback? Geen Nigel de Jong? VD Wiel?
Ola John is in principe wel degene die moet spelen, dat moet ik je nageven, maar zijn vorm is echt heel erg matig, dan kom je niet in aanmerking, en dat je met een Boetius komt aanzetten geeft alweer genoeg aan van het niveau van onze vleugelaanvallers..

7 september 2013 om 13:27

Ik volg milan zeker, ik zeg ook in plaats van strootman en van ginkel kunnen ook fer of nigel de jong staan. Ik vind vd wiel beter dan Janmaat, speelt de laatste tijd bij psg en traint daarnaast ook met de beste spelers ter wereld. Of van gaal nou janmaat of vd wiel opstelt, een van de 2. Want daaronder komen van rhijn en verhaegh die veel minder zijn.indi speelde op het begin bij oranje ook linksback. Een goede linksback is er niet en vond indi goed spelen op het begin, oa tegen belgie. Ook bij fey zijn positie meestal. Douglas zie ik niet spelen maar is beter dan de vrij vind ik. Ook beter dan mathijssen en heitinga dus zelfde verhaal als bij de rechtsback. Of hij of bruma er staan maakt niks uit. Klopt over het niveau van de buitenspelers, maar wie is beter??? Depay niet, kuyt niet, en dan houdt het al op. Lens heeft tota geen actie en speelt heel erg matig . Daarnaast was boetuis voor zijn blessure de revelatie. Ola john heeft ook een goede voorzet en actie. Vind op het middenveld met van ginkel, strootman, fer of de Jong dat daar dan goede spelers staan. Dynamisch en sterk. Tegenwoordig moet je zulke spelers hebben anders word je overlopen. In de voorhoude is er weinig keus. Kan alleen maar hopen dat boetius en narsingh goed uit de blessures komen. Dat is is mijn ogen toch de toekomst aan de zijkanten.

7 september 2013 om 13:08

Boetius? Die heeft zo lang niet gespeeld.. Maar afwachten of hij de vorm terugkrijgt. Van der Wiel speelt volgens mij ook amper? Dan liever Janmaat. Douglas is bij mij ook uit beeld verdwenen en hij maakt veel fouten. Bruma zie ik op dit moment dan liever. Nergens noem je Nigel de Jong, ben je die vergeten?

7 september 2013 om 13:34

Jawel, de jong in plaats van ginkel of strootman kan ook. 4 spelers voor 2 posities. Fer, de jong, ginkel, of strootman. Precies, afwachten of hij de vorm terugkrijgt, als dat gebeurt is het een van de beste opties vind ik. Douglas is niet minder dan de vrij, mathijssen, en heitinga. Of bruma of douglas naast rekik vind ik. Vd wiel zelfde verhaal, speelt veel de laatste tijd. Is beter dan van rhijn en verhaegh. Laten hij en janmaat maar concurreren. De jong vond ik tegen psv de beste man, ben zelf ook erg gecharmeerd van hem. Maar dat ben ik ook van fer, strootman en ginkel. Vooral van Ginkel . Op het ek jong oranje beste man, tegen portugal 2e helft een van de betere, en bij chelsea gaat hij genoeg spelen. Moet gewoon mee vind ik.

Ik begin me af te vragen waar het nu mis gaat in Nederland. Ik kan amper talenten opnoemen die de potentie hebben om de top te halen, en dat terwijl ons buurland vrolijk het ene na het andere talent produceert. Opleiden doen we nog steeds, maar dat worden steeds meer buitenlanders dan Nederlanders(fischer,eriksen,bakkali bijvoorbeeld).
Is het allemaal zo matig? Het is droevig om onze verdediging te zien. Er steekt geen enkel iemand bovenuit, het is allemaal middelmaat. Het Eredivisie niveau begint nu ook echt drama te worden, een Vitesse,feyenoord en Utrecht die zich volledig voor lul zetten en daarmee ook wel ons niveau aangeven. Een Ajax heeft zonder Eriksen en Alderweireld gewoon een matige selectie, ja in Nederland doe je gewoon mee, maar in Europa ga je toch niks klaarspelen met een Blind,serero of Sana?
De hype rond PSV slaat ook nergens op, dat Bakkali als messias wordt gezien tegen Cambuur zegt mij al genoeg. Feyenoord laat ook maar weer is zien dat het voetballend ontzettend zwak is, en dat een Eagles of Cambuur nu leuk meedoet ligt meer aan het verval van de competitie dan dat zij zo goed zijn(met alle respect natuurlijk)
Ik maak me echt zorgen over het Nederlandse voetbal, als het allemaal nog matiger wordt dan krijg je straks clubs die net als Vitesse afhankelijk gaan worden van 1 persoon, en dan krijg je alle poppen aan het dansen..

7 september 2013 om 13:42

Ik ben het er mee eens. Ten 1e het niveau van de eredivisie dat gewoon te laag is om als talent in te groeien. Daarna wordt voor het grote geld een plaats op de bank van een grotere club gekozen.
Geld is dus reden nummer een.

Verder is Nederland gewoon een te klein land om top te zijn. Je onderscheiden met een goede jeugdopleiding lukt niet meer als iedereen je opleiding kan kopiëren en mannen als Hiddink dit in andere landen zelf op de rails gaan zetten.

Dat Belgie nu wat talenten heeft is gewoon toeval, zoals ik land weleens een goede ploeg heeft.
Er is geen reden meer waarom Nederland betere voetballers gaat voortbrengen dan een land als Rusland,polen,portugal, Balkan landen, noem het maar op. We onderscheiden ons nergens meer in. In elk land in Europa heb je evenveel kansen om de top te bereiken.

Ik vraag mij af waarom ze nooit Vergil van Dijk selecteren....

Het slaat natuurlijk nergens op dat Louis van Gaal spelers als Emanuelson en De Jong over het hoofd ziet. Die Feyenoorders achterin moeten ook snel weg. Gisteren 2 domme fouten van de Vrij. En die Indi alstublieft meteen uit de selectie gooien. Janmaat kan je misschien meenemen als 2e rechtsback.

Mijn selectie zou als volgt zijn:

DM: Stekelenburg, Vorm, Krul
RB: Van der Wiel, Janmaat
CV: Rekik, Bruma, Heitinga, Douglas
LB: Emanuelson, Willems
VM: De Jong, Strootman, Maher
AM: Sneijder, Van der Vaart, Van Ginkel
RV: Robben, Lens
SP: Van Persie, Huntelaar
LV: Affelay, Elia

Van der Wiel: Traint met een van de beste selecties van Europa, en heeft gewoon meer ervaring als van Rhijn.
Janmaat: Enige speler van Feyenoord die Nederlands elftal waardig is.
Rekik: Deze speler wordt een hele goede verdediger. (hopelijk dit jaar al)
Bruma: Is gewoonweg een andere soort verdediger. Een type Jaap Stam in wording. (weliswaar niet van dat niveau)
Douglas: Verder in de ontwikkeling dan Indi en De Vrij
Heitinga: Heeft gewoon meer ervaring.
Emanuelson: Heeft altijd LB gestaan bij Ajax en ook bij AC Milan speelt hij daar geregeld. Ook veel meer ervaring dan een Pieters of Willems.
Willems: Kan mij nog niet echt overtuigen. Maar heeft meer potentie dan een Pieters.

De Jong: Bikkelhard op het middenveld iemand die, wanneer het even minder gaat niet vies is van een professionele overtreding.
Strootman: Een type van Bommel, heeft nog wel veel te leren maar ik denk dat hij bij AS Roma de kneepjes van een smerige VM leert.
Maher: Veelzijdige middenvelder kan verdedigend maar ook aanvallend van belang zijn.
Sneijder: Ook uit vorm nog de beste AM van Nederland.
Van der Vaart: Kan op veel posities zijn mannetje staan. Helaas niet zo goed als Sneijder.
Van Ginkel: Potentiële wereldtopper.

Robben: Topspeler met afstand een van onze beste spelers.
Lens: Een goed alternatief voor Robben, niet zo goed maar brengt wel veel dreiging.
Van Persie: Bij Man Utd een van de beste spelers van de wereld. Helaas bij Oranje iets minder dominant, maar speelt altijd naar behoren.
Huntelaar: Ideale 16-meter spits.
Affelay: Onze enige redelijke linksbuiten. Wanneer hij dit jaar weer fit wordt meteen meenemen naar het Wk.
Elia: Een speler die in het Nederlands elftal altijd boven zichzelf uitstijgt. Daarom meenemen als 2e keuze.

7 september 2013 om 13:41

Helenaal mee eens, alleen willems, affalay elia maher en heitinga twijfel.

Indi voor Willems
John voor affalay
Narsingh of boetius voor elia
Fer voor Heitinga, teceel verdedigers
Mischien siem de jong of fer voor Maher.

Wat als we met deze spelers tegen een team moeten dat wel kan voetballen. Denk aan een Engeland, Frankrijk, België, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, Brazilië, Argentinië etc

Ploegen die vooruit kunnen spelen. Hoog druk kunnen zetten. Met deze spelers komen we er nooit uit. De vrij en BMI kunnen simpelweg niet goed voetballen. Slechte dieptepass en een slechte inspeelpass. Zelde durven zo door te schuiven en hoog te gaan staan. Zelfs niet tegen het nietige Estland. Come on. De keren dat BMI ging was het chaos. Het midden (schaars en strootman) is te statisch en te voorspelbaar. Zit wel loopvermogen in maar het is voetbal en geen hardlopen. Twee linkspoten is niet verstandig. Openen vaak 1 kant op. Sneijder is nog niet op zijn best. Zeker als hij moet bikkelen is hij niet op zijn best. Iedereen vindt Robben geweldig maar hij speelde gisteren echt niet goed. Te egoïstisch, verdedigend geen een keer achter zijn man aangelopen. Hij eist dat Janmaat 70 meter overbrugt zodat hij tegen een waterdrager van en Est meer keuzes heeft? Erg egoïstisch. Speelt de bal alleen af als hij niet anders kan. Van gaal moet m op links zetten zodat hij een pass Moet Geven want ik heb t idee dat hij met rechts alleen kan lopen. Gisteren was t al drama maar denk svp terug aan de wedstrijd tegen Portugal toen van de wiel tegen twee spelers kwam te staan omdatbde grote Robben niet terug wilde verdedigen... VP was gisteren zichtbaar geïrriteerd vanwege Robbens egoïsme.
Lens is niet goed genoeg om verdedigers een lastige dag te bezorgen. Vaak balletje terug of breed. Als hij er een keer langs is dan vaak een slechte pass met links. Ook hier zeg ik zet m op rechts om de pass te geven.
VP wordt niet gevonden door t midden of zijkanten. Wat heb je aan zo een speler als hij niet wordt gevonden? Van Gaal moet videobeelden van manu uitdelen. Ti's toch werkelijk schandalig dat ze m niet vinden.

Met deze spelers kan van gaal niet het spekstenen dat hij in gedachte heeft. Simpelweg te veel middelmatige voetballers

Hij kan beter een andere tactiek verzinnen want dit werkt echt niet. Leuk tegen Andorra en en Estland en Turkije maar tegen de grotere landen worden we afgeslacht.

van persie isal jaren een ramp in de spits bij oranje, zet hem gewoon op rechts daar komt ie bij oranje het best tot zijn recht.
hunter in de spits

Ik krijg haast medelijden met onze bondscoach, die man is helemaal de weg kwijt. Zeggen dat hij het bondscoachschap maar een verplichting vind, een speler alles afnemen (aanvoerdersband, plaats in Oranje) om daarna ineens weer basisklant van hem te maken, om de twee wedstrijden een andere keeper proberen. Gisteren zeggen dat Kuijt stond waar hij stond omdat die het niet meer zou kunnen belopen (wat doet die dan nog in Oranje?) en nu weer dit.

Louis heb je al moeite 21 namen te bedenken? Ik zou bij wijze van 21 kunnen bedenken die ik beter vind dan Mathijsen. Waarom komt Emanuelson niet in aanmerking voor Oranje? Moet hij basisspeler worden bij Milan? Waarom zit Cillessen er dan wel soms bij? Die man is echt seniel aan het worden, sorry dat ik het zeg.

Vergeet een fitte Afellay of ( hopelijk ) een fitte narsingh niet!

7 september 2013 om 16:59

Affelay is al een paar jaar niet meer echt fit geweest, dus de vraag is in hoeverre die nog op een fatsoenlijke niveau kan komen. Narsingh ligt er ook een behoorlijke tijd uit al en had naar mijn idee bij PSV het grootste gedeelte van de tijd niet echt zijn 'Heerenveen-vorm' te pakken. Qua vleugelspelers wordt dat nog allemaal spannend. Wellicht kan Van Gaal dan beter maar eens gaan overwegen om net als in zijn AZ tijd zonder echter vleugelspelers te spelen en een dynamische ruit op het middenveld.

7 september 2013 om 17:46

Mee eens, alleen vond ik dat Narsingh wél in het Nederlands elftal goed speelde. Nadeel van een ruit op het middeveld ( 4-4-2) waar laat je Robben?

7 september 2013 om 17:57

Dat is inderdaad problematisch. Robben is te goed om niet op te stellen, maar het probleem is dat je eigenlijk om hem te laten spelen met vleugels moet gaan spelen, terwijl hij ook de enige is die dat ook daadwerkelijk kan. Maar verder heb je daar dus momenteel helemaal het materiaal niet voor, echt hartstikke zuur. Als je met zo'n ruit gaat spelen wordt Robben een soort supersub die je gaat inbrengen op het moment dat je iets moet forceren. Eigenlijk zonde, maar ja als Oranje beter gaat spelen met een ruit op het middenveld moet dat misschien wel. Vooral maar hopen dat Narsingh snel fit en in vorm komt en als op miraculeuze wijze dit seizoen John en Elia veel aan spelen toekomen en Affelay wonder boven wonder fit mocht worden dan heb je opeens weer een luxe probleem.

Van Gaal toch!!! Ik kan er direct een paar noemen, zoals de spelers bij Milaan. Beter dan spelers uit de eredivisie. Schaars opstellen sinds hij weer bij PSV speelt, wat een beleid. De verdediging blijft ons zorgenkindje, waar is die Verhaegh gebleven. Vond dat wel een lichtpuntje. Anderzijds... met een naar voren spelende Sneijder en het slecht bezette middenveld is het zelfs tegen Andorra gevaarlijk in de counter. Lens opstellen en zolang laten staan, kan echt niet. We kunnen zeggen wat we willen van Kuyt. Hij leverde direct enkele bruikbare ballen aan van Persie. Lens niet zien doen. Wellicht Hunter in de spits en van Persie naar buiten een idee. Robben blijft een one man show, maar kan belangrijk zijn. Hoe dan ook, een keer een zepert mag best. WE plaatsen ons voor het WK, dat word lachen...

Ik vind dat Louis van Gaal eens moet gaan beginnen om een goed fundament neer te zetten. Op dit moment is Nederland verdedigend zó kwetsbaar dat je niets hebt aan alleen de wereldspelers Van Persie, Sneijder en Robben. Ik bedoel; je begint met het bouwen van je huis toch ook niet aan het dak? Dan kan het dak nog zo mooi zijn, je hebt er niets aan zonder muren eronder. Van Gaal moet eens na gaan denken of het wel zo belangrijk is om 'voetballende' verdedigers op te stellen. Wij hebben misschien wel slagers nodig achterin die een speler een ferme tik kunnen uitdelen als het nodig is. Dit mis ik bij spelers als De Vrij en Bmi. Voetballen, dat doen spelers als Schaars, Strootman en Sneijder wel. Die kunnen de bal op komen halen in de verdediging. Ik denk dat Nederland genoeg spelers van het type John de Wolf heeft rondlopen. Ik noem wat voorbeelden: Douglas, Beugelsdijk, Wormgoor en in mindere mate Vlaar, Bruma en evt. Rekik. Een suggestie:

Vorm/Krul
Janmaat
Beugelsdijk
Douglas
Emanuelson
Strootman
De Jong
De Guzman
Robben
Sneijder
Van Persie

Hij is ook de weg kwijt. Heb ook het gevoel dat spelers bang voor hem zijn en hem naar de mond praten. Van Gaal is zo goede trainer het is een eer om voor hem te voetballen ect. Ik vind dat een ongezonde basis.

Laten we na Andorra verder gaan met deze opstelling:

Ik zou gewoon vd Vaart op de plek van Lens zetten. Als Kuijt daar kan spelen, zonder snelheid, dan kan Raf dat ook wel. Rond december zou ik toch kijken of ik voor Rekik of Indi zou gaan als ik Gaaltje was. Verder komt het allemaal wel goed.
Als we dinsdag met duidelijke cijfers winnen van Andorra is iedereen weer helemaal happy met dit Nederlands elftal

Steek
Janmaat
Bruma
Indi
Blind
Guzman
Strootman
Sneijder
Robben
RVP
vd Vaart

Depay en Rekik kan je toch oproepen? Die spelen prima bij Psv.

Hopelijk is hij snl fit en keept hij veel wedstrijden. Stekelenburg
Emanuelson moet op Lb
Centraal alles en iedereen behalve de vrij en Bmi
Janmaat of Vd Wiel op Rb
Nigel de Jong met daarnaast Strootman op t middenveld.
Op 10 de meest fitte en in vorm verkerende speler. Persoonlijk t liefst Sneijder.
Centraal Rvp
Links Robben
Rechts Lens

Van Gaal ik zal je helpen :

Reseves

Büttner
Vd Wiel
Heijtinga
Bruma
Strootman
Maher
Siem de Jong
O. John
Kuyt
Huntelaar
Wolfswinkel
Babel !

Ben ik nou zo slim of ben jij nu zo dom!!

steek/krul
jan maat
boula
rekik
urby
n de jong
Seedorf
robben
vd Vaart
snijder
van Persie

Rekik, Emanuelson, Nigel De Jong om er een paar te noemen...

nuytink, douglas, pieters, virgil van dijk, emanuelson,...nee ik zie inderdaad geen alternatieven. Maarja als je schaars meeneemt ipv van nigel de jong dan ben je toch raar bezig of niet?

Het probleem zit 'm eigenlijk best wel op de vleugels, ook met het oog op de toekomst: er komen de laatste jaren gewoon weinig aanvallende talenten door. Ola John speelt gewoon te weinig en komt momenteel niet in aanmerking. Bovendien moet hij ook gewoon echt gaan spelen als hij zich wil ontwikkelen. Depay is nog veel te wisselvallig, hoewel het een leuke speler is. Tegen Milan zag je dat hij gewoon nog niet klaar is voor het hoogste niveau. Het is te hopen dat Narsingh een beetje snel terugkomt en in vorm raakt, want dan heb je in ieder geval op beide flanken nog dreiging. Nu moet het alleen van Robben komen: Lens die bakt er weinig van en Schaken daar hoef ik niet over te beginnen. Anders moet Van Gaal misschien maar eens gaan overwegen om van 4-3-3 af te stappen, want als je maar op een flank iemand met dreiging hebt wordt het te voorspelbaar. Hij heeft dat destijds ook bij AZ noodgedwongen gedaan en dat leverde prachtig voetbal op doordat iedereen in beweging was. Er was altijd één balvaste spits, veelal Ari of Pele...hoewel ook Dembele goed kon functioneren in die rol, en daarom heen speelde dan een meer bewegelijke spits en achter die twee spitsen dan ook weer een 'tien' die veel vrijheid genoot. De overige drie middenvelders waren harde werkers, maar die doken ook allemaal probleemloos in de gaten die op de vleugels vielen. Was een genot om naar te kijken. Ik denk dat iemand als Van Persie daar in dit geval ook wel eens baat bij zou kunnen hebben, alleen kun je in zo'n systeem vrij weinig met iemand als Robben. Aan de andere kant komen opkomende backs als Janmaat in zo'n systeem veel beter tot hun recht. Robben zou dan een soort van supersub moeten worden als je iets wil forceren. Ook dat deed Van Gaal vaak bij AZ. Dan gooide hij een vleugelspeler als Jenner erin om op die manier iets te forceren.

Krul
Janmaat
Bruma
Rekik
Emanuelson
De Jong
Van Ginkel
Strootman
VDV/Sneijder
Van Persie
Huntelaar
7 september 2013 om 17:55

Van Persie is wel balvast hoor en Robben is beweeglijk. Huntelaar is een standbeeld op pootjes. Bovendien is Robben onze beste speler.

Verder een mooi idee alleen zou ik Huntelaar nimmer voor Robben in de basis 11 willen zien. Dan nog liever Lens voor Huntelaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren