Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Engelse arbiter onthult: ‘Ik sprak Ferguson vaak, we stuurden sms’jes’

Laatste update:

Het is in de Engelse media vaak gesuggereerd dat de scheidsrechters in de Premier League een lichte voorkeur zouden hebben voor het Manchester United van Sir Alex Ferguson, maar het is nu duidelijk geworden dat de inmiddels gestopte trainer inderdaad een uitstekende band had met sommige arbiters met wie hij in de Engelse competitie te maken had.

/

Mark Halsey, die na afloop van vorig seizoen net als Ferguson een punt achter zijn carrière zette, heeft in zijn boek onthuld hoe goed zijn contact met de Schotse oefenmeester was. Toen Halseys collega Mark Clattenburg ervan beschuldigd werd zich op racistische wijze te hebben uitgelaten tegenover Chelsea-middenvelder John Obi Mikel, vroeg de leidsman aan Ferguson of die Clattenburg wilde steunen.

“Ik heb Sir Alex gebeld en heb hem verzocht om van zich te laten horen”, tekenen Engelse media op uit de mond van Halsey. “Hij stemde toe en vertelde tijdens een persconferentie dat hij zich niet kon voorstellen dat Mark zulke dingen gezegd zou hebben. Het heeft tijd gekost om Fergusons respect te verdienen, maar uiteindelijk hadden we een zeer goede relatie. Ik heb hem vaak gesproken en we stuurden elkaar sms’jes. Maar hij wist dat dit geen invloed had op wat ik binnen de lijnen deed”, benadrukt de oud-scheidsrechter.

Dat Mark Halsey vaak contact had met Sir Alex Ferguson ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De laatste zin van het artikel zegt eigenlijk alles: niks aan de hand dus!

16 september 2013 om 10:21

Geloof je het zelf?

16 september 2013 om 11:36

Het glas is halfvol of halfleeg. je kan alles ook negatief blijven zien he.

16 september 2013 om 12:12

Inderdaad. Als je het zo kijkt en ik voetbal tegen het team van de vader van een goede vriend van mij heb ik zeker ineens ook de schijn van partijdigheid tegen.

16 september 2013 om 13:12

Logisch als je zo vaak kampioen bent geworden moet je ook buiten het veld goede lobby's hebben.

Ik volg de PL op de voet, Man U kreeg zo vaak de beslissingen mee, dat het gewoon opvallend was. Scheids waren bang van Ferguson en werden geïntimeerd.

De laatste zin is dus onzin.

Iedereen weet wanneer je iemand aardig vind dat je eerder voor hem een gunst doet dan dat je hem benadeeld. Wanneer er bijvoorbeeld een twijfel is bij een overtreding in de 16 dan geef je hem eerder dan dat je hem niet geeft. Ferugson is natuurlijk ook niet achterlijk, die gaat niet de scheids sms'en omdat hij hem een aardige vent vindt. Alles voor het resultaat en ik weet zeker dat hij door zijn acties wel een aantal keer bevoordeeld is. Niet voor niks dat United zo veel penalty's krijgt.

16 september 2013 om 10:30

Het is daarom ook oliedom dat deze scheids het er nu over heeft. Iedereen had al een vermoeden dat Halsey pro United was. Juist dan ga je toch niet bekennen dat je een goede band had met Ferguson. Dit is eigenlijk het zelfde als een wedstrijd fluiten van je favoriete club. Dit is ook verboden in Engeland (arbiters moeten van te voren hun club aangeven, zodat ze geen wedstrijden van die club krijgen aangewezen).

16 september 2013 om 10:32

Iedereen had een vermoeden over Halsey? Dat is eigenlijk het eerste dat ik daarover hoor. De reden dat Halsey die quotes hier maakt is natuurlijk omdat zijn boek moet verkopen.

16 september 2013 om 10:55

Het is geen Howard Webb, maar Halsey kan er ook wat van hoor. Of was hij volgens jou de braafste van de klas?

16 september 2013 om 11:07

Ja, eigenlijk wel. Kan me echt geen controversie herinneren rond hem (dan heb ik het trouwens zelfs niet enkel over United, maar in het algemeen). In tegenstelling tot scheidsrechters als Webb, Dowd, Clattenburg, Atkinson en dergelijke.

16 september 2013 om 11:34

Niet? Liverpool - United vorig jaar is er al eentje.

16 september 2013 om 11:52

Met 'geen controverse' bedoel ik natuurlijk niet dat er eens geen huilende slechte verliezer aan het klagen is. Daar heeft elke ref op zijn tijd wel eens mee te maken. Daarmee bedoel ik dat hij helemaal geen 'naam' heeft als zijnde een slechte of partijdige ref.

16 september 2013 om 12:13

Daar heb je gelijk in, ik heb net zijn statistieken opgezocht van de wedstrijden die hij van United floot. Die vallen nog wel mee, maar je weet nooit of Ferugson ook contact heeft gehad met bijvoorbeeld een Howard Webb.

16 september 2013 om 12:14

Inderdaad, het valt mij op dat veel fans van Liverpool die van Arsenal na gaan praten en de scheidsrechter de schuld gaan geven. Terwijl als zij een keer bevoordeeld worden ze daar natuurlijk niets van zeggen. Misschien moeten deze twee clubs het voetballend eens een seizoen lang volhouden en niet klagen over een verliespot tegen United terwijl ze tegen kleine clubs net zo goed punten laten liggen. Maar goed, winnaars zijn nooit geliefd natuurlijk

16 september 2013 om 12:52

Dat klinkt anders eigenlijk als de meeste United supporters. Iedereen weet wel dat United heel vaak het voordeel heeft wat refs betreft. De meeste fans zijn daar ook gewoon blij om. Maar de meeste (niet alle, uiteraard) United fans denken dat de wereld vergaat als ze eens één discutabele beslissing tegen krijgen (die meestal dan nog correct is), wat uiteraard heel hypocriet is als United fan zijnde.

16 september 2013 om 10:33

Dat calimero kostuum staat je niet echt goed.

Over een heel seizoen zijn alle voordelige en nadelige beslissingen tegen elkaar weg te strepen. Dit geldt ook voor United. Het is vaak zo dat een grotere ploeg het voordeel van een scheids lijkt te krijgen, maar dit komt vooral doordat de grotere ploeg het spel maakt, en dus ook vaker overtredingen tegen kan krijgen.

16 september 2013 om 11:55

Eerst en vooral klopt je logica niet. Het mes snijdt aan twee kanten. Als je iemand aardig vindt is het inderdaad moeilijker om neutraal te zeggen maar dit kan ook in het nadeel spelen van Ferguson. Voor hetzelfde geld is Halsey juist strenger omdat hij bang is dat hij anders niet neutraal genoeg is. Het lijkt me dus een voorbarige conclusie dat je trekt.

Ten tweede is het nog afwachten wat er degelijk in het boek staat. Voor hetzelfde geld is het nu gewoon reclame om mensen het boek te laten kopen.

Maar goed. Dit is natuurlijk 'spek voor de bek' voor alle mensen die al jaren beweren dat Man Utd wordt voorgetrokken.

16 september 2013 om 13:14

Je zult alleen strenger gaan fluiten als het bekend is dat je sympathie voor een team/speler/coach hebt.

Roelof Luinge dronk ook geregeld een biertje na afloop van een wedstrijd. Hierbij zal hij ook vaak genoeg contact hebben gehad met bestuursleden en/of trainers van de desbetreffende ploegen.

Ik vind echter dat sms'en wat ver gaat. Mensen van concurrerende ploegen gaan nu hun vraagtekens zetten bij dit bericht. Was het niet de club uit Manchester die vaak de scheidsrechter met zich mee had? Zijn er meerdere ref's die wellicht contact hadden met Sir Alex Ferguson?

Het zal me niks verbazen als onze grote kale vriend van de WK-finale over 10 jaar een boek schrijft dat ook hij geregeld contact had met Sir Alex en nu dus David.

16 september 2013 om 10:23

En niet raar dat de club waar Ferugson de grootste hekel aan heeft keer op keer genaaid wordt door de arbitrage.

16 september 2013 om 10:28

Ferguson heeft helemaal geen grote hekel aan Arsenal.

16 september 2013 om 10:29

Haha, grappig dat je Arsenal noemt. Die zijn vorig jaar het meest bevoordeeld. Liverpool wordt al jaar in jaar uit genaaid door alles en iedereen van de FA. Aresnal de jaren ervoor ook maar niet het laatste jaar.

16 september 2013 om 10:31

Wat een onzin zeg. In de jaren met Benitez werd Liverpool net ongelooflijk bevoordeeld door de scheids. De laatste jaren hebben ze inderdaad de beslissingen weer wat vaker tegen, maar je moet ook niet overdrijven.

16 september 2013 om 10:32

lol net zo raar als het feit dat de club van ferguson ook keer op keer genaaid werd .. dit gebeurt nu eenmaal. Of ben jij zo'n loser die denkt dat United geen succes gehad zou hebben zonder de arbitrage zoals ik hier vaak hoor?
En van alle clubs liverpool? We moeten wel heel ver terug gaan in de tijd om die 2 uberhaupt als concurrenten te zien ..
Ik zou dit bericht pas interessant vinden als de inhoud van die sms-jes gevoelig was. Wat hier staat lijkt me vrij normaal.
En in je eerdere bericht over aardig .. Tja dus moet iedereen onaardig doen tegen de arbitrage en ook allemaal even onaardig om het allemaal eerlijk te houden

16 september 2013 om 10:33

Vorig jaar zijn er bijvoorbeeld al meer dan 10 punten afgesnoept door fouten van de arbitrage. Iets wat ik bij United nog niet zo heel snel zie gebeuren.

16 september 2013 om 10:48

Voor het eerst sinds 10 jaar gemiddeld genomen niks meer tegen dan mee en Arsenal word opeens geholpen?

Omgekeerde wereld dit Frank.

16 september 2013 om 10:48

En dan kijk eens naar de beslissing van vorig seizoen. Liverpool - Machester United. De discutabele penalty in de 80'ste minuut. Wie was de scheids, Hasley, was de penalty terecht? Geloof het niet. Hij kan er naast zitten, maar hij kan ook twijfelen en uiteindelijk de voorkeur geven aan United omdat Ferugson zijn grote vriend is.

16 september 2013 om 10:49

Meen je dit nu serieus? Arsenal is de afgelopen jaren structureel benadeeld geweest, in die mate zelf dat het hun mogelijk een potentiele titel heeft gekost.. (met uitzondering van afgelopen jaar). En nu ga jij liggen verkondigen dat Liverpool het meest benadeeld wordt omdat ze vorig jaar toevallig een ongelukkig jaar hebben gekend? Ik weet niet of jij de tijden met Benitez hebt gezien maar daar hebben jullie vaak genoeg beslissingen in jullie voordeel gekregen..

16 september 2013 om 10:54

Kijk dan ook eens naar de wedstrijd tegen spurs waar we geloof ik 4x een penalty niet kregen lol .. zo kan iedereen wel bezig blijven met gevalletjes, en daaruit blijkt dus ook dat het gewoon over en weer is. frustrerend als het gebeurt bij je club, maar dat hoort erbij. Bij United lijkt het alleen minder, omdat de supporters niet zo janken als het gebeurt.

16 september 2013 om 10:56

Foei, wat een geneuzel.

Er zijn jaren geweest (en misschien nu nog wel steeds) dat scheidsrechters dure cadeaus kregen bij wedstrijden die ze moesten fluiten. Ik kan me van jaren terug herinneren dat een scheidsrechter een horloge van een paar 1000 euro/gulden kreeg aangeboden van 1 van de clubs toen hij een Europese wedstrijd moest fluiten.

Bij voetbal zullen er altijd discutabele momenten zijn, omdat het gewoon onmogelijk is om alles goed te doen. En zolang er discutabele momenten blijven bestaan zullen er ook altijd complottheorieën bestaan.

16 september 2013 om 11:12

Ik weet precies wat jullie bedoelen. Feyenoord is ook al bijna 15 jaar geen kampioen meer geworden omdat we elke keer weer genaaid worden door die scheidsrechters. Dit is echt zo oneerlijk!

16 september 2013 om 11:53

En Ajax wordt altijd beticht van de scheids mee te hebben. Hetzelfde gebeurt in Spanje, in Italië, in Europa. Waar dan ook een club succesvol is, daar hoor je ook de meeste verhaaltjes over hulp van scheidsrechters, etc.

16 september 2013 om 12:19

Sterker nog.. het is vrij normaal dat de scheids een maaltijd voorgeschoteld krijgt en bijv met de voorzitter aan tafel zit.

Eens te meer bewijs hoeveel invloed Ferguson had bij de FA. Mensen die dat ontkennen zijn niet goed bij hun hoofd.

Halsy was trouwens een waardeloze ref

Moet gewoon kunnen lijkt mij. Buiten het veld zijn het ook maar mensen. Spelers hebben onderling ook contact, zelfs als de een voor bv. Ajax uitkomt en de ander voor Feyenoord. Het zal zeker nog vaker gebeuren.

Had toen ik de titel zag verwacht dat dit artikel over Howard Webb zou gaan.

Hehe, zie de bloeddruk met 20 stijgen bij alle conspiracy theorists

Als dit waar is, dan maakt Halsey natuurlijk een deontologische fout. Kan je niet ontkennen. Anderzijds, zijn autobiografie moet ook verkocht worden dus ik vraag me af of het allemaal niet fel overdreven is en het niet bij wat sms'jes rond dat Clattenburg-incident bleef.

16 september 2013 om 11:55

De Arsenal en de Liverpool fans zijn er inderdaad weer als de kippen bij. Het is nog even wachten op Persiangooner.

Webb, Clattenburg, Atkinson, Halsey schijnen allemaal banden te hebben met United omdat ze in een individuele onderlinge wedstrijd een keer een discutabel moment tegen hebben gekregen. Vergeten wordt dat voor elk discutabel moment in hun nadeel er 3 in hun voordeel zijn en voor United hetzelfde geld.

16 september 2013 om 13:01

Je weet niet eens waar je het over hebt. Atkinson word veelal door Mancs gezien als een Chelsea scheids. Clattenburg vind ik juist een hele goede en objectieve scheids en nergens word gerept dat hij banden beeft met United.

Er zijn twee redenen lijkt me. De eerste is dat Ferguson echt contact had om de scheidsrechters te beinvloeden en Halsey zo dom is als een zak aardappellen door dit in de media te gooien.

Of dat het echt alleen bij de smsjes om Clattenburg ging. Nou zou het perfect in het straatje van de FA passen als de beste man hier zich gruwelijk vertypt heeft of eindelijk een bladzijde van het boekje opendoet. Niet voor niks dat United al jaren achtereen bevooroordeeld word.

Zelfs ondoordacht doe je automatisch iets meer voor mensen waar je een persoonlijke relatie mee hebt.

16 september 2013 om 11:01

United jarenlang bevoordeeld? Heb je hier onomstotelijk bewijs voor?

Altijd maar dat zielige gedoe. Het is onvermijdelijk dat in een seizoen 1 club meer mazzel heeft dan de ander. Het kan zelfs dat een club meerdere seizoenen aan de goede kant van de medaille zit, net als dat het mogelijk is dat een roulette bal pakweg 6x op rij op zwart valt.

Totdat er onomstotelijk bewijs komt is het niet meer dan speculatie, meestal gebruikt om het matige presteren van de eigen favoriete ploeg te compenseren.

16 september 2013 om 11:05

Het is inderdaad hilarisch hoe men dat inderdaad altijd maar even als een feit neerplant

Feit is, de grote clubs worden meer bevoordeeld dan de kleine. Een ander feit is dat een winnende club altijd vaker de perceptie tegen zich zal hebben wat dit betreft dan een club met minder succes. En slechts één club is de laatste 25 jaar constant om de prijzen meegedaan. Dan krijg je dat soort geneuzel natuurlijk. Maar goed, je moet iets natuurlijk om het falen van je eigen club te gaan verklaren...

16 september 2013 om 11:08

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141812

Net of een scheidsrechter of Ferguson of wie dan ook bij de club dit gaat toegeven? Zo dom zijn ze daar nou ook weer niet.

16 september 2013 om 11:54

Haha ja, dat sterk staaltje demagogie heb ik natuurlijk ook gelezen. Kijk voor de lol eens bij de reacties. Ik heb er ook mijn gedacht over gezegd. Jammer dat er geen serieuze discussie kon gestart worden, met echte argumenten, in plaats van het aaneenrijgen van incidenten over een gans decennium. Dat je hiermee afkomt zegt in mijn ogen ook genoeg over jou.

16 september 2013 om 14:17

Haha verwijzen naar een stuk van een Arsenal fan, is dat jouw onomstotelijke bewijs?

Zoals King_eric zegt, lees de reacties eens. Ik ben het volledig eens met zijn post.

Wat een larie. Er zijn nu eenmaal bepaalde vriendschappelijke relaties die onstaan omdat je in hetzelfde wereldje zit. Ondernemers hebben vrienden in de politiek, politie en bij de belastingdienst enz...
Helaas zijn er genoeg 'fans' die dit verhaal aangrijpen om de tegenvallende resultaten van hun club goed te praten. Man U is vorig jaar met overmacht kampioen geworden. Halsey heeft niet alle wedstrijden van Man U gefloten.. Dus puur conspiracy theorie.

Maar even serieus. Ferguson is 26 jaar achter elkaar manager geweest in dezelfde competitie. Dan is het toch niet zo heel erg vreemd dat hij vriendschappelijk contact heeft met andere mensen die in dezelfde competitie werken. Of het nou spelers, andere managers en ja zelfs scheidsrechters betreft.

Voor veel mensen zal het niet professioneel ogen dat een scheidsrechter sporadisch vriendschappelijk contact heeft met een trainer. Maar als hij een echte prof is kan hij werk en privé gescheiden houden.

Dick Jol en Roelof Luinge waren bijvoorbeeld gerespecteerde scheidsrechters en graag geziene gasten en ik kan me voorstellen dat er trainers waren die met ze door 1 deur konden om het zo maar eens uit te drukken. Zolang dat hun objectiviteit niet beinvloed kan dat mijns inziens geen kwaad. Dit verhaal komt niet op me over alsof ze op elkaars kerstdiner kwamen. Lekker boeiend dus.

16 september 2013 om 11:13

Het is toch niet moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand twijfelt hij eerder een vriend/bekende gelijk geeft dan iemand anders?

16 september 2013 om 11:39

Dus als mens mag je nooit vriendschappelijk contact hebben met iemand die eventueel over je werk moet oordelen en in hetzelfde wereldje werkt? Je weet zelf toch ook wel dat de wereld zo niet in elkaar zit.

Bij ons op de universiteit is zo ongeveer het allereerste wat je leert hoe je moet netwerken, omdat in je carrière elke kruiwagen een keer van pas kan komen. Dat geldt voor elke bedrijfstak en voor voetbal net zo. Mensen die elkaars belangen kunnen beïnvloeden zullen elkaar altijd opzoeken.

Bovendien, waar mensen samenwerken ontstaan er banden. Zowel vriendschappelijk als vijandelijk. Normaalste zaak van de wereld. Ik snap niet waarom dat voor scheidsrechters anders zou moeten zijn. Je moet toch ook gewoon met elkaar kunnen praten over het wereldje waar je allebei in werkt?

16 september 2013 om 11:57

Ik zeg nergens dat je geen vriendschappelijk contact mag hebben. Dat krijg ik net als jou op de Universiteit mee. Logisch want zoiets kan nooit kwaad. Echter bouw je met mensen waar je een vriendschappelijke band mee hebt ook vertrouwen op. Waardoor twijfelgevallen net iets vaker in je voordeel vallen (jij hebt vast wel eens een leraar die je matst als jij gewoon goed je best doet etc.) dan in je nadeel.

16 september 2013 om 12:06

Ja klopt ik ben weleens gematst ja. Maar de man met wie ik het beste contact heb, mijn studieadviseur, is juist het meest eerlijk en het meest kritisch op me. Dat heeft ook met vertrouwen te maken.

Je hebt ook nog professionals die juist expres de mensen met wie ze een vriendschappelijke band hebben in het openbaar extra kritisch op zijn om aan de buitenwereld te laten zien dat ze zogenaamd objectief zijn. Dat is weer de hele andere kant van de medaille.

Maar goed ik wilde ook niet per se de discussie over al dan niet objectief aanzwengelen, maar vooral dat het niet raar is dat mensen die in hetzelfde wereldje werken vriendschappelijk contact met elkaar hebben.

16 september 2013 om 11:47

scotsman,

de vraag is juist of de objectiviteit daadwerkelijk niet beïnvloed werd.

16 september 2013 om 11:57

Er is helemaal geen bewijs voor jullie theorie. Als er bekend is van mensen dat ze vrienden zijn kan je theoretisch ook redeneren dat wanneer ze objectief dienen te zijn ze over-acteren om te laten zien dat de persoon in kwestie wel objectief kan zijn. Dit zou spreken in het nadeel van United.

16 september 2013 om 12:01

Ik denk dat de mens überhaupt niet tot objectiviteit in staat is. De mens is van nature een sociaal wezen die veel waarde hecht aan hoe anderen over je denken en dus makkelijk te beïnvloeden. Mensen kiezen vaak voor de uitweg die de meeste positieve reacties oplevert. De meeste scheidsrechters worden niet voor niets thuisfluiters genoemd en het is niet voor niets zo dat clubs die in grote stadions met veel publiek spelen in thuiswedstrijden vaak de scheidsrechter mee hebben. In welke competitie dan ook.

Daarom ben ik ook een groot voorstander van technische hulpmiddelen.

16 september 2013 om 12:08

klopt Frikx, vandaar dat ik begin met "de vraag is..."

16 september 2013 om 12:11

scotsman,

leuk verhaal uit je psychologieboek. Maar technische hulpmiddelen in combinatie met dat verhaal schiet alleen op in zaken of een balletje wel of niet over de lijn is wanneer iemand wel of niet buitenspel staat. Concreet en meetbaar dus.

Alle overige kwesties zitten in een grijs gebied en vallen onder interpretatie.

16 september 2013 om 13:25

Ja en dus des te oneerlijker is het dat er tijdens een wedstrijd maar 1 iemand is die de beslissingen neemt.

Onbewust fluit je als scheidsrechter een beetje meer voor je "vriend" en al zou het in 55 keer van de 100 positief uitvallen voor United, dan heeft Ferguson toch zijn zin gekregen.

16 september 2013 om 14:20

Beetje onzin. Ik ken ook legio clubscheidsrechters die juist in hun drang naar objectiviteit meer tegen hun eigen club fluiten dan voor. Dat het dus een gegeven is dat een scheidsrechter altijd meer voor 'vrienden' fluit is onjuist.

@west1988, inderdaad! mensen denken misschien van niet maar dat gaat gewoon automatisch

leuk die verontwaardiging hier van supporters van andere clubs. Ik vind het geniaal van Ferguson om zo met mensen om te gaan die een factor spelen in jouw succes.
Als je nagaat hoe vaak je een bepaalde scheidsrechter tegenkomt in een seizoen, kan het lonend zijn om hen niet helemaal verrot te schelden in de media, maar dat je begrip toont. Past in hetzelfde straatje als protesteren om bij de volgende beslissing wellicht voordeel te halen.

Uiteraard heb ik het hierbij niet over emotionele uitbarstingen vlak na de beslissing, maar als professional moet jij je een fractie later kunnen beheersen en bij het media praatje achteraf moet rationaliteit ook boven emotie gelden.

Het enige wat hieruit blijkt is dat Halsey contact zocht met Ferguson omdat Clattenburg werd aangevallen door Mikel. Logisch want Ferguson is de man met heel veel invloed in Engeland. Er wordt nergens gezegd dat ze geregeld vriendelijk met elkaar Smsden.

Al zouden ze vrienden zijn dan is dat alsnog is het geen reden tot paniek lijkt mij zo.

16 september 2013 om 12:19

Nee het is inderdaad niet verdacht dat een oud-manager waarvan Jaap Stam in zijn boek zegt dat die tegen zijn spelers zei bij bepaalde refs meer te diven, bevriend is met een ref die tot vorig seizoen nog actief was in de PL en ook regelmatig United heeft gefloten

16 september 2013 om 12:39

Ja want Jaap Stam wil natuurlijk ook niet gewoon zijn boek verkopen. Begrijp sowieso niet wat zeggen tegen spelers dat ze meer moeten diven voor invloed heeft op zijn relatie met de scheidsrechter? Misschien weet hij gewoon van bepaalde scheidsrechters dat ze er makkelijker intrappen dan anderen? Daarbij is er ook geen bewijs van dat hij bevriend was met Halsey.

16 september 2013 om 12:40

ik vind het wel te prijzen van Ferguson, dat hij zo met zijn vak bezig was. Anticiperen op zoveel mogelijk factoren die een wedstrijd kunnen beinvloeden

16 september 2013 om 13:46

Jaap Stam zet natuurlijk foutieve informatie in zijn autobiografie om zo meer exemplaren te verkopen. Ja sorry, nog niet aan gedacht...

Man doe toch niet zo dom.

16 september 2013 om 14:24

Het is ook stom om automatisch te concluderen dat Ferguson doelt op arbiters waarmee hij bevriend zou zijn.

Het is mijn inziens aannemelijker dat een professional als Ferguson gewoon donders goed weet welke scheidsrechters er makkelijker of meer penalty's geven. Of bijvoorbeeld weet welke scheidsrechters vaak of juist bijna nooit geel geven voor een schwalbe.

Halsey is in ieder geval zijn boekje te buiten gegaan, er is een scheidsrechtersprotocol dat arbiters verbiedt om buiten het veld direct contact te hebben met spelers of trainers. De FA en Manchester United, ik weet niet of er daadwerkelijk vuur is, maar je moet wel een heel goed verstopte neus en een blinddoek hebben wil je zeggen dat er geen rook is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren