Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax-fans definitief niet aanwezig tijdens topper in Eindhoven

Laatste update:
/

Ajax gaat er alles aan doen om voor aankomende zondag toch uitsupporters mee te nemen naar de competitiekraker tegen PSV. Door werkzaamheden aan een spoortunnel komt de standaard treincombi in gevaar en alternatieven zijn er vooralsnog niet. De Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel stelt dat de stad de Ajax-fans niet kan verwelkomen, maar daar neemt Ajax geen genoegen mee.

De landskampioen meldt op de website van de club dat het samen met de Supporters Vereniging Ajax (SVA) en de AFCA Supportersclub een kort geding heeft aangespannen tegen de gemeente Eindhoven. De club en de supportersverenigingen vragen de rechter de gemeente Eindhoven te bevelen een besluit te nemen, waardoor het voor Ajax-supporters toch mogelijk wordt de wedstrijd PSV - Ajax bij te wonen.

Het kort geding dient woensdag 18 september om 09.30 uur bij de Rechtbank in Den Bosch. Ajax speelt in de avond uit in de Champions League tegen Barcelona: aankomende zondag om 16.30 uur staat de wedstrijd tegen PSV gepland.

Update 18 september 12.10 uur - ‘Hij zegt dat Ajax-fans welkom zijn, maar hij wil niet bewegen’
Ajax is bepaald niet blij met Rob van Gijzel; de Amsterdamse club verwijt de burgemeester van Eindhoven dat hij zich halsstarrig gedraagt. Van Gijzel verbiedt supporters uit de hoofdstad om zondag met de bus naar de topper PSV-Ajax te komen, maar vervoer per trein is vanwege werkzaamheden aan het spoor niet mogelijk. “De burgemeester zegt dat de Ajax-fans van harte welkom zijn maar dat is een gratuite uitnodiging. Hij wil niet bewegen, vertelt advocaat Nicolien van den Biggelaar aan AT5.

De burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan, heeft aangegeven dat hij politie-inzet aan wil bieen om alsnog mogelijk te maken dat de supporters van Ajax met de bus naar Eindhoven kunnen. De rechtbank in Den Bosch doet donderdagochtend uitspraak over deze zaak.

Update 19 september 10.10 uur - Ajax-fans definitief niet aanwezig tijdens topper in Eindhoven
Er zullen zondag geen fans van Ajax aanwezig zijn tijdens het duel met PSV in het Philips Stadion. Samen met twee supportersverenigingen had de Amsterdamse club een kort geding aangespannen tegen de gemeente Eindhoven, maar de rechter heeft donderdagochtend besloten dat de aanhang van Ajax niet op eigen gelegenheid of met bussen naar Eindhoven mag komen.

“De rechter heeft de vorderingen afgewezen. Ajax betreurt deze uitspraak omdat de club het belangrijk vindt dat fans aanwezig kunnen zijn bij uitduels. Dit geldt voor ieder duel en dus ook voor deze belangrijke wedstrijd. De supporters hadden graag naar deze wedstrijd willen gaan. Ajax vindt het dan ook erg jammer dat er geen oplossing is gevonden”, laat de club weten op de officiële website.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is ook van de zotte, het wordt steeds gekker met al die combi's etc., terwijl rellen uitblijven...

En een buscombi vindt meneer Van Gijzel niet goed, je vraagt je toch af: waarom, meneer Van Gijzel? Waarom?

17 september 2013 om 10:04

'terwijl rellen uitblijven'.

Ik denk dat dit gegeven in de ogen van de gemeenten juist in het voordeel spreekt van verplichte combi's en dergelijke.

17 september 2013 om 14:30

Sammerens, maar zo werkt het niet he.
Als je iedereen elk in een aparte kamer zet worden er ook geen misdrijven gepleegd.
Dat zou dus ook in het voordeel van de overheid kunnen spreken.
Nee zo werkt dus niet.
Meneer stelt zich op als burgemeester van een dorpje van 5000 inwoners, het is toch een 'stad' of niet soms?
Neem die uitdaging aan het los het op.
Zelfs Ajax als club zijne komt met betere plannen dan een burgemeester van een stad.
Gewoon in bussen doen, ik zie het probleem niet.

19 september 2013 om 12:40

Zo werkt het wel. Jarenlang kon dat allemaal zonder, maar een paar grote supporter groepen rellen nog al graag, en ja dan gaan gemeentes daar wat tegen doen. Toevallig is dat wel vaak bij ajax. Eerst al met Feyenoord supporters, nu weer hier.
Misschien dat de supporters eens de handen in eigen zak moeten steken ipv meteen weer te zeuren en rechtszaken aan te spannen.

Die mensen leven echt in hun eigen wereld..

17 september 2013 om 10:06

psv - ajax is een ander affiche dan Zwolle tegen bijvoorbeeld Nac. Dat het niet mogelijk is om bij het stadion te komen met de trein, is genoeg redenen om geen supporters van ajax te ontvangen, althans dat is mijn mening.

Bussen naar het stadion van PSV is vragen om moeilijkheden, zeker als je kijkt naar de agressieve supporters aan beide kanten..

Extra Politie inzet en stewards zo kort voor de wedstrijd is ook geen makkelijk iets lijkt mij.

Nee, ik vind het logisch dat er geen uitsupporters bij zijn, hoe jammer dat ook is voor ajax.

17 september 2013 om 14:32

Heel simpel dan, geen uitsupporters bij Psv, dan ook geen uitsupporters bij Ajax.

17 september 2013 om 15:02

Als er een vergelijkbaar probleem is in Amsterdam met het wegennet, dan is dat indaad en logisch besluit. Maar dat is toch niet het geval? Overigens was er 2 jaar geleden toch ook iets met geen PSV supporters bij ajax?

Overigens is de fout door de NS gemaakt, niet door PSV of de Burgemeester.

17 september 2013 om 16:23

Dat was omdat er enkele uren daarvoor een brand woede, daar kan je letterlijk niets aan doen op korte termijn, dit was al veel langer duidelijk

Edit; het gaat mij er niet om wiens fout het is, het gaat mij er om dat de burgervader van Eindje niet wilt meewerken of wilt meedenken, alles word resoluut naar de prullenbak verwezen.

19 september 2013 om 12:42

Daar hebben die ajax supporters het ook wel een beetje zelf naar gemaakt. Of is het toeval dat er altijd wat is met de ajax supporters en bepaalde burgemeesters?

Zelfs jullie eigen burgemeester vertrouwt ze niet eens en wil een feestje daarom niet in de stad maar er buiten.

Kunnen de ajacieden wel weer gaan wijzen naar andere en of lopen huilen, maar kijk eerst maar eens naar jullie eigen verleden.

17 september 2013 om 10:09

Om dat een bus ook geen veiligheid kan garanderen. Weet je hoeveel extra politie mensen er nodig zijn als ze met pakweg 100 bussen vanuit Amsterdam komen, dat gaat nooit werken. Dat wordt een grote chaos.

Heb je ooit gezien hoeveel politie er al nodig is als die trein aan komt. Laat staan dar er 100 bussen midden in de stad geparkeerd moeten worden. Er is geen groot parkeer terrein zoals bij de Arena bijvoorbeeld.

Geloof mij maar een buscombi is alles behalve slim. Als je zo veel bussen met met Ajacieden het centrum van Eindhoven in rijd dan breekt de pleuris uit.

17 september 2013 om 10:21

Het gaat in totaal om 24 bussen...

Als je als stad niet 24 bussen veilig kan laten arriveren dan ben je in mijn ogen geen stad.

Nou weet ik wel dat het stadion van Eindhoven ergens ligt, maar dit detail dat Ajaxlife vermeld is wat mij betereft lachwekkend:

De starre houding van Van Gijzel is des te meer opmerkelijk omdat 475 Ajaxsupporters twee dagen voor PSV – Ajax wel met de bus mogen afreizen voor het Jupiler Leagueduel van Jong Ajax bij FC Eindhoven, hemelsbreed een paar kilometer van het Philips Stadion.

17 september 2013 om 10:29

@panerai 100 bussen!? Volgens mij heeft het uitvak van PSV een capaciteit van 1600 man en als je dat deelt door 50 man per bus dan kom je uit op 32 bussen max. Waar haal je in godsnaam die 100 bussen vandaan?

17 september 2013 om 10:30

Volgens mij gaat het er niet om of het kan of niet. Technisch kan het natuurlijk wel. Maar er zijn een hoop extra politie mensen nodig. Dus kost een hoop extra geld.

Verder slaat die vergelijking tussen FC Eindhoven - Jong Ajax en deze wedstrijd natuurlijk nergens op. Voor PSV is Ajax de grote rivaal. FC Eindhoven - Jong Ajax is geen risico wedstrijd.

PSV - Ajax wel.

17 september 2013 om 10:32

@fc038

ALs ze heel die hoek open gooien passen er volgens mij nabij de 3000 man in.

Maakt verder niet uit ik nam even een voorbeeld ik heb geen idee hoeveel dr werkelijk komen. 100 of 30, het blijft een risicovolle operatie.

Wat mij betreft mogen ze komen met 30 bussen. OF 100. Maakt de wedstrijd veel leuker.

Maar ik geloof best wel dat de burgemeester zijn redenen heeft.

17 september 2013 om 10:33

Ze hadden (ik meen) vorig jaar toch ook 1600 Feyenoorders met de bus naar Eindhoven laten komen?

17 september 2013 om 10:37

Sorry daar zijn echt wel regelingen voor hoor. Naar Utrecht bijvoorbeeld worden bussen ook altijd gescheiden de stad ingereden (verschillende routes). En naar mijn ervaring zijn die een stuk lastiger dan de supporters van Psv. Daarbij is de trein ook geen absoluut veilige optie. Ik ben een keer met de trein naar PSV geweest en daar ook op een haar na een steen tegen mn hoofd gekregen.

17 september 2013 om 10:38

@nafets

Als dat werkelijk zo is dan kunnen die Ajacieden natuurlijk ook met de bus komen. Maar volgens mij was dat langer geleden (toen het parkeer terrein langs het stadion er nog was) die is nu volgebouwd.

Ik kan me nog een bekerwestrijd herinnerne toen Feyenoord met de bus kwam. En toen brak de pleuris uit, ik denk dat het geen goed ideee is om met risico wedstrijden de uitsupporters met de bus te laten komen.

Ik hoop dat ze het alsnog geregeld kunnen krijgen. Veel leuker om een vak vol met Ajacieden in het stadion te hebben als PSV scoort.

Verder zou het natuurlijk nog andere redenen kunnen hebben. Wellicht kunnen ze niet genoeg politie op de been krijgen zo kort voor de wedstrijd. En ja ze hadden dit al eerder kunnen weten, maar misschien dat het pas recentelijk is gaan spelen.

17 september 2013 om 10:40

Ik vind die vergelijking juist heel erg relevant, want dat zou juist een uitgelezen mogelijkheid zijn voor kwaadwillenden om de confrontatie aan te gaan.

En als reactie op je laatste reactie, dit speelt al sinds begin Augustus. Lang genoeg dus om een oplossing te vinden zou ik denken.

17 september 2013 om 10:54

@martiiinn.

Weet je uberhaubt wel het verschil tussen FC Eindhoven En Psv?

Dat is het zelfde als Excelsior en Feyenoord. Dat zijn totaal verschillende supporters groepen.

Tussen Eindhoven en Jong Ajax is toch totaal geen rivaliteit.

17 september 2013 om 11:05

@panerai, het is wel triest dat ik als Zwollenaar jou moet uit gaan leggen dat het PSV uitvak uit 2x 800 man bestaat. Rond de 1600 man totaal dus. En volgens jou maakt het verschil tussen 30 en 100 bussen niet zoveel uit? Ik mag hopen dat je in het dagelijks leven niet zo redeneert anders wordt het een erg zwaar leven voor je.

Dat een buscombi niet ideaal is in de stad Eindhoven betekent natuurlijk niet dat Gijzel maar de makkelijke uitweg moet kiezen. Het zou hem sieren als hij met een oplossing of desnoods een reactie komt in plaats van deze slappe hap.

17 september 2013 om 11:11

Het is meer dat jij mijn punt niet begrijpt, en dat pleit voor je.

Het gaat hier puur om het feit dat het in Eindhoven is, dus als Ajax en Psv supporters met elkaar willen knokken is dat juist in zo een setting een uitstekende mogelijkheid.

17 september 2013 om 11:27

@martiiiiin

24 bussen is meer dan genoeg hoor.... Dat kan geen enkele stad zo ff 123 opvangen. Ja 24 bussen die gelijktijd IN de stad rijden wel, lijndiensten en dergelijke. Maar 24 bussen achter elkaar naar dezelfde locatie is heel wat anders.

Zeker als je bedenkt dat Ajacieden de meest idiote supporters van Nederland zijn....

17 september 2013 om 11:28

@fc038

Ja man want het is echt zo belangrijk om te weten hoeveel uitsporters er in mijn stadion passen. Net alsof ik daar ooit zit laat staan direct iets mee te maken heb. Iets triest vinden dat totaal niet belangrijk is dat is aps triest.

Verder snap je mijn punt niet met die vergelijking tussen 30 of 100 bussen. Ik snap zelf ook wel dat daar een groot verschil tussen zit. Maar ik bedoel er mee te zeggen hoe meer Ajax supporters bij de westrijd hoe beter.

Dat jeje zo druk gaat maken om iets nietigs zal het even voor jou ook een stuk zwaarder maken dan het daadwerkelijk hoeft te zijn.

Verder ben ik het met je eens dat er naar een oplossing gezocht moet worden en er een duidelijke verklaring moet komen.

Nogmaals ik heb liever de uitsupporters er bij.

17 september 2013 om 11:50

@ Panerai

De supporters van Ajax kunnen volgens de burgemeester niet komen vanwege werkzaamheden aan het spoor rondom de tunnel bij best. Dit was de oorspronkelijke verklaring als ik het goed hebt. Correct me if I'm wrong.

In dat opzicht is het kortzichtig denken aangezien er meerdere wegen (sporen) naar Rome (eindhoven) leiden. Met een omweg weliswaar, maar treinen kunnen ook via Venlo rijden. Zelfs een kleine detour door België heen kost met de trein 30 minuten extra. Snap niet waarom het zo een groot probleem is om dat eventueel te kunnen organiseren.

Mocht het vervoer per trein echt onmogelijk zijn, wat ik onwaarschijnlijk acht. Kan er natuurlijk altijd busvervoer geregeld worden. Het gaat naar verluid om +/- 30 bussen met mensen er in wat ongeveer 1000 supporters op levert. Desnoods word de gehele supportersgroep in een trein naar boxtel gereden en word er daar overgestapt in bussen.

De burgemeester doet hier niet handig aan. De ajax supporters gaan hoe dan ook naar Eindhoven komen. Of het nu per combi is met bus/trein. Of op eigen vervoer. Ze hebben kaarten en ze zullen naar het stadion komen. Ook als ze niet binnenkomen. Het is dus zelfs de relatief veiligste oplossing om ze met een combi te laten komen.

AL met al vind ik het zonde dat Ajax maar ook PSV gewoon de dupe word van een achterlijke burgemeester. In Nederland zijn al 5 jaar lang geen echte incidenten meer gebeurt rondom het voetbal. Zelfs Rotterdam is aan het nadenken om weer Ajacieden toe te laten bij de klassieker. En andersom denkt Amsterdam weer aan Feyenoorders bij de klassieker.

Dood en dood zonde zo een burgemeester.

17 september 2013 om 11:57

@ knoalster20

En waarom zijn wij zogenaamd de meest idiote supporters van Nederland? Ga je balhaar even lekker over één kam scheren, in plaats van 3 miljoen Ajacieden.

Zeer slechte zaak dit, van v. Gijzel. Naar mijn mening zijn er dan dit jaar ook geen PSV supporters welkom bij de return in de Arena, ookal kunnen de Psv'ers er zelf niks aan doen. Maar dat kunnen de Ajacieden ook niet.

17 september 2013 om 12:41

dan laat je de supporters in klusters komen.. Zitten sommige wat langer in het uitvak maar komen er niet in 1x 24 bussen

17 september 2013 om 12:41

dan laat je de supporters in klusters komen.. Zitten sommige wat langer in het uitvak maar komen er niet in 1x 24 bussen

17 september 2013 om 13:18

@delano, omrijden met de trein kan niet, omdat er dan van gewisseld moet worden van trein, omdat er op andere stukken dieseltreinen rijden.

Wel weer opvallend dat Panerai zich zo geroepen voelt zijn burgermeester te beschermen. HIj heeft wel een heel erge hekel aan Ajax. Deze wedstrijd is geen Feyenoord-Ajax, ADO-Ajax of Utrecht-Ajax, wat echte risicowedstrijden zijn, dus die burgermeester moet zich niet zo aanstellen. Ik heb caféruzies gezien die meer uit de hand liepen dan PSV-Ajax ooit uit de hand is gelopen.

17 september 2013 om 14:27

@knoalster20 dat van die meest idiote supporters laat ik even links liggen, maar die bussen gaan niet allemaal achter elkaar de stad in rijden. Daar hebben ze wel regelingen door. Doorgaans gaan ze in colonnes. Een bus of 8 achter elkaar en die rijden dan allemaal een andere route. Zo komen ze op verschillende tijden aan bijvoorbeeld. Vervolgens wordt er gezorgd dat de supporters van de thuisclub eerst weggaan en dan pas de uitsupporters, zodat de situatie rondom het stadion rustig is. Daarbij wordt ook gekeken naar de uitslag van de wedstrijd, etc. Mensen die dit soort dingen regelen hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.

17 september 2013 om 14:34

Dat is nonsense. ten eerste komen er geen 100 bussen en ten tweede als je dat geen eens aan kan ben je het niet waardig om het stempel ambtenaar te dragen en een stad genoemd mag worden.
Er is nog nooit iets fout gegaan met bussen, maar nu is het opeens gevaarlijk?
Ajax supporters zijn totaal niet agressief jegens PSV supporters.
Andersom misschien.

Met de bus naar Rotterdam zou wel problemen opleveren, maar PSV ... nee.

18 september 2013 om 13:03

@knoalster20

Met buscombi worden nooit alle bussen in één keer naar de eindbestemming gestuurd. Dit wordt juist gefasseerd gedaan om zo controle te houden. Je zou in drie stappen de supporters kunnen afleveren dan heb je telkens maximaal 400 Ajax supporters. Iets wat volgens mij vrij makkelijk te doen is zeker als je bedenkt dat met een trein wel alle supporters in één keer aankomen.

19 september 2013 om 11:11

vriend, sinds jaar e dag is Feyenoord de grote rivaal....psv dicht zichzelf teveel status toe

19 september 2013 om 13:49

@oxxis

Waarom?
Omdat ajacieden zich jaar in jaar uit weer weten te misdragen door agressief gedrag misschien?
3 miljoen? Ja en hoeveel zijn daarvan echt supporter...... nog geen half miljoen.
Dat merk je aan sfeer in stadion al, stelt niets voor.

Ik scheer ze ook niet over 1 kam, maar er zijn gwn veel ajacieden die zich misdragen. En tja soms moet iedereen daar dan de gevolgen van inzien en niet mee kunnen. Want de aso's zijn juist degenen die ook naar uit wedstrijden gaan.

20 september 2013 om 02:07

@noobistic

Sportief gezien is PSV de grote rivaal. Of wil je soms beweren dat Feyenoord beter is dan Psv. Jullie Ajacieden roepen dat gewoon expres, om PSV moetwillig te kleineren. Maar iedereen weet donders goed dat PSV de grootste concurent of rivaal is.

Feyenoord is dat zeker historisch gezien, en die wedstrijd zal altijd DE klassieker blijven. Maar ontkennen dat PSV een grote rivaal is is echt lachwekkend.

17 september 2013 om 10:14

En waarom blijven rellen uit. Juist omdat de supporters vanuit de trein via een sluis het stadion worden ingesluisd. Bussen is veels te riskant en in het verleden heel vaak misgegaan. Over de schade voor tankhouders maar niet te spreken. Daarbij kost het vervoer via bussen veel meer. Verkeer moet worden stilgelegd of omgeleid om te voorkomen dat de bussen worden aangevallen etc. Er moet veel meer politie en/of ME worden ingezet en de kostten rijzen al de pan uit. Toch belachelijk voor woorden dat de belastingbetaler hier voor opdraait om elke week 9 wedstrijden te kunnen voetballen.

Het is van de zotte dat een stel doorgesnoven imbecielen zich niet kunnen gedragen en een ieder met de voorkeur voor een andere club de kop inslaan. Waarom kunnen wij niet met elkaar omgaan zoals in Duitsland?

Van Gijzel heeft gewoon gelijk. Zolang de veiligheid van zijn burgers niet gewaarborgd kan worden, betekent dat er geen uitsupporters welkom zijn. Kan er wel gewezen worden naar de burgemeester, maar de burgemeester heeft niet voor de slechte naam van ajax gezorgd. Denk niet dat ajax een kans van slagen heeft tijdens de rechtzaak.

17 september 2013 om 10:33

Hele apparte manier om het toch even bij ajax neer te leggen met je slechte naam.

Het is heel simpel, of de gemeente heeft verkeerd gepland of de knvb, in beide gevallen kan je ajax er niet voor straffen!

17 september 2013 om 10:38

Het is gewoon door Pro-rail verkeerd gepland. Dat heeft niets met de gemeente of de Knvb te maken.
3 jaar geleden was het precies hetzelfde, maar toen andersom. Toen kon het ook niet, dus ben bang dat er niets anders op zit nu...
http://www.psv.nl/nieuws/nieuwspagina/supporterstr...

17 september 2013 om 11:30

@albertino

De schuld ligt toch ook bij Ajax....
Nou niet zo zeer bij Ajax maar bij de Ajacieden.
Ajacieden zijn gewoon de meest waardeloze supporters van Nederland, ontrouw en agressief. Ja niet iedereen is zo i know.

Ajacieden staan er om bekend herrie te gaan schoppen. Zelfs op hun eigen kampioensfeestjes in hun eigen stad moet nog van alles kapot gaan -.-
Ze zijn gewoon zeer onbetrouwbaar en ik zou ze ook niet door me stad willen als burgemeester zijnde.
Maar ja deze naam heeft Ajax terecht nog, en zal wss weinig aan veranderen aangezien Ajax in Amsterdam ligt. Een misselijke stad eigenlijk.

17 september 2013 om 11:49

Zo op je pikje getrapt?
Wat is een ontrouw? Een stadion dat al jaren onafgebroken ramvol zit?
Ze ? ken je ZE allemaal?

De rest van nederland staat er ombekend om afgunst te hebben op de grootste club uit de mooiste en grootste stad.
Jij ook gezien je laatste zin!

17 september 2013 om 11:52

@ knoalster

Kan me ook nog een spoor van vernieling herinneren op de Coolsingel hoor

17 september 2013 om 12:15

Knoalster, herinner je je die doorgeschoven idioten bij het maasgebouw nog?
En dan van Ajacieden én Amsterdammers beweren dat wij onbetrouwbaar zijn??

Iets met potten, ketels en zwart........

17 september 2013 om 12:52

@albertino,

Waar ajax staat kun je elke club invullen waarvan een deel van de supporters door de jaren heen een slechte naam hebben opgebouwd. Ajax kan hier niks aan doen, wel de supporters die onder de naam van hun club de boel verbouwen. En nogmaals dit speelt niet alleen bij ajax.

17 september 2013 om 15:07

Denk dat Ajax in tegenstelling tot jou wel met feiten kan komen, denk niet dat dat mieperende mannetje een poot heeft om op te staan.

18 september 2013 om 13:15

@trodat4030

Waarom betrek je Feyenoord hierbij?

En de mensen die dat deden hadden amper banden met Feyenoord, kwamen uit Rotterdam en kwamen enkel om te rellen. Gelegenheids hooligans zoals we die ook bijvoorbeeld in Haren zagen. Dit heeft de politie (incl. de voetbaleenheid) zelf verklaard met o.a. te zeggen: geen bekenden, nooit eerder waargenomen bij wedstrijden etc.

19 september 2013 om 12:49

Zo Albertino op je kleine pikkie getrapt omdat de ajax supporters weer eens in een slecht daglicht staan?

Jullie eigen burgemeester van Amsterdam vertrouwt jullie nog niet eens, waarom zou een Burgemeester van Eindhoven 1000 van die idioten zijn stad in laten zonder enige zekerheid die hij krijgt?

Laten de ajacieden zich eerst maar eens wat positiever opstellen naar de buitenwereld toe. Wellicht dat dit soort onzin regelingen dan ook niet meer nodig zijn. Ik als Heerenveen supporter heb hier ook nooit last van. Sterker nog, vorig jaar zat ik tijdens de " derby van het noorden " gewoon in de euroborg tussen de groningen supporters MET mijn heerenveen sjaal om.
Super mooi dat het kon, zo hoort het voetbal te zijn. Maar ja, normen en waarden dat kennen ze niet in het westen. Vandaar dat andere burgemeesters niet zo happig zijn om de ajax supporters wat te helpen. Die krediet hebben ze niet en Terecht.

19 september 2013 om 13:53

@albertino

Op pikje getrapt? Waarom zou ik? Alsof het mij kan schelen of er supporters mogen zijn of niet....
Maar waar zit het stadion 'vol' mee? Ja idd 90% gewoon gezinnen en uitsupporters. Slechts een klein aantal echt supporters.
Net als bij Barcelona, Camp Nou staat gewoon bekend om slechte sfeer ondanks de zeer grote aantallen toeschouwers. Puur omdat het gewoon gezinnetjes zijn, toeristen en dergelijke. Geen echte supporters.

Mooiste stad? Hahaha nou meningen verschillen. Maar dat sowieso niet.

@johnnyloco

Wat kan mij de coolsingel nou schelen? Dat heeft niets met Ajax te maken.

@trodat4030

Wat kan mij die idioten van het maasgebouw nou schelen?

Ik ben geen Feyenoorder dus niets ketels en zwart.
Ajacieden zijn gewoon de slechtste supporters van NL, dat is toch gewoon zo.... Ja van Ado en Feyenoord ook niet zo geweldig, maar zeker van Feyenoord zijn ten minste trouw.

jammer voor de supporters mochten ze niet mee kunnen reizen, maar ik weet me te herinneren dat psv ook zonder uitfans in de arena speelde, was volgens mij 2 jaar geleden. Volgens mij dezelfde oorzaak.

17 september 2013 om 10:03

Het grote verschil hierin is dat er vervangend vervoer geregeld moest worden 2 uur voor de wedstrijd. Dit nieuws is al een week bekend, tijd zat om voor alternatieven te bedenken dus.

17 september 2013 om 10:04

Ok dat was ik blijkbaar vergeten, op zich zou er nu wel wat geregeld kunnen worden, denk ook wel dat het goedkomt.

17 september 2013 om 10:11

@redondo6 toen was er een brand op Utrecht langs het spoor als ik me nog goed herinner. Ze hebben nog geprobeerd om met bussen te gaan rijden maar konden zo snel niet genoeg bussen regelen toen heeft PSV zelf besloten om niet te gaan omdat niet iedereen kon.

17 september 2013 om 11:32

@tomreniers

een ander verschil: Het gaat hier om Ajacieden. Een groep die bekend staat om het herrie willen schoppen. Die kun je beter laten wegwezen als het niet op de normale veilige manier kan.

17 september 2013 om 11:38

@knoalster20 En 1600 supporters van Feyenoord die mochten wel met de bussen komen hoe verklaar je dat dan??

Die staan bekend als lievertjes?

17 september 2013 om 12:35

@ Jarina

Ja, wij zijn altijd lief

17 september 2013 om 15:09

Volgens mij zaten er 2 jaar geleden gewoon PSV supporters in het uitvak

Mooi, Ajax toont ze cohones. Aanpakken die burgermeester. We kunnen zelf wel alle supporters van de concurrenten weer toelaten maar dan moeten ze het ook andersom doen.

17 september 2013 om 10:11

Mooi voor Ajax maar dit gaat een rechter natuurlijk nooit in het voordeel van Ajax beslissen.

Het brengt namelijk de veiligheid in het geding. Verder is dit gewoon vette pech dat er net iets mis is met die tunnel. Dit is natuurlijk nooit met opzet gedaan.

17 september 2013 om 10:14

Als je 1600 Feyenoord supporters en nog zoveel waregem supporters wel met de bus laat komen waarom kan dan ineens geen Ajaxsupporters met de bus komen?

Ik denk dat Ajax wel een kans maakt.

17 september 2013 om 10:21

Ik geloof niet dat de Feyenoord supporters recentelijk nog met de bus naar Eindhoven zijn gekomen. Dat was nog toen het parkeer terein langs het stadion er nog was. Die is nu volgebouwd.

Moet zeggen dat ik het niet zeker weet want ik kom altijd pas op het laatste moment het stadion in (aan de andere kant) als de uitsuporters al binnen zitten.

Kan me inderdaad herinneren dat de Feyenoorders in het verleden met de bus kwamen, maar ik kan me ook herinneren dat toen altijd een hoop problemen waren.

17 september 2013 om 18:30

ik acht de kans dat ajax dit wint vele malen groter dan dat de gemeente eindhoven dit gaat winnen.. dit is heel makkelijk op te lossen door de supporters met de bus te laten gaan, dit brengt ook niet extra kosten met zich mee dus ik zie het probleem niet..
als je zoals al vele malen eerder vermeld, wel 1600 feyenoorders kun laten komen met de bus (ja dit was recent nog gebeurd) dan kun je ook de ajacieden met de bus laten komen

19 september 2013 om 02:20

Je hebt er blijkbaar weinig kaas van gegeten Leroy. Buscombi geen extra kosten? Wat denk je van politie inzet als er 30 bussen vol met Ajax supporters het centrum van Eindhoven inrijden.ten opzichte van een Trein. De reden dat ze met een trein combi reizen is omdat ze dan volledig afgeschermt vanuit de trein direct het stadion in kunnen via een tunnel. Als je met de bus komt zijn er een groot aantal extra politie / ME agenten nodig. Of denk je soms dat dat allemaal vrijwilligers zijn?

Ik begrijp die burgemeester wel. Enerzijds het belang van een sfeervolle voetbalwedstrijd met supporters van de tegenpartij, aan de andere kant het belang van veiligheid van je burgers. Dan kies je voor het laatste belang dat zwaarwegender is en haal je bij twijfel niet in.

17 september 2013 om 10:10

Gaat om supporters he niet om 200 bloeddorstige leeuwen die in het centrum moeten worden losgelaten

17 september 2013 om 10:16

Nou, sommige wel Nee maar dan heb je voor beide kanten veel meer beveiliging nodig, plus moeten al die bussen door hartje eindhoven en dat kan ook nog wel eens voor verkeerschaos zorgen

17 september 2013 om 11:34

@albertino

Dan weet jij niet wat ajacieden zijn haha.
Tuurlijk een deel is gewoon netjes, zeker in de Arena. Zijn vaak gewoon gezinnen die het leuk vinden en maar heel weinig echt supporters.

Maar 1x raden wie er naar zo'n wedstrijden gaan. Veelal de kern.
En bij Ajax zijn dat veelal gewoon agressieve lui die herrie willen schoppen.

17 september 2013 om 11:37

Dan moet je ze juist laten komen, kan je de debielen er gelijk uitpikken en voor het leve uit stadions weren!
Dan hoeven de goede ook niet meer te lijden onder de kwade

17 september 2013 om 11:40

@knoalster20

Jij gaat zeker nooit mee met een uitwedstrijd van Ajax?

17 september 2013 om 12:23

@jarina, nee ik denk het niet, hij komt uit Stadskanaal en is (volgens mij) Feyenoorder, dat betekent dat hij al 5 jaar niet welkom is in de Arena..

17 september 2013 om 18:32

sorry hoor knoalster maar nu scheer je een enkeling over dezelfde kam als ajacieden die gewoon puur alleen voor de wedstrijd gaan.. 99,9% van de ajacieden kunnen zich gewoon netjes gedragen..

19 september 2013 om 11:14

oh, ik heb ook een gezin die het leuk vinden, zijn mijn zonen en ik dan geen echte supporters? Ik heb een seizoenskaart, draag een ajax shirt heb een vlag en ben Amsterdammer, wtf is een echte supporter???
zo een hersenloze die vanwege zijn sociale dienst elke dag bij het traingsveld staat en in het weekend lekker erop los relt???
iemand die twee gram coke in zijn neus duwt en bij 410 zonder t-shirt gaat staan schreeuwen?
iemand die altijd over joden zingt? ik zing persoonlijk liever over Mokum als echte Amsterdammer...
volgens mij ben je pas een echte supporter als je achter je team staat en je club geen schade toebrengt, en ook slechte publiciteit is schade...

en ik begrijp ok wel dat er vaak aan de lange zijde minder fanatieke mensen zitten (ik zit op 413), maar zijn die dan minder supporter? die moeten gewoon 4,5 meier aftikken omte mogen kijjken...

19 september 2013 om 13:57

@jarina

Uit niet nee, ben alleen wel gewoon in Arena soms.

@trodat4030

Kom idd uit Stadskanaal maar ik ben ook absoluut geen Feyenoorder.

@limboroy

Ik scheer ze niet allemaal over 1 kam hoor. Maar velen zijn gewoon aso's...
Dat moet je als ajacied gewoon accepteren, is nou eenmaal zo.

@noobistic

Iemand die trouw is! Loyaal. Altijd volgt. Er echt achter staat, met name als het minder gaat.

Gaat 1 pass verkeerd dan fluit de Arena haast al. Hadden jaren geen kampioenschap en supporters waren altijd boos en onnozel bezig.
Totaal niet trouw.
Veel gewoon gezinnetjes die er maar zitten. Maar ja wat moet je dan in een stad als Amsterdam verwachten?

Die wedstrijd staat al even gepland toch?
Dan ligt de schuld bij de gemeente en moet ajax er niet onder hoeven leiden.
Dus of verplaatsen of toelaten op een ander manier!

17 september 2013 om 10:21

Dergelijke activiteiten worden door de gemeente al een jaar of soms eerder gepland. Aannemers, aanbestedingen, tekeningen, planning, verkeersomleggingen e.d. de competitieplanning is pas van de zomer gemaakt, niet door de gemeente Eindhoven maar door de Knvb.

Gemeente Eindhoven treft geen blaam, de algehele orde en veiligheid lijkt me belangrijker dan een 1000 supporters, die de wedstrijd ook op een andere manier kunnen zien.

17 september 2013 om 10:27

Dan moeten ze de wedstrijd verzetten, het is een beetje belachelijk om ajax zo te verzwakken, zonder supporters buiten het feit dat er geen sfeer is zonder beide groepen.

17 september 2013 om 10:43

@fantje

Je legt de vinger op de zere plek, een onderhoud staat inderdaad vaak meer dan een jaar vast. Waarom heeft Eindhoven dit onderhoud dan niet aangegeven bij de Knvb zodat zij er met de competitie planning rekening mee kon houden? Waarom wordt er pas op het allerlaatste moment verteld dat er geen treinen kunnen rijden?

17 september 2013 om 10:50

@ Speedyafc

De werkzaamheden vinden plaats in Best, niet in Eindhoven. Het is niet de taak van de gemeente Eindhoven om alle werkzaamheden in het land in de gaten te houden zodat ze zeker weten dat supporters van het uitspelende team kunnen komen. Dat is, als het al aan iemand is, aan de Knvb.

17 september 2013 om 10:55

@ speedyafc: er zijn meer risico wedstrijden dan enkel ajax, ook Feyenoord, Twente (?) Ado, Utrecht wellicht zijn wedstrijden met verhoogd risico. Dit soort dingen gebeuren.

Ik ben het met je eens dat het allemaal wel kortdag is, ik weet niet hoelang dit al bekend is. En waarom het nu pas de media bereikt.

Typisch psv dit, ze trekken weliswaar alles uit de kast om alsnog de puntjes te verzamelen. Na het 'onder het mom van een geen risicoduel te willen' kwam sc cambuur al op hun 100 jarig bestaan, wat niet zo goed ging achteraf (hoe bedoel je falen) en dan nu supporters schuwen terwijl ze en week tijd hebben om alternatief vervoer te regelen, ik denk dat psv daar vast weer in hun handjes zullen wrijven. Ajax wint toch wel. Ik weet niet wie er bij de gemeente werkt daar, maar ze doen hun werk niet goed, maar ik geloof sterk dat dit in overleg is geweest met psv zelf, wat logisch is, was vast een leuke vergadering voor ze.

17 september 2013 om 10:26

De hele wereld is tegen ajax, waarschijnlijk heeft Blatter er hoogst persoonlijk voor gezorgd dat ajax bij Barcelona in de Cl poule zit. En dat die wedstrijd vlak voor PSv-Ajax is...en....

De planning van onderhoud aan een spoortunnel is vaak een jaar of meer, gemeente, Pro-rail, provincie, aannemer moeten ruim van te voren aan het werk. Het zal toch een keer moeten gebeuren. De planning voor het onderhoud aan de spoortunnel stond eerder vast dan de planning voor de eredivisie. Oh ja de Knvb zit natuurlijk ook in het complot.

19 september 2013 om 11:22

en dus had PSV dit reeds eerder moeten aangeven dat er problemen zouden klunnen zijn op deze speeldag...maar nee het burgermeestertje wil ook publiciteit en zich geliefd maken bij het eindhovense publiek, en hoe kan je dat beter doen dan door de Amsterdamse supporters te stangen.
en oh ja, bijkomstigheid, zonder eigen aanhang (die drie keer zoveel geluid maken dan die psv supporters) scheelt ook weer....bah...
daarbij Fantje is het wederon vreemd dat wij wederom de meeste half een wedstrijden hebben na een cl-duel..
maar van mij hoeven die provinciaaltjes onze mooie hoofdstad ook niet meer te bezoedelen.
Ik heb dan ook het vermoeden dat de PSV fans bij Ajax-PSV ook beter thuis kunnen blijven.
Misschien kunnen ze samen met die mafkees van een burgermeestertje lekker naar FOX live kijken op het gemeentehuis..

17 september 2013 om 10:27

Ik zag Marcel Brands inderdaad laatst met een voorhamer die spoorbrug in Best bewerken zodat werkzaamheden noodzakelijk waren....

17 september 2013 om 10:32

Wat kraam jij een hoop onzin uit zeg echt ongeloofelijk

17 september 2013 om 10:41

Euh, PSV heeft hier niets mee te maken, het is de Gemeente die dit wil... Belachelijke beslissing, dan zetten ze maar bussen in vanaf het punt van waar de trein niet verder kan...

Ik heb wel een oplossing.

Dan gaan Ajacieden maar niet naar Eindhoven komende zondag. Maar daar tegenover zou ik het wel eerlijk vinden als ook Psv'ers niet naar Amsterdam mogen komen wanneer Ajax het opneemt tegen PSV in Amsterdam.

Eerlijk toch?

17 september 2013 om 10:38

3 jaar geleden was het precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. Toen konden er geen PSV supporters bij de wedstrijd in Amsterdam zijn...
http://www.psv.nl/nieuws/nieuwspagina/supporterstr...

17 september 2013 om 14:11

Stokkie01,

Dit heeft toch helemaal niets te maken met werkzaamheden dat al maanden of jaren gepland was?

Dat PSV supporters destijds niet naar Amsterdam konden reizen kwam vanwege een brand dat de avond daarvoor had plaats gevonden. En aangezien men niet een paar uur van te voren voor veiligheid kan garanderen, konden de PSV supporters niet naar Amsterdam afreizen.

Voor de duidelijkheid psv heeft hier geen hand in, maar ik vindt dat psv desondanks moet aandringen bij de gemeente een oplossing te vinden. Kunnen er niet gewoon bussen ingezet worden?

Dan kan je net zo goed uitsupporters altijd verbieden, maar dan is de lol er ook af. Ik vind dat de gemeente gewoon moet regelen dat de ajax supporters zondag kunnen komen. Dat geeft toch juist die extra sfeer. Vorig jaar was dat toch ook geen probleem.

17 september 2013 om 11:00

Daar heb je wel een punt... als je ziet hoeveel geld het kost om een handvol uit supporters te ontvangen, welke risico's er aan vast zitten en hoeveel gezeik er is. Zou je eens kunnen overwegen om uit publiek gewoon te weren.

Ik besef dat daarmee de charme van het voetbal wordt aangetast. Maar liever dat, dan dat me oma ligt weg te rotten in een (niet)verzorgingshuis door gebrek aan geld.

De prioriteiten in het land zijn soms ver te zoeken.

(niet populaire opmerkingen, mogen best genuanceerde reacties verwachten?)

17 september 2013 om 11:15

Volgens mij betalen clubs dit jaar zelf (mee aan) de kosten die veiligheidsmaatregelen omtrent wedstrijden met zich mee brengen. Het gaat in deze om een spoortunnel die gerenoveerd moet worden of iets dergelijks. Hierdoor kunnen Ajax- supporters niet op een 'volgens de gemeente' veilige manier het stadion van PSV betreden.

Verder vindt ik het oprecht rot dat jouw oma ligt weg te rotten in een ''niet)verzorgingstehuis'', maar dat heeft weinig met het onderwerp te maken. Ook het prioriteiten stellen in dit land is complexer dan jij, zoals ik opmaak uit jouw reactie, denkt. Zoals jij nu beredeneert kunnen we elke situatie waar (veel) geld mee gemoeid is als 'niet de prioriteit' bestempelen, omdat jouw oma niet goed verzorgd wordt. Nogmaals, in principe ben ik het met jou eens. Ouderen verdienen het om een goede oude dag te hebben en niet aan hun lot overgelaten te worden in een of ander (niet)verzorgingstehuis, maar het is allemaal complexer en er is geen verband met elkaar. Het is te ver gezocht in dit geval.

17 september 2013 om 15:05

@ de toekomst, ik stel het erg zwart/wit en mijn oma wordt prima verzorgd, uiteraard kan het altijd beter. de kosten worden overigens maar gedeeltelijk doorbelast aan de clubs.

Maar mijn standpunt blijft hetzelfde, indien de kosten van politie en justitie een bepaalde norm overschrijden zou je als politiek gewoon moeten zeggen: geen uit publiek. (het soms al lastig om het thuispubliek in goede banen te leiden).

He voorkomt veel politie inzet, en daarmee veel kosten. Als we in tijden leven dat er bezuinigt moet worden is dit wel een reeele optie.

Ga eens na, 1000 man van ajax komt in Eindhoven op bezoek, daarmee wordt? 100 man extra ingezet? Dat is een dag taak, dus 8 uur x 100 man is 800 man uur. Tel daarbij de inzet van materiaal, voorbereiding, kosten van vandalisme en justitie en je zit op een ton. D's 100 euro per bezoeker. Als we deze verhouding zouden toepassen op een bezoekje efteling zou dat nooit gebeuren. En dat allemaal om sentiment.

17 september 2013 om 15:21

misschien een ton.
Een agent kost hoeveel? 300 euro per dag(niet zijn salaris uiteraard)
Je hebt echt geen duizend agenten extra nodig, er komen sowieso al agenten zat.

17 september 2013 om 11:05

In deze tijd extra regelingen inzetten die geldverslindend zijn (extra politie, verkeersomleidingen en de bussen zelf) kan je niet maken. Het is gewoon pure pech. De supporters hebben het er zelf ooit naar gemaakt, waardoor ze nu met combi's moeten. Deze regelingen werken goed, hoe onhandig ze soms ook zijn...

Dit is natuurlijk wel een dilemma.
Ze zijn op het spoor bezig, waardoor reizen met de trein niet mogelijk is. De burgervader grijpt in en PSv kan hiertegen ook weinig doen. Jammer dat er niet naar alternatieven gezocht worden. Er moet toch iets mogelijk zijn om een bepaald stuk met de trein te reizen om vervolgens bussen in te zetten voor het laatste traject.

Maar ik heb het idee, dat Van Gijzel het wel best vindt. Als je ziet wat hij allemaal verbiedt bij jong-PSv.... Ongelofelijk ! Brabantse gezelligheid is ver te zoeken....

Als je gisteren het Jupiler-duel jong-PSV-Fortuna Sittard zag, wat een troosteloze bedoeling.... Betaald voetbal onwaardig !!

17 september 2013 om 11:18

Het eerste deel van de reis met bussen afleggen zal geen probleem zijn. Het gaat net om het laatste stukje. Met de trein kun je voor het stadion stoppen, en via een brug meteen naar het uitvak lopen. Zo komen de supporters van de 2 clubs dus niet in de buurt van elkaar.

Als je bussen zou gebruiken, zou je veel meer beveiligingsmaatregelen moeten nemen. Met alle kosten en ellende van dien.

En aangezien de werkzaamheden in Best zijn, het laatste station voordat je Eindhoven in komt (vanaf het noorden), kun je ook niet het eerste stuk met de bus gaan en het laatste met de trein.

17 september 2013 om 11:38

Best-Eindhoven is maar een stukje, dus daar liggen wel degelijk mogelijkheden !!

Maar uit het feit dat er niet naar opties/alternatieven wordt gezocht, is Van Gijzel er één van de minste weerstand.

Uit kostenoverweging zal hij dus geen bussen en beveiligingsmaatregelen nemen. Maar bij een negatief besluit, verwacht ik dat er zaterdag én zondag toch veel mensen vanuit Amsterdam een reis naar Brabant gaan ondernemen.....

17 september 2013 om 11:47

Ook al is het maar een klein stukje, je kunt nog steeds het laatste stuk niet met de trein. En inderdaad zal het ook een kostenoverweging zijn.

Wie gaat die extra kosten betalen? Ajax? De supporters? Of de gem. Eindhoven?

17 september 2013 om 11:54

Dus het laatste stukje met de bus met de daarbij behorende veiligheidseisen !!!

Clubs en Gemeenten betalen voor veiligheid rondom voetbalwedstrijden. De supporters hoeven niet de dupe hiervan te zijn !

17 september 2013 om 12:03

Klopt, ben het helemaal met je eens. Maar het is toch onzin dat je nu duizenden euro's zou gaan uitgeven voor een 1500 supporters aan extra beveiliging? Dit is gewoon overmacht! Als iemand schuldig is, dan is het de Knvb die geen rekening houdt met de werkzaamheden aan het spoor. Die werkzaamheden staan al heel erg lang gepland.

17 september 2013 om 15:17

Er zijn alternatieven aangedragen. Namelijk:

Met de bus naar Maarheeze en daar overstappen op de trein. Dit is afgewezen omdat de gemeente Craendonck (waar Maarheeze onder valt) dit als niet haalbaar beschouwd m.b.t. inzet van politie en parkeergelegenheid.

Omrijden via Nijmegen-Venlo. Afgewezen omdat volgens de NS dit technisch niet haalbaar is.

Buscombi. Afgewezen met het oog op de veiligheid van zowel PSV als Ajaxsupporters.

Snap wel dat Ajax dit doet, al betwijfel ik het of de rechter de gemeente Eindhoven mag dwingen om een beslissing te nemen. Volgens mij niet nl.

17 september 2013 om 15:25

Mag wel, het is namelijk o.a een geldissue echt niet alleen 'veiligheid'
Anders mag PEC ook wel met de trein komen.
Een paar vonden het nodig om een schop uit de delen aan 2 ajacieden terwijl de pec supporters met een paar honderd liepen, vervolgens roepen ''joden lopen altijd weg''
Ik bedoel hier mee dat er echt overdreven word, Bussen die per 8 steeds naar het stadion rijden, onder politie escorte en er kan niets fout gaan, zo is het vaker gegaan en zo kan het nog steeds.

Ik snap wel dat Eindhoven niet zit te wachten op 24 bussen, en ik snap ook wel dat geen enkele stad zit te wachten op (de harde kern van de) Ajax-supporters. Je moet alleen kiezen uit twee kwaden, want wat nu als ze niet mogen komen? Reken maar dat ze dan met hun eigen autootje naar de binnenstad rijden... maar dan niet om een kopje muntthee te drinken.

Kunnen ze niet met de bus naar een plek vanwaar er wel een trein naar Eindhoven kan rijden?
Met de bus naar het stadion wordt nogal een onveilige en kostbare aangelegenheid dus ik kan me indenken dat de burgermeester hier niet zo blij mee is.

17 september 2013 om 12:57

Dan zou je voorbij Eindhoven moeten rijden, aangezien Best het laatste station is voor Eindhoven (vanuit het noorden). Dus dan moet je naar Weert ofzo, dat betekend langer in de bussen voor de Ajax supporters, en een gemeente Weert die hier waarschijnlijk ook niet op zit te wachten...

Maar even gewacht totdat alle genuanceerde en vooral ongenuanccerde berichten met belachelijke beschuldigingen hier op VZ gekwakt zijn.

Probleem:
Ajax supporters kunnen niet met treincombiticket naar Eindhoven komen.
Oorzaak:
werkzaamheden spoortunnel Best komend weekeinde.

Feiten op een rijtje:

1. NS en Prorail zijn in februari overeengekomen mbt de werkzaamheden in Best.
NS heeft dit te laat aan de Knvb laten weten zodat het volgens de Knvb onmogelijk was om het risicoduel te verplaatsen
Gemeente Eindhoven noch PSV hebben hier part noch deel aan en vallen dus niets te verwijten

2. NS en Prorail claimen dat zij de werkzaamheden niet kunnen opschorten noch kunnen onderbreken
Gemeente Eindhoven noch PSV hebben hier part noch deel aan en vallen dus niets te verwijten

3. Alternatieve routes
- NS claimt dat door Best rijden organisatorisch onmogelijk is
- NS claimt dat omrijden via Nijmegen - Venlo technisch onmogelijk is
Gemeente Eindhoven noch PSV hebben hier part noch deel aan en vallen dus niets te verwijten

4. Buscombi naar Maarheeze en dan trein naar Eindhoven (voorgesteld door de Ns)
- De burgemeester van Cranendonck (waaronder het dorp Maarheeze valt) claimt dat er onvoldoende parkeergelegenheid is bij station Maarheeze voor de naar schatting 24 tot 30 supportersbussen en het praktisch onmogelijk wordt om de supporters onder algehele controle over te laten stappen.
Zij staat voor de veiligheid van haar dorpsbewoners omdat eventuele problemen en rellen een direct gevaar opleveren voor de nabij gelegen woningen en bedrijven
- Burgemeester van Gijzel vindt dit ook onaanvaardbaar en houdt daarmee zijn collega van Cranendonck uit de wind door zelf als leidende bewindsman in de regio het voortouw te nemen
- Burgemeester van Gijzel is niet van plan de veiligheids eisen van de gemeente Eindhoven (en de regio) aan te (laten) passen omdat het een wedstijd betreft met hoog risico waarvoor alleen treincombi's mogelijk zijn.

5. Knvb
- Heeft alle partijen enkele weken geleden toen het probleem ontdekt werd bij elkaar geroepen. Meer kunnen we niet doen omdat openbare orde een zaak van de overheid is.
De wedstrijd verzetten gaat niet volgens de Knvb
Gemeente Eindhoven noch PSV hebben hier part noch deel aan en vallen dus niets te verwijten.

Conclusies:

1. Burgemeester van Gijzel van Eindhoven staat voor de veiligheid van zijn inwoners (en die van de regio) en die van supportersgroepen, ongeacht welke club.
2. Het investeren van extra gelden door toch aan de veiligheideisen tegemoet te komen vanwege buscombi's en treinoverstap in een dorp wordt door van Gijzel niet als mogelijkheid gezien.
Het zou getuigen van onbehoorlijk bestuur om in deze economische tijden waarbij overheden en burgers fors moeten inleveren vanwege een fouten en nalatigheden van de Ns/prorail en de niet-bereidwilligheid van de Knvb om het duel te verplaatsen, extra gelden uit te trekken om zo'n 1000 tot 1500 rochelende, zuipende en snuivende voelbalhooligans onder de duim te houden.

Van Gijzel laat zien dat hij een krachtig bestuurder is die verantwoordelijkheid neemt voor de hele regio wat betreft veiligheid en de juiste prioriteiten stelt als het gaat om extra investeringen door fouten van andere partijen.
Hij verdient niets dan lof.

PSV treft geen enkele blaam omdat zij geen deel uitmaakt van het ontstane probleem en mogelijke oplossingen.
PSV is alleen verantwoordelijk voor de orde binnen het stadion.

Advies aan ajax supporters:

Ga janken bij de NS en Prorail en in tweede instantie bij de Knvb
Ns/prorail is primair de oorzaak dat dit risicoduel niet bijgewoond kan worden vanwege verwijtbare nalatigheden.
De Knvb ontbreekt elke creativiteit om een duel te verplaatsen terwijl ze daar drie weken de tijd voor heeft gehad nadat het probleem voor het eerst gesignaleerd werd.

17 september 2013 om 15:58

Dit lezende kun je een behoorlijk beschuldigende vinger uitsteken naar de Knvb. Als zij dit al vroegtijdig wisten, dan hadden ze deze wedstrijd niet zo moeten inplannen.

Bij de Knvb konden ze ook een gewilde tegenstander voor de jubileumwedstrijd inplannen. Dan hadden ze nu ook een andere programmering aan moeten houden.....

Waarom kunnen er onder begeleiding geen bussen ingezet worden vanaf Best ?

Verder wekt Van Gijzel de indruk, niet zoveel met voetballen te hebben (buiten die ene deal...). Want bij jong-PSV is ook vrij weinig mogelijk. Veel wedstrijden worden aangemerkt met verhoogd risico, waardoor wedstrijden gespeeld worden in een troosteloze ambiance.

Ongeacht de uitslag van het kort geding, verwacht ik op zaterdag/zondag nog wel wat onrustige momenten !

17 september 2013 om 16:26

Nee, NS / Prorail is in eerste instantie verwijtbaar nalatig omdat zij de Knvb, Ajax en PSV niet geinformeerd hebben over de werkzaamheden bij Best.

De Knvb claimt dat zij pas enkele weken op de hoogte waren van het probleem.
Die mag je - en dan pas in tweede instantie - verwijten dat zij geen mogelijkgheden zien om een risico duel te verplaatsen binnen die termijn.

Ik denk dat jij de situatie van spoorweghalte bij Best niet kent.
De stopplaats is ondergronds, vandaat dat er sprake is van werkzaamheden aan een spoortunnel.
Er is gewoon geen stopplaats mogelijk bij halte Best waar bussen gestationeerd kunnen worden.
Buscombi's worden overigens afgewezen door van Gijzel vanwege het verhoogde risico waarvoor alleen treincombi's worden ingezet en buscombi's extra kosten meebrengen vanwege inzet van materiaal en personeel en logistieke aanpassingen.
Ook de veiligheid van bezoekende supporters wordt namelijk meegenomen.
Niemand zit te wachten op stoeptegels die door busramen vliegen.

En inderdaad, onrustig zal het toch wel worden.
Waarschijnlijk vrijdagavond al wanneer FC Eindhoven speelt tegen Jong Ajax.
Ben benieuwd of daar nu ook extra veiligheidsmaatregelen genomen worden van wege de ontstane problematiek bij PSV - Ajax.

17 september 2013 om 16:29

@ Nufc_u2

De werkzaamheden zijn tussen Boxtel en Best dus het station van Best is vanuit het noorden niet te bereiken. Dus bussen vanaf Best wordt lastig. Daarbij vindt B&W Eindhoven een buscombi niet wenselijk.

Over van Gijzel zit je fout dat het geen voetballiefhebber is. Heeft jaren een seizoenskaart gehad bij Psv. Bij jong PSV is overigens waarschijnlijk binnenkort ook meer mogelijk

"eindhoven gaat per wedstrijd van Jong PSV bekijken of uitsupporters mogen komen. Burgemeester Rob van Gijzel heeft dat besluit vrijdag genomen.

De eerste thuiswedstrijden van Jong PSV in de Jupiler League zijn rustig verlopen, waardoor Van Gijzel aan een soepeler beleid denkt." (bron voetbalprimeur)

17 september 2013 om 16:37

@oleguapa en Gomes111

Dank voor de aanvullende info. Over Best was inderdaad onwetendheid !

Overigens een pikant duel vrijdag .... Dat kan er nog wel bij !

17 september 2013 om 16:11

Dat PSV hier zo goed als buiten staat ben ik volledig met je eens, ook dat de oorspronkelijke fout bij de NS ligt die het verzuimd hebben door te geven.

Maar niet dat Van Gijzel geen blaam treft, want de beste man houd halsstarrig vast aan een treincombi. Wanneer je een buscombi ervan maakt zijn alle problemen uit de wereld verholpen. De veiligheid lijd daar absoluut niet onder, aangezien er jaarlijks 1600 man vanuit Rotterdam ook Eindhoven bezoeken en komen per bus. De Feyenoord aanhang per bus laten komen is zeker niet minder gevaarlijk als de Ajax aanhang per bus laten komen. De kosten voor de buscombi was Prorail bereid te betalen, maar toch hield Van Gijzel vast aan een combi.

Schijnbaar is dat wat tegenwoordig onder normalisering verstaat. Van beide kanten gaat het rondom de onderlinge wedstrijden prima, maar dat mag schijnbaar niet beloond worden. Tijdens de JC schaal in 2012 liepen Ajacieden en PSV-ers zonder problemen door elkaar rondom de Arena. Jammerlijk genoeg is het landelijk gezien trend waar bijna alle burgemeesters zich schuldig aan maken, uit niet reële angst voor rellen handelen.

17 september 2013 om 16:43

Nee, niet met je eens wat van Gijzel met die combi's betreft.

Buscombi's met Feyenoord supporters worden minder risicovol geacht omdat er praktisch nooit sprake is van rellen, hooguit van een paar indcidentele opstootjes.

"van beide kanten gaat het rondom de onderlinge wedstrijden prima" volgens jou????
Van Gijzel is wijs geworden na de hevige supportersrellen in april dit jaar bij PSV - Ajax.
En dat hij niet eenkennig is bewijst hij wel door supporterscafe de Aftrap van PSV Fans United voor twee maanden te sluiten.
Destijds werd de ME met losgewrikte stoeptegels bekogeld omdat ze supportersgroepen van onder meer uit de Aftrap verhinderden naar het spoor te gaan om jax supporters op te wachten.

ik denk dat ajax met dit kort geding een erg grote kans maakt op succes..
het is nl erg goed organisatorisch te regelen en hoef niet veel extra te kosten om de ajacieden met bussen te vervoeren richting eindhoven.. en er is niet extra politieinzet voor nodig dan wanneer de ajacieden met de trein zouden komen

17 september 2013 om 20:02

Jij hebt geen flauw benul waarover je zit te blaten.

Laat me eens raden.
Een reguliere tv-gluurder van eredivisie wedstrijden die in heel zijn leven nog nooit een bus of trein heeft gezien met supportersvervoer.

17 september 2013 om 23:33

ik ga naar bijna elke wedstrijd dus ik weet waar ik over lul.. dus ga mij nu niet ,met jezelf vergelijken aub

Het is een klote situatie maar het zou toch van de gekke zijn als de Amsterdamse burger moet betalen voor de politie begeleiding van een wedstrijd tussen PSV en Ajax, die kosten horen gewoon bij Eindhoven te liggen.

Weet niet hoe de verstandhoudingen zijn tussen beide supportersgroepen en/of er in het recente verleden gedonder is geweest, dat zou wel mee moeten tellen met de beslissing denk ik. Maar dit is dus de normalisatie van het voetbal....bedoel als je een groep supporters niet eens op een goede manier naar het stadion kan/wil vervoeren in deze situatie.....alles heeft met geld te maken, Eindhoven wil gewoon niet extra betalen aan politie inzet

18 september 2013 om 13:00

1. Nee, Eindhoven wil terecht niet extra betalen aan politie inzet.
In deze economische tijden waar iedere burger er op achteruitgaat en de zorginstanties steeds minder te besteden hebben wanneer dat vanuit de gemeente gefinancieerd moet gaan worden, dan zou het van onbehoorlijk bestuur getuigen om extra gelden te reserveren voor zo'n 1000 zuipende en snuivende voetbalhooligans.
De extra gelden kan de gemeente veel beter besteden aan bijvoorbeeld gepensioneerden die er weer fors op achteruit gaan en de financiele middelen niet meer hebben voor noodzakelijke zorg.

2, De verstandhoudingen tussen ajax supporters en PSV supporters zijn ronduit slecht.
Bij de laatste thuiswedstrijd van PSV in april j.l. was er sprake van heveige supportersrellen waarbij losgewrikte stoeptegels om de oren vlogen.

18 september 2013 om 13:10

1000 zuipende en snuivende voetbal hooligans vind ik weer een vreemde benadering van voetbal supporters, natuurlijk zitten dit soort idioten erbij maar scheer zou niet allemaal over 1 kam.

Al dat geld waar jij het over heb komt natuurlijk wel uit verschillende potjes, je moet je alleen afvragen of de politie hun eigen potje moeten aanwenden om iets extra's te doen voor het voetbal terwijl er een treincombi voor deze wedstrijd staat, helemaal als Amsterdam aanbiedt om Eindhoven te helpen vind ik dan dus ook vreemd.

En als de verhoudingen dus echt zo slecht zijn dan is het voor mij simpel.....trein combi of thuisblijven.

18 september 2013 om 13:25

De uitsupporters van ajax bestaan voornamelijk uit de harde kern die zich altijd bij het ajax supportershome verzamelt.

In dit verband moet je het andere topic van deze dag "klachten PEC over Ajax: ‘het is duidelijk dat er iets niet goed zit daar" maar eens nalezen welke "behandeling" supportersgroepen van Pec, Heerenveen en Roda hebben moeten ondergaan.
Dus ja, veruit het merendeel behoort tot de "idioten" die eigenlijk geweerd zouden moeten worden van elk voetbalstadion in Nederland.

Van mij mag burgemeester van Gijzel van Eindhoven voet bij stuk houden... of nu van der Laan van Amsterdam wil meebetalen of niet.

18 september 2013 om 16:48

Oleguapa ik snap je punt goed, maar wanneer van der Laan wil meebetalen in de zin van het verschil bijleggen dan is er geen probleem toch? Stel de standaard kosten, die er zouden zijn als er geen werkzaamheden waren, betaald worden door Eindhoven en de rest door Amsterdam dan lijkt me niet dat er problemen zijn toch?
.
Overigens zou het voor het eerst getuigen van behoorlijk bestuur in Nederland als een gemeente eens kiest voor het geld goed te spenderen.

19 september 2013 om 10:43

Oleguapa, ben je echt zo naïf, of is het je gewoonte alles wat in de media staat voor waar aan te nemen?

19 september 2013 om 10:49

Nee, want ik lees de Telegraaf nooit en kijk ook nooit op Ajax Showtime....

Echt belachelijk dit. Alsof ze het expres zo gepland hebben.

och ze doen maar, laten wij ze amsterdam niet binnen tijdens ajax-psv. doodzonde dit na ajax-feyenoord word psv-ajax het tweede duel zonder sfeer van een topper!

19 september 2013 om 10:38

Dit is een aantal jaren geleden andersom ook gebeurd, dus we moeten nu niet gaan janken!!

Heel simpel. Een burgemeester is er om de veiligheid van de stad te bewaken en zijn burgers te dienen. Als hij de veiligheid niet kan waarborgen kan het gewoon niet doorgaan. Geef die man groot gelijk. En alhoewel ik het mooi vind om de uitsupporters van Ajax te horen zingen (net zoals vak 410) en ik vind dat uitsupporters zo'n wedstrijd wel extra sfeer geven. Supporters moeten echter ook naar zichzelf kijken. Dat het niet op een andere manier kan geeft ook aan dat de veiligheid niet gewaarborgd kan worden door het gedrag van de supporters.

19 september 2013 om 10:35

tja ik vind dat zo'n relatief begrip he. Wanneer kun je de veiligheid niet garanderen? Dat kun je natuurlijk nooit hard maken. Feit is wel dat de werkzaamheden aan het spoor bijzonder slecht uitkomen voor Ajax. Had dit niet anders gepland kunnen worden?

19 september 2013 om 10:38

Wat een onzin. Er is al tijden niets meer gebeurd. Je moet de supporters groepen gewoon niet bij elkaar in de buurt laten, dan is er niks aan de hand...

19 september 2013 om 10:46

@bekkerz
Het volledig afscheiden van supportersgroepen is alleen te garanderen met een treincombi, en zeker op de locatie van het Philips Stadion.
En niets gebeurd?
Bij de laatste PSV - Ajax editie in april was er echt sprake van behoorlijke rellen waarbij er met losgewrikte stoeptegels gesmeten werd.

19 september 2013 om 11:32

Paar zeecontainers en klaar... Ze kunnen de bus ook laten stoppen op het supportersgedeelte van het station. Hoe dan ook had er wel iets verzonnen kunnen worden;

19 september 2013 om 11:37

Die containers (welke normaliter al gebruikt worden bij treincombi"s) is wel degelijk overwogen bij een buscombi.

Ook in dat geval kon de Korpschef Politie niet garanderen dat dan beantwoord zou worden aan de veiligheidseisen.

Ben jij wel eens ooit met een uitwedstrijd van Ajax meegeweest naar Eindhoven?

Heel slim van meneer de rechter. Nu breekt waarschijnlijk de pleuris uit, en gaan de supporters op eigen gelegenheid naar Eindhoven om verhaal te halen... Dat mag niet gebeuren, maar zo star als deze man is slaat nergens op . Gewoon met de bus, zaak afschermen en wedstrijdje spelen...

19 september 2013 om 11:18

Je snapt zelf toch ook wel dat van Gijzel de wedstrijd had verboden als Ajax in het gelijkgesteld werd?

19 september 2013 om 11:30

Het gaat er niet om wat ik wel of niet snap, het gaat erom dat Eindhoven een Burgermeester heeft die het niet snapt...

19 september 2013 om 11:40

Ben zelf van mening dat die het heel goed snapt. Denk dat je de gezellige figuren van PSV niet binnen een halve meter van de gezellige figuren van Ajax moet laten komen omdat dan helaas de pleuris uitbreekt. Begrijp me niet verkeert, ik vind het ook spijtig dat Ajax geen supporters mee mag nemen maar denk tevens dat dit het juiste besluit is.

Jammer. Hopelijk motiveert het slappe optreden van de burgemeester de ploeg alleen maar!

19 september 2013 om 11:17

slappe optreden burgemeester haha. Iedereen heeft het gedaan: PSV de burgemeester de NS ....

De werkelijke "boosdoener" is prorail en indirect de leeghoofden die het veroorzaakt hebben dat een normale reis richting psv niet kan geschieden ivm veiligheid.

Geef maar lekker af op een ander joh!

19 september 2013 om 11:30

Alle hulp werd aangeboden, tevens verschillende alternatieven. Dan vind ik het slap om dat niet te accepteren, terwijl het gewoon goed geregeld kan worden. Overigens rep ik geen woord over PSV of de NS.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat die twee ajax supporters-verenigingen een kort geding heeben aangespannen.
Door henzelf werd de kans dat dit geding gewonnen zou worden al gering geacht, dus weggegooid geld.

Eindhoven mag trots gaan op een Burgemeester van Gijzel die niet zwicht en de gebruikelijke veiligheidsrisico's blijft hanteren, wat dus nu ook door de Rechter bekrachtigd is.
Net zoals bij Ajax - PSV indertijd bij een vergelijkbaar spoorwegblokkade.
Het is dan wel te hopen dat PSV niet de uitkaartjes alsnog verkoopt aan eigen supporters, zoals Ajax indertijd wel deed.
Dat zou ik dan weer schandalig vinden.

En nogmaals, van Gijzel is niet eenkennig.
Na de rellen in april dit jaar bij PSV - Ajax heeft hij ook onmiddellijk gereageerd door het PSV supporterscafe "de Aftrap" voor een paar maanden te sluiten vanwege hooliganisme bij die wedstrijd.

19 september 2013 om 11:05

Wat is dat nou weer voor een onzin dat jij verkondigd? Dat van PSV destijds was een heel ander verhaal. Er was de dag daarvoor een brand ontstaan in een verkeersleidingpost. De NS had in samenwerking met de supportersvereniging van Psv en de politie toen alles aan gedaan om alternatieven te vinden. Uiteindelijk een paar uur voor de aanvang van de wedstrijd was er geen oplossing gevonden voor de 1200 PSV supporters.

En dan ga jij hier beweren dat Ajax op de laatste moment de kaarten die de 1200 PSV supporters in hun bezit hadden alsnog aan de Ajacieden te verkopen? Wat een onzin. Stadion was ook niet eens vol.

Nog even een vraag. Waarom verkondig jij vaak onzin? Zorg eerst maar dat je goed op de hoogte bent.

19 september 2013 om 11:33

Knul, het wordt eens tijd dat je je eigen ajax newssites eens volgt in plaats van wat geblaat op VZ te kwakken.

19 september 2013 om 11:41

Sorry, ik kan het nergens een link vinden waar het zou moeten staan, maar jij blijkbaar wel. Dus laat maar zien.

Edit: ik heb toch nog wat gevonden. Ik zit op de i-pad dus ik weet niet hoe ik moet knippen en plakken.

Er staat dat PSV conform de KNVB-reglementen wel de kaarten van de bezoekersvak heeft opgeëist waardoor Ajax dat gedeelte niet alsnog in de verkoop kon doen.

Het is wel zo dat door de afwezigheid van uitsupporters Ajax de "buffervakken" in de verkoop konden doen. Deze vakken gelden normaliter voor de veiligheidszone rondom de bezoekersvak.

Ik neem aan dat Ajax ook hun kaarten gaat opeisen zodat PSV de kaarten voor deze vakken niet mag verkopen.

Zo, zijn we nu allebei volledig op de hoogte.

19 september 2013 om 14:45

@hootch30
Door wegblijven psv-fans extra kaarten voor Ajacieden te koop!
20-11-10
Er zijn voor Ajax-supporters een beperkt aantal extra kaarten beschikbaar gekomen voor de competitietopper Ajax - psv (vanavond, 20:45 uur). Omdat de supporters van psv als gevolg van de problemen met het treinverkeer rond Utrecht vanavond niet naar de Arena kunnen komen, zijn er nu een beperkt aantal kaarten in de verkoop via Ticketbox en de online ticketshop. Er geldt een Club Card-verplichting (3 op 1).
Bron: Ajaxfanzone

P.s.
Ajax hoeft helemaal geen uitvak kaartjes op te eisen!
PSV heeft nu al besloten dat uit respect voor de tegenstander geen uitvak kaarten verkocht mogen worden.
Bron: diversen, teveel om op te noemen.

Het respect komt dus blijkbaar maar van een kant.

19 september 2013 om 15:07

Heb jij problemen met iets te begrijpen? Wellicht moet jij je bril afzetten.

Bij Ajax ging het alleen maar om de vakker die voor de beveiling gebruikt werde en niet de vakken waar PSV supporters zouden komen te zitten.

Verder heeft PSV wel de kaarten opgeeist, maar er wordt toch nergens vermeld dat Ajax anders de lege vakken zouden gaan opvullen?

Dus doe nou niet zo achterlijk.

19 september 2013 om 11:32

PSV besloot zelf destijds dat er geen andere opties waren dan niet gaan. Ken je feiten.

19 september 2013 om 11:40

Nee, natuurlijk niet als supportersbussen verplicht worden om te stoppen voor het Ajax supportershome...

Ken je feiten...

19 september 2013 om 11:53

Er is gewoon politie beveiliging hoor. Of denk je dat ze vrij mogen rondlopen? Dat is natuurlijk gewoon afgezet. Ken je feiten.

19 september 2013 om 12:00

Wat heeft Zwolle nou met PSV te maken? Je gaat nu wel heel erg doordraven.

En het feit is dat Zwolle supporters "wij staan boven de kut joden" zongen op weg naar hun bussen.

Schandalige beslissing dit. Dan ook maar geen PSV Supporters naar de Arena dit jaar, zou wel zo eerlijk zijn.

19 september 2013 om 11:07

Want?? PSV kan hier helemaal niks aan doen.

on: zeer jammer dat er geen uitsupporters bij de wedstrijd zijn, dit moet in de toekomst in overleg met de ns toch te voorkomen zijn

19 september 2013 om 11:24

Soort van competitievervalsing in mijn ogen.
Als de burgemeester van Eindhoven niet zo kinderachtig zou zijn zou er geen enkel probleem zijn. Dit was al ruim van tevoren bekend maar de burgemeester heeft nooit enige poging gewaagd om actie te ondernemen.

19 september 2013 om 12:24

Ja en wat kan de competitie of psv daar aan doen dan? Het liefste zie ik die uitsupporters gewoon komen. Zorgt toch voor meer sfeer, niet alleen vanuit het uitvak maar ook vanaf de thuistribune.

Niet netjes van de NS maar het is een trieste gewaarwording dat supporters niet op een beschaafde manier naar een uitwedstrijd kunnen en dat er überhaupt risico-duels bestaan.
Uitermate bekrompen geesten die supporters van andere clubs als 'vijanden' zien.

Goed dat de Burgemeester volhard in zijn beslissing. Ik hoop, vrees ik tevergeefs, dat dit tot enige zelfreflectie leidt bij een deel van de Ajax-supporters.

19 september 2013 om 11:09

NS kan er niets aan doen. Werkzaamheden waren al maanden van te voren gepland en waarschijnlijk gewoon nodig. Psv, Ajax en Eindhoven zijn hiermee gewoon te kort geschoten, want zij hadden dit ook maanden van te voren kunnen weten.

19 september 2013 om 11:17

De NS had ze niet op tijd geinformeerd toch? Ik heb het eerlijk gezegd amper gevolgd omdat ik sinds kort in Wenen woon en me hier niet echt over heb ingelezen maar het is iig duidelijk dat de communicatie ernstig tekort is geschoten.

Het is jammer dat er geen uitsupporters zijn, maar ik denk dat Ajax en PSV er een leuke wedstrijd van maken, met hopelijk een positief voor Ajax.

19 september 2013 om 11:22

@hootch30

Jij weet er dus weer totaal niets van zoals je gebruikelijk doet met je onzin postjes.

1. NS en Prorail hebben in februari besloten tot die werkzaamheden.
2. NS heeft de Knvb niet op de hoogte gesteld van die werkzaaamheden in een weekeinde waartoe zij verplicht is.
3. De Knvb is zelf 3 weken geleden tot de ontdekking gekomen dat er door Prorail onderhoud zou worden gepleegd in het weekeinde van 22 september
De Knvb heeft toen PSV en Ajax ingelicht en alle partijen bijeengeroepen.
4. De NS claimde 3 weken geleden dat zij de werkzaamheden niet kunnen opschorten
5. De Knvb claimde 3 weken geleden dat zij de wedstrijd niet kunnen verplaatsen.

Eindhoven, PSV en Ajax treft geen enkele blaam.

Nu ben jij ook weer op de hoogte met jouw onbenullige postjes.

19 september 2013 om 11:35

Oleguapa,

Ik zeg toch ook dat dit maanden van te voren al bekend was? Ook zeg ik dat de ns hier niets aan kon doen. Maar ik vind wel dat Ajax, PSV en Eindhoven tijd genoeg hadden om iets te regelen. "er zijn toch meerdere wegen die naar Rome lijden"? Zo ook naar Eindhoven.

Misschien ben ik niet met alles op de hoogte, maar ik ga geen verhaaltjes verzinnen zoals jij hierboven.

Dus leuk geprobeerd.

19 september 2013 om 11:44

Meerdere wegen die naar Rome lijden??? Tja, dat is inderdaad lijden...

O, en die meerdere wegen die via het spoor naar Rome leiden, zijn allemaal door de NS afgewezen, om organisatorische en technische redenen.

Je bent inderdaad niet op de hoogte maar om feiten die makkelijk te achterhalen zijn te kwalificeren als verhaaltjes, maakt van jou toch wel een erg trieste onbenul.

19 september 2013 om 12:06

Ik ga toch geen verhaaltjes verzinnen? Durf maar aan te geven waar ik iets zomaar uit m'n duim zuig.

Maar laat mij de link maar zien waar het staat dat de NS door technische en organisatorische reden heeft afgewezen om via een andere route te reizen.

19 september 2013 om 12:34

Toon zelf eens wat initiatief.

Ik zal je een hint geven, want kennelijk kun je zelf geen feitjes opsporen via wat voor medium dan ook.

Letterlijke quote van woordvoerster Ns:
Door Best rijden is organisatorisch onmogelijk en omrijden via Nijmegen-Venlo technisch onmogelijk.

19 september 2013 om 14:57

Toon zelf wat initiatief??? Ik heb voor jou in je bovenstaande reactie moeite moeten doen om jou aan te kunnen tonen dat je onzin aanhet verkondigen was dat Ajax gewoon de kaarten van PSV verkocht toen PSV niet naar de Arena kon afreizen. Daarna was je muisstil geworden, omdat je wist dat ik gelijk had.

Nu heb je het over een woordvoerster, maar blijkbaar is deze woordvoerster een vent. Daarbij vermeld je niet de exacte rede, want wat bedoelen ze nou met technisch onmogelijk? Ze bedoelen dus daarmee dat elektrische treinen niet op sporen kunnen rijden van dieseltreinen. Maar er wordt niet vermeld dat dieseltreinen wel gekoppeld kunnen worden aan wagons. Dus het is helemaal niet technisch onmogelijk.

Verder had de NS aangeboden om bussen in te zetten en dan de supporters bij Maarheeze met de trein te laten komen. De Gemeente Eindhoven wilde daar dus niet aan meewerken.

Dus er was wel zeker een optie om via een andere route te reizen. Of met de bus of met een dieseltrein wat een aantal jaren geleden nog gewoon dagelijks werden gebruikt.

Maar wederom graag gedaan hoor voor het opzoeken.

19 september 2013 om 16:17

Hootch geeft het al aan. NS kwam met een goede oplossing: Bus naar Maarheeze en dan met de trein. Maar zelfs dat vond van Gijzel niet veilig. Misschien volgend jaar maar een gevangenistransport regelen? Echt belachelijk en een stad onwaardig besluit. En nog geeft die droeftoeter van een burgemeester Prorail de schuld.

19 september 2013 om 17:32

@hootch30

1. De NS heeft beslist dat het technisch onmogelijk was om via de route Nijmegen-Venlo om te rijden.
2. De Burgemeester van Cranendonck waaronder Maarheeze valt heeft beslist dat de parkeergelegenheid bij station Maarheeze onvoldoende was voor supportersbussen en heeft negatief beslist vanwege de veiligheidsrisico's.

Van Gijzel van Eindhoven heeft geen beslissingsbevoegdheden over de gemeente Cranendock (maarheeze) en ook geen bevoegdheden om de NS te "overrulen" wanneer zij een alternatieve route onmogelijk achten.

Wat lul je nu allemaal??

@midow
Als Prorail tijdig de Knvb had geinformeerd (een verplichting!!) dat er in het weekeinde van 22 septemer spoorwegwerkzaamheden bij Best waren, dan had de Knvb het duel kunnen verplaatsen.
Prorail heeft dit dus nagelaten, dus ja, de ellende is door Prorail veroorzaakt omdat zij verwijtbaar nalatig is geweest.

P.s.
Uitspraak kort geding :
De rechter geeft de Eindhovense politie en de burgemeester gelijk dat de busreis geen reëel alternatief is omdat er dan onvoldoende garanties zijn voor de openbare orde. ''de Ajax-supporters kunnen er niks aan doen en dat is hartstikke zuur, maar u zult het moeten accepteren'', sloot de rechter zijn uitspraak af.

Blijven jullie nog lang doorzeveren over niet toegestane buscombi's????

19 september 2013 om 11:12

Nou dat is inderdaad tevergeefs. Ik verwacht niet dat de hooligans van Ajax nu met elkaar rond de tafel gaan zitten en gaan overleggen of ze zich voortaan wat beschaafder gaan gedragen. Die pakken van zaterdag op zondag een pilletje of een lijntje meer en kruipen 's middags hun bed uit om vervolgens in de kroeg Ajax te kijken.

19 september 2013 om 11:23

Helaas niet nee, maar je zou toch nog enigszins kunnen verwachten dat de leiders van die groepen toch over enig zelfkritisch vermogen beschikken en kunnen bedenken dat het voor hunzelf en hun eengsgezinden wellicht vruchtbaarder is om je te gedragen binnen bepaalde sociale normen.

Het kan ook zijn dat ze door een vermoedelijk obsessieve liefde voor Ajax alle realiteitszin verliezen rondom wedstrijden. Het blijft gewoon jammer want het zou voor de aantrekkelijkheid van het NL voetbal en voor Ajax bijzonder veel gunstiger zijn als ze zich wel leren gedragen.

19 september 2013 om 11:24

Eigenlijk best wel triest, want als elk supporter zich gewoon kon gedragen dan waren er totaal geen problemen geweest.

Uiteindelijk ligt de schuld bij supporters die zich niet kunnen gedragen. En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over Ajax, maar van alle clubs zijn er supporters die het verzieken voor de maatschappij.

19 september 2013 om 11:37

@ Hootch

Natuurlijk is het niet alleen Ajax maar het zou toch geweldig zijn als de Ajax supporters het voortouw nemen in het geven van het goede voorbeeld?

De club heeft er ook altijd naar gestreeft om een vernieuwend en vindingrijk te zijn, zelfkritisch te zijn en te veranderen indien nodig geacht. Het zou een ware supporter sieren als ze zich die ideologie ook eigen maken.

Sterker nog, ik zou ernstig gaan twijfelen aan een obsessieve liefde als ze het niet doen . Dan light het probleem kennelijks dus ergens anders.

Heel erg jammer dat er geen uitsupporters bij kunnen zijn. Van de ene kant een begrijpelijke beslissing daar de treincombi tegenwoord niet voor niets is.
Het is jammer dat supporters niet gewoon in het tenue van hun club over straat kunnen in de stad waar ze die dag spelen.(in bepaalde wedstrijden natuurlijk)
Als het toegestaan zou zijn, dan denk ik dat de kosten de pan uit gestegen zullen zijn daar er veel meer politie opgetrommeld zou moeten worden.

Tevens hebben Psv, Ajax en de gemeente Eindhoven gewoon niet opgelet. De werkzaamheden waren een paar maanden geleden al bekend en pas de laatste weken is gezocht naar een passende oplossing. Dit is te laat geweest.
Hopen op een mooie wedstrijd zondag met twee teams die er vol voor gaan.

19 september 2013 om 11:31

Niet helemaal waar wat jij vertelt.
NS / Prorail is verplicht de Knvb op de hoogte te stellen van geplande spoorwegwerkzaamheden in weekeindes.
Dat hebben ze dus niet gedaan.

19 september 2013 om 12:27

dank voor de terugkoppeling. Ik begreep dat de NS dit neit gedaan heeft. Vind het dan ook vreemd dat de gemeente EHV hierop aangekeken wordt en niet de Ns.

19 september 2013 om 16:20

Omdat er nog genoeg tijd was om andere dingen te regelen. Veel suggesties waren op tafel, allemaal gelijk weggeveegd door de burgemeester. Gemeente Amsterdam had zelfs extra agenten aangeboden, er kon met de bus naar Maarheeze en daarna met de train gereisd worden of gewoon met de bus naar het stadion. Dit mogen Feyenoord supporters wel, maar Ajacieden niet? Meerder partijen hebben hier fouten gemaakt maar Eindhoven was totaal niet bereid om daarvoor een oplossing te zoeken.

19 september 2013 om 16:28

Jongen, lees nu eens mijn bericht #90 even na.
Dan weet je meteen dat Maarheeze geen optie was.

En bovendien heeft van Gijzel geen bevoegdheden over Maarheeze.
Dat heeft namelijk de Burgemeester van Cranendock waar Maarheeze onder valt.

19 september 2013 om 16:39

Alsof je alle bussen in 1 x voor het station moet neerzetten. Om dat goed te laten verlopen had van Gijzel/van Cranendonck dus die agenten uit Amsterdam kunnen accepteren. Dat het uiteindelijk niet kan, ok kan ik inkomen. Mij gaat het om de manier hoe van Gijzel in de discussie stond. Al vanaf moment 1 had hij zich volgens mij voorgenomen dat hij niet zal buigen voor welk voorstel dan ook.

19 september 2013 om 17:23

Maarheeze, een dorp, valt onder de ge,meente Cranendonck.
Parkeergelegenheid is er nauwelijks voor station Maarheeze en bovendien is de stop van een trein aan een limiet gewdongen.

Zelfs als de Burgemeester van Cranendonck positief had geadviseerd met ontduiken van de veiligheidsrisico's (woningen en bedrijven in de onmiddellijke nabijheid van het station), dan nog was er een logistiek probleem.

Wat is de wereld toch simpel voor jou en gelijkgestemden.

Kent iemand de verdere details van de uitspraak van de rechter? Waarom is het niet toegestaan dat Ajax geregisseerd busverkeer regelt? Dat is toch net zo veilig als treinverkeer?

Laat ik voorop stellen dat het aan de supporters zelf ligt dat er überhaupt dit soort combi's noodzakelijk zijn. Zij hebben immers in het verleden aangetoond dat vervoer op eigen gelegenheid te onveilig is, maar ik heb tevens het idee dat het de gemeente Eindhoven prima uitkomt dat de NS haar zaakjes niet op orde heeft. De afwezigheid van Ajax-supporters scheelt de gemeente immers een hoop gelazer.

Voor de competitie is het wel erg spijtig. Dit versterkt het thuisvoordeel voor PSV wel heel erg. Voor de eerlijkheid straks ook geen PSV-supporters in Amsterdam?

19 september 2013 om 11:22

"voor de competitie is het wel erg spijtig. Dit versterkt het thuisvoordeel voor PSV wel heel erg. Voor de eerlijkheid straks ook geen PSV-supporters in Amsterdam?"

Is drie jaar geleden al gebeurd. Toen weigerde de gemeente Amsterdam een buscombi na brand een dag eerder bij Utrecht.

19 september 2013 om 11:42

Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Dit soort gevallen komen dus met enige regelmaat voor en daar zullen de supporters dan maar vrede mee moeten hebben.

Is iedereen hier nu zo naïef of lijk dat maar? Als Ajax in het gelijk was gesteld had van Gijzel de wedstrijd verboden. Dus daar schiet niemand iets mee op.

19 september 2013 om 12:13

Dat denk ik niet, want dan riskeert PSV een straf van 3 punten in mindering.

Goed, uitspraak is geweest, nu weer vooruit kijken. Ik kan me voorstellen dat de Ajacieden hier nogal boos om zijn, maar dat moeten ze dan maar op het veld omzetten in positieve energie.

Ik heb hier dubbele gevoelens bij. Allereerst is het schandalig dat er geen Ajacieden naar het duel in Eindhoven mogen. Dat er werkzaamheden zijn aan het spoor, prima, niks aan te doen. Dat Ajacieden niet op eigen gelegenheid naar de wedstrijd mogen, prima, daar hebben verschillende supportersgroepen van verschillende clubs voor gezorgd bij grotere wedstrijden. Maar niet met bussen? Kom op he.. ga je schamen Eindhoven en rechter !!

Daarnaast denk ik dat het dan logisch is om te zeggen dat de PSV-supporters niet welkom in de Arena zijn, al moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik dat deels kinderachtig vindt. Het is wel zo eerlijk, maar iedereen wil een wedstrijd met thuis- en uitsupporters, de PSV-ers zaterdag lijkt mij ook.

Het zij zo, maar dit jaar dus geen uit-supporters bij de Klassiekers en PSV-Ajax en Ajax-PSV. Jammer, helaas, gemeentes verpesten het weer eens.

19 september 2013 om 13:05

Het stadion van psv ligt midden in de stad, dan krijg je om te beginnen enorme verkeerschaos + je hebt zon 100 man politie meer nodig om dat allemaal te regelen. Denk je dat de gemeente dat zo een twee drie recht weet te trekken? In verband met de veiligheid is het veel verstandiger dat de supporters niet komen, en dat is nog alitjd belangrijker dan een voetbalwedstrijdje

19 september 2013 om 14:08

kleuter... geen PSV Supporters naar Amsterdam dit jaar? want?
Alsof zij er wat aan kunnen doen.

Behoorlijk triest dat er geen uitsupporters mogen komen, terwijl het gewoon simpel op te lossen was..het heeft er alle schijn van dat de rechter een psv-supporter is en alles behalve objectief een besluit genomen heeft..

19 september 2013 om 14:48

Het wordt tijd dat jij je eens onder behandeling stelt van een psychiater met dat paranoid gedrag.

Nu is de rechter weer een psv supporter.
Hoe belachelijk kun je jezelf maken.

19 september 2013 om 19:30

Dat het überhaupt in je opgekomen is om dit te plaatsen.
Lees het nog eens terug en kom je dan niet tot de conclusie dat je jezelf best wel voor joker zet?

Jammer maar begrijpelijk. De veiligheid is de verantwoording van de gemeente en het zelf gecreerde imago van Ajax maakt een busreis onmogelijk. Maar laten ze in Amsterdam niet hypocriet gaan doen. Ook genoeg lege uitvakken in de Arena de afgelopen jaren en ook daar zijn bussen vaak niet mogelijk vanwege de veiligheid.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren