Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax mist kwaliteit en had Luuk de Jong moeten halen'

Laatste update:

Luuk de Jong is de duurste speler in de geschiedenis van Borussia Mönchengladbach, maar heeft de hoge verwachtingen die zijn prijskaartje met zich meebrengt nog niet waar kunnen maken. De aanvaller is dit seizoen zelfs geen basisspeler en mocht pas drie keer invallen in de Bundesliga. Volgens Co Adriaanse had Ajax moeten proberen om De Jong terug naar Nederland te halen.

/

De voormalig coach van de Amsterdammers is tegenwoordig analist bij de NOS en voorspelde bij Studio Voetbal dat De Jong wel naar Ajax had willen gaan. "Ajax mist gewoon op te veel posities kwaliteit", vertelde Adriaanse tijdens Studio voetbal. "Als je ziet dat Luuk de Jong al een tijdje op de bank zit bij Gladbach, dan haal je die toch gewoon? En zijn broer speelt natuurlijk al bij Ajax... Je had hem gewoon voor een prikkie op kunnen pikken."

Siem de Jong is aanvoerder bij Ajax en heeft al vaak aangegeven dat hij graag nog eens met zijn broer Luuk zou willen samenspelen. Laatstgenoemde zei afgelopen weekend nog dat hij hoopt snel meer kansen te krijgen bij Gladbach: "Van die transfersom of het woord 'miskoop' heb ik geen last, daar denk ik niet aan. Wat anderen zeggen doet me niks. Je moet in jezelf blijven geloven en door blijven gaan", zei de aanvaller bij Sport1. Volgens Adriaanse had Ajax naast De Jong overigens ook Dusan Tadic van FC Twente moeten kopen.

Luuk de Jong zou een aanwinst zijn voor het huidige Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja, een prikkie... Denk dat je toch veel geld kwijt bent. Aan de andere kant, ze kopen wel Duarte en van der Hoorn. En wilden ook veel geld neertellen voor onze vriend van Ginkel. Dus wellicht was hij haalbaar.
tadic lijkt me onhaalbaar, die zou iets van 15 miljoen moeten kosten.

23 september 2013 om 09:27

Ik vind vooral die drie miljoen per speler erg veel. als je nagaat dat tadic toen voor 6/7 is gehaald kan je beter 1 speler halen die meteen waarde toevoegd ipv 2 die je niet echt beter maken.

23 september 2013 om 10:40

Ze hadden Messi ook moeten halen. ;p

23 september 2013 om 11:33

Wat heb je aan Luuk de Jong als er toch geen voorzetten worden gegeven bij Ajax?! Fischer altijd naar binnen, evenals bojan..

23 september 2013 om 11:36

Vandaar ook de naam Tadic die Co Adriaanse noemde. Hij zei er verder bij : "de beste voorbereider van de eredivisie".

23 september 2013 om 11:42

Ze hadden Lukoki niet moeten verhuren, hij heeft een hele goede voorzet, dan heb je aan de ene kant een doelpuntenmaker (fischer) en aan de andere kant een voorbereider.

23 september 2013 om 11:45

@soylent Green

Haha Lukoki die een goede voorzet heeft, juist ja. Die jongen kan rennen, maar voorzetten kan hij dus echt totaal niet.

23 september 2013 om 12:20

@ Inkeajacied

Ajacieden zien vaak de kwaliteiten van hun eigen spelers niet, zo ook met özbiliz.
Ondertussen prijzen jullie de matige De Jong de hemel in.

23 september 2013 om 13:52

@soylent green

'ondertussen prijzen jullie de matige de Jong de hemel in'

makkelijk he dat generaliseren? Proberen een discussie te winnen met een punt dat ik helemaal niet genoemd heb. Waar zeg ik dat de Jong zo goed is? Nergens toch? Sterker nog (ik weet niet welke van de 2 de Jongs je bedoeld) ik vind Luuk zeeeer matig en hoeft van mij nooit bij Ajax te komen en zijn broer is technisch ook zeer matig, maar vaak belangrijk in grote wedstrijden, dus krijgt het voordeel van de twijfel. Dus dat punt gaat bij mij niet op

Daarbij is Özbiliz bij Ajax alleen maar geblesseerd geweest en leek het er niet op dat er verbetering in zou komen, laat staan de ontwikkeling zou maken die hij het afgelopen jaar ineens heeft ingezet. Dat kan gebeuren, dat het door omstandigheden niet werkt met een speler, maar ergens anders wel. Zijn kwaliteiten waren bij vlagen wel te zien en stonden ook bij de meeste Ajax supporters wel bekend.

Maar als je nou even eerlijk en goed kijkt. Lukoki laat bij cambuur nou ook niet bepaald zien over die hele goede voorzet te beschikken, die jij hem toedicht. Ik denk niet dat alleen Ajacieden zijn kwaliteiten niet zien, maar de rest van Nederland ook niet. Als je nou eenmaal die kwaliteiten niet hebt, dan zie je ze inderdaad ook niet.

23 september 2013 om 09:43

Lijkt me ook erg sterk dat hij goedkoop was, ben dan ook benieuwd waarop Co dat baseert. Alsof hij ingangen heeft bij Gladbach die hem van zulke informatie voorzien.

Ajax heeft dit aan zichzelf te danken. Alderweireld was niet zo belangrijk, dacht men. Gister zag je dat Moisander op zijn positie (RCV ipv LCV) naast een onervaren Denswil niet brengt wat hij eerder deed.

23 september 2013 om 09:44

Bojan in de spits is beter dan op rechts maar zonder Eriksen die de bal bij de spits kan krijgen heb je daar ook niks aan. De passing (en het aannemen) was gister van een droevig niveau.

Ajax had half augustus de knoop door moeten hakken en zeggen "nu is het te laat, nu kunnen wij niet goed meer anticiperen op een vertrek van bepalende spelers." Maar wat doet Ajax traditiegetrouw, ze laten hun spelers (voor een te laag bedrag - in termijnen) toch vertrekken. Ze acteren zo klein, stellen zich zo klein op ten opzichte van andere Europese clubs.

23 september 2013 om 10:36

Ajax vertoonde dit afgrijselijke niveau al in de eerste wedstrijden dit seizoen. Vergeten hoe kinderachtig ze speelden tegen Heerenveen? Eriksen kon gelukkig nog een puntje uit het vuur slepen. Ajax mag dit seizoen hopen op voorrondes EL met dit niveau.

Vorig jaar rond deze tijd was ik er ook heilig van overtuigd dat ze geen kampioen werden en na de winterstop was het weer beter. Ik zie het dit jaar wel. 3x op rij is ook super. Lekker bouwen aan de jeugd en zorgen dat er over 5 tot 10 jaar een super 11tal staat.

Het is me wel opgevallen dat de Boer nu niet in een slecht daglicht word gezet door de media. Normaal was een trainer na een reeks slechte wedstrijden al de lul maar de Boer blijft gelukkig gewoon geloven in wat hij (en zijn staff) doet. Mooi om te zien. Nou en dan ga je af en toe flink op je plaat.

Gewoon kop omhoog en gas op die zuigers.

23 september 2013 om 12:07

je weet toch dat voor Ajax de afgelopen drie jaar het seizoen pas in januari begon?
we liggen gewoon op schema.... ;-)

23 september 2013 om 09:44

Schappelijk naar de spelers? Die hadden dat verhaal van half augustus echt wel begrepen en voor een seizoen bijgetekend, zoals ze zelf al aangaven te doen wanneer ze zouden blijven.

Tottenham had dan maar 20 miljoen moeten betalen en dan desnoods in 2x, wanneer ze zoooo laat komen terwijl iedereen al laaaang wist dat ze hem wilden hebben en zouden komen. Dan had Ajax Tadic kunnen overnemen, dan was dat risico niet zo groot.

23 september 2013 om 09:45

Maar het is op de oude vertrouwde manier gegaan, en nu moet Ajax op de blaren zitten. Neemt niet weg dat ze alsnog kampioen kunnen worden. Een achterstand goedmaken en de titel winnen is hen immers niet vreemd. En mocht het een keer niet lukken, jammer dan maar het had niet gehoeven.

Europees zouden ze ook beter voor de dag komen. Ik hoop dat de NL clubs punten gaan pakken anders speelt onze kampioen straks elk jaar voorrondes om zich voor de groepsfase te kwalificeren en dan zitten we in de loting in pot 4.

23 september 2013 om 09:46

Wilshere, ik moest m'n reactie onderverdelen in 4 aparte reacties omdat VZ de tekst te groot vond (denk ik). In ieder geval vanaf m'n telefoon lukte het niet in 1 reactie.

23 september 2013 om 10:34

Taidc slaat inderdaad nergens op. Hiermee zie je ook weer waarom Co niet is geslaagd bij Ajax en De Boer wel. Je hoort De Boer niet mopperen over dat spelers zouden moeten komen. Zo hoort het. Luuk zou de spitspositie perfect invullen. Echter weet ik niet of je dat moet doen. Sigthorsson was ook niet gratis. En je hebt Hoesen ook nog. Aan de andere kant moet je soms je verlies nemen met spelers.

23 september 2013 om 11:07

Ik weet niet of co de bundesliga volgt? Die luuk de jong bakt er nu al jaren niks meer van. Scoort nooit en nu mag hij zelfs amper meer invallen. Een 34 jarige venezulaan genaamd Arango mag nog eerder spelen haha!

Nee Luuk de Jong is op dit moment geen Ajaxspits.

23 september 2013 om 12:04

Is een "echte" spits wel nodig ?
Ajax is de afgelopen 3 jaar toch ook kampioen geworden zonder een echte spits.

Ook buitenspelers worden steeds schaarser, hoe vaak zie je tegenwoordig wel niet dat buitenspelers naar binnen trekken voor eigen succes.

bij Ajax zijn dat nu Fischer & Bojan.
bij psv had je Lens en Mertens en nu Depay.

Misschien anders overstappen op een 4-4-2 opstelling ?

23 september 2013 om 17:28

Dat zou volledig tegen de hele filsofie waar de fluwele revolutie op gebaseerd is zijn. Het hele idee was toch met een herkenbare Aax speelstijl door heel de club werken? Dat betekend dus vanaf de D tot en met het eerste een 4-3-3 opstelling. Een ander punt was dat men geduld moet opbrengen en dat deze revolutie tijd nodig zou hebben, dus om dat nu al om te gooien zou nutteloos en volledig tegen het beleid in zijn.

Huren zou een optie kunnen zijn.

Kopen zou echt te gek zijn voor iemand die het heeft verkloot in de Bundesliga

23 september 2013 om 08:50

De bundesliga is een klasse competitie. Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij de kansen ook niet echt kreeg

23 september 2013 om 10:28

Hij kreeg ze kansen wel maar heeft die niet gepakt

23 september 2013 om 19:11

c63amg heeft gelijk, hij heeft genoeg kansen gehad en ze niet benut, hij maakte zelfs een eigen goal

23 september 2013 om 08:54

Luuk de Jong zou een geweldige aanwinst zijn voor Ajax, past beter in het spelletje dan Siggy. Daarnaast zou Siem, door de komst van zijn broer, wellicht ook bij kunnen tekenen. Dat lijkt het mij meer dan waard.

23 september 2013 om 09:50

ach man, Ajax had gewoon Pukki moeten halen bij Schalke, prima spits voor Ajax met veel groei potentie - bekijk maar eens wat youtube filmpjes van hem in zijn Hjk Helsinki tijd. en ook bij Schalke deed hij het niet onaardig alleen was de stap net iets te groot en met Huntelaar voor je niet echt een kans gekregen.

maar Pukki was voor Ajax een prachtige speler, is nu naar Celtic gegaan voor 3 miljoen.

23 september 2013 om 10:39

@jeronsaik
Meen je dit nou? Meen je dit?
Ajax moet geen speler als Pukki halen, ten eerste kunnen wij zijn salaris niet betalen, ten tweede hebben wij al 3 spitsen in huis en ten derde is Pukki niet beter dan wat we nu hebben.

23 september 2013 om 11:15

Pukki is echt wel beter als die gare ijslander die er nu loopt, daarbij heeft pukki dezelfde speelstijl als Huntelaar en is het een echte 16 meter spits. en ik denk niet dat Pukki zo heel veel meer verdiend bij Celtic als dat ze bij Ajax hadden kunnen betalen - zo rijk is celtic niet.

23 september 2013 om 12:40

Ik ben het volledig met je eens dat luuk bij ajax zou passen maar hij moet ni komen met de achterliggende gedachte dat zijn broer dan bijtekent siem is een leuke voetballer maar ni de type die ajax op het middenveld nodig heeft

23 september 2013 om 11:06

Kopen past ook niet in het nieuwe beleid van Ajax. Een Luuk de Jong en Dusan Tadic is voor Ajax economisch niet te halen. Kost per speler teveel, Ajax zit het liefst voor een dubbeltje op de 1e rang en moeten ze het in Amsterdam doen met Duarte en Van der Hoorn. Moet nog zien dat die 2 sowieso iets toevoegen. Noem een willekeurige speler op en die zal al snel toegevoegde waarde hebben bij Ajax op dit moment.

23 september 2013 om 12:06

Ik zie in Duarte wel een "soort" nigel de jong.
En van der hoorn is nog erg jong, ben zeker benieuwd wat er met hem gaat gebeuren, al heb je met Denswil ook al een goede op die positie.

De Jong koste Gladbach meer dan 10 miljoen. Die laten hem echt niet voor een appel en een ei vertrekken. Bovendien, in de spits ligt het probleem van Ajax niet. Dat lig op het middenveld en op de flanken.

23 september 2013 om 09:20

De vleugels en het middenveld zijn niet in goede doen en kunnen ook een kwaliteitsinjectie gebruiken.
Maar je kan niet ontkennen dat de spitsen bij Ajax het ook absoluut niet brengen. Hoessen is een vrij complete spits, maar geen eredivisietop. Sightorsson heeft veel wat een goede spits moet hebben, maar ontbeert voor een goed positiespel gewoon een goede balbehandeling. Is vrijwel onbruikbaar in de kaats en zijn aannames zijn onvoldoende. Helaas is dat in de afgelopen jaren, waarschijnlijk door veel blessureleed, niks beter geworden.
In mijn ogen is de Jong een ideale spits voor Ajax. Is beter in het meevoetballen en scoort vaker dan Sightorsson. 1,5 jaar terug was hij niet haalbaar. Nu wellicht wel. In de winter huren met een optie tot koop zou voor alle partijen een goede oplossing kunnen zijn.
Tadic was en is nog steeds onhaalbaar. Twente vraagt hier, terecht, de hoofdprijs voor. Volgens mij is dit niet lager dan wat Ajax voor Eriksen heeft gekregen. Vanwege zijn prijskaartje zou het een verschrikkelijk risicovolle investering zijn. Over 2 maanden is hij 25. De kans dat hij na een paar jaar Ajax meer opbrengt dan dit lijkt me uitgesloten.

23 september 2013 om 09:31

Je tikt de spijker op zijn kop wat Sigthorsson betreft.

Het is geen meevoetballende spits absoluut.

Maar:

Hij is een spits die afhankelijk is van de ballen die men hem aanlevert in het strafschop gebied. Een type spits als Siggie leeft op voorzetten en steekballen vanaf de zijkant en het middenveld.

Met die twee inspiratieloze buitenspelers die per wedstrijd wellicht 1 voorzet geven en continu binnendoor komen en de ruimte volledig dicht lopen voor de spits, is het voor Sigthorsson niet te doen. Het probleem zit hem niet in de kwaliteiten van Sigthorsson, het probleem ligt daarachter. Fischer die niets presteert, Bojan die alleen maar voor eigen succes gaat. Als je 10 voorzetten op Sigthorsson geeft in een wedstrijd, schiet/kopt hij daar zeker 3/4 van op goal en creëer je dus mogelijkheden om te scoren. Dat is nu totaal niet het geval. Door de tactiek van Ajax lopen ze continu een fuik in, en dat is voor een tegenstander heerlijk voetballen en heel eenvoudig te verdedigen.

23 september 2013 om 10:03

Dat roep ik al tijden. Sigi wordt helemaal afgemaakt,dat ie er niks van kan maar het probleem ligt hem bij de mensen die om hem heen staan. Hij heeft helemaalniets aan Fischer, Bojan is een spits daar heeft ie ook niks aan. Ligeon geeft een voorzet en hij kopt hem geweldig binnen.waarom ziet Frank dat niet. Hij moet voorzetten en goede steekballen krijgen om te kunnen scoren en nu moet ie steeds andere dingen doen waardoor ie die kans niet krijgt.

23 september 2013 om 10:27

Dat Sightorsson beter zou renderen met echte vleugelspelers en middenvelders die hem de diepte insturen klopt helemaal. Dat ontkent niemand. Ook Frank de Boer niet. Ajax heeft echter geen ouderwetse vleugelspelers en voornamelijk middenvelders die combineren. Met name Siem de Jong is dodelijk met een kaatsende spits die de bal bij kan houden.

Sightorsson is een prima spits. Maar hij heeft zich onvoldoende ontwikkeld om mee te kunnen gaan in het positiespel wat Ajax wil spelen. Aangezien dat altijd de filosofie van Ajax zal blijven denk ik wel dat er een spits moet komen die hier in mee kan. Dat kan Sightorsson niet.

23 september 2013 om 11:27

Dat is dan de fout van De Boer. Die kocht een spits die niet in zijn gewenste systeem kan spelen. En je hebt best de kans om het anders neer te zetten. Mensen met hun juiste been op de juiste zijde van het veld te zetten om zo je spits te kunnen bedienen is al een klein voorbeeld.

Fischer vanaf rechts laten spelen zou een optie kunnen zijn. Heb hem daar nog nooit zien spelen, maar wie weet kan hij dat.hij staat dan in elk geval met ze goede been voor de voorzet en niet die halve dribbels die hij nu probeert.

Én Boerrigter had niet verkocht moeten worden. Had/heeft de beste voorzet van alle Nederlandse vleugelspelers, maar wordt zonder pardon aan de kant geschoven omdat het 1 seizoen minder ging. Tuurlijk, zo iemand valt buiten de boot door zijn gedrag, maar iets meer vertrouwen in Derk had ook wel gemogen. Had hij bij zo'n jongen duidelijk gemaakt dat dat zwerven niet werkt en hem laten spelen volgens de basis: krijt aan je schoenen, man passeren en voorzet. Dan had Derk dit seizoen en ook vorig seizoen een assist of 15-20 gegeven.

23 september 2013 om 12:48

Haha je maakt zeker een grap boerighter beste voorzet van alle nederlandse buitenspelers die man kwam gewoon te kort voor ajax en zou dit seizoen ook ni beslissend zijn

23 september 2013 om 14:16

Noem mij eens een speler in de Eredivisie - die A betaalbaar is voor Ajax, B haalbaar is voor Ajax - die een betere voorzet heeft dan Boerrigter.

23 september 2013 om 15:09

@polop
We kunnen nu onderhand wel concluderen dat Sigthorsson een van de slechtste spitsen ooit is bij Ajax. Fysiek sterk maar gebruikt het zelden, ondermaatse techniek, geen echt scorend vermogen, slecht in de combinatie, waardeloze balaanname, onvoldoende tactisch inzicht, geen karakter, geen individuele actie in huis, bagger kaatser en blessuregevoelig.
In het rijtje Pal Fischer, Charisteas, Sonck, van Loen, Hose, Gabrich en Ursaiz.

Exit Aub.

23 september 2013 om 15:43

Je overdrijft lichtelijk/behoorlijk. Bovendien denk ik wel dat Sightorsson heel veel verder was geweest als hij wel 2 jaar door had kunnen trainen. Door zijn blessures heeft hij zich helemaal niet kunnen ontwikkelen. Dat is erg jammer. Toen hij bij Ajax kwam moest er nog een hoop aan hem gesleuteld worden, maar had hij wel voldoende potentie.
Wat Fischer in dit rijtje doet is mij overigens echt een raadsel.

23 september 2013 om 18:03

@tdk3000

Fischer zit in een vorm-crisis en is nog maar 19 jaar, en heeft vorig seizoen bewezen dat hij zeker een meerwaarde kan zijn voor Ajax..

23 september 2013 om 09:31

Ik ga ervan uit, dat je het veld omgedraaid hebt?
Dwz overal.
Ik zou van Rhijn proberen te verkopen, nu of misschien na het WK, maar ik denk dat hij het WK niet gaat halen, misschien haal je er 5 miljoen mee binnen, als je erg veel geluk hebt.
1 vd twee keepers verkopen en Ruiter halen van Utrecht.
Een spits halen, die ze erin prikt voor 10 miljoen.
Tadic halen, maar dat kan ook weer de doorstroming van Andersen belemmeren.
Dijks lozen na zijn verhuur en nog een aantal spelers.
Poulsen bedanken na dit seizoen..
Verhaegh halen van Augsburg, indien betaalbaar (3-4 miljoen misschien?).
Ajax kan niet altijd winst halen op zijn verkopen, als je er geen goede aankopen tegenover zet.
Je moet soms ook wel eens gearriveerde spelers halen.
Talenten OK, maar je kan geen elf talenten in je elftal hebben uit je eigen gelederen, er moet een mix zijn.

Co kan wel meer zeggen. Tadic was sowieso te duur geweest voor ajax. En Gladbach laat de jong echt niet voor weinig gaan. Betwijfel ook of die veel beter is als Sightorsson.

23 september 2013 om 09:02

De beste man doet alsof die jongen voor 20 euro en een bounty op te halen was.

En waarom is de spits het probleem. Aangezien onze spits geen ballen krijgt. (zover komen we niet eens)

23 september 2013 om 09:22

Inderdaad! Zoek maar buitenspelers die een man voorbij komen en een middenvelder die een goeie, verrassende pass kan geven..

23 september 2013 om 10:22

Ik ben het helemaal met jou eens. Sigi was in zijn AZ tijd onomstreden. Vooral dankzij de buitenspelers. Je ziet hetzelfde probleem met Matavz bij Psv, hij krijgt te weinig voorzetten. Als Narsingh straks terugkomt, is dat probleem hopelijk opgelost.

Maar bij Ajax is er geen enkele speler, op een enkele keer op een opkomende back na, die een fatsoenlijke voorzet op de spits kan geven. En dat gaat je natuurlijk een keer opbreken. De tegenstander weet dat ook en zet dubbele mandekking op Siem de Jong, de enige die normaal gesproken het verschil kan maken...

23 september 2013 om 10:28

@ psv4champs; klopt. We hebben twee buitens die continu naar binnen wandelen en vooral uitblinken in of egoistisch zijn of in de weg lopen (dat noemen ze dan positiewisselingen). Vervolgens hebben wij backs die wel mee naar voren lopen maar absoluut geen fatsoenlijke voorzet kunnen geven. Waar onze backs in uitblinken is niet opletten wanneer wij de bal verliezen (wat weer ontstaat doordat er geen afspeelmogelijkheid is voor onze verdedigers omdat ons middenveld niet aanwezig is).

Je kan een spits niets verwijten. Dat is een eindstation. En de stations voor dat station kloppen op dit moment niet. Dus deze loze kreten over spits kan ik niks mee.

23 september 2013 om 11:27

@ Filip

Het klopt wat je zegt, maar het komt over alsof het elftal van Ajax grotendeels vervangen moet worden. Dan ga je ook te ver. Het loopt niet lekker op twee posities, dus loopt Ajax als geheel stroef. Waarom? Omdat de Boer duidelijk gekozen heeft voor een elftal dat als team resultaten moet behalen. Niet afhankelijk zijn van individuele kwaliteiten, maar afhankelijk van elkaar zijn om tot een goed resultaat te komen. Zijn er enkele schakels die verzaken dan daalt het niveau direct, omdat andere spelers ook afhankelijk zijn van de minder of niet presterende spelers. Dat is nu een nadeel, maar als het eenmaal klopt en er een manier gevonden is om te presteren dan is het moeilijk om Ajax af te stoppen. Het oogt nu alsof het Ajax aan bijna alles ontbreekt, maar dat komt goed.

Ajax moet in de winterstop maar eens gaan rondkijken. Deze selectie is niet veel beter dan een FC Groningen. Eriksen en Alderweireld zijn niet op te vangen met VDHoorn en Duarte. Aardige spelers, maar maken het team echt niet beter. Denswil vervangt Toby dan wel erg goed, maar als de rest zit te klungelen schieten we nog niks op. Kom op Marc! Je hebt een paar maanden de tijd om toppers aan te trekken, doe het dan ook. Ipv weer tot de laatste transferweek te komen en paniekaankopen te doen.

23 september 2013 om 09:10

Ik denk dat Ajax 14 punten tot aan de winterstop achter komt te staan. En toch weer kampioen zal worden met na dewinterstop een Tadic op links, Luuk de Jong in de spits en met.................co Adriaanse op de bank :-)

23 september 2013 om 09:27

En toen ging de wekker.....

Zonder gein, ik verwacht Ajax aan het einde van het seizoen gewoon weer in de top 2, die komen er echt wel weer bovenop. Toch blijft het wel stuitend dat ze al drie jaar op rij hun beste spelers verkopen en er steeds ongelooflijke middelmaat voor terughalen. Dat gaat zich een keer opbreken en als je zelfs van een totaal vernieuwd PSV klop krijgt, dan mag je je wel zorgen maken.

Toch denk ik dat het gisteren vooral Cocu was die van de Boer won. Tactisch speelde PSV gewoon sterker.

23 september 2013 om 09:30

haha hebben we hier te doen met een stand up comedian? (tdirk)

23 september 2013 om 10:03

Dus jij denkt dat Ajax het geld wil geven wat Twente voor Tadic vraagt? Twente heeft een goede selectie en met de wisselende resultaten van PSV en Ajax wat een stuk minder is,doet Twente straks gewoon mee om het kampioenschap.

En als je er goed voor staat in de winterstop en je doet mee, dan laat je je beste speler echt niet zomaar vertrekken. Al helemaal niet naar een concurrent. Het zal me niet verbazen als Joopie keurig 25 miljoen gaat vragen aan Ajax. Ik weet dat dat belachelijk veel geld is en dat hij dat misschien niet waard is. Maar er spelen in dit geval meerdere belangen.

23 september 2013 om 10:53

@tukker1
Ik begrijp je en natuurlijk trekt Ajax niet de knip. Daarom zou het van dit Ajax zijde wel een enorme uitkomst zijn. Maar omdat ik ook niet in fabeltjes geloof heb ik C Adriaanse maar als trainer eraan vast geplakt (omdat het idee ook vanuit zijn mond komt).
Maar ik heb wel diep respect voor Ajax en Frank de Boer. Kijk naar hun afgelopen "kampioensschappen" en met een enorme punten achterstand tijdens de winterstop. Ja bij mij leeft het ook steeds meer, de competitie begint vanaf eind Januari.

23 september 2013 om 11:32

Overdreven. Ajax heeft geen 'namen' van groot kaliber gehaald, maar deze selectie heeft zoveel talent. Het komt er nog niet uit. Daarin zit het grootste probleem.

23 september 2013 om 12:43

Dus mag je je afvragen of dat 'talent' wel daadwerkelijk aanwezig is. Raar dat iedere speler het lijkt te hebben, maar ze het allemaal zo goed verborgen weten te houden.

23 september 2013 om 16:22

@ Viswinkel

Leuke sneer. Jij als Twente supporter zou, gezien de prestaties vorig jaar van jouw club, moeten weten dat als het niet lekker loopt het hele team ineens een stuk minder goed kan presteren.

Bij Ajax is dat ook het geval. De Boer wil niet afhankelijk zijn van individuele klasse, maar een team neerzetten dat met elkaar een resultaat neerzet. Het team moet het met elkaar doen. Als het niet loopt dan heeft heel het elftal het lastig. We kunnen het ook niet compenseren met individuele kwaliteit. Dat is jammer, maarja.. Die keuze is gemaakt en het heeft ons de afgelopen jaren, ondanks een zwakke eerste seizoenshelft, de titel opgeleverd.

Ik heb vertrouwen in Ajax. Spelers als Denswil, Duarte en Serero (die nu eindelijk ook meer speelt) bevallen mij wel. Het heeft ons nog geen punten opgeleverd, maar dat zal goed komen. De Boer heeft laten zien een voetballend collectief te kunnen smeden dat uiteindelijk constant goed kan presteren. Dat heft nu minder goed tot slecht gaat is balen, maar ik zie geen aanleiding om nu het vertrouwen in de mensen bij Ajax op te zeggen. Ook als we geen kampioen worden blijf ik geloven in dit beleid en deze mensen. Ze hebben zoveel krediet verdient en alleen kortzichtige mensen vergeten dat snel.

Ze kunnen wel 10 spitsen gaan halen, maar zdaar ze niemand hebben, die een pass of voorzet kan geven, maakt het niet uit wie ze halen....

23 september 2013 om 08:55

Hebben ze die nou net niet allemaal verkocht of verhuurd?

23 september 2013 om 09:14

Klopt, daarom loopt het ook zo beroerd. Iedereen loopt op een kluitje en wil de bal in de voeten hebben. Maar niemand met diepgang en het vermogen om iemand te passeren op basis van snelheid of techniek.

Al dat balbezit is schijn-overwicht.....

23 september 2013 om 11:36

Tsja.. Waarom? Vorig jaar werden we kampioen met Fischer links en Boerrigter rechts... Toen liep het ook als een trein. Er wordt nu veel gezegd en geschreven, maar het is vooral een kwestie van vorm.

Lekker makkelijk scoren Co, wat betreft Tadic. Dat is precies datgene wat Ajax jaren fout heeft gedaan. De subtop spekken en teveel geld neerleggen voor middelmatige spelers.

Wat betreft Luuk de Jong heeft ie een punt, maar goed je hebt met Hoessen en Sigtorson 2 centrale spitsen, dan zou je 1 van beide moeten laten vertrekken. Sigi op rechtsbuiten heeft ie inmiddels wel bewezen geen succes te zijn....

Al met al is de conclusie gewoon dat Eriksen met zijn kwaliteiten een heleboel beperkingen van dit Ajax verbloemd. Toch is het overigens wel droevig als je sowieso het niveau zo dratisch achteruit ziet gaan in onze Nederlandse competitie.

23 september 2013 om 08:52

In de F1 lopen ook wel aardige spelers. Wat een onzinverhaal van die Ajaxieden... In de B1 kun je wel zien of spelers talent hebben, maar in deze groeifase kan het aan alle kanten nog mis gaan met die talenten. Daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van.

De Jong zou echt te duur zijn voor voor Ajax. Huren zou kunnen. Ik vind De Jong nog altijd een prima spits en ik ben ervan overtuigd dat hij het beter doet dan Sigthorsson.

23 september 2013 om 11:38

Op basis van wat? Hij wist vorig jaar niet te overtuigen en is dit jaar reserve volgens mij. Dan heeft hij in redelijk korte tijd zo slecht gepresteerd dat ze hem zelfs om zijn prijskaartje niet meer opstellen...Ik ben groot fan van de Luuk van Twente, maar op dit moment zou ik hem niet halen.

Het feit dat ze er nu wordt gesuggereerd dat ze ... of die .... of die.... Hadden moeten halen zegt genoeg over het technisch hart van Ajax. Weer iets te arrogant om te denken dat je het allemaal intern met al die geweldige namen als trainers wel oplost. Forget it.... Je zult moeten investeren als je een representatief elftal wil als je beste spelers wegvallen. Niet op geanticipeerd dus, en nu niet mekkeren. De hand van Cruyff loopt wat mij betreft toch een schaafwond op.... Ze kunnen beter contact opnemen met Maradonna, die heeft de hand van God en kan misschien wonderen voor Ajax verrichten. Dit gaat het niet worden.

23 september 2013 om 09:02

Het technisch hart mekkert toch ook niet. Die zeggen dat men geduld moet hebben en dat bij nood er in de winterstop altijd nog iemand gehaald kan worden. Het zijn ajaxieden die mekkeren omdat we nu niet goed spelen zoals we eigenlijk elk jaar rond deze tijd niet goed spelen. En het zijn de niet-ajaxieden die harder lachen dan ze ooit hebben gedaan, omdat Ajax ten onder gaat bv tegen Barcelona, terwijl hun clubje tegen de nummer 8 van verweggiestan moet spelen.

23 september 2013 om 09:23

,,het technisch hart mekkert toch ook niet''

Let maar eens op deze week! Hadden ze maar een beetje gemekkerd op de transfermarkt. En natuurlijk lachen mensen... Logisch toch als je al die prachtige walhala-verhalen hoort van die jeugdtrainers en vervolgens ziet dat ze middelmaat voor veel geld kopen en er geen jeugdspelers klaar staan. En dan ziet Cruyff lichtpuntjhes.... Sterker nog, het is om je dood te lachen zo vemrakelijk... Maar martijnr12, neem van mij aan ik ben voetballiefhebber genoeg om te h open dat Ajax er snel bovenop komt. Deze club is toch het uithangbord, en dat heeft helemaal niets te maken met een CL of EL tegenstander.

23 september 2013 om 12:55

Lees jij de tekst uberhaupt wel? Je hoort toch niemand bij Ajax mekkeren of zeggen dat ze die of die hadden moeten aantrekken?

Het was Co Adriaanse die dat zei en die heeft niets met Ajax te maken.
En zeggen Ajax had die of die moeten aantrekken is lekker makkelijk, Ajax had ook wel Bale moeten aantrekken waren ze er ook wel op vooruit gegaan. Maar die jongens zijn gewoon niet te betalen.
Denk je echt dat een Gladbach de Jong voor 5 miljoen verkoopt? Of dat Twente Tadic laat gaan voor 8 miljoen?
Nee ik denk dat je voor beide nog wel het dubbele zou kunnen betalen en dat is voor Ajax gewoon niet meer te doen.

En de Boer heeft toch al meerdere jaren bewezen dat het met de aankopen die ze gedaan hadden prima konden redden het kost alleen tijd voordat het elftal weer op gang komt en dat is helaas ook dit seizoen weer het geval. Want weer loop je na het begin achter de feiten aan en kan je weer aan een inhaalslag beginnen. Er zitten gewoon teveel spelers van Ajax in een dip en dan krijg je een pak slaag van een topclub lijkt me logisch maar Ajax komt nog wel bovenwater en we zullen zien na 34 wedstrijden wie waar staat. Ik heb alle vertrouwen in de Ajax selectie dat ze wederom weer mee gaan doen voor de titel tot het einde aan toe.

Ik begrijp het hele nieuwe systeem bij Ajax niet. Ik had toch wel wat geld uitgegeven aan versterkingen. En geen doorsnee voetballers.

En ja, Co kan dit wel roepen. Maar zo kunnen wij er ook wel een aantal opnoemen die ze hadden moeten halen.

Ik denk dat Ajax in de winterstop het roer omgooit.

23 september 2013 om 08:52

Ja maar dan sta je al een punt of wat achter we willen toch kampioen worden ?

23 september 2013 om 09:09

Ja dan staan ze denk ik wel wat punten achter. Vandaar dat ik denk dat dan het roer omgaat. Want als er paniek is, doen de meeste gekke dingen.

Zo kan het toch niet doorgaan. Ik denk dat ze met deze selectie totaal geen kans maken op de eerste 2 plekken.

23 september 2013 om 08:53

Dat komt denk ik met name omdat niet duidelijk is wat het doel is van al het sparen. Geld zat, dus als je flink aan kwaliteit inlevert wordt er ook gewoon kwaliteit terug verwacht.

23 september 2013 om 09:05

Dat "geld zat" komt juist doordat ze deze nieuwe weg zijn ingeslagen. Het heeft toch geen zin om een paar jaar te sparen en dan gelijk weer de helft van je geld (of dat van de gemeente) uit te geven aan topspelers. Dan slaat deze visie al helemaaaal nergens op. Je wordt drie keer kampioen met jeugdspelers na een slechte start. We hebben daardoor nu veel geld. Oh, nu hebben we weer een slechte start, laten we ons beleid overhoop gooien en 25 miljoen uitgeven.

23 september 2013 om 09:12

Dat je 3x kampioen bent geworden heeft te maken dat die jonge jongens die er toen speelde een uitzonderlijke kwaliteit hadden. Zoals een Eriksen bijvoorbeeld.

Nu lopen er doorsnee voetballers die de kar niet kunnen trekken. Dat moet ook jij kunnen zien. Dus dan is het geen gek idee om toch wat geld uit te geven voor spelers die de selectie direct sterker maken.

Als je zo een jaar of nog 2 jaar doorgaat ( de A1 heeft ook geen grote talenten ). Dan zak je te ver weg. En dan kan je een leuke spaarpot vol hebben. Maar de inkomsten worden minder waardoor je die dus ook moet aanvullen.

23 september 2013 om 09:30

Ik had ook geld uitgegeven ja, maar ik zou niet meteen Tadic ofzo gaan kopen. Ik had mokhtar graag zien komen en misschien een narsingh voor alsie weer fit is. Dan heeft sigi straks ook weer voorzetten, heb je dreiging van links en kun je fischer op 10 neerzetten. Narsingh zou misschien niet eens nodig zijn wanneer andersen het goed blijkt te doen. Als je echt kwaliteit terug wilt moet je sowieso meer dan tien miljoen uitgeven...aan één speler dan. En dat lijkt me wat te gortig.

23 september 2013 om 14:24

martijn12 je had ook helemaal niet veel geld hoeven uit te geven, er waren hele goede voetballers op te halen uit buitenlandse competities voor weinig geld maar ajax heeft allang misgetast. Spelers als vladimir darida, adryan en sammir zijn geweldige versterkingen voor bedragen onder de 4mln.

23 september 2013 om 09:16

Ik hoop dat we 4e worden in de Champions League. Dan kunnen we ons direct weer focussen op de competitie. Nederlandse clubs in Europa is al jaren lang niks meer. Laat Turkije of andere landen maar boven ons eindigen. We staan toch voorschut.

23 september 2013 om 12:42

Ah, een echte liefhebber van het Nederlandse voetbal. Top instelling man. Zo leek je eigen team ook op het veld te staan.

23 september 2013 om 09:22

Ajax wilde wel degelijk geld uit geven aan versterkingen. Sterker nog: 8 miljoen is er geboden voor 1 speler.

Er is echter een zeker clubje uit Gelderland dat weigerde de telefoon op te nemen, om die speler vervolgens voor een appel en een ei af te staan aan de grote broer.... Waar hij overigens momenteel werkelijk de pannen van het dak speelt en elke week 90 minuten maakt....not.

Dus niet zeggen dat ze niet willen kopen, want dat willen ze wel.

23 september 2013 om 09:55

Ja, maar clubs als Vitesse hebben natuurlijk ook het recht om nee te zeggen tegen Ajax, er lopen wel meer van Ginkels rond, misschien niet nationaal maar internationaal dan
En misschien was dit bedrag (het verschil) dan niet genoeg, ten opzichte wat Chelsea bood.
Je hebt natuurlijk ook te maken met het samenwerkingsverband tussen die clubs.
Als Ajax 18 miljoen geboden had voor Bony had misschien hetzelfde gebeurd, in de zin van de concurrentie direct versterken.
Nu heeft Vitesse dacht ik 4 punten meer dan Ajax als ze de inhaal wedstrijd winnen.
Aan het eind zal Ajax gewoon wel bij de 1e drie eindigen, maar je moet kampioen worden wil je CL halen.
Het toegangs geld van de plaatsing, daar kan je al leuke dingen meedoen, zeker als er maar 1 NL club Cl gaat spelen.

23 september 2013 om 10:09

Kijk, jouw reactie is precies zoals veel denken in Amsterdam. Daarom verliezen ze nu ook potjes met 4-0. Ze denken dat ze overal boven staan en dat hun voetballers de beste zijn.

En dat wij de telefoon niet opnemen is lulkoek. Wij hebben duidelijk aangegeven dat we ons talent niet verkopen in Nederland.
En dan de appel en ei? 9 miljoen pond. Ik neem aan dat je weet dat het meer is dan 8 miljoen euro?
En zou het ons dan uitmaken of hij daar wel of niet speelt? hij is niet meer van ons, dus waarom daar druk om maken?

Nooit nagedacht dat je zelf bij de neus wordt gepakt? Een schijn bod op van Ginkel omdat je weet dat het nooit wordt geaccepteerd en je achterban is tevreden. Maar wel een vd Hoorn halen en Duarte?
Nee, blijf jij maar in het geweldige wereldje leven dat Amsterdam heet. De rest van Nederland ziet wel hoe het daar gaat.

23 september 2013 om 10:11

Klopt helemaal Wilkefeyenoord.

Ik kan nu al wat jongens opnoemen die zeker haalbaar waren en het een stuk beter zouden doen dan het middenveld van Ajax nu. Maar ajax wilt liever niks halen en sparen. En met een bod waarvan ze weten dat die niet doorgaat hebben ze hun achterban weer tevreden mee gesteld.

23 september 2013 om 14:19

Ajax heeft met duarte en vdhoorn gewoon matige spelers gehaald en zit nu met de gebakken peren, namelijk een matige selectie. En vitesse verkoopt niet aan concurrentie. Chelsea bood wel meer dan ajax en naast het bieden heeft chelsea altijd voorrang omdat wij goede spelers lenen van hen waarvan er een aantal als piazon en atsu vele malen beter zijn dan de prut van jullie. Jullie hebben gewoon een dramatische scouting die alleen in denemarken functioneert.

Dit is de spijker op zijn kop eindelijk eens iemand en niet de minste zou ik zeggen dat Ajax inderdaad te weinig kwaliteit heeft .Ze hebben de laatste 3 seizoenen te veel spelers weggedaan of verkocht die gewoon goed waren en hebben er middelmaat voor teruggekregen. Ik vind dat ook erg jammer maar het is niet anders dan te moeten constateren dat Ajax steeds minder wordt ik zit ook elke week op de tribune en heb al 15 jaar een seizoenskaart. En nu hebben ze het laatste beetje kwaliteit verkocht (eriksen)en nu zie je toch echt dat die niet te vervangen is je kunt natuurlijk nog best kampioen worden maar het is een niet ingespeeld team en de echte kwaliteit ontbreekt en dat mag je de technische leiding aanrekenen .

En Co.. denk je dat Luuk ook graag driekwart van zijn loon inlevert?

23 september 2013 om 08:58

Ja dat denk ik wel, zeker gezien zijn toekomstperspectief. Of hij gaat nu zijn carriere vergooien, of hij gaat bij Ajax zijn carriere nieuw leven inblazen. Clubs in de top zitten nu ook niet op hem te wachten.

23 september 2013 om 09:23

Alsof dat de enige opties zijn die hij heeft.

23 september 2013 om 09:27

Niet in de top nee, maar in Duitsland zijn ook minder hoge bomen die meer te bieden hebben dan Ajax.
CL is geen argement meer in de winterstop.

23 september 2013 om 10:57

Dus omdat Adriaanse roept dat ze Luuk de jong moeten halen moet hij zijn carrière gaan redden bij Ajax haha. Er zijn meer clubs op deze wereld hoor

23 september 2013 om 11:39

" viswinkel
Je kunt je haat ook even aan de kant zetten, als Luuk De Jong het niet redt bij BMG dan is Ajax gewoon een zeer acceptabele stap terug. Hij zou daar als jonge spits gewoon het vertrouwen kunnen terugwinnen want op de bank zitten is nooit goed.

23 september 2013 om 12:32

Ik weet dat jou hersenpan dingen niet kan bevatten als de naam Ajax in beeld is maar Luuk heeft zeker interesse in Ajax, en ja hij zit bij ons beter dan bij Freiburg of Fortuna Dusseldorf. Bovendien kan hij bij goede prestaties uitzien naar een echt mooie club en dat gaat niet meer gebeuren als hij naar de kelder van Duitsland of Rusland gaat.

23 september 2013 om 12:35

Luuk heeft dan vast wel betere opties waar hij ook nog eens meer kan verdienen. Alle Ajacieden vinden het natuurlijk een geweldige stap voor Luuk, dat is niet zo raar ja.

Verder betwijfel ik of Luuk nog wel zo goed is, op het WK -21 was hij ook echt slecht.

23 september 2013 om 12:43

ja kunt uiteraard twijfelen of hij weer op zjin nivo komt (doe ik ook ) maar ik denk dat hij in Nederland bij zijn broer iig een goede kans heeft. Meer dan in Duitsland waar zijn naam nu toch wel besmeurd is.

23 september 2013 om 13:56

Hoe is zijn naam besmeurd in Duitsland dan?
Ik denk dat De Jong dan nog beter bij de huidige nr 3 in Nederland past, dan bij de nr 7

24 september 2013 om 12:37

Uit vorige reacties heb ik al wel op kunnen maken dat jij niet de 1 van de meest intelligente mensen op deze site bent. Als je 17 mln kost en geen pepernoot raakt begrijp je toch wel dat je naam besmeurd is? Zie Suleymani in Nederland. Hoe dom kan je zijn Jansen Joenite?

Luuk de jong -8mil , tadic -13mil en een goede buitenspeler 4 mil .. dan was ajax voor 25 mil klaar geweest en hadden ze een goed team gehad .. nu hebben ze voor 7 mil allemaal net niet aankopen gedaan

23 september 2013 om 09:07

Ja en dan gaat volgend jaar weer de helft weg en doe je het weer. Na drie keer heb je dan hulp van de gemeente nodig omdat je geen geld meer hebt.

23 september 2013 om 09:11

Tadic gaat eerder voor 20 weg bij Twente, die man heeft nog een 4-jarig contract.

23 september 2013 om 12:39

8 miljoen voor Luuk de Jong? Jij denkt serieus dat BMG 8 miljoen afschrijft in 2 jaar met een nog langlopend contract?

23 september 2013 om 13:58

Haha, dat zijn inderdaad waanideeën die sommige Ajacieden hebben.
Net als dat ze denken dat Tadic voor 13 miljoen over te nemen is.

De meesten denken ook nog dat Ajax de absolute droomclub is voor de meeste spelers.

Ik heb Luuk op Euro U21 in Israel mogen aanschouwen en zijn bal behandeling deed mij pijn aan de ogen. Zijn eerste aanname resulteerde regelmatig in een bal die op de parkeerplaats van het stadion terecht kwam. Luuk de Jong is een mislukte kruising tussen Huntelaar en Dirk Kuyt. Ik zag Hoesen soms binnen de lijnen komen en die straalt ten minste iets uit met de bal aan de voet. Ziet er een beetje gelikt uit. Ik snap dat die jongen niet kan scoren en dat Ajax verder moet kijken, maar dit is te diepe val. Dit moet Ajax niet willen. Siem is al armoe troef. Bleek ventje met een te lage handelingssnelheid. Niet goed genoeg op het middenveld, scoort te weinig als spits, is het beste achter de spits, maar Ajax speelt niet 4-4-2.

De toekomst voor Ajax moet er de Jong-loos uitzien. Niet met beide broers in de eerste 11. Het is genoeg met de middelmaat.

23 september 2013 om 09:07

Helemaal eens wat Luuk betreft, technisch dramatisch. Siem vind ik wel onderschat, die kiest altijd goed positie en behoort gewoon tot de 3 beste spelers van Ajax.

23 september 2013 om 09:30

Sterker nog, ik vind dat Siem er met kop en schouders bovenuit steekt nu Eriksen en in mindere mate Alderweireld zijn vertrokken.

Ze hebben nog een aantal talenten, die wellicht iets kunnen worden. Maar Ajax barst op dit moment van de middelmaat. Maar goed, je zit tegenwoordig al gauw in het Nederlands Elftal en bent al snel een supertalent in dit land, dus dan gaat men nog denken dat het wat is ook.

23 september 2013 om 09:57

Siem is wel een van de belangrijkste spelers, zo niet de belangrijkste op dit moment bij Ajax.

Ik had gister een feestje en iedereen daar aanwezig zei dit ook al. in de Winterstop Dost, de Jong en of Ola John halen. Er is geld zat.

Wat een onzin, alsof ze hem zomaar ff zouden verkopen en frank had echt niet vooraf verwacht dat sigi zo slecht zal gaan spelen. Vorig jaar en dat jaar daarvoor was hij vaak bepalend, tenminste toen hij fit was.
Lekker makkelijk dat achteraf lullen. Tadic kost 15 miljoen euro. Lachwekkend als ajax dat had betaalt, vorig jaar had niemand het over tadic.....sulejmani 2 geval zal dat kunnen worden.
Ajax heeft gewoon behoefte aan een goede vleugel en een goede cvm/ spelmaker. Gisteren kwam er geen 1 steekbal vanaf het middenveld, zeer zorgwekkend als je het mij vraagt. En manier hoe frank wilt spelen kan alleen goed tot uiting komen als er een goede spelmaker staat op het middenveld met daarachter een goede controleur alla anita.

Als je spelers als Ola John en Luuk de Jong kunt aantrekken, dan zit je in ieder geval in de juiste catagorie te vissen. Toegegeven, wat er nu op het veld staat is lichtgewicht. Tegelijkertijd kost het ook niet veel qua salaris. Wie van dit Ajax zit er nu in de hoogste salarisschaal?

Je creatieve middenvelder en je centrale verdediger vertrekken en je wil een spits daarvoor terug halen? Alles leuk en aadig, maar die spits van Ajax is nog wel de laatste waar het aan schort.

Ajax is in gesprek met Luuk de Jong om hem in de winterstop te halen.

Ajax speelt allang niet meer met het Ajax systeem er is geen enkele buitenspeler die de achterlijn kan halen en dan met een fatsoenlijke voorzet kan komen, dan kunnen ze beter 4-4-2 spelen met opkomende mensen aan de zijkanten. Dan kun je Bojan en Sigtorson tot hun recht laten komen.

Dat ze kwaliteit missen lijkt me duidelijk, ze hebben dit seizoen nogngeen wedstrijd de klasse van vorig jaar getoond en of Luuk de Jong daar nu verandering in zou brengen? Vond Sightorsson bij AZ juist een erg sterke spits, maar die maakt het ook nog niet echt waar, als rechtsbuiten is het al helemaal niks. Serero en Duarte vind ik leuke middenvelders, maar zijn echt nog een paar klassen minder dan een Siem de Jong in zijn vorm van de afgelopen 2 jaar en Eriksen. Denswil is verdedigend erg sterk gebleken, maar opbouwend toch echt minder dan Alderweireld (al heeft hij de tijd en heeft hij imo veel potentie). Blind, Fischer, Moisander, Vermeer en van Rhijn zijn het ook helemaal kwijt dit seizoen, maar dat zal wellicht nog wel weer in vorm komen, Bojan vind ik ook niet echt wat vooralsnog. Liep eerst 6 competitiewedstrijden voor l*l, speelde redelijk tegen Barca (maar omdat het tegen Barca was is hij in 1 keer de nieuwe Messi -.-'. Tegen PSV vond ik het persoonlijk helemaal niks, leuke loopacties, maar wanneer hij de bal heeft heeft hij oogkleppen op en totaal geen idee wat er om hem heen gebeurt. Dat er dan zo dik wordt verloren van een PSV dat, itt Ajax, ook nog eens 4 basiskrachten mist met Narsingh, Wijnaldum, Maher en Rekik is toch wellicht een ingeleide voor een seizoen waarin ze de titel niet halen, ik heb ze namelijk de afgelopen 3 jaar niet periodes mee zien maken waarin in 5 dagen 8 tegengoals tegenkrijgt of van de 4 uitwedstrijden er niet één kan winnen. De thuiswedstrijden was het ook al niet je van het, tegen Roda zat het enigszins mee, was het wel de betere partij, maar was het niet denderend, tegen Feyenoord (zonder Janmaat, de Vrij, Boetius) zelfde verhaal en tegen PEC was het al helemaal treurig. Twente en PSV zijn nog erg wisselvallig, maar hebben wel meer kwaliteit in huis, hebben zich erg goed versterkt met jeugdig talent, Feyenoord is voor mij ook nog altijd een outsider, 1 punt achter Ajax, 2 achter Twente en 5 achter Psv, maar er zijn geen internationale verplichtingen, met Boetius er weer bij is er in ieder geval dreiging en creativiteit en Bakkal kan wel eens het ontbrekende puzzelstukje worden, daarnaast lijken de spelers enigszins uit hun vormdip te geraken, Schaken viel bijvoorbeeld prima in, de Vrij verdedigde degelijk en had een paar prima crosspasses in huis en Indi en Clasie zijn de laatste weken sowieso al wat sterker aan het spelen. Het houdt allemaal nog niet over, maar verdedigend was het al een stuk stabieler dan tegen Nec, terwijl al wel getoond is in de wedstrijden tegen Nec, Roda en NAC dat het met het doelpunten maken wel goed zit, bovendien lijkt men nu niet zo afhankelijk als vorig jaar van Pellè, met 8 verschillende doelpuntenmakers (pellè, Schaken, Vormer, Goossens, Boetius, Indi, Vilhena en Immers)

Volgens mij kunnen we Ajax gerust afschrijven. Dit lijkt allemaal nergens op en je ziet duidelijk dat ze Eriksen en Aldeweireld missen.

23 september 2013 om 09:19

Vind niet dat je ons al af kunt schrijven dat was vorig seizoen precies hetzelfde liedje. Dit elftal moet nog groeien en dan moet de Boer niet steeds zijn basiself wisselen. Zo kunnen ze nooit aan elkaar wennen. Niemand speelt nu goed wie als titelkandidaat kunnen noemen.

23 september 2013 om 09:24

PSV kwam gewoon te vroeg. Ik weet zeker nu er een aantal makkelijke wedstrijden zijn dat Ajax die wint en weer vertrouwen zal tanken. PSV is al jarenlang kwalitatief de beste van de Eredivisie maar ik weet zeker dat Ajax ook dit jaar kampioen zal worden.

23 september 2013 om 10:04

Eriksen maakte het verschil, niet Alderwerield, kijk maar eens naar Eriksen zijn aktie tegen RKC vorig jaar, 1 bevlieging en wedstrijd was binnen.

23 september 2013 om 11:15

De leegte die Alderweireld en Eriksen achter hebben gelaten is pijnlijk zichtbaar op dit moment, echter als een club 3 jaar kampioen is geworden is er ruimte om te falen. Laat deze jonge ploeg maar bouwen. Laat Psv en Twente ( vittese de favorietenrol op zich nemen dan kan Ajax rustig bouwen.

23 september 2013 om 10:08

Dit is precies wat Ajax wil de druk verleggen. Schrijf ons maar af dan komt de klap des te harder aan. In de winterstop word er gewoon kwaliteit ingekocht en dan gaan ze ouderwets knallen. Dit Psv en Twente is ook jong en labiel dus maakt me geen zorgen.

23 september 2013 om 10:59

Je weet dat je in de winterstop 3x zoveel moet bieden op een speler he. Niemand verkoopt graag in de winterstop

23 september 2013 om 12:34

Dat is je reinste onzin dus ik wil daar wel eens cijfers van zien?

Het is juist zo dat spelers die ergens geen toekomst hebben voor een prikkie zijn te halen. Daar kunnen spelers als de Jong, Dost of John onder vallen.

25 september 2013 om 16:19

Oja want als Ajax zo doorgaat met voetballen neemt de druk af? wat een logica...

Hopelijk komen we tot aan de winterstop niet te ver op achterstand. En in de winterstop versterkingen halen. Ik denk dat het wel nodig is Overmars heeft zelf gezegd dat als het nodig is de portemonnee zullen trekken.

Duarte en vd hoorn zijn absolut geen versterkingen. Deze 2 hebben bij elkaar toch 6 miljoen gekost en dat noem ik nou eens geldverspilling. Ajax mag best 10 a 15 miljoen uitgeven aan directe versterkingen aan gezien ze al een omzet hebben gehaald van 80 miljoen. De visie van zelf opleiden is een goede basis, maar met alleen talent red je het niet. Ze zullen toch ook moeten kopen. Maher en de jong waren zeker goede versterkingen geweest.

Tuurlijk, 10 miljoen voor Luuk de Jong en 15 miljoen voor Dusan Tadic. Oh, en geef allebei ook maar een salaris van 2 miljoen. Dit is dus wat Ajax niet meer moet doen, en dat is teveel geld uitgeven. Ik zie zeker potentie in deze groep en ik weet zeker dat we ook dit jaar 1e of 2e worden. Ik hoor opeens mensen die zeggen dat we weer 20 miljoen voor spelers moeten uitgeven. En als het na 5 aankopen op is? Wat dan?

23 september 2013 om 12:38

Potentie is er op het middenveld en achterin maar de voorhoede is van Cambuur nivo. Alleen Fischer heeft de kwaltieten maar die mist weer de vorm.

Een club als Ajax moet toch een echte topspits hebben. Bayern zegt toch ook niet, we hebben de CL gewonnen dus dit jaar maar even rustig aan. Ajax moet CL halen met minimaal 25mln aan inkomsten. Met dit team is zelfs Celtic maten te groot en dat is lachwekkend als je 80 en straks na de cijfers 100 mln op de bank hebt staan.

Co laat me niet lachen man...
We hebben: Bojan, Hoesen en Sigtorsson die in de punt van de aanval kunnen spelen.
Nu nog een 4e spits erbij halen lijkt me niet slim.

23 september 2013 om 12:40

Ja dat betekend 3x net niets. Hoesen heeft misschien nog de potentie maar de anderen zijn lachwekkend slecht met geen zicht op beterschap.

In de winterstop een schoonmaak houden in Amsterdam. Schone poulsen enoh sigthorson bojan sana weg ermee. De jong zal inderdaad een geweldige spits zijn.
Zou zo gaan spelen

Cilessen
Rhijn veltman denswill boilessen
De jong Klaassen duarte
Andersen de jong Fischer

23 september 2013 om 09:37

Ehh, Ajax wilt kampioen worden. Met Klaassen gaat dat zeker niet lukken.

23 september 2013 om 10:13

Ik zou van Rhijn ook maar verkopen.
Ik mis Blind in je opstelling.
Boilessen moet het eesrt nog maar waarmaken.
Klaassen moet je rustig brengen.
Schone moet je zeker niet wegdoen, is een allroundspeler.
Sigthorson moet je goed gebruiken, dan prikt hij ze er wel in.
Wat gebeurt er met Moisander, lijkt me een ervaren kracht, die het heus nog wel beter zal doen dan Veltman.
Krab nog maar eens achter je oren, want met jou selectie haal je de 1e 4 niet,

Ik ben het helemaal met CO eens. Maar de ambities bij Ajax liggen helaas wat lager bij Overmars en de huidige beleidsmakers.

23 september 2013 om 09:38

Dat je spelers had moeten halen vind ik ook. Ik vind alleen de voorbeelden van Co niet goed gekozen.

Tadic heeft een langdurig contract en moet rond de 15? miljoen opbrengen lees ik hier steeds. Je kan mij niet vertellen dat je voor de helft van het geld niet een vergelijkbare speler kan vinden in het buitenland.

Luuk de Jong is vorig jaar verkocht voor 10. Dus die zie ik ook niet voor minder als 7/8 kunnen vertrekken.

Verder hebben de posities op het middenveld, de vleugels en rechtsback hogere prioriteit.
Het strookt inderdaad niet met het huidige beleid dat er veel aankopen gedaan zullen worden. En vrees dan ook dat er in de winterstop niet veel veranderd. Maar ik zie Ajax zonder 3/4 échte versterkingen niet meespelen om de titel.

23 september 2013 om 09:44

Ik ben het niet met je eens over de rechtsback positie. Ligeon is een zeer talentvolle speler die gewoon Ajax-waardig is. Het is alleen even wachten totdat Van Rhijn zijn krediet op is. Over de vleugels ben ik het met je eens, want Bojan is geen echte rechtsbuiten en ik zie hem liever in de spits. Ja, hij voldoet niet aan de verwachtingen maar ik vond hem redelijk spelen tegen PSV en Barcelona en heb nog wel vertrouwen in hem.

23 september 2013 om 10:04

De Jong is zelfs voor bijna 15 miljoen vertrokken, dus ik denk dat je er nog een beetje bij bovenop mag doen aangezien Monchengladbach met een langlopend contract niet 7-8 miljoen in 1 jaar gaat afschrijven (daarnaast verwacht ik niet dat De Jong driekwart van zijn salaris gaat inleveren)

23 september 2013 om 09:40

Haha idioot, jij doet alsof ze bij Ajax geen ambitie hebben. De ambitie is om geen rare bedragen meer te betalen voor spelers, en de talentvolle jeugd weer een kans te geven. Jij wilt blijkbaar weer de oude weg op waarbij we straks opgescheept zitten met 30 jarige speler die naar Nederland kwamen om even lekker te cashen.

23 september 2013 om 10:32

Deambitie moet wel zijn, dat je kampioen wordt, dan speel je iig CL league, anders is de Ajax huishouding op den duur al te duur om te handhaven, maar met minder hoge salarissen, beperk je dit, met het risico, dat je EL gaat spelen, als je je rechtstreeks plaatst en de voorronde doorkomt.

23 september 2013 om 13:40

@fergie
Met zoveel miljoenen op de bank, vind ik idd dat Ajax niet de ambities uitstraalt om hoger op te gaan. Bedragen die uitgegeven zijn voor Sulejmani zijn idd bezopen. Maar kijk bijvoorbeeld naar Huntelaar en Suarez. Daar is rond de 10 miljoen voor betaald en daar hebben we veel succes mee gehad en vervolgens voor 27 miljoen weer verkocht.
Maar kijk ik naar de spelers die we nu halen dan is dat de laatste jaren meestal B categorie. Zie Duarte (zit nu al op de bank) Sana, is weer uit de selectie, VD Hoorn, zit op de bank, Schöne, zou op de bank moeten zitten naast Poulsen.
Zet hier tegen over wat vertrokken is de laatste 2-3 jaar en verder kijkend wat er doorbreekt uit de jeugd.

Ajax mist inderdaad kwaliteit, daar heeft Co helemaal gelijk in. Met Luuk de Jong heeft hij echter geen gelijk. Heerlijke spits hoor, ik zou hem graag in de Arena zien, maar Ajax functioneert al jaren zonder echte spits. Er worden andere dingen verwacht van de spits en er word niet met voorzetten van de zijkant gespeeld. Sightorsson vind ik tot nu toe nog het beste renderen, maar het is een ondankbare plek voor een spits. Luuk de Jong is uiteraard een veel betere spits als Sightorsson en daarom altijd welkom, maar ik denk niet dat Ajax door hem makkelijk gaat voetballen. Tadic had uiteraard heel erg welkom geweest en voor hem had Ajax gewoon de portemonnee moeten trekken in de zomer. Belangrijkste reden dat Ajax momenteel niet aan het voetballen komt is omdat er een aantal lopen die de bal constant wel erg snel kwijt raken in de aanval. Bojan en Serrero vooral, 9/10 keer dat je ze aanspeelt kan je gewoon weer achteruit, omdat ze het fysiek missen om het duel aan te gaan. Niet alleen tegen Barcelona en Psv, maar ook tegen Pec, Heerenveen en Groningen. Doen ook wel iets goed af en toe, maar dit is gewoon het verschil met de elftallen van de vorige 2 seizoenen.

Cillisen
Ligeon
Moisander
Denswill
Boilissen
De Jong
Bazour
Fischer
Bojan
Sightorrson
Andersen
23 september 2013 om 09:43

Waar heb jij het over ? Serero was gisteren de beste aan de kant van Ajax. Verder haal je doodleuk de enige verdediger die gisteren niet door het ijs zakte, Blind, ook maar even uit je opstelling. Voor de nog aanvallender ingestelde Boilesen.

En zet je Viktor Fischer op het middenveld, over veel onnodig lopen en balverlies gesproken. Het probleem bij Fischer is dat hij niet in het belang van het team voetbalt en alleen op zoek is naar eigen acties en doelpunten. Zo iemand hoef ik niet op ons middenveld hoor. Bojan heeft hier overigens ook een handje van.

Ik denk dat in de huidige tactiek Siem nog het beste als spits uit de voeten kan. Siem kiest veel beter positie als Sigthorsson. Kan een bal bij zich houden, kaatsen. En maakt toch geregeld goals. Het probleem is daarentegen dat zonder Siem je middenveld helemaal van het niveau NAC is.

23 september 2013 om 10:03

Serrero doet ook af en toe wel iets goed, net zoals Bojan, maar ga eens turven hoevaak hij de bal kwijt raakt en je word helemaal gek. De tegenstander hoeft maar iets van druk te zetten en ze hebben de bal. Bojan hetzelfde. hierdoor heb je gewoon constant onnodig balverlies. Over de opstelling. Blind mag er van mij uit omdat ik vind dat Boilissen wat meer talent heeft. Denswill vond ik het trouwens aardig doen gisteren. Fischer zet ik daar neer omdat er toch wat creativiteit vanaf het middenveld moet komen, Victor heeft dat, Andersen kan je er ook neerzetten. En Siem lijkt me ook de beste spits, kan je Duarte er op het middenveld bijzetten, maar het is moeilijk om een goed middenveld bij Ajax neer te zetten, Schöne is ook niet meer de Schöne van vorig seizoen.

23 september 2013 om 11:51

Nou ja het is vooral al een hele opgave om een behoorlijke opstelling te maken. Wel vind ik dat spelers als Ligeon, Serero en Cillessen een keer een echte kans verdienen en langer mogen blijven staan dan 1 wedstrijd.

Cillessen heb ik het volste vertrouwen in, Ligeon kan ik moeilijk inschatten maar v Rhijn faalt elke week bijna en in Serero geloof ik ook nog wel.

Eigenlijk zou Ajax het beste van 4-3-3 afstappen dit seizoen aangezien ze toch geen buitenspelers hebben en nu vooral breien met spelers die constant van positie wisselen op het middenveld en voorin. Maar een beetje stootkracht zit er helemaal niet uit.
En de spaarzame voorzetten die er komen zijn van de back, maar met een slechte voorzet die weg gekopt wordt loop je het risico op levensgevaarlijke counters.

Dat je Boilesen erin zet snap ik op zich wel, maar Blind is in dit Ajax veel te goed voor de bank. Wil Blind weleens op de CVM zien. Blind heeft een goede inspeelpass, goede lange bal en is tactisch behoorlijk. Hij mist vooral snelheid, maar dit is denk ik meer een probleem op de positie waar hij nu staat dan op Cvm.

Ik zou zelf graag de volgende opstelling zien. ( Ik weet dat Hoesen geen buitenspeler is, maar bij gebrek aan beter.)

Cillessen
Ligeon
Moisander
Denswil
Boilesen
Serero
Blind
Duarte
Hoesen
De Jong
Bojan

Hoessen, Schone, Moisander, Poulsen, Sana, Duarte, vd Hoorn, zijn aankopen van het "nieuwe ajax beleid".

Verkeerde zuinigheid, met deze spelerscategorie gaat Ajax geen grote successen behalen. Als je eigen jeugd een mindere lichting heeft zul je toch kwaliteit moeten kopen. 2 of 3 gerichte aankopen kunnen het verschil maken maar Overmars en consorten kunnen het roer nu niet omgooien zonder gezichtsverlies te leiden.

Vind t zo dom dat er de heletijd gezegd wordt dat ajax Tadic moest halen, alsof twente tadic naar ajax laat gaan

Wat een voetbal kennis hier als je naar de poll kijkt, wat is die de jong slecht zeg, kan amper een bal passen, ik vind hoessen nu al beter het enige waar die handig voor is is kopballen voor de rest kan.die gozer echt weinig, meest overrated speler imo.

23 september 2013 om 10:48

Je heb waarschijnlijk gelijk, ik heb deze jongen niet meer gevolgd sinds hij bij Twente weg is.
Ik heb nog de makkelijk scorende de Jong in mijn gedachte.

Op zich wel vreemd dat ineens over is, aan de andere kant deze man heeft net als Siggi
aanvoer nodig..

23 september 2013 om 13:04

Ja ik volg hem ook niet maar bij jong oranje was die me een partij slecht wedstrijd op wedstrijd en dat hij daar als miskoop wordt beschouwd in duitsland zegt mij genoeg...

Toen ik Co dit gister hoorde zeggen was mijn eerste reactie direct: "dan ben je ook direct een miljoen of 25 kwijt"

Na een nachtje slapen ben ik het toch wel lichtelijk met Co'tje eens. Ajax had moeten investeren in spelers die iets toevoegde aan het geheel. Het hoefde niet perse 25 miljoen euro te zijn maar wel meer dan de 6 miljoen die er nu is geinvesteerd. Met spelers als Duarte en van Hoorn lever je gewoon enorm veel kwaliteit in ten overstaande van Eriksen en Alderweireld.

Als volgt heeft Ajax een aantal enorm slechte handelingen gedaan deze zomer (mijn mening). Bijvoorbeeld de gehele situatie rond Eriksen. Ik meen dat Eriksen voor 12 miljoen is verkocht en Alderweireld voor 6? Wanneer ik mis zit verbeter me. Beide spelers hadden een voorkeur voor clubs en wezen clubs als Zenit en Norwich af. Puur omdat het niet voldeed aan hun sportieve wensen.

Dat begrijp ik volkomen, maar Eriksen staat al jaren te boek als enorm talent, met nog veel potentie die gewoon de kans moest krijgen om door te groeien. Ik denk, wanneer Ajax eind juli had gezegd tegen kapitaalkrachtigen clubs als Milan, Liverpool, Inter, Juventus, Schalke en Tottenham dat hij voor 16 miljoen euro is af te halen. Wanneer er voor 15 augustus niet aan dit bedrag is voldaan dan houden we hem binnenboord. Een beetje blufpoker maakt niet uit, die 4 miljoen maakt voor een Tottenham dan ook niet meer uit. Voor Alderweireld was het een ander verhaal, die spelers was wat minder populair en voor de topclubs waren betere verdedigers af te halen, maar dan ook voor hogere bedragen. Atletico was eigenlijk de enige club van een beetje kaliber die ook echt direct interesse toonde in Alderweireld, daar was niks mis mee.

Daarnaast vind ik ook dat Ajax zich te maken heeft laten afbluffen door AZ. Maher, een enorm talent die voor 6 miljoen is gekocht door Psv. Waarom laat je zo iemand voor dat bedrag lopen? Je haalt Duarte voor de helft minder maar dan heb je ook een speler van een behoorlijk lager niveau. Ik weet zeker dat er ergens op het noordelijke halfrond nog wel ergens een fatosenlijke speler te koop staat die van een beter niveau is dan Lerin.

Daarnaast begrijp ik de technische staf van Ajax ook wel hoor, ze willen niet meer het dwaze beleid van vroeger gebruiken en spelers als Luque, Sulejmani en Olegeur voor veel te hoge bedragen/salarissen aantrekken. Blij dat die periode over is, maar het aankoopbeleid heeft gewoon gefaald deze zomer.

Nog een voorbeeldje vind ik dat je met Poulsen gewoon een enorm beperkte middenvleder in huis hebt gehaald. Tegen Barcelona was hij niet om aan te zien en ging bijna alles fout wat fout kon gaan. Haal dan bijvoorbeeld een Stijn Schaars in huis, was voor nog minder dan een miljoen af te halen, is Nederlands en brengt ook de zogenoemde ervaring in huis. Ik vind dat Ajax de horizon op sommige momenten wat moet verbreden, niet kijken naar spelers die jonger zijn dan 23, goedkoop en veel potentie hebben. Zo nu en dan mag er ook wel eens een Moisander aangetrokken worden. Een speler met wat meer ervaring en die het spelletje van Ajax kan spelen.

23 september 2013 om 10:13

Helemaal mee eens. Ajax moet gewoon doorgaan met het halen van talentvolle buitenlanders van 15/16 jaar, zoals Eriksen, Fischer, Meleg, Bazoer, Andersen en ga zo maar door. Dit is gewoon een leeftijd waarop je de toppertjes eruit kan pikken. Hiernaast moet Ajax ook durven investeren in 2/3 talenten die er uit steken in de eredivisie zoals Maher, Tadic en van Ginkel, deze kunnen Ajax naar een hoger plan tillen en daarom kan je er best wat geld aan spenderen. Ajax gaat momenteel teveel voor de budget oplossing, waar je die garantie helemaal niet hebt. Maher is een van de weinigen die de rol van Eriksen op zich had kunnen nemen omdat hij grofweg dezelfde kwaliteiten heeft. Dat hij dat op dit moment niet laat zien kan gebeuren, hij heeft talent en is pas 19. Alderweireld was 7.5 miljoen als ik het goed heb.

Als Adriaanse bij Ajax zat en aankopen deed had Ajax nu weer in een crisis gezeten. We hebben nu een spaarpot van circa 70 miljoen euro en hebben geen kwaliteit gekocht maar verkocht.

Ook zie ik nu teveel topics over had had had had moeten kopen.

Waarom kocht Ajax geen Ozil? Was maar 50 miljoen en geeft elke keer een paar assists per wedstrijd en scoort ook!

Adriaanse leeft in de geschiedenis, heeft geen flauw idee wat er allemaal speelt de afgelopen jaren. Ben blij dat twente destijds afscheid van hem genomen heeft.

Ajax kan tadic nooit betalen en het salaris van luuk de jong wordt ook een probleem. Onrealistisch van cootje

Iedereen hier heeft het wel over het feit dat Ajax Tadic had moeten halen en blabla. Maar geef mij een goede reden waarom Tadic naar Ajax zou willen op dit moment? Tadic wil graag Champions League spelen en ik zie niet in waarom hij nog een transfer binnen de Eredivisie zou maken. Hij is op het moment imo de beste speler van de Eredivisie, hij wordt dit jaar alweer 25 en daar komt bij dat ik denk dat hij op lijstjes van een heleboel (sub)topclubs in Europa staat. Kortom: Ajax kan wel van alles willen maar het is natuurlijk niet zo dat als Ajax een speler wil dat die speler ook naar Ajax wil.

Ajax mist ook creativiteit op het middenveld, zelf zat ik te denken aan Praet van Anderlecht. Is een investering, maar ik denk wel dat hij daarbij past.

On: Ajax heeft Luuk niet nodig. Zelfde soort spits als bojan. Dus probeer het eerst maar met bojan in de spits

23 september 2013 om 10:14

Ajax moet lef tonen en Bazoer en Meleg bij de selectie halen!

23 september 2013 om 10:46

Ik vind Meleg nog net iets te wisselvallig. Hij heeft in de Jupiler League een paar goede wedstrijden gespeeld, maar er zaten ook zeker heel wat mindere tussen. Bazoer idem dito.

23 september 2013 om 10:51

Ik denk dat je gelijk heb, ik geloof dat er wat eenvoudigere wedstrijden aankomen
dan kon dit wel eens een goed moment zijn.

Die Adriaanse, hij blijft maar onzin te praten tegenwoordig. Met Luuk de Jong in de spits maakt het niets beter. Hij is dezelfde type als Sigthorsson. Zolang als er geen echte buitenspelers zijn die goede voorzetten geven, heb je niks aan spitsen. Het probleem met Ajax gister was gewoon het opbreken van een controleur. Ajax ging met drie aanvallende middenvelders, die nog fysiek onderdoen aan het middenveld van Psv. Het was de fout van de Boer. Het middenveld werd overlopen en zet veel druk op de verdediging. Ik weet wel dat als Cilissen ook onder de lat staat met dit middenveld, wordt hij ook onrustig.

Ajax is op dit moment gewoon zoekende, nadat er voor het zoveelste seizoen weer sleutelspelers verkocht zijn. Niet alleen waren Eriksen en Alderweireld bepalend, maar zorgden ook voor vastigheid in het team. Alderweireld was toch een blok in de verdediging en Eriksen zorgde voor voor het aanvallende vermogen. Dit mist Ajax nu in het team. Ook nu De Jong niet fit is, is er geen speler die de kar trekt. Ik hoop dat andere spelers(zoals zo vaak het geval is) nu gauw gaan opstaan en dat dit jaar geen inhaalrace wordt. Al denk ik dat dit een tussenjaar word voor Ajax.

Hoopte al dat Ajax hem zou halen toen 'ie naar Gladbach ging. Ik vind Luuk de Jong een goede en talentvolle spits, meer dan welkom!

23 september 2013 om 10:52

Met deze vleugelspelers gaat Luuk ook niet scoren..

Ik vind de 'paniek' bij de Ajax aanhang en anderen echt overtrokken. Nee, het is niet goed...maar tegen AZ, Heerenveen, Groningen en Psv kun je uit punten verliezen. Er is dus nog helemaal niets aan de hand, qua verliespunten.

Ook ben ik niet zo'n voorstander van het in paniek halen van spelers. Ik denk dat Luuk De Jong hiervoor een uitzondering vormt. Het is wellicht verstandig om Luuk te huren in de winter, met een optie tot koop. Dit kan het einde voor Sigthorsson betekenen...maar op de langere termijn is dat denk ik wel een juiste keuze. Wellicht zal Siem dan ook bijtekenen als hij 1/2 jaar met zijn broer kan spelen. We zullen zien.

23 september 2013 om 10:53

Vind ik ook, tot de blunder speelde Ajax goed.
Je zag alleen wel dat het vertrouwen weg was na de eerste goal.
Of was het dat psv vertrouwen kreeg na die goal..

23 september 2013 om 11:03

Als het na 10 minuten 3-0 voor PSV had gestaan had je niks mogen zeggeb

23 september 2013 om 11:04

Beetje van beiden denk ik. Dit zag je echter ook tijdens AZ-Ajax, Heerenveen-Ajax en Groningen-Ajax. Misschien toch een patroon...


Moisander moet ook gewoon plaats maken voor Van der Hoorn of Veltman. Wat een flegmatieke verdediger is hij. Heb ik altijd gevonden en heb nooit echt begrepen waarom Ajax Moisander heeft gehaald. Moet wel toegeven dat Moisander het vorig seizoen uitstekend heeft gedaan, boven mijn verwachting. Echter komen zijn tekortkomingen nu wel heel erg aan het ligt. Ik vind het werkelijk schokkend dat bijna iedereen door het ijs zakt en niet Moisander, maar Denswil de man is die zich onttrekt aan de malaise.

Ach ja flink wat namen noemen en ervan uitgaan dat iedereen ook zo maar ff tekent. Een tadic was voor de absolute hoofdprijs weggegaan, prefereerde een buitenlands avontuur, die was niet naar ajax gegaan. Luuk de Jong is ook niet voor een appel en een ei op te halen, die gaat niet zo maar terug naar Nederland. Chadli ging rechtstreeks naar tottenham. Ajax is misschien ook helemaal niet zo aantrekkelijk als men daar denkt. En als je nu dit soort aankopen gaat doen wat blijft er dan over van die geweldige cruyff filosofie. De jeugd heeft de toekomst, geduld, lachwekkend.

Je heb gelijk, alleen ;de jeugd heeft de toekomst, geduld, lachwekkend. snap ik niet.

Het is de buitenwacht die dit roept, niet Ajax.

Sigi kan best een goede spits wezen maar dan moet je gewoon 2 goede buitenspelers hebben die een goede voorzet kunnen geven. De goal tegen Feijenoord was van grote klasse. Voorzet kwam toen van Ligeon. Boerrigter is ook nog eens weg, de oude Boerrigter had Sigi aan 10 goals kunnen helpen, misschien wel meer.

Krijg je dit weer......allemaal van die wijsneuzen die na twee verliespotjes beginnen te roepen dat, ajax had dit of ajax had dat.
Tegen barca en psv kan je gewoon verliezen ook met 4-0, zelfs ajax.

23 september 2013 om 11:42

4-0 tegen PSV is wel erg ruim hoor..

23 september 2013 om 12:01

Rot op een schande is het om 2x 4-0 te verliezen als Ajax zijnde

Co denkt ook dat De Jong wel even 50 procent van zijn salaris inlevert om gezellig met zijn broer bij een kwakkelende Eredivisionist te kunnen spelen. Die man leeft en denkt ergens in de jaren '60.

Het blijft toch gek, Twente weet op één of andere manier het maximale uit spelers te halen. De Jong, Elia, Arnautovic, Ruiz, etc. Allemaal toppers bij Twente, tegenvallers bij andere clubs. Maar ook Kennedy en Janssen vielen tegen bij Ajax.

Alhoewel ik in allen nog steeds het volle vertouwen heb komt het er maar niet uit. Ik vrees dat De Jong ook bij Ajax niet zal brengen wat hij wel bij Twente kon brengen. Overigens werd zijn spel bij Twente ook overdreven, vaak was de Jong een wedstrijd ook compleet afwezig.

Denk dat een spits niet is wat Ajax nodig heeft op dit moment, maar een goede buitenspeler. Erg vreemd dat Ajax Boerrigter, Babel, Lukoki laat gaan en daarvoor niemand terughaalt behalve Bojan, die geen buitenspeler is. Met Sigthorsson heb je al een goede spits, die alleen wel afhankelijk is van aanvoer.

23 september 2013 om 12:11

Hier schort het inderdaad aan bij Ajax, tegen PSV en Barca haalt hij gekke fratsen uit op de vleugels.
Duidelijk dat de Boer hier mee in zijn maag zit....

Daarnaast loopt Vermeer ook al weken te schutteren en heb je de oplossing op je bank zitten...

De Jong zou zeker een goede speler voor Ajax zijn alleen zie ik hem niet meer goals maken als de spitsen die we nu hebben puur vanwege het feit dat er te weinig aanvoer van de flanken komt en we een man met het overzicht en creativiteit op het middenveld missen.
Echter vind ik wel dat Frank nu wel maatregelen moet gaan nemen wat betreft het elftal.
Misschien vinden andere dit niet maar ik mis een echte bijter op het middenveld iemand die er hard in gaat en moeilijke duels voor je wind in de tegenstoot en ik zou toch eigenlijk wel graag zien dat Enoh weer eens een kans krijgt om Als CVM uit de voeten te mogen in ons elftal simpelweg omdat hij zware duels voor je wint en laat zien bij jong Ajax dat hij langzaam ook geleerd heeft mee te kunnen voetballen. Verder zou ik ook Cillessen de kans geven want hij heeft echte groei potentie en is denk ik nu gelijk aan het niveau van vermeer dus kan alleen nog maar beter worden . ik zou de komende wedstrijd weleens zo willen zien.

cillesen
van rhijn
v/d hoorn
denswil
boilessen
siem de jong
enoh
duarte
meleg
bojan
anderssen

Ik wil bij Blind Vermeer en Sightorsson niet meer in de basis zien bij Ajax

Blind speelt thuis leuke wedstrijden maar als hij een speler van formaat tegen zich heeft staan loopt hij steeds weer achter zijn hielen aan.
Vermeer heeft nu meer punten gekost dan gepakt elk seizoen maakt hij fouten en we wisten natuurlijk allang dat het geen topkeeper is, mist de persoonlijkheid en lengte misschien ook wel lijm.
Sigthorsson is een speler voor Heerenveen en zelfs daar zou hij niet potten breken.

Nee dit seizoen heb ik er echt een hard hoofd in maar misschien hebben wij het wederom fout en komt Overmars/de Boer met een meesterzet in de aankomende transferperiode.

Moisander ben ik nog maar vergeten wat speelde die onthutsend zwak zeg.

Veel Ajax supporters verkeren net als Co nog steeds in de veronderstelling dat de verhoudingen binnen de Eredivisie nog hetzelfde zijn dan pakweg 10-15 jaar geleden. Wordt wakker! Ajax kán geen spelers van Twente kopen, tenzij Twente er graag van af wil (theo Janssen). Twente wist ook wel dat Janssen alleen binnen Nederland wilde transfereren en dat Ajax dan de enige kandidaat was om zijn salaris te willen betalen. Twente verkoopt zijn spelers naar het buitenland. En vaak voor meer geld dan Ajax. Ik ken nog de verhalen uit het begin van de transferperiode: Liverpool heeft 25 miljoen klaarliggen voor Eriksen. Nou? Wat is het geworden? 11 miljoen. Daarmee koop je geen Tadic. Die gaat voor vele miljoenen meer naar het buitenland als ie de stap maakt.
Ik denk dat Munsterman de beste aankoop voor Ajax zou zijn. Met alle potentie die er in die club zit brengt hij Ajax verder Europa in dan Cruijff. Diens verstand van de voetbalontwikkelingen is in de zeventiger jaren blijven steken.

Als ik Mulder gister bij Studio Sport moest geloven (en Adraanse) dan had Ajax Tadic & De jong moeten halen ...
Dan ben je echt ongelofelijk veel geld kwijt aan 2 spelers, wat voor nederlandse begrippen eigenlijk niet te betalen is.
Ook vraag ik me af of De jong wel in zou willen leveren op zijn salaris die aanzienlijk minder zou zijn geweest.

23 september 2013 om 12:04

Dat is ongeveer 25 miljoen plus salarissen 30

23 september 2013 om 12:09

Daarom als beide heren even logisch na hadden gedacht dan was dit niet realistisch geweest voor clubs in nederland om dit soort bedragen neer te tellen voor 2 spelers.
30 miljoen voor 2 spelers gaat een nederlandse club echt niet betalen, zelfs Jordania zou dat niet doen voor 2 spelers.

23 september 2013 om 16:32

Precies. En wat daarbij vergeten wordt is dat beiden ook nog eens binnen de filosofie van Ajax moeten passen. Neem Tadic, dat is een enorm goede speler waarvan er legio goede acties te benoemen zijn. Wat er echter vergeten wordt is dat hij soms ook complete wedstrijden, buiten een goede voorzet om, helemaal niets laat zien. Bij Twente accepteert men dit, De Boer en het Ajax publiek niet.

23 september 2013 om 17:20

Het mooie is dat ajax dus gewoon Meleg heeft gehaald en Hendriks. Die niet heel toevallig van Vojdovina en de Graafschap afkomen (zelfde als bij L. de Jong en Tadic). Deze jongens kunnen eerst wennen aan ajax, de tactiek leren en kunnen waarnodig nog bijgeschaafd worden bovendien zijn dit betaalbare spelers.

Ajax moet op de lange termijn denken qua transfers en niet op korte termijn. Duarte is bv. wel een prima betaalbare korte termijn oplossing.

Adriaanse heeft gelijk. Je hebt een beleid maar dat betekent niet dat je nix meer kan kopen.

Als ik zoiets hoor en lees kan ik alleen maar lachen. Wat een grap! Alsof ze hem ooit voor een prikkie bij ons weg hadden kunnen kopen, hou toch op.

Luuk past op dit moment nog niet in ons spel. Borussia wil snel en met veel passes spelen (zou je tiki taka kunnen noemen), dan heb je dus snelle en technische mensen nodig. Dat is Luuk (nog) niet. Het team draait nu erg lekker, en begint steeds meet op dat van 2 seizoenen geleden te lijken. Daarin stond ook Hanke, die een beetje dezelfde problemen had maar die geen probleem waren door de andere spelers. Met wat geluk gebeurd hetzelfde met Luuk. Hij is ook nog erg jong en heeft nog voor een paar jaren een contract. Die gaat dus echt niet weg bij ons.

Het enige wat Ajax had kunnen doen was huren of voor de volle mep betalen, anders niet. Jammer Co'tje, weer een inschattingsfoutje over een club die je niet kent.

23 september 2013 om 12:11

Is vaak zo ...
Het idee op zich is niet eens zo slecht.
Maar dit soort bedragen neertellen voor een nederlandse club is niet echt realistisch.

Zou wel een super aanwinst zijn in de winterstop.
Samen met zijn broer een aantal jaar vastleggen!

Adriaanse kan roepen wat hij wil, maar als Ajax Luuk en Tadic naar Amsterdam had gehaald hadden ze misschien wel twintig miljoen euro van hun bankrekening moeten halen...we weten nu toch wel dat Ajax hun beleid heeft veranderd?

Gewoon makkelijk scoren van een man die bekend staat als trouwe vriend van v.gaal. Beetje onrust kweken bij Ajax zal Louis heus wel leuk vinden...

23 september 2013 om 12:28

20 miljoen voor alleen Tadic ja. Wat denk je, dat Twente Tadic voor een prikje naar een directe concurrent laat vertrekken? Als Twente Tadic uberhaupt naar Ajax zou laten gaan, dat gaat sowieso nooit gebeuren.

23 september 2013 om 12:59

Als Tadic zelf wil dan weet je wat er gaat gebeuren....hoe dan ook moeten we überhaupt niet over deze mogelijkheid praten. De dagen dat Ajax meer dan tien miljoen voor een speler gaat neerleggen zijn voorbij. De rest is totaal niet relevant.

23 september 2013 om 14:23

Dan gebeurt er niks want dan houdt Twente hem gewoon aan zijn contract en heeft Meneer Dusan geen poot om op te staan.

23 september 2013 om 15:06

Voor Tadic is Twente gewoon een tussenstap naar een grote club.
Ajax is wat historie betreft misschien een grote club, maar Europees is het nu ook niets meer. Ajax zal daardoor slechts een minieme verbetering zijn, waar door Tadic echt niet koste-wat-kost deze overstap zou ambiëren.

23 september 2013 om 15:20

Daarnaast verdient Tadic 1 M per jaar bij Twente.
Ajax kan daar niet of niet zoveel overheen.

23 september 2013 om 16:12

Tadic zit rond de 7,5 ton per jaar.

23 september 2013 om 17:16

Inderdaad, ajax haalt ipv. Tadic en L. de Jong; Meleg, Hoesen en Hendriks. Deze spelers zijn voor over 1 of 2 jaar gehaald maar zijn stukken goedkoper en bovendien kunnen we ze eerst 1 of 2 jaar vormen waardoor ze oa. de tactiek beter kennen.

Die opmerking van Adriaanse sloeg nergens op.
Tadic kostte deze zomer 20 M en na dit seizoen ws 15 M. Luuc is vorig jaar voor 15 M gekocht en heeft daar ook een salaris na.
Transfersommen die ajax niet meer betaald, salarissen die ajax ook niet meer betaald en dan is het nog maar de vraag of de spelers zelf willen.

Haha tadic? Die man kost minstens 15. Een mooi scenario was geweest: van ginkel, van dijk ipv van der hoorn. Ola john en wellicht djuricic.

23 september 2013 om 15:08

Als ik die namen zie denk ik: Ajax vist ook echt keer op keer achter het net!
Allemaal spelers die vorig jaar of 1,5 jaar geleden echt voor leuke bedragen weg konden, maar nu niet meer te betalen zijn.

Hij is van harte welkom! Alles beter dan Kolpijn Ziekteson!! S. De Jong en L. De Jong wordt een mooi broeder koppel. Van de winterstop halen als wij overwintert zijn in de Champions League!

Valt me op dat er op Overmars geen enkele kritiek is. Hoe kan dat ?

Ik vind dit veel te makkelijk en in de waan van de dag. Het is teleurstellend dat je met 4-0 aan de broek krijgt, maar geen reden om in paniek te raken en je beleid radicaal te veranderen. De redenen dat we verliezen met 4-0 zijn aan te tonen, slordigheden en aanvallend niet doortastend genoeg niet iets onoverkomelijks. Maar wel iets waar ajax keihard aan moet werken.

Spelers als de L. de Jong en Tadic haalt ajax ook, maar dan op vroegere leeftijd voor minder. Hendriks en Meleg is de tadic en l. de jong van ajax, ja die spelers staan er niet direct maar dat is ook niet waar ajax heen wilt. Meleg en Hendriks kennen straks de speelstijl beter dan Tadic en L. de Jong omdat ze al 1 of 2 jaar in jong ajax op dezelfde manier hebben gespeeld.

Ajax mist mogelijk kwaliteit (conclusie komt veel te vroeg) maar moet niet denken dat ze kwaliteit kunnen kopen, je moet kwaliteit opleiden en indien nodig kwaliteit aan trekken voor in de jeugd.

Vind hem zo overschat.
Zal wel aan mij liggen maar ik zie het echt niet in hem.
Als spits word Castaignos vele malen beter!!! Snap niet wat er met hem aan de hand is. Bij Feyenoord maakte hij iedere kans die hij kreeg af.

Ik snap niet waarom mensen zeggen dat ze nieuwe spelers moeten halen.
Dit team moet gewoon nog aan elkaar wennen zoals vorige 3 jaren toen ook de beste spelers weggehaald werden.
Heb alle vertrouwen in dit team en hoop dat Ajax niet met geld gaat smijten in de winterstop.

Maar als pappa de Jong roept dat Ajax niet marktconform betalen wil dan is het een utopie om aan te nemen dat Luuk bereidt is om minimaal de helft van zijn salaris in te leveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren