Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gewisselde Messi boos: 'Ik accepteer de leugens van de media niet'

Laatste update:

Lionel Messi is het niet gewend om gewisseld te worden. De sterspeler van Barcelona werd in de afgelopen seizoenen vrijwel nooit naar de kant gehaald, maar Gerardo Martino haalde Messi dinsdag tegen Real Sociedad al voor de tweede keer dit seizoen uit het veld. Dat vond de Argentijn niet leuk, maar Messi baalt nog meer van de 'leugens' die na afloop verschenen in de media.

/

Messi moest tien minuten voor tijd plaats maken en gaf Martino geen handje. De Gouden Bal-houder liep met zijn kop omlaag naar de bank en leek zijn coach nog wat toe te bijten, voordat hij verveeld op een stoeltje ging zitten. De dop van zijn sportdrankje werd weggegooid. "Niemand vind het leuk om gewisseld te worden, maar we moeten accepteren wat het beste voor het team is", schreef Messi na de 4-1 overwinning op Sociedad op zijn Facebook-pagina. "Wat ik niet accepteer, is dat bepaalde media leugens over mij schrijven. Ik wilde geen vervelend gebaar maken na mijn wissel."

Martino legde uit dat hij Messi wilde sparen toen de overwinning was veiliggesteld. "Lionel wil nooit gewisseld worden, maar het is mijn taak om voor hem te zorgen. We hebben hem aan het einde van het seizoen net zo hard nodig als nu", benadrukte Martino. "Ik ben tevreden over Lionel en was ook erg tevreden over Neymar: hij is een geweldige speler en iedereen is verrast over hoe hard hij wil werken voor het team. Alexis Sánchez scoorde nu niet tegen Sociedad, maar ook hij speelde erg sterk. Hij doet dingen die maar weinig aanvallers doen."


Lionel Messi moet zich na een wissel beter gedragen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wilde geen vervelend gebaar maken na de wissel maar toch geef ik mijn coach geen hand en gooi ik geirriteerd het dopje van mijn drankje weg. Dat klinkt erg geloofwaardig.

25 september 2013 om 10:23

Haha ronaldo fanboys pakken nu gelijk hun kans om de vergelijking te maken he.

Als ronaldo dit doet bla bla en als messi het diet bla bla.

Lekker kinderachtig bezig. Dus toen ozil gewisseld werd en gelijk de gang in liep was hij ook arrogant ?
Of nee het is nu je kans pakken om messi ff zwart te maken..beetje zielig.

25 september 2013 om 10:40

@FCBRM ik snap je punt maar ik kan Fitbal zijn vergelijking wel snappen. Het komt wel heel vaak voor dat Ronaldo als de arrogante wordt afgeschilderd, terwijl Messi het imago krijgt van de ideale schoonzoon. Het was niet nodig om dit discussiepunt te starten maar begrijpen doe ik het wel.

25 september 2013 om 10:50


Ik snap best dat Fitbol de vergelijking maakt, jij bent eerder degene die weer met Ozil komt waar dat totaal niet nodig is. Ronaldo's gedrag word vaak onder een vergrootglas gehouden en daarom kan hij best een opmerking erover maken bij dit stukje over Messi.

25 september 2013 om 11:52

Alle spelers bij grote clubs liggen onder een vergrootglas.. Hoe groter een speler hoe meer uitgemolken het word. Beetje onzinnig om er opmerkingen over te blijven maken lijkt mij..

25 september 2013 om 16:07

jongens jongens toch
dit is toch gewoon normaal spelers zoals messi en cr7 willen altijd spelen klaar
nu moet hij keertje eruit so what?
zo zie je maar hoeveel hij van et spelletje houd en dit zou ik ook over cr7 zeggen als hij dit deed dus kweenie wrm al deze ophef er is niks aan de hand

dit is voetbal mense??

25 september 2013 om 17:07

lol als dit bij ronaldo zou gebeuren kun je er van uit gaan dat hij niet zo koel was gebleven als messi.
vind dit natuurlijk een domme actie van messi want de nieuwe coach heeft vertrouwen nodig. en als je zo met hem omgaat komt het niet goed. wat mij betreft mag martino hem volgende wedstrijd op t bankje zetten als voorbeeld. dit slaat nergens op. de coach spaart je omdat hij je nodig heeft en dan word je boos? messi zou als geen ander moeten weten dat dit allemaal voor t team is. dit is ook geen goede voorbeeld voor z'n teamgenoten.
als ik dit zie maak ik me toch echt zorgen over hoe martino bij de groep ligt.
foei messi foei!!!

25 september 2013 om 12:00

Gelukkig zijn er mense die t wel begrijpen.

As Ronaldo dit was had hij de poppen aant dansen.

Mensen die pro-messi zijn, zijn over t algemeen ronaldo-haters.
Die pro-messi fans zijn van die figuren die thuis niets te vertellen hebben.. deal with it. Haha..

25 september 2013 om 13:05

Ik denk dat jouw laatste woord je argumentatie het beste samenvat.

ON: Messi baalt altijd als hij gewisseld wordt, ik ben alleen blij dat Martino het aandurft te doen wat Guardiola en Tito nooit deden, hem gewoon niet alles laten spelen. Zo geef je anderen minuten en God zelf is dan frisser voor de volgende wedstrijd. Prima, dat rouleren. Op deze manier is Barça fris in april en mei, als er voor de prijzen gestreden wordt.

25 september 2013 om 14:35

Naar mijn gevoel zijn pro-Ronaldo'era vaker anti-Messi dan pro-Messi'era anti-Romaldo zijn. De hele anti-houding lijkt me sowieso onzin, laten we gewoon accepteren dat het beide diamanten voor het voetbal zijn.

25 september 2013 om 15:08

Inderdaad Jaxi10, ik heb bijvoorbeeld zelf liever Messi, maar hoewel ik CR7 bij Man U nog een kwal vond, heeft hij me bij Real weten te overtuigen; wat een absolute geweldenaar is het. Zelfde geldt voor Messi. Niemand is perfect, zelfs de beste voetballers ter wereld. Maar om ze te gaan haten... Tja, ik vind het kinderachtig.

Overigens was ik 13-14 toen Ronaldo nog bij Man U speelde, voordat dat er bij wordt gehaald Ik was toen zelf kinderachtig bezig.

25 september 2013 om 17:11

het is juist andersom de ronaldo fans zijn messi haters. puur omdat messi alle statistieken van ronaldo sloopt en dan nog eens 30 assists erbij . en dan kom je met t argument dat wij de figuren zijn die niets te vertellen hebben hahaha. t niveai van jullie madrista's is om te huilen. wie het laatst lacht lacht t best kneus.

25 september 2013 om 17:22

bij mij is het andersom toen cr7 bij man u speelde was hij zoveel beter. hij was flexibeler en scoorde vrije ballen van 30 meter aan de lopende band. sinds hij naar real is gegaan heeft hij een enorme ego gekregen. waar is t jonkje met de moedervlek gebleven die z'n voeten laat spreken? die is der niet .daarvoor in de plaats is er een voetballer gekomen die liever fotomodel is en alle aandacht vraagt.
ik hou van voetbal en niet van mannelijke fotomodelen aangezien ik hetero ben.
daarom kies is voor messi die houd zich alleen bezig met voetbal. hij heeft ook wel nare trekjes af en toe maar dat heeft ieder mens.
feit blijft wel dat cr7 een geweldige voetballer is maar als persoon op het veld is het gewoon een arrogante kwal. buiten t veld zal t wss anders zijn maar ik kijk nogmaals naar t voetbal want dat is waar ik van hou.
messi helpt t team/voetbal. ronaldo is teveel met zichzelf bezig en hoe die eindelijk weer boven messi komt.

25 september 2013 om 20:46

Jij hebt duidelijk niet meer dan 1 wedstrijd gezien van real Madrid .. -.-

Wat is het eigenlijk een arrogante kwal... Net als toen ie geblesseerd op de bank zat in de Cl..

25 september 2013 om 08:32

Kben geen messi fan, maar als hier iemand niet arrogant is is het messi wel.
Cr7 die is arrogant(ik mag dat wel hoor) alleen het is wel duidelijk dat jij messi niet mag.

25 september 2013 om 08:41

dus Messi mag dit wel doen en van CR accepteer je dit niet... wat moet jij stinken van de poep die je hier schrijf...

25 september 2013 om 08:43

@renejeh hoezo is Ronaldo arrogant? Helemaal niemand kan dat weten van ons. Wat ik wel zie is dat Ronaldo 100 tijd maakt voor zijn fans. Altijd met kinderen op de foto gaat. Messi daartegen die loopt vaak arrogant weg.

25 september 2013 om 08:46

Zo langs je baas lopen als je "gepasseerd" wordt.. Als dat geen arrogantie is mag ik dan verrijkt worden met jouw wijsheid over wat het wél is..?

25 september 2013 om 09:55

De trainer lijkt me anders toch echt de leidinggevende van Messi hoor. Hij zegt wat Messi moet doen. Als Messi van hem in de verdediging moet plaats nemen dan mag Messi hooguit zijn mening geven, maar zal hij moeten doen wat zijn trainer zegt.

Ontopic: zoals wel vaker zie je hier dat Messi zo lief en schattig oogt, maar als het even niet gaat zoals hij wil is het een gefrustreerd en zielig mannetje. Aangezien de naam Christiano Ronaldo alweer is gevallen mag ik ze met elkaar vergelijken en vind ik dat CR wat dat betreft veel professioneler is. Hij is zo ontzettend zelfkritisch en verwijt zichzelf de dingen die niet goed gaan in plaats van zich zo ondankbaar op te stellen ten opzichte van de trainer.

25 september 2013 om 10:10

De trainer zegt niet wat Messi moet doen. Messi doet gewoon zijn ding krijgt heus geen opdrachten mee. Martino kan simpelweg geen leiding geven over Messi omdat Messi meer macht heeft dan Martino. Naar wie luister Barca eerder ...

25 september 2013 om 10:15

Grappig dat je zegt dat wij Ronaldi niet als arrogant kan beoordelen omdat wij hem niet kennen, maar dat wel over Messi doet... Beetje ongeloofwaardig!

25 september 2013 om 10:17

@ Barcacruijf

Haha man geen hond gelooft dat jij voor Barca bent, dus verander ajb je naam.

Geen Barca-fan vindt ronaldo beter dan Messi. Niet omdat ie subjectief is, maar omdat de Barca-fan van mooi voetbal houdt.

Jij hebt deze account aangemaakt puur en alleen om te doen voorkomen dat er ook Barca-fans zijn die ronaldo beter vinden. Maar wij weten wel beter, want die zijn er niet.

25 september 2013 om 10:42

Dus omdat Messi altijd wilt spelen moet je dit gedrag goedkeuren? @FootballForever

25 september 2013 om 10:43

Ik bedoel natuurlijk @FootballFever (autocorrect)

25 september 2013 om 12:01

Jij weet dus niet wat arrogant is.
Neem een kijkje in amsterdam, lekke dichtbij.

25 september 2013 om 14:05

Kan je me uitleggen waar het op gebaseerd is dat Ronaldo arrogant is? Ronaldo is op en top sport man en wilt altijd winnen en scoren.. Dat is toch niet arrogant?

25 september 2013 om 14:14

Ik zeg je eerlijk, ben echt n barca-fan en ik houvan hun spel, maar ik vind dat ronaldo m klaart. Ik vind hem wel completer dan messi, maar dat hoeft ook niet te betekenen dat hij beter is. Mijn gevoel zegt ronaldo is beter, maar vind messi waarschijnlijk gewoon leuker spelen. Allebei levende legendes.

25 september 2013 om 16:12

Wat ben jij dom zeg!

25 september 2013 om 22:19

Messi is speler, Martino is coach, Principe leidingevende=baas.

25 september 2013 om 08:32

Hahah nu komt de ware aard van Messi naar boven

25 september 2013 om 08:42

ik vind het normaal dat een sportman niet graag gewisseld wordt...dit gebeurt zo vaak met andere voetballers die gewisseld worden...vaak is er een goede rede om te wisselen, dat iemand niet goed speelt of zijn taken niet goed uitvoert,maar dat was nu niet het geval.

Messi is (naar mijn mening en vele andere) de beste voetballer van de wereld en wil alles spelen omdat het zijn lust en zijn leven is

25 september 2013 om 08:58

Nee, we wisten volgens mij al langer dat Messi op deze manier kon reageren. Een beetje verveeld en irritant. Echt arrogant kan ik het niet noemen; ik denk dat Messi gewoon 'slecht tegen zijn verlies' kan... En dat die wissels een beetje zo voelt. Hij liep gister echt strontchagrijnig van het veld af.... Maar goed, hij speelde gewoon super. En prima wat Martino doet; hij geeft een signaal af; als de voorsprong binnen is moet je topspelers sparen. Of baalt Messi dat die zo minder snel topscorer wordt?

25 september 2013 om 09:13

Hij speelde super? Messi had een offday en flinke dosis pech gisteren. Hij scoort dan wel gewoon nog plus een assist maar het was verre van zijn beste wedstrijd. Dan is het ook gewoon heel begrijpelijk dat je na zo'n klotewedstrijd zo reageert als je naar de kant wordt gehaald. Dan zit je niet lekker in je vel.

25 september 2013 om 09:50

Snarf666

lees je wel? het gaat hier om de belangrijkste speler van Barcelona, en de beste speler van de wereld..
ik kan me zelf zijn reactie voorstellen, dat is mijn mening, en wie weet zit er meer achter dat het misschien niet klikt met de trainer

waarom moet je psv er weer bij betrekken? het gaat hier over messi, dat is antoniem van psv

Deutscher

Wie zegt dat hij super speelde?

25 september 2013 om 10:20

Yassin plus Madrid = Cr7 toch of niet hahaha

25 september 2013 om 10:32

Ja klopt iemand die graag speelt en een winnaarsmentaliteit heeft. Moet je niet terug naar jouw ronaldo poster boven jouw bed?

25 september 2013 om 10:41

Daarbij zijn bijna alle wereldvoetballers wel vervelend of hebben irritante trekjes...voorbeelden zijn Cruyff, Maradonna,beckenbauer,figo,ibrahimovic, Romario, Cr7 en messi dan schijnbaar ook, hoe je het ook went of keert, hun weten ook dat ze de (een van de) beste zijn en daar is moeilijk mee om te gaan, vooral wanneer het even tegenzit.

25 september 2013 om 15:01

Oh ja, Noem dan eens een vervelende trekje van Luis Figo?

25 september 2013 om 17:41

@ Louismanuel

Hahaha meen je dit nou serieus?

Wat dacht je van voor een geldbedrag overstappen naar de grootste rivaal van de club die je heeft grootgebracht? Dus je rug toekeren aan de 100 000 man in het Camp Nou die je altijd hebben toegejuicht om meer te gaan verdienen?

25 september 2013 om 10:11

Arrogant? Je kan iemand pas arrogant noemen als je het zelf heb meegemaakt. Vooralsnog in mijn optiek zijn Messi maar ook Ronaldo geen arrogante kwallen. Beide doen veel aan goede doelen in prive tijd, dus niet alleen maar doneren maar ook actief bezig zijn dat is voor mij een teken van een goed persoon maar dat beide ook de dromen van kleine ernstige zieke kinderen laat uitkomen is dat het bewijs dat zij beide niet te beroerd zijn om de medemens te helpen. En niet zoals Jppflrp alleenmaar gaan klagen achter zn pctje

Volgens mij deed hij bij de wissel weinig verkeerd? Bedankte het publiek netjes, dat hij niet blij was komt denk ik door zijn spel.

25 september 2013 om 08:31

Normaal gesproken schudden spelers wel even de hand van de trainer...

25 september 2013 om 11:02

Misschien had-ie snot op z'n hand. Je weet wel, dat constant spugen en snuiten. Ik zou als coach blij zijn om geen hand te krijgen van geen enkele speler.

Denk dat Messi het op dit moment ook gewoon heel druk in z'n hoofd heeft, met die belastingzaak, zijn vorige blessure, dan kan je wel eens emotioneel reageren, hij is en blijft gewoon een mens, en zoals Martino ook zegt, een echte rasvoetballer als Messi, wilt altijd voetballen, dat zie je bij Ronaldo ook, dus ja, dan vind je het inderdaad niet leuk om gewisseld te worden.

Maar dit zijn wel net de dingen, en zeker bij Messi, die zich buiten dat bal in het publiek schop incident tegen Madrid, toch altijd netjes gedraagt, waar de media van smult natuurlijk, en er gelijk bovenop zit.

25 september 2013 om 08:39

Messi wordt en werd behandeld als een god, perfecte kleine wezen op aarde en als die als mens word behandeld ( verwijzing naar de wissel ) dan vind Messi het raar, snap hem volkomen, word wordt jaren onaantastbaar behandeld, nu ineens moet ie banken, snap hem wel, de allemachtige Leo

Messi begint steeds meer irritante trekjes te vertonen!

25 september 2013 om 10:34

En Ronaldo is steeds volwassener aan het worden

25 september 2013 om 10:56

Media zijn ook wel een beetje op zoek naar die dingen. Zodra iemand weinig fout doet en hij reageert een keer geirriteerd is het meteen een ramp.

Snap overigens niet dat ronaldo fans het ineens irritant vinden wat messi doet. Ze schreeuwden eerst altijd van de daken dat ie weinig persoonlijkheid had en nooit zei wat ie dacht en altijd braaf was en dat ronaldo ten minste meer persoonlijkheid had en arrogantie zn charme heeft. Nu bijt messi wat meer van zich af en is het nog niet goed. Lekker hypocriet.

Hou je gewoon bezig met voetbal en niet met elk handgebaar van messi wat weleens arrogant zou kunnen zijn.

Het hele verhaal is dat messi gewisseld werd en dit niet leuk vond bij elke andere speler is dit zeer normaal gedrag dus waarom nu zon ophef?

Zeggen.ze dat ronaldo arrogant is, volgens mij is deze dwerg nog arroganter bah.

Geweldige voetballer, maar je kan je trots en mentaliteit ook wel een beetje laten indimmen aangezien wisselen gewoon bij het spelletje hoort, maar dit gedrag en hoe hij soms villa afviel, nee weinig klasse.

25 september 2013 om 08:39

helemaal mee eens, ik ben ook meer een CR fan maar ben blij dat Messi voor Barca speelt, we hebben een hoop aan hem te danken, maar dit gedrag is iets wat ik altijd verwacht had een wolf in schapen huid....

wat een loser.

25 september 2013 om 08:52

Haha en nog steeds denk je dat iemand gelooft dat je een fan van Barcelona bent. Ik ga even jouw gedachten lezen wanneer je zo een reactie neerzet.

" Joepie, in mijn naam staan zowel Barcelona als Cruijff, nu denkt iedereen zeker dat ik voor Barcelona ben. Nu ga ik zogenaamd objectief reageren omdat ik een Barcelonafan ben en Messi afbreek. Hoera, alle mensen op VZ gaan dit zo hard geloven en mij prijzen om mijn objectiviteit. "

Maar goed, als jij je hierdoor slim voelt, wie ben ik dan om je wakker te maken uit je dromen. Ik vind het alleen spijtig dat je Messi ziet als een wolf in schaapskleren, want dat is gewoon een beeld dat de media nu ophangt.

25 september 2013 om 09:28

blijf jij nog steeds poep praten... jij bent echt een loser... ik ben all fan van CR toen wist niemand wie Messi was... en dan zou ik nu dus in eens geen fan van CR moeten zijn omdat hij niet bij Barca zit wie is hier nu de loser...

ik vind Messi een super voetballer en samen met CR de beste maar mijn voorkeur gaat naar Cr... dus zie niet wat daar fout aan is.

maar blijf jij maar poep schrijven... loser

25 september 2013 om 09:49

Hoe oud ben jij?kinderachtige reactie zeg. Wat ik nu Weer zie en hoe hij eng uitvalt en zijn houding alles maakt hem gewoon een kwalletje, ook voor de reclame voor emirates wilde meneertje niet meer dan 3x ofzo een trucje doen, wat een f@cking werkhouding, je krijgt geld waar mensen hun hypotheek makkelijk mee kunnen betalen om met pensioen te gaan erna maar nee jij wilt dat niet.

Weer 1 van de redenen dat ik soms een hekel bijna aan voetbal krijg, deze mensen verdienen dit niet omdat ze leuk een balletje kunnen rondspelen, en messi bewijst weer eens wat ik al dacht, ik ben ook voor barca maar mag je dan geen mening hebben over iets dat overduidelijk is?

25 september 2013 om 10:22

Dan had je een aantal weken geleden een nick moeten aanmaken met Barcaronaldo, je komt nu totaal ongeloofwaardig over, puur omdat jij de beste speler van Barca afvalt. Nergens op deze wereld zal een supporter de beste speler van zijn cluppie afvallen, geen transferverzoek, geen ruzie niks heeft hij gedaan en dan val jij hem af?
Hoe ongeloofwaardig wil je zijn

25 september 2013 om 10:23

ik begrijp gewoon niet dat mensen het erg vinden dat je voor een club bent maar geen fan mag zijn van spelers van een andere club.

ik ben fan van Barcelona all uit de tijd van Romario en figo etc... maar moet ik nu Messi verkiezen over een andere speler alleen omdat hij nu bij Real zit en Messi bij de club waar ik fan van ben, daar kan ik niets aan doen.

25 september 2013 om 10:30

geen speler staat boven de club... en dat geld ook voor CR waar ik fan van ben....

spelers gaan en komen, de club blijft...

25 september 2013 om 11:05

Het gaat er meer om dat je de beste speler van je favoriete club een loser noemt.
Dat klinkt heel ongeloofwaardig ja.

Zonder Messi is barca (vaak) echt meer dan de helft minder

25 september 2013 om 11:38

Doe aub niet zo achterlijk, messi als voetballer valt niet over te discussieren, maar als mens en hoe hij is toch zeker wel? Balotelli is een goede voetballer maar ik vind het echt een randdebiel... Of omdat hij leuk tegen een balletje kan trappen is dat ineens niet zo of mag ik dat niet zeggen? Apart.

25 september 2013 om 11:42

@barcacruijff jij moet echt zelfmoord plegen man. Een barca fan die Ronaldo beter vind dan Messi. Mafkees

25 september 2013 om 11:44

maar ik val zijn kwaliteiten en wat hij doet voor de club niet af, dus lees eerst even goed en kom dan met je poep reactie net als de rest.

25 september 2013 om 12:08

Fron010
Messi gedraagt zich over het algemeen toch ook gewoon keurig netjes?
Maar tuurlijk doet hij zo nu en dan wel iets wat minder netjes, daarvoor is hij toch een mens en geen robot

25 september 2013 om 12:12

@barcacruijf

Nee je noemt hem een loser, omdat hij zelden iets doet wat minder netjes is.
Zeer vreemd in mijn optiek, elke voetballer doet wel eens wat hoor.

25 september 2013 om 12:35

ja dus ... er mag dan wel over ander voetballers (cr) wat gezegd worden en Messi is dan heilig... laat me lekker met rust en je poep onzin.

25 september 2013 om 13:13

@ Barcacruijf

Luister niemand gelooft dat je een Barca-fan bent, dus je kan je act nu wel stopzetten. Je bent ook niet boven de 30 jaar zoals je op je account hebt vermeld.

Als je dat wel bent maak ik me ernstig zorgen om je. Een volwassen man die als een kleuter 'poep en plas taal' uitkraamt.

25 september 2013 om 13:57

jij bent echt de grootste loser hier op VZ, met dit soort loser poep uitspraken...

25 september 2013 om 14:00

ik houd het nog netjes ja... ik heb het wordt plas niet geschreven en dus maak je zelf ook belachelijk.
ik lees hier over mensen die schrijven ga zelfmoord plegen nee dat is volwassen... dus ook jij praat een hoop onzin ja dat noem ik poep.

en trouwens waar maak je druk om of ik nu wel of niet voor Barca ben dus ga je energie lekker aan iets ander besteden ...

25 september 2013 om 08:48

Nou zeg hij heeft het dopje van zijn flesje weg gegooid

25 september 2013 om 10:07

Ik baseer iemand niet op 1 actie, ik zie en hoor vaker aparte verhaaltjes van dit ventje.

25 september 2013 om 10:23

Ik zeg dat je een sukkel bent, geloof je dit ook? Want kennelijk geloof je alle verhaaltjes

25 september 2013 om 11:03

Oh dank je voor het compliment dan

Het niveau hier gaat hier per dag omhoog.

offtopic: hoe was Iniesta?

25 september 2013 om 11:12

Niet zo denderend.
Paar leuke acties, maar vaak verkeerd draaiend, matig aannemend en raakte de bal toch enkele keren kwijt.

Iedereen die Messi een beetje kent weet dat hij vooral boos was op zichzelf. Ondanks dat hij een prima goal gemaakt had, en een goede assist gaf, had hij ook veel kansen gemist. Je zag dat hij na de gemiste kansen gretig was voor een goal, maar die kans krijgt hij natuurlijk niet als hij gewisseld word. Dit zorgde voor wat frustratie. Messi is iemand die hoge eisen aan zichzelf stelt, en onder andere deze instelling maakt hem vooral zo goed.

25 september 2013 om 08:42

Dan nog maakt het zijn reactie na het wisselen niet goed te praten..
Zoals ik hier boven al had gemeld, Messi werd nou altijd als god behandeld en als het perfect wezentje, nu die als mens wordt behandeld tja snap hem wel dat het knaagt..hij wilt records breken!!

Sorry hoor, maar je ziet hoor toch wel even het werkelijke karakter van Messi. Hij wordt gewisseld, bedankt het publiek (goed), maar schud de trainer geen hand. Gaat vervolgens in de dug out zitten zoals ik niemand (op een enkeling na) zie zitten, met z'n been omhoog en hoe hij dat dopje geïrriteerd weg gooit.
Hij vertoont vedette-gedrag en ondanks dat hij dat ook is is het niet nodig. Casillas kijkt bijvoorbeeld alleen geïrriteerd, Xavi zie ik ook nooit mopperen.

(dit was niet provocerend bedoeld ofzo)

25 september 2013 om 08:35

Je hebt ook gelijk, net een klein kind wat geen snoepje van zijn mama mag, hij doet net alsof die deselectie uit wordt gezet, terwijl de trainer misschien zuinig op hem is voor de tegenstander gaat hakken uit frustatie.

25 september 2013 om 09:49

Ik viel even over de woorden "het werkelijke karakter". Een erg vreemde constatering. Als je naar Barcelona kijkt, zie je meestal dat Messi gedrag vertoont wat wij normaal vinden. Hij is meestal niet vervelend, als hij scoort is hij blij en juicht met zijn teamgenoten. Dat gedrag, waar dus meer voorbeelden van zijn, hoort volgens jou niet bij zijn werkelijke karakter? Dan geeft hij 1 keer zijn trainer geen hand en is dat wél zijn werkelijke karakter. Ik hoop dat je de onzin hier zelf ook van inziet.

25 september 2013 om 13:09

Allereerst weet jij toch ook wel dat Messi veel dingen zegt/doet puur om een goede indruk te maken. Hij zal vrijwel nooit zijn echte mening geven. Daar is niks mis mee, maar het is wel zo. Daarnaast heeft hij wel vaker van dit soort trekjes vertoond.

25 september 2013 om 13:18

"allereerst weet jij toch ook wel dat Messi veel dingen zegt/doet puur om een goede indruk te maken.hij zal vrijwel nooit zijn echte mening geven."

Hoe kom jij hierbij? Ken je hem persoonlijk?

Nu leggen ze wel op iedere slak zout.
Nou goed, hij geeft zijn trainer geen hand. Als er voor iedere speler die zijn trainer geen hand geeft een topic wordt gemaakt, dan ben ik weg hier.

Welke idioot wisselt Messi nou, slaat echt nergens op, als ie blessure heeft of iets ok maar onnodig , dit zijn supersterren die wissel je nooit

25 september 2013 om 08:54

Juist jij begrijpt het.

Welke sukkel wisselt Messi nu? Messi moet nooooit gewisseld worden en Martino de grote onbekende flikt het nu voor de tweede keer.
Messi moet maar eens ff praten met die trainer en anders bestuur bij halen!

25 september 2013 om 10:11

En nog iets

Neymar werd zelfs gewisseld rond de 65ste minuut al een paar wedstrijden nu, ook schandalig

Ronaldo werd enkel gewisseld bij blessure of voor een aanstaande topwedstrijd rust gegeven

Haha geweldig. Hij is zó gemotiveerd om te spelen dat hij zelfs boos wordt om een wisseltje tien minuten voor tijd. Vind dat echt mooi.

25 september 2013 om 08:42

Wat nou als Ronaldo dit gedaan had? Was het dan niet meer motivatie geweest maar gewoon arrogantie? Wat Messi hier doet is gewoon pure arrogantie en ongepast. Dit heeft niks met motivatie te maken.

26 september 2013 om 04:12

Ja, die Ronaldo is precies hetzelfde. Die kan ook heel boos worden als er ook iets kleins niet lukt. Dat is toch prachtig. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Ibrahimovic. Dat is gewoon de absolute top. Maargoed, jij denkt zeker weer dat ik dit alleen zeg omdat ik Messi wil verdedigen..

25 september 2013 om 08:45

Gemotiveerd om te spelen? Haha ja deels en deels vast dat ie records wilt breken en gewoon topscorer wilt worden dit seizoen, dan is elke seconde die je mist een seconde teveel

25 september 2013 om 09:19

Ga tanken ofzo bpreal

25 september 2013 om 11:58

Tank is bezet, vul zelf maar in wat ik daarmee bedoel

hahahaha wat een loser .... de ware aard komt met de dijs steeds meer boven water drijven...

begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat hij voor Barca speelt, maar dit is het gedrag waar CR7 steeds op afgeschoten wordt...

ik zou hem volgende wedstrijd weer wisselen en dan wel in de 60 min of zo hahahahaha

25 september 2013 om 08:54


Ik zou ook Messi nog wisselen wanneer de buit binnen is, sterker nog, ik zou hem bepaalde wedstrijden zelfs niet laten starten.

Met als bedoeling over een 100 pct fitte Messi te beschikken in maart, april, mei.

Messi moet wat dat betreft tegen zichzelf beschermd worden maar dat staat los van de onzin die sommige mensen graag geloven.

25 september 2013 om 09:48

Jij bent echt triest! Zogenaamd doen alsof je barca fan bent. Zoek een leven gast! Want geen enkele barca fan noemt Messi een loser of dat de ware aard naar boven komt etc etc. Tuurlijk zit Messi fout en moet hij ook normaal gaan gedragen, maar zo gaan lachen en Messi loser noemen. Dan laat je in mijn ogen wel merken dat je zogenaamd komt doen alsof je een barca fan bent! Is ook te merken aan je overige reacties! Triest mannetje!

On: Messi is geirriteerd lijkt het. Begrijpelijk! Maar ook Messi moet gewoon normaal zijn trainer een hand geven en normaal doen. Iedereen kan en mag weleens gewisseld worden, dus ook Messi! Dat mensen nu opeens Messi arrogant gaan noemen en Ronaldo gaan verdedigen slaat echt nergens op vind ik. Het zijn beide winnaars en willen de beste zijn! Dat siert hen wel, echter mag Ronaldo wel zo netjes gedragen. Daarmee doel ik op het feit dat hij al 2x niet bij een uitreikingsgala is geweest omdat hij al wist dat hij niet de eerste prijs zou winnen! Daardoor hebben mensen een ander beeld van Ronaldo, hij kan op zn minst aanwezig zijn en blij zijn dat hij tot de drie beste spelers behoort!

25 september 2013 om 10:19

weer een loser die poep schrijft, waarom is het zo gek dat je Barca fan bent en niet zo een Messi fan ben, ik ben blij dat hij speelt voor Barca en ook de belangrijkste is, maar dat wil niet zegen dat ik fan van hem ben...

dus wat zou ik moeten doen als ik fan ben van Messi en zou naar Real gaan moet ik dan geen fan meer zijn van Barcelona wat is voor een domme gedachten.

ik was all fan van CR nog voor dat mensen wisten dat Messi zo goed zou worden...

ik vind wat een hoop vinden van CR vind ik dat van Messi, ik meer dingen gezien die Messi doet waar CR op afgerekent worde door die loser fanboys...

25 september 2013 om 10:28

Ach kind Reageer eens normaal met je loser en poep. Daarnaast lees eens goed en probeer te begrijpen wat ik bedoel te zeggen!! Ik heb nooit gezegd dat je geen commentaar mag leveren op Messi of dat jij fan van Messi moet zijn! Maar als jij echt diehard fan bent van Barcelona dan kan je nooit zo lacherig over Messi doen of hem loser gaan noemen. Ik heb nooit een Barca fan zo over Messi horen praten! Niemand noemt de sterspeler van zijn club een loser! Dat zeg ik alleen! Dat doet echt niemand. Dus daarom denk ik dat jij hier bent om te trollen en leuk te doen. Dus ga je gang en probeer daarnaast nog een leven te zoeken gozer! Ik ben klaar met deze discussie!

Ach komaan, voor die tien minuutjes... Er komen nog zoveel wedstrijden man, waar maakt hij zich druk om.

Vedette gedrag 1 van de weinige spelers die dat ook mag.

Hij is de beste speler van de wereld.
Maar wat zijn coach zegt klopt toch gewoon. Stel dat ie geblesseerd raakt in de laatste 10 min terwijl
Je al met 4-1 voor staat.

Haha wat een moraalriddertjes hier toch weer. Dus veel mensen denken dat Messi zonder enige mentaliteit de beste voetballer van de wereld is geworden? Ook Messi heeft een winnaarsmentaliteit nodig om aan de top te komen.. Daar is niks vreemds aan. Laat Messi gewoon ten alle tijden op het veld staan en hij is blij.. Dat is niet zo moeilijk toch? Dat hij dan ontevreden is over een wissel is gewoon een gezonde goede mentaliteit om de beste te blijven.

25 september 2013 om 10:48

Neemt niet weg dat het gewoon een teken van respect is om je trainer even een hand te geven. Overigens staat de coach er om prijzen te pakken, niet om Messi blij te maken, dat is bijzaak. En als Messi alles blijft spelen krijg je hetzelfde als tegen Bayern, een zwakke Messi is een Barca dat geslacht wordt.

25 september 2013 om 14:40

Ik denk dat velen geen moeite hebben met dat het gebeurt, maar wel dat wanneer het bij iemand anders gebeurt er mensen roepen dat hij arrogant is etc en wanneer het bij Messi gebeurt, dat dat ineens niet het geval is. Nu Messi negatief in het nieuws komt, willen mensen hun gelijk hebben en laten zien dat ook Messi net een mens is.

Messi bijt van zich af. Die belastingszaak, het verhaal met die cola en Guardiola, die getrukeerde foto waar hij zogezegd een vrouw aan het versieren was,...

Ik kan me best voorstellen dat het allemaal wat veel wordt.

Voor die belastingzaken heeft hij mensen aangeworven om dat voor hem te doen, die doen dat niet goed en Messi zelf krijgt de wind van voor.

Dat colaverhaal is onbevestigd en dus hoogst waarschijnlijk ook weer een dikke leugen, net als dat verhaal met die vrouw.

Maar de haaien hebben bloed geroken. Messi is arrogant, een etter en vooral de Madrileensgezinde pers zal heel hard zijn best doen om die verhalen levendig te houden.

Geweldig om te zien hoe al die ronaldo-fanboys MESSI op dezelfde niveau qua arrogantie als ronaldo proberen te zetten haha.
iedereen die de wedstrijd zag weet waarom hij

Ik heb het filmpje bekeken, maar ik zie geen frustratie. Ben ik nou de enigste?
En dat dopje-gate is al helemaal overdreven.

Kijk hoe Messi op de bank zit, dammn... totaal geen respect, slechte opvoeding, kan niet anders!

Moet je ook de rest laten zien he VZ. Messi stond op het punt de vreugde van een goal mee te vieren, helaas viel die jammer genoeg net niet.

Nou dit is het moment waar alle cr7 fans op zaten te wachten. Eindelijk eens een relletje rond Messi. Nou ik vind het zeer overdreven , wat moet die anders met het dopje doen? Het zijn van die flesjes waar die het dopje toch niet meer op terug kan plaatsen , en waarom zal die em dan in de hand houden ? Ik had hem ook weg gegooid. En dat die geen hand geeft , komt omdat die nooit wordt gewisseld. Hij is het niet gewend haha

Haha.. Eerst ging het in de media alleen over ronaldo en nu stappen ze over op messi.. Raar mediawereldje.. Van ronaldo zijn ze het gewend en is niks nieuws meer, nu is messi aan de beurt als zondebok

'' Geven wisselspelers de trainer een hand?? Oooh, dat wist ik nog niet. Ik word nl nooit gewisseld.'' hahahahaha

Oh yeah.. De real-face van Messi komt stilaan naar buiten hoor.. eerst dat gedoe over de belasting fraude en dan die cola gedoe.. en nu opeens dit.

Het word nog heel leuk daar in Catalunia.

25 september 2013 om 09:55

Grappig dat je real-face zegt als fan van Real Madrid!

Verder ben je waarschijnlijk een simpele ziel die zich als een schaap laat leiden door eigen vooringenomenheid en door wat de media voorschoteld.
Maar er is altijd hoop: probeer een eigen mening te vormen op basis van wat je ziet, niet op basis van wat anderen zeggen.

Alleen al hoe hij op de bank zat zou voor mij de reden zijn om tegen hem te zeggen dat hij gelijk mag douchen. Ware aard van kaboutertje komt naar boven

Hij was gewoon niet heemaal in zijn nopjes, maar dat is nog geen reden om te gaan gooien met dopjes!
Kan een keer gebeuren, maar ik geef hem gelijk dat de media het niet groter moet maken dan het is. Tuurlijk houden spelers er niet van om gewisseld te worden, maar uiteindeljk bepaald de trainer het en niet de speler, dus mag je wel een beetje professioneel gedragen en gewoon de trainer een hand geven. Dat vind ik dat wel minder, ten alle tijden moet je een profesional blijven. Als je er niet mee eens bent dan vraag je na de wedstrijd binnenskamers waarom die gewisseld werd.
Dit is gewoon een storm in een glas water!

Messi is wat dit betreft gewoon een beetje een klein kind. Hij wil altijd spelen.

Het is toch geweldig dat hij boos is? Betekent dat hij nog lang niet 'voldaan' of wat dan ook is en altijd wil spelen. Supervoetballer. Deze reactie van hem is weer een heerlijke stok om voor de haters om mee te slaan, maar het is een storm in een glas water wat eigenlijk geeneens een storm is.

Beste voetballer die er ooit heeft rond gelopen.

Leuk knip en plakwerkje hebben ze gemaakt hoor, maar als ik gewisseld word loop ik precies hetzelfde, de schijnvertoning van handjes schudden en dergelijke die sommige clubs uitvoeren om de media te misleiden vind ik onzin.

ijkt een beetje op een PSV-Ajax discussie. De Barca haters, vaak real fans, vinden messi nu een smerig en arrogant kwalletje, en de Barca fans praten het goed. Ik vind het ook een beetje onnodig gereageerd van Messi, die jongen speelt altijd alles, wordt ie een keer gewisseld krijg je gezeik. Maar daarom is het nog niet gelijk een kwal

25 september 2013 om 10:55

Inderdaad ik vind het juist goed dat Messi boos wordt , geeft aan dat hy altijd wilt spelen en gemotiveerd is.

Waar hebben we het in godsnaam over?? Een handje geven aan je coach... De grootste onzin is t ook! En de rest van de bank en staf geen high five gegeven zeker? Schande!

Die jongen is teleurgesteld en gaat gewoon lekker zitten op de bank. Later zag je hem echt met de wedstrijd meeleven, mooi toch? Liever iemand die baalt van een wissel dan iemand die maar wat graag plaats maakt.

Ik ben jeugdleider, ik geef mijn spelers een hand als ik ze wissel. De omgekeerde wereld?

Woww zeg! wat erg van Messi..... Kom op nou, elke echte supervoetballer heeft dit, ze willen toch spelen en als je na veel kansen hebben gemist nog wordt gewisseld dan ben je gewwoon boos op jezelf, kritisch zijn op jezelf is de beste motivatie. Ronaldo heeft dit ook.

25 september 2013 om 10:50

Geen hand geven aan de trainer hoort er bij/? Je hoort ten alle tijde je trainer te bedanken, ook als je er niet mee eens bent. Getuigt van weinig respect richting de trainer.

Eigenlijk is het nog steeds een klein kind. Als hij op het voetbalveld staat.

Ik vind dat dit soort dingen wel te groot worden gemaakt. Volgens mij is het ook alleen maar goed als je het niet leuk vind gewisseld te worden. Het is natuurlijk anders als je met de trainer in discussie gaat. Maar dit vind ik niet zo erg

Ik zei het toch. Barcelona beslist de 80 procent van haar wedstrijden voordat de eerste helft afgelopen is en als Tata Messi in al deze wedstrijden vroegtijdig naar de kant wilt halen, dan zal Messi opgegeven moment ontploffen. Tegen Levante was hij ook niet blij.

Maar toch complimenten aan Tata die het echt durft. Guardiola en Tito zouden het nooit doen. En daarom kon Messi niet spelen tegen Bayern.

Haha hij is geirriteerd dat hij wordt gewisseld, het is net een mens.

Kom op hee, als hij nou zijn trainer zou uitschelden ofzo oke, maar hij doet toch niks wat niet door de beugel kan. Hij wil gewoon spelen en de trainer neemt hem (terecht) in bescherming.

Jammer dat mensen die Messi op een sportieve manier niet klein kunnen krijgen nu weer een stok(je) hebben om mee te slaan. Bah.

Wat een mooi fenomeen vindt hier plaats op VZ. Messi schudt niet de hand van zijn trainer, dit is normaliter een gebaar van respect en hoort erbij. Nu is dit omdat Messi een winnaar is en niet graag gewisseld wil worden. Deed Ronaldo dit was hij een arrogante kwallebak. Hypocriete Barcaboys van max 16 jaar tonen wederom hun ware aard.

25 september 2013 om 12:46

Ben het 100% met jou eens, aan de andere kant vind ik het dopje niks geks hij smijt er niet mee ofzo..

Naar ventje die Messi. Hij lijkt aardig, maar hij schold david villa, tello etc al steeds de huid vol als ze niet naar hem speelden. Hij is geen echte teamspeler.

Even zonder flauwekul als iemand van jullie gewisseld wordt terwijl je datniet wilt loop je ook niet naar de trainer toe!! En geeft hem een hand. 99 van de 100x steekt de trainer zijn hand uit en reageer je daarop. Ik vind het dus totale onzin. Het is hetzelfde als een handje geven op de bank!!! Ga gewoon zitten, moet je perse met een gebaar kenbaar maken dat je op de bank bent komen zitten. Ze kunnen ook gewoon wat zeggen,

Tegenwoordig zoekt iedereen altijd wel wat achter een handje dat niet gegeven is. Laat ook wel zien hoe populair en gehaat Messi is. De haat reacties gaan te ver. En voorlal als ik dan hoor als Ronaldo dit had gedaan. Nou Ronaldo zou ook niet blij zijn geweest maar ik zou het hem niet kwalijk hebben genomen ik zou er juist van genieten.

25 september 2013 om 12:51

Ja dat is normaal 19messi33 en Messi is daarin geen uitzondering. Een handje geven na een wissel is net zoiets als een handje geven aan de scheids na de wedstrijd het is een stukje respect. Ook al is hij het er niet mee eens en baalt die dan moet hij nog zo volwassen zijn om een hand te geven zeker omdat je weet dat de halve wereld toekijkt, is gewoon dom om dit niet te doen!

Boos zijn na een wissel heeft niks te maken met arrogantie! Je bent boos omdat je gwn verder had willen voetballen! Arrogant zijn is iets heel anders dan boos zijn na een wissel

Haha, het komt eens te meer naar voren dat Messi gewoon een verwend ventje is. Als het niet loopt begint hij te etteren en ook wat hij nu doet is gewoon in feite gewoon onbeschoft. Het is bijna een ongeschreven regel dat je de trainer even een handje geeft. Er zijn meerdere voetballers die in het verleden zo morrend naar de bank zijn geglopen (robben een paar keer, om het voorbeeld wat sprekender te maken) en elke keer valt iedereen daaarover omdat het arrogant gedrag zou zijn.
Dat mensen dat nu recht proberen te praten omdat Messi zogenaamd niet arrogant is maar gewoon heel graag wil spelen is onzin.
Ik denk dat Messi gewoon teleurgesteld is omdat hij weet dat ie 60% van zijn doelpunten maakt in de laatste 5 minuten van de wedstrijd en hij op deze manier niet aan zn persoonlijk record kon werken, of oh nee "met dat soort dingen is hij niet bezig".

25 september 2013 om 12:04

"met dat soort dingen is hij niet bezig".
Hij probeerde in die wedstrijd zelfs te scoren zoals Ronaldo afgelopen zondag deed. Met de hak.
Prachtig gedaan dat wel maar had geen geluk. Ik denk dat hij net als alles wat Barcelona ademt, geobsedeerd is met Real, is Messi geobsedeerd met Ronaldo. En dat is niet anders dan Calimero gedrag. Echt. En ja dat klinkt gek, omdat het ook helemaal niet nodig is want Barcelona en Messi zijn momenteel minstens gelijkwaardig aan Real of Ronaldo. Maar ja, het minderwaardigheidscomplex zit ook verschrikkelijk diep bij dit club. Vandaar ook al die reacties van Barcelona spelers richting Real. Alves, Pique, Xavi etc. Al jaren.
keer op keer en veelal zonder aanleiding verschijnen zij in de pers met kritiek. Voorheen was het meestal om Mourinho maar nu hij weg is, gaat het feest gewoon verder met nog onlangs Pique die begint over de aankoop van Bale met geleend geld van de Bank. Ze kunnen het gewoon niet laten. Die lulde gewoon uit zn nek want Real heeft Bale gewoon uit eigen middelen betaald. Tja.
Het ergst is en daar heeft men in Nederland geen weet van, het heeft niets met sport te maken. Barca ademt politiek. Onafhankelijkheid is wat zij willen. Vandaar ook de geregelde demonstraties in de Nou Camp, met voetbal als uithangboord. Gewoon enge nationalisten die Catalanen. En die domme voetballers, de buitenlanders dan, laten zich gewoon voor het karretje spannen.

25 september 2013 om 14:16

Volgens is het toch echt Ronaldo die telkens (vooral bij een voorsprong) als een gek op goal zit te schieten om zijn doelpunten moyenne op te krikken.

25 september 2013 om 15:55

Ze doen het allebei, begrijp me niet verkeerd, maar Messi scoort nou eenmaal heel vaak de 4-0 en de 5-0 in de laatste paar minuten, dat krijg je al snel als je zoveel scoort en daar heeft ie ook grotendeels die geweldige reeks van 91 doelpunten aan te danken. Ronaldo verspreid zn goals in mn ogen wat meer, maar dat was het punt niet. Ik zei alleen dat Messi wel zal balen omdat hij zn record zo niet uit kon breiden, terwijl iedereen altijd doet alsof hij daar niet mee bezig is; natuurlijk wel.

25 september 2013 om 16:11

Dat zeg je op gevoel, anders zou je mij statisch bewijs voorleggen. Ik ben het een keer zelf nagegaan, volgens mij seizoen 2009/2010 of 2010/2011. Mijn conclusie was toen juist (vergeef me de cijfers): Messi net iets beslissender. Maar het scheelde niet veel, beiden scoorden vaak het eerste, de tweede goal, de gelijkmaker of de voorsprong. Kan zomaar zijn dat een ander seizoen het net andersom is.

Dat Messi vorig dat had, kan best waar zijn, hij scoorde ook abnormaal veel. Dat is dan een uitschieter,maar relatief gezien hoeft Ronaldo niet beslissender te zijn geweest.

Messi is gewoon een kleine etterbak. Herstel een hele grote etterbak. Alleen klein van stuk.
Alleen de aan Barca vision lijdende fans willen dat niet inzien.
Ik kan mij nog een wedstrijd herinneren dat hij uit nijd de bal keihard in het publiek trapte, vol op de giegel van een bejaarde supporter. Zijne heiligheid draaide zich onmiddelijk om en beende weg.
Ter vergelijking, iets wat de Barca lovers alleen doen als het hen uitkomt, het is Ronaldo ook overkomen, nadat hij voor de zoveelste keer van achter was getackeld. Hij bezorgde een supporter een bloedneus. Hij verantschuldigde zich prompt maar daar bleef het niet bij. Na de rust kwam hij uit de kleedkamer met een schone shirt en gaf die aan de fan.
Terug naar Messi: geweldige voetballer. Fans wereldwijd. Maar afgelopen zomer tourde hij door de VS met een eigen team oude (onbekende) voetballers voor zijn stichting. VIP arrangementen vanaf 2500 dollar per wedstrijd. Er zou na afloop gelegenheid zijn om persoonlijk met de ster kennis te maken. Het publiek kwam echter bedrogen uit. Na 20 minuten liet Messi zich wisselen waarna het publiek teleurgesteld hem uitfloot. Uit nijd liet Haar Hooghartigheid zich snel uit het stadion wegrijden. Niets geen gelegenheden voor veelal vaders met hun kinderen om met messi samen op de foto. Een van de bedrogen fans vertelde 5000 dollar te hebben uitgegeven voor zijn zoon, om die arrogante kwast tegen een balletje te zien trappen. Schandelijk.
Das ook Messi.
Medespelers als Zlatan en Villa kunnen ook een boek openen over hun ex team maat.
Hoe anders was het met Ronaldo bij zijn terugkeer op Old Trafford!

25 september 2013 om 14:01

Laat me raden: Jij bent een Portugees?

(en dus zeer gefrustreerd dat jouw Ronaldootje nooit in de buurt zou komen van Messi zijn kwaliteiten en dus probeer je maar op een andere manier messi de grond in te praten door met vage verhaaltjes op de proppen te komen?)

25 september 2013 om 14:24

Laat mij raden: jij bent Nederlander en dus erg gefruustreerd dat Nederland nooit kan winnen van Portugal en Ronaldo altijd erbij is als oranje naar huis wordt gestuurd (2004-2006-2012) en dus is de goedheilige Messi jouw idool?

25 september 2013 om 14:46

Ik ben inderdaad Nederlander en ik ben inderdaad gefrustreerd over het feit dat we vaak van Portugal verliezen (op t moment zelf dan, niet elke dag hoor), maar hoe je dan de link met Messi legt snap ik niet helemaal. Die heeft niets met het duel Oranje vs Portugal te maken hoor.

Ik bewonder gewoon de beste voetballer die de wereld ooit heeft gezien. En dat mensen die dat niet kunnen verkroppen (lees: Madrid-fans en Portugezen) die jongen (die zelden op een foutje te betrappen is) bij elke gelegenheid de grond proberen in te boren is misselijkmakend.

25 september 2013 om 15:29

De beste voetballer ooit....dat is jouw mening. Die deel ik niet. En als je jouw Barca bril af zou doen zou je misschien dat ook inzien.
Messi heeft heel veel gepresteerd maar wel bij Barcelona, waar anderen grote voetballers voor hem werken en ook een grote bijdragen hebben geleverd aan zn prestaties. Maar Messi is nog niet erin geslaagd zijn Argentinie, toch niet een van de minste selecties ter wereld, in tegendeel, naar een grote prijs te leiden. Dat komt misschien nog wel. En pas dan, als Messi eenmaal gestopt is kun je heel misschien concluderen dat hij de beste was.
Maar weet je, als Portugal de wereldtitel zou pakken met Ronaldo, dan is hij groter dan Messi.
Ik heb meerdere grootheden gezien. Eusebio, Pele en Maradona, Romario en Ronaldo bv.
Maar het is idd heel goed mogelijk dat een van deze twee (messi of Ronaldo) de beste ooit zullen worden genoemd maar zover is het nog niet.

Dat wat jij nou schrijft he, dat het misselijkmakend is hoe mensen anderen proberen de grond in te boren, dat is nou wat er precies gebeurt met Ronaldo maar dan voornamelijk in Nederland. Ik moet ook iedere keer aanhoren wat voor een arrogante kwal die Ronaldo is. Terwijl hier alles wat Barcelona is de hemel in wordt geprezen. gefruustreerd ben ik hier niet over. De haat jegens portugese voetballers en zelfs een coach als Mourinho is alleen te verklaren door Oranje vs Portugal balans.
Een aantal jaar geleden was dat ook zo in Engeland. Zelfde reden: meerdere keren verliezen op een grote tournooi is moeilijk te verdragen. Maar ondertussen moet een ieder daar toegeven dat hij de beste voetballer ooit is geweest in de PL.
De liefde voor Barcelona heeft alles te maken met het Nederlandse gehalte in het verleden bij de Catalaanse club. Meer niet.
Maar wat mij en ondertussen ook een hoop andere mensen begint te irriteren is de Messi/barcelona verering.
De media hebben hem groter gemaakt dan hij in werkelijkheid is. 2 van de 4 wereldtitels heeft hij echt niet verdiend.

25 september 2013 om 16:13

' De haat jegens portugese voetballers en zelfs een coach als Mourinho is alleen te verklaren door Oranje vs Portugal balans. '

En het ligt natuurlijk totaal niet aan de houding van de Portugese voetballers zelf. Laat staan die van Mourinho, de grootste provocateur die er in het hedendaagse topvoetbal rondloopt.

Laatst weer een oefenpotje NL vs Portugal. Let wel; een oefenpotje. Ronaldo wil Martins Indi te lijf gaan na een fair duel om de bal. Die Joao Perreira loopt als een doorgedraaide gek constant te schreeuwen en te doen. Pepe is niet wijs, maar dat wisten we al langer. Coentrao is meer bezig met zijn tegenstander dan met voetballen. En zo kan ik wel even doorgaan.

25 september 2013 om 14:04

Was jij niet toevallig die bejaarde man tegen wiens hoofd hij de bal schoot? Je hebt in ieder geval de leeftijd voor, al zie je dat niet aan je post, die geschreven lijkt te zijn door een 15 jarig Ronaldo fan tienermeisje.

Je praat hier alsof er geen beelden meer bestaan van voorbeelden die jij aanhaalt. Messi schoot de bal inderdaad in de publiek, tegen een jonge man die de bal met zijn armen afweerde. Bekijk de beelden maar eens.. Jammer he? Je hebt natuurlijk liever dat hij een bejaarde man daar zijn kaak gebroken had, zou fantastisch zijn voor je jankverhaal.

Verder is Messi ook maar een mens en maakt ook fouten. Ik denk zelfs dat Messi autistisch is, al lang voordat Romario ermee aankwam. Hij heeft er wel heel veel symptomen van. Ik zie het als iets positiefs, jij mag het wel als iets negatiefs zien.

Eigenlijk is je hele post bedoeld om je landgenoot in een beter daglicht te plaatsen tegenover Messi. Heel zielig en opportunistisch als je het mij vraagt. Ik denk echter dat het grote verschil tussen de twee, naast het voetballende, is dat Ronaldo voor faam en zelfverheerlijking voetbalt en Messi voetbalt om het voetballen.

25 september 2013 om 14:55

Kun je nagaan hoe zielig je bent: Om Messi te verdedigen verzin je zelf een verhaal over beelden die helemaal niet bestaan. Het woedende publiek werd pas in beeld gebracht nadat Messi de bal al geschoten had. Maar goed.
Ik hoef geen dingen te verzinnen om Ronaldo op te hemelen. Die jongen is 100 maal aardiger dan Messi.
Als mens is Ronaldo gewoon een kanjer. Als voetballer is hij een hele aardige collega voor zijn ploeggenoten. Aanvaringen met medespelers heeft hij nooit gehad zoals Messi met Villa en zoals ondertussen meer verhalen loskomen, met andere medespelers.

Dit artikel gaat over het gedrag van Messi nadat hij gewisseld wordt bij een 4-1 stand en een goed gespeelde wedstrijd. Zijn fans verdedigen gedrag die zij zouden afkeuren als het een ieder andere voetballer betrof.
Ik zie in hem de verwende etterbak die hij is.
Bij mij is Messi voor het eerst door de mand gevallen toen hij genomineerd was voor de beste speler van de CL samen met Iniesta en Xavi. Messi won, wellicht terecht, maar hij sprong op van blijdschap en had geen enkele woord of gebaar voor zijn medespelers. Dat viel bij mij in het verkeerde keelgat. De andere leveren al jaren een zeer positieve bijdrage aan Messi zijn prestaties.
Normaal, net als bij de oscars, bedanken de winnaars hun vaders en hun moeders, hun coaches en regisseurs, de medeacteurs en teamgenoten. Maar Messi greep met beide handen het trofee, zo van: is van mij....
Of hij authistisch is of iets dergelijks? Weet ik niet, maar dat er een steekje los zit dat geloof ik graag. Overigens heb ik daar verder geen probleem mee, behalve dan dat hij jarenlang de hemel in werd geprezen waarbij, ter vergelijking Ronaldo altijd als een arrogante kwast wordt neergezet. Voornamelijk in de Nederlandse en Catalaanse dat dan wel.

25 september 2013 om 15:56

"kun je nagaan hoe zielig je bent"

Goed van je dat in ieder geval toe kan geven zielig bezig te zijn.

"het woedende publiek werd pas in beeld gebracht nadat Messi de bal al geschoten had."

Waarom begin je dan over een bejaarde man die bal in het gezicht krijgt? oh oh..

Ik heb de beelden wel, als je zin in hebt. Kijk maar bij mijn filmpjes, heb het net toegevoegd. Doe volgende keer je research voordat je iemand van leugens beticht, terwijl je zelf dingen zit te verzinnen.

Het boeit mij verder niet zo wie een beter mens, ik kijk naar ze als voetballers. Ik ken ze ook niet persoonlijk en jij ook niet en in een interview kan ik iedereen zich voordoen zoals hij wilt. Mensen die dicht bij hun staan weten hoe ze zijn.

Ik kan ook aan de hand van beelden een heel profielschets van Ronaldo maken:

- Tikt zichzelf op de borst als hij scoort
- Als hij scoort, verwacht hij dat iedereen naar hem toekomt
- Als hij assist geeft, verwacht hij dat iedereen naar hem toekomt
- Oogt niet blij als een ander scoort, totdat hij zelf gescoord heeft
- Heeft zelden oog voor medenspelers en gaat uit vaak onmogelijk hoeken voor eigen glorie
- Rooney-incident
- Lacht spelers van Levante uit omdat ze minder verdienen
- Wil steeds meer verdienen
- Zijn schwalbemarathon op youtube: 40 minuten kijkplezier hoe hij op alle mogelijk manier aan het duiken is

Moet ik nu aan de hand hiervan concluderen dat Ronaldo een slecht mens is die zijn teamgenoten niet gunt en collega voetballers met showduiken kaarten aannaait?

Nee, gelukkig ben ik niet zoals jij, zoveel levenservaring en toch zo bekrompen kunnen denken.

Hallooo als ik gewisseld word, heb ik er ook flink de p in hoor. Het zijn geen robots, maar gewoon mensen. Ik vind het juist iets goeds hebben, als je het helemaal niks vindt om te banken vooral als je een speler van wereldklasse bent.

Toch wel raar. Al horen we van Messi de laatste tijd meer verhalen dat ie niet de ideale schoonzoon blijk te zijn. Ook wel logisch gezien het feit dat niemand normaal zal blijven onder die druk en met deze beroemdheid. Ronaldo is een arrogante kwal binnen het veld, Messi is een rare buiten het veld.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen hier Messi arrogant vinden, maar ik begrijp Messi ook wel een beetje.

Hij wil gewoon zo graag voetballen dat hij teleurgesteld is als hij gewisseld wordt, dat is toch niet zo vreemd?
Ik zou het eerder raar vinden als een speler het niet erg vindt om gewisseld te worden.

Hahaha ik heb zoveel reacties gelezen, en ik vind het geweldig om te lezen hoe velen het gedrag van Messi goed proberen te praten. Hoe vaak is dit wel niet gebeurd op de Nederlandse velden? Hoe vaak werd er dan een hele heisa van gemaakt in de media? Allemaal waren ze het erover eens dat dit soort gedrag niet acceptabel was en dat zulke spelers aangepakt moesten worden etc. etc.
Nu is het de heilige Messi en iedereen probeert alles recht te breien. Schandalig!
Of het nou Messi, Ronaldo, van Persie, Rooney, Ozil, Iniesta is maakt geen bal uit.

Geen enkele speler wordt graag gewisseld.
Maar sommigen kunnen dat voor zich houden en er mee lachen, en sommigen laten dat zien dat ze niet blij zijn.
Dat heeft Messi gisteren gedaan.
Goed is dit niet, maar het is ook niet iets heel erg.
Hij scheld daar zijn trainer niet uit ofzo, hij gaat gewoon boos naar de bank.
De mensen hier op voetbalzone doen hier precies alsof ze nooit boos worden, en altijd lachend door het leven gaan.

25 september 2013 om 16:05

Het is ook heel normaal dat een speler zo reageert, normaal als in, het komt vaker voor bij verschillende bekende voetballers. Echter beschouwt men deze manier van reageren op een wissel vrijwel altijd als onbeschoft, en het is gewoon een ongeschreven regel dat je de trainer even een handje geeft. Daarbij is het ook niet zo dat Messi altijd in de 70e minuut naar de kant wordt gehaald (arme van der Vaart haha), maar doet het zich nu een keertje voor, in de 80e minuut pas. Dan is zo'n reactie niet op zn plaats, Barca stond verder ook gewoon ruim voor.
Het is dan jammer dat er nu een verdeling ontstaat op voetbalzone tussen mensen die het gedrag van Messi proberen te rechtvaardigen door hem als een gretige professional te omschrijven die zo veel van voetbal houdt, mensen die gewoon objectief zijn gedrag beoordelen en zien dat het gewoon niet zo hoort te gaan, en de Messi haters.
Die laatste groep moet je gewoon negeren, maar voor de mensen die tot die eerste groep behoren vraag ik om dan voortaan iedereen die van het veld gaat zo te beroordelen en het niet nu opeens recht te praten omdat het 'de grote lieve onschuldige' Messi is.
Dat is meten met 2 maten, en in voetbal termen mag dat want het is Messi, maar zijn gedrag zou daar niet anders door mogen zijn.

Dit las ik gister of Facebook en ik wist gelijk dat Voetbalzone 'boos' en ' Messi ' in de titel zou plaatsen. Klik klik klik.

Niemand vindt het leuk om gewisseld te worden dus ik snap het probleem nie zo. Lionel Messi wil elke minuut van een wedstrijd spelen dus duidelijk dat hij een beetje geïritteerd raakt omdat hij al sowieso niet denderend speelde en daarna ook nog is gewisseld wordt. Daar baalt hij van en dat is alles behalve onbegrijpelijk.

Verder vind ik het terecht en goed dat Lionel Messi hier wat over zegt. Want dit gaat altijd zo. De volgende dag krijgen we berichten in de media dat de relatie tussen Messi en Martino niet lekker verloopt of dat Lionel Messi vaker wordt gewisseld. Altijd die leugens in de media.

Dus mensen moeten niet doen alsof Lionel Messi zich altijd netjes hoort te gedragen. Tuurlijk, het zou beleefd zijn om Martino een hand de schudden maar hij hoeft niet met de grote kudde voetballers mee te gaan om dat ook te doen om zogenaamd sportief over te komen. Nee hij is gewisseld, bedankt het publiek en gaat zitten. Waarom zou je je trainer een hand moeten geven? Hem bedanken dat hij je heeft gewisseld ofzo?

Dit begint langzamer hand te lijken op een hele campagne tegen Lionel Messi het afgelopen jaar. Ik noem maar: Arbeloa incident, belasting, Messi en het cola blikje incident, Villa verjaagd, Tello verjaagd, Ibrahimovic verjaagd en nu dit. Geen enkel bericht is bevestigd noch is er wat over gezegd door Lionel Messi maar er zijn nog steeds anti Messi leden hierzo die dat klakkeloos geloven. Onbegrijpelijk.

Anyway, Lionel Messi moet gewoon blijven scoren en blijven presteren, niks van buitenaf aantrekken. 26 oktober komt Madrid langs en in Barcelona heeft niemand wat aan dit soort akkefietjes. Gewoon vergeten en voorbereiden op UD Almeria komende zondag!

Hahahaha waarom maakt hij Zich druk om een wedstrijd op dinsdag ze moeten weekend weer daarna CL

Maar jongens toch, was Messi niet degene die 'in zijn eentje' bepaalde dat Martino de coach van Barça moest worden, zodat hij altijd zou spelen? Hoppaaa, monden gesnoerd van alle Spanjaarden die dat zeiden. Het doet heel veel pijn dat er weer een Catalaanse club bovenaan staat, dat blijkt maar weer.

25 september 2013 om 15:00

Barcelona is net zo Spaans als Espanyol.

Wat een stakker, messi laat steeds vaker zien hoe die werkelijk is, een verwend klein kind!

Het maakt niet uit wat voor speler dit soort dingen doen. Het hoort gewoon niet. Het is respectloos tegenover de coach en je teamgenoten. Dit heeft Pirlo ook gedaan laatste wedstrijd. Werd ik ook erg boos om. Vind dit wel een vorm van arrogantie en hoor je gewoon niet te doen.

Hoe anders mensen reageren bij Messi en El Hamdaoui die geen hand geven is echt bijzonder. Goed gedrag is goed gedrag, of je de nou de beste speler bent of niet. Zouden mensen er nu ook voor zijn om Messi naar het tweede te sturen, omdat hij het 'groepsproces verstoort'?

Volgens mij is Messi diegene die al 5 jaar week in week uit het verschil maakt voor Barca , en Barca hier erg mee geholpen heeft , volgens mij bepaald hij zelf wel hoe hij reageert na een wissel en niemand anders

Hoezo vertellen de media leugens dan? Ze geven gewoon weer wat ze zien (ditmaal dan). Dat heet verslaggeving. Als je niet wil dat men dat soort dingen schrijft moet je ze daar de kans niet toe geven. Dan geef je je coach een hand en toon je een andere mentaliteit. Dan gedraag je je niet als een klein kind. Geen problemen mee als je dat wel doet (ik voetbal zelf ook en reageer zelf ook soms zo, want inderdaad, niemand vind het leuk om gewisseld te worden) maar dan zeik je er achteraf niet zo over...

Jongens dit gaat me veel te ver. Jullie reageren alsof de wereld vergaat terwijl Messi alleen teleurgesteld is als hij wordt gewisseld. Het is bekend dat hij altijd wil spelen dus het is logisch dat hij boos is als hij alweer wordt gewisseld zeker omdat hij de beste speler is van Barca. Dit is trouwens een overbodig nieuwtje en niet erg relevant. Straks komt VZ nog met berichten dat Messi in de 62e even wat water drinkt tijdens een onderbreking.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren