Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Boer passeert Vermeer: Cillessen eerste doelman'

Laatste update:

Frank de Boer heeft besloten om in te grijpen. Doelman Kenneth Vermeer stond door een reeks fouten en matige wedstrijden al een tijdje onder druk bij Ajax en zijn blunder in de topper tegen PSV is hem fataal geworden. De Telegraaf en het Algemeen Dagblad melden vrijdagochtend dat Jasper Cillessen donderdag te horen heeft gekregen dat hij de nieuwe eerste keeper van Ajax is.

/

De 24-jarige Groesbeker keepte woensdag volgens afspraak al tegen FC Volendam en De Boer laat Cillessen nu staan. Zaterdagavond speelt Ajax in de competitie tegen Go Ahead Eagles en de 27-jarige Vermeer zal tijdens dit duel op de bank moeten plaatsnemen. De keeper moet de wissel wel hebben zien aankomen: na zijn fout tegen PSV zag het er al naar uit dat de maat vol was voor de technische staf en er een keeperswissel zou plaatsvinden. Vermeer zat eerder al mis in de wedstrijden tegen AZ, FC Groningen en PEC Zwolle.

Na twee jaar op de bank te hebben gezeten krijgt Cillessen nu dus de kans. "Natuurlijk ben ik er klaar voor, anders was ik hier niet naar toegekomen. Ik hoop dat de trainer mij ook klaar acht om er te staan", zei de doelman woensdag na de 4-2 bekerzege op Volendam. Drie dagen na de wedstrijd tegen Go Ahead speelt Ajax in de Champions League tegen AC Milan: Cillessen zal normaal gesproken ook in deze wedstrijd in de basis beginnen. De Boer heeft de keeperswissel nog niet bevestigd, maar zal dat vermoedelijk vrijdag op de persconferentie gaan doen.

De keeperswissel bij Ajax is logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moedig van de Boer. Hij stond ook onder druk.

27 september 2013 om 07:59

Moedig ? hij bezwijkt gewoon onder de druk...

27 september 2013 om 08:13

Hoezo bezwijken onder de druk?

Mag hij niet constateren wat het grootste deel van de voetbalfans ook constateert? De Boer volgt echt wel zijn eigen weg, is dat na drie jaar nog niet duidelijk? Al in week een passeerde hij Hamdaoui.

27 september 2013 om 08:30

Ja want Vermeer verdient het ook echt nog om eerste keeper te zijn toch? Cilissen is altijd al superieur geweest maar Vermeer had gewoonweg meer krediet omdat hij een zelf opgeleide speler was

27 september 2013 om 08:53

de Boer kan het nu toch niet maken tegenover Cilessen om hem, na de prestaties van Vermeer tot nu toe nog op de bank te laten zitten.
Cilessen verdient zijn kans nu, laat Vermeer maar weer laten zien dat hij in de basis hoort.

27 september 2013 om 09:14

@blikker
Wat een onzin!
Hoe kan je dat nou stellen?! Volgens mij probeer je gewoon makkelijk te scoren bij een aantal eencellige Ajaxhaters….

Frank de Boer en bezwijken? Haha dream on. Die vaart net als altijd zn eigen koers. Iedereen roept al vanaf het vertrek van Stekelenburg om Cillessen ongeveer. Maar Frankie heeft zn eigen weg bewandelt, de winnende coach heeft altijd gelijk, maar hij zal nu mede door een paar foutjes van Kenneth maar zeker ook door de sublieme ontwikkeling van Jasper kiezen voor een andere nummer 1. That’s it….

Dus wil je aub alleen maar reageren als je serieus bent ipv met onzin….

27 september 2013 om 09:20

Ik denk dat he gewoon een verstandige keuze is. Al zou het goed zijn van FDB om zijn statement door te drukken bij de rest van het team. Natuurlijk is Vermeer niet de enige die matig tot slecht presteert dit seizoen. Een Andersen voor Fisher of een Liqueon voor van Rhijn zou ook in dit plaatje passen. Dit kan dan een motivatie worden om harder te werken voor de spelers die er nieuw in komen om te blijven staan en voor de spelers op de bank om er opnieuw in te komen.

27 september 2013 om 10:10

@afca020!

Makkelijk scoren? Gewoon realistisch,
Iedereen wandelt mee met de "haat Vermeer hype". Vooral van mede ajacieden had ik beter verwacht. Tegen PSV bijvoorbeeld was vermeer totaal onterecht de zondebok. Deze wedstrijd heeft hij 3 1 op 1 situaties gehad en er 2 gestopt, en 2 heerlijke reddingen gemaakt. 1 fout, waar het team collectief faalde. De eerste goal van volendam heeft Vermeer normaal gesproken.

Dit maakt overigens de wissel niet minder logisch of terecht, maar ik weet bijna zeker dat FdB aan vermeer vast had gehouden was de druk om hem te wisselen nu niet zo groot geworden. De supporters laten massaal horen voor een wissel te zijn. Ik denk dat dit ook zeker een erg grote reden is geweest vermeer te wisselen. Maar kom niet met non-argumenten als de sublieme ontwikkeling van Jasper, want die heeft niemand gezien. Hij keept echt niet de sterren van de hemel in de JL

27 september 2013 om 10:24

@teddiursa

Zo ligt het niet, het maakt niets uit dat Vermeer uit de eigen jeugd komt. het probleem is dat Vermeer verkocht had moeten worden maar dat afgelopen zomer niet gebeurt is. Zet je Vermeer op de bank, dan kan je bijna geen geld meer voor hem vangen. Daar ligt het probleem.

27 september 2013 om 10:25

@murki @afca020,

Hoezo onzin? Dit zagen velen al weken aankomen, en nu is dit opeens een moedige beslissing. Die afstraffing tegen PSV lag echt niet alleen aan Vermeer. Dus het is wel erg makkelijk om te zeggen dat z'n krediet nu op is. Vermeer is al weken lang dramatisch, een groot coach had eerder ingegrepen. Die Cilissen is zowiezo n betere keeper, een jaar geleden ook al. De Boer had geen ballen hem op te stellen en nu heeft hij eindelijk een inkoppertje dat wel te doen.

27 september 2013 om 10:40

@teddiursa

Superieur haha..dat was wel heel lachwekkend..laten we nou maar afwachten wat hij ervan bakt, in Ajax 1

27 september 2013 om 11:08

Verleng AUB wel zijn contract met 2 jaar als hij voortaan gaat keepen.

27 september 2013 om 11:37

@teddiursa

Wat een onzin....
Wat heeft Cilissen nou ooit laten zien? Niet bepaald veel....
Anders zat ie niet bij Ajax en al helemaal niet als wisselspeler.

Vermeer is normaal gesproken verreweg de betere, zit alleen in een hele zware periode. Maakt veel fouten die hij normaal niet op zo'n manier maakte.
En op den duur kun je als trainer niet meer hem laten staan. Dat is de enige reden waarom Cilessen komt, echt niet omdat Cilessen zo goed is.

27 september 2013 om 12:30

Vermeer maakt altijd wel blunders. Zo vaak van die clown momenten.

27 september 2013 om 12:41

eigenlijk best lullig voor die fout lopen de jong en van rhijn (zoals gewoonlijk) te kloten zeg niet die bal uit schieten of naar voren maarja dat wordt er niet bij gezegd

27 september 2013 om 13:19

Cillisen superieur? Hahahaha baaahhahaa waahaahaha shitt man waarom komen mensen met zulke reacties

27 september 2013 om 14:41

@nimo;

Die Cilissen is gewoon een goed keeper hoor. Jij maakt je hier belachelijk, je hebt er de ballen verstand van zo te zien

27 september 2013 om 18:26

Jezus wat een domme reactie is dit. Volgens mij was Vermeer juist in goede vorm laatste tijd. Ik ben het wel met je eens dat Vermeer niet goed genoeg voor Ajax is. Ik denk dat ze Verhoeven terug moeten halen. De kans is klein dat hij wil nadat hij zo schandalig behandeld is in Amsterdam. Iedereen kon zien dat hij beter was dan Vermeer en Stekelenburg.

27 september 2013 om 08:02

klopt...vind het artikel wel slecht omdat er staat dat de blunder tegen psv hem fataal is geworden, dat is natuurlijk niet zo, hij laat al weken alle ballen los.

27 september 2013 om 08:30

Maar als hij na de blunder tegen PSV uit de basis word gehaald, dan is die bal hem dus wel fataal. Even groene boekje raadplegen...

27 september 2013 om 10:51

Hij laat al weken ballen los en die van zondag is hem fataal geworden, dat is toch ook zo

27 september 2013 om 08:15

cillisen verdient deze kans en dit had je kunnen verwachten, maar de fans moeten wel beseffen dat ze vermeer kapot hebben gemaakt, ajax heeft nu na deze keuze eigenlijk niks meer aan vermeer, hij is te oud en zal niet meer makkelijk verkocht worden, ik betwijfel of hij ooit weer op niveau zal komen hij is natuurlijk een prof maar dit zal hem mentaal kapot maken en breken, ik vrees dat vermeer zijn hele leven lang 2de of 3de keeper van ajax zal blijven.

27 september 2013 om 08:27

Die onzin over fans die Vermeer kapot hebben gemaakt. Wat hebben we dan precies gedaan om hem kapot te maken dan? Er zijn mensen die al 2 jaar lang liever Cilessen zien en er zijn mensen die sinds de laatste dramatische wedstrijden Vermeer eruit willen, maar wat heeft dat met kapot maken te maken? Hij is niet systematisch uitgefloten of onheus bejegend of wat dan ook. Hij heeft toch echt zelf die serie blunders neer gezet op het moment dat er iemand in zijn nek hijgt die ongeveer even goed is in normale doen.

Benieuwd of cillessen in staat is om wat meer rust in deze verdediging te brengen.

27 september 2013 om 09:17

Te OUD???? Vind jij 27 oud?? Voor een keeper is dit hartstikke jong man. Hij is seizoenenlang eerste keeper geweest bij Ajax en (reserve)keeper bij oranje. Er komt heus nog wel een mooie club voor hem.

27 september 2013 om 09:18

ben het met je eens vermeer heeft deze wissel aan zijn zelf te danken was einde vorig seizoen al wisselvallig maar blijf het een uitstekende keeper vinden. Denk wel dat cilessen zijn kans nu met beiden handen heeft aan gepakt !!! maar aan de anderenkant zullen alle ogen op hem gericht zijn

27 september 2013 om 10:22

@tjaaaa

27 is voor een keeper niet bijzonder oud, echter mag je wel verwachten dat een keeper rond die leeftijd een stuk stabieler is dan Vermeer heeft laten zien. In alle eerlijkheid is zijn tijd bij Oranje ook wel voorbij.

Ik schat hem op dit moment als 5de keeper van Oranje (krul, Vorm, Stekelenburg, Zoet), en dan zal Cillissen hem waarschijnlijk ook nog voorbijstreven in de pikorde.

Hij blundert nu opzichtig blundert en is zijn plek kwijt. Mits Cillissen zijn plek niet verkwanseld betwijfel ik het of er een mooie club voor Vermeer gaat komen. Hij is te oud om als talent te worden gezien, en ik vrees dat hoogstens een kelderclub uit een grotere competitie het in hem ziet zitten mits hij weinig tot niets kost.

27 september 2013 om 10:24

@ THE Hague 01, Laten we inderdaad hopen dat hij deze kans met beide handen vast pakt, en dan ook nog klemvast ;-)

27 september 2013 om 11:31

Haha, goede woordspeling!

27 september 2013 om 12:49

@caribbean: Of hij mentaal gaat breken is aan de persoon zelf. Kijk naar een Stekelenburg die toen gewisseld werd was precies hetzelfde verhaal maar Stekelenburg kwam er wel sterker uit. Als trainer moet je op een gegeven moment gewoon de wissel maken het is niet dat Vermeer geen krediet heeft gehad van de Boer want Vermeer staat al wekenlang te blunderen en dat heeft al de nodige punten gekost. Plus je hebt een gelijkbare keeper als 2de keus dus dan komt het moment er gewoon eens aan dat je gewisseld wordt. Dus aan Vermeer om hier goed me overweg te gaan en zich toch weer te bewijzen dat hij weer terug in de basis moet maar ik ken de persoon Vermeer niet of hij dit zo oppakt of dat hij echt er nu verslagen bij gaat lopen.

Het enige wat je nu gaat krijgen is dat wanneer Cillessen een fout gaat maken dat ook in de pers uitgebreid besproken gaat worden en dan krijg je verhalen dat de Boer een foute keuze gemaakt hebt. Lijkt me een moeilijke beslissing geweest voor de Boer maar hij kon er gewoon niet meer omheen om dit te doen.

27 september 2013 om 10:02

Moedig zou zijn om Vermeer te laten staan. De eerstvolgende wedstrijd is niet echt een topper ook.

Ik had Vermeer gewoon laten staan. Ook al zou hij elke wedstrijd 1 fout maken, Ajax moet in staat zijn om elke wedstrijd 2 keer te scoren, behalve in de toppers (psv, Twente en in mindere mate Feyenoord).

27 september 2013 om 10:39

Ben ik het niet mee eens. Zo nu en dan zal Ajax gewoon een offfday hebben. Wanneer je dan een keeper hebt die momenteel gewoon, opzichtig, niet in zijn fel zit maak je het de tegenstander wel heel makkelijk.

Persoonlijk stoor ik me eraan hoe Vermeer reageert op vragen omtrent zijn blunders. Hij is laconiek en pakt zijn verantwoordelijkheid niet.

Overigens ala een spits 5x een 1-op-1 kans mist of je absolute vedette 3 penalty's mist, ontneem je hun toch ook die rol? Kom op we hebben het over volwassen kerels, niet over 12-jarige.

27 september 2013 om 11:01

Moet ook nog maar zien of dit echt is. Las in de Metro juist dat De Boer Vermeer wil laten staan. Denk dat de geloofwaardigheid van Metro tov. het AD en De Telegraaf niet veel verschilt. Allebei flutkrantjes.

27 september 2013 om 12:03

Persoonlijk stoor jij je gewoon aan Vermeer. Wat maakt het uit wat hij tegen een verslaggever zegt. Omdat hij niet voor de camera doet wat jij wilt,pakt hij zijn veranwoordelijkheid niet? Hou toch op...

27 september 2013 om 12:20

Dat kan je niet maken tegenover Cillessen

27 september 2013 om 10:49

Toch vind ik het heel vervelend dat Vermeer zo werd uitgefloten door de Ajax supporters.. Hij heeft 3,5 jaar lang prima in Ajax 1 gekeept. Inderaad wel met z'n foutjes maar ook heeft hij een meer dan verdienstelijk steentje bijgedragen in de laatste 3 titels (gestopte penalties bijv.)

Dit seizoen is hij inderdaad minder maar zou dat niet te maken hebben met alle druk. Misschien in combinatie met z'n prive situatie.. Want wat mij opviel is dat ik Vermeer wel eens met z'n 2 kids na de wedstrijden heb zien lopen op 't veld maar in 't begin van dit seizoen zag ik Vermeer ineens op die foto staan van single Ajax spelers die zo'n verantwoord voedselpakket meekregen... Misschien dus ook gescheiden ofzo waardoor hij niet zo lekker in z'n vel kan zitten.. Als je dan ook nog eens duizenden supporters tegen je krijgt helpt dat ook niet echt om je weer lekker te voelen...

27 september 2013 om 11:41

@onelovechris

Ach ja iedereen kent ajacieden.... Ontrouw naar hun club en ploeg.
1 minder wedstrijdje van 1 speler, van de ploeg of wat ook en in die wedstrijd worden ze al uitgefloten.
Die zogenaamd beste sfeer van NL is grote onzin, het is er juist vrij doods. Zeker als het zo'n wedstrijdje niet echt lukt dan is het doodstil en alleen maar wat gefluit.

Vermeer is overduidelijk de betere keeper van Cilessen, alleen Vermeer zit gewoon in een lastige periode en ja je kunt hem eigenlijk dan niet laten staan. Tegenover het publiek en ook voor ploeg. Vermeer moet even kalmeren ofzo en dan komt ie wel weer in de basis.

27 september 2013 om 11:55

ik weet niet of jij ajax volendam hebt gezien? maar daar was het alles behalve stil en doods. 120 minuten steun van de ajacieden ook al was het spel niet groots

Eindelijk is de kogel dan door de kerk. Logische en terecht keuze, ik vind Cillessen een veel betere doelman dan die onrustige Vermeer.

27 september 2013 om 08:03

@ rjgunner
Gebasseerd op wat?? Totaal geen ervaring, nec??? Alsof hij daar bruut de nul hield wekelijks... Vind ze allebij middelmaat, mark my words hij is helemaal niet zo goed als iedereen denkt!!

27 september 2013 om 08:29

ik denk ook niet dat hij zo goed is als iedereen denkt ja

27 september 2013 om 08:46

Gebaseed op rust in de verdediging. Je hoort mij niet zeggen dat Cillessen een wereldkeeper wordt of dat hij dezelfde briljante reflexen als Vermeer heeft, maar met deze jonge verdediging is vrijwel iedere keeper met een beetje rust in zijn kont en die ballen kan vangen al een vooruitgang.

We moeten namelijk ook niet vergeten dat Vermeer ondertussen gewoon de meest ervaren Ajacied is en dat van hem zou moeten worden verwacht dat hij een team neerzet, rust uitstraalt en dat de opbouw bij hem begint. Vermeer is, zeker in deze vorm en met deze onzekerheid, gewoon een faalhaas waardoor het hele team/verdediging continue onrust en onzekerheid uitstraalt.

27 september 2013 om 09:05

?

27 september 2013 om 09:09

@caribbean:
Van Gaal is een blaaskaak, Sneijder een rare mediageile tuinkabouter, Kuijt een werkpaard wat niks kan, Robben is altijd geblesseerd, Eriksen te flegmatiek en wordt nooit een topper etc...
En dat zijn dan allemaal personen die wel een team dragen en belangrijk zijn, itt tot jouw rijtje...

27 september 2013 om 09:14

hopen dat vermeer na een paar weken uit zijn dip is en gewoon weer als eerste doelman er gaat staan. cillissen doet het helemaal niet beter dan vermeer (gezien zijn wedstrijden in jong ajax en in de beker de optredens)

iedereen schreeuwt van de daken dat vermeer minder is dan jasper maar ik ben er 100% van overtuigt dat het niet zo is.

de boer moet verstandig zijn en kolbein niet meer als vleugelspeler maar eens op de bank, laat hoesen eens beginnen in de spits, bojan (helaas rechtsbuiten liefst helemaal niet meer in ajax1 maar bij gebrek aan buitenspelers) op links fisher. middenveld met siem kort achter hoesen, links duarte en rechts serero,

achterin blind, van der hoorn, denswill, van rhijn

27 september 2013 om 09:30

Zit wel een kern van waarheid in, maar ik denk ook niet dat het discriminerend is. Verhoeven is ook regelmatig een slachtoffer.

27 september 2013 om 09:42

Bruut de nul houden... Ik moest toch wel even lachen

on: eindelijk is het dan zover. Nu nog zien of hij het waar kan maken

27 september 2013 om 10:07

Waarom vinden zoveel mensen Cillissen een beter keeper? Op basis van wat?
Het is een keeper zonder enige uitstraling ( dat heeft hij wel gemeen met van der Sar, dat wel) en ik heb nog nooit een excellerende keeper in hem gezien.

Hopelijk voor hem, gaat hij zich bewijzen, maar ik zie het vooralsnog niet.

Ik vind ook dat Ajax Vermeer veel meer had moeten steunen en niet had moeten bezwijken onder de opgelegde druk door de media en de supporters.

Maar ja ik ben geen Ajacied, misschien zien die het beter of juist niet...

27 september 2013 om 10:32

Stua.. dat zeg je heel goed. 90 van de mensen hier heeft zn zin nu. Nu gaan we zien of cillissen een goeie en betere keeper is. Ten eerste laten ze kenneth wel als een blok vallen 1 je passeert em 2 je hebt nog niet eens met deze man om de tafel gezeten voor contract verlengen... dat spreekt al iets uit. Vermeer moet weg.van zeurende suporters kan ik het nog begrijpen maar van ajax. Ja kan op zn minst die man inforemeren van hey hoe of wat maar je laat als ajax zijnde niks van je horen. Als ik vermeer was zou ik gewoon hard trainen en mn zaakwaarnemer oppad sturen om een andere club voor elkaar te krijgen want dit overduidelijk. En dan praat men over krediet. Kenneth heeft nooit krediet gehad nooit. Blind die heeft krediet gehad want die staat er nu nog steeds terwijl hij de jare hiervoor nog slechter dan vermeer was maar toch speelde. Eriksen heeft ook hele matige wedstrijden afgewisseld met goeie maar hij heeft ook krediet. En Nu wilt frank grote jongen uit hangen en concequent zijn donderstraal heel snel op. Vermeer blijf goed trainen probeer in de winter al naar een nieuwe club te zoeken want het is duidelijk dat ajax niet verder met je wilt ze hebben superheld cillissen liever in het doel. Maar het nu gaan we zien wat cillissen werkelijk allemaal kan.

27 september 2013 om 11:33

Ik vind hem beter op basis van hem een seizoen lang live bij NEC te hebben gezien, en Vermeer altijd al te zien stuntelen.

27 september 2013 om 12:03

Altijd stuntelen. Jij praat nu zo omdat je je zin hebt. Ga je dingen verzinnen altijd stuntelen donderop man makkelijk praten nu je wens uit gekomen is cd88

27 september 2013 om 11:43

@rjgunner

Zoals nforl ook zegt. Waar baseer je dat nou op dan....
Als Vermeer gewoon goed staat te keepen is het best een goede keeper. Pakt ie punten voor je. Straalt ie meer rust uit dan nu.

Op dit moment is Vermeer niet heel goed bezig, maar zelfs dan weten we niet of Cilessen beter is. Cilessen heeft nog nooit laten zien een goede keeper te zijn. Nog nooit een goede prestatie neergezet. En is niet voor niets al hele tijd 2e keeper

Hatsikideee de vlag kan uit . Nu alleen nog Ligion en Andersen

27 september 2013 om 07:58

Haha, inderdaad. Wil Andersen zo graag zien spelen

27 september 2013 om 10:26

Kan wekelijks in de jupileague

27 september 2013 om 10:44

Je jokt. Hij wordt namelijk soms door de Boer meegenomen waardoor hij niet in de JL speelt. Lekkerpuh!

Wel een terechte keuze want hij heeft teveel fouten gemaakt en is het ogenblik veel te onzeker en Cillessen is gewoon een goede keeper ze hebben niet voor niets zoveel betaald voor die doelman.

Hehe, Cillessen is de toekomstig 1e keeper van Oranje en die laat je banken voor zo'n klungelaar. Als Vermeer 15 cm langer was, kwam hij veel verder in de voetbalwereld.

27 september 2013 om 08:06

ja want dan kwam hij 15 cm hoger woh als je gewoon aan je sprongkracht en timing werkt is er niks aan de hand, daar komt nog eens bij dat je als keeper baas bent in je eigen gebied en dat was vermeer niet

27 september 2013 om 08:12

Wel heel jammer dit voor Vermeer, die man is nu wel het vertrouwen helemaal kwijt en zal hoogstwaarschijnlijk in december vertrekken. Vermeer hoort namelijk niet op de bank. Helaas vergeten veel mensen dat hij wel 3 jaar achter elkaar kampioen is geworden met Ajax. Een dip kan gebeuren, maar dan juist was het beter geweest om hem te laten staan en het vertrouwen te geven onder deze enorme druk.

27 september 2013 om 08:15

Ach, Ajax zal Hahn terughalen en gaat er wat dat betreft alleen maar op vooruit!

27 september 2013 om 08:13

Toekomstig 1e keeper van Oranje? Heb je nou echt niet door dat je arrogant overkomt als je zoiets zegt, terwijl die beste man 3 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld?

27 september 2013 om 08:14

Casillas, een van de beste keepers ter wereld, is net zo lang als Vermeer.. Dus dat is een onzin reden..

27 september 2013 om 08:49

Tja misschien ook niet, die is namelijk ook gepasseerd door een langere keeper.

Ancelotti heeft ook liever een langere keeper.

27 september 2013 om 20:22

Dat is Ancelotti zijn persoonlijke voorkeur...
Ga nou niet zeggen dat de Boer ook die voorkeur kan hebben, want als dat het geval zou zijn, had Cillessen allang de eerste keeper van Ajax kunnen zijn..

27 september 2013 om 08:51

Toekomstige oranje keeper?? Geloof er niks van, krul is dat al, volgens mij even oud of jonger. Verder snap ik werkelijk niet waarom iedereen zo lyrisch is van Jasper..

27 september 2013 om 10:39

Die 15 cm zou hem anders niet helpen met het vangen van een bal hoor. Het is niet dat hij er niet bij kon door zijn lengte.

27 september 2013 om 11:45

@benavente

Is het zo dramatisch gesteld met de Nederlandse keepers dat Cilessen 1e keeper zou worden?
Lijkt me sterk.... Vermeer in vorm en ook Vorm/krul en Steek zijn beter.

Waarom is iedereen zo lyrisch over Cilessen? Puur wss omdat Vermeer het slecht doet....
Want Cilessen heeft nog nooit ook maar iets gepresteerd. Als je bij Ajax 2e keeper bent dan kom je zelfs bij een Afrikaans land ofzo niet als 1e keeper in nationaal elftal.

Als Cillessen dit hele seizoen goed keept dan maakt hij denk ik een goede kans om naar het WK te gaan.

Dit is echt veel beter. Weet zeker dat we nu meer punten pakken. Laat Vermeer maar keepen op de toekomst.

27 september 2013 om 08:50

Meer punten pakken? Laat me niet lachen. Dat betekent dat je zoveel vertrouwen in het elftal hebt dat de keeper de punten moet pakken. Werkelijk?

27 september 2013 om 11:23

Darkfader,

Nee, hij bedoelt dat onze keeper punten kan redden in hachelijke situaties en dan niet de fout in gaat. Zoals bijvoorbeeld Groningen uit. Dat kostte ons 2 punten, Cillessen kan die wel redden voor ons.

27 september 2013 om 11:47

@loosecannon

En met hetzelfde gemak verloor Ajax die wedstrijd in Groningen nog, ook zonder een blunder....
Als je team goed genoeg is pak je de punten altijd wel, tuurlijk soms heb je mindere wedstrijd en DAN is de keeper mogelijk degene die een punt redt.
Maar zou het niet van moeten afhangen. Maar ja met dit elftal van Ajax met 11 amateurs schiet het niet op.

27 september 2013 om 12:22

@knoalster20

Daar heb je zeker gelijk in. Echter is Vermeer op dit moment niet de keeper op wie je vertrouwen kan. Bij Stekelenburg had je vaak het gevoel van; schiet maar! Hij gaat er toch niet in! Dat straalt Vermeer op dit moment absoluut niet uit en dat slaat over op het team. Hij is nu niet de betrouwbare en rustige sluitpost die Ajax nodig heeft.

Op dit moment is het niet zo goed gesteld met Ajax. Dan heb je gewoon een goede keeper nodig die cruciale reddingen maakt, en geen onnodige fouten.

27 september 2013 om 14:36

Wat betekent dit : het elftal speelt de aankomende 6/7 wedstrijden nog steeds als een dweil? Ga je dan weer de keeper vervangen?
Een keeper van Ajax hoort 3 tot 4 reddingen te verrichten per wedstrijd door de dominante stijl van spelen. Ik ben benieuwd hoe deze wissel overslaat op de rest van het elftal.

27 september 2013 om 10:39

Laat vermeer maar keepen op de toekoms. ... ondankbare hond dat je bent. Verdomme 3jaar kampioen geweest en nu praat je zo over die man beetje meer respect zou op zn plaats zijn mafkees

Cilessen zal beter zijn dan Vermeer, maar moet het ook nog maar laten zien. Ik zie direct weer verhalen over Oranje staan etc. maar dat is wel heel erg voorbarig.

Feyenoord heeft ooit een keeper gehad van NEC genaamd Babos. Geweldige keeper bij NEC, de rest is geschiedenis. Het zal mij benieuwen of Cilessen het gaat redden, ook op hem staat nu de nodige druk.

27 september 2013 om 08:30

Woensdag tegen Volendam kon je al zien dat Cillessen alles behalve een zekere keeper is. 2 ballen wegstompen die hij had moeten vangen en een keer slecht uitkomen. Verder zal deze wissel niks uitmaken omdat Ajax nog steeds speelt met de veruit zwakste verdediging van Nederland.

27 september 2013 om 08:55

Haha ga ergens anders grappig doen, veruit zwakste verdediging, ja man jij hebt er kijk op! Ajax heeft dezelfde defensie alleen Alderweireld is weg, en bij Ajax geld dat je aanvalt als team en verdedigd als team en het team draait gewoon niet, aanvallend en verdedigend niet, kwaliteit is er wel dat hebben ze al bewezen.

27 september 2013 om 11:20

@ Raymond

Ajax is op zoek naar zekerheid. Cillessen had die 2 ballen wellicht kunnen vangen, maar hij koos ervoor om ze weg te stompen en deed dat ook gewoon prima. De ballen waren ver uit de gevarenzone en je had geen moment het idee dat er onzekerheid door kwam.
Bij het moment van uitkomen had ik in eerste instantie ook het idee dat hij fout zat. Hij maakte echter juist een prima keuze door niet (zoals Vermeer vaak doet) als een dolle uit zijn doel te komen.
Ik zeg niet dat Cillessen een betere doelman is. Dat moet nog blijken. Ik denk zelfs dat Cillessen de reflexen van Vermeer niet evenaart. Hij is echter wel degelijker. En daar is Ajax nu het meeste bij gebaat. Degelijkheid en rust. Dat hij dan een keer een onmogelijke bal minder tegen houdt dan Vermeer is geen probleem.

27 september 2013 om 13:08

Als Ajax echt zekerheid wil hebben dan zal eerst de hele verdediging vervangen moeten worden. Van Rhijn en Moisander kunnen niet verdedigen, Blind is geen verdediger maar doet het gewoon goed en Denswil doet het ook gewoon goed. Een keeper is gebaat bij een goede verdediging, maar elke wedstrijd weer schieten de tranen me in de ogen, zoals er verdedigt word.

27 september 2013 om 11:48

@deach

Verschil is ook dat Babos het idd liet zien bij Nec. Cilessen heeft het nog nooit waar dan ook laten zien dat hij zo'n goede keeper zou zijn.
Cilessen zal op dit moment mss beter zijn dan Vermeer, maar dat is dan puur omdat Vermeer zo slecht bezig is momenteel.

Een logisch gevolg van een behoorlijke periode ondermaats presteren en een, in mijn ogen, minimaal gelijkwaardige vervanger (mits beiden in normale doen) achter de hand te hebben.

Ik denk dat Cillessen meer potentie heeft. Hij heeft misschien niet dezelfde reactiesnelheid, maar hij oogt zekerder, is langer en straalt toch wat meer uit. Daarnaast denk ik dat hij gewoon beter is.

Vermeer kun je nu dus bij het oud vuil zetten,want daar krijg je nu geen stuiver meer voor! Vind het best zielig..misschien lullig beter woord. Geweldige reflexen maar was de laatste tijd een zeer onstabiele keeper!

27 september 2013 om 08:31

Wie zegt dat Vermeer de rest van het seizoen op de bank blijft zitten? Wellicht herpakt hij zichzelf en komt hij weer in de vorm die hij vorig jaar had. Dan is hij de beste keeper in Nederland.
Maar voor Ajax is het op dit moment beter om Jasper te laten keepen. Want dit kost ons punten als als Kenneth blijft staan in deze vorm.

27 september 2013 om 10:42

Ik heb zoveel negatieve reacties gelezen afcavosje. Maar deze reactie is terminste reëel en eerlijk.

27 september 2013 om 10:55

Ik vind het ook zo'n onzin om Vermeer met de grond gelijk te maken. Kenneth is een ras-Ajacied en een echte Amsterdammer, alsof hij expres staat te grabbelen? Het is gewoon sneu voor die jongen dat hij zo staat te schutteren, dat hij dan kritiek krijgt en z'n positie onder druk komt te staan is heel logisch. Je voetbalt voor Ajax 1 en niet voor de plaatselijke amateurs. Dat hoort er gewoon bij.
Maar als je Vermeer met de grond gelijk maakt en roept dat ie bij het grof vuil gezet moet worden dat vind ik respectloos.
Kenneth heeft de afgelopen jaren ook hele goede periodes gekend en fantastisch gekeept. Die vorm krijgt hij op den duur echt wel weer te pakken.

27 september 2013 om 11:18

Afcavosje hij zegt niet dat die bij het grofvuil gezet moet worden. Maar hij suggereert dat je hem daar nu bij kan zetten aangezien hij gepasseerd is. Dit heeft waarschijnlijk een groot effect op zijn zelfvertrouwen. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat Vermeer terug komt.

27 september 2013 om 11:23

@afcamjr, dat klopt. Ik gebruik de zelfde woorden als penose maar ik heb het niet over hem. Er wordt door verschillende Ajacieden heel respectloos over Vermeer en andere spelers gesproken soms. Daar kan ik me best aan ergeren.

27 september 2013 om 14:50

Gewoon een vraagje :
Die 3 kansen eerste helft Psv-Ajax voor Psv, telde je ze al of niet? Wat ik probeer te zeggen is dat Vermeer Ajax zo in de wedstrijd houdt met een 0-0 stand.

Was te verwachten, ook al vind ik het erg triest voor Vermeer. De cruciale rol van Vermeer in de 3 laatste kampioenschappen van Ajax, zal ik niet vergeten en zal ik hem altijd dankbaar voor zijn. Maar hij is in zulke slechte doen, dat hij tegen zichzelf beschermd moet worden en uit de wind moet worden gehouden. We zullen wel zien hoe het afloopt, en of het Cillessen het veel beter zou doen..

Nu nog Van Rhijn eruit dat kan pas echt niet meer, in Ligeon erin. En Poulsen voegt helaas ook helemaal niks meer toe. Bazoer een kans geven..??

hij kon niet anders, als hij nu niet cillessen zou opstellen, wanneer dan wel?
dan zou cillesen het gevoel hebben gehad dat hij toch nooit zal spelen en zou weggaan.
verstandig van de boer!!

Vermeer heeft een slechte periode maar die vind zichzelf wel weer terug

nu moeten we niet gaan doen alsof het een slechte keeper is want met hem onder de lat zijn we wel 3 keer kampioen geworden en hij heeft ons vaker gered dan dat we de dupe zijn geweest van zijn fouten

cillesen heeft me ook niet overtuigd hoor beker wedstrijd tegen az 0-3 wat stond cillesen drama te keepen dat was een echte test en bij jong ajax keept hij ook niet de sterren van de hemel

en doen jullie niet alsof dit eerder moest gebeuren want ik denk niet dat jullie het beter weten dan frank en zijn mannen hun zien ze elke dag keepen

sommige gare ajacieden hier wanneer hij ons red dan is het vermeer!!!! Nu gaat het minder en mag hij op de toekomst keepen k schaam me als ajacied voor supporters als jullie die zo bekrompen denken

27 september 2013 om 08:31

Prima lijnkeeper. Maar te klein en onzeker in de duels door de lucht. Ik zie bij hem soms dezelfde trekjes als bij babos, alsof hij niet helemaal goed de snelheid en diepte inschat. Daarbij is hij inmiddels 27 en wordt hij niet meer veel sterker fysiek. Het is desondanks wel een moeilijke beslissing en ik denk ook een definitieve.

27 september 2013 om 10:47

Als babos???? Jij bent zeker dronken of wilt wat te zeggen hebben. Want je praat onzin vermeer is veel beter dan babos en wie zegt jou dat vermeer niet beter worden. Keepers zijn net wijn hoe ouder hoe beter dus niet zomaar je conclusie s trekken want je weet nog jelemat niks

Cillissen is ook gewoon een normale keeper hoor, men wilt doen voorkomen alsof hij de nieuwe van der Sar is. Met alle respect voor die bekerwedstrijdjes, maar in een volle kuip met de agressieve noordzijde in je rug, zou deze ideale schoonzoon ook kunnen bezwijken. Vermeer heeft het slecht gedaan de laatste tijd, maar is echt niet minder dan cillissen

Het is nu te laat maar Vermeer had moeten worden verkocht in de zomer, na het 3e kampioenschap. Dan had hij nog wat kunnen opleveren, maar nu? Ik denk dat als Cillessen goed blijft keepen voor de rest van het seizoen, Vermeer nooit meer terugkomt als 1e keeper van Ajax en dat hij zo altijd 2e keeper zal blijven of transfervrij naar een slechter club dan Ajax gaat.

27 september 2013 om 08:36

Vermeer had afgelopen zomer voor 4 miljoen Euro verkocht kunnen worden, maar Ajax heeft dit tegengehouden. Dat is dus de zoveelste grove fout die het zo geweldige technisch hart van Ajax heeft gemaakt. Ik heb eerder het idee dat Frank de Boer, waaronder Ajax maar een minimaal aantal goede wedstrijden heeft gespeeld, geen enkele grip heeft op de selectie. De spelers die momenteel in het veld staan kun je zetten onder de noemer "lachertje" want ze kunnen weinig tot niets.

27 september 2013 om 11:13

Waarom verkondig je zoveel onzin over Ajax? Vermeer heeft Ajax niet eens willen verlaten gap check je feiten. En er is geen 1 club gekomen voor Vermeer, nogmaals zeker niet nadat hij aangaf bij Ajax te willen blijven en niet op verandering zat te wachten nu ook met oog op het Wk. Haha waarom wil je alles zogenaamd nog negatiever maken dan dat het is? Ga je eigen club supporteren ofzo man ipv onzin te verkopen..

Wat zal jij balen als die trainer die geen grip meer heeft haha, het straks weer op de rails heeft en weer een reeks neerzet waar je U tegen zegt

27 september 2013 om 13:13

Dat is geen onzin, dat heeft de zaakwaarnemer van Vermeer namelijk zelf gezegd. Dus is het gewoon zo dat Overmars niet de juiste persoon op de juiste plaats is. En daarbij komt dat Overmars in de voetballerij al helemaal niet serieus word genomen.
Daarbij is Ajax mijn club. En natuurlijk hoop ik dat De Boer het weer op de rails krijgt, maar dan zullen er toch heel wat spelers moeten vertrekken en zal Overmars echt miljoenen moeten gaan uittrekken om goede, ervaren spelers te halen. Je kunt namelijk niet alles met jeugd oplossen, en Duarte en Van der Hoorn zijn nu al lachertjes.

27 september 2013 om 10:50

Dat hoop je heel graag he. Maar dat gaat niet gebeuren .en al helemaal niet naar een slechtere club als ajax rotop man zogenaamd je tekst beginnen met hij had verkocht moeten worden jij denkt dat je het zo goed weet waarom ben jij geen trainer met je grote mond mafkees

Ik denk niet dat Cillissen het veel beter gaat doen dan Vermeer, ok Vermeer heeft blunders gemaakt en dat is niet goed te praten, maar zijn ractie vermogen is veel beter dan dat van cillissen, aan het einde van de dag verpillen ze even veel punten, maar vermeer pakt ook punten voor het team, dat zie ik Cillisen niet doen. Ik wens hem het beste iig

27 september 2013 om 08:38

En je moet niet vergeten dat de week in week uit falende verdediging gewoon blijft staan.

27 september 2013 om 10:54

Ohh jij gaat cillissen nu al lopen verdedigen. Want wanneer cillissen op doel staat en ze verliezen kan je altijd nog de verdediging de schuld geven en niet cillissen. Maar bij vermeer kon dat wel .de mens is VIESS. Maar dat was al duidelijk

27 september 2013 om 13:15

Ik verdedig Cillissen helemaal niet, ik zeg alleen dat hij met dezelfde zwakke verdediging te maken krijgt als Vermeer. En de fouten van Vermeer kun je grotendeels toeschrijven aan de falende verdediging.

dit is natuurlijk het domste wat je kan doen! nu vergroot je de druk op cilessen ook enorm!
en stel je voor dat hij ook onder de druk bezwijkt dan heb je straks 2keepers met hangende
pootjes

27 september 2013 om 08:38

Je moet iets he? Je kunt moeilijk geen keeper meer opstellen omdat de druk zo groot is.
Je speelt niet voor niets bij Ajax dan moet je ook om kunnen gaan met wat kritiek en druk.

Waar blijft eigenlijk de mening van JC? Weet hij niet wat hij moet zeggen? Geen inkoppers? Of wacht hij eerst het resultaat af om erna met een inkopper te komen alsof hij het voetbal heeft uitgevonden.

27 september 2013 om 08:46

Uiteraard want zo zit Johan in elkaar. Eerst wachten tot de critici en de media hun mening hebben verkondigd om deze vervolgens klakkeloos over te nemen. Want wie is Johan eigenlijk? Alsof hij de beste voetballer is uit de Nederlandse historie? Belachelijk dat zo'n man überhaupt een mening heeft.

27 september 2013 om 09:01

Ja want Johan bemoeit zich altijd met de opstelling en selectie van het 1e team, of wacht nee hij heeft alleen maar de algehele club en opleiding en gaat liever naar Ajax A1 als het 1e kijken.

Wat hoop ik dat cillissen een paar fouten maakt om al deze neppe fans de mond te snoeren, we mogen vermeer een standbeeld geven na het behalen van 3 titels of had hij daar geen conto in. Als hij vermeer wisselt moet hij het hele team wisselen want iedereen is slecht zelfs tegen volendam hebben wij het moeilijk gehad of had cillessen het wel goed gedaan in die wedstrijd hij laat toch weer 2 doelpunten tegen, de boer staat onder druk en zoekt de makkelijkste weg. Volgens mij moet hij spelers beter maken maar dit is een steek in de rug van vermeer. Ik ben van nu geen ajax fan meer want nu hebben wij geen 2de keeper meer. Vermeer is een betere keeper dan jasper alleen het kan zijn dat hij even niet in zijn vel zit. Als jasper beter was had hij er al eerder gestaan. Bull shit psygologie van de trainer. Dit is het domste wat hij nu kan doen, Voorin moet gewisseld worden en in de verdediging. Lafaard die Frank de Boer of ajax supporters zijn gewoon neger haterzzz want wanneer ze fouten maken telt het 2 keer zo zwaar kijk maar naar Stanley menso. Volgens mij is Enoh er ook nog een breker op het middenveld wordt niet naar omgekeken shone doet het beter toch is te zien. Poulsen is ook beter dan enoh toch. Frank en ajax zijn de wegkwijt het stijgt naar hun bol ajax heeft goed verdient maar die spelers die er nu zijn worden minder waard. als enoh laat spelen en hij speelt goed wordt hij meer waard verkoop je hem volgend seizoen of in de winter, maar ajax is te eigenwijs dit jaar is kampioenschap weggegooid en ik hoop het zo erg dat frank het mis heeft.

27 september 2013 om 08:53

@clitz22

haha je noemt ajax supporters neppe fans? en daarna zeg jezelf dat je geen ajax fan meer bent alleen omdat vermeer deruit is? volgens mij ben jij hier de enige neppe ajax fan haha, volgens mij was je nooit een ajax fan maar een vermeer fan, ik ben ook niet helemaal eens met de keepers wissel maar je kon het verwachten vermeer was niet in zijn aller beste doen dus het is logisch, Fdb doet wat het beste is voor ajax en momenteel is vermeer totaal uit vorm en we weten niet of cillisen veel beter is, maar hij is in iedergeval jonger en heeft de komende tijd de tijd om zichzelf te bewijzen.

27 september 2013 om 10:14

ik ben ajax Fan maar geen Fan van de Fans die zich ajax fans noemen, En tuurlijk baal ik ddat vermeer blundert, Maar de fans die cynisch willen zijn en hem naar beneden halen maar ze vergeten hoe goed hij het heeft gedaan de afgelopen jaren, en dat wordt in een paar wedstrijden vergeten, maar wel juichen en zijn naam scanderen als hij ajax 3 keer kampioen maakt hij verdient het niet om zo uitgefloten te worden en ik hoop dat je het daar mee eens bent dat papagaaien gedrag van de supporters nep teletekst supporters. Ik hoor al de hele week vermeer maar niemand die iets over het uit uitverdedigen van siem de jong praat of was dat goed wat hij deed, of wat van rhijn doet die gasten worden niet aangepakt dat is minder Vermeer heeft in de afgelopen 3 seizoenen 6 slechte wedstrijden gekeept 6 waarvan 2 tegen utrecht 2 seizoenen geleden en 4 dit seizoen hij verdient meer kredie

27 september 2013 om 08:53

Inderdaad we hebben gewoon een hekel aan negers bij Ajax. Finidi, Rijkaard, Kluivert, Davids, De Jong, Urby en noem maar op waren allemaal spelers die gehaat werden bij het publiek...

27 september 2013 om 20:29

en kijk hoe jullie kluivert afzeiken jaar in jaar uit,
diegene heeft gelijk
cillesen is wit en vermeer is zwart
het zat velen van jullie niet lekker dat een zwarte in t doel stond en een witte op de bank
als siem de jong zwart was geweest hadden jullie hem ook afgemaakt in de media

27 september 2013 om 08:55

Hallo je heb het wel over de grote de Boer het het grote Ajax hoor.
De wissel van Vermeer kon niet uitblijven, net als Menzo die ook destijds stond te schutteren.
Dat het gelijk op rassenhaat word gegooid zegt misschien iets over jezelf

27 september 2013 om 09:38

Je moet niet overdrijven, zo groot is de Boer nou ook weer niet

27 september 2013 om 08:56

@clitz, prima beslissing om geen ajax fan meer te zijn! Je slaat zoveel wartaal uit achter elkaar. Je noemt anderen nep fans, om vervolgens je zogenaamde eigen club volledig af te serveren.
Als trainer heb je nou eenmaal keuzes te maken. Zoals jij nu geen ajax fan meer wilt zijn, zo kiest de trainer ervoor om de keeper te wisselen omdat hij daar reden toe ziet

27 september 2013 om 10:23

Je hebt gelijk dat hij keuzes moet maken, maar je ziet ook dat hij niet consequent is want van rhijn moisander spelen al weken slecht maar die mogen blijven staan terwijl denswil goed speelt. als enige shone is de slechtse op het middenveld maar enoh als breker wordt niet naar gekeken terwijl hij je team sterker kan maken poulsen heb ik geen overtreding zien maken als verdedgen de middenvelders ajax is veel te lief. Vermeer keepte tegen PSV goed tot die blunder vermeer heeft in de afgelopen drie seizoenen 6 slechte wedstrijden gespeeld 6 te veel geef ik toe maar hij verdient meer krediet net zoals die andere dat krijgen. Vermeer blijft beste keeper van Nederland, ik bedoel maar etegen Volendam ging het ook niet beter in het doel 2 tegen treffers dus of het ligt aan beide keepers of het ligt aan de veld spelers. Dus het is te makkelijk, Ik hou van Ajax maar niet meer van die hypocrieten ajax fans die zich fans noemen in alleen goede tijden, want toen ajax 3x kampioen werd was Vermeer de held toch en jij zong zijn Naam heel hard. Niet liegen en nu schrijf je hem af heel hypocriet en Frank de Boer was niet de Grote de Boer het was de Boer Tussen de Grote Jongens :-)

Cillissen is helemaal niet beter dan Vermeer. Die jongen is net zo wisselvallig. Snap ergens wel dat de Boer maatregelen moet nemen, maar ik betwijfel ten zeerste of Cillissen wel de betrouwbare keeper wordt zonder echte slippertjes.

27 september 2013 om 08:57

Cillissen heeft in ieder geval zijn postuur mee,
Het zelfvertrouwen van Vermeer heeft een dusdanige deuk dat het zowel voor de club als voor de man zelf beter is om even een stap terug te doen.
Als hij echt een topkeeper is komt hij wel terug.
Kijk maar naar Steek.

27 september 2013 om 09:07

Achja Cillissen verdient een reeks wedstrijden zoals Vermeer die ook kreeg na blunders van Steek. Mensen moeten ook niet doen alsof het nu over is voor Vermeer, het is voetbal het kan zo raar lopen, maar Jasper verdient op basis dat ze eigenlijk niets voor elkaar onder deden volgens de Boer gewoon een eerlijke kans, dus of Cillissen wisselvallig is kan je pas na een reeks zeggen ..

Cillessen verdient wel een kans na het slechte spel van Vermeer in de laatste wedstrijden. Hij is jong en ambitieus terwijl Vermeer de laatste tijd gestagneerd is.

Logisch. De Boer kon het niet meer verkopen dat Vermeer 1e keeper zou blijven. Hij heeft gewoon teveel ballen losgelaten. Los van het feit dat de verdediging ook staat te rammelen, met Moisander als grootste faler, kan je Vermeer verwijten onzeker te zijn en onzinnige blunders te begaan... Succes Jasper!

En nu nog de verdediging wisselen....Om nu alleen Vermeer de schuld te geven van de dip waar Ajax nu in zit gaat veels te ver

27 september 2013 om 09:04

Zodra Veltman terug is en 100% fit gewoon samen met Denswil opstellen, zal zeker in het begin soms een doelpuntje kosten hier en daar waar het dan zeker ook niet nodig is maar op den duur kan dit weer een duo worden net als met Jantje en Toby.

Ps. Duarte moeten ze de nieuwe Davids van maken, nu mee beginnen nu hij net binnen is, kunnen Moisander en Poulsen lekker rustig op de bank en soms invallen.

27 september 2013 om 09:24

hahaha ´duarte moeten ze de nieuwe davids maken´
En Hoesen moeten ze de nieuwe Ibrahimovic maken, Fisher moeten ze de nieuwe messi maken en blind moeten ze even de nieuwe lahm van maken

27 september 2013 om 10:39

Ja ja ja, sorry dat ik een eigen mening heb en geen papegaai of mee doe aan popi jopie reacties zoals die van jou zonder inhoudelijk te reageren. Haha maar je neemt het heel serieus op, hap hap hap hahah..

Ken je Duarte zijn kwaliteiten? Ken je het spel van Ajax? Zou in mijn ogen gewoon een ideale cvm kunnen zijn, zoals Anita dat ook invulde snap je? En ja ik ben van de generatie, kluivert, davids, seedorf, dus ik noem Davids gewoon als voorbeeld hoe Duarte het zou kunnen invullen ik doel niet op kwaliteit. Maar het is een goede voetballer met duelkracht, na Poulsen gewoon een goede optie om te proberen, zie ik liever als Blind wat sommige mensen ook opperen, Schone moet er in ieder geval nooit meer spelen waar hij geen eens een overtreding wil maken..

Wat een gezeik om te noemen dat de Ajax fans Vermeer in dit verhaal als een blok laten vallen. Volgens mij weet Vermeer zelf het beste dat hij de afgelopen weken een zeer slechte en onzekere indruk heeft gemaakt waardoor je de kans loopt (of je nou keeper bent of speler) dat je op de bank terechtkomt.

Als het inderdaad klopt wat aan het begin van het seizoen is gezegd (vermeer en Cilissen doen niets voor elkaar onder) is dit natuurlijk wel een moment om de 2e keeper een kans te geven. Laten we nou ook even eerlijk zijn maar Vermeer is 3 jaar lang 1e keeper van Ajax geweest. Denk je niet dat hij ook weet hoe het werkt wanneer je weken op rij niet goed speelt dat dat consequenties KAN hebben.

27 september 2013 om 11:28

Voor jou info 2 en een half jaar. Want het eerste jaar keepte hij de laatste paar wedstrijden.

jammer deze keuze, vermeer de man die ons 3x op rij het kampioenschap heeft bezorgt, want ja hij was in de beslissende wedstrijden bepalend. daarbij worden enkel de blunders benoemt, maar niet de ballen die hij wel weet te houden en die cilessen waarschijnlijk door laat, wat niet zozeer blunderen hoeft te zijn.

maar al die geweldige reddingen waarbij de goal al werd geteld worden vergeten, daarnaast vind ik vermeer echt een ajacied waarop ajax trots kan zijn, daarentegen heeft cilessen zich al vaker een klein kind getoond door te zeuren. ik mag het eigenlijk niet hopen maar ik hoop dat ook cilessen slecht zal presteren, want vermeer heeft zoveel meer bewezen dan cilessen en is vooralsnog nog steeds beter.

een fischer wordt ook niet gewisseld na 3 slechte wedstrijden, en bij deze keeper is zijn carriere nu zo goed als verpest, dat is de pest aan keeper zijn

27 september 2013 om 09:20

Niet zo dramatisch, zijn carriere is echt niet zo goed als verpest, hij maakt gewoon plaats waarschijnlijk omdat hij gewoon niet goed in zijn vel zit en daarom niet zijn vorm heeft. Hij heeft geen 1 bal vast, alles springt weg, en met de afspraken die staan en de 2e keeper die volgens de Boer eigenlijk gelijkwaardig is aan Vermeer kon dit niet lang meer duren. Cillissen verdient ook gewoon een eerlijke kans om zich te bewijzen, toen Steek na zijn blunders werd gewisseld voor Vermeer was toen zijn carriere voorbij? Nee precies het is wel Ajax 1 man, het is een beetje lullig maar dat de beste mag winnen..

En Vermeer is een topper inderdaad, een echte Ajacied, en juist daarom zal hij dit wel begrijpen en hij zal weer gaan vechten voor zijn plek en hopelijk komt dan de onpasseerbare Vermeer weer terug. Een goede vermeer voelt geen druk van buitenaf of van Jasper die aan de deur aan klopt, iets wat het hem nu wel lijk te deren..

Zeer verstandig van de Boer, ook al is het misschien alleen maar om Vermeer nu even tot rust te laten komen. Ik hoop wel dat Cillessen deze kans met beide handen aangrijpt want in potentie is hij een betere keeper dan Vermeer.

Vermeer is natuurlijk een goede keeper. Cillessen is dat ook. Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn maar dat Vermeer net wat teveel fouten gemaakt heeft in een te korte tijd.
Nou denk ik wel dat er in cillesen meer potentie zit dan in Vermeer en dat Jasper nu zijn plaats ook niet meer afgeeft.
Zie in cillesen ook een basis keeper voor oranje.
We zullen het gaan zien...

Alle respect voor Vermeer. Een echte clubman die zijn clubbie al jaren trouw blijft en onlangs al aangaf dat hij wel 10 jaar bij ajax zou kunnen keepen. Hij is echter nooit omstreden geweest. Qua reflexen is hij misschien wel één van de beste in Europa. Alleen heeft hij die reflexen wel heel vaak nodig omdat hij verkeerd staat opgesteld of omdat hij niet van zijn lijn durft af te komen bij corners en voorzetten. Wat verder opvalt is dat bij 1 tegen 1 situaties de bal 9 van de 10 keer door zijn benen gaat, vooral als de tegenstander vanaf de zijkant op hem afkomt. Die blunders zijn nieuw dit seizoen. Kan me van de laatste 3 seizoenen bijna geen blunders van hem herinneren. Wel heeft hij een zeer onrustige en zenuwachtige stijl van keepen.
Mensen die beweren dat de Ajax supporters geen respect hebben voor Vermeer kijken alleen maar naar die trieste figuurtjes hier op internet. Vermeer wordt wel degelijk gerespecteerd en is nooit massaal uitgefloten. Het is een clubman. Ik hoop daarom dat hij na dit seizoen een mooie club vindt.
Echter, het is nu natuurlijk wel tijd om Cilissen in te brengen. Bij Ajax moet je nou eenmaal presteren en is iedere positie dubbel bezet. Cilissen heeft heel veel geduld getoond en dat mag nu wel eens beloond worden. Soms wordt je gewoon voorbij gestreefd door iemand die jonger en beter is. Ik denk dat als het zo doorgaat, van Rhijn en Poulsen hetzelfde staat te wachten als Vermeer.

het is te veel geweest die blunders kan echt niet ! vermeer heeft ons echt gered als we dachten nu is het echt klaar met de titel ,maar ja topvoetbal is hard ! vermeer bedankt voor je vele goede reddingen!

De kogel is door de kerk.

Denk ook dat de boer onder druk staat.

Terecht, dat Cillessen nu de kans krijgt ! Hij is een groot keeperstalent en heeft vorig seizoen zijn waarde tijdens de invalbeurten bewezen. Daarbij heeft Ajax niet voor niets in het verleden meer dan 3 miljoen voor hem betaald.

Ondanks zijn NEc-verleden vind ik hem eigenlijk Nederlands beste keeper samen met Tim Krul. Daarna komen Vorm, Stekelenburg, Zoet, Velthuizen, Vermeer en Marsman etc

Het probleem van Ajax is niet alleen de keeper. Op elke linie ontbreekt er een goede, dragende speler.
Door de keeperswissel alleen los je het probleem niet op. Door Eriksen en Alderweireld te verkopen op een ongunstig moment is dit probleem ontstaan.

Volgens mij gaat het niet eens zozeer om de blunder tegen Psv, maar om alles wat daaraan ten grondslag ligt: de onrust die Vermeer uitstraalt. Stel je Vermeer op, dan heb je een (op zich best) goede keeper staan maar wel vier verdedigers die het dun in de broek doen omdat Vermeer geen zekerheidje is. Stel je Cillessen op, dan heb je (mogelijk) een (iets) mindere keeper qua reflexen en meevoetballen, maar wel eentje die de verdediging rust geeft. Vermeer brengt anderen in een spiraal naar beneden, en dat kan je in de top niet hebben.

Wel sneu natuurlijk voor Vermeer, maar ja, dat is topsport, en zo heeft hij destijds zelf ook zijn kans gekregen.

Overigens denk ik dat het TH intern besloten heeft dat het nu definitief exit Vermeer is. Immers, het blijft opvallend stil rond zijn contractverlenging, en met alle ophef van nu, en met het gebrek aan groei in de afgelopen jaren, denk ik dat ze hem in de luwte houden tot een club zich meldt die er nog een miljoentje voor over heeft.

27 september 2013 om 10:28

Blijkbaar heeft jasper ook geen rust hij krijgt tegen Volendam 2 doelpunten om zijn oren hallo

27 september 2013 om 11:34

Ja maar lag dat ook niet aan Moisander die liep te schutteren

Hier maakt De Boer de grootste fout in zijn carriere als strainer! Een keeper die hem drie jaar kampioen heeft gemaakt wissel je niet na een mindere periode.
Als trainer zal je ook de hand in eigen boezem moeten steken, ik denk namelijk dat de vorm van vermeer mede komt door Moisander die niet rechts in de as kan spelen met zijn linker been (twee linksbenige centrale verdedigers gaat nooit lang goed), daarbij ook nog het middenveld & de aanval die echt in een vormcrisis zitten.

Als Jasper het niet waar kan maken en te langzaam ontwikkeld, dan heb je echt crisis bij ajax en dan is je seizoen al heel vroeg klaar.

Het lijkt me het beste voor vermeer om nu zo snel mogelijk te vertrekken (december)

Ik hoop niet dat hij heel eeg duur is! Ik hoop dat hij in januarie haalbaar is voor Feyenoord en dat hij die de Boer en de racistische Ajax supporters laat zien dat hij beter is. De meeste reddingen zal Cillisen nooit pakken wat Vermeer wel had. En de blunders heeft te maken met de druk die iedereen hem oplegde! Toen hij Stekelenburg verving had hij die blunders niet en blonk hij juist uit met wereld reddingen! Ook toen wilde de meeste Ajax supporter liever hem eruit. Hij heeft nooit de krediet en het vertrouwen gekregen. Alleen als hij iemand verving konden de Ajax supporters er mee leven! Ik hoop echt dat Vermeer nu aan zichzelf denkt en de Ajax supporters laat zien wat hij kan!

Het zat er aan te komen. Desondanks heel jammer van Vermeer, die op dit moment uit vorm is. Maar vergeet niet hoe trouw vermeer is als ajacied.

27 september 2013 om 10:19

Maar hij kan zich toch gewoon terugknokken. Het is aan hem om zich op de trainingen te bewijzen !

Ben wel erg benieuwd hoe Cillessen met de druk om kan gaan. Heeft hij niet eerder een kans gehad? En raakte hij toen niet al snel geblesseerd? Hoop dat hij het redt en goed gaat doen. Behalve tegen Feyenoord natuurlijk. Verder een uitstekende keeper

Niet te hopen dat Cillessen ook fouten gaat maken , anders wordt hij net als Vermeer bij het oud vuil gezet .

Thanks Kenneth, jij was de afgelopen 2 jaar een groothouder en mede dankzij jou hebben we 3 titels op rij.
Ik hoop dat je hier sterker uit komt! Je verdiend het niet om weg te rotten op de bank.
Je hebt helaas wel iets te veel mindere momenten gehad.

Komt goed!!

Kenneth is een goede keeper, tegen Barcelona was hij geweldig maar die foutjes ieder keer hebben hem de kop gekost, de wissel is dus logisch maar of Cillessen het beter gaat doen is nog maar de vraag, de tijd zal het leren.

Van der sar kreeg ook de kans toen Menzo een paar blunders had gemaakt en we weten allemaal hoe dat is afgelopen

Eindelijk !!!! )

Spijtig voor Vermeer
Maar dit heeft ie. Aan zichzelf t
Danken

Het is wel terecht dat Cilessen deze kans krijgt. Het is alleen niet de schuld van Vermeer maar van de directie van Ajax die een spelers potentieel heeft staan dat niet eens eredivisiewaardig is. Als je bv tegen Volendam niet eens je suprematie kan tonen is er meer aan de hand dan alleen de keeper. Als je van der Hoorn ziet spelen dan is er structureel iets mis, degenen die beleid voeren zijn niet Ajax waardig.

Cillessen heeft ook regelmatig zijn onzekerheidjes, ik denk dat het niet veel beter wordt met deze wissel. Er staat nu ook veel druk op Cillessen natuurlijk.

Zit ik eindelijk wat rustiger te kijken.. Cillessen is meer allround en rustiger aan de bal. Marktwaarde van Vermeer maakt nu een vrije val.. Maja welke club wilt hem hebben.

27 september 2013 om 12:20

Rustiger aan de bal? Keepers afrekenen om hoe goed ze met de bal aan de voet zijn... Waar gaat dit heen zeg. Wat een grap.

27 september 2013 om 12:58

Heb je Vermeer wel eens zien uitschieten? Bij elke terugspeelbal hou je je hart vast bij die jongen. Als keeper heb je maar een paar taakjes en die moeten goed in orde zijn voor het salaris wat ze krijgen. Vermeer raakt in paniek als hij van de doellijn af moet komen. Dus ongeschikt!

Het is nu wachten op de eerste strafschop tegen, want cillessen heeft er nog nooit 1 weten te keren geloof ik en laat dat nou net 1 van de sterkste punten zijn van vermeer.

Ajax kunnen we nu wel afschrijven voor de titel. Met cilissen ga je geen kampioen worden. Hij is echt niet beter dan vermeer. Maar goed daar komt frank snel genoeg achter.

27 september 2013 om 11:13

@ fc footbal

Want ? Vorig seizoen keepte Cillissen ook aan het einde van het seizoen en dat deed hij perdect. Waar Vermeer altijd maar ballen gevaarlijk wegstompte had Cillissen de ballen wel vaak gewoon klem. Daarnaast vind ik de timing van Cillissen bij het uitkomen ook beter, bij Vermeer houdt je bij het uikomen elke keer je hart vast. Vermeer heeft zeker punten voor ons gepakt maar hij heeft elke wedstrijd wel een paar "vermeer" momentjes die hij maar niet wil of kan afleren.

Het is dus volkommen logisch dat hij nu op de bank terecht komt net zoals elke andere speler die niet presteeerd. Nu ben ik wel wel nieuwschierig waarom we nu precies Ajax voor de titel kunnen afschrijven ?

de geschiedenis herhaalt zich ? Als Cillesen dit goed op pakt voorzie ik een gevalletje Menzo-v/d Sar wellicht ? Als Jasper het goed doet zie ik hem 1e keeper blijven en in oranje kan hij dan ook zijn kans krijgen misschien ! Ik ben in ieder geval blij dat hij nu de kans krijgt en hopelijk pakt hij hem en laat ie nooit meer los !

Jammer voor Kenneth , blijft voor mij een fantastische keeper . Ik schaam me wel voor een aantal ajaxfans die een loyale clubman na een mindere periode niet steunen maar de grond in trappen. Als er 1 iemand krediet verdiend is t Vermeer wel . Maar ja misschien als Vermeer er niet meer staat beseffen de fans wel dat Vermeer toch best een goeie keeper was.zelf denk ik dat de Boer Vermeer een betere doelman vind voor zijn team , maar al dat stoelpoten gezaag door fans/media heeft hem onzeker gemaakt wat funest is voor een doelman . Maar ok het is duidelijk nu en ik hoop dat Cillesen het goed gaat doen . En ook hij zal wel eens een foutje maken en laten we maar hopen dat de fans die nu om zijn naam schreeuwen hem dan ook niet met de grond gelijk maken.

Dit zat er natuurlijk aan te komen. Ik vind zelfs dat Frank de Boer best wel lang geduld heeft gehad met Vermeer. FdB heeft altijd gezegd dat hij 2 gelijkwaardige keepers heeft, maar juist doordat vermeer eerste keeper al is had hij altijd een streepje voor.

Daarnaast hoor ik mensen hele tijd roepen dat we met vermeer 3x kampioen zijn geworden. Sorry hoor, maar volgens mij heeft vermeer bij 1ste keer maar stuk of 6 wedstrijden gekeept. Alleen herinneren mensen volgens mij alleen de de laatste wedstrijd tegen twente. Stekelenburg was eerste keeper in het seizoen 2010/2011.

Het is jammer dat vermeer op de bank moet, maar aan de andere kant.
zoveel blunders konden echt niet meer!
tuurlijk moet cillessen nog veel leren, maar tenminste hoef ik niet meer bij hoge ballen me hart vast te houden!

27 september 2013 om 11:27

Maar op basis van wat heeft cillisen meer potentie??? Iedereen praat elkaar maar na. Ook dat gezeik over uitstraling als er 1 van de 2 geen uitstraling heeft dan is dat cillisen wel.

27 september 2013 om 11:31

En sommige mensen beweren nu dat ze nu rustig naar Ajax kunnen!!! Straks gaan jullie schreeuwen dat de verdediging eruit moet. Die hebben Vermeer zwaar in de steek gelaten.

28 september 2013 om 02:58

@ Bjoko19

Cillisen heeft een betere timing bij het uitkomen en heeft ballen vaak ook gewoon klem in plaats van ze weg te stompen. Dat is voor mij toch een wezenlijk verschil met Vermeer (ondanks dat hij ons ook vaak genoeg gered heeft). Op een of andere manier leert hij het maar niet af want het grabbelen is niet alles iets van dit seizoen.

Jammer, ik als niet ajax-fan zie veel liever een grabbelende Vermeer dan een zekere Cillessen.

28 september 2013 om 02:59

Hahaha tja, ik zou ook nog liever hebben gezien dat PSV nog met Bouma, Manolev en Marcelo aantrad maar we kunnen helaas niet alles hebben

Alhoewel ik altijd al aanmerkingen heb gehad op Vermeer (te slecht op hoge ballen), is het nu maar afwachten hoe Cillessen het doet. Het is bepaald geen zekerheid dat niet ook hij niet in de fout gaat.

Dit had De Boer beter direct kunnen doen. Maar misschien had hij gehoopt met zijn absurde uitspraken over beste keepers een transfer te forceren en is dat jammerlijk mislukt. Lijkt een beetje op die coach van Dordt die al weken in de media gilt dat zijn keeper zo goed is.

Heel goed. Wat een grabbelaar was die Vermeer. Toch geen keeper van een kampioensploeg. Elke bal die hoog in komt, laat die Vermeer los. En dan nog met een lichaamshouding, dat het normaal keepen is.

Hopelijk maakt Cilessen het waar en is het klaar met het grabbelen en billen knijpen bij elke hoge bal.

Ik vind het een slechte zet van de Boer. Tuurlijk is Cillessen een goede keeper en heeft Kenneth ons dit seizoen punten gekost.Maar hij heeft er ook meer dan genoeg gewonnen in het verleden. Dankzij zijn fabelachtige reddingen haalden we de derde ster. Dat zal ik nooit vergeten. Maar je kan wel meer spelers vervangen op dit moment. Ligeon en de Sa mogen van mij ook meer kansen gaan krijgen. Verder moeten ze Enoh weer gaan gebruiken want wat ze nu met hem doen kan echt niet.

Jammer, ik had gehoopt dat hij op doel bleef. Ik vind dat Vermeer het inderdaad niet best deed maar ik denk dat de fans van Ajax daar een groot aandeel inhebben.
Als ik op mn werk begin en er word meteen al naar alles geroepen en geschreeuwd over hoe ik mijn werk doe dan zou ik ook fouten maken. Veel fans vergeten ook dat Vermeer vaak genoeg Ajax gered heeft.
Achja aan de andere kant vind ik Cillessen ook geweldig

Gast wie stond er bij de laatste 3 kampioenschappen onder de lat? Ga geen onzin uitkramen a.u.b.

Blind.

Ben benieuwd hoe lang de Boer nog aan Blind vasthoudt want die speelt ok als een dweil.ik bespeur toch vriendjespolitiek in het kamp van Gaal/assistent Blind en de Boer.hoe is het in godsnaam mogelijk dat Daley , een speler die geen lantaarnpaal voorbij komt altijd achteruit voetbalt en bij het verdedigen altijd achter zijn tegenstander aan huppelt , in het nederlands elftal staat ? Uw reacties graag.

Geert_lonterman ik ben het met de keuze voor Cillessen niet eens. Een keeper van het NL Elftal passeer je niet voor een keeper uit de Jupiler League. Cillessen moet het nog maar bewijzen, terwijl Vermeer zich allang bewezen heeft. Heel jammer dit.

Cillessen
Van Rhijn
Moisander
Lonterman
Blind
De Jong
Van Gorp
Andersen
Muiderwijk
Bojan
Fisscher

Hahahha,wat wordt dit toch nog n lachertje;die is echt bezweken onder de druk .Maar Vermeer is moedig zat en komt r weer bovenop go VERMEER.

Soms heb ik zoiets van dat men naar Cillessen kijkt en een Van de Sar in hem zien en naar Vermeer kijkt en aan Menzo moet denken! Cillessen heeft talent ja hetzelfde als Vermeer maar men beseft niet dat Vermeer zijn Carriere zo goed als klaar is na dit. Cillessen 2 keer goed bekeken tegen AZ en ik begrijp nog steeds niet wat men zo geweldig vind aan deze keeper. Is het dat boerse nuchtere hollandse jongen wat men wat meer aan staat misschien?

Ik vind het zo zwak..
Vooral van gros van de ajax supporters.

Hoe kan je een team steunen als je niet eens achter 1 speler kan staan.
Sorry hoor, maar vermeer had meer steun mogen krijgen, men ziet alleen maar wat slecht gaat.
Maar als je eens 90 min in het stadion zit, zou weten hoeveel punten vermeer voor ajax heeft gewonnen.

Typisch weer een voorbeeld waarom die Feyenoorders ons "successupporters" noemen..

De blunder tegen PSV is de druppel die de emmer deed overlopen, maar natuurlijk is het de lange reeks voorgaande slechte wedstrijden die de basis van dit besluit vormde. Het is erg spijtig voor Vermeer, maar als je zo ver door de ondergrens zakt en er niet bovenop komt is dit een logisch gevolg. Erg jammer voor Kenneth, maar bij een topclub als Ajax moet er een topsportklimaat heersen, wat betekend dat wanneer je lange tijd niet presteert en je concurrent het beter doet dat je gepasseerd wordt.

Ik word een beetje moe van de mensen die zeggen dat sommige Ajacieden niet loyaal zijn naar Vermeer toe. Wat een onzin? Ik heb Vermeer altijd gesteund, iedereen kan en mag wel eens een foutje maken. Bij Ajax is het alleen niet mogelijk dat je zo vaak puntverlies lijdt door blunders van je keeper.

Toegegeven, die goal bij PSV is niet helemaal zijn fout. Als Siem de Long en Ricardo van der Wiel (kan het niet laten), gewoon even feller en professioneler zijn en die bal gewoon wegrossen, dan is er niets aan de hand. Vermeer werd hier duidelijk in moeilijkheden gebracht. De bal had hij daarentegen gewoon klemvast moeten hebben.

Neemt niet weg dat Vermeer moeite heeft om ballen klemvast te hebben. Zo ook toen hij in de wedstrijd tegen AZ opzichtig in de fout ging, waardoor AZ vlak voor rust op 1-1 kwam. In de wedstrijd uit bij Groningen had hij ook een bal niet klemvast, terwijl de bal recht op hem afkwam. Deze goal was overigens deels te wijten aan Poulsen die niet naar de bal, maar naar zijn directe tegenstander keek.

Thuis tegen PEC kwam Ajax goed weg na zijn blunder, omdat er voor buitenspel gevlagd werd. Ik vind dat in het geval van millimeters, het voordeel aan de aanvallende ploeg gegeven moet worden, maar dat terzijde.

Bovendien kwam hij in de wedstrijd tegen PSV wel vaker raar uit zijn doel en als je dan komt, dan moet je die bal hebben ook.

Of te wel, het is gewoon logisch dat hij even op de bank moet plaatsnemen. Even de druk van de ketel. Dat is goed voor hem. Ik neem het Vermeer ook niet kwalijk, het gehele team faalt.

Echter moet je wel constateren dat hij gewoon niet in een beste vorm verkeert. Dan is het even tijd voor een ander om zich te laten zien. Waarom is dit bij keepers altijd een non-discussie en bij spelers de normaalste zaak van de wereld. Toegegeven, ook tegen PSV had hij een aantal knappe reddingen, maar daarvoor staat hij toch onder de lat bij Ajax? Bovendien wordt hij daar riant voor betaald.

Vermeer moet gewoon gefocust blijven, dan komt die kans gerust wel weer. Dit is alleen maar goed voor hem, net zoals Stekelenburg er beter uitkwam. Het is nu gewoon aan Cillessen om zich te bewijzen.

27 september 2013 om 12:29

Dit laat ook gelijk zien dat de Boer onder de druk is bezweken. Vandaag spreekt de buis van heel Nederland Derksen en dan zullen de meesten schapen hem weer na gaan praten. Volgens mij moeten dan meer mensen worden gepasseerd maar nee Vermeer is de oorzaak.

27 september 2013 om 12:32

Wat ook jammer is sommige hier doen net of ze cillisen vaak hebben zien keepen. Maar jullie gaan nog verast worden ik zou voor jullie maar hopen dat cillisen de keeper is die jullie zeggen dat hij is.

27 september 2013 om 13:18

Na een goed begin bij NEC werd het ook steeds minder wat hij liet zien. Blunder op blunder maakte hij toen, met als beloning een transfer naar Ajax.

27 september 2013 om 13:21

Het grote probleem is natuurlijk Johan Cruijff. Die wilde zo nodig die revolutie en heeft allemaal ja-knikkers op belangrijke posities neergezet. Van der Sar zal echt zijn vriend Frank de Boer niet gaan ontslaan en Overmars zal ook niet op de vingers getikt worden, want als dat gebeurt komt de grote Johan Cruijff om de hoek kijken. Het word tijd dat de RvC in actie komt want op deze manier word Ajax helemaal kapot gemaakt. En er zijn in het verleden trainers om minder ontslagen.

Dat Vermeer niet meer in de basis staat is een optelsom van de blunders die hij al vanaf het begin van het seizoen maakt. Nu maakt iedere keeper weleens een blunder,dus op een enkele keer zal hij niet worden afgerekend.maar het zijn er gewoon teveel in een seizoen die Kenneth maakt. Daarbij straalt hij ook geen rust uit in het doel.wat mij opvalt is dat Vermeer erg goed is wanneer hij geen tijd heeft om na te denken.maar wanneer er meer tijd is zoals bij voorzetten,dan gaat het fout.kortom Vermeer moet het van zijn reflexen hebben.ik zeg niet dat Cillessen nu beter is. De tijd zal het leren.maar hij verdient nu wel een eerlijke kans.en Vermeer zal zich simpelweg terug moeten knokken.

Jammer! Als Ajax-tegenhanger zie ik veel liever Vermeer. Cillessen pakt punten terwijl Vermeer ze vrolijk weggeeft.

Goede zet van Frank de Boer! Met standaardsituaties en hoge ballen een zwakke schakel. Je merkt door het vertrek van Alderweireld dat er achterin ook minder kopduels gewonnen worden. Wanneer je daarachter een keeper hebt staan die ook niet sterk is in de lucht, dan is het prijs-schieten voor de tegenstander.

Hoop dat Cillissen zich kan bewijzen in Ajax 1!!

Frank het ligt niet alleen maar aan de keeper wat er voor staat is ook niet zoveel.

Tactisch een goede zet van De Boer. Vermeer is nu onder de druk uit, welke nu bij Cillissen ligt. In potentie zal hij beter kunnen worden, daar Vermeer te veel opzichtige blunders maakte (ondanks dat hij punten pakte voor Ajax). Deze blunders maken niet alleen de verdediging onzeker, maar ook Vermeer zelf.

Deze zet kan alleen maar positief uitwerken: als Cillissen bewijst dat hij beter is dan Vermeer zal Ajax zijn vorm terugkrijgen. Als Vermeer een vechter is, zal hij sterker terugkomen en heeft Ajax nog steeds 2 goede keepers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren