Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mancini: ‘Die penalty voor Juventus was, zullen we zeggen, vreemd?’

Laatste update:

Galatasaray hield Juventus woensdag in de Champions League op een 2-2 gelijkspel, nadat het in Turijn lang op een 0-1 voorsprong had gestaan. Een omstreden strafschop voor de thuisploeg vormde echter de inleiding voor een turbulente slotfase, waarin beide teams nog scoorden.

/

Na de gelijkmaker van Arturo Vidal zette Fabio Quagliarella de Italianen op voorsprong, maar vrijwel direct maakte Umut Bulut weer gelijk. Trainer Roberto Mancini kon niet ontevreden zijn met een punt, maar de penalty die Juve kreeg zat de coach na afloop niet lekker. “Het was een rare wedstrijd. Ze stonden achter en kregen een strafschop. Die was, zullen we zeggen, vreemd?”, stelt Mancini.

“Als dat niet was gebeurd hadden ze volgens mij niet gescoord”, vervolgt de Italiaanse oefenmeester in gesprek met Sky Italia. “Ik geloof echt niet dat het een penalty was.” Mancini heeft ondertussen wel ondervonden dat hij werk te doen heeft in Istanbul, waar hij Fatih Terim is opgevolgd. “In de tweede helft vielen we terug, dat had een fysieke oorzaak, dus daarmee gaan we aan de slag.”

Vond je de strafschop die Juventus kreeg terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft Italië wat overgemaakt op de rekening van de Uefa? Juve en Milan een penalty aan het eind van de wedstrijd?

3 oktober 2013 om 09:21

haha inderdaad. alle twee veelste makkelijk gegeven, scheidsrechters mogen sowieso wel wat harder worden, niet overal voor fluiten

3 oktober 2013 om 09:41

Ik vond het in beide gevallen gewoon heel dom verdedigd. Laten "we" de hand eerst even in eigen boezem steken. Waarom ben je zo dom om Balotelli overduidelijk vast te pakken? Even los van het feit of Balotelli Van der Hoorn neertrok, er was geen enkele reden voor Van der Hoorn om hem vast te pakken. Hetzelfde geldt voor Amrabat, waarom doorlopen op een speler die met zijn rug schuin naar de goal staat? Die man kon helemaal niks meer. Gewoon oerdom van beide "verdedigers".

3 oktober 2013 om 09:47

Jij heb denk ik zelf nooit gevoetbald he wat een domme reactie van jou zeg.

3 oktober 2013 om 11:01

Over het algemeen wel ja. Maar als dit in de premier league gebeurde, was het in beide gevallen never nooit geen penalty geweest. Ze moeten gewoon niet zo snel fluiten.

Bovendien moet je bij balloteli nooit fluiten, die gozer gaat 9 van de 10 keer liggen.

3 oktober 2013 om 14:01

Was gewoon een domme overtreding van Amrabat. Wij zien het 10x terug van de camera's, maar de scheids ziet het 1x en moet beslissen. Het was niet hetzelfde als bij Balo hoor.

3 oktober 2013 om 14:08

Hou toch, hand in de eigen boezem steken, waarom zou je dat doen als het beide gevallen overduidelijk geen penalty's zijn. Dat het geen slimme acties zijn van beide spelers is duidelijk maar het is geen penalty klaar.

Dus je mag de schuld wel degelijk bij de scheids leggen en niet bij de spelers die geen overtreding maken. Zou jouw wel eens willen horen als je in de laatste minuut met een ippon neergelegd word in het strafschop gebeid en dan een penalty tegen krijgt. Weet ik zeker dat je ook niet ''je hand in eigen boezem'' steekt. Nou weer aan het werk.

3 oktober 2013 om 16:12

Misschien vind platini tijd dat de italianen ver komen in de cl..

3 oktober 2013 om 09:22

Het zgn elitekorps van de scheidsrechters laten de ene na de andere steek vallen... Dan heb je het over de beste scheidsrechters ter wereld schijnbaar... Als je gaat rekenen wat Ajax al is misgelopen door onterechte beslissingen (pingel Milan, 2x onterecht afgekeurd Madrid, omkoping Lyon) dat gaat over miljoenen...

3 oktober 2013 om 09:24

Omkoping Lyon? Is dat al eens bewezen?

3 oktober 2013 om 09:28

Moet dat dan nog beweze worden? Met logisch nadenken kom je al een heel eind. Het was overduidelijk dat er iets aan de hand was met die wedstrijd maar ja iedereen bij de iefa vond het volkomen normaal.

In de ene wedstrijd 2 doelpunten onterecht afgekeurd en in de andere wedstrijden 7 doelpunten voor lyon in 1 helft. Nix aan de hand toch

3 oktober 2013 om 09:37

Ja, ze moeten Ajax echt hebben he, omdat..... sorry, kan geen reden bedenken

3 oktober 2013 om 09:43

@bekkerz: Hou toch op man. Dat Zagreb was ook gewoon dramatisch. Die kregen elke wedstrijd gemiddeld 3 goals tegen en verloren elke wedstrijd kansloos. Een gerenomeerde club als Lyon gaat echt geen club omkopen in de CL. Dat geloof ik nog wel bij Oostblokclubs maar niet bij dit soort clubs. Als er al met opzet is verloren dan was het om die coach te lozen, daar scheen namelijk ook wat mis te zitten.

3 oktober 2013 om 09:50

Ja en PSV won last jaar terug van Feyenoord met 10-0!

Ook omkoping na jouw mening? Hier vielen trouwens 9 doelpunten in 1 helft! Namelijk na rust

3 oktober 2013 om 09:51

Nooit van matchfixing gehoord ?

3 oktober 2013 om 10:37

die wedstrijden vallen niet te vergelijken. psv schoot werkelijk elke bal wonderschoon erin. terwijl er bij de wedstrijd tussem dynamo em lyon meerdere dingen gebeurde. 2 buitemspel doelpunten van lyon telde terwijl 2 zuivere goals van ajax werden afgekeurd, De knipoogkroaat.

3 oktober 2013 om 11:05

@bekkerz

Mahahahaha

Typisch dat een ajacied weer de huilebalk gaat spelen. Wat een trieste reactie.
Alles wat tegen Ajax is is omkoping en onterecht uhu

1. Dat van Ac Milan kun je gwn een penalty voor geven als scheids
2. Lyon omkoping? Hou toch op man, Zagreb is gewoon flutploeg en als je eenmaal een keer scoort laten ze het lopen.

@fcbrm

Met logisch verstand is het juist geen omkoping

3 oktober 2013 om 12:13

Huilebalk? Ik som gewoon feitelijk op wat er is gebeurd de laatste jaren. Iedereen die dat onkent is een treurig figuur, inclusief jij dus...

3 oktober 2013 om 12:13

Nou precies, maar alle supportertjes van andere ploegen zien dat meteen als huilebalk gedrag... Wat een stumpers ook eigenlijk.

3 oktober 2013 om 14:20

Niemand zegt ook dat Lyon ze omgekocht heeft maar dat er is niets klopte was duidelijk. Als je in de tweede helft opeens 7 goals scoort tegen een club dat ook gewoon jaar op jaar in de CL speelt is dat niet zuiver. Daarnaast was Lyon ook geen wereldploeg en vielen die goals wel erg makkelijk. Kroatie is een land waarin om de haverklap een speler word omgekocht om de resultaten te beïnvloeden.

Als jij denkt dat Lyon het in de tweede helft gewoon opeens enorm op de heupen kreeg is dat wel erg naïef gedacht.

3 oktober 2013 om 14:39

Precies, ik heb het woord omkoping nergens genoemd. Ik heb de discutabele momenten van de scheidsrechters genoemd... Dat het behoorlijk vreemd was wat er in Zagreb gebeurde kan niemand ontkennen, van de knipoog tot aan de vreemde verdedigende acties aan toe...

3 oktober 2013 om 09:24

In Italie zijn ze niet vies van een omkopingkje meer of minder. Zal me idd dan ook niks verbazen als die Italianen weer eens wat geld hebben ingezet bij de sigarenboer.

3 oktober 2013 om 11:06

@fcutrecht000

Omkoping gebeurt in elke competitie. Ook in Nederland.
Alleen in Italie is er grootschalig toen onderzoek naar geweest en is het uitgekomen.
Dus niet zo dom praten jij

3 oktober 2013 om 09:26

Ajax schei toch uit man, puur omdat 2 Italiaanse teams toevalig penalty krijgen is het omkoping? Puur omdat Italiaanse teams jaren geleden een fout maakte en de scheids omkochte moet je ze telkens beschuldigen wanneer ze penalty toe krijgen? Jij bent lekker objectief.

3 oktober 2013 om 09:30

Jaren geleden?
Het is al paar keer voorgekomen en je bent vergeten dat conte ook nog een half was geschorst door een omkoping waar die van af wist.

Dus ja, als het vaak voorkomt dan kan je wel ervan uitgaan dat t ook nog steeda/meer gebeurd.

3 oktober 2013 om 11:08

Ik vraag het me af. Daar zijn die rare tekentjes genaamd vraagtekens voor bedoeld. Jij bent hier degene die conclusies trekt chef...

3 oktober 2013 om 09:42

Misschien is Platini erachter gekomen dat hij Italiaanse roots heeft. Het is gewoon geen toeval dat achtereenvolgens Ajax en Galatasaray met penalty's genaaid worden tegen Italiaanse ploegen.

3 oktober 2013 om 10:38

Klopt Gala en Ajax moeten er allebei aan geloven. Die Italianen zijn de beste theater spelers om een strafschop naar zich toe te trekken. Ze zijn zo vies en doortrapt dat ze het altijd flikken. Gala zou zich denk ik ook wel bestolen voelen. Alleen hun krijgen Juve nog thuis, en ze hadden nog een kleine 15 minuten om het goed te maken.
Bij Ajax floten ze gelijk af naar die pingel. Weet zeker dat Ajax als ze nog 10 minuten hadden. Dat is ze dan de 2-1 gemaakt hadden. Want net zoals deze wedstrijd, komt zo'n wedstrijd helemaal los.

3 oktober 2013 om 12:49

@ajax4xcl

Vanaf de eerste helft begonnen ze al meerdere malen zich zelf op de grond te gooien voor een penalty echt irritant en de 2e helft was het hun gelukt je zag gewoon heel die ploeg juventus zoo blij worden en dat doet pijn..

Je merkte ook dat die 6-1 tegen real ook een rol heeft gespeeld Juve dacht zeker als madrid 6 inlegt dan leggen wij er thuis wel 3 a 4 neer maar grote fout van terim was dat we gingen aanvallen tegen realmadrid dan vraag je om klappen maar mancini is niet zo die wilt houd achterin sterk middenveld controlerend dan word het lastiger

maar goed je zag dat scheids ook onderinvloed was van de supporters.. dat kunnen ze in istanbul ook veroorzaken nu 2x kopenhagen kloppen en thuis op juventus wachten!

3 oktober 2013 om 11:03

@rhajax1

Ach ja joh is ook zooo raar dat er een penalty gegeven wordt.....
Gewoon toevallig dat ze beiden een penalty kregen en die van Juventus was niet eens echt aan het eind, ja laatste gedeelte maar niet het eind.

3 oktober 2013 om 11:11

Nogmaals, ik vraag het me gewoon af. Ik zou in ieder geval zeker niet verbaasd zijn. Het is gewoon als Ajax-supporter behoorlijk frustrerend dat dit soort dingen maar blijven gebeuren in de CL. Wat doen die 2 pipo's aan de achterlijnen daar dan?

3 oktober 2013 om 11:55

Wat die twee pipo's daar doen vraag ik me al de hele tijd af, laten we zeggen dat ze daar slapend rijk worden. Je staat er de hele tijd, komt de bal daar maak je nog de verkeerde beslissing ook.

3 oktober 2013 om 15:29

@rhajax1

Hou toch op met dat calimero gedoe man...
Alles is altijd tegen Ajax blah blah blah, elk jaar hetzelfde blah blah blah....
Ajax had de scheids ook genoeg mee tegen Ac Milan.

Alles wat tegen Ajax gebeurt is zogenaamd omkoping (bv Zagreb-Lyon) en als de scheids iets verkeerds doet is het omkoping. Alsof de scheids nooit in voordeel van Ajax is....

Het eerste wat ik dacht was; Italië, omkoping, strafschop?

Die 'penalty' tegen Ajax was er geen, deze penalty was er geen. Het zijn allebei penalty's op discutabele en belangrijke momenten in de wedstrijd..
De link is misschien makkelijk gelegd maar het gezegde 'guilty until proven innocent' gaat in deze zeker op. Ik vind dat hier best onderzoek naar gedaan mag worden.

3 oktober 2013 om 09:23

Weet je wat je nu wel zegt? Je beschuldigt de Italianen zomaar? Omkoping is een zware feit in de voetbal wereld.. Puur omdat 2 italiaans teams penaltys krijgen toevalig vind jij dat "omkoping" nou ik ben voor Real.. Maar Spaanse teams zijn ook vaak geholpen door de scheidsrechters en daar hoor je geen italiaanse supporter zeuren over omkoping

3 oktober 2013 om 09:51

Mkhitaryan

Begrijp je wel het verschil tussen een beschuldiging en een vergelijking trekken?

Zoals ik al zeg, guilty until proven innocent..

Jij bent voor Real en ik voor Barca.. Echter zijn deze 2 teams nog nooit verdacht, laat staan aangeklaagd voor omkoping.
Juventus en meerdere Italiaanse teams echter wel.. Vind je het dan echt heel gek dat ik deze vergelijking maak?

3 oktober 2013 om 09:57

Het is gewoon veel te toevallig dat twee Italiaanse clubs in de slotfase geholpen worden met onterechte penalty's. Italianen hebben een rijk verleden vol omkoping.

Maar uiteraard gaat hier geen onderzoek naar plaatsvinden. Platini en de Uefa lachen lekker in hun vuistje. Galatasaray is vorig seizoen in de uitwedstrijden tegen Manchester United en Real Madrid al opzichtig benadeeld (wie dit calimero vindt mag beide wedstrijden opnieuw bekijken) en werd gister ook constant genaaid door die kut scheidsrechter die de helft van de ingooien aan de verkeerde partij gaf en zeker 5 doeltrappen als corner beoordeelde. Waarom worden scheidsrechters niet op het matje geroepen en voor een aantal wedstrijden geschorst als ze slecht fluiten? Scheelt een paar andere clubs behoorlijk veel frustratie.

3 oktober 2013 om 10:13


Dat is het gezegde helemaal niet. Volgens de Europese wet ben je net onschuldig tot het tegendeel bewezen is en nu ga jij beweren dat er zoiets bestaat als schuldig tot je onschuld bewezen is? Ga vissen man.

3 oktober 2013 om 12:14

Realsocio jij onwetende hersenloze koekwous, herken jij sarcasme niet? Hij zegt dat het blijkbaar zo is dat je schuldig bent totdat je onschuld is bewezen, als.je mag afgaan op hoe er gefloten wordt. Tuurlijk is t zo dat normaal gesproken juist andersom moet zijn. Dat bedoelt hij ook juist, dat dit daarom opmerkelijk. Overigens heb je ook nog eens ongelijk. Binnen een sport en spel situatie kunnen er andere regels gelden.

3 oktober 2013 om 09:34

Die van Ajax was er zeker WEL één! Jij zal vast een Ajax-supporter zijn, want Van der Hoorn pakte hem echt goed vast. Balotelli gaat natuurlijk wel makkelijk naar de grond, maar het was zeker een overtreding.

3 oktober 2013 om 09:40

En jij bent zeker anti Ajax. Ballotelli maakt de overtreding. In zulke gevallen zou een speler vanwege onsportief gedrag alsnog een schorsing moeten krijgen!!!

3 oktober 2013 om 09:54

Amio1998

Vind ik altijd zo mooi he.. Als je een mening in het voordeel van Ajax hebt, ben je direct Ajacied.
Ik ben Utrechter en 100% voor FC Utrecht. Als je de voorgeschiedenis kent, begrijp je vast wel dat ik totaaaaaal geen Ajacied ben.
Daar gaat het nu echter niet om.. Het gaat om een penalty die geen penalty was. En als je goed kijkt, zie je dat Balotelli hem net iets beter vast had dan hij Balotelli.

3 oktober 2013 om 09:44

Er is overduidelijk te zien dat van der Hoorn Balotelli aan zijn shirt trekt en blijft vasthouden totdat hij op de grond ligt. Ook al zou Balotelli hem meegetrokken hebben en het slim hebben uitgelokt, van der Hoorn houdt ook gewoon vast. Als dat hetgeen is wat de scheidsrechters zien dan gaat die bal op de stip.

Ik heb die beelden tot in den treuren opnieuw bekeken en ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dan dat die penalty gewoon gegeven kan worden. Het is jammer dat het niet goed te zien is of Balotelli zijn rechterarm gebruikt om juist van der Hoorn om te trekken, of dat de val komt omdat van der Hoorn het shirt van Balotelli vast heeft en blijft houden tot hij op de grond ligt.

Er is meer dan voldoende gelegenheid om te fluiten in ieder geval, dus om dit als aanwijzing voor omkoping te gebruiken lijkt me heel erg vergezocht. Overigens heb ik nog nooit van het gezegde 'guilty until proven innocent' gehoord. Misschien luister je te veel naar Jay-Z albums, maar het is toch echt innocent until proven guilty.

3 oktober 2013 om 10:01

Hij heeft zijn shirt vast, doet hij niet handig, maar om nou te zeggen dat hij aan zijn shirt trekt? Nee vind ik niet.
Zeker als je dus ook ziet dat Balotelli zijn arm helemaal om vd Hoorn heeft, kan je enkel concluderen dat het hier nooit een penalty mag zijn.
Een overtreding in het strafschopgebied is altijd moeilijker te geven dan buiten het strafschopgebied.

Ik vond het echt totaaaaal geen penalty waard. Buiten de 16 had dit waarschijnlijk ook gewoon als 'scheidsrechtersbal' of 'doorspelen' worden beoordeeld. Daarom vind ik het een te makkelijk gegeven penalty.

Over de uitspraak kan ik heel duidelijk zijn. Het is een Amerikaanse uitspraak, bedacht door 'human rights-organisaties'. Misschien je iets meer verdiepen voordat je dergelijke uitspraken doet of een vergelijking maakt tussen mij en Jay-Z luisteraars.

3 oktober 2013 om 11:36

Juist. Geen gezegde dus, maar een opvatting/uitspraak van een Amerikaanse mensenrechter groepering. Misschien je iets meer verdiepen in de betekenis van het woord gezegde voordat je dergelijke uitspraken doet.

Het punt met betrekking tot de penalty blijft dat van der Hoorn als eerste de fout maakt om aan het shirt te trekken van Balotelli. Jij vindt dat hij niet trekt, maar op de beelden is duidelijk te zien dat het shirt helemaal uitgerekt wordt. Dat gebeurt niet als er niet getrokken wordt.

Ofschoon Balotelli er handig gebruik van maakt is voor mij niet eens relevant. Van der Hoorn maakt de initiële fout en geeft zo de ruimte voor de scheidsrechter om onreglementair vasthouden te constateren en voor Balotelli om te profiteren met een slimheid.

3 oktober 2013 om 09:52

Een penalty is altijd een belangrijk moment in het voetbal!

Schande gewoon dat juventus hier een onverdiende penalty nodig heeft
Om een punt thuis te halen.. Schande gewoon, respect naar Galatasaray ze speelde gewoon slim maar ook niet goed.. Als Galatasaray beter speelde wonnen ze hier gewoon.

Galata zal de 3 punten thuis wel halen tegen kopenhagen en juventus zal zwaar onderuitgaan tegen Real Madrid.. Jammer maar ik zie juve naar de europa leageu gaan.

Het is was gewoon penalty, volgens mij zou Juve daarvoor al penalty kunnen krijgen. Het is vrij moeilijk om als scheids begin van wedstrijd al penalty weg geven. Juve had genoeg kansen die ze niet hebben kunnen benutten. Heb wedstrijd niet kunnen zien maar heb highlight gekeken. Heeft Mancini verdedigend gespeeld? Balta op rechts en 1 spits systeem die vaak terugtrekt, lijkt me verdedigend.

3 oktober 2013 om 09:34

Zo hoor je ook te spelen met het materiaal dat je hebt. De tweede helft mochten ze wel wat meer aanvallen, maar in Turkije mag je niet meer dan 6 buitenlanders in de opstelling hebben. Dus moet je het doen met 5! middelmatige/gewone Turkse spelers. Zelfs teams met 11 topspelers spelen op deze manier.
Als ze thuis zo speelden tegen Madrid, dan hadden ze minimaal gelijk gespeeld.
Daarom was Aykut Kocaman vorig jaar succesvol in europa ondanks een aantal neppe Turkse spelers. 1 balvaste spits voorin, veel tikken op het middenveld en dan komt die ene doelpunt wel met veel geduld.

3 oktober 2013 om 09:45

Juve had daarvoor niet recht om op een strafschop, die tackle van Selcuk Inan was op de bal en gebeurde nota bene nog buiten het strafschopgebied ook. Als we voor zulke lichte contacten en shirtje trekken als penalty's gaan geven vallen er per wedstrijd bij elke corner wel penalty's.

Die italiaan ging wel makkelijk liggen, maar amrabat raakt hem wel gewoon. Was heel dom om daar te doen, was niets aan de hand, die man ging zelfs het strafschopgebied uit.
Je kan hem er voor geven.

Galatasaray verdiende de 3 punten, steeds worden de italianen gered door de scheidsrechters wederom onterecht.

Het was zeker geen penalty, maar ik denk dat er geen sprake is van omkoping. De scheids was volgens mij onder de druk van de supporters op de tribune. Hij wist niet echt wat hij moest doen na die overtreding.

Penalty was idd onterecht. Hopelijk beseft Conte na dit duel dat het gewoon geen nut heeft deze opstelling. Ik word er echt gek van, Alsof die expres niet wilt groeien! Met die 3-5-2 word je niet beter het werkt gewoon niet meer. Eerst had het zijn goede punten nu merk je alleen de slechte punten. Met deze opstelling bereik je gewoon heel moeilijk de aanvallers. Juve moet gewoon overschakelen naar een 4-3-3. Want in die 3-5-2 heb je amper creativiteit.

3 oktober 2013 om 09:43

Ik snapte ook niet wat Conte zij over dat we geen 433 kunnen spelen. Je kunt sowieso Gionvinco en tevez op de zijkanten zetten, ook Asamoah als het moet. En in de winterstop haal je 1 of 2 buitenspelers. Op de flanken hebben we op het moment gewoon geen goeie spelers. Asamoah werkt hard en kan een man passeren, maar zijn voorzet is altijd slecht. Lichtsteiner is wisselvallig jammergenoeg. En over de andere hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen die stellen gewoon niets voor.

3 oktober 2013 om 10:01

Het slaat gewoon nergens op waar Conte mee bezig is hij houd vast aan deze slechte opstelling waar je geen creativiteit hebt. 4-3-3 zou veel beter zijn. Soms wil ik serieus dat die lekker weggaat. Want hij blijft maar eigenwijs aan deze opstelling vasthouden. Als Juve slim was hadden we bij juve nu gewoon een Navas rondlopen of een Cuadrado of Nani. Als Juve gewoon slim is halen we Honda transfervrij van Cska. Hij brengt de nodige frisse creativiteit mee die we kunnen gebruiken.

Buffon
Lichtsteiner
Barzagli
Chiellini
Isla
Vidal
Pirlo
Pogba/Marchi
Tevez
Llorente
Giovinco
3 oktober 2013 om 10:18

Ben het inderdaad met je eens over de opstelling. Alleen Isla hoef ik voorlopig niet meer in de basis. Dan heb ik liever nog de Ceglie.

Voor de rest hoop ik dat juve in de winter nog 1 buitenspeler haalt en aan het einde van het jaar Veratti koopt. Hoe duur hij ook zal worden.

3 oktober 2013 om 10:43

Conte had dezelfde vraag na afloop van de wedstrijd volgens mij gekregen. Hij meende dat alleen Pepe in onze selectie als rechtervleugel aanvaller kan fungeren. Grote onzin natuurlijk, want een speler als Giovinco heeft ook de techniek en snelheid daarvoor.
Maar ja, al zou hij vinden dat alleen Pepe ons 4-3-3 laat spelen, dan zou het logischer zijn geweest als Marotta van de zomer nog een winger had gehaald, wat dus niet is gebeurd. Hoop dan ook in de winter, wanneer Pepe ook weer fit is, nog een winger voor de linkerkant aangetrokken wordt, zodat we genoeg tactisch gezien genoeg mogelijkheden hebben. Toen Bonucci eruit werd gehaald gisteren, ging het spel opeens veel beter lopen, zelfs de voorzetten van Asamoah leken fatsoenlijk te zijn. De enige die toen nog als een natte krant speelde was Isla, die ook eigenlijk de 2-2 aangeschreven mag worden.

Denk dat we niet zo moeten zeuren idd. Die Italianen doen gewoon alles om te winnen. Het blijft je werk en bij een winst krijg je een hogere premie etc....ondanks dat het niet netjes is, doen ze dat wel gewoon goed. Juventus en Milan zijn nog steeds grote spelers internationaal en het is algemeen bekend dat de grotere clubs makkelijker wat dingen meekrijgen. Zo krijgen Ajax en PSV ook makkelijker dingen mee dan bijvoorbeeld een Cambuur (voor mijn gevoel in ieder geval).

Edit: wel grappig altijd die cijfers. Niemand een goed cijfer bij Juve, maar die keeper van Gala krijgt wel een 8

3 oktober 2013 om 09:48

Muslera keepte heel goed hoor gister, stond ijzersterk en koelbloedig op z'n post. Die 8 heeft ie wel verdiend.

Tegen alle zielige mannetjes die weer omkoping gaan roepen.

De penalty voor juve was inderdaad erg zwaar, maar als je kijkt Amrabat steekt zijn voet uit en Quagliarella die valt er expres overeen. Je kan hem er voor geven. Ik had het zelf niet gedaan, maar begrijp de scheids wel.

En de actie van Ballotelli van dinsdag. Hij maakt gewoon slim gebruik van van den Hoorn. Hij voelt dat van den Hoorn aan zijn shirt trekt en laat zich vervolgens naar achteren vallen. Was ook uiteraard geen penalty, maar als je er over nadenkt het is wel gewoon slim.

3 oktober 2013 om 09:51

Het was van beide spelers slim gedaan. Quagliarella draait z'n lichaam om en struikelt heel slim over Amrabat's been heen. Balotelli maakte heel gretig gebruik de situatie.

Ik vond het beide geen penalty. Balotelli had een tweede gele kaart moeten krijgen en Quagliarella moest weer opstaan. Zulke lichte tikjes gebeurt echt in iedere wedstrijd, en shirtje trekken gebeurt bij 100 van de 100 corners. Je moet bij penalty's kijken of er een 100 procent scoringskans is. Quagliarelle stond met z'n rug naar het doel en de 16 was druk bezet met zijn tegenstanders. De situatie van Balotelli gebeurt nota bene zonder bal. De arbitrage is gewoon walgelijk slecht bezig in het voor deel van grote clubs.

3 oktober 2013 om 10:20

Ben het zeker met je eens. Vind ook dat de arbitrage vaak in het voordeel van hoge clubs fluit. Ik win persoonlijk liever eerlijk. Had eigenlijk ook liever gezien dat Juve had verloren gister. Misschien dat onze coach dan wakker word.

3 oktober 2013 om 14:10

Ik win ook liever eerlijk. Van een buitenspeldoelpunt of een onterechte penalty word ik gewoon echt niet blij. Het blijft je toch achtervolgen en bovendien kan ik dan ook niet trots zijn op de winst.

Ik vraag me ook af waarom de Uefa dit toestaat. Worden scheidsrechters niet op het matje geroepen? Clubs als United, Barcelona en Real hebben de scheidsrechter echt niet nodig om te winnen maar worden toch keer op keer geholpen.

Wat is dat trouwens met Conte? Ik kijk weinig Italiaans voetbal maar ik dacht dat juventini "gewoon" tevreden waren met hem?

Mwah, vond deze toch nog wel duidelijker dan die tegen Ajax. Hier zou 9 van de 10 scheidsrechters voor fluiten. Het was niet eens een bewuste overtreding denk ik, maar voor een scheids ziet zo'n actie er wel zo uit.

Oei heb deze wedstrijd niet gekeken maar zo te horen en naar de cijfers te zien was het geen beste wedstrijd van Juve. Kan iemand me trouwens zeggen hoe tevez gister speelde aan de cijfer te zien (5) zal het vast niet best zijn maar ik dacht dat hij geblesseerd was. Wordt nog een moeilijke poulefase voor Juve.

3 oktober 2013 om 10:22

Tevez speelde niet erg lekker. Hij kwam maar niet goed los van zijn verdedigers. Daarbij moet ik wel zeggen dat Gala compact verdedigde waardoor Juve nauwelijks door de verdediging kon breken. Dus niet alleen het optreden van Tevez was matig, de hele ploeg was gewoon matig tot slecht.

Natuurlijk wordt het nog moeilijk voor Juve, maar we gaan gewoon de tweeluik tegen Real twee keer winnen, dus ik raak nog niet in paniek.

3 oktober 2013 om 10:33

Dankjewel voor je analyse. Denk eerlijk gezegd dat ze geen 6 punten tegen real kunnen halen, maar een winst thuis en een gelijkspel lijk me heel reëel. Verwacht wel dat Juve doorgaat. Gala uit en Kopenhagen thuis worden 2 belangrijke wedstrijden.

Ik hoor hier veel mensen zeggen dat het ruikt naar omkoping. Ik heb zelf het gevoel dat de Uefa hier ook een handje in zou kunnen hebben om penalties cadeau te doen aan Italiaanse clubs. De Uefa is er bij gebaat dat er aansprekende namen in de achtste finales staan. Ajax en Galatasaray zijn dat niet. De Italiaanse clubs wel.

Iets met tv gelden en sponsorcontracten? Het is toch veel beter voor de centjes dat Juventus en Milan door gaan dan Ajax en Galatasary..

Ja kan hem geven en je kan hem niet geven. Dat er hier gepraat wordt over omkoping is natuurlijk een onzin. Amrabat maakt altijd domme overtredingen. Toen hij het veld betrad had ik al tegen mijn maatjes gezegd dat hij een penalty zou weggeven. Dat gebeurde ook. GS liet ze te ver komen rond het 16 meter gebied. Jammer.

Dat mensen weer de link maken met omkoping is verschrikkelijk en redelijk ongegrond. Bij beide gevallen is er spraken van dom verdedigen en geniepig vallen. Zowel Amrabat en Van Der Hoorn handelen niet al te slim in de eigen zestien en zowel Quagliarella als Balotelli maken geniepig gebruik van die handelingen. Het is niet alsof ze uit het niets vallen of dat er helemaal geen contact is. Amrabat steekt wel zijn been uit, op een domme plek want Quagliarella kon niks vanuit die positie, maar Fabio gaat redelijk gewillig liggen. Bij Ajax was dat ook zo. Balotelli pakt Van Der Hoorn vast, maar in plaats van te vallen of zo, pakt Van Der Hoorn ook Balo vast. Van Der Hoorn grijpt opzichtiger naar het shirt van Balo, waardoor de scheids dit ziet als een pingel. Zelfs de commentator vond het een pingel....

Mancini, jij weet als geen ander dat Italianen heer en meester zijn in uitlokken van strafschoppen.

Het was natuurlijk wel een makkelijk gegeven strafschop. Amrabat steekt zijn voet uit en Quagliarella laat zich er heel eenvoudig over vallen. Er waren echter al een aantal momentjes daarvoor geweest die, als je geluk had met de scheids, ook een penalty hadden kunnen zijn. Denk echter dat Kasai hier de optelsom gebruikte, hij floot te matig om aan zoiets te denken. Het is jammer voor Galatasaray, want op dat moment leken niet uit een normale situatie te kunnen scoren. Voor ons is het natuurlijk een geschenk dat op het juiste moment uit de hemel is komen vallen.

Overigens ben ik verrast dat sommigen omkoping hierbij betrekken. Had het niveau van sommige mensen wel wat hoger ingeschat om zulke opmerkingen te maken. Totaal geen grond voor. Als elke onterecht gegeven penalty nu een teken was van omkoping, dan zouden er iedere week wedstrijden aangewezen kunnen worden als omgekocht.

3 oktober 2013 om 11:11

Jorinus,

Respect voor je objectieve mening m.b.t. die pingel als Gala supporter!

3 oktober 2013 om 14:12

Welke aantal momentjes daarvoor dat Juventus een penalty had kunnen krijgen? Ik tel er welgeteld nul.

3 oktober 2013 om 16:22

Kan me herinneren dat Quagliarella in de eerste helft, vlak voor of na Drogba's goal, bij een korte voorzet voor doel in de rug geduwd werd en uit balans gebracht bij zijn poging op doel. Maar ja, dat was eigenlijk zo een klein duwtje, als dat met een penalty bestraft zou worden, dan zou dat redelijk belachelijk zijn geweest.
Maar het ging mij er meer om dat de scheids, bij die penalty versierd door Quagliarella, volgens mij niet een optelsom hanteerde ofzo. Om daarmee rekening te houden, daarvoor floot hij gewoon veel te slecht. Vond hem enorm veel fouten maken. In de eerste helft liet hij het spel te vaak doorgaan terwijl er duidelijk een overtreding was gemaakt, ten nadele van beide partijen. In de tweede helft floot hij voor de geringste overtreding, voornamelijk in het voordeel van Juve, daar moet ik achteraf de Gala supporters toch nog gelijk in geven.

4 oktober 2013 om 04:49

Ik vond de wedstrijd van beide kanten eigenlijk heel sportief. Er zijn geen harde overtredingen gemaakt en de overtredingen die wel gemaakt werden waren kleintjes. Het ging mij er ook om dat ingooien en corners, die je heel objectief moet beoordelen (de bal gaat via Juventus uit of niet - daar kun je niet over discussieren) de helft van de tijd aan de verkeerde partij werd gegeven. Los van een partijdige scheidsrechter of niet, het is behoorlijk spelbederf. In de tweede helft kreeg Juventus bij overtredingen geen enkele keer een vrije trap tegen. Ik kon m'n haren wel uit m'n hoofd trekken, doe je werk goed of ga bij de amateurs fluiten.

Zulke onbekwame scheidsrechters moeten ze schorsen. Buitenspeldoelpunt gegeven? Weg. Onterechte penalty? Weg. Of een terechte penalty niet gegeven? Ook weg. Het scheelt een week later een andere club behoorlijk wat frustratie.

He was gewoon een pingel, ook die van Balo.

Amrabat gaat er onbevangen in, terwijl het helemaal niet nodig is. Je bent in de 16 meter gebied, Qua zijn rug is tegen de doel gekeerd en hij heeft amper een redleijke kans om een goal te maken, maar Amrabat grijpt onnodig in.

Het is een penalty in mijn ogen, ook als Juve zou winnen.

3 oktober 2013 om 11:28

Een penalty verschaft je nog altijd het ultieme mogelijkheid tot scoren. Statistisch gezien gaan rond 95% van alle penalties erin. Een penalty staat dus bijna gelijk aan goal.

Contact hoeft niet daarom gelijk aan penalty te staan. Ik vind toch wel dat er te makkelijk over wordt gedacht. Zulke gevallen bevestigen weer eens waarom zoveel spelers duiken. Een penalty is dus zo verdiend.

En bekijk beide gevallen eens: Ballotelli kan nooit bij de bal en Quag draait juist van de goal weg. Ten eerste verdienen deze momenten niet eens een mogelijkheid tot score en ten tweede kan je beide gevallen spreken van uitlokking. Beide aanvallers maken gebruik van acties van vd Hoorn en Amrabat en gaan bij minste aanraking liggen. Zulke gevallen verpesten het voetbal en dat moet niet geaccepteerd worden.

3 oktober 2013 om 12:52

Ik kan me redelijk vinden in jouw invalshoek. Je raakt goede punten.

Bij het laatste gedeelte van je laatste alinea geef je eigenlijk het antwoord:

Er wordt in beide situaties optimaal geprofiteerd van het lichte contact. Het is moeilijk om dit te accepteren, dat snap ik als géén ander als Gs-fan zijnde, maar ergens kunnen we Kassai niet afrekenen op deze gegeven penalty. Hij constateert contact in een zeer heldere situatie. De rest is afhankelijk van zijn initiatief. De sfeer en de ambiance was optima forma, dat heeft zeker invloed gehad op zijn beslissing.

Het is eigenlijk héél dom van Amrabat om zijn voet zo onbeheerst uit te steken, want in die situatie hoefde het helemaal niet...

3 oktober 2013 om 13:15

Laat ik het anders uitdrukken: ik snap dat ze gegeven worden, maar ik vindt het niet terecht.

En andersom hadden Gala en Ajax denk ik nooit z'n penalty gekregen en zaten wij hier de beslissing van de scheidsrechter om het niet te geven te relativeren.

Ik snap niet waarom er in zo een situatie geen gebruik wordt gemaakt van een indirecte vrije trap in het strafschopgebied.
Volgens de regels is het een strafschop want er werd wel degelijk een overtreding gemaakt in het strafschopgebied, alleen is dat in mijn ogen een veel te zware straf omdat er totaal geen sprake was van een kansrijke situatie..
Vandaar dat een indirecte vrije trap mij persoonlijk een uitstekende oplossing lijkt, alleen wordt dit helaas vrijwel nooit gehanteerd.

Het is natuurlijk heel frustrerend voor Ajax en Galatasaray maar we moeten ook naar onszelf kijken. Je moet de Italianen gewoon geen kans geven op een penalty want die pakken ze gewoon.
Beide overtredingen waren ook overbodig, de een staat met z'n rug tegen de goal en de ander kan nooit bij de bal als je voor hem blijft staan.

Bkorkmaz, kardesim,

Vind je het goed als ik schrijf dat ik het niet met je eens ben.

Natuurlijk is er contact maar je ziet duidelijk dat die Juve speler zich als een dode zwaan laat vallen. Een topscheidsrechter zoals die Kassai hoort dit aan te voelen, dat die speler opzichtig naar de grond gaat. In de voetbalwereld noemen ze dit "je tegenstander een pingel aannaaien".
Maar geef hem 's ongelijk..

Kijk maar goed naar de beelden, als het een echte pingel was had die speler nl. ook heel anders moeten vallen.

3 oktober 2013 om 12:49

Broeder,

Natuurlijk is dat goed! Wij zijn hier om meningen uit te wisselen, dat is ons voornaamste doel.

Persoonlijk had ik die pingel ook niet gegeven, maar ergens snap ik het punt van Kassai. Er is contact en dat ontkent Amrabat ook niet (zie andere topic). Qua pakt de situatie heel slim en sluw aan, maakt optimaal gebruik van het contact en valt. Je kan 'm als scheidsrechter laten sachieten, maar je kan hem ook geven. Natuurlijk speelt de sfeer van het moment en de ambiance een grote rol in zijn beslissing, maar als ik empathisch moet denken, geef ik 'm ergens gelijk. Amrabat komt er onbevangen in en Qua benut dat. Helaas is dit ook een essentieel onderdeel van het voetbal. Zuur maar waar.

Ik begin nog het vermoeden te krijgen dat de Uefa iets tegen Gala heeft. Denk maar aan volgende penaltygevallen:

- CL vorig jaar Man Utd - Gala. 2 overduidelijke penaltys voor Gala niet gefloten (geval Umut B. en Aydin)
- CL vorig jaar Real M - Gala (geval Burak Yilmaz) 100% strafschop niet gegeven
- CL gisteren Juve - Gala : Juve krijgt voor niets een strafschop

In grote wedstrijden bepalen details het duel, maar het onthouden van strafschoppen voor een bepaalde clubs zijn geen details meer.

Met deze gang van zaken gaat Gala op verplaatsing geen grote wedstrijden meer winnen. Mocht ik bestuurslid zijn maakte ik een beeldencomplicatie en haalde ik dit aan via verschillende mediamiddelen. Schandalig dit.

3 oktober 2013 om 14:20

Je vergeet:

* Real Madrid - Galatasaray, Khedira en Essien handballen in de 16 maar Galatasaray krijgt geen penalty.

* Real Madrid - Galatasaray, Sergio Ramos vliegt over de rug van Drogba, valt en krijgt een vrije trap mee terwijl hij zelf de overtreding maakt. Uit die onterechte vrij trap maakt Higuain de 3-0.

* Real Madrid - Galatasaray, Sergio Ramos staat overduidelijk op de voet van Burak in de 16. Geen penalty, en Burak krijgt onterecht geel voor een schwalbe en is geschorst voor de return.

* Galatasaray - Real Madrid, de eerste goal van Ronaldo is buitenspel.

Verder heb je helemaal gelijk over de posities van Umut Bulut en Aydin Yilmaz tegen Manchester uit. Aydin werd in blessuretijd aangetikt en na die penalty zou er waarschijnlijk met een 1-1 stand afgefloten worden. Galatasaray wordt echt heel vaak benadeeld in de CL.

Ik ben al jaren lid van de voetbalzone, en volg de vele topics hier op voetbalzone.
Ben het heel vaak eens met gangsterr en Bkorkmaz3.
Maargoed nu ga ik ook maar is actief reageren.

Ontopic : Manchini heeft volkomen gelijk, Juventus heeft veel afstand schoten gehad waardoor het leek dat zij de wedstrijd in controle hadden maar dat was helemaal niet zo, Galatasaray stond zeer sterk te verdedigen en gaf Juventus niet de kans om in de 16 te komen.
Dus moesten ze het maar met een penalty hebben wat volkomen onterecht was.

Ben zeer tevreden, een punt in een uitwedstrijd in Italie tegen Juventus.
Op naar Kopenhagen !!

Ik moet eerlijk zeggen die was erg makkelijk gegeven. Laatste tijd geven scheidsrechters makkekijkd pingels. Laatst Real en Milan en nu Juventus.. die scheidsrechters moeten een beetje harder worden.

3 oktober 2013 om 14:22

Ze hebben geen ruggengraat. Op deze manier maakt het ook niet uit of je 90 minuten goed speelt, je wordt toch wel genaaid in de slotfase:

3 oktober 2013 om 14:42

Scheidsrechters van tegenwoordig niet normaal .... Ik ken alleen een scheidsrechter dat is CoLLina... Over zijn beslissingen was iedereen zeker , omdat hij dat ook meende als hij een beslissing gaf, niets speelde voor hem een rol... Scheidsrechters verpesten vaak tegenwoordig de wedstrijden .... Maar goed , we pakken gewoon 6 punten van Kopenhagen ... En juve thuis kloppen dan ziet de wereld wie Galatasaray is !

Gelijk weer dat gezeur over omkoping, tjongejonge. Italiaanse clubs worden ook heel vaak benadeeld, daar hoor je niemand over BV vorig jaar bayern tegen juve Bayern scoorde, en stond duidelijk 3 meter buitenspel, zelfs een blinde kon dat zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren