Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB geeft toe: 'Veld van ADO Den Haag was onbespeelbaar'

Laatste update:
/

Volgens Eric Braamhaar kon er woensdag gewoon gevoetbald worden in het Kyocera Stadion, maar bij de KNVB is men inmiddels van mening dat de wedstrijd tussen ADO Den Haag en Vitesse van woensdag (weer) niet door had mogen gaan. De grasmat in de thuishaven van de hofstedelingen was er zo slecht aan toe, dat goed voetbal niet mogelijk was. Bovendien was er de nodige angst voor blessures.

ADO won uiteindelijk met 2-1, maar Vitesse-coach Peter Bosz was toch vooral blij dat zijn spelers zonder blessures uit de strijd waren gekomen. "Aanvankelijk werd het veld goedgekeurd, maar gedurende de wedstrijd kwamen we tot de constatering dat spelen op deze ondergrond eigenlijk onmogelijk was", geeft een woordvoerder van de KNVB toe aan Omroep West.

Voor zaterdagavond staat de wedstrijd tussen ADO en sc Heerenveen op het programma, maar het is nog even afwachten of dit duel wel door zal gaan. De KNVB heeft een extern onderzoeksbureau ingeschakeld om het veld van ADO te onderzoeken en vrijdag wordt er besloten of er een dag later gevoetbald kan worden of niet.

ADO Den Haag moet strafpunten krijgen voor dit slechte veld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ow echt? Dat kon ik vanaf de ruimte al zien. Die wedstrijd hadden ze lekker in een ander stadion moeten spelen.

3 oktober 2013 om 13:34

Hoor zojuist dat er naar word gekeken of de wedstrijd van Den Haag - Heerenveen in Heerenveen te laten spelen. We wachten het af

3 oktober 2013 om 14:51

Ik vond het ook al zo raar dat een wedstrijd midden in september afgelast werd omdat er een beetje regen is gevallen? Veld bij ado is gewoon drama.

3 oktober 2013 om 15:23

ik wil een oproep doen aan alle vitesse supporters, laten we allemaal online officieel aangifte doen tegen de knvb van diefstal, corruptie oid. Dit veld bestaat gewoon uit geulen!!!! Hier koop je dan kaartjes voor, ga je voor op reis, neem je ook nog eens verlof op van je werk vanwege het fijne tijdstip en dan krijg je dit. Dit veld verhoogt de winkansen van ADO tegen alle clubs uit het linker rijtje en dat is vervalsing. En Hagenezen, ga nu niet beginnen over ons dak, want ik heb veel te veel wedstrijden gezien waar clubs als Ajax Psv etc ons helemaal zoek hebben gespeeld. Mede mogelijk gemaakt door een fantastische grasmat!!

3 oktober 2013 om 17:35

Ik ben geen Vitesse-supporter, maar ik steun je oproep!

3 oktober 2013 om 18:13

Okay ik zal niet beginnen over het dak. Mag ik wel beginnen over oneerlijke concurrentie met maffiaroebels?

3 oktober 2013 om 18:35

@realgiel

Ken je feiten.. Georgië heeft geen roebels maar Lari, nee geen lariekoek

3 oktober 2013 om 23:25

nee hoor, dat is allemaal geregeld door de uefa, daarom hebben we dit jaar nagenoeg niemand gekocht. Jij kent je feiten klaarblijkelijk echt niet. maar zeg eens iets over het topic, oftewel die akker?

4 oktober 2013 om 05:29

En waar komt abramovisch vandaan !? Daar zul je wel degelijk roebels vinden !! Of denk je nou echt dat jordania dat zelf allemaal betaalt ??

3 oktober 2013 om 21:27

Er zijn in het verleden wel meer wedstrijden gespeeld op zulke slechte velden. Een aantal jaren terug Heerenveen-Ajax in een complete sneeuwbui maar volgens mij vorig jaar ook in de winter een wedstrijd bij Vvv.

Nu vallen ze Braamhaar eigenlijk af. De Knvb had moeten zeggen dat de mening van de scheidsrechter telt, nu vallen ze hem in het openbaar af. Of ze hadden woensdag al met dit statement moeten komen, nu is de wedstrijd al gespeeld. Een vreemde manier van zaken doen in mijn ogen.

3 oktober 2013 om 12:56

Nee, de Knvb valt zichzelf af. Ten eerste omdat ze het niet eerder afgelast hebben en ten tweede omdat nu duidelijk wordt dat de regels omtrent het speelveld onduidelijk zijn. Als het duidelijk was geweest had Braamhaar de wedstrijd geen doorgang laten hebben.

3 oktober 2013 om 12:56

Dit is denk ik alvast een vooraankondiging op de beslissing van ADO-Heerenveen.
Uiteraard blijft het vreemd..

3 oktober 2013 om 12:56

Niet alleen Braamhaar scheidsrechter Blom is dinsdag ook al wezen kijken en zag geen enkel gevaar met betrekking tot de spelers.

3 oktober 2013 om 21:09

dat was zelfs vrijdagochtend

3 oktober 2013 om 18:48

Dit is inderdaad allemaal met voorbedachte rade. Zoals al gezegd, nu hebben ze allemaal 8 gespeeld.

We zeggen na t duel even sorry en zetten de scheids te kakken. Bsh.

Dus ADO moet strafpunten krijgen omdat de scheidsrechter het veld verkeerd beoordeeld uiteindelijk? Vreemde poll dit, begrijp verder ook niet wat het doel daarvan is. Maurice Steijn en Peter Bosz waren het er beide over eens dat het veld slecht was.

3 oktober 2013 om 12:52

Kansloze pol (zoals zovaak)
Hier wek je natuurlijk de suggestie dat Ado geen veld kan onderhouden en daarvoor gestraft moet worden. Het trieste is dat het meeste mensen, dus ook VZ, weten waardoor het komt.

Als je nu het veld laat afkeuren voor de wedstrijd van as zaterdag heb je de poppen aan het dansen.

Snelste oplossing is Ado toestemming geven voor een kunstgrasveld. Waarom de Knvb dit niet toelaat om dit tijdens het seizoen aan te passen is mij een raadsel. Ze zeggen competitievervalsing maar hoe zit dat dan met de andere clubs die op kunstgras spelen?

3 oktober 2013 om 13:00

@fcdh_slb
Die andere clubs spelen het hele jaar al op kunstgras, dat is het verschil. Maar je kunt ook zeggen dat nu sprake is van competitievervalsing omdat eerdere wedstrijden wel op een goed veld zijn gespeeld en nu dus niet, althans zeker de komende wedstrijden niet.

3 oktober 2013 om 13:00

Het verschil daarmee is dat iedere club die tegen bvb bij Heracles speelt dat gedaan heeft op kunstgras. Indien je halverwege het seizoen de grasmat verandert naar kunstgras betekent dat dus dat de helft van de ploegen onder heel andere omstandigheden heeft moeten voetballen.

3 oktober 2013 om 13:08

@sammerens

OK kan ik inkomen maar zo zijn er meerdere andere omstandigheden te noemen, bv het veld zoals het er nu bij lag tegen Vitesse of als het een keer heel hard regent en er liggen allemaal pollen op het veld.....ik snap je punt maar begrijp je wat ik bedoel.

Ik vind dat ze in dit geval een uitzondering moeten maken. De rest van het seizoen uitwijken naar een ander stadion gaat hem niet worden en het veld gaat er echt niet beter op worden, alleen maar slechter met de winter op komst.

3 oktober 2013 om 13:10

Zo kansloos lijkt die poll me niet eens, 66% is het er wel mee eens. Als club ben je toch wel verantwoordelijk voor een fatsoenlijke grasmat, ook al moet dit via de gemeente gaan.

Ze moeten dit veld afkeuren, want dit veld is ook competitie vervalsing. ADO kan wennen aan het veld, in tegenstelling tot de tegenstanders.

3 oktober 2013 om 13:30

Moet je nagaan hoe kansloos die 66% van de stemmers zijn. Die begrijpen dus totaal niet wat de oorzaak van dit slechte veld is en wie daarvoor verantwoordelijk is.

3 oktober 2013 om 13:43

Het gaat om de timing: tijdens de competitie betekent een deel op echt gras en een deel op kunstgras. Tijdens de zomerstop betekent een hele competitie op dezelfde ondergrond.

3 oktober 2013 om 14:02

Uiteindelijk is ADO Den Haag gewoon verantwoordelijk voor het veld. De staat van het veld is misschien wel aan de gemeente te wijten, maar ADO Den Haag moet er als club uiteindelijk voor zorgen dat het veld gewoon bespeelbaar is.

3 oktober 2013 om 14:15

even snel kunstgras leggen is ook niet de oplossing dat moet namelijk inklinken oftewel minimaal 3 weken tot rust komen anders gaat het veld by een plens bui drijven.

Wat ik niet snap is dat ADO of de gemeente niet instaat is een fatsoenlijke mat neer te leggen in leeuwarden werd een grasmat op een parkeerterrein gelegd voor het kaatsen.
1 week lag het er , ongeloofelijk veel water gehad , er is een toernooi op gekaatst en op maandag trainde de plaatselijke fc Knudde (cambuur) erop en nog lag de mat er perfect bij.

3 oktober 2013 om 16:27

Echt sorry, maar hoe dom kun je zijn? Het gaat er niet om wie er verantwoordelijk voor is, ADO is een BVB die moet gewoon zorgen dat het geregeld is. Dat zei niet verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van het veld okee, maar ADO is gewoon eindverantwoordelijk.

3 oktober 2013 om 16:29

Ik merk wat frustratie bij Adpraat Geeft niks! De punten blijven gewoon in Den haag. De scheidsrechter heeft goedkeuring gegeven voor het veld dus de Knvb kan ADO geen straf meer geven.

4 oktober 2013 om 09:51

'ado kan wennen aan het veld, in tegenstelling tot de tegenstanders' alsof ado traint op dit veld?

ja lekker dan, komen ze nu mee! hadden ze voor de wedstrijd mee moeten komen.

Ado heeft hier geen schuld aan, ik zou het alvast zeggen voordat er dalijk weer 15 mensen roepen dat het de schuld van Ado is. Lullig is het wel ook voor Ado, maar dit is de schuld van de gemeente Den Haag, die moet het veld onderhouden en als zij dat niet doen kan Ado er ook niets aan doen. Ben wel van mening als het veld afgekeurd had moeten worden, dat de wedstrijd over gespeeld moet worden als het veld weer normaal is. Anders is het niet eerlijk en wordt Vitesse hier zwaar benadeeld.

3 oktober 2013 om 12:55

ADO heeft voor een gedeelte wel schuld, wanneer men voor dit seizoen op kunstgras had willen spelen hadden ze nu een goed veld gehad!

3 oktober 2013 om 12:59

De gemeente moet gewoon hun werk doen, en bovendien vind echt gras veel mooier dan dat stomme kunstgras, maar dat is mijn persoonlijke mening.

3 oktober 2013 om 13:03

Blijft altijd een discussie maar ik ben van mening dat voetbal zeker in de Eredivisie op een goede mat moet worden gespeeld of dit nu een kunst of natuurveld is maakt mij als televisiekijker niet uit.
En ADO heeft al ingestemd met kunstgras vanaf volgend seizoen, dus om dit nu iets te versnellen lijkt mij de beste oplossing.
Als ik als voetballer zou moeten kiezen zou ik liever op een goede kunstgras mat spelen, als op menig Eredivisie veld. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

3 oktober 2013 om 13:09

Inderdaad heeft Ado vanaf volgend seizoen kunstgras, maar ze hebben dat veld niet effetjes gelegd. Ze komen sowieso in de problemen, met dank aan de gemeente.

3 oktober 2013 om 12:57

Het is de gemeente Den Haag die hier te kort is gekomen. Zijn en blijven toch boeren he.
Je kan wel zien dat Den Haag geen stad ,maar een dorp is,.
Het is de verantwoording van de scheidsrechter dat hij de wedstrijd is begonnen
En Bosz, een man die een sukkel is.
Had nooit zijn team het veld in moeten laten gaan

3 oktober 2013 om 13:00

Jij bent zeker nog nooit in Den Haag geweest neem ik aan? Het zijn daar allerminst boeren, het is de randstad.

3 oktober 2013 om 13:06

Het is de verantwoordelijkheid van de gemeente dat ze verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent het veld.
Het is ADO verantwoordelijkheid dat ze niet aan de bel trekken bij gemeente en knvb en dat ze geen vervangende oplossing hebben.
Het is de verantwoordelijkheid van scheids en knvb om de veiligheid van spelers te waarborgen..

Uiteindelijk staat ADO ingeschreven als club in de competitie en zijn ze eindverantwoorlijk. Alsof een boerelul nog niet had zien aankomen dat er woensdag niet fatsoenlijk gespeeld kon worden. Dat iedereen met de gemeente aankomt als schuldige is onzin. ADO had al eerder maatregelen moeten nemen. Ja makkelijk om nu de gemeente aansprekelijk te stellen. Ze hadden alles voor het seizoen af moeten hebben of ze hadden er niet aan moeten beginnen. Er had allang iemand van ADO kunnen zeggen dat dit zo niet ging werken.

3 oktober 2013 om 13:12

Het is geen onzin, de gemeente is schuldig. Ado had misschien wel eerder aan de bel moeten trekken, maar tegen PSV en Roda lag het veld er nog goed bij, sinds dat gebeuren met het water lijkt het wel de akker van boer Frans.

3 oktober 2013 om 13:22

Zal je vertellen dat ik in de schilderswijk ben geboren.
Maar Den haag heeft nooit stadsrechten gehad,
Ik erger me dan ook mateloos aan het liedje van "mooie stad achter de duine"
Alleen het binnenhof mag je hofstad noemen.
Maar de rest is en blijft dorp
En het mooiste akker in het Kyosera stadion

3 oktober 2013 om 13:31

Het is maar waar je je aan kan ergeren zeg, maak je niet zo druk.

3 oktober 2013 om 17:02

@steward
Wat zit je nou de muggenziften.
Sinds 1795 worden stadsrechten niet meer uitgeschreven en dienen ze geen enkel doel. Misschien moet je de geografische betekenis van stad eens opzoeken. En als je toch blijkt zeiken om zulke kleine dingentjes, troost je dan met de gedachte dat 'wij' in 1806 en 1810 de eretitel stad hebben gekregen. Wat in principe hetzelfde betekenende als voor 1795. Alleen had je er niks aan.

Ga je nou maar weer ergeren aan een liedje waarin Den Haag stad wordt genoemd...

3 oktober 2013 om 22:51

@ garcia
Ik heb tenminste opgelet met geschiedenis ,of wellicht iets langer op school gezeten om de feiten te kennen.
Den Haag zijn gewoon boeren. Die een leuke ploeg hebben en de grote nog wel eens pijn kunnen doen.
De eretitel stad hebben jullie van Napoleon, je heb het even nagezocht begrijp ik.
Maar een titel die napoleon gaf, die man is verbannen en dood.
Den Haag heeft geen stadsrechten. zal het nooit krijgen ook.
Sorry dat ik het wist en jij het op moest zoeken
Ken je feiten voor je wat roept

4 oktober 2013 om 10:11

geen stad?

4 oktober 2013 om 11:49

@ Jangalaas
Nee,klopt. Den Haag heeft nooit stadsrechten verkregen.
Van Napolleon wel de eretitel van stad in 1810 geregen.
Maar vanaf 1795 zijn het verkrijgen van stadsrechten opgeheven.
Dus Den Haag is geen stad.

3 oktober 2013 om 12:58

Een club moet er toch voor zorgen dat er op een bespeelbaar veld kan worden gespeeld?
Of dit nu in het Kyocera stadion is of op een trainingsveld..

3 oktober 2013 om 13:01

Vind ik ook, maar als de afspraak met de gemeente is dat zij het verzorgen moeten zij het ook verzorgen en niet op de verkeerde manier bekleden.

3 oktober 2013 om 13:07

en iedereen van ADO stond erbij en keek er naar..

3 oktober 2013 om 13:10

Daar was ik niet bij, kan ik niet over oordelen.

En nu? Gaan ze nu de wedstrijd tegen Heerenveen wél aflasten? Competitie vervalsing van de hoogste orde. Wanneer dit gebeurt dient de wedstrijd ADO - Vitesse ook in zijn geheel overgespeeld te worden. Daarnaast hoort ADO nog een fikse boete te krijgen. Want zeg nou eerlijk, zelfs bij 97% van de amateurverenigingen ligt de mat er niet zo slecht bij als in het Kyocera stadion.

3 oktober 2013 om 13:00

Wat zit je nu te zeuren met je boete, de gemeente heeft alle ellende veroorzaakt ADO had een prima grasmat, maar de gemeente den Haag wilde zo nodig het WK Hockey organiseren en dit is het resultaat.

3 oktober 2013 om 13:05

ADO is een betaald voetbal organisatie (!), en men dient er gewoon voor te zorgen dat ze een goede mat hebben liggen. En niet een veld dat voor 70% bestaat uit drijfzand. Maakt helemaal niets uit of nou de gemeente, een hockeyclub of voormalig minister Balkenende hier voor verantwoordelijk is. ADO heeft haar zaken niet op orde en dient hier gewoon voor gestraft te worden.

3 oktober 2013 om 19:42

Doe maar lekker dan die boete, het blijft de gemeente Den Haag die dit veroorzaakt heeft, dus zal de schade op op de gemeente verhaald worden, die dat dan ook weer moeten betalen omdat nu al onomstotelijk is bewezen dat die dit heeft veroorzaakt. Dus daar gaat weer een berg gemeenschapsgeld van de belastingbetaler. ADO heeft helemaal niets met dat WK hokey te maken, wat trouwens ook een hoop geld kost om te organiseren, en nu komen deze kosten er nog ff bij, lekkaaaah.

Eigenlijk zou de wedstrijd tussen Vitesse en Ado overgespeeld moeten worden
Maar zal niet gebeuren
IK denk dat Ado rond moet kijken om hun wedstrijden elders te spelen, of Excelsior oid.
Of is er ergens in de randstad een leegstaand stadion,ik denk aan Haarem of zo?

3 oktober 2013 om 13:19

Ik denk ook wel eens aan een harem... hmmmm.

On: schandalig veld, dat zag natuurlijk iedereen. Lullige is dat ADO er niet zo veel aan kan doen en nog lulliger is dat er ook vrij weinig aan gedaan kan worden nu. Een ander stadionnetje zoeken is een optie, maar zal wel ontzettend zonde zijn als ADO niet gewoon in Den Haag kan voetballen.

3 oktober 2013 om 13:28

hahaha,sorry van mn spelfout, Had Haarlem moeten zijn.
Het is ook schandalig dat club Den Haag de dupe is.
Maar ik vraag me toch af hoe dit allemaal heeft kunnen ontstaan.
Een veld maak je toch klaar net na het seizoen,zodat het nieuwe seizoen er een biljartlaken ligt

3 oktober 2013 om 13:32

Ik weet er ook het zijne niet van, maar het scheen iets met de hockey te maken hebben en een nieuwe betonlaag dat onder het veld gestort is.

3 oktober 2013 om 19:45

Nog eeeeen keertje dan, omdat de gemeente Den Haag zo nodig een wk hokey moet organiseren!! En alvast wat voorbereidend werk wilde doen ivm de kunstgrasmat. En toen is er iets niet helemaal goed gegaan, want voor deze werkzaamheden was er nooit iets aan de hand.

snappietnu

Hmmmm Extern onderzoek? Kan er niet iemand uit zeist gewoon even naar Den Haag rijden en even gaan kijken? Gaat werkelijk nergens over dit.

De enige die strafpunten verdient is de gemeente den Haag die hebben alle ellende veroorzaakt.
Dus daar zoekt de Knvb het maar mee uit.

3 oktober 2013 om 13:12

Precies deze discussie had ik ook al met een ADO-fan, maar die blijven maar de gemeente de schuld geven. Kijk naar de arena, eigendom van gemeente en had ook eeuwigheid last van slecht veld, maar ajax was Altijd verantwoordelijk.

BIj ado had er toch wel iemand slim genoeg geweest om:
1. Voortijdig aan te zien komen dat er niet gespeeld kon worden en er bijv. bij sparta, dordrecht of excelsior had gespeeld, dan had het veld extra dagen om hopelijk voor zaterdag wel fatsoenlijk bespeelbaar te zijn.

2. goede afspraak kunnen maken met gemeente, om veranderingen allemaal voor het seizoen plaats te laten vinden? Waarom midden in het seizoen. Er had toch tegen de gemeente gezegd kunnen worden, als je wat gaat veranderen voor hockeywedstrijden zorg dan dat voor begin seizoen klaar is..

3 oktober 2013 om 13:31

Enige verschil was, dat Ajax eigen terrein knecht had en ADO niet. Dus wel degelijk schuld van de gemeente en niet van ADO

3 oktober 2013 om 15:59

Dat is enigste wat je eruit haalt? lol. Maar hoe dom is dat, dat je iemand van de gemeente je veld laat onderhouden. Je wil toch controle behouden over het veld waar je op speelt. Maar er is gewoon geen geld en ze zijn te lui, dus laten ze het over aan iemand anders.

goh, dat zag een blinde nog.
echt triest dat dit kan in nederland, het leek wel een amateur wedstrijd

3 oktober 2013 om 13:00

Zelfs op de amateurvelden ligt het veld er een stuk beter bij dan gisteren in den Haag het geval was!

4 oktober 2013 om 10:17

met een goeie grasmat alleen red je het ook niet, zie je aan feyenoord.

Potverdikkie die Knvb ook, scherp hoor! Lijken wel loopgraven.

Dan mag ADO in de winterstop waarschijnlijk geen kunstgras leggen omdat dat competitievervalsing is.

Dan vraag ik me af: Is deze wedstrijd door laten gaan maar de wedstrijd een paar dagen later al wel afgelasten dan niet net zo goed competitievervalsing?

Vooropgesteld dat Vitesse de nederlaag volledig aan zichzelf had te denken hoor, maar ze hebben natuurlijk wel moeten spelen op een ondergrond waar nu Heerenveen wellicht niet op hoeft te spelen. Ik denk dat het niet geheel onjuist is om te stellen dat Vitesse met spelers als Piazon en Ibarre meer hinder heeft ondervonden van deze belachelijke grasmat dan Ado, hoewel natuurlijk geen van deze partijen op zo'n pot voetbal zaten te wachten.

3 oktober 2013 om 15:05

Het was één grote aanfluiting. Eigenlijk zou een herhaling (dus tegen Heerenveen) verboden dienen te worden, maar dat is inderdaad competitievervalsing in een andere vorm. Voer voor juristen (helaas) en daar wordt niemand beter van.

en nu?? ADO - VIT overnieuw spelen?? zal wel niet gebeuren de knvb kennende.

3 oktober 2013 om 13:20

Waarom zouden ze dat doen dan? Dan krijg je voortaan een regen aan klachten binnen.. Zou hetzelfde zijn als bij een rode kaart die geseponeerd word, die wedstrijden ook voortaan maar overnieuw spelen?

3 oktober 2013 om 14:12

Iedereen kan zien dat dit veld gewoon gevaarlijk is en dat er absoluut niet op gevoetbald kan worden.

Als ze er nu voor kiezen om de wedstrijd tussen ADO en Heerenveen af te gelasten, moet de wedstrijd tussen ADO en Vitesse overgespeeld worden. Anders heb je het gewoon over de reinste competitievervalsing.

4 oktober 2013 om 10:25

waarom overnieuw spelen?

De Knvb moet ADO gewoon toestaan om per direct een kunstgras mat te laten aanleggen, wedstrijd van Vitesse overspelen en de wedstrijd van komen weekend eruit gooien.
Enige probleem dat ADO met overspelen nooit zal instemmen, omdat ze op een normale (lees:vlak en met gras) veld geen schijn van kans hebben tegen Vitesse.

3 oktober 2013 om 13:02

ADO heeft natuurlijk altijd kans tegen Vitesse (of welke ploeg dan ook). Maar op een vlakke grasmat zal de individuele kwaliteit van Vitesse meer de doorslag kunnen geven.

Wat je krijgt als je nu alsnog de wedstrijd over zal laten spelen is dat je waarschijnlijk een hele bak heisa over je heen krijgt als Vitesse een herkansing krijgt (en wellicht wel wint). We praten toch over belangrijke punten in de huidige top van het klassement.

3 oktober 2013 om 13:06

Ik denk ook dat overspelen geen optie is, maar is meer een persoonlijke mening, omdat ik ook liever naar goed voetbal op een mooi veld kijk.
Voelde me nu als fox abonnee ook bedrogen!

3 oktober 2013 om 13:21

Overspelen zal het niet worden. Vitesse had uit protest gewoon het veld niet op moeten gaan. Dan was er niks aan de hand. Had de Knvb begrepen had iedereen begrepen. Ze zijn toch held veld opgegaan en stemmen er dus mee in. Kunstgrasveld kun je wel aanleggen, maar duurt ongeveer een maand en die tijd hebben ze niet. Dus is ook geen optie. Enige is uitwijken naar Rotterdam of naar Haarlem.

3 oktober 2013 om 13:24

Wat ik begreep is dat de ondergrond er al ligt en dat is het meeste werk, nu is het opvullen met zand de mat erop en klaar. Dat moet in twee weken wel lukken lijkt mij.

3 oktober 2013 om 13:26

Ligt eraan wat voor veld je wilt. Die van Heracles moet 3 weken liggen voor je erop mag spelen, dit doordat er echt gras bij inzit.

3 oktober 2013 om 14:55

Haarlem lijkt me niet verstandig.
Ik speel bij de fusieclub Haarlem-Kennemerland, wij spelen op het oude Haarlem terrein en ik speel regelmatig in het stadion.
Hier kunnen echt geen eredivisie wedstrijden meer gespeeld worden.
De hoofdtribune (kick smit) is slecht onderhouden en de tribune aan de overkant is gesloten vanwege asbest, dus er kunnen geen uitsupporters komen.
Daarnaast is de ligging van het haarlem stadion niet lekker ivm met de veiligheidsregels van een eredivisiewedstrijd

3 oktober 2013 om 14:55

Haarlem lijkt me niet verstandig.
Ik speel bij de fusieclub Haarlem-Kennemerland, wij spelen op het oude Haarlem terrein en ik speel regelmatig in het stadion.
Hier kunnen echt geen eredivisie wedstrijden meer gespeeld worden.
De hoofdtribune (kick smit) is slecht onderhouden en de tribune aan de overkant is gesloten vanwege asbest, dus er kunnen geen uitsupporters komen.
Daarnaast is de ligging van het haarlem stadion niet lekker ivm met de veiligheidsregels van een eredivisiewedstrijd

3 oktober 2013 om 15:30

@rik22

Dan heb je weer het probleem dat Vitesse dan punten in mindering krijgt, een boete en met 3-0 die wedstrijd verliest.

3 oktober 2013 om 15:49

als de knvb het veld hadden gezien, dan lijkt het me dat ze dat wel begrepen.

3 oktober 2013 om 21:28

Er zou nu gekeken worden of het mogelijk is om in de winterstop al over te gaan op kunstgras. Daarbij doet er zich wel het probleem voor dat de tijdsperiode om zo'n veld aan te leggen heel erg krap is. Naast het aanleggen van het veld dat zo'n 2 weken in beslag zal nemen is er volgens de reglementen van de Knvb een proefperiode van zo'n 3 weken nodig om het veld te keuren.

En het veld wordt alleen nog maar erger in de winter die aanstaande is. De Knvb, ADO en de gemeente Den Haag moeten zeer snel met een oplossing komen want dit veld wordt niks meer beter. Dus als je nu de wedstrijd af last, kan je net zo goed alle thuis wedstrijden van dit seizoen voor ADO af lassen, want dit veld wordt niks beter.

Ja, leuk om nu mee te komen, maar ondertussen is Vitesse er wel bij genaaid. Gunstig voor mijn clubje hoor dat ze verloren hebben, maar het is natuurlijk niet eerlijk.

3 oktober 2013 om 13:11

Beide clubs hadden net zo veel hinder van het veld, dat vitesse verloren heeft lag niet aan het veld

3 oktober 2013 om 13:35

Een boer loopt met z'n klompen gewoon het land op, een stadse zou eerst laarzen aan trekken.

Wat ik er mee wil zeggen is, Vitesse heeft wel degelijk verloren door het veld, je zag aan de jongens dan ze bang waren om te sprinten, kappen en draaien. Vond het de 1e helft nog wel mee vallen, maar in de 2e helft kon je dat heel goed zien.

4 oktober 2013 om 13:04

Natuurlijk lag het wel aan het veld. Vitesse heeft met zijn technische spelers veel meer behoefte aan een strakke grasmat dan Ado, dat het vooral van buffelen moet hebben.

3 oktober 2013 om 13:43

Vitesse had gewoon het veld niet op moeten komen of onder protest moeten spelen, maar gingen ook 1 van deze 2 toch het veld op. Dan ga je toch akkoord?

3 oktober 2013 om 14:48

Vitesse heeft onder protest gespeeld.
Bosz is zelfs voor de wedstrijd nog bij Braamhaar de kleedkamer ingelopen om zijn ogenoegen te uiten.
Dus voor, tijdens en na de wedstrijd heeft Peter Bosz aangegeven dat het onverantwoord was.

3 oktober 2013 om 14:58

Ado wilde zelf ook niet spelen. Maar deze wedstrijd is er gewoon vanuit Zeist doorheen gedrukt.
Dit is gewoon je reinste competitie vervalsing

Opmerkelijk! Eric Braamhaar vond het veld gisteravond goed bespeelbaar. 'egaal' noemde hij de toendra die in Den Haag lag te stinken. Ik ben benieuwd of de scheidsrechter nog een onderzoekje van de Knvb aan zijn broek krijgt. Maar waar andere misstanden zoals spreekkoren over arbiters met beide handen worden aangegrepen om tekst en uitleg te eisen, zal dit gevalletje onkunde en competitievervalsing wel weer vakkundig in de doofpot worden gestopt...

3 oktober 2013 om 17:43

Deze doofpot is gewoon gecreeerd. Deze wedstrijd moest en zou doorgaan wegens commerciele belangen. Als je achteraf toegeeft dat het fout was is het leed al geschied. Het is net het bedrijfsleven he. Iets er doorheen drukken en achteraf bewust sorry zeggen. Allemaal vooraf over nagedacht!

3 oktober 2013 om 17:43

Deze doofpot is gewoon gecreeerd. Deze wedstrijd moest en zou doorgaan wegens commerciele belangen. Als je achteraf toegeeft dat het fout was is het leed al geschied. Het is net het bedrijfsleven he. Iets er doorheen drukken en achteraf bewust sorry zeggen. Allemaal vooraf over nagedacht!

3 oktober 2013 om 21:16

Zelfs Blom is in de ochtend nog langsgeweest namens de Knvb, dus de het denk toen al beslist dat ie door "moest"gaan. Deze gaat echt niet meer overgespeeld worden.

Nouja, als je met Frank van der Struik in de basis begint dan weet je dat het zelfs op een goed veld al onmogelijk wordt om te winnen. Die man is zo enorm slecht.

Overnieuw spelen zal er ook wel niet in zitten, aangezien de scheidsrechter het veld heeft goedgekeurd en de beslissing niet meer omkeerbaar is. Jammer voor Vitesse!

Ze hadden die wedstrijd ook gewoon in een weiland kunnen spelen, wat een waardeloze grasmat. Ik ben benieuwd naar de rede voor de slechte staat van de grasmat.

3 oktober 2013 om 16:42

De gemeente zeggen alle hagenezen haha!

3 oktober 2013 om 18:20

Knvb moet gewoon het gras afkeuren en geen wedstrijd meer laten spelen daar. Ik denk dat de gemeente dan wel in beweging komt.

Is de oorzaak van het dramatische veld inmiddels verholpen of is dit onmogelijk met het oog op de voorbereiding van het stadion op het kunstgras dat er komende zomer in komt? Als het verholpen is dan kan de wedstrijd afgelast worden en moet men ADO verplichten een nieuw veld te leggen. Als de onderliggende problemen niet te verhelpen zijn en een nieuwe grasmat er bij de volgende regenbui weer zo uitziet, dan moet men toch overgaan tot meer drastische maatregelen t.o.v. ADO Den Haag.

3 oktober 2013 om 13:19

Ze hebben iets onder het veld aangelegd, zodat het mogelijk is om het EK of WK hockey in het stadion te houden. Echter zijn er problemen met afwateringen en daarnaast is geen fatsoenlijke onderlaag voor een goede grasmat, dus ben bang dat het niet veel beter gaat worden.. Snap niet dat iemand van gemeente of ADO bedacht heeft om dit allemaal Voor het seizoen plaats te laten vinden...

Enige oplossing is toch het kunstgras toe te laten, ook al staat dat te boek als competitievervalsing. Op dit veld kan gewoon niet gespeeld worden, andere clubs zullen ook liever nu kunstgras hebben dan zoon blessureverhogend veld.

3 oktober 2013 om 13:46

Het is een schande als ze niets doen aan het veld, alleen omdat het makkelijk is om de onderste laag alvast klaar te maken voor kunstgras... Sloop die laag er maar uit en zorg maar dat ie na het seizoen er weer in gaat, dit kan zo niet een heel seizoen namelijk. Je moet ADO en de gemeente niet gaan belonen voor hun onwil en onkunde door ze nu alvast het kunstgras te laten leggen. Als ze weigeren iets aan de afwatering te doen dan gewoon alle thuiswedstrijden van ADO in een ander stadion laten spelen of alle thuiswedstrijden van ADO omdraaien naar uitwedstrijden. De maat is nu wel vol lijkt me.

3 oktober 2013 om 14:40

wat een domme imbeciel ben jij zeg waarom denk jij dat die sleuven er in zijn gebracht voor het afwatering dombo jij was zeker de slimste van je klas

Als Ado - Heerenveen niet doorgaat moet Vitesse de kans krijgen de wedstrijd van woensdag opnieuw te spelen.

Mag ik dan ook aannemen dat de uitslag van de wedstrijd tegen Vitesse ongeldig wordt verklaard als blijkt dat het veld zaterdag wel afgekeurd wordt en de wedstrijd wél wordt afgelast.

Anders zou er sprake zijn van competitievervalsing.....

3 oktober 2013 om 13:18

Inderdaad. Als die uitslag nog wordt toegekend dan is er sprake van de grootste competitie vervalsing. Als dit clubs als Ajax, PSV of Feyenoord zou overkomen dan brak er nu een gigantische hetze uit tegen de Knvb.

3 oktober 2013 om 14:44

aan de eindstand van 2-1 ken niets meer verandert worden het veld is door blom en co goed gekeurt

3 oktober 2013 om 14:56

En door de knvb als onbespeelbaar aangemerkt.
En hier nog even een citaat van Van Oostveen waaruit blijkt dat het goedkeuren door de scheidsrechter geen garantie is: "de scheidsrechter vond de grasmat goed genoeg om op te spelen, maar de vraag is of de bond dat ook vindt."
De Knvb geeft al aan dat ze gedurende de wedstrijd erachter kwamen dat de ondergrond niet bespeelbaar was dus hoe duidelijk wi je het hebben.

Wees er maar niet al te zeker van dat de 3 punten in Den Haag blijven.
Wet Gelijke behandeling. Vitesse kan dit zo makkelijk aanvechten.

3 oktober 2013 om 15:15

jammer joh had de knvb in de rust alsnog moeten afkeuren is niet gebeurt wedstrijd is uit gespeeld eindstand staat vast

3 oktober 2013 om 16:18

Ben blij voor je dat je er zeker van bent.
Gestudeerd voor jurist?

On: niemand weet de uitkomst maar het is wel zeker dat nog niet vaststaat dat de 3 punten in Den Haag blijven. Mag ik die glazen bol van je ook een keer lenen?
Ik weet met zekerheid te zeggen dat Vitesse in beroep gaat wanneer de wedstrijd ADO-Heerenveen niet doorgaat.

tegen Heerenveen ook door laten gaan dan. anders is het competitievervalsing. of de wedstrijd van Vitesse opnieuw laten spelen

O. En nu wat? Gaan we die wedstrijd opnieuw spelen? Wordt Ado gestraft? Zo ja, hoe? Deze situatie is een verlies voor iedereen. Ado den Haag en de Knvb moeten zich schamen.

Dat gezeur om over te spelen!!! Vitesse had gewoon het veld niet op moeten gaan, nu hebben ze er zelf mee ingestemd om te spelen. Kan herinneren dat AZ na een incident ook de grasmat verliet in de Arena, deed ook niemand moeilijk over, dat het later werd uitgespeeld.

3 oktober 2013 om 13:32

Vitesse had niet echt een keus ofwel? Als ze niet gespeeld hadden waren het mietjes en kregen ze een reglementair verlies. ADO moet zijn zooi gewoon voor elkaar hebben en de knvb moet capabele scheidsrechters sturen. Ik zie niet in dat dit de fout is van Vitesse en zie alleen maar nadelen voor Vitesse. Wedstrijd over spelen want Vitesse was duidelijk in het nadeel met het combinatiespel wat ze willen spelen.

3 oktober 2013 om 13:34

Dit had iedereen begrepen, dat je daar niet op kon spelen. Dit geeft de Knvb toch nu ook toe. En anders onder protest, zoals andere clubs dat doen. Zelfs dat niet gedaan. Dus eigen schuld dikke bult.

3 oktober 2013 om 14:51

En weer rik22,

Vitesse heeft onder protest gespeeld.
Bosz is zelfs voor de wedstrijd nog bij Braamhaar de kleedkamer ingelopen om zijn ogenoegen te uiten.
Dus voor, tijdens en na de wedstrijd heeft Peter Bosz aangegeven dat het onverantwoord was.

En bekijk je eigen Quote even dat weet je dat het onder protest was.

Oplossing. De komende wedstrijd spelen in Heerenveen. En dan ondertussen een nieuwe grasmat leggen. Doen ze in de Arena toch al '....tig' malen. Nieuwkoop ligt vlak bij en in Limburg is ook een natuurgrasleverancier.

3 oktober 2013 om 13:33

Is toch echt competitievervalsing aangezien Vitesse gister niet in Arnhem mocht spelen.

3 oktober 2013 om 13:39

Nee overspelen is competitie vervalsing

3 oktober 2013 om 13:43

En waarom dan? Als Heerenveen thuis mag spelen omdat het veld slecht is, dan had Vitesse dat gister ook mogen doen. Je weet hoe koppig de knvb is en het is dan ook al heel knap dat ze dit hebben toegegeven. Als je niet had gespeeld had je gegarandeerd gezeik gehad en Bosz is nou eenmaal een trainer die niet naar excuses wil zoeken. Dat hij als persoonlijkheid zo is zegt niet dat de hele club zo hoeft te denken. Braamhaar zeeeer koppig geweest gister en die fout is gewoon terug te draaien.

3 oktober 2013 om 13:45

Over spelen is niet mogelijk, had Vitesse onder protest moeten spelen. Ze kwamen bij het stadion en toen zagen ze het veld. Wou je doen dan, zelfde middag met zijn allen naar Arnhem afreizen per trein???

3 oktober 2013 om 13:50

Tuurlijk is dat mogelijk. Of ze wachten tot het veld bij ADO goed is of ze spelen in Arnhem of op een andere locatie. Is niet heel moeilijk hoor. Kosten verhalen op de gemeente Den Haag en hoppaaa spelen maar. Als dat niet gebeurd is het duidelijk dat Vitesse benadeeld is en dat het dus competitievervalsing is. Het is duidelijk dat de spelers van ADO met hun vechtvoetbal beter uit de voeten konden op dat veld dan de wat meer technische spelers bij Vitesse.

3 oktober 2013 om 14:05

ja klopt 026. Dan dus overspelen , of op een goede grasmat of anders in Arnhem.

3 oktober 2013 om 14:23

Competitie vervalsing is het als Vitesse het nu mag overspelen. Ze hadden niet het veld op moeten komen of in protest moeten spelen, dit hebben ze niet gedaan, dus zijn ze akkoord gegaan.

Quote van Bosz na afloop tegen tv Gelderland.

'maar dit was gewoon levensgevaarlijk voor de spelers. We waren compleet verrast toen we hier aankwamen. Overal zaten gaten in het veld. Er lag zacht, mul zand op. Net drijfzand. De bal sprong alle kanten op. Het enige wat je kon doel was hoge ballen spelen. En ADO ging met die omstandigheden het beste om. Dus dat we hier verliezen ligt wel gewoon aan onszelf', oordeelde Bosz.

Na de Radio en TV-interviews in de catacomben moest Bosz ook nog de gebruikelijke persconferentie geven aan de schrijvende pers. Bosz was zeer kortaf. 'ado ging het beter met de omstandigheden om. Gefeliciteerd met de overwinning.'

3 oktober 2013 om 14:50

rik22 helaas voor je.
Vitesse heeft onder protest gespeeld.
Bosz is zelfs voor de wedstrijd nog bij Braamhaar de kleedkamer ingelopen om zijn ogenoegen te uiten.
Dus voor, tijdens en na de wedstrijd heeft Peter Bosz aangegeven dat het onverantwoord was.

De quote die je aanhaalt bevestigd inderdaad mijn verhaal. Bedankt.

3 oktober 2013 om 16:49

De hele club ADO is competitievervalsing

Tja wat moeten we nou met dit statement? Onbegrijpelijk dat een WK hockey, die pas volgende zomer plaatsvindt, zoveel gevolgen heeft voor de nationale voetbalcompetitie. Er zijn toch genoeg goede hockeyvelden waarop dit toernooi afgewerkt had kunnen worden? Ik vind het werkelijk schandelijk dat er nu geruime tijd op zo'n veld gevoetbald moet worden.

Nou Heerenveen weet wat hun te doen staat. De volgende opstelling

Goal: Nordtfeldt
Verdedigers: Dijks, Otigba, Van Anholt, Zomer, Kum en Kruiswijk
Middenvelders: X
Aanval: Finnbogason, Wildschut, Slagveer, van la Parra

Lange ballen naar voren en tegenhouden. Middenvelders kan je wel een dagje naar Attractiepark Drievliet sturen.

Strafpunten voor ADO gaat wel heel ver. Heerenveen (en Vitesse) moeten gewoon op een normaal veld een potje voetbal kunnen spelen, als dat niet kan om de een of andere reden dan zoek je toch gewoon een nieuw veld waar het wel op kan? Een beetje ADO punten mindering geven lost ook niks op.

Als zaterdag het veld niet wordt goedgekeurd, dan vind ik dat Vitesse wat mij betreft ook die wedstrijd opnieuw mogen spelen. Anders heeft de Knvb door hun laksheid nu al weer een flinke stempel op dit seizoen gedrukt.

Sinds wanneer spelen ze Hockey op echt gras?

3 oktober 2013 om 20:45

Ook voor jou nog één keer dan.
De gemeente heeft aanpassingen aan de onderlaag laten uitvoeren tijdens de zomerstop om daar volgend jaar een kunstgrasveld neer te leggen voor het WK hockey.
Dat één en ander niet helemaal goed is gegaan moge duidelijk zijn.

Rare poll...

Om Den Haag hier 3 stafpunten voor de geven slaat echt helemaal maar dan ook helemaal nergens op!

De gemeente is zo beidehand om voor een verkeerde ondergrond te zorgen voor het hockey 2014, door de ondergrond die is geplaatst door de gemeente is het afvoersysteem naar de (opzijn haags gezegd) klote gegaan!

Maar dan om alle verwijten aan Den Haag te geven is in en in triest! Als de Knvb het in haar hoofd haalt om 3 punten in mindering te geven is een ding duidelijk en dat is naaierij! Maar Braamhaar heeft het goedgekeurd en daar blijft het gewoon bij.

Overigens ben ik het ermee eens dat er absoluut niet gespeeld had mogen worden dat staat gewoon vast.

achjaa het ging maar om de koppositie voor vitesse dat is natuurlijk niet belangrijk! iedereen en ook de knvb weet dat je niet op zo'n veld mag voetballen want van voetballen komt niks terecht vitesse heeft veel meer kwaliteit dan ado maar kon dit nu niet uitdrukken om dat er niet fatsoenlijk gevoetbald kon worden en dan is het een loterij wie de wedstrijd wint in dit geval trok ado aan het langste eind, vitesse bereid zich voor op een wedstrijd en door dit veld valt alles in duigen Schande dit is pas competitie vervalsing

3 oktober 2013 om 14:54

nou dan pakken jullie feyenoord zondag toch . ook dat zal een moeilijke pot voor jullie worden. denk jij dat ado hier blij mee is met dit veld !!! wij gingen er gewoon beter mee om

Waarom moet er in godsnaam gehockeyed worden op een voetbalveld van een eredivisieclub?
Ik vermoed: hang naar extra inkomsten, maar er zijn duizenden hockeyvelden met kunstgras, helaas overigens. Dus mogelijkheden genpeg voor liefhebbers van voerbal-met-een-stokkie.
Eredivisievelden moeten heilig zijn: goed natuurgras desnoods coor superdeskundigen door de Knvb aangetrokken, onderhouden.
Gemeente is jegens ADO verwijtbaar schuldig. ADO is jegens de Knvb verwijtbaar schuldig.
Oplossingen:
1. Alle thuiswedstrijden gewoon door laten gaan als loopgravenoorlogen geen comp vervalsing
2. Alle thuiswedstrijden in een ander stadion, bijv dat van DHC in Delft, zelf nog gespeeld, prima xtadion.
3. Alle thuiswedstrijden voorlopig door uitwedstrijden vervangen en snel beter veld aanleggen, desnoods kunst.
Puntenaftrek ADO is onzin, dan had de Knvb de wedstrijd niet door moeten laten gaan.
En Erik Braamhaar heel snel naar de Pearl, want als hij dit knollenveld als 'vlak' betiteld is er iets mis met zijn ogen en/of geestestoestand...

3 oktober 2013 om 14:04

En nog een optie.

4. N O O D grasvelden. Dit zijn grasmatten van ongeveer 5 bij 2 m die geweven zijn met kunststof. De matten zijn ongeveer 8 cm dik, dus trap je nooit los. Alleen één nadeel je kan ze maar 4 a 5 dagen gebruiken, daarna gaat het gras dood want er zit geen voedingstof tussen het geweven kunststof.

Erg sterk, snel te plaatsten.

3 oktober 2013 om 14:09

Ja, jouw suggestie ondersteun ik!
En bovendien, die slapjanussen van de Knvb moeten hockeywedstrijden verbieden, ja ook voor die WK, op voetbalvelden. Die 18 velden (van de 20.000) mpeten heiligvzijn, per definitie.
Laat die hockeyfans maar naar Thialf gaan, past ook beter, dat gejuich voor jezelf

De Knvb kan het gewoon niet maken om deze wedstrijd wel af te lasten. Of de wedstrijd ADO - Vitesse moet overgespeeld worden ergens anders, tenminste op een goed veld, of deze wedstrijd moet ook doorgaan. Hoe bedoel je competitievervalsing van de hoogste orde? Dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

Ja dat is lekker zeg. Laat de wedstrijd tussen Ado en Vites dan ook even overgespeeld worden. Amateurisme ten top weer dit van de knvb.

weer typisch, men heeft weer iets gevonden om ADO mee te kunnen slaan hoor.
puntenaftrek....welja....waarom niet gelijk alle spelers voor het executiepeloton of zo? als je toch bezig bent met volslagen onzin....

misschien is uitwijken naar dhc zo slecht nog niet, het is voor een keertje of 2 mogelijk. wellicht kan de bond ook nog een thuiswedstrijd omdraaien, zodat men wat meer tijd heeft alles aan te pakken. Dat is toch niet zo erg lijkt me?

maar o wacht, het is Ado, de grote gehate vijand van iedereen zo te lezen... vooral van figuren die lovrefc heten of zo. wat een flauwekul kraam je uit zeg!! duidelijk weer een ado hatertje. triest!

3 oktober 2013 om 14:28

Je hebt helemaal gelijk, ADO kan er niks aan doen en de Knvb gaf groen ligt. Overspelen, kan gewoon niet, omdat het dan idd competitie vervalsing is en Vitesse zelf ook groen licht gaf, hadden maar het veld niet op moeten komen of onder protest moeten spelen, want dan hadden ze gelijk. Twente heeft ooit bij Rubin Kazan ook onder protest gespeeld, omdat het toen -20 was en giga slecht veld was. Mocht er wat gebeurd zijn, was de uefa verantwoordelijk. Dus bij Vitesse de Knvb

3 oktober 2013 om 14:50

Vitesse en ado hebben niets te zeggen of er wel of niet gespeeld wordt, als 1 van de ploegen besluit niet te spelen heb je de wedstrijd verloren zo simpel is het alleen de Knvb/scheids zou deze beslissing kunnen maken.
\daarnaast als er nu wordt besloten dat er voortaan niet meer op dit veld gespeeld mag worden dat zou pas competitie vervalsing zijn aangezien andere ploegen dan gewoon hun eigen spelletje wel kunnen spelen bij ado.
Juridisch gezien staat Vitesse ook sterk nu aangezien de Knvb nu zelf toegeeft dat er niet gespeeld had moeten worden. Ado zou moeten worden uitgesloten van de competitie als ze geen ander veld of oplossing kunnen vinden iedereen schuift het wel af op de gemeente den haag maar als b.v.o. ben je ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het veld, misgelopen inkomsten zouden ze dan wel op de gemeente kunnen verhalen.

3 oktober 2013 om 14:54

doe niet zo zielig het is ado waar het veld niet in orde is dan krijg je gezeik iedere B.v.o. is verantwoordelijk er voor te zorgen dat alles in orde is voor een wedstrijd heeft niet met haat of wat dan ook tegen ado te maken als een andere club uit de eredivisie met zo'n veld aankomt hadden ze dezelfde kritiek ontvangen.

3 oktober 2013 om 21:00

Ik weet niet hoe de afspraken zijn tussen de gemeente en ADO maar als eigenaar van het stadion, in dit geval de gemeente, lijkt het mij dat die verantwoordelijk is voor een fatsoenlijk te bespelen grasmat.
De wedstrijd is doorgegaan nadat op dinsdag al scheidsrechter Blom het bespeelbaar vond en woensdag ook nog eens door Braamhaar dus de Knvb zegt spelen.
Maar nadat men in een hoek gedreven wordt na alle kritiek en opeens roepen dat het veld misschien onbespeelbaar was gaat er bij mij niet in.
Het zijn en blijven een stel farizeeër bij de Knvb.

Ik adviseer bij deze Braamhaar eens even langs te gaan bij Hans Anders voor een formaatje Lee Towers.

Elke leek kon zien dat dit niet een normaal bespeelbare grasmat was, naar zoals ik heb begrepen is de gemeente verantwoordelijk voor het veld bij Ado.
Dan had ADO ook nooit moeten gaan spelen maar die hadden ook wel door dat ze meer kans hadden met hun manier van spelen op dit veld dan tegen een Vitesse op een goed spel waar hun combinatiespel en creativiteit veel beter tot uiting komt.

iedere B.v.o. is verantwoordelijk voor hun eigen veld enige wat ado kan doen is het verhalen op de gemeente.

Ik vind het sneu voor de Hagenezen. Ze hebben eindelijk 3 punten en nu heb je kans dat die niet doorgaan.
Juridisch staat Vitesse heel sterk nu de Knvb dit toegeeft. Als je de ene club er niet op laat spelen, mag je de andere het ook niet laten doen.

Ik denk dat deze wedstrijd over wordt gespeeld binnenkort in het Gelredome. Den Haag zou wel eens al hun thuiswedstrijden nu uit moeten spelen, en in de Winter toch nog een kunstgrasveld moeten aanschaffen.
De kosten die Ado misloopt moeten ze verhalen op de gemeente.

De KNVB gaat echt de wedstrijd tussen ADO en Vitesse niet laten overspelen. Dit omdat ze anders een precedent scheppen voor andere wedstrijden op slechte velden. Wat nu als we een strenge winter krijgen en het veld in Groningen of in Breda ligt er slecht bij. Dan zou je als club zijnde gewoon de wedstrijd onder protest spelen en als je verliest dan ga je klagen bij de KNVB over slechte staat van het veld en dat je net als Vitesse dan de wedstrijd wil overspelen.

Nee, ik denk dat de KNVB de wedstrijd van woensdag gewoon laat staan en de wedstrijd van zaterdag wordt omgedraaid(en die verderop in de competitie ook) zodat ADO de tijd krijgt om kunstgras aan te leggen...

3 oktober 2013 om 16:26

Zie de vergelijking niet.
Gebeurd toch wel regelmatig dat wedstrijden in de winter niet doorgaan vanwege de staat van het veld.

Wanneer dit het geval is keurt de scheidsrechter het veld af en gaat iedereen naar huis om vervolgens op een later tijdstip de wedstrijd in te halen.
Wat is de vergelijking met de wedstrijd van gisteren?

Vitesse en ADO hebben de wedstrijd onder protest gespeeld, punt.
Nu blijkt dat de Knvb aangeeft dat het veld onbespeelbaar was heb je dus een andere discussie.
Geen enkele vergelijking met jouw voorbeelden.

Als ADO - Heerenveen niet doorgaat zal de wedstrijd ADO - Vitesse nietig worden verklaard.

3 oktober 2013 om 21:11

En de kans dat die wedstrijd niet doorgaat is groot, er wordt regen voorspelt.
Maar dat zal dan voor de Knvb geen rede zijn de wedstrijd ADO-Vitesse nietig te verklaren, de omstandigheden zijn dan immers weer anders.
Dat zal vermoed ik de uitleg worden van de Knvb.

4 oktober 2013 om 11:39

De vergelijking heeft ermee te maken dat er in de winter ook in sommige stadions op een knollenveld gespeeld wordt. Dan speel je dus ook op een slecht veld. Als de KNVB hier dus zegt dat de wedstrijd overgespeeld mag worden dan kun je dat dus in de winter ook aanvoeren als de velden slecht zijn en er toch gespeeld wordt.

3 oktober 2013 om 16:28

Maar dat is toch gewoon niet eerlijk? Dan komt het er dus op neer dat de rest van de clubs die nu tegen Ado moeten gewoon onder normale omstandigheden kunnen voetballen, en enkel Vitesse hier hinder van ondervind (buiten Ado dan). Natuurlijk ben ik voor Vitesse daarom heb ik die mening. Maar als de wedstrijd van woensdag Ado-Utrecht of Ado-Feyenoord of welke wedstrijd dan ook was geweest, dan hadden die fans het ook een schande genoemd en het oneerlijk gevonden.

Toen vitesse moest uitwijken naar Emmen (dacht ik) voor de bekerwedstrijd tegen Ajax kon Vitesse er ook niets aan doen dat het stadion niet beschikbaar was. Je moest de Knvb toen eens horen! Het was het probleem van Vitesse dus zij hadden het maar op te lossen. ADO daarentegen kon er niks aan doen volgens de Knvb omdat het niet hun veld is en dus werd er uitgesteld. Meten met twee maten heet dat. Ook achteraf roepen dat het veld toch niet bespeelbaar was afgelopen woensdag duidt op onkunde.
Wat gebeurd is is gebeurd maar zorg dan alsjeblieft dat je een eenduidige richtlijn hebt voor eventueel de volgende keer. Amateurs bij de Knvb

3 oktober 2013 om 16:30

Sinds de overname heeft de Knvb toch altijd al een hekel gehad aan de club Vitesse, ook de airbornewedstrijd kon niet even een dag eerder gespeeld worden waardoor de oorlogsveteranen erbij konden zijn. Hetzelfde verhaal met Vitesse-Ajax, er werden meerdere oplossingen bedacht door Vitesse, maar niks mocht.

bedankt Knvb!! voor in actie komen als het kwaad al geschied is. hier hebben we als vitesse supporter niets aan. en dan de wedstrijd van aankomend weekend wel afgelasten zeker. pffff wat wordt vitesse hier een oor aangenaait!!!

ADO treft ook geen blaam in dit verhaal , Steijn wilde er ook niet opspelen . Die beslissing is door de K.n.v.b. zelf gemaakt.

Lees hier allemaal mensen die zeggen dat 'het nooit door had mogen gaan' en dat 'braamhaar en Blom de wedstrijd hadden moeten afgelasten'. Natuurlijk is goed voetbal op zo'n veld onmogelijk. De Knvb had gewoon ruim vantevoren zélf moeten beslissen dat dit veld onbespeelbaar was. De schuld afschuiven op Braamhaar en Blom vind ik een beetje jammer, zij hebben andere criteria dan de Knvb om een wedstrijd af te gelasten. Braamhaar en Blom kijken naar de egaalheid van het veld, en de veiligheid van de spelers, niet naar hoe goed bespeelbaar een grasmat is, áls hij maar bespeelbaar is...

Dat de Knvb dit in de toekomst wil voorkomen zegt natuurlijk wel wat, dat ze zich gewoon heel goed vergist hebben in de bespeelbaarheid van het veld afgelopen woensdag.

3 oktober 2013 om 19:05

Inderdaad. Als de Knvb een beetje ballen heeft laten ze de wedstrijd alsnog opnieuw spelen.

Lekker achteraf nog hiermee komen Knvb .... mogen wij als Vitesse dan ook nog achteraf een klacht indienen voor opnieuw spelen? Bvd!

Dit is het leven , gemeente den haag wil voorbereidingen voor een groot belangrijk evenement voor de regio helaas is het fout gegaan , hoe zegt men dat in Frans c'est la vie. Foutje worden altijd en overal gemaakt en nu een oplossing zoeken, ik heb me gisteren uitstekend vermaakt in het stadion en de wedstrijd. Het was heel onderhoudend en dat het hele stadion dus lekker ballen

Als de Knvb het veld wel afkeurt hoort de wedstrijd tussen ado en Vitesse overgespeeld te worden (lijkt mij iig). Bosz en Steijn stuurde hun spelers het veld op omdat er geëist zou zijn dat deze wedstrijd hoe dan ook gisteren gespeeld moest worden van zowel de Knvb als Braamhaar maar beide vonden het totaal onverantwoord.

3 oktober 2013 om 21:03

Dus eerst eisen dat hij doorgaat en laten goedkeuren door de heer Braamhaar, en dan als ie gespeeld is het veld afkeuren en overlaten spelen?? Mmm dat zou wel heeel raar zijn. Toch?

3 oktober 2013 om 21:45

Ongeacht het resultaat blijft het raar dat deze wedstrijd gespeeld is op zo'n knollenveld. Deze wedstrijd en datum is de clubs door de strot gedrukt door de Knvb. Nu iedereen het veld gezien heeft en Heerenveen aan de bel trekt word het opeens onderzocht met gevolg dat de wedstrijd waarschijnlijk op een andere datum gespeeld word.
Waarom Vitesse en ado benadelen met zo'n veld en dan Heerenveen en andere clubs evt. uit de wind houden? Dat is pas raar. Braamhaar knvb en Co die zijn pas raar. Toch?

Even terugkijken op de gehele situatie: het drainage systeem was defect geraakt, nadat er gedurende de zomerstop een serie aan onderlagen zijn aangelegd om een kunstgras veld aan te kunnen leggen na dit seizoen. Reden hiervoor is dat er na dit seizoen de beide WKs van het hockey worden gespeeld, wat door de gemeente Den Haag is geregeld.

Met een defect drainage systeem kon het water niet weg voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse. Dit probleem is nu verholpen door het aanleggen van een nieuw drainage systeem, wat een soort akker als veld achterlaat. Dit is natuurlijk niet een Eredivisie-waardig veld. Het alternatief voor dit veld is dan het niet repareren van het systeem, wat zou resulteren in afgelastingen tot aan de winterstop, elke keer als er teveel regen zou vallen of het zou vriezen. Dit is een nog slechtere oplossing.

Een alternatief was geweest het afwerken van deze wedstrijd in een ander stadion. Echter, daar is niet voor gekozen. Om vervolgens na de wedstrijd strafpunten toe te kennen zou ik dan ook niet eerlijk vinden. Voor de wedstrijd is het moment waarop gekeurd wordt. Als het veld dan, hoe slecht dan ook, wordt goedgekeurd behoort dat ook de definitieve beslissing te zijn voor dat reeds gespeelde duel.

Wat er voor de thuiswedstrijd tegen Heerenveen moet gebeuren durf ik ook niet te zeggen. Puntenaftrek voor Den Haag zou echter niet rechtvaardig zijn.

Ben benieuwd of er ook zoveel reacties waren geweest als Vites "gewoon " gewonnen had.

3 oktober 2013 om 21:10

dat denk ik niet he.. dan waren het de ado supporters geweest en die hadden zich hier dan niet zo verdedigd

3 oktober 2013 om 21:16

Nou dat denk ik wel eerlijk gezegd, Er was voor de wedstrijd geklaagd, tijdens de wedstrijd geklaagd en na de wedstrijd geklaagd. De scheids deed niks en nu overruled de Knvb het, dat is een bizarre situatie.

'de Knvb heeft een extern onderzoeksbureau ingeschakeld om het veld te onderzoeken.'

Dat zegt alles. Ze weten het ook niet meer. Dan maar de knip trekken en wijzen naar een vreselijk duur rapport dat over een paar maand verschijnt en waar dezelfde conclusie luidt: op dit veld kan niet gevoetbald worden.

3 oktober 2013 om 22:01

Haha inderdaad... eigenlijk kent dit verhaal straks alleen maar verliezers

ik zeg lekker blijven voetballen op dit veld en als we een keer verliezen vragen we de knvb (waarvan de scheids het veld waarschijnlijk heeft goedgekeurd) of de wedstrijd opnieuw gespeeld mag worden!

Laat ze maar brullen ik heb geen champions league gekeken woensdag gewoon lekker samen met de oude naar ado kijken waar elke speler van ado vechte voor de bal een echte wedstrijd van ado !!!!!!!

Terecht gewonnen

echte voetbal heb ik gezien woensdag niet zeuren over het velt gewoon voetballen en vechten voor elkaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren