Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Cruijff wilde 'triple A' bij Barcelona zien, maar we haalden Ronaldinho'

Laatste update:

Tussen Sandro Rosell en Johan Cruijff komt het vermoedelijk nooit meer goed. De voorzitter en clubicoon van Barcelona onderhouden een moeizame relatie met elkaar: volgens Cruijff omdat Rosell weigert om projecten van de Cruyff Foundation in Catalonië te financieren, terwijl dat wel contractueel is vastgelegd. Rosell claimt echter dat de kloof al langer geleden is ontstaan.

/

Volgens de voorzitter is het bedrag dat de Cruyff Foundation zou krijgen van Barcelona gewoon betaald: "Onze problemen begonnen toen ik vicevoorzitter van de club werd", vertelt Rosell. "Cruijff wilde dat we voor 'triple A' zouden gaan: Aimar, Albelda en Ayala, maar wij haalden Ronaldinho, Edmilson, Sylvinho en Rafael Marquez naar de club. Ik heb hem toen nog gesproken om hem uitleg te geven, maar Cruijff was niet overtuigd."

"Het is beter om niet met Cruijff in discussie te gaan, maar als ik het doe, dan is dat om de belangen van de club te verdedigen", vervolgt Rosell. "Een dieptepunt? Nee, het slechtste wat ons is overkomen tijdens mijn periode bij Barcelona is de ziekte van Tito Vilanova. Gelukkig is hij optimistisch en sterk. Mocht hij herstellen, dan weet ik zeker dat hij terug zal keren naar Barcelona. In welke rol weet ik niet, maar de deur staat altijd voor hem open."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is goed uitgepakt denk ik.

Ronaldinho word gezien als een van de grootste voetballers aller tijden, ik kan me daar wel in vinden. Pablo Aimar, Albelda en Ayala waren allemaal toppers op dat moment maar Barcelona had écht een speler nodig die er toen bovenuit stak! Barcelona verkeerde in zwaar weer op dat moment.

8 oktober 2013 om 11:42

Achjoh die man noemt Ronaldinho omdat hij weet hoe geliefd hij is bij de fans. Een productje van goedkoop scoren over de rug van Johan.

8 oktober 2013 om 13:18

Rosell is er persoonlijk verantwoordelijk voor dat Ronaldinho naar Barcelona kwam. Als voormalig marketingdirecteur van Nike had ie namelijk nogal wat goede connecties toendertijd met de entourage van Ronaldinho.

Overigens zou het Rosell wel sieren als ie erbij zou zeggen dat eigenlijk Beckham de eerste keus was (overigens ook van Laporta toendertijd).

8 oktober 2013 om 17:30

goedkoop scoren? cruijf die haalt media erbij omdat barca zijn foundation niet meer wil steunen. terwijl cruijf z'n hele foundation te danken heeft aan barca. cruijf heeft een foundation gestart maar er zijn zat foundations en goede doelen die geld kunnen gebruiken. echter vond barca het een goede zaak om met een ex speler/ coach die veel respect krijgt over de hele wereld te steunen. ze hebben spelers en geld uitgeleend en gegeven voor evenementen enz enz. ze hebben gratis reclame voor de foundation van cruijf gemaakt.
cruijf die zei ik wil niet de media erbij halen maar vervolgens 2 dagen later verteld hij dit aan de media. daarna zegt cruijf ik wil dit niet naar de rechter gaat maar neemt ondertussen wel contact op met z'n advocaat en dergelijke.
cruijf is ook zeker geen heilige hier .enigste reden waarom jullie hem zo beschermen is omdat hij nederlands is. en omdat hij een ajacied is en hier in nederland 60% fan is van ajax.
deze argument van rosell lijkt me ook geen onzin aangezien hetzelfde is gebeurt met neymar. cruijf vond dat niet nodig messi is geblesseerd en neymar heeft zijn meerwaarde. als barca naar cruijf geluisterd had waren we de grootste talent in de wereld misgelopen en dit terwijl hij voor minder geld naar barca wou.
zou me niks verbazen als hij ook ronaldinho en slechte koop vond.
cruijf is een goede voetballer geweest maar meer niet. hij heeft een mooie foundation gecreeerd en doet goede dingen maar z'n foundation is groot geworden door barca.
dat kan cruijf niet ontkennen. en dat hij nu zo met barca omgaat in de media alleen omdat hij het niet kan vinden met rosell is belachelijk.
clubliefde is er niet meer bij hem dus waarom zou je nog zijn foundation steunen?
er zijn zat goede doelen en belangrijkere dingen waar barca geld aan kan betalen.
waarom zou barca de naam cruijf nog gaan verhemelen?

En van de keuze om Ronaldinho te kopen zal niemand daar in Catalonië ooit spijt hebben... Dus Cruijff had hier eigenlijk gewoon ongelijk.. Al weet je natuurlijk nooit wat die andere spelers voor elkaar hadden gekregen met Barça...

8 oktober 2013 om 09:13

Inderdaad, moeilijk om te zeggen. Ik had Aimar toch ook graag daar gezien hoor. Wat een magische speler was dat als hij in vorm was. Nou ja, van Ronaldinho heeft ook de hele wereld kunnen genieten.

8 oktober 2013 om 09:37

Achja denk dat die Rosell dit gewoon zegt om even de druk van hem zelf af te halen, en Cruyff in een verkeerd daglicht te zetten. Het is en blijft gewoon een lullo die Rosell.

8 oktober 2013 om 10:07

Dit is inderdaad een artikel om mee te scoren, bahbah. Even vertellen hoe goed je bent door de keuzes die je gemaakt hebt en dan vooral t.k.v. anderen.
Iedere Ronaldinho fan staat nu te klappen voor Rosell. Wat is de wereld toch simpel.

8 oktober 2013 om 10:40

Dus zou de hele wereld moeten klappen want ik kan me niet voorstellen dat er iemand geen fan is van Ronaldinho.

On: waarschijnlijk haalde ze deze 4 spelers omdat ze veel goedkoper waren.
Ayala was toen gewoon 1 van de beste verdedigers ter wereld.
Albelda een fantastische controleur!
En Aimar ja.. de ster van de 3.

Plus het feit dat ze alle drie bij valencia speelde en dus gigantisch duur zouden zijn omdat valencia toen top was, en valencia toen gewoon dus een concurrent was.

Nou voor Ronaldhino heeft die zijn gelijk gekregen in deze, echter kan je niet zeggen dat de andere 3 een groot succes zijn geweest. Alle 3 hebben ze er een aantal jaren gezeten en alleen Marquez is 1 jaar een basisspeler geweest volgens mij.

Aimar was op dat moment 1 van de beste aanvallende middenvelders, Ayala heeft dik 100 interlands voor argentinie. Albelda is verdienstelijke speler geweest met toch ook aardig wat wedstrijden bij valencia en spanje.

Dus als ze nou Ronaldinho en de 3-A's gehaald hadden, dan was het een geniale transferperiode geweest denk ik.

8 oktober 2013 om 19:55

Edmilson was een goede speler, die gewoon veel pech heeft gehad. Sylvinho was net zoiets als Adriano in het huidige elftal; een goede wissel. En Marquez.. die kerel heeft jarenlang naast Puyol gestaan. Onbetwiste basisspeler, held. Kreeg alleen veel blessureleed, net als Milito.

9 oktober 2013 om 07:46

Onbetwiste basisspeler, hij heeft 1 seizoen meer dan 30 wedstrijden gespeeld in 7 de seizoenen dat hij er speelde. Dan kan je toch niet spreken van een goed huwelijk of wel. Dat bedoelde ik met eigenlijk meer met basisspeler. Was niet handig verwoord van me.

Maar als je spelers koopt op een moment dat het niet zo best ging, dan zal je niet zo snel voor spelers gaan die je als goede wissel gebruikt.

Persoonlijk denk ik dat de genoemde 3 A's meer hadden kunnen toevoegen dan Edmilson, Marquez, Sylvinho. Al heeft dat met Marquez meer te maken met zijn blessures dan met zijn kwaliteiten. Waar die trouwens zijn hele carriere wel last van heeft gehad. .. zonde..

Alleen Ronaldinho .. tja.... fenomeen...

Ronaldinho was natuurlijk een echte miskoop.

8 oktober 2013 om 10:03

Idd, die kon geen man passeren zeg. Hadden ze net zo goed Rick Hoogendorp kunnen halen

Captain hindsight.

Ik vind het nog steeds belachelijk dat hij ging onderzoeken hoe ze Cruijff zijn ere-voorzitterschap konden ontnemen. Dat is echt zo diep beneden de gordel.

Ookal ben je Cruijf of wie dan ook' je kan niet altyd gelijk hebben'. Hij heeft ook kritiek over Neymar, maar sorry oor barca had zkr een speler als Neymar nodig ' nu zie je dat wel. Sanchz' pedro'Tello voelen de druk gwn en messi blessures

Ik heb nooit een wefstrijd kaartje zelf gekocht' altyd gratis of van iemand' maar ik weet nog toen ik in spanje was dt ik 360 fso betaalde om Ronaldinho te zien spelen' Echt de beste ooit jeetje die man topfit maakt elke team kapottttt gwn

8 oktober 2013 om 08:54

Dus je hebt wel een kaartje gekocht...

Wat een voorzitter oh oh Rijkaard wou Ronaldinho en cruijf stond daar zeker achter.
Hij kletst uit zijn nek

Zo als cruijf zou zeggen: het is hoe je het wil zien, mij ongelijk is de waarheid.hahah weg met de de onzin cruijf is overschat

Alsof Valencia die drie absolute legendes had laten gaan.

8 oktober 2013 om 10:28

Valencia kon ook op dat moment het geld goed gebruiken, dus ik denk het wel.

Barcelona had Ronaldinho maar werd pas ECHT sterk nadat Davids erbij werd gehaald. Dat was de missing link. Die liet Ronaldinho renderen.

8 oktober 2013 om 09:58

Dat was appart. Ik gok het seizoen 2003/04 .. Barca stond 13e ofzo in dr winterstop en Davids kwam. Werden ze net niet kampioen!

Ronaldinho was de reden dat ik fan ben geworden van Barcelona, wat was hij goed.
Ik ben helemaal geen fan van Rosell maar hier heeft hij een goede zet gedaan.

Om moe te worden van deze cruijf, wat debkt deze gast wel niet? Dat die een god is ofzo? Overal heeftdie wel wat op te zeggen, overal steekt die zijn neus wel in, altijd de betweter uithangen.

Dat die zich bezighoud met zijn dochter estelle, alsof badr een goede optie is

8 oktober 2013 om 10:34

estelle is niet de dochter van cruijff, is zijn nichtje....

8 oktober 2013 om 13:21

Ja Cruijff heeft ook echt een dochter genaamd Estelle... En jij geloofd die voorzitter die wel vaker heeft gelogen op zijn droge ogen? Verder gaat dit artikel over die voorzitter en die vind het blijkbaar nodig om Cruijff zwart te maken.

Cruijf heeft een hekel aan de Brazilianen gewoon

8 oktober 2013 om 10:01

Hij heeft zeker een hekel aan brazilianen, maar gelukkig snoeren ze zijn mond

Inderdaad volgens de voorzitter dus zal ook wel weer niks van kloppen.

Hij maakt er een mooi verhaaltje van, net als van Gaal, van Gaal verzon ook iets over dat er een familielid van hem was overleden en dat Johan Cruijff toen boos zou zijn dat hij onverwacht weggegaan was, Edgar Davids heeft er ook een handje van, zodra hij voor gek staat begint hij over racisme. Guus Hiddink zou een racist zijn, het halve Nederands elftal van zijn tijd, Johan Cruijff en noem het allemaal maar op.

Ook een beetje vreemd dat Rosell nu plots zegt dat alles al betaald is, de eerste keer dat ik echt hoogte kreeg van ruzie tussen hun was rond de Qatar deal.
Barcelona kreeg 100 miljoen euro als ze 5 jaar met Qatar op hun buik liepen, toen adviseerde Johan om dat niet te doen, Unicef op het shirt te houden en extra geld halen uit extra shirtverkoop en de populariteit van de club te laten groeien. Zeker achteraf gezien heeft Cruijff daarin wat mij aangaat gewoon gelijk gekregen. Barcelona was een aantal jaren lang de beste club ter wereld en zou dan ook nog eens de club zijn die Geen shirtsponsor nodig heeft en zelfs reclame maakt voor een goed doel.
Ja, dan wordt je vanzelf wel populair wereldwijd, of niet soms?

8 oktober 2013 om 11:23

None... als je niet weet wat er aan de hand was moet je je mond houden. Hoezo breng je dit stuk ineens ter sprake. Davids heeft er een handje van ten eerste heeft hij nooit gezegt dat hidink een racist is. Het enig wat hij zei is dat zn hoofd niet in andermans achter werk moet steken. Dat is heel iets anders en hij had gelijk zie ek 96 maar. En als dat zo was zou het nog dommer zijn dat hidink hem terug haalt voor het wk 98. Dus als jede feiten niet kent moet je je mond houden. Snap werkelijk niet waar dit verhaal van davids met dit verhaal te maken heeft wil je weer zomaar iets in de wereld brengen zielig ventje

8 oktober 2013 om 14:51

Wie is hier nou een zielig ventje? Je weet niet eens hoe je Guus zijn achternaam foutloos moet schrijven. In de media heeft hij inderdaad enkel dat gezegd, maar hij heeft achter de schermen nog veel meer gezegd waar jij schijnbaar geen weet van hebt.
Hij had overigens geen gelijk, enkel in zijn hoofd speelde een dergelijk scenario af, niet in de realiteit.

8 oktober 2013 om 13:52

Barcelona heeft in de jaren tot 2010 de schuld weer flink laten oplopen, dusdanig dat een aantal toenmalige bestuurders eerder dit jaar (waaronder Laporta) er voor veroordeeld zijn. Dat shirtsponsorschap was bittere noodzaak aangezien Barcelona anders de salarissen geeneens had kunnen betalen. Er werd juist in die jaren van sportieve successen een financieel pyramidespel gespeeld. Overigens is Unicef nog steeds zichtbaar als sponsor en zijn er andere deals zoals met de Bill Gates foundation tegen polio die het 'més que un club' moeten uitdragen, dus dat valt allemaal wel mee.

Dat gedoe met die Cruijff foundation speelt vanaf het begin van het contract. Dat is door het vorige bestuur nog snel in 2010 getekend en is basically voornamelijk elkaar pesten over en weer. Want een bedrag van 100.000 lijkt mij verder geen aderlating gezien het huidige budget van de club.

Eerst opstappen vanwege het feit dat hij 'te weinig inspraak zou hebben in het beleid van de club' en vervolgens proberen te laten zien dat hij verantwoordelijk was voor de succesvolle transfers van Ronaldinho, Sylvinho en Rafa Marquéz. In het geval van Dinho heeft hij inderdaad een grote rol gespeeld, maar laten we hier de credits geven aan degenen die het verdienen; Joan Laporta en destijds technisch directeur Txiki Begiristain.

8 oktober 2013 om 10:13

Inderdaad. Hij lult gewoon uit z'n nek. Maarja wie neemt deze Alan Harper nou serieus

Gelukkig hadden ze Ronaldiho gehaald. Dankzij hem heb ik een paar jaar heerlijk genoten van zijn kunsten en Barca heeft ook heerlijke tijd gehad met hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren