Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Manchester City en Feyenoord sluiten akkoord over Kongolo’

Laatste update:
/

Zonder een wedstrijd in het eerste van Feyenoord te spelen lijkt Rodney Kongolo te vertrekken naar Manchester City. De Britse tabloid Daily Mirror meldt niet alleen de interesse van de Engelse topclub in de middenvelder van Feyenoord, maar stelt ook dat beide partijen al een overeenkomst hebben gesloten en dat Kongolo zal vertrekken uit Rotterdam-Zuid.

Volgens de Engelse krant troeft Manchester City diverse andere clubs, zoals Chelsea en Liverpool, af met de naderende komst van Kongolo. De pas vijftienjarige middenvelder, wiens oudere broer Terence onder contract staat bij de A-selectie, zou in de komende dagen al zijn transfer af kunnen gaan ronden. Met zijn komst verzekert Manchester City zich van een nieuw talent voor de toekomst.

De club uit de Eastlands gaf de laatste jaren honderden miljoenen euro’s uit aan grote namen en aanstaande toppers voor het eerste elftal, maar bond ook menig jeugdspeler aan zich. Kongolo wordt volgens de Britse pers gezien als ‘de nieuwe Patrick Vieira’. In het verleden verloor Feyenoord onder meer Jeffrey Bruma (Chelsea), Kyle Ebecilio (Arsenal), Karim Rekik (Manchester City) en Nathan Aké (Chelsea) aan Engelse topclubs.

Rodney Kongolo kan het beste nog wat jaren bij Feyenoord blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eeuwig zonde voor het Nederlandse voetbal maar neem het die jongen eens kwalijk. Hopelijk gaat dit talent het redden, waar dan ook.

13 oktober 2013 om 08:34

Niemand kan die jongen wat kwalijk nemen.
Kijk eens naar Rekik, Bruma, Ake en Kyle Ebecillio. Zoveel slechter hebben ze het niet tov Bmi, De Vrij, Terrence Kongolo en Vilhena. Ze hebben nu al een dikke portemonnee en voetballen net zo hoog als hun leeftijdgenoten.
Zo zie je maar weer dat het best loont om snel weg te gaan bij Feyenoord.

Rodney is dit jaar naar de B2 gezet. Feyenoord wilde hem fysiek wat sterker laten worden. Rodney ziet ook dat zijn broer (die veel talentvoller is dan elke andere verdediger bij Feyenoord) zelfs geen speelminuten krijgt. Dan maar snel cashen!

13 oktober 2013 om 09:27

@kx

Meen je dit nu? Je somt nu enkel en alleen spelers op die het redelijk doen/op de goede weg zijn.

Moet je weten hoeveel talentvolle jongens van 16-20 in die teams van City,chelsea,... etc. spelen. Een paar spelers breken door, de rest niet en verdwijnen naar vage clubs of spelen onder hun niveau.

Stel dat het merendeel van die talentjes verspreid waren bij bv. de top 6 clubs uit de Eredivisie dan ben ik er zeker van dat er veel meer jongens waren doorgebroken en uiteindelijk bij subtoppers of topclubs waren beland.

13 oktober 2013 om 09:28

Van de Feyenoord toptalenten van afgelopen jaar, zijn ze allemaal goed terecht gekomen.

13 oktober 2013 om 11:09

Dit nieuws is gewoon een leugen he daily mirror en kongolo zei laatst nog dat hun samen een droom hebben en dat is in de kuip spelen dus ik denk dat hij gewoon een contract tekent

13 oktober 2013 om 11:42

Rodney is helemaal niet teruggezet naar de B2. Waar haal je die onzin vandaan. Rodney heeft aan het begin van het seizoen aangegeven dat hij wil blijven bij zijn teamgenoten en dat hij niet in de B1 wilt. Dit is de talentvolste speler die Feyenoord het afgelopen 10 jaar heeft geproduceerd, honderd procent, die gaan ze niet zomaar in de B2 zetten. En naar de B2 gezet om fysiek sterker te worden Die jongen is al 2 meter breed en echt een enorme beer, het laatste wat deze jongen nodig heeft is fysiek.

13 oktober 2013 om 10:07

Kijk eens naar je eigen club. Eriksen, Vertonghen, Alderweireld en die hele rit spelers die afgelopen zomer zijn gekomen. Ook allemaal jongens van een jaar of 15.

Wij in Nederland verwijten die Engelse clubs wel wat, maar wij Nederlanders doen precies hetzelfde.

13 oktober 2013 om 11:58

Maar je kan niet ontkennen dat deze spelers wel degelijk aan hun sportieve - en niet aan hun financiële - toekomst hebben gedacht, omdat Ajax jeugdspelers gewoon kansen geeft. Iets wat nog maar de vraag is bij Man City/chelsea.

De clubs zijn weinig te verwijten, zolang ze hun beloftes nakomen. De jeugdspelers moeten zich goed beseffen wat ze doen en realistisch blijven.

Ik hoop dat hij het haalt, niet dat hij over 3/4 jaar voetbalt bij Psv/twente. Hij stond toch bekend als één van de grootste talenten van Feyenoord? Jammer dat dit nog steeds gebeurd, ik hoopte eigenlijk dat deze periode voor Feyenoord voorbij zou zijn, aangezien de club er veel beter voor staat dan eerst en het falen van o.a. Castaignos, Bruma, Ebecillio etc.

13 oktober 2013 om 13:24

tuurlijk en zo werkt het voetbal ook! wat is er mis mee als een jongen bij een club gaat spelen waar hij veel beter kan trainen met top trainers en top spelers ??

de nadruk moet alleen wel op het sportieve blijve liggen en niet puur het financiele!

13 oktober 2013 om 13:36

Ik verwijt de clubs helemaal niets, Afsten2 spreek aub voor je zelf, ik ben juist iemand die het onverstandig vind van de jeugd spelers , 80% van de spelers die de stap maakt naar het buitenland haalt het uiteindelijk niet.

Ik ben er van overtuigd dat de opleiding in Nederland tot ongeveer 20 jaar veel beter voorelkaar is dan in bv Engeland waar enorm veel kritiek is op het systeem van jeugdopleidingen in de UK.

Erg jammer dit. Voordat hij ook maar zijn debuut kan maken is hij al vertrokken. Erg jammer natuurlijk maar ik hoop dat dit geen effect heeft voor zijn broer. Die wil ik graag een paar jaar bij Feyenoord zien spelen in het eerste.

Tja als je nog 5/7 jaar wilt wacht voor een echte kans ipv 2/3 jaar moet je het doen.

Het is niet zo dat je niet weg moet/kan gaan maar je gaat dan toch niet naar een club als Man City?

De enige reden is hier geld en echt niets anders.

13 oktober 2013 om 10:56

Geef hem eens ongelijk. Hij vult zijn zakken en kan daarna bij de meeste clubs wel aan de slag, om daarna weer hogerop te komen.

Goede keus, kan die fysiek wat sterker worden. Natuurlijk kan dat ook in NL, maar dan heb je Koeman direct achter je aan. (grapje)

Stom natuurlijk, deze jongen moet even bellen met Bruma, Rekik en Ebicilio (die laatste schrijf ik vast verkeerd) en die zullen hem vast vertellen dat je nooit een een eerlijke kans krijgt bij die "alles contracteren wat in de jeugd een bal goed raakt" clubs aan de overkant van de zee.

Off;

De titel, die jongen is na zijn 16e verjaardag toch vrij om te gaan en staan waar die wil ? Dus is er toch geen sprake van een akkoord buiten de "fooi" die Feyenoord gaat ontvangen..

Ik wil niet inspelen op kinderhandel, maar als het kabinet bepaalde wetten zou veranderen zouden ze er nog wat aan kunnen verdienen mochten bepaalde spelers eerder een langdurig contract aangeboden kunnen worden.

13 oktober 2013 om 08:34

@jeffrey: Bruma, Rekik en Ebecilio zijn financieel onafhankelijk, fysiek ijzersterk geworden en ze spelen bij topclubs in Nederland. Slecht voorbeeld lijkt me.

Neemt niet weg dat ik denk dat hij beter hier kan blijven, maar even om aan te geven dat het niet slecht hoeft te zijn. Vooral fysiek train je daar veel meer wat goed is vind ik.

13 oktober 2013 om 09:51

Daarom gaan ze ook allemaal weg om met later weer terug te komen als ze toch niet doorbreken in Engeland. Man City is een ordinaire koopclub, men zal ieder jaar weer topspelers aantrekken ipv jeugd laten doorstromen. De jongens die hier worden aangehaald als Bruma en Rekik hebben Psv gehaald maar er zijn meer voorbeelden van jongens die het absoluut niet hebben gehaald. Die eindigen bij de amateurs, ergens in een vage competitie of in de middenmoot van de eredivisie

13 oktober 2013 om 09:55

Wou ik net zeggen. Rekik wordt daar gewoon gezien als een van de grootste verdedigende talenten, en speelt gewoon basis op 18-jarige leeftijd. Misschien was hij bij Feyenoord wel wissel geweest achter BMI en De Vrij. Bij Bruma is het al anders, is toch al wat ouder, Ebecilio kan ik niet veel over zeggen.

13 oktober 2013 om 11:21

Jup ik begrijp het aan de andere kant wel Koeman en van Geel gaan echt slecht om met talenten. Zoals kongolo op de tribune . En het ergste Achahbar naar Duitsland sturen en te vrede op de bank..... Gewoon triest alleen spelers van buitenaf die kwalitatief beter zijn dan onze jeugd spelers moeten ze alleen halen

gewoon doen , dan kom je met een paar jaar weer terug naar nl kongolo , net als al die anderen.

Dit is het bewijs dat het verhaal van Cruijff achterhaald is.

9 jaar, 15 jaar, de topclubs grazen alles weg. Die hebben een budget gelijk aan alle A selecties van de eredivisie om her en der wat talenten weg te plukken.

De regelgeving maken die talenten ook nog eens extra goedkoop.

Ondanks dat ze het in Engeland niet gered hebben / geen kans gekregen hebben is mij wel duidelijk dat bruma rekik ebecilio prima talenten zijn en geen prutsers. Allemaal potentieel om hoog te komen. Dus die Engelsen zien dat wel, deze kongolo zou dus ook vast goed kunnen voetballen...erg zonde dus!! Deze jongens zouden feyenoord zoveel Goeds kunnen brengen, maar helaas, clubliefde bestaat niet bij iedereen.

13 oktober 2013 om 08:54

Rekik is verhuurd die gaat na dit jaar weer gewoon terug.

13 oktober 2013 om 10:11

ja, bedankt, maar dat wist ik al...wat wil je zeggen?

13 oktober 2013 om 10:29

Omdat je al aangeeft dat hij het niet gered heeft. Graag gedaan ;-)

13 oktober 2013 om 11:02

Het is misschien slim van Feyenoord als ze kunnen regelen dat als die Kongolo wordt uitgehuurd dat Feyenoord dan 1 van de eerste keus is

jammer, weer een hongerig jongetje, die snakt naar geld, en zijn eigen carriere verneukt.

Erg jammer voor Feyenoord om zo een talent te verliezen. Waarschijnlijk niet de beste keuze van deze jongen, maar waarschijnlijk zouden veel meer het doen als een club als Manchester City je wil hebben. Zou mooi zijn als het het daar kan redden!

Weer een talent weg!! Die dan tussen nu en 5jr voor psv of twente speelt. Maar ik hoop voor deze jongen dat hij het gaat redden natuurlijk.

Je kunt dit alleen verkomen als de fifa een talenten plafond invoert, dus spelers tussen de 16-20 mogen max 5000pw verdienen ofzo iets. Voor hun 16de mag er geen contract komen, geen voorcontract en geen contract voor de ouders.

13 oktober 2013 om 09:23

De ouders krijgen niet een baan aangeboden bij City, maar bij een bedrijf daar in de buurt (die connecties heeft met City). Moeilijk te achterhalen dit allemaal. Idee met salarisplafond is best goed. Of we gaan helemaal open en elke jeugdspeler mag een contract krijgen, ongeacht leeftijd. Maximaal contract is dan 3 jaar.

13 oktober 2013 om 09:40

Oké dat is inderdaad niet makkelijk te controleren.

13 oktober 2013 om 09:02

Slabbekoorn is na mijn mening, van hun lichting het grootste talent.

13 oktober 2013 om 09:22

Bij Feyenoord zeker, maar ik vraag me af of Nouri (zelfde bouwjaar) eigenlijk niet beter is. Is fysiek niet zo ver als Marlon, maar voetballend echt een sensatie! Als de fysieke verhoudingen wat meer naar elkaar toegroeien over een jaar of 3 a 4, verwacht ik dat Appie voetballend verder zal zijn.
Gisteren weer genoten van hem toen hij in de tweede helft inviel..

13 oktober 2013 om 09:28

Dat hebben wel meer Marokkanen. Die zijn technisch gewoon beter, alleen fysiek komen ze later tekort. Enkele toppers hebben dan natuurlijk weer gedragsproblemen. Ik zie Nouri niet beter worden dan Hersi. Dat was ook een technisch wonder.

13 oktober 2013 om 09:33

Nouri beschikt inderdaad over net iets meer natuurtalent (om het zo maar even te noem) maar Slabbekoorn heeft al best veel inzicht. Ze doen niet veel voor elkaar onder en ben benieuwd waar ze staan over 3-4 jaar. Eenk om je vingers aan af te likken.

13 oktober 2013 om 09:48

@trodat4030
We zullen wel zien wie er beter is over een paar jaar . Beide kleine rappe mannetjes en ik kan niet wachten totdat ze hun debuut maken.

13 oktober 2013 om 11:45

Kan een feyenoorder die hier zit me vertellen of Gustavo Hamer een groot talent is?

13 oktober 2013 om 09:26

Rodney is naar de B2 gezet, omdat de B2 in een competitie zit waar meer fysiek wordt gespeeld. Maarja, die jongen ziet dat als een stap terug, dus die wilt gewoon weg. Kongolo is een groter verdedigend talent, maar die zit nu te verpiekeren bij ons op de bank!

13 oktober 2013 om 09:38

Je hebt ook spelers gehad waar je nu niets of weinig meer van hoort. Birazite, Owusu Abeyie, Brouwer...

Raar dat Terence is gebleven terwijl hij ook een groot talent is en Rodney weggaat. Tja over een paar jaar zal psv, of twente zich wel weer melden voor die jongen. Toch vind ik het minder pijnlijk als een paar jaar geleden toen gingen er echt veel weg. Gelukkig heeft van geel een hoop weten te contracteren dus ik neem hem niks kwalijk. Deze jongen wilt gewoon weg ondanks dat talenten bij Feyenoord de kans krijgen en bij city geen een talent hopelijk overschat deze jongen zichzelf niet.

13 oktober 2013 om 09:15

Ik denk zelf dat deze jongen niet gaat maken bij city...... Hij moet daar gewoon leren en zen zakken vullen en dan gewoon op 21ste of iets ouder terug komen naar NL dan komt het wel goed met die jongen.

Anders zie ik de toekomst somber in.

13 oktober 2013 om 10:33

Terence heeft ook genoeg aanbiedingen gekregen. Hij gaf in een interview aan dat hij gewoon zo snel mogelijk in het eerste van een team wil spelen. Hij gaf aan dat hij denkt in Feyenoord sneller door te breken dan ergens anders. En laten we eerlijk zijn hij heeft nog tijd hij is pas 19 volgens mij

Welkom alvast over 2 jaar in Eindhoven, Enschede of Arnhem

Dit moeten ze verbieden in de voetballerij. Belachelijk. Een jeugdspeler zou pas op z'n achttiende naar een andere club mogen gaan. Die jochies zien nu alleen maar euro tekens. Onbegrijpelijk dat de fifa hier geen regels voor opstelt.

13 oktober 2013 om 11:44

Die Fifa heeft dit juist veroorzaakt met het beruchte homegrownplayer systeem!

13 oktober 2013 om 13:41

idd watcher ze hadden dat homegrown systeem heel anders moeten aanpakken homegrown met ook de nationaliteit van het betreffemde land.

Helaas de Fifa is corrupt en met een beetje geld kunnen clubs dingen heel makkelijk voorkomen.

Cruiff was volgens mij destijds 1 van de mensen die het homegrown systeem heeft bedacht, dan wel zich ervoor heeft uitgesproken inclusief het eigen land gedeelte maar een aantal grote clubs hebben zich toen verzet tegen het eigen land gedeelte.

Stop City... Laat hem aub met rust .

Heel vervelend. Ik hoop dat hij over 3 jaar Feyenoord als een serieuze optie ziet om terug te keren. Als Feyenoord de stijgende lijn weet vol te houden dan vind ik het niet eens ondenkbaar dat hij daadwerkelijk terugkeert en niet naar Twente of PSV verkast.

Hopen dat die jongen het haalt. Er zullen natuurlijk heel veel verhalen zijn van spelers die het daar in Engeland niet gered hebben, maar de laatste tijd zie je spelers die nu wel aan het doorbreken , ookal moesten ze hiervoor wel terug naar de eredevisie. Ik noem: Bruma, Ebecilio, Ake, Rekik, die belgische jongen van Manchester United.

13 oktober 2013 om 09:55

Dus je gaat van Feyenoord naar Engeland om door te breken bij psv of twente .Al deze jongens gingen naar Engeland maar wisten na een tijdje diep van binnen dat ze niet goed genoeg waren en gingen terug naar Nederland. Ake zie ik het ook niet redden bij chelsea. Rekik geef ik nog een kleine kans dus al deze jongens zijn gewoon mislukt en hebben zichzelf overschat.

13 oktober 2013 om 09:59

Het is belangrijk, dat je rond je 20e veel minuten maakt. Daarom gaan ze terug naar Nederland. En aangezien feyenoord de laatste 7 jaren minder heeft gepresteerd dan Twente, PSV en Ajax kiezen deze jongens voor PSV en Twente. Die inmiddels ook over zijn gegaan op de jeugd.

13 oktober 2013 om 10:09

Volgens mij zijn wij de laatste 2 jaar boven twente geëindigd dus hoezo minder gepresteerd??? Alle Nederlandse clubs stellen op dit moment geen F voor dus se zijn naar Nederland terug gekomen omdat ze mislukt zijn in engeland anders zouden ze echt niet 5 stappen terug doen om naar psv of twente te gaan.

13 oktober 2013 om 11:14

Het gaat niet om hoe ze hebben gepresteerd...eerder waar kunnen ze aan de bak. PSV en Twente hadden spelers nodig op die posititie en Feyenoord niet. Daarnaast zijn Bruma en Rekik gehuurd, wat moet je met 2 huurlingen als je 3 internationals op die plekken hebt staan en daarnaast nog een groot verdedigend talent. Voor castaignos was er geen geld, terwijl hij terug wilde naar de Kuip. En ik denk dat er weinig jongens naar Ajax zouden gaan.

Makkelijke manier om aan een sterelftal te raken. Veel goedkoper ook. Duidelijk een keuze voor het geld. Feyenoord geeft als geen ander kansen aan de jeugd en dat in een makkelijke en open competitie als de Eredivisie. De ideale springplank. Nu maakt hij het zichzelf moeilijk.

Klopt, uiteindelijk hadden ze toch plaats moeten maken voor

Die gaat echt nog niet weg hoor. Afgelopen week was er nog een interview met Terence Kongolo en daarin benadrukte hij nogmaals dat zijn broertje en hij de droom en afspraak hebben om samen in Feyenoord 1 te spelen. Zeker aangezien dit verhaal met City al een half jaar speelt lijkt het me onlogisch dat Terence dit afgelopen week nog zei en dat Rodney nu weg zou gaan. Dat hadden ze anders allang besproken en dan zou Terence dit niet hebben gezegd.

13 oktober 2013 om 11:34

Inderdaad.

Kijk en zo sloopt het homegrown player systeem het Nederlandse voetbal onze echte talenten worden weggekocht en de b garnituur breekt uiteindelijk door in de Eredivisie waardoor die kwalitatief achteruit holt!!!
En deze spelers blinken vaak uit of vallen op omdat ze in Nederlandse aanvallende systemen spelen en op het moment dat ze dat door zouden moeten ontwikkelen gaan ze naar zo'n visieloze club die ze in een verkeerde manier verder opleid waardoor het inspiratieloze eenheidsworsten worden en uiteindelijk ook ons nederlandselftal zijn herkenbare speelstijl zal verliezen en grijze muiserig verder zal moeten..... Om te kotsen

Word tijd dat Nederland gaat kijken hoe ze in Engeland spelers trainen opleiden ( de verdedigers ) want ze komen wel als mannen terug de heren die er boven genoemd worden. Nederland moet kappen met verdedigers die kunnen voetballen, ze moeten kunnen verdedigen.

Waarom toch weer? Heeft zo'n jongen nu echt stront in zijn ogen? Ik hoop dat hier niets van waar is..

Het leest weg als een bericht uit de wandelgangen, maar ook indien deze specifieke transfer niet serieus te nemen is, worden we weer met de neus op de feiten gedrukt.
Buitenlandse clubs komen steeds sneller de talenten bij ons weg halen en tot veel gekrakeel leidend scouten we nu al op 15 jaar. En hoewel persoonlijk ondenkbaar, word de trend misschien nog jonger.
Leuk spotprijs kansje voor de buitenlandse club, waar hij lekker kan verpieteren als het niet is wat gehoopt.

ruilen voor guidetti dan maar he
jammer dat deze jongen vertrekt veel completer dan zijn broer, had nog niet de leeftijd om aan te sluiten bij het eerste, jammer. Het wordt wel tijd dat feyenoord volgend jaar flink gaat cashen met een vertrek van de vrij of bmi of beide zodat er een plek vrij komt voor terence.

Wat lees ik een hoop sneue reacties zeg. Voetballers leren helemaal niks in Engeland. Opleidingen in Nederland horen tot de beste ter wereld. Man City koopt een nieuwe spits als alle andere 6 van 60 mil niet voldoen. Echt walgelijk. Het is altijd walgelijk geweest. En nu is het ineens ik hoop dat hij het haalt? Weer een enorme flutbeslissing van een jeugdspeler die denkt omdat het in de Premier League is je daar als talent een betere speler van wordt.

Het is juist beter dat ze allemaal mislukken want dan beseffen we tenminste me zn allen dat het nog zo slecht nog niet is wat we hier hebben. Zo'n club is alleen maar bang dat een andere club hem oppikt. Daarom wordt ie nu al gehaald. Dat is de enige visie die ze hebben.

Oh wat hoop ik toch dat er eens een flinke crash komt dat al die clubs zoals Chelsea en City bankroet raken.

Wanneer gaat de FA hier in godsnaam eens iets aan doen? Ze verzieken niet alleen de clubs en opleidingen in Nederland, maar vooral de Engelse doorstroom van toptalenten! Het Engelse nationale team stelt niks voor en zie hier waarom. De knvb zou samen met de FA eens om tafel moeten zitten om dit te voorkomen. De knvb heeft baat bij dat nederlandse spelers door nederlandse clubs worden opgeleid zodat zowel het nationale team als nl clubs hiervan kunnen profiteren. De FA op zijn beurt heeft baat bij het opleiden van engelse spelers ipv nederlandse, franse, belgische, etc. Dat er af en toe nog een toptalent vertrekt kan je niet voorkomen maar dit is een structureel aan het worden. Bah

Pfff wat baal ik hier weer van zeg. Dit gaat echt nooit ophouden. Mensen gaan zeker weer zeggen, ja dit is voetbal, Ajax doet dit ook andersom. Maar feyenoord heeft het al moeilijk en steekt al die pijn en moeite in het opleiden van al die talentjes en dan komen weer die rijke stink Engelse clubs ff langs om te shoppen. BAH ! Maar zo is nou eenmaal de realiteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren