Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer beducht voor ASWH: ‘Bijna allemaal oud-profs’

Laatste update:

Frank de Boer wil niet te lichtzinnig denken over de bekerwedstrijd die Ajax dinsdagavond speelt. De Amsterdammers nemen het op tegen ASWH, dat actief is in de zaterdaghoofdklasse. Het niveauverschil tussen die club en Ajax is behoorlijk, maar De Boer weet dat het in het bekertoernooi soms heel raar kan lopen. Hij spreekt dan ook met respect over de tegenstander.

/

Op de clubwebsite van Ajax zegt de coach dat hij de wedstrijd van dinsdag benadert als iedere andere wedstrijd. “Normaal gesproken zou dit een wedstrijd moeten zijn waarin je vertrouwen kan opkrikken, maar je mag ASWH niet onderschatten. Het zijn bijna allemaal oud-profs en als je niet honderd procent geconcentreerd bent, dan kunnen zij meekomen. Er zit veel voetbalgogme bij die ploeg en daarmee kunnen ze het ons lastig maken.”

ASWH staat momenteel vijfde in de Hoofdklasse B, terwijl Ajax meestrijdt om de koppositie in de Eredivisie. Dinsdag zullen een paar andere gezichten te zien zijn bij De Boers elftal. Mickey van der Hart bijvoorbeeld zal tussen de palen staan. Het bekertoernooi was ‘voorbehouden’ aan Jasper Cillessen, maar hij klom op tot eerste keus. Kenneth Vermeer zal niet keepen tegen ASWH.

Dat heeft te maken met de wedstrijd van Jong Ajax. “Vanavond speelt Jong Ajax tegen Dordrecht, daar spelen nog een aantal selectiespelers bij mee. Onder wie Kenneth Vermeer. Want ik verwacht dat hij tegen de koploper van de Jupiler League meer te doen zal krijgen dan tegen een amateurclub”, stelt De Boer.

Ajax hoort ASWH met grote cijfers op te rollen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De boer, waar is het vertrouwen heen? Komop je houdt jezelf voor de gek.

Dacht dat het altijd "wij zijn Ajax, wij zijn de beste" was.

28 oktober 2013 om 16:06

Wie zegt dat hij geen vertrouwen heeft? Ajax heeft het laatste jaren niet altijd even goed gedaan tegen amateurclubs, dus terecht dat hij dit zegt.

Het was een ander verhaal als 'ie zei dat het heel moeilijk wordt, maar dat zegt 'ie niet.

28 oktober 2013 om 18:29

Ik vind het diep triest dat Frank dit zegt. respect voor de tegenstander, oke, maar om het over de kwaliteiten van, met alle respect, Aswh te hebben gaat veel te ver. Frank had moeten zeggen: "wij zijn kampioen van Nederland, wij spelen dit teampje gewoon kinderlijk eenvoudig met een nulletje of 9, 10, van de mat!"

Jezelf indekken wil ik het nog net niet noemen, maar het blijkt niet van het zelfvertrouwen.

28 oktober 2013 om 19:19

Weet je wat het treurige is van jouw reactie? Dat jij zo'n achterlijk figuur bent dat alleen maar negatief over een ploeg kan praten, waarschijnlijk uit een bizarre idiote frustratie. Als hij gezegd had wat jij in je reactie plaatst, kom je met het verhaal over amsterdamse arrogantie. En dat is het trieste aan mensen zoals jij, er is alleen maar frustratie en geen enkele vorm van logisch nadenken. In en in dieptriest

28 oktober 2013 om 19:44

@man--utd: Ja, en dan is het weer enorm arrogant en wordt 'ie erop afgestraft als het niet gebeurt. Het zou wel héél dom zijn als hij dat gaat roepen kijkend naar de resultaten van de afgelopen weken in het algemeen en de resultaten tegen amateurclubs van de afgelopen jaren in het bijzonder.

28 oktober 2013 om 23:27

Je kunt het ook anders bekijken.

Het loopt niet echt goed bij Ajax, daarnaast is ook de kans op onderschatting nog eens vrij groot. De spelers zullen deze uitspraken ook mee krijgen en zullen dus van de trainer horen dat ze 100% geconcentreerd moeten zijn.
Als je gaat roepen dat je makkelijk gaat winnen motiveer je de tegenstander en breng je gemakzucht in je eigen elftal, dat is sowieso erg dom om te gaan roepen. Of je dat nu denkt of niet.

28 oktober 2013 om 16:12

Zoiets moet je niet te zwaar oppakken.. Is gewoon respect voor de tegenstander

28 oktober 2013 om 16:35

Is gewoon flauwe zever. Hij zegt eerst dat hij de ploeg niet onderschat blabla, voetbal gogme oudprofs etc. daarna zegt hij dat hij selectiespelers mee laat doen tegen Jong Dordrecht, waaronder Vermeer, omdat hij verwacht dat Vermeer daar meer te doen krijgt.

28 oktober 2013 om 16:50

Heeft ie toch gewoon 100% gelijk in? Dordrecht is natuurlijk beter dan een amateur club, maar toch is de amateurclub niet te onderschatten.

28 oktober 2013 om 18:49

Goh heeft de Boer ook eens respect voor de tegenstander? Komt niet vaak voor, tenminste na de wedstrijd niet. Geeft nooit eens complimenten aan de tegenstander en het ligt altijd aan ajax als ze gelijk spelen of verliezen.

28 oktober 2013 om 19:48

Het ligt ook altijd aan ajax, je bent de landakampioen, dus hoor je van elke nederlandse club te winnen. Als ajax dat niet doet, hebben ze dus slecht gepresteerd.

28 oktober 2013 om 16:15

Meer dan terecht!

Hij zegt toch niet dat hij geen vertrouwen heeft?
Je moet deze wedstrijd alleen wel serieus nemen.

Hij zal vermoedelijk met veel wijzigingen spelen dus die andere spelers moeten gewoon 100% geven.

28 oktober 2013 om 16:20

haha inderdaad. Wij zijn ajax, wij zijn de beste, en wij zijn bang voor een amateurploegje uit de hoofdklasse.

28 oktober 2013 om 17:54

Bang zijn voor onderschatting zal je bedoelen.

28 oktober 2013 om 16:28

Vorig jaar het feyenoord gezien dat wel even de eagles zou oprollen of een jaar eerder tegen de harkemase boys en dan een verlenging nodig hebben.
Ander voorbeeld vitesse tegen FC lienden vitesse verliest daar en ligt eruit..

Feit blijft dat deze gasten niks te verliezen hebben en ajax alles dat bemoeilijkt het wel en het laatste wat ze kunnen gebruiken is een zeperd tegen een amateur club..

hij wil gewoon de kop erbij houden en zorgen da ze gewoon gefocust zijn..

28 oktober 2013 om 16:34

We hebben tegen Harkemase boys geen verlenging nodig gehad. Dat was namelijk in 2009 voor het laatst in de tweede ronde en toen werd het een gemakkelijke 0-5 overwinning voor Feyenoord.

Tegen Go Ahead Eagles wisten we dat het lastig zou worden. Want dat stadion heeft ook een soort invloed waardoor die spelers echt gaan vliegen. We konden toen ook niet overweg met die Antonia die bloedsnel is. Dus ja, geen dingen lullen die niet waar zijn

28 oktober 2013 om 16:38

excuus ik dacht dat er tegen harkema wel degelijk een verlenging gespeeld is ..
Maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben ..

en er waren er een hoop die op voorhand zeiden dat feyenoord go ahead wel ff pakkie zou geven,,.

28 oktober 2013 om 16:52

Zoals erop voorhand ook veel zeiden dat RKC wel even opgerold zou worden. Feit blijft dat je voor dit soort tegenstanders toch geconcentreerd moet blijven

28 oktober 2013 om 16:37

Dit ben ik helemaal met jou eens. Je moet deze wedstrijd absoluut serieus nemen, maar ingraven tegen met alle respect een amateur? Kom op zeg!

Zeg dan gewoon dat Ajax normaal met alle respect ruim van deze tegenstander moet winnen, maar in de huidige vorm het lastig kan gaan worden.

En ook in deze huidige vorm moet je gewoon vrij gemakkelijk winnen van een amateurclub. Ik hoop dan ook op een minimale 4-0. Hopelijk geeft dat dan vertrouwen voor de komende weken en kan Ajax de draad op pakken.

28 oktober 2013 om 17:32

Geen enkele trainer gaat in de media roepen dat het appeltje eitje wordt.

"we mogen ze niet onderschatten" zijn gewoon standaard uitspraken.

28 oktober 2013 om 18:09

Achterlijke reactie van laag niveau. Dit heet met respect over je tegenstander praten, wat het materiaal, begroting, kwaliteit en noem maar op ook is. En als er daadwerkelijk veel oud profs spelen dan kan dit zomaar een fysieke wedstrijd worden waar onze jonge jongens nou het laatst van houden. Goed dat De Boer op zijn hoede is.

Wat voor reacties zouden we ook alweer krijgen als er vooraf zou worden gezegd dat Ajax hier met een dikke overwinning de wedstrijd zou afsluiten? Wat ook alweer? Hmmm.... Arrogante Ajacieden misschien?

28 oktober 2013 om 20:42

Ja he,ASWH thuis.Altijd moeilijk.Kan een heksenketel worden.Tja...Dit zeggen de meeste trainers wel maar ja....

Frank.. waar is je arrogantie van de afgelopen weken gebleven?
Nieuwe communicatietraining?

28 oktober 2013 om 16:10

Leuk is dat. Jij leest wat de media schrijft maar hoort verder niet wat hij nog meer over zijn tegenstanders zegt. Er worden een aantal punten uit het interview gehaald. Wat de ene keer arrogant over kan komen en de andere keer kalm. Hij zegt dat de Ajaxspelers de Aswh spelers niet moet onderschatten. Een uitspraak die we wel vaker zien als een profclub tegen een amateurclub speelt. Wat is het probleem?

28 oktober 2013 om 16:34

Leuk is dat... komt Voetbalzone dus maar met halve informatie, waardoor ik maar de helft lees. Don't blame me, blame Voetbalzone!

28 oktober 2013 om 16:41

Nee, denk even na voordat je wat plaatst. Hij uit hier zijn respect naar de tegenstander. Iets wat elke coach doet in elk perspraatje. Betekend dat dat hij bang is geworden? Ziet hij Aswh daardoor als mogelijke winnaar van het veld lopen? Nee, natuurlijk niet. Frank verwacht gewoon een overwinning, maar zijn spelers mogen Aswh niet onderschatten. Een hele normale uitspraak van een coach als ze tegen een amateurclub spelen.

28 oktober 2013 om 16:49

Zeg ik ergens dat hij bang is?
Of zeg ik dat hij ergens aangeeft dat hij Aswh als kansrijke ziet?
Als bovenstaande post niet voor mij is, zet dan voortaan even de naam van de geadresseerde ervoor.

28 oktober 2013 om 16:59

Ach kom nou toch Jansen. 'waar is je arrogantie gebleven?' Oftewel: Een voorzichtige aanpak? Een bangige aanpak? Ga je nu niet van de domme houden. Je weet net zo goed als ik hoe zoiets werkt. Je weet ook dat coaches respect uitten naar hun tegenstander. Betekend niet dat Frank daardoor een andere (voorzichtige) benadering heeft naar de pers toe. Kom op Jansen. Ik ken je reacties goed genoeg dat je deze reactie van Frank ook wel zal begrijpen.

28 oktober 2013 om 19:06

Een tegenpool van arrogant is niet voorzichtig of bangig..
Als je het woordenboek er even bij pakt, dan merk je volgens mij snel dat we het over andere dingen hebben.

De reactie van De Boer kan ik gewoon niet begrijpen. Als ik het hier een beetje lees ben ik ook absoluut niet de enige.

28 oktober 2013 om 19:41

Ik heb het niet over een tegenpool. Jij zegt waar is je arrogantie nu? Nieuwe aanpak? Oftewel; een wat rustigere (voorzichterigere) aanpak dan de "gebruikelijke" (volgens jullie arrogant) benadering van Frank. Iets wat sowieso nergens op slaat. Maar goed..jij snapt het dus niet. Erg vreemd, want Frank zegt hier eigenlijk niks geks. Maar de velen reacties hier laten waarschijnlijk iets zien wat ik niet kan vinden in dit bericht....

28 oktober 2013 om 19:52

Ok, Frank zegt hier niks geks........................

28 oktober 2013 om 16:12

Hahaha en als De Boer zegt van 'we rollen ze met minimaal 6-0 op' dan hadden de anti's weer gezeurd over z'n arrogantie.. Stop nou met die hypocrisie.

28 oktober 2013 om 16:37

Dat is natuurlijk wel erg zwart-wit.
Je kunt ook zeggen dat je respect hebt voor de oud-profs, maar dat je er toch wel van uit mag gaan dat Ajax weinig problemen zal kennen met deze amateurs.

Nu klinkt het als Van Gaal die bang is voor Andorra..

Ja ehh... als je thuis al niet van RKC wint, dan moet je nu ook op gaan passen ja.

28 oktober 2013 om 16:52

Ja of als je 16 punten achter AS Roma staat... Hij zegt dat de spelers het niet moeten onderschatten. Het bekende praatje van trainers als ze tegen slechtere teams moeten, Het wordt gewoon minimaal 5-0.

28 oktober 2013 om 17:41

Nou, na het "verlies" tegen RKC is het wel een kleine kans.

28 oktober 2013 om 18:02

Gelijkspelen tegen RKC die met 11 man in het strafschopgebied verdedigen kan een keer gebeuren. Ajax staat gewoon gedeeld eerste. Dan is een 5-0 overwinning tegen een amateurclub toch wel het minimale.

28 oktober 2013 om 22:47

Ze maakten het ajax toch aardig lastig en kregen goeie kansen.

Je kan wel beducht zijn, maar elke uitslag onder de 5-0 is een blamage... Kom op Frankie, een beetje meer Ajax mag wel, ondanks dat de ploeg uit vorm is... Ik zou trouwens in je beste samenstelling spelen, zeker met het oog op Vitesse thuis...

28 oktober 2013 om 16:31

als jullie zo spelen als tegen RKC krijgt ajax het nog enorm lastig met vitesse.

daar zit wel iets meer klasse in als respectievelijk Rkc..

28 oktober 2013 om 16:35

Je kan beter zeggen als Aswh net zo speelt als RKC krijgt ajax het enorm lastig.
RKC stond 90 minuten lang met 11 spelers rond de 16, daar hebben zelfs de beste ploegen het lastig mee.

28 oktober 2013 om 16:36

Eerder makkelijker dan moeilijker. Rkc speelde met alles rond de 16 daar had elke topploeg in de eredivisie het lastig mee gehad. Zo slecht speelde Ajax ook weer niet. Vitesse zal meer aanvallen en dus s er wat meer ruimte.

28 oktober 2013 om 16:41

Als 'wij' zo spelen tegen Vitesse als tegen RKC dan gaan we er met dubbele cijfers af...

28 oktober 2013 om 16:44

Necraos heeft wel een punt tegen vitesse krijg je wel ruimte om te voetballen..

Het is leuk en aardig dat er oud-profs in dat team spelen. Maar een team als Ajax zou zonder problemen van Aswh moeten kunnen winnen.

28 oktober 2013 om 16:21

Tuurlijk. Maar je moet ook altijd met respect spreken over de tegenstanders praten en waken voor onderschatting.
Tegen Volendam moet je ook met twee vingers in je neus winnen echter was er een verlenging voor nodig om hen aan de kant te zetten.

Ik zit morgen in de Arena en verwacht minimaal een overwinning met 5 doelpunten verschil. Met alle respect maar een amateur ploeg moet gewoon binnen 45 minuten opgerold worden.

28 oktober 2013 om 16:14

Na 45min? Ajax moet gewoon gelijk vol erop gaan en na 10min 3 0 voorstaan dan kan t een hele leuke avond worden en voor t zelfbertrouwen is t dan ook weer ff lekker!

' maar je mag Aswh niet onderschatten.'

Is goed Fred.. uhh Frank.

28 oktober 2013 om 22:49

Hahaha mooie reactie!

Volgens mij probeert De Boer het verwachtingspatroon rond Ajax een beetje te temperen.

Vind het persoonlijk wel een aanfluiting dat je dit soort commentaar krijgt van De Boer.
Met alle respect maar oud profvoetballers of niet, Ajax moet dit in eigen huis gewoon makkelijk winnen.

Aswh mag het Ajax in de Arena gewoon niet lastig maken!

28 oktober 2013 om 16:35

Ajax is niet alleen hopeloos uit vorm er is geen leider in het team vaak doet het een beetje aan als kooi voetbal met de jongetjes uit de buurt..

er staan geen kerels op veld maar jongetjes.. ajax ontbeert het n aan een echte leider poulsen kan het niet Siem de jong is hopeloos uit vorm. Fischer is alleen met zich zelf bezig..
Andersen wil wel maar kan niet Denswil is het zijn eerste jaar je mag van hem niet vragen om de kar te trekken Moisander is leuk om mee te voetballen..

Ik ben heel benieuwd wat ze er dit jaar van gaan maken maar ik snap het beleid ik ben fan van dat beleid maar dat betekend wel dat je soms genoegen moet nemen met 1 of 2 "bouwjaren"...

28 oktober 2013 om 16:56

De 'jongens staan nog steeds gewoon gedeeld eerste hoor. In verhouding met voorgaande jaren staat het team minder punten achter.

Frank heeft inmiddels ook wel gezien dat er uit dit elftal van Ajax niet veel te halen valt. Spelers zijn hopeloooosssss uit vorm.

moet toch minstens met 6 doelpunten verschil van gewonnen moeten worden.anders kun je je voor de C L ook afmelden

Haha.
De Boer, zoek het lekker uit met je oud-profs.
Dit moet Ajax met 2 vingers in de neus winnen, zelfs met het reserve elftal.

28 oktober 2013 om 16:07

Ren naar de Arena en ga het ze vertellen jongen! Grijp je kans om je broer in het zonnetje te zetten als geweldige scout!

28 oktober 2013 om 16:13

Ja, en? En nu?
Lopen wel meer talenten rond. Ook wel in Nederland. Ze moeten eens kappen met aldoor buitenlanders te halen.

28 oktober 2013 om 16:16

Is die beter dan die Samet van gisteren?

28 oktober 2013 om 16:24

Ik mis die gast van Menemenspor inderdaad.

28 oktober 2013 om 17:28

Die heeft een defban, die zien we pas weer in 2016.

On: De Boer, even serieus. Waken voor Aswh, ja misschien voor een of twee countertjes dat ze voor v.d. Hart komen. Maar aangezien jullie en thuis spelen en tegen een amateurclub, verwacht 8-1 (gun een amateurploegje altijd wel een doelpunt).

Als je een 24 uur tegen RKC kan spelen zonder een doelpunt te maken, moet je 1 van de betere amateurclubs in Nederland niet onderschatten. Ajax draait dramatisch en de selectie mist veel specifieke kwaliteiten waardoor je moeilijk tot goals komt.

Schitterend. Doodleuk verkondigen dat je tegen Twente 90 minuten lang hebt gedomineerd, dat je tegen RKC had moeten winnen en dan praten over Aswh alsof je naar Milan uit moet. Dit vind ik prachtig. De hele geloofwaardigheid van die Amsterdamse arrogantie is verdwenen. Man, wat een giller.

En helemaal mooi dat Vermeer niet keept, maar lekker bij Jong Ajax mag gaan keepen omdat hij daar meer ballen krijgt. Ik ga er even goed voor zitten morgen. Want ik verwacht alsnog een walk-over tegen Aswh, maar goed. Blijkbaar denkt de Boer daar anders over.

28 oktober 2013 om 16:19

Niet dingen zeggen die hij niet heeft gezegt.
Hij heeft gezegt na rkc dat het waarschijnlijk de slechtste wedstrijd was onder hem, dus niets over winnen.

Dat jij een idee hebt bij domineren dan F de Boer kan, maar dat maakt het niet onwaar.
Verder toont hij gewoon respect, of denk jij echt dat Frank geen nagels meer heeft van de zenuwen?

28 oktober 2013 om 16:59

@ Martyn7 Als Twente supporter zou ik maar een beetje de toon mindere met jullie strooman constructie. Dat is pas ongeloofwaardig

28 oktober 2013 om 17:17

Als je een beetje research doet zie je dat ik voor Feyenoord ben. Dus minder je toon als je je feiten niet kent.

Die Vermeer is gelijk ook echt verbannen hè

28 oktober 2013 om 16:29

Laatste alinea niet gelezen zeker? Hij keept voor Jong Ajax vanavond, omdat 'ie daar waarschijnlijk meer te doen krijgt dan Van der Hart dinsdag.

28 oktober 2013 om 16:51

Hopen dat Vermeer dat ecxuusje als zoete koek zal slikken op dezelfde manier als jij dat doet.

28 oktober 2013 om 19:20

Ja want jij keept liever tegen amateurs als tegen de koploper van Jl.. En vermeer hoeft niks te slikken, voorbeeldige prof dat hij is werkt nu extra hard ook met prive trainingen, hij is niet voor niks zo ver gekomen ondanks dat heel Nederland hem eerst niet goed genoeg voor Ajax vond..

29 oktober 2013 om 01:12

Ik zou inderdaad liever in een bekerwedstrijd met het eerste meespelen tegen amateurs dan in de Jupiler League met de afdankertjes en 16-jarigen.

Frankie dekt zich nog in tegen een team dat met een belletje in de bal speelt.

Trainer van Aswh: "we moeten Ajax niet onderschatten."

28 oktober 2013 om 16:14

haha!
Ja want die pakten achter elkaar punten tegen Twente en Rkc, terwijl tussendoor onverdiend werd verloren van Celtic dat in de hoogste divisie van Schotland speelt!

toch ook wat, zo speel je als eerste keeper van oranje, en zo in de jupiler league.

28 oktober 2013 om 16:13

Toch al belachelijk dat hij bij Oranje zat. Om je dood te schamen.

28 oktober 2013 om 16:19

tis niet meer de tijd dat 'we' 1 keeper hadden, iedere interland staat er weer een ander.

Krul, Vermeer. Vorm. Zoet. Cillisen. Stekelenburg.

en dan vergeet ik waarschijnlijk nog iemand.

28 oktober 2013 om 16:26

En van de namen die jij noemt is Vermeer "onze" slechtste keeper.
Ongelooflijk dat hij er destijds bij zat. Zelfs nog toen hij wissel zat bij ajax werd hij geselecteerd.
Heb hem nooit een stabiele goede keeper gevonden. Straalt geen rust uit voor de verdediging, bij hoge ballen is hij onzeker.
Hij is goed op de lijn, maar dat zijn anderen ook, maar die hebben daarnaast meer kwaliteiten.

Ook al zijn er oud-profs aanwezig in de selectie, ze voetballen nog steeds in de Hoofdklasse. Dit mag niet te moeilijk zijn. Maarja het blijft voetbal en PSV verloor bijvoorbeeld ook van Roda... Zou betekenen dat het niet alleen vreemd gaat in de Eredivisie en Jupiler League.

Zo, dat zelfs De Boer een amateurclub al gaat zien als bedreiging. Maar goed, als Ajax net zo weinig weet te creëren als tegen RKC wordt het vrij lastig om te winnen. Reken maar dat ze gemotiveerd zijn.

Weet trouwens iemand welke oud-profs spelen bij aswh?

28 oktober 2013 om 16:46

Dit is volgens hun website de selectie:
Bart van Muyen ,robbert Stout, Jesper van den Bosch, Ferry van Lare, Stef Doedée, Alexander van Dommelen, Marco de Borst, Josiemar van de Werp, Lorenzo Borsboom
Middelste rij vlnr: michel Nys (materiaalverzorger), Mathieu Christianen, Bas van Stokkom, Nick Bolte, Jesper Stijnman, Eric Abdul, Michael van Dommelen, Paul Scheurwater, Gilmaro van de Werp, Henry Eshuis (verzorger)
Onderste rij vlnr: joop Hiele (keeperstrainer), Javier Brouwer, Nick Slotboom, Vinicius Bongaertz, Marco van Vugt (teammanager), Michel Langerak (trainer/coach), Ed Ridderhof (assistent-trainer), Mark Bevaart, Rick de Graaf, Mels van Driel, Faissal Kadi Wahabi (stagiair)

De enige oud-profs die ik ken, zijn de trainer en de keeperstrainer, haha.
(uiteraard zal dit vast en zeker liggen aan mijn spelerskennis)

28 oktober 2013 om 17:01

Ik woon in de buurt en ga af en toe weleens kijken. Frank bedoelt waarschijnlijk op de boertjes van Dommelen. Dat zijn wel aardige voetballers en zijn ook ex-prof.

28 oktober 2013 om 17:34

Stef Doedeé is ook een ex-prof.
Menig Dordt supporters zullen hem wel kennen want hij heeft 3 seizoenen onder de lat gestaan bij Dordt.

on: Tegenwoordig moet je al tegen FC Bal op het dak Ve13 uitkijken voor onderschatting.

28 oktober 2013 om 19:08

Dank voor jullie aanvulling!
Zoals ik al zei: "uiteraard zal dit vast en zeker liggen aan mijn spelerskennis"

28 oktober 2013 om 20:30

Misschien bedoelt Frank met oud-profs wel Joop Hiele. Zou hij weten dat zij niet meespelen? Voor de rest geen aansprekende namen, je hebt oud-profs en oud-profs. Deze oud-profs hebben hooguit een paar seizoenen in de Jupiler gespeeld. Daar moet Ajax gewoon van kunnen winnen zonder dat De Boer zich zorgen maakt.

Waarom mag Vermeer zelfs deze wedstrijd niet keepen? Dat ontgaat mij een beetje.
Het lijkt me beter voor hem om snel een andere club te zoeken.

Verder moet ajax natuurlijk met gemak winnen van aswh.

28 oktober 2013 om 16:22

dat staat in de text, dus even lezen.
Hij keept vanavond tegen de koploper jupiler league

28 oktober 2013 om 16:32

Klopt, maar een wedstrijd in het eerste team lijkt me toch belangrijker en beter voor Vermeer.

28 oktober 2013 om 16:46

Nee niet in dit geval, koploper jupiler league of middenmoter hoofdklasse.

Ik denk dat de Boer met de volgende 11 begint, achterin word het wellicht puzzelen door de blessures/pijntjes van Ligeon, van Rhijn en Moisander.

En dan vallen in de loop van de wedstrijd Acolatse, Serero en Klaassen in

v.d. Hart
Veltman
v.d. Hoorn
Denswil
Boilesen
de Jong
Blind
Fischer
de Sa
Sigthorson
Andersen
28 oktober 2013 om 16:18

Zeer goede optie! Sjaakd2g, Fischer vanaf en middenveld en Andersen op links, daarbij ben ik erg fan van De Sa.

28 oktober 2013 om 16:29

Zal Fischer er helemaal uit laten, dan liever een Serero, links vanaf het middenveld heeft hij denk ik te weinig ruimte en het trekt allemaal naar binnen want ook Andersen zal dat doen, word ook erg druk.

Die storm vandaag heeft Frankie goed door elkaar geschud. Er staat trouwens ook een mooie tegenstelling in dit artikel. Eerst geeft die aan dat je beducht moet zijn voor het sterrenesemble van
Aswh en vervolgens zegt die, laat ik van der Hart onder de lat zetten ander heeft Kenneth niets te doen!!

Frankie je hebt helemaal gelijk ik zou met een extra verdediger gaan spelen om de aanval van Aswh op te vangen en ze er vervolgens uit te counteren.

Ik zou me ook alvast indekken als ik FdB was......

De Boer is er van overtuigd dat Ajax van Celtic gaat winnen maar is beducht voor een amateurclub. Snapt u het nog?

28 oktober 2013 om 16:52

Hij zegt later “vanavond speelt Jong Ajax tegen Dordrecht, daar spelen nog een aantal selectiespelers bij mee. Onder wie Kenneth Vermeer. Want ik verwacht dat hij tegen de koploper van de Jupiler League meer te doen zal krijgen dan tegen een amateurclub”

Dus muah, op zich valt het ook wel weer mee :P

28 oktober 2013 om 17:12

In essentie snap ik het wel. Je spreekt moed in je spelers tegen een sterke tegenstander en maakt ze alert tegen een zwakker tegenstander. Maar eerlijk is eerlijk, dit gaat wel erg ver...

Och leuk.. Frank doet een steve mcclarentje

Het zijn misschien op papier wel een aantal oud-profs, maar als ik naar de selectie kijk, dan ken ik geen enkele naam. Dus grotendeels geflopte profs lijkt me dan zo. Zie hier voor de selectie: http://www.aswh.nl/aswh-1/

28 oktober 2013 om 16:31

Inderdaad, de enige naam die mij wat zegt is Joop Hiele, en dat is nota bene de keeperstrainer haha! Ajax moet dit gewoon winnen, klaar.

frank beste speel je 5-4-1 en dan afstand schieten misschien maakt die geweldige keeper wel een fout!
dan toch 1-0 winnen zou geweldig zijn als ze door mogen bekeren! succes Frankie

28 oktober 2013 om 17:06

Hahahaha

Zie een stunt van Aswh al helemaal gebeuren

Natuurlijk moet je je tegenstander niet onderschatten, ook niet als het kwaliteitsverschil zo groot is. Tijdens de bekerwedstrijden zitten er altijd verrassingen tussen, het zal je gebeuren zeg.

Hij spreekt zichzelf tegen, daar heb ik de Boer zeer zelden op kunnen betrappen.

Dat heeft te maken met de wedstrijd van Jong Ajax. “vanavond speelt Jong Ajax tegen Dordrecht, daar spelen nog een aantal selectiespelers bij mee. Onder wie Kenneth Vermeer. Want ik verwacht dat hij tegen de koploper van de Jupiler League meer te doen zal krijgen dan tegen een amateurclub”, stelt De Boer.

Op basis van deze alinea kan je eigenlijk de rest van het tekst niet meer serieus nemen.

frank ben je de weg kwijt aan het raken? tegen twente vond je ons de hele wedstrijd beter, blind naar het middenveld en nu je indekken tegen een amateurclub?

met 0-0 van het veld stappen tegen rkc? jaren geleden was een ajax-rkc een formaliteit, 3 punten in de zak alleen de uitslag stond nog niet vastzou het 3,4 of 5 -0 worden was de vraag.

Uiteindelijk als je de statistieken van RKC dit seizoen erbij pakt, is het nog niet eens verrassend dat ze een punt pakken tegen Ajax, Zie de prestatie's tegen de top-6 zoverre. Het hoort gewoon helemaal bij deze competitie.

Met verbazing lees ik hier reacties van andere supporters. Lekker lachen om een uitspraak die volkomen normaal is. Ja, Aswh mag je niet onderschatten. En ja, het is netjes om respect voor je tegenstander te uitten. Kijk Mourinho vorig jaar; Ajax is een gevaarlijke ploeg. We moeten oppassen. Ajax speelde een goede wedstrijd. Blabla.. Het is toch niet gek dat je dit soort dingen zegt? Gewoon even wat respect tonen voor je tegenstander. Als hij denkt dat ze tegen Twente winnen, dan mag ie dat ook gewoon zeggen. Is ie daardoor respectloos? Nee toch? Frank verwacht ook tegen Aswh een overwinning, maar is dit kleine gedeelte van het interview op VZ geplaatst. Jongens is dat zo moeilijk te begrijpen? Of willen jullie lekker bashen op alles wat met Ajax te maken heeft? Kom nou toch. Het niveau van de Eredivisie daalt, maar het niveau van de reacties van VZ gaat ook aardig omlaag op deze manier.

28 oktober 2013 om 17:05

Frank de Boer zegt na de nederlaag tegen Celtic (nog geen week geleden) dat hij er van overtuigd is dat Ajax volgende week gaat winnen van Celtic (over respect gesproken). Hoe moet ik deze uitspraak zien in relatie tot de uitspraak dat Ajax beducht moet zijn voor een amateurclub? Verder lach ik niet om zijn uitspraken. Ik verbaas mij wel dat jij je altijd zo voelt "aangevallen" op het moment dat er een beetje kritiek is op Ajax.

28 oktober 2013 om 17:10

Je mag toch wel zeggen dat je verwacht te gaan winnen? Is dat respectloos dan? Daarnaast heeft Frank respect voor een club als Celtic. Dat heeft ie ook gewoon laten weten in persconferenties voorafgaand aan de wedstrijd. Wil je er serieus een probleem van maken dat een coach zoiets zegt? Hij zag aan het spelbeeld genoeg reden om een overwinning te verwachten in eigen huis. Als dat al onder respectloos valt....

En daarnaast. Hier wordt iets heel normaals gezegd door een coach voorafgaand aan een wedstrijd tegen een amateurclub. Hoe men hier dan op reageert is te triest voor woorden. Je mag best kritiek hebben op Ajax, heb ik ook, maar dit slaat nergens op. Ik verbaas me daar dan weer over, beste Master 1.

28 oktober 2013 om 18:01

@ Arie

Laat je niet gek maken.

Frank de Boer zegt hele normale dingen, alleen zijn er mensen die Ajax en Frank de Boer geen warm hart toedragen, dus die doen alles om dingen verkeerd op te vatten. Geloof me, ze doen niet eens hun best om het te begrijpen.

Ik kijk altijd uit naar de mensen die echte kritiek op Ajax hebben, je weet wel, met argumenten en zo. Maar daar zijn er helaas maar heel weinig van.

28 oktober 2013 om 18:57

Eens. Men doet alsof ze dom zijn en zeggen dat Frank bang of voorzichtig is geworden. Te triest voor woorden. Maar goed..dan kan ik er opeens niet tegen dat men zo reageert. We laten het hier maar bij..

Frank kraamt hier alles behalve onzin uit. Als deze uitspraak 2 jaar geleden kwam had ik hem vierkant uitgelachen, maar Ajax moet de komende weken elke tegenstander respecteren, want in deze vorm kan je van iedereen verliezen. Desalniettemin verwacht ik wel een uitslag in de dubbele cijfers, en ben ik voorstander van jonge jongens in de basis morgen (klaasen, De Sa, Acolatze).

in deze vorm kan iedereen van ajax winnen en spelers als Ebu Öztürk zijn beter dan Fischer als hij nu speelt Ebu Öztürk is een klasse speler type Samet Samanci

Dat ik zo'n bericht van De Boer zou moeten lezen, had ik werkelijk in de verste verte nooit verwacht. Als men al niet overtuigd is van een overwinning op amateurs, dan is het vertrouwen bij Ajax wel tot onder het nulpunt gedaald ! De Boer, Shame On You.

Van der Hart hahahaha zou echt eng zijn als zijn voornaam Gianluigi was.
:D

Dit moet Ajax makkelijk kunnen winnen,en denk ook wel dat dat gaat gebeuren. Bekerwedstrijden zijn toch anders,en hier kan je mooi aan het zelfvertrouwen werken.

Ajax lijkt me kansloos tegen deze ploeg.
Dit Ajax creëert nauwelijks kansen en Aswh is in bloedvorm ik verwacht daarom een stunt.
Zal dit het einde worden van de Fluwelen revolutie zal de Boer nog langer dan een week trainer blijven. Zal Aswh binnen 4 jaar CL spelen?
We zien het allemaal in de Knvb Beker toernooi...
Wie had dat gedacht van Mickey mouse naar Ienieminie competitie...

Nee on topic: Leuk maar zijn meestal de respect volle woorden vooraf. Net zoals Messi vertelde over de wereldploeg Ajax en AC milan dat vreesde voor het machtige Ajax. Allemaal leuke praatjes vooraf maar leuke praat voor de Krant... Ik verwacht een 5-0 overwinning voor Ajax ..

Zal weer weer volledig uit zijn verband getrokken zijn die opmerking.
Ajax kan hier gewoon met dubbele cijfers gaan genieten en aan zelfvertrouwen gaan werken.

Mickey van der Hart keept omdat Kenneth Vermeer vanavond al in actie komt tegen Dordrecht bij Jong Ajax.

Vitesse thuis moet gewonnen worden dus hopelijk kan de voorhoede wat zelfvertrouwen tanken.
Verwacht geen basisplaats voor Acolatse overigens.

Andersen hoort overigens gewoon op linksbuiten Fischer kan daar een linie achter.

Dus op links Boilesen - Fischer - Andersen

Ik weet nog zo net niet of vermeer meer te doen krijgt.
Vaak speelt een amateurclub de ballen uit de broek met een over me lijk instelling.

28 oktober 2013 om 17:34

nou ik weet niet hoor als Jong Ajax tegen Dordrecht moet denk ik dat Keneth daar meer te doen krijgt!
in plaats van een potje tegen Aswh

28 oktober 2013 om 17:52

Dat is wat de boer ook aangeeft, die club spelen oud profs die meestal wel een balletje kunnen trappen en niet willen verliezen van die jongetjes..
Tuurlijk schat ik dordrecht wat hoger in maar zoals ik al zei dat soort clubs hebben een over me lijk instelling.....en dat kan je het ajax heel lastig maken

Iemand die toevallig weet welke oud profs in dat team spelen?

28 oktober 2013 om 18:41

Joop Hiele (52) en nog een speler die 16 jaarterug in Excelsior speelde, middenvelder van jaar of 44, even zn naam kwijt. Oh ja, en Stef Doudee, die 12 jaar terug in de goal stpnd bij Rkc 2 en volgensmij jaren later nog bij Oss en Dordt keepte.
Off: is dat serieus dat de nieuwe Ajaxkeeper Mickey heet? Past wel in de Mickey Mouse competitie

Triest als je als trainer van een zogenaamde topclub jezelf indekt voor een stel amateurs. Ajax en de Nederlandse eredivisie is vergane glorie.

28 oktober 2013 om 18:00

Hij heeft gewoon respect voor Ashw!

28 oktober 2013 om 18:03

Als je tussen de regels door leest dan kun je er uit op maken dat De Boer geen vertrouwen heeft in zijn spelersmateriaal en gelijk heeft hij.

28 oktober 2013 om 18:02

Een trainer die zijn team waarschuwt om niet te gemakzuchtig te zijn en te makkelijk over de wedstrijd te denken. Het is inderdaad een schande. Hij had moeten zeggen dat ze met 20-0 zouden winnen, zodat we zeker weten dat het verlengen wordt. Jij snapt het gelukkig wel.

28 oktober 2013 om 18:08

Stelletje pannekoeken

28 oktober 2013 om 18:19

Je onvermogen om iets zinnigs te zeggen geeft aan dat je enkel reageerde om Ajax te bashen. Net als velen anderen vind ik jou best triest, dat je meer energie vrij maakt om een andere club te haten, dan van je eigen club te houden.

Redelijk belachelijke uitspraak van de Ajax-trainer ; een stel amateurs speelt met oud-profs en dus wordt het moeilijk.

Het zijn bij Ajax ook allemaal profs en ze zouden tot de Nederlandse elite moeten behoren aangezien ze bij Ajax zitten.

Je mag een tegenstander nooit onderschatten maar het blijven amateurs ; Ajax zou zich gewoon moeten kunnen kwalificeren mits een minimum aan concentratie en inzet.

28 oktober 2013 om 18:04

Belachelijk he, dat je er niet te makkelijk over moet denken, omdat het amateurs zijn.
Dat gebeurt namelijk nooit, dat profclubs amateurs onderschatten en er opeens uit liggen.
Gelukkig heb je de statistieken aan je kant en winnen de profclubs altijd, die horen immers allemaal bij de Nederlandse elite. Misschien werkt het wel zo in Smurfenland.

28 oktober 2013 om 18:07

Het zit dus wel goed met Ajax want jij bent het met me oneens.

En inderdaad, voor mij zit er nog een verschil tussen de profs van Ajax en die van Rkc.

Trouwens goed lezen : mits een minimum aan concentratie en inzet.

Zo goed Gargamel ?

28 oktober 2013 om 18:16

@ Joris

Je zegt dat ik goed moet lezen, maar misschien kun jij dan aandacht besteden aan je begrijpend lezen. Je zegt dat de Boer beweerd dat Ajax het moeilijk gaat krijgen. Dit is (helaas voor jou) niet het geval. Enige dat hij aangeeft is dat je je niet rijk moet rekenen. Maar aangezien je dat niet wilt erkennen heeft verdere discussie geen zin.

De Boer is het helemaal kwijt!
Blind op andere positie, Schöne rechtsback. Staat als een leip langs het veld. Pffff

Evenals Cocu: laat iedereen maar als een rund naar voren rennen.
Wat is er mis met gewoon 4 verdedigers opstellen! Back to basic.

Als dit zo een vervolg krijgt wordt zowel Ajax als PSV geen kampioen.

Misschien heeft AZ nog wel de meeste kans omdat het met Advocaat de slimste coach heeft.

Hoop fans hier die dit niet gelezen en random op ajax bashen en nog duimpjes krijgen ook.
Schaam jezelf. Hij zegt hier dat hij waakt voor onderschatting maar toch dordrecht van een hoger niveau schat. Geen arrogantie en toch gaat hij uit van eigen kracht.

Jezus Christus zeg wat een zielige gedoe van deze amateurs moet ajax met de a1 nog makkelijk met dubbele cijfers kunnen winnen man!
Wat een gelul allemaal om niks
Competitie stelt ook geen eene reet meer voor!
Tegenwoordig zijn ze al te vreden hij ajax als ze meer balbezit hebben dan de tegenstander!
Het is werkelijk waar om je kapot te schamen wat voor voetbal ajax de laatse jaren op de mat legt!
Dat rond tikken om het rond tikken op een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te laag tempo echt bedroevend
Nou ik ben er klaar mee heb mijn seizoenkaart doormidden geknipt ze zoeken het maar uit!
Stelletje kleuters dat nog geen drie ballen fatsoenlijk naar elkaar kan spelen! Slaapverwekkend slecht
Ik ga me tijd wel aan wat nuttigers besteden!
Je mot die jongebs loon naar prestatie geven!
Ze zijn nog te lui om te schijten deze nichtenparade

dit is natuurlijk weer competitie vervalsing ten top. Vermeer die ff doodleuk bij ajax 1 keepte en met het grootste gemak in jong ajax wordt gezet.
jong ajax heeft zo een selectie van tig selectiespelers met de Jong, vermeer, Bojan en noem het maar op. Elke jupiler league club heeft een selectie van 16 spelers zo'n beetje.
Ajax moet aan het begin gewoon een lijst inleveren van spelers die voor jong ajax mogen spelen. Deze spelers mogen niet bij het 1e meespelen en andere spelers van het 1e mogen niet extra worden toevoegd later in het seizoen aan jong ajax.
Dit zijn natuurlijk vieze spelletjes van Frank "doping" de Boer

In navolging van Peter Bosz doet nu Frank de Boer een Mclarentje.

Frank de Boer toont ook eens respect voor de tegenstander hoor. Gebeurt niet vaak en helemaal niet na de wedstrijd. Als Ajax gelijk heeft gespeeld of verloren heeft ligt het altijd aan ajax, maar de tegenstander complimenteren zou die nooit doen...

Zwakke uitspraak soort van jezelf indekken heet dit je moet vol achter je selectie staan ook in mindere tijden Frankie mag lijden dat jully eruit vliegen deze ronde !!!

Aan het begin van het seizoen noemde ze ajax in amsterdam nog op in zinnen met Barca erin en Bayern.
Halverwege vorige week berichte men over de ambitie zich met een soort Celtic te vergelijken met incidenteel een succesje ..........en nu........scheid men in de broek voor een amateurclub genaamd Aswh.
Het moet toch ook niet erger worden......en dit heeft niets maar dan ook werkelijk niets te maken met respect voor de tegenstander.

Ga nou niet lopen zeiken over de Boer, het is een toptrainer en een heerlijke reële kerel, we mogen blij zijn dat hij de trainer van Ajax is!!!!

Op dit moment is Ajax zoekende naar zichzelf. Juist nu moet je geen domme dingen roepen, maar de Ajax haters zullen de Boer toch nooit enige krediet geven. Voor hun is het nooit goed...nu is de Boer een lafaard, als hij z'n tegenstander geen respect geeft dan is de Ajax trainer een arrogante man zoals de meeste Ajax fans dat zijn. Kom op, deze liedjes ken ik al heel wat jaren.

On topic.
Ik voorzie helaas een moeilijke avond omdat we absoluut niet in vorm zijn. De amateurs zullen zich gaan ingraven zoals RKC dat met veel succes heeft gedaan. Als Ajax in de eerste helft weet te scoren kan het een makkelijke avond worden, maar hoe langer de thuisclub niet weet te scoren des te meer de amateurs het gevoel gaan krijgen dat ze kunnen stunten.

Frank de Boer wurmt zich alvast in de underdogpositie. Is ook wel nodig. Ik hoor dat de rechtsbuiten genaamd Henk de Vries erg goed kan voetballen.

Het lijkt wel of Frank de Boer heeft gezegd dat hij met een machinegeweer mensen gaat neermaaien. Mensen, als je je hier al druk over maakt......

Dit is een mooie wedstrijd voor Fischer om weer eens een goal te maken. Dit geldt ook voor andere Ajax spelers. Gewoon lekker veel op doel schieten en die goals komen wel.

Oud profs?...gerrie Muhren,beer uit de Meer etc?

Wat een gezwam weer dit. Politiek correct geleuter. Je bent beter en er is niemand die het je kwalijk neemt als je daar voor uitkomt. Je bent Ajax nota bene en deze club is, met alle respect, een hoofdklasser. Doe alsjeblieeft normaal zeg; 'beducht voor de tegenstander'.

De boer ziet de bui al hangen

Logisch als WIJ niet eens meer kunnen winnen van RKC dan is de gedachten van de Boer niet zo verkeerd. Het vertrouwen moet terug komen bij Ajax dan komt het vanzelf weer goed.

Ik zie Hoesen en Sightorsson wel samen spelen met een 4-4-2 ruit systeem.

Welke trainer roept nou van tevoren dat het wel even een walkover wordt? Ook al speelt Bayern München tegen het bierelftal van FC Lutjebroek, dan nog zal Guardiola dit soort uitspraken niet bezigen.

Wat een onzin. Wij (acv Assen) konden ook van hun winnen in de nacompetitie voor promotie naar de Topklasse.

Ajax moet hier gewoon minimaal met 4-0 winnen.

Ashw is slecht man ik kan het weten ik woon er naast zal wel weer net zo gezeik worden toen feyenoord hier kwam.................................... Ajax gaat ze 10-0 geven

Ik heb zijn persconferentie niet gezien maar heeft hij dit letterlijk zo gezegd?
Met droge ogen?
Dan moet het niet gekker worden allemaal.

Welke trainer roept nou van tevoren dat het wel even een walkover wordt? Ook al speelt Bayern München tegen het bierelftal van FC Lutjebroek, dan nog zal Guardiola dit soort uitspraken niet bezigen.

Ik weet niet wie aswh wel eens heeft zien voetballen, ik wel. Meerdere keren zelfs. Ze spelen erg goed voetbal en ze hebben erg veel kwaliteit in de aanval. Ajax is wel een paar maatjes te groot. Ik gok op een 6-1

Heeft de Boer een gespleten persoonlijkheid ofzo?
Eerst loopt ie Celtic te onderschatten, zo van die pakken we eventjes.
En tegen een veredelde amateurploeg( met alle respect) rept ie over respect en niet onderschatten?

Het is de omgekeerde wereld.

Natuurlijk , Frank lekker alvast een smoesje verzinnen als jullie gelijk gaan spelen of verliezen ..

De Boer is echt de weg kwijt hoor want die man komt echt zo uit de comedyfactory want wat een onzin verkondigd hij zeg.

Het is al schandalig als het minder als 5-0 word natuurlijk.

De Boer spreekt gewoon als een professional. Hij geeft de tegenstander gepast respect en gaat niet op een zeepkist staan en verkondigen dat zijn team Aswh ff gaat oprollen met dubbele cijfers.

Dit soort bekerwedstrijden zijn typisch zo'n wedstrijd waarin de tegenstander de wedstrijd van het jaar spelen en wellicht boven zichzelf uitstijgen en het Ajax moeilijk kunnen maken... zeker gezien de vorm van Ajax de laatste weken verkeert.

Door van te voren te zeggen dat Ajax, met twee vingers in de neus, het varkentje makkelijk gaat wassen leg je je eigen team alleen maar onnodige druk op.

Aswh thuis...... ,,altijd lastig''. Ik denk dat ze die De Boer een weekje naar Center Parcs moeten sturen! Is even van het padje af!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren