Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dit verklaart waarom hij de Gouden Bal niet vaker won’

Laatste update:

De weinig vleiende wijze waarop FIFA-voorzitter Joseph Blatter zich deze week uitliet over Cristiano Ronaldo is veel landgenoten van de Portugese vedette in het verkeerde keelgat geschoten. Oud-international Paulo Futre vindt dat de Zwitser te ver is gegaan en maakt zich zorgen over Portugal.

/

“Er zijn geen woorden om te beschrijven wat Blatter over Cristiano heeft gezegd”, vertelt Futre aan Marca. “Ik ben boos, dit zou iemand die aan het hoofd van de voetbalwereld staat niet mogen doen. Ronaldo krijgt niet het respect dat hij verdient.” De Gouden Bal, de prijs voor de beste voetballer ter wereld, ging in 2008 naar Ronaldo toen die nog bij Manchester United voetbalde.

De afgelopen vier jaar ging de onderscheiding echter naar Barcelona’s Lionel Messi en ging de prijs aan de neus van de Real Madrid-aanvaller voorbij. “Deze uitspraken verklaren waarom Ronaldo niet vaker de Gouden Bal gewonnen heeft”, meent Futre. “Die hele prijs is een lachtertje.” De voormalig voetballer vreest dat ook de nationale ploeg hinder ondervindt van Blatter.

Portugal zal zich via de play-offs ten koste van Zweden moeten plaatsen voor het WK van 2014, maar Futre vraagt zich af of Blatter zijn invloed niet ook op dat gebied zal laten gelden. “Ik maak me zorgen. Ik ben bang dat Portugal het WK gaat missen omdat Blatter Ronaldo zo haat.”

Denk je dat Paulo Futre gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blatter mag natuurlijk zelf zijn stem uitbrengen die 10000000x telt... Nee, dat werkt niet zo. Maar zijn opmerkingen zijn alsnog schandalig, kun je gewoon niet maken als FIFA-baas.

30 oktober 2013 om 16:19

Nee, Blatter haat Ronaldo niet. Maar hij heeft wel duidelijk een voorkeur, die miljoen andere ook hebben.

Ik vind beide spelers goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar Messi.
Waar Messi meestal de aanval opzet, is Ronaldo meestal in het eind stadium
om af te ronden. Niet dat hij alleen maar kan afronden, want hij is ook een goede voetballer. Maar ik vind Falcao eingelijk nog beter, die ook nog eens 3 spelers kapt in de 16.

Maar goed,

Van de 155 goals die hij maakte, waren 78 goals voorbereid meteen de eind pass van Ozil.

Dit zeg toch meer over Ozil dan Ronaldo zelf.

30 oktober 2013 om 16:25

#Fairplay1 denk je niet dat precies het zelfde is bij Barcelona is? Zonder spelers als Xavi en Iniesta maakt Messi er niet zoveel. En zo is dat bij elke spits (Messi en Ronaldo uitzondering)

30 oktober 2013 om 18:27

Makkekijk gezegd Fairplay1 aangezien Ozil vorig jaar wel 100 assists had kunnen hebben als Benzema en Higuain niet zo verschrikkelijk veel miste.

Wat ik dus wil zeggen, het klinische afmaken en perfecte looplijnen van een aanvaller zijn voor de aangever net zo belangrijk als de passer is voor de afmaker. Ze maken het elkaar allebei makkelijk.

Want Ozil kan nog zoveel goede passes geven, als niemand ze afmaakt heeft hij toch 0 assists.

Daarbij loopt dit jaar Ronaldo voor club en ook voor land in alle competities meer dan 1 op 1, zonder Özil.

Beetje doordenken he.

30 oktober 2013 om 16:15

Ja oke blatter is gewoon een controlfreak maar dit geloof ik niet

30 oktober 2013 om 16:22

Volgens mij komt er elk jaar een lijst waarop je kan zien wie op welke spelers hebben gestemd. Als het echt zo corrupt geweest was dan zouden die stemmen verdraaid zijn.

30 oktober 2013 om 16:24

Wanneer heeft blatter daarvoor gezorgd? Waarom zou hij zijn baan riskeren alleen zodat messi wint? Schamen jullie je niet dat jullie zulke excuses verzinnen? Is het niet duidelijk dat messi zoveel beter is dan ronaldo?

30 oktober 2013 om 16:27

@thisisit:

Hoezo zou Blatter zijn baan riskeren? De hele Fifa is corrupt dus ik zou niet inzien waarom hij dan nu wel een risico zou kunnen lopen.

30 oktober 2013 om 16:29

Wat bedoel je met niet deugen en hoe heeft het effect gehad op het feit dat messi het 4x terecht heeft gewonnen?

30 oktober 2013 om 16:31

Kohaku dus wat jij nu zegt is dat messi blatter betaalt voor het winnen van de gouden bal? Hahfahahfahfaha Het wordt alleen met gekker en triester met jullie.

30 oktober 2013 om 16:31

vriend, speelt is hij dit jaar ook beter? was hij in dat jaar beter toen real de la liga won?, en zoveel beter ZOVEEL beter als dat echt zo was dan zou hij elke jaar het dubbele moeten scoren als Ronaldo scoort en plus hij is een flankespeler

30 oktober 2013 om 16:53

@Silvan

Elk jaar zijn er weer tientallen mensen die zeggen dat de stem die op de FIFA lijst staat niet overeen komt met de stem die zij hebben uitgebracht.

Ik wil dan ook niet lullig doen, maar bij elk persoon die dit zei ging het over een stem die naar een speler of trainer van Barcelona ging. Niet altijd alleen maar naar Messi, maar ook naar Xavi of Iniesta. Heel vaak is Messi op de 3 plek neergezet zodat het niet veel opvalt maar hij toch nog stemmen krijgt.

Ik wil hier niks mee insinueren, maar ik vind het zeer opvallend dat er élk jaar weer diverse mensen zijn die het zeggen dat hun stem is verandert. Dan kan het toch geen toeval meer zijn?

30 oktober 2013 om 16:56

Tientallen of 5?

30 oktober 2013 om 16:59

Elk jaar genoeg mensen om het verdacht te maken.

30 oktober 2013 om 17:02

Gast, als de FIFA-baas zelf zegt dat Messi stemmen krijgt omdat ie een lief koppie heeft moet je concluderen dat die gehele Ballon d'or een grote grap is. Die prijs is gebaseerd op gunnen omdat Messi een ideale schoonzoon zou zijn en Ronaldo niet. Simpel, niets meer. Je hoeft dus niet zoveel waarde te hechten aan die ballen, we weten nu zeker hoe de vork in de steel zit.

30 oktober 2013 om 17:13

Silvan

Waar is de lijst van vorig jaar wil die wel even zien heb je een link ?.

30 oktober 2013 om 18:04

hahaha, thisisit. Volgens mij ben jij een beetje naief. Als Blatter met dat soort dingen zijn baan zou riskeren, was hij hem allang kwijt geweest. Blatter draait alles zoals hij wil. Aan de ene kant neemt hij steekpenningen en aan de andere kant deelt hij ze uit. Feit is dat Messi deze gouden schoen wint, waar Ronaldo hem niet meer wint sinds hij bij Real voetbalt. Ik denk eerder dat Blatter een hekel aan Real heeft.

30 oktober 2013 om 22:57

En hoevaak staat hij echt op de flank?
Kom op man, beetje neutraal kijken door die bril.
Ronaldo heeft alles mee qua lichaamsbouw, het is ook een geweldige voetballer.
En toch scoort die dwerg messi meer, en hij geeft meer assists.
Dus ja ik vind dat knapper van Messi.

Misschien verdiende Ronaldo hem in dat jaar inderdaad meer, maar dat neemt niet weg dat al die andere keren Messi hem gewoon terecht won.
Hij krijgt niet voor niets zoveel stemmen van alle europese aanvoerders.

30 oktober 2013 om 22:59

Vedette kan je even een link posten met zo'n artikel.. klinkt namelijk als lariekoek.

30 oktober 2013 om 16:20

Dit is precies wat Ronaldo wou bereiken met zijn jankverhaal. Hij wilt gewoon een gouden bal hebben, maakt niet uit of hij ervoor moet janken of smeken.

Smeken om een gouden bal heeft hij trouwens al gedaan in zijn cnn interview en liet hij dat Mourinho ook doen, maar dat hielp blijkbaar niet echt. Dan maar op basis van een nietszeggende grapje van Blatter het slachtoffertje spelen en janken om een gouden bal.

30 oktober 2013 om 16:24

Exact, ik vind dat blatter gewoon over feiten spreekt, iets waar deze RM supportertjes niet tegen kunnen. Messi is gewn beter dan Ronaldo, jankende ronaldo haha zie zn hoofd al voor me jankend dat hij de gouden bal niet meer wint wat een pikkie zeg jankebal

30 oktober 2013 om 16:28

Guni je hebt helemaal gelijk en ik wist het meteen al dat hij dat wilde bereiken. Want dit is gwn wijfengedrag dat je zo gaat janken om een grapje daar moet wel iets achter zitten. En de ronaldo fanboys doen al te graag mee. Ze doen er alles voor om smoesjes te verzinnen Wrm messi het blijft winnen. Net alsof blatter stemt. Ik heb medelijden met ze.

30 oktober 2013 om 16:30

Hij heeft nooit gezegd dat Messi beter IS, hij heeft zijn mening gegeven over deze twee voetballers. Het probleem is dat je als FIFA-baas niet zomaar op die manier je mening hoort te geven. Integriteit is toch wel een belangrijke eigenschap voor zo'n persoon.

30 oktober 2013 om 16:30

Haha wordt jij au serieux genomen op een voetbalsite... Ronaldo had hem minstens 1 maal moeten krijgen. Het verschil tss beiden is echt niet zp groot hoor... Jij hebt je voorkeur maar je moet duidelijk niks van Ronaldo hebben want je weet hem niet te apprecieren op zijn prestaties. Smeken om een gouden bal??? Ronaldo doet hier niks verkeerd en er is 1 schuldige dat is Blatter met zijn corrupte organisatie. Het is niet enkel de gouden bal, maar ook waar een wk georganiseerd wordt, pure mafia. Hij mag zijn mening niet uitspreken over wie hij het liefste heeft en door dit te doen valt hij ook Messi aan want zo blijkt dat hij hem liever heeft... Dus wordt in twijfel getrokken of Messi hem wel 4 maal verdiende... Denk daar maar eens over na. Blatter brengt niet enkel Ronaldo in diskrediet ook Messi en heel de voetbalwereld. Tijd dat die labiele oude man afvloeit

30 oktober 2013 om 16:34

Jij hebt je voorkeur voor ronaldo dat je zegt dat hij hem 1 maal verdiende. Als je bedoelt in 2008 dan heb je gelijk maar die heeft hij ook gekregen. Maar ga mij aub niet wijs maken dat ronaldo het meer had verdient dan messi in de jaren erna.

30 oktober 2013 om 16:39

Dude jij haat ronaldo omdat je jaloers bent ofzo? En daarbij ben jij volgens mij de grootste fanboy van messi. Hebt zeker een foto in je nachtkastje? Doe eens ff normaal mag gast Ronaldo is gewoon een wereldspeler en hij kan zich best beledigt voelen? Dat ji als fanboy weer een droom verhaal moet gaan ophangen zodat messi nog beter uit de verf komt is nergens voor nodig xd. Iedereen met ogen ziet dat Blatter veel optimistischer en vrolijker of messi praat dan over Ronaldo? Als je dat niet eens kunt zien ben je wel heel diep in de kont van messi gekropen! Ik persoonlijk kan niet kiezen tussen de twee, maar ben wel zo normaal om in te zien dat Blatter een gigantische voorkeur heeft voor messi. Is prima maar zo hoor je je niette gedragen als Fifa guy.

30 oktober 2013 om 16:41

@rmadridcf

Klopt, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Blatter had het tactvoller moeten aanpakken. Echter, snap ik niet waarom het tot zoveel verontwaardiging moet leiden vanuit Ronaldo kamp.

Hij noemt Messi ook gewoon een "good boy" en doet voorkomen alsof het een braaf kindje is. Dat noem ik nou ook niet bepaald een compliment voor een volwassen vent die al 4 keer tot werelds beste is gekozen.

30 oktober 2013 om 16:50

@guni_gugu
Ik vind dat die verontwaardiging terecht is over de opmerkingen zelf. Blatter had hier een politiek correct antwoord moeten geven. Hij zit er toch echt als FIFA-voorzitter, niet als een één of andere slager, bakker of visboer van om de hoek.

Dat Blatter zijn voorkeur de uitkomst is van de Ballon d'or verkiezing zal nooit worden bewezen en is dus op dit moment in ieder geval geen juiste. Als er ooit zou worden bewezen dat dit wel zo is zijn dit soort reacties wel terecht, dus wat mij betreft mag daar wel wat rustiger over worden gereageerd.

De reactie van Ronaldo zelf via Facebook was gewoon oké. Dit zijn weer andere mensen die hun mening graag willen geven, helaas een stapje te ver.

30 oktober 2013 om 17:38

Ik vind het overtrokken en zoeken om het zoeken. Blatter wilt een grapje maken, wat niet hoort als hoofd van fifa, maar ik vind het allerminst beledigend tegenover Ronaldo. Hij zegt nota bene Leonard Messi en impliceert dat Messi stemmen krijgt, omdat hij z'n goede jongen is. Als Ronaldo zich beledigd voelt, hoe moet Messi zich dan voelen?

Dit was juist het reageren niet eens waard.

30 oktober 2013 om 18:33

@Guniguni

Omdat hij de 'negatieve punten' van Messi verzwakt met een leuk grapje, terwijl hij bij Ronaldo de negatieve punten juist lijkt te willen versterken(voeden) met een grapje.

Die context is toch duidelijk? Hij geeft ook duidelijk aan wie zijn favoriet is wat je als Fifa baas nooit kan zeggen.

30 oktober 2013 om 16:22

Triest hoe ronaldo fanboys op zoek zijn naar excuses. Dus het heeft er helemaal nix mee te maken dat messi 4 jaar lang een paar stappen beter is dan ronaldo.

Ronaldo en zijn fanboys zijn hier denk ik heel blij mee zodat ze excuses hebben, terwijl die man niet eens stemt. Ronaldo, rooney noemden messi de beste speler aller tijden, moeten zij niet meer hebben met ronaldo? Of haten ze hem ook? Figo en casilias noemden messi ook de beste van de wereld. Raar he dat ze allemaal messi gwn aardiger vinden. Whahaha trieste ronaldo/madrid fanboys

30 oktober 2013 om 16:27

Triest hoe jij zonder te lezen direct een reactie plaatst. Ik keur de uitspraken van Blatter af, maar zeg in mijn reactie dat het stemmen niet gemanipuleerd is. Ik snap best dat je daar over heen wilt lezen, provoceren bij Madrid fans lijkt een dagtaak voor je te zijn.

30 oktober 2013 om 16:23

Mensen die het overdreven vinden etc. weten niet hoeveel macht Blatter werkelijk heeft in de voetbalwereld.

30 oktober 2013 om 16:25

Acmilan kan je dan uitleggen wat voor macht je bedoelt en wat hij met die macht doet?

30 oktober 2013 om 16:25

Acmilan kan je dan uitleggen wat voor macht je bedoelt en wat hij met die macht doet?

30 oktober 2013 om 16:36

Isco maar wie betaalt blatter dan voor het laten winnen van messi. Jij hebt blijkbaar geheime informatie. Kom op deel het met de rest. Whahaha

30 oktober 2013 om 16:58

Blatter is zelfs met corruptie aan de macht gekomen van de FIFA. Dat kwam mede doordat de baas van Adidas Horst Dassler in de periode van 1975 tot zijn dood in 1987 feitelijk alle macht had bij de FIFA. De voorzitter van festijds Havelange liet zich door hem omkopen en daarna heeft Dassler zich via andere wegen zo opgewerkt dat niet Havelange maar hij eigenlijk bijna alle beslissingen nam. Dankzij hem kwam Blatter ook op de ene hoogste positie van de FIFA en volgde hij later dus Havelange op.

Het zou me dus niet verbazen als Adidas nog steeds allerlei rapporten heeft van Blatter over corruptie die ze ieder moment naar buiten kunnen sturen (want die hadden ze iig jarenlang dus ik verwacht nu nog steeds). Dus als Adidas die naar buiten brengt is Blatter de lul.

En we weten wie het grootste sponsorproduct is van Adidas die zo veel mogelijk in de spotslights moet komen te staan.

30 oktober 2013 om 18:09

Het gaat niet om dat hij de verkiezing corrput maakt, want daar geloof ik niet in, maar dat hij veel macht heeft door zijn functie. Iedereen luister hier naar en ziet wat hij doet enzo. Dat gaat ook bepalen hoe sommige mensen denken.

Kijk maar Naar Johan Derksen, die kraamt vaak ook de grootste onzin uit, maar omdat veel mensen naar hem luisteren en kijken nemen ze visies van hem over. Niet ieder mens is zo natuurlijk, maar sommigen worden daardoor wel sterk beïnvloed.

30 oktober 2013 om 18:25

Volgens mij is thisisit een fervente Blatter aanhanger gezien zijn reacties. Als iemand ook maar iets verkeerds over Blatter durft te zeggen is hij gelijk gepikeerd. Of je hebt de afgelopen jaren onder een steen geleefd, dat kan natuurlijk ook. Heel de wereld weet dat Blatter corrupt is en dat wijzen zijn daden dan ook uit en jij doet net of Blatter een heilige is, die daar keer op keer zit, omdat alles zo eerlijk gaat bij de Fifa. Wordt eens wakker jongen....

30 oktober 2013 om 19:51

Blatter is niet de enige individu in de organisatie van de Fifa die corrupt is. Als hij aftreedt dan zal er ongetwijfeld een ander corrupte individu zijn plek innemen.

Mooi dat iedereen zich tegen die sukkels van de fifa keert. Hopelijk krijgt Fifa dan eindelijk een jonge normale voorzitter die wel respect kan tonen jegens Ronaldo

Cr7 moet gewoon voetballen en voor de rest laat je voeten spreken ipv je arm gebaartjes naar de scheids en als hij dat achterwege laat dan zal hij nog meer respect krijgen en eindelijk misschien weer een goudenbal winnen

30 oktober 2013 om 16:16

Hij heeft wel gelijk over de uitspraken van blatter, maar de gouden bal is de laatste 10 jaar naar mijn mening terecht

30 oktober 2013 om 16:19

2006 en 2010 vond ik onterecht, 2003 en 2004 ook eigenlijk maar daar kan ik beter meeleven.
Voor de rest vond ik alles wel terecht.

30 oktober 2013 om 19:54

In 2006 kreeg Zidane hem niet meer na zijn kopstoot. Normaliter zou hij hem winnen maar het was tevergeefs.

Wie had hem moeten krijgen in 2003 en 2004 volgens jou?

30 oktober 2013 om 16:16

Volgens mij ken je Ronaldo niet zo goed. Hij verdient gewoon veel meer respect dan dat hij nu krijgt (nauwelijks).

30 oktober 2013 om 16:22

@Spprt Billy,

Cr7 is een amateurtje vergeleken met messi. Blatter spreekt gewoon over feiten.

30 oktober 2013 om 16:30

Een amateurtje nog wel, jongen heb je je middagdutje al wel gehad?

30 oktober 2013 om 16:30

Waw, mijn iq is gewoon gedropt hier..

Waarom willen deze mensen maar niet begrijpen dat Blatter niet elk jaar de winnaar uitkiest? Dat doen de aanvoerders, coaches/bondscoaches en ik geloof ook nog een handvol journalisten. Het is natuurlijk niet slim om als president van de Fifa je voorkeur uit te spreken in wat voor zaak dan ook. Maar dit word wel heel erg overdreven door een aantal mensen(voornamelijk Portugezen).

30 oktober 2013 om 16:16

ik snap dat ook niet

30 oktober 2013 om 17:26

Er zijn elk jaar diverse spelers trainers en journalisten die zeggen dat ze op iemand anders hebben gestemd en dat er Messi of een andere speler van Barcelona bij hun op het FIFA papiertje stond. Beetje verdacht.

30 oktober 2013 om 18:10

Hij veel macht heeft door zijn functie. Iedereen luister hier naar en ziet wat hij doet enzo. Dat gaat ook bepalen hoe sommige mensen denken.

Kijk maar Naar Johan Derksen, die kraamt vaak ook de grootste onzin uit, maar omdat veel mensen naar hem luisteren en kijken nemen ze visies van hem over. Niet ieder mens is zo natuurlijk, maar sommigen worden daardoor wel sterk beïnvloed.

inderdaad,want messi kan natuurlijk niet voetballen en heeft ''gun-stemmen' nodig.

flauwekul.

blatter stemt niet, journalisten enz.

30 oktober 2013 om 16:19

Dat is makkelijk zeggen, gunfactor speelt wel degelijk een grote rol, of wil je zeggen dat 3 stemmetjes die hij kreeg was voor zijn prestaties? Nee dat was omdat hij niet kwam opdagen. Volgens mij moet je voetballers beoordelen naar hun prestaties en kwaliteiten. Dit gebeurd de laatste 5 Ballon d'ors niet.

30 oktober 2013 om 16:23

De Gouden Bal is anders, de aanvoerders en de trainers van de nationale elftallen stemmen. En op het einde is er altijd een lijst met de stemmen beschikbaar die iedereen kan zien. Om nou te zeggen dat dit verklaart waarom Ronaldo die prijs niet zo vaak heeft gewonnen is een complete onzin.

30 oktober 2013 om 16:28

als je puur kijkt naar de beste 2 of 3 spelers, ongeacht prijzen gewonnen, dus hoe goed ze kunnen voetballen zijn dat ibra, messi en ronaldo.

het gaat niet om teamprestaties, het gaat om hoe goed iemand individueel is.

30 oktober 2013 om 16:29

Denkje dat als ze wedstrijden kunnen frauderen niet kunnen frauderen met een paar cijfertjes? Na het gala van vorig jaar hebben verschillende stemmers ook gezegd dat hun stem verkeerd is geregistreerd.

30 oktober 2013 om 16:24

Blatter kan wel beïnvloeden, hij is de hoogste baas van de Fifa en veel mensen respecteren zijn mening.

30 oktober 2013 om 18:11

Om even aan te geven, dit zijn enkele reacties na de vekiezing van afgelopen jaar:



Thomas Rosicky ( Arsenal / Cehia): "i swear I voted in Ronaldo, but Fifa gave my vote to Messi" 

-Gianluigi Buffon ( Juventus / Italia): Voted in Ronaldo, appears Pirlo on list." 

-Thiago Silva ( PSG / Brazilia): "i voted in Cristiano Ronaldo but , like Fifa shows, seems like I voted in Messi, this is so sad" 

- Nurdin Saleh (indonesia) - He told he vote on Xavi, however on list its says messi - 

Jose Pekerman ( Columbia): "obvsily I voted in Falcao but in the list it says Messi" 

Lukasz Piszczek(bvb / Poland): “messi was not on my list. How did he became my third choice?



En zo gaat elk jaar, een beetje verdacht of niet soms?

haha ik zag dit aankomen

Wat belachelijk! Het komt vooral niet omdat Messi het geweldig deed.
Het is niet voor niets dat Ronaldo wel de Gouden Bal won, voordat Messi doorbrak.

Maar dit is wel goed voor sommige fanboys. Nu kunnen ze weer volop complottheorieën verzinnen.

30 oktober 2013 om 16:21

En gelijk heb je!
Messi is gewoon beter dan Ronaldo.
Messi heeft m 4 jaar op rij terecht gewonnen en it jaar heeft hij grote concurentie van Ribery.

30 oktober 2013 om 16:24

Ronaldo is geweldig. Er waren momenten tussen dat ik twijfelde tussen Ronaldo en Messi (voor Gouden Bal). Uiteindelijk hebben 'voetbalkenners' gekozen voor Messi, dus zou het wel terecht zijn.

Als Messi vorig jaar record van Muller niet verbroken had, dan moest Ronaldo zonder twijfel wel de Gouden Bal krijgen. Spijtig voor hem gebeurde dat wel.

30 oktober 2013 om 16:26

Iniesta had em ook mogen krijgen dan.

30 oktober 2013 om 16:26

Een record over nietszeggende doelpunten die helemaal geen grote prijze winnen zijn niet serieus te nemen.

C.ronaldo zorgde ervoor dat zijn Real Madrid de titelstrijd van Messi's betere team Barcelona won.

30 oktober 2013 om 16:30

@ Ac_milan22

Het is en blijft een individuele prijs. Prijzen die gewonnen worden met team zullen ook wel hun invloed hebben.

30 oktober 2013 om 16:32

geen doelpunten geen prijzen.

30 oktober 2013 om 16:33

@jamesmark

Ja.. wanneer het Messi uitkomt (ribery,sneijder) is het een teamprestatie... en wanneer het hem niet uitkomt noemen jullie de individuele prestatie..

Kan je mij aub 1 hantering geven.. dat Messi de gouden bal van 2009 tot nu toe elk jaar verdient? Nee dat kan niet.. speciaal voor Messi word er steeds iets verandert.

Ene jaar zijn de prijzen het belangrijkst, ander jaar de doelpunten, ander jaar het "veldspel" etc. etc. etc.

Messi M O E T hem winnen volgens Barca-fans. Ik vind dat Ribery hem dit jaar verdient.. in 2010 Sneijder, en in 2012 Ronaldo. Dan nog heeft Messi er 2.. om trots op te zijn.

30 oktober 2013 om 16:39

@ Ac_milan22

Eerst goed lezen voordat je zomaar reageert!

Ik zeg dat je iets speciaals moet doen om de Gouden Bal te winnen. En dat teamprestatie en individuele prestatie invloed hebben.

Dit jaar laat Messi niet speciaals zien, dus verdient hij het in mijn ogen niet. Ribery zou wel verdiend zijn, maar ik vind dat Lahm hem moet krijgen.

30 oktober 2013 om 16:44

Omdat hij de beste voetballer is al bijna 5 jaar.....

Is de schuld van de fifa ook, er zijn geen duidelijke criteria voor de gouden bal.
Het lijkt erop dat ze zeggen tegen iedereen die mag stemmen, nou wie vind jij de beste speler ter wereld?
Niet van: wie is de best presterende speler van 2013, daar is het teveel een populariteitsprijs voor sinds 2010.
Ik vind het wel raar dat mensen nu doen of Messi zwaar onverdiend won de laatste 4x, 2010 kan ik inkomen maar op de andere 3 vond ik het gewoon terecht.

30 oktober 2013 om 17:23

Messi is over 5 jaar misschien de beste maar is niet 5 jaar lang elk jaar de beste.

30 oktober 2013 om 16:23

Wat een onzin, zeker afgelopen jaar had Ronaldo de bal moeten krijgen. Hij was by far de beste van Europa.

30 oktober 2013 om 16:26

Kun je ook uitleggen waarom je dat vindt?

30 oktober 2013 om 16:27

Messi had record van Muller verbroken. Hij had 91 goals gescoord!!

Wel moet ik zeggen als Ronaldo de Gouden Bal had gewonnen, zou het ook wel terecht zijn geweest.

Voor mij hadden ze het beide wel verdiend. Gouden Bal ging dan uiteindelijk naar Messi.

30 oktober 2013 om 16:28

Wat loop je nou te lullen dat ronaldo by far de beste van europa was, ken je feiten afgelopen 4 jaar heeft messi alle records gebroken die er gebroken konden worden. Terwijl cr7 meer met zijn kapsel bezig was en shampoo promoten. Whaha cr7 wat een lachertje ook nu janken om de gouden val omdat zijn kwaliteiten zwaaaaar onder doen voor die van messi

30 oktober 2013 om 16:33

Kijk die fanboys weer langs komen dan.. jou avatar zegt al genoeg Messi was de beste zeker in 2009 en 2011 maar Ronaldo had de bal in 2012 zeker verdiend, dat je al zegt dat zijn kwaliteiten zwaar onder doen voor Messi zegt al genoeg over jou voetbalverstand en hoe objectief je bent. Gewoonweg belachelijk.

30 oktober 2013 om 17:02

Je hebt mijn vraag nog steeds niet beantwoord, ik zie nergens een argument waarom je dat vindt. Jouw voetbalverstand is voor mij nog niet duidelijk maar jouw begrijpend lezen is echt heel slecht.

30 oktober 2013 om 17:43

Hij had 91 doelpunten gescoord... nou en? Heel knap natuurlijk maar de momenten dat het er echt om ging in de CL was hij veel minder goed dan hij kan zijn of geblesseerd. Dat hij dan in de competitie 5x scoort tegen een ploeg die niet kunnen verdedigen maakt niet uit.

Daarnaast gaat de gouden bal niet om doelpunten, dat is de gouden schoen. Anders zou een middenvelder eigenlijk nooit een gouden bal kunnen winnen.

Messi heeft 4 gouden ballen gewonnen maar over 2 daarvan valt zeker te discussieren.

30 oktober 2013 om 20:05

@ thereddevil:
Volgens mij speelt Ronaldo tegen de zelfde ploegen uit die competitie en dus tegen dezelfde verdedigers. Sterker nog, Ronaldo speelt tegen Barca die een mindere verdediging heeft dan Real.

En over de CL kun je hetzelfde zeggen over Ronaldo...

30 oktober 2013 om 16:25

In 2010 moest Sneijder sowieso de gouden bal winnen.. en in 2012 C.ronaldo..

Je mag zelf weten wat je gelooft, maar dit is wat men al jaren zegt.. en de waarheid komt ooit toch wel boven water.,.. hoe dan ook.

30 oktober 2013 om 16:27

Dat is jouw mening dat wil niet zeggen dat al die trainers en aanvoerders dezelfde mening en voorkeur hebben als jou.

30 oktober 2013 om 16:29

Sneijder in 2010 is zo overschat, is van dezelfde logica als dat Ribery nu de ultieme ster is bij Bayern of Seedorf 3 ploegen naar 4cl's leidde.
Onderdeel van een goed team zijn is niet genoeg, anders kan je Milito nog beter aanwijzen.
Zijn wk prestatie was ook overschat, ook door hemzelf met als dieptepunt die wanhoopspoging vanuit de aftrap na de goal van Iniesta in de finale.
Xavi verdiende de gouden bal in 2010.

30 oktober 2013 om 16:34

Komaan Ac_milan22

Hoe kan ik je nu serieus nemen, je verandert wel ieder week van mening.

Ene keer is Messi al 5 jaar beste ter wereld, andere keer is Ronaldo beter. Een discussie met jou is bijna onmogelijk. Blijkbaar moeten we nu ook wel rekening houden met Sneijder. Sneijder is geen Gouden bal materiaal. Zie wie de laatste jaren de Gouden Bal heeft gewonnen ( Kaka, Ronaldo, Messi, Ronaldinho,...). Hoort Sneijder daar tussen? Sneijder is niet speciaals.

30 oktober 2013 om 16:34

Ribery is ook de ultieme ster bij Bayern Munchen en verruit de beste speler van het moment.

Messi is dit jaar te veel geblesseerd geweest en heeft ook veel mindere wedstrijden gespeeld.

Ronaldo was dit jaar constant goed, maar Ribery constant wat beter.

30 oktober 2013 om 16:36

@jamesmark

Messi is over de afgelopen jaren ook de beste speler geweest.. zoals Ronaldo Braziliaan dat over zijn tijdperk was.. maar dat betekent niet dat hij elk jaar de beste was?

Sneijder in 2010 hoort zeker in dat rijtje.. ik heb hem dat jaar heel vaak zien spelen, hij was abnormaal... hij veegde spelers als Pirlo van de mat.. dat doe je echt niet zomaar.

30 oktober 2013 om 16:45

Je mag je mening hebben, maar ik vond Sneijder niet speciaals. Wel een heel goede speler, maar niets meer.

Ik denk dat die discussie alleen maar in Nederland gevoerd wordt.

30 oktober 2013 om 16:58

Juist in Nederland niet zoveel als het toen in Italië was maar goed. Een speler in de serie a maakt sowieso geen kans meer tegenwoordig. .. niemand kijkt het.

30 oktober 2013 om 17:20

Ben je gek in 2010 moest de gouden ball naar sneijder of iniesta gaan. Wie krijgt 'm "messi"

Heel die ballon d'or klopt niet. Messi kreeg 4-0 pakslaag van duitsland met maradona als coach. Maar je wint wel de gouden bal voor wat ? Je werd alleen kampioen van een zwakke competitie je won geen cl dat jaar.

Sinds 2010 geloof ik niet in de fifa en hun ballon dor.

Ookal zou messi een hele jaar niet voetballen zoals luciano narsingh dan zou hij nog steeds in de shortlist komen.

Aahh jongens ik vond die reacties in t begin nog wel grappig,

Het begint nu echt genante vormen aan te nemen.

"Ik ben bang dat portugal het WK gaat missen omdat Blatter Ronaldo haat."

Ongelooflijk wat is er met die gasten hee? Denken ze dat Blatter bepaalt wie er naar een WK gaat en wie niet?

Begrijpt deze beste meneer ook niet dat hij hier indirect enorm disrespectvol is tegen Messi, die he-le-maal niets kan doen aan die rare act van Blatter. Indirect worden die jongen zijn prestaties nu 'betwijfeld' omdat die clown van een Blatter een raar toneelstukje heeft opgevoerd.

Wat een grap.

30 oktober 2013 om 16:21

Nou, Platini kan wel bepalen welke teams er doorgaan. Zagreb - Lyon vergeten? De Uefa en Fifa zijn allemaal corrupt die oudjes hebben liever mooie rolexjes om hun pols dan mooi voetbal.

30 oktober 2013 om 16:39

@ Worldclass

Ooit aan gedacht dat Zagreb gewoon een stel geldwolven zijn die gewoon geld van Lyon aannemen? Zagreb zette toch zelf de deur open? Wat heeft Blatter daar mee te maken.

Dus volgens jouw redenatie zou Portugal zelf wel even meewerken voor een paar euro's om niet naar het WK te gaan?

30 oktober 2013 om 16:23

Waarom zou Blatter een marketingsbom als Ronaldo niet op zijn WK willen hebben?

Dat is toch totaal onlogisch.

30 oktober 2013 om 16:26

Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoelde te zeggen is, is dat hij t zou willen gewoon zou doen.

30 oktober 2013 om 16:37

Kijk dat ze uitslagen en lotingen kunnen beïnvloeden, daar twijfel ik niet aan. Kijk alleen al naar Zuid-Korea op WK 2002. Maar waarom ze Ronaldo het niet zouden gunnen of iets dergelijks daar kom ik niet bij.

30 oktober 2013 om 17:05

Omdat Adidas de FIFA sponsort en Adidas ook heel erg veel invloed heeft op de FIFA. Misschien wel meer dan wij denken want zij hebben corrupte rapporten over Blatter in handen. Ronaldo = Nike. Adidas haat Nike. Het zou mij echt niet verbazen als Blatter daar een handje in heeft. We zien het wel wie de scheidsrechter etc. wordt.

30 oktober 2013 om 17:23

Als dat de reden is, dan kunnen we meer dan dan de helft van alle gekwalificeerde teams van het aankomende WK gaan weren en hoeven spelers als Zlatan, Iniesta, Fabregas, Neymar, Rooney, Torres, Sneijder, Ballotelli, David Luiz, Thiago Silva en nog veel meer ook niet op te komen dagen.

Dit is zoeken om het zoeken. Aanwezigheid van Ronaldo genereert juist veel meer aandacht, omdat je dan o.a. weer Messi vs Ronaldo strijd krijgt.

30 oktober 2013 om 18:02

Ronaldo is de grootste ster van Nike. Als hij er niet bij is gaat dat voor veel ophef bij Nike zorgen.

Daarnaast gaat als Ronaldo er niet is alle aandcht naar Messi.

Als een Rooney er niet is zal dat minder zijn. Ronaldo is nou eenmaal het grootste merk ter wereld en dat zal veel meer invloed hebben dan al jouw spelers bij elkaar.

Blatter zorgt ervoor dat idereen de fifa uitlacht om hun corruptie en partijdigheid in t voetbal, niemand neemt die prijzen daar meer serieus. Blatter bepaald al jaren wie die prijs wint, mja dat wisten we allemaal al toch

30 oktober 2013 om 16:25

Het meest komische van allemaal is dat hij Messi in de "goodboy" rol zet en Ronaldo in een arrogante rol. Terwijl ze in het echt juist helemaal andersom zijn. Messi is degene die fraudes pleegt etc. en Ronaldo steunt verschillende goede doelen dmv donaties, en als je interviews van hem kijkt is hij gewoon een geweldig persoon en een ideaal model voor elke voetballer!

30 oktober 2013 om 17:02

hoho..dat messi die bal wint is natuurlijk verre van onterecht. Persoonlijk vind ik hem gewoon de beste met ronaldo als fantastische tweede. Jij vindt miss ronaldo iets beter, dat kan. Maar blijkbaar de mensen die mogen stemmen messi.
Blatter heeft verder weinig te maken met die verkiezing.

Maar dat blatter een sukkel is die heel snel weg moet dat is duidelijk.
Dat zo'n oude opa zulke domme uitspraken doet over zo'n fantastische voetballer als Ronaldo, een speler die een fantastisch uithangbord is voor het voetbal...dat is gewoon triest

Ik denk niet dat dit de reden is, Messi is jammer genoeg echt te goed, net dat ene haartje beter. Dat is zeker geen schande.

De reden waarom hij hem niet vaker won is omdat hij gewoonweg niet de beste voetballer is.

Ik vind al deze heisa wat overdreven. Als je het filmpje bekijkt van Blatter zie je toch dat hij niets verkeerds zegt. Het enige ietwat negatieve dat hij over Ronaldo zei is dat hij Messi beter vindt. Is dat zo vreemd?

30 oktober 2013 om 16:17

Hij zegt dat Messi het kind is dat elke vader wil hebben, dat het een uitzonderlijke voetballer is en dat hij gewoonweg een geweldig persoon is. Hij maakt Ronaldo belachelijk.

Vorig jaar had Ronaldo in mijn mening ook de gouden bal moeten winnen, Barcelona won dan wel meer, maar Ronaldo was belangrijker voor Real dan Messi voor Barça.

30 oktober 2013 om 16:20

Hij sprak ook goed over Ronaldo. Hij heeft Ronaldo helemaal niet belachelijk gemaakt.

Oh, en ik raad je aan om eens naar de cijfers van beide heren te kijken. Messi was veel, maar dan ook veel belangrijker voor zijn club vorig seizoen dan Ronaldo.

30 oktober 2013 om 16:20

Verklaar je nader. Waarom was Ronaldo belangrijker? Als je met feiten kom zal ik er verder ook niet meer over beginnen, maar de meeste mensen roepen maar wat(zeg niet dat jij dat doet), maar ik ben gewoon erg benieuwd naar de feiten.

30 oktober 2013 om 16:18

Haha dit is gewoon het moment waar alle gefrustreerde fans/sympathisanten op zaten te wachten. Werkelijk alles als excuus aangrijpen om Ronaldo's verlies te rechtvaardigen. Om te kotsen..

Edit:

Messi had vorig jaar 27 goals meer dan Ronaldo gemaakt pik. Over assists wil ik helemaal niet gaan beginnen. Ronaldo kwam qua individuele statistieken dichterbij de nummer 3 dan bij de nummer 1.

30 oktober 2013 om 16:25

jouw naam en avatar is om te kotsen..

30 oktober 2013 om 16:30

Altijd zijn de argumenten van Messi zijn goals... kun je er niet tegen dat hij al sinds 2012 geen grote wedstrijden beslist?

En nee.. AC Milan is tegenwoordig geen grote wedstrijd.. en zelfs die weet hij niet meer te beslissen.

Hij is lui geworden, voelt zich te goed om te verdedigen.. mist scherpte bij aanvallen.. en tikt de bal er alleen in.

toegegeven, hij maakt 2 of 3 keer in een wedstrijd een dribbel die fenomenaal is.. en een pass om u tegen te zeggen.. maar hij is al ongeveer 2 jaar zwaar ingehaald door C.ronaldo die een monster is geworden.

30 oktober 2013 om 17:06

Dit jaar heeft Ronaldo overigens meer assists lionelbarca. Voor het geval je dat weer als argument gaat noemen.

Schandalig dat de baas van de voetbalwereld dit zomaar kan zeggen. De fifa moet deze man gewoon ontlsaan

30 oktober 2013 om 16:36

@ Dk4

Het is gek dat in een land waar iedereen de wet van vrijheid van meningsuiting misbruikt om bepaalde groeperingen in een hoek te zetten en erop los te gaan, juist in dit land vinden de mensen dat Blatter zijn eigen mening niet mag uiten.

Ik denk dat Blatter achteraf zit te denken dat wat hij deed niet echt in de buurt was van diplomatieke antwoorden en dat hij beter dat niet hoeven te zeggen. Aan de andere kant is hij daar gewoon eerlijk maar onhandig en dom.

Iemand die baas is van een voetbalbond, of dat nu de nationale bond, Uefa of Fifa is zou neutraler moeten zijn. Iedereen heeft natuurlijk een mening en vindt de ene speler beter of leuker om naar te kijken dan een ander. Maar hij zou hem nooit zo mogen uiten.

Beetje respect voor de prestaties die Messi die 4 seizoenen behaalde mag ook wel.
Dat vindt ik dan weer respectloos tegenover hem.

Verder weet iedereen toch dat Blatter een rare vogel is die niet serieus te nemen is.
Vind het wel mooi dat Ronaldo nog weigert te komen op de Fifa gala's, dat siert hem dan wel.

wat een wanvertoning van die blatter zeg. En dat als hoofd van de Fifa zijnde. Ik ben zelf ook een messi-fan. maar ronaldo verdient veel meer respect dan wat hij nu krijgt. Wat een geweldenaar is het, evenals messi.

Die Gouden Bal interesseert me niet, zoiets zou sowieso al per linie moeten gaan om er enigszins waarde aan te hechten. Nu wint een aanvaller altijd, en zal een fantastische doelman geen kans hebben om maar wat te noemen.

Dat over Portugal is dan verder wel weer zwak van deze Futre. Blatter speelt niet bij Zweden, is ook geen coach van Zweden, dus als Portugal niet naar het WK gaat ligt dat gewoon aan een gebrek aan kwaliteit. Want laten we eerlijk wezen, zoveel stelt Zweden nou ook weer niet voor.

Overigens kan die opmerking van Blatter verder echt niet. Maar wie neemt hem nog serieus.

30 oktober 2013 om 16:16

Precies! Per linie lijkt mij ook een geweldig idee. Kijk bv naar lahm.

Imo niet de beste speler op aarde, maar wat een atleet!

Wat een aanstellers zeg!

Gaat heel portugal nu een reactie geven.
Ronaldo is een geweldige voetballer en verdient zeker respect.
Maar druk maken over een opmerking van blatter die niet eens een naam normaal kan zeggen is wel erg overdreven.
Vooral dat hij zegt dat de nationale ploeg er hinder van heeft, wel een beetje vergezocht!

hoelang gaat dit nog door? ik hoop dat zweden portugal afslacht, zijn we gelijk volgend jaar van al dat gehuil af.

Blatter is sowieso een misselijke persoonlijkheid.. En Ronaldo is een van de beste spelers ter wereld, maar om nou te zeggen dat Ronaldo dankzij Blatter niet meer dan 1x de Gouden Bal heeft gewonnen is natuurlijk onzin.. maarja ieder zn mening heh..

Messi is gewoon een stuk beter, Blatters domheid wordt gebruikt als excuus nu terwijl hij geeneens een stem kan uitbrengen of de winnaar kiest.

Zo zie je maar wat de media met bepaalde spelers kan doen. Zijn hele leven wordt hij een beetje negatief betiteld. Misschien ligt dat aan zijn uitstraling, naïeve opmerkingen en in een ver verleden irritant wat iedere jonge speler wel heeft. Maar iedereen die met deze Ronaldo werkt/werkte is absoluut zeer lyrisch

Kan natuurlijk niet wat Blatter heeft gedaan. Mar ik heb stiekem wel gelachen om hoe hij Ronaldo nadeed...

Blatter is niet de enige die stemt.
Dat hij de baas is van Fifa heeft niks met De Goude Bal te maken, Messi heeftt ze 4 jaar op rij terecht gewonnen en ik zou me niet verbazen als hij 'm dit jaar weer krijgt!
Dit jaar wint Ronaldo hem zoiezo niet, het gaat nu tussen Messi en Ribery.
Kortom; Dat Ronaldo hem in 2008 heeft gewonnen betekent niet dat hij em vaker moet winnen want het is al bekend dat Messi beter is en dit jaar staat hij op 3.
1. Messi
2. Ribery
3. Ronaldo
4. Ibrahimovic

Onzin, Messi verdiende de bal vier keer op rij, dik. Zelf gun ik het Ronaldo tig keer meer dan Messi, maar ach. Daarnaast zijn die uitspraken van Blatter helemaal uit zijn verband gerukt. En dan beweert deze man dat Blatter invloed heeft op Portugal-Zweden? Dat gaat te ver. Blatter heeft macht ja, maar voor de mensen die denken dat Messi vier keer op rij wereldvoetballer van het jaar is geworden slaan de plank mis, Ronaldo was het namelijk in 2008. Dan de mensen die denken dat Blatter enigszins invloed heeft op de uitslagen, dat kan ik ook niet snappen.

Naja, iets wat wel zeker is, is dat als Messi er niet zou zijn geweest Ronaldo de prijs in totaal vier keer zou hebben gewonnen. Maar met Messi speel je per direct vals. Vrijwel onmogelijk om van te winnen gewoon.

Bekijk het filmpje overigens: Hij zegt erg snel 'de een geeft wat meer uit dan de ander aan zijn haar', maar vervolgt daarop dat het niks uitmaakt. Daarnaast vertelt hij van dat hij simpelweg niet kan kiezen wie de beste is, gezien hij beide spelers goed vindt. Maar ( dit stukje wordt volledig uit zijn verband gerukt ) hij heeft een voorkeur voor Messi.

En dit mag niet omdat? Nu met argumenten komen, en niet van, ja hij is van de Fifa daarom mag het niet. Zeg nou zelf, wat voor invloed heeft Blatter nou op wedstrijden? Alsof hij bepaalt wie er doorgaat of niet, complottheorieën...

30 oktober 2013 om 16:37

Waarom moet hij dat zeggen? Doen netalsof Ronaldo arrogant is? Ronaldo hecht meer waarde aan z'n uiterlijk blabla. Dan mag hij er ook best zeggen dat Messi heel veel waarde hecht aan zijn geld die hij krijgt. En dat hij slecht is in belasting fraude en dat hij geen medegevoel heeft met de mensen in Spanje die wel elke cent belasting betalen. Integenstelling totdat is Ronaldo een echte gentleman, hij word simpelweg gehaat omdat hij er knap uit ziet, veel groupies heeft, en succesvol is. (zijn eigen woorden).

Meneer Blatter weet zelf ook wel dat Messi juist de arrogant van de 2 is. Maar haat Ronaldo gewoon persoonlijk, een misbaksel. Had wel wat meer respect verwacht van een man van zijn leeftijd. Hij kan zelf veel leren van Cristiano zelf.

30 oktober 2013 om 17:40

Bekijk het filmpje dan. Waar zegt hij expliciet dat Ronaldo meer waarde hecht aan zijn uiterlijk? Kan net zo goed Bale zijn. Hij zegt namelijk 'sommige spelers gaan vaker naar de kapper, maar dat is mooi omdat je dan verschillende karakters hebt'. Niets negatiefs aan. Als men er altijd iets negatiefs van wil maken, dan wil ik er gerust iets positiefs van maken, dat kan tevens ook dondersgoed.

Wanneer is Messi schuldig bevonden aan fraude? Enkel een schikking getroffen, dus?

30 oktober 2013 om 19:03

Blatter is gewoon een beetje jaloers op Ronaldo zijn kapsel. Die blatter heeft zelf geen haar meer op zijn hoofd, denk dat hij de kapper mist. Een schikking treften is gewoon bekennen en imago schade beperken. Denk je dat hij voor de grap een paar miljoen overmaakt?

30 oktober 2013 om 19:13

Nee, een schikking is een overeenkomst zodat je niet naar zo'n rechtszaak hoeft. Lijkt me nogal slim gezien Messi van het hele gedoe af wil. En ja, waarschijnlijk boeit het geld hem niet gezien hij financieel onafhankelijk is.

Als ik moest kiezen tussen een rechtszaak en een schikking terwijl ik weet dat ik het geld makkelijk heb, dan de schikking.

30 oktober 2013 om 18:15

Enkele reacties na de verkezing van 2013. En dit is elk jaar het geval.

Thomas Rosicky ( Arsenal / Cehia): "i swear I voted in Ronalodo, but Fifa gave my vote to Messi" 

-Gianluigi Buffon ( Juventus / Italia): Voted in Ronaldo, appears Pirlo on list." 

-Thiago Silva ( PSG / Brazilia): "i voted in Cristiano Ronaldo but , like Fifa shows, seems like I voted in Messi, this is so sad" 

- Nurdin Saleh (indonesia) - He told he vote on Xavi, however on list its says messi - 

Jose Pekerman ( Columbia): "obvsily I voted in Falcao but in the list it says Messi" 

Lukasz Piszczek(bvb / Poland): “messi was not on my list. How did he became my third choice?


Beetje verdacht .......

30 oktober 2013 om 18:30

Fijn dat je men en mij op de hoogte hiervan stelt. Echter, dan alsnog wint Messi bij ruime meerderheid, daarnaast kan het eveneens zijn dat die mensen vergeten op wie ze hebben gestemd ( zo dom zijn sommige voetballers/coaches wel, echt waar.. )

Zelf heb ik er volle vertrouwen in dat de verkiezingen terecht zijn, wist namelijk alle vier de keer dat Messi de prijs zou pakken, voor mij zelf zegt dat heel veel. Er valt niet aan hem te tippen.

Heb je trouwens een bron hiervan? Zelf vind ik enkel die van Thiago Silva en Rosicky.

30 oktober 2013 om 18:57

Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die het niet zeggen maar het gaat mij niet per se om het aantal of Ronaldo of Messi dan had gewonnen, maar het ziet er wel een beetje verdacht uit dat die stemmen tegen Ronaldo zijn en voor Barcelona.

Overigens stond die van Buffon ergens in januari nog op deze site kon ik me herinneren, maar ze zijn vast wel ergens op internet te vinden. Gewoon even op google in typen.

31 oktober 2013 om 01:21

Ik wil een bron eerlijk gezegd, dat Google vertrouw ik uitsluitend wanneer de eerste hit direct leid naar hetgeen wat ik zoek en plus dat het officieel moet zijn. Bij Thiago Silva en Rosicky ben ik nogal op onduidelijke sites terechtgekomen bij nader bevindingen.

Zou je mij expliciet de links kunnen geven?

Hij won hem niet vaker om de volgende redenen:

Messi is (veel) beter.
Er zijn tientallen aanvoerders, coaches en journalisten die stemmen.
Blatter kan onmogelijk een pro messi campagne voeren omdat hij te veel mensen moet omkopen en zo'n grootschalige samenzwering is niet geheim te houden.

Die Portugezen moeten hun bakkes eens houden. Het is ontzettend irritant aan het worden dat kamp Ronaldo zit te piepen als een peuter omdat ze de gouden bal niet krijgen. Ronaldo is simpelweg gewoon niet de beste ter wereld. Dat is Messi. En op basis van prestaties staat hij achter zowel messi als ribery. Dit jaar is, als nooit te voren, never zo weinig reden geweest om hem die gouden bal te geven.

" Roanldo", voetbalzone wat ben je weer geweldig in fouten maken en taalvaardigheid. Kenmerkt want voor amateurs bij jullie de teksten voorbereiden. Bah bah bah

30 oktober 2013 om 17:08

"kenmerkt want voor amateurs"

Roanldo is net zo'n typefout als "want" in plaats van "wat".

30 oktober 2013 om 17:22

Toch als je een artikel tikt is het niet moeilijk om er een spellingscontrole erover te gooien toch?

Ik stoor me er niet zo aan hoor moet ik toegeven, maar het is niet "netjes" omdat het vrij vaak voorkomt.

wat zit daar door die port heen?

Zo machtig is Blatter nou ook weer niet meneer Futre...

Paulo Futre toch...

Dat Blatter duidelijk een voorkeur heeft wil nog niet zeggen dat Portugal daar de dupe van is.

tsonge jonge zeg calimero gedrag daar. Portugal gekoppeld aan zweden omdat blatter ronaldo haat haha. Hoe zielig wil je zijn.
Wat maakt Ronaldo nou die gouden bal uit. Als ie echt een grote voetballer was geweest dan had ie er zijn schouders over op gehaald en was ie overgegaan tot de orde van de dag. Maar Ronaldo en heel Portugal is op zijn teentjes getrapt omdat een bejaarde man Messi een sympathiekere voetballer vindt.

Als Fifa president behoor je jezelf nooit negatief uit te laten naar een speler die niets meer dan een juweel is voor het spelletje. Echter lijkt het mij overdreven wat Futre aangeeft in het artikel en lijkt het mij sterk dat Blatter Portugal of CR7 zal benadelen. Dat hij de Goudenbal niet heeft gewonnen de laatste jaren komt waarschijnlijk door de aanwezigheid van de andere illustere speler genaamd Messi die net wat meer in zijn mars heeft (maar dat is een persoonlijke mening).
Futre moet niet zo zeiken over CR7 en Portugal dat ze benadeeld worden, echter ben ik het met hem eens dat Blatter ruimte moet maken voor iemand die wel het spelletje waardeert (in mijn ogen is Blatter gewoon corrupt) en respect heeft voor een ander (ongeacht wie dat is) ps ik weet dat het niet zijn exacte woorden zijn maar dat maak ik er vanuit.

Het lijk nu net of messi onterecht die gouden ballen heeft gewonnen. kom op zeg kijk naar die man ze statistieken en dat niet alleen, kijk vooral hoe die voetbalt ( ok op moment ff minder) wat hij doet met een bal en hoe makkelijk hij passeert dat kan niemand. En nu hij zelfs minder speelt lijkt hij ineens niet goed, maar hoe hij iemand gemiddeld 4 x in de wedstrijd alleen voor de keeper zet of een aanval opzet doet niemand in supervorm.

Blijft natuurlijk wel ongelofelijk dat de Fifa baas zich zo uitspreekt op zo'n belachelijke manier.

Mijn top 5:

1. Messi
2. Ronaldo
3. Robben
4. Lahm
5. Ribery

Er stond gewoon geen maat op messi de afgelopen jaren, dus dat Ronaldo hem in de laatste jaren niet vaker won heeft niks te maken met de eventuele haat van Blatter in de richting van Ronaldo. Wel is het zo dat je op deze manier speculaties in de hand helpt. Dat is erg dom van Blatter, die ik overigens ook niet vertrouw hoor. Maar ik denk niet dat hij wat te maken heeft met de gouden bal uitverkiezing van de afgelopen jaren. Wel met het Ek en wk dat naar resp Rusland en Qater ging. Dat was gewoon belachelijk. Zeker Qatar, maar ook Rusland, waar nog maar weer gebleken is onlangs dat men daar geen normen en waarden kent.

Even tussendoor, de enige die fraude pleegt met de gouden bal is ironisch genoeg Ronaldo zelf.
Al 3 jaar lang laat hij iemand anders aanvoerder zijn in de laatste interland voordat er gestemd moet worden zodat diegene dan op hem stemt als nummer 1 voor de gouden bal, dit terwijl hij zelf aanvoerder is de rest van het jaar.
Is heel sneaky en het valt niemand op omdat hij altijd ruim verliest.

Er is geen bewijs voor fraude van de fifa omtrent de gouden bal, Blatter is een corrupte lul maar hij kiest niet de winnaar uit.
En kom alsjeblieft niet aanzetten met die 5 citaten van een pro-ronaldo twitter pagina als argument waarom de Fifa fraudeert want dat heb ik gisteren ook al 5 keer lopen weerleggen.

30 oktober 2013 om 16:28

Echt serieus ? Ronaldo pleegt fraude ? het moet niet gekker worden met de Ronaldo haters...

30 oktober 2013 om 16:29

Is het niet waar dan?

30 oktober 2013 om 16:34

Wordt steeds triester met jou.

30 oktober 2013 om 16:39

Hoezo? in tegenstelling tot jullie twee roep ik niet zomaar wat maar beargumenteer het, als het onzin is kom dan maar met tegenargumenten.

30 oktober 2013 om 18:17

Dit een goed argument?

Thomas Rosicky ( Arsenal / Cehia): "i swear I voted in Ronalodo, but Fifa gave my vote to Messi" 
-Gianluigi Buffon ( Juventus / Italia): Voted in Ronaldo, appears Pirlo on list." 
-Thiago Silva ( PSG / Brazilia): "i voted in Cristiano Ronaldo but , like Fifa shows, seems like I voted in Messi, this is so sad" 
- Nurdin Saleh (indonesia) - He told he vote on Xavi, however on list its says messi - 
Jose Pekerman ( Columbia): "obvsily I voted in Falcao but in the list it says Messi" 
Lukasz Piszczek(bvb / Poland): “messi was not on my list. How did he became my third choice?


Ja lijkt me wel ja!

30 oktober 2013 om 18:42

hmm, ik vroeg nog specifiek om niet met dat argument te komen.
Indien het waar is het te klein om het verschil te maken, procentueel zou er echt op grote schaal fraude moeten zijn gepleegd en aangezien de lijst na afloop openbaar is zou dat uitlekken.
Geef dan ook een directe bron voor de citaten trouwens, nu is het gewoon knip plak werk van pro-ronaldo propaganda twitter pagina's.

30 oktober 2013 om 19:02

Sorry had je eerste ractie niet gezien.

Zijn gewoon op Google te vinden. Die van Buffon en Thiagi Silva stonden onder andere hier op deze site. Het gaat ook niet direct om de aantallen en of Messi dan alsnog had gewonnen maar om het idee. Hoe kunnen er elk jaar zoveel mensen komen die zeggen dat de FIFA hun stemmen heeft veranderd. Dat is dan geen toeval meer. Daar gaat het mij om. En ook zijn de stemmen steeds tegen Ronaldo en in het voordeel van Barcelona, daar gaat het mij om en dat is gewoon té verdacht!

30 oktober 2013 om 21:16

Wat heeft de Fifa eraan om Messi een paar procent ruimer te laten winnen? ik zou het snappen als het echt close was maar aangezien dat het niet is zie ik het nut er niet van in voor de Fifa om te frauderen en het risico wat zij lopen als Messi toch al won.
Een aantal van die citaten zijn niet echt gedaan maar bv via neppe twitterpagina's en dan overgenomen als waarheid.
Het kan best dat het bij een paar niet klopt maar dat kan ook liggen aan verkeerd ingevuld of simpelweg vergeten. Ik denk niet dat er een grootschalige conspiracy achter zit, maar dat is mijn mening.

30 oktober 2013 om 16:31

Heb je bewijs van wat hij doet met het aanvoerderschap? Ben ik erg benieuwd naar.

30 oktober 2013 om 16:38

Ja, google maar op de laatste 2 balon d'or 2011 of 12 via de fifa site zie je dan pdf bestandjes waarin staat wie op wie stemde.
Bij Portugal zie je dan andere aanvoerders die Ronaldo op 1 zetten, dit terwijl hij 99% van het jaar aanvoerder is behalve als er gestemd moet worden.

30 oktober 2013 om 17:45

Precies, nu zie ik het. Klopt dus gewoon kan ik bevestigen.

Heeft Blatter trouwens eigenlijk een stem voor die Gouden Bal ? Ik dacht dat enkel de bondscoach en de captain van ieder bij Fifa aangesloten land stemgerechtigd waren.

Maar ach, leuk voor alle Ronaldofans dat dit ultieme argument wordt aangereikt ; het moet wel zo zijn. Het is toch immers echt compleet onmogelijk dat er mensen zijn die echt denken dat Messi beter is ?

30 oktober 2013 om 16:30

Ik heb Blatters naam nooit zien staan op de lijst die zij openbaar maken na de verkiezing. Er is geen doorgestoken kaart. Alles is erg transparant. Het zijn de zielepieten in Madrid en Portugal die met deze je reinste larie koek aan komen zetten.

Jongens, Messi is gewoon beter. Wanneer dringt dat nou eens door in die grijze massa.

Moet je het nou uitspreken als Calimero of als Calimeroe? Want Portugezen kunnen er wat van, zoals nu maar weer eens blijkt.

Wat een overdreven gedoe allemaal. Blatter omschreef simpelweg zijn standpunt over het verschil tussen Messi en Ronaldo. Waarin Messi een speelse voetballer is, is Ronaldo altijd streng voor zichzelf geweest. Vandaar ook de benaming "commandant". De luchtige opmerking over het kapsel van Ronaldo was een geintje en dat moet kunnen!

Die portugezen zijn zich wel weer aan het aanstellen hoor. Alleen omdat hun held niet de favoriet van Blatter is, gaan ze hele complet theorien bedenken dat de Fifa hun uit het Wk wil hebben. Nu moeten die portugezen eens goed in spiegel kijken en zich gewoon realiseren dat hun spel niet goed is.

Ik ga Blatter in deze natuurlijk nergens verdedigen, hij is een idioot die nou als hoofd van de Fifa benoemd had mogen worden, maar in dit geval heeft hij weinig schokkens of verkeerd gezegd. Hij heeft gezegd wie hij beter vind, een mening die hij beter voor zichzelf had kunnen houden, maar hij beledigt Ronaldo absoluut niet, hoewel Ronaldo en al zijn fanboys hier natuurlijk een andere mening over hebben.

ja of dat er een speler rondloopt die zeer consistent vrijwel alles beter kan, dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Ka niet begrijp dat dat snotjoch die nog geen drie keer een bal kan hooghouden en daarbij ook geen persoonlijkheid heeft al vier keer op rij die maffiaprijs van Blatter heeft gewonnen. Maar na het zien van die interview waarin dikkop Blatter uithaalt naar Ronaldo doet al veel ophelderen, namelijk dat Ronaldo de prijs niet krijgt omdat mensen zo jaloers zijn op zijn uiterlijk en kwaliteiten, eigenlijk heeft Ronaldo daarom al meer dan vier keer die prijs gewonnen.

Wat een gejank zeg... Messi is en blijft de beste! Met of zonder Blatter zijn hulp!!! Deal with it!

Die Blatter denkt dat hij zich van alles kan permitteren. Hij waant zich Onze Lieve Heer, maar absoluut alleen in Spanje, excl. Madrid.
Natuurlijk is het kleinzielig zoals op dit onbelangrijke onderwerp wordt gereageerd, maar het is tevens zo dat Blatter dergelijke uitspraken niet kan doen.

Het wordt tijd dat een Engelsman of een Duitser het voor het zeggen krijgt bij de Uefa en de Fifa.

Het wordt nu wel allemaal iets overdreven, maar een kern van waarheid zit er wel in.
Blatter is natuurlijk niet degene die bepaald wie de gouden bal wint, maar oefent toch wel degelijk onbewuste invloed uit. Er zijn mensen die hem als voorbeeld zien of die niet kunnen kiezen tussen Messi en Ronaldo. Door deze uitspraken zijn die mensen eerder geneigd op Messi te kiezen dan zijn tegenstander Ronaldo. Ook horen mensen van 'grote meneren' uit de voetbalwereld negatieve dingen over Ronaldo en positieve dingen over Messi en dit allemaal heeft zeker invloed.
Of Ronaldo anders meer gouden ballen had gewonnen? Kan. Ik weet het niet.
In mijn ogen had hij er zeker 1 en misschien wel 2 van de 4 die naar Messi zijn gegaan mogen winnen.

Of Blatter wil zorgen dat Portugal niet naar het wk gaat weet ik niet. Hij heeft iig niet veel met dat land, dat is al lang duidelijk, maar ik weet niet in welke mate hij ervoor kan zorgen dat een land zich niet plaatst.

Blatter is niet de persoon die alle stemmen geeft. Bij de gouden bal worden de stem uitgebracht door tig personen. Dit zijn personen die ook pro en ik denk voornamelijk anti Blatter zijn. Ronaldo heeft die gouden ballen niet gewonnen omdat er simpelweg een ander speler is die beter is dan hij! Ronaldo is wel beter dan veel spelers die eerder de gouden bal wel hebben gewonnen.

ik vraag me echt af he als blatter een domme grap zou maken over messi hoe die barca fans zouden reageren, want nu is het opeens blatter heeft niks ergs gezegt pfff jullie zijn stelletjes p....y's man. Wees gewoon een keertje eerlijk over wat er gezegt wordt man

Ongelovelijk, na het gejank uit Madrid nu gejank uit Portugal. Alles wordt nu aangegrepen om Ronaldo maar die felbegeerde Gouden Bal te bezorgen. Hoop dan ook echt van harte dat Ronaldo hem krijgt, want dit gesmeek om die bal is gewoon diep triest. Als ik Messi was zou ik vrijwillig alvast afstand doen van deelname aan de verkiezing ervan, alles om maar het gejank te doen stoppen.
Iedereen kon toch zien dat Messi de afgelopen 4 jaar voetballend gewoon superieur was aan Ronaldo.

Als Blatter een voorkeur heeft voor een speler dan mag hij dat toch hebben? Ik heb die video gezien, en vond er niets provocerend aan. Hij lachtte met beide spelers. Hij noemde Messi een dwerg, zie je hem nu doordraaien? Iemand met een sterke persoonlijkheid zou hier zelfs geen aandacht aan besteden. Een 'eindbaas' heeft lak aan dit soort uitspraken.

Dit verklaart niets. Lionel Messi was 4 jaar achterelkaar met afstand 's werelds beste. Hij heeft zo veel geniale acties gemaakt, goals gescoord en is zo verschrikkelijk belangrijk geweest voor Barcelona dat hij niet te stoppen is.

Ik vind het zo triest wat Ronaldo hier doet. HIj wilt dolgraag die bal winnen maar doet alsof het hem niets kan schelen, als dieptepunt tweet hij ook een zeer sarcastisch stukje over Blatter om te laten zie wat voor goed mens hij is. Hielenlikkers zien dit als een ultieme kans om weer te laten zien dat hij met deze tweet niet arrogant is. Lachwekkend.

Alsof zijn imago al niet slecht genoeg is. Wie is Ronaldo? Is hij een god? Is hij een profeet? Wat is hij? Wie is hij? Mag Blatter zijn voorkeur en mening niet geven? Wie moet Ronaldo voorstellen? En dan vragen mensen zich af waarom hij zo'n slechte imago heeft waar hij zelf voor gezorgd heeft. Kijk naar deze tweet en zijn kinderachtige reactie. Als je een Gouden Ball wilt moet je hem verdienen door, in dit geval beter te presteren dan 's werelds beste voetballer Lionel Messi. En niet zitten janken, daar verslechter je je eigen imago alleen mee en kom je zeer zielig over.

30 oktober 2013 om 18:20

In je 1e alinea geef je eigenlijk aan dat het dus gaat over 'belangrijk' zijn. 2 seizoenen geleden won Barcelona de nationale beker, verder niets. Real Madrid won dat seizoen het kampioenschap. Ronaldo was dat seizoen heer en meester, had hij dat seizoen dan niet volgens jou moeten winnen?

Blatter heeft voor deze discussie gezorgd en jij gaat Ronaldo van, vanalles verwijten? Leuk mannetje ben jij! Ik snap je wel hoor, je bent voor Barcelona, je bent fan van Messi, logisch dat je Ronaldo niets gunt.

Blatter is de hoogste man van het profvoetbal, zo iemand mag inderdaad zijn voorkeur niet uiten en zeker niet provoceren richting 1 van s'werelds beste voetballers.

Ik ga er verder maar niet op in, als je Blatter zijn gedrag goedkeurt en Ronaldo zwart probeert te maken, terwijl er hier maar 1 iemand fout bezig is, en dat is Blatter. Dat je dat niet kan inzien, geeft jou niveau en je kijk richtng je rivaal toch wel aan.

30 oktober 2013 om 18:30

Wat heeft Blatter verkeerd gedaan precies? Heeft hij Ronaldo beledigd of wat? Nee dat is het niet, hij sprak zijn voorkeur uit naar Lionel Messi. 4 maal gouden bal winnaar en een levende legende.

Ik verwijt Cristiano Ronaldo ervan dat hij kinderachtig op zijn twitter en Facebook heeft gereageerd op Blatter en cynisch hem een lang en succesvol leven gunt enzovoort. Hij hoefde hier niet op in te gaan, hierop te reageren en ook niet de discussie openen. Dat heeft hij toch gedaan, aandachtsjunk heten zulke mensen. Als het hem niks zou kunnen schelen had hij dit niet geplaatst. Hij wilt blijkbaar dolgraag die bal winnen, maar is nog steeds te egoïstisch om in te zien dat hij Messi niet kan inhalen op welk vlak dan ook. Dan maar de Fifa ervan beschuldigen(indirect dan).

Je 3e alinea moet je me opnieuw uitleggen, die snap ik niet want daar ben ik te dom voor. Hij mag president zijn van welk land dan ook, directeur zijn van welk bedrijf dan ook maar ontneemt dat zijn vrijheid van meningsuiting of so?

30 oktober 2013 om 19:33

heeft ronaldo hier op gereageerd of een ander, messi is samen met CR7 de beste spelers van de wereld, ieder op hun eigen manier en ja iedereen mag een mening hebben, maar een grote baas als blatter moet beter weten dan zo te . En zeker voor dat de gouden bal nog uitgedeeld moet worden. Als ik CR7 was en real zou ik me terug trekken, want zo zou ik die bal niet willen winnen of krijgen. Blatter is de baas van de Fifa en hiermee beinvloed hij de juri mensen mee.

Oh nu wordt er van gemaakt dat Blatter Ronaldo haat.wat een stelletje zeurpieten zeg. Nu worden er dus al smoesjes verzonnen voor als Portugal van Zweden verliest. Hoe triest ben je dan. Ik had al hoop dat Zweden door zou gaan maar nu nog meer.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de opwarming van de aarde gecombineerd met de angst die er is ingeslopen na 9/11.

Kom op, hij mag dan de 'baas' zijn in veel gevallen, maar zou hij werkelijk iedereen beïnvloeden om te stemmen op Messi? Dan moet je wel een beetje paranoïde zijn. Messi laat jaarlijks zien de beste te zijn, breekt record na record en wint daarnaast ook de nodige prijzen. Zou dat er niet iets mee te maken hebben? En nee, ik ontken niet dat imago iets te maken heeft met deze poppenkast, maar sommigen doen nu net of Ronaldo heeft laten zien veel beter te zijn.

Aangezien deze verkiezing voor een groot deel gebaseerd lijkt te zijn op statistieken zal het mij niet verbazen als Ronaldo de volgende keer wint. Zijn reeks in de voorronde is ongekend. Als hij nu ook nog Portugal naar het WK schiet maakt hij meer kans dan de jaren hiervoor. Jammer dat hij zich nu verlaagd tot het niveau van Blatter. Ik had toch iets meer van hem verwacht.

Tja of Messi is gewoon net even wat beter dan Ronaldo.

Dat laatste stukje slaat natuurlijk nergens op. Het is niet de schuld van Blatter dat Portugal altijd slecht presteert in de kwalificatie. Portugal is goed genoeg om Zweden te verslaan en als Zweden Blatter opstelt zijn ze echt niet opeens sterker..

Het is echt ongelofelijk. Allemaal hebben ze een mening en die moeten ze ook weer geven. Beide spelers zijn fantastisch, Ronaldo heeft harder moeten werken terwijl Messi gewoon meer talent bezit. Messi is op dit moment de betere voetballer en dat weten de Ronaldo fans zelf ook dondersgoed. Neemt niet weg dat Ronaldo een geweldige voetballer is

Kruip maar in je grote witte Portugese schelp, meneer Futre. Ronaldo heeft de gouden bal niet gewonnen omdat Messi beter is dan hem.

En Blatter haat Ronaldo niet, wat een belachelijke uitspraak is dat ook weer? Hij heeft liever Messi, maar hij vindt Ronaldo een exceptionele speler. In die mening kan ik hem trouwens volgen.

Ik snap niet dat mensen een interview zo kunnen opblazen, echt abnormaal. Ronaldo heeft toch ook meer kosten bij de kapper? Hij laat altijd speciale dingen doen en smeert belachelijke hoeveelheden gel en producten in zijn haar.

Ik vind dat Madrid en Ronaldo zich in deze situatie gedragen als een bende kleine meisjes, net zoals na de verloren wedstrijd zaterdag. Huilen, huilen, huilen om redenen die ze zelf uitvinden.

Triest figuur die opa. Wanneer schoppen ze hem het bejaardentehuis in. Zo corrupt is het voetbal wereld maar weer. Kinderachtige vriendjes politiek op het hoogste niveau. Te triest voor woorden. En Platini is geen haar beter. Robots wat het zijn geworden!!

Merkwaardig hoe soms dingen zo snel tekeer gaan in een keer. Dit gaat echt nergens meer over...net als de discussie oveer zwarte piet. Het is gewoon mooi om diegenen uit te lachen die hun tijd en moeite steken in dit soort onnozele discussies/acties xD

Hahahahaha XD, grotere humor bestaat er niet in de voetbalwereld, ook meteen nu al erkennen dat Zlatan gewoon beter is en alles! Wat een zielig zooitje zeg, alle statistieken wijzen uit dat Ronaldo maar een matig spelertje is, het laatste EK bijvoorbeeld schoot hij vaker op doel dan 4 andere topscoorders bij elkaar opgeteld.
Zlatan won in één jaar in Spanje meer prijzen dan Ronaldo in al zijn jaren bij elkaar en nog beschouwd Zlatan zijn Spaanse avontuur als mislukt!

Wat een hopeloos zooitje, ik kan me nog herinneren dat Ronaldo tegen Ajax speelde, Ajax maakte het éne na het andere goal tegen Real Madrid, maar stuk voor stuk werden ze onterecht afgekeurd, toen scoorde een speler van Real, heeeeeel toevallig precies buiten beeld zodat niet bekeken kon worden of diegene buitenspel stond en werd het wel goed gekeurd.

Én nu komen hun aanzetten dat Blatter de boel in Ronaldo's nadeel regisseert?!

Hou toch op, echt sneu die reacties daar.

Nou nu wordt hier ook echt wel mee overdreven..

Maarjah dit hele gebeuren kan en gaat natuurlijk voor heel veer gespreksstof zorgen.. Nu en in de toekomst.. Want altijd als er nu iets in het nadeel van Ronaldo wordt beslist/gedaan.. Kan men deze voorval meteen eraan koppelen..

En daar zullen de kranten etc. echt wel zwaar gebruik van maken..

Maar goed nu worden er ook nog een nationale elftallen bij betrokken.. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.. Dat Portugal niet door is hebben ze aan zichzelf te danken.. Zaten in een vrijwel makkelijke groep.. Maar als je het af laat weten tegen "kleine" landen of als je keeper wedstrijden als cadeautjes begint uit de delen kun je natuurlijk later in de problemen komen.

en dat is de volgende die zit te janken.. damn wat een zielig zootje zijn ze zeg..
Blatter heeft totaal geen negatieve uitlatingen gedaan over ronaldo, Het is totaal uit zij verband gerukt. Blatter vind beide spelers goed, maar heeft persoonlijk een voorkeur voor messi.. Iedereen mag zijn mening erover geven, waarom blatter niet??

De gouden bal wordt niet door de fifa beslist maar onder andere door journalisten, en coaches..en als die vinden dat messi de betere is dan is dat zo..

Die Portugezen maken zich in steeds grotere mate belachelijk in de voetbalwereld.

Eerst al de oud gedienden met hun mening over Messi. Dan al het geschop in combinatie met schwalbes en vragen om kaarten. Dan een idioot van een trainer die zelfs door Madrid werd aangenomen. Onverklaarbaar agressief gedrag binnen en buiten de lijnen van enkele Portugezen.
Het eindeloze gejammer en gehuil om een gouden bal verkiezing, waar zelfs enkele te arrogant waren om zelfs op de uitnodiging in te gaan....

En nu het oeverloze geween en gejammer omdat Blatter een opmerking over een kapper maakt.

De persoon in kwestie moet zich werkelijk kapot schamen. Een link leggen met de 4 gouden schoenen van de beste voetballer van de laatste jaren en zelfs een kwalificatie van Portugal linken aan zo'n onschuldige nietszeggende opmerking.

Schande!

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren